[F1] Seizoen 2017 - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 64 ... 71 Laatste
Acties:
  • 402.940 views

Onderwerpen

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
nachtnet schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:39:
[...]

een compoundje overslaan zou wel eens een goede afwisseling zijn (dus niet 3 opeenvolgende compounds...)
Dijkstraat schreef op donderdag 23 november 2017 @ 21:13:
hopelijk wordt de variatie in de banden die ze dan meenemen naar de race ook groter, bij HS, SS en M. Ze kunnen nog zoveel banden maken, maar als er maar kleine verschillen zitten tussen de banden die ze meenemen schieten wij nog steeds niet veel op denk ik.
Maar garandeert dat niet dat ze sowieso de hardste band niet gebruiken? De hardste band is dan 4 compounds harder dan de zachtste...

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:34
DeKaerften schreef op donderdag 23 november 2017 @ 22:23:
[...]

[...]

Maar garandeert dat niet dat ze sowieso de hardste band niet gebruiken? De hardste band is dan 4 compounds harder dan de zachtste...
Of de verplichting dat je twee compounds per race moet gebruiken weglaten. Dan kan je kiezen om de hele race op de hardste band te rijden. Maar dat zie ik komend seizoen niet gebeuren.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-10 09:02

iichel

Gazoooo

w
Jasphur schreef op donderdag 23 november 2017 @ 17:03:
[...]

Owja, de Downforce conspiracy :D

Maar goed, ben ook verder benieuwd naar de bandenregels? Zijn er volgend jaar weer elke GP een x-tal compounds verplicht?
was het niet zo dat Ferrari het voor elkaar kreeg, bij de 2017 banden tests, om met de 2016 auto + aanpassingen minder DF te produceren dan met de 2016 'normale auto'?

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

• DeKaerften
  • Niet online
alesandro_46 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 22:50:
[...]

Of de verplichting dat je twee compounds per race moet gebruiken weglaten. Dan kan je kiezen om de hele race op de hardste band te rijden. Maar dat zie ik komend seizoen niet gebeuren.
Maar dan moeten de compounds wel zó gekozen (en gemaakt) zijn voor de race, dat er een strategie bestaat van 2x zachtere compound + pitstop, die ongeveer net zo snel is als 1 keer hardste compound zonder pitstop.

Daarnaast zal ook de regel, dat er gestart moet worden op de banden, waarmee in q2 de snelste tijd gezet is, moeten komen te vervallen. Anders gaan teams die een kans hebben op een top 10 kwalificatie natuurlijk nooit de strategie met de harde band en zonder pitstop gebruiken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-10 21:13
Barbapapa, barbabelle, barbabravo, barbazoo, barbamama, barbabright, barbalib en barbalala als het half nat is.
Volgens mij hebben ze bij Pirelli de familie nu wel compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:53

Damian

Insane Obtrusion

- nevermind -

[ Voor 97% gewijzigd door Damian op 24-11-2017 07:30 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

never mind was al geplaatst :+

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2017 00:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:09
Migrator schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:42:
[...]

De medium van dit jaar (die wel degelijk gebruikt is, in Spanje) is volgend jaar de superhard. Hij is dus niet "nog harder", maar wel qua naam "verhard" omdat er anders nogal wat varianten soft zouden zijn :)
Daarnaast vermoed ik dat Pirelli deze band altijd zal selecteren wanneer er een nieuw circuit wordt aangedaan gewoon "to be sure" dat er geen gezeur ontstaat met te hoge slijtage.

Overigens kan Pirelli natuurlijk ook een keer zieken, en deze band verplicht stellen tijdens een GP >:)

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
'Hamilton gaat nieuw contract t.w.v. €135 miljoen tekenen'

Tsjonge, 135 miljoen euro. Da's geen kattenpis.

En direct het signaal dat Verstappen de juiste keuze heeft gemaakt door bij RBR te blijven. De nieuwe teamgenoot van Hamilton tekent ervoor om 3 jaar lang tweede rijder te zijn. Zie dat Ricciardo ook nog niet zo snel doen, dan biedt bij RBR blijven nog meer perspectief.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Ongeveer een ton per dag, er zijn dagen dat ik minder uitgeef.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ach ja, als het vergelijkt met de idiote bedragen die omgaan in het voetbal (laat staan Amerikaanse sporten) dan vind ik het nog wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:33
135 delen door 3 is 45 miljoen per jaar. Damn

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

warp schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 14:27:
Ach ja, als het vergelijkt met de idiote bedragen die omgaan in het voetbal (laat staan Amerikaanse sporten) dan vind ik het nog wel meevallen.
Is dat zo? Volgens mij verdienen alleen Messi en Ronaldo meer, en dat mede dankzij neveninkomsten.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Dit zijn absurde bedragen natuurlijk. Was zijn vorige contract niet 100 miljoen? Hoeveel geld kun je nodig hebben denk ik dan ...

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
kenneth schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 14:41:
Is dat zo? Volgens mij verdienen alleen Messi en Ronaldo meer, en dat mede dankzij neveninkomsten.
Nou, dat zijn er nog wel wat meer: https://loonwijzer.nl/home/salaris/vipsalarissen/voetballers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Het zijn allemaal idiote inkomsten maar ik tel er toch echt maar twee boven de €45 miljoen :?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockabilly_1991
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 01-10 15:27
Ik kan zo niet vinden dat deze al gepost is maar de haaienvin lijkt volgend jaar weg te zijn. De halo helaas wel daar voor in de plaats.

https://www.f1today.net/n...-met-veto-tegen-haaienvin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
@Rockabilly_1991 Was al wel bekend. Maar dacht dat de haaienvin niet in zijn geheel verdwijnt, maar meer een soort hanenkam wordt.
Volgens Auto Motor und Sport heeft McLaren de andere renstallen bewust op een dwaalspoor gezet. De in Woking gevestigde equipe wist al geruime tijd dat ze van hun vetorecht gebruik zouden maken om de haaienvin te verbannen. McLaren heeft een auto ontwikkeld die ook zonder haaienvin goed functioneert.
Dit is wel enigszins smering van McL als het waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Het is al maanden bekend dat McLaren dat ging tegenhouden, en Brawn riep begin van het seizoen al dat er een verbod zou komen. Maar bij Force India spelen ze vaker de gebeten hond, dus ze moeten niet zo piepen. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:41

Martinspire

Awesomeness

Had Hamilton niet nog gewoon een contract voor 2 jaar dan? Veranderd daar dan wat in? Kan me niet voorstellen dat ie zich nog 5 jaar bij Mercedes ziet rijden

[ Voor 29% gewijzigd door Martinspire op 24-11-2017 18:33 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:58

Destruction

(ex-)Automonteur

Waarom niet? Mocht Mercedes ver terugvallen kan hij altijd nog een Rosberg'je doen en weg lopen.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ah dus toch de veto over de haaienfin. Tja, dat zat er toch wel aan te komen? De vraag is welke teams er getroffen gaan worden. RBR denk ik niet, die komen daar wel omheen. Ferrari denk ik ook niet want die zijn redelijk vergelijkbaar met RBR. Beiden veel meer afhankelijk van sidepots, vloer en rakeangle voor hun aero. Zekert RBR heeft meer dan genoeg downforce. :)

FI of Mercedes daarentegen kan het wel eens minder zijn.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 20:38:
Ik geloof ergens in een interview op de grid bij Sky gehoord te hebben dat Wolf zei dat ze het ontwerp voor 2018 sowieso gingen aanpassen ( korter en meer RBR stijl ) vanwege het diva gedrag van de huidige auto dus misschien dat ze dit al half gecounterd hebben.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ah dus toch de veto over de haaienfin. Tja, dat zat er toch wel aan te komen? De vraag is welke teams er getroffen gaan worden. RBR denk ik niet, die komen daar wel omheen. Ferrari denk ik ook niet want die zijn redelijk vergelijkbaar met RBR. Beiden veel meer afhankelijk van sidepots, vloer en rakeangle voor hun aero. Zekert RBR heeft meer dan genoeg downforce. :)
"RBR denk ik niet die komen daar wel omheen"

Herinner je de eerste helft van dit seizoen nog? Met correlatie problemen én een auto die slecht werkte omdat de semi-actieve ophanging verboden was? Het is juist het team dat volledig één oplossing in duikt en dan de deur op zijn neus kan krijgen omdat het veel risico neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Humma Kavula schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 20:44:
[...]

Ik geloof ergens in een interview op de grid bij Sky gehoord te hebben dat Wolf zei dat ze het ontwerp voor 2018 sowieso gingen aanpassen ( korter en meer RBR stijl ) vanwege het diva gedrag van de huidige auto dus misschien dat ze dit al half gecounterd hebben.
Dat zag ik maanden geleden al aankomen. Verwacht ook dat we een heel andere Mercedes gaan zien. :)
ANdrode schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 20:51:
[...]

"RBR denk ik niet die komen daar wel omheen"

Herinner je de eerste helft van dit seizoen nog? Met correlatie problemen én een auto die slecht werkte omdat de semi-actieve ophanging verboden was? Het is juist het team dat volledig één oplossing in duikt en dan de deur op zijn neus kan krijgen omdat het veel risico neemt.
Ah, maar voor de start van dit seizoen deed Newey weinig, terwijl het de grootste verandering van reglementen in twee decennia was. Dit seizoen kan hij door bouwen op waar mij mee begon. Verder is de RB13 niet afhankelijk van T-wings of sharkfins. Daar zette ze ook helemaal niet op in. Nee, het gaat hun om sidepods, rake angles en de vloer om de diffuser aan het werk te krijgen. Verder hebben ze kennelijk toch wat veranderd in de ophanging.

https://www.auto-motor-un...strick-rb13-12793024.html

En in supercrappy vertaal Nederlands. :P
https://translate.google....4.html&edit-text=&act=url

Hoe ze het doen is me een raadsel, maar de rake van de RB13 is van zeer substantieel, naar ronduit extreem gegaan, en toch is de topsnelheid opgelopen, en niet verlaagd zoals rake normaal gesproken doet.

[ Voor 5% gewijzigd door DaniëlWW2 op 24-11-2017 21:15 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

RBR overwoog zelfs om helemaal zonder sharkfin te gaan rijden (ze gebruiken dat midwing-ding ook vaker niet dan wel en zeker afgelopen paar races valt dat op), Mercedes idem. Ik denk dat met name Force India, Renault en Haas er voornamelijk last van gaan hebben maar volgens mij maakt het qua rangschikking geen drol uit. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 21:11:
Ah, maar voor de start van dit seizoen deed Newey weinig, terwijl het de grootste verandering van reglementen in twee decennia was. Dit seizoen kan hij door bouwen op waar mij mee begon. Verder is de RB13 niet afhankelijk van T-wings of sharkfins. Daar zette ze ook helemaal niet op in. Nee, het gaat hun om sidepods, rake angles en de vloer om de diffuser aan het werk te krijgen. Verder hebben ze kennelijk toch wat veranderd in de ophanging.
Ik weet niet of Newey nog zo heilig is als eerder. Het is een goede leider van een team van aerodynamici maar er zit ook een stuk tactiek/gokken in.

Het deel van de shark fin wat ik alle teams (ook Mercedes/RBR) stelselmatig zie inzetten is het koelen via het eerste stuk van de 'vin'. Ik hoop dat dit mogelijk blijft, ziet er gewoon gaaf uit :+
Hoe ze het doen is me een raadsel, maar de rake van de RB13 is van zeer substantieel, naar ronduit extreem gegaan, en toch is de topsnelheid opgelopen, en niet verlaagd zoals rake normaal gesproken doet.
De simpelste verklaringen zijn vaak het beste. Ik gok op:
+ Motorvermogen
+ Toch een component van semi-actieve vering
+ High downforce setups bij conrurentie
+ Meer rake bij competitie (tov vorig jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

De haaienvin zijn we vanaf, maar we zijn wel een halo en pukkel op iedere auto rijker...

https://twitter.com/tgruener/status/934098144186552321

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:48

sjaool

Every life should have 9 cats

Ze moeten eens af van dat veto-recht en de sponsoring van Ferrari in de F1. Volgens mij kan dat de sport alleen maar ten goede komen. Die halo zie ik ze nog wel van terugkomen. Zie Bottas die amper weet hoe hij zijn wagen uit moet komen. Je zal er maar in zitten en dat ding staat in de fik. Dan kom je er van ze lang zal ze leven niet snel genoeg uit.

De 360 graden camera zal vast nog wel beter geïntegreerd gaan worden. Die dingen zijn ook niet zo heel groot. Mocht je hem willen hebben dan kun je de 360fly 4K camera hier zelf kopen. Kun je hem op het dak van je eigen auto schroeven. :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Bosmonster schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 23:33:
De haaienvin zijn we vanaf, maar we zijn wel een halo en pukkel op iedere auto rijker...

https://twitter.com/tgruener/status/934098144186552321
Wat een grap. Een groot deel van het zicht dat de halo voor coureurs met één ook zou beperken was sowieso gebruikt voor de 360-camera.

Ik hoop dat het goede beelden oplevert, de eerdere experimenten met bestuurbare camera's (en thermo camera's) gaven mooie beelden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

@ANdrode Het zou er in uiteindelijke versie natuurlijk ook zo uit kunnen gaan zien.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TlPXvZk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
sjaool schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 14:08:
@ANdrode Het zou er in uiteindelijke versie natuurlijk ook zo uit kunnen gaan zien.

[afbeelding]
Yes. Of echt direct na de halo waardoor het /amper/ breder is dan de halo.

Ik vind het wel ironisch hoor. Eerst veel fans die denken dat je in een game/met één ook niet kan rijden als er iets in je beeld zit. En daarna geen moral outrage wanneer de organisatie die er een camera plaatst :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Het ziet er imo allebei niet uit ! Brrr.. ben blij dat ik niet hoef te rijden met die rommel voor mijn gezicht.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

ANdrode schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 14:48:
[...]

Yes. Of echt direct na de halo waardoor het /amper/ breder is dan de halo.

Ik vind het wel ironisch hoor. Eerst veel fans die denken dat je in een game/met één ook niet kan rijden als er iets in je beeld zit. En daarna geen moral outrage wanneer de organisatie die er een camera plaatst :D
Hij kan niet helemaal bij de halo, dan heb je geen 360 view meer.

Zelfde waarom die waarschijnlijk niet zo weggewerkt zal worden in de auto, dan kun je niet meer om de neus heenkijken.

Ik vrees dat het dus wel de pukkel gaat worden zoals eerder aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

@Bosmonster De 360 graden camera zou natuurlijk ook nog gewoon ingebouwd kunnen worden in de camera die al bovenop de wagen aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Hmm zonde. Misschien dus toch een logo wijziging.

https://www.autosport.com...rty-switch-to-new-f1-logo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

sjaool schreef op zondag 26 november 2017 @ 14:16:
@Bosmonster De 360 graden camera zou natuurlijk ook nog gewoon ingebouwd kunnen worden in de camera die al bovenop de wagen aanwezig is.
Weet niet zo goed wat er niet duidelijk is. Hij komt voorop de auto, dat is al zo bepaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Bosmonster schreef op zondag 26 november 2017 @ 15:43:
[...]

Weet niet zo goed wat er niet duidelijk is. Hij komt voorop de auto, dat is al zo bepaald.
Het ontwerp ziet er niet echt final uit. Het kan dus nog wel degelijk veranderen. Dat er een 360 graden camera op de wagen komt is wel duidelijk. Net als de Halo. Die is volgend verplicht maar hoe die in het ontwerp van de wagen geïmplenteerd gaat worden is ook nog niet duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:54
Nieuw logo:

Afbeeldingslocatie: https://i.redditmedia.com/vEPdRBQLMGbUiahfJw3EHpOkymWu7JPobvSLZbVMkFk.jpg?w=400&s=c70f6c6d4ba6408c631cba564d9460be

[ Voor 6% gewijzigd door Rivanov op 26-11-2017 15:59 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
sjaool schreef op zondag 26 november 2017 @ 15:58:
[...]

Het ontwerp ziet er niet echt final uit. Het kan dus nog wel degelijk veranderen. Dat er een 360 graden camera op de wagen komt is wel duidelijk. Net als de Halo. Die is volgend verplicht maar hoe die in het ontwerp van de wagen geïmplenteerd gaat worden is ook nog niet duidelijk.
Precies, afgeven op mockups die absoluut niet het definitieve ontwerp zijn, is vrij zinloos denk ik. Even afwachten. Alleen al vanwege luchtstromen rond de auto wil geen enkel team zo'n camera op een pootje zetten o.i.d. Desnoods bovenop de halo of zover voorop dat hij de bolling van de neus voorbij is, maar zoals hierboven weergegeven gaat hem vast niet worden :)
Ah, ze hebben hem alvast Ferrari-rood gemaakt :+

[ Voor 17% gewijzigd door Grrrrrene op 26-11-2017 16:01 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcbacon0
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:36
Nieuw Force India logo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-10 15:35
https://m.gpupdate.net/nl...st-bij-nieuwe-identiteit/

Het logo heeft dus blijkbaar een betekenis.

Het moet de vormen van twee wagens voorstellen die de finish passeren...... juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:22
Ik vind het eigenlijk wel een prima logo, wel even wennen maar ik snap wel dat ze wat anders willen. En daarbij het blijft maar een logo...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:54
The hexadecimal colour code of the new F1 logo is #FF1A00, which has 'F1' in it.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Cranzai schreef op zondag 26 november 2017 @ 16:21:
https://m.gpupdate.net/nl...st-bij-nieuwe-identiteit/

Het logo heeft dus blijkbaar een betekenis.

Het moet de vormen van twee wagens voorstellen die de finish passeren...... juist.
Joah dat zie ik wel. Eentje binnen- en de ander de buitenbocht.

@Rivanov tof dat ze op die manier een kleur hebben gekozen haha. Verwacht niet dat het per ongeluk is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:59
Inmiddels ook duidelijk waarom de RB13 zo is genoemd, ze zijn 13 races uitgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Laatst online: 15:20
Jasphur schreef op zondag 26 november 2017 @ 16:54:
[...]

Joah dat zie ik wel. Eentje binnen- en de ander de buitenbocht.

@Rivanov tof dat ze op die manier een kleur hebben gekozen haha. Verwacht niet dat het per ongeluk is.
En een schuine finishlijn. Het is toch geen hardloopbaan :+

(al heeft een hardloopbaan volgens mij nooit schuine finishlijnen, alleen startlijnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Och. Het oog wil ook wat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:00
Heeft DJ Ferry Corsten zich al beklaagd over het nieuwe logo?

Afbeeldingslocatie: https://botw-pd.s3.amazonaws.com/styles/logo-thumbnail/s3/012011/ferrycorsten_0.gif?itok=gbgO_xjy

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
geen halo op de auto dan maar in het logo verwerken? :P

Meh ben er niet echt kapot van.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-10 15:35
https://www.creativerevie...ty-wieden-kennedy-london/

Artikel over het ontwerp-proces van de nieuwe huisstijl. Tamelijk hoog bla-bla gehalte maar ook wel een mooie in-sight in de nieuwe huisstijl. Waarschijnlijk was mijn eerste reactie toch lichtelijk een shock-reactie en kan ik misschien wel wennen aan deze nieuwe huisstijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Grrrrrene schreef op zondag 26 november 2017 @ 16:00:
[...]
Precies, afgeven op mockups die absoluut niet het definitieve ontwerp zijn, is vrij zinloos denk ik. Even afwachten. Alleen al vanwege luchtstromen rond de auto wil geen enkel team zo'n camera op een pootje zetten o.i.d. Desnoods bovenop de halo of zover voorop dat hij de bolling van de neus voorbij is, maar zoals hierboven weergegeven gaat hem vast niet worden :)
Dat snap ik, maar de lokatie is vast. Ook dat ie behoorlijk uit moet steken om effectief te zijn. Of die op pootjes komt of wat anders weet ik niet, zien wel wat de teams verzinnen, maar een lelijke pukkel voor op de auto is een zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Rivanov schreef op zondag 26 november 2017 @ 16:51:
The hexadecimal colour code of the new F1 logo is #FF1A00, which has 'F1' in it.
Forza Ferrari 1?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Forza Ferrari 1 Arrivabene ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Cranzai schreef op zondag 26 november 2017 @ 18:37:

Artikel over het ontwerp-proces van de nieuwe huisstijl. Tamelijk hoog bla-bla gehalte maar ook wel een mooie in-sight in de nieuwe huisstijl. Waarschijnlijk was mijn eerste reavtie toch lichtslijk een shock-reactie en kan ik misschien wel wennen aan deze nieuwe huisstijl.
Fijn artikel om te lezen als graficus. Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Het nieuwe ontwerp past wel bij de stijl van DHL de vervoerder van alle gear en ESPN het netwerk dat de F1 in Amerika op de buis gaat brengen.

Afbeeldingslocatie: https://dminc.com/wp-content/uploads/2015/01/clients_media_espn.png

Afbeeldingslocatie: https://www.dhlexpress.be/wp-content/uploads/2017/02/dhl-logo.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Laatst online: 15:20
Cranzai schreef op zondag 26 november 2017 @ 18:37:

Artikel over het ontwerp-proces van de nieuwe huisstijl. Tamelijk hoog bla-bla gehalte maar ook wel een mooie in-sight in de nieuwe huisstijl. Waarschijnlijk was mijn eerste reactie toch lichtelijk een shock-reactie en kan ik misschien wel wennen aan deze nieuwe huisstijl.
- de 'f' en de '1' staan te dicht op elkaar. In veel mockups lijkt het een 'a'
- de bovenste twee fonts zijn moeilijk leesbaar. Hopelijk gebruiken ze deze niet op plaatsen waar data de bovenhand heeft

Verder noemen ze het 'simple' en 'clean' tegenover het 'futorystic' oude, maar de mockups, mede door de fonts doen het omdraaien waardoor het nieuwe in mijn ogen juist futuristisch is en niet simpel en clean.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Dijkstraat
Interessant artikel van Will Buxton over hoe het er soms achter de schermen aan toe gaat binnen de F1 :) http://www.racer.com/more...the-kindness-of-strangers

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jasphur
Haha. Grappig gifje in de tweet over Kimi.

https://twitter.com/velocita_/status/934807834226814977

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:57
Ik ben niet de grootste f1 volger, maar de BBC heeft geen uitzendrechten meer maar hun hadden andere jaren altijd het beste filmpje om in een paar minuten de hoogtepunten te zien met fabuleus commentaar en passie.

Is er er een andere broadcaster die de BBC daar mee kan evenaren en zo jaar waar zijn die filmpjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Joostje123 schreef op maandag 27 november 2017 @ 07:57:
Ik ben niet de grootste f1 volger, maar de BBC heeft geen uitzendrechten meer maar hun hadden andere jaren altijd het beste filmpje om in een paar minuten de hoogtepunten te zien met fabuleus commentaar en passie.

Is er er een andere broadcaster die de BBC daar mee kan evenaren en zo jaar waar zijn die filmpjes?
SKY? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twynn
  • Laatst online: 01-10 19:49
Ik denk dat Channel 4 meer in de BBC stijl blijft. Volgens mij doen die volgende week een jaaroverzicht, dus daar zullen die filmpjes ook wel voorbij komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
Ik vergeet C4 elke keer. Die is inderdaad wat meer BBC stijl. Ik kijk uit naar het jaaroverzicht. Zitten toch een paar gouden momenten tussen waar we nog lang over kunnen blijven praten.

Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/features/2017/11/gallery--the-best-images-from-abu-dhabi/_jcr_content/featureContent/manual_gallery_1410692302/image70.img.2048.medium.jpg/1511718115736.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 22:03
Grappig, hoe de foto van voor de race is, maar ze wel op volgorde van constructeurs zitten. Dus Mercedes in het midden, ernaast Ferrari & Red Bull, en dan Force India, Williams, Renault, Toro Rosso, Haas, McLaren, Sauber.

Edit:
En voor diegenen die denken dat dat bewust is. Renault & Toro Rosso zijn natuurlijk nog van plek gewisseld, dus dan had de fotograaf een glazen bol.

[ Voor 12% gewijzigd door RobertMe op 27-11-2017 09:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:58
sjaool schreef op zondag 26 november 2017 @ 20:19:
Het nieuwe ontwerp past wel bij de stijl van DHL de vervoerder van alle gear en ESPN het netwerk dat de F1 in Amerika op de buis gaat brengen.

[afbeelding]

[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b1/CNN.svg/1200px-CNN.svg.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Kortom het nieuwe F1 logo is lekker Amerikaans en 21ste eeuws. Niet geheel onlogisch gezien de baas is een Amerikaans media bedrijf is.

Overigens vind ik, een dag na de bekendmaking, het logo toch al een beetje beter geworden en zie ik mijzelf wel wennen aan dit logo. En wat ik vooral wel fijn vind en is te lezen uit het artikel dat hier staat Cranzai in "[F1] Seizoen 2017 - deel 2", dat F1 nu veel meer een identity heeft gekregen dan voorheen. Ook denk ik dat het vernieuwen van hun identity een goede stap is geweest in het 'afsluiten' van het Bernie tijdperk. Ik ben wat dat betreft erg benieuwd met welke dingen LM gaat komen volgend seizoen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:14
TheBrut3 schreef op zondag 26 november 2017 @ 16:55:
Inmiddels ook duidelijk waarom de RB13 zo is genoemd, ze zijn 13 races uitgevallen.
Dat beloofd wat voor de RB14 :+ ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
melcon schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:31:
[...]

Dat beloofd wat voor de RB14 :+ ;)
Da's geen ongeluksgetal, dus als dat voor 14x winst staat zit het wel goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-09 20:43

LordKnox

Opperbaas.

Jasphur schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:03:
Ik vergeet C4 elke keer. Die is inderdaad wat meer BBC stijl. Ik kijk uit naar het jaaroverzicht. Zitten toch een paar gouden momenten tussen waar we nog lang over kunnen blijven praten.

[afbeelding]
Weer een aantal leuke opmerkelijke zaken hierin:

- Massa is echt een kleine gast
- De Finnen weten niet hoe de spieren in de hoeken van hun mond werken. Die hoeken kunnen ook omhoog namelijk.
- Ricciardo heeft zijn mondhoeken weer te goed getraind
- En Max zit erbij als een zak aardappelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Joostje123 schreef op maandag 27 november 2017 @ 07:57:

Ik denk dat als je een weekje wacht dat de filmpjes wel af zijn en uitgezonden worden.
Komend weekend wordt vast het seizoensreview weekend op de verschillende outlets.

[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 27-11-2017 11:02 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Wat vonden we trouwens van de jaarclip: https://www.ziggosport.nl...izoensclip-op-muziek.html
Had hem nog niet op Youtube of Facebook gevonden, dus hij zit wel achter Geo-filter. Zie nog een 2e versie trouwens: https://www.ziggosport.nl...et-formule-1-seizoen.html

Edit: blijkbaar 2 linkjes voor dezelfde clip 8)7

[ Voor 45% gewijzigd door Martinspire op 27-11-2017 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Hier hebben ze een enorme mogelijkheid laten liggen om de witruimte in de logo in de vorm van een f1-bolide te maken.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:14
ralph075 schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:48:
[...]

Da's geen ongeluksgetal, dus als dat voor 14x winst staat zit het wel goed ;)
Dan is dat bij deze vastgelegd, wel voor nummer 33 natuurlijk :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Martinspire schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:37:
Wat vonden we trouwens van de jaarclip: https://www.ziggosport.nl...izoensclip-op-muziek.html
Had hem nog niet op Youtube of Facebook gevonden, dus hij zit wel achter Geo-filter. Zie nog een 2e versie trouwens: https://www.ziggosport.nl...et-formule-1-seizoen.html
Meh, niet echt super maar ook niet slecht. Wel een stuk beter dan die van halverwege het seizoen waarin ze dezelfde muziek gebruikten als de Sky jaarclip van 2016 (wat echt een stukje kneuzen-actie is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Lasmibalsingh schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:49:
[...]
Hier hebben ze een enorme mogelijkheid laten liggen om de witruimte in de logo in de vorm van een f1-bolide te maken.
Ik weet niet of dat nu wel zo'n goed idee is. De bolides zijn door de jaren heen enorm van vorm veranderd. En om nu het logo steeds aan te passen (halo, haaienvin, etc.) is weer zo wat :)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
melcon schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:50:
[...]

Dan is dat bij deze vastgelegd, wel voor nummer 33 natuurlijk :P ;)
Hoeft niet eens, als het 50/50 wordt verdeeld tussen 3 en 33, blijven er nog 7 andere GP's over voor non-"Red Bull's" om te winnen. Zo krijgen we wel een heerlijk spannend kampioenschap. Toch zonde als kort na de zomerstop al bekend is wie er kampioen wordt. Mag best spannend blijven tot het eind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Spotmatic schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:20:
[...]

Ik weet niet of dat nu wel zo'n goed idee is. De bolides zijn door de jaren heen enorm van vorm veranderd. En om nu het logo steeds aan te passen (halo, haaienvin, etc.) is weer zo wat :)
Basisvorm blijft hetzelfde door de jaren heen. Het nog oudere f1 logo had ook iets dergelijks wat je tegenwoordig nog steeds herkent als f1-bolide.

Afbeeldingslocatie: https://statics.sportskeeda.com/wp-content/uploads/2013/01/Ashampoo_Snap_2013.01.14_09h46m29s_001_-1188634.png

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Oekol

waka waka hey hey

Iemand enig idee hoe ik de race van Baku terug kan kijken van dit jaar? Heb hem helaas gemist dit jaar en wil niet dat de race van gisteren de laatste is die ik zie tot volgend jaar maart :+

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:37
[...]

Dat plan hadden ze ook, maar vanwege de introductie van de halo hebben ze toch voor dit logo gekozen :+

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Leoon. schreef op maandag 27 november 2017 @ 13:07:
Iemand enig idee hoe ik de race van Baku terug kan kijken van dit jaar? Heb hem helaas gemist dit jaar en wil niet dat de race van gisteren de laatste is die ik zie tot volgend jaar maart :+
Je wil afsluiten met een uitvalbeurt voor Max? :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Oekol

waka waka hey hey

YakuzA schreef op maandag 27 november 2017 @ 13:14:
[...]

Je wil afsluiten met een uitvalbeurt voor Max? :P
Het scheen toch echt een leuke race te zijn, ben net al even wat highlights aan het kijken op YT. Dat Max toen uitviel, tja. Kijk niet speciaal voor hem hoor :9

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Of ik snap de grafiek niet of hij is verkeerd ingevuld. Help
https://nos.nl/artikel/22...e-pieken-diepe-dalen.html

Afbeeldingslocatie: https://nos.nl/data/image/2017/11/27/434123/xxl.jpg

Deze is wel fijn:
Afbeeldingslocatie: https://nos.nl/data/image/2017/11/27/434129/xxl.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Jasphur op 27-11-2017 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18:35
Jasphur schreef op maandag 27 november 2017 @ 14:05:

[afbeelding]

Deze is wel fijn:
[afbeelding]
133 ronden op positie 1, 82 ronden op positie 2, 266 ronden op de 5e stek etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:34
Jasphur schreef op maandag 27 november 2017 @ 14:05:

[afbeelding]

Deze is wel fijn:
[afbeelding]
Het aantal rondes (Y as) dat VER op een bepaalde positie (X as) in de race heeft gereden.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Ah zo. Ik zat te denken aan ronde 1 als GP1/Australië. Ik heb hem. Thanks.

[ Voor 7% gewijzigd door Jasphur op 27-11-2017 14:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
Spanje was ook een DNF na de botsing met Bottas en Kimi in de eerste bocht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

LordKnox schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:52:
[...]
Weer een aantal leuke opmerkelijke zaken hierin:

- Massa is echt een kleine gast
- De Finnen weten niet hoe de spieren in de hoeken van hun mond werken. Die hoeken kunnen ook omhoog namelijk.
- Ricciardo heeft zijn mondhoeken weer te goed getraind
- En Max zit erbij als een zak aardappelen
Als je goed kijkt dan zie je dat Verstappen zijn achterbuurman aan het pesten is, je ziet het aan zijn gezicht ;)

Edit: zo beter :)

Afbeeldingslocatie: https://e2.365dm.com/17/11/16-9/20/f1-drivers-group-photo-class-of-2017-abu-dhabi-gp_4166754.jpg?20171126121234

[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 27-11-2017 16:25 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Die van Ricciardo is trouwens een complete 180° andere grafiek. Hij heeft in het begin van het jaar z'n meeste punten gescoord en had aan het einde van het jaar echt een pechreeks

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:25
[...]

Dat zou te kriegelig/druk worden bij kleinere weergave.
Ik kwam wel een voorstel tegen waar ze ipv. de lijn die de hoek volgt een lijn hadden moeten gebruiken welke de ideale racelijn zou volgend. Dat had me nog wel iets geleken.

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/rrbseieoke001.jpg
bron:https://www.reddit.com/r/formula1/comments/7fqoiz/fixed_the_logo_with_a_racing_line/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Nee. Dit logo is totaal niet in balans. Dan mag het meer zoals de waarheid zijn, het oogt niet. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Het teampje van Sky Sports van dit jaar:
https://twitter.com/Simon...status/934868867209486336

In ieder geval 17 man die dus overal heen vliegt en ergens werkt

[ Voor 24% gewijzigd door Martinspire op 27-11-2017 15:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dijkstraat
Martinspire schreef op maandag 27 november 2017 @ 15:22:
Het teampje van Sky Sports van dit jaar:
https://twitter.com/Simon...status/934868867209486336

In ieder geval 17 man die dus overal heen vliegt en ergens werkt
En dat is dan alleen nog maar de sky UK, met Duitsland en Italië erbij is het een nog grotere groep :o
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/24068839_1557492897677000_4490016167770411800_o.jpg?oh=45339fc62ff96660873adfa15ff69f59&oe=5AD2DBA2

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Dijkstraat schreef op maandag 27 november 2017 @ 15:27:
[...]

En dat is dan alleen nog maar de sky UK, met Duitsland en Italië erbij is het een nog grotere groep :o
[afbeelding]
Bedenk dat ff als 'we' weer afgeven op Olav...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 20:49

AzzKickah

06-CENSORED

En dat is nog niet de hele groep. Bijv. Ted staat er niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Volgens mij staat Ted boven de linker die door zijn knieen en met zijn armen over elkaar staat? Of is dat hem niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Jasphur schreef op maandag 27 november 2017 @ 15:35:
Volgens mij staat Ted boven de linker die door zijn knieen en met zijn armen over elkaar staat? Of is dat hem niet?
Denk het wel idd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dijkstraat
Ted staat links van die man met een zonnebril :+

Maar dat is hem inderdaad volgens mij ook :)

[ Voor 8% gewijzigd door Dijkstraat op 27-11-2017 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 22:03
Dan nog is het niet compleet, "Pinky" (Nataly Pinkman) mist, maar bv ook Johny Herbert, en Paul Di Resta mist op de foto van alle landen als ik het goed zie. Daarnaast heeft Pat Symonds dan nog verschillende races meegereisd en die was ook niet in Abu Dhabi erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 20:49

AzzKickah

06-CENSORED

U heeft gelijk.

* AzzKickah gaat weer slapen.
Pagina: 1 ... 64 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is het topic voor 2017. Discussie over het nieuwe seizoen kan inmiddels in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 *O*

Alle weekend-topics van 2017: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1