Hoewel meer races me echt geweldig zou lijken is dit niet echt passend binnen het beleid van kostenbesparing. Momenteel hebben de teams echt tijd nodig om een nieuwe auto te ontwikkelen, zo komt zelfs voorbij dat teams ontwikkeling van de lopende auto stoppen om te focussen op die van volgend jaar.Hackus schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 11:26:
Ik zit echt te wachten op een F1 kalender met korte winterstop. gewoon de 2e helft van januari weer starten
Kortere winterstops leidt denk ik alleen maar tot een groter voordeel voor teams met meer geld omdat die dan twee teams zouden kunnen huren, 1 voor de lopende auto en 1 voor de ontwikkeling van de volgende auto. Daarnaast zal er ook minder tijd zijn om achterstand in te halen en dus zal de slagorde grotendeels gelijk blijven over een langere periode.
Meer races lijkt me leuk maar realistisch gezien werkt het gewoon niet binnen het F1-concept.
Wat misschien wel zou kunnen is dat we de F1-drivers pool in de winter verschillende race events laten afwerken in gelijkwaardige auto's. Zet ze eens in nascar wagens op een oval, laat ze eens een rally stage afleggen. Dat soort dingen lijkt me wel gaaf en helpt mogelijk ook aan het bouwen van een image van de F1 coureurs als clubje "elite-coureurs", de beste van de beste. Hier is vast en zeker wel wat marketing uit te halen.