[F1] Seizoen 2017 - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 71 Laatste
Acties:
  • 402.942 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-10 15:35
Hackus schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 11:26:
Ik zit echt te wachten op een F1 kalender met korte winterstop. gewoon de 2e helft van januari weer starten
Hoewel meer races me echt geweldig zou lijken is dit niet echt passend binnen het beleid van kostenbesparing. Momenteel hebben de teams echt tijd nodig om een nieuwe auto te ontwikkelen, zo komt zelfs voorbij dat teams ontwikkeling van de lopende auto stoppen om te focussen op die van volgend jaar.

Kortere winterstops leidt denk ik alleen maar tot een groter voordeel voor teams met meer geld omdat die dan twee teams zouden kunnen huren, 1 voor de lopende auto en 1 voor de ontwikkeling van de volgende auto. Daarnaast zal er ook minder tijd zijn om achterstand in te halen en dus zal de slagorde grotendeels gelijk blijven over een langere periode.

Meer races lijkt me leuk maar realistisch gezien werkt het gewoon niet binnen het F1-concept.
Wat misschien wel zou kunnen is dat we de F1-drivers pool in de winter verschillende race events laten afwerken in gelijkwaardige auto's. Zet ze eens in nascar wagens op een oval, laat ze eens een rally stage afleggen. Dat soort dingen lijkt me wel gaaf en helpt mogelijk ook aan het bouwen van een image van de F1 coureurs als clubje "elite-coureurs", de beste van de beste. Hier is vast en zeker wel wat marketing uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Cranzai schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:13:
[...]

Hoewel meer races me echt geweldig zou lijken is dit niet echt passend binnen het beleid van kostenbesparing. Momenteel hebben de teams echt tijd nodig om een nieuwe auto te ontwikkelen, zo komt zelfs voorbij dat teams ontwikkeling van de lopende auto stoppen om te focussen op die van volgend jaar.

Kortere winterstops leidt denk ik alleen maar tot een groter voordeel voor teams met meer geld omdat die dan twee teams zouden kunnen huren, 1 voor de lopende auto en 1 voor de ontwikkeling van de volgende auto.
Ik denk dat dat al het geval is momenteel. Mercedes heeft zo'n enorm team dat het veel makkelijker is om een deel van dat team al op de 2018-auto te zetten, terwijl de rest van het team de 2017-auto nog tweakt. Zolang er geen grote veranderingen zijn op aero-gebied denk ik dat het niet zoveel uitmaakt of je voor de 2017 of 2018-auto ontwikkelt, zeker als je geen veranderingen wil doorvoeren aan je chassis (zoals Mercedes naar verluid wel gaat doen: meer rake). Als het team dat aan de 2018-auto ontwikkelt nml een briljante vondst doet bij de voorvleugel, wat houdt je dan tegen om deze al te introduceren in 2017?
Daarnaast zal er ook minder tijd zijn om achterstand in te halen en dus zal de slagorde grotendeels gelijk blijven over een langere periode.

Meer races lijkt me leuk maar realistisch gezien werkt het gewoon niet binnen het F1-concept.
Wat misschien wel zou kunnen is dat we de F1-drivers pool in de winter verschillende race events laten afwerken in gelijkwaardige auto's. Zet ze eens in nascar wagens op een oval, laat ze eens een rally stage afleggen. Dat soort dingen lijkt me wel gaaf en helpt mogelijk ook aan het bouwen van een image van de F1 coureurs als clubje "elite-coureurs", de beste van de beste. Hier is vast en zeker wel wat marketing uit te halen.
Je bedoelt zoiets als het BMW Procar Kampioenschap? Lijkt me erg gaaf als dat terugkomt :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 15:40
(jarig!)
Cranzai schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:13:
[...]

Tja, ik ga de F1 wel missen in de tussen tijd maar ik gun de coureurs ook de tijd om even bij te komen. Gedurende het seizoen worden ze redelijk geleefd. Behalve de drukke race weekenden (die effectief vaak 5 of 6 dagen lang zijn inclusief het vliegen) hebben ze ook veel pers en sponsor momenten.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:23
Cranzai schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 11:15:
https://www.motorsport.co...ca-2018-deal-done-980999/

Toch apart dat de pers soms zo groots voorbarig nieuws kan brengen.
Zou het ook een vreemde move van Williams vinden. Kubica neemt bij mijn weten geen geld mee, terwijl ze daar redelijk in de financiële sores zitten. Nu levert een eventuele rentree natuurlijk wel wat extra publiciteit op, maar dat is na de eerste race ook wel weggeëbd.

Daarnaast blijf ik toch wat twijfels houden over Kubica als coureur. Afgezien van zijn handicap heeft de man in 2010 voor het laatst in een F1 gezeten, en is hij inmiddels 32.

Als ze dan toch een coureur krijgen die zelf geen geld meebrengt, lijkt het me voor de toekomst van Williams beter om een jonge coureur met potentie te nemen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

alexbl69 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 13:25:

Als ze dan toch een coureur krijgen die zelf geen geld meebrengt, lijkt het me voor de toekomst van Williams beter om een jonge coureur met potentie te nemen.
nope - exposure exposure exposure ! (overigens schijnt williams/martini in contract te hebben staan dat er tenminste 1 driver 25+ is) hoeveel is williams (incl. sponsoren) niet in het nieuws geweeest mbt kubica? best veel, dare i say it, meer dan met massa vertrek :X

[ Voor 14% gewijzigd door himlims_ op 21-11-2017 13:35 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:34
Grrrrrene schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:39:
[...]

Ik denk dat dat al het geval is momenteel. Mercedes heeft zo'n enorm team dat het veel makkelijker is om een deel van dat team al op de 2018-auto te zetten, terwijl de rest van het team de 2017-auto nog tweakt. Zolang er geen grote veranderingen zijn op aero-gebied denk ik dat het niet zoveel uitmaakt of je voor de 2017 of 2018-auto ontwikkelt, zeker als je geen veranderingen wil doorvoeren aan je chassis (zoals Mercedes naar verluid wel gaat doen: meer rake). Als het team dat aan de 2018-auto ontwikkelt nml een briljante vondst doet bij de voorvleugel, wat houdt je dan tegen om deze al te introduceren in 2017?
Dat geeft de concurrentie de mogelijkheid om het idee te kopiëren en dan heb je daar als "uitvindende" partij minder/geen voordeel van.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ik kan hiet nog weinig over vinden; welke vrijheid/beperkingen zitten er aan die (fucking) halo(?)

gaat die ook vol gehangen worden met ' wings' (?) komen er fancy ledjes in voor met kerstmis?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardQG
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 25-09 18:30
himlims_ schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 14:18:
ik kan hiet nog weinig over vinden; welke vrijheid/beperkingen zitten er aan die (fucking) halo(?)

gaat die ook vol gehangen worden met ' wings' (?) komen er fancy ledjes in voor met kerstmis?
Ik zou zeggen: maak die dingen felroze/gifgroen gestreept als statement, zodat duidelijk is hoe lelijk die dingen zijn -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
(jarig!)
alexbl69 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 13:25:
[...]

Zou het ook een vreemde move van Williams vinden. Kubica neemt bij mijn weten geen geld mee, terwijl ze daar redelijk in de financiële sores zitten. Nu levert een eventuele rentree natuurlijk wel wat extra publiciteit op, maar dat is na de eerste race ook wel weggeëbd.

Daarnaast blijf ik toch wat twijfels houden over Kubica als coureur. Afgezien van zijn handicap heeft de man in 2010 voor het laatst in een F1 gezeten, en is hij inmiddels 32.

Williams heeft een ervaren man nodig. Ik zie Stroll geen auto door ontwikkelen.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06-10 15:33
RichardQG schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 14:39:
[...]

Ik zou zeggen: maak die dingen felroze/gifgroen gestreept als statement, zodat duidelijk is hoe lelijk die dingen zijn -O-
Tbh vind ik dat het wel eens klaar mag zijn met het verhaal over ‘hoe lelijk die dingen wel niet zijn’. Als in de praktijk blijkt dat ze of niet werken of de rijders er last van hebben of een andere reden, zijn ze er ook zo weer af.
For the time being. Ze komen er nou eenmaal, slik het (pardon my French).

Ondertussen kunnen ze er inderdaad wel leuke dingen mee doen zoals inderdaad een kleurtje geven. Paars voor snelste rijder van de vorige race, geel voor kampioenschapsleider etc.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:11

Spotmatic

Ken sent me

Jasphur schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 15:24:
[...]
Ondertussen kunnen ze er inderdaad wel leuke dingen mee doen zoals inderdaad een kleurtje geven. Paars voor snelste rijder van de vorige race, geel voor kampioenschapsleider etc.
Je bedoelt (als voorbeeld Red Bull): Ricciardo zwart en Verstappen geel. Dan hoef ik niet de hele tijd naar die camera boven de luchtinlaat te kijken :)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Spotmatic schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 15:27:
[...]

Je bedoelt (als voorbeeld Red Bull): Ricciardo zwart en Verstappen geel. Dan hoef ik niet de hele tijd naar die camera boven de luchtinlaat te kijken :)
Zoiets inderdaad. Geen slecht idee. Maar maak er iets van in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
[...]

8)7 wat is er mis met de tussenstand linksboven, actief meekijken, en de nummers "3" en 33" op de beide wagens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Daar is niks mis mee. Maar @Spotmatic komt alleen maar met een ideetje van hoe je gebruik kan maken van de Halo.

Ik verwacht echter dat de teamsde Halo gewoon in hun livery opnemen en er niet heel erg uit laten knallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
Zal ik.......? Ik doe het gewoon....., in het geval van bovenstaand voorbeeld, de RB die voorop rijdt is Verstappen. Komma komma komma 8)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-09 20:43

LordKnox

Opperbaas.

HyperTrophy schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 15:31:
[...]

8)7 wat is er mis met de tussenstand linksboven, actief meekijken, en de nummers "3" en 33" op de beide wagens?
Omdat soms een auto in beeld komt, zonder dat je snel doorhebt welke coureur het nu is. Dan kun je de stand heel goed inzien maar als beide auto's losrijden van auto's, wordt het lastiger. En dan is het op hoge snelheid niet even makkelijk om te zien of het 3 of 33 is. Een lelijke gele Halo is dan sneller te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 22:11

Spotmatic

Ken sent me

HyperTrophy schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 15:31:
[...]
Helemaal niets, maar ik kan uit ervaring vertellen dat het soms enorm lastig is om RIC van VER te kunnen onderscheiden. Zeker bij een voor- of achteraanzicht is de camera vaak veel te klein om te zien om wie het nu precies gaat. Het zal niet de eerste keer zijn dat ik RIC voor VER aanzie en omgekeerd. Bijvoorbeeld: er staat ineens een RB auto stil naast de baan en ik heb dan vele seconden nodig om te zien wie het is...

Anders gezegd: van de meeste F1 teams (RB incluis) is de herkenbaarheid van de coureur enorm ruk. Verschillend gekleurde halo's zullen voor veel mensen gewoon een erg handige visuele hulp zijn. De teams zijn zelf meer dan voldoende herkenbaar maar het visuele onderscheid tussen coureurs kan beter, echt veel beter.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:59
SnowDude schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 14:51:
[...]

"het stuur wiebelt zo veel als ik er aan draai"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
[...]

Toen Kubica nog reed hadden we atmosferische motoren, was KERS net geïntroduceerd, nog geen DRS en was ieders rijstijl nog ingesteld op de blown-diffuser die nu verboden is.

Aan de ervaring die hij destijds heeft opgedaan heeft Williams nu niet veel meer. Ben bang dat hij meer naar Stroll moet luisteren dan andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:18
alexbl69 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 16:37:
[...]

Toen Kubica nog reed hadden we atmosferische motoren, was KERS net geïntroduceerd, nog geen DRS en was ieders rijstijl nog ingesteld op de blown-diffuser die nu verboden is.

Aan de ervaring die hij destijds heeft opgedaan heeft Williams nu niet veel meer. Ben bang dat hij meer naar Stroll moet luisteren dan andersom.
Ik snap nog steeds niet wat iedereen in Kubica ziet. Bij mij heeft hij niet veel indruk achtergelaten.
Volgens mij was hij niet sneller dan zijn teamgenoot Nick Heidvelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
Desgevraagd naar zijn waardering voor zijn prestaties op een schaal van 1-10 (van miserabel tot perfect).
Er is altijd ruimte voor verbetering dus een 10 is n.v.t. zegt Stroll. Hij geeft zichzelf over 2017 een 8.5 als score, een 9 vind ie net te hoog, want hij moet nog wat ruimte aan de bovenzijde laten.

Ik weet eigenlijk niet goed waar je hem moet plaatsen maar als hij zichzelf al als een 8.5 ziet, dan weet ik niet hoe hij de rest van de rijders om zich heen waardeert. Ik zie hem ook nog niet bijdragen aan de verbetering van hun bolide, maar ik kan mij natuurlijk sterk vergissen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:47
Arjantje72 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 16:55:
[...]

Ik snap nog steeds niet wat iedereen in Kubica ziet. Bij mij heeft hij niet veel indruk achtergelaten.
Volgens mij was hij niet sneller dan zijn teamgenoot Nick Heidvelt.
Alonso in 2012:
https://www.autosport.com...kubica-is-the-best-driver
Speaking at Ferrari's Wrooom media event at Madonna di Campiglio on Thursday about which driver he feared the most, Alonso said: "For me the best driver is Robert Kubica - and I want to wish him the best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Waarom was hij dan niet beter dan zijn teamgenoot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-10 16:23
Arjantje72 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 17:11:
[...]

Als je puur naar punten kijkt is Max dat ook niet...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
alesandro_46 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 14:06:
[...]

Dat geeft de concurrentie de mogelijkheid om het idee te kopiëren en dan heb je daar als "uitvindende" partij minder/geen voordeel van.
Waarom rijden ze dan de laatste races van dit seizoen rond met 2018 onderdelen? En het voordeel is toch net zo klein als ze het begin 2018 alsnog kopiëren? ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Requiem19
Arjantje72 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 17:11:
[...]

Hamilton heeft ook verloren van Button en Rosberg.. vind je Hamilton ook minder dan die twee?

Kubica is wellicht 'outscored' door Heidfeld, maar per saldo leek hij toch sneller (hij heeft ook de enige overwinning van BMW Sauber behaald). Vooral in 2007 was Heidfeld inderdaad sterker, met name omdat hij minder goed kon omgaan met de Bridgestone banden ipv de Michelins van het jaar ervoor.

In 2008 leidde hij zelfs het kampioenschap eventjes (!), totdat BMW te vroeg besloot om te focussen op 2009. In 2010 deed hij echt knappe dingen met de Renault.

Na zijn Q lap op Suzuka (Alan Permane):
"I've never seen a driver give that much in a lap. That was him - he's totally committed in a way most other drivers wouldn't even understand."
En een episch Monaco rondje in de Renault (P2 geloof ik?) waarbij hij bijna alle andere veel sterkere teams versloeg:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
soulcrusher schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 17:22:
[...]

Als je puur naar punten kijkt is Max dat ook niet...
Daar heb je gelijk in, maar voor mij is hij nooit zo speciaal geweest. Kan ook aan mij liggen hoor. :)
Requiem19 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 17:22:
[...]

Hamilton heeft ook verloren van Button en Rosberg.. vind je Hamilton ook minder dan die twee?

Kubica is wellicht 'outscored' door Heidfeld, maar per saldo leek hij toch sneller (hij heeft ook de enige overwinning van BMW Sauber behaald). Vooral in 2007 was Heidfeld inderdaad sterker, met name omdat hij minder goed kon omgaan met de Bridgestone banden ipv de Michelins van het jaar ervoor.

In 2008 leidde hij zelfs het kampioenschap eventjes (!), totdat BMW te vroeg besloot om te focussen op 2009. In 2010 deed hij echt knappe dingen met de Renault.

Na zijn Q lap op Suzuka (Alan Permane):

[...]

En een episch Monaco rondje in de Renault (P2 geloof ik?) waarbij hij bijna alle andere veel sterkere teams versloeg:
[video]
Ik was in die tijd meer een Heidvelt fan, zal dan door de gekleurde bril zijn geweest.
Was hij toch beter dan ik dacht. :)

[ Voor 65% gewijzigd door Arjantje72 op 21-11-2017 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
Grrrrrene schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 17:22:
[...]

Waarom rijden ze dan de laatste races van dit seizoen rond met 2018 onderdelen? En het voordeel is toch net zo klein als ze het begin 2018 alsnog kopiëren? ;)
Ik vermoed dat dit kleine om kleine wijzigingen gaat (een flapje hier en daar).

De teams zullen pas bij de eerste GP met hun complete wagen komen. Als een team dan een geniale vondst heeft dan hebben ze daar de eerste paar GP's voordeel van. Het implementeren van dezelfde geniale vondst door andere teams kost immers tijd.
Kijk bijvoorbeeld naar de situatie met Brawn GP in 2009 (dubbele diffusor?). In de eerste helft van het seizoen veel overwinningen (6 uit 9), in de tweede helft van het seizoen hebben andere teams eenzelfde oplossing geïmplementeerd en won Brawn GP nog slechts 2 races (uit 8 races). Maar omdat ze zo'n grote voorsprong hebben opgebouwd zijn ze toch WDC en WCC geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Arjantje72 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 17:26:
[...]

Daar heb je gelijk in, maar voor mij is hij nooit zo speciaal geweest. Kan ook aan mij liggen hoor. :)

[...]

Ik was in die tijd meer een Heidvelt fan, zal dan door de gekleurde bril zijn geweest.
In alle eerlijkheid moet ik het ook nog maar zien..

Kubica had in zijn Renault jaren Petrov als teamgenoot, dus dan lijk je sowieso al vrij snel heel sterk ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 22:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Arjantje72 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 17:26:
[...]

[...]

Het is Heidfeld...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-10 09:06
Grimmie187 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:09:
Ik vind dat de VAG groep zich inderdaad eindelijk wel eens mag melden in de F1, maar daar zullen ze zelf anders over denken ;)

Daarnaast graag Alfa Romeo als dochter/zuster team van Ferrari voor aanstormend talent (LeClerc, Giovinazzi, etc.) *O*
Gaat misschien wel uitkomen, waar eerder dit jaar al geruchten waren dat Haas omgedoopt zou worden tot Alfa, lijkt het nu misschien Sauber te gaan worden:
https://www.motorsport.co...lfa-romeo-rumours-980978/

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

himlims_ schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 14:18:

20 mm rondom de horizontale buis mogen ze met frutsels doen wat ze willen dacht ik.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Requiem19 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 17:22:
[...]

Kubica scoort ook goed in driver rankings. Mogelijk de hoogst geklasseerde coureur die geen kampioenschap won.

Merk trouwens op dat zo'n model vaak afwijkt van het gevoel van mensen. Rosberg scoort goed, Button scoort goed (ook in later jaren). Waarom? Omdat ze goed scoren tov een erg goede teamgenoot.
offtopic:
Vooral Rosberg is interessant. Een briljante coureur als hij een goed weekend had. Ruim beter dan Hamilton. Maar net zoals Vettel (in mindere mate heeft) presteert hij matig wanneer hij het niet "heeft". Hamilton is goed in lastige omstandigheden. Vettel en Rosberg zijn gründlicher wanneer het meezit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Als ik dat zo lees was dat een reactie op zijn ongeluk. waarbij niemand er vanuit ging dat Kubica ooit nog een autorace zou rijden, en al helemaal geen F1. Dus dat Alonso een paar vriendelijke woorden voor hem over heeft is logisch, maar of hij het allemaal meent?

Kan me Kubica vooral als een onverschrokken coureur herinneren, met een spectaculaire rijstijl. Niks mis mee, was fijn om naar te kijken. Maar toch zie ik hem niet echt potten breken in de hedendaagse F1, waar veel meer car-management gevraagd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
alexbl69 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 20:18:
[...]

Als ik dat zo lees was dat een reactie op zijn ongeluk. waarbij niemand er vanuit ging dat Kubica ooit nog een autorace zou rijden, en al helemaal geen F1. Dus dat Alonso een paar vriendelijke woorden voor hem over heeft is logisch, maar of hij het allemaal meent?

Kan me Kubica vooral als een onverschrokken coureur herinneren, met een spectaculaire rijstijl. Niks mis mee, was fijn om naar te kijken. Maar toch zie ik hem niet echt potten breken in de hedendaagse F1, waar veel meer car-management gevraagd wordt.
Alonso heeft het dit jaar nog eens herhaald:

https://www.google.nl/amp...lls-kubica-the-best%3famp

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Toch heb ik het idee dat het hele verhaal rond Kubica wordt geromantiseerd. Het was zeker een goede coureur, veel beter dan Massa dit seizoen nog was, maar iedereen doet net alsof het Max Verstappen, Lewis Hamilton, Fernando Alonso of Sebastian Vettel is. Ik vind hem toch echt een klasse lager. Dan mag hij een keer een geweldig rondje op Monaco hebben gereden of een paar mooie resultaten hebben geboekt, maar dat hebben veel andere coureurs ook. Het heeft voor mij allemaal net iets teveel weg van een hype.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 05-10 19:23
Spotmatic schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 15:50:
[...]

Helemaal niets, maar ik kan uit ervaring vertellen dat het soms enorm lastig is om RIC van VER te kunnen onderscheiden. Zeker bij een voor- of achteraanzicht is de camera vaak veel te klein om te zien om wie het nu precies gaat. Het zal niet de eerste keer zijn dat ik RIC voor VER aanzie en omgekeerd. Bijvoorbeeld: er staat ineens een RB auto stil naast de baan en ik heb dan vele seconden nodig om te zien wie het is...

Anders gezegd: van de meeste F1 teams (RB incluis) is de herkenbaarheid van de coureur enorm ruk. Verschillend gekleurde halo's zullen voor veel mensen gewoon een erg handige visuele hulp zijn. De teams zijn zelf meer dan voldoende herkenbaar maar het visuele onderscheid tussen coureurs kan beter, echt veel beter.
Dat vind ik een van de goede dingen van Indycar en NASCAR, elke auto heeft zijn eigen sponsor. Er rijdt niet een dezelfde auto rond en dat geeft ook lekker veel kleur aan het veld.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-10 18:57
Lekker Ventje schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 23:28:
[...]

Dat vind ik een van de goede dingen van Indycar en NASCAR, elke auto heeft zijn eigen sponsor. Er rijdt niet een dezelfde auto rond en dat geeft ook lekker veel kleur aan het veld.
Mwah, beetje nuanceren. Ik heb dit seizoen alle 38 races van NASCAR gezien.
En regelmatig haal ik ook auto's door elkaar (net zoals de commentator van NASCAR, Rick Winkelman).

Op snelheid (en een verre afstand) lijken sommige auto's wel veel op elkaar.
Of doordat sommige coureurs zowat iedere race met andere kleurstellingen rijden ben je soms enorm aan het zoeken. O.a. Brad Keselowski in de #2: die rijdt meestal in witte kleurstelling (van Millers Lite), maar soms ook in het zwart (van Autodeal volgens mij).

En soms heeft 1 sponsor meerdere auto's van hetzelfde team gesponsord, en dan is het zowat onmogelijk te zien.
Bij SHR (Stewart Haas Racing, ja van Haas F1) hebben ze dat regelmatig. De sponsor Mobile1 (wit/blauw achtig) staat dan zowel op de #4 van Harvick, de #14 van Bowyer & de #10 van Danica Patrick. En dan met de tint-verschillen (meer wit of meer blauw) zou je het onderscheid moeten zien. Wat ik dus niet zie :)

Of laatst (ook bij SHR) reed Bowyer (in de #14), ineens met de "persoonlijke" sponsor van Danica Patrick (Nature’s Bakery).
Ik raakte daardoor in de war en dacht dat Danica in die auto reed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 10:53
alesandro_46 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 17:33:
Kijk bijvoorbeeld naar de situatie met Brawn GP in 2009 (dubbele diffusor?). In de eerste helft van het seizoen veel overwinningen (6 uit 9), in de tweede helft van het seizoen hebben andere teams eenzelfde oplossing geïmplementeerd en won Brawn GP nog slechts 2 races (uit 8 races). Maar omdat ze zo'n grote voorsprong hebben opgebouwd zijn ze toch WDC en WCC geworden.
Volgens mij is die wet van de remmende voorsprong of hoe je dat ook noemt in het geval van Brawn GP enigszins uitvergroot doordat Brawn GP met geldproblemen zat.

[ Voor 5% gewijzigd door RonaldMcDonald op 22-11-2017 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 15:09
RonaldMcDonald schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:36:
[...]

Volgens mij is die wet van de remmende voorsprong of hoe je dat ook noemt in het geval van Brawn GP enigszins uitvergroot doordat Brawn GP met geldproblemen zat.
Klopt, volgens mij heeft Brawn wel eens gezegd dat de auto van Brawn GP de duurste Formule 1 auto ooit was, die met het kleinste budget ooit doorontwikkeld is.

Overigens is het wel zo dat Brawn GP die titels nooit had gewonnen als het testverbod er niet was geweest. Dan waren Ferrari, McLaren en Toyota er rond Spanje al overheen geklapt.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
(jarig!)
Ryur schreef op woensdag 22 november 2017 @ 07:51:
[...]

Mwah, beetje nuanceren. Ik heb dit seizoen alle 38 races van NASCAR gezien.
En regelmatig haal ik ook auto's door elkaar (net zoals de commentator van NASCAR, Rick Winkelman).

Op snelheid (en een verre afstand) lijken sommige auto's wel veel op elkaar.
Of doordat sommige coureurs zowat iedere race met andere kleurstellingen rijden ben je soms enorm aan het zoeken. O.a. Brad Keselowski in de #2: die rijdt meestal in witte kleurstelling (van Millers Lite), maar soms ook in het zwart (van Autodeal volgens mij).

En soms heeft 1 sponsor meerdere auto's van hetzelfde team gesponsord, en dan is het zowat onmogelijk te zien.
Bij SHR (Stewart Haas Racing, ja van Haas F1) hebben ze dat regelmatig. De sponsor Mobile1 (wit/blauw achtig) staat dan zowel op de #4 van Harvick, de #14 van Bowyer & de #10 van Danica Patrick. En dan met de tint-verschillen (meer wit of meer blauw) zou je het onderscheid moeten zien. Wat ik dus niet zie :)

Of laatst (ook bij SHR) reed Bowyer (in de #14), ineens met de "persoonlijke" sponsor van Danica Patrick (Nature’s Bakery).
Ik raakte daardoor in de war en dacht dat Danica in die auto reed :P
Dat vind ik af en toe ook irritant bij NASCAR, vooral als je niet altijd kijke en dan halverwege een race invalt heb je af en toe geen idee wie waarin rijd. Ik ken een aantal liveries, maar bij mijn favoriete rijder Truex Jr (Yes!) moet ik altijd even zoeken of hij met de Furniture Row livery rijd of de Bass Pro Shop.

Ik vind het van NASCAR alleen wel een gemiste kans dat Jimmie Johnson niet in #4 (de auto van Harvick) rijd met de Jimmy Johns livery.

Wat wel een voordeel is bij NASCAR is dat het nummer levens groot op de aut's staat, maar als dan de rijders af en toe van auto wisselen, zeker in het achterveld heb je nog geen idee wie er achter het stuur zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Naast ALO gaat ook STR waarschijnlijk in de Daytona24 rijden.

https://www.motorsport.co...-daytona-24-hours-981364/

[ Voor 39% gewijzigd door nachtnet op 22-11-2017 11:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pjottum
  • Laatst online: 22:56

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ach, als we toch over terugkeer van helden van vroeger gaan posten:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=p06TepwAfTM]

Lijkt me heerlijk. Misschien kan er ook een setje bezems op zo'n Mercedes AMG-GT...

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-10 10:48
pjottum schreef op woensdag 22 november 2017 @ 19:39:

[video]

Lijkt me heerlijk. Misschien kan er ook een setje bezems op zo'n Mercedes AMG-GT...
Wat een ongelofelijke bak driverserrors he. En wij klagen dat Williams voor een slechte paydriver als Stroll gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Grrrrrene schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 21:41:
Toch heb ik het idee dat het hele verhaal rond Kubica wordt geromantiseerd. Het was zeker een goede coureur, veel beter dan Massa dit seizoen nog was, maar iedereen doet net alsof het Max Verstappen, Lewis Hamilton, Fernando Alonso of Sebastian Vettel is. Ik vind hem toch echt een klasse lager. Dan mag hij een keer een geweldig rondje op Monaco hebben gereden of een paar mooie resultaten hebben geboekt, maar dat hebben veel andere coureurs ook. Het heeft voor mij allemaal net iets teveel weg van een hype.
Daar hou ik eigenlijk ook wel rekening mee. Er is veel veranderd de afgelopen jaren, zijn arm zal niet helpen, en laten we wel wezen, de chassis van Williams zuigen nu al een aantal jaar. Zeker met de extreme downforce auto's van dit en volgend seizoen, is het belangrijk dat je auto die downforce en dus grip heeft. Kan je wel een Mercedes motor hebben, maar als je geen bocht doorkomt dan heb je er niks aan.

Zeker Ferrari heeft dit seizoen laten zien dat je kan winnen met minder vermogen onder huidige regels. RBR heeft het ook laten zien toen die Franse rotzooi achterin eens een beetje ging werken in Azië en de banen een klein beetje in het voordeel waren van de RB13,5, want dat was het eigenlijk vanaf Singapore.

Williams, tja, ik zie ze alleen maar verder wegzakken, ook ten nadele van Kubica, tenzij Paddie Low opeens een enorme stap gaat zetten. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Laatst online: 06-10 14:28

[video]

Heeft deze man zijn superlicentie bij een pakje boter gekregen? Wat een hoop stuurfouten, en wat een hoop schade heeft hij veroorzaakt, zowel aan zijn auto als aan de circuits. Vooral die op Spa-Francorchamps, waar hij hem gewoon in het gras stuurt om vervolgens zijn complete auto af te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

JeroenTheStig schreef op woensdag 22 november 2017 @ 21:26:
[...]
Heeft deze man zijn superlicentie bij een pakje boter gekregen? Wat een hoop stuurfouten, en wat een hoop schade heeft hij veroorzaakt, zowel aan zijn auto als aan de circuits. Vooral die op Spa-Francorchamps, waar hij hem gewoon in het gras stuurt om vervolgens zijn complete auto af te schrijven.
300 km in een F1 wagen testen voordat je crasht en je kreeg em toentertijd, net zoals max hem gekregen heeft :+

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 05-10 20:39

[video]

Dat ie niet kan rijden kan ik nogwel om lachen, maar als je ziet hoeveel er slachtoffer zijn van zijn acties...
Volgens mij heeft hij meer meters om de baan gelopen dan erop gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

DoeEensGek schreef op woensdag 22 november 2017 @ 22:24:
[...]

Dat ie niet kan rijden kan ik nogwel om lachen, maar als je ziet hoeveel er slachtoffer zijn van zijn acties...
Volgens mij heeft hij meer meters om de baan gelopen dan erop gereden.
Moet je gewoon rekening mee hiuden: oh, daar rijdt pastor, de rijdende chicane met grindbak.

Wel een race gewonnen heh, dat kan de Hulk nog niet zeggen. En er gebeurde tenminste wat, ipv dat Ham q3 het snelste rondje uit zijn olietankje haalt en dan 5 kwartier zonder straffen kon afsnijden op weg naar de titel. (ok kort door de bocht ;) , maar toch)

Afijn. Is het al zondag?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
[...]

Even advocaat van de duivel spelend: van iedere coureur kun je een cashes en fails compilatie vinden op Youtube, ook van Hamilton, Vettel, Alonso, Verstappen, etc. Maldonado maakte het soms wel heel bont, maar zo'n compilatie vertroebelt het beeld wel heel erg :)

Grrrrrene schreef op donderdag 23 november 2017 @ 07:52:
[...]

Even advocaat van de duivel spelend: van iedere coureur kun je een cashes en fails compilatie vinden op Youtube, ook van Hamilton, Vettel, Alonso, Verstappen, etc. Maldonado maakte het soms wel heel bont, maar zo'n compilatie vertroebelt het beeld wel heel erg :)
Neemt niet weg dat de Maldonado acties er wel degelijk zijn... Net als een aantal VER, HAM, VET, ALO, OCO, PER & STR acties. :+

• alexbl69
Als ik de laatste berichten over Venezuela zo lees denk ik niet dat we mijnheer Maldonado snel op de grid hoeven te verwachten.

Zijn sponsor heeft zelfs uitstel van betaling aangevraagd.

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 15:09
[...]

Nee, hij heeft z'n superlicentie gewoon gekocht.

In het WSR in Monaco heeft hij eens met een rode waas voor z'n ogen op volle snelheid gereden bij een gele vlag situatie waardoor hij een ongeluk veroorzaakte waarbij een marshall z'n rug heeft gebroken. Hij werd voor het leven verbannen om nog te racen in Monaco.

Een grote zak geld verder en meneer zat in een F1 auto en reed weer vrolijk rondjes in Monaco.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

XyritZz schreef op donderdag 23 november 2017 @ 10:12:
[...]

In het WSR in Monaco heeft hij eens met een rode waas voor z'n ogen op volle snelheid gereden bij een gele vlag situatie waardoor hij een ongeluk veroorzaakte waarbij een marshall z'n rug heeft gebroken. Hij werd voor het leven verbannen om nog te racen in Monaco.

Een grote zak geld verder en meneer zat in een F1 auto en reed weer vrolijk rondjes in Monaco.
Wat? :|
Die eikel heeft een steward zijn rug gebroken en mocht alsnog racen?

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Dat was toch die voorvechter van het communistische gedachtegoed? Iedereen is gelijk! De één krijgt met geluk een wc-rol de ander een F1 stoeltje... |:(

• Martin0
  • Laatst online: 20:20
XyritZz schreef op donderdag 23 november 2017 @ 10:12:
[...]

Niet om zijn acties goed te praten maar alle informatie die ik zo snel kan vinden over deze "Ban" duiden erop dat hij maar een ban heeft gehad van 4 races:
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsport/4578667.stm

Twitch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Laatst online: 02-10 15:00

MrSleeves

You'll thank me later.

Martin0 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 12:19:
[...]

Niet om zijn acties goed te praten maar alle informatie die ik zo snel kan vinden over deze "Ban" duiden erop dat hij maar een ban heeft gehad van 4 races:
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsport/4578667.stm
Volgens een marshal was het toch echt een lifetime ban: https://www.f1technical.net/forum/viewtopic.php?t=1326
Niet van de FIA of de organisatie van Word Series, maar van de automobiel club van Monaco.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• Ari Gold
  • Laatst online: 20:33

[video]

Mooie tre-flip bij 7.00. Holy shit. :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 05-10 20:39
[...]

De acties gaan rap achter elkaar door en filmpje duurt rond 12minuten, tuurlijk je kan van elke coureur zulke filmpjes maken of vinden. Maar zo erg als Maldonado moet je toch goed zoeken in het archief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69

[video]

"Mooiste" actie blijft dat hij beide Force India's in 1 bocht weet te raken (5:28).

alexbl69 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 13:23:
[...]

"Mooiste" actie blijft dat hij beide Force India's in 1 bocht weet te raken (5:28).
zoals VET VER & RAI eerder dit seizoen ook gedaan hebben? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
nachtnet schreef op donderdag 23 november 2017 @ 13:32:
[...]

zoals VET VER & RAI eerder dit seizoen ook gedaan hebben? :+
En dat was niet eens in een bocht, moet je nagaan hoeveel beter Max dus is :+ .

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DPUYFc1WkAIAwoy.jpg

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Niet online
Wat? Is dat officiëel? 2 nieuwe compounds i.p.v. 1? Waarom is de hard van oranje naar blauw gegaan? Welke kleur heeft de extreme nu dan? Ik vind het maar aparte beslissingen zo bijelkaar.

edit: is de superhard nu de oude hard en is alles een compound zachter verschoven? Of is er nu een superhard die gewoon het hele seizoen op 1 setje kan doen?

[ Voor 18% gewijzigd door DeKaerften op 23-11-2017 14:06 ]

• Ari Gold
-

[ Voor 100% gewijzigd door Ari Gold op 23-11-2017 14:16 ]

• ArnevdS
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-02-2024
Nadat ze deze range aan banden gepresenteerd hebben ben ik wel erg benieuwd wat de performance van die dingen zijn. Het lijkt me namelijk onzinnig een superhard te maken die harder is dan de hard van 2017.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

DeKaerften schreef op donderdag 23 november 2017 @ 14:05:
[...]

Wat? Is dat officiëel? 2 nieuwe compounds i.p.v. 1? Waarom is de hard van oranje naar blauw gegaan? Welke kleur heeft de extreme nu dan? Ik vind het maar aparte beslissingen zo bijelkaar.
Ja, dat is officiëel (zal ook even de bron linken ;) ) - ben ook benieuwd of de extreme wet nog steeds blauw zal zijn, dat is nog niet bekend. Het paarse en roze naast elkaar qua compound is ook niet heel handig...

Compounds zijn sowieso opgeschoven; geloof dat wat nu hard medium is volgend jaar medium of soft (super)hard is.

[ Voor 5% gewijzigd door Migrator op 23-11-2017 14:24 ]

• Ari Gold

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Migrator schreef op donderdag 23 november 2017 @ 14:07:
[...]

Ja, dat is officiëel (zal ook even de bron linken ;) ) - ben ook benieuwd of de extreme wet nog steeds blauw zal zijn, dat is nog niet bekend. Het paarse en roze naast elkaar qua compound is ook niet heel handig...

[html]<blockquote class="twitter-tweet" data-lang="nl"><p lang="en" dir="ltr">Here's our 2018 <a href="https://twitter.com/hashtag/Fit4F1?src=hash&ref_src=twsrc%5Etfw">#Fit4F1</a> tyre-spotting guide! <a href="https://t.co/GkK0BDxMtm">https://t.co/GkK0BDxMtm</a> <a href="https://t.co/nW8mbMPPq4">pic.twitter.com/nW8mbMPPq4</a></p>— Pirelli Motorsport (@pirellisport) <a href="https://twitter.com/pirellisport/status/933679440214810624?ref_src=twsrc%5Etfw">23 november 2017</a></blockquote>
<script async src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>[/html]

Compounds zijn sowieso opgeschoven; geloof dat wat nu hard is volgend jaar medium of soft is.
"Super hard"

"Hyper soft"

Kom op zeg, dat kan toch niet serieus zijn :F

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 13:35
[...]
Compounds zijn sowieso opgeschoven; geloof dat wat nu hard is volgend jaar medium of soft is.
Andersom juist. Wat nu Medium is, is volgend jaar Hard.
"All the compounds are a step softer than this year"

PSN: Curvaa_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-10 15:02
Ari Gold schreef op donderdag 23 november 2017 @ 14:13:
[...]

En de Wet banden zijn ook nog blauw?
Dan zal Olav het wel moeilijk krijgen.... Het regent! Stroll gaat naar buiten op de blauwe regenband! Ohnee toch niet, het is de harde band....

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Gekkenhuis schreef op donderdag 23 november 2017 @ 14:22:
[...]

"Super hard"

"Hyper soft"

Het is wel een gekkenhuis :+
Curva schreef op donderdag 23 november 2017 @ 14:23:
[...]

Ehm, dat bedoelde ik }:O
Ari Gold schreef op donderdag 23 november 2017 @ 14:13:
[...]

En de Wet banden zijn ook nog blauw?
Ja, de wet en intermediate zijn dezelfde kleur als volgend jaar, volgens Pirelli. Dat wordt leuk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LoeWn
  • Laatst online: 06-10 15:20
Curva schreef op donderdag 23 november 2017 @ 14:23:
[...]

Jullie zullen beide gelijk hebben.. Want je kunt het op twee manieren lezen ;)

De harde band van 2017 krijgt in 2018 de naam super hard
De medium band van 2017 krijgt in 2018 de naam hard
De soft band van 2017 krijgt in 2018 de naam medium
De supersoft band van 2017 krijgt in 2018 de naam soft
De utlrasoft band van 2017 krijgt in 2018 de naam supersoft
Er komt een zachtere compount, deze krijgt in 2018 de naam ultrasoft
Er komt een nóg zachtere compount, deze krijgt in 2018 de naam hypersoft.

Zo klopt het toch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

[...]

"Super hard"

"Hyper soft"

Ik kan ook alleen maar hieraan denken:

Maar goed, een raar associatievermogen is ook niet iedereen gegund.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Laatst online: 02-10 15:00

MrSleeves

You'll thank me later.

LoeWn schreef op donderdag 23 november 2017 @ 14:27:
[...]

Jullie zullen beide gelijk hebben.. Want je kunt het op twee manieren lezen ;)

De harde band van 2017 krijgt in 2018 de naam super hard
De medium band van 2017 krijgt in 2018 de naam hard
De soft band van 2017 krijgt in 2018 de naam medium
De supersoft band van 2017 krijgt in 2018 de naam soft
De utlrasoft band van 2017 krijgt in 2018 de naam supersoft
Er komt een zachtere compount, deze krijgt in 2018 de naam ultrasoft
Er komt een nóg zachtere compount, deze krijgt in 2018 de naam hypersoft.

Zo klopt het toch?
Dus die "Super Hard" rijdt volgend jaar 0 km. Net als de Hard dit jaar.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Volgend jaar 4 of misschien wel 5 compounds per weekend beschikbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
[...]

Jullie MODS en Twitter :P

Compounds zijn sowieso opgeschoven; geloof dat wat nu hard medium is volgend jaar medium of soft (super)hard is.
Ben benieuwd hoeveel de hard banden gebruikt gaan worden. :/

• ArnevdS
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-02-2024
MrSleeves schreef op donderdag 23 november 2017 @ 14:35:
[...]

Dus die "Super Hard" rijdt volgend jaar 0 km. Net als de Hard dit jaar.
Dat is dan ook deels de bedoeling. Zoals ik hun bericht nu interpreteer maken ze alles gewoon een stuk zachter volgend jaar. Dat brengt een zeker risico met zich mee. De superhard is dan de zogenaamde 'insurance policy', voor als er toch een probleem met te zachte banden ontstaat. Gewoon een verzekering tegen het extreme geval.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

PSN

• Jasphur
nachtnet schreef op donderdag 23 november 2017 @ 14:53:
[...]

die mag mooi in de 2018 startpost..
Ik kijk er nu al naar uit :D

• FastFred
Ik probeer me een race te herinneren dit jaar waar we die hard compound gebruikt hebben, maar ik kan er geen bedenken, waarom dan een NOG hardere band :S

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik neem aan dat ze nu dan wel 4 compounds per weekend gaan toelaten?

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-09 20:43

LordKnox

Opperbaas.

[...]

U vraagt, het internet draait :D
YouTube: Max Crashappen & Fails Compilation (Onboard) - F1 2015 to Date \[...
Jackson6 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:15:
Ik neem aan dat ze nu dan wel 4 compounds per weekend gaan toelaten?
een compoundje overslaan zou wel eens een goede afwisseling zijn (dus niet 3 opeenvolgende compounds...)

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

FastFred schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:14:
[...]

Ik probeer me een race te herinneren dit jaar waar we die hard compound gebruikt hebben, maar ik kan er geen bedenken, waarom dan een NOG hardere band :S
De medium van dit jaar (die wel degelijk gebruikt is, in Spanje) is volgend jaar de superhard. Hij is dus niet "nog harder", maar wel qua naam "verhard" omdat er anders nogal wat varianten soft zouden zijn :)

• LoeWn
  • Laatst online: 06-10 15:20
Migrator schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:42:
[...]

De medium van dit jaar (die wel degelijk gebruikt is, in Spanje) is volgend jaar de superhard. Hij is dus niet "nog harder", maar wel qua naam "verhard" omdat er anders nogal wat varianten soft zouden zijn :)
ftfy? of heb ik het fout?

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Alle verhalen waren twee stappen zachter, maar Pirelli bericht daar nu niet over. Dus we kunnen het allebei goed hebben :p

Alles wat ze noemen is dat het zachter is; de exacte compounds zullen ook veranderd zijn, gezien de bredere temperatuurrange waar ze het over hebben :)

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Beetje lamme namen, alsof een 15-jarige het systeem heeft bedacht. Waarom niet een Medium, een Hard met een cijfer (hoger cijfer is harder) en een Soft met een cijfer.

Dan zou je bij deze banden uitkomen op
Hard 2
Hard 1
Medium
Soft 1
Soft 2
Soft 3
Soft 4

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-10 15:03
Vind het echt teveel compounds. De harde banden worden toch nergens gebruikt wss, ligt er ook een beetje aan hoe de verdeling van de compounds er dan uitzien. Blijven die ongeveer hetzelfde en komen er compounds bij of komen er compounds tussen waarbij de super harde nu de medium van dit jaar is en de hypersoft een softere versie van de ultrasoft?

[ Voor 26% gewijzigd door Fugitive2008 op 23-11-2017 16:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FastFred
@Fugitive2008 Nee, alle compounds worden 1 slag zachter. De Superhard van volgend jaar is de Hard van dit jaar. Er komen 2 zachtere banden bij en de namen schuiven door.

2018 > 2017
Hypersoft = roze = nieuw
Ultrasoft = paars = nieuw
Supersoft = rood = ultrasoft van dit jaar
Soft = geel = supersoft van dit jaar
Medium = wit = soft van dit jaar
Hard = lichtblauw = medium van dit jaar
Superhard = oranje = hard van dit jaar

Van mij mogen ze die Superhard weg laten, want er is dit jaar werkelijk 0 km gereden op de Hard band. In plaats daarvan mag er wel een Monsoon band komen naast de Inter's en de Fullwets zodat er bij hoosbuien niet gezegd wordt 'het is te nat we durven niet'

• Razorbite
FastFred schreef op donderdag 23 november 2017 @ 16:21:
@Fugitive2008 Nee, alle compounds worden 1 slag zachter. De Superhard van volgend jaar is de Hard van dit jaar. Er komen 2 zachtere banden bij en de namen schuiven door.

2018 > 2017
Hypersoft = roze = nieuw
Ultrasoft = paars = nieuw
Supersoft = rood = ultrasoft van dit jaar
Soft = geel = supersoft van dit jaar
Medium = wit = soft van dit jaar
Hard = lichtblauw = medium van dit jaar
Superhard = oranje = hard van dit jaar

Van mij mogen ze die Superhard weg laten, want er is dit jaar werkelijk 0 km gereden op de Hard band. In plaats daarvan mag er wel een Monsoon band komen naast de Inter's en de Fullwets zodat er bij hoosbuien niet gezegd wordt 'het is te nat we durven niet'
Superhard schijnt een eis van de teams te zijn. Die zijn bang dat P weer op zn bek gaat.

• FastFred
Razorbite schreef op donderdag 23 november 2017 @ 16:22:
[...]

Superhard schijnt een eis van de teams te zijn. Die zijn bang dat P weer op zn bek gaat.
Maar waarom, er is dit jaar geen gebruik van gemaakt? Wie is P, Pirelli? Waarom zouden die op hun bek gaan? Nu wordt er een band ontwikkelt waar niet mee gereden wordt...

• Razorbite
FastFred schreef op donderdag 23 november 2017 @ 16:24:
[...]

Maar waarom, er is dit jaar geen gebruik van gemaakt? Wie is P, Pirelli? Waarom zouden die op hun bek gaan? Nu wordt er een band ontwikkelt waar niet mee gereden wordt...
Verklaring is eenvoudig. Pirelli heeft dit jaar té harde banden gemaakt. Als alle compounds 1 stap softer gaan in theorie dan kan het zijn dat Pirelli doorschiet. De Superhard is dan een vangnet.

• FastFred
In plaats van achterlijke namen verzinnen en met kleurtjes schuiven kun je dan toch gewoon de Hard uitfaseren en er 1 nog zachtere band voor terug laten komen?

Of denk ik dan te simpel :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Razorbite schreef op donderdag 23 november 2017 @ 16:27:
[...]
Verklaring is eenvoudig. Pirelli heeft dit jaar té harde banden gemaakt. Als alle compounds 1 stap softer gaan in theorie dan kan het zijn dat Pirelli doorschiet. De Superhard is dan een vangnet.
En waarom had Pirelli de banden te hard gemaakt?
Juist, dat was omdat de teams (expres) verkeerde downforce waardes hadden gegeven aan Pirelli voor de 2017 wagens.

PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alesandro_46
[...]

"Super hard"

"Hyper soft"

Ja ja, "Super hard" a.k.a.:
Afbeeldingslocatie: https://www.dred.com/uploads/images/Products/Viagra-50-mg.png
:+

Edit: nu maar hopen dat ik na de zoektocht naar dit plaatje niet extra berichten in mijn mailbox krijg :X

[ Voor 15% gewijzigd door alesandro_46 op 23-11-2017 16:47 ]

• Jasphur
YakuzA schreef op donderdag 23 november 2017 @ 16:44:
[...]

En waarom had Pirelli de banden te hard gemaakt?
Juist, dat was omdat de teams (expres) verkeerde downforce waardes hadden gegeven aan Pirelli voor de 2017 wagens.
Owja, de Downforce conspiracy :D

Maar goed, ben ook verder benieuwd naar de bandenregels? Zijn er volgend jaar weer elke GP een x-tal compounds verplicht?

• APClll
  • Laatst online: 22:28

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Sowieso is het niet uit te leggen dat de term "medium" niet keurig in het midden van het overzicht staat...

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:22
hopelijk wordt de variatie in de banden die ze dan meenemen naar de race ook groter, bij HS, SS en M. Ze kunnen nog zoveel banden maken, maar als er maar kleine verschillen zitten tussen de banden die ze meenemen schieten wij nog steeds niet veel op denk ik.
Pagina: 1 ... 63 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is het topic voor 2017. Discussie over het nieuwe seizoen kan inmiddels in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 *O*

Alle weekend-topics van 2017: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1