[F1] Seizoen 2017 - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 71 Laatste
Acties:
  • 402.816 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
Nog even over het 'vetrek' van max. Het pr-team van Red Bull is niet helemaal achterlijk, die zien twee toppers als boegbeeld. Denk zelfs dat het pr-team van Red Bull de baas is bij Red Bull (niet Red Bull Racing), Het gaat tenslotte uiteindelijk om 1 ding... het merk. Kijk hoeveel promotie filmpjes wij hier zien van/met die twee.

Voorlopig zie ik dus geen stoelendans plaats vinden bij RBR. Er zit gewoon veel meer achter dan alleen in een stoeltje zitten en een beetje kunnen racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik ben denk ik de oplossing gevonden voor Sainz zodat hij voor Ferrari kan rijden. Hij gaat maar naar Haas, heeft hij min of meer een Ferrari. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Misschien een tip voor de FIA om de motoren dichter bij elkaar te brengen (die geclaimde 3 tienden); dwing af dat de race in dezelfde modus gereden moet worden als de kwalificatie.

Dan heb je meer kans op verrassingen in de kwalificatie, en daarmee ook een leukere startopstellng. Die halve seconde die Mercedes en Ferrari op de Renault's en de klantenteams in Q3 pakken verpest dit steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:51
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 11:25:
Ik ben denk ik de oplossing gevonden voor Sainz zodat hij voor Ferrari kan rijden. Hij gaat maar naar Haas, heeft hij min of meer een Ferrari. :+
Steiner vertelde gisteren bij Will, dat hij tevreden is met beide rijders en dat ze beiden al een contract hebben voor langer. (Hoewel daar tegenover staat dat GIO nog 7x een FP1 sessie gaat rijden bij HAAS..)

Rook, vuur, etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Arjantje72 schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 10:49:
[...]

Hier werkt het wel (KPN netwerk), heb je misschien een VPN aanstaan?
Nee, helemaal niks... Heel vreemd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Roamor schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 11:33:
Misschien een tip voor de FIA om de motoren dichter bij elkaar te brengen (die geclaimde 3 tienden); dwing af dat de race in dezelfde modus gereden moet worden als de kwalificatie.
Ik zou dat geen verkeerde regel vinden om eerlijk te zijn, beetje zoals in Q2: op die banden start je de race (tenzij regen die regel van tafel veegt).

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
voor komende week: De shield komt eraan. komende week in Silverstone

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DENaqp4UAAAEvpo.jpg

http://www.fia.com/news/f...lvr.it&utm_medium=twitter

[ Voor 33% gewijzigd door nachtnet op 08-07-2017 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Echt geen porem... Hoop dat ze het lekker laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Hmm. Op de visual vind ik het wel wat hebben. Nu nog even in het echt zien. Denk dat ik het er op tv echt ruk uit gaat zien.

En waarom word Ferarri de eerste full track tester op Silverstone?

[ Voor 22% gewijzigd door Jasphur op 08-07-2017 13:53 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Jasphur schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 13:50:

En waarom word Ferarri de eerste full track tester op Silverstone?
Die 100 miljoen extra die ze jaarlijks krijgen, is nog niet genoeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:09

sjaool

Every life should have 9 cats

nachtnet schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 13:32:

[afbeelding]

Volgens mij belemmert dat ding het zicht van de coureurs gigantisch. Dat wordt sowieso een rode vlag bij een regenbui. Tenzij die dingen een zeer goede nano-coating krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door sjaool op 08-07-2017 13:57 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
sjaool schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 13:57:
[...]

Volgens mij belemmert dat ding het zicht van de coureurs gigantisch. Dat wordt sowieso een rode vlag bij een regenbui. Tenzij die dingen een zeer goede nano-coating krijgen.
Nee dat denk ik niet. Verwacht dat er een hydrophobisch laagje op zit en het waait er met die snelheid, ook tijdens regen, gewoon vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:04

Pierre

Van nature lui!

Gaaf die Oranje tribune

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Trouwens even terug naar Baku en een gewetensvraag. Zou Bottas Stroll ook vlak voor de finish hebben ingehaald als deze op P3 rondreed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-09 22:00
sjaool schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 14:01:
Trouwens even terug naar Baku en een gewetensvraag. Zou Bottas Stroll ook vlak voor de finish hebben ingehaald als deze op P3 rondreed?
Ja.

Die extra punten kunnen een kampioenschap bepalen en daarnaast moet je een podiumplek verdienen en verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

nachtnet schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 13:32:

[afbeelding]

Hopen dat het regent in Silverstone. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jasphur schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 13:58:
[...]

Nee dat denk ik niet. Verwacht dat er een hydrophobisch laagje op zit en het waait er met die snelheid, ook tijdens regen, gewoon vanaf.
Ik zie niet in hoe je met deze curves geen vervorming van beeld kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
MikeyMan schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 15:34:
[...]

Ik zie niet in hoe je met deze curves geen vervorming van beeld kan krijgen.
Hetzelfde als een straaljager denk ik. Of een lmp1 :) hoewel die laatste iets minder curved is.

[ Voor 7% gewijzigd door Jasphur op 08-07-2017 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jasphur schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 16:01:
[...]

Hetzelfde als een straaljager denk ik. Of een lmp1 :) hoewel die laatste iets minder curved is.
In beide kijk je onder een hele andere hoek door het venster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 15:41
nachtnet schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 11:39:
[...]

Steiner vertelde gisteren bij Will, dat hij tevreden is met beide rijders en dat ze beiden al een contract hebben voor langer. (Hoewel daar tegenover staat dat GIO nog 7x een FP1 sessie gaat rijden bij HAAS..)

Rook, vuur, etc..
Nou, ik denk niet dat de HAAS coureurs "bang" moeten zijn voor GIO.
Maar eerder voor Charles Leclerc!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:06
Ik begrijp de frustratie van Sainz om 4 jaar voor Toro Rosso te moeten blijven rijden. Maar als hij het positief bekijkt, is het een enorm compliment voor hem. Tot nu toe kreeg iedereen 2 jaar de tijd bij Toro Rosso en als je niet goed genoeg bleek te zijn, was je gewoon weg. Het feit dat hij nu al aan zijn 3e seizoen (en volgend jaar 4e) bezig is geeft wel aan dat ze hem te goed vinden om te dumpen.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 08:12
Richard117 schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 19:04:
Ik begrijp de frustratie van Sainz om 4 jaar voor Toro Rosso te moeten blijven rijden. Maar als hij het positief bekijkt, is het een enorm compliment voor hem. Tot nu toe kreeg iedereen 2 jaar de tijd bij Toro Rosso en als je niet goed genoeg bleek te zijn, was je gewoon weg. Het feit dat hij nu al aan zijn 3e seizoen (en volgend jaar 4e) bezig is geeft wel aan dat ze hem te goed vinden om te dumpen.
Of er is geen opvolger die beter is. Hetzelfde als dat iedereen verwachte dat Kvyat exit zou zijn, ook die zit er nog gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
RobertMe schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 19:25:
[...]

Of er is geen opvolger die beter is. Hetzelfde als dat iedereen verwachte dat Kvyat exit zou zijn, ook die zit er nog gewoon.
Maar waar had Sainz dan heen gewild? Hij weet, net als iedereen, dat Ricciardo en Verstappen niet weggaan in 2018. Hij zal toch ook wel realistische mensen om zich heen hebben die snappen dat hij geen vervanger voor Bottas of Raikkonen gaat worden. Hij zit nu bij Toro Rosso en vanaf daar zijn er niet zoveel teams die gegarandeerd een stapje hoger zijn in 2018. Renault misschien, die hebben in ieder geval het budget voor elkaar. Maar teams als Force India, Williams, Haas... Dat zijn toch nauwelijks stappen voorwaarts als je bij Toro Rosso zit? Zeker niet als Renault de zaakjes voor elkaar zou hebben qua motorvermogen volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Grrrrrene schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 22:40:
[...]

Maar waar had Sainz dan heen gewild? Hij weet, net als iedereen, dat Ricciardo en Verstappen niet weggaan in 2018. Hij zal toch ook wel realistische mensen om zich heen hebben die snappen dat hij geen vervanger voor Bottas of Raikkonen gaat worden.
Of course. Maar uit de opmerking(en) van Helmut Marko maak ik op dat 'het' probleem eerder Carlos Senior is, en niet junior. En eerlijk gezegd, ik denk dat als Max nu nog bij STR had gezeten, en Sainz bij RBR denk ik dat Jos misschien nog wel eens hetzelfde zou doen.
En dat is wellicht ook nog eens hoe het is gegaan. RBR had ook in de gaten dat iedereen Max wou wegkapen bij hun, en daarom dat RBR toen zo snel heeft bijgetekend en hem heeft gepromoveerd.
Hij zit nu bij Toro Rosso en vanaf daar zijn er niet zoveel teams die gegarandeerd een stapje hoger zijn in 2018. Renault misschien, die hebben in ieder geval het budget voor elkaar. Maar teams als Force India, Williams, Haas... Dat zijn toch nauwelijks stappen voorwaarts als je bij Toro Rosso zit? Zeker niet als Renault de zaakjes voor elkaar zou hebben qua motorvermogen volgend jaar.
Voor mijn gevoel zit Force India anders wel aardig boven STR. Zowel vorig seizoen als dit seizoen eindigen ze vrijwel altijd consequent achter de topteams. Williams, STR en Haas zijn veel wisselvalliger en bij die teams is het meer stuivertje wisselen wie per race waar finished.
Renault is natuurlijk een gok. Ze zullen wel willen, maar op welke termijn ze bovenaan staan is natuurlijk een gok. Hetzelfde als dat McLaren een topteam kan en wil zijn, maar het nu niet is en een moeilijke weg naar boven heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Vorig seizoen heeft de wissel VER / KVY het punten totaal van STR misschien niet heel veel goeds gedaan. KVY heeft toch zeker een half-jaar als een gebroken man in die wagen gezeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:27

xos

Denk dat er voorlopig voor Sainz geen enkele kans is bij een gevestigd topteam te komen. Mercedes gaat gewoon Bottas houden, die doet het perfect. Vettel gaat echt niet zo'n heethoofd als Saintz naast zich dulden, dat wil Ferrari ook niet. Schijnbaar doen Finnen het goed als tweede rijder en als Raikonen nog een jaartje wil dan zie ik hem volgend jaar weer voor Ferrari rijden. Ricciardo en Verstappen zijn imo beter dan hem, zowel op als naast de baan en zolang die daar zitten krijgt Sainz echt geen kans.

Enige kans is als Renault ineens sprongen maakt of mclaren een fatsoenlijke pu krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
sjaool schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 13:57:
[...]

Komop, het is F1. Natuurlijk zit daar een fatsoenlijke coating op. Heb je wel eens iets als RainX op je voorruit aangebracht en door de regen gereden? Ruitenwissers zijn dan compleet overbodig, zodra je > 40km/u rijdt. Ik vind het van alle vormen van hoofdbescherming die we hebben gezien in ieder geval de beste: er kan niks "tussendoor" vliegen, het ziet er wel futuristisch uit met zo'n "Fighter cockpit" look. Als er dan toch iets moet komen, doe mij die maar dan ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
meer voer voor discussie komende week (of tijdens de zomerstop.)

motorsport.com - Italian F1 team reveals plans to join grid

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

nachtnet schreef op zondag 9 juli 2017 @ 11:00:
meer voer voor discussie komende week (of tijdens de zomerstop.)

motorsport.com - Italian F1 team reveals plans to join grid
Mooi, dus als straks de Chinezen ook mogen instappen hebben we 12 teams aan de start. :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:58

Martinspire

Awesomeness

Kan RBR even het monteursteam opschonen? Zo'n belabberde staat van dienst kan echt niet. Geen enkel weekend foutloos op mechanisch gebied is dramatisch

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos

xos

Mercedes had voor 2016 de monteurs tussen beide rijders gewisseld. Je zou haast hopen dat red bull dat ook eens zou proberen voor dit jaar. Max reageert wel professioneel om te zeggen dat het team er net zo erg van baalt als hem maar inmiddels is het wel een blamage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
xos schreef op zondag 9 juli 2017 @ 15:39:
Mercedes had voor 2016 de monteurs tussen beide rijders gewisseld. Je zou haast hopen dat red bull dat ook eens zou proberen voor dit jaar. Max reageert wel professioneel om te zeggen dat het team er net zo erg van baalt als hem maar inmiddels is het wel een blamage.
Ze moeten de auto's ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos

xos

Lijkt me stug dat dat mag, op die manier zou een nummer 1 rijder extra onderdelen kunnen krijgen van de nummer 2 rijder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
xos schreef op zondag 9 juli 2017 @ 16:18:
Lijkt me stug dat dat mag, op die manier zou een nummer 1 rijder extra onderdelen kunnen krijgen van de nummer 2 rijder.
Ze kunnen natuurlijk wel het chassis, kabeltjes, stekkertjes, ... ruilen, zolang ze de motor & versnellingsbak maar behouden (en het stoeltje lijkt me natuurlijk ook niet zo handig om te ruilen :P ) Hetzelfde als dat soms een "volledig nieuwe" auto wordt gemaakt omdat er continu problemen zijn met de huidige. Ook dan vervangen ze chassis, kabels, stekkers, remmen, echt alles. Echter is Max deze vraag 2 weken terug al gesteld bij Peptalk, en volgens hem zou dat niks uitmaken (omdat het probleem bij de motor lag, IIRC, maar dat was deze race duidelijk niet het geval, nu was het de koppeling).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

RobertMe schreef op zondag 9 juli 2017 @ 16:30:
[...]

Ze kunnen natuurlijk wel het chassis, kabeltjes, stekkertjes, ... ruilen, zolang ze de motor & versnellingsbak maar behouden (en het stoeltje lijkt me natuurlijk ook niet zo handig om te ruilen :P ) Hetzelfde als dat soms een "volledig nieuwe" auto wordt gemaakt omdat er continu problemen zijn met de huidige. Ook dan vervangen ze chassis, kabels, stekkers, remmen, echt alles. Echter is Max deze vraag 2 weken terug al gesteld bij Peptalk, en volgens hem zou dat niks uitmaken (omdat het probleem bij de motor lag, IIRC, maar dat was deze race duidelijk niet het geval, nu was het de koppeling).
Ik heb liever dat ze gewoon alles nieuw pakken, gridstraf krijgen en tijdens de race een mooi resultaat neerzet, dan dat ie weer uitvalt omdat ze bang zijn om iets te verwisselen.

Maar laten we eens kijken wat elke keer aan de hand is?
  • Remmen
  • Versnellingsbak
  • Koppeling
  • Motor
  • Brandstofpomp
  • Accu
Het is elke keer wat anders en toch ook weer componenten die er al even op zitten en soms niet. Gewoon alles vanaf 0 doen en 300% zeker zijn dat het goed zit. Dit kan gewoon niet. Red Bull slaat flater op flater en is het lachertje van de race. Kijk naar de punten die Force India, Williams, Haas e.d. elke keer halen omdat ze een plekje hoger staan? Zelfs McLaren, Renault en Sauber haalden dit jaar (meer) punten omdat Max wegviel.

[ Voor 26% gewijzigd door Martinspire op 09-07-2017 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
RobertMe schreef op zondag 9 juli 2017 @ 16:30:
[...]

Maar die koppeling had je ook overgezet als je, zoals je omschrijft, alleen het chassis ruilt. Het chassis vervang je alleen bij schade of als er een structureel probleem is. Denk aan klachten over stabilitieit, iets wat niet goed voelt voor de coureur. Dit zijn mechanische problemen met de motor, versnellingsbak, remmen, accu, koppeling, allemaal zaken die vastzitten AAN het chassis, maar niet onderdeel van "het chassis" zijn. Ze moeten echt die auto eens helemaal uit elkaar trekken en minutieus nakijken, alles wat twijfelachtig is vervangen en dan weer nauwkeurig in elkaar zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door Grrrrrene op 09-07-2017 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Gewoon een bak penalties pakken, alles vervangen, achteraan starten.
Want dit is ook niks meer.

Aan de andere kant, dit is toch eigenlijk allemaal veel te simpel gedacht. Ik kan me niet voorstellen dat dat daar nog nooit geopperd is, en zonder reden van tafel geveegd. Bedenk dat ze echt een shitload aan data hebben.

That said, ik zou toch gewoon alles vervangen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Al die verhalen over sabotage zijn ook onzin, geen saboteur die zo goed is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
UltraSub schreef op zondag 9 juli 2017 @ 19:40:

That said, ik zou toch gewoon alles vervangen :+
Maar waarom dan? Die motor is gloednieuw toch? Wat heeft het voor zin om alles te vervangen? Van een kapotte koppeling en dus geen link meer tussen je motor en de versnellingsbak gaat niks kapot. Zeker niet als hij in ontkoppelde stand vast zit. En het is niet alsof hij deze race veel op z'n donder gehad heeft, in bocht 1 was het al over 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Horner bevestigd nog eens, Max gaat nergens heen tot eind 2019 vast bij Red Bull.

https://nl.motorsport.com...9-red-bull-racing-928832/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Grrrrrene schreef op zondag 9 juli 2017 @ 19:35:
[...]

Maar die koppeling had je ook overgezet als je, zoals je omschrijft, alleen het chassis ruilt. Het chassis vervang je alleen bij schade of als er een structureel probleem is. Denk aan klachten over stabilitieit, iets wat niet goed voelt voor de coureur. Dit zijn mechanische problemen met de motor, versnellingsbak, remmen, accu, koppeling, allemaal zaken die vastzitten AAN het chassis, maar niet onderdeel van "het chassis" zijn. Ze moeten echt die auto eens helemaal uit elkaar trekken en minutieus nakijken, alles wat twijfelachtig is vervangen en dan weer nauwkeurig in elkaar zetten.
Dat is inderdaad wat ik bedoelde. Ik bedoelde niet alleen het chassis "ruilen" (of nieuw) maar gewoon alles, behalve de onderdelen waar straffen op staan (motor, versnellingsbak).
alwaysleft schreef op zondag 9 juli 2017 @ 21:14:
Horner bevestigd nog eens, Max gaat nergens heen tot eind 2019 vast bij Red Bull.

2019 zelfs? Ze hebben natuurlijk nooit bekend gemaakt tot wanneer zijn contract precies zou lopen, maar de algemene consensus was dat dit t/m 2018 zou zijn volgensmij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
RobertMe schreef op zondag 9 juli 2017 @ 21:38:

[...]

2019 zelfs? Ze hebben natuurlijk nooit bekend gemaakt tot wanneer zijn contract precies zou lopen, maar de algemene consensus was dat dit t/m 2018 zou zijn volgensmij.
Tot en met seizoen 2019. Dus eind 2019 ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
alwaysleft schreef op zondag 9 juli 2017 @ 21:43:
[...]
Tot en met seizoen 2019. Dus eind 2019 ja.
Dat had ik ook gelezen ja in de bron :+ De vraag was dan ook geen echte vraag, maar meer uit verbazing. Aangezien de consensus dus t/m 2018 leek te zijn. En Horner nu dus tussen neus en lippen bekend maakt dat het 2019 is. Of ze zouden recent pas verlengt hebben. Zoals ze een dezer dagen op Sky aangaven dat Red Bull (en daarmee ook Toro Rosso) meer een rollend contract hanteren waarbij ze steeds een optie hebben om nog een jaar te verlengen. Dus dat Verstappen dan getekend had t/m 2018 bij zijn promotie naar RBR, en RBR recenter gebruik heeft gemaakt van de optie om hem ook voor 2019 vast te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
RobertMe schreef op zondag 9 juli 2017 @ 21:48:
[...]

Dat had ik ook gelezen ja in de bron :+ De vraag was dan ook geen echte vraag, maar meer uit verbazing. Aangezien de consensus dus t/m 2018 leek te zijn. En Horner nu dus tussen neus en lippen bekend maakt dat het 2019 is. Of ze zouden recent pas verlengt hebben. Zoals ze een dezer dagen op Sky aangaven dat Red Bull (en daarmee ook Toro Rosso) meer een rollend contract hanteren waarbij ze steeds een optie hebben om nog een jaar te verlengen. Dus dat Verstappen dan getekend had t/m 2018 bij zijn promotie naar RBR, en RBR recenter gebruik heeft gemaakt van de optie om hem ook voor 2019 vast te leggen.
Dat laatste denk ik dan ook ja. Ze ( Red Bull) zien in Max gewoon de nieuwe Vettel, een jonge hond die nog veel WK bij hun bij mekaar gaat schrapen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door alwaysleft op 09-07-2017 21:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xos

xos

RobertMe schreef op zondag 9 juli 2017 @ 21:38:
[...]

Dat is inderdaad wat ik bedoelde. Ik bedoelde niet alleen het chassis "ruilen" (of nieuw) maar gewoon alles, behalve de onderdelen waar straffen op staan (motor, versnellingsbak).
Lijkt me onnodig. Zoals vandaag een koppeling die kapot/vreemd aanvoelt al bij de eerste test start. Verwacht dat het team er een nieuwe inzet voor iedere race aangezien het een slijtageonderdeel is. Dan ligt het toch voor de hand dat bij montage er een fout is gemaakt. Ik geloof er niet in dat onderdelen voor de F1 zo vaak productiefouten bevatten en dan alleen nog bij Max en niet zijn teamgenoot. Een keer een slechte remschijf of accu ok, maar al 5 keer in 7 races, nee.

Kortom, ik ben van mening dat het monteursteam die aan de auto van Max zit steken laat vallen. De technische problemen zijn zo divers dat imho de meest logische verklaring is. Ben eigenlijk wel benieuwd of dat team anders is dan vorig jaar maar kan er weinig informatie over vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Best irritant dat dit gerucht zo blijft rondgaan terwijl het toch al een paar is ontkracht. :-(
Volgens geruchten zou Verstappen aan Red Bull hebben gevraagd of hij het team voor 2019 zou kunnen verlaten om de switch naar Ferrari te kunnen maken.
Horner noemt dit dan ook complete onzin. Ik hoop dan ook dat dat gezeur nu afgelopen is. Max zit de komende jaren gewoon goed bij Red Bull. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

xos schreef op zondag 9 juli 2017 @ 22:12:
[...]

Lijkt me onnodig. Zoals vandaag een koppeling die kapot/vreemd aanvoelt al bij de eerste test start. Verwacht dat het team er een nieuwe inzet voor iedere race aangezien het een slijtageonderdeel is. Dan ligt het toch voor de hand dat bij montage er een fout is gemaakt. Ik geloof er niet in dat onderdelen voor de F1 zo vaak productiefouten bevatten en dan alleen nog bij Max en niet zijn teamgenoot. Een keer een slechte remschijf of accu ok, maar al 5 keer in 7 races, nee.

Kortom, ik ben van mening dat het monteursteam die aan de auto van Max zit steken laat vallen. De technische problemen zijn zo divers dat imho de meest logische verklaring is. Ben eigenlijk wel benieuwd of dat team anders is dan vorig jaar maar kan er weinig informatie over vinden.
Ik weet niet of je zelf weleens sleutelt. Maar 99% van de onderdelen kun je maar op één manier monteren. En dan is het los of vast (volgens specs). Het is geen appeltaart waar je vrijelijk met de ingrediënten kunt spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 09:45
heb niet alles gelezen wat na de race gezegd is hier maar zo maar even een gedachten gang van mij zelf

zou het niet kunnen dat de koppeling in q3 toen hij in de laatste ronde de grindbak in ging de koppeling een opdonder heeft gehad die ze niet terug hebben gezien in de data. en toen max vanmiddag de pitbox uit reed hij het zelf ook pas voor de eerste keer merkte (er werd namelijk gezegd de proef start en normale start beide waren niet goed) en op dit moment is er niet even meer een nieuwe koppeling in te zetten.

ik geloof niet zo in complot theorieën dat het ene monteurs team slechter is of dat er opzet is. het lijkt mij toch echt gewoon pech

[ Voor 11% gewijzigd door hjvg op 09-07-2017 22:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Martinspire schreef op zondag 9 juli 2017 @ 16:43:
[...]

Ik heb liever dat ze gewoon alles nieuw pakken, gridstraf krijgen en tijdens de race een mooi resultaat neerzet, dan dat ie weer uitvalt omdat ze bang zijn om iets te verwisselen.

Maar laten we eens kijken wat elke keer aan de hand is?
  • Remmen
  • Versnellingsbak
  • Koppeling
  • Motor
  • Brandstofpomp
  • Accu
Het is elke keer wat anders en toch ook weer componenten die er al even op zitten en soms niet. Gewoon alles vanaf 0 doen en 300% zeker zijn dat het goed zit. Dit kan gewoon niet. Red Bull slaat flater op flater en is het lachertje van de race. Kijk naar de punten die Force India, Williams, Haas e.d. elke keer halen omdat ze een plekje hoger staan? Zelfs McLaren, Renault en Sauber haalden dit jaar (meer) punten omdat Max wegviel.
Koplamp links

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos

xos

MikeyMan schreef op zondag 9 juli 2017 @ 22:25:
[...]

Ik weet niet of je zelf weleens sleutelt. Maar 99% van de onderdelen kun je maar op één manier monteren. En dan is het los of vast (volgens specs). Het is geen appeltaart waar je vrijelijk met de ingrediënten kunt spelen.
Ik doe het standaard onderhoud aan mijn eigen racemotor. En er zit een enorm verschil tussen monteurs. Het gaat niet alleen om even iets aandraaien. Maar om zaken om te controleren of rrn schroef nog vast zit na 3 rondjes kwalificatie, of er speling zit op iets waar dat niet moet zijn, of een accu nog goed bijgeladen is, of het vloeistofniveau nog op peil is. Van dat soort zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:10
xos schreef op zondag 9 juli 2017 @ 22:52:
[...]

Ik doe het standaard onderhoud aan mijn eigen racemotor. En er zit een enorm verschil tussen monteurs. Het gaat niet alleen om even iets aandraaien. Maar om zaken om te controleren of rrn schroef nog vast zit na 3 rondjes kwalificatie, of er speling zit op iets waar dat niet moet zijn, of een accu nog goed bijgeladen is, of het vloeistofniveau nog op peil is. Van dat soort zaken.
+1

Ook opvallend: bij ric zijn nu een aantal keer onderdelen vervangen die bij Max kapot gingen tijdens die of een vorige race.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

xos schreef op zondag 9 juli 2017 @ 22:52:
[...]

Met dat verschil dat wat jij onderhoud noemt en 1x in het jaar (of langer voorkomt). De auto van max wordt elk weekend opnieuw in elkaar gezet, waarbij de meeste slijtage onderdelen worden vernieuwd. Dat is er dusdanig ingesleten dat dat echt niet mis gaat. Zeker niet ineens in dit seizoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Snowhite0901 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 07:11:
[...]

+1

Ook opvallend: bij ric zijn nu een aantal keer onderdelen vervangen die bij Max kapot gingen tijdens die of een vorige race.
Dat is zeker opvallend. Ik hoop niet dat ze twee richtingen volgen, bij een auto zo lang mogelijk laten zitten om te testen hoe lang het blijft werken en bij de ander wel vervangen.
Maar uiteraard onzinnig om hier wat achter te zoeken, Red Bull wil natuurlijk zoveel mogelijk punten verzamelen.

Mis wel een beetje de verklaringen vanuit Red Bull voor de problemen bij Max. Ten eerste zien ze tijdens de race de problemen kennelijk niet aankomen en achteraf kunnen ze niet verklaren waarom het mis ging.
De enige verklaring die ze hebben : pech
https://nl.motorsport.com...tcrash-oostenrijk-928568/

[ Voor 8% gewijzigd door Exocet op 10-07-2017 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:03
Eigenlijk is het een goed teken dat ze pech als reden geven. Je blijft met een dergelijke sport altijd pech houden en dit is ook onderdeel van de sport. Stel dat ze nu iedere keer een reden aan kunnen wijzen dan is de kans groter geweest dat ze het van te voren hadden kunnen oplossen of naderhand voor de volgende race kunnen voorkomen.

Daarnaast is dit natuurlijk teambonding, het team voelt zich ook bestolen van een aantal goede races en als max dan straks een goed resultaat behaald zul je dat ook bij het team terugvertaald zien in blijdschap.

Blijft het gewoon balen en wachten op de volgende race. En voor de engineers alles dubbel checken en geen fouten maken.

Ook zullen de teams van Riccardo en Verstappen met elkaar praten en als 1 team wat vervangt zal dat heus ook besproken worden met het andere team, waardoor er een driedubbele check uitgevoerd zal zijn op dat onderdeel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Grrrrrene schreef op zondag 9 juli 2017 @ 19:35:
[...]

Hmm... zoals iemand hier boven ook schreef, ik begin erg te twijfelen aan de competentie van de monteurs die bij Max in z'n clubje zitten:

- Zaterdag bodemplaat beschadigd tijdens FP. Geloof dat ie voor Q1 erachter komt dat z'n achter remmen het niet doen... kabeltje vergeten aan te sluiten.

- Zondag koppeling doet het niet. Nou ging ie in Q3 de grindbak in => dus ws bodemplaat en ophanging beschadigd. Maar klinkt alsof iemand wederom iets vergeten was.

Dit gepruts past niet bij een team als Redbull. Aan rammelende turbo's (RIC) en haperende PUs (Renault, gebeurd bij VER en RIC) kunnen ze weinig doen.

Klinkt als dat een reshuffle nodig is van de techneuten die de autos' in-elkaar, uit-elkaar zetten en tunen.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:25

Arfman

Drome!

Mooi man, al die armleuningexperts :P :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

loekf2 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 08:33:
[...]

Hmm... zoals iemand hier boven ook schreef, ik begin erg te twijfelen aan de competentie van de monteurs die bij Max in z'n clubje zitten:

- Zaterdag bodemplaat beschadigd tijdens FP. Geloof dat ie voor Q1 erachter komt dat z'n achter remmen het niet doen... kabeltje vergeten aan te sluiten.

- Zondag koppeling doet het niet. Nou ging ie in Q3 de grindbak in => dus ws bodemplaat en ophanging beschadigd. Maar klinkt alsof iemand wederom iets vergeten was.

Dit gepruts past niet bij een team als Redbull. Aan rammelende turbo's (RIC) en haperende PUs (Renault, gebeurd bij VER en RIC) kunnen ze weinig doen.

Klinkt als dat een reshuffle nodig is van de techneuten die de autos' in-elkaar, uit-elkaar zetten en tunen.
Leuk om dit allemaal zo op een rijtje te zetten maar ik denk toch dat het allemaal iets genuanceerder in elkaar steekt. Geen enkele buitenstaander weet wat er aan de hand is en hoe Red Bull te werk gaat. Alles wat je in de pers leest of hoor is allemaal pure speculatie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

walletje-w schreef op maandag 10 juli 2017 @ 08:25:
Eigenlijk is het een goed teken dat ze pech als reden geven. Je blijft met een dergelijke sport altijd pech houden en dit is ook onderdeel van de sport. Stel dat ze nu iedere keer een reden aan kunnen wijzen dan is de kans groter geweest dat ze het van te voren hadden kunnen oplossen of naderhand voor de volgende race kunnen voorkomen.
Niet mee eens. Met pech geef je aan dat je het niet weet terwijl dit niet een doorsnee auto is. Ze hebben honderden zoniet duizenden sensoren en metrieken. Als je dan nog niet weet wat er aan de hand was of hoe dat veroorzaakt is, dan begin ik toch echt te twijfelen aan de competentie van het team. Sowieso worden veel problemen te laat gemeld en/of erop te laat gehandeld.

Als je daarop dan ook nog hoort dat men kabeltjes vergeet of bij de ene wel dingen vervangt en bij de ander niet, dan kun je dat gewoon niet meer recht praten. De bezem moet door dat monteursteam en snel!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Even ter illustratie hoe secuur het er aan toe gaat:

Zo zie je helaas maar weer dat ook nauwgezet procedures volgen nog geen garantie geeft voor een goed totaalpakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:03
Martinspire schreef op maandag 10 juli 2017 @ 08:51:
[...]

Niet mee eens. Met pech geef je aan dat je het niet weet terwijl dit niet een doorsnee auto is. Ze hebben honderden zoniet duizenden sensoren en metrieken. Als je dan nog niet weet wat er aan de hand was of hoe dat veroorzaakt is, dan begin ik toch echt te twijfelen aan de competentie van het team. Sowieso worden veel problemen te laat gemeld en/of erop te laat gehandeld.

Als je daarop dan ook nog hoort dat men kabeltjes vergeet of bij de ene wel dingen vervangt en bij de ander niet, dan kun je dat gewoon niet meer recht praten. De bezem moet door dat monteursteam en snel!
Het zal geen zwart wit zijn. Ik heb mijn reactie geplaatst om een nuance aan te brengen dat het niet enkel aan de competencies van het team kan liggen en andersom denk ik ook dat jij je reactie nu wat stellig plaatst om ook weer een nuance aan te brengen. Waarschijnlijker is het dat er fouten gemaakt zijn en er ongelukkjes plaatsgevonden hebben.

En het team(mamagement) zal nu aan het analyseren zijn hoe dit heeft kunnen gebeuren want daar zullen ze inderdaad meer dan genoeg data voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

alwaysleft schreef op zondag 9 juli 2017 @ 21:14:

2019??? contract loopt toch na volgend seizoen af?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
himlims_ schreef op maandag 10 juli 2017 @ 10:20:
[...]

Nee, nog een jaar extra dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
alwaysleft schreef op maandag 10 juli 2017 @ 10:37:
[...]

Nee, nog een jaar extra dus ;)
Joepie.. nog jaar DNFs ;-)

Het is eigenlijk idioot dat ze aan die wagens alleen in de pit mogen werken tijdens race weekends en niet eens een shake out test mogen doen voordat vol het gas er op gaat.

Enige wat ze tijdens niet raceweekends kunnen doen is de wagen op een soort rolband zetten ("dyno") volgens mij.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

loekf2 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:23:
[...]
Het is eigenlijk idioot dat ze aan die wagens alleen in de pit mogen werken tijdens race weekends en niet eens een shake out test mogen doen voordat vol het gas er op gaat.

Enige wat ze tijdens niet raceweekends kunnen doen is de wagen op een soort rolband zetten ("dyno") volgens mij.
En dat maakt dus helemaal niks uit want voor iedereen gelden dezelfde regels. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 11:23
Wel interessante odds voor de British GP, 20/1 als Max wint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 10:12
himlims_ schreef op maandag 10 juli 2017 @ 10:20:
[...]

Contracten worden niet openbaar gemaakt doorgaans. Het is de media die er van uit gaat dat hij een contract tot en met 2018 heeft met een optie op 2019.

Wij, en ook de F1 websites, journalisten en verslaggevers, weten dat simpelweg niet.

Misschien heeft hij een contract tot en met 2019, misschien heeft Red Bull de optie op 2019 al gelicht, wij weten dat niet. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Ik vond die rendering van een par dagen geleden op de Williams wagen nog wel wat hebben. Maar als ik deze foto zo zie heeft het echt geen porem. Ziet er niet uit.

Rendering van paar dagen geleden

Afbeeldingslocatie: https://drivetribe.imgix.net/FStFa7sFRiiZI04Ef4P0JQ?w=2200&h=1238&fm=pjpg&auto=compress&fit=crop&crop=faces,edges

Prototype van 'The Shield' op de RB12 eerder dit jaar.

Afbeeldingslocatie: http://hanabi.autoweek.com/sites/default/files/styles/gen-932-524/public/_89P6546.jpg?itok=A0I4QH8s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 10:12
Het zijn dan ook 2 totaal verschillende prototypes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
Tenzij de FIA daar een stokje voor steekt, zie ik die "shields" binnen no-time ook met flaps en wings erop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
@vosss I know :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Opvallende quote van de hoogste baas van Ferrari in dit artikel:

https://www.motorsport.co...-in-alonso-return-928941/

“As for Verstappen we have not signed anything. Before the end of the year you'll know."

Iets zegt in me dat Max gewoon een voorcontract al in de zak heeft toch al voor volgend jaar bij Ferrari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
uit de ALO geruchtenmolen:

Marchionne :"Alonso may well have shown his desire to return to Ferrari, but he did not find the right response from our side. We're not interested"*

*Uiteraard vrij vertaald uit het Italiaans..

Ik zeg ALO gewoon in McL volgend jaar.

@alwaysleft Ferrari zal VER niet uit willen sluiten, mocht hij interesse tonen. Datzelfde zal Mercedes zeggen. VER blijft voor zover ik inschat gewoon bij RBR in 2018.

[ Voor 23% gewijzigd door nachtnet op 10-07-2017 12:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
nachtnet schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:04:

Marchionne :"Alonso may well have shown his desire to return to Ferrari, but he did not find the right response from our side. We're not interested"*

0% kans dat hij het bij Ferrari geregeld kan krijgen om Monaco over te slaan. Bij McLaren 100% kans dat hij dat weer mag doen als hij een jaar bijtekent en McLaren niet om de grote prijzen mee doet.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alwaysleft
nachtnet schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:04:

@alwaysleft Ferrari zal VER niet uit willen sluiten, mocht hij interesse tonen. Datzelfde zal Mercedes zeggen. VER blijft voor zover ik inschat gewoon bij RBR in 2018.
2018 nog niet, 2019 wel een optie.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 10:07
alwaysleft schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:04:
Opvallende quote van de hoogste baas van Ferrari in dit artikel:

https://www.motorsport.co...-in-alonso-return-928941/

“As for Verstappen we have not signed anything. Before the end of the year you'll know."

Iets zegt in me dat Max gewoon een voorcontract al in de zak heeft toch al voor volgend jaar bij Ferrari.
Een voorcontract kan natuurlijk altijd, maar Ferrari heeft de afgelopen 7 jaar ook niet veel laten zien, toevallig nu even..
Ik snap ergens wel de reacties van velen: ''Max moet naar Mercedes of Ferrari''
Ik ben dan ook zeer benieuwd naar de reacties van deze personen indien RBR na de zomerstop ineens de Ferrari's voorbij vliegen alsof het niks is (zoals afgelopen jaar sinds Barcelona). Volgens mij veranderen deze ''overstap'' reacties dan weer spontaan naar: Max is stom indien hij weggaat bij RBR :P
Vorig jaar was het precies hetzelfde verhaal en poef RBR staat vrijwel standaard voor Ferrari..

Dan over de pech die Max momenteel ondervind, iemand weleens naar de begin jaren van Schumacher, Hamilton, Vettel en etc gekeken? Stonden meer naast de baan dan op de baan :) Wat zijn ze allemaal dubbel en dwars geworden? Wereldkampioen..

Nee, in mijn ogen is RBR nog altijd een top team (zie Ricciardo wat hij weet te bereiken met de auto, ja toegegeven, deze kent minder problemen (gelukkig)).

Je team verlaten zodra het even iets minder gaat staat geen enkele coureur goed geschreven, dat weet Max uiteraard zelf ook. Enige reden voor Max die ik kan bedenken wat geldig is om het team te verlaten, is indien er intern besproken is dat RBR de F1 zal verlaten, dan is het logisch dat je tijdig een nieuw top team gaat zoeken.
Je ''werkgever'' die wel even uitspraken doet als: ''indien ze dit en dat niet veranderen zullen we de F1 verlaten'' zal Max natuurlijk niet de juiste vertrouwen geven, je wilt niet plots op straat komen te staan zonder een nieuw contract bij een ander team.
.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
Semi-off topic: Maar dit artikel is in de Italiaanse versie overigens een stuk uitgebreider. https://it.motorsport.com...olo-non-interessa-928922/

VER heeft dit seizoen minder dan de helft van de race ronden gereden dan VET &/of HAM

277 race ronden voor VER
558 voor VET
558 voor HAM

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
nachtnet schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:23:
Semi-off topic: Maar dit artikel is in de Italiaanse versie overigens een stuk uitgebreider. https://it.motorsport.com...olo-non-interessa-928922/

VER heeft dit seizoen minder dan de helft van de race ronden gereden dan VET &/of HAM

277 race ronden voor VER
558 voor VET
558 voor HAM

:X
Waar vind je die statistiek?
Ik schat zo in dat ie van het hele veld de minste ronden heeft gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Exocet schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:35:
[...]

Waar vind je die statistiek?
Ik schat zo in dat ie van het hele veld de minste ronden heeft gereden.
uit een tweetje van F1.com.. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 11-09 15:09
loekf2 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:23:
[...]

Dat heet een shake down, en dat mag wel. Ze rijden voor dat ze naar de grid gaan vaak een aantal keer de pitlane uit en dan aan het einde van de ronde direct weer naar binnen.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
Ik heb er even zelf een grafiekje bij gemaakt. Kimi heeft werk voor de boeg. De grootste delta tussen P1 en P2 was 25 punten gedurende het huidige seizoen, op dit moment is dit 20 punten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6NKpFKB9kYljDmvdDlz00UyG/full.png

Noot1: de resultaten uit 2014, 2015 en 2016 zijn genormaliseerd naar 20 races: (som punten/n races) * 20
Noot2: resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor resultaten in de toekomst.
Noot3: Verstappen heb ik er niet bijgezet

[ Voor 3% gewijzigd door Dupje op 10-07-2017 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
SnowDude schreef op maandag 10 juli 2017 @ 13:28:
[...]

Dat heet een shake down, en dat mag wel. Ze rijden voor dat ze naar de grid gaan vaak een aantal keer de pitlane uit en dan aan het einde van de ronde direct weer naar binnen.
Alleen heb je dan geen mogelijkheden meer om aan de auto te sleutelen, lijkt mij? En al kun je weer de pitbox in of op de startgrid eraan sleutelen. Veel tijd heb je daar niet voor (aangezien de pitlane dus pas half uur voor de start open gaat).

Wat @loekf2 lijkt mij voornamelijk bedoeld is dat de teams vrij kunnen rijden/testen, ook buiten de weekenden. Alleen mag dat (natuurlijk) niet meer door de budget cuts. Ik denk in ieder geval dat het ook McLaren flink geholpen zou hebben als ze meer konden rijden, omdat ie in ieder geval aan het begin van het seizoen zoveel problemen hadden met vibraties. Alleen moet de F1 dan natuurlijk testen & ontwikkelen volledig vrijgeven, en dat gaat natuurlijk nooit gebeuren. Meer mogelijkheden tot testen (zonder echt doorontwikkelen) heeft natuurlijk geen nut, en daarnaast kun je het niet controleren. Vandaar ook dat je juist ziet dat teams de volledige auto op een dyno zetten, die soms ook nog eens gekoppeld is aan de simulator. Om op die manier dus zoveel mogelijk data te verzamelen (& ontwikkelen) m.b.t. ophanging etc (en dus ook mogelijk detecteren van ongewenste vibraties).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
Mercedes Minions

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DEYHta4XsAA6yJQ?format=jpg&name=large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-09 22:00
Dit is toch alleen het personeel voor 1 wielmoertje? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

xos schreef op zondag 9 juli 2017 @ 22:12:
[...]

Mee eens, als het bij beide auto's gebeurde was het nog net iets anders, maar dat het constant de auto van Max is die stuk gaat is zacht gezegd erg toevallig. Bewuste sabotage geloof ik niet in, dat er foutjes gemaakt worden lijkt me daarentegen een stuk waarschijnlijker. Dat is menselijk en hoort erbij, maar niet als dat in 5 van 7 weekenden gebeurd.
sjaool schreef op zondag 9 juli 2017 @ 22:12:
Best irritant dat dit gerucht zo blijft rondgaan terwijl het toch al een paar is ontkracht. :-(

[...]

Horner noemt dit dan ook complete onzin. Ik hoop dan ook dat dat gezeur nu afgelopen is. Max zit de komende jaren gewoon goed bij Red Bull. :)
Toch zou ik het prima vinden als Max wel bij Marko/Horner is geweest met zo'n vraag, welke rijder in zijn situatie zou niet de boel onder druk proberen te zetten?
MikeyMan schreef op zondag 9 juli 2017 @ 22:25:
[...]

Helemaal waar wat je zegt, maar je hebt ook monteurs die vergeten wielbouten op moment vast te zetten, met loslopende wielen als gevolg, om maar een voorbeeld te noemen.
Martinspire schreef op maandag 10 juli 2017 @ 08:51:
[...]

Dit dus. Zo'n auto stikt van de electronica/sensoren, als die apparatuur geen rare dingen aangeeft moet er in het mechaniek e.e.a fout gaan. Die auto's gaan zoals gezegd voor elk raceweekend in/uit elkaar. Ik weet niet of ze motor en bak ook standaard van elkaar scheiden (ivm zegels?), maar dit zou wel mogelijk moeten zijn, en op dat moment kan zelfs een automonteur die net voor z'n MBO niveau 1 geslaagd is nog vertellen of een koppeling nog goed genoeg is of niet, en we mogen er niet vanuit gaan dat de monteurs in een F1 team bij de lokale KwikFit vandaan komen :+

Al met al.. Ontzettend kut, maar omdat het telkens bij 1 rijder gebeurd (ja, als het continue RIC was die pech had zou ik het net zo belachelijk vinden) kan de oorzaak niet altijd en alleen maar simpelweg "pech" zijn, dat lijkt me zacht gezegd ongeloofwaardig. Ik zou als ik Max was inderdaad aandringen op een volledig nieuwe auto, dan maar een (paar) gridstraffen incasseren. Je wil als team tenslotte ook geen coureur hebben die geen vertrouwen heeft in zijn auto, want zo'n coureur presteert ook niet.

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Wij zijn het heel erg eens... :)
Niks aan toe te voegen.

[ Voor 7% gewijzigd door UltraSub op 10-07-2017 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Cranzai schreef op maandag 10 juli 2017 @ 18:17:
[...]

Alleen het personeel voor de handleiding van de video over de wielmoer ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
weer gezeur rondom RAI bij ferrari: https://www.grandprixradi...t-raikkonen-wake-up-call/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:04

Pierre

Van nature lui!

Tja een ceo die bijna het bejaardentehuis in gaat ;w wat een drama lui daar.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Fun fact, vorig seizoen was het RBR die de meeste rondjes van alle teams aflegde. Nu zijn ze al onder Mclaren Honda gezakt...

Het gaat rampzalig, dat weten ze echt wel. Aan de andere kant zitten ze qua racepace niet eens bizar ver van Ferrari of Mercedes, dat was vorig jaar wel anders met Mercedes. Renault gaat ondertussen door met de motorontwikkeling, terwijl Mercedes er nauwelijks meer wat uit lijkt te kunnen halen. Nee, gewoon blijven zitten voor 2018 en misschien nog wel langer. RBR kan alleen maar meer in de buurt komen de komende jaren. Qua chassis is het dik in orde gezien de racepace in zowel Oostenrijk als Baku.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
Nummer 1 t/m 4 op 6 seconde zoiets gisteren? Ja dat is toch wel erg positief te noemen, zeker voor RBR.
Het is zo jammer dat ze niet vanaf begin van het jaar erbij kunnen zitten. Maar we houden hoop! De "2e helft" is voor "ons" ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:23

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Cranzai schreef op maandag 10 juli 2017 @ 18:17:
[...]

dit is de crew die de socialmedia posts van Hamilton checked.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Wel typisch hoe hij Alonso uitsluit, maar dit niet doet bij Verstappen. Al hoop ik dat Max daar nooit gaat rijden, maar naar Mercedes/Renault (als dat z'n zaakjes voor elkaar heeft strijdt dat gewoon vooraan mee om het WK) of tzt McLaren (idem met Renault) verkast, als hij RBR verlaat.

Dat Ferrari Alonso niet terug wil.. Tsja, hij vertrok met een nog lopend contract en men was meer dan blij om 'm uit te zwaaien destijds :+ Staat me iig iets van bij dat Alonso niet bepaald goed met de teamleiding kon opschieten en hij het zich daar inmiddels al redelijk onmogelijk had gemaakt.
Pierre schreef op maandag 10 juli 2017 @ 19:25:
[...]

Tja een ceo die bijna het bejaardentehuis in gaat ;w wat een drama lui daar.
Dit dus. Zoals al vaak is geroepen (Buxton had daar ook e.e.a over te zeggen, begin van het seizoen), Kimi is misschien zijn "edge" verloren maar het is vaak ook Ferrari zelf dat Kimi's race bemoeilijkt (lang buiten houden als Kimi op gare banden rijdt en roept dat-ie nieuwe banden wil bijvoorbeeld), als dat hun keuze is en Kimi er - buiten wat mopperen op de radio - mee akkoord gaat is dat prima, maar om dan vervolgens te klagen over Kimi z'n houding/pace... Dit, en de reactie van de teambaas na het VET-HAM incident... Ferrari, kijk éven in de spiegel.. Hoe komt het, dat Kimi niet presteert zoals jullie zouden willen. Ligt dat aan hem? Voelt-ie zich niet fijn in de auto? En ligt dat dan aan de auto? Doen zijn monteurs hun werk goed? Is er iets dat de teamleiding zou kunnen doen om ervoor te zorgen dat Kimi beter presteert? Niets van dat alles, bij stap 1 (Kimi afzeiken) houdt het op...

Nee, Ferrari is het team waarvoor je wilt racen :/

Nog even over Red Bull, Marko schijnt gezegd te hebben (nav Sainz z'n uitspraken) dat coureurs niets te zeggen hebben over contracten, dat alleen Redbull een contract kan beeindigen/verlengen. Nog los van dat zo'n opmerking (let wel: mits ik dat goed begreep) een beetje een rare smaak geeft (het blijven werknemers, geen eigendom!), vragen ze dan dus nogal wat commitment van hun rijders, terwijl ze zelf niet echt commitment tonen ("als we geen betere motor krijgen stoppen we met F1!").. Like, whut :? En hoe zit dat dan met Vettel, die eind 2014 wegging naar Ferrari? Ik kan me toch niet voorstellen dat RB gezegd heeft "Luister Sebastian, het was leuk zo samen, maar het is tijd voor je om verder te kijken.. We hebben evt. een stoeltje bij Ferrari voor je geregeld!"?

[ Voor 16% gewijzigd door Destruction op 10-07-2017 21:17 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Destruction schreef op maandag 10 juli 2017 @ 21:13:
Nog even over Red Bull, Marko schijnt gezegd te hebben (nav Sainz z'n uitspraken) dat coureurs niets te zeggen hebben over contracten, dat alleen Redbull een contract kan beeindigen/verlengen. Nog los van dat zo'n opmerking (let wel: mits ik dat goed begreep) een beetje een rare smaak geeft (het blijven werknemers, geen eigendom!), vragen ze dan dus nogal wat commitment van hun rijders, terwijl ze zelf niet echt commitment tonen ("als we geen betere motor krijgen stoppen we met F1!").. Like, whut :? En hoe zit dat dan met Vettel, die eind 2014 wegging naar Ferrari? Ik kan me toch niet voorstellen dat RB gezegd heeft "Luister Sebastian, het was leuk zo samen, maar het is tijd voor je om verder te kijken.. We hebben evt. een stoeltje bij Ferrari voor je geregeld!"?
Horner heeft dit laatst aangegeven. Vettel had op het eind een compleet nieuw contract onderhandeld (naar aanleiding van zijn WKs), o.a. ook met prestatieclausule etc. En daarnaast, als een coureur echt niet voor je wil rijden kun je hem niet dwingen. Want dan kan die natuurlijk ook gewoon de boel saboteren en elke race lekker op het dode gemakje laatste eindigen of whatever. En dat wil je als team natuurlijk ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:36
Jasphur schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:49:
Ik vond die rendering van een par dagen geleden op de Williams wagen nog wel wat hebben. Maar als ik deze foto zo zie heeft het echt geen porem. Ziet er niet uit.

Rendering van paar dagen geleden

[afbeelding]

Prototype van 'The Shield' op de RB12 eerder dit jaar.

[afbeelding]
Dit zal toch een enorme invloed hebben op de zo zorgvuldig ontworpen aerodynamica.

Moet je de auto dan van de grond af weer opnieuw uitdenken? Of alleen de achtervleugel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• powah33
  • Laatst online: 27-07 16:04
[...]

Nog even over Red Bull, Marko schijnt gezegd te hebben (nav Sainz z'n uitspraken) dat coureurs niets te zeggen hebben over contracten, dat alleen Redbull een contract kan beeindigen/verlengen. Nog los van dat zo'n opmerking (let wel: mits ik dat goed begreep) een beetje een rare smaak geeft (het blijven werknemers, geen eigendom!), vragen ze dan dus nogal wat commitment van hun rijders, terwijl ze zelf niet echt commitment tonen ("als we geen betere motor krijgen stoppen we met F1!").. Like, whut :?
Dit is puur mijn mening hoor, maar ik denk dat jet anders moet zien.
Sainz is geen eigendom zoals een item die je koopt en van jou is. Maar Sainz heeft wel een contract getekend waar hij zich aan moet houden. Daarbij kwam nu dus ook naar buiten dat de vorige 4 race klassen waar Sainz in reed, volledig betaald/gefinancierd zijn door Red Bull.
Sainz zijn hele carrière heeft hij eigenlijk ook aan Red Bull te danken ... mag Red Bull dan misschien verwachten dat Meneer Sainz gewoon zijn contract uit dient, voordat hij zichzelf aanbied aan andere teams als een vrij coureur zonder contract. (Wat hij hier deed, toont weinig respect en dank naar het Red Bull Team)
En best flauw dat je zegt dat Red Bull geen commitment toont omdat ze willen stoppen als ze geen betere motor krijgen. Top teams rijden niet mee om mee te rijden (lekker voor spek en bonen meedoen wooohooo)
Top teams doen mee om te winnen, net zoals Red Bull of Mclaren. Als je eigenlijk al voor dat er 1 race is gereden al buitenspel word gezet met een 3de rangs motor...dan snap ik best dat het een zware hap is om dan toch een budget van 440 miljoen aan te spreken.
Dit heeft niets met commitment te maken....dit is business, we spreken over grote sommen geld en geen knopen. En please fanboys kom niet aanzetten dat Renault geen 3de rangs motor is en ze hebben zoveel wereldtitels gewonnen bla bla bla ... ja inderdaad Renault aangedreven bolides hebben eerder wereld titels gewonnen in een Aero Formula (tijdperk waar Aero nog de doorslag gaf en motor vermogen minder van belang was) ... we leven nu met een motor formula, waar aero zwaar word gedrukt door de strikte regelgeving.

Je moet de concorde overeenkomst eens wegpakken en ferrari zijn 100 mil startgeld wegnemen (100 miljoen gratis om alleen maar mee te doen aan het seizoen...dit is evenveel als het hele budget van sauber) wedden dat Ferrari dan ook dreigt te stoppen ......DAAR hoort een opmerking over commitment thuis.
En niet bij een Top Team die al buitenspel word gezet door ze geen motoren te leveren.

Ik heb niets tegen mercedes of ferrari, maar ben van mening dat de sport gezonder kan..... terug naar een Aero formula of gooi er een openbare motor leverancier in, en verdeel het geld iets eerlijker, dit komt de sport ten goede.

just my 2 cents

[ Voor 4% gewijzigd door powah33 op 11-07-2017 08:56 ]

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
DaniëlWW2 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 20:02:
Fun fact, vorig seizoen was het RBR die de meeste rondjes van alle teams aflegde. Nu zijn ze al onder Mclaren Honda gezakt...

Het gaat rampzalig, dat weten ze echt wel. Aan de andere kant zitten ze qua racepace niet eens bizar ver van Ferrari of Mercedes, dat was vorig jaar wel anders met Mercedes. Renault gaat ondertussen door met de motorontwikkeling, terwijl Mercedes er nauwelijks meer wat uit lijkt te kunnen halen. Nee, gewoon blijven zitten voor 2018 en misschien nog wel langer. RBR kan alleen maar meer in de buurt komen de komende jaren. Qua chassis is het dik in orde gezien de racepace in zowel Oostenrijk als Baku.
Het is ook gewoon doodzonde voor het hele team. Tel even grofweg wat voor punten Max had kunnen scoren zonder al die problemen en Red Bull Racing had gewoon vol in de strijd geweest om de tweede plek in het constructeurskampioenschap.

Dat gat is nu zo groot geworden dat wat dat betreft het seizoen voor RBR al klaar is. Ferrari is te ver weg, en Force India worden ze ook niet zenuwachtig van. Dagsuccessen is het enige dat er nog te halen is voor RBR.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

[b]powah33 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 08:28:

Je moet de concorde overeenkomst eens wegpakken en ferrari zijn 100 mil startgeld wegnemen (100 miljoen gratis om alleen maar mee te doen aan het seizoen...dit is evenveel als het hele budget van sauber) wedden dat Ferrari dan ook dreigt te stoppen ......DAAR hoort een opmerking over commitment thuis.
Ferrari heeft zoveel marketing power, als die stoppen met F1 en een eigen competitie opzetten raakt F1 een miljard aan inkomsten kwijt. Daarom krijgen ze die 100M.

Als Sauber wegloopt kan niemand dat jeuken.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-09 16:50
[...]

Courreurs zijn technisch gezien geen werknemers maar 'zelfstandig' ondernemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Razorbite schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 09:29:
[...]

Courreurs zijn technisch gezien geen werknemers maar 'zelfstandig' ondernemer.
Volgens mij niet. Anders had Max namelijk in die Quote lijst gestaan van de rijkste onder de 40 jaar.
De reden dat hij er niet in staat was omdat hij in loondienst is van RBR. Maar correct me if I'm wrong :)

Pagina: 1 ... 7 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is het topic voor 2017. Discussie over het nieuwe seizoen kan inmiddels in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 *O*

Alle weekend-topics van 2017: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1