Destruction schreef op maandag 10 juli 2017 @ 21:13:
[...]
Nog even over Red Bull, Marko schijnt gezegd te hebben (nav Sainz z'n uitspraken) dat coureurs niets te zeggen hebben over contracten, dat alleen Redbull een contract kan beeindigen/verlengen. Nog los van dat zo'n opmerking (let wel: mits ik dat goed begreep) een beetje een rare smaak geeft (het blijven werknemers, geen eigendom!), vragen ze dan dus nogal wat commitment van hun rijders, terwijl ze zelf niet echt commitment tonen ("als we geen betere motor krijgen stoppen we met F1!").. Like, whut 
Dit is puur mijn mening hoor, maar ik denk dat jet anders moet zien.
Sainz is geen eigendom zoals een item die je koopt en van jou is. Maar Sainz heeft wel een contract getekend waar hij zich aan moet houden. Daarbij kwam nu dus ook naar buiten dat de vorige 4 race klassen waar Sainz in reed, volledig betaald/gefinancierd zijn door Red Bull.
Sainz zijn hele carrière heeft hij eigenlijk
ook aan Red Bull te danken ... mag Red Bull dan misschien verwachten dat Meneer Sainz gewoon zijn contract uit dient, voordat hij zichzelf aanbied aan andere teams als een vrij coureur zonder contract. (Wat hij hier deed, toont weinig respect en dank naar het Red Bull Team)
En best flauw dat je zegt dat Red Bull geen commitment toont omdat ze willen stoppen als ze geen betere motor krijgen. Top teams rijden niet mee om mee te rijden (lekker voor spek en bonen meedoen wooohooo)
Top teams doen mee om te winnen, net zoals Red Bull of Mclaren. Als je eigenlijk al voor dat er 1 race is gereden al buitenspel word gezet met een 3de rangs motor...dan snap ik best dat het een zware hap is om dan toch een budget van 440 miljoen aan te spreken.
Dit heeft niets met commitment te maken....dit is business, we spreken over grote sommen geld en geen knopen. En please fanboys kom niet aanzetten dat Renault geen 3de rangs motor is en ze hebben zoveel wereldtitels gewonnen bla bla bla ... ja inderdaad Renault aangedreven bolides hebben eerder wereld titels gewonnen in een
Aero Formula (tijdperk waar Aero nog de doorslag gaf en motor vermogen minder van belang was) ... we leven nu met een motor formula, waar aero zwaar word gedrukt door de strikte regelgeving.
Je moet de concorde overeenkomst eens wegpakken en ferrari zijn 100 mil startgeld wegnemen (100 miljoen gratis om alleen maar mee te doen aan het seizoen...dit is evenveel als het hele budget van sauber) wedden dat Ferrari dan ook dreigt te stoppen ......DAAR hoort een opmerking over commitment thuis.
En niet bij een Top Team die al buitenspel word gezet door ze geen motoren te leveren.
Ik heb niets tegen mercedes of ferrari, maar ben van mening dat de sport gezonder kan..... terug naar een Aero formula of gooi er een openbare motor leverancier in, en verdeel het geld iets eerlijker, dit komt de sport ten goede.
just my 2 cents
[
Voor 4% gewijzigd door
powah33 op 11-07-2017 08:56
]