[F1] Seizoen 2017 - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 71 Laatste
Acties:
  • 402.815 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
himlims_ schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:26:
[...]

feit dat mclaren meer ronden/km heeft afgelegd dan de RBL spreekt boekdelen
Niet echt. De McLaren maakt geen schijn van kans op een overwinning. De Honda motor + hybride is gewoon te traag op alle vlakken. Dus die hebben niet alleen te kampen met betrouwbaarheids issues, maar ook pure performance. Bij RBR is het alleen performance.

Als je het vermogen van de Renault net zo laag zet als die van de Honda dan kan je met de Renault rustig elke race uitrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 13:48

sjaool

Every life should have 9 cats

himlims_ schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:26:
[...]

feit dat mclaren meer ronden/km heeft afgelegd dan de RBL spreekt boekdelen
Dat zegt dus ook niks en heb je als team al helemaal geen boodschap aan. Het is leuk voor de statistieken maar zelfs met minder km's staat Red Bull nog steeds boven McLaren. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:56

Destruction

(ex-)Automonteur

TommyGun schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 10:55:
[...]

Heel fijn, maar als ik naar de WK-stand kijk zie ik toch iets anders ;)
Dat is niet moeilijk als het spul niet heel blijft ;)

Even serieus: Wel jammer dat we door de pech van Max dit jaar weer geen 1:1 vergelijk kunnen maken tussen RIC en VER :/

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:55

Spotmatic

Ken sent me

Destruction schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:43:
[...]
Even serieus: Wel jammer dat we door de pech van Max dit jaar weer geen 1:1 vergelijk kunnen maken tussen RIC en VER :/
Tuurlijk wel, alleen moet je verder kijken dan naar de stand om het kampioenschap.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Pijnlijkste quote vind ik dit.

"At the same time, Verstappen will be keenly aware that he could've had around 100 points by now – which, truth be told, wouldn't be that far off of the increasingly volatile Lewis Hamilton / Sebastian Vettel title battle - if the three mechanical failures hadn't occurred."

Met de huidige wagen zag ik Max dit jaar al in de top 3 bij het WK eindigen mits die niet zoveel pech had gehad. Pijnlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 21:55

Spotmatic

Ken sent me

Voor hetzelfde geld valt het dubbeltje vanaf nu de goede kant op en heeft HAM/VET/RIC pech. Daar kun je geen peil op trekken. Dat is, zo heb ik ondertussen als newbie geleerd, de F1 eigen.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

geloof niet dat deze (recentelijk) nog besproken is; http://www.autosport.com/...th-join-f1-engine-meeting

maar volgens mij waren ze er 2mnd geledne ook bij ... zegt niet, beloofd niets, 0 garrantie, maar ergens lijkt er dan toch enige vorm van intresse te zijn(??)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Laatst online: 22:56

Destruction

(ex-)Automonteur

Spotmatic schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 12:05:
[...]

Tuurlijk wel, alleen moet je verder kijken dan naar de stand om het kampioenschap.
Stand in het WK is juist wat mij wel intressant leek om te zien, mits dat zonder invloeden van buitenaf (pech) zou verlopen. Vorig jaar lukte dat niet omdat Max geen volledig seizoen bij RBR reed, en nu gaat dat weer niet wat worden omdat de auto van Max er niet zo heel goed in blijkt te zijn om heel te blijven.

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 13:48

sjaool

Every life should have 9 cats

Destruction schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 12:23:
[...]

Stand in het WK is juist wat mij wel intressant leek om te zien, mits dat zonder invloeden van buitenaf (pech) zou verlopen. Vorig jaar lukte dat niet omdat Max geen volledig seizoen bij RBR reed, en nu gaat dat weer niet wat worden omdat de auto van Max er niet zo heel goed in blijkt te zijn om heel te blijven.
Vergelijken op die manier die jij wil kan eigenlijk niet, bij welk team dan ook. Er is altijd wel een van de twee die vaker uitvalt of meer pech heeft dan de ander.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 15:09
Er zijn twee verschillende vergelijkingen:
  1. VER + Car #33 vs RIC + Car #3
  2. VER vs RIC
De eerste vergelijking is makkelijk, dat is de WK stand.
De tweede vergelijking kan je alleen maken als je een overzicht hebt van de telemetrie en alle variabelen die niet beïnvloed kunnen worden door de coureurs.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:19
himlims_ schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 12:19:
geloof niet dat deze (recentelijk) nog besproken is; http://www.autosport.com/...th-join-f1-engine-meeting

maar volgens mij waren ze er 2mnd geledne ook bij ... zegt niet, beloofd niets, 0 garrantie, maar ergens lijkt er dan toch enige vorm van intresse te zijn(??)
Aston Martin verwacht ik eigenlijk niet zoveel van... voor zover ik weet kopen zij de motoren van hun straatauto's in bij AMG. of hebben zij voor de autosport wel een eigen motorendivisie?

Snap wel dat cosworth / VAG bij de gesprekken aanschuiven in dit stadium. Zo kunnen ze de nieuwe motorformule in ieder geval pushen in een richting waarbij het voor hun mogelijk interessant wordt om in te stappen.

Wil natuurlijk niet zeggen dat ze dat alsnog zullen doen, maar als de motorformule zo ingewikkeld blijft als nu zullen ze in ieder geval niet instappen denk ik.

Ze zien allemaal wat er gebeurd bij Honda (en in mindere mate Renault). Veel geld in zo'n project pompen is geen garantie voor succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
himlims_ schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 12:19:

Was niet recentelijk besproken inderdaad. Wel was er een half jaar geleden (ongeveer) een artikel over dat VAG een F1 meeting heeft bijgewoond. Uit interesse was de officiële rede, volgens de pers.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Jasphur schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 13:55:
[...]

Was niet recentelijk besproken inderdaad. Wel was er een half jaar geleden (ongeveer) een artikel over dat VAG een F1 meeting heeft bijgewoond. Uit interesse was de officiële rede, volgens de pers.
Als zo'n meeting je verder niks kost (behalve de reis, wat uren, etc) ben je bijna gek als quasi geïnteresseerd merk om er niet bij te gaan zitten. Al is het maar om aan te horen wat de concurrentie (Mercedes, Honda, Ferrari, Renault) zegt. Je leert altijd iets en aangezien je niks in F1 doet kun je weinig geheimen prijsgeven.

Al acht je de kans 1% om de F1 te betreden, dan nog zou ik erbij willen zijn. Misschien wil men je wel zo graag in de F1 betrekken dat het daadwerkelijk interessant wordt?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Een beetje laat, maar present !

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ondertussen is het management van Max druk bezig. Betwijfel of hij er zelf veel mee te maken heeft. Dit lijkt meer op imagobescherming, en is op zich ook niet te vermijden omdat als je niet optreed je pandora's doos opent. :/
http://www.volkskrant.nl/...-reclamefilmpje~a4504576/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Als VAG instapt kan Mercedes zijn borst nat maken denk ik. VAG is normaal gesproken altijd erg dominant in de klasse waar ze in zitten. Looking forward to it!

/edit
No way dat die instappen voordat er een nieuwe formule is. Snap echt niet dat er nog mensen speculeren over een eerdere entree (van welk merk dan ook). Veel te groot risico.

[ Voor 36% gewijzigd door UltraSub op 05-07-2017 20:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-09 20:22
UltraSub schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 20:15:
Als VAG instapt kan Mercedes zijn borst nat maken denk ik. VAG is normaal gesproken altijd erg dominant in de klasse waar ze in zitten. Looking forward to it!

/edit
No way dat die instappen voordat er een nieuwe formule is. Snap echt niet dat er nog mensen speculeren over een eerdere entree (van welk merk dan ook). Veel te groot risico.
Met een motorformule die over 4 jaar gaat veranderen zitten we tot die tijd gewoon vast aan de huidige leveranciers inderdaad.

Je ziet dat Honda nu al 4 jaar bezig is met die motor, en zie waar ze staan. het zou wel leuk zijn als er 1 of 2 partijen bij gaan komen, dat is ongetwijfeld goed voor de competitie.

Al zal het ongetwijfeld gaan gebeuren dat iig het eerste jaar er weer een dominante partij zal zijn. Afhankelijk van de complexiteit van de nieuwe motoren is het dan afwachten hoe snel de rest in kan lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Voor wat het waard is: Kubica heeft in de simulator een huidige F1 auto getest.

Het lijkt me erg sterk dat ze al deze moeite doen zonder plannen om hem in de F1 in te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
UltraSub schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 20:15:

/edit
Alleen Cosworth zou dat heel eventueel kunnen doen, want die hadden al een ontwerp volgens de huidige regels. Niet Mercedes- of Ferrari-waardig, maar het is in ieder geval een ontwerp. Maar waarom zou je inderdaad? Je kunt alleen maar verliezen. Of je moet natuurlijk financieel overtuigd worden om eerder in te stappen. Bijvoorbeeld door McLaren dat toch wel graag races uitrijdt ipv steeds maar uitvallen, maar die hebben geen geld. Dus nee, eigenlijk zie ik niemand dat doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:20

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik begreep dat Kubica door een ongeluk nog maar een arm goed kan gebruiken. Hoe realistisch is het dan dat ze een bestaande auto nog zo kunnen en willen aanpassen zodat hij kan rijden? En zijn er geen jongens die net zo goed zijn die dat probleem niet hebben?
Het is natuurlijk leuk om te zien dat Hamilton het een paar rondjes volhoudt met zijn ene arm bijna constant buitenboord om de hoofdsteun op zijn plek te houden, maar het lijkt me gigantisch zwaar om zo'n auto standaard bijna twee uur rond te sturen met een arm. Respect voor Kubica dat hij het al zo ver terug geschopt heeft, en nog meer als hij echt weer de kans krijgt om F1 te racen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:40
gwystyl schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 21:34:
Ik begreep dat Kubica door een ongeluk nog maar een arm goed kan gebruiken. Hoe realistisch is het dan dat ze een bestaande auto nog zo kunnen en willen aanpassen zodat hij kan rijden? En zijn er geen jongens die net zo goed zijn die dat probleem niet hebben?
Het is natuurlijk leuk om te zien dat Hamilton het een paar rondjes volhoudt met zijn ene arm bijna constant buitenboord om de hoofdsteun op zijn plek te houden, maar het lijkt me gigantisch zwaar om zo'n auto standaard bijna twee uur rond te sturen met een arm. Respect voor Kubica dat hij het al zo ver terug geschopt heeft, en nog meer als hij echt weer de kans krijgt om F1 te racen.
Kubica heeft al een hele dag in een Renault van een paar jaartjes terug gereden. En met een hele dag bedoel ik dan ook echt letterlijk uren achter elkaar (beetje zoals bv de testdagen in Barcelona, waar ze normaliter zomaar 100+ ronden op de klok zetten). Het lijkt dus erop dat hij fysiek wel fit genoeg is/hersteld is.
Auto aanpassen lijkt mij iets wat sowieso nooit aan de orde zal zijn. Lijkt me gewoon te onhandig en/of teveel extra kosten, en daarnaast gok ik dat sommige regels zo opgesteld zijn dat het niet eens mogelijk is om teveel af te wijken (met extra "hulpmiddelen").

En v.w.b. "zijn er geen andere coureurs?" in ieder geval in de pool van Renault niet, want dan had Palmer waarschijnlijk überhaupt al niet in de auto gezeten dit jaar. Want zoals gisteren aangegeven, hij was al minimaal de 3e keus (andere coureurs geprobeerd, toen Magnussen willen verlengen, die wou ook niet, en toen toch maar Palmer verlengt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 21:45:
[...]
Auto aanpassen lijkt mij iets wat sowieso nooit aan de orde zal zijn. Lijkt me gewoon te onhandig en/of teveel extra kosten, en daarnaast gok ik dat sommige regels zo opgesteld zijn dat het niet eens mogelijk is om teveel af te wijken (met extra "hulpmiddelen").
Zou ik niet te hard roepen. In het andere racetopic zag ik Billy ook al moedig klaarzitten. Daar zal ook wel wat aangepast moeten worden. Denk dat aanpassingen in zulke situaties best mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

ralph075 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 22:02:
[...]

Zou ik niet te hard roepen. In het andere racetopic zag ik Billy ook al moedig klaarzitten. Daar zal ook wel wat aangepast moeten worden. Denk dat aanpassingen in zulke situaties best mogelijk zijn.
Dit inderdaad, de huidige stuurtjes zijn ook al aangepast naar de wensen van de coureur dus zo moeilijk is het niet om bij Kubica het aan te passen, hebben ze bij de Valencia test ook gedaan.
En ik vraag mij ook af of het niet gewoon ontzettend rendabel is voor Renault om hem in te laten stappen, heeft zich reeds bewezen en rijdt ook nu weer Jolyon de moeder ontzettend snel
Marketing technisch is hij natuurlijk ook de ideale kandidaat.

Ja, ik wil hem graag terug zien in de F1 O-)

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 04:40
Kleine aanpassingen lijken mij dan ook wel mogelijk, maar uit de reactie van @gwystyl maakte ik op dat hij dacht dat Kubica bv zijn complete arm niet (normaal) kan gebruiken. Maar dat is volgensmij niet aan de orde(?). En dan praat je ook over heel andere aanpassingen (stuur met schakelflippers aan een kant?), en zo'n dingen lijken mij minder snel mogelijk, en wellicht problematisch om binnen de regels te doen (zeker als je met diezelfde hand koppeling moet bedienen etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

@RobertMe Mwa, Renault gaat op ram koers met Mercedes ( in ieder geval veel budget plus dat is hun target ) en bij de F1 wordt veel inhouse gemaakt, zeker bij de ( aanstaande/bestaande ) topteams.
En gezien ze al de moeite nemen om een '12 Lotus te verbouwen om Kubica een pleziertje te doen ;) lijkt mij die aanpassing voor 1 of meerdere seizoenen peanuts.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01:21
Tijdens de eerste test van Kubica heeft hij als ik het me goed herinner ongeveer 2 race afstanden afgelegd. Om in de auto te kunnen rijden hebben ze toen ook zijn stuurtje moeten aanpassen (vooral de koppeling, meen ik) . Scheen vrij eenvoudig te zijn.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 07-09 18:45
Ik denk dat er alleen een probleem is, als hij z'n champagne fles en beker het podium af wil dragen. Het is toch hartstikke mooi om te zien dat hij terug wil komen. Daarbij die testritjes maken toch duidelijk dat het niet onmogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
@Martinspire Mwah. Als de Lamborghini Super Trofee er gereden kan worden kun je er ook rijden met 2017 F1 wagens (denk ik).

Wist niet dat dit circuit zo in trek is bij zoveel coureurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 11-09 14:14
Jasphur schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 09:58:
@Martinspire Mwah. Als de Lamborghini Super Trofee er gereden kan worden kun je er ook rijden met 2017 F1 wagens (denk ik).

Wist niet dat dit circuit zo in trek is bij zoveel coureurs.
volgens mij reageer je op een bericht uit het andere topic :+

na lang zoeken

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
@Melantrix klopt. Omdat ik een gesprek over het circuit Macau niet perse iets vind voor de GP van Oostenrijk :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:19
gwystyl schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 21:34:
Vettel lukte het in Baku ook niet zo goed, rijden met maar één hand... Ging pardoes naar rechts O-) :+

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsD91
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 13:53
Hmtsjmftsch schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 00:34:
Tijdens de eerste test van Kubica heeft hij als ik het me goed herinner ongeveer 2 race afstanden afgelegd. Om in de auto te kunnen rijden hebben ze toen ook zijn stuurtje moeten aanpassen (vooral de koppeling, meen ik) . Scheen vrij eenvoudig te zijn.
Hij kon alleen met zijn linkerhand schakelen, dus hebben ze het op- en terugschakelen naar één zijde gezet. Volgens Renault was het softwarematig geen probleem.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:01
NielsD91 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:00:
[...]

Hij kon alleen met zijn linkerhand schakelen, dus hebben ze het op- en terugschakelen naar één zijde gezet. Volgens Renault was het softwarematig geen probleem.
Wat dat betreft hadden de coureurs van begin jaren 00' het makkelijk, die bakken van toen schakelden automatisch. Voorbeeld: https://streamable.com/debac

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 11-09 14:14
Lasmibalsingh schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:13:
[...]

Wat dat betreft hadden de coureurs van begin jaren 00' het makkelijk, die bakken van toen schakelden automatisch. Voorbeeld: https://streamable.com/debac
aaaaaaargh, jeuk, jeuk, jeuk, jeuk >:)

Bizar zeg, dat dat kon toen. Dat is nu wel wat anders. _/-\o_

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdit
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20-10-2024

Rdit

Gewoon, omdat het kan

Melantrix schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:23:
[...]

aaaaaaargh, jeuk, jeuk, jeuk, jeuk >:)

Bizar zeg, dat dat kon toen. Dat is nu wel wat anders. _/-\o_
haha inderdaad,

toen hadden ze de peel-off nog niet uitgevonden voor de helmvizieren :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsD91
[...]

Bizar inderdaad. Net of ze gewoon andere audio onder het filmpje hebben gemonteerd. :P

Wel een vet geluid hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 11-09 16:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dit is toch wel een apart bericht:

http://www.gpupdate.net/n...ssen-mediaverplichtingen/

- Verstappen is niet beboet
- Hij heeft zelf de keuze gemaakt om het circuit te verlaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

[...]

oooohhhhh dat geluid :9~

39

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
Rdit schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:26:
[...]

haha inderdaad,

toen hadden ze de peel-off nog niet uitgevonden voor de helmvizieren :9
Haha, jawel hoor maar Schumacher had de laatst tear-off er al af getrokken in die race. Dit is letterlijk 5 ronden voor het einde van de wedstrijd, en volgens mij ook 5 ronden voor z'n 6e titel.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdit
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20-10-2024

Rdit

Gewoon, omdat het kan

XyritZz schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 15:10:
[...]

Haha, jawel hoor maar Schumacher had de laatst tear-off er al af getrokken in die race. Dit is letterlijk 5 ronden voor het einde van de wedstrijd, en volgens mij ook 5 ronden voor z'n 6e titel.
ah oke. dat kan ik me niet meer herinneren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

http://www.gpupdate.net/n...eigen-fabrieksteam-in-fe/

^- audi stapt dus toch in, in de saaiste hoek van motorsport

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
vreselijk offtopic: maar geen idee of je het ooit gekeken hebt, ik vind het best spannend af en toe :P
Als je verder wilt praten Algemeen race topic Deel 2

Verder wel leuk om te zien dat Audi weer wat doet moet open wheel. Echter zie ik hen niet naar de F1 komen. Geen idee waarom niet. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Jasphur op 07-07-2017 09:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 15:09
[...]

I call bullshit :> , automatisch schakelen is altijd verboden geweest in de F1, schakelen moet altijd geinitieerd worden vanuit een beweging met de flippers. Het enige dat geautomatiseerd mag worden is dat de bak niet schakelt als je per ongeluk een te lage versnelling kiest omdat je ander de motor overrevd.

Wat Schumacher toen had was dat de linker en rechter schakel flipper aan elkaar vast zaten. Het was een hendel die scharnierde in het midden. Als je de rechter naar je toe trok dan bewoog de linker van je af en vice versa. Hij kon daardoor met 1 hand beide kanten op schakelen.

Schumacher heeft ook nog een tijdje gereden met 4 schakel flippers, 2 per kant.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

SnowDude schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 09:51:
[...]

I call bullshit :> , automatisch schakelen is altijd verboden geweest in de F1, schakelen moet altijd geinitieerd worden vanuit een beweging met de flippers. Het enige dat geautomatiseerd mag worden is dat de bak niet schakelt als je per ongeluk een te lage versnelling kiest omdat je ander de motor overrevd.

Wat Schumacher toen had was dat de linker en rechter schakel flipper aan elkaar vast zaten. Het was een hendel die scharnierde in het midden. Als je de rechter naar je toe trok dan bewoog de linker van je af en vice versa. Hij kon daardoor met 1 hand beide kanten op schakelen.

Schumacher heeft ook nog een tijdje gereden met 4 schakel flippers, 2 per kant.
Gisteren nog even naar gezocht, en wel teruggevonden dat er sprake is geweest van automatic upshift op rechte stukken. Kan alleen de bron niet meer terugvindden. Dacht dat het scarbs was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:51

Arfman

Drome!

Volgens mij was dat een onderdeel van launch control. De bak schakelde dan op het optimale moment op totdat je van het gas af ging of remde, daarna moest je het zelf doen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dit was hem:

http://scarbsf1.com/transmissions.html
Also with the freeing up of electronic aids automated upshifts are allowed, where the electronics will make the shifts through the gears with out driver intervention, this is often use on straights where the precise gear change timing maximises acceleration.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesireHD
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17:04
Yep, weet niet in welke jaren het precies toegestaan was maar in ieder geval in 2004.
Deed Button een soort van "Hamiltontje" op Hockenheim :+ Heeft tig ronden met z'n hand de helm op z'n plek gehouden en in de video is goed te zien dat het opschakelen automatisch gebeurd. En nu ik nog eens kijk lijkt het terugschakelen ook wel automatisch te gebeuren...

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=8b-VdUBDRMo]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Marca meldt ( Spaanse krant) dat Max volgend jaar naar Ferrari gaat en Sainz naar RBR doorshuift.

Leuk geruchtje http://www.marca.com/moto...8d5722601d400c8b45fb.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Lijkt me niet goed... Max kan altijd nog naar Ferrari als ie wat jaartjes ouder is. En zoveel liggen ze momenteel niet meer voor op RBR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 11:23
MikeyMan schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 15:40:
Lijkt me niet goed... Max kan altijd nog naar Ferrari als ie wat jaartjes ouder is. En zoveel liggen ze momenteel niet meer voor op RBR.
Ferrari is sneller en de motor is betrouwbaarder. Ze liggen wel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

alwaysleft schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 14:57:
Marca meldt ( Spaanse krant) dat Max volgend jaar naar Ferrari gaat en Sainz naar RBR doorshuift.

Leuk geruchtje http://www.marca.com/moto...8d5722601d400c8b45fb.html
is daat niet dezelfde krant die alonso ook al in dat zitje geplaatst had;

"max rijdt volgend jaar gewoon RBL"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:47
himlims_ schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 15:50:
[...]

is daat niet dezelfde krant die alonso ook al in dat zitje geplaatst had;

"max rijdt volgend jaar gewoon RBL"
http://www.nu.nl/sport/48...s-sainz-bij-red-bull.html
Horner is het iig met je eens.
Maar Sainz is dus de bron van het gerucht.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zoals ik zei; Sainz moet een beetje op gaan passen:

https://nl.motorsport.com...ef-sainz-toekomst-927625/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-09 13:31
Voor iemand die dit jaar niet bepaald foutloos rijdt heeft Sainz behoorlijk veel praatjes en hij laat zien waarom Max bij RBR rijdt.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Dit zijn me toch even teksten van meneer Marko.
Haha:

"Meneer Mateschitz en ik hebben Sainz naar Toro Rosso gebracht. Niemand anders wilde hem een kans geven. We hebben hem een brief gestuurd met de mededeling dat we de optie lichten. Voor zover ik weet, en in al die jaren dat ik bij Red Bull zit, bepaalt de rijder niet wat er met dat contract gebeurt. Het is aan de baas, die neemt de beslissingen.”

"Hij moet zich focussen op zijn rijden. De afgelopen races was Kvyat sterker in de kwalificatie. "

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Aldus Marko:
Marko said a "confused" Sainz should focus on his driving, claiming the Spaniard had made "some silly mistakes" this year.
-----------------------------------------------------------------------
"I told him last year, when Ferrari is coming, we can talk. But I met Gino [Rosato] last Saturday, and [Maurizio] Arrivabene, they didn't mention anything that they are going for Sainz.

"That's maybe the father who's dreaming more. The father is here, he talks to anybody who wants to listen. It's always a funny situation."

Asked if Sainz was frustrated, Marko added: "First he should deliver. He should use what he has to the maximum."
Gepeperde uitspraken weer maar hij kan het inderdaad dus niet goed vinden met zijn vader :P
Engelse Motorsport

Silly season is weer helemaal los

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMR90
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:34
Weet iemand de bron hiervan? Staat dat de spaanse krant Marca dat geschreven heeft maar kan online niks vinden.

http://nos.nl/artikel/218...contract-bij-ferrari.html

Snap btw niet dat de NOS niet ff een foto/link bijvoegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

HMR90 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 17:17:
Weet iemand de bron hiervan? Staat dat de spaanse krant Marca dat geschreven heeft maar kan online niks vinden.

http://nos.nl/artikel/218...contract-bij-ferrari.html

Spaanse krant, Max weg, F1 coureur die stoeltje bij RBR wil. Wie zou het "lek" toch zijn? O-)
Betwijfel ook of het gaat gebeuren. Zowel Vettel als Raikonnen zouden al opties hebben om bij te tekenen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

En dat is drie:

http://www.gpupdate.net/n...latingen-sainz-over-2018/

Gasly maar in de auto in de UK? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:57
Net op SKY:
Ze melden dat Max na het volgende seizoen naar Ferrari wil overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HMR90 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 17:17:

Foto waarvan?
Link? Spaans heb ik altijd al een nare taal gevonden. Ze, NOS, brengt het toch gewoon. Dat moet genoeg zijn

Denk trouwens dat Verstappen idd gewoon het fatsoen heeft om te blijven bij RBR. Zo'n gast lijkt het mij wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
Verwijderd schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 17:51:
[...]

Foto waarvan?
Link? Spaans heb ik altijd al een nare taal gevonden. Ze, NOS, brengt het toch gewoon. Dat moet genoeg zijn

Denk trouwens dat Verstappen idd gewoon het fatsoen heeft om te blijven bij RBR. Zo'n gast lijkt het mij wel.
Als ze eindelijk het eens bij Renault en Red Bull niet eens halverwege het seizoen voor mekaar hebben, dan is dat een heel verstandig besluit van Verstappen. Hij wordt pas 20 dit jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
Theswitch schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 17:51:
Net op SKY:
Die hebben het ook van Marca. En zo praat iedereen elkaar na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alwaysleft schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 17:54:
[...]

Als ze eindelijk het eens bij Renault en Red Bull niet eens halverwege het seizoen voor mekaar hebben, dan is dat een heel verstandig besluit van Verstappen. Hij wordt pas 20 dit jaar.
Ik denk zelf dat dat er geheel los van zal staan. Verstappen als hij al overgaat dient gewoon zijn contract uit. Stel dat RBR er volgend jaar helemaal bij zit. Kan natuurlijk, dan zal hij met alle plezier bijtekenen. Komen ze niet dichterbij dan zal er zeker een overstap komen.
alwaysleft schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 17:55:
[...]

Die hebben het ook van Marca. En zo praat iedereen elkaar na.
Zo gaat dat tegenwoordig. Iedereen neemt het maar over. Stel je voor dat je het mist. Of het nu juist is of niet dat boeit niet. Je hebt het in ieder geval gehad.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2017 18:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HMR90
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:34
Hier nog een video van Peter Winsor over Vettel zijn road rage en zijn mening over de straf

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=tDpg6kdFH8M]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Silly season 101 dan maar. :P

1:
Zo lang als Vettel en Hamilton bij Ferrari en Mercedes zitten gaat Max er niet komen. Klaar, einde discussie. Ze gaven beide al aan dat ze Alonso niet wensten als teamgenoot, dan Max ook niet. Beide zijn tevreden met de B rijder van hun team die goed genoeg is om punten te scoren, maar geen echte bedreiging voor ze is. Stopt Hamilton of Vettel, dan begint de stoelendans echt.

2:
Max tekende een nieuw contract toen hij overstapte naar RBR. Dat zat rond dat incidentje waar hij even instapte en de race won, because reasons. Jos mag zeker sluw zijn, no way dat Max een prestatie clausule heeft in zijn contract met die omstandigheden. Volgend jaar rijd hij gewoon voor RBR. Reken er ook maar op dat RBR er behoorlijk wat middelen in zal steken om ervoor te zorgen dat de RB14 vanaf het begin competitief is. Krijg je volgend seizoen weer het verhaal zoals dit seizoen, dan kan het team wel eens beide coureurs verliezen als er openingen zijn.

Verder is Max zijn positie binnen RB uniek. Hij komt niet van de opleiding van RB af, en hij was zonder RB ook in de F1 terecht gekomen, maar dat met Mercedes. Waarschijnlijk was dat via Manor gegaan afgelopen seizoen, dan nu FI of Williams. Mercedes nog niet want die willen bewezen coureurs hebben, en niet nog een keertje de toestanden met HAM en ROS hebben. Zelfs hij gaat er niet aan ontkomen dat hij een contract heeft, en ik denk dat er genoeg loyaliteit is vanuit Max naar Marko om dit te vervullen.

3:
Voor Mercedes en Ferrari zijn er genoeg opties voor een eventuele tweede en eerste coureur, buiten Sainz om. Ocon of Perez als tweede coureur, Alonso, Max, Ric als eerste coureur. Bottas als nummer een en Ocon als twee kan ook nog. In elk denkbaar scenario voor deze twee topteam is Sainz geen eerste of tweede keuze, er is altijd wel iemand anders.

4:
Sainz is een van de vijf, niet vier maar vijf RB coureurs die beschikbaar zijn voor de F1. Nummers een en twee zijn Max en Ric. Sainz presteert op het moment niet beter dan Kvyatt, die uit RBR werd gegooid vanwege wanprestaties. Hij heeft zich alleen wel herpakt en toont zich tenminste nog enigszins loyaal aan het team. Qua prestaties zit het niet mee, veel pech, kwalificaties is gelijk met Sainz. Sainz is ondertussen flink aan het kloten en met dergelijke uitspraken riskeert hij zijn nummer drie positie bij RB.

Conclusie:
Hij moet eens heel snel gaan dimmen, Kvyatt vanaf nu elke FP, Q en race van zijn sokken rijden en dan kan hij misschien naar een middenmoot team vertrekken, als dit mag van RB. Blijft hij arrogant doen zonder de prestaties dan zal Gasly meer dan bereid zijn het stoeltje over te nemen aan het einde van het seizoen als de contracten al vast liggen voor de meeste teams en kan Sainz het lekker uitzoeken bij Sauber ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:58

Martinspire

Awesomeness

Ik vind de reactie van Red Bull wel wat overdreven. Sainz geeft gewoon aan dat ie naar RBR wil of een ander team en dat voor hem Toro Rosso geen optie meer is. Prima dat ie een contract heeft en de baas bepaald over een stoeltje bij RBR, maar dat contracten heilig zijn verklaard vind ik zwaar overdreven.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:40
Theswitch schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 17:51:
Net op SKY:
Na het volgende seizoen zou natuurlijk best kunnen. Voor zover ik weet heeft hij een contract tot en met 2018, dus daarna kan hij gaan en staan waar hij wil.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
https://www.f1today.net/n...ent-bij-ferrari-voor-2019

hier komt de volgende, praten ze zelfs erover dat verstappen in 2018 een jaartje vrij neemt. Wat een onzin..

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

iantje31 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 19:33:

hier komt de volgende, praten ze zelfs erover dat verstappen in 2018 een jaartje vrij neemt. Wat een onzin..
Ergens in de comments staat dat dit verhaal door de familie Sainz de media in is geslingerd om de zaak bij RBR op stelten te zetten.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-09 22:00
verkeerde topic

[ Voor 95% gewijzigd door Cranzai op 07-07-2017 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:22
JackBol schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 19:45:
[...]

Ergens in de comments staat dat dit verhaal door de familie Sainz de media in is geslingerd om de zaak bij RBR op stelten te zetten.
Saintz is een vervelend mannetje die het allemaal niet waar maakt wat hij zelf verkondigd.
Zelfs red Bull heeft hem op zijn plek gezet met een weerwoord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
tlpeter schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 19:49:
[...]

Saintz is een vervelend mannetje die het allemaal niet waar maakt wat hij zelf verkondigd.
Zelfs red Bull heeft hem op zijn plek gezet met een weerwoord
Ik mag sainz inderdaad ook niet, denkt beter te zijn dan iedereen en maakt de domste fouten

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

iantje31 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 19:33:

En dit is dus waarom sommige mensen geen toegang zouden mogen hebben tot het internet. Zou het een stuk aangenamer maken voor de rest. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

RocketKoen schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 16:19:
[...]

http://www.nu.nl/sport/48...s-sainz-bij-red-bull.html
Horner is het iig met je eens.
Maar Sainz is dus de bron van het gerucht.
zou er bijna handen voor in vuur steken; max zit volgend jaar gewoon in dezelfde stoel.

sainz daarin tegen ... ik weet het niet, een van de twee torro-rosso rijders gaat plaats maken voor gatsly(?)
van ene kant denk ik dat kvyat zijn stoeltje gaat missen (en verwacht niet dat andere teams in de rij staan voor hem) vanuit RBL oogpunt biedt hij weinig meer.

sainz staat niet te springen om nog een jaar bij torro-rosso te rijden, dus hij gaat naar ander team ... of heeft weinig te willen, en zit gewoon weer in de zelfde stoel. Om na 2018 bij de RBL in te stappen (mits gatsly(?) heb niet verslaat)

"ik gooi een curve ball" zou RBL in/na 2018 niet een driver probleem kunnen hebben? sainz rijd dan wel/niet bij hetzelfde team. Max zie ik na 2018 ook wel hoppen. Kvyat biedt niet heel veel hoop/toekomst. Daniel loopt ook naar ander team wanneer 2018 geen WC auto is. .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Over stoelendans gesproken. Iemand een idee of Massa nou eens echt met pensioen gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

himlims_ schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 20:49:
[...]

zou er bijna handen voor in vuur steken; max zit volgend jaar gewoon in dezelfde stoel.

sainz daarin tegen ... ik weet het niet, een van de twee torro-rosso rijders gaat plaats maken voor gatsly(?)
van ene kant denk ik dat kvyat zijn stoeltje gaat missen (en verwacht niet dat andere teams in de rij staan voor hem) vanuit RBL oogpunt biedt hij weinig meer.

sainz staat niet te springen om nog een jaar bij torro-rosso te rijden, dus hij gaat naar ander team ... of heeft weinig te willen, en zit gewoon weer in de zelfde stoel. Om na 2018 bij de RBL in te stappen (mits gatsly(?) heb niet verslaat)

"ik gooi een curve ball" zou RBL in/na 2018 niet een driver probleem kunnen hebben? sainz rijd dan wel/niet bij hetzelfde team. Max zie ik na 2018 ook wel hoppen. Kvyat biedt niet heel veel hoop/toekomst. Daniel loopt ook naar ander team wanneer 2018 geen WC auto is. .....
Tsjah, red Bull 'gokt' normaal gesproken op een aardige doorstroom. Betalen niet teveel, en kunnen dus eigenlijk verwachten dat de toppers op een goed moment worden weggekocht. Het lijkt er alleen nu wel op dat de bank een beetje leeg raakt. Een Verschoor valt bijvoorbeeld aardig tegen momenteel. En gastly rijdt nu ook niet de sterren van de hemel. Dus ergens kun je weleens gelijk krijgen. Lijkt me voor kvyat alleen maar gunstig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah33
  • Laatst online: 27-07 16:04
MikeyMan schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 21:13:
[...]

Tsjah, red Bull 'gokt' normaal gesproken op een aardige doorstroom. Betalen niet teveel, en kunnen dus eigenlijk verwachten dat de toppers op een goed moment worden weggekocht. Het lijkt er alleen nu wel op dat de bank een beetje leeg raakt. Een Verschoor valt bijvoorbeeld aardig tegen momenteel. En gastly rijdt nu ook niet de sterren van de hemel. Dus ergens kun je weleens gelijk krijgen. Lijkt me voor kvyat alleen maar gunstig :)
Als de RBR 2018 bolide+PU super zijn, kan dit hele verhaal 180 graden gedraaid zijn natuurlijk.
Dan zie ik Ric en Ver nog wel langer blijven.
En kan Sainz los worden gelaten of worden uitgeleend...aangezien er ook nog een optie voor 2019 op Sainz zijn contract staat.

Is 2018 bolide+PU bagger dan hoop ik dat Ver voor Ferrari kiest, boven Mercedes. O-)
Maar zelfs Toto Wolff gaf aan dat 2018 silly season interessant werd toen er over bottas gesproken werd.
Er eindigen natuurlijk veel contracten voor 2018.

[ Voor 7% gewijzigd door powah33 op 07-07-2017 21:26 ]

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
powah33 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 21:19:
[...]

Als de RBR 2018 bolide+PU super zijn, kan dit hele verhaal 180 graden gedraaid zijn natuurlijk.
Dan zie ik Ric en Ver nog wel langer blijven.
En kan Sainz los worden gelaten of worden uitgeleend...aangezien er ook nog een optie voor 2019 op Sainz zijn contract staat.

Is 2018 bolide+PU bagger dan hoop ik dat Ver voor Ferrari kiest, boven Mercedes. O-)
Hou SFI in de gaten he. Die zullen in 2019 niet het niveau van Ferrari en Mercedes hebben. Maar een goede concurent van RedBull zeker wel.

Max heeft nog 10 jaar!! om bij een clubje als Ferarri of Mercedes te komen.

[ Voor 5% gewijzigd door Jasphur op 07-07-2017 21:27 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Jasphur schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 21:26:
[...]

Hou SFI in de gaten he. Die zullen in 2019 niet het niveau van Ferrari en Mercedes hebben. Maar een goede concurent van RedBull zeker wel.
Dat is een sterk staaltje glazenbolpraten (zelf uitgevonden woord :+). 2019, dat is nog 2 jaar wachten en dan durf je nu te beweren dat Ferrari en Mercedes de teams zijn die om de winst strijden en RBR daarachter FI en andere teams van zich af probeert te houden? Waar baseer je dat op als ik vragen mag? Voor hetzelfde geld is Mercedes gestopt en in Chinese handen, is Vettel weg bij Ferrari en maken ze er weer een potje van en heeft Renault (of welke motorfabrikant dan ook) zijn zaakjes op orde en is RBR het winnende team.

En zo zou Max ook stapelgek zijn (vind ik) als hij nu al zou tekenen bij een team als Mercedes of Ferrari, terwijl hij contractueel vastzit aan RBR. In anderhalf seizoen kan veel teveel veranderen in de verhoudingen. Ferrari en Mercedes zijn echt wel bereid te wachten tot 2018 om hem gedurende dat seizoen te contracteren. En Max heeft het talent dat hij daar ook op kan wachten, dat ebt echt niet weg.

Verhalen dat hij nu al bij Ferrari zou hebben getekend zijn echt uit de lucht gegrepen. Waar ze vandaan komen moet nog blijken natuurlijk, maar ik vermoed dat de familie Sainz er zomaar achter kan zitten. Hoe dan ook: de media fact checkt tegenwoordig niet meer en wij houden van speculatie. Combineer dat met een heleboel nieuwe F1-fans (Max-fans?) die door een roze bril denken dat Max zomaar even van team kan switchen en je hebt deze hysterie.

Ik wed dat Max in 2018 gewoon bij RBR rijdt en bijtekent als RBR competitief is. Is het weer een onbetrouwbare bende met de Renault-motor en is er geen zicht op verbetering (de nieuwe motorformule is nog ver weg), heeft hij aan een half seizoen en een woordje met z'n manager genoeg om bij Ferrari of Mercedes te tekenen. Let maar op: de contracten van RAI en BOT worden weer voor 1 seizoen verlengd omdat ze dan de optie "Verstappen" (of een ander jong talent) open houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:03
even nog een laatste (vast niet :+ ) stukje leesvoer over BAKU & HAM/VET

Racer.com (Will Buxton) - BUXTON: The gray flag +10min

Afbeeldingslocatie: https://www.racer.com/components/com_flexicontent/librairies/phpthumb/phpThumb.php?src=/images/2017/July_1/F1/_Y2Z9624.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Laatst online: 27-07 16:04
Grrrrrene schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 21:35:
[...]

Dat is een sterk staaltje glazenbolpraten (zelf uitgevonden woord :+). 2019, dat is nog 2 jaar wachten en dan durf je nu te beweren dat Ferrari en Mercedes de teams zijn die om de winst strijden en RBR daarachter FI en andere teams van zich af probeert te houden? Waar baseer je dat op als ik vragen mag? Voor hetzelfde geld is Mercedes gestopt en in Chinese handen, is Vettel weg bij Ferrari en maken ze er weer een potje van en heeft Renault (of welke motorfabrikant dan ook) zijn zaakjes op orde en is RBR het winnende team.

En zo zou Max ook stapelgek zijn (vind ik) als hij nu al zou tekenen bij een team als Mercedes of Ferrari, terwijl hij contractueel vastzit aan RBR. In anderhalf seizoen kan veel teveel veranderen in de verhoudingen. Ferrari en Mercedes zijn echt wel bereid te wachten tot 2018 om hem gedurende dat seizoen te contracteren. En Max heeft het talent dat hij daar ook op kan wachten, dat ebt echt niet weg.

Verhalen dat hij nu al bij Ferrari zou hebben getekend zijn echt uit de lucht gegrepen. Waar ze vandaan komen moet nog blijken natuurlijk, maar ik vermoed dat de familie Sainz er zomaar achter kan zitten. Hoe dan ook: de media fact checkt tegenwoordig niet meer en wij houden van speculatie. Combineer dat met een heleboel nieuwe F1-fans (Max-fans?) die door een roze bril denken dat Max zomaar even van team kan switchen en je hebt deze hysterie.

Ik wed dat Max in 2018 gewoon bij RBR rijdt en bijtekent als RBR competitief is. Is het weer een onbetrouwbare bende met de Renault-motor en is er geen zicht op verbetering (de nieuwe motorformule is nog ver weg), heeft hij aan een half seizoen en een woordje met z'n manager genoeg om bij Ferrari of Mercedes te tekenen. Let maar op: de contracten van RAI en BOT worden weer voor 1 seizoen verlengd omdat ze dan de optie "Verstappen" (of een ander jong talent) open houden.
dubbel post ** KNIP**

[ Voor 3% gewijzigd door powah33 op 07-07-2017 21:46 ]

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mol gaat het om 22:00 allemaal haarfijn uitleggen op Ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jasphur schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 21:26:
[...]

Max heeft nog 10 jaar!! om bij een clubje als Ferarri of Mercedes te komen.
Ik geloof niet dat FI een concurrent van Red Bull gaat worden, dat zijn ze nu al niet en ze moeten het hebben van fouten van de top om hoog te scoren. Ze lijken nu best of the rest te zijn, dat kunnen ze mogelijk in 2019 ook zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

MikeyMan schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 21:13:
[...]

Het lijkt er alleen nu wel op dat de bank een beetje leeg raakt. Een Verschoor valt bijvoorbeeld aardig tegen momenteel. En gastly rijdt nu ook niet de sterren van de hemel. Dus ergens kun je weleens gelijk krijgen. Lijkt me voor kvyat alleen maar gunstig :)
ik weet; glazenbol/koffiedik etc. maar wat je zegt zou zomaar voor kvyat gunstig(er) kunnen uitpakken dan momenteel de situatie suggereert.
misschien dan die aanstelling en samenwerking tussen marko en jos een versnelling hoger gaat.en daarmee nieuw talent recrutreerd, anders zou het zomaal bergafwaards kunnen gaan met RBL; matige motor, matige coureurs, ....

Verwacht niet dat Max en Daniel na 2018 nog bij RBL zitten - tenzij Renault doorzet (wat ik persoonlijk wel verwacht;
• A. vele lijken hun successen uit het verleden te vergeten - denk aan Alonso, denk aan een Vettel.
• B. Renault schijnt hunt budgetten te hebben vergroot, om in 2020 het WK te pakken.....)
Grrrrrene schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 21:35:

precies dat - "men" (sky/bbc/etc.) speculeert veel, maar zal voornamelijk beperkt blijven to alonso. de echte stoelendans gaat pas volgend seizoen gebeuren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Nou Olav heeft een beetje een primeur gehad. :P

Hij zat bij het RB gebouw toen het nieuws over Max zijn Ferrari contract kwam via de independent, herleid naar die Spaanse krant. Kwam Helmut Marko kennelijk binnenstormen en heeft hij Sainz en Sainz Sr. kennelijk op hun flikker gegeven omdat ze lopen te stoken. Ongeveer 21:45, iedereen is al weg, toen gingen Sainz en Sr. ook weg. Sr. eerst, paar minuten later Jr. Niks reageren op de media, die werd zo al ontlopen en liep kennelijk teleur geslagen weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 22:18:

Hij zat bij het RB gebouw toen het nieuws over Max zijn Ferrari contract kwam via de independent, herleid naar die Spaanse krant. Kwam Helmut Marko kennelijk binnenstormen en heeft hij Sainz en Sainz Sr. kennelijk op hun flikker gegeven omdat ze lopen te stoken. Ongeveer 21:45, iedereen is al weg, toen gingen Sainz en Sr. ook weg. Sr. eerst, paar minuten later Jr. Niks reageren op de media, die werd zo al ontlopen en liep kennelijk teleur geslagen weg.
Is dat het nieuws? Mwah, we weten het pas in 2019 ;) Niks ontkend dus.
Boze Hemlut Marko :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DEKK2ptXcAAGEjs.jpg

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nachtnet
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 22:18:

https://www.grandprixradi...i-geruchten-de-wereld-in/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Maargoed, de kans wordt zo wel steeds groter dat Sainz volgend jaar niet bij Toro Rosso rijdt... Krijgt ie toch gelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:56

Edd

MikeyMan schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 22:32:
Maargoed, de kans wordt zo wel steeds groter dat Sainz volgend jaar niet bij Toro Rosso rijdt... Krijgt ie toch gelijk :+
Mwah, als ik het zo een beetje hoor houden ze hem gewoon aan zijn contract en rijd hij volgend jaar nog steeds bij TR.
En wie moeten ze daar anders in zetten? Ze hebben niet echt veel in de pool zitten.

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Voor straf gewoon de optie voor 2019 ook nemen, zit hij nog 2 jaar in een TR :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nachtnet
hier fragmentje uit ziggosport f1 café

http://www.ziggosporttota...aaef83646c23521d-mp4.html

Mol over SAI, VER, Dr.Marko & Ferrari/RBR

[ Voor 11% gewijzigd door nachtnet op 08-07-2017 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

nachtnet schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 00:27:

Wtf:

Deze video kan niet worden afgespeeld.
Het bestand is niet gevonden of je bent mogelijk buiten Nederland. Hierdoor kunnen we de video niet aan je tonen.

Ik zit nota bene op een Ziggo netwerk :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:13

Pierre

Van nature lui!

nachtnet schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 00:27:

Ik zie het nu pas, maar die Sainz ;w moet echt uitkijken anders ruilen ze hem voor iemand anders. Kortom kul praat dat Max naar Ferrari gaat.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsD91
Pierre schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 09:32:
[...]

Ik zie het nu pas, maar die Sainz ;w moet echt uitkijken anders ruilen ze hem voor iemand anders. Kortom kul praat dat Max naar Ferrari gaat.
En toch vind ik het grappig dat wéér Max onderdeel is van een dergelijk verhaal. Het feit dat Sainz zo'n enorme dreun heeft gekregen door de promotie van Max, komt nu langzaam boven. Ze kunnen het gewoon niet hebben.

Tuurlijk, ik begrijp dat Sainz graag hogerop wil... maar geduld is, en zeker in de Formule 1, een enorm schone zaak. Haal in 2018 nog even het onderste uit de kan bij Toro Rosso, laat zien wat je waard ben en profiteer in 2019 van een vertrekkende Max of Ricciardo. Uiteraard is de kans het grootste, dat als er iemand vertrekt, Ricciardo het gaat worden. Maar echt waar, wat Sainz nu doet is gewoon z'n eigen graf graven. Voor je het weet, zit 'ie zelf thuis met een biertje in de hand de Formule 1 te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:47
MikeyMan schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 09:09:
[...]

Wtf:

Deze video kan niet worden afgespeeld.
Het bestand is niet gevonden of je bent mogelijk buiten Nederland. Hierdoor kunnen we de video niet aan je tonen.

Ik zit nota bene op een Ziggo netwerk :|
Hier werkt het wel (KPN netwerk), heb je misschien een VPN aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Hier werkt de video ook prima met Tweak glasvezel.

Sainz moet echt gaan oppassen. Ben benieuwd hoe hij het dit weekend gaat doen, want dit soort dingen helpen niet mee. Oh, hij staat al stil met een uitgevallen motor :P

[ Voor 6% gewijzigd door Grrrrrene op 08-07-2017 11:04 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is het topic voor 2017. Discussie over het nieuwe seizoen kan inmiddels in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 *O*

Alle weekend-topics van 2017: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1