[F1] Seizoen 2017 - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 56 ... 71 Laatste
Acties:
  • 402.950 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Misschien tijdens zijn excursie na de klapband? Hij kwam volgens mij aardig hard terug de baan op stuiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-10 11:18
ATS schreef op donderdag 2 november 2017 @ 13:33:
[...]

Zijn rechter achterwiel werd toch geraakt en ging lek? Dat is ook de kant waar er wat ontbreekt toch?
ik dacht te kijken naar een kapot deel aan de linker kant van de auto :)

edit/ ik lees verkeerd inderdaad. Ik dacht dat dat ding links niet goed was, maar het ontbreekt dus rechts

[ Voor 17% gewijzigd door bvbal79 op 02-11-2017 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-10 13:26

mark-k

AKA markkNL

bvbal79 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 13:35:
[...]

edit/ ik lees verkeerd inderdaad. Ik dacht dat dat ding links niet goed was, maar het ontbreekt dus rechts
Nee je kijkt naar iets dat links wel nog aanwezig is maar rechts niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

bvbal79 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 13:35:
[...]

Nee.
mark-k schreef op donderdag 2 november 2017 @ 13:38:
[...]

Nee je kijkt naar iets dat links wel nog aanwezig is maar rechts niet meer.
Dit ^ dus.

Edit: en al aangepast dus.

[ Voor 14% gewijzigd door ATS op 02-11-2017 13:41 ]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
sjaool schreef op donderdag 2 november 2017 @ 13:21:
[...]

Daar staat tegenover dat Red Bull vaak veel later kan remmen dan de concurrentie. ;)
Weer iets dat vooral opgaat in het achterveld.

Vooraan zijn de auto's allemaal even zwaar. Remmateriaal hetzelfde, remmen ook. En de hoeveelheid warmte die door de remmen veroorzaakt <=> door de band opgenomen kan worden is beperkt. De ene auto kan over meerdere ronden bijna niet later of meer remmen dan de ander.

Dat RB veel later kan remmen hoor ik eigenlijk vooral van de heer Mol :+. VES is niet bijzonder, extreem laat remmen kunnen alle topcoureurs.

Het is wel zo dat RB voor rake kiest wat in bepaalde situaties voordeel geeft. Kost veel topsnelheid (zelfde impact als Mercedes <=> Williams schat ik) waardoor de auto een bocht waar aero nog effect heeft, oftewel met middelhoge snelheid, met hogere snelheid kan nemen dan zonder rake.
offtopic:
Overigens bochten waar je niet kan inhalen, aero heeft immers nog effect. Wel iets waarmee je RAI voorblijft in Spanje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-10 07:57

iichel

Gazoooo

Het schijnt dat de RB13 een gigantische hoeveelheid downforce heeft bij het remmen, dat heeft alles te maken met de aerodynamische setup en de gevoeligheid van het chassis voor 'duiken'. Daarnaast kan het nog wat te maken hebben met de setup van de voorophanging.

Zo simpel als 'hetzelfde materiaal en dezelfde weight bias' is het niet.

Daniel Ricciardo heeft een kleine gewoonte ervan gemaakt om een duik aan de binnenkant te doen, T1 op Monza als favoriete plekje. Dat heeft alles te maken met de stabiliteit van de Red Bull tijdens remmen.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

iichel schreef op donderdag 2 november 2017 @ 12:48:
Schade op de auto van HAM:

[afbeelding]

Wat er op het cirkeltje links te zien is, is niet meer aanwezig rechts. zgn gurney flap van de diffuser. Wellicht nog meer schade aan de vloer, dat is hier niet te zien.
Guerney flaps zijn net iets anders :)
Dat zijn kleine opstaande randjes bijv op de achterkant van een vleugel.
Dit is gewoon de afdichting van de diffuser aan de zijkant zodat wake van de achterband er niet komt.
Wel een goede foto ter illustratie.
(hier ook nog een filmpje: https://www.motorsport.co...e-unbalancing-act-100291/ )

In ander nieuws, RIC nieuw motor voor Brazilie:
https://www.f1today.net/n...y-ricciardo-voor-brazilie

[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 02-11-2017 17:34 . Reden: link filmpje toegevoegd ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-10 15:47
Alweer ;(

(UN)Lucky for some... nog nooit was een slogan voor een auto zo accuraat als de RB13 dit jaar...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

iichel schreef op donderdag 2 november 2017 @ 14:27:
Het schijnt dat de RB13 een gigantische hoeveelheid downforce heeft bij het remmen, dat heeft alles te maken met de aerodynamische setup en de gevoeligheid van het chassis voor 'duiken'. Daarnaast kan het nog wat te maken hebben met de setup van de voorophanging.
Tussen FP3 en Q3 afgelopen race liet ik mijn Ziggo stream lopen uit luiheid. Toen zag ik toevallig een stukje over technische ontwikkelingen van "The Inside Line". RBR heeft echt een serieuze voorwielophanging. Terwijl ze remmen houdt deze de auto stabiel met een set zeer complexe staven die het systeem gebalanceerd houden. Daarom kunnen ze altijd zo laat remmen, en kunnen Ricciardo, maar zeker Verstappen zulke manoeuvres uithalen.

Ik heb ook gezocht of ik het terug kon vinden op hun YT kanaal, want ze gingen ook in op Ferrari en Mercedes, maar kon het niet terugvinden. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ANdrode schreef op donderdag 2 november 2017 @ 12:48:
[...]
RBR haalt dan ook geen snelle auto's in in een gelijke situatie als de coureur voorop geen fout maakt...

Ferrari niet, RBR niet, Mercedes niet,

Ik zie alleen inhaalacties door tactiek (banden op, niet verdedigen) tussen de top auto's. En vrijwel nooit door een gevecht.
Vreemd? Ik meen dat dit jaar bij diverse races wel te hebben gezien, niet alleen het inhalen maar ook tamelijk kort op de voorganger (kunnen) blijven rijden, maar daar zal ik mij dan wel in vergissen denk ik.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

DaniëlWW2 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 15:59:
[...]
Tussen FP3 en Q3 afgelopen race liet ik mijn Ziggo stream lopen uit luiheid. Toen zag ik toevallig een stukje over technische ontwikkelingen van "The Inside Line". RBR heeft echt een serieuze voorwielophanging. Terwijl ze remmen houdt deze de auto stabiel met een set zeer complexe staven die het systeem gebalanceerd houden. Daarom kunnen ze altijd zo laat remmen, en kunnen Ricciardo, maar zeker Verstappen zulke manoeuvres uithalen.

Ik heb ook gezocht of ik het terug kon vinden op hun YT kanaal, want ze gingen ook in op Ferrari en Mercedes, maar kon het niet terugvinden. :/
Ik vermoed dat je dan de ophanging van vorig jaar hebt gezien? die nu verboden is :+

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 19:54

Spotmatic

Ken sent me

hardware-lover schreef op donderdag 2 november 2017 @ 16:00:
[...]

Vreemd? Ik meen dat dit jaar bij diverse races wel te hebben gezien, niet alleen het inhalen maar ook tamelijk kort op de voorganger (kunnen) blijven rijden, maar daar zal ik mij dan wel in vergissen denk ik.
Door DRS?

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

YakuzA schreef op donderdag 2 november 2017 @ 16:00:
[...]

Ik vermoed dat je dan de ophanging van vorig jaar hebt gezien? die nu verboden is :+
Anti-dive geometry, da's niet zo bijzonder :)

YouTube: Anti-Dive Suspension Geometry - Explained
Stijve voorophanging is in de F1 niet zo erg, samen met een zachte achterkant voor goeie tractie uit de bochten.

[ Voor 13% gewijzigd door iichel op 02-11-2017 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Inkoppertje, zou je denken, niet alleen door DRS dus ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
hardware-lover schreef op donderdag 2 november 2017 @ 16:10:
[...]

Inkoppertje, zou je denken, niet alleen door DRS dus ;)
Downforce door rake (e.g. o.a. diffuser) is minder gevoelig voor vuile lucht dan vleugels. Het nadeel is dat je die downforce altijd hebt en niet te tunen is zoals vleugels. Dit kost topsnelheid.

Ride height is hiervoor erg belangrijk, daarom is het waarschijnlijk zo dat het verbieden van de semi-actieve vering van RB veel impact heeft gehad.

Er geen oplossing globaal het beste. Het is afhankelijk van de circuits, opstelling en waar je rijd (schone/vieze lucht). Je kan beperkt "efficiënte/stabiele downforce" vinden. Wil je meer dan kost het meer luchtweerstand en/of is het gevoeliger voor vieze lucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:05
DaniëlWW2 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 15:59:
[...]

De echt slimme FRIC suspension van Mercedes en RB is verboden vanaf dit jaar.

Als ze echt iets slims hebben gevonden om een dergelijk systeem terug te krijgen.. dan zou je verwachten dat de F1 Tech sites dat al eerder hadden gevonden.

https://www.autosport.com...l-had-to-alter-suspension

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Daarbij, een van de redenen dat de diffuser redelijk ingeperkt is (na de enorme tunnels van o.a. Chapman) is het aan/uit karakter van ground effect. Of je hebt een shitload aan downforce, of je raakt een hobbel/kerb en ineens is alles weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-10 15:28
ANdrode schreef op donderdag 2 november 2017 @ 14:11:
[...]

Weer iets dat vooral opgaat in het achterveld.

Vooraan zijn de auto's allemaal even zwaar. Remmateriaal hetzelfde, remmen ook. En de hoeveelheid warmte die door de remmen veroorzaakt <=> door de band opgenomen kan worden is beperkt. De ene auto kan over meerdere ronden bijna niet later of meer remmen dan de ander.

Dat RB veel later kan remmen hoor ik eigenlijk vooral van de heer Mol :+. VES is niet bijzonder, extreem laat remmen kunnen alle topcoureurs.

Het is wel zo dat RB voor rake kiest wat in bepaalde situaties voordeel geeft. Kost veel topsnelheid (zelfde impact als Mercedes <=> Williams schat ik) waardoor de auto een bocht waar aero nog effect heeft, oftewel met middelhoge snelheid, met hogere snelheid kan nemen dan zonder rake.
offtopic:
Overigens bochten waar je niet kan inhalen, aero heeft immers nog effect. Wel iets waarmee je RAI voorblijft in Spanje
In principe is bestaat het hele veld in F1 uit topcoureurs (zo zou het moeten zijn iig). Maar er zijn zeker wel verschillen in kwaliteit qua gevoel voor het rem en gaspedaal. Zo weten de meeste insiders (en commentatoren) dat Perez erg sterk is in accelereren met zo min mogelijk slijtage.
En wat @hardware-lover al aangeeft, er zijn dit jaar meer inhaalacties binnen de top3 teams dan de voorgaande jaren. Bij de start worden regelmatig plaatsen verwisseld door middel van mooie acties en/of laat remmen in bocht 1. Maar ook midden in stints worden inhaalacties uitgevoerd als het paceverschil groter is dan een paar tienden.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

iichel schreef op donderdag 2 november 2017 @ 16:03:
[...]

Anti-dive geometry, da's niet zo bijzonder :)

YouTube: Anti-Dive Suspension Geometry - Explained
Stijve voorophanging is in de F1 niet zo erg, samen met een zachte achterkant voor goeie tractie uit de bochten.
Mijn glazen bol weet niet exact welk programma @DaniëlWW2 gezien heeft :P
Weet dan ook niet of het over anti-dive geometry ging.
Wel een heel interessant onderwerp en filmpje d:)b
Requiem19 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 16:17:
[...]
De echt slimme FRIC suspension van Mercedes en RB is verboden vanaf dit jaar.

Als ze echt iets slims hebben gevonden om een dergelijk systeem terug te krijgen.. dan zou je verwachten dat de F1 Tech sites dat al eerder hadden gevonden.

https://www.autosport.com...l-had-to-alter-suspension
Het was idd de nieuwe, soortvan legale variant op de oude verboden FRIC :)

Ik vermoed ook dat dit een van de vlakken is waar RBR veel progressie heeft gemaakt gedurende het jaar.
(niet alleen in de aero afdeling)

[ Voor 37% gewijzigd door YakuzA op 02-11-2017 17:00 ]

PSN

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Leuk stuk over het 3de pedaal van Mclaren "back in the days"

http://www.mclaren.com/fo...aren-extra-pedal-3153421/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-10 14:52
Iemand nog interesse in carierrekansen bij STR?

https://portal.tororosso....ViewJobOpportunities.aspx

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Italië is lekker om de hoek ;)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:16

Theuno

Da Devil Crew

Grrrrrene schreef op donderdag 2 november 2017 @ 19:35:
[...]

Italië is lekker om de hoek ;)
Zou best in dat wereldje mee willen draaien, lijkt me echt prachtig!
Maar mijn italiaans is wat roestig, voor mijn gevoel zou ik ook liever vanuit de UK werken. Is tegenwoordig ook goed te doen kwa reizen (nog wel... ivm brexit misschien ook niet alles).

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Theuno schreef op donderdag 2 november 2017 @ 19:37:
[...]

Zou best in dat wereldje mee willen draaien, lijkt me echt prachtig!
Maar mijn italiaans is wat roestig, voor mijn gevoel zou ik ook liever vanuit de UK werken. Is tegenwoordig ook goed te doen kwa reizen (nog wel... ivm brexit misschien ook niet alles).
Lijkt me ergens ook wel heel gaaf, maar ik ben bang dat ik mezelf daarin verlies en m'n sociale leven kwijt ben. Je maakt dan van je hobby je beroep, als het ware :P Maar als ik zo'n stap zou zetten, dan wel naar een team in de UK inderdaad, dan heb je nog mogelijkheden om een keer een overstap te maken en ik spreek de taal tenminste ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:49
nachtnet schreef op donderdag 2 november 2017 @ 10:31:
Die 50% fuel efficiency die de Mercedes motoren momenteel zouden hebben... Is dat met of zonder oil-burning?
Inmiddels via twitter antwoord gekregen van Craig Scarborough. De 50% efficiency zou in een 2018 testmotor zonder oilburning gehaald zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
@DaniëlWW2 staat die video hier tussen? YouTube: The Inside Line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Daar kon ik die dus niet vinden. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
Inside line wordt voortdurend op ziggo racing, sky etc herhaald. Op yt lijkt het niet makkelijk te vinden..

wel heb ik wat leesvoer gevonden.
https://www.darrenheath.com/blog/max-imum-attack +6min

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Ik krijg daar een prompt om in te loggen?

Had wel vorig jaar gesolliciteerd op een trainee plek bij Mercedes, helaas niks geworden.

[ Voor 14% gewijzigd door mark-k op 02-11-2017 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-10 10:31
Geen idee of hij al gepost is hier, https://www.gpupdate.net/...et-vast-panel-neerzetten/ .

De reacties zou ik trouwens overslaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

DoeEensGek schreef op donderdag 2 november 2017 @ 22:55:
Geen idee of hij al gepost is hier, https://www.gpupdate.net/...et-vast-panel-neerzetten/ .

De reacties zou ik trouwens overslaan.
Tsja vast panel is net zo kansloos als steeds wisselend. Ze zijn juist naar het wisselende toegegaan zodat als een steward de pik op iemand heeft dat hij niet elke race de lul is.
21x Connelly als steward :+

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
YakuzA schreef op donderdag 2 november 2017 @ 23:03:
[...]

Tsja vast panel is net zo kansloos als steeds wisselend. Ze zijn juist naar het wisselende toegegaan zodat als een steward de pik op iemand heeft dat hij niet elke race de lul is.
Misschien ben ik hier maar een simpele boerenlul in, maar er zijn er toch wel 3 figuren te vinden die het spelletje en de regels snappen en geen vooroordelen hebben over de racers? Ik vindt dit seizoen qua stewards toch echt om te huilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

YakuzA schreef op donderdag 2 november 2017 @ 23:03:
[...]

Tja, afgelopen race in Mexico was solide dus het kan wel, zonder Connelly. :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-10 12:50
https://www.gpupdate.net/...s-to-leave-over-f1-plans/

Het is weer eens tijd voor de jaarlijkse "Ferrari dreigt met verlaten F1" traditie.
Ze dreigen al meer dan 30 jaar, dus zo serieus hoef je die dreigementen volgens mij ook niet meer te nemen. In het begin namen ze nog de moeite om daadwerkelijk een auto voor een andere klasse te bouwen, zoals deze Ferrari Indycar:

Afbeeldingslocatie: http://www.motorsportretro.com/wp-content/uploads/2014/04/Ferrari-Indy-3.jpg

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
mark-k schreef op donderdag 2 november 2017 @ 21:31:
[...]

Ik krijg daar een prompt om in te loggen?

Had wel vorig jaar gesolliciteerd op een trainee plek bij Mercedes, helaas niks geworden.
Wat voor een trainnee plek had je voor gesolliciteerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Jasphur schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 07:20:
[...]

Reserve coureur. :+

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08-10 15:21
Richard117 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 00:09:

Het is weer eens tijd voor de jaarlijkse "Ferrari dreigt met verlaten F1" traditie.
Ze dreigen al meer dan 30 jaar, dus zo serieus hoef je die dreigementen volgens mij ook niet meer te nemen. In het begin namen ze nog de moeite om daadwerkelijk een auto voor een andere klasse te bouwen, zoals deze Ferrari Indycar:

[afbeelding]
Zou niet weten waar ze dan naar toe zouden gaan. Ik zal ze trouwens niet missen, vind het een onsympathiek team.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Q: What was the last book you read?
MV: Actually I read two books lately: the biography of Johan Cruyff, famous Dutch football player, and his book about coaching a team.
:+ lekker bezig Max

Via F1 over het ‘geheime’ leven van Verstappen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Jasphur schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 08:33:
[...]

:+ lekker bezig Max

Via F1 over het ‘geheime’ leven van Verstappen
Komt ie dan straks ook met Cruyffiaanse uitspraken in de trend van;
'Als je de beste wil zijn moet je winnen en om te winnen moet je de beste zijn.' :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-10 17:03

TinusTegengas

Formula Racing

nachtnet schreef op donderdag 2 november 2017 @ 20:37:
Inside line wordt voortdurend op ziggo racing, sky etc herhaald. Op yt lijkt het niet makkelijk te vinden..

wel heb ik wat leesvoer gevonden.
https://www.darrenheath.com/blog/max-imum-attack +6min
Deze? Hier hebbenn ze het over de 50% efficiency.

[ Voor 5% gewijzigd door TinusTegengas op 03-11-2017 09:02 ]

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 23:10

[afbeelding]
Hier nog iets meer info: https://www.autobahn.eu/6...reigt-met-vertrek-uit-f1/

Wat mij betreft zouten ze maar lekker op met hun eeuwige gezeur. Heb altijd best sympathie gehad voor het merk, maar dat is het afgelopen decennium volledig weggeëbd.

De F1 heeft Ferrari niet langer nodig. Ferrari de F1 des te meer.

Vooral die idiote bonus van $100 miljoen zal wel het heetste hangijzer zijn. Liberty Media wil meer spanning, en dus een meer level playing field. Het is dus volkomen logisch dat die idiote bonus bij de volgende Concorde Agreement sneuvelt.

En als Ferrari dan ook sneuvelt? So be it. Wordt de F1 tenminste weer een mannensport zonder die jankende zeikwijven.
Hippocampus schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 08:54:
[...]
'Als je de beste wil zijn moet je winnen en om te winnen moet je de beste zijn.' :P
"Snuif... Je ken best als tweede starten, want dan hoef je maar 1 man in te halen om toch te kunnen winnen. Logisch toch?... snuif".

[ Voor 13% gewijzigd door alexbl69 op 03-11-2017 09:02 ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Jasphur schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 07:20:
[...]

Dyno Engineer en Race Engineer. Hadden via de TU daar een uitnodiging voor gekregen, maar met mij dus nog honderden anderen.
Haha, had ik ook kunnen doen ja, ze willen toch zo graag een jonge Limburger in hun auto hebben? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theuno
  • Laatst online: 23:16

Theuno

Da Devil Crew

alexbl69 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 09:00:
En als Ferrari dan ook sneuvelt? So be it. Wordt de F1 tenminste weer een mannensport zonder die jankende zeikwijven.
Mee eens, Ferrari is een groot wespennest. Maar de fanbase is echt enorm!

Het zal best een klap in bezoekersaantallen en tv kijkers opleveren, maar als het dan echt weer spannend is... :9 zijn al die mensen ook zo weer terug.

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-10 12:50
Lekker Ventje schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 08:20:
[...]

Zou niet weten waar ze dan naar toe zouden gaan. Ik zal ze trouwens niet missen, vind het een onsympathiek team.
Ik weet dat Ferrari, zoals een aantal externe (motor)fabrikanten de F1 vergaderingen bij gewoond hebben, de vergaderingen voor de nieuwe LMP1 reglementen bijgewoond heeft. Maar dat lijkt mij op het moment nou niet echt de klasse waar je de F1 voor gaat verlaten.

Als Alesi en Schumacher fan ben ik wel lang Ferrari fan geweest, maar met mensen als Massa, Raikkonen en Alonso (al vind ik die juist in zijn Ferrari tijd veel sympathieker geworden) heb ik niet zo veel. Dus historisch gezien zou ik ze zeker gaan missen, de mensen die er nu werken niet.
Maar zoals ik al zei, ze dreigen al 30 jaar dus ik neem het niet zo serieus meer.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Standaard onderhandelingsretoriek. Kan iemand zich een jaar herinneren waarin Ferrari niet gedreigd heeft uit de F1 te stappen?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Richard117 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 09:34:
[...]

Ik weet dat Ferrari, zoals een aantal externe (motor)fabrikanten de F1 vergaderingen bij gewoond hebben, de vergaderingen voor de nieuwe LMP1 reglementen bijgewoond heeft. Maar dat lijkt mij op het moment nou niet echt de klasse waar je de F1 voor gaat verlaten.

Als Alesi en Schumacher fan ben ik wel lang Ferrari fan geweest, maar met mensen als Massa, Raikkonen en Alonso (al vind ik die juist in zijn Ferrari tijd veel sympathieker geworden) heb ik niet zo veel. Dus historisch gezien zou ik ze zeker gaan missen, de mensen die er nu werken niet.
Maar zoals ik al zei, ze dreigen al 30 jaar dus ik neem het niet zo serieus meer.
Ze doen hun best maar met die LMP1. De exposure van de F1 is vele malen groter en internationaler. De F1 is spectaculairder, meer show, meer grote namen. LMP1 is (volgens mij) maar 1 keer per maand een race van minimaal 6 uur. Heeft ook zijn liefhebbers, maar onvergelijkbaar met de F1.

Mijn ervaringen met Ferrari zijn overigens precies gelijk aan die van jou ;) . Ben vooral op ze afgeknapt door de manier waarop Schumacher bij het grofvuil is gezet nadat hij het merk uit de modder had getrokken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-10 12:31
alexbl69 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 09:00:
[...]

Hier nog iets meer info: https://www.autobahn.eu/6...reigt-met-vertrek-uit-f1/

Wat mij betreft zouten ze maar lekker op met hun eeuwige gezeur. Heb altijd best sympathie gehad voor het merk, maar dat is het afgelopen decennium volledig weggeëbd.

De F1 heeft Ferrari niet langer nodig. Ferrari de F1 des te meer.

Je persoonlijke mening daar gelaten, denk ik dat je je vergist in hoe hard F1 Ferrari nodig heeft of andersom.. Zonder F1 bespaart Ferrari zoveel geld dat ze bij wijze van een hele nieuwe raceklasse kunnen bedenken, andersom blijft er in de F1 weinig over van de fanbase als Ferrari het voor gezien houdt.

Daarnaast hebben alle grote teams hun kritiek geuit op de nieuwe motorregels maar als Ferrari het doet zijn het kinderachtige zeikerds.. :+

Als je het hele interview met Marchionne leest zegt hij trouwens niets vreemds. Ten eerste benadrukt hij dat er goede initiatieven in het nieuwe motor voorstel zitten maar als de formule wordt uitgekleed tot NASCAR achtige eenheidsworst ze de boel vaarwel zeggen. Volledig terecht en hij toont tenminste ballen door een worst case (pun intended) scenario te schetsen ipv Mercedes/RBR die wel miepen maar vervolgens als een mak lammetje instemmen met de FIA/Liberty. Over jankende zeikwijven gesproken..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 22:58
Het probleem is dat Ferrari een hele dikke vinger in de pap heeft dat het soms ook vervelend wordt hoe zij invloed uitoefenen op de F1 met allerlei veto rechten ed.

Als het ze niet aanstaat dan staan ze op hun achterste benen en wordt er meestal naar ze geluisterd of op z'n minst een compromis gesloten.

Misschien moeten ze dan maar vertrekken en is dat wellicht een klap voor de F1 wereld maar dat opent misschien juist weer nieuwe deuren voor andere fabrikanten en teams. Ik geloof niet dat een vertrek het einde van de F1 betekent.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
Grimmie187 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 10:06:
[...]

Je persoonlijke mening daar gelaten, denk ik dat je je vergist in hoe hard F1 Ferrari nodig heeft of andersom.. Zonder F1 bespaart Ferrari zoveel geld dat ze bij wijze van een hele nieuwe raceklasse kunnen bedenken, andersom blijft er in de F1 weinig over van de fa-base als Ferrari het voor gezien houdt.
Denk dat je je aardig vergist en overschat. De f1 is meer dan alleen Ferrari, ook al denken sommige van niet. Tuurlijk zal de GP in Italië een paar jaar tegenvallen mochten ze echt weggaan, maar ook daar zitten een hoop f1 fans die voor het gemak een rood shirt aan hebben. Het is gewoon een overschatting van Ferrari en de 'die hard' Ferrari fans.
Daarnaast hebben alle grote teams hun kritiek geuit op de nieuwe motorregels maar als Ferrari het doet zijn het kinderachtige zeikerds.. :+
Volgens mij dreigen zij niet met uit de f1 gaan, en dat al '30' jaar niet ;) .

Hoop trouwens dat ze niet weggaan, hoop dat er een bommetje ontploft daarbinnen en dat ze weer eens een serieuze worp naar het kampioenschap gaan gooien. ;) Zal me trouwens niks verbazen als binnen enkele jaren Riccardo in een rood shirt rond huppelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Grimmie187 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 10:06:
[...]

Je persoonlijke mening daar gelaten, denk ik dat je je vergist in hoe hard F1 Ferrari nodig heeft of andersom.. Zonder F1 bespaart Ferrari zoveel geld dat ze bij wijze van een hele nieuwe raceklasse kunnen bedenken, andersom blijft er in de F1 weinig over van de fanbase als Ferrari het voor gezien houdt.

Als je het hele interview met Marchionne leest zegt hij trouwens niets vreemds. Ten eerste benadrukt hij dat er goede initiatieven in het nieuwe motor voorstel zitten maar als de formule wordt uitgekleed tot NASCAR achtige eenheidsworst ze de boel vaarwel zeggen. Volledig terecht en hij toont tenminste ballen door een worst case (pun intended) scenario te schetsen ipv Mercedes/RBR die wel miepen maar vervolgens als een mak lammetje instemmen met de FIA/Liberty. Over jankende zeikwijven gesproken..
Tja, aan de andere kant gaan RBR en Mercedes niet direct uit van het worst case scenario. Hoe Ferrari nu het beeld schetst komt het toch over van 'F1 moet zich aanpassen aan Ferrari', terwijl andere teams meer een houding aannemen 'We zijn het er overall niet mee eens, er moet verder naar gekeken worden'. Als de FIA dan zegt 'Nee wij houden onze hakken in het zand' kan Ferrari alsnog aangeven dat F1 niet rendabel genoeg is met de nieuwe reguleringen om op die manier druk uit te oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
DoeEensGek schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 10:27:
[...]

Denk dat je je aardig vergist en overschat. De f1 is meer dan alleen Ferrari, ook al denken sommige van niet. Tuurlijk zal de GP in Italië een paar jaar tegenvallen mochten ze echt weggaan, maar ook daar zitten een hoop f1 fans die voor het gemak een rood shirt aan hebben. Het is gewoon een overschatting van Ferrari en de 'die hard' Ferrari fans.
Wat heeft dat met overschatting te maken? Het zal Ferrari en zijn fans toch een zorg zijn hoeveel F1 fans er over blijven nadat zij vertrekken?

Het is uiteindelijk gewoon een financiele beslissing, waar Ferrari zich financieel gezien in een positie bevindt om de sport eventueel vaarwel te kunnen zeggen. Ik vraag me oprecht af of Liberty die financiele luxe ook heeft om de F1 zonder Ferrari draaiende te houden.
Volgens mij dreigen zij niet met uit de f1 gaan, en dat al '30' jaar niet ;) .
Je bent de opmerkingen van bijvoorbeeld Dhr. Mateschitz alweer vergeten toen het Vettel tijdperk bij RBR voorbij was? ;)

*edit*
@Stoelpoot
Volgens mij zeggen alle 3 de top teams precies hetzelfde: Het nieuwe voorstel heeft wat lichtpuntjes maar moet flink op de schop willen we het er mee eens zijn. Marchionne reageert op zijn Italiaans en zet de boel gelijk op scherp. Ik hou daar wel van en is historisch gezien een goeie tactiek om de wijzigingen (die alle top teams willen) er doorheen te krijgen :)

[ Voor 14% gewijzigd door Grimmie187 op 03-11-2017 10:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Twynn
  • Laatst online: 01-10 19:49
Grimmie187 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 10:38:
Het is uiteindelijk gewoon een financiele beslissing, waar Ferrari zich financieel gezien in een positie bevindt om de sport eventueel vaarwel te kunnen zeggen. Ik vraag me oprecht af of Liberty die financiele luxe ook heeft om de F1 zonder Ferrari draaiende te houden.
Een sport waarbij een deelnemer of team op voorhand al een voordeel heeft is nooit goed voor de sport zelf. Als je de sport loslaat en het alleen als entertainment ziet dan kun je er inderdaad ook op andere manieren bekijken. Voor Ferrari is de F1 natuurlijk een gigantisch reclame platform. Als dat wegvalt zullen ze dat uiteindelijk ook merken dus ik denk niet dat ze zomaar zo'n stap zullen maken.

Maar uiteindelijk is dit natuurlijk weer gewoon de Italiaanse mentaliteit om hoog van de toren te blazen. En vaak werkt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-10 08:00
Twynn schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 10:56:
[...]

Een sport waarbij een deelnemer of team op voorhand al een voordeel heeft is nooit goed voor de sport zelf. Als je de sport loslaat en het alleen als entertainment ziet dan kun je er inderdaad ook op andere manieren bekijken. Voor Ferrari is de F1 natuurlijk een gigantisch reclame platform. Als dat wegvalt zullen ze dat uiteindelijk ook merken dus ik denk niet dat ze zomaar zo'n stap zullen maken.

Maar uiteindelijk is dit natuurlijk weer gewoon de Italiaanse mentaliteit om hoog van de toren te blazen. En vaak werkt dat.
De komende onderhandelingen worden gewoon een wedstrijdje verplassen voor gevorderden.
Bernie was een dictator en in veel gevallen was het buigen of barsten, nu met liberty is er een wisseling van de wacht en wil "iedereen" gewoon kijken hoever ze kunnen gaan.

Hopelijk kiest liberty een weg die goed voor de sport is en bekijken ze later wat de schade is.
Bij de indy cars zijn ook weinig fabrieksteams maar dat maakt de competitie wel veel leuker.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Twynn schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 10:56:
[...]

dat? ferrari kan blazen en boos op de grond stampen - maar dat haalt niet uit; al meer dan eens hebben ze zelf aangegeven; staat er een ferrari op podium, dan merken wij dat direct aan de sales as. maandag.

f1 is -het- visite kaartje van ferrari. F1 kan zonder ferrari, maar ferrari niet zonder F1 :+

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-10 13:39
Ferrari kan nergens heen, zelfs als ze hun bonus kwijt raken (waar ik zelf op hoop, want ik vind het een belachelijke regeling), dan is er geen race klasse met het zelfde prijzengeld.

Hell, dat is waarom Porsche stopt met LMP1, de investering in LMP1 is bijna net zo hoog als in de F1, maar met veel minder exposure en prijzengeld.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Requiem19
Ferrari gaat weer erg lekker qua sales momenteel

(https://www.theguardian.c...-as-supercar-demand-rises)
Ferrari is on course to rake in a record €1bn (£766m) profit this year as the world’s wealthy buy more supercars than ever before.
Enerzijds betekent dit dat ze de F1 activiteiten eenvoudig kunnen financieren (immers genoeg operationele winst). Anderzijds geeft het Marchionne misschien ook het vertrouwen dat Ferrari's naam en faam de F1 overstegen heeft en het marketingplatform niet meer nodig is.

Ik zie voor het eerst echt een zeer duidelijk risicio dat Ferrari F1 gaat verlaten. Alle voordelen die Bernie hen vroeger gaf zullen vanaf 2021 weg zijn. Als Marchionne zijn zin niet krijgt qua regels, is er niet veel reden meer om in F1 te blijven...

Ik vind het persoonlijk echt iets te doorzichtig hoe de huidige manufacturers klagen over de kosten voor de voorstellen van nieuwe motoren. Ze proberen hun positie en investering heel angstvallig te beschermen ten opzichte van potentiële nieuwe concurrenten zoals Porsche, Aston Martin, Cosworth etc. Het argumenten dat de nieuwe regels een zeer grote investering zijn is opmerkelijk..

elk voorstel voor nieuwe regels zal een investering vereisen. De enige manier om geen investering te vereisen is de huidige regels te behouden... maar dan is het evident dat er geen nieuwe fabrikanten bij komen. Begrijpelijk dat de teams vanuit hun eigen perspectief denken, maar spijtig dat ze nu al het spel zo hard spelen.

Dit belooft niet veel goeds...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Requiem19 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 11:13:
Ferrari gaat weer erg lekker qua sales momenteel

(https://www.theguardian.c...-as-supercar-demand-rises)

[...]

Enerzijds betekent dit dat ze de F1 activiteiten eenvoudig kunnen financieren (immers genoeg operationele winst). Anderzijds geeft het Marchionne misschien ook het vertrouwen dat Ferrari's naam en faam de F1 overstegen heeft en het marketingplatform niet meer nodig is.

Ik zie voor het eerst echt een zeer duidelijk risicio dat Ferrari F1 gaat verlaten. Alle voordelen die Bernie hen vroeger gaf zullen vanaf 2021 weg zijn. Als Marchionne zijn zin niet krijgt qua regels, is er niet veel reden meer om in F1 te blijven...

Ik vind het persoonlijk echt iets te doorzichtig hoe de huidige manufacturers klagen over de kosten voor de voorstellen van nieuwe motoren. Ze proberen hun positie en investering heel angstvallig te beschermen ten opzichte van potentiële nieuwe concurrenten zoals Porsche, Aston Martin, Cosworth etc. Het argumenten dat de nieuwe regels een zeer grote investering zijn is opmerkelijk..

elk voorstel voor nieuwe regels zal een investering vereisen. De enige manier om geen investering te vereisen is de huidige regels te behouden... maar dan is het evident dat er geen nieuwe fabrikanten bij komen. Begrijpelijk dat de teams vanuit hun eigen perspectief denken, maar spijtig dat ze nu al het spel zo hard spelen.

Hoezo hard spelen? Dit gaat al jaren op exact de zelfde manier. Bij elke reglement wijziging, en zeker bij elke wijziging qua motoren. De grote fabrikanten hebben nooit een gelijk speelveld gewild, althans niet als ze een voorsprong hadden. Als ze 60 pk achter lopen op de rest beginnen ze natuurlijk wel te klagen dat de motor reglement op de schop moet.

De enige echte angst die de fabrikanten nu hebben is dat de (geheime) afspraken die ze ooit in achterkamertjes hebben gemaakt met Bernie nu niets meer waard zijn.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
SnowDude schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 11:23:
[...]

Hoezo hard spelen? Dit gaat al jaren op exact de zelfde manier. Bij elke reglement wijziging, en zeker bij elke wijziging qua motoren. De grote fabrikanten hebben nooit een gelijk speelveld gewild, althans niet als ze een voorsprong hadden. Als ze 60 pk achter lopen op de rest beginnen ze natuurlijk wel te klagen dat de motor reglement op de schop moet.

De enige echte angst die de fabrikanten nu hebben is dat de (geheime) afspraken die ze ooit in achterkamertjes hebben gemaakt met Bernie nu niets meer waard zijn.
Dat klopt, ze hebben het altijd hard gespeeld. Maar precies zoals je zegt - vroeger speelden ze het hard in de achterkamertjes. Met Liberty Media / zonde Bernie kan dat niet meer.

Nu zien we dus gelijk hoe de fabrikanten er écht in staan. Ik vind het vrij irritant dat ze doen alsof iedereen heel dom is door te komen met oneerlijke argumenten. Daarnaast gaan ze er gelijk hard in voordat de invulling van het voorstel ook maar besproken is.

Wat mij betreft gaat LM er deze keer ook hard in en mogen er slachtoffers vallen. Als in, 1 of 2 fabrikanten die niet meer verder willen. Als alle fabrikanten stoppen dan wordt het natuurlijk riskant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
Requiem19 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 11:26:
Wat mij betreft gaat LM er deze keer ook hard in en mogen er slachtoffers vallen.
Ook dat zal niet zomaar gebeuren. Er is simpelweg een te groot financieel belang. Uiteindelijk heeft LM miljarden betaald voor het hele F1 gebeuren. Bij dat soort bedragen weet je gewoon dat ook daar weer verborgen agenda's en achterkamertjes gaan spelen.
En misschien nog wel meer als toen Bernie het voor het zeggen had, alleen minder zichtbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
Twynn schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 11:37:
[...]

Ook dat zal niet zomaar gebeuren. Er is simpelweg een te groot financieel belang. Uiteindelijk heeft LM miljarden betaald voor het hele F1 gebeuren. Bij dat soort bedragen weet je gewoon dat ook daar weer verborgen agenda's en achterkamertjes gaan spelen.
En misschien nog wel meer als toen Bernie het voor het zeggen had, alleen minder zichtbaar.
Het ligt er maar net aan op welk paard LM wil gaan wedden.

Misschien zegt Mercedes vaarwel, maar heeft LM een 10 jarige toezegging van de VAG bij monde van Porsche etc.

F1 is altijd in beweging geweest. Als je kijkt naar welke manufacturers er op de grid stonden in 2009.. geen Mercedes, Geen Honda, maar wel BMW, Toyota dan laat dit wel zien dat de grid in 2021 ook weer heel anders kan zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik blijf de F1 ook volgen zonder Ferrari. Het is niet slim om als Sportwagenfabrikant te vertrekken uit de F1.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Requiem19 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 11:13:

Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Als de regels voor motoren niet veranderen, wordt het voor concurrenten als Porsche, Aston Martin en Cosworth aantrekkelijk om nu al in te stappen, omdat ze dan niet een motor voor ~2 seizoenen ontwikkelen, maar voor pakweg 5-6 seizoenen. De periode waarin de investering terugverdiend kan worden is ineens aantrekkelijk lang geworden.

Ik betwijfel dus of dat zo evident is.

Wat betreft het vertrek van Ferrari: als F1 meer kijkers en fans wil, moeten ze achter de decoder weg en zorgen dat iedereen het kan kijken. Als Ferrari zou vertrekken geloof ik er niks van dat al die Ferrari-fans ineens wat anders gaan kijken (Formule E? LMP1? MotoGP?), uiteindelijk kijken ze vanwege de F1 en zijn ze daar toevallig Ferrari-fan. Als je favoriete voetbalclub er morgen ineens mee ophoudt, blijf je toch ook voetbal kijken, maar juich je voor een andere club? Natuurlijk ga je door een rouw-periode, maar je keert F1 toch echt niet de rug toe :)

Oh, en wat wil Ferrari dan gaan doen buiten de F1?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Hippocampus schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 08:54:
[...]

Zou grappig zijn haha.
Maar ik doelde meer op dat hij straks RBR gaat leiden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Niet online
Grrrrrene schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 12:26:
[...]

Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Als de regels voor motoren niet veranderen, wordt het voor concurrenten als Porsche, Aston Martin en Cosworth aantrekkelijk om nu al in te stappen, omdat ze dan niet een motor voor ~2 seizoenen ontwikkelen, maar voor pakweg 5-6 seizoenen. De periode waarin de investering terugverdiend kan worden is ineens aantrekkelijk lang geworden.

[...]

Wat betreft het vertrek van Ferrari: als F1 meer kijkers en fans wil, moeten ze achter de decoder weg en zorgen dat iedereen het kan kijken. Als Ferrari zou vertrekken geloof ik er niks van dat al die Ferrari-fans ineens wat anders gaan kijken (Formule E? LMP1? MotoGP?), uiteindelijk kijken ze vanwege de F1 en zijn ze daar toevallig Ferrari-fan. Als je favoriete voetbalclub er morgen ineens mee ophoudt, blijf je toch ook voetbal kijken, maar juich je voor een andere club? Natuurlijk ga je door een rouw-periode, maar je keert F1 toch echt niet de rug toe :)

Naar welke raceklasse(s) zullen al die Max fans vroeger gekeken hebben?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Robertdj schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 12:30:
[...]

Niet, die kijken nu F1 omdat Max daar de exposure krijgt waarmee hij de bekendheid heeft vergaard die hij nu heeft :) Ik denk niet dat veel Max-fans hem in zijn lagere klassen (karten, F3...) hebben gevolgd :) Dat bedoel ik dus: als Ferrari vertrekt kunnen ze wel wat anders gaan doen, maar de exposure van F1 zijn ze dan kwijt :)

Ik ben ook een Max-fan, maar ik kijk al veel langer F1 dan Max daar rondrijdt. Als Max zou stoppen om wat voor reden dan ook, vind ik wel weer een andere coureur waar ik voor juich of ik kijk als "onafhankelijke" fan, zonder dat het me wat interesseert wie het hoe goed doet :P

[ Voor 33% gewijzigd door Grrrrrene op 03-11-2017 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Robertdj schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 12:30:
[...]

Geen :+ ;) . Ho wacht, is er meer als alleen formule 1 :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Niet online
Grrrrrene schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 12:34:
[...]

Niet, die kijken nu F1 omdat Max daar de exposure krijgt waarmee hij de bekendheid heeft vergaard die hij nu heeft :) Ik denk niet dat veel Max-fans hem in zijn lagere klassen (karten, F3...) hebben gevolgd :) Dat bedoel ik dus: als Ferrari vertrekt kunnen ze wel wat anders gaan doen, maar de exposure van F1 zijn ze dan kwijt :)

Ik ben ook een Max-fan, maar ik kijk al veel langer F1 dan Max daar rondrijdt. Als Max zou stoppen om wat voor reden dan ook, vind ik wel weer een andere coureur waar ik voor juich of ik kijk als "onafhankelijke" fan, zonder dat het me wat interesseert wie het hoe goed doet :P
Ah op die fiets. Bekeek het vooral vanuit het oogpunt van F1 zelf, denk dat veel (Italiaanse) fans afhaken als Ferrari er mee kapt. Net als dat veel Max fans teruggaan naar eredivisie live (of hoe het ook maar mag heten) als Max er de brui aan geeft.
DoeEensGek schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 12:39:
[...]

Geen :+ ;) . Ho wacht, is er meer als alleen formule 1 :9 .
Ja, door die prutsers zitten we nu met de track limits discussie. >:)

[ Voor 11% gewijzigd door Robertdj op 03-11-2017 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
[...]

[...]

Zonder de bronnen direct te kunnen citeren, hebben alle potentiëel geïnteresseerden fabrikanten volgens mij gezegd dat zij de huidige regels niet zien zitten.

Met name omdat de MGU-H te ingewikkeld / duur is om te ontwikkelen. De fabrikanten overwegen alleen om in te stappen als nieuwe regels ervoor zorgen dat de ontwikelkosten lager zijn dan nu en als de complexiteit van een dusdanig niveau is dat ze sneller competitief kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Robertdj schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 12:46:
[...]

Ja, door die prutsers zitten we nu met de track limits discussie. >:)
Jij denkt dat alleen door de Max fans nu een discussie is ontstaan over de track limits?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:14

vhal

ಠ_ಠ

DoeEensGek schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 12:53:
[...]

Jij denkt dat alleen door de Max fans nu een discussie is ontstaan over de track limits?
ws wel in mindere mate ipv één die elk racetopic terug komt (zoals nu weer :P )

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
via twitter nog een Verstappen prijsvraagje gevonden:

https://www.autogespot.nl...hoenen-van-max-verstappen

Helaas niet voor mij. (vereiste voor deelname is het hebben van de f1 2017 game. )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

nachtnet schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 13:02:

Helaas niet voor mij. (vereiste voor deelname is het hebben van de f1 2017 game. )
heilige poep - bezoek die page eens zonder adblocker? .... moet zoeken tussen de advertenties naar inhoud van site :F :N :r

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robertdj
  • Niet online
DoeEensGek schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 12:53:
[...]

Nee, door andere raceklasses, oftewel andere circuitgebruikers.

Verders niets negatiefs over successupporters, liever volle tribunes dan hier en daar een verdwaalde snob (even geageerd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-10 11:50

Martinspire

Awesomeness

nachtnet schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 13:02:

Jammer, ik heb geen maat 33 :+

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
Martinspire schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 13:15:
[...]

Jammer, ik heb geen maat 33 :+
Ben ik blij dat het niet de schoenen van Sainz zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 23:40

[afbeelding]
Ferrari zie ik nog wel eens dreigen met het verlaten van de F1 als ze geen andere motorleverancier kunnen vinden. Raar volk die Italianen. Hebben ze dit jaar weer een auto die vooraan mee kan doen willen ze de F1 verlaten. Nou prima, doei :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
FastFred schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 14:00:
[...]

Ferrari zie ik nog wel eens dreigen met het verlaten van de F1 als ze geen andere motorleverancier kunnen vinden. Raar volk die Italianen. Hebben ze dit jaar weer een auto die vooraan mee kan doen willen ze de F1 verlaten. Nou prima, doei :w
Beetje kort door de bocht. Het gaat niet over dit jaar, het gaat over de geplande motorwijzigingen vanaf 2020. Geplande wijzigingen waar (nog) niemand het mee eens is voor de goede orde..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twynn
Grimmie187 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 14:08:
Beetje kort door de bocht. Het gaat niet over dit jaar, het gaat over de geplande motorwijzigingen vanaf 2020. Geplande wijzigingen waar (nog) niemand het mee eens is voor de goede orde..
Niemand van de huidige motorleveranciers. Da's wel een belangrijk detail.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-09 20:43

LordKnox

Opperbaas.

Afbeeldingslocatie: http://teammatescartoon.co.uk/wp-content/uploads/2017/11/0035-ferraris-rich-history.jpg

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Requiem19
Heerlijk artikel waarin AMuS even de kritiek van de manufacturers op het nieuwe motorreglement helemaal met de grond gelijkmaakt. Verwoord precies hoe ik erin sta.

https://www.auto-motor-un...tor-ab-2021-12787532.html

Wat google-translated quotes:
It is a compromise that will satisfy neither the hardliners nor the automakers. Some want a loud screeching V12 back, the others want rocket technology to sell their boards the appearance of forward-looking technology. Neither one nor the other leads to the goal.

What is needed is a compromise that Formula One has make if it somehow wants to survive. In the end, it's all about good racing and not about a stage to showcase the technically feasible.
Ferrari President Sergio Marchionne swings the big club and threatens to exit if it does not run as Ferrari wants. He argues that an exit from racing would have a positive effect on the business results. Then he has to ask himself why he then defends a regulation that costs him 400 million euros per year. In terms of its shareholders, he would have to be the first to campaign for cost reduction.
The return to the naturally aspirated engine is no longer possible. That could no longer sell for any car manufacturer.
What this leads to shows the failure of the WEC in Le Mans. There they wanted to reinvent the world with even more technology than in Formula 1 and fell completely on the nose. Le Mans is dead, only Le Mans does not know yet.
Manufacturers are much more bothered by the fact that from 2021 onwards, the driver should be able to decide when and where to store and retrieve energy. As an overtaking and tactical element in the race. That means loss of control, and technicians do not like it that much.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-10 23:52
Requiem19 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 16:53:
Heerlijk artikel waarin AMuS even de kritiek van de manufacturers op het nieuwe motorreglement helemaal met de grond gelijkmaakt. Verwoord precies hoe ik erin sta.

https://www.auto-motor-un...tor-ab-2021-12787532.html

Wat google-translated quotes:

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]
Mooi dat Amus wel het echte kernwoord ''survive'' heeft ontdekt. Dat is waarom Chase Carey (baas van F1) c.s. hard lobbyen voor veel luidere motoren: alle fans behalve de Max en Hamilton club, zijn weggelopen. Omdat de fans weglopen lopen de sponsoren weg. 1 van de grootste, Red Bull, heeft meermaals ook gedreigd te stoppen. Kortom: Amus begrijpt waar het om draait: F1 staat op het punt om te vallen.

Amus graaft nog een eigen kuil door te stellen dat geen enkele 'manufacturer'' terug wil naar NA-motoren. Kennelijk weten ze niet van het bestaan van Mazda? Toch geen kleine naam, zeker niet in motorsport. Bouwen nog fier na-skyactive motoren. Amus zou moeten inzien dat over 5 jaar geen enkel merk behalve Mazda uberhaupt nog verbrandingsmotoren gaat bouwen. Moet F1 dan ook maar volgen? Turbomotoren zijn ook oud. Hybride is dat ook. Elektrisch en brandstofcel is de toekomst. Daarnaast: autonome autos. Moet F1 dat ook volgen? Kortom: dat punt van Amus dat na-motoren dood zijn en F1 dus maar moet volgen is belachelijk en kortzichtig. Daarnaast: waarom geen regels die zowel turbo als na toestaan? Het 1 hoeft het andere toch niet uit te sluiten?

Als Mercedes 200 miljoen per jaar in 6 V6 turbo hybrids wil pompen, fine. De toekomst voor F1 moet ook open zijn voor kleine bouwers. De Koenigseggs, de Lotus, de TVR's (jaja, uit de as herezen). Dat kan alleen met open regels. Incentives om met dikke V8 NA motoren mee te kunnen doen en competitief te zijn. 6 liter 1200 pk ofzo. Mercedes en hun prachtige hybrids V6 elk weekend P10 of lager. Moet je kijken hoe snel die uit F1 zijn.

Dat laatste is een wezenlijk punt: F1 moet geen speelbal van Toto Wolf zijn. Hij moet niet eens geconsulteerd worden. Zijn mening is niet belangrijk. F1 moet gewoon regels maken en als het Mercedes niet zint: doeg! f1 moet f1 zijn, en niet F Mercedes, wat het de afgelopen 4 jaar geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-10 18:59

Bestla

Kvinne

Juist gezegd, Rene44. De F1 is de top van autoracen, laat ze dan racen. Als je als team heiligt geloofd in de V12 ga je gang. Alleen zo kunnen inderdaad kleinere motorenbouwers mee doen.

Alleen je moet wel regels hebben die zorgen dat de Ferrari's , Mercedesen en RBR in toom gehouden worden in hun ontwikkelbudget.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

[...]

Ze kunnen altijd nog een eettentje beginnen, het schijnt dat ze hele goede sandwiches maken :+

[ Voor 17% gewijzigd door mark-k op 04-11-2017 10:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adlermann
  • Laatst online: 21:15
Rene44 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 22:42:
[...]

Mooi dat Amus wel het echte kernwoord ''survive'' heeft ontdekt. Dat is waarom Chase Carey (baas van F1) c.s. hard lobbyen voor veel luidere motoren: alle fans behalve de Max en Hamilton club, zijn weggelopen. Omdat de fans weglopen lopen de sponsoren weg. 1 van de grootste, Red Bull, heeft meermaals ook gedreigd te stoppen. Kortom: Amus begrijpt waar het om draait: F1 staat op het punt om te vallen.

Amus graaft nog een eigen kuil door te stellen dat geen enkele 'manufacturer'' terug wil naar NA-motoren. Kennelijk weten ze niet van het bestaan van Mazda? Toch geen kleine naam, zeker niet in motorsport. Bouwen nog fier na-skyactive motoren. Amus zou moeten inzien dat over 5 jaar geen enkel merk behalve Mazda uberhaupt nog verbrandingsmotoren gaat bouwen. Moet F1 dan ook maar volgen? Turbomotoren zijn ook oud. Hybride is dat ook. Elektrisch en brandstofcel is de toekomst. Daarnaast: autonome autos. Moet F1 dat ook volgen? Kortom: dat punt van Amus dat na-motoren dood zijn en F1 dus maar moet volgen is belachelijk en kortzichtig. Daarnaast: waarom geen regels die zowel turbo als na toestaan? Het 1 hoeft het andere toch niet uit te sluiten?

Als Mercedes 200 miljoen per jaar in 6 V6 turbo hybrids wil pompen, fine. De toekomst voor F1 moet ook open zijn voor kleine bouwers. De Koenigseggs, de Lotus, de TVR's (jaja, uit de as herezen). Dat kan alleen met open regels. Incentives om met dikke V8 NA motoren mee te kunnen doen en competitief te zijn. 6 liter 1200 pk ofzo. Mercedes en hun prachtige hybrids V6 elk weekend P10 of lager. Moet je kijken hoe snel die uit F1 zijn.

Dat laatste is een wezenlijk punt: F1 moet geen speelbal van Toto Wolf zijn. Hij moet niet eens geconsulteerd worden. Zijn mening is niet belangrijk. F1 moet gewoon regels maken en als het Mercedes niet zint: doeg! f1 moet f1 zijn, en niet F Mercedes, wat het de afgelopen 4 jaar geweest is.
grote zware NA motoren zijn sowieso niet verstandig; ik weet bijna wel zeker dat de moderne v6 motoren er rondjes omlopen. De laatste v12 motor van ferrari was gewoon niet goed genoeg omdat het verbruik belachelijk hoog was; er moest dus meer benzine mee, en meer gewicht, dus effectief trager.

Als je bij huidige motoren de fuel flow omhoog zal halen, dan zijn het echt beesten.

Met de huidige motoren is echt weinig mis, behalve dat ze wat te ingewikkeld zijn (vooral de mgu-h).

Voor mij hoeft de NA ook niet terug. Ik vind de huidige motoren echt dikke prima. Zelfs langs het circuit maken ze genoeg lawaai wmb.

En kleine bouwerns zijn nooit succesvol gweest in de formule 1. Ik wil echt niet meer terug naar de tijden van HART etc. Waar je gewoon motoren had die honderden pk's minder waren. We klagen nu al dat renault een kleine 50 ofzo achter loopt in qualifying trim...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 21:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

12 cilinder zal ook niet gebeuren. Maar 4/6/8 cilinder en de configuratie ervan zou evt wel kunnen vliegen. Zeker als je nog wat cc's toestaat. Max 2liter ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:22
Bestla schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 07:49:
Juist gezegd, Rene44. De F1 is de top van autoracen, laat ze dan racen. Als je als team heiligt geloofd in de V12 ga je gang. Alleen zo kunnen inderdaad kleinere motorenbouwers mee doen.

Alleen je moet wel regels hebben die zorgen dat de Ferrari's , Mercedesen en RBR in toom gehouden worden in hun ontwikkelbudget.
Laat ze maar, zorg er simpelweg voor dat de regels duidelijkheid zijn qua veiligheidseisen en wat er op de baan is toegestaan. Alle technische dingen gewoon door de teams laten invullen en toe laten mits ze aan bovenstaande voldoen.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Massa hangt voor de 2e keer zijn helm aan de wilgen.
https://www.motorsport.co...after-2017-season-974647/
Hebben ze 1 keus minder bij Williams dus.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Laatst online: 21:20

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

YakuzA schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 13:14:
Ah, kan ie volgende week weer crashen en zwaaiend het parcours af.

Hopelijk pikt Williams KVY op.

Zomaar ander idee: Zou RIC wat voor Williams zijn?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hij wil er zeker graag een jaarlijks terugkerend ritueel van gaan maken in Brazil? Maar dan ook graag dit keer weer de hekken in voor het einde van de race, hebben we dat alvast gehad ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Pffff. Eindelijk. Hopelijk doet hij nu eindelijk eens wat hij zegt.

Zal wel weer een beste jankpartij worden volgende week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Laatst online: 02:05

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik zie op de korte termijn voor RIC zeker geen voordeel in een overstap naar Williams, voor Sainz had ik dat somehow nog wel in gedachten.

Het lijkt mij dat het nu gaat tussen Di Resta, Kubica en Kvyat?

Het werd trouwens ook wel tijd dat Massa ging stoppen :/ Hij heeft (voor 2009 zeker) een mooie carriere gehad.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-10 23:52
Adlermann schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 10:35:
[...]

grote zware NA motoren zijn sowieso niet verstandig; ik weet bijna wel zeker dat de moderne v6 motoren er rondjes omlopen. De laatste v12 motor van ferrari was gewoon niet goed genoeg omdat het verbruik belachelijk hoog was; er moest dus meer benzine mee, en meer gewicht, dus effectief trager.

Als je bij huidige motoren de fuel flow omhoog zal halen, dan zijn het echt beesten.

Met de huidige motoren is echt weinig mis, behalve dat ze wat te ingewikkeld zijn (vooral de mgu-h).

Voor mij hoeft de NA ook niet terug. Ik vind de huidige motoren echt dikke prima. Zelfs langs het circuit maken ze genoeg lawaai wmb.

En kleine bouwerns zijn nooit succesvol gweest in de formule 1. Ik wil echt niet meer terug naar de tijden van HART etc. Waar je gewoon motoren had die honderden pk's minder waren. We klagen nu al dat renault een kleine 50 ofzo achter loopt in qualifying trim...
De huidige motoren zijn 50kg zwaarder door de hybrid gedoe. Lees die persconferentie Bahrain 2014 met Adrian Newey die ik paar paginas geleden postte, nog eens. Maargoed, over smaak valt niet te twisten. Als jij v6 dikke ok vindt, thats your prerogative. Ik vind het geluid om te huilen zo slecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

pjottum schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 13:19:
[...]

Ah, kan ie volgende week weer crashen en zwaaiend het parcours af.

Hopelijk pikt Williams KVY op.

Zomaar ander idee: Zou RIC wat voor Williams zijn?
Voor Williams wel, voor Ric niet :+
Paar jaar lang 0% kans om te winnen zie ik Ric niet zo snel doen.

PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• yorkick
  • Laatst online: 08-10 15:28
https://twitter.com/MassaFelipe19/status/926781680119140353

Gewoon een prima coureur, dat hij vorig jaar na zijn afscheid weer terug kwam had hij zelf ook niet verwacht. Het hele verhaal had wat meer klasse gehad als hij gewoon begin dit seizoen had aangegeven dat dit echt zijn laatste seizoen zal zijn, maar goed.

[ Voor 68% gewijzigd door yorkick op 04-11-2017 13:26 ]

kimi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Fucking eindelijk. Man man man wat heeft die gozer een belabberd seizoen. Hele lange streak van races waar ie minimaal 1 keer contact maakt met een andere rijder. Racecraft is ie veelal kwijt, en nu Stroll hem voorbij is in het kampioenschap geeft het wel aan wat voor pannenkoek het inmiddels is.

Afgelopen weekend ook weer, is ie aan het vechten met Vettel, moet ie hem van de baan duwen en verliest ie alsnog zijn positie. Nee, die zijn we liever kwijt dan rijk. Had al 5 jaar geleden moeten stoppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Eindelijk zeg. :/
Ik denk dat ik nog liever een jaartje Maldonado terug had gezien bij Williams. Dat of had Di Resta er meteen ingezet. Massa was echt hopeloos dit seizoen, is al ingehaald door Stroll qua punten en had vorig seizoen al moeten stoppen. Hij is dit seizoen eigenlijk gewoon afgegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-10 16:07
Adlermann schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 10:35:
[...]

Indeedy, de 107% regel is al jaren niet meer ‘gehaald’ maar is ingesteld omdat-ie toen serieus nodig was.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinasappel
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:33
Martinspire schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 13:53:
Racecraft is ie veelal kwijt, en nu Stroll hem voorbij is in het kampioenschap geeft het wel aan wat voor pannenkoek het inmiddels is.
Ik ben het met je eens dat hij vervangen mag worden voor iemand anders maar Stroll is hem niet de baas. Ik meen dat bij elke Quali Massa toch net 3tienden sneller is. Ik denk dat het wel iets zegt over zijn snelheid, of weelicht juist iets over Stroll zijn snelheid. Blijkbaar kun je dus een stoeltje kopen in de F1. Het zou beter zijn om gewoon twee GP waardige coureurs bij Williams te zetten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

sinasappel schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 14:08:
[...]

Ik ben het met je eens dat hij vervangen mag worden voor iemand anders maar Stroll is hem niet de baas. Ik meen dat bij elke Quali Massa toch net 3tienden sneller is. Ik denk dat het wel iets zegt over zijn snelheid, of weelicht juist iets over Stroll zijn snelheid. Blijkbaar kun je dus een stoeltje kopen in de F1. Het zou beter zijn om gewoon twee GP waardige coureurs bij Williams te zetten...
Dat is maar net hoe het in elkaar zit. Als Stroll zijn auto meer afstelt op de race, dan is dat niet zo raar. En op zich is Massa in een enkele ronde niet verkeerd, maar hij kan gewoon niet meer racen. En ook over hele race-afstand legt ie het gewoon hard af.

Die houdt wat mij betreft al sinds zijn Ferrari dagen een stoeltje warm wat beter gevuld zou zijn door capabele rijders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sinasappel
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:33
Martinspire schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 14:24:
[...]
Dat is maar net hoe het in elkaar zit. Als Stroll zijn auto meer afstelt op de race, dan is dat niet zo raar. En op zich is Massa in een enkele ronde niet verkeerd, maar hij kan gewoon niet meer racen. En ook over hele race-afstand legt ie het gewoon hard af.

Die houdt wat mij betreft al sinds zijn Ferrari dagen een stoeltje warm wat beter gevuld zou zijn door capabele rijders.
Ik ben het helemaal met je eens dat Massa beter kan stoppen. De link hieronder zegt dat stroll het echt niet beter doet dan massa, daarentegen wat kan je van iemand verwachten die net komt kijken in de F1. (Baku beschouw ik als een uitzondering met een podiumplaats, die was er normaal gesproken niet geweest.

http://grandprixrankings....7-f1/massa-versus-stroll/

[ Voor 6% gewijzigd door sinasappel op 04-11-2017 14:30 ]

Pagina: 1 ... 56 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is het topic voor 2017. Discussie over het nieuwe seizoen kan inmiddels in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 *O*

Alle weekend-topics van 2017: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1