[F1] Seizoen 2017 - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 71 Laatste
Acties:
  • 402.952 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:49

Oekol

waka waka hey hey

Dat was echt rete interessant. Jammer dat die earoshield niet door de testen kwam. Wie weet vervangt die in de toekomst de HALO, ziet er toch iets meer sexy uit. Ik snap hun punt ook wel van: 'als je het niet gaat implementeren, terwijl je het al zo lang onderzoekt, en er gebeurt iets kun je jezelf wel voor je kop slaan'.

Laten we maar gewoon rustig afwachten hoe dat gaat zijn. Ben ook benieuwd hoe ze aero gaan gebruiken op de HALO. 20 milimeter is best veel werk ruimte :)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:29
Leoon. schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 23:53:
[...]

Dat was echt rete interessant. Jammer dat die earoshield niet door de testen kwam. Wie weet vervangt die in de toekomst de HALO, ziet er toch iets meer sexy uit. Ik snap hun punt ook wel van: 'als je het niet gaat implementeren, terwijl je het al zo lang onderzoekt, en er gebeurt iets kun je jezelf wel voor je kop slaan'.

Laten we maar gewoon rustig afwachten hoe dat gaat zijn. Ben ook benieuwd hoe ze aero gaan gebruiken op de HALO. 20 milimeter is best veel werk ruimte :)
Verbazend genoeg heeft de FIA dit pas nu ook voor het publiek beschikbaar gemaakt. Had in F1 het weekeinde bij ziggo al korte clips gezien. Die missen nog wel in deze presentatie. Als iemand die ergens kan vinden..

Maar het is inderdaad een heldere video/presentatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Russel heeft totaal geen last van HALO gehad.

https://twitter.com/Georg...status/892821701632950273

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 10:06
Vette bak! Is dat iets wat in productie is of een of ander prototype? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-10 14:52
@vosss geen idee haha. Kwam deze op Twitter tegen.

@nachtnet duidelijk en verhelderend filmpje. Ben benieuwd wat de teams er mbt looks er mee gaan doen.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:38

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Jasphur schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 08:30:
@nachtnet duidelijk en verhelderend filmpje. Ben benieuwd wat de teams er mbt looks er mee gaan doen.
Die 20mm rondom voor fairings is ontzettend veel ontwerpruimte voor aero. Ik ben benieuwd wat hiermee gedaan wordt.

offtopic:
Wat vonden jullie trouwens van de exit-test? Het kon maar ik vond het vrij link, de auto zal maar doorrollen op je vallen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

ANdrode schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 09:55:
[...]

Die 20mm rondom voor fairings is ontzettend veel ontwerpruimte voor aero. Ik ben benieuwd wat hiermee gedaan wordt.

offtopic:
Wat vonden jullie trouwens van de exit-test? Het kon maar ik vond het vrij link, de auto zal maar doorrollen op je vallen
De exit test was een beetje nep, ze hielden de achterkant omhoog zodat hij op de HALO + neus rustte waardoor er meer ruimte is.

In een echte situatie zal de auto door het gewicht van de motor op de Airbox + HALO rustten waardoor er veel minder ruimte is dan in het filmpje wordt gesuggereerd.
(we zullen zien hoe het volgend jaar gaat...)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Snowhite0901 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 09:55:
BBC article: "The word is that Renault have offered Palmer a pay-off settlement, but it remains to be seen how this situation plays out."

* Snowhite0901 heeft dit van iemand anders, moet nog zoeken waar dit dan staat.

* edit:
http://www.bbc.co.uk/sport/formula1/40776162
Als ik hem was, zou ik het ook accepteren. 31 races....1 punt....en geen enkele keer vlagen van genialiteit laten zien,

[o] geschikt
[x] ongeschikt

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
YakuzA schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:18:
[...]
In een echte situatie zal de auto door het gewicht van de motor op de Airbox + HALO rustten waardoor er veel minder ruimte is dan in het filmpje wordt gesuggereerd.
(we zullen zien hoe het volgend jaar gaat...)
Er zat geen "normale" roll-hoop op de cockpit waarmee de test werd gedaan. Daarop leggen kan niet (te laag) dus de test is niet representatief.

Het hangt er in mijn ogen vanaf waar de halo zit op de lijn tussen neus-roll-hoop zit. Zit hij daar onder, dan was deze test moeilijker dan de praktijk. Daarboven, dan ligt het aan de oriëntatie van de auto tijdens de test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Ik ga even in het algemene topic verder @RobertMe Er is volgens mij geen minimum gewicht voor een rijder. Tenminste ik krijg het nu even niet zo snel gevonden. Wat mij betreft mag het minimum gewicht van de wagen er wel af, maar wel een minimum op de rijder. Minder flapjes, en een v6 met twin turbo zonder hybride lijkt mij een prima auto voor 2020. Mooi getal om de F1 eens heeel grof te veranderen :) Maar goed, volgens mij staan er voor 2019 al wat dingen op de lijst om aan te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 13:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Probleem is wel dat als ze nu het minimale gewicht verlagen, dit op de coureurs verhaald zal gaan worden. Blijkbaar zijn de grotere auto's gewoon een stuk zwaarder met alle elektra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 15:09
Minimale gewicht is volgens mij afgelopen jaren nog een paar keer omhoog bijgesteld juist om coureurs te beschermen tegen extreme dieet-eisen van de teams.

Het carbon kots-lepeltje van McLaren was wel het meest extreme voorbeeld van hoe ongezond ze bezig waren om aan gewichtseisen te voldoen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

XyritZz schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:21:
Minimale gewicht is volgens mij afgelopen jaren nog een paar keer omhoog bijgesteld juist om coureurs te beschermen tegen extreme dieet-eisen van de teams.

Het carbon kots-lepeltje van McLaren was wel het meest extreme voorbeeld van hoe ongezond ze bezig waren om aan gewichtseisen te voldoen.
Volgend jaar gaat het minimum gewicht weer met 5kg omhoog ivm de HALO, maar vermoed dat volgend jaar de teams het gewicht van de auto wel onder controle hebben.
(misschien krijgt Renault in 2018 wel de MGU-K van 2017 betrouwbaar die 6 kg(?) lichter is)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Maar om te coureurs te beschermen kun je dan toch beter een ondergrens zetten voor hun gewicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:25
Jasphur schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:30:
[...]

Maar om te coureurs te beschermen kun je dan toch beter een ondergrens zetten voor hun gewicht?
Gewicht op zich zegt niets, 60 kilo is voor Hulkennberg met zijn 184 een groter probleem dan voor Massa met zijn 166

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-10 16:07

Wat was dat dan? Deze ken ik niet.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
SnowDude schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:56:
[...]

Gewicht op zich zegt niets, 60 kilo is voor Hulkennberg met zijn 184 een groter probleem dan voor Massa met zijn 166
Klopt, maar wat voor ondergewicht je ook neemt (voor auto + coureur of coureur alleen), het is altijd onredelijk voor de langere coureurs. Hulkenberg is een volle decimeter korter dan ik ben. Ik zou niks in de F1 te zoeken hebben, mijn hoofd zit voor de airbox :P Laat staan dat ik op een gezonde manier 60kg zou kunnen wegen :X

Dan moeten ze een BMI-ondergrens instellen en houd je alleen maatje Massa over. Een Hülkenberg is dan gewoon te zwaar vanwege z'n lengte.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
SnowDude schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:56:
[...]

Hmm. Dat is waar inderdaad. Nja het weghalen van een minimum gewicht voor wagens, is alleen maar weer een ding waar teams met veel geld en kennis mbt lichte materialen voordeel kunnen halen. En zo komen de B-teams nog verder achter te liggen, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Grrrrrene schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:27:
[...]

Klopt, maar wat voor ondergewicht je ook neemt (voor auto + coureur of coureur alleen), het is altijd onredelijk voor de langere coureurs. Hulkenberg is een volle decimeter korter dan ik ben. Ik zou niks in de F1 te zoeken hebben, mijn hoofd zit voor de airbox :P Laat staan dat ik op een gezonde manier 60kg zou kunnen wegen :X

Dan moeten ze een BMI-ondergrens instellen en houd je alleen maatje Massa over. Een Hülkenberg is dan gewoon te zwaar vanwege z'n lengte.
Maar dat soort problemen heb je in heel veel sporten. Er zijn ook weinig pro basketballers of voleyballers van 160. En je hebt ook geen vedergewicht boksers van195.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
RBR in de aanval met de zachte banden?

Afbeeldingslocatie: http://adn.gpupdate.net/large/310450.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Jasphur op 03-08-2017 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-10 10:48
Zeer opvallende keus!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Motorsport.com neemt ook jamesallenonf1.com over.
Blijft weinig over zo wat niet onder motorsport-network valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Gezien McL en Renault ook veel US banden 'meeneemt' denk ik dat de teams op deze manier het ontbreken van HP willen goedmaken met snelle banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-10 10:10
Met maar 1 stop die we tegenwoordig zien komt het er uiteindelijk toch weer op neer dat iedereen in de top 10 op de US start en eindigt op de SS... Dus dan is je voordeel dat je in FP1, 2 en 3 wat meer kilometers kan maken op de US...

Of zie ik een ander groot voordeel over het hoofd die je met extra setjes US hebt?

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Stefie2010 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:26:
Met maar 1 stop die we tegenwoordig zien komt het er uiteindelijk toch weer op neer dat iedereen in de top 10 op de US start en eindigt op de SS... Dus dan is je voordeel dat je in FP1, 2 en 3 wat meer kilometers kan maken op de US...

Of zie ik een ander groot voordeel over het hoofd die je met extra setjes US hebt?
Misschien mikken ze op een tweestopper. US, SS, US oid.
Maar gezien de beperkte slijtage zal dat niet zomaar gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
@Stefie2010 Ik verwacht een 2-stopper met dezelfde strategie als die @MikeyMan zegt. Je kan inderdaad in de FP's gaan voor een setje US en daar je set-up naar aanpassen.

Ben verder zeer benieuwd of RBR nieuwe updates heeft en hoe de eerste ronde gaat in de Eau Rouge en welke chaos er komt bij bij La Source :D

[ Voor 8% gewijzigd door Jasphur op 03-08-2017 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
SnowDude schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:56:
[...]

Maar dat soort problemen heb je in heel veel sporten. Er zijn ook weinig pro basketballers of volleyballers van 160. En je hebt ook geen vedergewicht boksers van 195.
Als lange darm heb je het denk ik sowieso wat lastiger in de racerij. Zeker als je een vroege groeispurt hebt gehad tijdens je kartcarrière, dat zijn toch flink wat extra kg´s t.o.v. je leeftijdsgenoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:53
Kassad schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:21:
[...]

Voor aanvang van de race even lepeltje in je keel om zo 'overtollig gewicht' weg te werken. Enkele jaren geleden (2010-2012?) was dat best een ding, waarna de FIA het minimum gewicht van de wagens omhoog heeft gehaald. Meen ook dat sommige teams zonder drinkflessen reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 08-10 23:41
[...]

Maar dat soort problemen heb je in heel veel sporten. Er zijn ook weinig pro basketballers of voleyballers van 160. En je hebt ook geen vedergewicht boksers van195.
https://en.wikipedia.org/wiki/Muggsy_Bogues O-)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:42:
[...]

Voor aanvang van de race even lepeltje in je keel om zo 'overtollig gewicht' weg te werken. Enkele jaren geleden (2010-2012?) was dat best een ding, waarna de FIA het minimum gewicht van de wagens omhoog heeft gehaald. Meen ook dat sommige teams zonder drinkflessen reden.
Dat meen je niet.. ik kijk toch al een jaar of 20 maar deze heb ik nog niet voorbij zien komen.. Ziek.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-10 11:18
Jasphur schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:00:
RBR in de aanval met de zachte banden?

[afbeelding]
Ondanks al die verschillen in banden, heb ik dit tot nu toe nooit terug vertaald zien worden in de race, voor die maximaal 2 stops zijn er meestal genoeg banden over zodat iedereen toch weer op dezelfde strategie zit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bvbal79
Kassad schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:53:
[...]

Dat meen je niet.. ik kijk toch al een jaar of 20 maar deze heb ik nog niet voorbij zien komen.. Ziek.
Broodje aap verhaal. Je gaat toch niet al die moeite doen om 0,1% van je lichaamsgewicht kwijt te raken. Laat staan 0,001% wrs van het gewicht van de auto 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door bvbal79 op 03-08-2017 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
bvbal79 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:57:
[...]

Broodje aap verhaal. Je gaat toch niet al die moeite doen om 0,1% van je lichaamsgewicht kwijt te raken. Laat staan 0,001% wrs van het gewicht van de auto 8)7
Nou ja, er zijn sowieso coureurs geweest die zonder waterfles gereden hebben, wat ik al vrij bespottelijk vind dus het zou zo kunnen gebeuren. Maar ik hoop dat jij gelijk hebt en dat dit apekool is, want dat is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:13

AzzKickah

06-CENSORED

bvbal79 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:57:
[...]

Geen broodje aap. Vraag anders Button en Hulk even hoe hun dat beviel toentertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
bvbal79 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:56:
[...]

Ondanks al die verschillen in banden, heb ik dit tot nu toe nooit terug vertaald zien worden in de race, voor die maximaal 2 stops zijn er meestal genoeg banden over zodat iedereen toch weer op dezelfde strategie zit.
Er zijn inderdaad vaak genoeg bandjes over. Maar kijk even naar Hongarije. Veel 'verse' banden blijven er blijkbaar toch niet over :) Je zult maar net alleen maar een gebruikte SS over hebben met nog 30 ronden te gaan o.i.d. Dan moet je wel gaan fluisteren om ze heel te houden toch haha

Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/headlines/2017/7/teams-closely-matched-on-hungary-tyre-selections/_jcr_content/articleContent/image.img.jpg/1500459284496.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DF62IvCWsAAXoZH.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Jasphur schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 14:22:
[...]

Er zijn inderdaad vaak genoeg bandjes over. Maar kijk even naar Hongarije. Veel 'verse' banden blijven er blijkbaar toch niet over :) Je zult maar net alleen maar een gebruikte SS over hebben met nog 30 ronden te gaan o.i.d. Dan moet je wel gaan fluisteren om ze heel te houden toch haha

[afbeelding]
[afbeelding]
Used zegt ook niet zoveel ook toch? Al is het maar om de banden in een betreffende heatcycle (ofziets) te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
AzzKickah schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 14:18:
[...]

Geen broodje aap. Vraag anders Button en Hulk even hoe hun dat beviel toentertijd.
Wat is het nut ervan dan, als iemand dat mij kan uitleggen.
Je gaat niet vlak voor de race nog een 3 gangen menu naar binnen werken, hooguit iets hoog energetisch.
Dit doe je dan ook van te voren, dus groot deel is de maag al gepaseerd.

Dan nog zit er geen 1-2 liter in je maag, hooguit een paar 100 cc wat je uitkotst dan. Dat op een wagen van 600 kilo, dus 300 gram op 600 kilogram....ga je daar sneller van rijden?

Als je slim was nam je 2 uur van te voren laxantia in, was je darm tenminste helemaal leeg....dus als het geen broodje aap verhaal dan is het in ieder geval altijd voor niks geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
bvbal79 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 14:29:
[...]

Used zegt ook niet zoveel ook toch? Al is het maar om de banden in een betreffende heatcycle (ofziets) te krijgen.
Volgens mij is er weinig tot geen verschil in hoe snel gebruikte en nieuwe banden opwarmen/afkoelen.
Uiteraard gaat een band die al 16 ronden is gebruikt minder lang mee dan een nieuwe, maar vaak zijn de 'used' banden maar een rondje of 3 oud. Dussss… maakt het allemaal niet zoveel uit haha

Over banden gesproken. Kennen we deze nog?
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8e/Bridgestone_Make_Cars_Green_tyres_2008_Japan_2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
AzzKickah schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 14:18:
[...]
Sorry ik heb hun nummer niet in mijn telefoon staan. Maar I call bullshit tenzij je met bewijs hier voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

SnowDude schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 15:20:
[...]

Sorry ik heb hun nummer niet in mijn telefoon staan. Maar I call bullshit tenzij je met bewijs hier voor komt.
Ja daag. Zoek het lekker zelf terug in seizoen 2012 of wanneer was het. Meen me te herinneren sowieso bij Spa en Singapore dat dat het geval was. Succes.

I don't care if you don't believe :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Kassad schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 14:13:
[...]

Nou ja, er zijn sowieso coureurs geweest die zonder waterfles gereden hebben, wat ik al vrij bespottelijk vind dus het zou zo kunnen gebeuren. Maar ik hoop dat jij gelijk hebt en dat dit apekool is, want dat is het.
Alleen rijden ze niet met een waterfles maar met een of ander speciaal (energie?) drankje. Echter zijn er voldoende coureurs geweest die aangegeven hebben dat het halverwege de race eigenlijk niet meer te drinken is. Volgensmij was het sowieso al niet echt lekker, maar als het al zo lang in de auto zit, en flink warm is (40, 50 graden) was het echt niet meer lekker. Sommige coureurs drinken dan bv ook alleen aan het begin van de race, maar je zou dan dus net zo goed meer voor de race kunnen drinken en dus dat beetje gewicht besparen. Like, als er toch al niet van gedronken wordt kun je het net zo goed weg laten. (natuurlijk wel naar keuze van de coureur, niet op basis van het team dat zegt dat anders de auto te zwaar is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Robertdj schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 13:37:
[...]

Als lange darm heb je het denk ik sowieso wat lastiger in de racerij. Zeker als je een vroege groeispurt hebt gehad tijdens je kartcarrière, dat zijn toch flink wat extra kg´s t.o.v. je leeftijdsgenoten.
Hoewel ik het gewicht zeker niet bagatelliseer, wil je natuurlijk ook niet met je helmpje de luchtstroom naar de
airbox verstoren. Ben je veel langer dan 1.75 dan gaat dat zeker mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:53
[...]

Gelukkig ook niemand zien doen, maar het jaar nadat dit in het nieuws kwam zijn er wel aangepaste regels gekomen mbt minimum gewicht.
Zou het zelf als coureur ook weigeren...

En jaaaren geleden had je nog James Hunt :p (das ook het enige wat ik zo snel terug krijg via Google)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 20:54

MeNTaL_TO

The future is not set

Ome Ernst schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 16:31:
[...]

Hoewel ik het gewicht zeker niet bagatelliseer, wil je natuurlijk ook niet met je helmpje de luchtstroom naar de
airbox verstoren. Ben je veel langer dan 1.75 dan gaat dat zeker mee spelen.
Kan me herinneren dat Schumi dit juist wel deed, door zijn hoofd te draaien zodat de lucht juist naar de airbox ging.

Kan alleen totaal niets terug vinden via google.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

MeNTaL_TO schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 16:43:
[...]

Kan me herinneren dat Schumi dit juist wel deed, door zijn hoofd te draaien zodat de lucht juist naar de airbox ging.

Kan alleen totaal niets terug vinden via google.
Wat je wil is dat de lucht zo laminair mogelijk de airbox instroomt. Ik kan me wel voorstellen dat er plekken zijn waar je je helm kan houden, die er voor zorgen dat er extra lucht de airbox instroomt, zonder dat dit er voor
zorgt dat de hoeveelheid lucht de er laminair zou instromen, verminderd. Maar dit zou je van te voren in een windtunnel moeten uitzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
[...]

Als je goed genoeg bent kun je het in die sporten wel maken. En automatisch zijn mensen van 1m60 niet zo goed in basketbal. Het is dus niet zo dat je alleen voor het hoogste niveau basketbal of volleybal 1m90+ moet zijn, dat geldt voor alle niveau's. De basket hangt alleen voor junioren lager, gok ik :P

Je vergelijking met boksen gaat niet op omdat er gewichtsklassen zijn en die man van 195 (cm? kg? jaar? :P) in een andere gewichtsklasse wel tot z'n recht komt.

Wat betreft racen: we willen de beste coureurs zien in die auto's en de spoeling wordt dun als je iedereen >1m60 uit de auto haalt. Jong talent zou dan in lagere klassen prima presteren, maar niet in de F1 kunnen rijden omdat ze niet in de auto passen of te zwaar zijn. Bij geen enkele sport houdt het op het hoogste niveau zo abrupt op, dat moet in de F1 ook niet zo zijn.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Grrrrrene schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 16:58:
[...]

Als je goed genoeg bent kun je het in die sporten wel maken. En automatisch zijn mensen van 1m60 niet zo goed in basketbal. Het is dus niet zo dat je alleen voor het hoogste niveau basketbal of volleybal 1m90+ moet zijn, dat geldt voor alle niveau's. De basket hangt alleen voor junioren lager, gok ik :P

Je vergelijking met boksen gaat niet op omdat er gewichtsklassen zijn en die man van 195 (cm? kg? jaar? :P) in een andere gewichtsklasse wel tot z'n recht komt.

Wat betreft racen: we willen de beste coureurs zien in die auto's en de spoeling wordt dun als je iedereen >1m60 uit de auto haalt. Jong talent zou dan in lagere klassen prima presteren, maar niet in de F1 kunnen rijden omdat ze niet in de auto passen of te zwaar zijn. Bij geen enkele sport houdt het op het hoogste niveau zo abrupt op, dat moet in de F1 ook niet zo zijn.
Tja, dat is bij MotoGP niet anders, ik kan me nog herinneren dan Loris Bas geen MotoGP contract kreeg omdat hij niet op de fiets pastte. In IndyCar was er zelfs een discussie om Danica Patrick extra gewicht mee te geven om dat ze lichter was dan de mannen.

Ook jong race talent dat sneller groeit dan hun leeftijds genoten hebben in de karing gewoon een nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Grrrrrene schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 16:58:
[...]

Beetje off topic, maar bij zowel basketbal als volleybal is lengte niet alles. Je kan het tot op zekere hoogte (pun intended) compenseren met bv snelheid, sprongkracht, techniek en inzicht. Je moet er wel wat harder voor werken, want je wordt minder snel geselecteerd, lengte is immers makkelijk te zien en een zekerheidje.

Het houdt ook niet ineens op bij de F1, in bijna iedere klasse is extra lengte en gewicht een nadeel. Bij iedere raceklasse oftewel selectieronde moet je bewijzen dat je dat kan compenseren. Ik denk daarom niet dat er heel veel rijders zijn die in aanmerking komen voor de F1 maar door hun lengte technische problemen veroorzaken, die zijn er allang uitgefilterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
[...]

Het is geen bullshit, er is een moment geweest dat gewicht erg belangrijk was, en coureurs allemaal bezig waren om maar zoveel mogelijk gewicht te verliezen.

https://www.thoughtco.com...lightweight-again-1347147
https://www.autoblog.nl/n...egens-gewichtseisen-66152
https://www.formule1.nl/n...gewichtslimiet-voor-2014/
http://edition.cnn.com/20...-driver-weight/index.html

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Grrrrrene schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:27:
[...]

Streefgewicht van Ricciardo = 69kg, voor iemand van 1.78m is dat niet veel, zeker een sportman. Bron: http://www.news.com.au/sp...686c621643593dfee0603ef52

Verstappen is vziw iets zwaarder, maar die is dan ook 1.80m. Nog steeds niet heel lang als je met 1.90m naast hem staat, maar goed: voor een coureur is dat aan de lange kant. Hulkenberg is 1.84 en weegt nog iets meer.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Mark Webber is ook 1.84 een best fors. Dat was niet altijd even makkelijk.
Lang zijn is een probleem in de formule 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:54

vhal

ಠ_ಠ

tlpeter schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 20:32:
Mark Webber is ook 1.84 een best fors. Dat was niet altijd even makkelijk.
Lang zijn is een probleem in de formule 1.
Als ik Ocon zo zie, lijkt het wel mee te vallen. Nou is hij qua bouw net een spijker met zijn 186cm :/

De rest was ook aardig bezig in januari 2017 :+

https://www.formula1.com/...7/1/drivers-training.html

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Remy schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 20:20:
[...]

Streefgewicht van Ricciardo = 69kg, voor iemand van 1.78m is dat niet veel, zeker een sportman. Bron: http://www.news.com.au/sp...686c621643593dfee0603ef52

Verstappen is vziw iets zwaarder, maar die is dan ook 1.80m. Nog steeds niet heel lang als je met 1.90m naast hem staat, maar goed: voor een coureur is dat aan de lange kant. Hulkenberg is 1.84 en weegt nog iets meer.
Max is zo jong dat die nog wel wat zal groeien hoor. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
Nog steeds bull shit als ze echt hun vinger in de keel stoppen voor die 0.001% gewichtswinst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeest
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05-10 16:43
Ome Ernst schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 16:50:
[...]

Wat je wil is dat de lucht zo laminair mogelijk de airbox instroomt. Ik kan me wel voorstellen dat er plekken zijn waar je je helm kan houden, die er voor zorgen dat er extra lucht de airbox instroomt, zonder dat dit er voor
zorgt dat de hoeveelheid lucht de er laminair zou instromen, verminderd. Maar dit zou je van te voren in een windtunnel moeten uitzoeken.
Wat leuk dat ik dit toch een keer voorbij zie komen.

Hield me al een tijd bezig en hier mijn 2cent:
ik denk dat hij door z'n hoofd schuin te houden de airflow naar de achtervleugel net genoeg veranderde om hem te doen stallen. Natuurlijk niet volledig maar net genoeg om iets meer snelheid op het rechte end te krijgen. Hij zal het een keer per toeval bemerkt hebben en in die race (waar, wanneer, ik weet het niet) meteen gebruikt hebben.

En zijn de f-ducts daarna niet ontwikkeld? Of bestond dat gat waar de rijder z'n knie tegen moest houden om 'zijn luchtkoeling' voor de achtervleugel weer uit het bodywork te laten stromen, en waarmee de achtervleugel gestalld kon worden, al voor Schumachers wiebelhoofd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DGXZ-7dXgAQJkAE?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DGXaA4pWAAAdbYR?format=jpg&name=large

[ Voor 7% gewijzigd door Jasphur op 04-08-2017 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
Kassad schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:21:
[...]

Volgens mij bij de overstap naar de V6 Turbo motoren zaten alle teams dik in de knel met gewicht omdat die nieuwe motor gewoon te zwaar was.

Ferrari heeft toen volgens mij zelfs nog een heel seizoen gereden met grote stukken kaal carbon op de engine cover omdat het een kilo aan verf scheelde.

McLaren gooide het over een iets andere boeg en wilde dat de coureurs nog wat kilo's kwijt zouden raken. Hiervoor hadden ze een handig lepeltje gefabriceerd wat het makkelijker zou maken om te kotsen. Elegantere manier van je vinger in je strot dus.

Seizoen daarna hebben ze het minimum gewicht met volgens mij 10KG omhoog gegooid, daarbij kwamen toen ook al flinke doorontwikkelingen op de motoren en was het allemaal niet meer zo'n gigantisch probleem.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

XyritZz schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 09:30:
[...]

Volgens mij bij de overstap naar de V6 Turbo motoren zaten alle teams dik in de knel met gewicht omdat die nieuwe motor gewoon te zwaar was.

Ferrari heeft toen volgens mij zelfs nog een heel seizoen gereden met grote stukken kaal carbon op de engine cover omdat het een kilo aan verf scheelde.

McLaren gooide het over een iets andere boeg en wilde dat de coureurs nog wat kilo's kwijt zouden raken. Hiervoor hadden ze een handig lepeltje gefabriceerd wat het makkelijker zou maken om te kotsen. Elegantere manier van je vinger in je strot dus.

Seizoen daarna hebben ze het minimum gewicht met volgens mij 10KG omhoog gegooid, daarbij kwamen toen ook al flinke doorontwikkelingen op de motoren en was het allemaal niet meer zo'n gigantisch probleem.
Klopt die tijdlijn wel? v6 turbo kwam pas in 2014 en de voorgaande comments over 'lepeltje' gaan over 2010-2012?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-10 10:48
Ik denk dat hem stevig is ingepeperd dat hij maar 1 doelstelling in de media mag ventileren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Dat ontken ik ook niet, maar dat is wat compleet anders dan vlak voor de race je vinger in je strot duwen, dat verhaal is bullshit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
YakuzA schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:12:
[...]

Klopt die tijdlijn wel? v6 turbo kwam pas in 2014 en de voorgaande comments over 'lepeltje' gaan over 2010-2012?
Zou kunnen dat ik het volledig mis heb. Ik dacht dat de grootste problemen ontstonden bij de introductie van de V6T en ERS wat in de beginfase gewoon zo zwaar was dat teams als Sauber zelfs een half jaar boven het minimum gewicht zaten.

Wat dat betreft overigens ook wel bijzonder dat ze dan enkele jaren later weer dik onder het minimum zitten en weer ballast in de auto's toe zijn gaan voegen. Geeft wel aan hoe hard de ontwikkelingen in deze sport gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
XyritZz schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:39:
[...]

Zou kunnen dat ik het volledig mis heb. Ik dacht dat de grootste problemen ontstonden bij de introductie van de V6T en ERS wat in de beginfase gewoon zo zwaar was dat teams als Sauber zelfs een half jaar boven het minimum gewicht zaten.

Wat dat betreft overigens ook wel bijzonder dat ze dan enkele jaren later weer dik onder het minimum zitten en weer ballast in de auto's toe zijn gaan voegen. Geeft wel aan hoe hard de ontwikkelingen in deze sport gaan.
Volgens mij zat Mercedes begin dit jaar zeker niet dik onder het minimum, waardoor ze niet de mogelijkheid hadden om met ballast te schuiven. Een van de redenen waarom Hamilton zonder drinkfles heeft gereden. Minder gewicht, waardoor de verkregen marge gebruikt kon worden om te schuiven met ballast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

XyritZz schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 11:39:
[...]

Ah, dat was het.

In 2009-later reden ze met de V8 met (K)ERS. Dan zullen ze toen inderdaad last gehad hebben van het extra gewicht.
With the introduction of KERS in the 2009 season, only four teams used it at some point in the season: Ferrari, Renault, BMW and McLaren. Eventually, during the season, Renault and BMW stopped using the system.

PSN

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DGYIc4YVwAAj7Zr?format=jpg&name=large

Gezien het redelijk komkommer is deze paar weken.

WIN WIN WIN een race in de echte F1 simulator van Mercedes

https://www.mercedesamgf1...rive-at-brackley-ungated/

Strafpunten en reprimandes tot nu toe

Strafpunten per coureur
Daniil Kvyat- 10
Sebastian Vettel- 7
Kevin Magnussen- 7
Stoffel Vandoorne- 5
Sergio Pérez- 5
Jolyon Palmer- 5
Carlos Sainz- 5
Nico Hülkenberg- 4
Esteban Ocon- 4
Romain Grosjean- 3
Max Verstappen- 3
Felipe Massa- 2
Lewis Hamilton- 2
Pascal Wehrlein- 2
Daniel Ricciardo- 0
Kimi Räikkönen- 0
Marcus Ericsson- 0
Fernando Alonso- 0
Lance Stroll- 0
Valtteri Bottas- 0

Reprimandes per coureur
Sergio Pérez- 2 (*)
Sebastian Vettel- 1
Lance Stroll- 1
Daniel Ricciardo- 1 (*)
Carlos Sainz- 1

* Eén ontvangen reprimande betreft geen 'driver infringement'

Afbeeldingslocatie: http://adn.gpupdate.net/large/310452.jpg

Via GPupdate

[ Voor 124% gewijzigd door Jasphur op 04-08-2017 16:54 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nachtnet

Zomerstop.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Kwam deze net tegen:

Het publiek bedankt Renault voor de testrit van Kubica en visa versa.
Dat doet die monteurs toch ook wel wat lijkt mij, stel je voor wanneer KUB daadwerkelijk Palmer vervangt.

#komkommertijd

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Haha dat VET handdoek. Geniaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:08

d0s

sssst

Wat mij betreft had Bottas ook wel wat strafpunten mogen hebben. Omdat het zo'n rustig figuur is valt e.e.a. niet op maar hij heeft absoluut wat acties gehad die bestraft hadden moeten worden.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Even voor de compleetheid (t/m 2014, gezien Sutil er nog bij zit: er missen dus wat coureurs die in 2015/2016/2017 erbij zijn gekomen): het gewicht van de coureurs 3 jaar geleden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7RGEWAF4zuqZAOVnYrA5yLLu/full.jpg

Massa = 59kg, Hulkenberg 74kg. De rest zit daar ergens tussenin. Denk dat het nu door de 'muscle-up' voor 2017-wagens iets meer is geworden, maar goed.

Ik kan me herinneren van vlak voor of na de start van het seizoen dit jaar dat Force India moeite had met het gewicht van de auto (vooral versnellingsbak :? ), waardoor Ocon en Perez de spieren (= dus gewicht) die ze net aangekomen waren voor de snellere auto's, weer wat moesten inleveren.

Oh well, paardenjockeys iemand? ;)

In anders nieuws: Sainz wil alleen een Red Bull Racing-stoeltje: https://www.pitpass.com/5...y-target-is-Red-Bull-seat - wordt toch echt lastig gezien VER en RIC nog tot eind 2018 onder contract staan @ RBR.

edit: in weer ander nieuws: de Renault-engineer van Kubica is geïnterviewd.

TL:DR;

- Arm etc = geen enkel probleem voor bewegingen in de cockpit
- Geen snelle tijd neer kunnen zetten door rode vlagen + high fuel load
- Prima performance op een zware baan bij hete omstandigheden
- Renault F1 zal mogelijk tijdens een free practice dit jaar Kubica opnieuw inzetten om nog beter te kunnen beoordelen wat zijn performance is tov PAL en HUL. Een big IF in dit geval.

Org interview: http://globoesporte.globo...-do-teste-de-kubica.ghtml

Google Translate-versie: hier

[ Voor 32% gewijzigd door Remy op 04-08-2017 23:12 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:01

sjaool

Every life should have 9 cats

Remy schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 23:02:
- wordt toch echt lastig gezien VER en RIC nog tot eind 2018 onder contract staan @ RBR.
Max zelfs tot eind 2019. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

http://www.autosport.com/news/report.php/id/131127

Heel stuk over de laatste aero update voor RB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Formula 1 item over Kubica, excuses voor de FB link. ;)
https://www.facebook.com/Formula1/videos/867562643400719/

Op 2:00 goed te zien dat hij eigenlijk zo goed als niks meer kan met die linkerarm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DGd7zzkUIAAkD_V?format=jpg&name=large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nachtnet

Zomerstop is volgens mij nu echt van kracht..

Maar dan klik je even door en kom je nog allerlei video's tegen die je niet bekend voorkomen..

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=wJiwDq7sAF4]
[YouTube: https://youtu.be/su0gKFZ529s]

[ Voor 66% gewijzigd door nachtnet op 06-08-2017 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Jezus wat slecht, die van 'a day in the life' :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

AzzKickah schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 00:59:
Jezus wat slecht, die van 'a day in the life' :X
Tja de sponsor van de horloges wil blijkbaar ook exposure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-10 11:50

Martinspire

Awesomeness

Welke sponsor was dat dan? Want tag heuer heeft toch geen (Android) watches?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elfjes
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Martinspire schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 09:09:
https://tweakers.net/zoeken/?keyword=tag+heuer

Bla bla bla...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Martinspire schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 09:09:
Jawel, nieuws: 'Tag Heuer brengt smartwatch met vervangbaar uurwerk uit'

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:38
UltraSub schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 18:42:
Formula 1 item over Kubica, excuses voor de FB link. ;)
https://www.facebook.com/Formula1/videos/867562643400719/

Op 2:00 goed te zien dat hij eigenlijk zo goed als niks meer kan met die linkerarm.
Kubica heeft letsel aan zijn RECHTER arm. Kijk maar naar deze foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Wat bedoelt Pirelli hiermee? Haha

https://mobile.twitter.co...status/894203932184006656

Heel gaaf filmpje over KUB

https://mobile.twitter.com/f1/status/894251357569302528

[ Voor 32% gewijzigd door Jasphur op 06-08-2017 19:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraSub
U123456 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 17:52:
[...]
Kubica heeft letsel aan zijn RECHTER arm. Kijk maar naar deze foto.
Ik schreef links, bedoelde rechts natuurlijk. Zoals ook te zien is in het filmpje waar ik naar linkte ;)

(Of dat van @Jasphur hierboven, zelfde filmpje maar dan geen FB)

[ Voor 8% gewijzigd door UltraSub op 06-08-2017 20:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Als we toch op de Kubica tour gaan. ;)

YouTube: Robert Kubica speaking about Max Verstappen

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:17
Aardig verhaal over Ferrari in de f1
https://drivetribe.com/p/...ium=fb&utm_source=organic

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DGkmwe3XgAE3yZX.jpg:large
Nürburgring 1975 via @Stuart_Dent

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/1a/31/03/1a3103b2907c638515c86e6a066114b5.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/a4/d1/f1/a4d1f16a0a345af2616cdb5451f25c8d.jpgAfbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/f1/c5/1f/f1c51fcccf9c1f8370f10d1fbb26febd--animation-london.jpg

Haha. Even zoeken naar leuke F1 plaatjes in deze tijd van komkommers. Kom ik deze Pintrest tegen.
https://www.pinterest.com/F1SocialPress/f1-airborne/ geweldig :D

[ Voor 21% gewijzigd door Jasphur op 07-08-2017 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06:34

Komkommertijd gaat door :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-10 16:17
Lekker awkward die 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Ik had maar 75% haha. Maar het grootste deel was inderdaad vrij makkelijke :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Red Bull in vakantiestemming...

Okay, het is al uit 2010 maar ze recyclen het zelf ook op Twitter... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
nachtnet schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 00:27:
[video]

Zomerstop is volgens mij nu echt van kracht..
Zou daar dan iemand buiten beeld van de camera gehurkt bij de lichtschakelaar aan het tellen zijn eenentwintig, tweeëntwintig, 1 schakelaar uit, eenentwintig, tweeëntwintig, 1 schakelaar uit, eenentwintig, tweeëntwintig, 1 schakelaar uit, eenentw.....
De opa van Bongard :+

[ Voor 27% gewijzigd door FastFred op 07-08-2017 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik weet niet of Alonso loopt te trollen of dat ie echt geen zin heeft.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nachtnet

Mika over Senna als teamgenoot.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

RTL GP Q&A met Nico Hülkenberg

[ Voor 3% gewijzigd door sjaool op 07-08-2017 19:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
https://www.formula1.com/...lery--f1-test-debuts.html

mooi overzichtje met de debuutwagens van de huidige f1 grid.

Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/features/2017/8/gallery--f1-test-debuts/_jcr_content/featureContent/manual_gallery_11/image1.img.1920.medium.jpg/1501859180480.jpg
spoiler:
ALO - 1999 Minardi

Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/features/2017/8/gallery--f1-test-debuts/_jcr_content/featureContent/manual_gallery_9/image1.img.1920.medium.jpg/1501859180535.jpg
spoiler:
ERI - 2009 Brawn

Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/features/2017/8/gallery--f1-test-debuts/_jcr_content/featureContent/manual_gallery_1/image1.img.1920.medium.jpg/1501859176205.jpg
spoiler:
RAI - 2000 Sauber

Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/features/2017/8/gallery--f1-test-debuts/_jcr_content/featureContent/manual_gallery_12/image1.img.1920.medium.jpg/1501859179721.jpg
spoiler:
VER - 2014 Toro Rosso
Pagina: 1 ... 24 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is het topic voor 2017. Discussie over het nieuwe seizoen kan inmiddels in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 *O*

Alle weekend-topics van 2017: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1