[F1] Seizoen 2017 - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 71 Laatste
Acties:
  • 402.951 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaMarcus schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 12:19:
https://www.f1today.net/n...bij-renault-in-te-stappen

[...]

Tot zover alle geruchten over Sainz of Kubica die vanaf Spa in de Renault zitten.
Nergens wordt gezegd dat Sainz niet in gaat stappen. De steun voor Palmer is elke keer zo minimaal als wat. Vorige race nog de uitspraak van Renault: Palmer hoeft zich niet druk te maken of hij rijdt in Hongarije. Nu: Palmer wordt dit jaar niet vervangen door Kubica.
Nu verwacht ik eigenlijk wel dat Palmer het jaar gewoon volmaakt, maar zo lang Renault niet zegt "Palmer rijdt 100% zeker de rest van het jaar" kan er van alles gebeuren.

Edit: ik veracht niet dat Sainz nu overstapt naar Renault. Waarom zouden ze dan nog aan Kubica's terugkeer werken? Hulkenberg zit er niet voor 1 jaar en Sainz gaat echt niet overstappen voor een half seizoen.
Alleen als tijdens de test direct duidelijk wordt dat Kubica niet kan terugkeren, zie ik een kleine stoelendans in de zomerstop nog gebeuren.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2017 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-10 14:52
Was dit artikel al geplaatst?
Ex Mercedes motorbouwer Illien wil best een motor bouwen. Maar dan moeten de regels aangepast worden naar een goedkopere versie en hij moet nog een partner zoeken.

https://www.motorsport.co...21-engine-project-933169/

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Jasphur schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 08:57:
[knip]
Ik heb het eerder gezegd en nu nog eens. We kennen de Halo nu alleen in zijn prototype vorm op 2016 wagens. Volgens jaar word deze volledig geintegreerd met de aero van de gehele wagen en zal er mbt vormgeving behoorlijk wat gaan veranderen denk ik.
Ga er maar van uit dat het nog steeds lelijk is. Net als de piemelneuzen die nog steeds niet helemaal verdwenen zijn, daar hoopten we ook van dat ze er niet zouden komen.

[ Voor 22% gewijzigd door Tleilaxu op 27-07-2017 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:49
Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 12:27:
[...]

Nergens wordt gezegd dat Sainz niet in gaat stappen. De steun voor Palmer is elke keer zo minimaal als wat. Vorige race nog de uitspraak van Renault: Palmer hoeft zich niet druk te maken of hij rijdt in Hongarije. Nu: Palmer wordt dit jaar niet vervangen door Kubica.
Nu verwacht ik eigenlijk wel dat Palmer het jaar gewoon volmaakt, maar zo lang Renault niet zegt "Palmer rijdt 100% zeker de rest van het jaar" kan er van alles gebeuren.

Edit: ik veracht niet dat Sainz nu overstapt naar Renault. Waarom zouden ze dan nog aan Kubica's terugkeer werken? Hulkenberg zit er niet voor 1 jaar en Sainz gaat echt niet overstappen voor een half seizoen.
Alleen als tijdens de test direct duidelijk wordt dat Kubica niet kan terugkeren, zie ik een kleine stoelendans in de zomerstop nog gebeuren.
In het artikel op nu.nl wordt dit wel iets duidelijker gezegd:
"We blijven Jo steunen, er is absoluut geen verandering in de plannen", zegt teambaas Cyril Abiteboul zaterdag tegen Autosport.

[ Voor 0% gewijzigd door stefanass op 27-07-2017 12:59 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:29
nu.nl & f1today gebruiken beiden natuurlijk een eigen interpretatie en vertaling van het oorspronkelijke artikel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefanass schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 12:58:
[...]

In het artikel op nu.nl wordt dit wel iets duidelijker gezegd:

[...]
En GPupdate:
I can confirm that Jo will be driving in Spa, and the plan is for him to drive until the end of the season.
Dit geeft niet bijzonder veel vertrouwen dat hij voor 2017 volwaardig wordt gesteund. Waarom zegt hij niet "I can confirm that Jo will be driving until the end of the season"? Omdat het nog niet vast staat :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2017 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
nachtnet schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 13:00:
nu.nl & f1today gebruiken beiden natuurlijk een eigen interpretatie en vertaling van het oorspronkelijke artikel. :)
Uiteraard, daarom even het "originele" artikel erbij gepakt;
"It is not a short-term plan and it is not a short-term option to do anything with our driver line-up."

"I can confirm that Jo will be driving in Spa and the plan is for him to drive until the end of the season."
Dit is redelijk duidelijke taal, maarja in de F1 kan alles morgen ineens anders zijn ;)

Voor 2018 lijkt me de kans dat Palmer blijft erg klein. Gewoon niet goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Met het verhaal punten in Hongarije critical voor Palmer hebben ze altijd een mogelijkheid om te zeggen, omstandigheden zijn veranderd, Kubica komt zijn plaats innemen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Ziggo's Jack & Olav doen vrijdag (morgen dus) 13:45 een Facebook Live-sessie. Stel je vragen: https://twitter.com/ZiggoSportF1/status/890529748136456194

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Porsche stapt dus eind 2017 uit WEC (en dus ook Le Mans). Geen F1 nieuws, maar in het licht van Mercedes' vertrek uit DTM kampioenschap wel interessant voor F1.

Er was, ook in dit topic, veel kritiek op de regelgeving van F1, waarbij de stellingen waren:
- Laat regels vrijer, zoals in WEC
- Old school auto's, zoals DTM, moeten terug

Beiden stellingen blijken voor de betreffende klasses niet geholpen te hebben. DTM is niet meer van deze tijd en WEC biedt kennelijk te weinig exposure. Eerst Audi weg, nu Porsche weg. Nu alleen nog Toyota over die ervoor moet zorgen dat een LMP1 auto wint.

De huidige F1 regels hebben het dan toch beter gedaan, aangezien er nog geen manufacturer weg is gegaan. Met de gesprekken over de (nog) betere motorenregels in 2021, ziet het er stiekem best goed uit voor F1.

Interessantste is voor mij vooral hoe F1 eruit gaat zien in de generatie na de 2021 regels, die ongeveer 8 jaar van kracht moeten blijven. Tegen 2029 gaan we dus écht zien waar de autosportwereld heen wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:25
Requiem19 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 13:25:
Er was, ook in dit topic, veel kritiek op de regelgeving van F1, waarbij de stellingen waren:
DTM zijn verre van old school auto's. Dat zijn praktisch prototypes.
Ausi V8's dat zijn old school auto's

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-10 20:54
stefanass schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 13:05:
[...]

Uiteraard, daarom even het "originele" artikel erbij gepakt;

[...]

Dit is redelijk duidelijke taal, maarja in de F1 kan alles morgen ineens anders zijn ;)

Voor 2018 lijkt me de kans dat Palmer blijft erg klein. Gewoon niet goed genoeg.
Moa niet goed genoeg? Bekijk zijn historie sinds hij de F1 in gegaan is, de races die hij kon rijden (pech van Max is niks vergeleken de pech die Palmer al jaren heeft) deed hij gewoon goed. Ene race beter dan zijn teamgenoot en de ander iets slechter.
Palmer is gewoon een echte pechvogel, elk jaar barst het van de pech.

Bekijk zijn wikipedia maar eens voor de lol (en dan vooral het F1 gedeelte), dan denk je echt van: wow Max heeft dit jaar echt een top seizoen qua betrouwbaarheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
SnowDude schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 13:28:
[...]

DTM zijn verre van old school auto's. Dat zijn praktisch prototypes.
Ausi V8's dat zijn old school auto's
Old school in the sense: verbrandingsmotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:25
Renault heeft iemand nodig die die auto sneller kan maken. Iemand die goede feedback geeft. Alleen hard rijden is niet genoeg als je hoger op wil komen als constructeur. Maar ik werk niet bij Renault dus ik weet niet of de feedback van Palmer beter of slechter is dan die van Hulkenberg of Kubica. Feit blijft Renault is geen liefdadigheidsinstelling ze moeten toch wat winst halen uit het feit dat Kubica in die auto stapt. Het kan ook alleen PR technisch zijn. Ik bedoel kijk maar hoeveel er nu in de pers over Renault wordt gepraat.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:55

Oekol

waka waka hey hey

Nieuwe content van van tests van de halo online.

Afbeeldingslocatie: https://media3.giphy.com/media/KijmmcKP62qWs/giphy.gif

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:20

CoronelHimself

Division Brabant

Requiem19 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 13:25:
Porsche stapt dus eind 2017 uit WEC (en dus ook Le Mans). Geen F1 nieuws, maar in het licht van Mercedes' vertrek uit DTM kampioenschap wel interessant voor F1.

Beiden stellingen blijken voor de betreffende klasses niet geholpen te hebben. DTM is niet meer van deze tijd en WEC biedt kennelijk te weinig exposure. Eerst Audi weg, nu Porsche weg. Nu alleen nog Toyota over die ervoor moet zorgen dat een LMP1 auto wint.

De huidige F1 regels hebben het dan toch beter gedaan, aangezien er nog geen manufacturer weg is gegaan. Met de gesprekken over de (nog) betere motorenregels in 2021, ziet het er stiekem best goed uit voor F1.

Interessantste is voor mij vooral hoe F1 eruit gaat zien in de generatie na de 2021 regels, die ongeveer 8 jaar van kracht moeten blijven. Tegen 2029 gaan we dus écht zien waar de autosportwereld heen wil.
De geruchten gingen al een tijdje, overigens gaat dit alleen over de LMP1's en niet de GT's. Het WEC kampioenschap kost een fabrikant naar verluid 250 miljoen euro per jaar. Wat ongeveer de helft van een topteam uit de F1 is, maar daar is de exposure veel groter en dus interessanter voor bedrijven. Als de ASO snel handelt kunnen ze het kampioenschap voor volgend jaar nog redden, door hetzelfde te doen als men in de USA heeft gedaan. LMP2 chassis combineren met fabrikantsmotoren.

De DTM was al een tijd vervallen van tourwagens naar prototypes. Alle wagens zien er nagenoeg hetzelfde uit (zelfde chassis??) en vergelijkbare motoren. Wel frapant dat juist Mercedes als pleitbezorger van de nieuwe regels in de DTM (vergelijkbaar met Super GT in Japan), nu alsnog eruit stapt.

Het lijkt erop dat meer en meer fabrikanten gaan overstappen naar de Formule E. Of dit op lange termijn een succes wordt weet ik niet. Vind er zelf niet zoveel aan. Geen geluid en de wagens zien er lelijk uit maar dat is in de F1 ook. Maar het zijn vooral de inspiratieloze circuits waarop geraced wordt. Ik snap dat het interessant is om in hartje Parijs of New York te rijden. Maar voor het echte racen is het vergelijkbaar met de F1 in Monaco. En dat trekt ook op niks.

En een nieuwe motorfabrikant in de F1 gaat alleen komen als de regels significant gaan wijzigen, want nu kunnen maar een handvol bedrijven zowel de motor als het hele hybride-gebeuren aanbieden. De FIA kan natuurlijk een bedrijf als Illmor, Cosworth of Judd subsidiëren want anders gaat dat al helemaal niet gebeuren, zeker niet nu het met Honda nog altijd zo slecht gaat.

Steam - PTR83

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
offtopic:
OT, maar dít, inderdaad! De ene keer dat ze op een normaal circuit reden (mexico, IIRC), was het meteen erg leuk om te kijken imho.
CoronelHimself schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 14:21:
[...]

Het lijkt erop dat meer en meer fabrikanten gaan overstappen naar de Formule E. Of dit op lange termijn een succes wordt weet ik niet. Vind er zelf niet zoveel aan. Geen geluid en de wagens zien er lelijk uit maar dat is in de F1 ook. Maar het zijn vooral de inspiratieloze circuits waarop geraced wordt. Ik snap dat het interessant is om in hartje Parijs of New York te rijden. Maar voor het echte racen is het vergelijkbaar met de F1 in Monaco. En dat trekt ook op niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
[...]
Het is de techniek die relevant blijft nu de transitie naar elektrische auto's is begonnen.

Wat dat betreft vind ik het jammer alss F1 per 2021 voor een motor-formule kiest die voor de constructeurs minder relevantie heeft (zoals nu: hoge thermodynamische efficiëntie) dan wat er voor straatauto's wordt ontwikkeld.

Het risico bestaat dat je daarmee naast motorfabrikanten ook andere sponsoren mee verliest die zich niet willen associëren met dat fossiele (brandstof + verouderd) imago

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisfr
  • Laatst online: 09:16
Toch geen Honda motoren voor Sauber
http://www.nu.nl/formule-...onda-volgend-jaar-af.html
Benieuwd wat ze nu achterin gaan leggen. Het leek me voor Sauber een goede deal.

[ Voor 81% gewijzigd door dennisfr op 27-07-2017 16:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06:34
FIA heeft een presentatie gegeven over de halo en de resultaten die zij hebben na onderzoek: http://www.skysports.com/...d-of-f1-2018-introduction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:32

Player1S

Probably out in the dark

dennisfr schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 16:34:
Toch geen Honda motoren voor Sauber
http://www.nu.nl/formule-...onda-volgend-jaar-af.html
Benieuwd wat ze nu achterin gaan leggen. Het leek me voor Sauber een goede deal.
Iemand die ze een betere deal heeft gegeven of de investeerders willen er meer geld in steken.
Sauber is nog steeds geen vetpot en reken maar dat de Honda motoren geen vermogen kosten (in vergelijking met de rest). In die positie zit Honda simpelweg niet.

Ik denk goedkope(re) (of zelfs gratis) Ferrari of Mercedes met als tegenprestatie minimaal 1 stoeltje voor een rijder naar keuze van de leverancier.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
ANdrode schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 15:12:
[...]

Het is de techniek die relevant blijft nu de transitie naar elektrische auto's is begonnen.

Wat dat betreft vind ik het jammer alss F1 per 2021 voor een motor-formule kiest die voor de constructeurs minder relevantie heeft (zoals nu: hoge thermodynamische efficiëntie) dan wat er voor straatauto's wordt ontwikkeld.

Het risico bestaat dat je daarmee naast motorfabrikanten ook andere sponsoren mee verliest die zich niet willen associëren met dat fossiele (brandstof + verouderd) imago
Persoonlijk vind ik het wel fijn dat F1 door blijft gaan met de ontwikkeling van ICE's. De tijd dat F1 wagens innovatief waren (of moesten zijn) voor uiteindelijk straat gebruik is voorbij. Het verliezen van sponsoren zal wel meevallen, tenminste voor de aankomende 30 jaar. Want een tweedehands hybride die je koopt over 10 jaar rijdt voor een deel toch ook nog op brandstof. Laat de F1 gewoon lekker een race zijn met wagens die tot op de namometer zijn uitgelanceerd op soft- en hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
LopendeVogel schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 13:30:
[...]
Moa niet goed genoeg? Bekijk zijn historie sinds hij de F1 in gegaan is, de races die hij kon rijden (pech van Max is niks vergeleken de pech die Palmer al jaren heeft) deed hij gewoon goed. Ene race beter dan zijn teamgenoot en de ander iets slechter.
Palmer is gewoon een echte pechvogel, elk jaar barst het van de pech.

Bekijk zijn wikipedia maar eens voor de lol (en dan vooral het F1 gedeelte), dan denk je echt van: wow Max heeft dit jaar echt een top seizoen qua betrouwbaarheid.
Hij heeft dit seizoen inderdaad vaak pech. Maar als jij zegt dat "hij het gewoon goed deed" in de races die hij wel kon rijden, dan vraag ik me toch af in welke races hij echt iets goeds heeft laten zien. Ik kan me namelijk niets voor de geest halen.

Dit seizoen wordt ie, als ie geen pech heeft, toch redelijk om de oren gereden door z'n teamgenoot, in zowel kwali als race. In 2016 had hij 3x mechanisch pech maar viel hij ook 3x uit met een crash waarbij hij in alle gevallen zelf schuldig was of in ieder geval niet vrijuit ging.

Het punt is dat je als je 2 volle seizoenen in F1 rijdt en daar wilt blijven, je iets zal moeten laten zien waardoor een team je wil hebben. Als iedereen bij de naam Palmer alleen maar denkt "pechvogel" zonder dat daar positieve uitschieters tegenover staan wordt het gewoon heel lastig. Hij zal in de rest van het seizoen echt iets goeds moeten laten zien, anders is het denk ik toch gewoon over & sluiten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nachtnet
via de post eerder vandaag over de verslaggever van CNN (Amanda Davies) kreeg ik een tweet over de foto's van Joshua Paul. Die fotograaf met die 4x5 camera uit 1913.

http://edition.cnn.com/20...paul-f1-lollipop-magazine

Afbeeldingslocatie: https://i2.cdn.cnn.com/cnnnext/dam/assets/170726074954-104-year-old-camera-joshua-paul-f1-lollipop-magazine-07-exlarge-169.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i2.cdn.cnn.com/cnnnext/dam/assets/170726075335-104-year-old-camera-joshua-paul-f1-lollipop-magazine-13-exlarge-169.jpg

Blijkbaar is die camera ook nog eens door het Lotus team herstelt
"The camera broke in 2015 during my second season when I was in Budapest," Paul recalls. "One of the Lotus mechanics asked to see the camera and I said 'sorry it's broken.'

"He said 'Oh bring it in, we'll fix it.'

"The Lotus mechanics took the camera apart and we found all sorts of different pieces, tapes and screws, and we basically rebuilt the camera.

"In the meantime, Pastor Maldonado had crashed his car in one of the pre-practice sessions so it came in damaged and basically had to be completely rebuilt for the next morning session.

"But for about 30 minutes the Lotus guys and I hung out and talked about the shutter curtain and what it's made of, what the best tape it would be for it, and then he took some out...

"It's been working ever since!"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is het hele Kubica verhaal meer een PR iets, dan een daadwerkelijke poging om Kubica weer als échte rijder aan het werk te krijgen.

Begrijp mij niet verkeerd, diep respect voor Kubica dat hij zichzelf weer tot op dit punt terug heeft weten te vechten, dat is van wereldklasse.

Maar als je het dan van een afstandje bekijkt; hij wás voor het ongeluk best aardig maar nog niet op zo'n manier dat je er wonderen van verwacht, en nu zou hij, mét een handicap die hij gewoon heeft, en een jarenlange pauze tussendoor, beter moeten presteren dan jonge honden die fysiek top zijn.

Na de eerste testrondjes kwamen er vanuit Renault al duidelijk geluiden dat Kubica niet écht competitief meer zou worden. Nu wordt hij komende tijd als testrijder neergezet, volgens mij doen ze dat als waardering voor zijn strijd, is het meer een soort van beloning, dan een serieuze overweging hem weer terug te brengen.

Heel crú gezegd zit er op het moment ook nog genoeg talent in de pijplijn, om een 'gehavende ex-coureur' weer aan het werk te moeten zetten. Heel lullig voor Kubica, maar hij is een liability, meer dan een jong talent dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:07
[...]

De geruchten gingen al een tijdje, overigens gaat dit alleen over de LMP1's en niet de GT's. Het WEC kampioenschap kost een fabrikant naar verluid 250 miljoen euro per jaar. Wat ongeveer de helft van een topteam uit de F1 is, maar daar is de exposure veel groter en dus interessanter voor bedrijven. Als de ASO snel handelt kunnen ze het kampioenschap voor volgend jaar nog redden, door hetzelfde te doen als men in de USA heeft gedaan. LMP2 chassis combineren met fabrikantsmotoren.
ACO, de ASO is van de Dakar en Tour de France ;)

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:54
Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 17:48:
Volgens mij is het hele Kubica verhaal meer een PR iets, dan een daadwerkelijke poging om Kubica weer als échte rijder aan het werk te krijgen.

Begrijp mij niet verkeerd, diep respect voor Kubica dat hij zichzelf weer tot op dit punt terug heeft weten te vechten, dat is van wereldklasse.

Maar als je het dan van een afstandje bekijkt; hij wás voor het ongeluk best aardig maar nog niet op zo'n manier dat je er wonderen van verwacht, en nu zou hij, mét een handicap die hij gewoon heeft, en een jarenlange pauze tussendoor, beter moeten presteren dan jonge honden die fysiek top zijn.

Na de eerste testrondjes kwamen er vanuit Renault al duidelijk geluiden dat Kubica niet écht competitief meer zou worden. Nu wordt hij komende tijd als testrijder neergezet, volgens mij doen ze dat als waardering voor zijn strijd, is het meer een soort van beloning, dan een serieuze overweging hem weer terug te brengen.

Heel crú gezegd zit er op het moment ook nog genoeg talent in de pijplijn, om een 'gehavende ex-coureur' weer aan het werk te moeten zetten. Heel lullig voor Kubica, maar hij is een liability, meer dan een jong talent dat is.
Ik had hier gelezen dat hij in de simulator juist sneller was dan Hulkenberg en dus ook Palmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arjantje72 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 18:19:
[...]

Ik had hier gelezen dat hij in de simulator juist sneller was dan Hulkenberg en dus ook Palmer.
Alleen in de simulator heb je geen g-krachten, waar zijn handicap in mee gaat spelen. Wat ik gelezen heb is dat zijn fysieke conditie niet voldoende is, dat hij last krijgt van z'n arm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 18:36:
[...]

Alleen in de simulator heb je geen g-krachten, waar zijn handicap in mee gaat spelen. Wat ik gelezen heb is dat zijn fysieke conditie niet voldoende is, dat hij last krijgt van z'n arm.
Dat zou kunnen, maar hij had toch meerdere gp's aaneen afgelegd qua kilometers?
Ben wel benieuwd in ieder geval.
Ik snap de hype ook niet helemaal. Een Nick Heidfeld(teamgenoot en ook een grijze muis) was toch vaak sneller?
Ik vond hem niet speciaal iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-10 20:14

FlipFluitketel

Frontpage Admin

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Die was al voorbij gekomen in het andere topic. Just saying. ;)

Dit daarentegen niet. :P

[ Voor 14% gewijzigd door DaniëlWW2 op 27-07-2017 19:44 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaniëlWW2 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 19:43:
Die was al voorbij gekomen in het andere topic. Just saying. ;)

Dit daarentegen niet. :P
[video]
Ik begrijp er weinig van. Kimi brilliant met nog veel in de pijplijn? In welk universum? In de tijd dat Ralph nog reed was Kimi beter. Ik denk juist dat er nog maar één reden is dat Kimi nu nog rijdt, en dat is dat Vettel hem als teammaat geëist heeft. Met alle respect voor Kimi's carriere, afgezien van een opvlieging, wordt hij de afgelopen anderhalf jaar door de duvel en z'n ouwe moer links en rechts gepasseerd.

Honda/McLaren, dan zal het wel exit Alonso zijn dit jaar. Jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:15

Edd

In navolging van het nieuws gisteren van Sauber, hebben ze vandaag bekend gemaakt door te gaan met Ferrari. Een multi-year deal:
https://www.sauberf1team....ent-with-scuderia-ferrari

Ik heb zo het vermoeden dat ze ook wat talenten voor Ferrari in de F1 zullen laten debuteren. Misschien zien we volgend jaar Leclerc al?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:32

Player1S

Probably out in the dark

Edd schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 09:59:
In navolging van het nieuws gisteren van Sauber, hebben ze vandaag bekend gemaakt door te gaan met Ferrari. Een multi-year deal:

Ik heb zo het vermoeden dat ze ook wat talenten voor Ferrari in de F1 zullen laten debuteren. Misschien zien we volgend jaar Leclerc al?
Dat was dus de betere deal die ze hebben gekregen O-)
Zal inderdaad een stoeltje bij horen voor Ferrari talent.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Laatst online: 08-10 15:07
Wel tof voor ze dat ze weer latest spec engines krijgen. Zal best behoorlijk schelen, kijk bv maar naar Haas. Moeten ze nu alleen nog betere Aero krijgen:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Edd schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 09:59:

Dag Wehrlein....

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Inderdaad WEH zal 2018 niet halen.. (iig niet op de f1 grid.) Misschien nog een laatste jaar mercedes DTM en dan FE voor WEH?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
En daarmee nog de geruchten McL / Honda voeren:
http://www.auto-motor-und...rosso-honda-12398955.html

Volgens AMuS hoopt McL op een switch van STR Renault naar Honda, zodat McL naar Renault zou kunnen.. Ik zie dat niet gebeuren. McL-Honda & STR-Renault voor 2018.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
Dit is op zich een tof concept. De Halo naar de rijder customizen

Afbeeldingen in de tweet

https://twitter.com/seanbulldesign/status/890882586779799552

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08-10 15:21
Wat mij betreft gewoon een plexiglas halo zodat je dat ding niet hoeft te zien. En Vettel zit dat onding te verdedigen met de opmerking dat Justin Wilson nog geleefd zou hebben met de halo.
Ten eerste reed Wilson Indycar en geen Formule 1 en ten tweede werkt een halo op een oval niet omdat het zicht belemmerend is op ovals. Dat hebben ze vorig al uitgetest.

Ik blijf erbij, wil je de F1 echt veilig maken dan begrens je de snelheid op bv 100 km/uur en met de huidige auto's ben je dan vrijwel helemaal safe.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-10 12:59
Jasphur schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:39:

Afbeeldingen in de tweet

You can polish a turd, but it will still be a turd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-10 11:50

Martinspire

Awesomeness

Jasphur schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:39:

Afbeeldingen in de tweet

Inderdaad al iets beter en maakt een rijder herkenbaarder dan zonder Halo denk ik. Alleen al een andere kleur van het hele ding zou al helpen. Liever hebben we hem niet natuurlijk, maar als ze hem doen, dan doe maar zo ja.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
Martinspire schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 15:47:
[...]

Inderdaad al iets beter en maakt een rijder herkenbaarder dan zonder Halo denk ik. Alleen al een andere kleur van het hele ding zou al helpen. Liever hebben we hem niet natuurlijk, maar als ze hem doen, dan doe maar zo ja.
Ja of lekker coureurs zelf de keuze laten maken of ze dat ding willen of niet. Scheid je gelijk de mannen van de mietjes.

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

caspervc schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 16:20:
[...]

Ja of lekker coureurs zelf de keuze laten maken of ze dat ding willen of niet. Scheid je gelijk de mannen van de mietjes.
Dan ben ik bang dat ze kiezen voor de Halo vanwege het feit dat het waarschijnlijk aerodynamischer is en dus een snellere auto oplevert. Al heb ik daar geen bevestiging van. Maar ik heb wel het idee dat de designers daar wel raad mee weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Geruchten over Sauber zijn dat GIO bij Sauber gaat rijden en niet LEC. (via @Reaganpeet Reagan Mackenzie.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-10 21:41

pinda powerrr

Slow down...

nachtnet schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 17:11:
Geruchten over Sauber zijn dat GIO bij Sauber gaat rijden en niet LEC. (via @Reaganpeet Reagan Mackenzie.)
Dat zou bijna "logisch" zijn, nu ze weer een contract met Ferrari hebben gesloten.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
pinda powerrr schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 17:15:
[...]

Dat zou bijna "logisch" zijn, nu ze weer een contract met Ferrari hebben gesloten.
Leclerc doet ook testritjes voor Ferrari en is momenteel super-dominant in F2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-10 21:41

pinda powerrr

Slow down...

nachtnet schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 17:18:
[...]

Leclerc doet ook testritjes voor Ferrari en is momenteel super-dominant in F2.
Ohja, da's waar ook... 8)7

Dan wordt hoog tijd dat er wat mensen samen met Button op wereldreis gaan...dan kan er weer vers talent de sport in komen.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
pinda powerrr schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 17:27:
[...]

Ohja, da's waar ook... 8)7

Dan wordt hoog tijd dat er wat mensen samen met Button op wereldreis gaan...dan kan er weer vers talent de sport in komen.
Hoeveel van die twee-zitters hebben ze inmiddels (een stuk of 3/4?) Dan kunnen PAL en KVY samen met wat meer ervaren coureurs (ALO/MAS) wat bijleren.. (dubbelle bediening..) :+

Kortom F1 heeft echt meer teams en stoeltjes nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:28
Martinspire schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 17:08:
[...]

Dan ben ik bang dat ze kiezen voor de Halo vanwege het feit dat het waarschijnlijk aerodynamischer is en dus een snellere auto oplevert. Al heb ik daar geen bevestiging van. Maar ik heb wel het idee dat de designers daar wel raad mee weten.
Volgens Horner (Sky post FP1 interview) wegen ze wel 10KG extra. Gok dat dat verschil in gewicht meer effect heeft op de snelheid dan het aerodynamische voordeel.
nachtnet schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 17:11:
Wie gaat alle schade betalen dan? :+ Vraag me dat eigenlijk sowieso af. Ferrari plaatst hun coureur bij Haas, dan verliest Haas dus sowieso al tijd/info die ze met hun eigen ervaren coureur hadden kunnen opdoen. Vervolgens wordt ook nog eens de auto compleet in de prak gereden, dus heb je de kosten van de reparatie. En daarnaast dan nog eens dat de auto pas tegen het einde van FP2 pas weer gemaakt was, wat Haas dus nog veel meer info koste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Wat een droogkloot. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-10 17:03

TinusTegengas

Formula Racing

Volgens Whiting weerstaat de halo een band van 20Kg met een snelheid van 225Km/u
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=rPmrV6lUlP4]

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 18:11:
[...]
Volgens Horner (Sky post FP1 interview) wegen ze wel 10KG extra. Gok dat dat verschil in gewicht meer effect heeft op de snelheid dan het aerodynamische voordeel.
Helaas is Horner in interview notoir onbetrouwbaar. Marketing gaat voor op feiten. Zo kwam in dit interview weer de leugen voorbij dat Alonso in Australië met halo niet uit zijn auto had kunnen komen.

Het viel mij wel op hoe hij nu op de correlatie-problemen in ging. Het ging [als ik het goed gehoord heb] vooral om correlatie tussen CFD en windtunnel. De grootste problemen waren voor Barcelona voorbij, daarna werkt de auto beter.

In mijn ogen zijn de banden de logische oorzaak. Windtunnel banden zijn anders (schaal) dan de echte banden. De problemen van Ferrari begonnen met de wissel van Bridgestone naar de snel degraderende Pirelli's, het voelt logisch als dit hier ook speelt (maar nu niet constructie maar maat).

Wat wij nu wel zeker weten is dat de correlatie-problemen bestonden en sterk verminderd zijn. Daarnaast weten wij zeker dat de halo minder dan 10kg weegt, overschatten zal hij het niet :+. Ik verwacht een lobby voor een hoger minimum-gewicht. Dan investeren de teams hun ontwikkel-geld zodat ze de ballast optimaal kunnen plaatsen.

En waarschijnlijk zien we dus een halo met erg veel fairings, 2cm ruimte rondom, in 'verse' stroom is veel ontwerpruimte. Veel meer ontwikkelruimte dan waar bij de spiegels mee gewerkt wordt.
TinusTegengas schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 19:41:
Volgens Whiting weerstaat de halo een band van 20Kg met een snelheid van 225Km/u
[video]
Ik dacht dat er zelfs publieke video's van waren.

Waar wel video van is:

Band raakt helm bij Aeroscreen test

Polycarbonaat versplinterd, volledige cockpit blijft heel:

[ Voor 15% gewijzigd door ANdrode op 28-07-2017 19:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:42
ANdrode schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 19:46:
[...]Helaas is Horner in interview notoir onbetrouwbaar. Marketing gaat voor op feiten. Zo kwam in dit interview weer de leugen voorbij dat Alonso in Australië met halo niet uit zijn auto had kunnen komen.
De FIA beweert dat ze het ongeluk van Alonso als voorbeeld hebben genomen om te kijken of hij er met Halo uit had kunnen komen. `

Volgens de FIA hebben die tests uitgewezen dat dat geen enkel probleem zou zijn.

Ik neem die bewering echter met een flinke korrel zout. Kijk eens naar onderstaande foto's:

Afbeeldingslocatie: http://media.gettyimages.com/photos/fernando-alonso-of-mclaren-and-spain-climbs-out-of-his-car-after-out-picture-id516619702

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/77OQ7ef.jpg?1

Wil de FIA nu echt beweren dat hij hier met Halo uit was gekomen?!? No way!

Om de een of andere mij onbekende reden moet en zal die Halo er komen.

De al 'eeuwen' bestaande regel dat coureurs binnen 5 seconden uit hun wagen moeten komen is omwille van het onding al rap afgeschaft... wie zegt me dat dit soort 'onderzoeksresultaten' ook niet een beetje 'opgeplust' zijn?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Onder het zappen bij GP Confidental op Ziggo Sport uitgekomen. Kreeg ik daarbij nu goed mee dat ze vanaf 2021 naar een four wheel drive willen gaan? Dat ze met nieuwe motoren wellicht naar dubbele turbo en alleen de MGU-K (dus zonder MGU-H) willen gaan had ik wel meegekregen. Maar wat ze hierbij vertelde dat die MGU-K voorin zou komen en de energie haalt uit en levert aan de voorwielen was mij onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

alexbl69 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 22:52:
[...]

De FIA beweert dat ze het ongeluk van Alonso als voorbeeld hebben genomen om te kijken of hij er met Halo uit had kunnen komen. `

Volgens de FIA hebben die tests uitgewezen dat dat geen enkel probleem zou zijn.

Ik neem die bewering echter met een flinke korrel zout. Kijk eens naar onderstaande foto's:

[afbeelding]

[afbeelding]

De al 'eeuwen' bestaande regel dat coureurs binnen 5 seconden uit hun wagen moeten komen is omwille van het onding al rap afgeschaft... wie zegt me dat dit soort 'onderzoeksresultaten' ook niet een beetje 'opgeplust' zijn?
Met halo had ie nooit zo op zijn kop gekomen en was ie meer overeind gebleven denk ik. En je zit nog met dat ie met rollen toch meer de neiging heeft om dan verder te gaan. Tenminste, ik kan me voorstellen dat ze zich niet alleen baseren op hoe hij uiteindelijk lag, maar ook hoe hij daar dan gekomen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RobertMe schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 23:18:
Onder het zappen bij GP Confidental op Ziggo Sport uitgekomen. Kreeg ik daarbij nu goed mee dat ze vanaf 2021 naar een four wheel drive willen gaan? Dat ze met nieuwe motoren wellicht naar dubbele turbo en alleen de MGU-K (dus zonder MGU-H) willen gaan had ik wel meegekregen. Maar wat ze hierbij vertelde dat die MGU-K voorin zou komen en de energie haalt uit en levert aan de voorwielen was mij onbekend.
Volgens mij is die 4-wiel aandrijving toch eigenlijk wel vrijwel zeker van de baan. Ze willen in gaan zetten op een wat minder complexe technologie heb ik begrepen. En het zou misschien zelfs al vanaf 2020 het geval kunnen zijn. Hoe complexer ze het maken, hoe kleiner de kans dat een nieuwe power-producent in gaat stappen, en daar is eigenlijk wel behoefte aan, zeker als Honda misschien de kaars wel uit gaat (moet) blazen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
[...]
Eens. De halo is er zodat de CIA en FIA een antenne kunnen inbouwen om te kunnen communiceren met aliens.
/s

Sorry, we gaan wat ver conspiracy gebied in. Ik ga er vanuit dat FIA echt heeft gekeken naar hoe die auto kan liggen, hoe de auto in een slechtere situatie kan liggen en meer veiligheid wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
ANdrode schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 08:56:
[...]

Eens. De halo is er zodat de CIA en FIA een antenne kunnen inbouwen om te kunnen communiceren met aliens.
/s

Sorry, we gaan wat ver conspiracy gebied in. Ik ga er vanuit dat FIA echt heeft gekeken naar hoe die auto kan liggen, hoe de auto in een slechtere situatie kan liggen en meer veiligheid wil.
Meer veiligheid door later uit de auto te komen na een ongeluk?
Zoals al reeds gezegd: vragen of het vuur wat langzamer wil branden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
[...]

Vooropgesteld dat ik geen voorstander van de Halo ben om redenen van esthetiek, visibility en alle redenen die Magnussen aandraagt, vind ik de onzin argumenten die regelmatig worden aangedragen wel irritant. Dit is er 1 van. Ja, in deze situatie was het wellicht lastiger om eruit te komen met een Halo (alhoewel ik denk dat dat wel meevalt), maar er zijn ook zat situaties waarbij juist de Halo er voor zorgt dat de coureur wel gered wordt, waar dat eerst niet gebeurde (ook bij het op-de-kop-liggen)... Steeds maar n=1 voorbeelden zoeken waarom iets niet zou werken is echt een hele slechte manier van beredeneren, want daar tegenover staan m=1 voorbeelden waarom het wel zou werken...
De FIA heeft neem ik aan case studies gedaan met x verschillende scenario's. Ik ga uit van de beste bedoelingen van de FIA en ga er dus vanuit dat uit die x scenario's gebleken is dat de Halo vaker reddend dan belemmerend werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 08-10 10:31
P.O. Box schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 10:26:
[...]

Vooropgesteld dat ik geen voorstander van de Halo ben om redenen van esthetiek, visibility en alle redenen die Magnussen aandraagt, vind ik de onzin argumenten die regelmatig worden aangedragen wel irritant. Dit is er 1 van. Ja, in deze situatie was het wellicht lastiger om eruit te komen met een Halo (alhoewel ik denk dat dat wel meevalt), maar er zijn ook zat situaties waarbij juist de Halo er voor zorgt dat de coureur wel gered wordt, waar dat eerst niet gebeurde (ook bij het op-de-kop-liggen)... Steeds maar n=1 voorbeelden zoeken waarom iets niet zou werken is echt een hele slechte manier van beredeneren, want daar tegenover staan m=1 voorbeelden waarom het wel zou werken...
De FIA heeft neem ik aan case studies gedaan met x verschillende scenario's. Ik ga uit van de beste bedoelingen van de FIA en ga er dus vanuit dat uit die x scenario's gebleken is dat de Halo vaker reddend dan belemmerend werkt.
Nu geeft deze tak van autosport een grote schare fans, journalisten, zenders etc. Waarom is er dan zo weinig te vinden/krijgen aan informatie over de halo? Als de FIA er onderzoek en test mee gedaan heeft publiceer dan rapporten en filmpjes. We kunnnen elke auto met dummies tegen een muur op laten knallen om vanalles te testen. Een f1 auto valt dan toch ook te testen met de halo?

De situatie die jij als onzin argument beschrijft is ook zo'n voorbeeld. Laat een test auto op zijn kop zakken met iemand erin, laat diegeen eruit kruipen. Hoef je niet eens een complete auto voor te hebben. De situatie kan je dan nog aanpassen ook, auto schuin tegen banden bijvoorbeeld.
Nu is het gewoon net zolang wachten tot er een ongeluk gebeurt waarbij de voor of trgenstanders hun gelijk krijgen. Om in beide gevallen "zie je nou wel" te roepen. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door DoeEensGek op 29-07-2017 11:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
DoeEensGek schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 10:58:
[...]

Nu geeft deze tak van autosport een grote schare fans, journalisten, zenders etc. Waarom is er dan zo weinig te vinden/krijgen aan informatie over de halo? Als de FIA er onderzoek en test mee gedaan heeft publiceer dan rapporten en filmpjes. We kunnnen elke auto met dummies tegen een muur op laten knallen om vanalles te testen. Een f1 auto valt dan toch ook te testen met de halo?

De situatie die jij als onzin argument beschrijft is ook zo'n voorbeeld. Laat een test auto op zijn kop zakken met iemand erin, laat diegeen eruit kruipen. Hoef je niet eens een complete auto voor te hebben. De situatie kan je dan nog aanpassen ook, auto schuin tegen banden bijvoorbeeld.
Nu is het gewoon net zolang wachten tot er een ongeluk gebeurt waarbij de voor of trgenstanders hun gelijk krijgen. Om in beide gevallen "zie je nou wel" te roepen. ;)
Daar is behoorlijk veel over gepubliceerd en ook regelmatig gelinkt in dit topic. Het probleem zit er in mijn ogen in dat de "journalisten" vaak tragisch slecht zijn (NL) en geen tijd hebben om een genuanceerd verhaal te vertellen. Daar zit publiek niet op te wachten.

Daarnaast moet het publiek ook lezen. Zowel video's als verslag over testen zijn publiek en er is wat in dit topic gelinkt. En dan zijn er nog de rapporten op de FIA site.
Überhaupt hoeft dit niet allemaal gedeeld te worden/voorbereid voor de media. Er blijft een punt waar je ook met meer bewijs de organisatie moet geloven

Zolang men gewoon wat roept/bewijs verwerpt krijg je geen dialoog. En als teams actief leugens verspreiden (vooral: RB door Horner) krijgen fans geen eerlijk beeld. Soundbytes werken beter dan nuance.

Ik ben geen fan van Halo maar heb er wel een hekel aan hoe RB steeds liegt voor eigen gewin.
offtopic:
Ik heb veel onderbouwde posts/voorbeelden gegeven en ga in deze post even voorbij aan de onderbouwing. Als je onderbouwing wilt moet je even in mijn postgeschiedenis in dit topic kijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefanass
ANdrode schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 11:48:
[...]

Zolang men gewoon wat roept/bewijs verwerpt krijg je geen dialoog. En als teams actief leugens verspreiden (vooral: RB door Horner) krijgen fans geen eerlijk beeld.
Welke leugens doel je allemaal op dan? Het enige dat ik Horner heb horen roepen is dat het ding 10 kilo weegt, en ik heb nog nergens bewijs gezien dat ie daarover gelogen heeft. (is geen kritiek op jou overigens, ben erg benieuwd juist!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
stefanass schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 13:09:
[...]

Welke leugens doel je allemaal op dan? Het enige dat ik Horner heb horen roepen is dat het ding 10 kilo weegt, en ik heb nog nergens bewijs gezien dat ie daarover gelogen heeft. (is geen kritiek op jou overigens, ben erg benieuwd juist!)
Kijk de video. Klik daarna op de link 'leugen' in mijn post. Daar zie je dat Horner de FIA rapportage tegenspreekt en halo in onderzoek geen invloed zou hebben gehad bij het ongeluk van Alonso.

Dat weet hij [of hij is slecht geïnformeerd]. Als je zoiet dan ongekwalificeerd uitspreek ben je onbetrouwbaar of zelfs aan het liegen.

Meer onderwerpen (die je kan opzoeken): engine modes van Mercedes die klanten niet hebben, olie verbruik, etc. Marketing voor eigenbelang.

De andere woordvoerders van RB zijn vaak wel feitelijk.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:15

beany

Meeheheheheh

Tommy The Cat schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 00:33:
Het eerste museumbezoek voor de komende vakantie staat gepland!!

https://www.louwmanmuseum...ws-overzicht/McLaren.aspx

[...]
Hier ben ik vandaag dus naar toe geweest. Ik wist niet precies wat ik moest verwachten, maar wauw! Wat een museum!! Bizar veel auto's, keurig neer gezet zonder al te veel poespas er om heen. Het gaat om de auto, punt!

Tot en met 27 augustus is daar dus inderdaad de McLaren tentoonstelling. Echt de moeite waard als F1 liefhebber om die oude auto's te zien. In de vaste collectie staat overigens ook de March 6 wieler, erg leuk om te zien! Ook als niet F1 liefhebber, maar wel als auto liefhebber, is het een enorm mooi museum. Zelfs mijn vrouw vond het leuk :D

Mooi en groot museum, veel auto's en een prima café om wat te drinken en te eten (de betere onder de museums wat mij betreft)! Aanrader! (nee, ik krijg geen provisie :P )

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nachtnet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-10 18:36
beany schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 17:03:
[...]

Hier ben ik vandaag dus naar toe geweest. Ik wist niet precies wat ik moest verwachten, maar wauw! Wat een museum!! Bizar veel auto's, keurig neer gezet zonder al te veel poespas er om heen. Het gaat om de auto, punt!

Tot en met 27 augustus is daar dus inderdaad de McLaren tentoonstelling. Echt de moeite waard als F1 liefhebber om die oude auto's te zien. In de vaste collectie staat overigens ook de March 6 wieler, erg leuk om te zien! Ook als niet F1 liefhebber, maar wel als auto liefhebber, is het een enorm mooi museum. Zelfs mijn vrouw vond het leuk :D

Mooi en groot museum, veel auto's en een prima café om wat te drinken en te eten (de betere onder de museums wat mij betreft)! Aanrader! (nee, ik krijg geen provisie :P )
Zou eigenlijk weer moeten gaan voor de huidige tentoonstelling. Veel "oude bekenden" voor mij uit de collectie van destijds het Autotron museum. De March, Arie's Indycar, Spyker, zeppelin (in het café). Maar inderdaad een prachtige collectie. Zeer de moeite waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ANdrode schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 13:20:
[...]

Kijk de video. Klik daarna op de link 'leugen' in mijn post. Daar zie je dat Horner de FIA rapportage tegenspreekt en halo in onderzoek geen invloed zou hebben gehad bij het ongeluk van Alonso.

Dat weet hij [of hij is slecht geïnformeerd]. Als je zoiet dan ongekwalificeerd uitspreek ben je onbetrouwbaar of zelfs aan het liegen.
Die stap zie ik even niet hoor. Horner mag het niet oneens zijn met een rapportage van de FIA, want als hij niet direct met bronnen begint te strooien is hij dus aan het liegen? :?
Meer onderwerpen (die je kan opzoeken): engine modes van Mercedes die klanten niet hebben, olie verbruik, etc. Marketing voor eigenbelang.
Ja, daarom mag er straks ook minder olie verbruikt worden (en dat bouwen ze verder af) en geeft Mercedes zelf aan dat ieder team een eigen instructieset heeft wat voor engine modes gebruikt mogen worden (wat volkomen logisch is omdat ze niet willen dat de een na de ander kapot gaat en ze er dus veel meer moeten bouwen/leveren of een slechte naam krijgen.

Maar goed, de FIA doet hetzelfde: die zoeken situaties uit die hun zelf uitkomen waarin de halo een positief effect had gehad. Als je overtuigend wil overkomen, moet je een onafhankelijke onderzoeker vragen om in deze zaak te duiken. Maar mogelijk komt de uitkomst daarvan de FIA niet uit. Nu de familie van Bianchi alles zal aangrijpen om de FIA aansprakelijk te krijgen moet de FIA iets doen om de veiligheid te verbeteren. En aangezien ze al een hele tijd met de halo bezig zijn, moet dat ding er nu komen bij gebrek aan een beter alternatief.

Vettel heeft de shield vakkundig om zeep geholpen door te zeggen dat hij er duizelig van werd. Als er nu een ongeluk zou gebeuren waarbij de halo 100% zeker een leven had gered, is de FIA aansprakelijk. Dus dat onooglijke ding moet er komen, er is geen weg terug meer, behalve een nog beter (mooier?) alternatief.

Het is dus puur een juridisch steekspel waar de sport (naar mijn mening) nu slachtoffer van wordt. Ik vraag me af wat Jules Bianchi daarvan had gevonden.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-10 22:22
nachtnet schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 17:30:
[...]Kortom F1 heeft echt meer teams en stoeltjes nodig.
Teams zouden er m.i. beter aan doen niet tot in den treuren bij oude garde coureurs te blijven hangen die het nèt niet zijn. Met Massa als uitstekend voorbeeld daarvan (maar in het verleden ook Trulli, Fisichella, Barrichello dat soort rakkers.

Natuurlijk hebben ze races gewonnen maar zijn allen ook iets tè lang doorgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Erwin schreef op maandag 31 juli 2017 @ 20:18:
[...]

Teams zouden er m.i. beter aan doen niet tot in den treuren bij oude garde coureurs te blijven hangen die het nèt niet zijn. Met Massa als uitstekend voorbeeld daarvan (maar in het verleden ook Trulli, Fisichella, Barrichello dat soort rakkers.

Natuurlijk hebben ze races gewonnen maar zijn allen ook iets tè lang doorgegaan.
Zelfs al zou je nu bv MAS, ALO & RAI met pensioen sturen is er nog niet genoeg stoelruimte om jaarlijks aanstormend talent een kans te geven. Een jaar of 7-8 rijden in de f1 is niet gek. Want wie zou je volgend jaar willen vervangen? Of het jaar daarna? Met 20 stoelen is de F1 gewoon erg krap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
nachtnet schreef op maandag 31 juli 2017 @ 22:14:
[...]

Zelfs al zou je nu bv MAS, ALO & RAI met pensioen sturen is er nog niet genoeg stoelruimte om jaarlijks aanstormend talent een kans te geven. Een jaar of 7-8 rijden in de f1 is niet gek. Want wie zou je volgend jaar willen vervangen? Of het jaar daarna? Met 20 stoelen is de F1 gewoon erg krap.
Het zijn natuurlijk niet alleen oude coureurs die weg mogen. Ook genoeg coureurs die niet goed genoeg zijn die zouden mogen wegvallen en ruimte maken voor anderen. ERI, KVY, PAL moet ik dan toch meteen aan denken.

Edit:
Even snel denkende, hoeveel coureurs hennen we dit jaar niet meer terug gezien? ROS, GUT, NAS, BUT? Met alleen STR en VAN nieuw? En dan twee man weg met het wegvallen van Manor. Dat lijkt mij toch een vrij laag verloop. En dan 2 man vrijwillig gegaan zijn en twee waar daadwerkelijk geen stoeltje meer voor was. Er is dus ook niemand echt op kwaliteit weg gevallen (hoogstens GUT misschien).

[ Voor 24% gewijzigd door RobertMe op 31-07-2017 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:55

Oekol

waka waka hey hey

Begin dit jaar reed Red Bull nog met de MGU-H van het jaar er voor die ook nog eens meer woog etc. Is het inmiddels al de goeie versie? Heb 't nergens voorbij zien komen

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
nog steeds de oude 2016 mgu-H

Bij Jinek is het best goed te pruimen, met Doornbos, Jinek en Lammers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Leoon. schreef op maandag 31 juli 2017 @ 23:01:
Begin dit jaar reed Red Bull nog met de MGU-H van het jaar er voor die ook nog eens meer woog etc. Is het inmiddels al de goeie versie? Heb 't nergens voorbij zien komen
Last time I hard was het idd nog de oude. Echter zou het qua vermogen niet uit maken. Hierop zit een maximum en dat haalde die van vorig jaar ook al. Alleen het gewicht speelt dus een rol. Of, en wanneer, die van 2017 nog zou komen was volgens mij onbekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Leoon. schreef op maandag 31 juli 2017 @ 23:01:
Oude mgu-k. De mgu-h is gewoon de 2017 versie.

Renault hoopt dat het bij de 4e motor misschien betrouwbaar genoeg is.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

nachtnet schreef op maandag 31 juli 2017 @ 23:03:
nog steeds de oude 2016 mgu-H

Bij Jinek is het best goed te pruimen, met Doornbos, Jinek en Lammers.
Mwoah. Opmerking dat hij nog ¨decennia heeft¨ om WDC te worden... Ben ik het toch niet helemaal mee eens. Als supertalent moet je dat toch wel binnen 4-5 jaar worden, anders gaan de grote teams verder kijken.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Ome Ernst schreef op maandag 31 juli 2017 @ 23:12:
[...]

Mwoah. Opmerking dat hij nog ¨decennia heeft¨ om WDC te worden... Ben ik het toch niet helemaal mee eens. Als supertalent moet je dat toch wel binnen 4-5 jaar worden, anders gaan de grote teams verder kijken.
Gezien de doelgroep, vond ik de uitleg, en vragen meer dan prima. Waarom heeft Max een minder seizoen, de wagen is niet 100%, doet ie het dan toch goed? Ja, relatief gezien doet Max het goed, (met uitleg.) En nog wat vragen van Jinek aan Max zelf over hoe hij zo kalm kan zijn en waarom hij vrede heeft met falende hardware.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Ik moet eerlijk zeggen, ik heb het begin niet gezien, en ben het ook eens met je, gezien de doelgroep was het zeker niet verkeerd. Alleen dat van WDC was ik het niet mee eens.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nachtnet
WDC pas over 1 of 2 decenia verwacht ik zeker niet. (2-3 jaar max)
Hoewel RIC ook al 7 jaar op de grid rondrijdt zonder WDC.
Hulkenberg rijdt al 8 jaar rondjes zonder zelfs maar een podium.
Rosberg werd pas in zijn 11e seizoen WDC.

Hill & Senna in hun 5e seizoen.

Button in seizoen 10

[ Voor 10% gewijzigd door nachtnet op 31-07-2017 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-10 11:18
nachtnet schreef op maandag 31 juli 2017 @ 23:24:
WDC pas over 1 of 2 decenia verwacht ik zeker niet. (2-3 jaar max)
Hoewel RIC ook al 7 jaar op de grid rondrijdt zonder WDC.
Hulkenberg rijdt al 8 jaar rondjes zonder zelfs maar een podium.
Rosberg werd pas in zijn 11e seizoen WDC.

Hill & Senna in hun 5e seizoen.

Button in seizoen 10
Er zijn er maar weinig die het snel doen. Vettel ook pas in seizoen 4. Hamilton is de enige die het in seizoen 2 deed (en niet alleen omdat zijn auto snel was zoals Jaq Villeneuve)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:01

sjaool

Every life should have 9 cats

Kubica in race-overall. Door de achtergrond ziet de foto er wel een beetje raar uit. Net een stick-man met een groot hoofd. :+

Afbeeldingslocatie: https://i.redditmedia.com/A5PDQLZT2DnslsileOSo6-PVn9qZiL7CspQ_Hh3fbUY.jpg?w=576&s=88b950e0da9a6959618a431403a8cfbc

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:10

Crazy D

I think we should take a look.

Ome Ernst schreef op maandag 31 juli 2017 @ 23:12:
Maar de grote teams zien ook dat de Red Bull van nu geen kans maakt. Op het moment dat zijn wagen heel blijft, RIC steeds podiums haalt en Max niet moet hij zich zorgen gaan maken. Zolang zijn auto of uitvalt, of zowel in quali als race voor zijn teamgenoot blijft zit het wat dat aangaat wel goed. Denk dat eerder het publiek een beetje afhaakt als het te lang gaat duren en daarmee sponsoren (en uiteindelijk daardoor wellicht ook wel de teams maar dan om financiële redenen en niet omdat hij niet goed genoeg zou zijn).

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:17
BBC article: "The word is that Renault have offered Palmer a pay-off settlement, but it remains to be seen how this situation plays out."

* Snowhite0901 heeft dit van iemand anders, moet nog zoeken waar dit dan staat.

* edit:
http://www.bbc.co.uk/sport/formula1/40776162

[ Voor 10% gewijzigd door Snowhite0901 op 01-08-2017 09:57 ]

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-10 16:01
Het kan aan mij liggen, maar op de foto's van Kubica die ik zie (zijn er maar een paar), staat Kubica altijd met zijn rechterarm naar achteren, meer in de schaduw van zijn romp, allicht zoek ik er teveel achter, maar zou hij dat doen om het verschil tussen zijn linker en rechterarm te verbergen?
sjaool schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 00:50:
Kubica in race-overall. Door de achtergrond ziet de foto er wel een beetje raar uit. Net een stick-man met een groot hoofd. :+

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Juncto schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:03:
Het kan aan mij liggen, maar op de foto's van Kubica die ik zie (zijn er maar een paar), staat Kubica altijd met zijn rechterarm naar achteren, meer in de schaduw van zijn romp, allicht zoek ik er teveel achter, maar zou hij dat doen om het verschil tussen zijn linker en rechterarm te verbergen?

[...]
Grote kans dat dat nu gewoon zijn natuurlijke houding is :)

Op deze foto (tussen alle andere foto's) heeft hij zijn rechterarm ook 'verticaal' net zoals de foto hierboven
Jasphur in "[F1 2017] Race 11 - GP van Hongarije + testdagen"

'k Zou er verder niet zoveel achter zoeken :)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DGInIizWAAA_tqZ?format=jpg&name=large

[ Voor 25% gewijzigd door Jasphur op 01-08-2017 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Crazy D schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 08:40:
[...]

Maar de grote teams zien ook dat de Red Bull van nu geen kans maakt. Op het moment dat zijn wagen heel blijft, RIC steeds podiums haalt en Max niet moet hij zich zorgen gaan maken. Zolang zijn auto of uitvalt, of zowel in quali als race voor zijn teamgenoot blijft zit het wat dat aangaat wel goed. Denk dat eerder het publiek een beetje afhaakt als het te lang gaat duren en daarmee sponsoren (en uiteindelijk daardoor wellicht ook wel de teams maar dan om financiële redenen en niet omdat hij niet goed genoeg zou zijn).
Dat zien de grote teams zeker. Foutje van afgelopen race is iets wat hem niet heel vaak overkomt, en naar mijn mening ook met ¨racing incident¨ of maximaal 5s straf had voldaan kunnen worden. De intentie om hem te raken was er niet. Haal je dat allemaal weg heeft hij een zeer puike race gereden. Zijn race opbouw is altijd zeer goed, maar wat RIC doet, heel vaak finishen, is natuurlijk ook een kwaliteit, en zeker een wat
de topteams van je verwachten. Of mensen en sponsoren gaan afhaken ? Geen idee, op dit moment zie ik
in Verstappen nog heel veel dingen die ik in andere hele grote rijders zag. Ik geloof niet dat hij gaat afzakken
naar een ¨tweede garnituur¨ niveau. Tenslotte, hij is nog zo jong en het beste moet zeker nog komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:10

Crazy D

I think we should take a look.

Ome Ernst schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:52:
Dat zien de grote teams zeker. Foutje van afgelopen race is iets wat hem niet heel vaak overkomt, en naar mijn mening ook met ¨racing incident¨ of maximaal 5s straf had voldaan kunnen worden. De intentie om hem te raken was er niet.
Oh zeker niet, het was een racing incident en vooral dikke pech dat ie RIC precies zo raakte dat die moest uitvallen. Ik vond de straf ook wel wat overdreven maar ja.
Haal je dat allemaal weg heeft hij een zeer puike race gereden. Zijn race opbouw is altijd zeer goed, maar wat RIC doet, heel vaak finishen, is natuurlijk ook een kwaliteit, en zeker een wat
de topteams van je verwachten. Of mensen en sponsoren gaan afhaken ? Geen idee, op dit moment zie ik
in Verstappen nog heel veel dingen die ik in andere hele grote rijders zag. Ik geloof niet dat hij gaat afzakken
naar een ¨tweede garnituur¨ niveau. Tenslotte, hij is nog zo jong en het beste moet zeker nog komen.
Teams zien dat hij uitvalt met auto pech en zolang iedereen blijft roepen dat je als rijder je auto echt niet kunt opblazen, zal dat ook geen probleem zijn. Wellicht dat publiek/sponsoren dat na een tijdje vervelend vinden maar dat zal niet na een paar races zijn, maar als hij volgend jaar nog steeds zoveel pech heeft zal dat denk ik een ander verhaal worden. Maar ook dat is natuurlijk niet zo zwart-wit. Ik geloof zeker dat hij met een betrouwbare auto serieus mee kan doen om de prijzen. (maar goed ik kijk dan ook niet pas F1 sinds Max succes heeft, kijk sowieso wel, vind t alleen nu wel leuk dat er een NL meerijdt die succes heeft, maar vond t ook leuk toen Albert en Doornbos reden, toch beetje chauvinistisch :)).

Exact expert nodig?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:48
Holkers schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 18:30:
[...]

1:17:834 dus vooruitgang!

Maar, met het hoofd van Honda op het hakblok had ik wel snellere tijden van ze verwacht. Beetje in de picture rijden als uithangbord
Er gaan geruchten dat McLaren een deal met Renault gaat tekenen wanneer Honda naar Toro Rosso gaat. Op een later moment moet Red Bull dan het fabrieksteam worden van Honda wanneer ze aanzienlijke vooruitgang boeken.
No-one wants to see Honda leave F1, though, and the Japanese company are in talks with Red Bull about supplying junior team Toro Rosso.

Red Bull's motorsport boss Helmut Marko was not even bothering to deny this last weekend. "Let's see," he said, smiling, when I asked him whether Toro Rosso would have Honda engines next year.

Red Bull's strategy is clear - get the Honda in the Toro Rosso, the overall performance of which does not really matter, as the team exists to blood young drivers, and if and when Honda get their act together, switch it to Red Bull and become the Japanese company's works partner.

Helmut Marko
Red Bull's motorsport boss Helmut Marko has given nothing away on the possibility of a Honda engine in the Toro Rossos.
At McLaren, they have lost faith Honda can do the job. And while it might not seem such a bright idea to swap the worst engine in F1 for the second worst, and give up a net $100m a year in the process, performance-wise it might make sense.

The Renault is said to be 10-15kw (13-20bhp) off a customer Mercedes engine in race trim. The Honda is just over 60kw down (about 80bhp). That's a 60bhp power jump. Which as an average is about a second's worth of lap time.

That would have put Alonso on the second row in Hungary and the third row at Silverstone. And that makes selling sponsorship deals - all but impossible for McLaren at the moment - much easier. And it would probably be enough for Alonso to feel it was worth staying in F1.

McLaren are said to be optimistic a Renault deal can be done - and some senior figures also believe it is close. However, there are others who suspect that McLaren's Renault option will go the way of Mercedes and Ferrari - why, they argue, would the French manufacturer give engines to another team besides Red Bull who might beat them?
http://www.bbc.com/sport/formula1/40776162
Elsewhere Sauber and Ferrari have agreed to stay together for another three years, although the Swiss team will get a 2018 version of the engine next year. Is that better than a Honda? Well, time will tell. Honda and McLaren looked half-decent in Hungary but the word continues to be that the divorce is coming and that Honda will move to become the engine supplier of Toro Rosso. This is a win-win-win situation for all concerned. Honda gets to stay in F1 with a lower profile than with McLaren, Toro Rosso gets a free engine deal for three years, which means that the team will save $60 million, and if the engines start getting to be very good Red Bull can simply flip the engines on to Red Bull Racing and so there will be a factory supplier for Milton Keynes again. All of this means that McLaren and Renault bosses have been canoodling behind the F1 bike sheds and will soon announce that they are going to be together for three years… Renault will get to have three top teams using their power units (even if one is badged as TAG Heuer – a purely financial deal because the name of the engine appears on screen whenever the car is seen).
https://joesaward.wordpre...an-argentine-steak-house/
And Marca sports newspaper quoted Alonso as responding: “I’m very proud of the team and we have worked well for the last three years.

“Hopefully we will see each other next year as well if Eric, Zak (Brown) or someone else sends me a nice gift.”

When pressed as to what ‘gift’ he is talking about, Alonso remarked: “I think here we are fighting for seventh place, but it’s not the position dreamed about by any driver.

“There are other things going on that are not about seventh position for next year, when I hope we are fighting instead for pole.”
https://www.thisisf1.com/...-engine-gift-for-2018-f1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
NotSoSteady schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 18:44:
[...]

Er gaan geruchten dat McLaren een deal met Renault gaat tekenen wanneer Honda naar Toro Rosso gaat. Op een later moment moet Red Bull dan het fabrieksteam worden van Honda wanneer ze aanzienlijke vooruitgang boeken.

[...]

http://www.bbc.com/sport/formula1/40776162

[...]

https://joesaward.wordpre...an-argentine-steak-house/

[...]

https://www.thisisf1.com/...-engine-gift-for-2018-f1/
Mocht dit zo zijn dan komt er wss volgend seizoen veel concurrentie op de middenmarkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jasphur schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:31:
[...]

Mocht dit zo zijn dan komt er wss volgend seizoen veel concurrentie op de middenmarkt
Ik geloof alleen niet dat Renault maar 20pk van Mercedes af zit, dat lijkt mij eerder 35-40pk. Dat is misschien hun motor van volgend jaar, maar die is er nog niet dus een hoop gebakken lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:48
Verwijderd schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:42:
[...]

Ik geloof alleen niet dat Renault maar 20pk van Mercedes af zit, dat lijkt mij eerder 35-40pk. Dat is misschien hun motor van volgend jaar, maar die is er nog niet dus een hoop gebakken lucht.
Ik denk van niet, ze hebben het over race trim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dit hoort dus ook hier, en niet in een race topic. ;)

Maar verder voor alle partijen een interessante optie. Mclaren kan zo de concurrentie aangaan met de top drie in 2018. Zeker als Renault nog wat extra vind en in racepace verder inloopt. Red Bull kan eventueel overstappen naar een eigen motor in 2019 met speciale features en zijn niet afhankelijk van Renault, Honda blijft en kan een jaartje doorprutsen met "de torpedo" en Sainz, wat toch niet uitmaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-10 12:57
PK zegt niet zo heel veel, de trekkracht veel meer. Je zag aan het einde van 2016 dat Ferrari een stap zou maken omdat hun motor veel meer torque had dan Renault en Mercedes (minimaal gelijkwaardig aan die laatste). De 2017 wagen van Ferrari is een verbetering tov van de Mercedes en hoppa, ze doen lekker mee op circuits waar downforce nodig is en waar trekkracht een verschil maakt. Hoge snelheid = pk en dan doen de Mercedes motoren het prima (eigenlijk op elk recht stuk) en doen de Renaults ook niet veel onder. RB heeft wederom een goede wagen en komen daardoor ook in de bochten redelijk mee, maar missen trekkracht om de bochten voor rechte stukken op te slingeren en missen pk's om dan erbij te blijven.

LSS; Renault kan goed roepen dat hun blok 20 pk minder heeft, maar als ze 100 nm trekkracht missen rijden ze bij je weg in de bochten en kom je er op het rechte stuk niet bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Holkers schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:21:
PK zegt niet zo heel veel, de trekkracht veel meer. Je zag aan het einde van 2016 dat Ferrari een stap zou maken omdat hun motor veel meer torque had dan Renault en Mercedes (minimaal gelijkwaardig aan die laatste). De 2017 wagen van Ferrari is een verbetering tov van de Mercedes en hoppa, ze doen lekker mee op circuits waar downforce nodig is en waar trekkracht een verschil maakt. Hoge snelheid = pk en dan doen de Mercedes motoren het prima (eigenlijk op elk recht stuk) en doen de Renaults ook niet veel onder. RB heeft wederom een goede wagen en komen daardoor ook in de bochten redelijk mee, maar missen trekkracht om de bochten voor rechte stukken op te slingeren en missen pk's om dan erbij te blijven.

LSS; Renault kan goed roepen dat hun blok 20 pk minder heeft, maar als ze 100 nm trekkracht missen rijden ze bij je weg in de bochten en kom je er op het rechte stuk niet bij.
Volgens mij draaien ze ongeveer dezelfde toerentallen allemaal. Bij een gelijk aantal pk's zou de trekkracht ook gelijk moeten zijn. Lager aantal pk's en hogere trekkracht lijkt me onmogelijk.

Driveability, smoothness en opbouw kan wel verschillen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-10 12:57
Ligt aan het ontwerp van slag en boring. Langere slag en kleinere cilinders hebben meer trekkracht per slag dan kortere slag en grotere kop. daarbij kun je met de turbo etc nog wel wat spelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Holkers schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:21:

Dat is nou precies waarvoor ze een versnellingsbak uitgevonden hebben. Koppel is leuk, toerental ook. Maar uiteindelijk gaat het erom om zoveel mogelijk vermogen af te geven, dat is en blijft het enige dat telt.

Wel een interessant verschil is hoe het koppel (en dus vermogen - dat is namelijk gerelateerd aan koppen en toerental) verloopt over het toerental. Verbrandingsmotoren hebben meestal een vrij vlakke koppel curve en geven daardoor bij max toerental het meeste vermogen af. Sportievere motoren hebben vaak een sterker oplopend koppel bij hogere toerentallen waardoor ze bij minder toeren aanzienlijk minder vermogen af kunnen geven. Gezien de toerental limiet is het dus handig als een motor relatief veel koppel kan leveren bij lage toeren. Dan komt er over een bredere band meer vermogen vrij.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Zo is een shield wel vet.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DGJR3-DWAAEwfP5?format=jpg&name=large

Alvast voor de GP van Amerika

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DGNvENqW0AAVlRO?format=jpg&name=large

[ Voor 34% gewijzigd door Jasphur op 02-08-2017 11:35 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nachtnet

FIA video over de HALO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
Interessant. De feedback van de coureurs over het zicht is kennelijk positief. Met 16mm is er feitelijk ook geen zichtbeperking (het linker oog ziet wat het rechteroog niet ziet en vice versa, hoewel je mogelijk minimaal diepteinschatting mist), behalve dat ik mij kan voorstellen dat het irritant is. Maar dat went dan weer.

@not_a_robot in de laatste minuut wordt er gesproken over een automatisch systeem dat beschermt zodra het nodig is, met de opmerking dat de technologie nog niet daar is ('nowhere near'). Wel goed om te horen dat hierover is/wordt nagedacht.
Pagina: 1 ... 23 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is het topic voor 2017. Discussie over het nieuwe seizoen kan inmiddels in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 *O*

Alle weekend-topics van 2017: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1