powah33 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 10:42:
[...]
Dan wil je wel zeker weten dat je het nieuwe mengsel in het hele brandstof systeem heb zitten ... de opwarm lap kan dan goed gebruikt zijn als een soort van flush ... om de oude (goed gekeurde) brandstof eruit te krijgen.
Zoals yorkick al schreef: Het wordt verboden om actieve systemen/ventielen te hebben in de olieleidingen.yorkick schreef op maandag 24 juli 2017 @ 23:27:
- Actieve leidingen tussen air intake en engine worden verboden (schijnt dat nu overbodige olie door dat soort systemen via de air intake terug wordt geleidt naar de engine)
Ik denk dat ze dus vermoeden dat de olie niet in de brandstof wordt toegevoegd, maar juist in de lucht.
Op het moment dat je teveel overdruk kan creëren in de crank case, voer je normaal gesproken die overdruk af en daarbij komt olie mee. Dat gebeurt ook in normale auto's.
Vroeger werd die olie/lucht gewoon gedumpt, maar tegenwoordig moet die terug de motor in via de air intake.
Er zit een limiet aan de hoeveel brandstof die mag inspuiten. Maar als je de lucht die wordt aangezogen als kan voorzien van brandstof spuit je weliswaar net zoveel brandstof in, maar zal het er in het eindelijke lucht/brandstof mengsel in de verbrandingskamer meer brandstof zitten (benzine + olie).
Volgens mij zal het trucje dan ook niet zitten in het daadwerkelijk direct toevoegen van de olie aan de brandstof, maar in het toevoegen van de olie in de verbrandingskamer op een andere manier. Dat kan via de lucht..
Ik heb ook ergens gelezen dat ze dachten dat het door de druk zelfs langs de zuigerveren zou kunnen worden geduwd.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams