Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[F1] Seizoen 2017 - deel 2 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 2 3 ... 71 Laatste
Acties:
  • 387.372 views

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 07:03
quote:
Heppieboeddah schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 11:06:
[...]

Eigenlijk ondersteun je dus precies wat ik opper. Dat er een relatie is tussen bewegingen. In zo'n nauwe cockpit heftig bewegen met je linkerhand heeft zeker effect op je stuurbeweging met je rechterhand.

En sneren over hoe ik mijn rijbewijs heb verkregen mag je gewoon achterwege laten. Nergens voor nodig en het is nog behoorlijk onbeschoft ook. Waarvan akte
Klopt, excuses, was niet zo scherp bedoelt natuurlijk :(:)

Maar het feit blijft dat het voor iemand die voor de eerste keer les heeft, het heel normaal is om van de lijn af te gaan bij zo'n beweging.. Bij een meervoudig WK F1 is zoiets 'bijna' onmogelijk.. Zijn muscle memorie kan het niet eens lijkt mij zo..

Afin, excuses nogmaals en op naar de volgende race _/-\o_

Acties:
  • +2Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 09:14

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

quote:
hardware-lover schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 14:07:
[...]

Vettel heeft nu al dusdanig veel strafpunten verzameld dat ie bij een volgend "vergrijp" sowieso al een ban krijgt als ie er nog eens 3 bijkrijgt, dus wat voegt bovenstaande gedachtegang van Mr. Todt dan eigenlijk toe? Het lijkt mij dus iets wat uit de dikke duim gezogen is, waarom zou Todt zo'n achterlijke ondoordachte uitspraak naar buiten brengen?
Van die strafpunten vallen er al punten weg op silverstone over 2 weken.
Dus eigenlijk hoeft hij dus maar 1 race-weekend op te letten dat hij geen 3 extra punten scoort.
Zo'n suspended ban zal nog wat langer boven zijn hoofd hangen.

Daarbovenop is een gerucht op Reddit iets anders dan een uitspraak van Todt.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

Jeetje alweer pagina 9 van Deel 2.
Wordt veel teruglezen over twee weken als ik terug ben uit de States. :+

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• I-King
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 08:46
Is er iemand die ervaring heeft met de camping in Oostenrijk? Is er (makkelijk) eten te krijgen voor een redelijke prijs? Het wordt mijn eerste GP met 3 vrienden. We hebben kaartjes voor de Max Verstappen tribune, maar we zijn nog aan 't twijfelen wat we allemaal mee gaan slepen! Ervaringsdeskundigen mogen me een DM sturen, dan hoeft dit topic verder niet vervuild te worden. Ik heb er zin in! Hopen dat het geluk van Max hier weer gevonden wordt :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 07:59
@I-King Helaas (nog) geen ervaring. Maar misschien dat hier nog iets tussenstaat voor je :D
[F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

Acties:
  • +1Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 08:46
Aaah bedankt voor de tip, dat topic kende ik nog niet. Ik had de topic waarschuwing moeten lezen zie ik!

Acties:
  • +5Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

quote:
I-King schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 16:42:
Aaah bedankt voor de tip, dat topic kende ik nog niet. Ik had de topic waarschuwing moeten lezen zie ik!
Ja joh. ;)
Ja, ik zie alles hoor, meteen. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• AzzKickah
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online

AzzKickah

06-CENSORED

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• AzzKickah
  • Nu online

AzzKickah

06-CENSORED

quote:
Mehh :( Ik mis niet vaak iets in dit topic :-(

:P

AzzKickah wijzigde deze reactie 30-06-2017 17:33 (8%)

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Laat onverlet dat het filmpje het niet doet... :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
quote:
MikeyMan schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 18:58:
Laat onverlet dat het filmpje het niet doet... :P
Huh? Hij doet het hier hoor :) Alleen niet embedded, maar dat is met alles van FOM.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• ANdrode
  • Niet online
quote:
Kenhas schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 10:47:
[...]
Moment 1:
[afbeelding]

Moment 2
[afbeelding]

Het bestaat gewoonweg niet dat een F1 piloot per ongeluk van moment 1 naar moment 2 gaat.
Hamilton schuift op dit beeld duidelijk naar links (tov Massa en Perez). De stuurbeweging valt in ieder geval erg mee, beide partijen bewegen naar elkaar toe.
quote:
… begint hij direct over de break test van Hamilton …
sp: Brake
offtopic:
Stuk storender dan Olaf verkeerde schrijven én feitelijk elementaire kennis

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 16-07 16:52

Bosmonster

*zucht*

quote:
ANdrode schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 19:41:
[...]

Hamilton schuift op dit beeld duidelijk naar links (tov Massa en Perez). De stuurbeweging valt in ieder geval erg mee, beide partijen bewegen naar elkaar toe.
Het is net na de bocht, wat dacht je dat misschien Massa en Perez richting de buitenkant bewegen ipv Hamilton naar binnen? :+

Error failed

• Jasphur
Wat een geluid! Renault bij Goodwood

https://twitter.com/renaultsportf1/status/880831146497646593

Oh. En Alo wenst iedereen een fijne vrijdagavond.

Jasphur wijzigde deze reactie 30-06-2017 20:10 (40%)

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

• ANdrode
  • Niet online
quote:
Bosmonster schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 19:44:
[...]
Het is net na de bocht, wat dacht je dat misschien Massa en Perez richting de buitenkant bewegen ipv Hamilton naar binnen? :+
Dan beweegt het pirelli bord (of de camera en het object in de voorgrond) ook mee.

Occam's razor: Hamilton beweegt wat naar links

Dat verschuift de schuld niet maar maakt wel duidelijk dat de beweging vanuit beide auto's kwam :)

• NoFearCreations
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 16-07 21:31
Laatst een discussie met een paar vrienden die ook alleen maar redbull/renault k*t kunnen roepen. Mijn minder populaire mening was dat het misschien wel is aan Max kon liggen.

Ric blijft wel stelselmatig races uitrijden in de punten, zonder dat ze auto om de haverklap kapot gaat. Er van uitgaand dat de 2 auto's zo goed als gelijk zijn, lijkt het mij of Max gewoon te hard pushed, en over de limit gaat. Max is een serieus goed talent, maar als hij het materiaal niet heel kan houden heb je er weinig aan?

"At vindicta bonum vita jucundius ipsa nempe hoc indocti." | Intel I5-3570K @3.9 Ghz | Samsung EVO 120GB | RoG R280 Platinum 3GB | 12GB DDR3 | Windows 10.1 |

Acties:
  • +3Henk 'm!

• YakuzA

YakuzA

quote:
NoFearCreations schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 20:23:
Laatst een discussie met een paar vrienden die ook alleen maar redbull/renault k*t kunnen roepen. Mijn minder populaire mening was dat het misschien wel is aan Max kon liggen.

Ric blijft wel stelselmatig races uitrijden in de punten, zonder dat ze auto om de haverklap kapot gaat. Er van uitgaand dat de 2 auto's zo goed als gelijk zijn, lijkt het mij of Max gewoon te hard pushed, en over de limit gaat. Max is een serieus goed talent, maar als hij het materiaal niet heel kan houden heb je er weinig aan?
Wat bedoel je precies? Dat een F1 wagen niet bedoeld is om in te racen?

PSN

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online
quote:

Je kan als coureur de motor simpelweg niet aan gort rijden zonder daar het team langdurig voor te negeren. Het team ziet alles, dus als je bijv. met opzet de hele race in quali modus zou rijden, of te laat te schakelen, dan kom je daar echt niet mee weg. En Marko is ook wel iemand die dat dan ook gewoon zou zeggen, ook in de pers.

En wat denk je wat de negatieve PR die Renault over zich heen krijgt? Zouden die dat lijdzaam aanzien als ze vermoeden dat Max buiten de aanbevolen specs zou treden?

En dat het van alle tijden is; dit heb ik altijd al indrukwekkend gevonden:

De coureur moet zo snel gaan als hij kan; en vertrouwen dat de auto het vol zal houden. Check die ophanging vanaf 25 seconden. :X En dat urenlang volhouden. Diep respect voor die coureurs. _/-\o_

Roamor wijzigde deze reactie 30-06-2017 21:28 (15%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
quote:
Roamor schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 20:50:
En wat denk je wat de negatieve PR die Renault over zich heen krijgt? Zouden die dat lijdzaam aanzien als ze vermoeden dat Max buiten de aanbevolen specs zou treden?
Vermoeden? Waarschijnlijk lopen er gewoon een X aantal mannetjes in dienst van Renault (motorafdeling) rond bij Red Bull. Hetzelfde als dat bij elk team een paar mannetjes van Pirelli rond lopen. Renault (de motorleverancier) zal echt wel precies weten wat Red Bull (& Toro Rosso) allemaal met de motor doen.
quote:
Ik wist wel dat Kimi Raikkonen al een aantal jaartjes meeging in de F1, maar zolang? :+

Acties:
  • +6Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 22:32
quote:

Ik word werkelijk waar een beetje moe van de noobs die dit soort dingen roepen. Het geeft niet alleen blijk van het totale onwetendheid van de sport. Maar geeft ook nog eens onnodige onrust omdat andere personen die er ook niets van snappen het overnemen.

Nee. Een Formule 1 motor rijd je niet kapot door je rijstijl. Nokken nu met die onzin. |:(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: september 2005

sjaool

Every life should have 9 cats

quote:

Dat laatste geloof ik dus niks van. Ik denk juist dat Max Renault van waardevolle informatie heeft voorzien om de motor betrouwbaarder te kunnen maken. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 09:01
quote:

Oei.... bereid je ook hier maar voor op een lading stront die je over je heen gaat krijgen!

Als je dat vorig jaar over Hamilton gezegd had had je op bijval kunnen rekenen (sterker nog, dat is vaak gesteld hier) Maar nu kom je aan de nationale knuffelbeer, dat is voor sommigen de ernstigste vorm van heiligschennis.

alles kan off-topic

Acties:
  • +5Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 23:32
quote:
Ankona schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 21:50:
[...]

Oei.... bereid je ook hier maar voor op een lading stront die je over je heen gaat krijgen!

Als je dat vorig jaar over Hamilton gezegd had had je op bijval kunnen rekenen (sterker nog, dat is vaak gesteld hier) Maar nu kom je aan de nationale knuffelbeer, dat is voor sommigen de ernstigste vorm van heiligschennis.
Enige reden waarom hier fel op reageert wordt, is omdat het simpelweg onzin is. Je kan een F1 motor niet kapot maken door teveel te vragen... Je rijdt gewoon vol gas, of denk je dat Ricciardo het gaspedaal maar 3/4 indrukt continu? Het enige wat het kan zijn is dat de engineers andere instellingen hebben staan voor beide auto's qua motor-vermogen, maar zelfs dat slaat nergens op (als je weet dat het de betrouwbaarheid niet ten goede komt). Oftewel, 1 groot broodje-aap verhaal wat nergens op gebaseerd is.

Bekijk ook even dit stukje vanaf 4 minuut 38 seconde:

FabianNL wijzigde deze reactie 30-06-2017 22:02 (22%)
Reden: Video toegevoegd waarin Max het zelf ook ontkent

Acties:
  • +4Henk 'm!

• AzzKickah
  • Nu online

AzzKickah

06-CENSORED

@NoFearCreations en @Ankona ... Please. De een heeft geen idee waar ie het over heeft en de ander voelt zich beter dan de rest.

Ga toch fietsen.

Zullen we het verder vriendelijk houden? Geen reden om iemand af te branden voor onwetendheid.

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 30-06-2017 23:13 (26%)

• DoeEensGek
  • Laatst online: 08:22
quote:
mobby1971 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 21:46:
[...]

Ik word werkelijk waar een beetje moe van de noobs die dit soort dingen roepen. Het geeft niet alleen blijk van het totale onwetendheid van de sport. Maar geeft ook nog eens onnodige onrust omdat andere personen die er ook niets van snappen het overnemen.

Nee. Een Formule 1 motor rijd je niet kapot door je rijstijl. Nokken nu met die onzin. |:(
Jongens die hun motor slopen vallen veel eerder in hun carrière al door de mand. Die jongens halen de F1 niet.

Daarbij Ricardo geeft zijn motor echt genoeg op z'n flikker! Het is ook gewoon een hele goede rijder. Al die lulkoek die nu rondzwamt alleen maar omdat max gewoon dikke pech met z'n motor. Ricardo heeft dan geluk dat Vettel z'n ego niet onder controle heeft en bij Mercedes een schroefje vergeten waren, al had hij wel een geniale inhaal actie.

• Ankona
quote:
FabianNL schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 21:53:
[...]

Bekijk ook even dit stukje: [video]
Wat wil je met die video bewijzen? Kijk eens naar zijn lichaamstaal! Dat zegt meer en veel meer dan genoeg.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FabianNL
  • Laatst online: 23:32
quote:
Ankona schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 21:59:
[...]

Wat wil je met die video bewijzen? Kijk eens naar zijn lichaamstaal! Dat zegt meer en veel meer dan genoeg.
Lichaamstaal? Je ziet alleen een hoofd, en het gaat erom wát ie zegt... Dus jij denkt dat ie teveel gas geeft, maar het niet durft toe te geven ofzo? Jongens... 8)7

Acties:
  • +2Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 21:36
Even de kosten per punt voor elk team voor dit seizoen..

Eigenlijk gewoon het team budget gedeeld door het aantal behaalde punten, zegt eigenlijk niet heel veel.

Zeker ook omdat Mercedes inmiddels een vrachtwagen aan punten heeft en McL nog maar 2. Ook de relatieve getallen zeggen niets, omdat bv Mercedes & Ferrari echt nog een vrachtwagen punten meer gaan scoren dan bv SFI en dat daardoor de kosten per punt echt nog behoorlijk gaan dalen.

* nachtnet snapt na het onderuithalen van deze grafiek eigenlijk niet meer waarom hij deze wilde posten.. ;)

nachtnet zonder hoofdletter

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
quote:
Ankona schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 21:59:
[...]

Is dit heel goed verborgen sarcasme of meen je dit serieus? 8)7

Acties:
  • +6Henk 'm!

• nachtnet

Blijkbaar hebben dit soort filmprojecten lang op de plank gelegen omdat onder Mr. E. de rechten op oude beelden onbetaalbaar bleken. Nu onder Liberty is het wat soepeler. _/-\o_

• Jasphur
@nachtnet ik zag het op twitter inderdaad. Dan zijn de docus wel snel in elkaar gezet haha.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NoFearCreations
Dacht al dat ik wat reacties los zou krijgen. Maar geen verklaring waarom Ric ze auto wel heel blijft. Wederom, ik heb niks tegen Max, groot fan, en vind het iedere keer weer klote als hij uitvalt, maar het viel me gewoon op. Als het aan de auto zou liggen, waarom geven ze hem dan niet vrijwel dezelfde instellingen als Ric?

De "experts" hier mogen trouwens ook wel is een toontje lager gaan zingen.

"At vindicta bonum vita jucundius ipsa nempe hoc indocti." | Intel I5-3570K @3.9 Ghz | Samsung EVO 120GB | RoG R280 Platinum 3GB | 12GB DDR3 | Windows 10.1 |

Acties:
  • +5Henk 'm!

• powah33
  • Laatst online: 14-07 10:41
quote:
NoFearCreations schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 23:39:
Dacht al dat ik wat reacties los zou krijgen. Maar geen verklaring waarom Ric ze auto wel heel blijft. Wederom, ik heb niks tegen Max, groot fan, en vind het iedere keer weer klote als hij uitvalt, maar het viel me gewoon op. Als het aan de auto zou liggen, waarom geven ze hem dan niet vrijwel dezelfde instellingen als Ric?

Verklaringen genoeg....maar je moet ze wel lezen.
Dit is autosport... hier word het uiterste van de onderdelen gevraagd .. alles draait maximaal en onder hoge temperaturen. Dan gaan er gewoon onderdelen kapot. Dit keer heeft max wat pech en gaat er meer kapot aan zijn wagen.
Als je denkt dat het max zijn rijstijl is....dan zal het ook wel aan Alonso liggen dat die Mclarens kapot gaan.

Misschien moeten een paar mensen eens wat minder azijn drinken en eens een pilsje proberen ... kan er alleen maar gezelliger op worden.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
quote:
NoFearCreations schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 23:39:

De motor kun je simpelweg niet stuk rijden door bijv. te hoog in toeren te rijden o.i.d.. Die dingen zijn begrenst. Daarnaast gingen er meer dan de helft van de Renaults stuk in Baku, dus ik zou eerder geneigd zijn om met de vinger naar Renault te wijzen dan naar een van de rijders.

De DNF's van Max hadden een keer met de remmen te maken, en drie keer met de PU (Renault).

Dit is gewoon simpelweg onder de noemer pech te scharen, of...

De enige oorzaak die ik kan bedenken is dat RIC de betere techneuten heeft aan zijn kant van de garage.
Ik denk dan aan het remprobleem, het 'dichtkit' verhaal van de waterpomp, de batterij die er mee ophield, etc. Als daar net iets meer 'geprutst wordt, dan kan dat op de limiet problemen geven.

V&A - GTX760 - 16GB DDR3 - i7-4770 - Asus Z87-A

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NoFearCreations
quote:
albino71 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 23:51:
[...]

De motor kun je simpelweg niet stuk rijden door bijv. te hoog in toeren te rijden o.i.d.. Die dingen zijn begrenst. Daarnaast gingen er meer dan de helft van de Renaults stuk in Baku, dus ik zou eerder geneigd zijn om met de vinger naar Renault te wijzen dan naar een van de rijders.

De DNF's van Max hadden een keer met de remmen te maken, en drie keer met de PU (Renault).

De enige oorzaak die ik kan bedenken is dat RIC de betere techneuten heeft aan zijn kant van de garage.
Ik denk dan aan het remprobleem, het 'dichtkit' verhaal van de waterpomp, de batterij die er mee ophield, etc. Als daar net iets meer 'geprutst wordt, dan kan dat op de limiet problemen geven.
Kijk, dat is een duidelijk antwoord op een normale toon. Wist niet dat er verschillende teams van monteurs zijn voor beide wagens. Lijkt me dat in het team er dan ook wel een paar wenkbrauwen omhoog gaan.

Kan in iedergeval niet wachten op Oostenrijk, hoop dat alles heel blijft, en dat we weer een knap staaltje stuurmankunst krijgen te zien van Max.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• albino71
  • Niet online
quote:
NoFearCreations schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 23:54:
[...]

Kijk, dat is een duidelijk antwoord op een normale toon. Wist niet dat er verschillende teams van monteurs zijn voor beide wagens. Lijkt me dat in het team er dan ook wel een paar wenkbrauwen omhoog gaan.

Kan in iedergeval niet wachten op Oostenrijk, hoop dat alles heel blijft, en dat we weer een knap staaltje stuurmankunst krijgen te zien van Max.
;)

Dat laatste hopen de meesten hier, zo ook ik en de grootste fan hier in huis, mijn zoontje van 10...
Die baalt als een stekker natuurlijk en bezigt woorden die ik eigenlijk niet uit zijn mond wil horen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 15-07 19:20
quote:
NoFearCreations schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 23:54:
[...]

De 2 teams aan monteurs per coureur kunnen er niets aan doen dat bij het ene "team" de motor wel stuk gaat en bij het andere "team" niet.

Beide auto's opereren gewoon in de range die Renault afgeeft als zijnde OK. Daar is niet een agressievere setting ofzo voor die misschien iets sneller is, maar mogelijkerwijs eerder stuk gaat.

Zo werkt dat niet.

:)

• vosss
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 15-07 19:20
quote:
albino71 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 23:57:
[...]
Die baalt als een stekker natuurlijk en bezigt woorden die ik eigenlijk niet uit zijn mond wil horen :)
Zolang hij na een uitvalbeurt van Max niet de oprit op rent en een deuk in de Renault Clio van je vrouw trapt valt het nog mee; nietwaar? :P

Acties:
  • +3Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Even een leuke video uit de oude doos om het hier weer wat luchtiger te maken. ;)
Tom Cruise die zich een dagje mocht vermaken in een Red Bull. :D

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Twynn
  • Laatst online: 13-07 21:52
quote:
albino71 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 23:51:
[...]

Ik dacht 2x PU, 1x remmen en 1x Bottas die de eerste bocht als kegelbaan gebruikte..
quote:

Ric is dit jaar ook 2 keer uitgevallen, maar dat is al 2 keer vaker als vorig jaar. En daar zit gewoon ook de factor geluk bij...

Overigens is op het verstappen forum soms ook nog wel wat
nuttige informatie te vinden. 't lijkt erop dat daar wat mensen zitten met iets meer inside informatie, al moet je daar natuurlijk heel veel berichten ook met een korreltje zout nemen.

Daar staat in ieder geval het volgende stukje tekst van Schummie01 wat op zich wel plausibel klinkt:
quote:
Nadat Max was uitgevallen en Ricciardo redelijk safe reed, is besloten om ook bij Ricciardo de setting weer op veiliger te zetten. Het is dus niet zo dat Max alleen met de update reed.
De derde motor die komt beschikt niet over grote mechanische updates. Maar wederom worden stapjes gemaakt om dichter bij het maximum te komen van de testbanken zonder dat de zaak kapot gaat.
Die extra 0,2 seconde was niet de oorzaak van het uitvallen van Max. Er is enige tijd een verstoring geweest in de koeling. Vermoedelijk door een stuk carbon bij de radiator. Later stabiliseerde de temperatuur weer en bleef goed. Bij onderzoek bleek er geen puin of zo in de radiator te zitten, vandaar de aanname dat de belemmering weer losgekomen was, bijvoorbeeld bij een rem actie.
Daar zag ik vervolgens op gereageerd worden als "onzin" en "smoesjes"; onder andere door de door mij hoog aangeslagen Robert Doornbos in zijn column.
Gedurende de tijd dat de motor op te hoge temperatuur liep is er kennelijk toch schade opgetreden, wat heeft geleid tot de motorschade die uiteindelijk leidde tot de uitval van Max.
Die motorpech gevallen van Max staan echt op zichzelf. Maar in een deel van de pers wordt dat op een hoop gegooid en Max moet zo snel mogelijk weg.
In werkelijkheid wordt er steeds, en ook nog steeds sneller vooruitgang geboekt. Met name aan het chassis, maar ook bij Renault worden steeds stapjes gemaakt.
Daarom durven Horner, Marko, en zelfs Max steeds optimistischer te worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 06:20
quote:

Laat maar. :)

Arjantje72 wijzigde deze reactie 01-07-2017 09:27 (4%)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• 210667
  • Registratie: juli 2019
  • Niet online
quote:
Haha...inderdaad : Laat maar. Sinds Nederland weer iemand heeft die redelijk meedoet in de F1 zijn er erg veel experts bijgekomen met een mening. En met meningen is het nu éénmaal net zo als met een sluitspier, iedereen heeft er één.... O-)

• Onestone
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 16-07 19:53

Onestone

Saabje, 440Nm 325paardjes

quote:

Als je gaat karten win je dan ook door voorzichtig gas geven?

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

quote:
sjaool schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 03:34:
Even een leuke video uit de oude doos om het hier weer wat luchtiger te maken. ;)
Tom Cruise die zich een dagje mocht vermaken in een Red Bull. :D

[video]
Thx, cool filmpje hoor. Kende ik nog niet. d:)b

Geen slecht leven heeft die Cruise zo... :P

PC Specs
Why BF4 is broken & current state gaming industry

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Jasphur

Acties:
  • +5Henk 'm!

• nachtnet
quote:
@Jasphur Zeg er even bij dat het een tweet is met een geweldig filmpje vanuit de red bull fabriek! TOP!! ;+ _/-\o_

niet gerelateerd aan de verjaardag van RIC, maar wel mooi om te zien:

nachtnet wijzigde deze reactie 01-07-2017 12:10 (49%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jasphur
Geluid aan! Filmpje Williams40 at Goodwood!

https://twitter.com/williamsracing/status/881093563530039297

• NoFearCreations
quote:
Weer zo'n duidelijke reactie van een "expert". Weer wat bijgeleerd...

• 210667
  • Registratie: juli 2019
  • Niet online
quote:
NoFearCreations schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 12:59:
[...]

Ach, troost je met de gedachte dat we allemaal ergens begonnen zijn als Noob. .. 8)

Acties:
  • +6Henk 'm!

• nachtnet

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 08:27

KeRsTmAnNeKe

Jeuh oud icon

Als Alonso maar in instapt, dan ploft ie halverwege de run

Vitality Discoshow

Acties:
  • +10Henk 'm!

• sjaool

sjaool

quote:
KeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 14:06:
Als Alonso maar in instapt, dan ploft ie halverwege de run
Ja, want Alonso vraagt veel te veel van die wagen.... ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe

KeRsTmAnNeKe

Jeuh oud icon

Neuh, Honda+Alonso=Boem

Overigens, in Kimi zijn periode bij McLaren stond ie volgens mij ook meer aan de kant van de baan dan dat ie finishte, toen ging verhaal ook al dat hij teveel vroeg van zijn wagen. Wel een mooie combinatie toen, McLaren+Kimi pastte wel bij elkaar.

KeRsTmAnNeKe wijzigde deze reactie 01-07-2017 14:34 (84%)

Vitality Discoshow

• sjaool

sjaool

quote:
KeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 14:33:
Neuh, Honda+Alonso=Boem

Overigens, in Kimi zijn periode bij McLaren stond ie volgens mij ook meer aan de kant van de baan dan dat ie finishte, toen ging verhaal ook al dat hij teveel vroeg van zijn wagen. Wel een mooie combinatie toen, McLaren+Kimi pastte wel bij elkaar.
Het is alleen maar om aan te tonen dat elke coureur wel eens periodes heeft waarin het allemaal wat minder soepel loopt. Horner zei al dat hij het gevoel had dat er heel snel betere tijden voor Max gaan aanbreken... :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

quote:
[...]
Wel goed op blijven letten hè, volgende keer zijn het misschien wel 3 of meer woorden als reactie, het moet wel te behappen blijven natuurlijk. Trollollie Trollola... :+

A smile a day....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
quote:
hardware-lover schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 15:16:
[...]

Wel goed op blijven letten hè, volgende keer zijn het misschien wel 3 of meer woorden als reactie, het moet wel te behappen blijven natuurlijk. Strollollie Strollola... :+
FTFY :+

• p0st
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 00:22
Ik volg (y)

Mijn Aquarium

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 03:30

Arfman

Drome!

quote:
[...]

Jij wist niet eens dat er 2 teams monteurs waren, maar poneert vervolgens wel een stelling die kant noch wal raakt om vervolgens geïrriteerd te raken als mensen daar over vallen. Laat me raden: je bent F1 gaan kijken sinds Max?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

Acties:
  • +19Henk 'm!

• albino71
  • Niet online
Mag ik voorstellen om iets minder geïrriteerd over en weer te reageren en het daarmee gezellig te houden?

Ik kan me voorstellen dat 'nieuwe' gasten hier overschaduwd worden door betweterige oudgedienden (ja dat kunnen 'wij'zijn!) die niks van noobs kunnen hebben en andersom dat degenen die F1 al lang volgen lange teentjes hebben wanneer er een aanname gepost wordt door een kortkijkende F1 fan.

Ik kijk zelf al erg lang, en dat is ooit in het begin van de 80s begonnen door mijn oom, maar weet ook maar oppervlakkig van zaken af, gewoon omdat de F1 continue veranderd.

Dus.....
Als we iedereen nu gewoon als liefhebber behandelen, vers of verwelkt :+, dan blijft het 't leukste topic van Tweakers, want dat is het voor mij meestal echt wel!

Acties:
  • +4Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Modbreak:
En ik ga me bij bij deze bij Albino aansluiten. Wees eens vriendelijk voor elkaar en ga elkaar niet lopen afbranden of beschuldigen. Hou dit topic gemoedelijk en gezellig zoals het is. Dank u. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online
Ik zie bij de resultaten van die fan enquête dat "men" weer competitie wil met banden leveranciers ?
Lijkt me een slecht plan, de banden is iets wat ze nu juist goed voor elkaar hebben.

Verschillende banden strategieën hebben al heel wat leuke wedstrijden opgeleverd, mooi zo laten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 16-07 16:14

Cranzai

IGN: Cranzai

quote:
ScrooLoose schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 17:27:
Ik zie bij de resultaten van die fan enquête dat "men" weer competitie wil met banden leveranciers ?
Lijkt me een slecht plan, de banden is iets wat ze nu juist goed voor elkaar hebben.

Verschillende banden strategieën hebben al heel wat leuke wedstrijden opgeleverd, mooi zo laten.
Winnen doe je door het verschil te maken t.o.v. de rest, als er een tweede bandenleverancier komt is dat een weer een extra variabele waarmee het verschil gemaakt kan worden. Maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat we weer een dergelijk fiasco krijgen waarbij de teams met 1 banden merk niet starten.

Ben vooral benieuwd hoe in zo'n scenario de verhoudingen tussen de compounds van verschillende merken zullen liggen.

Al met al zie ik er wel wat voor omdat de strategieën zo wat complexer worden, het enige nadeel is wel dat het voor henk en ingrid mogelijk wat lastiger te volgen is.

• Ankona
quote:
ScrooLoose schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 17:27:

Ik denk juist dat het er beter door kan worden. Liefst met 3 of 4 bandenleveranciers.
De kwaliteit van de band is zeer belangrijk. Nu domineert de motor en zijn teams met een mindere motor kansloos. Door ook de band als variabele toe te voegen heb je minder snel de voorspelbaarheid van de altijd winnende motor.

En het is natuurlijk altijd goed als die rare kunstmatige bandenreglement wissels verleden tijd zijn. Teams moeten gewoon kiezen voor wat hun het beste lijkt. Daarmee wordt het allemaal ook weer veel beter te volgen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +5Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Meer bandenleveranciers graag, zo lang die van Mercedes maar waardeloos zijn, en als het even kan die van Ferrari ook terwijl die van RBR geweldig zijn. :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• nachtnet
quote:
Ankona schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 17:47:
[...]

Ik denk juist dat het er beter door kan worden. Liefst met 3 of 4 bandenleveranciers.
De kwaliteit van de band is zeer belangrijk. Nu domineert de motor en zijn teams met een mindere motor kansloos. Door ook de band als variabele toe te voegen heb je minder snel de voorspelbaarheid van de altijd winnende motor.

En het is natuurlijk altijd goed als die rare kunstmatige bandenreglement wissels verleden tijd zijn. Teams moeten gewoon kiezen voor wat hun het beste lijkt. Daarmee wordt het allemaal ook weer veel beter te volgen.
Leuk gezegd, maar probleem blijft dan dat de beste teams contracten afsluiten met de beste bandenleverancier, en de strijd nog eenzijdiger wordt. Het wordt mogelijk pas interessant als teams vrij kunnen kiezen tussen leverancier per race / sessie.

De verplichte pitstops (+verschillende compounds) zijn juist 1 van de redenen geweest afgelopen jaren dat er dmv strategie nog wat interessante spanning ontstaan is.

Wat mij betreft houden ze het bij 1 bandenleverancier (+ de verplichte pitsstop / compound wissel)

nachtnet wijzigde deze reactie 01-07-2017 17:54 (4%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ankona
quote:
nachtnet schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 17:53:
[...]

De verplichte pitstops (+verschillende compounds) zijn juist 1 van de redenen geweest afgelopen jaren dat er dmv strategie nog wat interessante spanning ontstaan is.
Ik zie dan liever dat ze weer gaan tanken. Dat levert tenminste echte strategie op. Dat huidige banden geneuzel heeft niets met racen te maken.

alles kan off-topic

Acties:
  • +4Henk 'm!

• nachtnet
quote:
Ankona schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 17:59:
[...]

Ik zie dan liever dat ze weer gaan tanken. Dat levert tenminste echte strategie op. Dat huidige banden geneuzel heeft niets met racen te maken.
Zoals ik mij kan herinneren was met Tanken de Saaiste F1 periode ooit..

• Ankona
quote:
nachtnet schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 18:00:
[...]

Zoals ik mij kan herinneren was met Tanken de Saaiste F1 periode ooit..
Er zijn meerdere periodes geweest met tanken. Het tanken maakt het niet saai, het voegt een verschil toe en dus dynamiek.

Als het om saaiheid gaat is het punt dat de hele F1 eigenlijk erg saai is. Eerlijk gezegd vind ik het nu niet minder saai dan in het verleden. Eigenlijk wel saaier. Vroeger bouwde de spanning mooi op. Ronden lange gevechten om een positie. Nu gaat de drs open en hop er voorbij. Verder wordt iedere strategie om zeep geholpen als de safetycar weer eens de boel bij elkaar harkt.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Twynn
  • Laatst online: 13-07 21:52
Meerdere bandenleveranciers lijkt me juist nu weer een nadeel. De zachtere banden kunnen nu al bijna een hele race mee en voor zover ik weet kunnen de leveranciers eigenlijk ook gewoon zachtere banden maken die nog minder degraderen. Dan krijg je dus straks gewoon 1 band die de hele race mee gaat en is een pitstop gewoon niet meer nodig tenzij er een vleugel moet worden vervangen of in het geval van flat spots e.d.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• YakuzA

YakuzA

quote:
Twynn schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 18:11:
Meerdere bandenleveranciers lijkt me juist nu weer een nadeel. De zachtere banden kunnen nu al bijna een hele race mee en voor zover ik weet kunnen de leveranciers eigenlijk ook gewoon zachtere banden maken die nog minder degraderen. Dan krijg je dus straks gewoon 1 band die de hele race mee gaat en is een pitstop gewoon niet meer nodig tenzij er een vleugel moet worden vervangen of in het geval van flat spots e.d.
Klopt. De enige/grootste reden voor de degradatie in F1, op dit moment, is doordat ze dit kunstmatig op x-tiende per rondje hebben als opdracht vanuit de FIA.

PSN

• RobertMe
  • Nu online
Hoe was dat vroeger eigenlijk, toen er meerdere bandenleveranciers waren. Hadden Michelin & Bridgestone toen 1 type ("slick") band, of waren er toen ook verschillende compounts? Of wellicht zelfs dat er in die periode geen verdere regelgeving was en er per circuit een andere band was?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ankona
quote:
RobertMe schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 18:33:
Hoe was dat vroeger eigenlijk, toen er meerdere bandenleveranciers waren. Hadden Michelin & Bridgestone toen 1 type ("slick") band, of waren er toen ook verschillende compounts? Of wellicht zelfs dat er in die periode geen verdere regelgeving was en er per circuit een andere band was?
Ze waren hun compound constant aan het ontwikkelen, vaak in directe samenspraak met het team. Ze hadden geen band met een bepaald labeltje, maar ontwikkelden wat ze het beste achten voor een bepaalde wagen en een bepaald circuit.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 22-04 11:43
Ik weet het, het is voorbarig een week van tevoren, maar heel wat weerstations melden regen volgende week tijdens de GP :P :9 :)F

• nachtnet
quote:
alwaysleft schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 22:43:
Ik weet het, het is voorbarig een week van tevoren, maar heel wat weerstations melden regen volgende week tijdens de GP :P :9 :)F
Probleem met Oostenrijk was volgens mij wel dat een paar honderd meter verderop al een wereld van verschil kan maken qua weer en neerslag. Regen is na MexicoBrasil2016 zeker welkom. :)F

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online
quote:
nachtnet schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 22:46:
[...]

Probleem met Oostenrijk was volgens mij wel dat een paar honderd meter verderop al een wereld van verschil kan maken qua weer en neerslag. Regen is na Mexico2016 zeker welkom. :)F
Que? Bedoel je niet Brazilië?

• alwaysleft
quote:
nachtnet schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 22:46:
[...]

Probleem met Oostenrijk was volgens mij wel dat een paar honderd meter verderop al een wereld van verschil kan maken qua weer en neerslag. Regen is na Mexico2016 zeker welkom. :)F
Heb op weather.com ook heel precies Red Bull ring ingetypt :*) ;)

Acties:
  • +10Henk 'm!

• nachtnet
quote:
Roamor schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 22:51:
[...]

Que? Bedoel je niet Brazilië?
Ja, natuurlijk, ben afgeleid door deze video:

Die bezorgt mij na @1:55 echt al de hele avond kippevel.
Zie ook nachtnet in "Algemeen race topic Deel 2"

nachtnet wijzigde deze reactie 01-07-2017 23:12 (11%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DRaD
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 16-07 21:13
quote:
nachtnet schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 23:11:
[...]

[video]

En bedankt, kids wakker :+

Maar het was het waard.

psn drad83

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17
Terug van Goodwood! Hier paar fotootjes :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iambig
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 23:02

iambig

* z.o.z *

quote:
nachtnet schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 23:11:
[...]

[video]

Offtopic, maar niet minder spectaculair om te zien, dit "beest" in actie:
:9

NEE: dit is geen signature...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjaool

sjaool

quote:
iambig schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 23:44:
[...]

Offtopic, maar niet minder spectaculair om te zien, dit "beest" in actie:
[video] :9
Grappig om te zien dat de coureur de helft van de tijd om de motor heen moet kijken om te zien waar hij heen gaat. :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Laatst online: 07:53
@Boinkie Jaloers! Fantastisch festival! Ik ben ongeveer 10 jaar geleden geweest en heb toen echt genoten. Wat me toen opviel was dat alles zo enorm toegankelijk was. Je kon makkelijk bij alle auto's komen en de coureurs liepen gewoon tussen het publiek (is dat nog steeds zo?). Ik ben toen nog bijna van mijn sokken gereden door Hakkinen in een Mclaren mp4/14. :9

Voor de zondag nog wat leesvoer over een aantal technische veranderingen aan de auto's voor de afgelopen race in Baku: http://www.f1technical.net/news/21293

Sometimes an apple is just an apple

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17
quote:
Hmtsjmftsch schreef op zondag 2 juli 2017 @ 09:15:
@Boinkie Jaloers! Fantastisch festival! Ik ben ongeveer 10 jaar geleden geweest en heb toen echt genoten. Wat me toen opviel was dat alles zo enorm toegankelijk was. Je kon makkelijk bij alle auto's komen en de coureurs liepen gewoon tussen het publiek (is dat nog steeds zo?). Ik ben toen nog bijna van mijn sokken gereden door Hakkinen in een Mclaren mp4/14. :9

Voor de zondag nog wat leesvoer over een aantal technische veranderingen aan de auto's voor de afgelopen race in Baku: http://www.f1technical.net/news/21293
Nog altijd zo! Echt een hele gave sfeer. Tweede keer dat ik geweest ben en zou volgend jaar weer zo gaan. Ik was zelf op Donderdag en vrijdag en dan zie je hetzelfde als de zaterdag en zondag die vele malen drukker zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe

KeRsTmAnNeKe

Jeuh oud icon

quote:
Boinkie schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 23:37:
Terug van Goodwood! Hier paar fotootjes :)

[afbeelding]
Wat waren die wagens t/m 2016 lelijk zeg :p

Verhouding voor/achter was echt compleet zoek, hebben ze nu beter voor elkaar.

Als we nu weer een nieuwe bandenfabrikant krijgen, hoe laat je die dan ook banden maken volgens 'FIA specs', zoals Pirelli nu doet? Of laat je het vrij? Dan knallen de rondetijden helemaal omhoog, is gaaf, maar weet niet of dat ook weer heel wenselijk is. En je zal zien dat sommige teams ineens niks meer voorstellen, puur omdat de banden niet lekker matchen met de wagen.
Hoe ga je ze ontwikkelen ook? Op oude auto's? Of tijdens de beperkte testdagen?

Vitality Discoshow

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jasphur
quote:
KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 2 juli 2017 @ 11:36:
[...]

Wat waren die wagens t/m 2016 lelijk zeg :p

Verhouding voor/achter was echt compleet zoek, hebben ze nu beter voor elkaar.

Als we nu weer een nieuwe bandenfabrikant krijgen, hoe laat je die dan ook banden maken volgens 'FIA specs', zoals Pirelli nu doet? Of laat je het vrij? Dan knallen de rondetijden helemaal omhoog, is gaaf, maar weet niet of dat ook weer heel wenselijk is. En je zal zien dat sommige teams ineens niks meer voorstellen, puur omdat de banden niet lekker matchen met de wagen.
Hoe ga je ze ontwikkelen ook? Op oude auto's? Of tijdens de beperkte testdagen?
Pirelli is niet de enige die volgens de FIA regels een band kan ontwikkelen. Firestone, Bridgestone en ik dacht ook Goodyear kunnen prima F1 banden maken. Ik zit persoonlijk niet perse te wachten op meer dan 3 bandenleveranciers. Twee lijkt mij meer dan genoeg.

En zou er behoefte zijn aan verschillende compounds voor voor en achterwielen? :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nachtnet
Silverstone circuit speelt weer eens bluf-poker

BRDC director says it's 'highly probable' Silverstone will activate a break clause in their F1 contract

Anders dan dat ze gokken op betere (goedkopere) voorwaarden, geloof ik er helemaal niets van.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 07:41
quote:
Jasphur schreef op zondag 2 juli 2017 @ 11:52:
[...]

Pirelli is niet de enige die volgens de FIA regels een band kan ontwikkelen. Firestone, Bridgestone en ik dacht ook Goodyear kunnen prima F1 banden maken. Ik zit persoonlijk niet perse te wachten op meer dan 3 bandenleveranciers. Twee lijkt mij meer dan genoeg.

En zou er behoefte zijn aan verschillende compounds voor voor en achterwielen? :9
Jazeker, gebeurt in MotoGP ook. Meer variabelen, meer actie op de baan!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jasphur
quote:
nachtnet schreef op zondag 2 juli 2017 @ 12:00:
Silverstone circuit speelt weer eens bluf-poker

BRDC director says it's 'highly probable' Silverstone will activate a break clause in their F1 contract

[afbeelding]

Anders dan dat ze gokken op betere (goedkopere) voorwaarden, geloof ik er helemaal niets van.
Onderhoud en/of veiligheidsaanpassingen op (een deel) kosten van de FIA.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jasphur
Oeps. Dubbel post. Excuus.

Hahaha. Chase Carey in the Beast of Turin!

Over bandjes gesproken. Zie dit twittervideotje van de, denk ik 2016, Mercedes F1 wagen bij Goodwood nu. Er zitten bandjes onder die de kleur van Petronas lijken te hebben. Is dit toeval of is dit de kleur van de demobandjes. Of wat zit er onder?

Jasphur wijzigde deze reactie 02-07-2017 12:26 (128%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjaool

sjaool

quote:
Jasphur schreef op zondag 2 juli 2017 @ 12:11:
Over bandjes gesproken. Zie dit twittervideotje van de, denk ik 2016, Mercedes F1 wagen bij Goodwood nu. Er zitten bandjes onder die de kleur van Petronas lijken te hebben. Is dit toeval of is dit de kleur van de demobandjes. Of wat zit er onder?
Dat zijn volgens mij gewoon full wets. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
quote:
sjaool schreef op zondag 2 juli 2017 @ 12:39:
[...]

Dat zijn volgens mij gewoon full wets. ;)
Als er daadwerkelijk mee gereden gaat worden mag dit niet denk ik? Daarvoor zijn toch weer speciale demo banden. En hetzelfde voor de auto, dat zou dan ook niet die van 2016 mogen zijn. Tenzij ze de "inzet" omschrijven als filmdag, maar volgensmij zijn die ook aan regels gebonden (maximaal aantal uren, maximale topsnelheid, ...)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 03:11

Sporedd

Gang is alles

Ik hoorde in een interview dat ze op regen banden rijden omdat deze veel sneller opwarmen.
Aangezien de run 50 seconden is, is dat wel fijn :)

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Onestone
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 16-07 19:53

Onestone

Saabje, 440Nm 325paardjes

quote:
Jasphur schreef op zondag 2 juli 2017 @ 11:52:
[...]

Vergeet Dunlop niet. Zij maakten in de jaren 80 ook F1 banden

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjaool

sjaool

quote:
RobertMe schreef op zondag 2 juli 2017 @ 13:02:
[...]

Als er daadwerkelijk mee gereden gaat worden mag dit niet denk ik? Daarvoor zijn toch weer speciale demo banden. En hetzelfde voor de auto, dat zou dan ook niet die van 2016 mogen zijn. Tenzij ze de "inzet" omschrijven als filmdag, maar volgensmij zijn die ook aan regels gebonden (maximaal aantal uren, maximale topsnelheid, ...)
Hij heeft er gewoon mee gereden. ;)
https://twitter.com/MercedesAMGF1/status/881464687484968961

Acties:
  • +2Henk 'm!

• alwaysleft
Heel tof om te zien. Max was flink aan het feesten op Ricciardo zijn verjaardagsparty.

Dus buiten werk om ook vrienden. Top!

https://instagram.com/p/BWCrqNAgWET/

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
quote:
Onestone schreef op zondag 2 juli 2017 @ 13:16:
[...]

Vergeet Dunlop niet. Zij maakten in de jaren 80 ook F1 banden
Zijn we Michelin al vergeten?

Mi Notebook Air 13" 7200U --- Pocophone F1 --- Synology DS213 --- RPi3 met LibreElec --- Nvidia Shield Tablet

Acties:
  • +3Henk 'm!

• nachtnet
quote:
Smultie schreef op zondag 2 juli 2017 @ 13:44:
[...]

Zijn we Michelin al vergeten?
Avon
Bridgestone
Continental
Dunlop
Englebert
Firestone
Goodyear
Michelin
Pirelli

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iambig
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 23:02

iambig

* z.o.z *

quote:
RobertMe schreef op zondag 2 juli 2017 @ 13:02:
[...]

Ze zeiden net dat het de 2014 auto was.

NEE: dit is geen signature...

Acties:
  • +3Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 15-07 19:09
quote:
iambig schreef op zondag 2 juli 2017 @ 13:48:
[...]

Ze zeiden net dat het de 2014 auto was.
Het is idd de W05 Hybrid. Hier is Bottas bezig.
Wat hebben ze de toerenbegrenzer extreem laag gezet :? . Een (kapotte) stofzuiger klinkt beter :+

En Nico

En Kubica _/-\o_

TinusTegengas wijzigde deze reactie 02-07-2017 14:42 (17%)

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Pagina: 1 2 3 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is het topic voor 2017. Discussie over het nieuwe seizoen kan inmiddels in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 *O*

Alle weekend-topics van 2017: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Televisies

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True