Mr Ton schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 13:45:
[...]
Oke, misschien niet zoek gereden op het gebied van punten. Maar de dan tweevoudig wereldkampioen wordt wel outperformed door Hamilton, dan een uber rookie in zijn eerste jaar F1. Zo erg dat hij veel stennis schopt binnen McLaren en het zijn leven daar onmogelijk maakt, waardoor hij in 2008 weer terugkeert bij Renault.

Dat was natuurlijk ook wel mooi, Alonso had waarschijnlijk verwacht dat-ie als (op dat moment) verse 2 voudig WK zo'n rookie wel redelijk makkelijk in de tas zou stoppen. Dan is het natuurlijk een flinke tegenvaller als die rookie het je lastig weet te maken

Los van evt. clausules, ik handelde dat soort dingen op m'n 19'e op een andere manier af (iets met veel gescheld en zo mogelijk rondvliegende spullen

) dan Max doet, die er dan 'wijselijk' voor kiest om maar naar z'n hotel te gaan om daar stoom af te laten.
[...]
Ric naast Vettel lijkt me ook niet zo'n goed idee. Vettel als haantje is al niet de meest sympathieke gozer, als je er dan ook nog 's een vrolijke Ozzy naast zet die 'm flink onder druk zet wordt het als helemaal een drama. Lijkt me wel vermakelijk hoor, maar voor Ferrari niet echt het ideale scenario.
Dat zou ik ook wel willen zien, gewoon weer VET&RIC naast elkaar. Tenslotte heeft Vettel van RAI weinig echte tegenstand te duchten, waar RIC hem waarschijnlijk wel onder druk zou zetten. Daar zal VET lekker ontspannen van worden
[edit]
Die weet al meer dan hij hier zegt, dat lijkt me eigenlijk wel duidelijk

Ik hoop er niet vurig op, maar als de FIA serieus wil reageren op gevaarlijk rijgedrag denk ik niet dat ze echt nog een keuze hebben.
DaniëlWW2 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 22:47:
[...]
Ik denk dat het resultaat schrappen nog het beste scenario kan zijn voor iedereen. Vettel verliest punten, Ham krijgt er een paar bij, Ferrari zal woeden zijn, maar niet zo woedend als ze ene race ban krijgen voor een van hun auto's, en Vettel krijgt een duidelijke grens. Haalt hij dan alsnog drie strafpunten in Oostenrijk, dan is het geen Silverstone voor hem, en terecht. Hij gaat maar eens dimmen.
Het staat Ferrari natuurlijk vrij om een andere coureur in de auto van VET te laten rijden, mocht hij een race-ban krijgen.
Dat-ie nodig moet leren z'n woede te beheersen lijkt me wel duidelijk.
Arfman schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 08:20:
Ik ben blijkbaar de enige ter wereld die denkt dat Vettel niet met opzet Hamilton raakte, maar gewoon zo pissed was dat hij er naast kwam rijden om z'n ongenoegen kenbaar te maken en toen Hamilton raakte. Ik zie hem geen bewuste stuuractie maken richting Hamilton, alleen een bult gebaren uit de cockpit. Ach ja, we zullen zien. Ik hoop dat het WK er niet door beïnvloed wordt, het is eindelijk, na 5 jaar, weer spannend.
Of hij het bewust gedaan heeft of niet, daarover kun je inderdaad discussiëren. Maar het feit dat het gebeurd en hij het daarna alleen maar over de vermeende braketest (die door de data van HAM z'n auto niet is aangetoond) heeft en zelf z'n handen in onschuld wast... Vettel hoort wel wat beter te weten, ik neem aan dat z'n mentale vermogens wat verder gaan dan die van een 4-jarige.
Snowdog schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 10:25:
[...]
Aangezien het onmogelijk is dat hij het niet heeft opgemerkt, zou hij in het geval van een ongelukje denk ik wel direct zijn verontschuldiging hebben aangeboden. In plaats daarvan doet 'ie echter alsof hij alleen bij de 'brake test' (die geen brake test was) Ham heeft geraakt en er verder helemaal niks is gebeurd.
Of je het nou perongeluk of expres doet, het lijkt me bij wijze van goede PR altijd verstandig om je verontschuldigingen aan te bieden na zoiets ("Ik wilde verhaal halen, maar dat aantikken was absoluut niet mijn bedoeling") oid.
Nee, wat mij betreft mag Vettel alsnog een race ban krijgen of op zijn allerminst worden geschrapt uit de resultaten van Baku. Jammer voor het kampioenschap, maar het gedrag van Vettel past niet op de baan en hij is dit keer gewoon echt te ver gegaan (imo).
Het punten verschil zou niet veel groter worden dan het nu is, dus ik zie weinig gevaar voor het WK. Verder ben ik het eens, het gedrag dat Vettel zo laat zien... Als ik daar teambaas was zou ik op zijn minst eens een serieus gesprek met m'n coureur willen om 'm te vertellen dat, onafhankelijk van wat de FIA beslist, ik hem uit eigen beweging al overweeg voor 1 race te vervangen. De man is sporter in de hoogste klasse van de autosport en daarin inmiddels 4x kampioen geweest, dan moet-ie zich daar ook naar gedragen.
[
Voor 50% gewijzigd door
Destruction op 30-06-2017 10:45
. Reden: nieuwe quotes erbij gezet ipv nieuwe post maken ]
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.