Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Ik heb denk ik een vaag vermoeden dat vragen over de Halo niet door de selectie komen
Tweet
[ Voor 21% gewijzigd door Jasphur op 20-07-2017 14:46 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Hoe kan het ook anders... Met het shield wordt het in de cockpit warmer, waardoor "Angry Seb" sneller op zijn kookpunt komt met alle gevolgen van diennachtnet schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 14:32:
Volgens AMuS was Ferrari 1 van 10 teams voor de HALO.
Edit: ik vind het ook vreemd dat alleen Ferrari met het Shield getest heeft en dat op hun oordeel deze niet toegepast wordt. Waarom hebben de andere teams ook niet mogen testen net als met de HALO (over de HALO is trouwens ook al een lied geschreven
[ Voor 32% gewijzigd door alesandro_46 op 20-07-2017 14:59 ]
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Ach, misschien krijgt hij wel een claxon volgend seizoen.
[ Voor 26% gewijzigd door Mad-Matt op 20-07-2017 14:57 ]
En de langzame zien de blauwe vlaggen niet:+Mad-Matt schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 14:57:
Toch snap ik het niet, je ziet Sebs handje veel minder met z'n beugel rond je kop.
Ach, misschien krijgt hij wel een claxon volgend seizoen.
Zou erg bijzonder zijn aangezien Mercedes het ontwerp heeft gedaan. Die staan dus blijkbaar niet eens achter hun "eigen product".nachtnet schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 14:32:
Volgens AMuS was Ferrari 1 van 10 teams voor de HALO.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Verwijderd
Wat??Bastie-88 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 13:18:
Als je een band+velg (~8,5kg) met een snelheid van 300km/u tegen je helm krijgt komt er even 2550kg aan impact op dat ding te staan.

* Naboo gaat gewoon weer lekker intensief de DTM volgen.
Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
Verwijderd
Dat is toch geen reden om de halo niet in te voeren?Naboo schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 15:19:
Sowieso, dan hebben we straks die halo... en dan krijg je net als bij Massa een veer die er tussendoor vliegt en alsnog iemand verwond.
Nou jawel. Want dan krijg je daarna dat men toch maar liever een gesloten cockpit wil. En ja, dan gebeurt er weer iets waardoor de gesloten cockpit ernstig letsel veroorzaakt en ja, dan maar gewoon een rally auto er van maken ofzo.Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 15:33:
[...]
Dat is toch geen reden om de halo niet in te voeren?
Het is schijnveiligheid. Ik denk niet dat die halo verschil had gemaakt bij de crash van Bianchi.
Zoals eerder werd gezegd; het is meer van "kijk we doen wel iets hoor aan de veiligheid".... maar het zijn lapmiddelen. Daarbij, reken nou eens uit hoeveel uren er met F1 wagens is gereden en het aantal ongelukken en dan het aantal dodelijke ongelukken. Het is in procenten verwaarloosbaar.
Je mag niet zomaar kilogrammen met kilometers per uur vermenigvuldigen om een kracht uit te rekenenBastie-88 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 13:18:
[...]
HANS is uitgevonden om te zorgen dat je je nek niet breekt.
Een impact als een band terugkoppen is daar imho niet mee ondervangen.
Als je een band+velg (~8,5kg) met een snelheid van 300km/u tegen je helm krijgt komt er even 2550kg aan impact op dat ding te staan. Beste helm die dan niet barst/breekt.

Maar goed, het lijkt me evident dat een band die je met 300km/u raakt ook met helm op dodelijk zal zijn, tenzij hij de helm schampt of je de helm dusdanig vastzet dat je je hoofd niet meer kunt draaien
Ik doel uiteraard op het standpunt richting de beslissing. Hoe gaan we ermee om, hoe denken jullie erover. Je hebt "tegen zijn" en "tegen zijn". Tegen in de zin van: "pertinent niet" of in de zin van "liever niet". En hoe gaan we er dan verder mee om?Jasphur schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 12:42:
[...]
Maar dat standpunt is er toch al? Tenminste 9 van de 10. Denk meer dat gezamenlijk aan het beslissen zijn over hoe om te gaan met de negatieve reacties.
Of bedoelde je dat ook?
[ Voor 24% gewijzigd door Grrrrrene op 20-07-2017 16:04 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Verwijderd
Wat je zegt is te vergelijken met: ik sluit geen inboedelverzekering af, want die dekt geen brandschade - zal je net zien dat mijn huis afbrandt.Naboo schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 15:45:
[...]
Nou jawel. Want dan krijg je daarna dat men toch maar liever een gesloten cockpit wil. En ja, dan gebeurt er weer iets waardoor de gesloten cockpit ernstig letsel veroorzaakt en ja, dan maar gewoon een rally auto er van maken ofzo.
Het is schijnveiligheid. Ik denk niet dat die halo verschil had gemaakt bij de crash van Bianchi.
Zoals eerder werd gezegd; het is meer van "kijk we doen wel iets hoor aan de veiligheid".... maar het zijn lapmiddelen. Daarbij, reken nou eens uit hoeveel uren er met F1 wagens is gereden en het aantal ongelukken en dan het aantal dodelijke ongelukken. Het is in procenten verwaarloosbaar.
Dat de halo niet beschermt tegen kleine onderdelen (Massa) is geen reden om het niet in te voeren, terwijl het wel veel kan doen tegen grote onderdelen zoals banden (Surtees), bodywork (Wilson) en potentieel andere gekke dingen (in de richting van Bianchi, Wehrlein in Monaco, Grosjean/Alonso Spa 2012).
Edit: er zijn prima redenen om de halo niet in te voeren (niet mooi, belemmert het zicht), maar 'het doet niks tegen een ongeluk als bij Massa' is geen geldige reden. Betogen dat het onvermijdelijk leidt tot gesloten rally-auto's is gewoon een drogreden (hellend vlak).
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2017 16:15 ]
Bijna elk weekend worden er tientallen, zo niet, honderden open cockpit races gehouden en dat is al tientallen jaren zo. Toch zijn de situaties waarin de HALO zou kunnen helpen minimaal tot bijna nihil.Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 16:09:
[...]
Wat je zegt is te vergelijken met: ik sluit geen inboedelverzekering af, want die dekt geen brandschade - zal je net zien dat mijn huis afbrandt.
Dat de halo niet beschermt tegen kleine onderdelen (Massa) is geen reden om het niet in te voeren, terwijl het wel veel kan doen tegen grote onderdelen zoals banden (Surtees), bodywork (Wilson) en potentieel andere gekke dingen (in de richting van Bianchi, Wehrlein in Monaco, Grosjean/Alonso Spa 2012).
Edit: er zijn prima redenen om de halo niet in te voeren (niet mooi, belemmert het zicht), maar 'het doet niks tegen een ongeluk als bij Massa' is geen geldige reden. Betogen dat het onvermijdelijk leidt tot gesloten rally-auto's is gewoon een drogreden (hellend vlak).
Om maar even in jou verzekeringen terminologie te blijven. Dat is als jezelf verzekeren tegen overstromingen terwijl je op 3 hoog woont. Er is een theoretische kans dat het water zo hoog komt maar de kans is te verwaarlozen.
Daarnaast is het lachwekkend dat het alleen in de F1 ingevoerd word en niet gelijk in alle FIA sanctioned series.
[ Voor 6% gewijzigd door Player1S op 20-07-2017 16:21 ]
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Grrrrrene schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 16:01:
[...]
Je mag niet zomaar kilogrammen met kilometers per uur vermenigvuldigen om een kracht uit te rekenenDat mag alleen met versnellingen (m/s³) of je moet impuls uitrekenen, maar dat is in kg*m/s en niet in kg. En

Maar impuls geeft de initiele stoot weer die je krijgt.
Dus even juist berekent nu, 8.5*((300/3600)*1000) = 708.33 kgm/s
En dan moet je nog rekening houden met gewicht van de F1 wagen + rijder en elastisch bounce om te kunnen rekenen wat er exact aan kilo's botst. Maar dat is natuurkunde die ik al heel lang niet meer gebruikt heb (bovenstaande zat ook al te ver weg blijkbaar

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Bovenstaande is bij mij nooit in de buurt geweestBastie-88 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 16:24:
[...]
... Maar dat is natuurkunde die ik al heel lang niet meer gebruikt heb (bovenstaande zat ook al te ver weg blijkbaar)
Dit is echt Tweakers, even in een discussie wat natuurkundige berekeningen tussendoor gooien

Waiting on the world to change
Juist, DAAR gaat dat ding dus echt niet tegen helpen.
Nee, en zoals ik al zei is het Jules Bianchi-ongeluk ook prima te voorkomen op veel goedkopere en mooiere manieren. De eerder genoemde skirts onder dit soort semi-landbouwvoertuigen of het totale verbod om rond te rijden tijdens bergingswerkzaamheden of een centraal geregelde "50pk-modus" waardoor de snelheid er ook uit gaat.Naboo schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 17:16:
In het F1 bericht staat ook: "designed to reduce the risk of injury from debris"
Juist, DAAR gaat dat ding dus echt niet tegen helpen.
AMuS - Gerhard Berger im Interview "Verstappen aus ähnlichem Holz wie Senna" (Duits) +15min
Weer wat veertjes in de reet van Maxienachtnet schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 17:19:
Leesvoer:
AMuS - Gerhard Berger im Interview "Verstappen aus ähnlichem Holz wie Senna" (Duits) +15min
Sebastian Vettel has reportedly been offered a three-year deal worth $138.5m as Ferrari look to resolve the four-time World Champion's future.
Er zijn dagen dat ik dat niet op mijn rekening hebalbino71 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 17:43:
Ferrari offer Vettel $138.5m, three-year deal
Sebastian Vettel has reportedly been offered a three-year deal worth $138.5m as Ferrari look to resolve the four-time World Champion's future.
Voor de liefhebbers
Interview met Lewis Hamilton By Serena Williams
Bedragen van contracten gaan niet rond. (normaal gesproken.)
Ok, maar dan zou VET in eens ruim 20% meer gaan verdienen?albino71 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 18:04:
@nachtnet Nou, zo weten we bij benadering de meeste contracten volgens mij wel.
ALO 35M per jaar
HAM 40M per jaar
VET 38M per jaar
http://www.auto-motor-und...ntscheidung-11078783.html
Thanks google translate
Oh en Grill the Grid is wel leuk.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Blijft een aparte vent die Alonso! 2 year deal 2015-2017albino71 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 18:04:
@nachtnet Nou, zo weten we bij benadering de meeste contracten volgens mij wel.
Normaal nadenken op de baan had verschil gemaakt hier.Naboo schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 15:45:
[...]
Die kraan had daar nooit mogen staan.
Er is een petitie gestart. Zal niet veel uitmaken waarschijnlijk, maar het is wel leuk om te zien hoeveel mensen tegen zijn.
https://www.change.org/p/...ety-device-in-formula-one
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Deze Fin is meer ontdooit dan die andere haha.DaniëlWW2 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 18:55:
Op YT zijn ze ook duidelijk over de Halo.![]()
[video]
Oh en Grill the Grid is wel leuk.

Doe dit maar dan als ze toch iets willen doen
Je bedoelt net zoiets als de US Grand Prix van 2005? Maar dan dat er geen enkel team zal starten na de formatie ronde?Lensent schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 12:54:
Ik hoop dat alle teams tijdens de GP van Australie 2018 gaan staken
-
Dank je, maar is er ook een versie in een taal die wel vrijwel iedereen spreekt?nachtnet schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 17:19:
Leesvoer:
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Duits is behoorlijk gangbaarArfman schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 19:57:
[...]
Dank je, maar is er ook een versie in een taal die wel vrijwel iedereen spreekt?
https://www.bing.com/translator/
https://translate.google.nl/
Ik kan het wel lezen maar het kost me gewoon erg veel moeite. Vertaalsites halen vaak "de kern" uit het verhaal. Snap niet dat AMuS niet ook gewoon in het Engels publiceert ..nachtnet schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 20:03:
[...]
Duits is behoorlijk gangbaar
https://www.bing.com/translator/
https://translate.google.nl/
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Inderdaad, alleen nu om een statement te makenEdd schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 19:50:
[...]
Je bedoelt net zoiets als de US Grand Prix van 2005? Maar dan dat er geen enkel team zal starten na de formatie ronde?
Die middelste FerrariLockeJohn schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 19:49:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Doe dit maar dan als ze toch iets willen doen

Ich bin mit einem Porsche vors Büro von Enzo Ferrari gefahren. Dann bekam ich sofort das Dienstauto. Ich glaube es war ein Testarossa.nachtnet schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 17:19:
Leesvoer:
BAAS !!
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
leesvoer:
- Racer.com - Solving Renault's Palmer problem +12min
Kubica naar Renault....En Sainz daar....reserve rijder ?nachtnet schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 21:54:
En nog maar wat leesvoer waarom Kubica goed voor Renault zou zijn.
leesvoer:
- Racer.com - Solving Renault's Palmer problem +12min
wrs wel maar ik hoop echt dat RBR hem ergens kwijt kan, tijd voor nieuwe talenten bij RBRJasphur schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 22:19:
Volgens mij gaat Sainz geen kant op in 2018Die blijft nog wel een jaartje bij STR
En dat zijn....?LockeJohn schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 22:25:
[...]
wrs wel maar ik hoop echt dat RBR hem ergens kwijt kan, tijd voor nieuwe talenten bij RBR
Testing, one, two ...
Inderdaad, gisteren nog bevestigd door Carlos Sainz zelf.Jasphur schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 22:19:
Volgens mij gaat Sainz geen kant op in 2018Die blijft nog wel een jaartje bij STR
"When you grow up your heart dies"
Meneer loopt weer in gareel. Hij mag niets zeggen over andere teams. Ferrari en zo zijn allemaal toch niet zo in hem geïnteresseerd, die roepen alleen maar om te stoken. En hij ziet natuurlijk ook wel de pech die PAL allemaal gehad heeft. Naar Renault kan zo maar altijd middenmoot betekenen. En ik denk ook dat dat hem gaat worden hoor. Als ik zie hoe Ocon het doet, die neemt men eerder dan Sainz.sjaool schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 01:04:
[...]
Inderdaad, gisteren nog bevestigd door Carlos Sainz zelf.
Hahaha die is geweldig
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Het is wachten wat Vettel gaat doen. Als hij deze week bij Ferrari bijtekent voor 3 jaar, gaat het grote driver-circus dit jaar nog beginnen. Er zijn geruchten dat hij naar Mercedes wil. Maar als dat in 2018 is, dan moet er iets raars gebeuren. Hamilton die stopt, bijvoorbeeld.Ome Ernst schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 09:37:
[...]
Meneer loopt weer in gareel. Hij mag niets zeggen over andere teams. Ferrari en zo zijn allemaal toch niet zo in hem geïnteresseerd, die roepen alleen maar om te stoken. En hij ziet natuurlijk ook wel de pech die PAL allemaal gehad heeft. Naar Renault kan zo maar altijd middenmoot betekenen. En ik denk ook dat dat hem gaat worden hoor. Als ik zie hoe Ocon het doet, die neemt men eerder dan Sainz.
Als hij niet bijtekent bij Ferrari, blijft de hele driver markt nog op slot. Het probleem is dat Vettel en Hamilton's contracteindes niet helemaal overlappen en dat Vettel op dit punt in zijn carriere nergens voor 1 jaar kan rijden.
Misschien komt er wel een grote driver-swap uit de hoge hoed. Hamilton in 2018 naar Ferrari en Vettel naar Mercedes. Dat jaartje contract van Hamilton dan daar wel in mee gevouwen worden.
Als dat gaat gebeuren blijft Bottas nog wel een paar jaar bij Merc rijden. En Verstappen misschien wel in de Ferrari naast Hamilton?
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Huh bedoel je het niet andersom? Als Vettel voor 3 jaar bij Ferrari bijtekent dan zit hij daar tot 2020, De rest van de toppers blijven dan redelijk zitten waar ze zitten (tenzij Kimi stopt).JackBol schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 10:50:
[...]
Het is wachten wat Vettel gaat doen. Als hij deze week bij Ferrari bijtekent voor 3 jaar, gaat het grote driver-circus dit jaar nog beginnen. Er zijn geruchten dat hij naar Mercedes wil. Maar als dat in 2018 is, dan moet er iets raars gebeuren. Hamilton die stopt, bijvoorbeeld.
Als hij niet bijtekent bij Ferrari, blijft de hele driver markt nog op slot.
Dat zal voor de toppers niet veel uitmaken. Je moet aardig masochistisch zijn als je verwacht dat je naast Vettel met z'n tientallen miljoenen salaris nog op enige succes denkt te rekenen als Ferrari-coureurfrankyboy707 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:20:
[...]
Huh bedoel je het niet andersom? Als Vettel voor 3 jaar bij Ferrari bijtekent dan zit hij daar tot 2020, De rest van de toppers blijven dan redelijk zitten waar ze zitten (tenzij Kimi stopt).
De echte toppers (Hamilton / Verstappen / Ricciardo) gaan daar hun jaren niet aan verspillen.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Eens, maar dat betekend dus dat de driver market niet op gang gaat komen als Vettel bijtekend, dan blijft eerder alles lekker zitten waar het zit. Alleen komt er mogelijk een sub-topper in het stoeltje van Kimi (als hij stopt), maarja wie dan? Ze hadden vroeger altijd Gutiérrez maar die is een beetje afgeschreven en Giovinazzi zie ik ook niet helemaal gebeuren.alexbl69 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:50:
[...]
Dat zal voor de toppers niet veel uitmaken. Je moet aardig masochistisch zijn als je verwacht dat je naast Vettel met z'n tientallen miljoenen salaris nog op enige succes denkt te rekenen als Ferrari-coureur.
De echte toppers (Hamilton / Verstappen / Ricciardo) gaan daar hun jaren niet aan verspillen.
En ook afhankelijk van de nieuwe motor reglementen, als Merc echt de F1 verlaat als het ze niet zint zal hij daar niet zo snel naar toe gaan denk ik. Ik zou er niet raar van staan te kijken als hij gewoon verlengt.RichardQG schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 12:06:
Met betrekking tot Verstappen kan ik denk ik één uitspraak doen. Hij blijft bij RB tot zijn contract afloopt en afhankelijk van hun competitiviteit is er de grootste kans dat hij naar Mercedes toe gaat wanneer Hamilton daar weg gaat. Je ziet duidelijke hints van Mercedes dat ze Max als opvolger zien van Hamilton als star driver van het team. Ferrari misschien later in zijn carrière als hij al wereldkampioen is. Verstappen gaat dus NIET naast Vettel in de Ferrari tweede coureur spelen zoals Kimi nu doet.
Ferrari zou eens een keer op minder degelijk in kunnen zetten? Er rijdt er nu een in Formule 2 rond die de rest aardig te kakken zet, en dat is een Ferrari jongeling. Ik verwacht dat ze deze jongen komend jaar toch ergens onder willen gaan brengen in de hoogste klasse, of ze gaan een Stoffeltje doen, wat misschien jammer zou zijn.frankyboy707 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 12:02:
[...]
Eens, maar dat betekend dus dat de driver market niet op gang gaat komen als Vettel bijtekend, dan blijft eerder alles lekker zitten waar het zit. Alleen komt er mogelijk een sub-topper in het stoeltje van Kimi (als hij stopt), maarja wie dan? Ze hadden vroeger altijd Gutiérrez maar die is een beetje afgeschreven en Giovinazzi zie ik ook niet helemaal gebeuren.
Testing, one, two ...
1: blijven
2: Richting Renault
3: Indycar en/of WEC
De huidige top 3 pakt hem niet op.
Bottas zou eventueel kunnen vertrekken als men er niet uit komt qua contract lengte maar dan vervangt Ocon hem wel.
Raikonen is twijfelgeval maar van de huidige top rijders zie ik niemand naast Vettel gaan rijden.
Vettel naar Mercedes kan alleen als Hamilton vertrekt.
Al met al zijn er veel open deuren die eigenlijk ook gewoon potdicht zitten.
Ocon is en word een goeie coureur ... maar die gaat echt niet bottas vervangen...daar is Ocon nog te groen voor. Die kleeft nu nog om de race aan de bolide van perez...daar zitten ze bij mercedes echt niet op te wachten. Bottas krijgt gewoon 1 jaar extra verlenging. Omdat er niets beters vrij is.L1nt schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 12:42:
Enige wat echt beetje interessant is is wat Alonso gaat doen. Voor hem zie ik 3 opties.
1: blijven
2: Richting Renault
3: Indycar en/of WEC
De huidige top 3 pakt hem niet op.
Bottas zou eventueel kunnen vertrekken als men er niet uit komt qua contract lengte maar dan vervangt Ocon hem wel.
Raikonen is twijfelgeval maar van de huidige top rijders zie ik niemand naast Vettel gaan rijden.
Vettel naar Mercedes kan alleen als Hamilton vertrekt.
Al met al zijn er veel open deuren die eigenlijk ook gewoon potdicht zitten.
En als Ric niet contractueel vast lag...dan zag ik hem best wel naast vettel durven instappen bij Ferrari.
Zolang er in je contract staat dat er geen teamorders komen en je mag strijden voor de winst zie ik geen verschil met zijn situatie nu. Max is ook niet een van de minste en Ric heeft al bewezen dat hij klaar is voor vettel.
https://f1manager.info/ranking/4605
Als BOT zo doorgaat zie ik hem nog wel veel langer bij Merc rijden. Zeker als, nadruk op als, HAM besluit dit of volgend seizoen te stoppen.powah33 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:09:
[...]
Ocon is en word een goeie coureur ... maar die gaat echt niet bottas vervangen...daar is Ocon nog te groen voor. Die kleeft nu nog om de race aan de bolide van perez...daar zitten ze bij mercedes echt niet op te wachten. Bottas krijgt gewoon 1 jaar extra verlenging. Omdat er niets beters vrij is.
En als Ric niet contractueel vast lag...dan zag ik hem best wel naast vettel durven instappen bij Ferrari.
Zolang er in je contract staat dat er geen teamorders komen en je mag strijden voor de winst zie ik geen verschil met zijn situatie nu. Max is ook niet een van de minste en Ric heeft al bewezen dat hij klaar is voor vettel.
Bottas is ook gewoon snel, dat kan men ondertussen niet meer ontkennenJasphur schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:19:
[...]
Als BOT zo doorgaat zie ik hem nog wel veel langer bij Merc rijden. Zeker als, nadruk op als, HAM besluit dit of volgend seizoen te stoppen.
En als logisch gevolg begin ik ook hoe Massa presteert meer te waarderen
Misschien wel jah ... Bottas presteert nu best goed inderdaad(punten)... maar hij heeft nog niet echt gevochten om een plekje. En juist daarin denk ik dat er betere coureurs zijn. Maar zou Ham weggaan of stoppen dan moet daar echt een nieuwe top coureur komen...ik zie mercedes echt niet hun geld inzetten op alleen maar Bottas als nummer 1 rijder.Jasphur schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:19:
[...]
Als BOT zo doorgaat zie ik hem nog wel veel langer bij Merc rijden. Zeker als, nadruk op als, HAM besluit dit of volgend seizoen te stoppen.
Of ze zetten die knaker in een Haas, toch een soort B-team van Ferrari.hardware-lover schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 12:28:
[...]
Ferrari zou eens een keer op minder degelijk in kunnen zetten? Er rijdt er nu een in Formule 2 rond die de rest aardig te kakken zet, en dat is een Ferrari jongeling. Ik verwacht dat ze deze jongen komend jaar toch ergens onder willen gaan brengen in de hoogste klasse, of ze gaan een Stoffeltje doen, wat misschien jammer zou zijn.
BOT is snel....hmmm nah, voor een Mercedesrijder hobbelt ie soms toch nog achter de toppers aan. Ik denk zelfs dat als VER vrij komt dat Mercedes BOT er wel voor wil laten gaan. (zakje geld mee en bedankt)
De stoelendans is meer om de stoel van RAI en MAS, die laatste was al met pensioen zelfs. En als ALO het eindelijk opgeeft om zijn goeie jaren te slijten bij matig presterende teams en er voor kiest om in een andere formule te rijden zal me dat ook niet verbazen.
Grosjean "eindelijk" naar Ferrari naast Vettel en Leclerc in zijn plaats? Zo ook zomaar kunnen. Vrijwel alles is mogelijk als je maar met het grote geld zwaait.RonaldMcDonald schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:40:
[...]
Of ze zetten die knakker in een Haas, toch een soort B-team van Ferrari.
Testing, one, two ...
Alonso zie ik idd nog wel vertrekken naar een andere racetak.
Er rijden een hoop mensen rond in de F1 die allemaal vinden dat ze klaar zijn voor een topteam, maar dat nog niet helemaal zijn, maar zeker wel zullen worden. Het is jammer dat er zo'n gat zit tussen de top 4(of 6) en de rest.

nog een relatie hebben gehad met dit?
“Apologies Mercedes. As you crafted a glorious one-two yesterday I was vomiting in your hospitality unit”
Martin Brundle
Testing, one, two ...
http://www.skysports.com/...ut-the-2019-driver-market
Een volgens hun niet zo heel gekke optie in de toekomst: VET en BOT bij Mercedes en HAM en VER bij Ferrari.
My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP
Wat zijn jullie gedachten hierover?
Kvyat lijkt mij klaar bij Toro Rosso/Red Bull, Massa is vergeten dat hij eigenlijk al met pensioen was en gaat door alsof het de normaalste zaak is, Ocon doet nog een jaartje ervaring op bij Force India voor hij naar Mercedes mag. Leclerc doet het te goed in de F2 om niet over te gaan naar de F1, Sauber blijft uiteindelijk toch met Ferrari rijden en krijgt Leclerc er voor een jaartje bij.
Ik moet nog zien of Kubica er klaar voor is, maar er is de laatste tijd zoveel aandacht om hem dat ik verwacht dat het toch om meer dan wat simpele testritjes gaat.
Mijn verwachting voor 2018:
Mercedes: Hamilton - Bottas
Ferrari: Vettel - Raikkonen
Red Bull: Verstappen - Ricciardo
Force India: Ocon - Perez
Williams: Massa - Stroll
Toro Rosso: Sainz - Gasly
Haas: Grosjean - Magnussen
Renault: Hulkenberg - Kubica/ $$$
Sauber: Leclerc - $$$
Mclaren: Vandoorne - De Vries
Claire Williams sprak vol lof over Alonso in een Williams bolide voor 2018.LoeWn schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 14:06:
Een hoop goede meningen. Maar waar ik niemand over hoor is de vervanger van Massa. Hij zal nu toch wel definitief definitief stoppen. Maar wie vervangt hem? Williams zou naast stroll toch eel een stabiele rijder, liefst met ervaring willen gok ik? Ik kan eigenlijk niet veel namen roepen. Enige wat in mij op komt is Grosjean. Ik vind hem de laaste tijd van de 'mindere' auto's toch wel een van de betere rijders.
Wat zijn jullie gedachten hierover?
Maar dat zie ik niet gebeuren. Alonso wil een winnende bolide.
Massa had al aangegeven graag nog een extra jaar te rijden.
Grosjean wil graag naar Ferrari en had zelfs al Italiaans geleerd .
Ik persoonlijk denk dat Massa nog een jaar Williams doet.
Die clausule staat ongetwijfeld ook in Kimi's contract, maar daar hebben de Italianen wel andere oplossingen voor. Is het je niet opgevallen welke volstrekt idiote bandenstrategie ze er bij hem af en toe op na houden?powah33 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:09:
[...]
Zolang er in je contract staat dat er geen teamorders komen en je mag strijden voor de winst zie ik geen verschil met zijn situatie nu.
Dat vermoeden heb ik ook, maar er gaan ook geruchten dat Hamilton en Vettel wisselen van stoeltje.Richard117 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 14:19:
Ik verwacht eigenlijk helemaal niet van die grote veranderingen. Ik denk dat in de top alles bij het oude blijft..
Die geruchten zijn er omdat Vettel heel graag wil winnen en dat bij Ferrari tot op heden nog niet echt is gelukt. Ook dit jaar lijkt het doorontwikkelingstempo van Mercedes hoger te liggen dan bij Ferrari wat Vettel in het kampioenschap de kop kan gaan kosten.
Daarnaast heeft Hamilton er nooit een geheim van gemaakt graag voor Ferrari te willen rijden.
Het feit dat Wolff zeer mild was voor Vettel na z'n beuk in Baku was ook voeding voor de geruchten dat Vettel daar een voorcontract heeft getekend.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Toch vraag ik me af of Hamilton in één plaatje met Ferrari past.XyritZz schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 15:04:
[...]
Dat vermoeden heb ik ook, maar er gaan ook geruchten dat Hamilton en Vettel wisselen van stoeltje.
Die geruchten zijn er omdat Vettel heel graag wil winnen en dat bij Ferrari tot op heden nog niet echt is gelukt. Ook dit jaar lijkt het doorontwikkelingstempo van Mercedes hoger te liggen dan bij Ferrari wat Vettel in het kampioenschap de kop kan gaan kosten.
Daarnaast heeft Hamilton er nooit een geheim van gemaakt graag voor Ferrari te willen rijden.
Het feit dat Wolff zeer mild was voor Vettel na z'n beuk in Baku was ook voeding voor de geruchten dat Vettel daar een voorcontract heeft getekend.
Ik vraag me uberhaubt af of hij echt naar Ferrari wil, HAM is net als de rest een echte winner en ik kan me niet echt voorstellen dat hij vrijwillig zn stoeltje bij Merc gaat opgeven om naar Ferrari te gaan. Het is bij Ferrari sinds Schumi weg is eigenlijk ook al een vrij trieste bedoeling en ik kan me niet voorstellen dat het nou echt zo'n geweldig vooruitzicht is om daar te gaan rijden...Cranzai schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 15:07:
[...]
Toch vraag ik me af of Hamilton in één plaatje met Ferrari past.
En ja, volgens de pers wil hij graag een keer voor Ferrari rijden omdat hij dat ooit een keer gezegd zou hebben, maar er komt ook zoveel onzin uit de pers. Perrsoonlijk zie ik t iig ook niet gebeuren...
Denk even terug aan 2012...Snowdog schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 15:11:
[...]
Ik vraag me uberhaubt af of hij echt naar Ferrari wil, HAM is net als de rest een echte winner en ik kan me niet echt voorstellen dat hij vrijwillig zn stoeltje bij Merc gaat opgeven om naar Ferrari te gaan. Het is bij Ferrari sinds Schumi weg is eigenlijk ook al een vrij trieste bedoeling en ik kan me niet voorstellen dat het nou echt zo'n geweldig vooruitzicht is om daar te gaan rijden...
En ja, volgens de pers wil hij graag een keer voor Ferrari rijden omdat hij dat ooit een keer gezegd zou hebben, maar er komt ook zoveel onzin uit de pers. Perrsoonlijk zie ik t iig ook niet gebeuren...
Hamilton in een Mclaren die dat jaar één van de snelste auto's was. Door pech en onbetrouwbaarheid won Hamilton dat jaar niet de titel. De Mercedes, in 2012, was een stuk minder dan de Mclaren.
Toch koos Hamilton ervoor om eind 2012 te switchen naar Mercedes. Voor de grap even googlen op hoe alle 'experts' hierop reageerden:
'Hij gaat voor 't geld'
'Hij gooit z'n carrière weg'
'Hij maakt de domste keuze van z'n leven'
De keuze om nu naar Ferrari te gaan lijkt een 1000x veiligere keuze dan de 2012 keuze voor Mercedes. Daarnaast, Hamilton heeft genoeg eergevoel om in 3 verschillende auto's wereldkampioen te willen worden. Ten slotte zou hij het stiekem best gaaf vinden om tegen Vettel/Verstappen/Ricciardo gezet te worden denk ik...
Even wat quotes boven water gehaald die ingaan op Lewis vertrek bij Mclaren 2012 naar Mercedes:
"Mercedes is a great partner of ours and they are a great team. But for anyone leaving McLaren, and he wants to win, I think that's a mistake because I have faith and belief in this team. Whether you measure it over the last four races, four years or 40 years, we're a fantastic team. So I would say to any driver who wanted to win in this sport: 'Come and join McLaren and aspire to join McLaren'. I wouldn't advise anyone to leave McLaren if they want to win" - Martin Whitmarsh, McLaren.
"Without doubt Hamilton's move is a gamble, especially given his long-stated ambition to win multiple world titles. But with only one in five years at McLaren - likely to be six - and that back in 2008, he must now feel a change is required. For McLaren, losing their big-name star will hurt, but in Perez they are recruiting a potential future world champion" - Ann Gripper, Daily Mirror.
"I don't see Lewis winning races in 2013 - and there has to be doubts that the car will be good enough in 2014. And it is easy for a lean couple of years to develop into something longer. Just look what happened to Jacques Villeneuve after he joined BAR having won the title in 1997. He never won another race. Lewis has got a tough task ahead of him at Mercedes. It is a gamble" - Allan McNish, Audi.
"Lewis Hamilton does not know much about racing history and so cannot learn from the mistakes of others. Perhaps he thinks that if it fails he will at least have the consolation of earning loads more money and being a bigger star, thanks to his hustling management that will sell his image here, there and everywhere. That might make him an international celebrity on a bigger scale than he is, but it will not make him a racing legend. Perhaps Mercedes will pull it off and then Hamilton will look clever, but I fear that this will be a move similar to James Hunt joining Wolf; Emerson Fittipaldi joining Fittipaldi, Jacques Villeneuve moving to BAR or Niki Lauda's ill-fated move to Brabham. History relates that you do not leave a winning team in F1 unless it is to go to another proven winner…" - Joe Saward, GP+ e-magazine.
[ Voor 67% gewijzigd door Requiem19 op 21-07-2017 15:22 ]
Maar afaik was HAM ook niet echt happy bij McLaren en de wat striktere Ron D... Ik weet het niet, ik zou het een rare move vinden en ik zie het niet gebeuren. HAM heeft nog wel wat jaartjes te gaan, dus denk dat ie nog wel even de tijd heeft om die move te maken. Hoop eigenlijk wel dat ik mis heb, want zou het wel erg tof vinden om HAM bij Ferrari te zien.Requiem19 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 15:15:
[...]
Denk even terug aan 2012...
Hamilton in een Mclaren die dat jaar één van de snelste auto's was. Door pech en onbetrouwbaarheid won Hamilton dat jaar niet de titel. De Mercedes, in 2012, was een stuk minder dan de Mclaren.
Toch koos Hamilton ervoor om eind 2012 te switchen naar Mercedes. Voor de grap even googlen op hoe alle 'experts' hierop reageerden:
'Hij gaat voor 't geld'
De keuze om nu naar Ferrari te gaan lijkt een 1000x veiligere keuze dan de 2012 keuze voor Mercedes. Daarnaast, Hamilton heeft genoeg eergevoel om in 3 verschillende auto's wereldkampioen te willen worden. Ten slotte zou hij het stiekem best gaaf vinden om tegen Vettel/Verstappen/Ricciardo gezet te worden denk ik...
Vooralsnog kun je dat beter doen na een reeds lange en succesvolle carrière. Hoewel Hamilton mocht hij dit jaar WDC worden die status natuurlijk wel heeft.MikeyMan schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 15:13:
Het zou me niets verbazen. Volgens mij staat het bij elke F1 coureur op de bucket-list om een keer in rood te rijden. Zal voor Hamilton niet anders zijn. Of ie daar ook perse wereldkampioen mee wordt, zal misschien wel minder interessant voor hem zijn.
Een topcoureur gaat niet naar Ferrari met het plan om kampioen te worden, want het afbreukrisico is veel te groot.
De enige uitzondering hierop is Schumacher, maar toen hij kwam stonden ze ook al 2 decennia droog en kreeg hij cart-blanche. Daarop werden op invloedrijke posities alle Italianen vervangen door buitenlanders waarna de successen volgden. Maar na een paar jaar succes zijn al deze lieden (Schumi incluis) er door de Italianen weer op traditionele wijze uitgegooid, waarna het verval snel in zette.
Nu is de situatie heel anders dan toen Schumacher kwam. De Italianen gaan niet weg, de chaos zal dus blijven.
@alexbl69 Hamilton heeft niet nog een WDC nodig, een succesvolle carrière heeft hij sowieso.
@powah33 Haha, lekker oldskool. Maar dat argument is echt niet geldig. Al vaak gemeld hier, die soort plaatjes (maar ook echte foto's) geven een ontzettend vertekend beeld omdat je maar 1 "oog" gebruikt.
Massa lijkt inderdaad wel weer een stuk meer plezier te hebben in de nieuwe auto's, en het lijkt me ook wel een goede combinatie samen met de onervaren Stroll. Leclerc zie ik ook wel een zitje bemachtigen als hij zo doorgaat.
Het is natuurlijk afwachten wat er met/bij Mclaren gebeurd, en/of er al een nieuw team bij zit in 2018 (of is dat al te laat?).
Alleen wist geen van deze mensen hoe ver Mercedes was met de nieuwe motorformule. Hamilton wist dit natuurlijk wel wat het achteraf sportief gezien een veel minder grote gok maakte.Requiem19 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 15:15:
[...]
Denk even terug aan 2012...
'Hij gaat voor 't geld'
De keuze om nu naar Ferrari te gaan lijkt een 1000x veiligere keuze dan de 2012 keuze voor Mercedes. Daarnaast, Hamilton heeft genoeg eergevoel om in 3 verschillende auto's wereldkampioen te willen worden. Ten slotte zou hij het stiekem best gaaf vinden om tegen Vettel/Verstappen/Ricciardo gezet te worden denk ik....
Even wat quotes boven water gehaald die ingaan op Lewis vertrek bij Mclaren 2012 naar Mercedes:
[...]
[...]
[...]
[...]

Nee, ga maar kijken naar:
Alonso/Mclaren
Palmer/Renault
Sauber
STR
Ze zes zitjes waar wat kan gebeuren.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Gok dat ze wat lager zitten dan die beugel hoog is, maar toch wel kut
Wordt hij onderschat of gewoon goed op waarde geschat? Als ze een toernooi zouden houden met gelijkwaardige wagens denk ik niet dat hij in de top 6 zal eindigen.yorkick schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 17:06:
Vind het wel vreemd dat Bottas nog steeds wordt onderschat door velen.
Denk dat volgend jaar Leclerc (als kampioen F2) een jaartje testrijder/derde coureur (de rol die GIO dit jaar heeft) is bij Ferrari, en dan in 2019 of bij Ferrari of bij Haas terecht komt!
Ferrari heeft nu een luxe probleem, 2 toppers onder contract (en dan Fuoco, wat is die door de mand gevallen!)
En ik denk dat het stoeltje van Marcus Ericsson voorlopig veilig is, nu zijn hoofdsponsor het team van Sauber heeft overgenomen!
Dus bij Sauber is in principe maar 1 stoeltje vrij.
Maar wist Hamilton / Mercedes ook hoe ver Ferrari / Renault was? En of de aero van de 2014 auto goed genoeg zou zijn etc.Robertdj schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 17:09:
[...]
Alleen wist geen van deze mensen hoe ver Mercedes was met de nieuwe motorformule. Hamilton wist dit natuurlijk wel wat het achteraf sportief gezien een veel minder grote gok maakte.
Wie weet heeft Hamilton met alle belangrijke partijen gebabbeld voor hij z'n keuze maakte.Requiem19 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 17:32:
[...]
Maar wist Hamilton / Mercedes ook hoe ver Ferrari / Renault was? En of de aero van de 2014 auto goed genoeg zou zijn etc.
Als ik het mij goed herinner was het Mercedes die grotendeels achter de huidige motor zitten. Ze warene al een jaar voor het vaststellen van de specificaties al begonnen met ontwerpen, en lagen dus ruim voor. Verder zijn het Duitsers dus al die complexe systemen zijn een eitje voor ze, terwijl de Italianen hier grote moeite mee hadden Fransen en Japanners er een zooitje van maakte.Requiem19 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 17:32:
[...]
Maar wist Hamilton / Mercedes ook hoe ver Ferrari / Renault was? En of de aero van de 2014 auto goed genoeg zou zijn etc.
Renault wilde deze motorformule en dreigde F1 te verlaten als er te weinig road relevance was.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 17:48:
[...]
Als ik het mij goed herinner was het Mercedes die grotendeels achter de huidige motor zitten. Ze warene al een jaar voor het vaststellen van de specificaties al begonnen met ontwerpen, en lagen dus ruim voor. Verder zijn het Duitsers dus al die complexe systemen zijn een eitje voor ze, terwijl de Italianen hier grote moeite mee hadden Fransen en Japanners er een zooitje van maakte.
Daarnaast at de Merc auto letterlijk z'n banden op in 2012 en ook nog in een groot deel van 2013 overigens. Ondanks super motor kom je niet ver als je bandenslijtage prut is.
Zoals de quotes van de 'experts' lieten zien, leek de keuze voor Mercedes niet vooraf heel verstandig, maar Hamilton heeft dat toen (met geluk?) heel goed ingeschat.
Tegenovergestelde van Alonso eigenlijk
Voor een Renault motor had hij bij Red Bull in moeten stappen (kan niet).Requiem19 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 17:50:
[...]
Zoals de quotes van de 'experts' lieten zien, leek de keuze voor Mercedes niet vooraf heel verstandig, maar Hamilton heeft dat toen (met geluk?) heel goed ingeschat.
Mclaren reed met Mercedes motoren, ze zijn later niet voor niets overgestapt op Honda.
Ferrari had Alonso al.
Het zijn trouwens 4 quotes van Britten, waarvan er 1 bij McLaren vandaan komt. Misschien ongelukkig gekozen, maar niet per se de meeste objectieve bronnen.
Denk dat Ferrari te wispelturig is en dat een Italiaans team niet de beste counterbalance is voor zijn karakter. Dan is hij bij een Brits of Duits team in betere handen.
Gewoon balen dat RBR geen topmotor heeft en lijkt te kunnen krijgen de komende paar jaren.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Dit topic is gesloten.
Dit is het topic voor 2017. Discussie over het nieuwe seizoen kan inmiddels in [F1] Seizoen 2018 - deel 1

Alle weekend-topics van 2017: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2
IRC: http://irc.tweakers.net/f1