[F1] Seizoen 2017 - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 71 Laatste
Acties:
  • 402.935 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-10 10:10
Boinkie schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 12:07:
Wat verwacht RBR voor update dat ze op het podium denken te staan in Hongarije? Motorisch zit er toch niet zoveel in de pijplijn en afgelopen weekend was toch wel duidelijk dat Ferrari en Mercedes ook geen Pipo chassis hebben..
Omdat Hongarije een veredeld Mickey Mouse circuit is, maar nog niet zo erg als Monaco ;)

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

SnowDude schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 12:02:
[...]

Nee ik vind drama zoals afgelopen week in Engeland heerlijk. Twee auto's die de laatste 2 rondes nog in de problemen komen. Vroeger gebeurde dat veel vaker. Van mij mogen ze het maximum brandstof verbruik en en het verbod op bijtanken vanmiddag nog afschaffen. Laat ze maar weer eens een Splash-and-Dash nodig hebben om de finish te halen.
Tsja, ik vind het ook wel vermakelijk (voor een keer) maar een loterij met ontploffende banden valt voor mij in de categorie fanboost/kunstmatige regen/reverse grids/ballast voor koplopers/grid penalty voor 5e motor. Leuk voor de show, slecht voor de competitie.

Om nog even te verhelderen: ik vind het prima om bandendruk nog minder te reguleren, maar:
1. Het zal geen differentiatie in strategie opleveren
2. Het gaat nooit gebeuren i.v.m. veiligheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:00
[...]

Nee ik vind drama zoals afgelopen week in Engeland heerlijk. Twee auto's die de laatste 2 rondes nog in de problemen komen. Vroeger gebeurde dat veel vaker. Van mij mogen ze het maximum brandstof verbruik en en het verbod op bijtanken vanmiddag nog afschaffen. Laat ze maar weer eens een Splash-and-Dash nodig hebben om de finish te halen.

Maak de motoren eenvoudiger en beperk de prijs tot 20% van de huidige prijs. Laat ze dab 4 keer zoveel motoren gebruiken als nu. Dan hebben ze alsnog 20% besparing en we hebben weer elke race een verse motor.
De drama was zeer vermakelijk inderdaad. Maar persoonlijk zie ik geen probleem met een door de bandenfabrikant opgelegde minimum bandendruk en een advies over de duurzaamheid. Tanken mag wat mij betreft gewoon terugkomen. Maar wel in 1 vorm voor alle teams, zodat de veiligheid makkelijker te waarborgen is.

Wel toevallig trouwens dat het bij beide Ferrari's linksvoor niet goed gaat :P

[ Voor 4% gewijzigd door Jasphur op 19-07-2017 12:22 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:57
Jasphur schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 12:18:
[...]
[..]Tanken mag wat mij betreft gewoon terugkomen. Maar wel in 1 vorm voor alle teams, zodat de veiligheid makkelijker te waarborgen is.
Je bedoelt een losse benzinepomp ergens langs de baan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 12:14:
[...]

Tsja, ik vind het ook wel vermakelijk (voor een keer) maar een loterij met ontploffende banden valt voor mij in de categorie fanboost/kunstmatige regen/reverse grids/ballast voor koplopers/grid penalty voor 5e motor. Leuk voor de show, slecht voor de competitie.
Ik zie toch een groot verschil tussen die zaken die jij in dezelfde categorie gooit: op ontploffende banden heb je zelf invloed: als je het niet wil rijd je met een hogere druk of geadviseerde druk rond. Fanboost / kunstmatige regen / ballast / revise grid e.d. zijn zaken waar je geen (of nauwelijks) invloed op hebt.
Om nog even te verhelderen: ik vind het prima om bandendruk nog minder te reguleren, maar:
1. Het zal geen differentiatie in strategie opleveren
2. Het gaat nooit gebeuren i.v.m. veiligheid
Ik heb nergens beweerd dat Pirelli geen enkele data bekend zal maken, maar puur dat als je de ondergrens loslaat, teams de grenzen echt opzoeken. En wat denk je dat Ferrari zou doen als ze net als in Silverstone 2 auto's in de problemen brengen door kapotte banden? Juist, de druk verhogen :Y) Mercedes rijdt toch ook niet de heel race met de motor in kwalificatiemodus rond? Ze weten dat het risico op problemen dan veel te groot is.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
nachtnet schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 12:21:
[...]

Zonder PIN betalingsmogelijkheid :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
[...]

Maak de motoren eenvoudiger en beperk de prijs tot 20% van de huidige prijs. Laat ze dab 4 keer zoveel motoren gebruiken als nu. Dan hebben ze alsnog 20% besparing en we hebben weer elke race een verse motor.
Verspilling van onderdelen staat me meer tegen dan brandstof. Dus heb wel graag dat ze vasthouden aan de betrouwbaarheidseisen. We hebben al genoeg wegwerpartikelen in het dagelijkse leven. :|

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-10 09:06
nachtnet schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 12:21:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://www.impulsplus.de/assets/images/0213_tanken.jpg

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Jasphur schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 12:22:
[...]

En helm af tijdens tanken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Jasphur schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 12:22:
[...]

Met tankpas! Staat Vettel daar af te rekenen, SHIT! km stand vergeten, waarop hij snel terug naar z'n auto rent om te kijken of hij nou 162 of 163km op deze tank gereden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Boinkie schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 12:07:
Wat verwacht RBR voor update dat ze op het podium denken te staan in Hongarije? Motorisch zit er toch niet zoveel in de pijplijn en afgelopen weekend was toch wel duidelijk dat Ferrari en Mercedes ook geen Pipo chassis hebben..
Ze zullen daar idd meer bovenop Ferrari en Mercedes kunnen zitten (in figuurlijke zin hoop ik dan), weinig werkelijk lange rechte stukken en relatief veel kortere doordraaiers. Als de RB13 daar voorin ook geen potten kan breken dan zal het de rest van het seizoen ook niet veel meer gaan worden. Ik dacht wel dat er redelijk wat updates zijn aangekondigd voor deze race, maar de anderen zullen ook wel het e.e.a. mee gaan nemen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:50
Robertdj schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 12:24:
[...]

Verspilling van onderdelen staat me meer tegen dan brandstof. Dus heb wel graag dat ze vasthouden aan de betrouwbaarheidseisen. We hebben al genoeg wegwerpartikelen in het dagelijkse leven. :|
De betrouwbaarheidseisen maken de race saaier en voorspelbaarder. Ik ga er vanuit dat de metalen in de huidige motoren ook gewoon gerecycled worden. Het is niet zo dat de motoren rechtstreeks bij het grofvuil worden gezet.

Daarom ben ik voor een prijs-cap op de motoren, laat ze maar meer motoren leveren voor minder kosten. In de Indycar kan dat ook. De fabrikanten gaan er echt wel voor zorgen dat de motoren niet elke race ploffen. Dat is marketing technisch tegenwoordig niet meer te verantwoorden.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Haha. Nja jullie begrijpen hopelijk wel wat ik bedoel met 1 vorm van tanken :P

Wat betreft verspilling van onderdelen. Dat maakt mij echt niet uit. Wat mij betreft gaan de materialen direct door naar een recycle bedrijf, als dat niet al gebeurd. Van de banden weet ik het zeker dat dat gebeurd.

Wat @SnowDude zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:16
SnowDude schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 12:34:
[...]

Daarom ben ik voor een prijs-cap op de motoren, laat ze maar meer motoren leveren voor minder kosten. In de Indycar kan dat ook. De fabrikanten gaan er echt wel voor zorgen dat de motoren niet elke race ploffen. Dat is marketing technisch tegenwoordig niet meer te verantwoorden.
Behalve Honda :x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-09 12:22
Alternatief idee: Elk van de 6 onderdelen moet x km (1000?) meegaan, wanneer/hoe je die KM vol maakt mag je zelf weten, eerder wisselen mag, maar dan moet krijg je een gridstraf of je volgend onderdeel moet die extra KM's goed maken (voor een bepaalde datum).
Als je in de race uitvalt door het onderdeel mag je hem kosteloos vervangen (ben je al genoeg gestraft door mislopen van punten). Je moet wel kunnen aantonen dat dit de oorzaak was, dus niet alle onderdelen scrappen.

Een kapotte MGU-K, MGU-H, etc monteren in de VT die voor jan doedel erin hangt en niets doet mag niet.

Voordeel:
- je ziet heel veel auto's in de VT rondjes draaien om de KM zo snel mogelijk voor elkaar te krijgen.
- coureur word niet onnodig gestraft.

[ Voor 11% gewijzigd door ThaStealth op 19-07-2017 13:00 ]

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:48
ThaStealth schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 12:58:
Alternatief idee: Elk van de 6 onderdelen moet x km (1000?) meegaan, wanneer/hoe je die KM vol maakt mag je zelf weten, eerder wisselen mag, maar dan moet krijg je een gridstraf of je volgend onderdeel moet die extra KM's goed maken (voor een bepaalde datum).
Als je in de race uitvalt door het onderdeel mag je hem kosteloos vervangen (ben je al genoeg gestraft door mislopen van punten). Je moet wel kunnen aantonen dat dit de oorzaak was, dus niet alle onderdelen scrappen.

Een kapotte MGU-K, MGU-H, etc monteren in de VT die voor jan doedel erin hangt en niets doet mag niet.

Voordeel:
- je ziet heel veel auto's in de VT rondjes draaien om de KM zo snel mogelijk voor elkaar te krijgen.
- coureur word niet onnodig gestraft.
Geen gridstraffen voor een coureur alsjeblieft. Die heeft genoeg last als zijn onderdelen het niet doen. Voer dan strafpunten voor de constructeur in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
Razorbite schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 13:07:
[...]

Geen gridstraffen voor een coureur alsjeblieft. Die heeft genoeg last als zijn onderdelen het niet doen. Voer dan strafpunten voor de constructeur in.
Van mij mogen ze gewoon invoeren dat een ongeplande vervanging van blok of bak betekent dat je achteraan start.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:03

Spotmatic

Ken sent me

SnowDude schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 13:25:
[...]

Van mij mogen ze gewoon invoeren dat een ongeplande vervanging van blok of bak betekent dat je achteraan start.
Alonso, de eeuwige nummer 20.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Buxton is bezig een mening over Twitter te verspreiden haha. Maar ergens heeft hij wel een punt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4QfyAZlOL0pmkT4s5uV12elJ/full.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Jasphur op 19-07-2017 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
[...]

Dan krijg je dat coureurs bij eigen falen geen straf krijgen. Denk aan KVY of PAL die vol ergens in rijden, hun bak stukrijden en verder geen gevolgen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
Spotmatic schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 13:26:
[...]

Alonso, de eeuwige nummer 20.
Weet je het is gewoon een gevolg van het complexe motor reglement dat een bedrijf als Honda het gewoon niet voor elkaar krijgt. Ze hebben daar echt geen dombo's in dienst. Nu ben ik er wel van overtuigd dat een deel van de problemen wordt veroorzaakt door de bedrijfscultuur bij Honda en door de cultuur verschillen met McLaren.
nachtnet schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 13:30:
[...]

Dan krijg je dat coureurs bij eigen falen geen straf krijgen. Denk aan KVY of PAL die vol ergens in rijden, hun bak stukrijden en verder geen gevolgen..
KVY raakt nooit wat, die wordt altijd geraakt. Zelfs al zet hij hem vol in de vangrail, dan is het niet zijn schuld maar van de vangrail.

[ Voor 30% gewijzigd door SnowDude op 19-07-2017 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Maar hoe dan? Een straf voor het team is óf niet op te brengen door kleine teams (geld of die paar constructeurspunten die ze halen), óf een schijntje voor de grote teams.
Uiteindelijk is een coureur ook maar deel van het team. F1 is primair een teamcompetitie. Straf je het team, dan is het niet gek dat ook een coureur hierdoor geraakt wordt (hoe jammer dat ook is voor de coureur en de fans).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Jasphur schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 13:28:
Buxton is bezig een mening over Twitter te verspreiden haha. Maar ergens heeft hij wel een punt.

[afbeelding]
Het lastige is dat als teams zelf mogen ontwerpen ze natuurlijk weer grenzen gaat opzoeken, ten koste van de veiligheid van de coureur.

Wat dat betreft kan ik mij wel voorstellen dat de FIA (net als met HANS en rollbars bijvoorbeeld) gewoon zelf een standaard oplossing verplicht stelt, dan hebben ze ook die discussies niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Roamor schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:21:
[...]

Het lastige is dat als teams zelf mogen ontwerpen ze natuurlijk weer grenzen gaat opzoeken, ten koste van de veiligheid van de coureur.

Wat dat betreft kan ik mij wel voorstellen dat de FIA (net als met HANS en rollbars bijvoorbeeld) gewoon zelf een standaard oplossing verplicht stelt, dan hebben ze ook die discussies niet.
Ik denk dat Bux meer doelt op 'laat de teams zelf iets bedenken om dat als standaard te kunnen gebruiken'.
Omdat zij er gewoon meer verstand van hebben etc.

Oke, zijn laatste (bovenste) tweet zou je ook kunnen lezen zoals jij omschrijft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:29

sjaool

Every life should have 9 cats

Bottas, hey Bottas, Valtteri... shut your damn mouth... this is my house... :+

Het is zo jammer dan ik het bijbehorende filmpje niet kan embedden. :|

Linkje naar de video: Twitter Matt Skilton

[ Voor 5% gewijzigd door sjaool op 19-07-2017 16:03 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:49

Player1S

Probably out in the dark

Kent iemand deze? http://teammatescartoon.co.uk/

Simpele tekenstijl maar ik vind ze wel grappig.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
L1nt schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 16:08:

Zitten zeker leuke tussen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:28
L1nt schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 16:08:

hahaha nice.. >:)

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Klaar voor een verhitte discussie?

Fritz-Dieter Rencken post zojuist dat de HALO en niet de Shield voor 2018 bevestigd is.

https://twitter.com/RacingLines/status/887679942930178049

Fritz-Dieter heeft het vaak wel bij het rechte eind.

:N :N

* nachtnet is geen fan van HALO en/of SHIELD..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://img.sportauto.fr/news/2016/03/05/1502375/630%7C420%7C742de5cc99b7b5233e4cdba5.jpg
Afbeeldingslocatie: https://2.bp.blogspot.com/-rXtZn86u3j4/VtmKrKI0UUI/AAAAAAAAkxs/fDxD4WvmoaA/s1600/f1-ferrari-tests-halo-design-1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cdn-6.motorsport.com/images/amp/6zywkq7Y/s6/f1-silverstone-july-testing-2016-pierre-gasly-red-bull-racing-rb12-test-driver-running-the.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cdn-7.motorsport.com/images/amp/YXz3GvK0/s6/f1-mexican-gp-2016-renault-f1-team-with-the-halo.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door nachtnet op 19-07-2017 17:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
nachtnet schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 16:57:

Fritz-Dieter Rencken post zojuist dat de HALO en niet de Shield voor 2018 bevestigd is.

Als ik moest kiezen zou ik voor de Shield gaan. Maar de Halo. Donderstraal een ent op zeg. Man wat een lelijk ding!! En daar is toch ook niet mee te rijden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
OMG, als ze dit echt doorvoeren voor 2018 zijn ze echt gek geworden. Volgens mij willen veel rijders al niet eens zo'n ding op hun auto, laat staan de fans. Kijk, ik wil niet beslissen over andermans veiligheid, maar ik vind het zo'n drogreden dat dit ingevoerd moet worden om de rijders te beschermen. De halo beschermt alleen tegen heel specifieke gevaren die nauwelijks voorkomen. Zo'n veer als Massa ooit door z'n helm heeft gehad is klein genoeg om hier doorheen te komen, net als een willekeurig ander metalen onderdeel.

En het ziet er echt niet uit, zo'n teenslipper voorop de auto's :'(

Maar goed, we kunnen nu wachten op de eersten die zeggen dat ze geen F1 meer gaan kijken als de halo er komt... :P Ik denk dat de FIA moet oppassen dat ze na het wegnemen van het geluid waar velen nog steeds niet overheen zijn nu niet nog wat weghalen (de looks) waar men helemaal niet aan kan wennen. Zo zonde!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Storm in een glas water, na een paar races is iedereen er aan gewend.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-10 20:39
Nee ik stop met kijken: geluid is weg, spanning is weg, als dan ook de looks nog weg vallen kijk ik wel een herhaling op youtube.

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
ScrooLoose schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 17:20:
Storm in een glas water, na een paar races is iedereen er aan gewend.
Men is ook nog steeds niet gewend aan het geluid. En was het idee dit jaar niet dat de looks van de auto's verbeterd werden door bredere, lagere en agressievere ontwerpen te forceren? Hoe komen ze er dan op om al die verbeteringen in 1 beslissing weg te nemen? Volledig eens met Will Buxton: laat ze de teams zelf met een oplossing komen. Bedenk een test die de oplossingen moeten doorstaan en zie waar ze mee komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Uitzonderingen daar gelaten zullen verreweg de meesten gewoon blijven kijken.
En de mensen die het hardste schreeuwen ook waarschijnlijk wel, het is net als met gamers die klagen en zeggen geen game maar te kopen als een game publisher weer iets gedaan heeft waar ze het niet mee eens zijn maar toch een tijd later weer een game van hun pre-orderen :)

En hoezo is de spanning weg ? het is in vele jaren niet meer zo spannend geweest.
Grrrrrene schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 17:31:
[...]

Men is ook nog steeds niet gewend aan het geluid.
Het ene geluid mooier vinden dan het ander is wat anders dan er niet aan gewend zijn, ze rijden alweer verscheidene jaren met deze motoren en iedereen is er echt wel aan "gewend"

En dat geluid komt toch gewoon weer terug over een aantal jaar met die andere motor formule ?

[ Voor 34% gewijzigd door ScrooLoose op 19-07-2017 17:39 ]

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:58

AzzKickah

06-CENSORED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02

Kan een F1-team daar nog een vetorecht op uitoefenen?

Buiten dat het vreselijk lelijk is (het oog wil ook wat), zou ik als rijder een open blikveld willen hebben. Afstanden en bochten inschatten lukt toch het beste zonder zo'n streep in je zicht, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
ScrooLoose schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 17:31:
Uitzonderingen daar gelaten zullen verreweg de meesten gewoon blijven kijken.
Dat denk ik ook wel :)
[...]

Het ene geluid mooier vinden dan het ander is wat anders dan er niet aan gewend zijn, ze rijden alweer verscheidene jaren met deze motoren en iedereen is er echt wel aan "gewend"
Dat is geen wennen, maar je erbij neerleggen. Dat zal met gedrocht ook wel gebeuren :)
En dat geluid komt toch gewoon weer terug over een aantal jaar met die andere motor formule ?
Het bewijs dat de FIA dus wel luistert naar de fans, maar nu het om (schijn?)veiligheid gaat lijkt dat ineens niet het geval?
Tommy The Cat schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 17:53:
[...]

Kan een F1-team daar nog een vetorecht op uitoefenen?

Buiten dat het vreselijk lelijk is (het oog wil ook wat), zou ik als rijder een open blikveld willen hebben. Afstanden en bochten inschatten lukt toch het beste zonder zo'n streep in je zicht, lijkt me.
Ik denk dat dat wel meevalt.

Het is ook maar een smal streepje en de rest zit ruim boven de horizon. Dat soort strepen midden in je gezichtsveld zijn vaker gedaan :)

[ Voor 43% gewijzigd door Grrrrrene op 19-07-2017 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
@Grrrrrene die streepjes in je foto's zijn: 1 niet veel breder dan 2 cm denk ik. Die van de Halo lijkt mij een goede 4/5cm breedt en 2, in die wagens zit je niet recht achter de streep. In de F1 zit je er wel recht achter. Maar dat lijkt mij minder een probleem omdat je toch meer links/rechts kijkt in een F1 wagen. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Jasphur schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 18:28:
@Grrrrrene die streepjes in je foto's zijn: 1 niet veel breder dan 2 cm denk ik. Die van de Halo lijkt mij een goede 4/5cm breedt en 2, in die wagens zit je niet recht achter de streep. In de F1 zit je er wel recht achter. Maar dat lijkt mij minder een probleem omdat je toch meer links/rechts kijkt in een F1 wagen. :)
Dat je er in die auto's niet recht achter zit, daar heb je gelijk in, maar ik denk dat je de breedte aardig overschat. Als de halo voor hun zichtveld 4-5cm breed is, is het hoofd van Vettel hier een paar meter breed :+ Afbeeldingslocatie: https://media.guim.co.uk/5f3d500409055143b9fa481c956f46abedb42610/0_101_3500_2101/3500.jpg

Ik schat hem in op 2cm breed, zo dik als de wijsvinger van Vettel (aardig getrainde vinger, dat wel) met een racehandschoen erom.

[ Voor 8% gewijzigd door Grrrrrene op 19-07-2017 18:43 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Boo, bad FIA, bad. :(

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:53

pinda powerrr

Slow down...

Wel apart, dat er binnen een week na het testen van de eerste versie van de shield, er nu ineens een definitieve beslissing zou liggen....
Dus ik hou het op geruchten en geen waarheid. Die slipper ziet er niet uit, met de shield is er tenminste nog iets van design er in te maken. Daarnaast houdt het ook gewoon meer tegen, zoals zo vaak al is aangehaald, de kleinere objecten, die op die snelheid mogelijk door een helmp kunnen gaan.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:19
Ik zou liever zien dat ze zoals bij bijna alle onderdelen van de auto ze alleen de eisen op papier zetten. Maximale dimensies, minimaal impact etc.
Laat de teams dan zelf een oplossing bedenken die geïntegreerd is met de rest van de auto.
Het ding is mede zo lelijk omdat het letterlijk op een huidige auto geplakt is.

Zul je zien dat er ook weer teams zijn die er aerodynamische voordelen mee weten te halen..
Als het al komt, laat het dan een integraal onderdeel zijn.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
pinda powerrr schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 18:46:
Wel apart, dat er binnen een week na het testen van de eerste versie van de shield, er nu ineens een definitieve beslissing zou liggen....
Fritz-Dieter is geen Kamphues, en heeft wel een reputatie te behouden. Ik sluit niet uit dat hij gelijk heeft. Daarbij, een aantal teams zijn al volop bezig met de 2018 wagen(s), als een HALO/Shield daarbij hoort, is dat wel handig om dat niet pas in november te besluiten.
Dus ik hou het op geruchten en geen waarheid. Die slipper ziet er niet uit, met de shield is er tenminste nog iets van design er in te maken. Daarnaast houdt het ook gewoon meer tegen, zoals zo vaak al is aangehaald, de kleinere objecten, die op die snelheid mogelijk door een helmp kunnen gaan.
Mee eens dat de shield qua veiligheid betere kaarten lijkt te hebben, echter vermoed ik dat de HALO de voorkeur gaat/blijft krijgen. Shield aanpassen zodat de klachten van SEB (vertekend beeld etc) verdwijnen lijkt een opgave die niet voor 2018 gehaald kan worden.

Verder valt mij inderdaad op dat deze tweet vrijwel onopgemerkt blijft, weinig reacties en retweets van anderen.
echter: er is wel vandaag een Strat. Group meeting geweest waar de HALO/Shield besproken is.
https://www.motorsport.co...-decision-mclaren-932407/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• powah33
  • Laatst online: 27-07 16:04
Als het aan Meneer Todt lag dan werd de MotoGP ook veranderd.

Afbeeldingslocatie: http://moto.zombdrive.com/images/bmw-c1-2001-6.jpg

[ Voor 81% gewijzigd door powah33 op 19-07-2017 20:04 ]

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
hier een render op een 2017 wagen.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CzaXTjUXcAAbdnu.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CzaXTjTXcAAUC5F.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CzaXTjVWQAAtIDB.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CzaXTjWXgAAOyMQ.jpg
via @Albrodpul

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nachtnet
Beetje jammer dat FIA deze keuze zo maakt. ongelukken als met Jules Bianchi & Felipe Massa blijven nog steeds zeer ernstig (of fataal) letsel opleveren. De HALO blijft een lapmiddel.
* nachtnet denkt dat ze die tijd en kosten beter hadden kunnen investeren in on-track veiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Hebben ze de Halo nu eigenlijk ook al op meer circuits getest? Zo waren er vorig jaar zorgen over bv Eau Rouge. Doordat de helling zo stijl is, en ze dus omhoog kijken en daardoor tegen de onderkant van de Halo aankijken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-10 20:10

FlipFluitketel

Frontpage Admin
sjaool schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 15:12:
[...]

Bottas, hey Bottas, Valtteri... shut your damn mouth... this is my house... :+

Het is zo jammer dan ik het bijbehorende filmpje niet kan embedden. :|

Linkje naar de video: Twitter Matt Skilton

Like this? :P

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:34

TinusTegengas

Formula Racing

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
De HALO komt er gewoon en over 10 maanden weten we niet beter..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-10 20:10

FlipFluitketel

Frontpage Admin
http://www.fia.com/news/f...la-one-world-championship
Aangezien het op de site van de FIA staat lijkt het me wel duidelijk :X
Frontal cockpit protection
Following the unanimous agreement of the Strategy Group, in July 2016, to introduce additional frontal protection for Formula One and the repeated support from the drivers, the FIA confirms the introduction of the Halo for 2018. With the support of the teams, certain features of its design will be further enhanced.
Having developed and evaluated a large number of devices over the past five years, it had become clear that the Halo presents the best overall safety performance.

[ Voor 58% gewijzigd door FlipFluitketel op 19-07-2017 20:17 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik hoop toch dat de teams en coureurs hier ook nog wel een vinger in de pap gaan hebben. Zeker gezien het commentaar van Vettel. De shield, halo of wat voor overkapping dan ook hoort niet op een open single seater thuis. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

FlipFluitketel schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 20:12:
[...]

[html]<blockquote class="twitter-tweet" data-lang="nl"><p lang="en" dir="ltr">Here he is <a href="https://twitter.com/hashtag/riccardio?src=hash">#riccardio</a> <a href="https://t.co/HO1RABSi4e">pic.twitter.com/HO1RABSi4e</a></p>— Matt Skilton (@MattSkilton1) <a href="https://twitter.com/MattSkilton1/status/887608783819743232">19 juli 2017</a></blockquote>
<script async src="//platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>[/]
Like this? :P
Yep. Veel duidelijker. :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:30
nachtnet schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 20:14:
De HALO komt er gewoon en over 10 maanden weten we niet beter..
Hou toch op, net als het gebrek aan geluid, dicknoses (nog steeds!), etc. Zonder Verstappen was ik na 25+ jaar kijken al afgehaakt.

Ik denk dat Liberty hier nog wel een stokje voor steekt.

[ Voor 8% gewijzigd door Señor Sjon op 19-07-2017 20:18 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
@sjaool de keuze is al gemaakt, ondanks alle commentaren..
Dan maar hopen dat er bij de 1e race in 2018 een wiel afvliegt die door een HALO wordt tegengehouden..

Als teams een beter idee hebben mogen ze dat voor in 2019 voorstellen.

@Señor Sjon maakt het straks uit als VER WDC wordt met of zonder HALO?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Señor Sjon
F1 is bezig met een fragiele comeback. Daar helpt de teenslipper letterlijk en figuurlijk niet bij. Het is totaal niet bewezen dat het werkt (nav bv Surtees zijn de wheeltethers verbeterd en in zo goed als alle open klassen verplicht). Knee jerk all over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

nachtnet schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 20:20:
@sjaool de keuze is al gemaakt, ondanks alle commentaren..
Dan maar hopen dat er bij de 1e race in 2018 een wiel afvliegt die door een HALO wordt tegengehouden..

Als teams een beter idee hebben mogen ze dat voor in 2019 voorstellen.

@Señor Sjon maakt het straks uit als VER WDC wordt met of zonder HALO?
Nu is de FIA gelukkig al vaker op en beslissing teruggekomen. Ik denk dat 2018 gewoonweg te snel is. Bovendien vraag ik mij af of de beslissing unaniem geweest is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 05-10 19:23
OK, je zorgt ervoor dat de auto's nog sneller gaan dan het seizoen ervoor en vervolgens ga je lopen zeiken over veiligheid waarna je zo'n spuuglelijke halo verplicht stelt. Als veiligheid echt zo belangrijk is kwak je gewoon op elke wagen een snelheidsbegrenzer. Heb je minder kans op ongelukken bij 100 km/uur.

Nu wordt het wachten op het eerste ongeluk waarbij de coureur niet zelfstandig meer zijn auto kan verlaten. Autosport is gevaarlijk, dat hoort erbij. En voor 20 miljoen per jaar zou ik best wel wat risico willen lopen met een kans van 1:10.000.000 dat ik iets tegen mijn bolleke aankrijg bij een race.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Bijzonder dat het zo wordt doorgedrukt. Bij de Formule 1 horen risico's en je kan niet alles uitbannen. De sport heeft al enorm veel veiligheidsmaatregelen gekregen, maar de HALO gaat er niets aan toevoegen naar mijn idee.

Vind het een betreurenswaardig besluit en hoop dat er nog een bezwaarprocedure zal plaatsvinden. Heb namelijk weinig positiefs gelezen vorig jaar toen diverse teams en rijders de HALO hebben getest. Was zover ik weet één positieve reactie van een rijder nadat hij er enkele rondjes mee heeft gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
sjaool schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 20:25:
[...]

Nu is de FIA gelukkig al vaker op en beslissing teruggekomen. Ik denk dat 2018 gewoonweg te snel is. Bovendien vraag ik mij af of de beslissing unaniem geweest is.
9 van de 10 teams tegen. maar omdat het een safety besluit is en omdat er in 2016 besloten is dat er frontale bescherming moest komen, kan de FIA dit besluit gewoon maken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dit is knock-out qualifying all over again.

Ben benieuwd welk team voor was, heeft iemand Birckenstock als sponsor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

nachtnet schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 20:28:
[...]

9 van de 10 teams tegen. maar omdat het een safety besluit is en omdat er in 2016 besloten is dat er frontale bescherming moest komen, kan de FIA dit besluit gewoon maken.
Dan is er nog hoop aangezien diezelfde FIA wel afhankelijk is van die teams. Zonder steun van de teams is er geen F1. Ik denk dan ook dat de beslissing onder tijdsdruk is genomen om maar een besluit te kunnen publiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
De ene auto ziet er dan wel iets beter uit dan de andere met de halo, alhoewel ik niet vind dat de Formule1 er mooier op wordt met die slipper..

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DFHg1IpW0AEptHq.jpg:large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Die Halo blijft eruit zien alsof je met een kinderzitje van doen hebt. :r

Het houdt een wiel tegen maar een bout zoals bij Felipe Massa kan er nog gewoon door. Maar er is wel een extra excuus voor de coureurs als ze er weer iemand afrijden. Ze kunnen gewoon zeggen dat ze de ander door de Halo niet hebben gezien. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Señor Sjon schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 20:17:

Ik denk dat Liberty hier nog wel een stokje voor steekt.
Laat ik het hopen, het is ook totaal niet te begrijpen dat de FIA dit loopt te overrulen terwijl 9 van de 10 teams het simpelweg niet willen. Los van het nut (of gebrek eraan) van dat ding.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 05-10 19:23
Wordt dat spuuglelijke ding nu voor elke open eenzitter verboden of was de GP2 al extreem veilig dat het niet hoeft?

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefie2010
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-10 10:10
pilskes schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 20:40:
De ene auto ziet er dan wel iets beter uit dan de andere met de halo, alhoewel ik niet vind dat de Formule1 er mooier op wordt met die slipper..

[afbeelding]
Het lijken zo net auto's uit Disney's Cars 8)7 Vooral de RB ziet er wel heel aandoenlijk uit...

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Met z'n allen massaal klagen op social media, wellicht gaat Liberty er dan nóg harder aan werken om die shit tegen te houden! :+ :P

Volvotips.com

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nachtnet

Verhitte discussie? Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/26/Check-green.svg/50px-Check-green.svg.png Check!

@Lekker Ventje lijkt mij wel zo slim om ook in F2/F3/F4 een HALO in te voeren. Misschien dat de ontwerpers bij de F1 teams nog iets slims kunnen bedenken voor de f1 wagens. (een "Airbag" of pop-up hoop of zo.. )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-10 21:02
Vind het maar een bizar verhaal; fans willen het niet, teams willen het niet, drivers zijn 50/50 maar gezien het standpunt van de teams het er ook niet mee eens. Dan maar met een veto dit doordrukken vind ik een erg rare actie.

Ben benieuwd of Liberty hier een stokje voor steekt, zij willen een aantrekkelijkere F1, dan helpt dit absoluut niet.

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
Vergeet FE en karts niet. Maar FIA zal het wel alleen in F1 willen. Overigens vermoed ik dat dit een puur juridisch verhaal is en de FIA het van haar juristen in moet voeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:46

Phydomir

Dennis

Lijkt me een goede zaak. Alles wat de veiligheid van de rijders bevorderd lijkt me een goede zaak.

En over het zicht. Hef je hand eens gedraaid voor je uit op een centimeter of 30 en focus je op je beeldscherm. Je kan nog steeds alles perfect lezen wat er op staat. Uitstappen? Geen probleem, het ding zit namelijk niet direct over de headrest maar loopt er iets omheen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
Ze moeten gewoon vanaf een bepaald jaar in de regels opnemen dat de auto's een bepaalde cockpit bescherming hebben. Niet iets op de huidige auto's plakken, want daarmee krijg je altijd tegen stand.

Zag vandaag op reddit nog een link naar drive tribe, waar ze 2025 visie concept (met closed cockpit) gemaakt hebben.
Dat is natuurlijk niet perfect, maar het is dan ook een concept. Zou zelf de airbox hoger willen zien en de driver heeft ook niet heel veel ruimte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Phydomir schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 21:11:
Lijkt me een goede zaak. Alles wat de veiligheid van de rijders bevorderd lijkt me een goede zaak.

En over het zicht. Hef je hand eens gedraaid voor je uit op een centimeter of 30 en focus je op je beeldscherm. Je kan nog steeds alles perfect lezen wat er op staat. Uitstappen? Geen probleem, het ding zit namelijk niet direct over de headrest maar loopt er iets omheen.
Doe dat nog eens een keer bij ruim 300km/u of een snelle bochtencombinatie. Ik denk dat je er dan heel anders over denkt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Uitstappen? Geen probleem, het ding zit namelijk niet direct over de headrest maar loopt er iets omheen.
Het gaat natuurlijk niet alleen om uitstappen, maar alle manieren van uit de auto komen. Dat uitstappen an zich wel of niet moeilijker wordt is nog niet eens echt een probleem. Maar wat bij een crash zoals Alonso vorig jaar in Australië, met de auto op de kop. De huidige regelgeving stelt dat er een bepaalde vrije lijn moet zijn (bovenkant airbox tot knieën coureur?). Het toevoegen van de Halo zorgt ervoor dat zich extra "obstakels" in dat gebied bevinden. Alonso kon nu dus zelfstandig uit de auto kruipen door die vrije ruimte. Dadelijk bevind daar zich de Halo, wat dus betekend dat hij "hoger" de auto uit moet komen (en in dit geval dus juist "lager"/korter bij de grond), en er dus minder ruimte is.

Daarnaast is er dus ook voldoende twijfel over de effectiviteit. Zo'n ongeluk als bij Massa met die los vliegende veer. Die kan of nog steeds door de vrije ruimte heen vliegen, of juist nog erger, hij raakt de Halo, en schiet naar onderen zo de cockpit in. En bij een freak accident als bij Bianchi zal de Halo ook niet geholpen hebben. IIRC was daarbij zelfs de extreem stevige roll bar in de airbox stuk gegaan? Zo'n lullige Halo helpt dan dus niks bij zo'n impact (naast het feit dat de meeste lichamelijke "schade" juist kwam door het abrupte remmen/G-krachten, niet doordat het lichaam zelf geraakt werd door de takelwagen).

Naar mijn idee wordt er dan nu ook teveel gekeken naar scenarios waarbij de Halo zou kunnen helpen. Maar die gevallen waar de Halo juist een extra obstakel/gevaar wordt lijken daarbij genegeerd te worden. Zoals dus het hinderen bij het "ontsnappen" uit de auto (ALO), het mogelijk verkeerd afketsen van rondvliegende dingen (MAS), of wellicht zelfs iets als het gevolg van een loskomende Halo bij een zware impact die juist de coureur doorspiest (mogelijk gevolg van Bianchi crash).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-10 15:35
Toch wel serieus teleurgesteld met de komst van de halo.

Ten eerste is het nut me nooit volkomen duidelijk geweest, afgezien van stukken vleugel kan ik me geen grote stukken debris voorstellen. Kleine stukjes debris komen veel vaker voor en zijn met grote snelheid ook aardig gevaarlijk zoals die bout bij Massa.

Ten tweede voelt dit toch niet echt als iets dat bij open cockpit racing telt. Als ik een auto heb met zonnedak is het toch ook geen cabrio?

Als er dan écht iets moet komen dan zou ik liever een verbeterde versie van de shield zien waar de coureurs niet misselijk van worden. Maar echt alsjeblieft niet die stomme halo, straks al die F1-coureurs scheel van het om dat balkje heen kijken. En dan is er een keer een crash gaat het brokstuk nog mooi tussen die balken door. Werkelijk waar wat een waardeloos ding.

Zo. Alle frustratie is eruit en nu lekker toeleven naar de GP van Hongarije.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Laatst online: 14-09 15:02
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DFHr4IGXUAAO_8P.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMR90
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:04

Laten we dan op afstand bestuurbare F1 wagens gaan maken, kunnen ze mooi veilig binnen zitten en via een tv schermpje zien hoe hun auto over het circuit gaat. Enige probleem dan is dat ze nog een spier zouden kunnen verrekken dus dan maar helemaal autonoom laten rond rijden :P

Ben voor veiligheidsverbeteringen maar vind dat er voor deze beslissing vrij weinig onderbouwing is en het ding ziet eruit alsof het geMacGyverd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
ach laat het ze een tijdje aankijken of het wel of niet iets is. Moet toch op een of andere manier getest worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Laatst online: 11:14
Kunnen wij als F1 fans geen petitie starten oid? Ik vindt die dingen spuuglelijk, de hele charme van de auto verdwijnt zo.

We mogen hopen dat coureurs weigeren te starten met zo'n ding en dat er dan maar 3 auto's aan de start verschijnen bij de 1e race :+

(Wishfull thinking)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akerssies
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-10 23:08
CrazyFool schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 22:12:
Kunnen wij als F1 fans geen petitie starten oid? Ik vindt die dingen spuuglelijk, de hele charme van de auto verdwijnt zo.

We mogen hopen dat coureurs weigeren te starten met zo'n ding en dat er dan maar 3 auto's aan de start verschijnen bij de 1e race :+

(Wishfull thinking)
https://www.petities24.co...no_cockpit_protection_f1/ geen idee of dat wat gaat helpen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:45
HMR90 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 21:55:
Laten we dan op afstand bestuurbare F1 wagens gaan maken, kunnen ze mooi veilig binnen zitten en via een tv schermpje zien hoe hun auto over het circuit gaat. Enige probleem dan is dat ze nog een spier zouden kunnen verrekken dus dan maar helemaal autonoom laten rond rijden :P
20 PS4 op een netwerk en klaar.
Persoonlijk ben ik ook tegen. Kan iemand mij vertellen bij welke ongelukken van de afgelopen 10 jaar een redding is geweest? Ik kan me meer ongelukken bedenken (waarbij auto's op de kant belanden of vlam vatten) waar het eerder nadelig werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
TheBrut3 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 22:20:
[...]

Persoonlijk ben ik ook tegen. Kan iemand mij vertellen bij welke ongelukken van de afgelopen 10 jaar een redding is geweest? Ik kan me meer ongelukken bedenken (waarbij auto's op de kant belanden of vlam vatten) waar het eerder nadelig werkt.
ongeluk van Henry Surtees in F2 is de eerste en enige die ik kan bedenken. Daar had de HALO geholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-10 09:06
TheBrut3 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 22:20:
[...]

Vooral Massa's incident, http://www.f1fanatic.co.u...8/how-hard-was-massa-hit/

Het incident met Bianchi speelt misschien een rol, maar na dat incident is de VSC in het leven geroepen, die wordt nu gebruikt om direct het veld te stabiliseren als er ongeluk is, maar nu ook regelmatig als er (gevaarlijke) onderdelen/meuk op de baan ligt.
Dus ja, om hier bovenop ook nog eens zo'n cockpit bescherming in te voeren, is in mijn ogen overdreven.

@TheBrut3 Klopt inderdaad, beetje de vraag verkeerd gelezen, was waarschijnlijk (misschien ook wel hoor) geen redding geweest. Maar deze incidenten zijn volgens mij de oorzaak van dit hele plan, maar zoals @nachtnet 2 pagina's terug al noemde, geen redding voor beide incidenten.

[ Voor 14% gewijzigd door yorkick op 19-07-2017 22:30 ]

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Even puur naar de F1 gekeken. Alleen tegen banden helpt het volgens mij en die zitten tegenwoordig met kabels vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Jammer, ik vind de "shield" mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:58

AzzKickah

06-CENSORED

Wordt wel geannuleerd voor het begin van seizoen '18.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
Massa is niet exact in het midden geraakt maar op links. Die was langs de halo af gegaan, ben ik bijna zeker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Laat het duidelijk zijn dat ik tegen het ontwerp van de halo ben. En dit ik net zoals volgens mij iedereen hier, hoop dat Liberty met een antidote komt.

Maar we zitten nu te kijken naar voornamelijk afbeeldingen van prototypes halo op 2017 wagens en her en der 2016 wagens. Met andere woorden. Wie weet wat voor gave ontwerpen er komen met de 2019 wagens. (Als ze al 2019 wagens maken dan haha). En ja ik heb de renderingen die @nachtnet eerder plaatste gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
sjaool schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 21:28:
[...]

Doe dat nog eens een keer bij ruim 300km/u of een snelle bochtencombinatie. Ik denk dat je er dan heel anders over denkt.
Ja. Want bij focussen op oneindig is het effect van een kleine belemmering nog kleiner dan wanneer je dichtbij focust.
RobertMe schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 21:29:
[...]
Het gaat natuurlijk niet alleen om uitstappen, maar alle manieren van uit de auto komen. Dat uitstappen an zich wel of niet moeilijker wordt is nog niet eens echt een probleem. Maar wat bij een crash zoals Alonso vorig jaar in Australië, met de auto op de kop. De huidige regelgeving stelt dat er een bepaalde vrije lijn moet zijn (bovenkant airbox tot knieën coureur?). Het toevoegen van de Halo zorgt ervoor dat zich extra "obstakels" in dat gebied bevinden. Alonso kon nu dus zelfstandig uit de auto kruipen door die vrije ruimte. Dadelijk bevind daar zich de Halo, wat dus betekend dat hij "hoger" de auto uit moet komen (en in dit geval dus juist "lager"/korter bij de grond), en er dus minder ruimte is.
Alonso had bij Halo nog uit de auto kunnen komen. Oeps. Maar ik moet toegeven, gevoelsmatig zegt mijn onderbuik ook dat het een belemmering is.

Als je er verder over nadenkt (pak een papiertje en schets het desnoods): Het neemt niet zoveel ruimte in. Het zit buiten de rand van de cockpit en je moet een slangenmens zijn om "vlak buiten" de cockpit door de ruimte vlak boven de monocoque te bewegen.

Afhankelijk van hoe een auto met Halo ligt (op/onder virtuele lijn tussen neus en rollbar) ontstaat er mogelijk zelfs ruimte. Zonder getrouw 3D model lastig in te schatten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:15

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
Ik blijf het een heel slecht ontwerp vinden...een A stijl midden in je gezichtsveld.
Het kan zo maar zijn dat je lekke band of schade rijd of crashed omdat je over stukken bodypart van een ander heen rijd.. omdat die stukken net wegvielen achter de A stijl van je Halo.

Dit ding invoeren onder het mom "VEILIGHEID" is gewoon fout

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Señor Sjon
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DFH-nG_XkAEIbnH.jpg :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah33
Zou die Halo niet in de weg zitten voor de voorste bolides, om de startlichten te kunnen zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:02
Wat mij eigenlijk nog het meest opvalt is dat dit volgens de nieuwsberichten unaniem door de strategy group is besloten. Daar zitten alle teams toch ook in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Op Facebook gaat het ook lekker los. Ruim 5600 5750 (het gaat hard :D ) boze reacties tegen de helft aan likes.

[ Voor 8% gewijzigd door sjaool op 19-07-2017 23:28 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is het topic voor 2017. Discussie over het nieuwe seizoen kan inmiddels in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 *O*

Alle weekend-topics van 2017: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1