[F1] Seizoen 2017 - deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 71 Laatste
Acties:
  • 402.925 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-10 19:39
JackBol schreef op zondag 16 juli 2017 @ 09:23:
[...]

Overigens valt er op de werkwijze van RBR ook wel commentaar te leveren. Dit gebeurt er namelijk wanneer je een ongelukkige driver aan z'n contract houdt en geen enkele verbetering voor 2 seizoenen lang in het vooruitschiet legt.
dat vind ik toch wel een beetje raar Torro rosso doet redelijk mee. en RBR kan toch niet een beter coureur weg sturen om sainz maar blij te maken zodat hij hoger op komt. RB heeft sainz zijn opleiding naar de f1 ook betaald en ja dan vind ik het vrij normaal dat je hem aan het contract houd

Alonso zit ook in een mclaren die niet vooruit te branden is maar daarom mag hij toch ook niet per direct weg (al zal de keuze hier misschien wel iets meer bij alonso liggen dan het geval is bij sainz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:01
En als Sainz zo snel weg gaat bij toro rosso wie stapt daar dan in, Pierre Gasly? Maar volgens mij is Helmut nooit echt enthousiast geweest om Pierre nu al in de F1 te zetten, en op dit moment doet hij het ook niet echt goed in de super formula.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DE0MngDXgAAkjo6.jpg:large
Dit mag de F1 ook wel krijgen :9~ , het uitzicht dan de baan zelf is volgens mij minder indrukwekkend ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Dijkstraat op 16-07-2017 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03:52
Dijkstraat schreef op zondag 16 juli 2017 @ 09:47:
En als Sainz zo snel weg gaat bij toro rosso wie stapt daar dan in, Pierre Gasly? Maar volgens mij is Helmut nooit echt enthousiast geweest om Pierre nu al in de F1 te zetten, en op dit moment doet hij het ook niet echt goed in de super formula.
Zoals iemand hierboven zei, Kubica?

Naar het schijnt heeft Kubica bij Red Bull in de simulator gereden*, alhoewel dat "in een Renault" zou zijn geweest. Maar eigenlijk zou dat ook gek zijn, waarom heeft Red Bull de simulator data van Renault, of waarom zouden ze veel tijd steken in het aanpassen van hun simulator zodat die ook de 2017 Renault nabootst?

*Horner werd hiernaar gevraagd op Sky, waarop hij ontwijkend antwoordde van "dat kan zo zijn..... maar het kan ook niet zo zijn" ("was hij snel?" => "dat kan.... maar het kan ook van niet").

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-10 12:28

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Voor de gamers onderons. F1 2016 is op Steam 15 euro.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-10 09:28
Dit filmpje en de foto van @nachtnet zijn nog van het RBR Aeroscreen design he, niet van de Shield die Vettel afgelopen vrijdag "getest" heeft.

Persoonlijk hoop ik niet dat zoiets daadwerkelijk op de auto's komt te zitten. Ziet er niet uit en in hoeveel gevallen had dit daadwerkelijk iets uitgemaakt bij de ongelukken van de afgelopen jaren? Alleen die moer/bout? bij Massa schiet me zo te binnen...

Kan me zo indenken dat bij sommige klappers zo'n shield/halo of andere cockpit bescherming juist voor meer risico's zal zorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:20
bvbal79 schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 23:09:
[...]

Hoezo beetje als TAG heuer bij RB? Renault werd door Red Bull tot TAG Heuer gedoopt gezien de problemen die er waren tussen beide partijen en Renautl het eerste jaar meer in haar eigen team wilde investeren....ik zie dus niet in waarom het idee van Marchionne niet orgineel is door het met RB en TAG Heuer te vergelijken.
Rustig aan. Ik bedoelde alleen dat er net als bij rb een andere naam aan de motor hangt dan het daadwerkelijk Is...

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03:31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:54
Toch denk ik ook dat Gasly dan naar STR gaat. Ik zou het vreemd vinden als RB niet een rijder uit het eigen programma op de plek van Sainz zet. En ik ben benieuwd of dat ook de eventuele deur voor Kubica dicht gooit, ik verwacht namelijk niet dat Renault de Hulk er uit zal zetten voor Kubica.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:34
Hulkenberg zit daar voor de lange termijn, die gaat niet weg.
Ik had gehoopt op Alonso volgend jaar maar als Sainz nu al komt dan zal dat niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:50
Ik vind Sainz geen verkeerde coureur hoor, die hoort wat mij betreft wel in de F1 thuis. Maar met de spelletjes die dat kamp al jaren speelt, zit zoiets er natuurlijk een keer aan te komen.
Zoals ik een tijdje geleden al zei, met een positievere instelling zou hij het als compliment moeten zien dat hij als eerste langer dan 2 jaar in de Toro Rosso mag rijden.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik denk dat Renault volgend jaar ook niet zal presteren. Komt kennelijk weer een nieuwe motor aan, chassis dit jaar is ook maar matig, racepace is bedroevend. Lijken mij te veel factoren om Renault volgend jaar opeens competitief te laten zijn met RBR, laat staan Ferrari en Mecerdes. Nee, volgend jaar gaan ze mikken op FI en Williams.

Als er een team is dat volgend jaar gevaarlijk kan worden, dan is het Mclaren. Vertrekt Honda, en gaat Sauber Mercedes motoren krijgen, wat een serieuze optie lijkt, dan zal Ferrari verplicht worden om Mclaren te voorzien van motoren. Mclaren kan ook nog Renault motoren gaan inkopen, of misschien zelfs terug naar Mercedes. Als ik Alonso was, en er komt geen zitje vrij voor Ferrari of Mercedes, dan zou ik lekker blijven waar ik zit. Blijft Mclaren met Honda, dan verkast Alonso ja. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zondag 16 juli 2017 @ 12:02:
Ik denk dat Renault volgend jaar ook niet zal presteren. Komt kennelijk weer een nieuwe motor aan, chassis dit jaar is ook maar matig, racepace is bedroevend. Lijken mij te veel factoren om Renault volgend jaar opeens competitief te laten zijn met RBR, laat staan Ferrari en Mecerdes. Nee, volgend jaar gaan ze mikken op FI en Williams.
De updates van Renault werken dit weekend anders prima. HUL staat direct achter VER op de grid en de Renault zag er in de regen ook prima uit. Vergis je niet wat je met het budget van een fabrieksteam kunt doen :) Ik hoop in ieder geval dat ze volgend jaar de motor voor elkaar hebben, zodat RBR ook mee kan doen voor de overwinningen, zonder dat daarvoor ongeluk bij anderen nodig is.
Als er een team is dat volgend jaar gevaarlijk kan worden, dan is het Mclaren. Vertrekt Honda, en gaat Sauber Mercedes motoren krijgen, wat een serieuze optie lijkt, dan zal Ferrari verplicht worden om Mclaren te voorzien van motoren. Mclaren kan ook nog Renault motoren gaan inkopen, of misschien zelfs terug naar Mercedes. Als ik Alonso was, en er komt geen zitje vrij voor Ferrari of Mercedes, dan zou ik lekker blijven waar ik zit. Blijft Mclaren met Honda, dan verkast Alonso ja. :P
Ja, daar ben ik heel benieuwd naar. Maar Honda zou alleen vertrekken als de nieuwe motor in oktober (?) een teleurstelling zou zijn. Dat wordt de motor die ze begin van dit seizoen hadden willen introduceren. Hoe dan ook: het gaat volgend seizoen beter qua prestaties: vanwege een betere motor van een andere fabrikant of vanwege een goed presterende Honda-motor.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Grrrrrene schreef op zondag 16 juli 2017 @ 12:07:
[...]

De updates van Renault werken dit weekend anders prima. HUL staat direct achter VER op de grid en de Renault zag er in de regen ook prima uit. Vergis je niet wat je met het budget van een fabrieksteam kunt doen :) Ik hoop in ieder geval dat ze volgend jaar de motor voor elkaar hebben, zodat RBR ook mee kan doen voor de overwinningen, zonder dat daarvoor ongeluk bij anderen nodig is.
Deze Q zag het er niet hopeloos uit, maar dat is niet de regel. Er zijn er ook geweest waar de auto niet vooruit te branden was. Race pace is ook zeer matig met maar 18 punten. Sainz heeft in de STR al 29 punten gescoord. Zelfs Max heeft al ruim het dubbele gescoord dan Hulkenberg want die andere auto rijdt echt voor spek en bonen mee. :+
Ja, daar ben ik heel benieuwd naar. Maar Honda zou alleen vertrekken als de nieuwe motor in oktober (?) een teleurstelling zou zijn. Dat wordt de motor die ze begin van dit seizoen hadden willen introduceren. Hoe dan ook: het gaat volgend seizoen beter qua prestaties: vanwege een betere motor van een andere fabrikant of vanwege een goed presterende Honda-motor.
Dat zijn de geruchten, moeten we nog zien. Het kan in ieder geval niet veel slechter meer gaan bij Mclaren. Dan zit je op het MAXimale niveau van waardeloos. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:03

sjaool

Every life should have 9 cats

Zo Villeneuve is volwassen geworden. :+ Maar een net interview met een keer een zinnig verhaal. :)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:02
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat Honda vertrekt.. Ze zijn de F1 ingestapt om tech te leren maar ook vooral om zich op een bepaalde manier te profileren, als sportief, innoverend, best-in-class motoren fabrikant. Ik denk dat de Japanners te trots zijn om het hier bij te laten zitten. Bovendien zou het ook heel slecht zijn voor de F1 als geheel, want wat voor teken geeft het aan potentiële instappers om Honda honderden miljoenen te zien investeren en dan met de staart tussen de benen te vertrekken?

Nee het is in het belang van de gehele F1 dat ze erin blijven, en ik zie dat ook wel gebeuren. De nieuwe motoren zijn al naar voren geschoven en tot dan zullen ze het uitzitten. Alonso blijft of vertrekt uit de F1.

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:09

Edd

Mr Ton schreef op zondag 16 juli 2017 @ 12:39:
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat Honda vertrekt.
De laatste roddels zijn dat ze in gesprek zijn met Toro Rosso voor volgend jaar.
http://www.auto-motor-und...-toro-rosso-12303730.html

Om heel eerlijk te zijn verwacht ik ze ook niet zo snel weer verdwijnen, maar de tijd zal het leren.

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dijkstraat
*verkeerde topic :+

[ Voor 94% gewijzigd door Dijkstraat op 16-07-2017 12:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Richard117 schreef op zondag 16 juli 2017 @ 12:02:
Ik vind Sainz geen verkeerde coureur hoor, die hoort wat mij betreft wel in de F1 thuis. Maar met de spelletjes die dat kamp al jaren speelt, zit zoiets er natuurlijk een keer aan te komen.
Zoals ik een tijdje geleden al zei, met een positievere instelling zou hij het als compliment moeten zien dat hij als eerste langer dan 2 jaar in de Toro Rosso mag rijden.
Denk dat qua spelletjes spelen Sainz weliswaar een vrij slechte naam heeft opgebouwd maar ik het gevoel heb dat Verstappen c.s. hier, indien nodig, echt niet voor onderdoet. :P
sjaool schreef op zondag 16 juli 2017 @ 12:32:
[...]

Zo Villeneuve is volwassen geworden. :+ Maar een net interview met een keer een zinnig verhaal. :)
Nou denk eerder dat ie ook wel doorheeft dat zijn verhalen niet echt heel zinnig waren en om credible te blijven dit verhaal er uit gooit.... :X Waarbij hij het wel zo spint dat het Max is die geleerd heeft... :o

Wel goede quote:
"Je bouwt in de Formule 1 je carrière op het verslaan van je teamgenoot. Maar er is meer dan dat. Het gaat niet alleen om winnen. Topteams houden je vooral in de gaten als het tegenzit. Reken erop dat Mercedes en Ferrari nu erg goed kijken hoe Verstappen omgaat met deze tegenslagen."

[ Voor 15% gewijzigd door Help!!!! op 16-07-2017 12:58 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:33
Snowhite0901 schreef op zondag 16 juli 2017 @ 10:08:
[...]

Rustig aan. Ik bedoelde alleen dat er net als bij rb een andere naam aan de motor hangt dan het daadwerkelijk Is...
En RB was daarin wel orgineel...Dit is een bekend fenomeen wat al jaren toegepast wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Help!!!! schreef op zondag 16 juli 2017 @ 12:51:
[...]
Wel goede quote:
"Je bouwt in de Formule 1 je carrière op het verslaan van je teamgenoot. Maar er is meer dan dat. Het gaat niet alleen om winnen. Topteams houden je vooral in de gaten als het tegenzit. Reken erop dat Mercedes en Ferrari nu erg goed kijken hoe Verstappen omgaat met deze tegenslagen."
Nietes. Anders was VET nooit bij Ferrari gekomen, die is niet zo goed met tegenslagen :+

/sarcasm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

@UltraSub
Haha, point taken! :)

Zelf hoop ik dat ie bij RBR kan blijven en ze volgend jaar een kampioensauto hebben.

Vind RBR met Max, Riciardo, Horner en Marko wel echt een leuk team wat Max natuurlijk ook enorm veel kansen en hulp heeft gegeven.

Dreammodus: Mooiste zou zijn volgend jaar WM bij RBR.

[ Voor 79% gewijzigd door Help!!!! op 16-07-2017 13:07 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:54

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Edd schreef op zondag 16 juli 2017 @ 12:47:
[...]

De laatste roddels zijn dat ze in gesprek zijn met Toro Rosso voor volgend jaar.
http://www.auto-motor-und...-toro-rosso-12303730.html

Om heel eerlijk te zijn verwacht ik ze ook niet zo snel weer verdwijnen, maar de tijd zal het leren.
Red Bull wilde juist meer ontwikkeling gaan delen met Toro Rosso. Dan past het niet om met twee verschillende motoren te gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
MikeyMan schreef op zondag 16 juli 2017 @ 13:13:
[...]

Red Bull wilde juist meer ontwikkeling gaan delen met Toro Rosso. Dan past het niet om met twee verschillende motoren te gaan rijden.
Tenzij het een proefballon is en RBR wellicht in 2019 met Honda motoren wil gaan rijden, als Honda de boel echt goed draaiende krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

zo, eerste ronde is safe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
RobertMe schreef op zondag 16 juli 2017 @ 13:17:
[...]

Tenzij het een proefballon is en RBR wellicht in 2019 met Honda motoren wil gaan rijden, als Honda de boel echt goed draaiende krijgt.
Tsja, dat zou nog kunnen. Ik denk dat het Renault-verhaal voor RBR sowieso ophoudt in 2021. Ze zullen daar altijd het klantenteam blijven en dus niet eerste rang zitten. Ik zie nog wel wat in een deal met Cosworth bijvoorbeeld, die hebben al een beetje zitten flirten en ook dat is een echte F1-heritage naam ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Ton
Er waren volgens de geruchten behoorlijk wat potentiele fabrikanten aanwezig bij de discussie over de nieuwe motor regulering afgelopen maand; Porsche, Cosworth, Aston Martin, etc. Ik zie Porsche wel de F1 in stappen nu ze waarschijnlijk uit de LMP1 gaan, en daarnaast is Aston Martin enigszins logisch gezien de link met Red Bull Racing die ze al hebben. Wordt sowieso weer een gok en waarschijnlijk een lastig jaar voor RBR, maar dan kunnen ze wel weer een "works deal" sluiten, en ik denk dat ze daar wel op zitten te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Zo'n gesprek is puur informeel, informatief en verplicht tot niets. Logisch dat je daar bij gaat zitten, dat zegt echt helemaal niets.

Aston Martin heeft bijvoorbeeld al aangegeven helemaal niet de cash te hebben om in de F1 te opereren. Porsche zou kunnen als ze LMP1 droppen maar hoeveel van die kennis toepasbaar is op de F1 valt nog te bezien.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-10 12:06
Mr Ton schreef op maandag 17 juli 2017 @ 09:17:
Er waren volgens de geruchten behoorlijk wat potentiele fabrikanten aanwezig bij de discussie over de nieuwe motor regulering afgelopen maand; Porsche, Cosworth, Aston Martin, etc. Ik zie Porsche wel de F1 in stappen nu ze waarschijnlijk uit de LMP1 gaan, en daarnaast is Aston Martin enigszins logisch gezien de link met Red Bull Racing die ze al hebben. Wordt sowieso weer een gok en waarschijnlijk een lastig jaar voor RBR, maar dan kunnen ze wel weer een "works deal" sluiten, en ik denk dat ze daar wel op zitten te wachten.
Ik zie Aston Martin geen F1 motor bouwen eerlijk gezegd, voor hun straatauto's zijn ze zelfs al overgestapt op Mercedes motoren. Denk ook niet dat ze dezelfde investeringsmogelijkheden hebben als bijvoorbeeld Porsche, dus zou er sowieso niet teveel van verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-10 10:53
Grrrrrene schreef op zondag 16 juli 2017 @ 20:37:
[...]

Tsja, dat zou nog kunnen. Ik denk dat het Renault-verhaal voor RBR sowieso ophoudt in 2021. Ze zullen daar altijd het klantenteam blijven en dus niet eerste rang zitten. Ik zie nog wel wat in een deal met Cosworth bijvoorbeeld, die hebben al een beetje zitten flirten en ook dat is een echte F1-heritage naam ;)
Het ook enorm aan SKY en BBC liggen, maar de naam Cosworth komt veel op hun roddel rubrieken voor.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
@Arfman LMP1 > Betrouwbaarheid

Oeps dubbele post! Dacht dat ik mijn vorige wijzigde.

[ Voor 47% gewijzigd door Jasphur op 17-07-2017 09:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:14
kan aan mij liggen of gewoon opvallen maar ik zie maar weinig updates aan de wagen van RBR. Motorisch blijft het renault die dit jaar meer aan de betrouwbaarheid wil doen.

Dat RBR het 3de team is na Mercedes en Ferrari is al gebleken maar het zou toch veel mooier zijn als we vaker raceacties tussen vettel en verstappen gaan zien. Al helemaal tussen verstappen en Hamilton. Nu worden ze helaas nog elke keer puur overklast op snelheid.

om wat rumours te delen:
Porsche of misschien audi toevoegen als motorleverancier. Cosworth geeft ook met mogelijkheden. Hebben een rijke geschiedenis al zou ik daar niet al te veel naar kijken (zie honda....)
Kijkend naar volgend jaar HAM & BOT blijven bij mercedes. RBR heeft zijn zitjes ook al geregeld.
Kvyat zie ik nog wel vertrekken bij Toro Rosso. (man wat maakt hij brokken...)
Raikkonen gaat denk ik weg bij Ferrari. Misschien een mooi plekje voor Ocon? Want die kerel maakt het Perez toch echt lastig op momenten...

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Tja, Porsche is nu ook van VW, dus R&D en kapitaal genoeg. Overigens zou ik het wel fijn vinden als er gewoon publiekelijk cijfers bekent waren over vermogen. Bij zoveel toeren zoveel kW uit de motor en dan apart wat MGU-K, MGU-H leveren.

Ja, kW en geen PK, al is het maar omdat de continentaal Europese en de Engelse verschillen. O-)

Verder zou ik die nieuwe formule voor motoren liever al in 2020 of zelfs 2019 zien. Van mij mag de 1,6L stofzuiger blijven, maar dan met een dubbele turbo en paar duizend extra toeren zodat het niet meer klinkt als een stofzuiger en alleen de MGU-K. De hele motorformule om gooien zal er alleen maar voor zorgen dat een team dominant is. Doorgaan met de 1,6L met wat aanpassingen verminderd dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
koentjuh1987 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 10:49:
Kijkend naar volgend jaar HAM & BOT blijven bij mercedes. RBR heeft zijn zitjes ook al geregeld.
Kvyat zie ik nog wel vertrekken bij Toro Rosso. (man wat maakt hij brokken...)
Raikkonen gaat denk ik weg bij Ferrari. Misschien een mooi plekje voor Ocon? Want die kerel maakt het Perez toch echt lastig op momenten...
Ocon is een Mercedes Development Driver, die zie ik voorlopig dus niet naar Ferrari gaan.
Kvyat, tsja, die zal idd wel exit zijn of mag ergens als paydriver aanschuiven (en dan nog lijkt mij dat alleen Sauber of zo hem wil hebben). Blijft over wat er met Sainz gaat gebeuren, zou die toch (moeten) blijven? Wellicht naar Renault? Anders moet STR ineens twee zitjes vullen, en of ze daar blij van worden weet ik ook niet. Lijkt mij dat STR het liefst toch altijd één coureur heeft met minimaal 1 jaar ervaring, i.p.v. 2 echte rookies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
RobertMe schreef op maandag 17 juli 2017 @ 11:11:
[...]

Ocon is een Mercedes Development Driver, die zie ik voorlopig dus niet naar Ferrari gaan.
Kvyat, tsja, die zal idd wel exit zijn of mag ergens als paydriver aanschuiven (en dan nog lijkt mij dat alleen Sauber of zo hem wil hebben). Blijft over wat er met Sainz gaat gebeuren, zou die toch (moeten) blijven? Wellicht naar Renault? Anders moet STR ineens twee zitjes vullen, en of ze daar blij van worden weet ik ook niet. Lijkt mij dat STR het liefst toch altijd één coureur heeft met minimaal 1 jaar ervaring, i.p.v. 2 echte rookies.
Mwah. Volgens mij zit er redelijk wat talent in de opleiding bij hen. Onlangs hebben ze nog veel campagne gevoerd voor nieuw talent trouwens. Ik denk dat er inderdaad 1 rookie komt en het daarop volgende jaar een tweede. Of dat volgend jaar al gaat gebeuren weet ik nog niet. Het hele SAI en KVY verhaal schiet alle kanten op. Geen touw aan vast te knopen, maar 1 ding is duidelijk: zo haalt Toro Rosso geen punten binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Het begint onderhand ook wel een probleem te worden dat er nog maar tien teams zijn. Je kan zo nauwelijks meer coureurs de F1 inkrijgen, tenzij er coureurs vertrekken. Weer een kwaal van het waardeloze motorreglement van nu. Veel te duur, en niet competitief als je geen Mercedes hebt.

Als de vermindering naar drie motoren volgend jaar doorgaat dan kan het al helemaal een drama worden. Moeten die motoren nog beter gebouwd worden, nog duurder, en een groot team kan gewoon een 5 grid penalty pakken voor een extra motor en de motoren harder laten lopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:10

FlipFluitketel

Frontpage Admin

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
FlipFluitketel schreef op maandag 17 juli 2017 @ 11:55:
[html]<blockquote class="twitter-tweet" data-lang="nl"><p lang="en" dir="ltr">🎥 Loving a lowdown 😂 Max and Daniel talk their <a href="https://twitter.com/hashtag/BritishGP?src=hash">#BritishGP</a> 🇬🇧 👇 <a href="https://twitter.com/hashtag/F1?src=hash">#F1</a> <a href="https://t.co/US1fukDdYh">pic.twitter.com/US1fukDdYh</a></p>— Red Bull Racing (@redbullracing) <a href="https://twitter.com/redbullracing/status/886873698749296640">17 juli 2017</a></blockquote>
<script async src="//platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>[/]
:o Twitter embedden!!! :D

En is een tof filmpje inderdaad. Hopen dat ze lang samen blijven. *;

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Jasphur schreef op maandag 17 juli 2017 @ 11:57:
[...]

:o Twitter embedden!!! :D

En is een tof filmpje inderdaad. Hopen dat ze lang samen blijven. *;
Dat kunnen alleen mensen met knopjes. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Jasphur schreef op maandag 17 juli 2017 @ 09:44:
[...]

Het ook enorm aan SKY en BBC liggen, maar de naam Cosworth komt veel op hun roddel rubrieken voor.
Dat komt door deze tweet natuurlijk, wat ik bedoelde met flirten van Cosworth met RBR:
https://twitter.com/andrewbensonf1/status/586755421785948160

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Grrrrrene schreef op maandag 17 juli 2017 @ 12:13:
[...]

Dat komt door deze tweet natuurlijk, wat ik bedoelde met flirten van Cosworth met RBR:
https://twitter.com/andrewbensonf1/status/586755421785948160
2015? Haha. Volgens mij is er een recenter bericht die ongeveer hetzelfde zegt.
Wat ik bedoelde met SKY en BBC die het zo roepen is natuurlijk dankzij de Britse trots.

Hier een artikel van SKY

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Jasphur schreef op maandag 17 juli 2017 @ 12:18:
[...]

2015? Haha. Volgens mij is er een recenter bericht die ongeveer hetzelfde zegt.
Wat ik bedoelde met SKY en BBC het zo roepen is natuurlijk dankzij de Britse trots.

Hier een artikel van SKY
Oh, LOL, ik zocht gewoon op "cosworth tweet Red Bull" op Google en vond een tweet met de inhoud zoals ik hem herinnerde :P Er is iets recenters inderdaad, jouw artikel is wat ik me ook herinner.

[ Voor 3% gewijzigd door Grrrrrene op 17-07-2017 12:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:00

swv

Zitten Max en Daniel toch nog in een Mercedes dit jaar :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-09 18:36
DaniëlWW2 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 11:49:
Het begint onderhand ook wel een probleem te worden dat er nog maar tien teams zijn. Je kan zo nauwelijks meer coureurs de F1 inkrijgen, tenzij er coureurs vertrekken. Weer een kwaal van het waardeloze motorreglement van nu. Veel te duur, en niet competitief als je geen Mercedes hebt.

Als de vermindering naar drie motoren volgend jaar doorgaat dan kan het al helemaal een drama worden. Moeten die motoren nog beter gebouwd worden, nog duurder, en een groot team kan gewoon een 5 grid penalty pakken voor een extra motor en de motoren harder laten lopen.
Is al lang bekend dat dat niet door gaat. De motorbouwers hebben toegezegd wél de prijs van 3 te gaan hanteren bij de afnemers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
DaniëlWW2 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 12:10:
[...]

Dat kunnen alleen mensen met knopjes. >:)
Die knopjes mag je houden :P Wil alleen de functie van Twitterfilmpjes embedden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:47

Pierre

Van nature lui!

Jasphur schreef op maandag 17 juli 2017 @ 12:31:
[...]

Die knopjes mag je houden :P Wil alleen de functie van Twitterfilmpjes embedden O-)
Gaat hem niet worden gok ik :9

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Jasphur schreef op maandag 17 juli 2017 @ 12:31:
[...]

Tja, het is alleen beschikbaar voor mods/admins. Waarom precies, geen idee. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
DaniëlWW2 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 12:59:
[...]

Tja, het is alleen beschikbaar voor mods/admins. Waarom precies, geen idee. O-)
Had volgens mij te maken met de houdbaarheid van tweets en het steeds veranderen van api's.

Nieuwe roddel van SKY: CH zegt dat SAI wel over te nemen is van RedBull. Maar wel tegen een prijs.
https://mobile.twitter.co...status/886900774550339584

[ Voor 9% gewijzigd door Jasphur op 17-07-2017 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstraat
Jasphur schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:10:
[...]

Had volgens mij te maken met de houdbaarheid van tweets en het steeds veranderen van api's.

Nieuwe roddel van SKY: CH zegt dat SAI wel over te nemen is van RedBull. Maar wel tegen een prijs.
En de roddels gaan door, ik ben benieuwd welke nou uiteindelijk waar zijn. Maar ach, het zorgt tenminste voor een beetje afleiding tussen de gp's door ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:30
Hopelijk gaat SAI zsm naar een ander team. Zijn de geruchten over VER de komende tijd ook even uit de lucht. Persoonlijk hoop ik echt dat VER bij RBR blijft, gewoon een topteam ondanks de dip waar ze inzitten.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Ik denk dat SAI voor Renault gaat rijden. Zelfs als het wat kost gaat Renault dat nog wel doen. Met SAI hebben ze nog kans op een paar punten iedere race, met PAL weet je zeker dat hij met 0 thuis komt.

Ben wel benieuwd wie ze in de STR gaan zetten. Gasly is de enige die zonder al teveel problemen zou kunnen instappen lijkt me.

[ Voor 24% gewijzigd door JackBol op 17-07-2017 13:49 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-10 12:54
Ik zou eerder Kubica voor een schijntje inzetten dan 7-8m voor Sainz neertellen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:03

sjaool

Every life should have 9 cats

Jasphur schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:10:
[...]
Gaan ze nu bij Sky ook al nieuws recyclen? Dit is toch gewoon hetzelfde nieuwe als al bekend was?

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Señor Sjon schreef op maandag 17 juli 2017 @ 14:18:
Ik zou eerder Kubica voor een schijntje inzetten dan 7-8m voor Sainz neertellen.
Ik denk dat Kubica het backup plan is. Sainz heeft de afgelopen 2,5 jaar in de wagen gezeten. Kubica moet vanaf 0 terug komen.

En 7-8 mio is een schijntje voor Renault. Minder dan een motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

JackBol schreef op maandag 17 juli 2017 @ 13:48:
Ik denk dat SAI voor Renault gaat rijden. Zelfs als het wat kost gaat Renault dat nog wel doen. Met SAI hebben ze nog kans op een paar punten iedere race, met PAL weet je zeker dat hij met 0 thuis komt.
Hoezo, die Renault gaat ook constant stuk ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10 15:09
JackBol schreef op maandag 17 juli 2017 @ 14:53:
[...]

Ik denk dat Kubica het backup plan is. Sainz heeft de afgelopen 2,5 jaar in de wagen gezeten. Kubica moet vanaf 0 terug komen.

Ik denk dat je bij zulke teams niet alleen naar de kwaliteit van de rijders moet kijken, maar ook naar de marketing mogelijkheid. En volgens mij zijn die bij Kubica vele malen hoger, zeker nu de prestaties van renault nog niet zo zijn dat ze mee doen om de grote prijzen.

(om maar niet te praten over de mogelijke relletjes die Sainz met zich mee neemt. Dit lijkt me ook niet heel goed voor een ontwikkelend team)

[ Voor 10% gewijzigd door perpixel op 17-07-2017 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
JackBol schreef op maandag 17 juli 2017 @ 14:53:
[...]

7-8 mio aan onverwachte kosten is anders dan 7-8 mio uitgeven terwijl je dat al begroot hebt.

Ik denk eigenlijk dat Renault er geen probleem mee heeft als Palmer het seizoen afmaakt. Zijn prestaties zijn ongeveer gelijk aan die van vorig jaar. Hij heeft geen grootse toekomst maar ik zie geen acute reden om te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

ANdrode schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:27:
[...]

7-8 mio aan onverwachte kosten is anders dan 7-8 mio uitgeven terwijl je dat al begroot hebt.

Ik denk eigenlijk dat Renault er geen probleem mee heeft als Palmer het seizoen afmaakt. Zijn prestaties zijn ongeveer gelijk aan die van vorig jaar. Hij heeft geen grootse toekomst maar ik zie geen acute reden om te wisselen.
Sainz is kwalitatief een betere rijder dan Palmer, daar kunnen we het denk ik wel over eens zijn.
Als ze denken met Sainz 20 extra punten in het kampioenschap te pakken tov. de verwachting van Palmer, hebben ze die 8 mio er al dik uit.

EDIT: ok, Palmer heeft zijn fair share of mechanische pech gehad dit seizoen, maar als hij kwalificeert en racet, komt hij niet in de buurt van Hulkenberg. Iets wat ik Sainz wel zie doen.

[ Voor 12% gewijzigd door JackBol op 17-07-2017 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
JackBol schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:31:
[...]

Sainz is kwalitatief een betere rijder dan Palmer, daar kunnen we het denk ik wel over eens zijn.
Als ze denken met Sainz 20 extra punten in het kampioenschap te pakken tov. de verwachting van Palmer, hebben ze die 8 mio er al dik uit.

EDIT: ok, Palmer heeft zijn fair share of mechanische pech gehad dit seizoen, maar als hij kwalificeert en racet, komt hij niet in de buurt van Hulkenberg. Iets wat ik Sainz wel zie doen.
Ben het met je eens wat betreft SAI een betere rijder is dan PAL. Maar zoals ik zie hoe Renault bezig is met markting op o.a. Twitter, denk ik dat ze een soort RBR willen spelen. En dan is SAI nou niet perse de juiste man. PAL ook niet trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Jasphur schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:37:
[...]

Ben het met je eens wat betreft SAI een betere rijder is dan PAL. Maar zoals ik zie hoe Renault bezig is met markting op o.a. Twitter, denk ik dat ze een soort RBR willen spelen. En dan is SAI nou niet perse de juiste man. PAL ook niet trouwens.
Ik denk wel dat Renault Sainz serieus in overweging neemt.

Maar laat ik eens een andere knuppel in het hoenderhok gooien. Kijk, als het aan mij lag, dan ging Alonso weer voor het team uit Enstone rijden. Terug op het oude nest. Dat zou ik prachtig vinden. Liefst ook nog met Benneton-baby-blauw als sponsor erop ;)

Maar ik denk niet dat hij opnieuw opzoek is naar een avontuur om een team vanuit de middenmoot op te bouwen. Hij wil het liefst bij een topteam aansluiten en nog een jaar of twee rondjes rijden voor de overwinning en dan lekker op z'n kartbaan kinder-races gaan vlaggen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-10 13:45
Sainz kan zolang Verstappen en Ricciardo er zitten niet groeien binnen RB. Maar mist de kwaliteiten (doet soms gekke dingen) voor een Mercedes of Ferrari, naast dat eerste bv al een Ocon klaar aan het stomen is.

Denk ook dat mocht ie willen/kunnen verhuizen Renault de beste optie is. Net-niet top, wel mogelijkheid tot groeien en fabrieksondersteuning... dat laatste kan zelfs RedBull niet bieden.

RedBull zit gewoon lastig, hebben zelfde issue als Mclaren had, een klantenmotor, waardoor je altijd achter het fabrieksteam zal eindigen (mits ze de zaken op orde krijgen) en mogelijk nog contractuele beperkingen in het gebruik van de motor (geen kwali-stand oid)
Die zullen iets vergelijkbaars als Mclaren moeten doen, maar die zullen bang zijn voor een nieuw Honda verhaal, eerstvolgende mogelijkheid is dus de nieuwe motorformule of accepteren dat je mogelijk een of 2 jaar achteraan/middenin meehobbelt en mogelijk geen coureurs hebt die het maar accepteren zoals een Alonso (maar wat moeten ze anders...).

Misschien dat ze bij Toro Rosso ook Sainz willen vasthouden omdat ze "the Torpedo" willen dumpen (groot gelijk), en geen 2 man klaar hebben staan om zowel Sainz als Kvyat te vervangen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:41:
Misschien dat ze bij Toro Rosso ook Sainz willen vasthouden omdat ze "the Torpedo" willen dumpen (groot gelijk), en geen 2 man klaar hebben staan om zowel Sainz als Kvyat te vervangen...
Hier kan je nog wel eens gelijk in hebben. Maar de wisselwerking tussen Sainz en Kvyat is natuurlijk niet top. Soort zelfde Sainz-Max verhaal. Twee mannen op de zelfde plek in hun carriere die moeten winnen van hun teamgenoot.

Als STR zou gaan rijden met Kvyat en Gasly, heb je een betere senior/junior verhouding in het team, wat de spanning zou kunnen verminderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
JackBol schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:40:
[...]

Ik denk wel dat Renault Sainz serieus in overweging neemt.

Maar laat ik eens een andere knuppel in het hoenderhok gooien. Kijk, als het aan mij lag, dan ging Alonso weer voor het team uit Enstone rijden. Terug op het oude nest. Dat zou ik prachtig vinden. Liefst ook nog met Benneton-baby-blauw als sponsor erop ;)

Maar ik denk niet dat hij opnieuw opzoek is naar een avontuur om een team vanuit de middenmoot op te bouwen. Hij wil het liefst bij een topteam aansluiten en nog een jaar of twee rondjes rijden voor de overwinning en dan lekker op z'n kartbaan kinder-races gaan vlaggen.
ALS Alonso al besluit door te gaan in de F1 en niet zijn avontuur voor hoe heet dat ook alweer, het winnen van de Indy en LeMan, door wilt zetten zou Renault echt wel een prima optie zijn. Als je even de technische problemen wegdenkt. Dan zijn de wagens van Renault echt niet slecht. Oke oke aan de top doen ze niet mee, maar zet er een ervaring rijder als ALO in en ze rijden zo naar de vierde plek om daar het leven van SFI zuur te maken :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 04-10 22:50
Jasphur schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:47:
[...]

ALS Alonso al besluit door te gaan in de F1 en niet zijn avontuur voor hoe heet dat ook alweer, het winnen van de Indy en LeMan, door wilt zetten zou Renault echt wel een prima optie zijn. Als je even de technische problemen wegdenkt. Dan zijn de wagens van Renault echt niet slecht. Oke oke aan de top doen ze niet mee, maar zet er een ervaring rijder als ALO in en ze rijden zo naar de vierde plek om daar het leven van SFI zuur te maken :P
Triple crown, zo heet die Titel.

Ik verwacht eigenlijk dat Alonso dit jaar weer Monaco overslaat om de indy te rijden als die teminste weer samenvallen.

Lemans kan hij eigenlijk altijd nog rijden na zijn f1 tijd(verwacht namelijk dat Alonso na 2018 de helm aan de wilgen hangt).

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:54
Ik ben benieuwd hoe dat Kubica verhaal gaat eindigen. Dat hij het racen beheerst is zeker, maar kan hij de 2017 auto's ook fysiek aan? De 2012 wagen waarin hij heeft getest was in de race 4 seconde langzamer op Silverstone (gekeken naar snelste ronde in de race).

[ Voor 4% gewijzigd door TheBrut3 op 17-07-2017 16:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Ton
Ik denk zelf dat Renault ook Palmer aan blijft houden tot het eind. Alleen als ze Kubica toch in de auto zetten met de testen in Hongarije en dat gaat hem goed af (enige kans om een 2017 F1 auto te testen voor hem) dan zouden ze toch wel eens de switch mid-season kunnen maken.

Ieder WK punt levert geld op, en constructeurs ranking al helemaal, dus als ze geloven dat Kubica het beter zou doen dan Palmer dan is het al snel winst.

Sainz zal geen mid season optie zijn, dus wanneer Palmer blijft zitten tot eind dan komt hij om de hoek kijken. Toch zou ik veel eerder Kubica naast Hulk zetten. Hulk en een goede Kubica dat is wel een driver pairing waar je mee aan kan komen!

[ Voor 22% gewijzigd door Mr Ton op 17-07-2017 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Martin0 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 16:27:
[...]

Triple crown, zo heet die Titel.

Ik verwacht eigenlijk dat Alonso dit jaar weer Monaco overslaat om de indy te rijden als die teminste weer samenvallen.

Lemans kan hij eigenlijk altijd nog rijden na zijn f1 tijd(verwacht namelijk dat Alonso na 2018 de helm aan de wilgen hangt).
Nog een keer Monaco overslaan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 10:06
TheBrut3 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 16:28:
Ik ben benieuwd hoe dat Kubica verhaal gaat eindigen. Dat hij het racen beheerst is zeker, maar kan hij de 2017 auto's ook fysiek aan? De 2012 wagen waarin hij heeft getest was in de race 4 seconde langzamer op Silverstone (gekeken naar snelste ronde in de race).
Ik denk niet dat, in tegenstelling wat de media ons doet geloven, er nou zo heel erg veel verschil in zit qua zwaarte van rijden. 4 seconden sneller over een paar kilometer. Ik denk niet dat dat problemen op gaat leveren eigenlijk. Ok het zal een beetje zwaarder zijn misschien, maar hij heeft laatst 90 rondes afgelegd zonder problemen in die oude auto. Dan moet de helft daarvan, en dus een GP afstand, ook wel lukken in een auto die ietsje zwaarder is om te besturen.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
vosss schreef op maandag 17 juli 2017 @ 17:26:
[...]

Ik denk niet dat, in tegenstelling wat de media ons doet geloven, er nou zo heel erg veel verschil in zit qua zwaarte van rijden. 4 seconden sneller over een paar kilometer. Ik denk niet dat dat problemen op gaat leveren eigenlijk. Ok het zal een beetje zwaarder zijn misschien, maar hij heeft laatst 90 rondes afgelegd zonder problemen in die oude auto. Dan moet de helft daarvan, en dus een GP afstand, ook wel lukken in een auto die ietsje zwaarder is om te besturen.

:)
De verschillen zitten op verschillende plekken. Door de grotere auto's is de topsnelheid lager, maar de bochtensnelheid hoger. Dit hebben ze afgelopen weekend ook een aantal keren laten zien. Waar ze vorig jaar in copse corner 4,1G trokken was dat nu rond de 5,5G. En dit zul je waarschijnlijk toch wel voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kubica z'n beperking zit in mobiliteit en het bedienen van de auto. Fitheid van de rest van z'n lichaam lijkt geen probleem te zijn. En het rijden zelf ook niet, blijkens de vele rondes die hij heeft afgelegd.

[ Voor 26% gewijzigd door MikeyMan op 17-07-2017 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-10 20:39
Er gaat toch geen team een rijder in zijn auto zetten die het misschien, (ook als is het een hele kleine kans) niet aan kan.

De talenten staan in de rij. Genoeg bekwame mensen om uit te kiezen . Waarom dan een risico nemen?

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:05
RobertMe schreef op maandag 17 juli 2017 @ 17:33:
[...]

De verschillen zitten op verschillende plekken. Door de grotere auto's is de topsnelheid lager, maar de bochtensnelheid hoger. Dit hebben ze afgelopen weekend ook een aantal keren laten zien. Waar ze vorig jaar in copse corner 4,1G trokken was dat nu rond de 5,5G. En dit zul je waarschijnlijk toch wel voelen.
Max bij Olav: auto's dit jaar voelen fysiek minder zwaar dan vorig jaar, omdat je zo kort in de bocht bent dat die 5,5 maar heel even is, terwijl je vorig jaar langere tijd 4,1 te verduren kreeg.

Wel een opvallende uitspraak van Max imo. Had ook gedacht dat het dit jaar zwaarder was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Requiem19 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 18:46:
[...]

Max bij Olav: auto's dit jaar voelen fysiek minder zwaar dan vorig jaar, omdat je zo kort in de bocht bent dat die 5,5 maar heel even is, terwijl je vorig jaar langere tijd 4,1 te verduren kreeg.

Wel een opvallende uitspraak van Max imo. Had ook gedacht dat het dit jaar zwaarder was.
Had ik ook gedacht, maar als je erover nadenkt is het niet gek. Ik kan een kratje bier ook wel een paar seconden met gestrekte armen voor me houden, maar een fles cola een kwartier lang wordt toch wel zwaar (ik breng het even gechargeerd). Wel grappig, want ik had dat dus echt niet verwacht :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:42

vhal

ಠ_ಠ

https://mobile.twitter.co...status/886949667338170368

Max heeft schijnbaar een nieuwe pet en er zijn wat teams weer aan het grappen en grollen :+

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
vhal schreef op maandag 17 juli 2017 @ 19:58:

Max heeft schijnbaar een nieuwe pet en er zijn wat teams weer aan het grappen en grollen :+
Alleen al om dat sfeertje vind ik de F1 geweldig d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:41:
[knip]

Misschien moet de bijnaam maar eens vervangen worden door iets anders, "crowbar" lijkt me wel een aardige?
Flinke schop onder zijn kont en eruit, dan maar eens Gasly wat laten rijden, veel werkelijk geweldigs zit er ook niet in de pijplijn volgens mij? Het is allemaal wat magertjes v.w.b. resultaten als je de andere race klassen bekijkt bij auto's in de RBR kleuren, toch?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-10 13:45
Dat lijkt me het grootste issue nu bij RBR/TR, ze kunnen die 2 wel de laan uit sturen, maar er lijkt behalve Gasly niemand klaar te staan.

Is er gewoonweg niks, 'jatten' andere teams iedereen weg of leggen ze de lat te hoog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Requiem19 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 18:46:
[...]

Maar hij is zelf aanzienlijk gespierder geworden; zou het hem daarom niet gewoon makkelijker afgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 17 juli 2017 @ 22:16:
Dat lijkt me het grootste issue nu bij RBR/TR, ze kunnen die 2 wel de laan uit sturen, maar er lijkt behalve Gasly niemand klaar te staan.

Is er gewoonweg niks, 'jatten' andere teams iedereen weg of leggen ze de lat te hoog?
Precies, als ze er nu een kwijt willen zou dat misschien nog eerder Sainz zijn, die zit daar weg te kwijnen en een gedemotiveerde coureur is ook niet in het voordeel van STR/RBR. Kvyat moet dan blijven want er zijn gewoon niet twee geschikte rookies om erbij te halen. Gasly is misschien nog niet eens volledig klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:37

Martinspire

Awesomeness

vhal schreef op maandag 17 juli 2017 @ 19:58:

Nu je hem toch linked, mijn reactie daaronder beschrijft wel wat ik van de pet vind, namelijk:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XCa5yjX.png.

Erg jammer dat ze het grote logo niet hebben aangepast dat het beter bij oranje past.

[ Voor 9% gewijzigd door Martinspire op 17-07-2017 22:35 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:01
hardware-lover schreef op maandag 17 juli 2017 @ 21:06:
[...]
Misschien moet de bijnaam maar eens vervangen worden door iets anders, "crowbar" lijkt me wel een aardige?
Daniil 'The Dive Bomb' Kvyat lijkt me dan nog iets toepasselijker ;) .

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 22:23

Spotmatic

Ken sent me

alexbl69 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 07:29:
[...]

Daniil 'The Dive Bomb' Kvyat lijkt me dan nog iets toepasselijker ;) .
Wat is er mis met... ;)

Afbeeldingslocatie: https://vignette2.wikia.nocookie.net/fantendo/images/9/9b/Bullet_Bill_MKW2%21%21.png

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
Spa wordt interessant omdat Max daar dankzij het publiek over tien extra pk's kan beschikken.
:P

Via: NOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:37

Martinspire

Awesomeness

Huh? Is dat nou een serieuze opmerking of niet? Lijkt me dat het niet helemaal lekker vertaald is? Als het niet serieus is, dan staat het verkeerd en als het wel serieus is dan ook :P

[ Voor 11% gewijzigd door Martinspire op 18-07-2017 09:29 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Misschien verwarren ze Verstappen met Frijns, in de F-E hebben ze wel een fanboost :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
@Martinspire Misschien dat dat gewoon de kracht van de fans is :D

En om ook maar meteen even hier verder te gaan over de DRS discussie.
Er is niks mis met het concept van DRS. Mede dankzij DRS word er ingehaald en ontstaat er actie op de baan. Zie VER/VET van afgelopen weekend. Laat de DRS voor wat het is.

Als ik heel eerlijk mag zijn vind ik dat dit seizoen al een goede kant op gaat met de F1. De regels van nu zijn nog grotendeels met of van Eccie. Na 2019 of misschien volgend seizoen zullen de knappe koppen van mediaconcern Liberty vast wel iets bedacht hebben om het voor ons leuker te maken.

Misschien door wel zoiets simpels als een troostprijs introduceren :P Of trophies als: "Val 5 keer uit in de eerste ronde".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:30
Jasphur schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 09:36:
...

Misschien door wel zoiets simpels als een troostprijs introduceren :P Of trophies als: "Val 5 keer uit in de eerste ronde".
Dan wordt het helemaal bowlen met SAI en KVY :+

[ Voor 12% gewijzigd door Bastie-88 op 18-07-2017 09:40 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Ton
Huidige DRS is inderdaad prima, vooral omdat de KERS systemen ervoor zorgen dat je ook nog redelijk kan verdedigen. Je moet nog steeds zorgen dat je meer snelheid hebt, beter uit de bocht komt, etc. Het is zeker geen gratis overtake.

Ik vind de huidige balans in F1 ook niet verkeerd. Je zou iets van aerodynamica terug kunnen schroeven zodat ze dichter op elkaar kunnen rijden maar dat is ook wel weer een van de speerpunten van F1. Ik zou een sprintrace van 10 laps in omgekeerde volgorde ofzo wel leuk vinden, voorafgaand aan de long race. Zulke dingen kunnen voor meer spektakel zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 04-10 22:50
Jasphur schreef op maandag 17 juli 2017 @ 17:02:
[...]

Nog een keer Monaco overslaan? :P
Haha bedoelde volgende jaar XD

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mr Ton schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 09:45:
Huidige DRS is inderdaad prima, vooral omdat de KERS systemen ervoor zorgen dat je ook nog redelijk kan verdedigen. Je moet nog steeds zorgen dat je meer snelheid hebt, beter uit de bocht komt, etc. Het is zeker geen gratis overtake.

Ik vind de huidige balans in F1 ook niet verkeerd. Je zou iets van aerodynamica terug kunnen schroeven zodat ze dichter op elkaar kunnen rijden maar dat is ook wel weer een van de speerpunten van F1. Ik zou een sprintrace van 10 laps in omgekeerde volgorde ofzo wel leuk vinden, voorafgaand aan de long race. Zulke dingen kunnen voor meer spektakel zorgen.
Ik geloof dat wij een ander seizoen bekijken... Het staat buiten kijf dat de motor momenteel de overhand heeft, de banden te lang mee gaan en drs zoals het nu is niets bijdraagt aan het inhalen. Na de eerste vijf ronden staan de teams netjes op slagvolgorde.

Motor simpeler, banden met meer grip en slijtage en meer verschil tussen de compounds en simpelere Aero zijn m.i. noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
MikeyMan schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 09:54:
[...]

Ik geloof dat wij een ander seizoen bekijken... Het staat buiten kijf dat de motor momenteel de overhand heeft, de banden te lang mee gaan en drs zoals het nu is niets bijdraagt aan het inhalen. Na de eerste vijf ronden staan de teams netjes op slagvolgorde.

Motor simpeler, banden met meer grip en slijtage en meer verschil tussen de compounds en simpelere Aero zijn m.i. noodzakelijk.
Volgens mij heeft Pirelli al gezegd dat de banden inderdaad te weinig slijten en dat ze hier in overleg met Liberty iets aan gaan doen. Ik zal straks eens een bron zoeken. Simpelere aero vind ik niet zo noodzakelijk. Simpelere motoren ben ik met je eens, maar daar word volgens mij ook hard aan gewerkt in de regels.

Laten we deze discussie halverwege seizoen 2019 nog eens houden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speculaasje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:48
Mr Ton schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 09:45:

Ik vind persoonlijk dat DRS de hele essentie van het racen compleet om zeep heeft geholpen.... De verschillen tussen de teams onderling zijn al relatief groot, en je krijgt dan ook nog eens gratis +40km/u op de rechterstukken zodat je in de basis redelijk kansloos bent. Zie een Rosberg of Ricciardo die fluitend door 90% van het veld gaan zonder daar enige vorm van moeite voor te doen.

Ik heb met meer plezier naar de F2 en GP3 zitten kijken dan de F1 race. Waar voor mij het gevecht tussen Max en Vettel nog het hoogtepunt was (de enige coureur die nog moeite wilt doen om te verdedigen kennelijk).

Als je dan toch perse DRS wilt houden, doe het dan zoals de GP3, maximaal X keer (in de GP3 6x, doe dan voor F1 10 o.i.d.) naar eigen inzicht te gebruiken. Hiermee voorkom je dat als je moet verdedigen dat je een snelheidsverschil van > 30 per uur hebt waardoor je ook echt moeite moet doen om iemand in te halen.

Coureurs rijden al op 90% van hun kunnen op race pace (150m voor een bocht lift & coast etc.), en DRS helpt daar absoluut niet bij. De focus moet weer terug naar het hard rijden en minder naar artificiele hulpmiddelen die race-technisch meer kapot maken dan goed doen.

Simpele aero, eventueel vrije keuze in motoropbouw (v8,v10,v12 etc.) en een H-bak (one can dream...), ik zeg kom maar op......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-09 23:03
Jasphur schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 09:36:
@Martinspire Misschien dat dat gewoon de kracht van de fans is :D

En om ook maar meteen even hier verder te gaan over de DRS discussie.
Er is niks mis met het concept van DRS. Mede dankzij DRS word er ingehaald en ontstaat er actie op de baan. Zie VER/VET van afgelopen weekend. Laat de DRS voor wat het is.

Als ik heel eerlijk mag zijn vind ik dat dit seizoen al een goede kant op gaat met de F1. De regels van nu zijn nog grotendeels met of van Eccie. Na 2019 of misschien volgend seizoen zullen de knappe koppen van mediaconcern Liberty vast wel iets bedacht hebben om het voor ons leuker te maken.

Hoeveel gevechten zoals VER v.s. VET heb jij dit jaar gezien die niet met VER te maken hadden?
Ik zeg het hier ook nogmaals, DRS maakt het veel te makkelijk om in te halen, ik vind het wel een "free pass" want er is geen skill voor nodig. Knopje indrukken en je kunt er voorbij rijden.
MITS je natuurlijk niet VER voor je hebt rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jasphur schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 10:02:
[...]

Volgens mij heeft Pirelli al gezegd dat de banden inderdaad te weinig slijten en dat ze hier in overleg met Liberty iets aan gaan doen. Ik zal straks eens een bron zoeken. Simpelere aero vind ik niet zo noodzakelijk. Simpelere motoren ben ik met je eens, maar daar word volgens mij ook hard aan gewerkt in de regels.

Laten we deze discussie halverwege seizoen 2019 nog eens houden :P
Simpeler aero om makkelijker dicht op elkaar te rijden bedoelde ik. Das momenteel nogal een uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
metallicattim schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 10:03:
[...]

Hoeveel gevechten zoals VER v.s. VET heb jij dit jaar gezien die niet met VER te maken hadden?
Ik zeg het hier ook nogmaals, DRS maakt het veel te makkelijk om in te halen, ik vind het wel een "free pass" want er is geen skill voor nodig. Knopje indrukken en je kunt er voorbij rijden.
MITS je natuurlijk niet VER voor je hebt rijden.
Die 'free pass' gaat alleen op als een rijder zich makkelijk laat inhalen :) Om wat voor reden dan ook.
DRS zorgt er voor dat een wagen van .9 sec naar .1 sec op zijn voorligger kan rijden. Het concept van de DRS zorgt er dus voor dat er meer momenten als VER/VET kunnen ontstaan. Als de rijders er zelf voor kiezen het gevecht niet aan te gaan is dat dus niet de schuld van de techniek. Als je de DRS weghaalt gaan we nog veel minder (inhaal)acties zien. Mee eens, veel acties zoals afgelopen weekend zien we niet veel, maar wel veel meer vergeleken vorig seizoen.

@MikeyMan
En een simpelere aero voor een 'schonere' lucht is inderdaad een welkome innovatie. En als de lucht achter een wagen minder vies is dan nu, dan pas wordt de DRS echt een 'free pass'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Ton
MikeyMan schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 09:54:
[...]

Banden vind ik niet te lang meegaan; vorig jaar ging het niet meer om racen maar wie het beste zijn banden heel kon houden. Nu wordt er weer echt geraced. Ik vind zelf dat de snelheidsverschillen tussen de banden groter mogen zijn, dat is nu echt een verschil met vorig jaar. Dat het weer kan lonen om even 15 rondjes ultra soft te rijden, dat doet het nu namelijk niet.

Motor heeft sowieso de overhand, en moet simpeler en goedkoper, maar dat gebeurt pas in 2020. Weg met die MGU-H.

Verder vind ik het echt het beste seizoen in jaren.
Jeroen de Wit schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 10:03:
[...]

Ik vind persoonlijk dat DRS de hele essentie van het racen compleet om zeep heeft geholpen.... De verschillen tussen de teams onderling zijn al relatief groot, en je krijgt dan ook nog eens gratis +40km/u op de rechterstukken zodat je in de basis redelijk kansloos bent. Zie een Rosberg of Ricciardo die fluitend door 90% van het veld gaan zonder daar enige vorm van moeite voor te doen.

Ik heb met meer plezier naar de F2 en GP3 zitten kijken dan de F1 race. Waar voor mij het gevecht tussen Max en Vettel nog het hoogtepunt was (de enige coureur die nog moeite wilt doen om te verdedigen kennelijk).

Als je dan toch perse DRS wilt houden, doe het dan zoals de GP3, maximaal X keer (in de GP3 6x, doe dan voor F1 10 o.i.d.) naar eigen inzicht te gebruiken. Hiermee voorkom je dat als je moet verdedigen dat je een snelheidsverschil van > 30 per uur hebt waardoor je ook echt moeite moet doen om iemand in te halen.

Coureurs rijden al op 90% van hun kunnen op race pace (150m voor een bocht lift & coast etc.), en DRS helpt daar absoluut niet bij. De focus moet weer terug naar het hard rijden en minder naar artificiele hulpmiddelen die race-technisch meer kapot maken dan goed doen.

Simpele aero, eventueel vrije keuze in motoropbouw (v8,v10,v12 etc.) en een H-bak (one can dream...), ik zeg kom maar op......
Niemand kan elkaar makkelijk inhalen op dit moment, ook niet met DRS. Het feit dat Ricciardo fluitend door het veld gaat komt omdat zijn auto gewoon 2 sec sneller is per ronde. Hoeveel wordt er nu daadwerkelijk ingehaald iedere race, buiten snellere autos in het achterveld? Amper.

Het is nu al in een rijtje naar de finish, zonder DRS wordt dat alleen maar erger. Eerst zorgen voor alternatieven voordat het eraf gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Mr Ton op 18-07-2017 10:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Mr Ton schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 10:20:
Niemand kan elkaar makkelijk inhalen op dit moment, ook niet met DRS. Het feit dat Ricciardo fluitend door het veld gaat komt omdat zijn auto gewoon 2 sec sneller is per ronde. Hoeveel wordt er nu daadwerkelijk ingehaald iedere race, buiten snellere autos in het achterveld? Amper.
Niet alleen vanwege het tijdsverschil, ook omdat Ric geen concurrent is van het achterveld, die gaan geen banden/tijd verspillen aan het hopeloos gevecht. Behalve Alonso natuurlijk :) Met de nieuwe banden kan je het ook lang genoeg volhouden. Voorgaande seizoenen zag je nog wel 's dat iemand door het veld sneed maar door de constante vuile lucht een deel van z'n progressie in rook op zag gaan door noodzakelijke pitstops.

@Jasphur @MikeyMan
Zou trouwens heel graag simpelere aero willen zien, niet alleen voor het racen maar ook voor het uiterlijk. Bij de huidige voorspoilers krijg ik de neiging om al die wildgroei eraf te krabben :X

Huidige bandenregels zijn een beetje dubbel, aan de ene kant goed dat het het veld bij elkaar brengt, aan de andere kant jammer dat het ten koste gaat van innovatie.

[ Voor 73% gewijzigd door Robertdj op 18-07-2017 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 14:01

Beaves

Usque ad Finem

Ik zou dat ook graag zien, als ze nu meer ground effect toestaan waardoor aero via de vleugels minder nodig is dan wordt dicht achter een andere auto rijden ook een stuk makkelijker.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Mr Ton schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 10:20:
[...]

Banden vind ik niet te lang meegaan; vorig jaar ging het niet meer om racen maar wie het beste zijn banden heel kon houden. Nu wordt er weer echt geraced. Ik vind zelf dat de snelheidsverschillen tussen de banden groter mogen zijn, dat is nu echt een verschil met vorig jaar. Dat het weer kan lonen om even 15 rondjes ultra soft te rijden, dat doet het nu namelijk niet.
Hmm.
Isola reckons one of the key targets for 2018 must be ensuring the gap between compounds was much more uniform.

"For next year we need a medium that is a bit quicker, closer to the soft, and a hard that is one step on the side of softer compounds, so we have to move a little bit the range," he said.
Via

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:05
Over DRS:

- DRS verandert de delta die nodig is om in te halen (het verschil in rondetijd tussen coureur a en coureur b).
- Zonder DRS moet je (bijv) 3 seconden per ronde sneller zijn om in te halen
- Met DRS (bijv) 2 seconden

Dit betekent dat Ricciardo eenvoudig de middenveld auto's kon inhalen, omdat hij zelfs zonder DRS een delta had die groot genoeg was. Zonder DRS waren het gavere gevechten geweest.

Aan de andere kant: als DRS er niet is, hebben we een stuk minder gevechten vooraan het veld waarin de verschillen tussen coureurs kleiner zijn. Zonder DRS hadden we nooit het ubercoole gevecht gehad tussen Vettel en Verstappen. Ook had Hamilton Vettel nooit ingehaald voor de winst in Spanje zonder DRS. En wat te denken van de klassieker Bahrain 2014...

DRS zorgt voor veel easy overtakes: yes, vooral als het top team vs midfield team betreft. Maar DRS heeft ook veel acties opgeleverd die nooit hadden plaatsgevonden zonder DRS.

Beetje DRS respect bitte! :)
Pagina: 1 ... 15 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is het topic voor 2017. Discussie over het nieuwe seizoen kan inmiddels in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 *O*

Alle weekend-topics van 2017: Topicreeks: [F1] Seizoen 2017 - GP topics

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Het algemene racetopic kan je hier vinden: Algemeen race topic Deel 2

IRC: http://irc.tweakers.net/f1