Fijn dat je alle bronnen die ik heb geplaatst quote en nablaat.
Beter dan de onzin die je eerst zelf had verzonnen en dat zo trots verkondigde dat die je zelf had verzonnen waardoor het beter is dan de bronnen die ik aanhaalde.
. Gelukkig kan ik twee pagina's terug dezelfde mijn eigen post lezen voor het verschil tussen lossless en lossy.
Kijken vanaf 8:49.
Beter dan de onzin die je eerst zelf had verzonnen en dat zo trots verkondigde dat die je zelf had verzonnen waardoor het beter is dan de bronnen die ik aanhaalde.
Fijn dat je het punt langzamerhand begint door de krijgen in het feit dat de HBCC gewoon efficient en heel precies is van data van a naar b brengen.D0gtag schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 21:23:
[...]
Op het eerste deel:
Wat gebeurd er (traditioneel) als je 4GB ram hebt en 6GB moet inladen = 4GB vol 2GB komt in je ram.
Wat gebeurd er als je 4GB hebt en 6GB moet inladen en je hebt een HBCC, met de door jou beschreven technieken heeft hij slechts 3GB nodig en hou je dus 1GB over.
De manier hoe hij het doet is wat je beschrijft, de reden waarvoor hij het doet is om swapping te voorkomen in de traditionele zin.
Het resultaat hiervan is dat je geen systeem ram hoeft te gebruiken ten koste van performance.
Heb je 4GB maar je hebt 10GB nodig zal hij alsnog een deel gaan swappen met of zonder HBCC.
HBCC kan data direct naar de grafische processor sturen, dit alles om te voorkomen dat hij de langzamere methodes moet kiezen als ram of SSD want dat is zijn laatste keuze, kan je wel een directe verbinding hebben zit je nog steeds vast aan de pcie lane bottleneck en de tragere vram/ssd.
En HBCC is efficiënter, maar als de werkload groter wordt dan capaciteit: swapping. HBCC zorgt er alleen voor dat er meer ademruimte is. De GPU en VRAM kan maar zo veel hebben en ram en SSD blijven de zelfde beperkingen houden.
Ik snap werkelijk niet hoe je de werking kan opnoemen maar niet opnoemen wat het nou precies moet doen en voorkomen. (en waarom ze specifiek de framerates laten zien bij de test met HBCC)
Wat is de meest voorkomende reden van framedrops en stutter, nogmaals waarom denk je dat ze de FPS laten zien.
Ooh heet dat lossy compressie, dat wist ik niet hoorHet tweede deel:
Mp3 gebruikt een algoritme om bepaalde geluiden die b.v. overlappen of tonen die niet te horen zijn voor mensen weg te laten. Letterlijk verwijderen. Het heet daarom ook een lossy format. Als je een mp3 omzet naar wav wordt het nooit als het origineel, je verliest data.Je kan het samenvoegen noemen maar het is feitelijk verwijderen.
[...]
[...]
Het zelfde met jpg, deze kijkt naar een waarde van een pixel en de omliggende waarden als deze binnen bepaalde parameters zitten stelt hij al die pixels gelijk (vandaar b.v. de banding in de lucht en de vlekken in zwaar gecomprimeerde jpg's). Dit is een manier van compressie die onomkeerbaar is.
Met jpg verlies je data. Het is geen samenvoeging van gelijke data het is een approximations van die data en voegt het samen. Het resultaat is het zelfde verwijderen van te veel informatie om een kleiner format te krijgen.
Als je een in RAW foto's schiet en dan naar jpg maakt kan je het zelf zien.
En kan je wel kinderachtig doen en zeggen: 'hé omissie is compression haha', nee, dat maak jij ervan. Omissie is de basis geweest van compressie en bij lossles is er inderdaad geen sprake van omissie.
Oh nu is het hetzelfde uitgangspunt? Daarmee konden we echt eerst niet de deur door, maar dat maakt het nog steeds geen compressie.[...]
HBCC -->give you flexibility to move memory in fine granularity, om te bepalen wat hij moet bewegen zit een algoritme of ander systeem wat de berekeningen maakt.
HBCC laat weg wat hij niet nodig heeft. het is geen compressie in de traditionele zin maar ze hebben beiden het zelfde uitgangs punt en resultaat. hoe krijg ik 2GB naar 1GB
[...]
Kijken vanaf 8:49.
offtopic:
Ik geef hierbij D0gtag het recht om alle bronnen die ik heb gebruik te hergebruiken en te herquoten zonder enige limitatie zodat hij ze in zijn eigen deze kan gebruiken om ons eens uit te leggen hoe de vork in de steel zit.
Ik geef hierbij D0gtag het recht om alle bronnen die ik heb gebruik te hergebruiken en te herquoten zonder enige limitatie zodat hij ze in zijn eigen deze kan gebruiken om ons eens uit te leggen hoe de vork in de steel zit.