Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:41
Fijn dat je alle bronnen die ik heb geplaatst quote en nablaat. :+

Beter dan de onzin die je eerst zelf had verzonnen en dat zo trots verkondigde dat die je zelf had verzonnen waardoor het beter is dan de bronnen die ik aanhaalde.
D0gtag schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 21:23:
[...]

Op het eerste deel:
Wat gebeurd er (traditioneel) als je 4GB ram hebt en 6GB moet inladen = 4GB vol 2GB komt in je ram.
Wat gebeurd er als je 4GB hebt en 6GB moet inladen en je hebt een HBCC, met de door jou beschreven technieken heeft hij slechts 3GB nodig en hou je dus 1GB over.
De manier hoe hij het doet is wat je beschrijft, de reden waarvoor hij het doet is om swapping te voorkomen in de traditionele zin.
Het resultaat hiervan is dat je geen systeem ram hoeft te gebruiken ten koste van performance.
Heb je 4GB maar je hebt 10GB nodig zal hij alsnog een deel gaan swappen met of zonder HBCC.
HBCC kan data direct naar de grafische processor sturen, dit alles om te voorkomen dat hij de langzamere methodes moet kiezen als ram of SSD want dat is zijn laatste keuze, kan je wel een directe verbinding hebben zit je nog steeds vast aan de pcie lane bottleneck en de tragere vram/ssd.
En HBCC is efficiënter, maar als de werkload groter wordt dan capaciteit: swapping. HBCC zorgt er alleen voor dat er meer ademruimte is. De GPU en VRAM kan maar zo veel hebben en ram en SSD blijven de zelfde beperkingen houden.

Ik snap werkelijk niet hoe je de werking kan opnoemen maar niet opnoemen wat het nou precies moet doen en voorkomen. (en waarom ze specifiek de framerates laten zien bij de test met HBCC)
Wat is de meest voorkomende reden van framedrops en stutter, nogmaals waarom denk je dat ze de FPS laten zien.
Fijn dat je het punt langzamerhand begint door de krijgen in het feit dat de HBCC gewoon efficient en heel precies is van data van a naar b brengen.
Het tweede deel:
Mp3 gebruikt een algoritme om bepaalde geluiden die b.v. overlappen of tonen die niet te horen zijn voor mensen weg te laten. Letterlijk verwijderen. Het heet daarom ook een lossy format. Als je een mp3 omzet naar wav wordt het nooit als het origineel, je verliest data.Je kan het samenvoegen noemen maar het is feitelijk verwijderen.

[...]

[...]

Het zelfde met jpg, deze kijkt naar een waarde van een pixel en de omliggende waarden als deze binnen bepaalde parameters zitten stelt hij al die pixels gelijk (vandaar b.v. de banding in de lucht en de vlekken in zwaar gecomprimeerde jpg's). Dit is een manier van compressie die onomkeerbaar is.
Met jpg verlies je data. Het is geen samenvoeging van gelijke data het is een approximations van die data en voegt het samen. Het resultaat is het zelfde verwijderen van te veel informatie om een kleiner format te krijgen.
Als je een in RAW foto's schiet en dan naar jpg maakt kan je het zelf zien.
En kan je wel kinderachtig doen en zeggen: 'hé omissie is compression haha', nee, dat maak jij ervan. Omissie is de basis geweest van compressie en bij lossles is er inderdaad geen sprake van omissie.
Ooh heet dat lossy compressie, dat wist ik niet hoor }:O. Gelukkig kan ik twee pagina's terug dezelfde mijn eigen post lezen voor het verschil tussen lossless en lossy.
[...]

HBCC -->give you flexibility to move memory in fine granularity, om te bepalen wat hij moet bewegen zit een algoritme of ander systeem wat de berekeningen maakt.
HBCC laat weg wat hij niet nodig heeft. het is geen compressie in de traditionele zin maar ze hebben beiden het zelfde uitgangs punt en resultaat. hoe krijg ik 2GB naar 1GB

[...]
Oh nu is het hetzelfde uitgangspunt? Daarmee konden we echt eerst niet de deur door, maar dat maakt het nog steeds geen compressie.

Kijken vanaf 8:49.

offtopic:
Ik geef hierbij D0gtag het recht om alle bronnen die ik heb gebruik te hergebruiken en te herquoten zonder enige limitatie zodat hij ze in zijn eigen deze kan gebruiken om ons eens uit te leggen hoe de vork in de steel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

madmaxnl schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 23:27:
Je kan overclocks in de berekening meenemen, underclocks weet ik niet. Je kan zelf een belasting percentage voor je CPU opgeven.
Ik had het niet over onderklokken wat inderdaad niet kan goed worden ingevoerd (je kan niet een negatief spanningverschil voor de grafische kaart geven :?), het punt is dat moderne grafische kaarten en CPUs veel beter het vermogen verlagen wanneer de load lager is dan oudere grafische kaarten en CPUs. Als ik mijn huidige systeem met een i5-750 (45 nm!) en een HD 7850 (40 nm!) vergelijk met een Ryzen 1700 (1,28 V en 3,8 GHz) en een RX 580 dan zou het laatste op een hoger 'verbruik' uitkomen maar dat klopt volgens mij niet aangezien het vermogenbeheer bij de i5-750 nog een ramp was (veel minder de spanning sterk verlagen van delen die je niet gebruikt) terwijl dat bij Ryzen en ook bij de hedendaagse Intel-CPU's best wel goed is en de beide CPU's @stock dezelfde TDP (voor wat het waard is uiteraard) hebben. De grafische kaarten ontlopen elkaar weinig. Geen andere factoren die het verschil verklaren. Ik ging in beide gevallen uit van een grotendeels (7/8) idle load.
Ik ging er in mijn vorige reactie niet verder op in aangezien het offtopic is.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2017 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:53

edward2

Schieten op de beesten

Helemaal nog geen nieuws uit Portland cement, hoe laat begint dat daar? Waar blijven de benchmarks met dat nieuwe setje drivers die Vega eindelijk op 10% onder de Ti zetten :P Wanneer trekt die mist eens op? Zoals AMD nu te werk gaat doen ze mij denken aan dat (hypothetische) bedrijf wat klanten eigenlijk maar vervelende lastpakken vind.

Niet op voorraad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fredi
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-06 04:29
AMD UK heeft weer iets nieuws de wereld ingeslingerd.

Ik hoop dat ze met het onmogelijke een goede prestatie van RX Vega bedoelen, anders maakt AMD marketing afdeling er een serieus potje van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Fredi schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 04:22:
AMD UK heeft weer iets nieuws de wereld ingeslingerd.

Ik hoop dat ze met het onmogelijke een goede prestatie van RX Vega bedoelen, anders maakt AMD marketing afdeling er een serieus potje van.
Die staat er ook al een paar dagen. Maar ik zou willen dat ze bij AMD marketing hun kop eens zouden houden. Komt niks concreets uit. Ik krijg er echt het gevoel bij dat ze daar denken dat 4096 SP's is meer dan 3584 Cuda cores dus Vega is beter. 8)7

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FortyOne
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-09 14:11
AMD's show @ Siggraph gaat bij lange na niet alleen over RX Vega, maar ook over Threadripper, Epyc, etc. Siggraph is toch ook een beurs voor o.a. special effects in films etc.? Ik denk dat ze eerder daar naar verwijzen met 'showing off the impossible'. Meer nadruk op de PRO producten en hoe je daarmee computer graphics naar een hoger niveau kan tillen, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:58
NDA datum en tijd staan eindelijk vast... Duurde weer lang voordat het officiele document uitgestuurd werd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:12

The Chosen One

Zie signature!

Mag je die datum ook niet mededelen? ;)

Mijn verwachtingen waren niet superhoog maar alsnog ben ik bang om redelijk teleurgesteld te worden.
Wil een nieuwe 2k/144hz/sync monitor met een nieuwe GPU maar wil er dan ook flinke power gelijk bij.

Naja.... 1 weekje.... Alleen die presenatie tijd... ~3:00 AM was het toch?

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Source schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 15:04:
NDA datum en tijd staan eindelijk vast... Duurde weer lang voordat het officiele document uitgestuurd werd...
De dag waarop ze op Siggraph spreken over Vega, net na de presentatie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Moet ik toch door sparen voor een 1080Ti? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian-AMD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-02-2024

Julian-AMD

RTX 3080Ti | 3900X

ArcticWolf schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 17:02:
Moet ik toch door sparen voor een 1080Ti? :P
mag, hoeft niet. /3

https://www.3dmark.com/spy/21686019 - RX 6900XT 21K+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die toevallig een rx 570 of rx 580 goedkoop weet te vinden in nl/be/de?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:43

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Verwijderd schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 21:35:
Iemand die toevallig een rx 570 of rx 580 goedkoop weet te vinden in nl/be/de?
Verkeerd topic ;) en nee

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
-The_Mask- schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 11:40:
Het linkje in de tweet gaat idd gewoon naar pro.radeon.com en niet naar gaming.radeon.com.
Je hebt helemaal gelijk. Die link naar Twitter stond op Pcgameshardware.de. Mogen ze ook wel eens beter checken daar dan oftewel clickbait.

Nog altijd geen nieuws van RX Vega op Pdxlan. Raar. :/

[ Voor 7% gewijzigd door Fredi op 23-07-2017 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Fredi schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 22:59:
[...]
Nog altijd geen nieuws van RX Vega op Pdxlan. Raar. :/
PDX portland zou tot vandaag duren, dus ben benieuwd of er nog nieuws naar buiten gekomen is.
Dit is het enige boeiende op YT.
Als je dat flimpje niet boeiend vindt, yes me too. Geen nieuws dus.

Ouder filmpje, vanaf hier zegt hij precies wat ik denk en hier al zei.
Wat ze (ook in mijn ogen) fout hebben gedaan aan marketing.

[ Voor 25% gewijzigd door D0gtag op 23-07-2017 23:38 ]

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Ethereum Miners Are Selling Their Graphics Cards

Miners lose, gamers win.

The digital gold rush for cryptocurrencies like ethereum has caused a scarcity of graphics cards, and PC gamers are mad. Products made primarily for gaming happen to be really good at crunching the numbers required to mine digital currency, and miners have been buying up all the graphics cards.

Can you blame them? From April of this year through the middle of June, this is what happened to the price of ethereum:
Als dat nu ook nog een beetje in NL gaat gebeuren, dan zijn er zo een boel goedkope en snelle kaarten op de markt. Tenminste als je het risico wat met een minerskaart komt niet erg vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Sp3ci3s8472 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 23:54:

Als dat nu ook nog een beetje in NL gaat gebeuren, dan zijn er zo een boel goedkope en snelle kaarten op de markt. Tenminste als je het risico wat met een minerskaart komt niet erg vind.
Ik heb het gekke vermoeden dat in Nederland de grote dump zal uitblijven omdat alle kaarten gewoon in Azie zijn gebleven en ze dus daar op de 2e hands markt gedumpt gaan worden.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
D0gtag schreef op zondag 23 juli 2017 @ 22:07:
[...]

Ouder filmpje, vanaf hier zegt hij precies wat ik denk en hier al zei.
Wat ze (ook in mijn ogen) fout hebben gedaan aan marketing.
Interesseert mij eigenlijk geen bal wat die gast zegt, hij speculeert er maar op los. Hij kan onmogelijk weten waarom AMD RX Vega zo laat released, dat kan verschillende redenen hebben en heeft niets met slechte marketing te maken. AMD is niet verplicht om informatie over RX Vega te geven, dit om de concurrentie (vooral nVidia) niet in hun kaarten te laten kijken.

Volgens mij is de reden van releaseuitstel de slechte beschikbaarheid van HBM2 en ook dat het duur is, zonder werkend HBM2 kun je de kaart niet beginnen testen. Ondertussen bracht nVidia zijn 1080Ti uit en heeft AMD gezien dat ze deze prestaties niet konden evenaren en nu zijn ze als een malle aan hun driver aan het werken om er alles te kunnen uitpersen en beter te presteren dan de GTX1080.

Dat HBM2 slecht beschikbaar en duur is is meerdere malen gebleken uit uitspraken van Raja in een Reddit ama. Dat Samsung zijn produktie van 8 GB HBM2 modules nu aan het opschroeven is is echter hoopgevend. Naast SK Hynix zijn er nu dus twee producenten van HBM2 wat een lagere prijs mogelijk maakt.

AMD is met die twee evenementen in Boedapest en Portland, USA de tijd gewoon wat aan het doden omdat ze ook wel zien op het internet dat iedereen ongeduldig aan het wachten is op RX Vega. Slechte marketing? Denk ik niet. Ze willen gewoon laten zien dat RX Vega even soepel loopt in BF1 dan de GTX1080 en dat ze eraan aan het werken zijn. Ze zijn niet verplicht om meer informatie vrij te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online
Fredi schreef op maandag 24 juli 2017 @ 06:42:
[...]

Interesseert mij eigenlijk geen bal wat die gast zegt, hij speculeert er maar op los. Hij kan onmogelijk weten waarom AMD RX Vega zo laat released, dat kan verschillende redenen hebben en heeft niets met slechte marketing te maken. AMD is niet verplicht om informatie over RX Vega te geven, dit om de concurrentie (vooral nVidia) niet in hun kaarten te laten kijken.

Volgens mij is de reden van releaseuitstel de slechte beschikbaarheid van HBM2 en ook dat het duur is, zonder werkend HBM2 kun je de kaart niet beginnen testen. Ondertussen bracht nVidia zijn 1080Ti uit en heeft AMD gezien dat ze deze prestaties niet konden evenaren en nu zijn ze als een malle aan hun driver aan het werken om er alles te kunnen uitpersen en beter te presteren dan de GTX1080.

Dat HBM2 slecht beschikbaar en duur is is meerdere malen gebleken uit uitspraken van Raja in een Reddit ama. Dat Samsung zijn produktie van 8 GB HBM2 modules nu aan het opschroeven is is echter hoopgevend. Naast SK Hynix zijn er nu dus twee producenten van HBM2 wat een lagere prijs mogelijk maakt.

AMD is met die twee evenementen in Boedapest en Portland, USA de tijd gewoon wat aan het doden omdat ze ook wel zien op het internet dat iedereen ongeduldig aan het wachten is op RX Vega. Slechte marketing? Denk ik niet. Ze willen gewoon laten zien dat RX Vega even soepel loopt in BF1 dan de GTX1080 en dat ze eraan aan het werken zijn. Ze zijn niet verplicht om meer informatie vrij te geven.
Euh het filmpje gaat niet over waarom de Vega te laat is (heb je het überhaupt wel gekeken, want het is niet bepaald onduidelijk waar hij het over heeft), hij weet het ook niet, dat leek me wel duidelijk uit dit filmpje.
Het filmpje gaat over AMD en hoe hard de marketing was in het begin en hoe vega gehypt is, vervolgens is er veel te veel tijd overheen gegaan zonder dat AMD iets doet aan de speculaties die ontstaan door het gebrek aan informatie.
Een heleboel mensen gingen er vroeg van uit dat vega een killer kaart zou zijn tav de concurrentie (o.a. door AMD marketing).
Dat zou ook het geval geweest zijn als hij in januari was uitgekomen.
Maar door reden die we niet weten is hij uitgesteld en nu nog niet uit.
In de tussen tijd is de 1080ti op de markt gekomen en sindsdien is het akelig stil geworden bij AMD.
Vega is sneller dan de 1080, daar heb ik geen twijfel over, maar door de 1080ti is de 1080 in prijs omlaag gegaan en heeft nV een veel snellere kaart. Waar AMD niet op kan nemen in prijs (van de 1080) en prestaties (1080ti).
Ryzen launch was compleet anders, lek na lek, steeds meer data die naar buiten kwam dat de ryzen een beest zou zijn en bij launch waren er problemen maar inmiddels mag wel gesteld worden dat ryzen een succes is en een serieus probleem voor intel. Bij Vega lijkt AMD bewust te zijn dat dit hem niet gaat worden, krijg je van die slappe shit als Boedapest, waar weer veel te veel ruimte voor speculaties ontstaat, veel te vaag over wat je nu precies ziet en dus compleet niet informatief (en weinig spectaculair, 'hij speelt soepel.. oooe en hij is 300usd goedkoper.... met het complete systeem..aaah' -mogelijk tegen een 1070 en een veel duurder g-sync scherm)
Er wordt in Boedapest nergens gezegd dat het een 1080 is, en de prestaties geven aan dat het om een 1070 gaan.
Denk je nou echt dat AMD -een bedrijf wat in financieel zwaar weer is- evenementen nodig heeft om 'tijd te doden'. Ze hoeven geen informatie te geven nee, net zo min als mensen hem moeten kopen, geen informatie is gewoon geen nieuws, geen nieuws is geen naams bekendheid/reclame en out of sight, out of mind. Marketing is niks anders dan een product verkopen en goede marketing verkoopt een slecht product. en slechte marketing verkoopt geen goed product. Iemand anders heeft al een keer het Philips systeem aangehaald.
Marketing heeft als doel producten te verkopen AMD is gewoon dood stil en komt met deze nutteloze shows, (pdxlan portland - niks meer van gehoord).

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Fredi schreef op maandag 24 juli 2017 @ 06:42:
[...]

Waarom nu nog steeds dat HBM2 zo duur is? Dat is hier ook allang voorbij gekomen. HBM2 is enkele tientjes duurder om te implementeren dan GDDR5. Dat was een tijdje geleden en GDDR5 wordt ondertussen ook duurder vanwege tekorten. Verder is HBM2 een afweging die ook voordelen biedt. HBM2 gebruiken betekent een kleinere geheugencontroller en dus een kleinere die. Zo bespaar je weer wat uit. Het PCB kan ook kleiner wat weer een besparing is.

Nee, ik denk dat het driverontwikkeling is en een launch voorraad opbouwen. 8GB HBM2 stacks zijn ook irrelevant voor RX Vega, want deze gebruikt twee 4GB stacks. Een 16GB RX Vega zie ik niet snel gebeuren. Drivers zijn veel problematischer als je kijkt naar Vega FE haal launch. Gaming mode, ha. Powersaving features zijn overbodig, architecturale verbeteringen zijn "optioneel" etc. Nu heeft die kaart echt geen gaming drivers, maar niet gecertificeerde workstation drivers maar toch. Vanuit marketing oogpunt een grote fout en dat leidt tot veel speculatie. Yes, guilty as charged. :+

Ik onderschat de uitdaging alleen niet. Dit is de eerste keer sinds 2012 dat AMD weer drivers moet ontwikkelen voor wat neerkomt op een nieuwe achitectuur. Is GCN in 2012 enigszins indicatief dan gaat dit lastig zijn. Het is niet alsof Raja hier niet openlijk over heeft lopen mopperen. Ik denk dat AMD nu vooral hard aan het pushen is om alle features functioneel te krijgen. Werken de frontend aanpassingen naar behoren, dan zal de GTX1080 wel verslagen worden, puur omdat Vega 10 gewoon veel meer hardware aan boord heeft. De belangrijkste vraag blijft denk ik of Vega 10 nu weer vier, of toch acht shader pipelines heeft. Vier en dan is het wel afgelopen met Vega 10, acht en dan gaat het interessant worden, zeker bij een DX12 titel. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:44:
[...]

Waarom nu nog steeds dat HBM2 zo duur is? Dat is hier ook allang voorbij gekomen. HBM2 is enkele tientjes duurder om te implementeren dan GDDR5. Dat was een tijdje geleden en GDDR5 wordt ondertussen ook duurder vanwege tekorten. Verder is HBM2 een afweging die ook voordelen biedt. HBM2 gebruiken betekent een kleinere geheugencontroller en dus een kleinere die. Zo bespaar je weer wat uit. Het PCB kan ook kleiner wat weer een besparing is.

Nee, ik denk dat het driverontwikkeling is en een launch voorraad opbouwen. 8GB HBM2 stacks zijn ook irrelevant voor RX Vega, want deze gebruikt twee 4GB stacks. Een 16GB RX Vega zie ik niet snel gebeuren. Drivers zijn veel problematischer als je kijkt naar Vega FE haal launch. Gaming mode, ha. Powersaving features zijn overbodig, architecturale verbeteringen zijn "optioneel" etc. Nu heeft die kaart echt geen gaming drivers, maar niet gecertificeerde workstation drivers maar toch. Vanuit marketing oogpunt een grote fout en dat leidt tot veel speculatie. Yes, guilty as charged. :+
Een week wachten :)
8GB stacks zijn voor 2018 en worden gemaakt 'voor een grote klant' volgens Samsung.
Kan natuurlijk AMD/nV zijn maar ook gewoon een telefoon fabrikant als Apple, hoe dan ook die zijn al geclaimd.

De reden voor de vertraging weet ik niet en is echt speculeren want er zijn gewoon te veel variabelen. Maar dat AMD niet al te best doet met marketing mag nu toch wel duidelijk zijn.
Ze moeten mensen een reden geven om te wachten, de meesten hier zijn alleen geïnteresseerd in AMD voor verschillende redenen, afgezien van het internet, heb ik nog niemand gesproken die vega interessant vond. De meesten zijn hoog geschoold--> goed salaris en kijken naar het beste. AMD is alleen goedkoop en dat is nog de vraag met vega. AMD is in de gedachten bij de meesten gewoon een budget gpu maker.
(discussie over wel of niet is niet relevant, het gaat erom wat er schort aan marketing, voor de mensen die buiten jullie om niet elke dag bezig zijn met AMD)
Voor vega keek ik zelf ook niet meer naar AMD voor gpu's en voor ryzen keek ik zeker niet naar AMD cpu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:37
Ik snap het gezeur over marketing niet zo. Als je bijvoorbeeld naar Apple kijkt zijn er vooraf ook veel speculaties en geruchten. Hoe het definitief in elkaar zit weet je pas op de dag van uitbrengen. Voor die tijd communiceert Apple niets, nada. Dat zou ook verkeerder marketing zijn als je dat vergelijkt.

Nu heb je ook mensen die van alles roepen, geruchten en figuren die denken te weten hoe het zit en wat weten we concreet? Niet heel veel en vooral aannames en speculaties. Nog een paar dagen en we hebben wel concrete info!

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 21:16
winwiz schreef op maandag 24 juli 2017 @ 12:45:
Ik snap het gezeur over marketing niet zo. Als je bijvoorbeeld naar Apple kijkt zijn er vooraf ook veel speculaties en geruchten. Hoe het definitief in elkaar zit weet je pas op de dag van uitbrengen. Voor die tijd communiceert Apple niets, nada. Dat zou ook verkeerder marketing zijn als je dat vergelijkt.

Nu heb je ook mensen die van alles roepen, geruchten en figuren die denken te weten hoe het zit en wat weten we concreet? Niet heel veel en vooral aannames en speculaties. Nog een paar dagen en we hebben wel concrete info!
Leaks vinden altijd wel plaats een aantal weken soms maanden voor een bekendmaking. 9 van de 10 leaks komen gewoon van de fabrikant zelf en zijn vaak erop gericht om mensen te laten praten over een product wat eraan komt. Een beetje hype creëren hoort erbij en schept verwachtingen. Buiten de naam en poor Volta in een filmpje zetten gaan ze niet dit keer. Ze tonen nu machines met onbekende specs en vergelijken op smoothness en totaalprijs, dan weet je eigenlijk al genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sjekneck schreef op maandag 24 juli 2017 @ 14:07:
[...]

Leaks vinden altijd wel plaats een aantal weken soms maanden voor een bekendmaking. 9 van de 10 leaks komen gewoon van de fabrikant zelf en zijn vaak erop gericht om mensen te laten praten over een product wat eraan komt.
9 van de 10 zijn nep en/of niet van de fabrikant afkomstig bedoel je. :p

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:37
Dat bedoel ik.

Het enige wat we weten is.
  • dat de FE editie uit is en dat het geen gamers kaart is.
  • wanneer de RX bekend gemaakt wordt
  • dat de RX minstens even soepel loopt als de concurrentie en ook dan weet je niet wat de concurrentie precies is.

[ Voor 8% gewijzigd door winwiz op 24-07-2017 14:47 ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online
winwiz schreef op maandag 24 juli 2017 @ 12:45:

Vergelijk je Apple serieus met AMD... really. Apple verkoopt producten op naam alleen, AMD zit in een markt waar voornamelijk performance je naam geeft en anders prijs je een bestaansrecht geeft.
Apple zit op de top en kan vragen wat hij wil, AMD zit met gpu's aan de onderkant en nV kan vragen wat hij wil en levert daar ook naar.
Dat gezeur over marketing... ik heb het volgens mij redelijk makkelijk uitgelegd dat marketing (zeker als je weinig hebt in te brengen op een markt) key is om te winnen. Dat je het nog niet begrijpt heeft waarschijnlijk meer mee te maken dat het kritiek is op AMD en voor sommige is AMD = APPLE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sp3ci3s8472 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 23:54:

[...]

Het is niet belangrijk voor een individu of dat hij bereid is om het risico te nemen, het feit dat er genoeg mensen zijn die daar wel toe bereid zijn zorgt ervoor dat ook de prijzen voor de nieuwe kaarten snel zullen dalen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
BIJNA DE 31e!!!!!!!! fffffffffff

/word gek, deze HD6850 is zelfs te traag om normaal te kunnen browsen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 15:57

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

ArcticWolf schreef op maandag 24 juli 2017 @ 19:20:

Heb nog wel een HD6950 voor je in de aanbieding :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelunox
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-06 10:16

Gelunox

Hardware addicted

ArcticWolf schreef op maandag 24 juli 2017 @ 19:20:

I share your pain, ik zit ook vast aan een 6850. Maar... te traag om te browsen? ik kan nog PUBG spelen op 1080p, albeit met de scaling op 70 en een framerate van vaak 20fps. (Overwatch haal ik 100+fps met 1080p & 50% scaling)

Probeer d'r 'ns een overclock op te gooien, ik zit op 920MHz core, 1190MHz memory, ding maakt niet eens bijzonder veel herrie onder full load.

[ Voor 4% gewijzigd door Gelunox op 24-07-2017 19:55 ]

PC: R9 5950X | 32GB | VEGA 64 Liquid Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Gelunox schreef op maandag 24 juli 2017 @ 19:52:
[...]

I share your pain, ik zit ook vast aan een 6850. Maar... te traag om te browsen? ik kan nog PUBG spelen op 1080p, albeit met de scaling op 70 en een framerate van vaak 20fps.

Probeer d'r 'ns een overclock op te gooien, ik zit op 920MHz core, 1190MHz memory, ding maakt niet eens bijzonder veel herrie onder full load.
Nee grapje, had laatst een 60fps muziek video draaien op Youtube en de browser haperde als de pest, heb toen de video geopend in Edge en Vivaldi gebruikt om te browsen en dat ging al een stuk beter alleen bij het minimaliseren / maximaliseren van Edge haperde het een beetje... terwijl CPU en RAM minimaal werden gebruikt.

Kan er enigszins op gamen hij is alleen wel langzamer dan m'n GTX765M 8)7 wat ik niet helemaal had verwacht...

[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 24-07-2017 19:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online
Gelunox schreef op maandag 24 juli 2017 @ 19:52:
[...]

I share your pain, ik zit ook vast aan een 6850. Maar... te traag om te browsen? ik kan nog PUBG spelen op 1080p, albeit met de scaling op 70 en een framerate van vaak 20fps.

Bijna niet kunnen browsen is niet zo erg, maar 20fps in-game... the line must be drawn here.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
D0gtag schreef op maandag 24 juli 2017 @ 16:12:
[...]

Vergelijk je Apple serieus met AMD... really. Apple verkoopt producten op naam alleen, AMD zit in een markt waar voornamelijk performance je naam geeft en anders prijs je een bestaansrecht geeft.
Apple zit op de top en kan vragen wat hij wil, AMD zit met gpu's aan de onderkant en nV kan vragen wat hij wil en levert daar ook naar.
Dat gezeur over marketing... ik heb het volgens mij redelijk makkelijk uitgelegd dat marketing (zeker als je weinig hebt in te brengen op een markt) key is om te winnen. Dat je het nog niet begrijpt heeft waarschijnlijk meer mee te maken dat het kritiek is op AMD en voor sommige is AMD = APPLE.
Ik denk dat AMD vergeleken wordt met Apple op het punt van hun videokaarten stilhouden, althans dat zou mijn vergelijking zijn. Als voorbeeld, de HD5870 had een heleboel leuke features (Eyefinity) waar niemand voor de release eigenlijk iets van wist.
De AMD videokaart divisies is nu meer los van AMD zelf, dus qua marketing pakken ze het misschien anders aan (van Polaris wisten we ook niet heel veel van te voren qua performance vond ik).

De reden dat er wellicht weinig leaks zijn is omdat de Vega FE uit is en daar de performance niet te fantastisch van is in games. Het kan zijn dat er nog in de drivers wat wordt verbeterd, hoeveel dit gaat opleveren weten we natuurlijk nog niet.
Laatste is dat Ryzen veel minder afhankelijk was van drivers, laat natuurlijk niet weg wat voor winst ze hebben geboekt met de nieuwe bios Agesa releases. Met Ryzen kon je daardoor ook veel eerder zien wat de echte performance zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelunox
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-06 10:16

Gelunox

Hardware addicted

ArcticWolf schreef op maandag 24 juli 2017 @ 19:57:
[...]

Nee grapje, had laatst een 60fps muziek video draaien op Youtube en de browser haperde als de pest, heb toen de video geopend in Edge en Vivaldi gebruikt om te browsen en dat ging al een stuk beter alleen bij het minimaliseren / maximaliseren van Edge haperde het een beetje... terwijl CPU en RAM minimaal werden gebruikt.

Kan er enigszins op gamen hij is alleen wel langzamer dan m'n GTX765M 8)7 wat ik niet helemaal had verwacht...
oh? bijzonder... ik kan op 3 schermen te gelijk, in chrome, 2 verschillende 1080p60 video's fullscreen afspelen, bij de 3e merk ik wel dat ie er moeite mee heeft. Note daarbij dat KSP ook nog op de achtergrond in een borderless window aan stond. zeker weten dat er niet iets anders is waardoor dat komt?

PC: R9 5950X | 32GB | VEGA 64 Liquid Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Gelunox schreef op maandag 24 juli 2017 @ 20:04:
[...]

oh? bijzonder... ik kan op 3 schermen te gelijk, in chrome, 2 verschillende 1080p60 video's fullscreen afspelen, bij de 3e merk ik wel dat ie er moeite mee heeft. Note daarbij dat KSP ook nog op de achtergrond in een borderless window aan stond. zeker weten dat er niet iets anders is waardoor dat komt?
Ja uh... nee?

Dit is het gebruik tijdens het afspelen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DPk7pMH.png

En dan heb ik 14 tabs open in Vivaldi en voor de rest niks.

edit:
ik klik voor de lol eens op het Catalyst icon:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tc26YWv.png

uhh :D ik heb maar 1 scherm en 1 kaart :P ... misschien toch ff naar de driver kijken.

[ Voor 14% gewijzigd door ArcticWolf op 24-07-2017 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:43

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@ArcticWolf en hoeveel uitgangen heeft je kaart ;) dit was een feature in den tijd dat je al de poorten (zelfs die niet zijn aangesloten op een scherm) toch kunt "beheren" en waarom mis je .1GB van je geheugen?

[ Voor 9% gewijzigd door Damic op 24-07-2017 21:32 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Damic schreef op maandag 24 juli 2017 @ 21:30:
@ArcticWolf en hoeveel uitgangen heeft je kaart ;) dit was een feature in den tijd dat je al de poorten (zelfs die niet zijn aangesloten op een scherm) toch kunt "beheren" en waarom mis je .1GB van je geheugen?
4 uitgangen...

Waar mis ik 1GB? Klopt toch gewoon? :?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gyh1aXf.png

Windows geeft op m'n laptop hetzelfde aan:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3yvHhO6.png

:P

[ Voor 23% gewijzigd door ArcticWolf op 24-07-2017 21:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Source
Oh oh... AMD heeft een grote klant gevonden voor RX(?) Vega dus...

[ Voor 7% gewijzigd door The Source op 24-07-2017 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand hier verklaren hoe het komt dat Far Cry Primal een zoveel hogere FPS haalt voor de 7700k dan voor zowel Ryzen als voor de 7800k@4,7 GHz en dat die FPS voor de 7700k respectievelijk 44% en 35% hoger ligt terwijl de klokfrequentie minder dan 25% hoger ligt? Idem voor Hitman. Aaangezien ook de 7800k@4,7 GHz zoveel slechter presteert geven de verschillen in de architectuur een aanwijzing.
Voor tal van andere spellen presteert Ryzen verrassend goed in vergelijking met de 7800k, niet alleen kost het veel minder (>€100 voor de CPU, ook zoiets voor het moederbord), het haalt ook nog eens een hogere FPS voor de meeste spellen @stock en zelfs overklokt vs. overklokt wint het regelmatig of is bij een nederlaag het verschil heel erg klein. Over value for the money gesproken. Met het risico voor een fanboy uitgemaakt te worden roep ik het toch: Ryzen is een geweldige CPU dankzij de combinatie van een laag vermogen, goede prestaties, een lage prijs en voor zo ver bekend een meer consistente framerendertijd en een goede input lag (identiek voor GTAV met de 7700k/6900k terwijl de laatste CPU's een veel hogere FPS hebben). Ook een exclusieve verbinding voor de m.2 wat bij SkylakeX niet het geval is (gedeelde verbinding, het zal in de praktijk niet snel verzadigd geraken maar het kan gebeuren, zie de laatste video van Level1Techs:

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2017 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:20
The Source schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:03:
Oh oh... AMD heeft een grote klant gevonden voor RX Vega dus...
Care to enlighten? Neem niet aan dat je Apple of ms bedoelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:24:
[...]

Care to enlighten? Neem niet aan dat je Apple of ms bedoelt
Als hij Apple bedoelt dan kan hij het gewoon 'zeggen' aangezien dat oud nieuws is. Als hij het niet wil toelichten dan mogen we veronderstellen dat het nog niet publiekelijk bekend is. :)
Een OEM die veel afneemt? De "oh oh" zou kunnen duiden op een of ander cryptocurrency zaakje?
@The SourceHet is soms vermakelijk om jouw cryptische boodschappen te ontcijferen maar ik denk dat we nu iets meer nodig hebben. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2017 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorruchie
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-12-2024

Jorruchie

strikes and gutters...

ArcticWolf schreef op maandag 24 juli 2017 @ 19:57:
[...]

offtopic: Misschien niet zozeer gerelataard aan je GPU maar aan een memory leak in de browser.

“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:26:
[...]

Als hij Apple bedoelt dan kan hij het gewoon 'zeggen' aangezien dat oud nieuws is. Als hij het niet wil toelichten dan mogen we veronderstellen dat het nog niet publiekelijk bekend is. :)
Een OEM die veel afneemt?
RX Vega hé, Apple dus niet. Alienware, HP etc, daar zal een OEM deal zijn, conform AMD strategie om eens marktaandeel te pakken, ja echt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap sowieso niet waarom je Edge gebruikt maar ieder zijn keuze. :)
Ik zit momenteel op een Chromium based browser (niet Chromium zelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:12:
[video]
Kan iemand hier verklaren hoe het komt dat Far Cry Primal een zoveel hogere FPS haalt voor de 7700k dan voor zowel Ryzen als voor de 7800k@4,7 GHz en dat die FPS voor de 7700k respectievelijk 44% en 35% hoger ligt terwijl de klokfrequentie minder dan 25% hoger ligt? Idem voor Hitman. Aaangezien ook de 7800k@4,7 GHz zoveel slechter presteert geven de verschillen in de architectuur een aanwijzing.
Dat zou wel eens een probleem kunnen zijn met beide games, iets wat fiksbaar zou moeten zijn met een game update.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:29:
Ik snap sowieso niet waarom je Edge gebruikt maar ieder zijn keuze. :)
Ik zit momenteel op een Chromium based browser (niet Chromium zelf).
Wie ik?

Ik gebruik Vivaldi normaal gesproken, maar lijken steeds meer bugs bij te komen daarom gebruik ik Edge nog weleens om op terug te vallen en die loste in dit geval m'n probleem deels op...

[ Voor 26% gewijzigd door ArcticWolf op 24-07-2017 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaniëlWW2 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:29:
[...]

RX Vega hé, Apple dus niet. Alienware, HP etc, daar zal een OEM deal zijn, conform AMD strategie om eens marktaandeel te pakken, ja echt. :P
Op zich goed nieuws als dat zo zou zijn, alleen niet op de korte termijn voor ons gewone klanten die een RX Vega willen kopen. ;)
Daniël, kan jij jouw licht laten schijnen op mijn langere reactie van 22u12? Als jij enig idee hebt hoe het komt dat:
- de 7700k meer voordeel haalt dan wat op basis van de klokfrequentie (en 'IPC') verwacht mag worden
- de 7800k gemiddeld het slechter doet dan de 1600, zelfs overklokt vaak
Wat is de verandering in de architectuur die de 7800k zo doet terugvallen in vergelijking met de 7700k. Het is interessant om hier de vinger op te leggen aangezien we daar het een en ander van kunnen leren hoe een bepaald aspect van de architectuur uitpakt voor hoe bepaalde spellen nu zijn geoptimaliseerd, of juist niet zijn geoptimaliseerd (#Ubisoft).
-The_Mask- schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:30:
[...]

Dat zou wel eens een probleem kunnen zijn met beide games, iets wat fiksbaar zou moeten zijn met een game update.
Het kan maar dan nog is er een verschil in architectuur wat verklaart waarom met het gebrek aan optimalisatie voor een andere architectuur de FPS zo 'laag' (t.o.v. de 7700k) ligt voor de 7800k terwijl die nota bene op 4,7 GHz draait.
Hoe dan ook, goed nieuws voor Ryzen-bezitters en AMD? Nu SkylakeX ook dit probleem heeft, wat het ook is, is de druk groter om het spel eens wat te optimaliseren, het is mogelijk dat wat voor de 7800k betere prestaties geeft ook voor Ryzen betere prestaties geeft?
Mafia III is trouwens ook fascinerend (op een slechte manier voor gamers): het verschil tussen stock 1600 en 1600 @4,0 GHz: 80/66 vs. 105/85. Daar zit geen logica in. :)
Eender wie. :)
Ik zou er met plezier dieper op ingaan maar dat doe ik misschien elders een keer.
Er zijn wat bugs bij Vivaldi, dat is waar: probleempjes bij het klikken op een link binnen het Youtube-venster (mogelijk door een Javascriptblocker maar ik denk het niet), eerder op de dag werkte het contextmenu even niet doordat de browser was 'gecrashd' (beter dan bij FF, die crasht veel sneller en veel heftiger), twee keer was ik alle vensters kwijt bij een crash en ik heb een probleem gemerkt bij het verplaatsen van vensters naar een andere instantie en terug. Dit soort kleinigheden. Voor mij is FF nu de backupbrowser.
De stacking tabs feature is erg fijn maar mag van mij nog wat worden verfijnd.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2017 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:12:
[video]
Het grootste verschil zit denk ik hoe L3 cache is georganiseerd tussen deze drie CPU's. Dedicated per core waar elke game zo ongeveer rond geprogrammeerd is, victim cache of veel minder L3, in ruil voor meer L2. Bij Ryzen kwam het ook al naar voren dat er latency issues optreden zodra een core over haar beschikbare L3 cache gaat. Daar is het alleen nog victim cache en kan er naar de andere helft van de CCX gekeken worden als er nog wat vrij is. Verder als een core loopt te slapen/uitgeschakeld is zoals bij de R5 hexacores dan is de extra L3 beschikbaar binnen de CCX. Kaby Lake is helemaal efficiënt zo lang een core niet door haar cache heen gaat met 2MB dedicated per core. Skylake X heeft minder cache per core, maar het is sneller. Ga je eroverheen dan heb je een bottleneck. Dat zijn mijn 2 cents. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2017 @ 22:26:
[...]

Een OEM die veel afneemt? De "oh oh" zou kunnen duiden op een of ander cryptocurrency zaakje?
@The SourceHet is soms vermakelijk om jouw cryptische boodschappen te ontcijferen maar ik denk dat we nu iets meer nodig hebben. ;)
Ik weet overigens niet het RX is of niet.
Maar... dat is niet het punt. Hoeveel Vega is er nog over voor jullie?
En ja helaas moet ik cryptisch doen, anders ben ik weer The Source ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
The Source schreef op maandag 24 juli 2017 @ 23:30:
[...]

Tja, als er meer Vega is dan Polaris 20 dan is er geen probleem lijkt me. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
[...]

Dacht al dat dat de gedachte achter je eerdere bericht was.
Afhankelijk van de klant die het koopt vraag ik mij af of het handig is dat AMD ze op die manier verkoopt.

Indien Apple dan is het op de lange termijn niet goed voor AMD's aandeel in de gaming markt, denk ik. Nu is Vega wellicht een minder bulk product dan Polaris maar toch lijkt het mij dat AMD er moet voor zorgen dat er zoveel mogelijk gamers zo'n kaart krijgen.

Edit:
Pff wat is dit nou, zolang ik er maar een kan kopen :+.

[ Voor 4% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 24-07-2017 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Sp3ci3s8472 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 23:35:
[...]

Dacht al dat dat de gedachte achter je eerdere bericht was.
Afhankelijk van de klant die het koopt vraag ik mij af of het handig is dat AMD ze op die manier verkoopt.

Indien Apple dan is het op de lange termijn niet goed voor AMD's aandeel in de gaming markt, denk ik. Nu is Vega wellicht een minder bulk product dan Polaris maar toch lijkt het mij dat AMD er moet voor zorgen dat er zoveel mogelijk gamers zo'n kaart krijgen.

Edit:
Pff wat is dit nou, zolang ik er maar een kan kopen :+.
Het gaat echt niet Apple zijn. Die halen al 16GB, professionele Vega kaarten binnen voor hun systemen. Verder wat moet Apple met een gaming kaart? :P
Nee, Dell/Alienware, HP etc, dat zal de klant zijn, en dan komen ze in handen van gamers. Domme gamers want OEM systeem en dus veel te duur, maar wel gamers. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
DaniëlWW2 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 23:46:
[...]

Het gaat echt niet Apple zijn. Die halen al 16GB, professionele Vega kaarten binnen voor hun systemen. Verder wat moet Apple met een gaming kaart? :P
Nee, Dell/Alienware, HP etc, dat zal de klant zijn, en dan komen ze in handen van gamers. Domme gamers want OEM systeem en dus veel te duur, maar wel gamers. :+
Liever slimme dan domme gamers, het zijn vaak de slimmere gamers die mond op mond reclame doen en dan volgt de rest als schapen? Dit is natuurlijk zwaar overtrokken wat ik hier zeg.

offtopic:
Wij zijn natuurlijk allemaal slimme gamers hier :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-08 15:00
Mensen klaagde dat TR door Alienwate vertraagd is. (had de 25e moeten releasen, gaat nu de 10e)
Ik weet niet wat er van waar is, maar het klinkt in ieder geval goed voor AMD als zowel GPU als CPU door OEMs worden afgenomen.

[ Voor 12% gewijzigd door Toettoetdaan op 24-07-2017 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Fair enough maar kan je cryptisch blijven en net iets meer weggeven? :P
Een hint of dat onze gok van OEM's een logische gok is, of zo. Je zegt het niet letterlijk maar de goede lezer weet dan genoeg.
Anyway, ik verwacht niet anders dan dat het 1-3 maanden duurt voordat je er een kan krijgen voor een redelijke prijs, same old story. Het zij zo.
DaniëlWW2 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 23:06:
[...]

Het grootste verschil zit denk ik hoe L3 cache is georganiseerd tussen deze drie CPU's. Dedicated per core waar elke game zo ongeveer rond geprogrammeerd is, victim cache of veel minder L3, in ruil voor meer L2. Bij Ryzen kwam het ook al naar voren dat er latency issues optreden zodra een core over haar beschikbare L3 cache gaat. Daar is het alleen nog victim cache en kan er naar de andere helft van de CCX gekeken worden als er nog wat vrij is. Verder als een core loopt te slapen/uitgeschakeld is zoals bij de R5 hexacores dan is de extra L3 beschikbaar binnen de CCX. Kaby Lake is helemaal efficiënt zo lang een core niet door haar cache heen gaat met 2MB dedicated per core. Skylake X heeft minder cache per core, maar het is sneller. Ga je eroverheen dan heb je een bottleneck. Dat zijn mijn 2 cents. :Y)
Ik dacht ook aan cache maar ook naar die mesh vs. ring bus moet worden gekeken.
Toettoetdaan schreef op maandag 24 juli 2017 @ 23:49:
Mensen klaagde dat TR door Alienwate vertraagd is. (had de 25e moeten releasen, gaat nu de 10e)
Ik weet niet wat er van waar is, maar het klinkt in ieder geval goed voor AMD als zowel GPU als CPU door OEMs worden afgenomen.
Prima maar eigenlijk is het absurd dat mensen van zo'n OEM kopen. :)
Het zou wellicht schelen als je in een winkel zoals Mediamarkt net zo gemakkelijk componenten zou kunnen kopen voor een scherpe prijs als een OEM-bak.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2017 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Sp3ci3s8472 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 23:49:
[...]

Liever slimme dan domme gamers, het zijn vaak de slimmere gamers die mond op mond reclame doen en dan volgt de rest als schapen? Dit is natuurlijk zwaar overtrokken wat ik hier zeg.

offtopic:
Wij zijn natuurlijk allemaal slimme gamers hier :+.
Nee gewoon veel te duur want OEM. Je hebt nog een categorie gamers, namelijk die blind kopen zonder zelf enig onderzoek te doen. Een erg grote groep. ;)
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2017 @ 23:55:

Ik dacht ook aan cache maar ook naar die mech vs. ring bus moet worden gekeken.
Mesh zou beter moeten zijn, dus denk dat het eerder de cache is. :)

[ Voor 21% gewijzigd door DaniëlWW2 op 25-07-2017 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
De oem is Apple. Daarom schroeft Samsung zijn produktie van 8 GB HBM2 modules op. @Verwijderd We kunnen er er een spelletje van maken; jij hoeft gewoon met ja of nee te antwoorden. ;)
[...]

Dan zal het waarschijnlijk RX Vega zijn. Ik neem aan dat er genoeg Vega chips zijn en dat er eerder van HBM2 een tekort zal zijn. FE gebruikt 8 GB modules dus geen probleem voor RX want die gebruikt 4 GB modules.

Oem zou Alienware kunnen zijn want die hebben ook al een exclusiviteitsdeal voor TR.

[ Voor 62% gewijzigd door Fredi op 25-07-2017 00:35 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
Omg ik kwam het volgende tegen :D :+.
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/ufyiqyxe2lbz.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Die is al redelijk oud hoor. Verder mag deze pas als RX Vega de GTX1080Ti verslaat. ;)
De brandende Fermi kan ik wel waarderen. :+

[ Voor 7% gewijzigd door DaniëlWW2 op 25-07-2017 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 12:39:
[...]

Die is al redelijk oud hoor. Verder mag deze pas als RX Vega de GTX1080Ti verslaat. ;)
De brandende Fermi kan ik wel waarderen. :+
Afbeeldingslocatie: http://s2.quickmeme.com/img/79/79af6b3bc5b23131ace1d835c402fa444ebd7cfc574c6b040665280337e74d7e.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:14

flessuh

Set sail for fail!

En nu Raja die inderdaad zo gekleed met 2 Vega themed wapens in zijn handen het podium op komt bij Siggraph :o

Ik heb het nieuws over de Samsung CHG70 serie ook wat gevolgd en het was mij, en wat users op reddit opgevallen dat ze ineens naar een later moment gepusht zijn, de 27 inch staat zelfs op Amazon geen datum meer bij.
Dit zouden Freesync 2 monitoren moeten zijn, en in het verhaal van TFTcentral stond dat Freesync 2 enkel een driverupdate nodig heeft. Zou het kunnen zijn dat de eerste reviews van de schermen (freesync range 80-120 en hele slechte HDR) er door komen omdat die drivers er ook nog niet zijn?
Zelf ben ik nu in ieder geval erg benieuwd of we over freesync 2 ook nog meer te horen krijgen bij Siggraph, aangezien het niet enkel een Vega feestje zou moeten worden :P

[ Voor 75% gewijzigd door flessuh op 25-07-2017 14:19 ]

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat Raja Koduri er hard mee zou lachen als hij dit zou zien. :)
Zoals D zegt, eerst moet AMD met een grafische kaart komen die Nvidia billenkoek geeft, dan pas wordt dit een gepaste geuzenuiting. Misschien met Navi als en slechts als Nvidia dan nog niet in staat gaat zijn om een modulaire GPU te maken?
flessuh schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 13:51:
En nu Raja die inderdaad zo gekleed met 2 Vega themed wapens in zijn handen het podium op komt bij Siggraph :o
Maar dan wel met open koelers!
Hoewel het doof maken van de vijand ook best doeltreffend is. >:)
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 00:02:
Mesh zou beter moeten zijn, dus denk dat het eerder de cache is. :)
Ik denk het ook.
Nee gewoon veel te duur want OEM.
Om fair te zijn, in de budgetklasse zijn er soms fatsoenlijke OEM-modellen maar zo gauw er een grafische kaart in zit die ook maar iets voorstelt dan mag je er meteen €100-200 extra optellen na alle kosten opgeteld te hebben. :')
Ik heb het nieuws over de Samsung CHG70 serie ook wat gevolgd en het was mij, en wat users op reddit opgevallen dat ze ineens naar een later moment gepusht zijn, de 27 inch staat zelfs op Amazon geen datum meer bij.
Een interessant product als Samsung de HDR goed (voor deze tijd) heeft uitgewerkt, de prijs valt nog mee, ik had verwacht dat het hier €1000 zou kosten.
https://www.amazon.com/Sa...2HG70QQNXZA/dp/B06XT6WQCJ
Hoeveel lichtsegmenten heeft dit scherm? Het scherm is misschien wel iets te groot voor deze resolutie?

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2017 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Volgens mij hadden die welgeteld 8 lichtsegmenten dus die implementatie is niet bepaald lekker. Maar die freesync range is echt gewoon totaal raar. Vooral aangezien Freesync 2 LFC moet ondersteunen. Daarom lijkt het mij best plausibel dat het aan de drivers ligt nog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 15:10:

Maar dan wel met open koelers!
Hoewel het doof maken van de vijand ook best doeltreffend is. >:)
Open koeler zegt ook niks over geluid. ;)
Laatst hoorde ik de ventilator van mijn RX580 Nitro+ eens op 100% gaan. Kast steeg zowat op. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 15:26:
[...]

Open koeler zegt ook niks over geluid. ;)
Als het een fatsoenlijke open koeler is wel, daar kan geen standaard op een referentiekaart gebruikte blowerkoeler tegen op. Het gaat natuurlijk om dezelfde hoeveelheid hitte die wordt afgevoerd bij beide, anders is het geen eerlijke vergelijking. Minder lawaai bij dezelfde koeling. Natuurlijk speelt de heatsink ook een grote rol, als ze dat verpesten (MSI bij de RX 580?) dan gaat die open koeler veel te hard moeten draaien en wordt het alsnog lawaaierig. Ik ga uit van een fatsoenlijke kast die groot genoeg is dat de casefans gemakkelijk die warme lucht naar buiten kunnen blazen en dat hiervoor 'grote' (2*140mm, liever nog 2*200mm maar dat is helaas nog een zeldzaamaheid) fans kunnen worden gebruikt zodat die niet hard hoeven te draaien etc.
Laatst hoorde ik de ventilator van mijn RX580 Nitro+ eens op 100% gaan. Kast steeg zowat op. :P
Ja, maar ik vraag me af wat jij hebt gedaan wat die ventilators op 100% deed draaien. Misschien nog een beetje zoeken met het tunen? Fanprofiel aanpassen en ondervolten? Of heb jij een klein kastje? Ik zou het ergens in de Ryzen ervaringen draad moeten kunnen vinden (ik weet dat jij een systeem met een R5 1600(X) hebt) maar ik kan niet van iedereen het systeem onthouden. ;)
Voor kleine kastjes is een blowerkoeler wel geschikter maar ik denk dat jij dat ook weet.
flessuh schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 15:25:
Volgens mij hadden die welgeteld 8 lichtsegmenten dus die implementatie is niet bepaald lekker.
Jammer, 8 is echt te weinig, vanaf een paar honderd wordt het interessant. Je gaat met 8 segmenten hele rare lichtovergangen krijgen die onnatuurlijk 'aanvoelen'. Delen waarvan je weet dat die donker moeten zijn omdat je daarnaaast donker ziet die te fel belicht zijn en andersom.
Maar die freesync range is echt gewoon totaal raar.
Dat kan je tenminste nog hacken, al weet ik niet zeker of dat dezelfde tools bij FreeSync2 kunnen worden gebruikt.
http://www.guru3d.com/new...nge-with-simple-hack.html
Dan toch nog maar een 1440p zonder HDR kopen en een paar jaar wachten totdat deze techniek is gematureerd (minstens een paar honderd segmenten) om dan een 4k met HDR te kopen? :?
Het is alleen zo klote dat je dan geen 4k-video's kan bekijken. Nu ja, niet zonder een tweede monitor ernaast te zetten. De extra real-estate lijkt me ook wel fijn, al is gamen met 4k nog niets omdat de developers in het algemeen spellen nog niet geschikt maken voor 4k.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2017 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Hebben jullie deze al gezien?

https://videocardz.com/71...k-fire-strike-performance

Nou nog voor een leuk prijsje hoop ik.... O-)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

bvk schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 15:44:

Al gezien ja, maar waarom zou iemand van AMD met die CPU van Intel testen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 15:30:
[...]

Jammer, 8 is echt te weinig, vanaf een paar honderd wordt het interessant. Je gaat met 8 segmenten hele rare lichtovergangen krijgen die onnatuurlijk 'aanvoelen'. Delen waarvan je weet dat die donker moeten zijn omdat je daarnaaast donker ziet die te fel belicht zijn en andersom.

[...]
ja, 8 is echt belabberd. Maar ja, de kleurweergave etc schijnt wel echt goed te zijn met die qdot schermen.

Ik twijfel alleen nog wat ik aan m'n vega systeem ga hangen, 1440p 144hz of 4k 60hz.. Beide freesync natuurlijk.
Vooral aangezien ik voor 2 schermen wil gaan (met gelijke resolutie dus niet 1 van beide).
Ik zat echt hard op die 27CHG70 te wachten maar twijfel nu wel heel hard, vooral nu hij ineens zonder wat te zeggen verder uitgesteld lijkt te zijn

edit: shit, dat was niet de edit button :X 8)7 |:(

[ Voor 3% gewijzigd door flessuh op 25-07-2017 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds net onder de 1080?
Die 1630 MHz is toch wel redelijk hoog geklokt, misschien haal je het met een aftermarket-kaart die goed wordt gekoeld (Vega-FE kon 1600 MHz halen, geef en neem een paar Hz). Die 1080 van MSI daarentegen is als ik me niet vergis een tikkeltje laag geklokt (>2000 MHz is toch mogelijk?).
Geneuzel in de marge maar het lijkt erop dat in zo'n synthetische test de RX Vega net onder de 1080 uitkomt, dat zegt niet alles als AMD bepaalde kwaliteiten van de hardware kan gebruiken om in spellen een voorsprong te krijgen t.o.v. wat de performance zou moeten bieden, zoals de RPM voor haar-effect (ik kijk uit naar de volgende Tomb Raider :P), het slechts hoeven te gebruiken van de helft van het geheugen en het niet verder rekenen met wat uiteindelijk toch niet wordt getekend omdat daar'voor' (in het coördinatensysteem van het spel) pixels overlappen. Dus een flinke slag om de arm voor de performance in spellen zelf.
Niet dat dit alles ertoe doet als de prijs goed is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

flessuh schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 15:45:
[...]

Al gezien ja, maar waarom zou iemand van AMD met die CPU van Intel testen... 8)7
Voor een goede vergelijking met vorige tests misschien? Want was Fury ook al niet gepresenteerd met benchmarks en een Intel CPU?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online

inb4 370W verbruik }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flessuh schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 15:47:
[...]

ja, 8 is echt belabberd. Maar ja, de kleurweergave etc schijnt wel echt goed te zijn met die qdot schermen.
Als ze nu zo'n scherm zonder HDR zouden verkopen voor €500-600...
Je kan natuurlijk de HDR uitzetten maar dan betaal je voor een feature die je niet gebruikt.
Ik twijfel alleen nog wat ik aan m'n vega systeem ga hangen, 1440p 144hz of 4k 60hz.. Beide freesync natuurlijk.
In ieder geval iets met 1440p, 1080p zou zonde van die kaart zijn en 4k is te veel gevraagd als je graag een hoge FPS hebt (ideaal rond de 100). Ultrawide 1440p zou ook erg leuk kunnen zijn maar die zijn belachelijk duur
Ik zat echt hard op die 27CHG70 te wachten maar twijfel nu wel heel hard, vooral nu hij ineens zonder wat te zeggen verder uitgesteld lijkt te zijn
27'' is beter maar het liefst zou ik hebben dat Samsung een variant zonder HDR uitbrengt en de prijs met €200 of zo verlaagt. Dan zou ik het wel weten. ;)
We zitten al jarenlang te wachten op meer merken (vooral LG en Samsung?) die 1440p met een 'hoge' refresh rate aanbieden en dat de kleur wat wordt verbeterd is wat mij betreft ook hoog tijd. Het is trouwens gek dat ze niet 10-15 jaar geleden al begonnen met HDR. Ik kwam een artikel van rond 2004 tegen - geschreven door een gewoon iemand die toevallig veel kennis heeft van beeldtechnologie omwille van zijn beroep - waarin er al werd voorspeld dat we HDR zouden zien door met tal van segmenten te werken aangezien dit de logische weg voorwaarts zou zijn om een beter contrast te krijgen maar om de een of andere reden zijn ze pas een paar jaar geleden begonnen om hier serieus werk van te maken.
Ja, dat wordt nooit oud. :')
Iets met ondervolten en betere performance krijgen in plaats van extreem overklokken met de stock spanning en het uit de hand laten lopen

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2017 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als het maximaal verbruik niet zoveel beperkt wordt dat het prestaties kost. Gaat het ook niet extra prestaties opleveren als je de GPU spanning verlaagd. Custom exemplaren worden normaal gesproken niet zo beperkt, dus daar gaat verlagen van de spanning ook niet voor extra performance zorgen. Het zorgt alleen voor een lager verbruik.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-08 15:00
-The_Mask- schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 15:49:
[...]

Waarom zou dit van AMD komen?
De uploader is thegametechnician en deze persoon zou werken voor de marketing afdeling van AMD.
Maar ik verwacht eigenlijk meer van Vega.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 15:30:
Ja, maar ik vraag me af wat jij hebt gedaan wat die ventilators op 100% deed draaien. Misschien nog een beetje zoeken met het tunen? Fanprofiel aanpassen en ondervolten? Of heb jij een klein kastje? Ik zou het ergens in de Ryzen ervaringen draad moeten kunnen vinden (ik weet dat jij een systeem met een R5 1600(X) hebt) maar ik kan niet van iedereen het systeem onthouden. ;)
Voor kleine kastjes is een blowerkoeler wel geschikter maar ik denk dat jij dat ook weet.
Uh R7 1700. O-)
Verder was dat een gevalletje van de PC uitzetten wat minder dan optimaal ging. Bleef een programma hangen, annuleren en toen per ongeluk op slaapstand gedrukt. PC weer aan, driver draaide al niet meer en toen steeg mijn kast op. :+
flessuh schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 15:45:
Because logica. Je test je product in het laatste stadia voor een release. Natuurlijk test je dan ook op Intel CPU's. AMD heeft er gewoon een stapel van liggen, net zoals Nvidia kaarten. Nvidia heeft ook gewoon een stapel Intel en AMD CPU's en AMD GPU's. Intel, tja, die misschien niet want die zijn wel heel erg overvallen, erkende tot vol kort geen concurrent te hebben, en het is ook minder noodzakelijk voor Intel.

Verder echt buck al die geruchten. We zien het wel over zes dagen. Kom op. :P
(serieus, we weten niet eens over SKU's er zijn voor RX Vega, hier valt echt niks uit af te leiden)

[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 25-07-2017 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 16:01:
[...]

Ja, dat wordt nooit oud. :')
Iets met ondervolten en betere performance krijgen in plaats van extreem overklokken met de stock spanning en het uit de hand laten lopen
*iets met undervolten*

Ik ga toch geen kaart kopen om hem daarna te undervolten? :X ben al 13 jaar uit het under/overvolten... ik koop iets dat goed moet werken en geen 300W+ verbruikt omdat het ontwerp toch niet zo goed is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Nee ik geloof ook niks van die geruchten.. ach nog geen week meer wachten :)

Denk dat ik met beeldschermen toch nog ff wacht tot we vega gezien hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
ArcticWolf schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 17:20:
[...]

*iets met undervolten*

Ik ga toch geen kaart kopen om hem daarna te undervolten? :X ben al 13 jaar uit het under/overvolten... ik koop iets dat goed moet werken en geen 300W+ verbruikt omdat het ontwerp toch niet zo goed is...
Tja, undervolten is nuttig omdat binning te onprecies is, en de markt niet verder kan worden gesegregeerd.
Nvidia doet dat, als ik Buildzoid zo hoor over hoe dichtgetimmerd die kaarten hardwarematig zijn, nogal anders (beter proces?), en stelt nogal harde eisen aan AIB vendors wat betreft hun designs (waarbij ik bijna het idee kreeg dat je van Nvidia toestemming moet krijgen/kopen om een chip te combineren met bepaalde VRM enz. designs).

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@foppe-jan
Ik ben bepaald geen fan van Nvidia maar eerlijk is eerlijk, dit doen ze uitstekend en naar mijn mening doen ze er verstandig aan om die harde eisen te stellen. Het dichttimmeren voor de gebruiker vind ik dan weer minder prettig. Het kan echter dat ik door een gebrek aan kennis iets over het hoofd zie en in dat geval moet eenieder die er meer over weet het maar aanvullen of corrigeren. ;)
ArcticWolf schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 17:20:
[...]

*iets met undervolten*

Ik ga toch geen kaart kopen om hem daarna te undervolten? :X
Eerst en vooral, je ondervolt niet, daarom plaats ik dat meestal tussen apostrofs, het lijkt slechts voor de gebruiker alsof je ondervolt en gemiddeld is de spanning lager maar de modus is hoger en de standaarddeviatie is veel kleiner (de spanning is veel minder instabiel) zoals je in het bovenste plaatje kan zien waarbij de lichtblauwe lijn hoort bij de 'undervolted' GPU.
Om de een of andere reden wordt de kleur verneukt bij het plaatsen op Tweakers, geen idee waarom.
Als jij naar onze (ik spreek namens minstens 2 andere mensen die hier reageren) goede raad luistert dan probeer jij dat de volgende keer wel, het loont de afgelopen jaren namelijk heel erg sterk bij AMD kaarten. Van de Fury(X), Polaris en Vega is het bekend dat je de spanning ongeveer 0,1 V lager kan zetten terwijl de boost beter wordt vastgehouden (langer en hoger) en er minder hitte is. Als jij per se de GPU wil overklokken probeer het dan eerst met stock spanning en probeer het daarna nog wat te verlagen. Ik denk dat jij deze de laatste keer hebt gezien toen ik het plaatste maar blijkbaar heb jij toen niet naar de plaatjes gekeken.
http://www.tomshardware.c...adeon-r9-fury,4425-2.html
Afbeeldingslocatie: https://img.purch.com/o/aHR0cDovL21lZGlhLmJlc3RvZm1pY3JvLmNvbS9NL1EvNTUxNjE4L29yaWdpbmFsL1ZvbHRhZ2UucG5n
Afbeeldingslocatie: https://img.purch.com/o/aHR0cDovL21lZGlhLmJlc3RvZm1pY3JvLmNvbS9NL00vNTUxNjE0L29yaWdpbmFsL0Zhbi1TcGVlZC5wbmc=
Afbeeldingslocatie: https://img.purch.com/o/aHR0cDovL21lZGlhLmJlc3RvZm1pY3JvLmNvbS9NL0wvNTUxNjEzL29yaWdpbmFsL1RlbXBlcmF0dXJlcy5wbmc=
Soms moet je oude gewoontes afleren en vervangen door nieuwe gewoontes die (dan) beter werken. Wat betreft jouw klacht (die ik niet citeerde), er zijn waarschijnlijk goede technische redenen waarom AMD niet out of the box de spanning iets lager zet, als ik speculeer naar die redenen dan denk ik dat het te maken heeft met bepaalde extreme scenario's die gewone gebruikers niet meemaken waarin die 0,1 V extra het verschil kan maken tussen stabiel draaien en niet. Die neerwaarste pieken die in de praktijk geen probleem blijken te zijn in de meeste gevallen (geen klachten gehoord van mensen die het probeerden) zouden er mogelijk mee te maken kunnen hebben? Goed ontwerp of niet, het gaat erom hoe het werkt en het werkt prima als je een beetje 'undervolt'. Voor Vega FE deed GamersNexus dit ook (prima resultaten) en voor Polaris deed Jim (AdoredTV) het. Steeds ongeveer 0,1V. De ideale spanning is dus gemakkelijk genoeg te vinden, begin met 0,1 V en vandaar 0,01 omhoog/omlaag en je hebt met 2/3 testjes de ideale spanning gevonden. :)

Als je nog wat verder wil gaan dan kan je met wat geluk 90% van de performance halen met 50% van het vermogen, een uitstekende deal (minder lawaai, minder hitte (in de zomer), minder energieverbruik en meestal zo niet altijd nog steeds genoeg performance) maar dat moet iedereen voor zichzelf uitzoeken.
Oh, right. Daar hadden wij het eerder over, ik raakte in de war (en weer |:() omdat jij het zo lang over de 1600(X) had die een betere deal en goed genoeg was alvorens jij toch besloot om de 1700 te kopen (prijsverlaging?). :)
Verder was dat een gevalletje van de PC uitzetten wat minder dan optimaal ging. Bleef een programma hangen, annuleren en toen per ongeluk op slaapstand gedrukt. PC weer aan, driver draaide al niet meer en toen steeg mijn kast op. :+
Ik heb dat weleens meegemaakt (ook Sapphire) nadat ik mijn computer verder liet gaan na het slapen. Vlak daarvoor gamede ik, de temperatuur was nog niet gezakt en de fan was nog aan het draaien (50-65%)
, na het ontwaken ging de fan in overdrive. Ik herstartte de computer maar eventjes aangezien dat de gemakkelijkste oplossing is. :')
Gekke bug.
Gebruik jij trouwens nog steeds de stock koeler of ben jij overgestapt naar een betere koeler? Ik wil graag weten (hoor je het zeer duidelijk?) hoeveel lawaai die maakt bij de spanning en klokfrequentie die jij gebruikt (die ik gemakkelijk kan opzoeken en waar ik ook had kunnen vinden dat jij de 1700 gebruikt ;)).

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2017 18:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 17:50:
Eerst en vooral, je ondervolt niet, daarom plaats ik dat meestal tussen apostrofs, het lijkt slechts voor de gebruiker alsof je ondervolt en gemiddeld is de spanning lager maar de modus is hoger en de standaarddeviatie is veel kleiner (de spanning is veel minder instabiel) zoals je in het bovenste plaatje kan zien waarbij de lichtblauwe lijn hoort bij de 'undervolted' GPU.
Om de een of andere reden wordt de kleur verneukt bij het plaatsen op Tweakers, geen idee waarom.
Als jij naar onze (ik spreek namens minstens 2 andere mensen die hier reageren) goede raad luistert dan probeer jij dat de volgende keer wel, het loont de afgelopen jaren namelijk heel erg sterk bij AMD kaarten. Van de Fury(X), Polaris en Vega is het bekend dat je de spanning ongeveer 0,1 V lager kan zetten terwijl de boost beter wordt vastgehouden (langer en hoger) en er minder hitte is. Als jij per se de GPU wil overklokken probeer het dan eerst met stock spanning en probeer het daarna nog wat te verlagen. Ik denk dat jij deze de laatste keer hebt gezien toen ik het plaatste maar blijkbaar heb jij toen niet naar de plaatjes gekeken.
http://www.tomshardware.c...adeon-r9-fury,4425-2.html
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Soms moet je oude gewoontes afleren en vervangen door nieuwe gewoontes die (dan) beter werken. Wat betreft jouw klacht (die ik niet citeerde), er zijn waarschijnlijk goede technische redenen waarom AMD niet out of the box de spanning iets lager zet, als ik speculeer naar die redenen dan denk ik dat het te maken heeft met bepaalde extreme scenario's die gewone gebruikers niet meemaken waarin die 0,1 V extra het verschil kan maken tussen stabiel draaien en niet. Die neerwaarste pieken die in de praktijk geen probleem blijken te zijn in de meeste gevallen (geen klachten gehoord van mensen die het probeerden) zouden er mogelijk mee te maken kunnen hebben? Goed ontwerp of niet, het gaat erom hoe het werkt en het werkt prima als je een beetje 'undervolt'. Voor Vega FE deed GamersNexus dit ook (prima resultaten) en voor Polaris deed Jim (AdoredTV) het. Steeds ongeveer 0,1V. De ideale spanning is dus gemakkelijk genoeg te vinden, begin met 0,1 V en vandaar 0,01 omhoog/omlaag en je hebt met 2/3 testjes de ideale spanning gevonden. :)

Als je nog wat verder wil gaan dan kan je met wat geluk 90% van de performance halen met 50% van het vermogen, een uitstekende deal (minder lawaai, minder hitte (in de zomer), minder energieverbruik en meestal zo niet altijd nog steeds genoeg performance) maar dat moet iedereen voor zichzelf uitzoeken.
Uh.. volgens mij begrijp je me verkeerd? Anders snap ik je reactie niet... Maar mijn strekking was; ik ga geen nieuwe kaart kopen om hem daarna nog te gaan tweaken, daar ben ik tegenwoordig wel klaar mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
@Verwijderd ik bedoel niet te zeggen dat ze daar slecht aan doen, waar het me om ging is om enigszins te verhelderen waarom Nv dat *kan* doen, en AMD niet/minder. Allez draait om die weefers enzo. :)

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

Oh, right. Daar hadden wij het eerder over, ik raakte in de war (en weer |:() omdat jij het zo lang over de 1600(X) had die een betere deal en goed genoeg was alvorens jij toch besloot om de 1700 te kopen (prijsverlaging?). :)
Nee, ik had de 1700 al bijna een maand voordat de 1600 er was, voor €370. :')
[...]

Ik heb dat weleens meegemaakt (ook Sapphire) nadat ik mijn computer verder liet gaan na het slapen. Vlak daarvoor gamede ik, de temperatuur was nog niet gezakt en de fan was nog aan het draaien (50-65%)
, na het ontwaken ging de fan in overdrive. Ik herstartte de computer maar eventjes aangezien dat de gemakkelijkste oplossing is. :')
Gekke bug.
Gebruik jij trouwens nog steeds de stock koeler of ben jij overgestapt naar een betere koeler? Ik wil graag weten (hoor je het zeer duidelijk?) hoeveel lawaai die maakt bij de spanning en klokfrequentie die jij gebruikt (die ik gemakkelijk kan opzoeken en waar ik ook had kunnen vinden dat jij de 1700 gebruikt ;)).
Uh, let eens beter op. :P
Ryzen - welke klokfrequentie haal jij stabiel bij hoeveel V?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ColinZ
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-03 13:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 21:38
RX Vega FreeSync vs. GTX 1080 Ti G-Sync Blind Gaming test video being edited now.
Dus nu verwachten ze dit ook al van reviewers? Oh look if you hit the refreshrate cap they look the same!!1!... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Had deze maar even maar toch. Het is een Vega, RX Vega bestaat echt. *O* :P
https://hardforum.com/thr....1940447/#post-1043127153

Wel BS dat AMD de kaart leende voor een dergelijke test, en met de GTX1080 wou testen.

[ Voor 9% gewijzigd door DaniëlWW2 op 25-07-2017 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online
Een van de comments:
Benchies have slowly leaked out on other sites so they are out there for sure. Sounds like Kyle was a good boy?
Iemand wat gevonden :P

andere quote:
Hameeeedo said: ↑

Why the 1080Ti? shouldn't this be compared to the 1080 (the way AMD did it)? Unless ..

Because I wanted to. AMD wanted me to use a 1080.
Antwoord waarom ze hem testen tegen de 1080ti

[ Voor 22% gewijzigd door D0gtag op 25-07-2017 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Deze is ook weer interessant. :)
https://hardforum.com/thr....1940447/#post-1043127243

Langzaam komt er toch wat info, belachelijk. :P

Maar nu krijgen wel dus wel weer de oh zo waardeloze AMD stock koeler reviews waar de kaarten bloedheet worden en de maximale boostclock haal je niet dus trottlen. :/

[ Voor 30% gewijzigd door DaniëlWW2 op 25-07-2017 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Ze moeten nu wel erg onder de prijs van de 1080 gaan zitten om interessant te worden.
Teleurstellende performance maar wel verwacht na die game demo's waarin alles geheim word gehouden.
Als ze zelf dachten een hit te pakken hebben dan waren er wel alvast officiele benchmarks getoond.
Stroomverbuik van Vega is ook niet bepaald indrukwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
unfor schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 21:33:
Ze moeten nu wel erg onder de prijs van de 1080 gaan zitten om interessant te worden.
Teleurstellende performance maar wel verwacht na die game demo's waarin alles geheim word gehouden.
Als ze zelf dachten een hit te pakken hebben dan waren er wel alvast officiele benchmarks getoond.
Stroomverbuik van Vega is ook niet bepaald indrukwekkend.
Tenzij dit een cut down is die rond de GTX1080 zit. Dat weet je niet. Ook weet je niet wat de boostclock is, of deze wel is gehaald, driver status. Je weet nog steeds helemaal niks want ik uitermate indrukwekkend (en zwaar klote) vind van AMD. Hebben we ook nog een mogelijk sandbag en 58xx scenario waar ook niks bekent was en toen opeens Nvidia uit het water geblazen. Toen kwam de "vlammenwerper" ook nog eens. :P

Echt, zes dagen wachten en dan vertelt "our lord and saviour", Raja Koduri misschien eens iets. :+

[ Voor 10% gewijzigd door DaniëlWW2 op 25-07-2017 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 21:50:
[...]

Tenzij dit een cut down is die rond de GTX1080 zit. Dat weet je niet. Ook weet je niet wat de boostclock is, of deze wel is gehaald, driver status. Je weet nog steeds helemaal niks want ik uitermate indrukwekkend (en zwaar klote) vind van AMD. Hebben we ook nog een mogelijk sandbag en 58xx scenario waar ook niks bekent was en toen opeens Nvidia uit het water geblazen. Toen kwam de "vlammenwerper" ook nog eens. :P

Echt, zes dagen wachten en dan vertelt "our lord and saviour", Raja Koduri misschien eens iets. :+
Ga er maar gerust van uit dat de gelekte firestrike benchmarks de meest optimale stock situatie is.
Hoe vaak komt het voor dat een gelekte benchmark totaal afwijkt van de release..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 21:50:
[...]

Tenzij dit een cut down is die rond de GTX1080 zit. Dat weet je niet. Ook weet je niet wat de boostclock is, of deze wel is gehaald, driver status. Je weet nog steeds helemaal niks want ik uitermate indrukwekkend vind van AMD. ;)

een andere quote van hardocp draadje:
i dont know if i am delusional, but im still hoping raja pulls an ace out of his ...hat, like the activation of rasterization do boost performance a bit, and cut on power draw, then coupled with HBCC turned OFF cuts power draw, and we get like 100-150watt less, allowing vega to clock to like 1.8k at 300watt.
but my guess as usual just gonna facepalm on a 400watt 1080 QQ with a 484mm² die size, it's quite the failure from raja, because i think vega is all on him not the previous lead.
He's not the only one. :+

Realistisch gezien: de 1080 was het doel voor AMD, de 1080ti hadden ze kennelijk niet verwacht.
Vega is technisch gezien niet van Raja zoals sommige zeggen, hij was al in ontwikkeling.Navi wordt 'zijn' eerste echte gpu.
Vega zal goedkoper worden dan de 1080, zoals al eerder gezegd prijs bepaald of vega goedgenoeg is of niet. Voor 400€ koop ik wel een vega. 600€ niet. Geef ik liever wat meer uit aan een ti.

[ Voor 16% gewijzigd door D0gtag op 25-07-2017 22:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjekneck
Dit lijkt steeds meer op een zeer slechte grap. Krap anderhalf jaar na de 1080 een kaart gaan lanceren die op het niveau lijkt te zitten van een 1080. Met een die size van een 1080ti en een verbruik die een gtx480 van de troon kan stoten. Als dit allemaal echt waar is..... omfg.
Als ze inzetten op freesync als speerpunt, dan gooien ze feitelijk al de handdoek in de ring imho. Vol ongeloof hier. Poor Volta was dus een gemikt op de eenzame hoogte waar Volta straks staat op de performance charts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Ik zou graag 15 jaar na mijn laatste volledige AMD systeem er weer eens een hebben.
Nu hebben ze de CPU divisie weer op de rit lukt het niet op het GPU gebied.. :(
Als de prijs rond 350-400 zit, wellicht alsnog interessant maar reken daar maar niet op.

[ Voor 21% gewijzigd door unfor op 25-07-2017 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online
sjekneck schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 22:00:
Dit lijkt steeds meer op een zeer slechte grap. Krap anderhalf jaar na de 1080 een kaart gaan lanceren die op het niveau lijkt te zitten van een 1080. Met een die size van een 1080ti en een verbruik die een gtx480 van de troon kan stoten. Als dit allemaal echt waar is..... omfg.
Als ze inzetten op freesync als speerpunt, dan gooien ze feitelijk al de handdoek in de ring imho. Vol ongeloof hier. Poor Volta was dus een gemikt op de eenzame hoogte waar Volta straks zit op de performance charts staat.
Laten we eerst kijken tot de presentatie en wat de prijs is, maar volgens mij was dit al lang duidelijk.
En misschien is het een meestertroll zet van AMD... maar kijkend naar AMD een miljoenen bedrijf(met aandeelhouders), hun handelswijze bij andere launches en hun gedrag voor de ti en daarna en hun huidige marketing (gebrek eraan).
Of je zoekt gewoon op me naam en 3 weken geleden :+
unfor schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 22:18:
Ik zou graag 15 jaar na mijn laatste volledige AMD systeem er weer eens een hebben.
Nu hebben ze de CPU divisie weer op de rit lukt het niet op het GPU gebied.. :(
Als de prijs rond 350-400 zit, wellicht alsnog interessant maar reken daar maar niet op.
Voor die prijs heb je een 580, waterkoeling kost ook wat, dus ik gok dat de duurste 550/600€ gaat worden.

[ Voor 20% gewijzigd door D0gtag op 25-07-2017 22:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Toettoetdaan schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 16:28:
[...]

De uploader is thegametechnician en deze persoon zou werken voor de marketing afdeling van AMD.
Maar ik verwacht eigenlijk meer van Vega.
En dat is zeker en niet toevallig iemand met dezelfde gekozen nickname?
Huh wat? Je verlaagt de spanning van de GPU en dat wordt vaak ondervolt/undervolt genoemd, maar dat is het niet? Wat is het dan volgens jou?
D0gtag schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 21:59:
[...]

Realistisch gezien: de 1080 was het doel voor AMD, de 1080ti hadden ze kennelijk niet verwacht.
Iedereen wist dat er een GP102 GPU kwam als high-end, GP104, elke Gx104 GPU, is nooit high-end geweest. Dat was echt heel ver voor de launch bekend, ook zeker bij AMD.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjekneck
D0gtag schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 22:20:
[...]

Laten we eerst kijken tot de presentatie en wat de prijs is, maar volgens mij was dit al lang duidelijk.
En misschien is het een meestertroll zet van AMD... maar kijkend naar AMD een miljoenen bedrijf(met aandeelhouders), hun handelswijze bij andere launches en hun gedrag voor de ti en daarna en hun huidige marketing (gebrek eraan).
Of je zoekt gewoon op me naam en 3 weken geleden :+
Wat gaat de prijs veranderen, serieus? 50 euro minder (just a number) maakt het niet opeens een veel betere kaart. Met alle nadelen moet hij echt royaal onder de 1080 komen. Dat maakt de kaart economisch een ramp voor AMD. Duurder om te produceren en voor minder moeten verkopen. Die willen ze asap gaan vervangen. Mocht het allemaal onterecht zijn neem ik ook rustig mijn woorden terug, ik ben alleen bang dat we het stadium 'hopen op' voorbij zijn met lekjes van vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
Kyle Bennett hoopt woensdag de review online te hebben. Ben benieuwd! *O*

Ah shit, niet goed gelezen, weer zo'n onnozele blind gaming test zonder fps counter. Serieus, waar is AMD mee bezig. |:( Wel ja, nu hebben we toch al een foto van RX Vega gezien.

AMD wil steeds een vergelijking ts Freesync en Gsync maken, het totaalpakket dus. Aangezien een Gsync-monitor €200-300 duurder is dan een Freesync-monitor voorspelt dit niet veel goeds over de prijs van RX Vega, zou wel eens hoger dan GTX1080 kunnen zijn voor dezelfde prestaties en veel hoger verbruik. Dan kan AMD het wel schudden.

[ Voor 78% gewijzigd door Fredi op 25-07-2017 23:30 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.