Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian-AMD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-02-2024

Julian-AMD

RTX 3080Ti | 3900X

flessuh schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:41:
[...]

Tja, 999 dollar is dat ongeveer aangezien dollar prijzen ex BTW zijn.
De eerste Vega-gpu is beperkt leverbaar sinds 27 juni en de prijs is omgerekend met btw zo'n 1071 euro. (afkomstig van het tweaker artikel : nieuws: AMD brengt Radeon Vega Frontier Edition uit voor omgerekend 1071 euro

Niet echt azerty gooit er een flinke marge op.

https://www.3dmark.com/spy/21686019 - RX 6900XT 21K+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 20:28
Waarschijnlijk niet alleen Azerty, maar ook de leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 16:20

flessuh

Set sail for fail!

JulianI-Intel schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:49:
[...]

De eerste Vega-gpu is beperkt leverbaar sinds 27 juni en de prijs is omgerekend met btw zo'n 1071 euro. (afkomstig van het tweaker artikel : nieuws: AMD brengt Radeon Vega Frontier Edition uit voor omgerekend 1071 euro

Niet echt azerty gooit er een flinke marge op.
Oh die had ik gemist dan :P

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
@Damic Heb je hem al? :P

Zo ja dan had ik een brainfart. Draai eens 3D Mark zonder dat er een driver draait. Gewoon de kale GPU en zet dit af tegen de scores met de driver. Ben benieuwt hoe groot het verschil is. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 20:17
Nou goed... 3Dmark Slingshot Extreme op mijn iPad Pro 10.5 haalt 3856 punten :)

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-08 15:00
AMD heeft de hele communitie gek gemaakt, als dit de prestaties van Vega RX zijn, dan hadden ze gewoon een paper launch moeten doent.

Maar als ze met Vega RX overtuigend beter zijn dan de concurentie, dan hebben ze een behoorlijk potje poker gespeeld en overtreft deze launch die van de HD4870/HD5970.

Of AMD bedoeld of onbedoeld in deze positie is gekomen is niet helemaal duidelijk O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toettoetdaan schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 14:44:
dan hebben ze een behoorlijk potje poker gespeeld en overtreft deze launch die van de HD4870/HD5970.

Of AMD bedoeld of onbedoeld in deze positie is gekomen is niet helemaal duidelijk O-)
In de tussentijd kopen die mensen die zaten te wachten op Vega een 1080ti omdat ze er van uit gaan dat Vega FE represenatief is voor RX Vega aangezien AMD er geen woord over rept en radiostilte houd.

Dus een ontzettend slechte bluff.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2017 14:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-09 00:08
Waar ze met Ryzen qua marketing het erg goed hebben aangepakt laten ze hier behoorlijk wat steken vallen :(.

Mocht de kaart inderdaad een stuk sneller zijn dan de FE editie, dan vind ik het een hele domme move om eerst de FE uit te brengen die qua game prestaties erg summier is.
Ik kan mij overigens niet voorstellen dat ze een tweede Fiji uitbrengen, met dezelfde tekortkomingen. Met Polaris hebben ze een leuke kaart.

[ Voor 3% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 30-06-2017 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCharming
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik blijf het ook een raar verhaal vinden.

Ik heb die AMA van Raja (uit mei) nog eens gelezen. Ik begrijp dat dit alles speculatie is en ik ook gewoon een maand de internetkabel eruit kan trekken. Ik blijf toch met het gevoel zitten dat er iets niet klopt en ben erg nieuwsgierig naar wat ik over het hoofd zie :p

Een maand geleden doet Raja een AMA. Daarin lijkt hij redelijk optimistisch. Hij heeft het over extra goodies op de RX, die FE niet heeft. Toch, zelfs FE zou "smooth 4K gaming" aan moet kunnen volgens hem, al gaat RX duidelijk beter zijn. Maar, FE kan zeker "smooth 4K gaming" aan. Dat blijkt nu uit benchmarks totaal niet. FE gaat ook de RX drivers ondersteunen. Dus zijn die "goodies" of "extra features" dan dingen die op hardware niveau zitten? Als het RX drivers ondersteunt, moet dat toch wel? Is FE dan echt een andere chip vergeleken met RX?

Dan gaat RX flink geoptimaliseerd zijn voor de AAA titles volgens Raja. In mei is hij daarvan overtuigd, dat bij de launch van RX Vega dat het geval gaat zijn. Een maand later, en FE krijgt niet eens die blijkbaar betere RX drivers mee. Is er in die maand wat gebeurt? Of is er een reden om dat niet mee te shippen? Goede performance voor FE kan toch geen kwaad? Ik geloof het "AMD sandbagt om NVIDIA niks te laten zien"-verhaal totaal niet. Het is gewoon slechte pers en wat kan NVIDIA nu doen, hun prijzen nog meer verlagen? Dat hebben ze net gedaan.

Hij zegt ook dat er allerlei optimalisaties zijn, zoals meer throughput per cycle voor geometry. Dat zou je dan toch moeten terug zien? Nu is Vega gewoon langzamer per klok in vergelijking met hun oude arch. Zelfde voor nieuwe cache architectuur en infinity fabric, waar Raja ook over praat in de AMA. Dat zou allemaal betere performance moeten opleveren, maar tot nu toe blijkt FE gewoon langzamer dan de oudere generatie.

Als laatste, en dat is dan wel misschien typisch AMD marketing, dus dit vind ik nog het minst rare: waarom zou je in godsnaam een AMA doen op reddit over een product waar je van weet dat het absoluut niet competitief is? Maanden voor de release? Onnodig hype creëren, optimisch praten over producten die gewoon slecht zijn, terwijl er achter de schermen gigantische problemen zijn.

Dus is er nou wat in die 2 maanden gebeurt of is dit echt een geval van magische 30% performance drivers, maar AMD heeft ze er nog niet opgezet om voor ons onbekende redenen (misschien niet stabiel genoeg ofzo).

Ik weet niet wat ik ongeloofwaardiger vind. Dat AMD een kaart heeft gemaakt die gewoon slechter is dan wat ze eerst hadden, of dat er magische 30% performance drivers bij de RX release zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Is er eigenlijk ooit wel eens een opvolgende GPU achitectuur geweest die minder was qua IPC? Want daar lijken we onderhand naar te kijken, en dat zou wel heel erg zijn...

Het is niet eens consistent tussen de GTX1080 en de Ti, maar all over the place. Misschien inderdaad een paar weken helemaal niks volgen, want hier lijkt niks van te kloppen...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 20:17
Het is maar net wat je onder smooth 4k gaming verstaat. Als je ergens tussen 1070 - 1080 prestaties in zit en normale settings is dat prima mogelijk.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCharming
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 15:15:
Is er eigenlijk ooit wel eens een opvolgende GPU achitectuur geweest die minder was qua IPC? Want daar lijken we onderhand naar te kijken, en dat zou wel heel erg zijn...

Het is niet eens consistent tussen de GTX1080 en de Ti, maar all over the place. Misschien inderdaad een paar weken helemaal niks volgen, want hier lijkt niks van te kloppen...
Misschien bulldozer na phenom? Weet ik niet zeker, maar was geen grote vooruitgang in meen ik mij te herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
MrCharming schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 15:32:
[...]

Misschien bulldozer na phenom? Weet ik niet zeker, maar was geen grote vooruitgang in meen ik mij te herinneren.
GPU. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flessuh schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:41:
[...]

Tja, 999 dollar is dat ongeveer aangezien dollar prijzen ex BTW zijn.
Sinds wanneer bedraagt de BTW 28%? :?
Deze Nederlandse winkel telt er nog eens €72 extra (in de USA maken ze ook winst) aan winstmarge bovenop. Een ruime compensatie voor het spelen van een doorgeefluik.
edit: of de combinatie van deze winkel en distributeurs

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2017 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve
  • Laatst online: 07:11

Trygve

Redacteur
Heeft AMD met Vega tiled rendering? Wie weet dat ze in dat geval nog meer tijd nodig hebben om de drivers op orde te krijgen omdat het nieuw voor ze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Heeft iemand al compute benchies zien langskomen van de FE?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 15:43:
[...]

Deze Nederlandse winkel telt er nog eens €72 extra (in de USA maken ze ook winst) aan winstmarge bovenop. Een ruime compensatie voor het spelen van een doorgeefluik.
Tis idd goedkoper om de kaart voor 999 usd te importeren in dit geval;

999 / 1,13 * 1,21 = 1069 eur.
+ inklaring en verzending zit je op ca. 1110 euro.

Hij kost 1282 euro bij Azerty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fredi schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 06:11:
Resultaten van gelivestreamde benching van PcPerspective zijn dat Vega FE tussen gtx1070 en gtx1080 presteert in games(dichter bij de 1080 dan bij de 1070). Niet al te best dus.
Ja, maar met dag 1 drivers en een betere boost (betere koeling, hogere klokfrequentie) zullen ze heus nog wel over de 1080 heen gaan, de vraag is hoe ver ze erover heen gaan en met welk vermogen. De belangrijkste vraag hebben Ryan Shrout en die jongen die erbij was niet beantwoord: was tile based rendering wel of niet ingeschakeld? Iemand die de stream volgde deed een goede suggestie voor het testen maar helaas weten zij niet hoe je dat programma gebruikt, hij heeft het even gedraaid en je kan wat beelden zien, mij zegt het ook niets omdat ik ook niet weet waar je op moet letten.
Hopelijk gaat AMD de komende dagen duidelijkheid geven gezien de shitstorm die deze testjes veroorzaakt.
Lijkt erop dat de drivers idd legacy draaien op Fiji niveau. Met betere drivers zou AMD toch zeker de 1080 moeten evenaren en er voorbijgaan. 1080Ti-niveau zal vrees ik niet haalbaar zijn.
Nog een keer, dat Vega voor Doom zo zwak presteert vind ik ook tekenend. Voor zowel Doom als TW3 presteert Vega 67% van wat de 1080 presteert.
Als we even veronderstellen dat de FPS de enige relevante factor is en dat de inputlag en consistentie van framerendertijd identiek is.
Voor het geval dit punt nog niet duidelijk was, hier wat cijfers (ik dacht dat dat wel al duidelijk was maar je weet het nooit). Dezelfde benchmark van dezelfde bron per spel. Voor het gemak neem ik enkel de gemiddelde FPS aangezien dat volstaat om het punt te maken. .

The Witcher 3
RX 580 Nitro+: 64
GTX 1060: 61
reviews: AMD Radeon RX 580 en RX 570: rebrand met iets snellere chips

Doom
RX 580 Nitro+: 92
GTX 1060 G1 Gaming: 74
https://www.bit-tech.net/...x-580-nitro-8gb-review/6/

Extra performance van de 580 t.o.v. de 1060
TW3: 4,9%
Doom: 92/74 = 24.3%

Extra performance van de 1080 t.o.v. deze versie van Vega
TW3: 50%
Doom: 50%

Zien jullie mijn punt? Iets klopt hier niet. Dat hoeft niet per se de driver te zijn, het kan ook liggen aan een bottleneck in de hardware (afkloppen!) maar als er geen bottleneck in de hardware ligt dan lijkt er een optimalisatieprobleem in de software te zijn.

Voor het geval iemand het zou denken. Ja, ik heb niet twee keer exact dezelfde 1060-kaart gebruikt voor de vergelijking bij die 2 spellen maar zo groot is het verschil niet tussen deze twee modellen dat dat iets aan het punt verandert.

edit: om een al te grote bottleneck van de 1060 t.o.v. de 1080 voor specifiek Doom (aanzienlijk meer dan voor TW3) uit te sluiten heb ik het performanceverschil voor TW3 vergeleken met Doom, ook hier heb ik per spel dezelfde benchmark gebruikt (het was even zoeken voor Doom). Ik kom uit op 80% en 76% extra performance voor de GTX 1080 t.o.v. de GTX 1060 voor respectievelijk TW3 en Doom. Redelijk consistent.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2017 16:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:54
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 15:43:
[...]

Wie zegt trouwens dat (enkel) de shop dat doet? Goed mogelijk dat de importeur / distributeurs ook allemaal hun graantje meepikken en dan kom je na meerdere schakels wel op een prijs als deze uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennism op 30-06-2017 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r100 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 15:44:
Heeft AMD met Vega tiled rendering?
Het heeft er alle schijn van, gebaseerd op de vrijgegeven informatie, dat ze tile based rendering hebben. AMD heeft het echter nog niet zo benoemd.
In een analyse van Vega van maanden geleden werd er nadrukkelijk over gesproken, dit is voor Pascal wellicht de belangrijkste verklaring van het succes.
Wie weet dat ze in dat geval nog meer tijd nodig hebben om de drivers op orde te krijgen omdat het nieuw voor ze is.
Dat is precies mijn gedachte en dat was ook de reden waarom die persoon dat vroeg aan PCPerspective. Indien TBR niet nuttig zou zijn voor CAD-applicaties is het best mogelijk dat AMD dit nog niet had ingeschakeld.
Dennism schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 16:20:
[...]

Wie zegt trouwens dat (enkel) de shop dat doet? Goed mogelijk dat de importeur / distributeurs ook allemaal hun graantje meepikken en dan kom je na meerdere schakels wel op een prijs als deze uit.
Fair enough, het kan ook dat de distributieketen hier langer is (grotere distributeur => distributeur BeNeLux => detailhandel Nederland). Hoe dan ook, de strijkstok kleeft goed. Zo'n Newegg zal mogelijk wat dichter bij het vuur zitten dan een winkeltje hier.
ArcticWolf schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 15:57:
[...]

Tis idd goedkoper om de kaart voor 999 usd te importeren in dit geval;

999 / 1,13 * 1,21 = 1069 eur.
+ inklaring en verzending zit je op ca. 1110 euro.

Hij kost 1282 euro bij Azerty.
Leg ajb even die 13% uit. ;)
Niet dat die 13% het verschil maakt.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2017 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r100 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 15:44:
Heeft AMD met Vega tiled rendering? Wie weet dat ze in dat geval nog meer tijd nodig hebben om de drivers op orde te krijgen omdat het nieuw voor ze is.
ze hebben al een half jaar lang demo's met Vega kunnen doen, als ze nu alles nog in de laatste maand moeten doen is er ook iets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 16:32:
[...]

ze hebben al een half jaar lang demo's met Vega kunnen doen, als ze nu alles nog in de laatste maand moeten doen is er ook iets mis.
Aan de andere kant, in januari was er al die Doom demo waar Vega niet zoog ten opzichte van de GTX1080. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 16:34:
[...]

Aan de andere kant, in januari was er al die Doom demo waar Vega niet zoog ten opzichte van de GTX1080. O-)
Klopt maar we hebben geen idee wat voor settings ze draaiden toen dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08:45
Die demo draaide 4k ultra settings
Met doom 60 Fps

[ Voor 20% gewijzigd door Beaudog op 30-06-2017 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 16:21:
[...]

[...]

Leg ajb even die 13% uit. ;)
Niet dat die 13% het verschil maakt.
Dollar naar Euro.

[ Voor 65% gewijzigd door ArcticWolf op 30-06-2017 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 16:40:
Klopt maar we hebben geen idee wat voor settings ze draaiden toen dacht ik
Ultra @ 2160p. Over het algemeen 70-75, met dipjes naar de 60s.

YouTube: Vega in Action: DOOM® at 4K

Afbeeldingslocatie: https://d3vv6lp55qjaqc.cloudfront.net/items/270P3d3A323i1H3j0J0O/Image%202017-06-30%20at%205.15.35%20PM.png

En dan staat zoiets er ongeveer tegenover:

Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/reviews/MSI/GTX_1080_Ti_Gaming_X/images/doom_3840_2160.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:38

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 13:02:
@Damic Heb je hem al? :P

Zo ja dan had ik een brainfart. Draai eens 3D Mark zonder dat er een driver draait. Gewoon de kale GPU en zet dit af tegen de scores met de driver. Ben benieuwt hoe groot het verschil is. :)
IT'S SO PRETTYYYYY :9~ , met de standaard windows driver kan ik geen 3d tests doen
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3GXZVz9.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Damic op 30-06-2017 17:46 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Damic schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 17:41:
[...]

IT'S SO PRETTYYYYY :9~ , met de standaard windows driver kan ik geen 3d tests doen
Pics, then GTFO. :+

Wat? Ga benchen man. :P

-Doom 4K
-Witcher 3 4K
-3D Mark
-Timespy, zeker deze met je 1700X

Bedenk maar andere games erbij. Nou, waar wacht je op? Gaan. :Y)

PS: Ja, beetje jaloers. :P

[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 30-06-2017 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Zal ik eerst de crunchbak gaan halen om daar de voeding uit te halen V850 ! Deze die ik nu gebruik is 550W en al een keer hersteld geweest :+

* Damic heeft geen doom/witcher D mark komt er zeker aan :)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Damic schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 17:49:
Zal ik eerst de crunchbak gaan halen om daar de voeding uit te halen V850 ! Deze die ik nu gebruik is 550W en al een keer hersteld geweest :+

* Damic heeft geen doom/witcher D mark komt er zeker aan :)
Koop de Witcher dan, nu een steam sale. :+ (serieus, koop die game, echt extreem goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Speel geen games, ik word daar agressief van en zoveel tijd heb ik vandaag niet, nog de schokdempers van de oldtimer veranderen want morgen meetin in Lelystad.

Edit: eerste resultaten zijn binnen :+ wauw wat een heet hoofd :o na een goede minuut gaat ie "throthlen" zie je aan de power bar

Vega FE (Fury x)
RC5-72: 9.4 Gkeys/s@1.44GHz 10.12Gkeys/s@1.6GHz (6.8Gkeys/s)

Timespy: http://www.3dmark.com/3dm/20781868 great not valid result :F ow en niet geen gethrottle in 3d mark :o

[ Voor 106% gewijzigd door Damic op 01-07-2017 01:06 . Reden: Mega en Giga verwisseld :F ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
@Damic als je zin hebt, zou je eens willen testen:

luxmark

blender met de blenchmark

indigobench

:>

Oh en compubench

furmark?

[ Voor 18% gewijzigd door maratropa op 30-06-2017 19:23 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Damic schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 17:51:
Speel geen games, ik word daar agressief van en zoveel tijd heb ik vandaag niet, nog de schokdempers van de oldtimer veranderen want morgen meetin in Lelystad.
Oke, dan de gehele 3D mark suite, werkelijk elke bench. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:54
Pretty? Ik mag hopen dat dit een Open Bench is? ;) Zo Pretty ziet het niet namelijk niet uit qua kleurstelling, cable routing en dat soort zaken :P

Nee, al met al losstaand vind ik het een mooie kaart, in gebouwd in een systeem als deze met alle rode accenten e.d. vind ik het er echt niet uitzien :P Ben bang dat deze kaart er in een boel systemen niet mooi uit gaan zien :(

Wel gefeliciteerd met je kaart uiteraard :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Damic schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 17:51:

Edit: eerste resultaten zijn binnen :+ wauw wat een heet hoofd :o na een goede minuut gaat ie "throthlen" zie je aan de power bar

Vega FE (Fury x)
RC5-72: 9.4 Mkeys/s (6.8Mkeys/s)

Timespy: http://www.3dmark.com/3dm/20781868 great not valid result :F ow en niet geen gethrottle in 3d mark :o
Nogal ja. Net boven een Fury X en rond een overclockte GTX1070...
Kan AMD nu werkelijk echt geen stock koeler ontwerpen die niet volslagen waardeloos is? Je zou toch denken dat ze hun lesje hadden geleerd bij de R9 290(X)...

Ik hoop echt dat RX Vega aftermarket koeling only is op deze manier...
Verder, had je ook gezien hoe ver de clockspeeds inzakte? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@Dennism Ik had het op de kaart zelf natuurlijk.

@DaniëlWW2 ben nu al een uur en half denk ik RC5 aan't doen en blijft constant rond de 1.4GHz, nu is dit wel met geforceerde koeling (extra grote huiskamer fan erop)want Afterburner kan de Vega nog niet aansturen dus koeling op auto :(

De lucht dat uit de kaart komt is gewoon te heet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Chaos
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:33
Zal dit ook een geval zijn van te hoge stock spanning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Damic schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 20:04:
@DaniëlWW2 ben nu al een uur en half denk ik RC5 aan't doen en blijft constant rond de 1.4GHz, nu is dit wel met geforceerde koeling (extra grote huiskamer fan erop)want Afterburner kan de Vega nog niet aansturen dus koeling op auto :(

Wat voor temps haal je? Het zou wel te belachelijk voor woorden zijn als je niet eens de 1,4ghz stabiel kan houden omdat de koeler bagger is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Laatst online: 09-08-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 00:10:
Ik dacht dat AMD juist de richting uit ging van minder afhankelijk zijn van de drivers , en het lijkt er dan toch op dat drivers cruciaal zijn voor Vega.
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 01:07:
[...]

Dat haal ik weg uit de hele ontwikkeling naar DX12 en Vulkan, opengl , de bedoeling is om meer op de "bare metal" te zitten waar de drivers minder hacks hoeven toe te passen om games werkend te krijgen, de developer krijgt meer verantwoordelijkheid etc.

Dat is toch een duidelijke weg die ze zijn ingegaan ?
Dat klopt. AMD en vooral Vega 10 is dan ook helemaal ruk in DX12 en Vulkan t.o.v. nVidia :+ In DX11 maken ze dat dan weer goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@DaniëlWW2 80°C open case en geforceerde koeling @1.4GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Damic schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 20:25:
@DaniëlWW2 80°C open case en geforceerde koeling @1.4GHz
Dat valt dan mee, behalve dat die alsnog downclocked...
Het lijkt dus geen temps te zijn maar powerdraw. Verder klinkt de koeler als een tornado of? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

The Radeon Vega Frontier Edition 16GB Air Cooled Review

Radeon Vega Frontier Edition GPU and PCB Exposed

YouTube: Radeon Vega Frontier Edition LIVE Benchmarking

New Performance Benchmarks of AMD's Vega Frontier Edition Surface

Interessante comment bij de review:
June 30, 2017 | 02:16 PM - Posted by Digidi

@Ryan Shrout
Hello i'm the guy who pleased you yesterday to do the triangle test. Thank you for test the triangle test.

If you watched the Video from you and the Video from David Kanter you will racognize that the Tiled Based Rasterizer at Vega isn't switched on. You should Ask AMD why they dont Switch on the main Feature of Vega ?

I was wondering yesterday about the Performance of wega and steaded that there "must be something horrible wrong with the rasterizer" ;) Maybe thats why the Frontier Edition is so slow.

reply

June 30, 2017 | 02:25 PM - Posted by Ryan Shrout

I can inquire, but not sure they will answer quite yet.

[ Voor 196% gewijzigd door Help!!!! op 30-06-2017 21:08 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Fan profiel van AMD blijft ie steken op 50%, het lukt afterburner niet om de fan op manueel te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCharming
Geen radeon software die dat kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Big deal... was bij mijn 5870 kaarten met blower koeler ook zo ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Wacht 564mm2 die? Vega 10 zou toch 500mm2- zijn? Verder zit dit behoorlijk dichtbij Fiji (596 mm2) wat op zijn zachts gezegd niet logisch is gezien de die shrink van 28 naar 14nm...
Verder slaat het ook nergens op als je een grove parallel trekt met Polaris. Ruim tweemaal zo groot, geen verdubbeling van shaders, een HBM geheugencontroller zou kleiner moeten zijn dan eentje voor GDDR5 etc.

Is dit dan wel dezelfde die als de RX Vega?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Dat strookt ook niet met het hebben van de helft van de geheugenbus van Fiji. Wellicht is er meer uitgeschakeld dan ingeschakeld?
nero355 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 20:55:
[...]

Big deal... was bij mijn 5870 kaarten met blower koeler ook zo ;)
Kun je na gaan wat er in je kast geblazen wordt normaal.

[ Voor 87% gewijzigd door madmaxnl op 30-06-2017 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Vega FireStrike benchmark: http://www.3dmark.com/3dm/20784835

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

madmaxnl schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 21:12:
Kun je na gaan wat er in je kast geblazen wordt normaal.
Kwestie van een bigass kast gebruiken met voldoende koeling ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@maratropa
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Pq6DZWq.png Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/M0i7nuX.png Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FfKwzbQ.png
1 opvallende verschijning is dat in de Blenchmark de snelheid op 1.6GHz stond :o

Compubench crashte gewoon :F

[ Voor 6% gewijzigd door Damic op 30-06-2017 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
madmaxnl schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 21:12:
Dat strookt ook niet met het hebben van de helft van de geheugenbus van Fiji. Wellicht is er meer uitgeschakeld dan ingeschakeld?
Dat ook nog ja...
Echt, hoe zijn ze op 500mm+ gekomen? Ik kan me niet voorstellen dat de acht shader pipelines die er kennelijk zouden zijn zoveel extra ruimte innemen. Nu is nm size geen exacte wetenschap maar kom op zeg, het is ongeveer de helft van 28nm naar 14nm...

Alle transistoren iets meer spreiden voor wat hittespreiding, oke. Bijna net zo groot als Fiji op een proces dat dit zou moeten halveren, daar klopt echt niks van. Bij mij roept dit de vraag op of dit niet een andere chip, een speciale professionele, dan de gaming RX Vega gaat krijgen. Vega 11 voor de RX Vega?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Damic schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 20:36:
Fan profiel van AMD blijft ie steken op 50%, het lukt afterburner niet om de fan op manueel te zetten.
MrCharming schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 20:47:
Geen radeon software die dat kan oplossen?
Kan idd via de AMD driver, meeste software heeft nog geen ondersteuning voor Vega, dus het is logisch dat die nog niet goed werken.

Als de lucht die uit de kaart komt niet heel heet is terwijl de GPU belast wordt en de temperatuur van de GPU wel hoog is dan werkt de koeler niet goed. Er moet onder belasting 300W aan warmte afgevoerd worden dat is nu eenmaal veel hitte.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
@Damic thanks! Luxmark is al best ok, ik heb even gechecked en dat is evensnel als mijn 1080 ti het doet. (20.7k) Nou is dat geen high end 1080 ti (msi earo met blower cooler) en ze kunnen sneller, maar geen dramatische score lijkt me. OC'en en de rest van het systeem zal ook wel helpen, 1080 ti's zitten tussen de 20k en 27k:

http://www.luxmark.info/t...uxBall%20HDR/OpenCL/GPU/1

Als je zin hebt er zijn ook nog een paar andere scenes in luxmark.

Indi-nogo dus :)

En Blenchmark was een beetje voor de grap, er zit veel verschil tussen de cuda en opencl renderer van cycles geloof ik, en is niet goed geoptimaliseerd voor recente amd gpu's, dus niet echt goed vergelijkingsmateriaal. Schijnt dat AMD gpu's daar met een grote tile size ook veel harder gaan..

@-The_Mask- wat me zo opvalt is dat dat dat rooster van de FE zo dicht is aan de achterkant.

[ Voor 5% gewijzigd door maratropa op 30-06-2017 22:20 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-06 04:29
Sp3ci3s8472 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 15:02:
Waar ze met Ryzen qua marketing het erg goed hebben aangepakt laten ze hier behoorlijk wat steken vallen :(.

Mocht de kaart inderdaad een stuk sneller zijn dan de FE editie, dan vind ik het een hele domme move om eerst de FE uit te brengen die qua game prestaties erg summier is.
Ik kan mij overigens niet voorstellen dat ze een tweede Fiji uitbrengen, met dezelfde tekortkomingen. Met Polaris hebben ze een leuke kaart.
Slechter dan Fiji vind ik het niet. Fiji was al geflopt voor hij uitkwam met zijn slechts 4GB geheugen.

Er zullen wel goede redenen zijn waarom AMD eerst de FE uitbrengt. Ik kan mij voorstellen dat drivers schrijven voor een pro-kaart gemakkelijker is dan voor een game-kaart. Niet vergeten dat HBM2 slecht beschikbaar was/is en AMD daardoor waarschijnlijk niet veel tijd gehad heeft voor de driver. Ik denk dat ze nu als een malle de driver aan het schrijven zijn voor RX Vega om er alles uit te persen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCharming
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 22:04:
[...]

Dat ook nog ja...
Echt, hoe zijn ze op 500mm+ gekomen? Ik kan me niet voorstellen dat de acht shader pipelines die er kennelijk zouden zijn zoveel extra ruimte innemen. Nu is nm size geen exacte wetenschap maar kom op zeg, het is ongeveer de helft van 28nm naar 14nm...

Alle transistoren iets meer spreiden voor wat hittespreiding, oke. Bijna net zo groot als Fiji op een proces dat dit zou moeten halveren, daar klopt echt niks van. Bij mij roept dit de vraag op of dit niet een andere chip, een speciale professionele, dan de gaming RX Vega gaat krijgen. Vega 11 voor de RX Vega?
Zit jij nou de suggestie te wekken dat RX vega en FE twee totaal verschillende chips zijn en dat AMD dit al die tijd geheim heeft gehouden? :o |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
MrCharming schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 22:56:
[...]

Zit jij nou hier gewoon de suggestie te wekken dat RX vega en FE twee totaal verschillende chips zijn en dat amd dit al die tijd geheim heeft gehouden? :o |:(
Zie jij een alternatief? Ik kan het echt niet hard maken maar het zou niet eens helemaal gestoord zijn.
Het overgrote merendeel van de chip zijn de CU's, en dat zijn er net zoveel als Fiji had namelijk 64. Geheugencontroller is klein, geheugenbus is veel kleiner dan Fiji waardoor dit ook relatief minder oppervlakte langs de randen in zou moeten nemen.

De vier duidelijke blokken in het midden kan je wel onderscheiden. Dat zijn de vier shader pipelines, en daar zitten de 64 CU's/4096SP. Dat zal nu ongeveer de helft zo groot zijn. Nemen we het nog ruim, dan zal dit iets van 300mm2 zijn voor Vega 10, terwijl de gehele die hierr 596mm2 is. Waar komt de andere 250mm dan vandaan? De randen met onderdelen zoals de geheugencontroller zullen eerder kleiner zijn dan groter.

Afbeeldingslocatie: https://www.hardwareluxx.de/images/stories/newsbilder/aschilling/2016/Die-Shot-AMD-Fiji-10.jpg

Het zou ook verklaren waarom Raja heeft gezegd dat RX Vega veel meer geoptimaliseerd is voor gaming, en bepaalde SKU's sneller zouden zijn. Als je onnodige GPGPU onderdelen van de die afschopt, dan kan je het verbruik drastisch laten dalen, en de clocks omhoog gooien.

Ik snap ook niet dat niemand ooit deze vraag heeft gesteld, en ik ook niet. We weten al een halfjaar dat het een chip is die richting Fiji zou gaan qua SP's/CU's, en rond de 500mm2 zou zitten. Dat klopt gewoon niet omdat er een flinke die shrink tussen zit. De enige verklaring zou zijn dat de transistoren voor NCU flink groter zijn dan die voor GCN, en dat stookt weer niet met de die shrink. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:17

edward2

Schieten op de beesten

Als de Vega FE niet model staat voor wat er voor de RX-variant te verwachten is op gaming gebied, of dat er nog zaken niet functioneren en/of hardware verschillen zijn, had ik toch echt wat beter gecommuniceerd als AMD zijnde. Ze hadden van mijlenver kunnen zien dat dat de FE met gaming getest zou worden, omdat deze het ondersteund. Anderzijds, als de retailers al weten wat de RX echt kan, dan heeft het voor de afzet ook niet veel invloed, en voor ons ook niet, want in dat geval zitten we hoogstens een paar weken in de rats.

Ik vind het iig een hele rare gang van zaken...., maar ook wel weer vermakelijk.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
edward2 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 23:33:
Als de Vega FE niet model staat voor wat er voor de RX-variant te verwachten is op gaming gebied, of dat er nog zaken niet functioneren en/of hardware verschillen zijn, had ik toch echt wat beter gecommuniceerd als AMD zijnde. Ze hadden van mijlenver kunnen zien dat dat de FE met gaming getest zou worden, omdat deze het ondersteund. Anderzijds, als de retailers al weten wat de RX echt kan, dan heeft het voor de afzet ook niet veel invloed, en voor ons ook niet, want in dat geval zitten we hoogstens een paar weken in de rats.

Ik vind het iig een hele rare gang van zaken...., maar ook wel weer vermakelijk.
Deze hele release, en de aanloop hiernaartoe is een grote puinzooi. Dit zou er ook nog wel bij kunnen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Juist * Damic is terug :+
Vega is verhuisd naar de CrunchBak maar eerst nog gedemonteerd en aardappelfoto's getrokken :(

Fury/Vega
* Volgens mij zijn de gpu's packages hetzelfde want de koeler van de fury x past op de vega core
* andere (meer) layout van de power rails
* hbm2 is groter in afmetingen

Nu die aardappel foto's online krijgen :(

Edit: mmmh dat is raar, nu regelt ie mooi zijn fan speed tussen de 70 en de 80°C :? als ook 1.6GHz continu *O*

[ Voor 13% gewijzigd door Damic op 01-07-2017 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 23:39:
[...]

Deze hele release, en de aanloop hiernaartoe is een grote puinzooi. Dit zou er ook nog wel bij kunnen. :P
Het is toch onbegrijpelijk dat zo'n bedrijf, dat mensen in dienst heeft om de release te coördineren/begeleiden op marketinggebied, het op deze manier ten uitvoer brengen.... 8)7

Het beeld wat ik van AMD heb, is rainman, de onbegrepen intellectuele/briljante autist, en die heeft voor altijd mijn hart gestolen, maar ik word nu wel erg op de proef gesteld :D

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-08 15:00
Maar 564mm2 is echt enorm! Dat is 2.4x Polaris10! En het loopt ook nog eens sneller. Maar toch 1000punten minder dan RX580CF in TimeSpy. (wat dan wel weer exact meeschaalt op het core aantal)

80% groter en 67% meer verbuik dan een 1080. Maar toch vergelijkbare prestaties?

Helaas moeten we wachten op Vega RX :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 19:57:
[...]

Nogal ja. Net boven een Fury X en rond een overclockte GTX1070...
Kan AMD nu werkelijk echt geen stock koeler ontwerpen die niet volslagen waardeloos is? Je zou toch denken dat ze hun lesje hadden geleerd bij de R9 290(X)...

Ik hoop echt dat RX Vega aftermarket koeling only is op deze manier...
Verder, had je ook gezien hoe ver de clockspeeds inzakte? :)
Is het niet Sapphire die de stock koelers ontwerpt van AMD? Van dat bedrijf mag je toch meer verwachten. Ik heb zelf een Sapphire HD7950, dual fan koeler en is best goed.

Idd stock koelers van AMD trekken telkens op niets: te luid en slechte koeling. Dat doet nVidia veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Fredi schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 00:20:
[...]

Is het niet Sapphire die de stock koelers ontwerpt van AMD? Van dat bedrijf mag je toch meer verwachten. Ik heb zelf een Sapphire HD7950, dual fan koeler en is best goed.

Idd stock koelers van AMD trekken telkens op niets: te luid en slechte koeling. Dat doet nVidia veel beter.
Niet dat ik weet. Maar Nvidia is ook niet best qua koelers. Het is alleen niet volslagen waardeloos zoals bij AMD. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ik merk het dat de drivers niet echt 90% zijn. Als ik de powerlimiet aanpas dan crasht ie maar naderhand is die wel in geladen :/ alsook gaat de fan ineens naar 100% :? en doet ie lekker 1528MHz

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:51
Vergelijk deze kaart aub niet teveel met RX Vega.
Damic schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 00:26:
Ik merk het dat de drivers niet echt 90% zijn. Als ik de powerlimiet aanpas dan crasht ie maar naderhand is die wel in geladen :/ alsook gaat de fan ineens naar 100% :? en doet ie lekker 1528MHz
Zou je aub alle benchmarks van NiceHash(.com) willen draaien? Benieuwd hoe hij is in crypto mining.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@The Source Slecht hij crasht :( edit: eens proberen op +0% Power limit
Edit2: Resultaat *O* maar het is zwak -O- wrs omdat de miners nog niet zijn geoptimaliseerd voor de kaart.

DaggerHashimoto (sgminer): heb 1x 26MH/s gezien maar voor de rest crasht ie goed voor 0.0015BTC/dag
Decred (sgminer): 2.52 GH/s (0.00092385BTC/dag)
Cryptonight (sgminer): 900kH/s (0.00080831BTC)/dag
Lbry (sgminer): 0.27 GH/s (0.00102803BTC/dag)
Pascal (sgminer): 1.590 GH/s (0.0013988BTC/dag)

X11Ghost(sgminer): 10.6MH/s (0.00069266BTC/dag)

[ Voor 153% gewijzigd door Damic op 01-07-2017 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, de koers is weer iets gedaald, het was nogal lang rotsvast op 0,9. Ik vind vermenigvuldigen met 0,88 gemakkelijker dan dit omrekenen naar de deler en dan delen. Als je USD to euro intypt bij Google dan krijg je direct de wisselkoers. Het is absurd dat het importeren aanzienlijk minder kost dan wanneer je het hier koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
@The Source Ik denk dat ik al genoeg weet nu. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

The Source schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 01:01:
Ik hoop het ...

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Damic, toevallig Deus Ex op je schijf en een mogelijkheid deze te draaien op 4 of 5K met max IQ?
En of Ark, of heb je helemaal geen 3d materiaal? Waar heb je hem gekocht?

[ Voor 28% gewijzigd door edward2 op 01-07-2017 01:52 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damic schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 17:41:
[...]

[afbeelding]
Proficiat. Wil jij eens testen of dat de kaart aan tile based rendering doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Verwijderd schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 01:51:
[...]

Proficiat. Wil jij eens testen of dat de kaart aan tile based rendering doet?
Hoe kan je dat zien?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee maar RS van PCP draaide gisteren een programma waarmee je dat zou moeten kunnen zien volgens de persoon die hem ertoe aanzette om dat te doen. Ik hoop dat iemand hier kan vertellen hoe je dat precies test. Anders kunnen we dat misschien wel te weten komen met wat zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Verwijderd schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 01:54:
[...]

Geen idee maar RS van PCP draaide gisteren een programma waarmee je dat zou moeten kunnen zien volgens de persoon die hem ertoe aanzette om dat te doen. Ik hoop dat iemand hier kan vertellen hoe je dat precies test. Anders kunnen we dat misschien wel te weten komen met wat zoeken.
Ik ben idd wel benieuwd of dat misschien een oorzaak is voor de belabberde game perf. Ik hoop het van harte..

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Waarom niet? Drivers? Betere koeler en kloksnelheden? Beiden :+ ?

[ Voor 13% gewijzigd door madmaxnl op 01-07-2017 05:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
@The Source Kun je wat meer opheldering geven omtrent slecht presteren van Vega FE in games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredi
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 00:24:
[...]

Niet dat ik weet. Maar Nvidia is ook niet best qua koelers. Het is alleen niet volslagen waardeloos zoals bij AMD. :P
Ik heb nog een 8800GTX van Asus met blower cooler gehad. Ik weet niet of het de stock koeler van nVidia was maar ding was zeer kwaliteitsvol en dan ook niet licht. Zo maken ze ze de dag van vandaag niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Fredi schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 22:52:
[...]

Slechter dan Fiji vind ik het niet. Fiji was al geflopt voor hij uitkwam met zijn slechts 4GB geheugen.
Hoezo, wat had je aan nóg meer geheugen in een tijd dat 2GB en 3GB de norm waren voor high-end ?

Ik zie weinig games goed gebruik maken van GPU geheugen. Ik heb met mijn GTX 1080 8GB nu af en toe 1-2 seconden pauzes in The Division (anderhalf jaar oud), die ik met mijn 290X 4GB niet had. Dat met 16GB RAM en een PCIe NVMe SSD. Fatsoenlijk meten kan je het ook niet, er zijn genoeg games die het geheugen (nutteloos) vol steken met cached data en deze niet clearen, er zijn er die juist heel conservatief omgaan met geheugen.

Het heeft mogelijk nut als je 4K resolutie hebt, hoge resolutie textures ("very high", "ultra", "4k" of wat ze het ook noemen) en daar was de Radeon 290-series helemaal niet voor bedoeld toen deze uitkwam eind 2013. Toen de Radeon 290X 8GB later uitkwam, zag je dit: http://www.tweaktown.com/...maxed-settings/index.html
When it came to Middle-earth: Shadow of Mordor, we were able to turn 200% super sampling on, which had our GPUs rendering the game at 8K, or 7680x3420. This is a mammoth resolution, some eight times the resolution of 1080p. Our 8GB cards handled it without much of an issue, and while there might not be huge frame rates - just 7FPS minimum and 23.6FPS average, it ran OK.

[ Voor 22% gewijzigd door Phuncz op 01-07-2017 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@edward2 ik heb helemaal geen games. Ik heb de kaart gekocht bij Scan in de UK.

Echt spijtig van het het standaard fan profiel, ding blijft steken bij 85°C op 41% aansturing

[ Voor 60% gewijzigd door Damic op 01-07-2017 08:34 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrCharming
https://www.reddit.com/r/...dont_compare_vega_fe_too/

Wat heb je nou weer gezegd 8)7

Zeg eens dat Vega 1080Ti SLI gaat verslaan. Gewoon voor de grap, om te zien waar de grens ligt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

VEGA FE:
Ha heb het gevonden. Als je de bios switch op 2 zet (richting de voedingsconnectoren) dan heeft ie een dynamische fan snelheid en gaat ie boven de 41% fan aansturing en blijven de temps tussen 75°C en 80°C hangen *O*

Als je dan in Afterburner de Power limit op 20% dan gaat ie een tijdje tussen 1.4 en 1.5GHz hangen en dan crasht ie :(

Edit blijkbaar alleen als je een Miner opzet, RC5 is veel gerieflijker.

Edit2: wtf is dat met die driver |:( gaat de fan snelheid dynamisch omhoog ineens stopt ie met regelen en gaat ie terug naar 40% aansturing 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door Damic op 01-07-2017 10:17 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:51
Waarom denk ik dat de performance niet te vergelijken is?

Vega FE is niet voor gaming, dit heeft AMD ook al aangegeven. Dat er een gaming mode in de drivers is is enkel om content creators een preview te geven, FPS boeit dan niet.

Aangezien RX Vega nog niet gelanceerd is hebben ze ook nog meer tijd om de driver / firmware te fine-tunen. Daarbij misschien hebben ze de Vega FE driver wel opzettelijk gebottlenecked, ze konden er immers van uit gaan dat iedereen op de performance van Vega FE duikt en (voorbarige) conclusies gaat trekken. Het beste bij dit soort product lanceringen is om last moment je concurrentie op de hoogte te stellen. Nu is NV niet dom en zullen zij ook wel kunnen extrapoleren waar VEGA RX terecht komt qua performance, maar zij kennen de prijs niet.

Daarbij kijk naar de benchmarks waarvoor Vega FE bedoeld is, als je deze ziet waarom ze RX Vega veel anders performen?

En zucht, ik heb geen inside informatie, ook niet over de final performance van Vega want dit zal afhangen van de launch drivers. Dit is allemaal gebaseerd op logisch denken. Waarom nieuws maken als er geen nieuws is..... Dit is een persoonlijke mening en daarbij vertel ik geen NDA info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
The Source schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 09:49:

Vega FE is niet voor gaming, dit heeft AMD ook al aangegeven. Dat er een gaming mode in de drivers is is enkel om content creators een preview te geven, FPS boeit dan niet.

Aangezien RX Vega nog niet gelanceerd is hebben ze ook nog meer tijd om de driver / firmware te fine-tunen. Daarbij misschien hebben ze de Vega FE driver wel opzettelijk gebottlenecked, ze konden er immers van uit gaan dat iedereen op de performance van Vega FE duikt en (voorbarige) conclusies gaat trekken. Het beste bij dit soort product lanceringen is om last moment je concurrentie op de hoogte te stellen. Nu is NV niet dom en zullen zij ook wel kunnen extrapoleren waar VEGA RX terecht komt qua performance, maar zij kennen de prijs niet.

Daarbij kijk naar de benchmarks waarvoor Vega FE bedoeld is, als je deze ziet waarom ze RX Vega veel anders performen?

En zucht, ik heb geen inside informatie, ook niet over de final performance van Vega want dit zal afhangen van de launch drivers. Dit is allemaal gebaseerd op logisch denken. Waarom nieuws maken als er geen nieuws is..... Dit is een persoonlijke mening en daarbij vertel ik geen NDA info.
MSI heeft dus nog geen RX Vega kaart in handen ? (zou boeiend zijn om te weten.)

Of misschien dan wel, maar er zijn nog geen drivers voor handen. (maw je bent geforceerd Vega FE drivers te gebruiken op RX Vega, als dat al mogelijk is.)

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij heeft al aangegeven dat MSI bezig is het hun custom versie van RX Vega. Echter is productie in Azië, hier richten ze zich op marketing.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Source schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 09:49:

Volgens mij was er iemand van AMD die aangaf dat de driver niet "gimped" zijn maar gewoon wat ouder. Beetje een vaag statement maar ze houden niks opzettelijk achter lijkt hij te zeggen

[Quote]Dit is een persoonlijke mening en daarbij vertel ik geen NDA info.[/quote[

Hehe ben je jezelf nu aan het indekken omdat je woorden de laatste tijd het inter op worden geslingerd ? :p

Je weet vast meer dan je mag zeggen !

Verwacht je nogsteeds een zeer competatief product tegenover de 1080ti/titan xp ?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2017 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Ja, hij komt op 20mm bij 26mm dus 520mm2. Verder een vrij typische blower cooler. Het werkt, dat is het ook wel.
Fredi schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 06:21:
Ik heb nog een 8800GTX van Asus met blower cooler gehad. Ik weet niet of het de stock koeler van nVidia was maar ding was zeer kwaliteitsvol en dan ook niet licht. Zo maken ze ze de dag van vandaag niet meer.
Tja, die dingen werden toch zo heet dat ze er uiteindelijk kapot aan gingen? :+
Verder gebruikten die ook heel wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Laatst online: 11-09 15:01

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 10:35:
[...]

Tja, die dingen werden toch zo heet dat ze er uiteindelijk kapot aan gingen? :+
Verder gebruikten die ook heel wat minder.
Ze gingen uiteindelijk allemaal stuk omdat er loodvrij soldeer werd gebruikt in de BGA. Dat kan totaal niet tegen schommelingen in temperatuur. Al wordt de kaart maar 60 graden, het soldeer wordt bros en zal uiteindelijk barsten, met als gevolg een dode kaart.

Dat had niks met de koeler te maken.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Laatst online: 11-09 20:28
Sterker nog, de meeste (reference) videokaarten worden tegenwoordig warmer dan de kaarten uit die tijd... Ook niet heel gek, want met een 8800GTX zat je system(!) consumption in zijn geheel onder de 300W (en eerder richting de 250W) :+.

[ Voor 38% gewijzigd door Paprika op 01-07-2017 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Blaat schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 10:54:
[...]

Ze gingen uiteindelijk allemaal stuk omdat er loodvrij soldeer werd gebruikt in de BGA. Dat kan totaal niet tegen schommelingen in temperatuur. Al wordt de kaart maar 60 graden, het soldeer wordt bros en zal uiteindelijk barsten, met als gevolg een dode kaart.

Dat had niks met de koeler te maken.
Het werd wel problematischer naarmate de kaart door grotere hitteverschillen ging, dus het had wel invloed. Neemt niet weg dat het behoorlijk smerig was van Nvidia. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Damic https://github.com/nlguillemot/trianglebin/releases

Dat is het programma dat David Kanter vorig jaar geschreven heeft om de binning van Maxwell te testen. De vraag is of dit überhaupt iets laat zien met Vega, omdat AMD een andere methode gebruikt.

Ze hebben wel een hele berg patenten aan gevraagd, waaronder een stel met betrekking tot binning en rasterizing. De kans is gewoon groot dat de huidige driver gewoon in een "fallback" modus draait waarbij hij de chip als Fiji behandelt om compatibiliteit met games te garanderen. Dat betekent automatisch ook dat er geen optimalisaties voor de frontend veranderingen in zitten, dat de rasterizer op de "oude" manier werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Werelds schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 12:02:
@Damic https://github.com/nlguillemot/trianglebin/releases

Dat is het programma dat David Kanter vorig jaar geschreven heeft om de binning van Maxwell te testen. De vraag is of dit überhaupt iets laat zien met Vega, omdat AMD een andere methode gebruikt.

Ze hebben wel een hele berg patenten aan gevraagd, waaronder een stel met betrekking tot binning en rasterizing. De kans is gewoon groot dat de huidige driver gewoon in een "fallback" modus draait waarbij hij de chip als Fiji behandelt om compatibiliteit met games te garanderen. Dat betekent automatisch ook dat er geen optimalisaties voor de frontend veranderingen in zitten, dat de rasterizer op de "oude" manier werkt.
En voor de RX gaat dat heel anders zijn neem ik aan? :)
Daarnaast blijft het raadsel van de die size staan. Ik kan nog steeds niet plaatsen hoe die chip nauwelijks kleiner is geworden dan Fiji met een enorme die shrink, voor dezelfde 4096SP/64CU's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 12:08:
En voor de RX gaat dat heel anders zijn neem ik aan? :)
Daarnaast blijft het raadsel van de die size staan. Ik kan nog steeds niet plaatsen hoe die chip nauwelijks kleiner is geworden dan Fiji met een enorme die shrink, voor dezelfde 4096SP/64CU's.
Ik ga er wel van uit dat er iets verandert ja.

Met deze specificaties en de cijfers die we zien klopt er gewoon heel duidelijk iets niet. Hij presteert niet eens als een snellere Fury X - de 35-40% hogere kloksnelheid komt er bij PCPer niet eens uit. Behalve dan als je naar FO4 op 1440p kijkt, daar ligt hij gewoon 100% gelijk met een 1080 Ti; en op 2160p kakt het dan weer in. Dat is voor mij een overduidelijk teken dat er iets niet lekker gaat in de pipeline ;)

De die size is wel een raadsel. Hij is gewoon een 30% groter dan ik zou verwachten van een gekrompen Fiji. Die zat net onder de 600mm² - kijkend naar de verhoudingen tussen Polaris, Tonga en Hawaii zou een pure shrink niet ver onder de 400mm² uit komen. Waar dan ineens de rest van de ruimte voor wordt gebruikt snap ik niet. Zo veel ruimte kunnen ze niet nodig hebben voor de wijzigingen.

We zullen het binnenkort wel zien, het is en blijft AMD waar we het over hebben. Wat de CPU afdeling deze keer goed deed qua marketing, heeft RTG volledig verprutst. Polaris zijn ze ook veel te vroeg gaan marketen; en dan ook nog op de verkeerde manier, waardoor er velen allerlei dingen verwachtten (2x1080 performance uit 232mm² zand!11!!) waarvan een beetje kenner wel doorhad dat dat niet ging gebeuren.

Ik ga me nog niet druk maken over wat we nu met Vega FE zien, ik geloof namelijk gewoon niet dat de software klaar is. En ik begin ook steeds meer het idee te krijgen dat dat momenteel het grote probleem is. Het verbruik lijkt aardig op orde te zijn, de power draw balance is in orde. Alles klopt vrij aardig, behalve de performance. En wat we daar van zien spoort simpelweg niet met wat de hardware is, dus dan moet het haast wel aan de software kant liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@Werelds eventjes geprobeerd, en laat niet hetzelfde zien als op de youtube video. De volledige 3hoek word ineens gerenderd in de plaats van een deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Werelds schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 12:26:
[...]

Ik ga er wel van uit dat er iets verandert ja.

Met deze specificaties en de cijfers die we zien klopt er gewoon heel duidelijk iets niet. Hij presteert niet eens als een snellere Fury X - de 35-40% hogere kloksnelheid komt er bij PCPer niet eens uit. Behalve dan als je naar FO4 op 1440p kijkt, daar ligt hij gewoon 100% gelijk met een 1080 Ti; en op 2160p kakt het dan weer in. Dat is voor mij een overduidelijk teken dat er iets niet lekker gaat in de pipeline ;)

De die size is wel een raadsel. Hij is gewoon een 30% groter dan ik zou verwachten van een gekrompen Fiji. Die zat net onder de 600mm² - kijkend naar de verhoudingen tussen Polaris, Tonga en Hawaii zou een pure shrink niet ver onder de 400mm² uit komen. Waar dan ineens de rest van de ruimte voor wordt gebruikt snap ik niet. Zo veel ruimte kunnen ze niet nodig hebben voor de wijzigingen.
Ik zou Polaris, Tonga etc niet als voorbeeld pakken. Allemaal GDDR5 en dus meer ruimte nodig voor de geheugencontroller op de die. Fiji door de helft en een iets ruimere verdeling van de hardware voor hitteafvoer en hogere clocks lijkt me realistischer. Kom je eerder rond de 350mm2 terecht. Presteert die dan in de buurt van de Ti of matched die, dan is het een verdomt goede GPU. Blijft de vraag wat er allemaal op de Vega 10 die zit, wat niet nodig is voor gaming, en of de theorie klopt die ik gisteren opperde, namelijk dat RX Vega de Vega 11 GPU gebruikt. Dat zou heel wat verklaren. :)
We zullen het binnenkort wel zien, het is en blijft AMD waar we het over hebben. Wat de CPU afdeling deze keer goed deed qua marketing, heeft RTG volledig verprutst. Polaris zijn ze ook veel te vroeg gaan marketen; en dan ook nog op de verkeerde manier, waardoor er velen allerlei dingen verwachtten (2x1080 performance uit 232mm² zand!11!!) waarvan een beetje kenner wel doorhad dat dat niet ging gebeuren.
Dat zou wat zijn geweest ja. :P
Het is niet eens dat Polaris nu zo slecht is, verre van, maar het is echt een mainstream GPU.

Verder zou je toch denken dat het kleine AMD van nu een marketingafdeling heeft die over de gehele lijn functioneert. Dit is al maanden hopeloos. Gewoon niks zeggen tot mei/juni was beter geweest, en dan aankondigen dat er een FE editie komt, server, deeplearning, en apart een RX Vega voor gamers. Weet iedereen waar ze aan toe zijn. Dit is geen raketwetenschap, of beter gezegd, microchip wetenschap. :+

Kopieer gewoon hoe Nvidia het doet, want het werkt...
Ik ga me nog niet druk maken over wat we nu met Vega FE zien, ik geloof namelijk gewoon niet dat de software klaar is. En ik begin ook steeds meer het idee te krijgen dat dat momenteel het grote probleem is. Het verbruik lijkt aardig op orde te zijn, de power draw balance is in orde. Alles klopt vrij aardig, behalve de performance. En wat we daar van zien spoort simpelweg niet met wat de hardware is, dus dan moet het haast wel aan de software kant liggen.
Ik plaatste er meteen al twijfels bij, maar denk dat er nog wel meer speelt met de FE. Eigenlijk hardware die er niet zal zijn bij RX Vega waardoor temperatuur en power draw omlaag zouden kunnen gaan, en clocks omhoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik hoop dat jullie gelijk hebben ;)

Maar even ter vergelijking, ik hoopte ook dat RBR aan het sandbaggen was tijdens de training :F wat kwam ik daar bedrogen uit...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blaat
  • Laatst online: 11-09 15:01

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 11:52:
[...]

Het werd wel problematischer naarmate de kaart door grotere hitteverschillen ging, dus het had wel invloed. Neemt niet weg dat het behoorlijk smerig was van Nvidia. ;)
Niet ze schuld van NVidia maar van de RoHS eisen. Gelood soldeer is op de lijst van verboden materialen terecht gekomen onder het mom van milieubescherming.

Dat AMD daar destijds geen last van had was omdat ze veel later waren dan NVidia met het invoeren van de regels. Ze hebben toen de tijd gehad om maatregelen te treffen om het effect te vertragen. Maar nog steeds heeft AMD er ook last van.

Het beste voorbeeld is nog wel de RRoD van de Xbox360 en de YLoD van de PS3. Allemaal resultaten van de zelfde milieueisen.

Veel van de RX2xx en RX3xx kaarten die nu het hoekje omgaan hebben ook dat probleem er aan ten grondslag liggen.

Je kan het proces ernstig vertragen door de deltaT te verlagen, de soldeerpunten te verdikken en een evenredig mogelijke druk op de BGA aanbrengen, maar uiteindelijk is dat allemaal slechts uitstel.

Ook andere elektronica lijden hieronder. Ikzelf worstel enorm met dit probleem in de luchtvaart, waar we moeten vechten om gelood soldeer te kunnen blijven gebruiken in de motorbekabeling. Als er iets is wat je niet wil is een uitvallende FADEC tijdens het vliegen.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Pagina: 1 2 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.