Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Perez heeft geluk dat Ocon zo reageerde. Als Ocon had gelift en de linkervoorband van Ocon was tegen de rechterachterband van Perez gekomen (en voorband Ocon voor achterband Perez), dan was Perez gelanceerd: rechterkant van de auto van Perez omhoog, dus rechts 0 grip, links nog wel en dan was'ie rechtsaf de muur ingegaan (of er overheen).3x3 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 23:36:
[...]
Ik vraag mij af of andere coureurs wel willen rijden met een coureur als Perez, die collega's maar al te graag met 300km/u frontaal de muur in stuurt onder het mom van ik blijf op mijn racelijn,
Een heel naar mannetje.
Wellicht hadden we dan een goede toepassing van de Halo kunnen zien.
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
- wat blijft Spa toch een mooi circuit. Volgend jaar toch maar een weekendje ardennen plannen.
- de fitties tussen perez en ocon... Moet perez zich niet neerleggen bij het feit dat ocon sneller is dan hij. Dat je tegen elkaar rijdt ok en dat het om een positie gaat snap ik ook nog wel. Maar iemand daardoor in de muurdrukken gaat m.i. toch wel wat ver. Wat dat betreft karma dat hij dan zijn band lek rijdt en vervolgens wegzakt uit de top 10.
dan kwestie max... wat zuur voor die jongen. Elke keer als hij uitvalt pakt ricciardo p3. Lijkt wel een verband tussen te zitten. Dit kun je niet pech blijven noemen. Dat je door een ander van de baan wordt gekegeld is een racen maar de betrouwbaarheid van zijn wagen is toch meer iets wat je zou verwachten bij een mclaren, sauber maar zeker niet iets van een team als redbull.
Nu op naar Monza. Daar zal RB het lastig hebben ivm een lage topsnelheid.... zou bijna zeggen focus je alvast op volgend seizoen en ga op de cruise control de rest van het seizoen door... zoek een betrouwbare krachtbron die echt de concurrentie kan aangaan met mercedes en ferrari...
...
Dat is natuurlijk geen oplossing, je vergroot daar alleen maar de onbetrouwbaarheid mee. Nu zitten ze aan de veilige kant omdat de motoren zo veel races mee moeten gaan. Als je voor elke sessie een nieuwe motor in kunt zetten bouwen ze natuurlijk motoren die maximaal presteren en bij 306km uit elkaar ploffen.FastFred schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 20:52:
Oplossing voor de betrouwbaarheidsproblemen? Motoren limiet per seizoen er af. Een motor voor de trainingen, een kwali-motor en een motor voor de race die je bij de finish in de kliko kunt mikken of voor de volgende training kunt gebruiken.
Juist daarom ben ik trouwens wel voorstander van je voorstel. Want voor de spanning in de races zou het natuurlijk mooi zijn als er een aantal een rekenfoutje maken en dat het ding al bij 302km ploft. Dat vlak voor het einde de complete tussenstand nog even veranderd
Maar dat hoeft natuurlijk niet. Een autofabrikant geeft ook aan dat een distributieriem 120.000km moet mee gaan, maar daar zit echt geen teller op. Die ontwerpen ze zo dat ie 130 of 140.000km mee kan (afhankelijk van omstandigheden dan)Richard117 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 08:39:
[...]
Dat is natuurlijk geen oplossing, je vergroot daar alleen maar de onbetrouwbaarheid mee. Nu zitten ze aan de veilige kant omdat de motoren zo veel races mee moeten gaan. Als je voor elke sessie een nieuwe motor in kunt zetten bouwen ze natuurlijk motoren die maximaal presteren en bij 306km uit elkaar ploffen.
Zoals Keith Duckworth ooit zei "In any racing engine, the nearer you are to it disintegrating, the better it's performance will be"
Oftewel, bouw een motor die 500km volle bak kan knallen.
[ Voor 5% gewijzigd door FastFred op 28-08-2017 08:57 ]
Volgens mij mis je hier een beetje het doel waar een straatauto en waar een raceauto voor gebouwd wordtFastFred schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 08:56:
[...]
Maar dat hoeft natuurlijk niet. Een autofabrikant geeft ook aan dat een distributieriem 120.000km moet mee gaan, maar daar zit echt geen teller op. Die ontwerpen ze zo dat ie 130 of 140.000km mee kan (afhankelijk van omstandigheden dan)
Zoals Keith Duckworth ooit zei "In any racing engine, the nearer you are to it disintegrating, the better it's performance will be"
Oftewel, bouw een motor die 500km volle bak kan knallen.
Dan vraag ik me af of het een goede stap zou zijn voor Verstappen... Een chassis bouwen kunnen ze wel bij RB tenslotte.hoevenpe schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 15:42:
Zou Red Bull een motordeal kunnen sluiten met Mercedes met als ruil VER-BOT?
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Gaat ook niet gebeuren. Dan zou de Red Bull sterker worden dan de Mercedes zelf, never gonna happen.ATS schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 09:27:
[...]
Dan vraag ik me af of het een goede stap zou zijn voor Verstappen... Een chassis bouwen kunnen ze wel bij RB tenslotte.
In Monza komt er een gridstraf zodat Renault er een nieuwe motor in kan leggen die dan in Singapore de geest geeft en Ricciardo voor de 7e keer naar het podium kan.koentjuh1987 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 08:35:
Nu op naar Monza. Daar zal RB het lastig hebben ivm een lage topsnelheid.... zou bijna zeggen focus je alvast op volgend seizoen en ga op de cruise control de rest van het seizoen door... zoek een betrouwbare krachtbron die echt de concurrentie kan aangaan met mercedes en ferrari...

Behalve Honda en Renault is er niets anders. En Mercedes en Ferrari gaan echt geen motoren leveren aan RB. Met een nieuwe motorleverancier neem je echt een giga risico (zie McLaren).
Die Renault moeten ze gewoon op orde krijgen; ze hebben er eerder 4x een wereldtitel mee gehaald al was de motor toen ook de zwakste schakel van het hele pakket. Het chassis compenseerde toen het iets lagere motorvermogen. Vettel moest het toen ook van z'n gridpositie hebben, omdat vooral de bochtensnelheid hoog was, maar niet de rechtelijnsnelheid.
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
En dan denken mensen dat CPZ wel een F1 race kan hosten, hahaha.
Tja, stom natuurlijk van Kimi dat 'ie niet even van z'n gas ging, maar het dubbel geel was ook wel behoorlijk onzinnig. Enkel geel was meer dan genoeg geweest. Jammer, kost Ferrari toch weer kostbare punten. Verder wel een vermakelijke race, genoeg actie althans en Vettel kon redelijk aanhaken bij Hamilton. Na de SC had ik stiekem wel meer verwacht maar goed, nieuwe kansen op Monza
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Jos Verstappen haalt uit naar Red Bull na deceptie zoon Max op Spa
Ik weet het sensatie media maar toch er worden hier wel rake klappen uitgedeeld.
"Het materiaal is gewoon niet goed, klaar. Zég dat dan gewoon tegen de pers, draai er niet omheen. Het is gewoon klote op deze manier."
Gefrustreerde Verstappen: 'Ik hou dit niet lang meer vol'"Ze moeten maar zelf weten hoe ze het aan gaan pakken, maar het gaat niet lang meer duren op deze manier. Dat voel ik wel aan. We moeten straks maar eens met de rest van het team gaan praten en kijken wat zij te zeggen hebben."
Als ik dit bovenstaand zo allemaal lees, dan denk ik dat Red Bull nu toch wel iets moet gaan doen.De Limburger viel eerder dit seizoen uit in de Grands Prix van Bahrein, Spanje, Canada, Azerbeidzjan en Oostenrijk. "Dit hou ik niet lang meer vol. Dat ik wel zal moeten? Ik moet helemaal niks", zei hij gefrustreerd.
Want het lijkt er heel erg op dat de familie Verstappen het wel aardig heeft gehad met Red Bull...
De artikelen op NU.nl zijn gewoon click-bait spin-offs van de interviews met Jos & Max op o.a. Ziggo. (die hier ook gepost zijn.)CrazyFool schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:25:
Even een crosspost uit het algemene topic
Jos Verstappen haalt uit naar Red Bull na deceptie zoon Max op Spa
Ik weet het sensatie media maar toch er worden hier wel rake klappen uitgedeeld.
[...]
[...]
Gefrustreerde Verstappen: 'Ik hou dit niet lang meer vol'
[...]
Als ik dit bovenstaand zo allemaal lees, dan denk ik dat Red Bull nu toch wel iets moet gaan doen.
Want het lijkt er heel erg op dat de familie Verstappen het wel aardig heeft gehad met Red Bull...
Correct dat ben ik met je eens. Het gaat mij dan ook enkel over de aangehaalde quotes. Hieruit blijkt dat de familie verstappen toch wel enige vorm van wrevel richting het team begint te krijgen.nachtnet schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:28:
[...]
De artikelen op NU.nl zijn gewoon click-bait spin-offs van de interviews met Jos & Max op o.a. Ziggo. (die hier ook gepost zijn.)
Of zie ik dat dan weer verkeerd?
Familie verstappen wil voor een 'topteam' rijden, wat Redbull zichzelf noemt. Daarnaast zijn er nog 2 topteams, waarvan 1 al zijn rijders bevestigd heeft voor volgend seizoen en de andere nog niet. Toch lijkt het me erg stug dat Mercedes Bottas gaat laten gaan (helemaal met Toto in zijn management) voor Verstappen.CrazyFool schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:25:
Als ik dit bovenstaand zo allemaal lees, dan denk ik dat Red Bull nu toch wel iets moet gaan doen.
Dus vraag terugleggen bij Verstappen en co: Waar zou je dan willen rijden?! Lijkt me eigenlijk eerder dat ze aansturen op een setje nieuwe engineers oid, want het is toch gek dat die van Ricciardo het wel voor elkaar krijgen.
[ Voor 14% gewijzigd door Sander op 28-08-2017 10:30 ]
Helemaal met je eens. En ik denk dat er door Red Bull Racing nu toch echt wel in de toekomst dingen anders moeten gaan ipv alles op botte pech te gooien. (Iets met hand in eigen boezem steken).Sander schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:30:
[...]
Familie verstappen wil voor een 'topteam' rijden, wat Redbull zichzelf noemt. Daarnaast zijn er nog 2 topteams, waarvan 1 al zijn rijders bevestigd heeft voor volgend seizoen en de andere nog niet. Toch lijkt het me erg stug dat Mercedes Bottas gaat laten gaan (helemaal met Toto in zijn management) voor Verstappen.
Dus vraag terugleggen bij Verstappen en co: Waar zou je dan willen rijden?! Lijkt me eigenlijk eerder dat ze aansturen op een setje nieuwe engineers oid, want het is toch gek dat die van Ricciardo het wel voor elkaar krijgen.
Ben dan ook erg benieuwd wat er uit de "gesprekken" gaat komen...
Sinds Bottas voor Mercedes heeft Wolff zich teruggetrokken als zaakwaarnemer;Sander schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:30:
[...]
Familie verstappen wil voor een 'topteam' rijden, wat Redbull zichzelf noemt. Daarnaast zijn er nog 2 topteams, waarvan 1 al zijn rijders bevestigd heeft voor volgend seizoen en de andere nog niet. Toch lijkt het me erg stug dat Mercedes Bottas gaat laten gaan (helemaal met Toto in zijn management) voor Verstappen.
http://www.espn.co.uk/f1/...ri-bottas-management-team"It would be a conflict of interest to be involved in the management of a driver and equally being his boss and running the team," he told Sky Sports. "It's something we agreed a long time ago that there wouldn't be a driver that I'm looking after driving in any Mercedes racing car. And that's what's happening."
"Better ask questions before you shoot"
Om 07:30 vanuit Venlo vertrokken, bijrijder bewapend met de verkeersinfo van Google Maps. Op de E42 besloten om er bij Theux af te gaan. Vanuit daar binnendoor naar Spa (dorp, niet het circuit) en vervolgens naar beneden richting Cour en Borgoumont). Deze weg was compleet verlaten en zo kwamen we vanuit het zuid westen Francorchamps binnen. Nog voor het centrum gratis langs de weg geparkeerd (09:15). Vanuit daar was het nog zo'n 1,5 ~ 2 KM lopen naar de hoofd ingang.
Besloten om richting Kemmel straight te lopen, echter was het niet meer mogelijk om beneden bij de heuvel terecht te komen. Besloten om helemaal door te lopen (ingang Malmedy) en via de tunnel naar Pouhon te gaan. Daar kon je via de zijkant wel nog beneden aan het hek komen zodat je vanuit daar de heuvel omhoog kon lopen om een plekje te zoeken. Om 11:15 uiteindelijk een plekje gevonden en na wat graaf werkzaamheden de strandstoeltjes redelijk recht kunnen installeren.
Besloten om 5 ronden voor het einde de spullen te pakken en richting uitgang te lopen. Bij de tunnel onder Eau Rouge was de race afgelopen. Via het circuit zijn we toen naar La Source gelopen (podium interviews waren nog bezig) en doorgelopen naar de uitgang. Besloten dezelfde weg terug te rijden, enkel op de snelweg nog een file gehad bij de wegwerkzaamheden. Desondanks toch nog om 18:15 thuis.
Na Budapest 2015 was dit mijn tweede GP bezoek. Volgend jaar eens kijken of Hockenheim of Oostenrijk een optie is. Ga dan wel weer voor een tribune zodat je wat meer vrijheid hebt om eens wat rond te lopen.

vast al gepost, maar toch.
Treffende foto. Allemaal fans, Max die nog even naar zijn auto kijkt, maar ondertussen suf op een brommertje zit.
Blijkbaar stond Frits van Eldik precies op de goede plek toen dit gebeurde.
En met al die dagjesmensen had jij iets anders verwacht? Dat is best naïef eigenlijk. Spa is absoluut de mooiste baan, maar ook absoluut niet de F1 race die je, zeker met Max nu, moet willen bezoeken.
Persoonlijk vind ik ook nog dat ze daar veel te weinig voorbij komen, 44 ronden en daarna gelijk via de pit terug. Hongarije heeft bijv. 70 ronden, Hockenheim 67, Oostenrijk 71. Vind ik persoonlijk aantrekkelijker dan 44x op Spa, ondanks dat Spa een aantal super mooie bochten er tussen heeft zitten.
In Hongarije kan je op de juiste plek ook echt een aardig stuk circuit zien.
Frits stond niet op de goede plek, maar is naar de goede plek gereden met zijn/een scootertje. Wij zaten bij Pouhon en een paar minuten nadat dit was gebeurt zag ik Frits voorbij crossen op het service weggetje.BlauweFles schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:51:
[afbeelding]
vast al gepost, maar toch.
Treffende foto. Allemaal fans, Max die nog even naar zijn auto kijkt, maar ondertussen suf op een brommertje zit.
Blijkbaar stond Frits van Eldik precies op de goede plek toen dit gebeurde.
[ Voor 3% gewijzigd door naitsoezn op 28-08-2017 11:07 ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Knul schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:05:
@alle rants op Spa:
Als jullie even hier (of in het topic van vorig jaar) had gezocht, dan wist je precies hoe het er aan toe ging. Hell, ik was er in 2015, en toen deed ik er ook ruim 4 uur over om van de camping af te komen.
En dat is ook precies de reden dat er een "bezoek de f1 topic" is, zodat deze ervaringen bij elkaar in 1 topic blijven en ook in seizoen 2018, 2019 & 2024 terug gevonden kunnen worden..
Blijft opvallend dat:
1:
er altijd mensen 4+ uur moeten wachten in de file & dat tegelijkertijd mensen binnen no-time terug zijn.
2:
Verkeer alleen in de ochtenden geregeld lijkt te worden. In de middag is het ieder voor zich.
Ik was in 2016 er ook (alleen de zondag). Toen gingen de hekken om 7:00 open en was het wel druk, maar goed te doen. De reis naar huis was ook niet zo'n drama als gisteren, stond/zat op dezelfde plek als gisterenKnul schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:05:
@alle rants op Spa:
Als jullie even hier (of in het topic van vorig jaar) had gezocht, dan wist je precies hoe het er aan toe ging. Hell, ik was er in 2015, en toen deed ik er ook ruim 4 uur over om van de camping af te komen.
Sorry, las dit nadat ik gepost had pas.naitsoezn schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:06:
[mbr]Ik heb even wat discussie over en ervaringen met Spa naar het andere topic verplaatst: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken? [/]
[ Voor 26% gewijzigd door ThaStealth op 28-08-2017 11:12 ]
Mess with the best, die like the rest
Het leven van een fotograaf bestaat uit keuzes maken. Vandaag waren veel van mijn keuzes fout of misschien beter gezegd niet helemaal juist.
Op een circuit heb je nogal wat mogelijkheden om te fotograferen en als je voor het ANP werkt is Max Verstappen het leidend onderwerp. Helaas werd dat lijdend...
Bij stom toeval kon ik een truttenschudder op twee wielen lenen. Een scooter van het type 'hij reist al jaren de wereld over maar waarom zou je alles wat los zit weer vastzetten'. Maar ik was er blij mee.
Bij de Driver Parade wilde ik Max Verstappen vastleggen terwijl hij staand in een auto het publiek toezwaait. Helaas zat hij en kon ik hem niet zien.
Bij de start nam ik de gok dat in Les Combes de voor mij ideale plek was. Je hoopt op oranje rook bij de opwarmronde en dan een gevecht in de eerste ronde. Viel een klein beetje tegen. Na een paar rondjes rij ik naar Pouhon. Ben ik net daar valt Max uit.
Ik trap de truttenschudder aan en ga opzoek. Dat was de enige juiste keuze. Ik vind Max en kan de achtervolging inzetten als hij wordt terug gereden naar de Paddock.
Hij zit echter achterop een motorfiets en mijn scooter loopt slecht en met mijn goddelijke lichaam inclusief 3 camera's, 6 lenzen en nog wat andere mogelijke benodigdheden kan ik alleen dichterbij komen door iets meer risico te nemen en laat te remmen.
Ondertussen haal ik één camera van mijn schouder en hang die om mijn nek. Gretig hangt deze op mijn buik maar dan komt het lastige gedeelte.
Ik wil uiteraard Max Verstappen fotograferen terwijl hij naar het publiek zwaait maar met welke hand bedien je een camera? En met welke hand geef je gas op een scooter?
Precies! Dus echt even rustig een plaatje maken is er niet bij. Op het moment dat ik achter Max zit moet ik het gas loslaten, snel de camera pakken en afdrukken maar direct valt dat klote scootertje stil. Toch was het echte liefde tussen de scooter en Frits, zelden zo blij geweest met iets zo inferieurs.
Q: (Bas Holtkamp – Race Express) First of all, congrats for your third place on behalf of all the disappointed Dutchies. Max has had a lot of material problems this year, while you seem to have a lot of luck or are you just more gentle on your car? Is that maybe the reason why?
DR: Yeah, I certainly… I do a lot of things with my driving style which is very nice to the car. I actually talk to it a lot during the race. I massage it. I wouldn’t call it foreplay but it’s something like that and Max is young, he’s aggressive, he goes straight in! I know you’re shaking your head but I feel like you knew the answer would be something silly like that. In all seriousness, I don’t have an answer for it. I’ve honestly… I have asked before. I’ve even asked all the guys in the team, the mechanical and also from the power unit side and I’ve said is there something you see Max is doing which I should maybe avoid and they said no, there’s nothing he’s doing. He’s not over-revving it or anything silly. It’s unfortunate. I commented on the podium that… I think it was Austria as well he had a big big following there and all the fans still stayed, the whole weekend. Obviously they all want him to do well but I think they’re racing enthusiasts so really nice that they stay around for the rest of the race and support us all. Yeah, I know he gets bigger cheers from them but I still feel like they are a good crowd, there’s no aggression, it’s all love.
Als ik op m'n werk of bij m'n familie alles wat in m'n botte kop opkomt eruit flap en iedereen beledig, hoef ik daarna echt niet aan te komen met 'jaa het was in the heat of the moment'.
Van mij wordt altijd verwacht dat ik nadenk vóórdat ik m'n bek opentrek.

Hebben meer mensen de vrije training gezien op Spa zelf? De eerste paar rondes reden een aantal auto's met de Halo. Ik moet toegeven dat ik de Halo in het echt minder erg vind dan verwacht.
Ik vond het eigenlijk allemaal meevallen? Mijns inziens niets verkeerds gezegd. Ik vond Jos zelf gewoon erg slim zeggen. Eerst even bedaren en dan eens rond de tafel gaan zitten. Is toch prima.Chocovla schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:50:
Hoewel ik de frustratie van Max en Jos volledig begrijp, vraag ik me toch af of het wel zo'n verstandige actie is om dit luidkeels te ventileren in de pers. Druk zetten is 1 ding, overdrijven een ander. Vond wat dat betreft het eerder in dit topic genoemde interview met Susie Wolff en Mark Webber wel veelzeggend. Je wilt niet overkomen als een verwende diva die bij tegenslag om zich heen begint te slaan. Zeker als je geen goed alternatief hebt. Je moet nog wel minimaal 1,5 jaar met dit team verder.
De kranten maken de koppen gewoon iets smeuïger dan hoe het naar mijn mening is gezegd.
Ik snap de ophef allemaal niet zo. Hoort ook gewoon bij het spel. Ricciardo heeft ook zo'n jaartje gehad. 2 seizoenen geleden volgens mij. Toen had Kvyat uiteindelijk ook meer punten.
Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff
Anoniem: 279475
Juist is dit de manier contrakten kunne uitgekocht worden in de f1 kijk maar van de garde....Chocovla schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:50:
Hoewel ik de frustratie van Max en Jos volledig begrijp, vraag ik me toch af of het wel zo'n verstandige actie is om dit luidkeels te ventileren in de pers. Druk zetten is 1 ding, overdrijven een ander. Vond wat dat betreft het eerder in dit topic genoemde interview met Susie Wolff en Mark Webber wel veelzeggend. Je wilt niet overkomen als een verwende diva die bij tegenslag om zich heen begint te slaan. Zeker als je geen goed alternatief hebt. Je moet nog wel minimaal 1,5 jaar met dit team verder.
Feit blijft dat dit niet hoort bij een topteam (zoals ze dat zelf zeggen).koli-man schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 12:52:
[...]
Ik snap de ophef allemaal niet zo. Hoort ook gewoon bij het spel. Ricciardo heeft ook zo'n jaartje gehad. 2 seizoenen geleden volgens mij. Toen had Kvyat uiteindelijk ook meer punten.
Verwacht eerder dat OCO op (dwingend) aanraden van zijn persofficier of team moet voordoen of alles koek en ei is.AzzKickah schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 12:31:
Altijd dat 'in the heat of the moment' excuus.
[..]
Van mij wordt altijd verwacht dat ik nadenk vóórdat ik m'n bek opentrek.
lijkt mij dat dit verhaal de rest van het seizoen blijft doorbroeien (en dat ze er beiden echt nog een keer met een mega-klapper af gaan vliegen.)
PER weigert enige ruimte voor zijn teamgenoot te geven (hele seizoen al)
OCO is jong en wil racen (ook al kiest hij niet altijd voor de beste plekken of momenten.
maar in de spiegel kijken, OCO zien en dan toch naar rechts insturen is en blijft ongehoord.
Renault boss Cyril Abiteboul has offered a personal apology to Max Verstappen in the wake of the Red Bull driver's latest engine-induced race retirement during the Belgian GP.
"An electronic systems issue seems to be at the heart of this problem," Abiteboul said. "I personally apologise to Red Bull Racing and more specifically to Max and his many fans who are as disappointed as we are. We will work closely with RBR to define a course of action and a roadmap to eradicate issues."
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Kennelijk niet alleen hij, maar ook Alain Prost. Dat kwam ik gisteren al ergens tegen maar kan ik niet meer terug vinden.

Uh.
https://nl.motorsport.com...uses-probleem-spa-945979/
[ Voor 16% gewijzigd door DaniëlWW2 op 28-08-2017 13:12 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Er is op dit moment maar een optie en dat is Merc. maar ik geloof nooit dat Merc. BOT laat gaan omdat:
1. Bottas het niet zo slecht doet;
2. Merc echt geen motor deal met RB gaat sluiten (want dan heeft RB namelijk de kampioensauto);
3. Toto een dubieuze relatie heeft met BOT;
4. HAM ervoor gaat liggen; die ziet namelijk een te grote bedreiging in "that guy Verstappen".
Oftewel; keep your shit together Max. Uiteindelijk komen de overwinningen en de punten vanzelf naar je toe. Is het niet in 2018 dan wel in 2019!
ps. over die discussies dat Max teveel vraagt van zijn materiaal is natuurlijk kolder. In de Torro Rosso reedt hij nog veel meer op/over de limiet van de auto en die bleef (meestal) wel heel...
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Imho heeft Verstappen (Max) het heel volwassen gedaan zo. Aangegeven dat het niet goed was, zonder mensen echt te schofferen.Chocovla schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:50:
Mark Webber heeft achteraf een huilboek geschreven dat het allemaal zo oneerlijk was, ook niet echt de mooiste manier
Maar dan word ie daar nooit WK, dat zal Mercedes niet toestaan zolang ze een eigen fabrieksteam hebben. Dat is de hele reden geweest voor de overstap naar Honda motoren.Bigfoot schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:07:
Als McLaren Mercedes motoren zou kunnen krijgen in 2018 zou dat wellicht een optie kunnen zijn voor Max.
Volgens mij is is het wel het enige team waar Max heen kan met zijn ambities als hij perse nu weg wil bij Red Bull... mits Alonso daadwerkelijk vertrekt.
(Nouja, misschien Palmer opvolgen bij Renault.)
Mercedes en Ferrari zitten dicht, en al zou Bottas niet bijtekenen, dan zou Max altijd achter Hamilton moeten blijven, dat is gewoon de nummer 1 man bij dat team, pas als hij weg is mag een ander die positie overnemen en dan nog zie ik eerder Ocon instappen. Bij Ferrari zelfde, Vettel is daar de nummer 1.
Dan heb je alleen nog McLaren en Renault als fabrieksteams, alle andere teams hebben klantenmotoren en Ferrari en Mercedes zullen nooit toestaan dat een ander team sneller is. Red Bull komt er nu nog mee weg omdat het Renault team zijn zaken nog niet in orde heeft.
Dus gewoon lekker blijven
Hoop onzin ook al die "hij moet gewoon van auto wisselen" en "sabotage" reacties die ik overal lees.
Bij Mercedes valt dat nog wel mee hoor. Als Max daar in stapt krijgt hij zeker een kans. Als hij sneller is dan Hamilton (wat niet makkelijk is natuurlijk) dan kan dat prima werken.KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:31:
[...]
Mercedes en Ferrari zitten dicht, en al zou Bottas niet bijtekenen, dan zou Max altijd achter Hamilton moeten blijven, dat is gewoon de nummer 1 man bij dat team, pas als hij weg is mag een ander die positie overnemen en dan nog zie ik eerder Ocon instappen. Bij Ferrari zelfde, Vettel is daar de nummer 1.
Bottas en Rosberg komen/ kwamer ook regelmatig dicht bij qua snelheid en dat zijn toch geen supertalenten.
Vergeet niet dat zelfs Schumacher in 2007 plaats moest maken voor Raikonnen bij Ferrari.
Dat was een gerucht dat in de wereld was geholpen door The Sun, maar dat werd vrij snel ontkracht.Erapaz schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:57:
Maar heeft Hamilton niet ooit wat los gelaten over dat hij wil stoppen?
Lewis Hamilton 'not thinking' about when he will retire from F1
Lewis says he doesn't know when he'll stop racing in F1 after earlier quotes implied he could even quit as early as the end of this year.
Ricciardo is echt een held imho, altijd goedlachs en gewoon een geniale grap. Gisteren was ik nog in de veronderstelling dat het nep was, maar hij zegt het gewoon echt. Max is young, he goes straight in
Enfin, Max de ongelukkigste en dit seizoen is een ramp. Het is super klote dat we nu al weer op volgend jaar moeten wachten en dan gaat RB waarschijnlijk weer niet goed voor de dag komen tov Ferrari en Merc op het begin.. Hoop toch dat ze daar eens van gaan leren.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
En wat zou er mis zijn met een gentleman's agreement in een dergelijk geval, dat Max het eerste jaar "formeel" nog 2e rijder zou zijn. Hamilton gaat toch geen jaren meer door.Bigfoot schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:54:
[...]
Bij Mercedes valt dat nog wel mee hoor. Als Max daar in stapt krijgt hij zeker een kans. Als hij sneller is dan Hamilton (wat niet makkelijk is natuurlijk) dan kan dat prima werken.
Bottas en Rosberg komen/ kwamer ook regelmatig dicht bij qua snelheid en dat zijn toch geen supertalenten.
Maar goed, wishful thinking.
DUGG
Merc en gentleman's agreement? Sinds Spa niet echt een reeele combinatie.Mach schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 15:27:
[...]
En wat zou er mis zijn met een gentleman's agreement in een dergelijk geval, dat Max het eerste jaar "formeel" nog 2e rijder zou zijn. Hamilton gaat toch geen jaren meer door.
Dat gaat Hamilton ook afdwingen... en daar is Max de persoon niet voorMach schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 15:27:
[...]
En wat zou er mis zijn met een gentleman's agreement in een dergelijk geval, dat Max het eerste jaar "formeel" nog 2e rijder zou zijn. Hamilton gaat toch geen jaren meer door.
Max gaat er schijt aan hebben en waar mogelijk Hamilton op zijn plek zetten op de baan. Dan zullen we denk ik een paar keer Spanje 2016 krijgenKeRsTmAnNeKe schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 15:47:
[...]
Dat gaat Hamilton ook afdwingen... en daar is Max de persoon niet voor
Mess with the best, die like the rest
Ach, als Max nu het aanbod zou krijgen om volgend jaar naar Merc te gaan, als tweede rijder achter Hamilton (voor 1 of 2 jaar) dan heeft hij gegarandeerd een betrouwbaardere en snelle auto waarmee hij in ieder geval podium kan rijden en wedstrijden kan winnen.ThaStealth schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 15:49:
[...]
Max gaat er schijt aan hebben en waar mogelijk Hamilton op zijn plek zetten op de baan. Dan zullen we denk ik een paar keer Spanje 2016 krijgen
Win win ten opzichte van de situatie bij RBR op dit moment.
Voor Merc ook een win win. Want Bottas maakt toch te veel foutjes, en ze hebben dan voor het post-Hamilton tijdperk een rijder in het team die WC kan worden.
En nogmaals wishful en misschien niet heel realistisch thinking.
DUGG
En dan zul je zien dat MERC om de een of andere zijn zaakjes niet op orde heeft en VER alsnog veel langs de baan staat.Mach schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 15:56:
[...]
Ach, als Max nu het aanbod zou krijgen om volgend jaar naar Merc te gaan, als tweede rijder achter Hamilton (voor 1 of 2 jaar) dan heeft hij gegarandeerd een betrouwbaardere en snelle auto waarmee hij in ieder geval podium kan rijden en wedstrijden kan winnen.
Win win ten opzichte van de situatie bij RBR op dit moment.
Voor Merc ook een win win. Want Bottas maakt toch te veel foutjes, en ze hebben dan voor het post-Hamilton tijdperk een rijder in het team die WC kan worden.
En nogmaals wishful en misschien niet heel realistisch thinking.
hehe, jep. Dat is wel een addertje onder het gras.....Jasphur schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 15:57:
[...]
En dan zul je zien dat MERC om de een of andere zijn zaakjes niet op orde heeft en VER alsnog veel langs de baan staat.
DUGG
Kortom: Max blijf gewoon lekker zitten waar je zit. Nu een poep jaar, volgend jaar iets beter en in 2019 winnen!Mach schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 15:58:
[...]
hehe, jep. Dat is wel een addertje onder het gras.....
Ja, dat zou best een Alonso'tje kunnen zijnJasphur schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 15:57:
[...]
En dan zul je zien dat MERC om de een of andere zijn zaakjes niet op orde heeft en VER alsnog veel langs de baan staat.
Die heeft altijd de beste keus voor een nieuw team
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Als ik mijn geld zou moeten inzetten zou ik toch echt op Mercedes inzetten dat al seizoenenlang haar zaakjes op orde heeft vs. de Fransen die de term "Met de Franse slag" nieuw leven inblazenJasphur schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 15:57:
[...]

Maar goed, hij moet gewoon verder met RBR, in ieder geval volgend jaar nog en misschien dat als door een wonder Renault dan wel een competitieve motor kan ontwikkelen. Dan zie ik hem nog bijtekenen ook, want in principe vind ik ook wel dat RBR een team voor Max is, meer dan Mercedes en nog veel meer dan Ferrari. Of McLaren natuurlijk, dat blijft een topteam, maar met een "GP2 motor"
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Volgend jaar zit Max gewoon bij RBR met een Renault blok erin, er is geen betere plek waar hij heen kan als hij dat zou willen (Mercedes heeft sinds dag 1 interesses). Daarnaast zou het grandioos zijn indien Max volgend jaar naar Mercedes gaat en RBR de beste auto heeft. Dat risico ga je niet nemen als dank voor alles wat hij bereikt heeft namens RBR.
Welke (beste) coureurs hebben allemaal een faal jaar gehad en wat is er allemaal met hun gebeurd? Iets met beste coureur ooit en regelmatig wereldkampioen.
Stel, stel hij zou volgend jaar naar Mercedes gaan (gaat niet gebeuren, maar stel) en RBR vliegt de zilveren pijl vol gas voorbij? Wat gaan sommige dan roepen? Want de kans is er gewoon dat de RBR volgend jaar op 1 en 2 staat.
Dit jaar niet, maar over volgend jaar weet niemand iets..
- DaniëlWW2
- Niet online
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Interessante data.
Lijkt erop dat Honda nu een sterkere motor heeft dan de 2016 Ferrari. Alonso's speed trap en S1 topsnelheid zijn niet representatief vanwege de tow van Vandoorne.
Vandoorne's topsnelheden zijn in ieder geval beter dan Sauber's snelheden en al best aardig in de buurt van de Renault motoren.
Verder lijkt Mercedes toch nog wel een aardig voordeel te hebben tov Ferrari qua engine power (of aero efficiency..).
Food for thought
Die verbeterde powerbommetjes achterin de Hazen liggen komend weekeinde ook achterin beide Ferrari's als ik dat goed heb begrepen?Requiem19 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 17:54:
[afbeelding]
Interessante data.
Lijkt erop dat Honda nu een sterkere motor heeft dan de 2016 Ferrari. Alonso's speed trap en S1 topsnelheid zijn niet representatief vanwege de tow van Vandoorne.
Vandoorne's topsnelheden zijn in ieder geval beter dan Sauber's snelheden en al best aardig in de buurt van de Renault motoren.
Verder lijkt Mercedes toch nog wel een aardig voordeel te hebben tov Ferrari qua engine power (of aero efficiency..).
Food for thought
Testing, one, two ...
Precies wat ik bedoel, Max is geen jongen die het tof gaat vinden om 2e man te zijn in een team, die gaat voor de overwinningen.ThaStealth schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 15:49:
[...]
Max gaat er schijt aan hebben en waar mogelijk Hamilton op zijn plek zetten op de baan. Dan zullen we denk ik een paar keer Spanje 2016 krijgen

Volgend jaar is te vroeg om ze samen te zetten in 1 team.
Dat zei Olav volgens mij inderdaad tijdens de Q uitzending van Ziggo. Verschil in S1 kan uiteraard ook komen door aero set-up. Denk niet dat we kunnen zeggen dat de nieuwe Ferrari motor 3 km/h sneller is.hardware-lover schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 18:03:
[...]
Die verbeterde powerbommetjes achterin de Hazen liggen komend weekeinde ook achterin beide Ferrari's als ik dat goed heb begrepen?
Mercedes' nieuwe motor leverde volgens Autosport.com 0,1 sec/ronde voordeel op Spa trouwens.
Onderstaande gegevens zijn van de race. Uiteindelijk worden de punten op zondag verdeeld en zijn deze gegevens mogelijk net wat informatiever dan die uit de kwalificatie?Requiem19 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 18:15:
[...]
Dat zei Olav volgens mij inderdaad tijdens de Q uitzending van Ziggo. Verschil in S1 kan uiteraard ook komen door aero set-up. Denk niet dat we kunnen zeggen dat de nieuwe Ferrari motor 3 km/h sneller is.
Mercedes' nieuwe motor leverde volgens Autosport.com 0,1 sec/ronde voordeel op Spa trouwens.

[bron: Petr Hlawiczka]
Testing, one, two ...
Nice, dat is een mooie toevoeging.hardware-lover schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 18:17:
[...]
Onderstaande gegevens zijn van de race. Uiteindelijk worden de punten op zondag verdeeld en zijn deze gegevens mogelijk net wat informatiever dan die uit de kwalificatie?
[afbeelding]
[bron: Petr Hlawiczka]
Ik denk dat info uit de race lastiger te beoordelen is omdat er vaker sprake is van een (dubbele) slipstream, waardoor Hamilton bijv opeens onderaan het rijtje staat (hij had immers praktisch geen auto's voor zich in de race).
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Klopt. Alleen je hoopt dat de pech ooit ophoudt. 50% DNF's is natuurlijk belachelijk.Pierre schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 18:57:
Net in het sportjournaal Jan Lammers over Max, kop omhoog en door zijn tijd komt nog wel.
Heb je gelijk in, toch denk ik ook wel dat het goed komt. Ligt echt niet aan zijn "rijstijl" wat overal geroepen wordt. Ook door de Nos trouwensalwaysleft schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 18:59:
[...]
Klopt. Alleen je hoopt dat de pech ooit ophoudt. 50% DNF's is natuurlijk belachelijk.

Offtopic: Trouwens is doesverstappenfinish.com al bezet?Pierre schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 19:02:
[...]
Heb je gelijk in, toch denk ik ook wel dat het goed komt. Ligt echt niet aan zijn "rijstijl" wat overal geroepen wordt. Ook door de Nos trouwens
Veel beter zeker niet maar toch zeker gelijkwaardig.Arjantje72 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 18:11:
Ja, Max is nu al veel beter dan Hamilton![]()
Volgend jaar is te vroeg om ze samen te zetten in 1 team.
Beide gingen waanzinnig goed in Brazilie waar anderen heel veel moeite hadden.
- DaniëlWW2
- Niet online
Lang leven Ziggo Go gegevens paDaniëlWW2 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 19:10:
Niet vergeten dat Peptalk met Max over 20 minuten begint hé mensen.
Ik schat Hamilton toch nog wat hoger in(voor nu).tlpeter schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 19:08:
[...]
Veel beter zeker niet maar toch zeker gelijkwaardig.
Beide gingen waanzinnig goed in Brazilie waar anderen heel veel moeite hadden.

Voetbal shirtje (geen RBR)
Edit gewoon RB shirtje dus..
[ Voor 16% gewijzigd door nachtnet op 28-08-2017 19:23 ]
Hahaalwaysleft schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 19:05:
[...]
Offtopic: Trouwens is doesverstappenfinish.com al bezet?![]()
In droog gelijkwaardig, in regen Hamilton nog net wat beter.Arjantje72 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 19:18:
[...]
Ik schat Hamilton toch nog wat hoger in(voor nu).
https://www.gooieneemland...voor-max-verstappen-video
Q:"Hoe voel je je nu vanavond?"
A:"TOP!"
Maar die uitleg: bougie eruit, en er weer in, en hij doet het weer. Ernstig

Haha ja dat doet me echt denken aan The IT-Crowd. Have you tried turning it off and on againRoD schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 19:36:
Leuke uitzending tot nu toe.
Maar die uitleg: bougie eruit, en er weer in, en hij doet het weer. Ernstig

Max is wel lekker met opmerkingen aan t strooien
Heerlijk dat sarcasme
[ Voor 9% gewijzigd door TinusTegengas op 28-08-2017 19:42 ]
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
PSN: xMaurice93
.. maar het ligt allemaal wel aan Renault. Dus niet alleen hebben ze onbetrouwbare motoren, ook bij het aanleveren zelf gaan er dus dingen mis. Ik interpreteer het dan zo dat het nog slechter is gesteld met Renault dan wij zien. Als tenminste wat Max zegt, ook klopt.jip_86 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 19:44:
Oei ook achter de schermen gaat er ook nog wel eea kapot/mis zegt Max.
Max: "Ja Hongarije
[ Voor 3% gewijzigd door nachtnet op 28-08-2017 23:59 ]
Slim van Max.
[ Voor 5% gewijzigd door alwaysleft op 28-08-2017 19:54 ]
"Monteurs kunnen niet aan die motor sleutelen. Dat doen andere mensen: Fransen. Topvolk"
PSN: xMaurice93
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Max krijgt quotes voor de kiezen: Ook 1 van zichzelf..

NOpe, Jos Verstappen
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Dit topic is gesloten.
Dit topic sluit ergens in de week na de race . Een nieuw racetopic wordt in de week voor de race geopend op de dinsdag, 8:00.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten;
-Complottheorieën waarom Max zijn auto steeds kapot gaat;
-Verwijten naar elkaar;
-Beschuldigen van een F1 noob, fanboy of 'succes-fan' te zijn;
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2017 - deel 2 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1