Erapaz schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 15:58:
[...]
Vanuit het noorden is altijd drukker, dat is namelijk de weg die de navigatie aangeeft. Ik reed vroeger al een afslag door en ging dan binnendoor naar Blachimont. Vorig jaar stond ik voorbij Malmedy naar het oosten op een camping. Ik heb toen in Malmedy geparkeerd en dat was geen probleem. Vanaf daar gaat ook een gratis shuttlebus eventueel.
Na de tips hier toch gekozen om zowel zaterdag als zondag mijn auto in Malmedy te parkeren bij de Lidl aldaar. Dat ging perfect, zonder files en omleidingen. Dank daarvoor! @
Erapaz en @
Plenkske
Zaterdag
Zaterdag om 6uur thuis vertrokken en om ca 8uur in Malmedy aangekomen.
Van daaruit naar
Combes ingang gefietst in 20min (+- 5km, 150hm, lekkere ochtend workout

) en daar de fiets aan een boom geknoopt.
De zaterdag gebruikt om wat verschillende plekken te bekijken en veel te lopen (+-15km).
Van Combes naar Fanzone, van Fanzone naar Chicane, van Chicane naar Pouhon, van Pouhon naar Bruxelles en naar Kemmel.
De ochtend was droog, maar tegen de middag begon het te regenen, waarbij het 2x een periode echt heel hard ging. Alles is nat geworden, ondanks een regenjas en (te kleine) paraplu.
Viel me op dat veel mensen met hun campingstoeltje al s'ochtends vroeg een plek claimen.
Uiteindelijk quali gekeken bij bocht 11. Leek me dat dat een bocht was waar wat risico genomen zou worden op een glibberige baan.
Zondag
Zondag om 7uur aangekomen in Malmedy.
Dit maal naar
Ster ingang gefietst in 30min(+-7km, 160hm, helaas is dit wel weer heuvel af, dus terugweg ook weer 80hm aan 8%) en van daaruit naar Chicane gelopen (30min).
Camping stoeltje geinstalleerd op de rots en de hele dag blijven zitten. Het viel me op dat het t.o.v. de zaterdag al veel eerder veel drukker was.
Overigens diverse mensen onderuit zien glijden op die rotsheuvel bij de chicane.
Mijn zicht op de chicane:
Na einde race, terug gefietst naar Malmedy, echt heerlijk om zo langs de filerijdende auto's op te suizen.
Om 17u15 weggereden, zonder files direct de snelweg op vanuit Malmedy.
Waze stuurde me na enkele afritten er weer af vanwege een oplopende file bij Verviers. Zo binnen door naar Eupen gereden en daar weer de snelweg op.
Je kon direct de auto's eruit pikken die vanaf een weiland kwamen, want die zaten behoorlijk onder de modder.
Was 20u00 weer thuis. 2,5uur reistijd. (heenweg was 2uur)
Met de fiets naar het circuit was uiteindelijk echt perfect voor mij! (gratis parkeren & snel weg zonder files!) Maar als ik met mijn gezin of minder fitte mensen zou gaan dan wordt het wel een ander verhaal.
Heb ook diverse mensen gezien op elektrische stepjes, vouwfietsen en e-bikes vanuit Malmedy.
[
Voor 3% gewijzigd door
Burning_Tyre op 29-07-2024 12:46
]