Interessant, Ik neem aan in de doorverkoop? Waar koop jij ze dan?Erapaz schreef op zondag 26 mei 2024 @ 09:40:
[...]
Voor Spa? 9 euro betaalde ik vorig jaar voor de vrijdag (zaterdag was 20,-, zondag 65,-).
[Afbeelding]
Deze kwamen van viagogo, maar voor Zandvoort kocht ik ze op marktplaats (100 euro voor het hele weekend).jan390 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 10:10:
[...]
Interessant, Ik neem aan in de doorverkoop? Waar koop jij ze dan?
Ja, ik had het over Paddock ClubErapaz schreef op zondag 26 mei 2024 @ 09:37:
[...]
Het kan nog wel betaalbaar hoor. Eten doe je thuis ook, dus dat moet je niet meetellen. Kamperen kan voor een paar tientjes per nacht. Zit je alleen nog met de kaarten. Spa was vorig jaar spotgoedkoop als je in de week ervoor de kaarten kocht. Zandvoort idem. Ben vorig jaar naar 4 GP's geweest en was ongeveer 1500 euro kwijt totaal. Ja kan er ook voor kiezen alleen op vrijdag en zaterdag te gaan, dat scheelt enorm veel geld.
Nog 2 weken tot de GP van Oostenrijk waar ik voor het eerst een GP ga bijwonen. Wel wat ervaring met MotoGP en Superbikes maar F1 zal echt nieuw worden.
Het standaard spul al wel bedacht wat mee moet, we zitten direct aan een locatie waar een shuttlebus naar het circuit vertrekt. Erg veel zin in!
We gaan met ook een aantal vrouwen en een kind (7). Dus we zullen niet 3 dagen de hele dag op het circuit rondhangen. Iemand nog tips voor in de omgeving? we hebben een busje dus kunnen ons redelijk vrij bewegen en willen ook een aantal fietsen meenemen. Maar ik ken Oostenrijk allee van de wintersport
dus als iemand nog andere tips heeft zijn ze welkom.
Het standaard spul al wel bedacht wat mee moet, we zitten direct aan een locatie waar een shuttlebus naar het circuit vertrekt. Erg veel zin in!
We gaan met ook een aantal vrouwen en een kind (7). Dus we zullen niet 3 dagen de hele dag op het circuit rondhangen. Iemand nog tips voor in de omgeving? we hebben een busje dus kunnen ons redelijk vrij bewegen en willen ook een aantal fietsen meenemen. Maar ik ken Oostenrijk allee van de wintersport
Vandaag de tickets voor Spa geregistreerd. Wat een gedoe.
Je krijgt een email met een download link voor je tickets
Je klikt de link en download het pdf bestand
In dit bestand staan voor iedere persoon, voor elke dag een button met een link
Je klikt deze link en vult gegevens in voor dat kaartje voor die dag
Je krijgt nu een pdf met kaartje op naam
MAAR: de buttons en linkjes in de PDF gaan allemaal naar hetzelfde kaartje van de zondag.
Het ligt er misschien aan dat die PDF bij mij in edge opende. Ik kon ook de hele url die onder de buttons stonden niet selecteren.
Het enige wat werkte was ctrl+a, de hele PDF tekst in word plakken.
Nu de url’s vanuit word kopiëren en de spaties eruit halen om per ticket naar de pagina te gaan om dat ticket te registreren.
4 man, 3 dagen dus 12 tickets. Uur mee bezig geweest. Een normale mens gaat daar nooit uitkomen, die helpdesk zal niet weten wat ze overkomt.
Ps: ik verwacht dat veel tweakers er wel uitkomen maar als je hetzelfde probleem hebt kun je me een DM sturen voor hulp.
Je krijgt een email met een download link voor je tickets
Je klikt de link en download het pdf bestand
In dit bestand staan voor iedere persoon, voor elke dag een button met een link
Je klikt deze link en vult gegevens in voor dat kaartje voor die dag
Je krijgt nu een pdf met kaartje op naam
MAAR: de buttons en linkjes in de PDF gaan allemaal naar hetzelfde kaartje van de zondag.
Het ligt er misschien aan dat die PDF bij mij in edge opende. Ik kon ook de hele url die onder de buttons stonden niet selecteren.
Het enige wat werkte was ctrl+a, de hele PDF tekst in word plakken.
Nu de url’s vanuit word kopiëren en de spaties eruit halen om per ticket naar de pagina te gaan om dat ticket te registreren.
4 man, 3 dagen dus 12 tickets. Uur mee bezig geweest. Een normale mens gaat daar nooit uitkomen, die helpdesk zal niet weten wat ze overkomt.
Ps: ik verwacht dat veel tweakers er wel uitkomen maar als je hetzelfde probleem hebt kun je me een DM sturen voor hulp.
[ Voor 6% gewijzigd door sNielz123 op 26-06-2024 22:43 ]
Wat je ook van een sprintweekend vindt, ik vind het zelf als toeschouwer wel erg leuk. Er is namelijk bijna altijd actie op de baan. Daarnaast door de lay-out is het makkelijk om een rondje rond het circuit te lopen. Er zijn genoeg activiteiten en dingen te kijken. Ik verveel me iig nooit 3 dagen op het circuit.Waah schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 22:57:
Nog 2 weken tot de GP van Oostenrijk waar ik voor het eerst een GP ga bijwonen. Wel wat ervaring met MotoGP en Superbikes maar F1 zal echt nieuw worden.
We gaan met ook een aantal vrouwen en een kind (7). Dus we zullen niet 3 dagen de hele dag op het circuit rondhangen. Iemand nog tips voor in de omgeving? we hebben een busje dus kunnen ons redelijk vrij bewegen en willen ook een aantal fietsen meenemen. Maar ik ken Oostenrijk allee van de wintersportdus als iemand nog andere tips heeft zijn ze welkom.
Ik denk ik ook niet. Maar er zijn ook dames mee die er misschien anders over denken.L-VIS schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 15:10:
[...]
Wat je ook van een sprintweekend vindt, ik vind het zelf als toeschouwer wel erg leuk. Er is namelijk bijna altijd actie op de baan. Daarnaast door de lay-out is het makkelijk om een rondje rond het circuit te lopen. Er zijn genoeg activiteiten en dingen te kijken. Ik verveel me iig nooit 3 dagen op het circuit.
Het lijkt trouwens bloedheet te worden

[ Voor 8% gewijzigd door Waah op 27-06-2024 15:22 ]
Heeft iemand tips voor Hongarije? Ik ben meermaals in Oostenrijk geweest en zou graag een keer met mijn zoontje willen gaan nu Max nog lekker aan het racen is. 2025 lijkt nog een redelijk stabiel jaar te worden, zodat we niet voor "spek en bonen" gaan en hij Max in het echt kan aanschouwen.
Oostenrijk heeft mijn voorkeur obv setting/overzicht en het bekende (fijn als je 1e keer met een 10 jarige gaat), maar dat is tijdens school. Dus gaat niet. Is Hongarije de moeite in dit geval?
Zo ja,
- wat is een fijne plek om te zitten?
- qua hotel, tips?
- vliegen of rijden?
Verder heb ik het gevoel dat inhalen aldaar minder is, maar heb weinig focus gehad tot nu toe op dit circuit. Is het leuk voor hem om deze te pakken?
Oostenrijk heeft mijn voorkeur obv setting/overzicht en het bekende (fijn als je 1e keer met een 10 jarige gaat), maar dat is tijdens school. Dus gaat niet. Is Hongarije de moeite in dit geval?
Zo ja,
- qua hotel, tips?
- vliegen of rijden?
Verder heb ik het gevoel dat inhalen aldaar minder is, maar heb weinig focus gehad tot nu toe op dit circuit. Is het leuk voor hem om deze te pakken?
Mijn boefje is liev!
Ik ga dit jaar voor het eerst naar Hongarije. Zal mijn ervaringen wel delen in een reactie op jouw postJB schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:50:
Heeft iemand tips voor Hongarije? Ik ben meermaals in Oostenrijk geweest en zou graag een keer met mijn zoontje willen gaan nu Max nog lekker aan het racen is. 2025 lijkt nog een redelijk stabiel jaar te worden, zodat we niet voor "spek en bonen" gaan en hij Max in het echt kan aanschouwen.
Zo ja,
- qua hotel, tips?
- vliegen of rijden?
Wij willen volgend jaar voor het eerst naar de GP in Oostenrijk. Iemand tips voor een accommodatie? Het lijkt erop dat er al veel is volgeboekt binnen een uur rijden of je betaald als snel 1200 per persoon voor een weekend.
We gaan met een aantal mensen die absoluut niet op de camping willen dus dat is geen optie 😜
We gaan met een aantal mensen die absoluut niet op de camping willen dus dat is geen optie 😜
We hebben het meermaals via Race Experience gedaan. **** Hotel in Graz icm bus/transfer elke dag (zelf naar Oostenrijk rijden). Na het programma van de dag nog even de dichtsbijzijnde camping op om daar biertje te doen, napraten beetje feesten (of bij de uitgang met DJ) en dan naar hotel, douchen en hapje eten in de stad.Kadketz schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 09:42:
Wij willen volgend jaar voor het eerst naar de GP in Oostenrijk. Iemand tips voor een accommodatie? Het lijkt erop dat er al veel is volgeboekt binnen een uur rijden of je betaald als snel 1200 per persoon voor een weekend.
Ik kan me niet voorstellen dat zij de boekingen al vol hebben zitten, die claimen een half hotel normaliter.
Mijn boefje is liev!
AirBNB, zit meestal op ongeveer uurtje rijden.Kadketz schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 09:42:
https://www.airbnb.nl/rooms/29750023
https://www.airbnb.nl/rooms/36610372
https://www.airbnb.nl/rooms/20784521
Er zitten ook wel AirBNB's in het dorp trouwens, kan degene waar we vorig jaar zaten even niet terugvinden.
Overigens niet altijd ideaal, vooral van P5 afkomen was een drama (hoewel we op zondag via het VIP pad gingen, vond de politie niet zo geslaagd maar al-met-al waren we in een kwartier weg in plaats van een eeuwigheid op het veld stilstaan). Maar grote voordeel vind ik dat je gewoon vrij bent te gaan en te staan. Heb met transfer in Silverstone gezeten, en of je mist dingen (halverwege de GP2 weg) omdat zij dat zo bedacht hadden. Of je moet nog even de Porsches om 18:00 blijven terwijl je het zelf wel zat bent.
Exact expert nodig?
Wij gaan ook volgend jaar weer! Heb net het hotel geboekt. Wij gaan naar JUFA Hotel Spital am Pyhrn, is wel 40 minuutjes rijden vanaf het circuit maar goed, prima ontbijt daar en van donderdag check-in tot maandag uitchecken voor iets meer dan 300 p.p. Vind ik het prima.Kadketz schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 09:42:
Op booking.com geven ze aan dat het al vol zit maar je kan ze mailen en dan zijn er nog gewoon kamers vrij voor dat weekend!
Ik heb dit jaar in Slovenie gezeten, net over de grens met Oosterijk, kan je voor 500 euro een appartement met tig slaap plekken hurven van donderdag tot maandag... beviel goed maar wel 1.5 uur rijden, dat wordt na een paar dagen wel jammer als je niet kunt afwisselen.Kadketz schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 09:42:
at your service
Ah een goed moment voor mijn "review" van de GP van Oostenrijk. Voor het eerst mijn mijn zoontje van 7 naar een GP geweest op een camping. Gekozen voor Oostenrijk omdat:
https://www.steiermark.co...psite-Zeltweg_ad-27436656/f/image/zcyX4tOyyc7U2pCFxHoMxNMP.png?f=fotoalbum_large)
Met GA kan je ook bocht 3 zien, (bocht 2 is die flauwe knik die niemand een bocht vind) en daar gebeurt zo'n beetje alle actie. Maar dan moet je er ook vroeg bij zijn. Wij vonden ons plekje het leukst omdat je dan gewoon veel ziet.
Als je dus echt goedkoop wil, kan je voor ~300 euro p.p (150 voor kinderen) een weekend naar Oostenrijk en alles volgen. Of je dat wil.....
De training (het stukje dat ik heb gezien) is eigenlijk weinig boeiend. Je ziet ze rondjes rijden maar krijgt verder weinig mee. Dat was IMHO niet de moeite waard om in een brandende zon en 30+ graden te zitten zonder een zuchtje wind. En eigenlijk gold dat voor de kwalificatie ook. Ja, de schermen zijn top, maar je krijgt toch minder mee dan thuis. Zoveel minder dat we de tweede kwalificatie hebben overgeslagen. Want zoonlief vind F1 wel leuk, maar dan wel de korte herhaling en als Max wint
. Dus voor hem is uren wachten op een bult, zelfs met iPad e.d. gewoon niet leuk. En even wat met hem doen kan natuurlijk, maar niet met 35 graden.... De races zijn wél leuk om te zien. Zoonlief heeft eigenlijk alleen de eerste rondes en laatste rondes gekeken. De rest zat die op de iPad en dat was IMHO prima. Hij is 7, snel afgeleid dus niet echt een issue.
Het leukste voor hem was de racedag. Want dan gebeurd er vanalles. Wingsuit-springers, stuntvliegtuigen, straaljagers vlak over je hoofd... Voor hem prachtig (en voor ons ook). De race is ook leuk.
Als ik het weer zou doen, had ik het anders gedaan:
- Sprintrace, dus meer actie
- GA tickets zijn betaalbaar (kinderen gratis) en je ziet veel van het circuit als je op de goede plek zit
- Goed aan te rijden en ook goede parkeervoorzieningen/wegkomen (reden om NIET voor Spa te kiezen voor mij)
Camping en naar het circuit:
We zaten op een camping wat verder van het circuit. Daardoor ook geen feeststemming. Voor ons ideaal want daar kwamen we niet voor en om 10 uur was het gewoon stil op de camping. De camping ligt op 45 minuten lopen van het circuit, maar we hadden fietsen mee waarmee we binnen 10 minuten bij het circuit waren. Er zijn 3 fiets-parkeerplaatsen en dat werkt goed. Andere optie zijn de shuttlebussen, en die vertrokken bij onze camping. Sowieso aan te raden deze camping:https://www.steiermark.co...psite-Zeltweg_ad-27436656
Naar het Circuit:
We hadden GA tickets. Dit betekende dat we dus helemaal naar boven moesten lopen. En ik wist dat het na bocht 1 omhoog liep, maar in het gaat het veel steiler omhoog dan wat je van de TV-beelden zou vermoeden. dat is een wandeling van een dik half uur, bergop. Iets om rekening mee te houden als je kinderen meeneemt. Security-strengheid wisselt nogal. De ene dag kregen mensen gewoon bier mee naar binnen wat absoluut niet mag.... En de volgende dag werd ik aangesproken dat ik geen iPad mee naar binnen mocht (wat toch echt niet in de regels staat dat dit verboden is). Ook waren er maar 4 man security voor de tassencontrole, waarvan 2 voor enkel dames. Dit zorgde ervoor dat we de 1e vrije training eigenlijk gemist hebben omdat we daar 40 minuten in 30+ graden hebben gestaan. De volgende dagen ging dit beter, maar eerder doordat mensen hadden geleerd om eerder te komen dan doordat het probleem was opgelost (meer personeel).Op het circuit
GA heeft écht mooie plekjes. We hadden zelf een plekje gevonden waarbij we het halve circuit konden zien. Met roze omcircelt wat we konden zien/f/image/zcyX4tOyyc7U2pCFxHoMxNMP.png?f=fotoalbum_large)
Met GA kan je ook bocht 3 zien, (bocht 2 is die flauwe knik die niemand een bocht vind) en daar gebeurt zo'n beetje alle actie. Maar dan moet je er ook vroeg bij zijn. Wij vonden ons plekje het leukst omdat je dan gewoon veel ziet.
Eten en drinken
Je mag zelf flesjes/blikjes drinken meenemen, zolang het voor eigen consumptie is. Dus met 24 blikjes cola ga je er niet inkomen, maar ik had 5 flesjes limonade en een blikje cola mee en dat was geen probleem. Er zijn meerdere watertap-punten waar je water bij kan tappen (vaak net buiten de toiletgebouwen) dus dat is ook goed geregeld. Een halve liter bier was 7 euro en een blikje cola/red bull was 4,50 dacht ik. Ook waren er ijsjes. Allemaal niet goedkoop, maar ook niet exorbitant meer dan je gemiddelde festival.Kosten
Toevallig heb ik een aardig idee van de kosten, omdat we ter plaatse een app gebruikte om de kosten te verdelen. We waren met 7 mensen, dus afhankelijk van de grootte van je campingplaats kan het goedkoper of duurder zijn.- Ticket: €149 p.p.
- Ticket kind: Gratis! (wel een ticket bestellen!)
- Camping: €364 totaal
- Huur Busje kmvrij: €725 totaal
- Diesel: €467 totaal (~2400km a 2€/l)
- Vignet: €15,45
- Boodschappen €150
Als je dus echt goedkoop wil, kan je voor ~300 euro p.p (150 voor kinderen) een weekend naar Oostenrijk en alles volgen. Of je dat wil.....
De sessies en met een kind naar de F1
Vooropgesteld: Ik ben geen autoliefhebber. Ik vind de F1 mooi vanwege de coureurs, de strijd tussen teams voor het ontwikkelen. Maar je zult mij niet betrappen op het genieten van het geluid van een bepaalde motor.De training (het stukje dat ik heb gezien) is eigenlijk weinig boeiend. Je ziet ze rondjes rijden maar krijgt verder weinig mee. Dat was IMHO niet de moeite waard om in een brandende zon en 30+ graden te zitten zonder een zuchtje wind. En eigenlijk gold dat voor de kwalificatie ook. Ja, de schermen zijn top, maar je krijgt toch minder mee dan thuis. Zoveel minder dat we de tweede kwalificatie hebben overgeslagen. Want zoonlief vind F1 wel leuk, maar dan wel de korte herhaling en als Max wint
Het leukste voor hem was de racedag. Want dan gebeurd er vanalles. Wingsuit-springers, stuntvliegtuigen, straaljagers vlak over je hoofd... Voor hem prachtig (en voor ons ook). De race is ook leuk.
Als ik het weer zou doen, had ik het anders gedaan:
- Vrije trainingen had ik zelf geskipped.
- Kwalificatie alleen bij normaal weer, maar had ik ook best kunnen skippen en op de camping kunnen zien
- Race absoluut naartoe.
- F3 was leuk om te zien. Ken weinig coureurs maar als je iemand kiest om voor te gaan (toevallig is er een nederlandse coureur) is het echt leuk.
- F2 geluid viel erg tegen. De F3 is veel luider, de F2 is dan bijna alsof je Formule E kijkt
- F1 geluid viel me ook tegen. Men had gezegd dat het héél anders is als op TV. Maar het was net zo "luid" als de F3 en klonk eigenlijk hetzelfde als op TV. Dan vind ik de MotoGP toch echt beter en harder klinken als leek. De gekochte oordoppen en geleende koptelefoonoorbeschermer voor zoonlief zijn dan ook ongebruikt gebleven.
Conclusie
Al met al een topweekend gehad. Maar nu ik het gezien heb, heb ik het ook wel gezien. ALS ik weer ga, zal dat bij een ander soort race zijn (nachtrace? Stratencircuit?). Ik was blij dat mijn zoontje er bij was, ook al heeft die weinig gezien, want hij was wel enthousiast toen hij alles aan de oma's kon vertellen en hij wist toch nog aardig te vertellen wat er was gebeurd in de race (wat die in de herhaling heeft gezien). En we zijn ook naar het zwembad geweest in de buurt en dat vond die ook fantastisch, idem met door Oostenrijk fietsen, vond die ook prachtig. Blij dat ik het "in het echt" heb gezien. En voor de kosten (met zijn drieën dus ~1100 euro) ook nog relatief betaalbaar. Maar Silverstone zou voor mij al niet meer de moeite zijn gezien de kosten (en het weer).De camping als zijnde de camping van het circuit? Of campings in het algemeen?Kadketz schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 09:42:
Wij zaten 2 jaar terug op deze camping op zo'n 45 minuten rijden (vrouw ging niet mee naar het circuit, die heeft zich die dagen vermaakt op de camping en de omgeving)
https://lux-camp.nl/oostenrijk/stiermarken/bella-austria
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Er zit inderdaad een aardig verschil tussen de campings naast het circuit (dik feest tot in de vroege uurtjes) en de campings op een paar kilometer van het circuit (waar wij zaten).
Als het gaat om niet in een tent slapen, dat kan ik me ook voorstellen. Maar goed een hotel/huisje heeft nu eenmaal andere kosten dan een grasveld
Als het gaat om niet in een tent slapen, dat kan ik me ook voorstellen. Maar goed een hotel/huisje heeft nu eenmaal andere kosten dan een grasveld
2x met hun nu geweest naar Oosterijk, prima te doen! Enige rotte is de directe reis vrijdag naar circuit dan ben je aardig gaarJB schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 10:14:
[...]
We hebben het meermaals via Race Experience gedaan. **** Hotel in Graz icm bus/transfer elke dag (zelf naar Oostenrijk rijden). Na het programma van de dag nog even de dichtsbijzijnde camping op om daar biertje te doen, napraten beetje feesten (of bij de uitgang met DJ) en dan naar hotel, douchen en hapje eten in de stad.
Ik kan me niet voorstellen dat zij de boekingen al vol hebben zitten, die claimen een half hotel normaliter.
ons apartement was welliswaar anderhalf uur weg maar ook maar 370
kon je rustig met 5 man slapen en alle ruimte. Scheelde wel dat we alleen zondag gingen dus de rit was prima te doen
Wij hebben voor do-ma €420 voor een berghut (3 slaapkamers met sauna) betaald op 40 minuten rijden. Heerlijk om na alle drukte s'avonds naar een groep grazende koeien te kijken en in een fatsoenlijk bed te liggen.Waah schreef op maandag 8 juli 2024 @ 11:33:
Meteen naar huis is ook 3x niks. Lekker zelf rijden op donderdag/maandag icm hotel + transfer is voor ons de ideale combi.dglavimans schreef op maandag 8 juli 2024 @ 11:54:
[...]
2x met hun nu geweest naar Oosterijk, prima te doen! Enige rotte is de directe reis vrijdag naar circuit dan ben je aardig gaar
Mijn boefje is liev!
Da's ook niet verkeerd nee. Maar ik slaap prima in een tent op een luchtbedje hoor. Vaak beter dan op de harde matrassen die ze in sommige hotels hebbenjan390 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 12:29:
[...]
Wij hebben voor do-ma €420 voor een berghut (3 slaapkamers met sauna) betaald op 40 minuten rijden. Heerlijk om na alle drukte s'avonds naar een groep grazende koeien te kijken en in een fatsoenlijk bed te liggen.

We hadden uitzicht op een paar paarden, en zaten naast het vliegveld (waar alleen overdag op gevlogen word). Hebben zelfs Max nog kunnen uitzwaaien

Maar goed om te weten dat er andere betaalbare opties zijn zonder tent.
ok kaartjes geboekt voor Zandvoort 
Hairpin 1 eerste rij.. ik ben benieuwd..
Hairpin 1 eerste rij.. ik ben benieuwd..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Beetje last minute zijn we van plan om naar Spa te gaan, het zou ook de eerste keer zijn dat we naar een F1 race gaan.
is om 12u met auto aankomen te laat?
Je kan met bronze tickets in 3 zones terecht, maar kan je ook wisselen van zone tijdens de race?
Je kan met bronze tickets in 3 zones terecht, maar kan je ook wisselen van zone tijdens de race?
[ Voor 9% gewijzigd door w00Dy op 10-07-2024 15:30 ]
Volgend weekend ga ik naar de GP van Hongarije. We zitten zelf in Budapest centrum. Heeft iemand nog goede tips/ervaringen om naar het circuit te komen?
Er zijn dit jaar geen parkeertickets onsite (los van de lokale aanbieders). Heb je al een parkeerticket? Dan heb je nog kans op een parkeerplek maar houd rekening met een paar kilometer lopen. En dan sta je achteraan de menigte in de Bronze zone. Met andere woorden: ja, 12 uur aankomen is te laat. Als je er om 8 uur bent dan geef ik je meer kans. Ik richt voor dit jaar op 7 uur aankomst.w00Dy schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 08:57:
Bronze ticket is gewoon algemene toegang. Je kan gaan en staan en rondlopen waar je wil (excl. tribunes en pit).
Volgens een vriend van me: met de trein en dan vanaf het station lopen door het veld. Of met de pendelbussen. Je kunt natuurlijk ook altijd ff kijken op Uber wat een rit zal kosten.micmulder schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 20:49:
Volgend weekend ga ik naar de GP van Hongarije. We zitten zelf in Budapest centrum. Heeft iemand nog goede tips/ervaringen om naar het circuit te komen?
Exact expert nodig?
Wij moeten de kaartjes voor België nog op naam zetten, maar wegens omstandigheden weten we nog niet of mijn beste maatje mee gaat en ik hoop dat we daar begin volgende week duidelijkheid over krijgen zodat we actie kunnen ondernemen. Heb gelukkig al iemand anders gevraagd als back-up dus word nog even spannend
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Zo de kaarten van de Grand Prix van België staan op naam en ik de app van Spa, nu nog even wat boodschappen doen zodat we onderweg eten en drinken hebben want je mag niks mee naar binnen. Hebben mensen nog tips die er heengaan en er al eerder zijn geweest?
[ Voor 6% gewijzigd door G_Dragon op 20-07-2024 23:53 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Hoe kom je erbij dat je geen eten en drinken mee naar binnen mag nemen?G_Dragon schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 23:53:
Zo de kaarten van de Grand Prix van België staan op naam en ik de app van Spa, nu nog even wat boodschappen doen zodat we onderweg eten en drinken hebben want je mag niks mee naar binnen. Hebben mensen nog tips die er heengaan en er al eerder zijn geweest?
https://www.spa-francorchamps.be/nl/faqs
TOEGELATEN VOORWERPEN
Camera’s en fototoestellen (afbeeldingen ENKEL voor persoonlijk gebruik);
Drones zijn TEN STRENGSTE verboden;
Draagbare radio’s (106.5 FM);
Voeding (enkel voor persoonlijk gebruik);
Klapstoeltjes;
Promomateriaal dat de andere toeschouwers niet stoort;
Buggy’s, rollators en rolstoelen;
It is better to be roughly right, than precisely wrong.
Oh dat is een meevaller ! We hebben die regels een paar keer goed doorgelezen maar blijkbaar toch iets gemist, dan neem ik een rugzak mee met flesjes en lekkers.Tripl3 D schreef op maandag 22 juli 2024 @ 15:05:
[...]
Hoe kom je erbij dat je geen eten en drinken mee naar binnen mag nemen?![]()
![]()
![]()
https://www.spa-francorchamps.be/nl/faqs
[...]
Mijn vrouw en ik hebben besloten om in maart en april 2025 een rondreis door Japan te gaan maken, we regelen alles zelf. En het toeval wil dat de GP van Japan 6 april op de planning staat, dus we zijn met plannen al rekening aan het houden om dat weekend in Osaka te zijn.
Is er iemand hier al eens eerder bij de GP van Japan geweest? Wat waren jullie ervaringen, wat is handig om te doen en wat niet? Ik ben op zoek naar tips over de kaartverkoop, die nog niet is gestart, en mogelijke verblijven in de buurt en vervoersopties.
Is er iemand hier al eens eerder bij de GP van Japan geweest? Wat waren jullie ervaringen, wat is handig om te doen en wat niet? Ik ben op zoek naar tips over de kaartverkoop, die nog niet is gestart, en mogelijke verblijven in de buurt en vervoersopties.
Ik ben dit jaar geweest. Was heel gaaf! Maar wel een paar dingen om op te letten.Poulske schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 09:46:
Mijn vrouw en ik hebben besloten om in maart en april 2025 een rondreis door Japan te gaan maken, we regelen alles zelf. En het toeval wil dat de GP van Japan 6 april op de planning staat, dus we zijn met plannen al rekening aan het houden om dat weekend in Osaka te zijn.
Tickets zijn geen probleem, internationaal gaat nu via formula1.com. Voor Japanners gaat het via de officiële website. Ik had GA voor 130 euro, maar kreeg via via een kaartje op de hoofdtribune bij de gasten van Ferrari.
Dan nu accommodatie en reizen. Er is eigenlijk niks in de buurt van het circuit. Ik verbleef in Nagoya, naast het station. Ongeveer 2 uur enkele reis naar Suzuka.
Maar je bent vroeg, dus misschien kan je nu wel iets in de buurt boeken. Anders zou ik kijken of ten zuiden van het circuit een optie is (Tsu), dat is een stuk rustiger qua treinen.
Dan de opties om met de trein naar Suzuka te reizen:
- Suzuka Ino station: Ongeveer een half uur lopen van het circuit. Dit is een goede optie op donderdag (pitwalk) en vrijdag en op de andere dagen om naar het circuit te reizen. Op zaterdag en zondag is het echter extreem druk om van te vertrekken (het is maar 1 perron). Reken op > 1.5 uur wachten. Koop je kaartje voor vertrek anders moet je bij aankomst op het station in de rij om bij te betalen (het laatste stuk is van een andere vervoerder)
- Suzuka Shiroko station: dit is het officiële station voor de GP. Dit is 1.5 uur lopen van het circuit maar er reiden shuttle bussen. Op de terugweg kunnen er wel lange rijen staan voor de shuttle bussen, ik heb op zaterdag gelopen. Je kunt als je in de buurt komt online een kaartje kopen voor de limited express. Voor mij was deze al uitverkocht dus ik heb een gewone trein genomen met mijn Suica pas. Duurde 1.5 uur.
- Hiratacho: deze heb ik zelf niet geprobeerd, maar kwam ik op Reddit tegen. Schijnt rustiger te zijn dan de andere opties. Ongeveer een uur lopen van het circuit.
Qua tickets is het even zoeken, maar in principe kun je naar Shiroko reizen met de Suica OV kaart. Naar Ino kun je een kaartje kopen bij de automaat. Ik zou alleen base fare betalen. Ik had de eerste dag een ticket met limited express toeslag, maar volgens mij maakt dat op deze route niet uit. Wordt ook niet gecontroleerd en anders speel je de domme toerist en betaal je bij
Mijn hotel in Nagoya was prima mocht je die willen, dan zoek ik het even op. edit: R&B Nagoya shinkansenguchi hotel.
Bedankt voor de uitgebreide uitleg! Ons plan is om alleen de zondag te gaan, en vanuit Osaka met de trein op en neer naar Suzuka te gaan, omdat Osaka in ons reisschema zit maar wellicht dat vanuit Tsu handiger is, even kijken hoe we dat in het schema kunnen proppen. Vind het niet erg om daar een avondje voor te gaan puzzelen.Erapaz schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 11:02:
[...]
Ik ben dit jaar geweest. Was heel gaaf! Maar wel een paar dingen om op te letten.
Tickets zijn geen probleem, internationaal gaat nu via formula1.com. Voor Japanners gaat het via de officiële website. Ik had GA voor 130 euro, maar kreeg via via een kaartje op de hoofdtribune bij de gasten van Ferrari.
Dan nu accommodatie en reizen. Er is eigenlijk niks in de buurt van het circuit. Ik verbleef in Nagoya, naast het station. Ongeveer 2 uur enkele reis naar Suzuka.
Maar je bent vroeg, dus misschien kan je nu wel iets in de buurt boeken. Anders zou ik kijken of ten zuiden van het circuit een optie is (Tsu), dat is een stuk rustiger qua treinen.
Dan de opties om met de trein naar Suzuka te reizen:
- Suzuka Ino station: Ongeveer een half uur lopen van het circuit. Dit is een goede optie op donderdag (pitwalk) en vrijdag en op de andere dagen om naar het circuit te reizen. Op zaterdag en zondag is het echter extreem druk om van te vertrekken (het is maar 1 perron). Reken op > 1.5 uur wachten. Koop je kaartje voor vertrek anders moet je bij aankomst op het station in de rij om bij te betalen (het laatste stuk is van een andere vervoerder)
- Suzuka Shiroko station: dit is het officiële station voor de GP. Dit is 1.5 uur lopen van het circuit maar er reiden shuttle bussen. Op de terugweg kunnen er wel lange rijen staan voor de shuttle bussen, ik heb op zaterdag gelopen. Je kunt als je in de buurt komt online een kaartje kopen voor de limited express. Voor mij was deze al uitverkocht dus ik heb een gewone trein genomen met mijn Suica pas. Duurde 1.5 uur.
- Hiratacho: deze heb ik zelf niet geprobeerd, maar kwam ik op Reddit tegen. Schijnt rustiger te zijn dan de andere opties. Ongeveer een uur lopen van het circuit.
Qua tickets is het even zoeken, maar in principe kun je naar Shiroko reizen met de Suica OV kaart. Naar Ino kun je een kaartje kopen bij de automaat. Ik zou alleen base fare betalen. Ik had de eerste dag een ticket met limited express toeslag, maar volgens mij maakt dat op deze route niet uit. Wordt ook niet gecontroleerd en anders speel je de domme toerist en betaal je bij
Mijn hotel in Nagoya was prima mocht je die willen, dan zoek ik het even op. edit: R&B Nagoya shinkansenguchi hotel.
We hebben nog niets geboekt dus zijn ook nog nergens aan gebonden.
Via mijn werkgever een kaartje gekregen voor de hoofdtribune op de vrijdag in Zandvoort
Dat kan zeker. Ik ben daar ook mensen tegen gekomen die dat deden. Op de heenweg is sowieso geen probleem. Ik ben zelf zondag na de race terug naar Tokyo gegaan. Van tevoren had ik de laatste Shinkansen geboekt om sowieso een trein te hebben (de volgende ochtend vloog ik terug naar Nederland). Die heb ik toen online omgeboekt naar een eerdere op het moment dat ik in Nagoya op het station was en mijn bagage uit het hotel had gehaald.Poulske schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 11:46:
[...]
Bedankt voor de uitgebreide uitleg! Ons plan is om alleen de zondag te gaan, en vanuit Osaka met de trein op en neer naar Suzuka te gaan, omdat Osaka in ons reisschema zit maar wellicht dat vanuit Tsu handiger is, even kijken hoe we dat in het schema kunnen proppen. Vind het niet erg om daar een avondje voor te gaan puzzelen.
We hebben nog niets geboekt dus zijn ook nog nergens aan gebonden.
Het enige waar je dan nog rekening mee moet houden is na de race de shuttle bus naar het station, dat kan even duren, maar volgens mij ga je het sowieso redden. Als je eenmaal in de bus zit is het minder dan een half uur naar het station.
In die mand zit zo'n beetje alles wat ik momenteel niet mag hebben (van mezelf). Have fun!G_Dragon schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 13:10:
Zo vandaag even boodschappen gedaan voor aankomende zondag, we zijn er klaar voor!
[Afbeelding]
Ik kan dit aanraden, past in of aan een kleine rugzak en ik was vorig jaar erg spijtig dat ik deze niet mee had.ctrlaltdelbe schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 17:36:
Zondag ga ik naar mijn allereerste Formule 1 race. Ik heb een ticket gekregen voor de brunch area. Wie heeft hier voor mij de gouden tips wat betreft zaken om mee te nemen, en de beste plaats om te kijken?
Mij lijkt Pouhon fijn door de vertraging van de auto’s en het scherm dat er staat maar hoor graag de mening van ervaringsdeskundigen.
Waar ik zelf al aan dacht:
Oorbescherming
Power bank
Kampeerstoel
Proviand / drank (toegelaten?)
Regenjas ()
https://www.decathlon.nl/...n/_/R-p-173601?mc=8492643
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik kreeg vandaag deze email met wat je wel en niet mag meenemen naar Spa
Safety Notice! Spa 2024
No alcohol
No glass bottles / no glass
Water bottles accepted but empty
Safety Notice! Spa 2024
No alcohol

Enne, je mag geen apparatuur meenemen waarvoor een generator nodig is.Fox-Racing schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 18:17:
Safety Notice! Spa 2024
No alcohol
Over die generator zelf zeggen ze dan weer niets
edit: ze proberen de F1 en festivals echt net zo leuk te maken als vliegen
[ Voor 7% gewijzigd door franssie op 23-07-2024 18:23 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Gelukkig wel blikjes en flesjes cola, water enz! Daar ben ik heel blij omFox-Racing schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 18:17:
Safety Notice! Spa 2024
No alcohol
Het is bijna zo ver. Spa! We zitten op een camping vlakbij (20 min rijden). Ik heb parkeerkaartjes maar kan ook een shuttlebus nemen. Was vooraf het idee maar met 12,50 enkele reis en 4 personen wordt me dat toch een beetje prijzig.
Die 300 euro zal ik wel nodig hebben om daar met 4 personen de interne mens gevuld te krijgen🙄
Iemand ervaring met parkeren op geel?
Zaterdag wordt regen voorspeld dus hopelijk kunnen we een beetje wegkomen 😳
We gaan denk ik wel redelijk vroeg naar het circuit om ook de andere races te kijken.
Erg veel zin in!
Die 300 euro zal ik wel nodig hebben om daar met 4 personen de interne mens gevuld te krijgen🙄
Iemand ervaring met parkeren op geel?
Zaterdag wordt regen voorspeld dus hopelijk kunnen we een beetje wegkomen 😳
We gaan denk ik wel redelijk vroeg naar het circuit om ook de andere races te kijken.
Erg veel zin in!
@sNielz123 zorg vooral dat je vroeg bent inderdaad, en op zondag kan het lang duren voor je van de parkeerplaats bent. Dus of je wacht een hele tijd op het circuit/fazone, of in de auto, of je gaat eerder.
En aangezien je dichtbij zit, vermijd de snelweg (vooral op de terugweg) en pak de binnenwegen. Wel even opletten wat open is gedurende het weekend. Sommige sluiten ze af of zijn één richting.
En aangezien je dichtbij zit, vermijd de snelweg (vooral op de terugweg) en pak de binnenwegen. Wel even opletten wat open is gedurende het weekend. Sommige sluiten ze af of zijn één richting.
[ Voor 3% gewijzigd door Plenkske op 24-07-2024 09:51 ]
Ik heb Waze. Werd hier als tip gegeven.
Ik rijd denk ik gewoon naar het oosten verder weg van het circuit en volg van daaruit wel waze naar de camping.
Voor mensen die nog een slaapplek zoeken. Volgens mij staan er hier nog wel wat chalets te huur want er staan er nog best wat leeg. Camping Polleur.
Ik rijd denk ik gewoon naar het oosten verder weg van het circuit en volg van daaruit wel waze naar de camping.
Voor mensen die nog een slaapplek zoeken. Volgens mij staan er hier nog wel wat chalets te huur want er staan er nog best wat leeg. Camping Polleur.
Ben wel vaker op festivals geweest waar het een drama was om weg te komen. Zet in de auto wel een muziekje op of een serie/film. Er is nog nooit iemand daar gebleven omdat ie niet weg kwam dus dat zal ons ook wel niet overkomen. Met de juiste mindset valt het allemaal wel mee.
Wij Nederlanders zijn een veel te gehaast volkje.
Wij Nederlanders zijn een veel te gehaast volkje.
Wij gebruiken Google Maps, heb na lang zoeken en proberen het adres die je in waze kreeg kunnen vinden in Maps.
Wij gaan Zondag om 7 uur van huis, het is een rit van 3 tot 4 uur rijden. Zijn er dus tussen 10.00 en 11.00 als er geen files zijn op Zondagochtend, maar die kan je al raden want files zullen er zeker zijn. Toch denk ik dat we ruim op tijd vertrekken en genoeg speling hebben om te parkeren en naar onze plekken te komen, wat denken de ervaren mensen die er al eens zijn geweest?
Wij gaan Zondag om 7 uur van huis, het is een rit van 3 tot 4 uur rijden. Zijn er dus tussen 10.00 en 11.00 als er geen files zijn op Zondagochtend, maar die kan je al raden want files zullen er zeker zijn. Toch denk ik dat we ruim op tijd vertrekken en genoeg speling hebben om te parkeren en naar onze plekken te komen, wat denken de ervaren mensen die er al eens zijn geweest?
@G_Dragon klinkt alsof je iets vroeger je bed uit moetjfeelders schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 06:57:
[...]
Er zijn dit jaar geen parkeertickets onsite (los van de lokale aanbieders). Heb je al een parkeerticket? Dan heb je nog kans op een parkeerplek maar houd rekening met een paar kilometer lopen. En dan sta je achteraan de menigte in de Bronze zone. Met andere woorden: ja, 12 uur aankomen is te laat. Als je er om 8 uur bent dan geef ik je meer kans. Ik richt voor dit jaar op 7 uur aankomst.
@G_Dragon je bent te optimistisch, die tijd is juist piektijd denk ik qua parkeerfile.
De race is pas om 15:00? Wat mis ikmat.hi.as schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 10:19:
[...]
@G_Dragon klinkt alsof je iets vroeger je bed uit moet
Er is trouwens meer dan F1 he, je hoeft je niet te vervelen:
FIA Formula 3 Feature Race (15 Laps or 45 Mins +1 Lap) 08:30 - 09:20
FIA Formula 2 Feature Race (25 Laps or 60 Mins +1 Lap) 10:00 - 11:05
Porsche Mobil 1 Supercup Race (12 Laps or 30 Mins) 11:45 - 12:20
Formula 1 Historic F1 Cars Demonstration 12:30 - 12:50
Formula 1 Drivers' Parade 13:00 - 13:30
Formula 1 National Anthem 14:46 - 14:48
FORMULA 1 GRAND PRIX (44 LAPS OR 120 MINS) 15:00 - 17:00
Tussen 12:20 en 15:00 is het wel heel rustig op de baan, maar in de ochtend juist niet.
FIA Formula 3 Feature Race (15 Laps or 45 Mins +1 Lap) 08:30 - 09:20
FIA Formula 2 Feature Race (25 Laps or 60 Mins +1 Lap) 10:00 - 11:05
Porsche Mobil 1 Supercup Race (12 Laps or 30 Mins) 11:45 - 12:20
Formula 1 Historic F1 Cars Demonstration 12:30 - 12:50
Formula 1 Drivers' Parade 13:00 - 13:30
Formula 1 National Anthem 14:46 - 14:48
FORMULA 1 GRAND PRIX (44 LAPS OR 120 MINS) 15:00 - 17:00
Tussen 12:20 en 15:00 is het wel heel rustig op de baan, maar in de ochtend juist niet.
Ik ben in 2022 geweest. de beschikbaarheid van parkeerplaatsen was prima, de parkeerplaats bereiken echter... Wij kwamen op zondag van de zuidkant, aangezien we het hele weekend in Belgie verbleven. Als ik het me goed herinner, hebben we toen +- een uur in de file gestaan. Je denkt misschien, dat valt mee. Maar dat is echt puur file van de grote weg (de beruchte rotonde bij Malmedy) naar de plek zelf. Als je vanaf de NL kant komt, sta je al stil op de snelweg, toch een paar kilometer van de rotonde denk ik zo. Voor je eigen veiligheid, pak die rechter baan z.s.m. We hebben daar meerdere keren mensen stil zien staan, midden op de middelste baan, om in de rechter baan in te voegen. Vervolgens moet achteropkomend verkeer in de ankers. (Dit was voor ons op vrijdag, toen we vanaf de NL-zijde kwamen.)G_Dragon schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 10:17:
Wij gebruiken Google Maps, heb na lang zoeken en proberen het adres die je in waze kreeg kunnen vinden in Maps.
Het beste kun je gewoon zo vroeg mogelijk weggaan uit NL, vroeger is simpelweg beter. Met deze tijd red je de race denk ik wel, maar je zit inderdaad wel echt in de lokale spits, waar je een paar uur doet over de laatste kilometers. Dan commiteer je je wel echt aan de F1, de rest kun je denk ik niet meepakken.
Het echte drama is overigens op de terugweg. Ik neem aan dat je weer teruggaat naar NL op zondag? Ga er maar vanuit dat je nog uren (3-4) doet over de parkeerplaats afrijden. Met wat elleboogwerk en ouwehoeren kom je wel ergens in de rij terecht...
Wij hebben destijds 4 uur nodig gehad om van het circuit weer naar het huisje te komen (15 km verderop).
Ik ga deze race ook op zondag meemaken met het werk zowaar! Volgens mij hebben we plaatsen in de berm dus dat wordt hopelijk geen modderige boel. Busje vanuit Eindhoven vertrekt al om 6:30 zondagochtend. Ben vooral benieuwd hoe laat we weg kunnen na de race 
Wel heel veel zin in!
Wel heel veel zin in!
Ik ben in het 'rampjaar' 2021 geweest, zaterdag om 07u vertrokken, netjes aangesloten in de file en kwam pas ná de kwalificatie op het circuit. Zondag om 06u vertrokken, iets asocialer gereden (ik geef het eerlijk toe) en veel later ingevoegd, en toen waren we wel ruim op tijd.G_Dragon schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 10:17:
Normaal gesproken is het voor mij 2 uur rijden. Als je echt 4 uur moet rijden (normaal gesproken), zou ik dus persoonlijk eerder vertrekken. Al hoop ik ook van harte dat ze in de afgelopen jaren wat geleerd hebben, en alles een stukje soepeler verloopt. Ik snap namelijk ook dat 2021 geen normaal jaar was.
Het volledige ochtendprogramma
Maar je wil geen stress om op tijd bij de race te zijn. Been there, done that, got the Max Verstappen-cap.
Gewoon lekker vroeg weg, s'ochtends de andere races kijken, s'middags een tukkie doen als je moe bent en dan de race kijken, en dan rustig naar huis.
Zoals beloofd mijn ervaringen van afgelopen weekend.JB schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:50:
Zo ja,
- qua hotel, tips?
- vliegen of rijden?
Wij zijn met Air Serbia gevlogen via Schiphol (overstap Belgrado) naar Budapest airport. 1e tip, als je gaat vliegen, kies een directe vlucht. Blijkbaar is er gedoe met het luchtruim tussen Servie en Hongarije en zo'n 75% van de vluchten heeft vertraging. Dit is vooral een risico als je moet overstappen. Air Serbia zelf was overigens prima qua service etc.
Wij zaten in een apart-hotel vlakbij Corvin plaza. Dit was prima, iets buiten het 'echte' centrum, maar genoeg op loopafstand te bereiken (restaurants, supermarkt, Mac om de hoek) Hotel was netjes en enigzins modern (voor Oostblokstandaarden zeker). Wij waren overigens met 4 volwassen mannen, dus wel een iets ander gezelschap.
Wij hadden een auto gehuurd om van het hotel naar het circuit te gaan. Ik weet niet hoe goed de overige opties waren, maar alles is beter dan met de auto denk ik. Even in het kort:
Vrijdag
Heenweg (1 uur), terugweg 1 uur
Zaterdag
Heenweg (2 uur). terugweg 1,5 uur)
Zondag
Heenweg (2,5 uur). terugweg 2 uur
Op de heenweg was vooral het laatste stuk naar de parkeerplaats een drama. Dat is best een stuk heuvelop file rijden. Niet echt lekker voor het linker been en de koppeling. Op de parkeerplaats hing echt een lucht van opgerookte koppelingen.
Op de terugweg was het vooral een uitdaging om van de parkeerplaats te komen. waar je al snel uren staat te wachten. We hadden op een gegeven moment door dat links de snelste route was, met de beste doorstroming, maar rechts stonden mensen simpelweg vast.
Het schijnt dat het OV wel redelijk goed was. In ieder geval mochten bussen over de vip-baan, dus die hadden geen last van file. Wellicht is een scooter ook nog een optie, dan ben je zo langs de file. Fietsen is denk ik te ver vanaf de stad.
Wij zaten op de 'Verstappen tribune' (Silver 2 op het circuit) Mooie plek om de start en finish (en podium een beetje) te zien en de gridwalks enzo. Voor de inhaalacties is bij bocht 1 het beste (Gold 4).
Ik zou met je zoontje niet zo snel op de Verstappen tribune gaan zitten, daar zitten toch veel 'typische Verstappen' supporters en vloeit het bier nogal rijkelijk. Ik ga zelf deze tribunes vermijden voortaan, best wat dronken lui en erg onsportief richting andere rijders (fluiten enzo). Ik denk dat een gemixte tribune leuker is. (Op SPA in ieder geval wel)
Eten en drinken op het circuit was prima. Wel lange rijen tussen de sessies door, maar als je even wat eerder of later gaat, ben je zo aan de beurt. Aan het einde van de dag zou ik wel 'niet vers bereid' eten vermijden. Ze scheppen zo patat en vlees op wat al een paar uur daar ligt. Sowieso waren de pizza en pannekoeken het lekkerste daar. Prijzen zijn oké, goedkoper dan andere circuits, maar nog steeds duurder dan normaal.
Ik zou er niet vanuitgaan. Een groot deel van de problemen zijn simpelweg geografische beperkingen. Er zijn te weinig toegangswegen, waardoor er niet genoeg capaciteit is. Meer toeganswegen passen daar gewoon niet in het landschap. Overigens is dit bij de meeste circuits zo, ik denk dat alleen de zandbakken goed met de auto te bereiken zijn. Andere circuits is een ander vervoersmiddel vaak sneller.FabianNL schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 11:03:
[...]
Ik ben in het 'rampjaar' 2021 geweest, zaterdag om 07u vertrokken, netjes aangesloten in de file en kwam pas ná de kwalificatie op het circuit. Zondag om 06u vertrokken, iets asocialer gereden (ik geef het eerlijk toe) en veel later ingevoegd, en toen waren we wel ruim op tijd.
Normaal gesproken is het voor mij 2 uur rijden. Als je echt 4 uur moet rijden (normaal gesproken), zou ik dus persoonlijk eerder vertrekken. Al hoop ik ook van harte dat ze in de afgelopen jaren wat geleerd hebben, en alles een stukje soepeler verloopt. Ik snap namelijk ook dat 2021 geen normaal jaar was.
Ik ga voor het eerst naar de GP van Spa.
Heb een weekend ticket bronze bemachtigd.
Wil zaterdagochtend vroeg vertrekken, om ergens rond 8-8u30 te arriveren.
Hoop mijn auto dan ergens te kunnen parkeren in een van de dorpjes / gehuchten, ten noorden van Francorchamps. De afstand naar het circuit wil ik dan per fiets (mee op fietsendrager) afleggen.
Overnachten doe ik in een hotel in Aachen.
Iemand ervaring met parkeren in een van die dorpjes (Baronheid, Hockai, Cokaifange, Sart)?
Zal er daar op de snelweg (E42) voor afslag 9 Sart of afslag 10 Francorchamps of al file staan zaterdagmorgen?
Hoop mijn auto dan ergens te kunnen parkeren in een van de dorpjes / gehuchten, ten noorden van Francorchamps. De afstand naar het circuit wil ik dan per fiets (mee op fietsendrager) afleggen.
Iemand ervaring met parkeren in een van die dorpjes (Baronheid, Hockai, Cokaifange, Sart)?
Zal er daar op de snelweg (E42) voor afslag 9 Sart of afslag 10 Francorchamps of al file staan zaterdagmorgen?
12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput
Dit klopt wel, maar het probleem bij rampjaar 2021 was dat veel parkeervelden niet gebruikt konden worden waardoor het dus een free for all werd. Politie of organisatie doet daar dan helemaal niets (het blijft wallonië), men moest auto's gewoon langs de weg zetten en lopen. Dan wordt die file daarachter natuurlijk nog veel langer dan normaal.PureLOOD schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 11:20:
[...]
Ik zou er niet vanuitgaan. Een groot deel van de problemen zijn simpelweg geografische beperkingen. Er zijn te weinig toegangswegen, waardoor er niet genoeg capaciteit is. Meer toeganswegen passen daar gewoon niet in het landschap. Overigens is dit bij de meeste circuits zo, ik denk dat alleen de zandbakken goed met de auto te bereiken zijn. Andere circuits is een ander vervoersmiddel vaak sneller.
Qua parkeren in die dorpen heb ik geen ervaring.Burning_Tyre schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 12:17:
Ik verwacht niet dat er voor die afslagen files staan zo vroeg, maar ik zou vooral google maps in de gaten houden.
We hebben er met de WEC gestaan en komen ook al een paar jaar door de dorpjes. Met de F1 is alles zo strak in banen geleid dat het je niet zal lukken om in de dorpjes te parkeren. Overal staat politie en word je naar de grote terreinen geleid.Burning_Tyre schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 12:17:
Wij vertrekken direct naar Spa, Camping Green!
Mijn eerste keer F1 Grand Prix gaan zien, ben wel nieuwsgierig!
Mijn eerste keer F1 Grand Prix gaan zien, ben wel nieuwsgierig!
Niet ten noorden, maar in Malmedy kun je bij de Aldi staan. Je fietst dan zo naar Les Combes.Burning_Tyre schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 12:17:
Ik ga voor het eerst naar de GP van Spa.
Omdat ik kaartje heb gekregen voor de vrijdag in Zandvoort keek ik net naar het programma: https://dutchgp.com/programma/
Dat is best wel heel karig zonder F2 en F3.

@Willem30 inderdaad wat karig, maar wel om 9 uur al Snollebollekes
Jammer dat Zandvoort die niet meer heeft inderdaad.Willem30 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 12:32:
Omdat ik kaartje heb gekregen voor de vrijdag in Zandvoort keek ik net naar het programma: https://dutchgp.com/programma/![]()
Armin van Buuren en Di-rect staan nog niet op dat schema, terwijl die de dag afsluiten.
Ah dat is een tegenvaller als dat niet lukt in in van die Noordelijke dorpjes.Erapaz schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 08:30:
[...]
Niet ten noorden, maar in Malmedy kun je bij de Aldi staan. Je fietst dan zo naar Les Combes.
Tot een km of 10 is best te fietsen (racefiets).
Hoe druk is de N68 vanuit Malmedy richting Eupen qua drukte? Dat is de andere optie ipv de E42 en dan noordelijk aanrijden.
Als ik Noordelijk kies dan ga ik afslag 9 Sart er wel af en kijk ik hoever ik kan komen. Anders is Sart zelf een optie en dan fietsen.
[ Voor 30% gewijzigd door Burning_Tyre op 25-07-2024 14:09 ]
@Burning_Tyre vanuit Malmedy is al beter dan vanuit een parkeerveld. De meeste tijd ben je kwijt met het wegkomen van het parkeerveld, en dan tot aan de snelweg.
Ik weet even niet meer precies waar het op de snelweg mis gaat, ik dacht dat dit wat verder noordelijk was bij bv. Verviers, maar wij zijn ook wel eens de andere kant op gereden (dus eerst west en dan noord) omdat dit sneller was (geen file).
N68 vanuit Malmedy noordelijk was vorig jaar op zondag ook druk weet ik nog, google maps gaf ons daarom aan om eerst naar het westen te gaan en dan de E25 naar Luik.
Ik weet even niet meer precies waar het op de snelweg mis gaat, ik dacht dat dit wat verder noordelijk was bij bv. Verviers, maar wij zijn ook wel eens de andere kant op gereden (dus eerst west en dan noord) omdat dit sneller was (geen file).
N68 vanuit Malmedy noordelijk was vorig jaar op zondag ook druk weet ik nog, google maps gaf ons daarom aan om eerst naar het westen te gaan en dan de E25 naar Luik.
[ Voor 17% gewijzigd door Plenkske op 25-07-2024 14:17 ]
Les Combes is een flinke klauterpartij hoor. Heb daar beneden bij camping Eau Rouge gestaan en dat omhoog gelopen, was best een flinke tocht.Erapaz schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 08:30:
[...]
Niet ten noorden, maar in Malmedy kun je bij de Aldi staan. Je fietst dan zo naar Les Combes.
Exact expert nodig?
Vanmorgen een testtochtje met de auto gedaan. Vanaf de camping is het één rechte weg ongeveer van polleur naar spa, dwars erdoorheen en dan rijd je zo naar het circuit. Vraag me wel af of dat een beetje gaat want na spa centrum komt de snelweg op diezelfde weg uit.
Als ik dan bij de rotonde bij het circuit kom lijkt het echt één weg te zijn naar de gele parking.
Volgens mij is het echt een lange file straks als het druk is.
Het is 20 min dus wat dat betreft is het wel makkelijk te doen voor ons om er vroeg te zijn.
Als ik dan bij de rotonde bij het circuit kom lijkt het echt één weg te zijn naar de gele parking.
Volgens mij is het echt een lange file straks als het druk is.
Het is 20 min dus wat dat betreft is het wel makkelijk te doen voor ons om er vroeg te zijn.
Ben daar met mijn zoon van 3 omhoog gelopen, vond het wel meevallen. Hij kan ook doorfietsen naar Blachimont of de andere kant op richting de hoofingang.Crazy D schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 14:16:
[...]
Les Combes is een flinke klauterpartij hoor. Heb daar beneden bij camping Eau Rouge gestaan en dat omhoog gelopen, was best een flinke tocht.
Vanuit het noorden is altijd drukker, dat is namelijk de weg die de navigatie aangeeft. Ik reed vroeger al een afslag door en ging dan binnendoor naar Blachimont. Vorig jaar stond ik voorbij Malmedy naar het oosten op een camping. Ik heb toen in Malmedy geparkeerd en dat was geen probleem. Vanaf daar gaat ook een gratis shuttlebus eventueel.Burning_Tyre schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:19:
[...]
Ah dat is een tegenvaller als dat niet lukt in in van die Noordelijke dorpjes.
Tot een km of 10 is best te fietsen (racefiets).
Hoe druk is de N68 vanuit Malmedy richting Eupen qua drukte? Dat is de andere optie ipv de E42 en dan noordelijk aanrijden.
Als ik Noordelijk kies dan ga ik afslag 9 Sart er wel af en kijk ik hoever ik kan komen. Anders is Sart zelf een optie en dan fietsen.
E25 gesloten of verplaatst? Ik heb tickets voor E25 maar het daarvoor bestemde terrein lijkt dicht en de pijlen zijn aangepast.
Lekker schuiven ondertussen
Lekker schuiven ondertussen
Weet iemand sinds wanneer de Zandvoort kaartjes in de verkoop zijn? Ik zag tijdens de race een melding dat de tickets on sale waren. Ging gelijk kijken en zag tot m'n verbazing dat er nog best wat keus was.
Had een zaterdag en zondag ticket voor Tarzan In 3 in m'n winkelmandje gedaan. Ik refresh de page en kreeg het idee dat er aardig wat weg was. Kan het zijn dat ze vandaag/tijdens de race in de verkoop zijn gegaan? Of was er misschien een piek in de verkoop door die reminder?
Anyway, de prijzen vielen me nog mee... aangezien ik het vorig jaar ook overwogen had bij een re-seller. Wordt m'n eerste GP. Zin in
Had een zaterdag en zondag ticket voor Tarzan In 3 in m'n winkelmandje gedaan. Ik refresh de page en kreeg het idee dat er aardig wat weg was. Kan het zijn dat ze vandaag/tijdens de race in de verkoop zijn gegaan? Of was er misschien een piek in de verkoop door die reminder?
Anyway, de prijzen vielen me nog mee... aangezien ik het vorig jaar ook overwogen had bij een re-seller. Wordt m'n eerste GP. Zin in
@yinx84 voor dit jaar ? Al best lang hoor. Bijna een jaar denk ik. Alleen de vrijdag is later online gekomen.
De meeste tickets worden verkocht via https://dutchgp.com/. Dat was inderdaad na de race van vorig jaar al wel mogelijk.
Ik zag inderdaad ook de banner tijdens de race. De Formule 1 houdt zelf ook een deel van de tickets in beheer en die zijn blijkbaar nog niet uitverkocht.
Bij de DutchGP lijken de prijzen wel gunstiger te zijn.
Ik zag inderdaad ook de banner tijdens de race. De Formule 1 houdt zelf ook een deel van de tickets in beheer en die zijn blijkbaar nog niet uitverkocht.
Plenkske schreef op zondag 28 juli 2024 @ 18:23:
@yinx84 voor dit jaar ? Al best lang hoor. Bijna een jaar denk ik. Alleen de vrijdag is later online gekomen.
Duidelijk, dank!dutchgio schreef op zondag 28 juli 2024 @ 18:28:
De meeste tickets worden verkocht via https://dutchgp.com/. Dat was inderdaad na de race van vorig jaar al wel mogelijk.
Ik heb altijd gedacht dat het vrijwel onmogelijk was om aan tickets te komen, dus eigenlijk nooit echt geprobeerd/in verdiept. Blij dat ik de melding zag vandaag
Volgens mij was dat vooral het eerste jaar, dat het zo lastig was.
Na de tips hier toch gekozen om zowel zaterdag als zondag mijn auto in Malmedy te parkeren bij de Lidl aldaar. Dat ging perfect, zonder files en omleidingen. Dank daarvoor! @Erapaz en @PlenkskeErapaz schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 15:58:
[...]
Vanuit het noorden is altijd drukker, dat is namelijk de weg die de navigatie aangeeft. Ik reed vroeger al een afslag door en ging dan binnendoor naar Blachimont. Vorig jaar stond ik voorbij Malmedy naar het oosten op een camping. Ik heb toen in Malmedy geparkeerd en dat was geen probleem. Vanaf daar gaat ook een gratis shuttlebus eventueel.
Zaterdag
Zaterdag om 6uur thuis vertrokken en om ca 8uur in Malmedy aangekomen.
Van daaruit naar Combes ingang gefietst in 20min (+- 5km, 150hm, lekkere ochtend workout

De zaterdag gebruikt om wat verschillende plekken te bekijken en veel te lopen (+-15km).
Van Combes naar Fanzone, van Fanzone naar Chicane, van Chicane naar Pouhon, van Pouhon naar Bruxelles en naar Kemmel.
De ochtend was droog, maar tegen de middag begon het te regenen, waarbij het 2x een periode echt heel hard ging. Alles is nat geworden, ondanks een regenjas en (te kleine) paraplu.
Viel me op dat veel mensen met hun campingstoeltje al s'ochtends vroeg een plek claimen.
:strip_exif()/f/image/spjt1dZpCa8bdG5YKg4CdH66.jpg?f=fotoalbum_large)
Uiteindelijk quali gekeken bij bocht 11. Leek me dat dat een bocht was waar wat risico genomen zou worden op een glibberige baan.
:strip_exif()/f/image/X0XHm81j0aV2KdttAszPTE39.jpg?f=fotoalbum_large)
Zondag
Zondag om 7uur aangekomen in Malmedy.
Dit maal naar Ster ingang gefietst in 30min(+-7km, 160hm, helaas is dit wel weer heuvel af, dus terugweg ook weer 80hm aan 8%) en van daaruit naar Chicane gelopen (30min).
Camping stoeltje geinstalleerd op de rots en de hele dag blijven zitten. Het viel me op dat het t.o.v. de zaterdag al veel eerder veel drukker was.
:strip_exif()/f/image/J7Obgy41N3DAtvnZ9fCluyew.jpg?f=fotoalbum_large)
Overigens diverse mensen onderuit zien glijden op die rotsheuvel bij de chicane.
Mijn zicht op de chicane:
:strip_exif()/f/image/qc5eOMO1R018MGLuIw2RnRHY.jpg?f=fotoalbum_large)
Na einde race, terug gefietst naar Malmedy, echt heerlijk om zo langs de filerijdende auto's op te suizen.
Om 17u15 weggereden, zonder files direct de snelweg op vanuit Malmedy.
Waze stuurde me na enkele afritten er weer af vanwege een oplopende file bij Verviers. Zo binnen door naar Eupen gereden en daar weer de snelweg op.
Je kon direct de auto's eruit pikken die vanaf een weiland kwamen, want die zaten behoorlijk onder de modder.
Was 20u00 weer thuis. 2,5uur reistijd. (heenweg was 2uur)
Met de fiets naar het circuit was uiteindelijk echt perfect voor mij! (gratis parkeren & snel weg zonder files!) Maar als ik met mijn gezin of minder fitte mensen zou gaan dan wordt het wel een ander verhaal.
Heb ook diverse mensen gezien op elektrische stepjes, vouwfietsen en e-bikes vanuit Malmedy.
[ Voor 3% gewijzigd door Burning_Tyre op 29-07-2024 12:46 ]
@Burning_Tyre mooi en duidelijk verslag ! Een prima optie dus, vanuit Malmedy. Was daar veel openbare (gratis) parkeer ruimte ? Of is dat snel vol denk je ?
En het blijkt wel weer dat de terugweg op zondag vooral problemen geeft vanaf de parkeerweilanden tot de snelweg, en even later de snelweg zelf ook (tot Verviers). Het ligt dan echt aan je timing wat de beste route is, maar dat is tegenwoordig makkelijk live te volgen.
En het blijkt wel weer dat de terugweg op zondag vooral problemen geeft vanaf de parkeerweilanden tot de snelweg, en even later de snelweg zelf ook (tot Verviers). Het ligt dan echt aan je timing wat de beste route is, maar dat is tegenwoordig makkelijk live te volgen.
Persoonlijk zou ik niet verder Malmedy in gaan als het bedrijven terrein waar o.a. die Lidl zich bevind. Je komt dan namelijk in de file terecht van verlatende auto's van de betaalde "asphalt" (shuttle) parkeerplaatsen.Plenkske schreef op maandag 29 juli 2024 @ 12:21:
@Burning_Tyre mooi en duidelijk verslag ! Een prima optie dus, vanuit Malmedy. Was daar veel openbare (gratis) parkeer ruimte ? Of is dat snel vol denk je ?
(dit is denk ik ook de reden dat je zo makkelijk Malmedy in kan rijden, want dat is de route richting die betaalde parkeerplaatsen)
Ik zag dat er ook vlakbij de snelweg op/afritten een kleine gravelparkeerplaats is, waar wat Nederlandse auto's stonden. Maar durfde dat niet aan hem daar neer te zetten, dat is in het zicht van de verkeersregelende agenten bij de afritten.
Nu ik het kaartje op google maps bekijk denk ik dat achter de Lidl zich nog meer bedrijven bevinden waar je vast gratis kunt parkeren.
:strip_exif()/f/image/pcguc2CPcXY9z1U2TSvS99Gg.jpg?f=fotoalbum_large)
Het was allemaal heel goed geregeld gisteren, op het weggaan na. Want wij stonden in The Green Parking Area, waar geen enkele begeleiding was en je meer dan een uur vaststond omdat mensen niet gewoon een rij konden vormen. Wat was dat bloed irritant en dan in België zelf werd je bij elke afslag die Waze of Maps aangaf geblokkeerd door de politie, dus we zijn daar ook een uur extra verloren.
Man man wat slecht geregeld zo, hadden om 09:30 thuis kunnen zijn maar waren pas ok 22:45 thuis.
Man man wat slecht geregeld zo, hadden om 09:30 thuis kunnen zijn maar waren pas ok 22:45 thuis.
Wij hebben vrijdag/zaterdag/zondag in de yellow area geparkeerd.
We Zaten op Silver 1 bij La Source en dat was echt maar 15 minuten lopen vanaf de parkeerplaats waar we stonden.
Op vrijdag geen centje pijn.
Op zaterdag bij het vertrekken 5 kwartier vertraging gehad, kwam wel doordat we eerst richting de rotonde werden gestuurd maar daar moesten omdraaien omdat die weg te druk was. We werden terug geleid en daardoor veel tijd verloren.
Op zondag ingesteld op drama maar direct na de race vertrokken en we werden wel omgeleid, maar konden overal doorrijden. Zat binnen 50 minuten weer op de camping 2 dorpen verderop. Zo vroeg dat we maar meteen hebben ingepakt en naar huis gegaan zodat we 's avonds in ons eigen bedje konden slapen en de volgende ochtend de hond weer hebben opgehaald want die werd wel erg gemist
Was echt een super tof weekend. Heel leuk om met gezin te doen als je allemaal van F1 houdt.
Tussen de driver parade en de race in was het lang wachten maar toen zijn we de fanzone in gegaan waar een leuke DJ stond te draaien. Lekker uurtje gedanst, vonden onze jongens helemaal te gek (12 en 15). Die oudste wil al heel lang erg graag mee naar een festival, dat is nu nog erger geworden
Waar ik me echt over heb verbaasd zijn de prijzen, maar ook hoeveel mensen je nog dat eten ziet kopen. Doe er zelf ook wel wat aan mee, maar toch wel heel bijzonder om 50 man in een rij te zien staan voor een hamburgertje van 15,90.
Edit: Het benoemen waard is dat de F2 en F3 en de Porsche Cup ook erg tof zijn om te zien!
We Zaten op Silver 1 bij La Source en dat was echt maar 15 minuten lopen vanaf de parkeerplaats waar we stonden.
Op zaterdag bij het vertrekken 5 kwartier vertraging gehad, kwam wel doordat we eerst richting de rotonde werden gestuurd maar daar moesten omdraaien omdat die weg te druk was. We werden terug geleid en daardoor veel tijd verloren.
Op zondag ingesteld op drama maar direct na de race vertrokken en we werden wel omgeleid, maar konden overal doorrijden. Zat binnen 50 minuten weer op de camping 2 dorpen verderop. Zo vroeg dat we maar meteen hebben ingepakt en naar huis gegaan zodat we 's avonds in ons eigen bedje konden slapen en de volgende ochtend de hond weer hebben opgehaald want die werd wel erg gemist
Was echt een super tof weekend. Heel leuk om met gezin te doen als je allemaal van F1 houdt.
Tussen de driver parade en de race in was het lang wachten maar toen zijn we de fanzone in gegaan waar een leuke DJ stond te draaien. Lekker uurtje gedanst, vonden onze jongens helemaal te gek (12 en 15). Die oudste wil al heel lang erg graag mee naar een festival, dat is nu nog erger geworden
Waar ik me echt over heb verbaasd zijn de prijzen, maar ook hoeveel mensen je nog dat eten ziet kopen. Doe er zelf ook wel wat aan mee, maar toch wel heel bijzonder om 50 man in een rij te zien staan voor een hamburgertje van 15,90.
Edit: Het benoemen waard is dat de F2 en F3 en de Porsche Cup ook erg tof zijn om te zien!
[ Voor 3% gewijzigd door sNielz123 op 30-07-2024 12:39 ]
Hoe het met Spa zit weet ik niet maar aantal jaren terug op Istanbul Park mocht je geen eigen consumptie meenemen. Zelfs mijn flesje water mocht niet binnen. Het zijn doorgaans lange dagen op het circuit dus ja met toch met tegenzin in de rij gaan staan. Kapatalisme all the waysNielz123 schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 12:37:
Wij hebben vrijdag/zaterdag/zondag in de yellow area geparkeerd.
@magnifor bij Spa mag alles mee naar binnen, als het maar geen alcohol is (sinds 2023) en niet in glas zit.
bedoel je 21:30 ipv 9:30? anders ben je wel heel lang onderweg geweest en vertrokken voor de race begonnen wasG_Dragon schreef op maandag 29 juli 2024 @ 13:23:
Het was allemaal heel goed geregeld gisteren, op het weggaan na. Want wij stonden in The Green Parking Area, waar geen enkele begeleiding was en je meer dan een uur vaststond omdat mensen niet gewoon een rij konden vormen. Wat was dat bloed irritant en dan in België zelf werd je bij elke afslag die Waze of Maps aangaf geblokkeerd door de politie, dus we zijn daar ook een uur extra verloren.
Haha jaWaah schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 15:05:
[...]
bedoel je 21:30 ipv 9:30? anders ben je wel heel lang onderweg geweest en vertrokken voor de race begonnen was
Was geen enkel probleem. Controle stelde niets voor. Zolang je geen bazooka open en bloot bovenop in je tas hebt liggen mag je doorlopen.magnifor schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 13:28:
[...]
Hoe het met Spa zit weet ik niet maar aantal jaren terug op Istanbul Park mocht je geen eigen consumptie meenemen. Zelfs mijn flesje water mocht niet binnen. Het zijn doorgaans lange dagen op het circuit dus ja met toch met tegenzin in de rij gaan staan. Kapatalisme all the way
Top dat het gelukt is met parkeren in Malmedy!Burning_Tyre schreef op maandag 29 juli 2024 @ 12:00:
[...]
Na de tips hier toch gekozen om zowel zaterdag als zondag mijn auto in Malmedy te parkeren bij de Lidl aldaar. Dat ging perfect, zonder files en omleidingen. Dank daarvoor! @Erapaz en @Plenkske
Zaterdag
Zaterdag om 6uur thuis vertrokken en om ca 8uur in Malmedy aangekomen.
Van daaruit naar Combes ingang gefietst in 20min (+- 5km, 150hm, lekkere ochtend workout) en daar de fiets aan een boom geknoopt.
De zaterdag gebruikt om wat verschillende plekken te bekijken en veel te lopen (+-15km).
Van Combes naar Fanzone, van Fanzone naar Chicane, van Chicane naar Pouhon, van Pouhon naar Bruxelles en naar Kemmel.
De ochtend was droog, maar tegen de middag begon het te regenen, waarbij het 2x een periode echt heel hard ging. Alles is nat geworden, ondanks een regenjas en (te kleine) paraplu.
Viel me op dat veel mensen met hun campingstoeltje al s'ochtends vroeg een plek claimen.
[Afbeelding]
Uiteindelijk quali gekeken bij bocht 11. Leek me dat dat een bocht was waar wat risico genomen zou worden op een glibberige baan.
[Afbeelding]
Zondag
Zondag om 7uur aangekomen in Malmedy.
Dit maal naar Ster ingang gefietst in 30min(+-7km, 160hm, helaas is dit wel weer heuvel af, dus terugweg ook weer 80hm aan 8%) en van daaruit naar Chicane gelopen (30min).
Camping stoeltje geinstalleerd op de rots en de hele dag blijven zitten. Het viel me op dat het t.o.v. de zaterdag al veel eerder veel drukker was.
[Afbeelding]
Overigens diverse mensen onderuit zien glijden op die rotsheuvel bij de chicane.
Mijn zicht op de chicane:
[Afbeelding]
Na einde race, terug gefietst naar Malmedy, echt heerlijk om zo langs de filerijdende auto's op te suizen.
[Streamable: IMG_1874]
Om 17u15 weggereden, zonder files direct de snelweg op vanuit Malmedy.
Waze stuurde me na enkele afritten er weer af vanwege een oplopende file bij Verviers. Zo binnen door naar Eupen gereden en daar weer de snelweg op.
Je kon direct de auto's eruit pikken die vanaf een weiland kwamen, want die zaten behoorlijk onder de modder.
Was 20u00 weer thuis. 2,5uur reistijd. (heenweg was 2uur)
Met de fiets naar het circuit was uiteindelijk echt perfect voor mij! (gratis parkeren & snel weg zonder files!) Maar als ik met mijn gezin of minder fitte mensen zou gaan dan wordt het wel een ander verhaal.
Heb ook diverse mensen gezien op elektrische stepjes, vouwfietsen en e-bikes vanuit Malmedy.
iemand hier die toevallig ervaring heeft met de huisregels bij het bezoeken van F1 zandvoort en de camera? staat dat een camera met afschroefbare lens niet toegestaan is. na wat zoeken kwam ik iemand op gpfans tegen die had gequote van een email die hij had ontvangen na navraag dat een lens tot 15CM wel mag met afschroefbare lens camera.
gaat me er met name om, kunt bijna geen camera meer krijgen zonder afschroefbare lens. dus mag niemand ook maar enigsinds goeie foto's maken zonder bij de pers te horen?
mijn materiaal voldoet perfect aan de kleiner dan 15CM lens (als dat echt mag)... en die race engineer crap op de DGP website zelf zegt dat de regels zo zijn en verdere opheldering of verduidelijking is niet mogelijk.
gaat me er met name om, kunt bijna geen camera meer krijgen zonder afschroefbare lens. dus mag niemand ook maar enigsinds goeie foto's maken zonder bij de pers te horen?
mijn materiaal voldoet perfect aan de kleiner dan 15CM lens (als dat echt mag)... en die race engineer crap op de DGP website zelf zegt dat de regels zo zijn en verdere opheldering of verduidelijking is niet mogelijk.
Iemand die weet hoe ik tickets nog kan delen? Tot gister stond er in de mail die je krijgt een knop "personaliseren", als je die selecteerde kon je de kaartjes delen via whattsapp of mail. Nu zie je alleen nog maar downloaden, dus weet niet hoe ik ze nu moet delen. Wie weet de oplossing?
Je kunt de link delen, het downloaden naar de app kunnen ze dan zelf uitvoeren.Scuderia110 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 19:31:
Iemand die weet hoe ik tickets nog kan delen? Tot gister stond er in de mail die je krijgt een knop "personaliseren", als je die selecteerde kon je de kaartjes delen via whattsapp of mail. Nu zie je alleen nog maar downloaden, dus weet niet hoe ik ze nu moet delen. Wie weet de oplossing?
Die delen knop is er niet meer, het is als het goed is opgelost, ze staan uiteindelijk in de app. In elk geval bedankt.