sNielz123 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 12:53:
Whoohoo! Weekendkaarten voor SPA 2024 gekregen als kerstcadeau.
We gaan dus met 4 (vrouw plus twee kinderen (13/15)) een weekendje F1 doen.
Enige probleem: we zoeken een overnachtingsplek.
Ben er ondertussen achter dat alle opties prijzig zijn 😀
Tot dusver gevonden:
Camping met accommodatie (chalet/bungalow) in de buurt met shuttlebus naar het circuit. Dit zou voor mij de beste optie zijn. Wellicht maken we er een week-vakantie van als het park leuk is. In het voorjaar gaan we al een vliegvakantie doen dus het hoeft niet perfect te zijn allemaal.
Iemand ervaring?
Reviews geven me geen gerust gevoel. Lees dat de shuttlebus niet altijd rijdt(?)
Optie 2:
“Glamping” naast het circuit. Ziet er mooi uit en goede reviews. Best prijzig, maar het ergste is dat je zelf weinig mee kan nemen qua eten en drinken en alles kost daar natuurlijk de hoofdprijs. Met twee pubers ben ik bang dat ik helemaal leegloop 😀
De drukte vind ik voor zo’n weekend wel gezellig en de reviews zijn veel belovend.
We hebben geen eigen tent/caravan/camper.
We wonen zelf 1,5 uur rijden van het circuit. Dat is voor 3 dagen niet te doen om op en neer te gaan.
Iemand nog suggesties of een gouden tip?
Vorig jaar heb ik op een hele goedkope camping bij Malmedy gestaan (onder een tientje per nacht). Auto gratis parkeren in Malmedy (bij de Aldi bijvoorbeeld) en de shuttle bus nemen, geen enkel probleem. Of fietsen mee op de auto en naar het circuit fietsen.
Op mijn campingtrips laat ik altijd een koelbox vol met eten in Nederland, daar doe ik dan het hele weekend mee, zodat ik niet ook nog boodschappen hoef te doen. Een paar grote flessen water in de auto die ik overgooi in iets kleiners, maar in België kun je gewoon bij de kraan vullen natuurlijk.
Het hoeft echt niet duur te zijn hoor, Belgie kon vorig jaar voor minder dan 250 euro voor mij en mijn zoon. Tickers kon je last minute voor weinig kopen via viagogo, eten doe je thuis ook, camping kost ook bijna niks. Alleen heen en weer rijden was duur.
Als alternatief, kun je nog overwegen 2 dagen te gaan en wel heen en weer te rijden. Ik woon in Amsterdam en ging vaak 1 dag, alleen zondag, dat is 3 uur rijden op de heen weg en 5 uur op de terugweg (vanwege de drukte). Als je vrijdag en zondag gaat bijvoorbeeld is 1,5 uur enkele reis natuurlijk geen probleem. Fietsen naar Zandvoort + fiets wegzetten en naar het circuit lopen kost mij dat ook ruim qua tijd.
[
Voor 8% gewijzigd door
Erapaz op 11-01-2024 14:58
]