[F1 2017] Race 12 - GP van België Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 21 Laatste
Acties:
  • 60.538 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hij ging waarschijnlijk te langzaam daarom kon hij full throttle door Pouhon en de deployment is blijkbaar throttle input gerelateerd (GPS mag niet) dus dacht de computer dat hij in een andere bocht zat en verloor hij vermogen.
Zelfs Hamilton moest even liften in Pouhon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

UltraSub schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 18:29:
[...]
VAG heeft er een handje van na een tijd dominant te zijn te stoppen op het hoogtepunt. Zie Le Mans met Audi en Dakar met VW. Maar inderdaad, goed mogelijk dat ze alleen Formule E gaan doen.
En uit het WRC...

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Zou het misschien nog kunnen dat MAX met andere software rijdt dan RIC :?

Wellicht hebben ze bepaalde zaken bij Max dan conservatiever ingesteld juist om uitvallen te voorkomen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Hippocampus schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 18:30:
[...]

... maar ze kunnen bij RBR echt wel èèn auto bouwen hoor.
There. FTFY. :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• UltraSub
Webber.. Hamer, spijker, kop.
Dit is iets wat de Max fans op de facebook fanpages verplicht zouden moeten kijken. Webber is spot on.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
UltraSub schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 18:37:
[...]

Dit is iets wat de Max fans op de facebook fanpages verplicht zouden moeten kijken. Webber is spot on.
Dit kwam van Max facebook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Exocet schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 18:38:
[...]

Dit kwam van Max facebook :P
Heb het over de commentaar feestjes daar altijd. Niet zozeer de pagina's zelf!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Help!!!! schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 18:33:
Zou het misschien nog kunnen dat MAX met andere software rijdt dan RIC :?

Wellicht hebben ze bepaalde zaken bij Max dan conservatiever ingesteld juist om uitvallen te voorkomen.
Als ik Max zou zijn zou ik het vanaf nu juist andersom doen; dood of de gladiolen. Test maar de nieuwe motoren/onderdelen in mijn auto; dit jaar wordt toch al niets. Als we maar niet volgend jaar weer hetzelfde geneuzel van Renault hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:35

Osxy

Holy crap on a cracker

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

(jarig!)
Max kan wel klagen maar waarom haalt RIC dan wel het podium?

Misschien ben ik te simpel hoor. Wellicht kan ie eens in de spiegel kijken in plaats van het baasje uithangen. Dit is niet de eerste keer immers.

[ Voor 60% gewijzigd door Gunner op 27-08-2017 18:45 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:40

Spotmatic

Ken sent me

Gunner schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 18:44:

Misschien ben ik te simpel hoor.
Laat ze maar eens aangeven waarom Max een uitvalpercentage van 50% heeft en RIC niet. En dan niet aankomen met het woordje "pech" want 50% uitval is echt beschamend slecht.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-06 10:46

Misschien ben ik te simpel hoor. Wellicht kan ie eens in de spiegel kijken in plaats van het baasje uithangen. Dit is niet de eerste keer immers.
Hier snap ik niks van, zeg je nu dat hij zelf zorgt voor zijn uitvallen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-06 15:18

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Spotmatic schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 18:45:
[...]

Laat ze maar eens aangeven waarom Max een uitvalpercentage van 50% heeft en RIC niet. En dan niet aankomen met het woordje "pech" want 50% uitval is echt beschamend slecht.
Welke complot theorie wil je horen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unigo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-06 20:21
[...]

Ik ben ook benieuwd, maar vrees dat ze echt niet verder komen dan dat. Rijstijl is al uitgesloten, opzet kan ik me ook niet voorstellen...

3ds fc: 4270-0926-7440

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:24

Maar je ziet toch de kwalificaties en races, en hoort van zijn eigen team dat Max niets doet wat niet mag met de auto?

Hoe kun je dit dan zeggen? Kun je uitleggen wat Max dan zou moeten zeggen of doen nadat hij in de spiegel heeft gekeken?

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

(jarig!)
Arjantje72 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 18:51:
[...]

Hier snap ik niks van, zeg je nu dat hij zelf zorgt voor zijn uitvallen?
Misschien pushed hij z'n materiaal te hard. Ik ga er dan vanuit dat RIC met hetzelfde materiaal rijdt maar het wel voor elkaar krijgt om te finishen/podium te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:46
[...]

Het team kan alleen wat aan de mechanische uitvalbeurten doen.

4/12 = 30%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:07

Vuvuzela

My spire is forming

Gunner schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 18:52:
[...]

Misschien pushed hij z'n materiaal te hard. Ik ga er dan vanuit dat RIC met hetzelfde materiaal rijdt maar het wel voor elkaar krijgt om te finishen/podium te halen.
kan niet.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-06 10:46
[...]

En dat kan dus niet, is al vaak uitgelegd op tv en dit forum. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 23:46
[...]

Max en Roc reden exact dezelfde rondetijden in de race tot uitval Max.

Als Max dingen doet die slecht zijn voor z'n materieel, is het aan zn team om dit te identificeren en hem hierin te coachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

(jarig!)
Requiem19 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 18:54:
Als Max dingen doet die slecht zijn voor z'n materieel, is het aan zn team om dit te identificeren en hem hierin te coachen.
Dus ligt het niet aan het materiaal maar aan het team danwel de onervarenheid van de driver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Aan iedereen die denkt dat het aan Max ligt, denk je niet dat als dat het geval was geweest :

A. Christian Horner, op tv, mocht het intern niet werken, dat hij voorzichtiger met de auto moet zijn ?
B. Het bij Torro Rosso ook het geval had moeten zijn dat hij zo veel uitvalt, door rijstijl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Gunner schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 18:56:
[...]

Dus ligt het niet aan het materiaal maar aan het team danwel de onervarenheid van de driver :)
nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

(jarig!)
Goed verhaal. Lekker kort ook. Net zoals je andere antwoord.

Wat verheldering zou helpen.

[ Voor 7% gewijzigd door Gunner op 27-08-2017 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:41
Als het al aan hem zou liggen, waarom gebeurde dit hem dan in het vorige seizoen slechts 1x bij RB (VS)? Kon de auto toen meer hebben? Lijkt mij sterk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:53
Help!!!! schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 18:29:
[...]

Weet je ook met wie Jos en Max staan te praten ?
@Help!!!! @Destruction Dit is Remi Taffin van Renault toch?(motorenbaas van Renault) (wie er naast Jos, Max & Remi op de foto staan was voor mij niet interessant.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Er zitten tegenwoordig zoveel failsafes in die motoren en andere electronica dat het bijna uitgesloten is dat een rijder de mechanica kapodt rijdt. Los van crashes uiteraard.

Kijk naar de engine failure van vandaag. Een bougie die raar doet en de computer legt de motor stil om eventuele verdere schade te voorkomen. Het ligt natuurlijk ook een beetje aan het reglement dat je maar een x aantal onderdelen mag gebruiken per seizoen op straffe van gridpenalties. Daardoor worden die failsafes soms gewoon te strak afgesteld en kan een coureur een auto niet tot het maximale pushen.

Vroeger kon dat allemaal wel, had je geen beperking in onderdelen en kon je bij wijze van spreken elke race een compleet nieuwe auto de grid op gooien. De reglementen zijn er nu om ook de kleine teams een kans te geven met minder budget.

Maar de tijden dat een coureur een motor aan gort kon rijden door bad driving is echt voorbij.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:18

sjaool

Every life should have 9 cats

Gunner schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 18:56:
[...]

Volg je dit forum en de berichtgeving rondom Max wel? Zo ja, dan had je dit hier niet gepost. En onervarenheid van de driver, kom op zeg. Die jongen rijdt als sinds zijn zevende... Hij heeft meer ervaring met voertuigen met een motor erin dan de meeste mensen hier op het forum.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
redfoxert schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 19:06:
Er zitten tegenwoordig zoveel failsafes in die motoren en andere electronica dat het bijna uitgesloten is dat een rijder de mechanica kapodt rijdt. Los van crashes uiteraard.

Kijk naar de engine failure van vandaag. Een bougie die raar doet en de computer legt de motor stil om eventuele verdere schade te voorkomen. Het ligt natuurlijk ook een beetje aan het reglement dat je maar een x aantal onderdelen mag gebruiken per seizoen op straffe van gridpenalties. Daardoor worden die failsafes soms gewoon te strak afgesteld en kan een coureur een auto niet tot het maximale pushen.

Vroeger kon dat allemaal wel, had je geen beperking in onderdelen en kon je bij wijze van spreken elke race een compleet nieuwe auto de grid op gooien. De reglementen zijn er nu om ook de kleine teams een kans te geven met minder budget.

Maar de tijden dat een coureur een motor aan gort kon rijden door bad driving is echt voorbij.
Dat, en het feit dat het team al meerdere malen heeft aangegeven dat het niet aan VER ligt. Dan zal dat ook wel zo zijn, want ze gaan zichzelf niet publiekelijk voor schut zetten als je coureur er een potje van maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

(jarig!)
sjaool schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 19:08:
[...]

Volg je dit forum en de berichtgeving rondom Max wel?
Nee. Ik kijk F1 als vermaak op de zondagmiddag. Maar als relatieve outsider zie ik alleen dat het RIC wel lukt om te finishen en zelfs het podium zie halen. Maar alsnog wil men het materiaal de schuld geven. Nee dat gaat er bij mij niet in en daar hoef je echt geen insider voor te zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Gunner op 27-08-2017 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Gunner schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 19:10:
[...]

Nee. Maar als relatieve outsider zie ik alleen dat het RIC wel lukt om te finishen en zelfs het podium zie halen. Maar alsnog wil men het materiaal de schuld geven. Nee dat gaat er bij mij niet in en daar hoef je echt geen insider voor te zijn.
Klopt inderdaad, die perceptie krijg ik ook. Maar als een bougie van een tientje (bij wijze van) een auto van finishen kan afhouden dan is er met het materiaal ook iets goed mis. En een bougie probleem is niet de eerste keer dit seizoen!

Nogmaals, zelfs het team geeft aan dat het niet aan de coureur ligt maar aan het materiaal. Wat wil je nog meer?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

redfoxert schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 19:12:
[...]
..
Nogmaals, zelfs het team geeft aan dat het niet aan de coureur ligt maar aan het materiaal. Wat wil je nog meer?
tijd van mensen verdoen.. hap aub niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
[...]

Verklaar dan maar waarom Max zijn auto niet kapot gaat tijdens de kwalificaties, als hij veel harder pushed dan welk moment in de race dan ook. De snelste ronden in een race zijn al systematisch enkele seconden per rondje langzamer. Normale racesnelheid is nog heel wat langzamer.
UltraSub schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 18:37:
[...]

Helemaal niet, hij kraamt onzin uit. Vorig seizoen was de RB12 de meest betrouwbare auto van de F1. Dit jaar strijden ze om de minst betrouwbare auto met Mclaren Honda. Vallen de klappen ook nog eens steeds bij een van de twee coureurs, terwijl de andere steeds podiums pakt omdat zijn auto wel werkt. Dit heeft niks met verwachtingen te maken, of vergelijkingen. Dit is gewoon waardeloos van RBR en Renault. Wanneer valt er nu een auto met een Mercedes of Ferrari motor uit met motorproblemen? Het is Honda, Honda, Honda, Renault, Renault, Renault...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
DaniëlWW2 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 19:14:

Helemaal niet, hij kraamt onzin uit. Vorig seizoen was de RB12 de meest betrouwbare auto van de F1. Dit jaar strijden ze om de minst betrouwbare auto met Mclaren Honda. Vallen de klappen ook nog eens steeds bij een van de twee coureurs, terwijl de andere steeds podiums pakt omdat zijn auto wel werkt. Dit heeft niks met verwachtingen te maken, of vergelijkingen. Dit is gewoon waardeloos van RBR en Renault. Wanneer valt er nu een auto met een Mercedes of Ferrari motor uit met motorproblemen? Het is Honda, Honda, Honda, Renault, Renault, Renault...
Eens, maar hij heeft wel gelijk als spreekt over de opties die Max heeft. Het zit dit seizoen even tegen, maar er zit weinig anders op dan het (linksom of rechtsom) accepteren, voor dit seizoen en het volgende seizoen. Er zijn geen andere opties en het zit niet altijd mee.

Dat even los van het feit dat RB hem voor een topteam echt een hele slechte auto heeft gegeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[...]

Nee. Ik kijk F1 als vermaak op de zondagmiddag. Maar als relatieve outsider zie ik alleen dat het RIC wel lukt om te finishen en zelfs het podium zie halen. Maar alsnog wil men het materiaal de schuld geven. Nee dat gaat er bij mij niet in en daar hoef je echt geen insider voor te zijn.
Dan snap ik je post. Maar als outsider zit je er flink naast als je denkt dat het door Max zijn rijstijl of wat dan ook komt. De wagen is op zoveel punten beschermd tegen misbruik dat je hem gewoonweg niet kapot kunt rijden. Mechanisch is een ander verhaal, je kunt hem moedwillig in de muur zetten of flink wheelbangen dan is de boel wel kapot. Maar elektronisch of motorisch krijg je hem als coureur niet kapot.

Max heeft dit jaar gewoon ontzettend veel pech en hij is niet de enige coureur dit overkomt. Michael Schumacher heeft ook een jaar gehad waarbij hij meer naast de kant stond dan dat hij op de baan reed. Alonso heeft dit jaar ook ontzettend veel pech en zo zijn er nog wel meer coureurs die dit overkomen is of helaas nog gaat overkomen. Met andere woorden je doet er niks aan behalve het materiaal checken, dubbelchecken en nog eens checken. En dat is nog geen garantie dat je dan wel de finish haalt. Zo simpel is het nu eenmaal.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/d3L7m6YQEoDntGSnZSXYkgW8/full.png

Politiek correct of standaard (media getraind) antwoord is het iig niet. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

nachtnet schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 19:19:
[afbeelding]

Politiek correct of standaard (media getraind) antwoord is het iig niet. :x
Dat is wel duidelijke taal. Dit akkefietje is niet zomaar met een een-op-een gesprek opgelost. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:41
redfoxert schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 19:12:
[...]

Klopt inderdaad, die perceptie krijg ik ook. Maar als een bougie van een tientje (bij wijze van) een auto van finishen kan afhouden dan is er met het materiaal ook iets goed mis. En een bougie probleem is niet de eerste keer dit seizoen!

Voor wat ik er nu van begrijp is het niet zozeer een kapot motor of onderdeel. Het is eerder een storing of een sensor die iets op pikt wat schadelijk gaat zijn voor de motor. Op dat moment grijpt de software in en hierdoor wordt inderdaad de race verpest maar het motorblok behoed voor grote schade. Door het beperkte aantal motoren dat gebruikt mag worden en de straffen is het een logische keuze dat de failsafes er zijn.

Punt blijft dat het dit jaar te vaak de verkeerde kant op valt voor Max en dit is Renault zeker aan te rekenen. Ook ga ik er vanuit dat op het moment dat Max in de problemen komt er actie wordt ondernomen en dat Ricciardo te horen krijgt om zijn motor terug te schroeven om een zelfde gang van zaken te voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

nachtnet schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 19:19:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/d3L7m6YQEoDntGSnZSXYkgW8/full.png

Politiek correct of standaard (media getraind) antwoord is het iig niet. :x
toon volledige bericht
Een heel goed en terecht punt van Ocon.
Ik hoop dat andere coureurs dit gedrag ook zien,
En bespreken voor de drivers meeting van Monza.

Een coureur die bewust andere coureurs bijna doodrijdt wil je niet in het veld.

[ Voor 3% gewijzigd door 3x3 op 28-08-2017 20:37 ]

| live and give like no one else |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
RoD schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 19:16:
[...]

Eens, maar hij heeft wel gelijk als spreekt over de opties die Max heeft. Het zit dit seizoen even tegen, maar er zit weinig anders op dan het (linksom of rechtsom) accepteren, voor dit seizoen en het volgende seizoen. Er zijn geen andere opties en het zit niet altijd mee.

Dat even los van het feit dat RB hem voor een topteam echt een hele slechte auto heeft gegeven.
Hij accepteert het nu al ruim een half seizoen, en hij en Jos zeggen dat ze volgend jaar ook nog bij RBR zitten. De rest is politiek. Na 2018 gaat er misschien wat veranderen.

Voor nu kan RBR het beter opgeven voor 2017. Bouw een compleet nieuwe auto, minimale inzet qua aero en zet in op een gigantische 2018 upgrade van het concept, of kom met iets nieuws. Volgend jaar moet die auto presteren, want anders zijn dadelijk beide coureurs weg. Sainz en Kvyat in RBR is ook wat veel gevraagd. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Ome Ernst schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 18:57:
Aan iedereen die denkt dat het aan Max ligt, denk je niet dat als dat het geval was geweest :

A. Christian Horner, op tv, mocht het intern niet werken, dat hij voorzichtiger met de auto moet zijn ?
B. Het bij Torro Rosso ook het geval had moeten zijn dat hij zo veel uitvalt, door rijstijl.
Dat dit uberhaupt een discussiepunt hier is. Wat een belachelijk iets. Max kan die bak niet kapot trappen, echte experts zijn het daar allang over eens.

Als je dit echt denkt, dan zoek je of overal een complot achter, of je hebt de ballen verstand van de F1.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 06:47

ATS

UltraSub schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 17:30:
[...]

Oh want WRC tegelijk met Le Mans jarenlang én Dakar kost bijna niks ja ;)
In all seriousness, ik zie ze wel instappen. Tenzij ze winnen in andere klasses hoog op de agenda hebben staan. Denk wel dat ze dan inzetten op zo goed als F1 only. Als ze instappen (en alleen met een nieuwe motorformule.
Ik niet. Je ziet ze qua marketing snel verschuiven naar groen. Dat past niet goed bij de F1, meer bij Fe.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:40

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

[...]

En dat is precies wat mensen buiten f1 meekrijgen, max crashed, max valt uit, dus max is ruk. Iedereen die maar iets van de Q's heeft gezien dat hij altijd sneller is.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-06 12:59
Is het misschien een mogelijkheid dat domme (bait) verhalen over dat het VER zijn eigen schuld is dat de motor ermee kapt ook in het lijstje van ongewenste reacties in de topicwaarschuwing komt?

EDIT:
Desnoods met een linkje naar een interview van Horner of iets dergelijks erbij.

[ Voor 19% gewijzigd door -ION- op 27-08-2017 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
-ION- schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 19:31:
Is het misschien een mogelijkheid dat domme (bait) verhalen over dat het VER zijn eigen schuld is dat de motor ermee kapt ook in het lijstje van ongewenste reacties in de topicwaarschuwing komt?

EDIT:
Ik ben voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22:19
Ben wel benieuwd hoe de situatie zich verder ontwikkelt. Op een bepaald punt is een ontevreden rijder niet meer te motiveren. Ik verwacht niet dat Max hier al tegenaan hinkt, waar Alonso dat bijv. al wel lijkt te doen. Dan kun je hem op een contract blijven wijzen, maar ik vermoed dat er dan andere oplossingen worden gezocht. Sowieso benieuwd waar Alonso volgend jaar rijdt :) Wordt interessant om dat de aankomende tijd allemaal te volgen.

PSN: xMaurice93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow771
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-06 08:34
-ION- schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 19:31:

EDIT:
:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:03
UltraSub schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 17:30:
[...]

Oh want WRC tegelijk met Le Mans jarenlang én Dakar kost bijna niks ja ;)
In all seriousness, ik zie ze wel instappen. Tenzij ze winnen in andere klasses hoog op de agenda hebben staan. Denk wel dat ze dan inzetten op zo goed als F1 only. Als ze instappen (en alleen met een nieuwe motorformule.
Het scheelt nogal of je drie klasses tegelijk doet of dat je al het geld in 1 klasse stopt. Die autosportbaas van VW vindt het bespottelijk dat er 1200 man of meer bezig zijn met twee wagens en dat is het ook. Waar is de tijd dat Formule 1 nog met echte auto's met een echt stuur en pookje gereden werd ipv software op wielen zoals nu.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maurice079 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 19:40:
Ben wel benieuwd hoe de situatie zich verder ontwikkelt. Op een bepaald punt is een ontevreden rijder niet meer te motiveren. Ik verwacht niet dat Max hier al tegenaan hinkt, waar Alonso dat bijv. al wel lijkt te doen. Dan kun je hem op een contract blijven wijzen, maar ik vermoed dat er dan andere oplossingen worden gezocht. Sowieso benieuwd waar Alonso volgend jaar rijdt :) Wordt interessant om dat de aankomende tijd allemaal te volgen.
Alonso was daarna best relaxed, maarja met zo'n salaris zal die alles wel best vinden. Vind die interviews met sauber altijd zo zielig :D

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-06 08:07
SinergyX schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 19:44:
[...]

Alonso was daarna best relaxed, maarja met zo'n salaris zal die alles wel best vinden. Vind die interviews met sauber altijd zo zielig :D
Wat dan?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
C Horner on VER: "I’ve no doubt he’ll be determined to deliver his best again in Monza, despite the engine penalties we will take there"

https://twitter.com/adamcooperF1/status/901862841447305216

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos

Tacoos

i am i

Racing-Paradise schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 19:24:
[...]

[…] Door het beperkte aantal motoren dat gebruikt mag worden en de straffen is het een logische keuze dat de failsafes er zijn.

[…]

Ook ga ik er vanuit dat op het moment dat Max in de problemen komt er actie wordt ondernomen en dat Ricciardo te horen krijgt om zijn motor terug te schroeven om een zelfde gang van zaken te voorkomen.
Als je structureel 0,5 - 1 s per rondje tekort komt, zou ik denken dat je met die fail saves wat meer het randje op gaat zoeken in de hoop het gat naar voren te dichten.
Een team als Mercedes kon zich vorig jaar ongetwijfeld veilige marges permitteren, maar je gaat toch geen kansen weggooien door te veilig te gaan zitten?

En vandaag heb ik niet t idee dat ze Ricciardo hebben gevraagd t rustiger aan te doen? Dan was ie vast geen derde geworden...

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alwaysleft
Die Ocon.
Niet netjes dit zo op social media dit soort uitspraken te doen.

https://twitter.com/oconesteban/status/901848988512649216

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
Exocet schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 19:57:
C Horner on VER: "I’ve no doubt he’ll be determined to deliver his best again in Monza, despite the engine penalties we will take there"

https://twitter.com/adamcooperF1/status/901862841447305216
Natuurlijk neem je daar engine penalties, zou gek zijn als de die niet daar zouden nemen. Monza is te snel voor de Renault motor dus geen kans op podium. Laat ze dan puur op chassis en motor maar door het veld rijden en naar p5/6 gaan rijden. *O* *O* Inhalen.

Dan kunnen ze naar Singapore & Malaysia met verse (nieuwste spec) onderdelen en met kansen.

@alwaysleft Die heb ik net gepost. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 23:27

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Hoe zit het eigenlijk met de verdeling binnen het team? Hebben RIC en VER beiden eigen monteurs of werkt iedereen echt aan beide auto's?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-06 08:07
Gonadan schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 20:06:
Hoe zit het eigenlijk met de verdeling binnen het team? Hebben RIC en VER beiden eigen monteurs of werkt iedereen echt aan beide auto's?
Ieder heeft zijn eigen team met engineers en mechanics.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Jasphur schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 20:13:
Ieder heeft zijn eigen team met engineers en mechanics.
Kan daar dan niet een verschil in zitten?

Vorig jaar leek het precies andersom, misschien toevallig één monteur overgestapt?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Laatst online: 21-06 22:49
Vergeet niet dat Daniel al een paar keer tijdens de vrije trainingen stil heeft gestaan. Die heeft / krijgt zijn deel ook nog wel. Renault is gewoon niet betrouwbaar genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
"Bijzondere resultaten" is ook wel een vage beschrijving. Ricciardo heeft dit seizoen toch ook gewoon gewonnen in Baku? Ik zou niet weten waarom VER niet een keer zou kunnen winnen. Verder: ik geloof niet zo dat er opzet of sabotage in het spel zou zijn. Slordigheid misschien, want hij is al vaker uitgevallen door een heel stom klein ding. En dat is jammer want het kost RBR (en VER natuurlijk) _heel_ veel punten.

Die motorwissel voor Monza zat er dik in :) Is voor Max ook wel leuk: lekker een inhaalrace rijden, achterblijvers inhalen en wellicht nog wat punten pakken.

Oh, en als je denkt dat alleen Max aan de beurt is: ondanks dat het een vrij zwakke rijder is, heeft Palmer ook _erg_ veel ellende met z'n wagen.

[ Voor 11% gewijzigd door Grrrrrene op 27-08-2017 20:30 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:04

Martinspire

Awesomeness

__fred__ schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 20:19:
Vergeet niet dat Daniel al een paar keer tijdens de vrije trainingen stil heeft gestaan. Die heeft / krijgt zijn deel ook nog wel. Renault is gewoon niet betrouwbaar genoeg.
Sowieso heeft zowel Renault als Red Bull Racing als Toro Rosso volgens mij nog geen enkel fout-vrij weekend gehad. Dat mag ze echt wel aangerekend worden.

Verder wordt er telkens gezegd dat ie dezelfde monteurs heeft als Vettel. En misschien dat dit voor een aantal jongens klopt, maar je gaat mij niet vertellen dat er al jaren niemand bij is en niemand weg is gegaan daar. En kijk naar de pitstops. Hoe weinig staan ze daar in de top 5? Het is echt niet meer het team van toen. Het gaat er veel belabberder aan toe dan dat men doet denken.

Bovendien hebben ze hun WCC's alleen binnengehaald door dominantie. Niet omdat ze zoveel beter waren qua strategie. Net zoals Mercedes de meeste races won. Door gebrek aan druk van achteraf, is het makkelijk winnen.

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 27-08-2017 20:29 ]

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Tja, Fransen en elektronica. :P

Het is gewoon zo jammer. Met de duidelijke verschillen in het veld was het volgen van Max juist wel een verfrissende optie. Dat valt nu weer helemaal weg. -O-

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Laatst online: 22:03
https://twitter.com/skysportsf1/status/901795393368801281

Vast al gepost. De reden dat Ric zijn auto heel houdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Dit is iets te cryptisch voor mij als ik de tweet lees. De reacties gaan ook niet over Ric.

Kun je uitleggen? Ben wel benieuwd.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-06 09:16
Ik denk dat ie n verkeerde link postte. Ik denk dat hij hierop doelde:

https://streamable.com/5g661

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

aicaramba schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 20:33:

_O-

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ja, dat is wel de opmerking van het seizoen wat mij betreft. Ik mag RIC wel, ondanks dat het oprecht pijn doet dat alle pech bij VER terecht lijkt te komen en RIC in zo'n race ineens het podium pakt door rare moves van anderen. Iedere keer denk ik dan weer: "Dat had Max kunnen zijn". Maar het is hem oprecht gegund, al denk ik daar tijdens de race anders over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Otmar Szafnauer (born 13 August 1964 in Romania) is the Chief Operating Officer of the Sahara Force India Formula One motor racing team.
;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Wat valt er niet te snappen? RIC houdt z'n auto heel omdat hij niet de teamgenoot van PER is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Grrrrrene schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 20:37:
Ja, dat is wel de opmerking van het seizoen wat mij betreft. Ik mag RIC wel, ondanks dat het oprecht pijn doet dat alle pech bij VER terecht lijkt te komen en RIC in zo'n race ineens het podium pakt door rare moves van anderen. Iedere keer denk ik dan weer: "Dat had Max kunnen zijn". Maar het is hem oprecht gegund, al denk ik daar tijdens de race anders over ;)
Kweenie. Ik heb het idee dat het ook n beetje nep is. HIj is vaak grappig en relax, maar vorige race reageerde hij wel echt te fel.

Ja, het was max z'n fout. Maar come on. Eerste incidentje sinds ze samen zijn en hij gaat zo te keer. Middelvinger opsteken, volledig afbranden op de media. Dat was echt zwaar overdreven gereageerd. Dat had ik echt niet verwacht van de relaxte en goedlachse Ricciardo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tito129
  • Laatst online: 22:03

Ja die bedoelde ik! Top gozer die Ric!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
aicaramba schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 20:45:
[...]

Kweenie. Ik heb het idee dat het ook n beetje nep is. HIj is vaak grappig en relax, maar vorige race reageerde hij wel echt te fel.
Ah komop, hij is NET van de baan gereden door z'n teamgenoot die hem inhaalt op, laten we eerlijk zijn, een bijzonder risicovolle manier helemaal aan het begin van de race. Natuurlijk reageert hij zo.
Ja, het was max z'n fout. Maar come on. Eerste incidentje sinds ze samen zijn en hij gaat zo te keer. Middelvinger opsteken, volledig afbranden op de media. Dat was echt zwaar overdreven gereageerd. Dat had ik echt niet verwacht van de relaxte en goedlachse Ricciardo.
Incidentje? Op het circuit waar iedereen van zei dat dit een RBR-circuit was, wordt hij aan het begin direct door z'n teamgenoot uitgeschakeld. Ik ben geen F1-coureur, maar ik kan me heel goed voorstellen hoe hij zich 5 minuten daarna voelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aicaramba
Grrrrrene schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 20:47:
[...]

Ah komop, hij is NET van de baan gereden door z'n teamgenoot die hem inhaalt op, laten we eerlijk zijn, een bijzonder risicovolle manier helemaal aan het begin van de race. Natuurlijk reageert hij zo.

[...]

Incidentje? Op het circuit waar iedereen van zei dat dit een RBR-circuit was, wordt hij aan het begin direct door z'n teamgenoot uitgeschakeld. Ik ben geen F1-coureur, maar ik kan me heel goed voorstellen hoe hij zich 5 minuten daarna voelt.
Ik snap best dat hij gefrustreerd is. Maar ik zie haast nooit iemand zo fel reageren na een crash. Ook niet in het heetst van de strijd wanneer de emoties nog hoog zijn. Hooguit Vettel een keer.

Hij heeft een hartstikke gelukkig seizoen en bij één foutje waar hij de dupe van is valt hij zo uit in de media, vind ik zwaar overreageren. Helemaal tegen je teamgenoot.

Natuurlijk was het een fout van Max, maar je kan op z'n minst ff zijn reactie afwachten. Het is niet dat Max hem wekelijks van de baan kegelt ofzo.

[ Voor 11% gewijzigd door aicaramba op 27-08-2017 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:50
Oplossing voor de betrouwbaarheidsproblemen? Motoren limiet per seizoen er af. Een motor voor de trainingen, een kwali-motor en een motor voor de race die je bij de finish in de kliko kunt mikken of voor de volgende training kunt gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
aicaramba schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 20:51:
[...]

Ik snap best dat hij gefrustreerd is. Maar ik zie haast nooit iemand zo fel reageren na een crash. Ook niet in het heetst van de strijd wanneer de emoties nog hoog zijn. Hooguit Vettel een keer.
En Rosberg / Hamilton, Perez / Ocon, Vettel inderdaad, Massa heb ik al zo zien reageren, Schumacher kon er ook wat van vroeger... En als ik langer dan deze 15s nadenk vind ik vast meer namen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Grrrrrene schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 20:53:
[...]

En Rosberg / Hamilton, Perez / Ocon, Vettel inderdaad, Massa heb ik al zo zien reageren, Schumacher kon er ook wat van vroeger... En als ik langer dan deze 15s nadenk vind ik vast meer namen :)
Rosberg en Hamilton hebben nooit zo agressief gereageerd op elkaar. Koude oorlog, ja, maar niet zo elkaar zwart maken op zo'n verhitte manier na EEN incident. Perez Ocon, ja. Na x incidenten wel, ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Laatst online: 01:17

Oekol

waka waka hey hey

.

Ik ben te aangeschoten om hier normaal op te reageren maar, (en ja het drong later door) dit was echt super grappig haha! ::+

Ik heb nu al zin om morgen en de race terug kijken. Want ik heb ook echt alles van vandaag gemist eigenlijk!

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-06 15:18

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

FastFred schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 20:52:
Oplossing voor de betrouwbaarheidsproblemen? Motoren limiet per seizoen er af. Een motor voor de trainingen, een kwali-motor en een motor voor de race die je bij de finish in de kliko kunt mikken of voor de volgende training kunt gebruiken.
Of een veel goedkopere oplossing; maximaal 120km per uur rijden. Wedden dat ze heel het seizoen met 1 motor uit kunnen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Grrrrrene schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 20:53:
[...]

Schumacher heeft Coulthard nog eens bijna in elkaar gemept in de pitbox na een akkefietje op de baan :)

YouTube: Schumacher vs Coulthard Spa 1998

Toevallig ook op Spa, wel in de regen destijds. Nog knap dat ie met drie wielen de pitbox kon bereiken zonder drama :)

Nog wat extra carnage footage: YouTube: Your Favourite Belgian Grand Prix - 1998 Chaos & Carnage in Spa

Zo kan Spa ook zijn :D

[ Voor 13% gewijzigd door redfoxert op 27-08-2017 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Ik ben vooral benieuwd hoe zich dit verder gaat ontwikkelen in het einde van het komende seizoen. Het is duidelijk dat er voor Max geen andere team opties zijn omdat de anderen contracten hebben of op korte termijn opnieuw vastgelegd gaan worden en RB natuurlijk nog wel onder een topteam hoort maar het alleen dit jaar absoluut niet kan waarmaken voor twee coureurs.
Dus ik ben vooral benieuwd of ze grote stappen kunnen gaan maken voor het komende seizoen op het gebied van de motoren, er gaan vast nog wel wat stevige gesprekken gevoerd worden want RB is hier natuurlijk ook niet blij mee.

Overigens ook wel benieuwd of er nog wat toegevoegde informatie komt als Max morgen bij ZiggoSport aan tafel zit.
Het belangrijkste is denk ik dat hij vooral z'n koppie er bij houdt als de adrenaline er weer een beetje uit is ;), want als hij volgend seizoen wel een auto heeft die competitief is dan moet hij ook wel presteren.

Wat mij trouwens opvalt is dat ik het idee heb dat vooral bij Mercedes er maar weinig enige fails of andere issues zijn op het gebied van de motoren, zou dat komen omdat Mercedes veel meer ervaring heeft met het bouwen F1 motoren of omdat ze misschien niet altijd 100% vragen van hun motoren als het niet nodig is in tegenstelling tot Renault?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Mooi

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Mick Schumacher honours father Michael with Spa demo run

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
FastFred schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 20:52:
Oh, en twin-turbo en exit hybride systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow771
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-06 08:34
Novadecasa schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 21:05:

Wat mij trouwens opvalt is dat ik het idee heb dat vooral bij Mercedes er maar weinig enige fails of andere issues zijn op het gebied van de motoren, zou dat komen omdat Mercedes veel meer ervaring heeft met het bouwen F1 motoren of omdat ze misschien niet altijd 100% vragen van hun motoren als het niet nodig is in tegenstelling tot Renault?
Tja. Denk dat als F1 team zelf zn motoren kan maken dat je daar altijd een soort van voordeel mee heb. Je kan de bouw van de motoren veel beter afstemmen op detail voor de specifieke F1 auto's.

Ferrari zie ik ook met weinig (niet zo weinig als Mercedes) fails..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06 14:34
FastFred schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 21:18:
[...]

Oh, en twin-turbo en exit hybride systeem.
En dan dus exit Mercedes & Renault?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ryur schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 21:20:
[...]

En dan dus exit Mercedes & Renault?
Waarom dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06 14:34
Omdat zij juist deze motorenformule wilden. Ze wilde toepassingen voor hun straatauto's.
Als F1 weggaat van de hybride gaan die 2 stoppen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RichardQG
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:54
Omdat we de huidige motoren formule (V6 Hybrid) te danken hebben aan Mercedes en Renault (voorwaarde om in de sport te blijven). Waarschijnlijk gaan ze met weggaan dreigen als de nieuwe motorformule hun niet zint

Edit: Ryur was mij voor ;)

[ Voor 4% gewijzigd door RichardQG op 27-08-2017 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

RichardQG schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 21:25:
[...]

Omdat we de huidige motoren formule (V6 Hybrid) te danken hebben aan Mercedes en Renault (voorwaarde om in de sport te blijven). Waarschijnlijk gaan ze met weggaan dreigen als de nieuwe motorformule hun niet zint

Edit: Ryur was mij voor ;)
Volgens mij wilden ze vooral kleine motoren met turbo's. Maar niet het idiote systeem wat we nu hebben wat allemaal veel te complex en gevoelig is geworden. Men valt nu vooral uit door software issues en dat moet niet de bedoeling zijn. Bovendien was het vooral Mercedes omdat die wisten dat ze dan een enorme voorsprong konden krijgen. Ferrari had ook lange tijd een achterstand, maar het is vooral Renault en Honda die hun ontwerpen gewoon niet van de grond krijgen. Al zou ik op dit moment eerder kiezen voor een volledige kopie van Mercedes en daarna wel kijken of je iets snellers kunt maken.

Al denk ik dat Mercedes wel op meerdere fronten echt vals speelt. Niet alleen met het verbranden van olie, maar ook op andere vlakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Shadow771 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 21:20:
[...]

Tja. Denk dat als F1 team zelf zn motoren kan maken dat je daar altijd een soort van voordeel mee heb. Je kan de bouw van de motoren veel beter afstemmen op detail voor de specifieke F1 auto's.

Ferrari zie ik ook met weinig (niet zo weinig als Mercedes) fails..
Dat is ook wat mij opvalt. Nu begreep ik ook dat Olav Mol heeft laten weten dat het een failsave was. Ik vraag me af of die steeds niet te snel afgaan, bij Mercedes heb ik ze nog niet gezien dit seizoen. Bij Ferrari kan ik me herrineren dat Raikkonen het een aantal wedstrijden geleden wel een keer even had waarna hij settings op z'n stuur moest veranderen op aanwijzingen van z'n pitcrew.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-06 17:38

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
2017 Belgian Grand Prix | Race Highlights

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 22:54

FunkyTrip

Funky vidi vici!

alwaysleft schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 15:38:
Ik zei in het begin van het jaar, Max moet naar Ferrari of Mercedes wil hij echt gaan meedoen voor het WK.

Red Bull gaat echt niet met die motor mega stappen zetten volgend jaar. Het is gewoon nog jaren wachten op succes voor Max in de F1.
Met zoveel pech voor Max zul je net hebben dat als hij voor Ferrari gaat rijden, deze net een wat matigere motor hebben en RB toevallig eindelijk alle problemen heeft opgelost. Zoiets als altijd in de verkeerde rij gaan staan bij de AH ;)

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-06 23:04

Just_I

What did you just say?

De oplossing voor Verstappen is dus:
1. Zijn auto laten 'bewerken' door Riciardo
Of
2. Riciardo zijn trucje leren.

En

Het beestje een naam geven. Deed ook wonderen kennelijk voor Vettel...

/me Voelt een Red Bull video aankomen...

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Fijn dat ie begint met een excuus (not). Verder is het gewoon vrij duidelijk dat ie zat te blunderen. Niets gezien, niet op zitten letten, verkeerde standen geselecteerd, lijnen gehouden die niet meer te houden waren. Kortom: gewoon sorry zeggen. En niet alleen specifiek tegen Ocon, maar ook het team. Hij geeft wat redenen waarom het gebeurt, maar hij kan gewoon echt niet toegeven dat ie fout zit. Het blijft verbazingwekkend.

Ik begrijp steeds beter waarom Hulkenberg weg ging. Een jaar naar Renault waar die toch duidelijk slechter zijn (en zouden zijn) dan Force India, maar dat is nog altijd beter dan met zo'n hork van een teammate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Ik vraag mij af of andere coureurs wel willen rijden met een coureur als Perez, die collega's maar al te graag met 300km/u frontaal de muur in stuurt onder het mom van ik blijf op mijn racelijn,

Een heel naar mannetje.

| live and give like no one else |

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nachtnet
Het blijft vooral gek dat hij op precies dezelfde plek in deel 1 met 3 autos breed kan rijden (of eigenlijk net niet)
En in Deel 2 dat er echt geen 2 auto's passen.. 8)7

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

3x3 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 23:36:
[...]

Ik vraag mij af of andere coureurs wel willen rijden met een coureur als Perez, die collega's maar al te graag met 300km/u frontaal de muur in stuurt onder het mom van ik blijf op mijn racelijn,

Een heel naar mannetje.
Ik vind het onbegrijpelijk dat deze actie onbestraft is gebleven. In mijn ogen was dit 1000x gevaarlijker dan
Max op Ricciardo. Daar zat ook nog eens geen intentie bij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:14
Was afwezig en aan het teruglezen, en deze is zeker een + waard, maar de plus 33 die er nu staat is perfect!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XdCYXEw.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door yorkick op 28-08-2017 00:32 ]

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
yorkick schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 00:22:
[...]

Was afwezig en aan het teruglezen, en deze is zeker een + waard, maar de plus 33 die er nu staat is perfect!
Dan zal ik er ook maar vanaf blijven :P

Pagina: 1 ... 19 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit ergens in de week na de race . Een nieuw racetopic wordt in de week voor de race geopend op de dinsdag, 8:00.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten;
-Complottheorieën waarom Max zijn auto steeds kapot gaat;
-Verwijten naar elkaar;
-Beschuldigen van een F1 noob, fanboy of 'succes-fan' te zijn;
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2017
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2017 - deel 2 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1