Acties:
  • +2 Henk 'm!
Aggressor schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 16:55:
Als het je telefoon niet is, dan mag je dat toch wel zeggen?
Het is ook een matige camera, niet waterdicht enz ....

Iedereen heeft zijn eigen voorkeur toch?
Voor dit geld heb je nu genoeg andere keuzes....

Natuurlijk heb je ook fanboys die het alleen maar voor oneplus opnemen
Jij vindt het een matige camera, dat is wat anders dan "het is een matige camera". Overigens wel frappant dat 7 van de 10 websites het een goede camera vinden, en positief zijn en jij het een matige camera vindt. Ja, persoonlijk had ik ook ook wat meer verwacht (had een groter verschil gezien in meerdere scenario's tegenover de 3(T)).
Donstil schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 23:50:
Ooh ik snap dat wel. Je zit op de hype train, kijkt de aankondiging, dan lees je hier dat de store open gaat en je denkt "Dat moet ik hebben".

Later kom je tot bezinning en kijk je er nog eens redelijk naar om tot de conclusie te komen dat het geen slimme zet is.

Been there done that zeg maar :+
Dat heet dus gewoon "verwend"/"verpest" zijn of hebberigheid naar mijn mening.
SaN schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:32:
In mijn jaren ervaring met het kopen van smartphones is mij wel duidelijk geworden dat je er absoluut niet vanuit moet gaan dat een camera beter wordt door software updates.

Wat denk je zelf? Ongeveer de enige feature die Oneplus gebruikt bij de promotie van deze telefoon is de dubbele camera. Die hebben ze echt wel zo goed gemaakt als hij kan zijn hoor.
Misschien bij de merken die jij had niet, maar bij OnePlus kan het echt wel verschil maken. Er zijn in het verleden al meerdere updates gekomen (naar OnePlus X, 2, 3, 3T) die de kwaliteit van de camera verbeterde, of op cameragebied an sich was verbeterd.
Andrasman schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:55:
We zouden wel eerder willen, maar hebben het toestel laat gekregen en doen zoals jullie weten wat meer tests dan de meeste sites. Accutests zijn met name de reden dat hij later komt. Die nemen veel tijd in beslag..
Het enige wat ik wil zeggen: doe maar rustig aan. Ik heb veeeel liever een uitgebreide en zeer duidelijke review waar ook veel onderzoek in zit, dan dat de review sneller komt, maar bovenstaande niet van toepassing is.. Gaan jullie ook een conclusie trekken over de zeer uiteenlopende meningen van reviews?
tomcool schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 14:51:
Er gaan geruchten dat er al een update is voor betere camera performance en andere fixes. Hebben jullie al een update ontvangen sinds dat het toestel bij jullie in bezit is?

Pssst, aan iedereen:

Bij OnePlus rollen ze de updates als eerste uit naar Duitsland en/of Canada. Je kan het checken door een VPN-applicatie te installeren en dan opnieuw te zoeken naar updates. Je kan het forum ook in de gaten houden voor updates: https://forums.oneplus.net/

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:49
Anonymoussaurus schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 17:01:
[...]

Jij vindt het een matige camera, dat is wat anders dan "het is een matige camera". Overigens wel frappant dat 7 van de 10 websites het een goede camera vinden, en positief zijn en jij het een matige camera vindt. Ja, persoonlijk had ik ook ook wat meer verwacht (had een groter verschil gezien in meerdere scenario's tegenover de 3(T)).
Heb je de foto's hierboven gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aggressor schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 17:04:
Heb je de foto's hierboven gezien?
Jup, die heb ik zeker gezien. Zoals ik al zei: ik vind het ook tegenvallen. Echter vind ik de andere foto's nog best mooi. Ik heb mij nog niet zoveel verdiept in vergelijkingen, want heb het nogal druk, vandaar dat ik ook nogal laat reageer in de topics.

En ook zei ik: Overigens wel frappant dat 7 van de 10 websites het een goede camera vinden, en positief zijn en jij het een matige camera vindt.

[ Voor 15% gewijzigd door Anonymoussaurus op 22-06-2017 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Anonymoussaurus schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 17:05:
[...]

Jup, die heb ik zeker gezien. Zoals ik al zei: ik vind het ook tegenvallen. Echter vind ik de andere foto's nog best mooi. Ik heb mij nog niet zoveel verdiept in vergelijkingen, want heb het nogal druk, vandaar dat ik ook nogal laat reageer in de topics.

En ook zei ik: Overigens wel frappant dat 7 van de 10 websites het een goede camera vinden, en positief zijn en jij het een matige camera vindt.
Klopt het is ook apart...
Ik ga deze test nu eens doen ...

http://www.androidauthori...5-camera-shootout-780369/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pr0mo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 09:49
Even een vraagje voor degene die de OP5 al hebben. wat voorn screenprotector zit er standaard al op is dit een folie of al tempered glass?

iracing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb daar nu geen tijd voor eigenlijk :p. Doe al die dingen wel een andere keer. Op het eerste gezicht vind ik het op de eerste pagina wel heel veel op elkaar lijken en vond ik het niet eenvoudig om te 'kiezen'. Ik bekijk liever filmpjes met een eindconclusie, want kiezen vind ik überhaupt lastig.
pr0mo schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 17:11:
Even een vraagje voor degene die de OP5 al hebben. wat voorn screenprotector zit er standaard al op is dit een folie of al tempered glass?
Van plastic ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• negerdesheils
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07-09 12:44
Ik ben ook niet echt hyped voor de OP5, keek er wel erg naar uit omdat ik wel een nieuwe telefoon kan gebruiken. Ik zit namelijk nog op de Oneplus One, welke op zich nog prima bevalt maar de batterij doet wat moeilijk. Maar ik mis gewoon een beetje het gevoel wat ik bij de Oneplus One had. Dat ze de prijs kwaliteit verhouding met de One niet meer evenaren kan ik mee leven. Maar ik heb nu een beetje het gevoel dat de OP5 een soort geupgrade dure OP3T is. Ik wacht denk ik eerst alle reviews af, en misschien dat ik ga kijken voor alternatieven of dat ik goedkoop ergens een OP3T kan scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024

PSN: Oldzkoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P. vd Loo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 00:05
Ik heb ook alle OPO 's gehad en vind ook de meeste reviews tegenvallen. Tweakers.net is 1 van de positieve uitzonderingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:48
Modbreak:Reeks berichten verwijderd die op de man zijn en niet bijdragen aan discussies/ervaringen over het toestel zelf. Ben je het niet eens met een opmerking van iemand maak dan een TR aan, ga niet op de man spelen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:48

Laguna

Connaisseur

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Laguna schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 18:05:
[...]

[...]

Niks mis mee, gewoon een objectieve realistische review.
Ja vond ik ook. Camera is maar middelmatig en dat geeft deze review ook weer aan.
De G6, de S8 en de HTC U11 zijn gewoon een stap beter op dat gebied. De rest is gewoon wat je van een telefoon van deze prijsklasse mag verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alwaysleft schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 18:08:
Ja vond ik ook. Camera is maar middelmatig en dat geeft deze review ook weer aan.
De G6, de S8 en de HTC U11 zijn gewoon een stap beter op dat gebied. De rest is gewoon wat je van een telefoon van deze prijsklasse mag verwachten.
Verklaar dan nader waarom veeeeleeee andere techwebsites het een goede camera vinden :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 17:01:
Dat heet dus gewoon "verwend"/"verpest" zijn of hebberigheid naar mijn mening.
En het hebben van die mening staat jou vrij.
Anonymoussaurus schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 18:25:
[...]

[...]

Verklaar dan nader waarom veeeeleeee andere techwebsites het een goede camera vinden :).
Nou dat valt allemaal wel mee, "veeeeleeee" is overdreven. De serieuze reviews (Pak een arstechnica bv) noemen de Camera gewoon gemiddeld. Niet goed.

En hoe je het went of keert dat is na alle teasers vanuit OnePlus gewoon een erg matige uitkomst.

Geeft verder niet trouwens, je betaald ook minder en dan krijg je dus op sommige vlakken minder. Zo werkt dat nou een maal. We willen allemaal voor een dubbeltje op de eerste rij maar dat is niet altijd mogelijk.

Ook met de mindere camera, ontbreken van waterdichtheid en het 1080p pentile scherm is het best een prima deal.

[ Voor 66% gewijzigd door Donstil op 22-06-2017 18:33 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 11:18

Vos

AFCA

alwaysleft schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 18:08:
[...]

Hij noemt de camera slecht. Ik heb nu ongeveer 10/15 reviews gelezen/bekeken en de conclusie is niet dat hij slecht is.

Maar de welles nietus discussie is hier hopelijk snel voorbij.

Als Oneplus niet zo hard had geschreeuwd over de camera was de kritiek ongetwijfeld milder geweest, maar dat is hun probleem. Gaan ze wel merken in de verkopen.

Ik vind het voor de prijs een prima toestel ;). Ook refereren aan de Oneplus 1 die zo goedkoop was, wat boeit dat? Het gaat er toch om wat je nu krijgt voor je geld?

[ Voor 23% gewijzigd door Vos op 22-06-2017 18:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Donstil schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 18:28:
Nou dat valt allemaal wel mee, "veeeeleeee" is overdreven. De serieuze reviews (Pak een arstechnica bv) noemen de Camera gewoon gemiddeld. Niet goed.

En hoe je het went of keert dat is na alle teasers vanuit OnePlus gewoon een erg matige uitkomst.
Ik vind dit toch aardig veel te noemen (het is sowieso een ruime meerderheid): https://docs.google.com/s...vQquUeKEdHnfZ8/edit#gid=0

Zoals ik (voor de tiende keer opnieuw) zeg: Ja, persoonlijk had ik ook ook wat meer verwacht (had een groter verschil gezien in meerdere scenario's tegenover de 3(T)).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AMDminer
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 16:37
Vos schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 18:33:
[...]

Als Oneplus niet zo hard had geschreeuwd over de camera was de kritiek ongetwijfeld milder geweest, maar dat is hun probleem. Gaan ze wel merken in de verkopen.
Precies dit. En waar is bijvoorbeeld de samenwerking met DxO gebleven? Focus on what matters. Hun hele marketing verhaal ging om de camera. Als je dan zulke hoge verwachtingen schept en een (voor OP begrippen) forse prijs vraagt, dan mag je als consument hoge verwachtingen hebben.
En laten we eerlijk zijn; er zitten foto's tussen die echt onwijs bagger zijn. Toekomstige updates of niet, het is voor veel mensen een teleurstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Anonymoussaurus schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 18:25:
[...]

[...]

Moeilijk te zeggen, verschil in hardware lijkt me eerlijk gezegd sterk. Persoonlijke voorkeur speelt wel een rol en de één is kritischer dan de ander.

De foto's die ik van de OP5 gezien heb zijn vaak oversaturated, net als de Galaxy toestellen. Ik heb liever kleurechte foto's, zoals bij m'n OP3. Verder heb ik echt helemaal niks met een telelens, dat is gewoon een gimmick. Als je er zo nodig een tweede camera in moet zetten kies dan voor een groothoek, daar heb je in de praktijk veel meer aan. Daarnaast kan je het bokeh effect ook met software bereiken.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anonymoussaurus schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 18:39:
[...]

Ik vind dit toch aardig veel te noemen (het is sowieso een ruime meerderheid): https://docs.google.com/s...vQquUeKEdHnfZ8/edit#gid=0

Zoals ik (voor de tiende keer opnieuw) zeg: Ja, persoonlijk had ik ook ook wat meer verwacht (had een groter verschil gezien in meerdere scenario's tegenover de 3(T)).
Ik weet precies wie dit document gemaakt heeft maar echt heek objectief is het niet. Ik zie een aantal dingen Groen waar Oranje (neutraal/middelmatig) meer op zijn plek zou zijn maar goed zo maakt iedereen een beetje zijn eigen realiteit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm valt wel tegen. Ik was nogal hyped voor dit toestel en volgde de hype train (voor zover hij er was) al sinds begin dit jaar.
Ik wacht denk ik op de volgende (op5t/op6) omdat ik waterdichtheid, imo beter design en een betere Camera had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:57
ik denk dat ze de camera, net als bij de 3/3T nog wel heel veel gaan verbeteren. Ik vind het wel jammer dat ze niet, net als bij de LG G6, voor een groothoek hebben gekozen.

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Donstil schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 19:06:
[...]

Ik weet precies wie dit document gemaakt heeft maar echt heek objectief is het niet. Ik zie een aantal dingen Groen waar Oranje (neutraal/middelmatig) meer op zijn plek zou zijn maar goed zo maakt iedereen een beetje zijn eigen realiteit.
Het staat je vrij om door te klikken naar de gehele reviews door middel van de URL natuurlijk. Het is zo objectief mogelijk gemaakt, maar natuurlijk hebben we allemaal onze eigen realiteit. Geel is daarbij niet "eh, weinig verandering", maar staat voor kleine minpunten.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geef mij een OnePlus 5 om vier foto's van te maken en ik schrijf in een half uur hetzelfde.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Bright kraakt hem ook aardig af maar die zijn 'iPhone minded' met opmerkingen als met 500 euro komt hij al aardig in de buurt van de iPhone, is nog altijd 319 euro verschil

zit er wel of geen notificatie led op trouwens las het ergens wel maar toen ook weer niet

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-08 15:14
Vind het wel erg verveelend worden de disscussie over een camera op een mobiele telefoon. Koop dan lekker een foto camera waar hebben we het over. Ja een aantal zeggen slechte camera en andere zeggen top.
Ik zou zeggen koop er een en oordeel dan.
Telefoon bestaat toch niet alleen maar uit camera. Een revieuw met alleen tekst zegt helemaal niets. De revieuw met iPhone 7plus en oneplus 5 vind ik een goeie op veel fronten is de oneplus 5 beter en met aantal peuken de iPhone 7 plus. En dat vind ik toch best knap van oneplus.

[ Voor 27% gewijzigd door Fibrenl op 22-06-2017 20:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Fibrenl schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 20:11:
Vind het wel erg verveelend worden de disscussie over een camera op een mobiele telefoon. Koop dan lekker een foto camera waar hebben we het over.
We hebben het over een voor velen erg belangrijke feature. De "smartphone" camera is al jaren de normale camera voorbij als het aankomt op daadwerkelijke kliks. Allemaal zo vreemd niet dat het dus veel besproken wordt.

Of jij het nou vervelend vind of niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 12:03

The_Worst

Unox

Fibrenl schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 20:11:
Vind het wel erg verveelend worden de disscussie over een camera op een mobiele telefoon. Koop dan lekker een foto camera waar hebben we het over. Ja een aantal zeggen slechte camera en andere zeggen top.
Ik zou zeggen koop er een en oordeel dan.
Telefoon bestaat toch niet alleen maar uit camera. Een revieuw met alleen tekst zegt helemaal niets. De revieuw met iPhone 7plus en oneplus 5 vind ik een goeie op veel fronten is de oneplus 5 beter en met aantal peuken de iPhone 7 plus. En dat vind ik toch best knap van oneplus.
Dit is helemaal een non-argument. De telefoon wordt niet vergeleken met fotocamera's maar met andere telefoons. In dat opzicht valt het (nu) soms gewoon echt tegen. Vele momenten worden nu tegenwoordig gewoon met de camera van de telefoon vastgelegd dus een goede kwaliteit is gewoon gewenst en misschien wel noodzakelijk. Voor €500 is de kwaliteit acceptabel voor een S8 of U11 zou dit zeer ondermaats zijn geweest.

Ik heb de telefoon daarom ook gewoon besteld.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojokojo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-08 14:33
Wii4all schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 20:10:
Bright kraakt hem ook aardig af maar die zijn 'iPhone minded' met opmerkingen als met 500 euro komt hij al aardig in de buurt van de iPhone, is nog altijd 319 euro verschil

zit er wel of geen notificatie led op trouwens las het ergens wel maar toen ook weer niet
Vroeg ik mij ook af!
Theguardian.com:

OnePlus has kept the handy notification LED for the 5, but there’s also an ambient display option

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Hoe vinden jullie deze foto dan ?
Zonet gemaakt

https://tweakers.net/my.t...wnload_file&file_id=19113

[ Voor 74% gewijzigd door Aggressor op 22-06-2017 20:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Aggressor schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 20:20:
Hoe vinden jullie deze foto dan ?
Zonet gemaakt

ff uploaden
Wel errug groen; denk dat je HDR-filter niet klopt... _O-

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:38

Oekol

waka waka hey hey

Ik vind hem eigenlijk wel mooi, net vergroot op m'n laptop en zie wel een beetje wat bedoelt wordt met olieschilderij achtige toestanden.

Verder zie ik niet echt wat @MAX3400 bedoelt met groen? Het ís buiten ook gewoon zo groen toch? Tenminste hier in Groningen als ik naar buiten kijk zie ik qua kleur hetzelfde als jij op je foto ziet :+

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wii4all schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 20:10:

Ja, staat notabene op de site en in de topic-start: https://oneplus.net/nl/5/specs [OnePlus 5] Ervaringen & Discussie#specificaties ;)
Weet niet of het aan mij ligt, maar lijkt niet zo scherp (weinig detail). Misschien dat het door die website komt die het comprimeert, of door software of hardware. Sowieso is het voor een camera lastig om bij veel aparte objecten scherp te stellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Anonymoussaurus op 22-06-2017 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Niet slecht maar ook niet goed, middelmatig.
Resolutie grof bij de wolken
Nu heb je ook wel een slecht onderwerp gekozen om te tonen wat hij kan. :)

en ik heb het origineel gedload om zeker te zijn dat de site er geen rotzooitje van maakte

[ Voor 10% gewijzigd door ErikRo op 22-06-2017 20:26 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Anonymoussaurus schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 20:24:
[...]

Ja, staat notabene op de site en in de topic-start: https://oneplus.net/nl/5/specs [OnePlus 5] Ervaringen & Discussie#specificaties ;)

[...]

Weet niet of het aan mij ligt, maar lijkt niet zo scherp (weinig detail). Misschien dat het door die website komt die het comprimeert, of door software of hardware. Sowieso is het voor een camera lastig om bij veel aparte objecten scherp te stellen.
nieuwe link heb ik gepost.. moet je nu ff kijken :) oude link was niet goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aggressor schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 20:25:
[...]

Je foto is niet zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aggressor schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 20:25:
Kan ik niet benaderen, want heb geen privatestorage. Je moet hem even in "public" plaatsen. Of is hij meer dan 5MB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirretje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 13:44
Das een lg v20....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
"Private storage is enkel toegankelijk voor gebruikers met voldoende karma. Zie de Karmastore voor meer informatie."

En bedankt ;) goed idee waar je nu host karma kopen om te kijken

[ Voor 7% gewijzigd door ErikRo op 22-06-2017 20:27 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
ja was de verkeerde, en ik heb nog geen idee hoe de private storage werkt..
ik heb hem zonet geactiveerd.

maat van mij heeft op5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Ok ik ga hem annuleren nu weet ik het zeker ;) ;) ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aggressor schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 20:29:
ja was de verkeerde, en ik heb nog geen idee hoe de private storage werkt..
ik heb hem zonet geactiveerd.

maat van mij heeft op5
Daarom zei ik: ga naar fotoalbum > public. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
nou zijn wij hier op Tweakers nogal eens kritisch, wat uiteraard prima is en logisch. Zo ook met de camera op smartphones.

Maar wellicht moeten we niet vergeten dat voor gros van de mensen de camera op hun huidige smartphone (van de laatste 2 a 3 jaar) prima is voor snel een leuk (mooi) fotootje te schieten.
Om deze vervolgens aan collegae, broer, zus, ouders en/of vrienden te laten zien en vervolgens op de verschillende social media te delen.
Die boeit het niet en zien het waarschijnlijk niet eens; is de foto met een iPhone 7, Samsung S8 of een OP5 gemaakt?

Ik wil hier absoluut niet de camera van de OP5 de hemel in prijzen of af te kraken, maar denk echt dat wij hier op Tweakers in een absolute minderheid zijn die helemaal waus gaan op de camera van een smartphone.
Soms krijg ik het gevoel dat sommige mensen denken professioneel fotograaf te zijn die zo voor National Geographic zouden kunnen werken :+

Ik heb niet de absolute cijfers voorhanden, maar het zou mij niks verbazen dat zo'n 80% van de wereldwijde smartphone gebruikers meer dan tevreden is met de camera op zijn/haar smartphone.
En wil iemand echt haarscherpe natuurlijke foto's maken voor een mooi project, tsja...wat zou je dan pakken? ik denk een echte goede foto- camera

[ Voor 19% gewijzigd door _Bailey_ op 22-06-2017 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:06
@Geert1976 Klein deel vind de camera niet belangrijk,merendeel juist wel kijk maar naar reacties op youtube en andere fora.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Amaze86 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 21:11:
@Geert1976 Klein deel vind de camera niet belangrijk,merendeel juist wel kijk maar naar reacties op youtube en andere fora.
en jij denkt dat die paar reacties op wat fora en een paar youtube filmpjes representatief zijn voor zo'n beetje, pak 'm beet, 100.000.000+ smartphone gebruikers wereldwijd?

[ Voor 5% gewijzigd door _Bailey_ op 22-06-2017 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Geert1976 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 21:13:
[...]

en jij denkt dat die paar reacties op wat fora en een paar youtube filmpjes representatief zijn voor zo'n beetje, pak 'm beet, 100.000.000+ smartphone gebruikers wereldwijd?
Waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Als de media niet positief is, komt dat erg hard binnen. Want waar luistert het gros van de gebruikers na? De media. En zo krijg je als merk een naam waar je niet vrolijk van wordt. Dat is (helaas) hoe het werkt. Mensen
zijn geneigd negatieve dingen zwaarder te laten wegen.

Dit gaat voornamelijk over OnePlus

[ Voor 9% gewijzigd door Luca op 22-06-2017 22:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Danny.G schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 21:31:
[...]

Als de media niet positief is, komt dat erg hard binnen. Want waar luistert het gros van de gebruikers na? De media. En zo krijg je als merk een naam waar je niet vrolijk van wordt. Dat is (helaas) hoe het werkt. Mensen zijn geneigd negatieve dingen zwaarder te laten wegen.
Apple krijgt jaarlijks genoeg (zware) commentaar van de diverse (tech) media. Geloof niet dat het erg hard bij ze binnen is gekomen, afgaand op de aantallen iPhones die ze verkopen met de daarbij behorende omzet.
Ook niet dat de ''gewone'' consument hierdoor Apple links zouden laten liggen.

Ander voorbeeld, kijk naar de Note 7 van Samsung en de media die ze daar op afrekende (en logisch). En kijk nu naar de zeer goede verkoopcijfers van de Samsung S8.

Dus helaas laten de werkelijkheid en feiten totaal iets anders zien dan dat jij beweert.

[ Voor 6% gewijzigd door _Bailey_ op 22-06-2017 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geert1976 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 21:36:
[...]
Dus helaas laat de werkelijkheid en feiten niet jouw argument zien
Je maakt één cruciale en enorm grote fout: OnePlus is geen Samsung en Apple. Zij hebben het budget niet, de 'grote' naam niet, de grote groep trouwe fans/fanboys niet en zij hebben een compleet andere doelgroep. Hun core is een harde doelgroep, dat hebben ze zelf gedaan.

Samsung richt zich op iedereen, maakt niet uit van een 12-jarige tot een oma van 80. OnePlus richt zich echt specifiek op 1 doelgroep en is daarentegen ook nog lang niet zo volwassen als een Samsung en Apple. Juist daardoor zijn fouten, elke fout dan ook, veel kwalijker voor ze dan een Apple. Apple gooit er miljoenen tegenaan om iets op te lossen, Samsung investeert enorm in marketing, OnePlus doet en kan dat simpelweg niet.

Ja ze vallen onder een groot moederbedrijf, maar ze hebben echt niet een ontzettend groot budget. Als dat het geval was, hadden we dat allang gezien en was alles ook een stuk beter geregeld dan dat het eigenlijk is daar. Een klein voorbeeld was de reveal van de OnePlus 5. Betreurenswaardig en amateuristisch, al was die van vorig jaar wel slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deputy
  • Laatst online: 04-01 15:16
Pocketnow heeft een aardige review van de camera gemaakt. Ze zijn over foto's redelijk positief en over video wat minder. Heb de telefoon zelf nog niet, maar lijkt me een redelijke realistische review.

YouTube: OnePlus 5 Real Camera Review: More Zoom, Less Cash

DeputyNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Danny.G schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 21:41:
[...]

Je maakt één cruciale en enorm grote fout: OnePlus is geen Samsung en Apple. Zij hebben het budget niet, de 'grote' naam niet, de grote groep trouwe fans/fanboys niet en zij hebben een compleet andere doelgroep. Hun core is een harde doelgroep, dat hebben ze zelf gedaan.

Samsung richt zich op iedereen, maakt niet uit van een 12-jarige tot een oma van 80. OnePlus richt zich echt specifiek op 1 doelgroep en is daarentegen ook nog lang niet zo volwassen als een Samsung en Apple. Juist daardoor zijn fouten, elke fout dan ook, veel kwalijker voor ze dan een Apple. Apple gooit er miljoenen tegenaan om iets op te lossen, Samsung investeert enorm in marketing, OnePlus doet en kan dat simpelweg niet.

Ja ze vallen onder een groot moederbedrijf, maar ze hebben echt niet een ontzettend groot budget. Als dat het geval was, hadden we dat allang gezien en was alles ook een stuk beter geregeld dan dat het eigenlijk is daar. Een klein voorbeeld was de reveal van de OnePlus 5. Betreurenswaardig en amateuristisch, al was die van vorig jaar wel slechter.
dan had je wellicht in je vorige bericht iets duidelijker moeten maken dat het specifiek om 1 merk gaat en dus in deze OnePlus ;)
Je bericht kwam wat algemeen (dus voor smartphone fabrikanten in het algemeen).

Verder, OnePlus is onderdeel van een mega groot concern die nr 2 (BBK Electronics waaronder ook OPPO is ondergebracht)in de wereld is qua smartphones. Maar qua marketing is het natuurlijk erg hip om vol te blijven houden om te zeggen dat je een klein bedrijf bent.
OnePlus zou prima gebruik kunnen maken van de middelen/budget van BBK, maar doet dat (bewust?) niet, om de naam van een klein (hip) bedrijfje in stand te houden.
Dit laatste (het voordoen alsof ze een klein bedrijfje) wordt vaak ook als een soort excuus aangehaald, zie het verleden.

[ Voor 7% gewijzigd door _Bailey_ op 22-06-2017 21:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Geert1976 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 21:45:
[...]

dan had je wellicht in je vorige bericht iets duidelijker moeten maken dat het specifiek om 1 merk gaat en dus in deze OnePlus ;)
Je bericht kwam wat algemeen (dus voor smartphone fabrikanten in het algemeen).

Verder, OnePlus is onderdeel van een mega groot concern die nr4 (BBK Electronics waaronder OPPO)in de wereld is. Maar qua marketing is het natuurlijk erg hip om vol te blijven houden om te zeggen dat je een klein bedrijf bent.
Je kunt vol blijven houden dat media niet erg bepalend is voor iets of niet, dat is niet aan mij, maar volgens zit iedereen ook nu weer te azen op reviews van de media en andere gebruikers, toch maar weer even afwachten wat de reviews zeggen. En zo hou je jezelf eigenlijk wat voor de gek. ;)

Dat ze onder BKK Electronics vallen wil niet zeggen dat ze maar kunnen doen wat ze willen en dat ze met een vergelijkbaar budget als de rest zitten? :P Dat valt nooit te bewijzen en is slechts gebaseerd op assumpties. Als zij een groot budget hadden gehad zoals jij zegt, hadden we dat allang gezien via baanbrekende technologieën en andere technische hoogstandjes. Is dat het geval? Nopes... Want hoe valt anders te verklaren dat genoeg andere Chinese bedrijven nu ook met 'randloze' smartphones komen en het OnePlus dat onder BKK Electronics valt en het erg graag wil, krijgt dat niet voor elkaar. Om maar eens wat te noemen.

Ik wil wel duidelijk maken dat ik geen OnePlus hater ben, lijkt misschien wel zo nu. :D :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 13:32
Danny.G schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 21:53:
[...]

Je kunt vol blijven houden dat media niet erg bepalend is voor iets of niet, dat is niet aan mij, maar volgens zit iedereen ook nu weer te azen op reviews van de media en andere gebruikers, toch maar weer even afwachten wat de reviews zeggen. En zo hou je jezelf eigenlijk wat voor de gek. ;)

Dat ze onder BKK Electronics vallen wil niet zeggen dat ze maar kunnen doen wat ze willen en dat ze met een vergelijkbaar budget als de rest zitten? :P Dat valt nooit te bewijzen en is slechts gebaseerd op assumpties. Als zij een groot budget hadden gehad zoals jij zegt, hadden we dat allang gezien via baanbrekende technologieën en andere technische hoogstandjes. Is dat het geval? Nopes... Want hoe valt anders te verklaren dat genoeg andere Chinese bedrijven nu ook met 'randloze' smartphones komen en het OnePlus dat onder BKK Electronics valt en het erg graag wil, krijgt dat niet voor elkaar. Om maar eens wat te noemen.

Ik wil wel duidelijk maken dat ik geen OnePlus hater ben, lijkt misschien wel zo nu. :D :+
Erger nog, ze gebruiken met name Oppo techniek (R11 body, Dash Charge).

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Geert1976 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 21:36:
[...]

Apple krijgt jaarlijks genoeg (zware) commentaar van de diverse (tech) media. Geloof niet dat het erg hard bij ze binnen is gekomen, afgaand op de aantallen iPhones die ze verkopen met de daarbij behorende omzet.
Ook niet dat de ''gewone'' consument hierdoor Apple links zouden laten liggen.

Ander voorbeeld, kijk naar de Note 7 van Samsung en de media die ze daar op afrekende (en logisch). En kijk nu naar de zeer goede verkoopcijfers van de Samsung S8.

Dus helaas laten de werkelijkheid en feiten totaal iets anders zien dan dat jij beweert.
Je kunt OnePlus onmogelijk vergelijken met Apple en Samsung op dit gebied. Daar zijn ze veel te klein voor.

OnePlus is juist een merk wat de media enorm nodig heeft.
[...]
En waarom denk jij dat jou mening wel de juiste is dan? Omdat neerbuigend doen over "Social media fotografie" toevallig de trend is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 21:59:
[...]
En waarom denk jij dat jou mening wel de juiste is dan? Omdat neerbuigend doen over "Social media fotografie" toevallig de trend is?
Precies dit. Ik bedoel het niet lullig, maar het is allemaal gebaseerd op assumpties.

Als OnePlus zo'n monster budget had gehad als waar Geert het over heeft, dan zijn zij echt niet zo dom om daar geen gebruik van te maken. OnePlus is uiteindelijk ook gewoon een bedrijf dat puur uit is op winst, het liefst zoveel mogelijk (duh). Als zij beschikken over miljarden, breng je geen smartphone uit die vrijwel niet verbeterd is (no offense dan hè..). Dan kan je top notch hardware erin stoppen met topnotch software. Dan laat je je software development team er ten tijde van de OnePlus X en 2 niet zo'n puinhoop van maken. Daar hebben zij echt imagoschade geleden. Als je miljarden hebt, huur je de beste software engineers in, investeer je gigantisch in bijvoorbeeld de cameratechniek en what not. Als je een bizar budget hebt, dan ga je niet beginnen zoals OnePlus is begonnen, afhankelijk van de marketing. Vooral niet met die Chinese ideologie; dan pomp je er gewoon geld in en push je alles naar zijn limiet.

Afijn, einde betoog. 8) :+

[ Voor 4% gewijzigd door Luca op 22-06-2017 22:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Donstil schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 21:59:
[...]

Je kunt OnePlus onmogelijk vergelijken met Apple en Samsung op dit gebied. Daar zijn ze veel te klein voor.

OnePlus is juist een merk wat de media enorm nodig heeft.

[...]

ik reageerde op de eerdere post van @Danny.G over media en smartphone fabrikanten. Hij vermeldde daar niet specifiek bij dat zijn bericht op alleen OnePlus sloeg.
Ik kan ook nog wel de link leggen in grootte van de 3 bedrijven; Samsung, Apple en OnePlus. ;)

En neerbuigend doen over social media en fotografie en denken dat mijn mening de juiste is....whatever. Haal eruit wat in jouw straatje past of hoe jij t wil lezen.
Mijn intentie was/is gewoon een open discussie te houden en echt niet om van mijn mening of gedachten de waarheid te maken.

en wat @Danny.G zonet aanhaalde,,,,einde betoog en weer terug naar de echte ervaringen en discussie van de OP5

[ Voor 5% gewijzigd door _Bailey_ op 22-06-2017 22:06 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bart-k
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-02 22:21
Die verkopen verliep dan ook erg goed. Mede-oprichter van OnePlus, Carl Pei, gaf op Twitter aan dat de OnePlus 5 het snelst verkopende toestel ooit is.

Ik ben het met Geert eens, mensen vallen hier echt te zwaar over de camera. Ik ben het eens dat het geen top camera is. Maar op verschillende sites waar men de Oneplus met concurrenten vergelijkt, is het lastig te zien welk merk bij welke foto hoort. Ik zie het verschil vaak nauwelijks of erg moeilijk dit geldt dus ook voor de mainstream. Voor top foto's moet men een foto camera kopen. Tussen de iphone, oneplus, samsung, htc zit echt een verwaarloos verschil als je de foto's nu naast elkaar legt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Bart-k schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 22:07:
[i]

. Maar op verschillende sites waar men de Oneplus met concurrenten vergelijkt, is het lastig te zien welk merk bij welke foto hoort. Ik zie het verschil vaak nauwelijks of erg moeilijk dit geldt dus ook voor de mainstream. Voor top foto's moet men een foto camera kopen. Tussen de iphone, oneplus, samsung, htc zit echt een verwaarloos verschil als je de foto's nu naast elkaar legt.
point taken! maar goed, dat is MIJN mening en niet per definitie dus de waarheid, @Donstil :+

[ Voor 20% gewijzigd door _Bailey_ op 22-06-2017 22:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-08 03:28
Men zei dan ook clearer photos, niet clearest :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Die verkopen verliep dan ook erg goed. Mede-oprichter van OnePlus, Carl Pei, gaf op Twitter aan dat de OnePlus 5 het hun snelst verkopende toestel ooit is.
FTFY
Ik zie het verschil vaak nauwelijks of erg moeilijk dit geldt dus ook voor de mainstream.
Vreemde fout die veel mensen maken.

[ Voor 38% gewijzigd door Donstil op 22-06-2017 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattong
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22-04-2020
Ik heb alles gevolgd in vorige discussie en deze.. Ik wil wel een oneplus5 kopen maar ben nog niet helemaal overtuigd.. Vooral de camera, ja de camera! baart mij zorgen.. Voor het moment heb ik een 4 jarige nokia 1020 met een 41 megapixel camera, volledig alle instellingen indien gewenst handmatig in te stellen, iso, witbalans, sluitertijd, scherpstelling, helderheid etc?? hier zijn de specs http://www.gsmarena.com/nokia_lumia_1020-5506.php
Nog steeds word de camera van deze phone vergeleken met nieuwe, en wint nog steeds het pleit :-)
Deze windows phone loopt wel op zijn einde, meerdere apps die niet meer ondersteund en geupdated worden., jammer..
Het zou ook de eerste keer zijn dat ik een android toestel zou hebben. Of beter wachten op de nokia 6 die uitkomt binnen een paar weken? Speedtest vergelijking met een iphone 7 plus, wint de nokia, ongelooflijk eigenlijk als je weet dat deze nokia 200 euro kost! YouTube: NOKIA 6 vs iPhone 7 Plus - Speed Test! (4K)
Of wachten op de nokia 9 met 22 megapixel carl zeis lens die binnen enkele maanden uitkomt, dat zou hun flagship worden..

[ Voor 4% gewijzigd door pattong op 22-06-2017 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
pattong schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 22:23:
Ik wil wel een oneplus5 kopen maar ben nog niet helemaal overtuigd.. Vooral de camera, ja de camera! baart mij zorgen.. Voor het moment heb ik een 4 jarige nokia 1020 met een 41 megapixel camera
Lees ik dat denk ik toch 'waar kom jij nog mee af..'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pattong
anessie schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 22:26:
[...]

Lees ik dat denk ik toch 'waar kom jij nog mee af..'
de zoon heeft een oneplus3, awel in de week foto's gemaakt van iets stoms in de keuken op volledige zoom, wie won? ik natuurlijk, en met glans dan nog ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-09 17:35
pattong schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 22:23:
Ik heb alles gevolgd in vorige discussie en deze.. Ik wil wel een oneplus5 kopen maar ben nog niet helemaal overtuigd.. Vooral de camera, ja de camera! baart mij zorgen.. Voor het moment heb ik een 4 jarige nokia 1020 met een 41 megapixel camera, volledig alle instellingen indien gewenst handmatig in te stellen, iso, witbalans, sluitertijd, scherpstelling, helderheid etc?? hier zijn de specs http://www.gsmarena.com/nokia_lumia_1020-5506.php
Nog steeds word de camera van deze phone vergeleken met nieuwe, en wint nog steeds het pleit :-)
Deze windows phone loopt wel op zijn einde, meerdere apps die niet meer ondersteund en geupdated worden., jammer..
Het zou ook de eerste keer zijn dat ik een android toestel zou hebben. Of beter wachten op de nokia 6 die uitkomt binnen een paar weken? Speedtest vergelijking met een iphone 7 plus, wint de nokia, ongelooflijk eigenlijk als je weet dat deze nokia 200 euro kost! YouTube: NOKIA 6 vs iPhone 7 Plus - Speed Test! (4K)
Of wachten op de nokia 9 met 22 megapixel carl zeis lens die binnen enkele maanden uitkomt, dat zou hun flagship worden..
Als je echt geeft om de camera, dan zou ik wachten op de nokia 9. Als je geeft om budget, dan is een nokia 6 prima, maar om het zo te zeggen je kan ook nog steeds voor de Op5 gaan die je minder gaat kosten dan de Nokia 9 maar wel sneller is tegen een slechtere camera.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Op zich is dit wel interessant, ik kwam dit tegen op het OnePlus forum:
There seems to be a pricing war going on right now in USA.. Samsung is selling it the S8 for 529.

One Plus, please check out pricing the 5.. I'm loyal to the OnePlus never settle. But, let's face it, if I can get a S8 for 50$ or so more, I'll get the S8.

Please, check out the pricing of other companies before tomorrow. NEVER SETTLE Means something to me. - Jim Roe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattong
IAmNice schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 22:30:
[...]

Als je echt geeft om de camera, dan zou ik wachten op de nokia 9. Als je geeft om budget, dan is een nokia 6 prima, maar om het zo te zeggen je kan ook nog steeds voor de Op5 gaan die je minder gaat kosten dan de Nokia 9 maar wel sneller is tegen een slechtere camera.
Sneller weten we nog niet.. dat is dus waar ik over aan het tobben ben :-) ja het is zoals met veel he, het één of het andere..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
pattong schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 22:32:
[...]

Sneller weten we nog niet.. dat is dus waar ik over aan het tobben ben :-) ja het is zoals met veel he, het één of het andere..
Sneller weten we inderdaad niet , maar ik kan je garanderen dat als hij 4/8(dit deelt zo lekker >:) ) de ram heeft en zelfde chipset dan verwacht ik niet van Nokia dat ze ineens zieke software optimalisaties hebben die ineens dat verschil in ram gaat overtreffen. Het is me ongeveer 1% kans hier...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:18

SaN

Die verkopen verliep dan ook erg goed. Mede-oprichter van OnePlus, Carl Pei, gaf op Twitter aan dat de OnePlus 5 het snelst verkopende toestel ooit is.

Ik ben het met Geert eens, mensen vallen hier echt te zwaar over de camera. Ik ben het eens dat het geen top camera is. Maar op verschillende sites waar men de Oneplus met concurrenten vergelijkt, is het lastig te zien welk merk bij welke foto hoort. Ik zie het verschil vaak nauwelijks of erg moeilijk dit geldt dus ook voor de mainstream. Voor top foto's moet men een foto camera kopen. Tussen de iphone, oneplus, samsung, htc zit echt een verwaarloos verschil als je de foto's nu naast elkaar legt.
Ik kan niet voor anderen spreken, maar voor mij heeft oneplus altijd gestaan voor de beste prijs/kwaliteit verhouding. Ze boden destijds met de opo een telefoon aan met specs die gelijk waren aan andere flagships, of eerlijk is eerlijk destijds ook net iets minder. Maar niet veel.

Die telefoon kostte 300 euro. Nu presenteren ze een telefoon die op veel punten een stuk minder is dan andere flagships. Scherm (zowel de resolutie als de techniek), niet waterdicht, een wat mindere camera, geen speciale techniek op gebied van geluid, geen draadloos laden, en geen speciaal ontwerp. Wat ze hebben is een snelle processor en veel ram. Beide vind ik persoonlijk niet het belangrijkst.

Wat ze nog steeds wel heel goed doen is een telefoon ontwerpen die heel erg goed is in het dagelijks gebruik. Dus ook al hebben ze niet het beste van het beste qua specs, het is wel een telefoon die je elke dag graag gebruikt. De alert slider vind ik daar een goed voorbeeld van.

Voor mijn gevoel blijven ze een beetje hangen qua specs en stijgt de prijs behoorlijk. Als daarbij dan ook nog eens een presentatie wordt gehouden waaruit moet blijken dat de camera absoluut geweldig is, en dit tegen lijkt te vallen. En er ongelofelijke onzin wordt uitgekraamd over een ontwerp met horizonlijnen terwijl het gewoon een iPhone kloon is voel ik me een beetje in de maling genomen.

Het is jammer dat het nu een beetje een voor en tegen discussie wordt over de op5. Uiteraard moet iedereen zelf weten wat hij zoekt in een telefoon. Maar ik laat ook graag ergens merken waarom ik het dit keer niks vind zodat ik wellicht wat goede tegenargumenten krijg, of medestanders hoor.

Het is nog altijd een telefoon die gewoon heel goed zal werken, ik denk niet dat er hier veel mensen zijn die dat anders zien. Als dat alles is waar je om geeft zal je een top telefoon kopen. Ik had, mede door de hype over de camera, op iets nieuws, beters, spectaculairders gehoopt, en nu is het voor mij een teleurstelling voor deze prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 11:18

Vos

AFCA

Danny.G schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 22:30:
Op zich is dit wel interessant, ik kwam dit tegen op het OnePlus forum:

[...]
Is dat niet een soort van cashback actie of oude telefoon inruilen? Meen zoiets gelezen te hebben.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• IAmNice
SaN schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 22:54:
[...]

Ik kan niet voor anderen spreken, maar voor mij heeft oneplus altijd gestaan voor de beste prijs/kwaliteit verhouding. Ze boden destijds met de opo een telefoon aan met specs die gelijk waren aan andere flagships, of eerlijk is eerlijk destijds ook net iets minder. Maar niet veel.

Die telefoon kostte 300 euro. Nu presenteren ze een telefoon die op veel punten een stuk minder is dan andere flagships. Scherm (zowel de resolutie als de techniek), niet waterdicht, een wat mindere camera, geen speciale techniek op gebied van geluid, geen draadloos laden, en geen speciaal ontwerp. Wat ze hebben is een snelle processor en veel ram. Beide vind ik persoonlijk niet het belangrijkst.

Wat ze nog steeds wel heel goed doen is een telefoon ontwerpen die heel erg goed is in het dagelijks gebruik. Dus ook al hebben ze niet het beste van het beste qua specs, het is wel een telefoon die je elke dag graag gebruikt. De alert slider vind ik daar een goed voorbeeld van.

Voor mijn gevoel blijven ze een beetje hangen qua specs en stijgt de prijs behoorlijk. Als daarbij dan ook nog eens een presentatie wordt gehouden waaruit moet blijken dat de camera absoluut geweldig is, en dit tegen lijkt te vallen. En er ongelofelijke onzin wordt uitgekraamd over een ontwerp met horizonlijnen terwijl het gewoon een iPhone kloon is voel ik me een beetje in de maling genomen.

Het is jammer dat het nu een beetje een voor en tegen discussie wordt over de op5. Uiteraard moet iedereen zelf weten wat hij zoekt in een telefoon. Maar ik laat ook graag ergens merken waarom ik het dit keer niks vind zodat ik wellicht wat goede tegenargumenten krijg, of medestanders hoor.

Het is nog altijd een telefoon die gewoon heel goed zal werken, ik denk niet dat er hier veel mensen zijn die dat anders zien. Als dat alles is waar je om geeft zal je een top telefoon kopen. Ik had, mede door de hype over de camera, op iets nieuws, beters, spectaculairders gehoopt, en nu is het voor mij een teleurstelling voor deze prijs.
Scherm, leuk dat je 100 pixels per inch meer hebt op die galaxy. Vraag jezelf af of je dat verschil nog zo erg vindt?

Niet waterdicht, is dat zo'n probleem? Badderen mensen nou zo vaak met hun telefoon of ben ik het nou.

Mindere camera, maar nog steeds best goed toch?

Draadloos laden, ja leuk en al maar dash charge is nog steeds best prima.

Geen speciaal ontwerp maar is dat nou zo erg? Wordt je er slechter door aangekeken en gaan mensen lachen om je iPhone kloon? Ik slaap er niet minder over en ik zie niet echt dat anderen er veel om geven.

Ik snap dat mensen klagen, maar kom op nou zeg het gaat om de kleinste details op een gegeven momenten om details die voor 90% van de consumers niet boeit. Of anders verkoopt dit ding niet als een warm brood.

Laten we zeggen, OP had deze dingen wel geimplemeteerd en bezuinigd op ram/processor.

Dan hadden we gezeik gehoord van Jan en Piet over

Flagship killer, maar slomere CPU en minder ram??? Ja wat doen ze nou.

Waarom betaal ik nou voor nutteloze functies terwijl toch de belangrijkste is hoe snel de telefoon is in dagelijkse gebruik, dat is wat ik het meeste doe. Apps laden, sites laden, deze tweaker comment laden, multitasken, mijn telefoon niet traag aanvoelt na weer die 707ste candy crush kloon game te hebben gedownload, niet die bloatware te hebben zoals op andere merken.

Ja het is ook nooit goed, welke telefoon op 500 euro biedt je het SNELSTE op de markt met beste specs/software combo tegen wat kleine concessies.

Als we dan toch op de Galaxy gaan zeiken, dan kun je punten noemen zoals slomere hardware, slechtere software, slechtere rom support , laadt minder snel op, mindere batterij duur, slechtere vingerprint scanner etc etc.

Het gezeur gaat links en rechts door, dat snap ik. Maar ik vind het overdreven dat mensen dit een slechte telefoon vinden alleen op die punten zoals camera en wat ik heb genoemd. Of een teleurstelling op deze prijs. Wat is beter <=500 euro?

Trouwens je had toch niet verwacht dat ze met betere telefoons elke jaar dezelfde prijs van 300 euro konden houden?

EDIT: https://www.reddit.com/r/...ues_the_touch_latency_of/

Nog wat meer bashen op die geweldige S8 toch. >:)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Señor Sjon
Het gaat erom dat de refresh van de 3 even met 25% omhoog gaat. Flagships zijn duurder, maar ook weer neit zoveel. Vodafone biedt bv. de HTC U11 aan voor 504 euro. Dat is even duur als de OP5, maar heeft wel waterdichtheid, wel USB 3.1, wel een top notch camera, wel een eigen design, wel een SD-slot en wel QHD. Tsja, dan heeft de OP5 2 GB ram meer... dat kan me eigenlijk dan wat minder schelen als je de specs vergelijkt. Amerikaanse acties met de S8 gaan nergens meer over, daar willen ze Apple marktaandeel kopen. Iets wat ze in Europa veel minder hoeven te doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
Señor Sjon schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 00:28:
Het gaat erom dat de refresh van de 3 even met 25% omhoog gaat. Flagships zijn duurder, maar ook weer neit zoveel. Vodafone biedt bv. de HTC U11 aan voor 504 euro. Dat is even duur als de OP5, maar heeft wel waterdichtheid, wel USB 3.1, wel een top notch camera, wel een eigen design, wel een SD-slot en wel QHD. Tsja, dan heeft de OP5 2 GB ram meer... dat kan me eigenlijk dan wat minder schelen als je de specs vergelijkt. Amerikaanse acties met de S8 gaan nergens meer over, daar willen ze Apple marktaandeel kopen. Iets wat ze in Europa veel minder hoeven te doen..
+1 voor die S8 deals in Amerika. Belachlijke prijzen daar. Je had omegerrknd 350 euro een S8.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:18

SaN

IAmNice schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 23:55:
[...]

Scherm, leuk dat je 100 pixels per inch meer hebt op die galaxy. Vraag jezelf af of je dat verschil nog zo erg vindt?

Niet waterdicht, is dat zo'n probleem? Badderen mensen nou zo vaak met hun telefoon of ben ik het nou.

Mindere camera, maar nog steeds best goed toch?

Draadloos laden, ja leuk en al maar dash charge is nog steeds best prima.

Geen speciaal ontwerp maar is dat nou zo erg? Wordt je er slechter door aangekeken en gaan mensen lachen om je iPhone kloon? Ik slaap er niet minder over en ik zie niet echt dat anderen er veel om geven.

Ik snap dat mensen klagen, maar kom op nou zeg het gaat om de kleinste details op een gegeven momenten om details die voor 90% van de consumers niet boeit. Of anders verkoopt dit ding niet als een warm brood.

Laten we zeggen, OP had deze dingen wel geimplemeteerd en bezuinigd op ram/processor.

Dan hadden we gezeik gehoord van Jan en Piet over

Flagship killer, maar slomere CPU en minder ram??? Ja wat doen ze nou.

Waarom betaal ik nou voor nutteloze functies terwijl toch de belangrijkste is hoe snel de telefoon is in dagelijkse gebruik, dat is wat ik het meeste doe. Apps laden, sites laden, deze tweaker comment laden, multitasken, mijn telefoon niet traag aanvoelt na weer die 707ste candy crush kloon game te hebben gedownload, niet die bloatware te hebben zoals op andere merken.

Ja het is ook nooit goed, welke telefoon op 500 euro biedt je het SNELSTE op de markt met beste specs/software combo tegen wat kleine concessies.

Als we dan toch op de Galaxy gaan zeiken, dan kun je punten noemen zoals slomere hardware, slechtere software, slechtere rom support , laadt minder snel op, mindere batterij duur, slechtere vingerprint scanner etc etc.

Het gezeur gaat links en rechts door, dat snap ik. Maar ik vind het overdreven dat mensen dit een slechte telefoon vinden alleen op die punten zoals camera en wat ik heb genoemd. Of een teleurstelling op deze prijs. Wat is beter <=500 euro?

Trouwens je had toch niet verwacht dat ze met betere telefoons elke jaar dezelfde prijs van 300 euro konden houden?

EDIT: https://www.reddit.com/r/...ues_the_touch_latency_of/

Nog wat meer bashen op die geweldige S8 toch. >:)
Ik zeg dus eigenlijk exact hetzelfde. Je noemt alle mindere punten netjes op. En uiteindelijk is het nog steeds een hele goede telefoon, maar niets bijzonders.

Dat het niet meer kan voor € 300,- snap ik best. Maar het scheelt €259,- met de opo, en dat is veel. In de opo zat ook de beste processor en heel veel ram voor die tijd + een fhd scherm en een geweldig ontwerp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anessie
Señor Sjon schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 00:28:
Het gaat erom dat de refresh van de 3 even met 25% omhoog gaat. Flagships zijn duurder, maar ook weer neit zoveel.
Ben ik met je eens, deze 499 prijs was top geweest in combinatie met een QHD scherm én waterproof rating. Niet omdat het noodzakelijke specs zijn, maar omdat men met de flagships van de rest wil concurreren.

Met Dash charge is wireless charging feitelijk eerder een gimmick dan een must-have. Het gehele batterij argument zou trouwens opgelost zijn met een Dash powerbank in klein&groot formaat.

99% van de kopers van S8 of OP5 (of andere flagships) benutten nooit het volledige potentieel van die camera's (de meerderheid doet gewoon wat point & shoot op autofocus & wat 'lachen naar de camera' selfies). Er gaat veel te veel aandacht naar dit onderdeel.

Met de huidige specs had men meer indruk gemaakt als de prijs voor EU tussen 449 en 459 lag voor de 64GB versie. QHD & IP rating zou geen bal uitmaken als het toestel 40-50 euro goedkoper gepositioneerd werd.

De verbeteringen over de OP3(T) zijn zo miniem dat men de OP3T wel van de markt moest halen om geen concurrent van hun eigen OP5 te zijn.
In retrospect dan wel weer een pluim voor de OP3(T) in 2016, al moet ik zeggen dat de (beta) software van de laatste maanden vele verbeteringen heeft gebracht aan het toestel tov 12 maanden geleden.

Te hopen dat er voor 2018 een nieuw 'enthousiast' merk opstaat dat tevens een ruime dev community krijgt want als Oneplus inderdaad de lijn doortrekt en de OP6 gaat richting 550-600 euro dan haak ik wel af.

Nu ja, wie weet komt de Pixel 2 / Iphone 8 over 4 maand met een prijsje van 1199 en vinden we het allemaal normaal.

https://www.myfixguide.com/oneplus-5-teardown/

[ Voor 55% gewijzigd door anessie op 23-06-2017 04:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:30
anessie schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 03:56:
[...]
Ben ik met je eens, deze 499 prijs was top geweest in combinatie met een QHD scherm én waterproof rating. Niet omdat het noodzakelijke specs zijn, maar omdat men met de flagships van de rest wil concurreren.
...
Met de huidige specs had men meer indruk gemaakt als de prijs voor EU tussen 449 en 459 lag voor de 64GB versie. QHD & IP rating zou geen bal uitmaken als het toestel 40-50 euro goedkoper gepositioneerd werd.
Ondanks dat mijn OP5 onderweg is, hoop ik dat ze bovenstaande implementeren in de 5T.
Volgens een voorspellende analyse (voor zover men daar waarde aan kan hechten) komt de 5T in ieder geval niet, zoals de 3t, met een SOC- en batterij-upgrade. Dan maar hopen op OIS, QHD en IP67/8 :)

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:30
Die van mij komt vandaag binnen. Je leest veel positieve reacties als negatieve reacties. Ik ga het meemaken. Ik heb veel verschillende toestellen gehad maar ben zelf meer van point and shoot. Mijn 3T maakt ook mooie foto's maar dat vond ik ook van de s7 en iPhone 7 die ik heb gehad.

Misschien ben ik niet zo kritisch. Ben vooral gecharmeerd van de software van de oneplus.
En van vele developers die straks mooie roms gaan uitbrengen op XDA

[ Voor 8% gewijzigd door Erik1805 op 23-06-2017 07:28 ]

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattong
99% van de kopers van S8 of OP5 (of andere flagships) benutten nooit het volledige potentieel van die camera's (de meerderheid doet gewoon wat point & shoot op autofocus & wat 'lachen naar de camera' selfies). Er gaat veel te veel aandacht naar dit onderdeel.
Meer dan 1% hoor.. Ik ga van een carl zeis 41megapixels moeten afstappen, moet dus goed zijn :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
Erik1805 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 07:20:
Die van mij komt vandaag binnen. Je leest veel positieve reacties als negatieve reacties. Ik ga het meemaken. Ik heb veel verschillende toestellen gehad maar ben zelf meer van point and shoot. Mijn 3T maakt ook mooie foto's maar dat vond ik ook van de s7 en iPhone 7 die ik heb gehad.

Misschien ben ik niet zo kritisch. Ben vooral gecharmeerd van de software van de oneplus.
En van vele developers die straks mooie roms gaan uitbrengen op XDA
De OP5 is natuurlijk geen slecht toestel, alleen voldoet het niet aan de door OP zelf geschapen verwachtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
wat ik eigenlijk hier nog nergens heb terug kunnen lezen;

Hoe zit het met de ergonomie van de OP5? Is het eigenlijk een echte one-handed device?
Ik kon mijn S8 nog net met 1 hand gebruiken.
Mijn iPhone 7 is wat dat betreft tot nu toe DE ideale one handed telefoon.

Want afgelopen pagina's is er voonamelijk over foto's en camera gepraat en totaal niet onderwerpen als handzaamheid/ergonomie.
Iets wat voor mij persoonlijk zeer belangrijk is in de keuze van de aanschaf van een telefoon, misschien nog wel veel belangrijker dan een camera op een telefoon. Die zijn voor mij voor point-and-shoot zo'n beetje allemaal prima de laatste, pak 'm beet, 2 jaar.

[ Voor 43% gewijzigd door _Bailey_ op 23-06-2017 08:51 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 22:13
Modbreak:De discussie welk toestel beter is dan de OnePlus 5 kennen we inmiddels wel en kent geen winnaars, dus stopt nu.

Graag vanaf nu alleen nog maar praten over het toestel en ervaringen ermee.

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 23-06-2017 08:50 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Step-han
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 15:57
Geert1976 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 08:20:
wat ik eigenlijk hier nog nergens heb terug kunnen lezen;

Hoe zit het met de ergonomie van de OP5? Is het eigenlijk een echte one-handed device?
Ik kon mijn S8 nog net met 1 hand gebruiken.
Mijn iPhone 7 is wat dat betreft tot nu toe DE ideale one handed telefoon.

Want afgelopen pagina's is er voonamelijk over foto's en camera gepraat en totaal niet onderwerpen als handzaamheid/ergonomie.
Iets wat voor mij persoonlijk zeer belangrijk is in de keuze van de aanschaf van een telefoon, misschien nog wel veel belangrijker dan een camera op een telefoon. Die zijn voor mij voor point-and-shoot zo'n beetje allemaal prima de laatste, pak 'm beet, 2 jaar.
Ik kan hem prima met 1 hand bedienen, zelfs nog met de sandstone cover. Ik kom van de Nexus 6P af, die is een stukje groter en de OP5 is nu dus nog kleiner als een Nexus 6P. Voor mij prima voormaat, Nexus 6P was eigenlijk iets te groot.

Ik ben eigenlijk niet van de hoesjes, maar de OP5 is wel heel glad, net zoals de Nexus 6P eigenlijk, die is mij ook al een paar keer uit de handen gegleden. Nu met de sandstone cover is die mooi ruw aan de achterkant. Een aanrader dus.

Hier nog twee foto's van het toestel. Gemaakt met een iPad 8)7

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/594cbe22a602d/594cbe229e40a-1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/594cbe2c12e3b/594cbe2c0d010-2.jpg

Ik hoop dat er snel root en custom rom's komen. Erger mij echt aan de te hoge DPI en alle ads :P

[ Voor 11% gewijzigd door Step-han op 23-06-2017 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Step-han schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 09:04:
[...]

Ik kan hem prima met 1 hand bedienen, zelfs nog met de sandstone cover. Ik kom van de Nexus 6P af, die is een stukje groter en de OP5 is nu dus nog kleiner als een Nexus 6P. Voor mij prima voormaat, Nexus 6P was eigenlijk iets te groot.

Ik ben eigenlijk niet van de hoesjes, maar de OP5 is wel heel glad, net zoals de Nexus 6P eigenlijk, die is mij ook al een paar keer uit de handen gegleden. Nu met de sandstone cover is die mooi ruw aan de achterkant. Een aanrader dus.
thanks! :)

nu is ''one handed use'' uiteraard zeer afhankelijk van de grootte van je handen/vingers.
Beetje rare vraag wellicht, maar zou jij je handen/vingers typeren als; groot, middel/gewoon of klein? (ja het gaat hier om je handen :+ :+ en niet iets anders)

Het is jammer dat ik nergens in een winkel een OP5 kan testen, nu zal ik echt af moeten gaan op ervaringen van anderen.
Heb ook niemand in mijn omgeving die er 1 heeft besteld, sterker nog...Als ik het over OnePlus heb, kijken ze me aan alsof ik met een wiskundig vraagstuk aankom :*)

edit: mooi hoesje! lijkt verrekte veel op de Ringke Slim die ik om mijn S8 had. Was daar zeer tevreden mee. Heerlijk dun/minimalistisch

[ Voor 5% gewijzigd door _Bailey_ op 23-06-2017 09:12 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Step-han
Geert1976 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 09:09:
[...]

thanks! :)

nu is ''one handed use'' uiteraard zeer afhankelijk van de grootte van je handen/vingers.
Beetje rare vraag wellicht, maar zou jij je handen/vingers typeren als; groot, middel/gewoon of klein? (ja het gaat hier om je handen :+ :+ en niet iets anders)

Het is jammer dat ik nergens in een winkel een OP5 kan testen, nu zal ik echt af moeten gaan op ervaringen van anderen.
Heb ook niemand in mijn omgeving die er 1 heeft besteld, sterker nog...Als ik het over OnePlus heb, kijken ze me aan alsof ik met een wiskundig vraagstuk aankom :*)

edit: mooi hoesje! lijkt verrekte veel op de Ringke Slim die ik om mijn S8 had. Was daar zeer tevreden mee. Heerlijk dun/minimalistisch
Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/594cbf93cb582/594cbf93c66e2-3.jpg

Oordeel zelf maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
haha..prachtig, meteen een foto erbij! dankjewel. Ja, mijn handen/vingers zijn ietsjes groter. Dan zal de handzaamheid voor mij wel in orde zijn, denk ik zo.

Weer een plusje erbij in de afweging er 1 te gaan bestellen.

Dankje

[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 23-06-2017 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazz_
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:14
Ben echt blij dat ik de sandstone cover erbij heb gekozen ipv carbon
van een OPO naar een OP5, de laatste is echt wel veel dunner en gladder zonder cover. Hij zou de helft van de tijd gewoon uit mijn handen glippen.
Zelfs met sandstone cover blijft ie nog steeds erg dun, en dat is nog steeds wennen imo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Step-han
Geert1976 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 09:15:
[...]

haha..prachtig, meteen een foto erbij! dankjewel. Ja, mijn handen/vingers zijn ietsjes groter. Dan zal de handzaamheid voor mij wel in orde zijn, denk ik zo.

Dankje
Ik kan de OP5 goed bedienen, wat ik al zei, mijn vorig toestel, de Nexus 6P was eigenlijk iets te groot voor mij. Daar had ik op een gegeven moment ook een cover omheen omdat de Nexus ook snel uit de handen gleed, daarmee werd die echt te lomp. De OP5 met cover is prima te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
@Step-han , nog 1 vraagje. Welke browser gebruik jij? Ik lees her en der nog dat Chrome nog steeds een enorme batterij slurper is.
Als jij Chrome gebruikt....hoe is je ervaring met je OP5?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Step-han
Geert1976 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 09:17:
@Step-han , nog 1 vraagje. Welke browser gebruik jij? Ik lees her en der nog dat Chrome nog steeds een enorme batterij slurper is.
Als jij Chrome gebruikt....hoe is je ervaring met je OP5?
Ik gebruik Chrome inderdaad, ook zoals ik op de Nexus 6P deed. Heb nu dus nog maar 1 acculading gehad. Met de Nexus had ik na het werk, +/- half 6 nog zn 20-30% en ik had nu met de OP5 rond de 50% en net voor het slapen +/- half 12 nog 20% over, waarbij ik de Nexus dus al even had opgeladen tussendoor.

Chrome stond niet als slurper tussen mijn accustats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theesipper
  • Laatst online: 14-09-2022
*knip*. Offtopic.

Met de camera van de oneplus 5 komt het wel goed hopelijk later met een software update?

[ Voor 70% gewijzigd door rens-br op 23-06-2017 09:27 ]

Digital marketeer, food addict en thee expert bij teasenz.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 22:13
[...]

Ik hoop dat er snel root en custom rom's komen. Erger mij echt aan de te hoge DPI en alle ads :P
Ik geloof dat je de DPI tegenwoordig standaard kan aanpassen?

'Instellingen' -> 'Weergave' -> 'Lettergrootte' en 'Weergavegrootte'
offtopic:
Banana for scale?

[ Voor 26% gewijzigd door rens-br op 23-06-2017 09:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Step-han
rens-br schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 09:25:
[...]

Klopt daar staat hij nu ook op maar zelfs dan is het voor mij nog te groot. Ik heb met een custom rom altijd 75% van de originele waarde wat mij erg goed bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
[...]

AdHell uit de Google Play Store en geen root ofzo nodig. Werkt system wide. Zeer mooie handige app. Blocked vrijwel alles.
Gebruikte deze een tijdje op mijn oude S8.

EDIT: f*ck it. Is alleen voor Samsung smartphones zie ik nu. Sorry 8)7 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door _Bailey_ op 23-06-2017 09:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Step-han
Geert1976 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 09:27:
[...]

AdHell uit de Google Play Store en geen root ofzo nodig. Werkt system wide. Zeer mooie handige app. Blocked vrijwel alles.
Gebruikte deze een tijdje op mijn oude S8.

EDIT: f*ck it. Is alleen voor Samsung smartphones zie ik nu. Sorry 8)7 8)7
Kom er ook net achter, bedankt voor het meedenken!

Ik verwacht binnen een paar dagen in iedergeval TWRP zodat je originele rom kunt rooten. Daarna maar eens rustig kijken naar waarschijnlijk LineageOS, als zullen de developers nog wel wat werk hebben met de camera denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anessie
Step-han schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 09:27:
[...]Klopt daar staat hij nu ook op maar zelfs dan is het voor mij nog te groot. Ik heb met een custom rom altijd 75% van de originele waarde wat mij erg goed bevalt.
Doe dan de adb command om dpi te zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Geert1976 schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 09:15:
[...]

Dankje
Met een hoesje dat extra grip biedt is het te doen al zal je soms toch 2 handen nodig hebben, vooral als je in de tegenovergestelde bovenhoek moet zijn. Zonder hoesje en met 1 hand is de kans groot dat ie een keer uit je hand valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Laguna schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 11:16:
[...]

Met een hoesje dat extra grip biedt is het te doen al zal je soms toch 2 handen nodig hebben, vooral als je in de tegenovergestelde bovenhoek moet zijn. Zonder hoesje en met 1 hand is de kans groot dat ie een keer uit je hand valt.
heb in zo'n 8 jaar tijd misschien 1 of 2 keer een telefoon uit mn handen laten vallen. Sowieso heb ik eigenlijk een hekel aan cases/hoesjes. Maar moet zeggen dat ik die sandstone cases wel erg strak vind.

Als ik een OP5 ga bestellen, plak er wel een DBrand skin op. In het verleden bij de S7 en S8 gedaan, prima dingen vond ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet meer rommelen met lokale adblockers joh.
Ik kan dit enorm aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Donstil schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 11:20:
[...]

Niet meer rommelen met lokale adblockers joh.
Ik kan dit enorm aanraden.
Kost het niet extra verbruik op je smartphone om alles continu via een VPN te moeten runnen op een mobiel netwerk? En ik kan me voorstellen dat je ook een stuk latency erbij krijgt.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeroenneman schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 11:24:
[...]
Kost het niet extra verbruik op je smartphone om alles continu via een VPN te moeten runnen op een mobiel netwerk? En ik kan me voorstellen dat je ook een stuk latency erbij krijgt.
Totaal niets van te merken hier.
Heb al jaren een permanente VPN open op mijn smartphones.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ehh, in OxygenOS (vanaf 4.0 al volgens mij) kan je de DPI al wijzigen, alleen staat het anders geformuleerd. Dit doe je zo: instellingen > weergave > weergavegrootte. :) Ik zie nu pas dat Rens dit al had gezegd :p

Ziet er mooi uit. Veel plezier!
rens-br schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 09:25:
[...]

[...]

offtopic:
Banana for scale?
Drommels, je bent me voor :p. Klopt inderdaad. Voor zover ik weet heeft OxygenOS 4.2.0 geen andere instellingen.

Oh trouwens, ik mag maandag met de OnePlus 5 van vrienden van mij spelen. Hyped :D. Ik zal wel m'n ervaringen hier plaatsen als ik het een en ander heb getest

[ Voor 8% gewijzigd door Anonymoussaurus op 23-06-2017 11:37 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 42 Laatste

Let op:
In het vorige topic hebben we de teugels een beetje laten vieren. In dit topic echter gaan we weer optreden zoals in alle andere topics.

Toestellen en prijzen vergelijken en alternatieven opnoemen is hier offtopic en die berichten verdwijnen dan ook zonder communicatie naar de prullenbak.

Verder is dit topic alleen bedoeld voor ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden en prijzen: [OnePlus 5] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 5] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [OnePlus 5] Het grote Accessoires Topic
- Referall en kortingscode: OnePlus referraltopic
- Garantie, RMA en retour sturen: [OnePlus] RMA & Support
- Jelly / Jello probleem: [OnePlus 5] "Jelly" problemen
- OnePlus 5T: [OnePlus 5T] Speculatie & Geruchten