Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
ginod schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 17:10:
[...]

Welke telefoon is dan goedkoper, en heeft een betere camera (als je dat al na dag 1 kan concluderen ?). Ben daar wel benieuwd naar.
Momenteel denk ik alleen de LG G6 (te koop bij eglobal voor €397) alleen ik verwacht dat OP de camera nog gaat verbeteren middels software updates. Vind de camera nu ook echt niet slecht hoor alleen de telelens lijkt een gimmick te zijn. Wel doet deze telelens zijn werk aardig goed om het bokeh-effect mogelijk te maken.

PSN: Oldzkoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
power_user schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 17:19:
[...]
Momenteel denk ik alleen de LG G6 (te koop bij eglobal voor €397) alleen ik verwacht dat OP de camera nog gaat verbeteren middels software updates. Vind de camera nu ook echt niet slecht hoor alleen de telelens lijkt een gimmick te zijn. Wel doet deze telelens zijn werk aardig goed om het bokeh-effect mogelijk te maken.
Ook heen gekeken maar die webshop vertrouw ik echt niet.

Camera vind ik persoonlijk vrij goed voor foto's, 4K filmen minder door het ontbreken van een OIS.

Eigenlijk is dat het enige wat ik jammer vind, geen OIS. Maar ik film toch nooit, en bij de foto's is het niet te merken :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 14:18
Aggressor schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 17:21:
[...]

Dan lees je niet goed.
Ik zeg voor het geld heb je genoeg andere keuzes/alternatieven.

De Galaxy S8 komt in de buurt. (is ook al goedkoper te krijgen)
De LG G6 is voor 390 te krijgen. (misschien heeft deze al een betere camera)?

En dit bedoel ik dus ...
Ik ben geen fan hoor, heb Nexus en Samsung gehad, en het is uiteindelijk maar een telefoon, maar matig geeft aan dat het geen goede camera, terwijl ik ik toch genoeg ook goede resultaten voorbij zie komen. Het is wellicht niet DE BESTE camera ooit nee, maar matig.... die van mijn nexus 5, die is wellicht matig.

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 21:36
MK1998NL schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 17:22:
[...]

Ook heen gekeken maar die webshop vertrouw ik echt niet.

Camera vind ik persoonlijk vrij goed voor foto's, 4K filmen door het ontbreken van een OIS.

Eigenlijk is dat het enige wat ik jammer vind, geen OIS. Maar ik film toch nooit, en bij de foto's is het niet te merken :)
Van de filmpjes die ik heb gezien is de digitale IS prima, dus zolang je niet op 4K filmt gaat het goedkomen.

Overigens veel mensen met een 3(T) hier, dan zou ik ook zeker wel twijfelen voor een upgrade. Maar vanaf mijn OPO is het zeker een goede upgrade lijkt me.

[ Voor 13% gewijzigd door Bartske op 21-06-2017 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online
Bartske schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 17:38:
[...]
Van de filmpjes die ik heb gezien is de digitale IS prima, dus zolang je niet op 4K filmt gaat het goedkomen.

Overigens veel mensen met een 3(T) hier, dan zou ik ook zeker wel twijfelen voor een upgrade. Maar vanaf mijn OPO is het zeker een goede upgrade lijkt me.
4K filmen bedoelde ik ook :) Misschien komt er nog een update vanuit OnePlus wat het verbeterd :)

Ik kom van een ruim 3 jaar oude LG G2 af, dan is het wel een mooie upgrade :) Vanaf een 3(T) zou ik ook niet updaten.

[ Voor 3% gewijzigd door MK_ op 21-06-2017 17:42 ]

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• japjaan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-10-2024

Goede analyse over OnePlus

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:35

DarkSide

theres no place like ::1

Deels wel mee eens.
Het is niet altijd zo zwart/wit en fabrikanten zeggen natuurlijjk altijd dat Ons product het beste is.
Heb nog nooit gezien dat Samsung zegt onze nieuwe TV is maar Mwoah. Nee wij hebben iets geweldigs ontwikkeld en dat is gewoon het beste wat er is. koop onze nieuwe TV.
Zelfde met Telefoons.

Oneplus doet dat ook. En gebruikt de hype erg goed.
Het feit dat de OP2 en OPX slecht ondersteund worden wil ik ze nog wel vergeven.
De OPO werd goed onderteund en de OP3(T) tot nu toe ook.

Maar ben het wel mee eens dat de keywords Flagship killer (gebruiken ze niet meer) en Never Settle (nog wel) minder waarde hebben dan vroeger.
En dat als je als bedrijf 500,- voor een telefoon vraagt dat er andere eisen gesteld kunnen worden dan wanneer je 400,- voor een telefoon vraagt.
Ik verwacht van OnePlus geen Edge design. Maar hetzelfde scherm, zelfde oude USB 2.0 en zelfde fingerprint scanner etc. Maakt het voor mij lastig om er 500,- voor te betalen.

Heb je een 2 a 3 jaar oude telefoon is de OP5 een goede deal. Maar ze balanceren wel erg op de rand met prijs/kwaliteit verhouding. Iets wat erg goed was en waardoor je e.e.a. makkelijker kon vergeven als het niet aanwezig was (wireless charging of IP68 rating bv).

Ikzelf heb nog een OP3. En hoef geen nieuwe telefoon.
Dat komt volgend daar wel. Maar met de huidige stijging en designs en mogelijkheden ziet een LG G7 of HTC U12 er denk ik interesanter uit voor een (klein) beetje meer geld.

Voor nu hoop ik nog lang te genieten van de OP3. Maar OP is nu wel degelijk aan het Settelen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Mooi om te lezen hoeveel de OP5 kan losmaken.

Toch zijn er wel enkele punten die mij bezig houden.

- prijsvergelijkingen met een S8 of G6 of iPhone zijn steevast gebaseerd op een variant met veel minder opslaggeheugen. Dat is onzin. Vergelijk dan netjes de 128GB versies met elkaar. Oh, wacht, er is geen 128GB S8. 8)7

- Jarenlang heeft iedereen gezeurd om een stock Android toestel met de looks van een iPhone en insane specs. En nu vallen mensen over elkaar heen om te melden dat 8GB RAM nutteloos is, dat het design gejat is, en dat er andere toestellen zijn met andere features. Is het ooit wel goed?

- Vergelijkingen met een S8 zijn inhoudsloos. Ik koop een OnePlus mede voor OxygenOS, volgens bijna elke review hét beste OS op Android. (Als je dat niet gelooft, kijk maar in de sheet een paar pagina's terug.). Maar nu is een goed OS opeens niet belangrijk, en gaat het alleen om specs, en features. Dat je daar dan een brak OS voor terugkrijgt, lijkt opeens niet uit te maken. Ik zie de OnePlus als een Moto X 2013. Niet alle nieuwe features, maar wel ontzettend snel en vloeiend.

OnePlus heeft de eisen van duizenden foraposts van de afgelopen jaar ingewilligd, qua OS, qua specs die het absurde aantikken en dat nog steeds tegen een lage prijs. Maar het is gewoon nooit goed.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Seen a bit of confusion so clearing this up. We're claiming 2x lossless zoom, not optical.

Optical zoom is at 1.6x, the remaining 0.4x is realized through SmartCapture multiframe technology.
Aldus Carl Pei op Twitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetrCech_3
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-09-2024
https://www.androidplanet...witter&utm_source=twitter

Tot nu toe nog erg positief. Camera zeggen ze niet veel over (maar daar is nu ook wel genoeg over gezegd denk ik.. Haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh, wacht, de OnePlus heeft geen microSD-kaartslot
Is het ooit wel goed?
Klagen op het internet is leuker voor veel mensen :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheeringa
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-08 18:24
Geniaal, precies mijn gevoel bij OP (OP2 eigenaar). Dit zou standaard kost moeten zijn voor elke reviewer en klant die overweegt om iets van hen te kopen. Als ze dan alsnog overgaan tot koop... Een gewaarschuwd mens telt voor twee zullen we maar zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robje1244
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:51
Jeroenneman schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 19:46:

- prijsvergelijkingen met een S8 of G6 of iPhone zijn steevast gebaseerd op een variant met veel minder opslaggeheugen. Dat is onzin. Vergelijk dan netjes de 128GB versies met elkaar. Oh, wacht, er is geen 128GB S8. 8)7

- Jarenlang heeft iedereen gezeurd om een stock Android toestel met de looks van een iPhone en insane specs. En nu vallen mensen over elkaar heen om te melden dat 8GB RAM nutteloos is, dat het design gejat is, en dat er andere toestellen zijn met andere features. Is het ooit wel goed?

- Vergelijkingen met een S8 zijn inhoudsloos. Ik koop een OnePlus mede voor OxygenOS, volgens bijna elke review hét beste OS op Android. (Als je dat niet gelooft, kijk maar in de sheet een paar pagina's terug.). Maar nu is een goed OS opeens niet belangrijk, en gaat het alleen om specs, en features. Dat je daar dan een brak OS voor terugkrijgt, lijkt opeens niet uit te maken. Ik zie de OnePlus als een Moto X 2013. Niet alle nieuwe features, maar wel ontzettend snel en vloeiend.

OnePlus heeft de eisen van duizenden foraposts van de afgelopen jaar ingewilligd, qua OS, qua specs die het absurde aantikken en dat nog steeds tegen een lage prijs. Maar het is gewoon nooit goed.
Precies dit _/-\o_
Ik lees hier aandachtig mee en snap de slechte reacties ook niet zo goed.

Als ik in de pricewatch zoek naar smartphones met 128gb kom ik er geen een tegen die in de buurt van de 559 euro komt met vergelijkbare specs.

Mijn vriendin heeft nu ruim een half jaar de galaxy s7 edge maar klaagt steeds vaker dat hij trager wordt en zit er aan te denken om weer een iphone te kopen. Ook merk ik dat hij vaker hapert als mijn op2. Dit is voor mij toch wel een teken dat ik de s8 zeker niet ga kopen.

De LG g6 vind ik persoonlijk minder mooi, maar goed dat is smaak. Verder een waardig concurrent.

De op5 kan nog terug gestuurd worden, maar als hij bevalt wordt het een waardige opvolger voor mijn op2.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheeringa
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-08 18:24
DarkSide schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 18:36:
[...]

Oneplus doet dat ook. En gebruikt de hype erg goed.
Het feit dat de OP2 en OPX slecht ondersteund worden wil ik ze nog wel vergeven.
De OPO werd goed onderteund en de OP3(T) tot nu toe ook.
OPO had goede ondersteuning onder CyanMod. Onder OOS is er welgeteld een update uitgekomen, denk ik?

Dus nee, in mijn ogen levert OP pas goede ondersteuning sinds de 3(T). De grote vraag is of dit ook zo blijft nu de 5 uit is.

Ik, een OP2 bezitter, ben minder vergevingsgezind, zoals je wellicht zult begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

CLB schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 19:56:
[...]

Oh, wacht, de OnePlus heeft geen microSD-kaartslot

[...]

Klagen op het internet is leuker voor veel mensen :)
Zijn er SD kaarten met de UFS 2.1 standaard? ;)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaco32
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-09-2024
Wanneer komt de Tweakers review?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jeroenneman schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 20:04:
nieuws: Samsung komt met snelle ufs-geheugenkaartjes met capaciteit tot 256GB
CLB schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 23:30:
Prima natuurlijk, maar ik wil gewoon een geheugenkaartje in mn telefoon voor films, muziek en foto's!
CLB schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 23:58:
Als je met > 64GB nog adoptable storage nodig hebt, dan doe je echt iets geks.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
jaco32 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 20:08:
Wanneer komt de Tweakers review?
vraag het ze even dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:32
Jeroenneman schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 20:04:
[...]

Heb je dat nodig voor kaarten, mp3 en foto's dan. :?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon even zo doen dus @Andrasman ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:54
Dat is onzin. Vergelijk dan netjes de 128GB versies met elkaar. Oh, wacht, er is geen 128GB S8. 8)7
Niet te koop in Nederland bedoel je (wel in Hong Kong en China waar de mijne vandaan komt)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Deze gast met review vond ik wel geinig

Met zn opmerkingen lagberry en Hawaii ipv huawei

YouTube: OnePlus 5 Unboxing And First Impressions

Burp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IAmNice
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-09 17:35
Het is ook hetzelfde verhaal met "koop een S8 dan!!!".

Ineens boeit het niet meer dat de S8 toch slomer is en slechtere software heeft. Niks ja maar betere scherm en camera, het is toch belangrijk dat een telefoon snel en smooth is? Je overkomt de oneplus5 dan niet hoor.
Gaat ook om wat je belangrijk vindt snap ik, maar niemand kan ontkennen dat normaal dagelijks gebruik zoals laden van apps/sites/browser/multitask belangrijker is dan die camera of die 100 pixels meer per inch die je echt gaat irriteren. :/

We zitten op tweakers, dus het boeit ook vast veel mensen dat custom rom support oneplus elke telefoon gaat overtreffen(zoals voorgangers ook deden). Dat is voor mij ook een goed punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
Wii4all schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 20:18:
Deze gast met review vond ik wel geinig

Met zn opmerkingen lagberry en Hawaii ipv huawei

YouTube: OnePlus 5 Unboxing And First Impressions
ja ik kan ook altijd wel lachen om z'n taalgebruik. lekker over the top :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:35

DarkSide

theres no place like ::1

Klopt. Maar je kan wel meer dan 64GB storage kopen voor MP's foto's en films.terwijl je 64 GB voor Apps en snel OS overhoudt.
Het is een keuze. Niet dat de een beter is dan de ander. persoonlijk heb ik nu al een paar jaar een 64GB telefoon en meer heb ik nog niet nodig.

Prijs voor een S8 is idd duurder. Maar daar krijg je ook andere zaken voor terug.
Zelf afwegen of je het waard vind om voor die punten extra geld uit te geven.
Ik persoonlijk niet. Maar.....(en dat is mijn maar). De OP5 prijs zit voor mij op het punt dat voor wat ze leveren op sommige punten ook meer specs moeten geven. 8GB ram lijkt mij namelijk overkill. 6 (of 4 met goede OS optimalistie) en dan bv IP67 rating had ik liever gezien.

[quote]
[quote]
Qua design hoef ik geen iphone clone. Maar ik zeur verder niet over het design. Het had van mij wat meer afwijkender gemogen. En sommige renders of beta modellen die opgedoken zijn, zijn in mijn optiek mooier.
Mijn OP3 heb ik echt genoeg aan 6GB RAM. Het is voor mij meer een "megapixel" race dan echt nuttig om er 8GB.
Dat het near stock Android is vind ik wel fijn. Zelf geen fan van Samung OS. En Oxygen draait erg fijn.
En zeker een reden voor mij om een OP te kopen.
Eens. De oude nexus lijn en OP zijn voor mij telefoons die een clean OS hadden. Goede specs en prijs.
Ja en Nee. Er zijn genoeg mensen die om updates vragen voor hun OP2 en X.
of mensen die gebruik willen maken van VR en om een hogere resolutie vragen.

Betekend dit dan dat de OP5 een crappy toestel is?
Voor mij niet.
Maar het betekend wel dat ik wat meer ga eisen van een toestel van 500/560 euro dan voor een toestel van 400 euro.

21:9 en irisscanner kan mij niet zo veel schelen. Maar waterdichtheid en draadloos opladen worden voor mij wel belangrijker.
Als ik geen OP3 had nu had ik zeker een OP5 gehaald. En mensen die op zoek zijn naar een nieuwe telefoon moeten zeker kijken bij OP.
Maar ik ben toch een beetje bang wat staks een OP6 gaat kosten en heb het gevoel dat OP zich het op een aantal vlakken zichzelf het iets te makkelijk maakt.

(hoop dat ik een beetje duidelijk overkom :) als nog steeds one plus fan)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
IAmNice schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 20:21:
het is toch belangrijk dat een telefoon snel en smooth is? Je overkomt de oneplus5 dan niet hoor.
Gaat ook om wat je belangrijk vindt snap ik, maar niemand kan ontkennen dat normaal dagelijks gebruik zoals laden van apps/sites/browser/multitask belangrijker is dan die camera of die 100 pixels meer per inch die je echt gaat irriteren. :/
Om eerlijk te zijn werken sites apps browser MT al cq nog steeds goed op 1+1
Daar hoef ik het niet echt voor te doen. Jij doet deze taken veel ik maak weer veel stedentrips, gebruik de GPS veel en bezoek veel concerten en stuur veel foto's.
Dus voor mij is GPS ontvangst en foto's dus weer belangrijk.

Ja ik heb zware Nikon DSLR die gaat dus nooit mee want met daglicht overdag zie ik amper verschil met Sony RX100 echt de moeite niet.
De sony vergeet ik helaas veel te vaak, hetzij mee nemen en of wel mee naar nieuwe stad maar in koffer laten zitten en vriendin wil dan niet meer terug en als je leuke vakantie wil houden luister je naar je vrouw maar zit je de helft van de tijd zonder foto's.
Een camera die je altijd bij je hebt is dan welkom als vervanging en de mobiel vergeet ik nooit.

Om even een beeld te geven zelfs de Samsung S3 mini van vriendin holt rondjes (qua foto kwaliteit) om mijn Oneplus one. Is echt absurd het verschil met 5 jaar oude Samsung.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
iemand die de 1ste ervaringen al kan/wil delen na de unboxing van zijn/haar OP5, en dus net terug is uit Amsterdam? :)

Ik ben er langs gefietst en kwam tot de ontdekking dat ze al sold out waren. Ik hoorde iets van 220 toestellen (110 van elk) op voorraad in de Store, wat in mijn ogen echt een dikke fail is.
Maar ja, ik was er ook pas rond 1930u |:( |:(

[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 21-06-2017 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-09 17:35
ErikRo schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 20:36:
[...]

Om eerlijk te zijn werken sites apps browser MT al cq nog steeds goed op 1+1
Daar hoef ik het niet echt voor te doen. Jij doet deze taken veel ik maak weer veel stedentrips, gebruik de GPS veel en bezoek veel concerten en stuur veel foto's.
Dus voor mij is GPS ontvangst en foto's dus weer belangrijk.

Ja ik heb zware Nikon DSLR die gaat dus nooit mee want met daglicht overdag zie ik amper verschil met Sony RX100 echt de moeite niet.
De sony vergeet ik helaas veel te vaak, hetzij mee nemen en of wel mee naar nieuwe stad maar in koffer laten zitten en vriendin wil dan niet meer terug en als je leuke vakantie wil houden luister je naar je vrouw maar zit je de helft van de tijd zonder foto's.
Een camera die je altijd bij je hebt is dan welkom als vervanging en de mobiel vergeet ik nooit.

Om even een beeld te geven zelfs de Samsung S3 mini van vriendin holt rondjes (qua foto kwaliteit) om mijn Oneplus one. Is echt absurd het verschil met 5 jaar oude Samsung.
Ja die opo draait blijkbaar nog prima, echt absurd goed die dingen. Moet je eens denken dat het overkill ram was voor die tijd. :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jannes_beterams
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06-2024
(jarig!)
Jeroenneman schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 13:02:
[...]

Potverdikke inderdaad.

Waarom kunnen ze niet gewoon voor de helft van de prijs een telefoon maken met waterdichtheid, een camera die de Pixel overtreft én dezelfde generatie scherm heeft als een S8!

Ongelofelijk! En dan krijg je ook nog maar eens een SD835 en 6GB geheugen. En niet eens de nog unreleased 845 en 12GB geheugen.

/s

Sidenote, ik ben nu bezig met een Excel overzichtje van alle bekende reviews, en hoewel er minpunten inzitten, kleurt de sheet toch overtuigend groen! :*)
Tja, dat zijn dezelfde hopeloze argumenten die ik telkens hoor... |:(

Als je van een OP3 komt, zoals ik, is het weinig nieuws. Ik betoog dat ik hem skip omdat er geen enkele nuttige vooruitgang is t.o.v. mijn OP3. Camera vind ik perfect! Enkel video zal iets beter zijn, maar na diverse updates ben ik daar dik tevreden mee. De foto's die ik maak zien er echt top uit! Verder is hij retesnel, scherm hetzelfde, meer geheugen is niet nodig, 64GB heb ik na 1 jaar half vol en gaat hij nog prima een dag mee. Vingerafdruk kan niet sneller volgens mij :)

Dus, waarom zou ik voor iets met een dubbele camera en iets grotere batterij gaan voor 500 euro?

1 Van de dingen die ik noem... Waterdicht ivm mijn baby die verliefd is op dat ding. Eet m graag op, kan nu niet. Extreem grotere batterij, want dan kan ik meer uit dat ding trekken op vakantie. Nog een mooier scherm of afwerking (bezels bijvoorbeeld).

Dus, als hij kapot gaat ga ik voor de OP5, mocht er niets beters zijn tegen die tijd. Ik had gewoon ergens verwacht dat OP mij ging verrassen op een gebied.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Anonymoussaurus schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 14:39:
[...]

Omdat je je toestel dan niet kan unlocken als hij op tafel ligt bijvoorbeeld. Ik heb wel eens dat als ik aan tafel zit te eten, en even wat wil checken, ik dan gewoonweg m'n duim erop leg om te ontgrendelen.
Ieder blijkbaar zo zijn usecase. In de auto moet je gewoon van je mobiel afblijven, ongeacht waar je vingerafdruklezer zit. Aan tafel pak ik hem dus gewoon op. Daarmee ontken ik niet dat in dat geval een lezer aan de voorzijde handiger is, maar als ik hem per se wil gebruiken zonder hem op te tillen dan is een pincode na een double tap to wake ook zo ingevoerd.

Maar bedankt voor alle inzichten. Wat ik er vooral van geleerd heb gaat totaal niet over een telefoon ;)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

jannes_beterams schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 20:53:
[...]

Tja, dat zijn dezelfde hopeloze argumenten die ik telkens hoor... |:(

Als je van een OP3 komt, zoals ik, is het weinig nieuws. Ik betoog dat ik hem skip omdat er geen enkele nuttige vooruitgang is t.o.v. mijn OP3. Camera vind ik perfect! Enkel video zal iets beter zijn, maar na diverse updates ben ik daar dik tevreden mee. De foto's die ik maak zien er echt top uit! Verder is hij retesnel, scherm hetzelfde, meer geheugen is niet nodig, 64GB heb ik na 1 jaar half vol en gaat hij nog prima een dag mee. Vingerafdruk kan niet sneller volgens mij :)

Dus, waarom zou ik voor iets met een dubbele camera en iets grotere batterij gaan voor 500 euro?

1 Van de dingen die ik noem... Waterdicht ivm mijn baby die verliefd is op dat ding. Eet m graag op, kan nu niet. Extreem grotere batterij, want dan kan ik meer uit dat ding trekken op vakantie. Nog een mooier scherm of afwerking (bezels bijvoorbeeld).

Dus, als hij kapot gaat ga ik voor de OP5, mocht er niets beters zijn tegen die tijd. Ik had gewoon ergens verwacht dat OP mij ging verrassen op een gebied.
Maar is er überhaupt een telefoon die wel de upgrade waard zou zijn van een OP3?

Dat lijkt me een redelijk hoge eis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jannes_beterams
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06-2024
(jarig!)
Jeroenneman schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 21:09:
[...]

Maar is er überhaupt een telefoon die wel de upgrade waard zou zijn van een OP3?

Dat lijkt me een redelijk hoge eis.
Meerdere telefoons hebben 1 van mijn punten, maar idd niet echt 1 voor die prijs en meerdere punten. Is allemaal of/of. Ik had dus hoop dat OP in dat gat schoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasio7
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-05 13:54
Kan 1 van de gelukkige tweaker die vandaag in Amsterdam een OP5 heeft kunnen bemachtigen een paar foto's schieten en hier plaatsen ? Ben wel nieuwsgierig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Dutchman
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:15
Krijg vrijdag de 128GB versie binnen, twijfel alleen wel of ik hem open moet maken.
Heb nu een S8 en qua scherm en camera lijkt de OP5 daar niet aan te kunnen tippen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clockw1ze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 11:43
Martijnnn92 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 22:19:
Krijg vrijdag de 128GB versie binnen, twijfel alleen wel of ik hem open moet maken.
Heb nu een S8 en qua scherm en camera lijkt de OP5 daar niet aan te kunnen tippen...
*knip*. Hier hebben we de V&A voor.

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 22-06-2017 09:51 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
jannes_beterams schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 20:53:
[...]
Als je van een OP3 komt, zoals ik, is het weinig nieuws. Ik betoog dat ik hem skip omdat er geen enkele nuttige vooruitgang is t.o.v. mijn OP3.

Ik ben vandaag richting de popup store gegaan. Ook ik heb een Oneplus 3 en was benieuwd of de camera upgrade de overstap de moeite waard was. Het is een leuke feature net zoals de read modus. Maar het zijn geen must haves voor mezelf. Niet om daar nu 200 euro meerprijs aan uit te gaan geven inderdaad.

Met een 2k 16:8 ofwel 2:1 scherm, groothoek ipv telelens als tweede setup was dat anders geweest. Ik heb de camera geprobeerd en de pro modus is een leuke verwelkoming. Zo ook die 1/2 knop waarmee je eenvoudig de tweede lens activeert. Toch geeft het mij geen wow gevoel, het is niet x2 werkelijk tele maar meer in de buurt van x1,5 hooguit. Van een groothoek lens als tweede setup had ik wellicht meer een wow factor gekregen. Want elke mm die je op een dlsr meer hebt aan groothoek is imposanter dan een kleine tele.

Voor de rest is de 5 net zo snappy als mijn 3. Ik merk daarin geen verbetering (niet gek, ik kon enkel de 6GB testen) Het is een beetje zoals ik ergens las: het meh gevoel komt niet doordat het een slecht toestel is. Het meh gevoel komt omdat de 3/3T al zo'n verdomd goed toestel is. Das lastig te overtreffen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BasRB
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:34
Ik snap werkelijk niet dat er zo veel mensen zijn die al een Galasy s8(+) of iets dergelijks in bezit hebben en dan nog een OP5 bestellen om hem daarna weer terug te sturen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martijnnn92 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 22:19:
Zou het ff op Marktplaats proberen. Al haalje maar een paar pilsjes winst is dat toch mooi meegenomen :)
IAmNice schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 20:21:
Het is ook hetzelfde verhaal met "koop een S8 dan!!!".

Ineens boeit het niet meer dat de S8 toch slomer is en slechtere software heeft. Niks ja maar betere scherm en camera, het is toch belangrijk dat een telefoon snel en smooth is? Je overkomt de oneplus5 dan niet hoor.
Nou laten we niet doen alsof de S8 in "dagelijks gebruik" langzaam of langzamer is. Leuk voor benchmarks of YouTube clicks maar in "dagelijks gebruik" is dat natuurlijk helemaal geen irritatie factor.
BasRB schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 22:42:
Ik snap werkelijk niet dat er zo veel mensen zijn die al een Galasy s8(+) of iets dergelijks in bezit hebben en dan nog een OP5 bestellen om hem daarna weer terug te sturen... 8)7
Ooh ik snap dat wel. Je zit op de hype train, kijkt de aankondiging, dan lees je hier dat de store open gaat en je denkt "Dat moet ik hebben".

Later kom je tot bezinning en kijk je er nog eens redelijk naar om tot de conclusie te komen dat het geen slimme zet is.

Been there done that zeg maar :+

[ Voor 19% gewijzigd door Donstil op 21-06-2017 23:52 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Hoort hier niet, plus cross posten doen we niet aan. Alleen een bericht in het pop up event topic is voldoende.

[ Voor 91% gewijzigd door 13art op 22-06-2017 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 13:54
PaT schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 21:02:
[...]

Ieder blijkbaar zo zijn usecase. In de auto moet je gewoon van je mobiel afblijven, ongeacht waar je vingerafdruklezer zit.
Daar hebben ze Smartlock voor uitgevonden; koppelen aan de Bluetooth van je auto en Smartlock enable eroverheen.
Niet netjes, maar zelfs in de auto heb je er geen last van.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:22

WCA

Ballebek schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:22:
[...]

Daar hebben ze Smartlock voor uitgevonden; koppelen aan de Bluetooth van je auto en Smartlock enable eroverheen.
Niet netjes, maar zelfs in de auto heb je er geen last van.
Want iedereen heeft bluetooth in de auto?

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-09 13:47
GreNade schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:33:
[...]

Want iedereen heeft bluetooth in de auto?
Kun je tegenwoordig nog auto's / radio's krijgen zonder dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:22

WCA

Ardj schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:38:
[...]

Kun je tegenwoordig nog auto's / radio's krijgen zonder dan?
Jazeker, en daarnaast rijdt niet iedereen een nieuwe auto.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-09 13:47
GreNade schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:38:
[...]

Dat snap ik, maar ook al reed ik tot voor kort een oud barrel, dat cassettedeck heb ik er met gestrekt been uitgetrapt. Bluetooth is toch wel erg comfortabel en zo'n radio kost tegenwoordig geen hol meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-09 17:51
PaT schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 21:02:
[...]

Ieder blijkbaar zo zijn usecase. In de auto moet je gewoon van je mobiel afblijven, ongeacht waar je vingerafdruklezer zit.
Hier kan ik 't natuurlijk alleen maar mee eens zijn maar als je veilig geparkeerd staat en even unlocked ipv 'm uit je houder moet halen is en blijft 't makkelijker (en is 't dus in de auto wel degelijk legit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:32
GreNade schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:38:
[...]

Je zou het kunnen laten werken op je BT headset of Parrot carkit. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

En een nog meer in depth camera review:
YouTube: OnePlus 5 Real Camera Review: More Zoom, Less Cash

Ook weer erg positief.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japjaan
Sorry hoor maar ik moet gewoon hardop lachen dat reviewers durven te zeggen dat deze camera goed is. Ik schrok er gewoon een beetje van:

Afbeeldingslocatie: https://2.img-dpreview.com/files/p/TS4608x3456~sample_galleries/4311077055/3292098941.jpgAfbeeldingslocatie: https://2.img-dpreview.com/files/p/TS4608x3456~sample_galleries/4311077055/1884439462.jpg
Afbeeldingslocatie: https://1.img-dpreview.com/files/p/TS4608x3456~sample_galleries/4311077055/6243638875.jpg

https://www.dpreview.com/.../oneplus-5-camera-samples

[ Voor 11% gewijzigd door japjaan op 22-06-2017 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online
japjaan schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 11:12:
Sorry hoor maar ik moet gewoon hardop lachen dat reviewers durven te zeggen dat deze camera goed is. Ik schrok er gewoon een beetje van:

[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]

Zal vast en zeker aan mij liggen, maar ik vind dit nette foto's :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japjaan
MK1998NL schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 11:20:
[...]

Zal vast en zeker aan mij liggen, maar ik vind dit nette foto's :?
Kijk je vast via je telefoon ofzo. Kijk maar eens op pc :) Zijn net schilderijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online
japjaan schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 11:21:
[...]
Kijk je vast via je telefoon ofzo. Kijk maar eens op pc :) Zijn net schilderijen
Via telefoon inderdaad, zal straks eens via PC kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrkock
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09-2024
Poeh, schrik me kapot. Lijkt inderdaad niet slecht op de telefoon.

[mR]. Kock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDminer
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 16:37
[...]

Zou dit kunnen komen doordat er geen OIS in zit, en dat de EIS nog niet is geoptimaliseerd? De vraag concreet is dus: zijn dit foto's van voor of na de 0-day update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japjaan
AMDminer schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 11:27:
[...]

Zou dit kunnen komen doordat er geen OIS in zit, en dat de EIS nog niet is geoptimaliseerd? De vraag concreet is dus: zijn dit foto's van voor of na de 0-day update?
Dit lijkt voornamelijk gewoon echt hele slechte processing te zijn. Wellicht dat in raw schieten voor alsnog de beste optie is? Ik ben wel benieuwd naar raw foto's die heb ik zo nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDminer
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 16:37
japjaan schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 11:29:
[...]

Dit lijkt voornamelijk gewoon echt hele slechte processing te zijn. Wellicht dat in raw schieten voor alsnog de beste optie is? Ik ben wel benieuwd naar raw foto's die heb ik zo nog niet kunnen vinden.
Wat ik ook wel apart vind, is dat ik e.e.a. voorbij heb zien komen over een samenwerking met DxO, maar dat vlak voor de launch (en nu) daar met geen woord meer over wordt gerept. Gezien deze foto's snap ik wel dat DxO er niet mee geassocieerd wil worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Ik zie die blotches alleen niet terug bij andere reviews, dus een beetje vaag.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
In één van de reviews hierboven wordt gezegd dat de foto's hit or miss zijn. Of goed of slecht en hij heeft nog geen idee waardoor dat komt. Sommigen zijn idd goed sommigen bewogen.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekiame
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
japjaan schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 11:12:

[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]

Mooie foto's hoor! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Dit is gewoon strak (voor een telefoon)

Afbeeldingslocatie: https://s.blogcdn.com/slideshows/images/slides/601/445/9/S6014459/slug/l/img-20170619-231238-1.jpg

We gaan het zien wanneer hij binnen komt. Ik ben benieuwd.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:42
Meen je dit nu serieus? of maak je een grapje?
Gelukkig heeft iedereen zijn eigen mening ...

Misschien dat de camera iets beter wordt met een software update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekiame
  • Nu online
Aggressor schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 11:41:
[...]

Meen je dit nu serieus? of maak je een grapje?
Gelukkig heeft iedereen zijn eigen mening ...

Misschien dat de camera iets beter wordt met een software update
hahahah tuurlijk ben ik niet serieus, voor een telefoon met deze prijs-kwaliteit zijn ze prima verder niets bijzonders. Er mist behoorlijk wat scherpheid in de foto's.

[ Voor 5% gewijzigd door Lekiame op 22-06-2017 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekiame
  • Nu online
afterburn schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 11:41:
Dit is gewoon strak (voor een telefoon)

[afbeelding]

We gaan het zien wanneer hij binnen komt. Ik ben benieuwd.
Zoom is in en kijk dan is naar de scherpte

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:28
Lekiame schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 11:43:
[...]

Holy shit. Gewoon op de pc en dan kleinere versies, lijken de foto's best okay qua scherpte.
Maar bij fullscreen is het gewoon om te janken zo dramatisch slecht 8)7 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Laatst online: 10-09 18:33
Blijf het echt vreemd vinden dat de reviews m.b.t. de camera echt haaks op elkaar staan, bij de 1 zie je schitterende foto's en bij de ander "OK" foto's.

Ben benieuwd wat hiervan de oorzaak is aangezien het verschil wel erg groot is.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondrez
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 05-08 11:18
heb ergens gezien dat er al een update is voor de op5, update voor de camera is er bij

[ Voor 23% gewijzigd door Gondrez op 22-06-2017 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:24
Gondrez schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:10:
heb ergens gezien dat er al een update is voor de op5, update voor de camera is er bij
Ergens... ;-) Serieus? Kom even met een bron oid...

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gondrez
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 05-08 11:18
Ewivis schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:12:
[...]

Ergens... ;-) Serieus? Kom even met een bron oid...
in de oneplus belgium groep, zal de foto hier uploaden
https://gyazo.com/b5d53826fe3764ddd8f7d87ea116627d

[ Voor 13% gewijzigd door Gondrez op 22-06-2017 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:48
[...]

Wou net zeggen, het is net over er zo'n penceel effect over heen gegooit is. Best vreemd.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Ok, nou dikke prima hoor! Kom maar op met die updates. Ik heb nightly's gewend op mn LG G2 :)

Dank voor opzoeken!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Andrasman
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-07 10:59
De Tweakers review staat op dit moment op aanstaande dinsdag gepland :)

Andrasman

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:18

SaN

In mijn jaren ervaring met het kopen van smartphones is mij wel duidelijk geworden dat je er absoluut niet vanuit moet gaan dat een camera beter wordt door software updates.

Wat denk je zelf? Ongeveer de enige feature die Oneplus gebruikt bij de promotie van deze telefoon is de dubbele camera. Die hebben ze echt wel zo goed gemaakt als hij kan zijn hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• japjaan
SaN schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:32:
In mijn jaren ervaring met het kopen van smartphones is mij wel duidelijk geworden dat je er absoluut niet vanuit moet gaan dat een camera beter wordt door software updates.

Wat denk je zelf? Ongeveer de enige feature die Oneplus gebruikt bij de promotie van deze telefoon is de dubbele camera. Die hebben ze echt wel zo goed gemaakt als hij kan zijn hoor.
Heb jij toch een andere ervaring dan de realiteit :P Bijv de HTC 10 is met updates echt een pak beter geworden. En ik denk dat dat met OP5 ook wel gaat gebeuren want dit lijkt voornamelijk processing te zijn en dus software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis

Ook de Iphone 7 plus met dubbele camera is een stuk verbeterd (schijnt) nadat er updates zijn uitgekomen ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

japjaan schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:35:
[...]

Heb jij toch een andere ervaring dan de realiteit :P Bijv de HTC 10 is met updates echt een pak beter geworden. En ik denk dat dat met OP5 ook wel gaat gebeuren want dit lijkt voornamelijk processing te zijn en dus software.
Ik heb uiteraard niet alle smartphones gehad die ooit uit zijn gekomen. Wel aardig wat Android toestellen, en bij mij is de camera nooit beter geworden dan hij in het begin was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:06
Lekiame schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 11:43:
[...]

wow inderdaad als je inzoomt erg slecht.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Andrasman schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 12:32:
De Tweakers review staat op dit moment op aanstaande dinsdag gepland :)
Ik snap dat er goed en onderbouwd een review moet komen, maar dinsdag is best wel aan de late kant lijkt me?
Of wilde jullie het meer samen laten komen met de officiële releasedate?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasRB
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:34
Nog meer over de camera; http://www.androidauthori...a-portrait-battle-780367/
Ik vind dat de OP5 prima mee kan komen met de Iphone7+ en Huawei P10 in deze omstandigheden. In sommige gevallen zelfs de beste van de drie.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Andrasman
We zouden wel eerder willen, maar hebben het toestel laat gekregen en doen zoals jullie weten wat meer tests dan de meeste sites. Accutests zijn met name de reden dat hij later komt. Die nemen veel tijd in beslag..

Andrasman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:42
Op die manier mis je de boot wel een beetje. Je kan er ook voor kiezen om eerst een soort hands-on review te doen en later de in-depth analysis. Ik ben wel benieuwd wat jullie eerste ervaringen zijn namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fast-server
  • Laatst online: 10-09 18:33
Misschien kunnen jullie dan ook kijken waar het verschil in foto kwaliteit vandaan komt, heb zelf het idee/vermoeden dat de 2e camera af en toe in de weg zit en dat daardoor het schilderij effect optreed.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japjaan
fast-server schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 13:04:
Misschien kunnen jullie dan ook kijken waar het verschil in foto kwaliteit vandaan komt, heb zelf het idee/vermoeden dat de 2e camera af en toe in de weg zit en dat daardoor het schilderij effect optreed.
Erg veel reviews tonen alleen verkleinde foto's en dat geeft een vertekend (pun intended) beeld :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrasman
Dat was ook de vraag, of er een preview zou komen. Maar we hebben alsnog besloten om die energie te stoppen in de volledige review. Er liggen bovendien nog een heel aantal andere toestellen op ons te wachten :)

Andrasman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:30

Dan heb je toch een beetje pech gehad. Zoals @Ewivis al aanhaalt werd de portrait functie op de iPhone 7+ meegegeven als beta en is daarna flink verbeterd. Er zit ook een flink verschil in de foto's van mijn Nexus 6P door verschillende updates gedurende de 1,5 jaar dat ik 'm heb; met name door herhaalde verbeteringen in de HDR+ functie.

Als ik mij goed herinner zijn er voor mijn OnePlus One ook verschillende updates geweest voor de camera en, hoewel ik je de bron even schuldig moet blijven, las ik dat er voor de OnePlus 3 verscheidene camera updates zijn geweest die o.a. low-light performance verbeterde.

Dat verzekert natuurlijk niets voor de OnePlus 5, maar de hoop is in ieder geval niet ongegrond ;)

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Laatst online: 10-09 21:36
StecaGrid schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 13:02:
Op die manier mis je de boot wel een beetje. Je kan er ook voor kiezen om eerst een soort hands-on review te doen en later de in-depth analysis. Ik ben wel benieuwd wat jullie eerste ervaringen zijn namelijk.
Dinsdag is toch op de release date? De early birds hebben hem al gekocht maar dat hebben de meeste gedaan zonder uberhaupt een review te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcool
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:23
Andrasman schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 13:25:
Dat was ook de vraag, of er een preview zou komen. Maar we hebben alsnog besloten om die energie te stoppen in de volledige review. Er liggen bovendien nog een heel aantal andere toestellen op ons te wachten :)
Er gaan geruchten dat er al een update is voor betere camera performance en andere fixes. Hebben jullie al een update ontvangen sinds dat het toestel bij jullie in bezit is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikRo
tomcool schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 14:51:
[...]

Er gaan geruchten dat er al een update is voor betere camera performance en andere fixes. Hebben jullie al een update ontvangen sinds dat het toestel bij jullie in bezit is?
Dat zegt toch niks ik kan wel zeggen hij is beter met nieuwe cam software maar dat kan ook wishfull thinking zijn. Alleen al om die reden kan 1+ zeggen er is een cam update ook al doet die amper wat.

Ik zie dat liever bevestig door een goede tester met kennis en voor en na foto's als bewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

pimsaint schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 13:28:
[...]

Dan heb je toch een beetje pech gehad. Zoals @Ewivis al aanhaalt werd de portrait functie op de iPhone 7+ meegegeven als beta en is daarna flink verbeterd. Er zit ook een flink verschil in de foto's van mijn Nexus 6P door verschillende updates gedurende de 1,5 jaar dat ik 'm heb; met name door herhaalde verbeteringen in de HDR+ functie.

Als ik mij goed herinner zijn er voor mijn OnePlus One ook verschillende updates geweest voor de camera en, hoewel ik je de bron even schuldig moet blijven, las ik dat er voor de OnePlus 3 verscheidene camera updates zijn geweest die o.a. low-light performance verbeterde.

Dat verzekert natuurlijk niets voor de OnePlus 5, maar de hoop is in ieder geval niet ongegrond ;)
Ik bedoel ook niet dat er nooit updates voor de camera van een smartphone worden uitgebracht. Natuurlijk wel. Maar ik heb nog nooit meegemaakt dat foto's van "belabberd" naar "goed" gingen door een update. Ze zullen vast iets beter zijn geworden.

Ik hoop voor iedereen dat het inderdaad een simpele software fix is. Het zou kunnen. Misschien koop ik er dan ook nog wel eens 1.

Edit. Ik wil hier trouwens niet mee zeggen dat de foto's van de op5 belabberd zijn. Eerder een tegenvaller gezien de focus op de camera in de buildup van de hype en presentatie.

[ Voor 6% gewijzigd door SaN op 22-06-2017 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
Iemand al iets gevonden over wat de software - update doet voor de camera prestaties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikRo
Een software update kan nooit het gebrek aan een optische stabilisatie opvangen. Die laatste kan soms 2 a 3 stops schelen. Maar helaas oneplus vond dat niet belangrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 10-09 14:12
ErikRo schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:44:
Een software update kan nooit het gebrek aan een optische stabilisatie opvangen. Die laatste kan soms 2 a 3 stops schelen. Maar helaas oneplus vond dat niet belangrijk
is OIS zo moeilijk te implementeren dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
Het zit vast op de 5T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online
pannekoek schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:51:
[...]

is OIS zo moeilijk te implementeren dan?
OIS kan je niet implementeren want dat is iets fysieks.

Edit: in het geval je dacht OIS te implementeren met een update :)

[ Voor 13% gewijzigd door MK_ op 22-06-2017 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 10-09 14:12
MK1998NL schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:52:
[...]

OIS kan je niet implementeren want dat is iets fysieks.
dat begrijp ik. Ik zal het opnieuw phraseren.

Is OIS iets zo veel duurder dan een gewone camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online
pannekoek schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:53:
[...]

Dat dacht ik al :+ Is duurder, hoeveel durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:11
SaN schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:20:
[...]
Ik bedoel ook niet dat er nooit updates voor de camera van een smartphone worden uitgebracht. Natuurlijk wel. Maar ik heb nog nooit meegemaakt dat foto's van "belabberd" naar "goed" gingen door een update. Ze zullen vast iets beter zijn geworden.[...]
Het ligt er maar net aan wat het probleem is. Er wordt altijd wat bewerkt/filtered na het uitlezen van de chip. Als dat algoritme momenteel niet echt optimaal is kan er nog wel wat verbeteren.

Zag ik nou eigenlijk goed dat de digitale image stabilization niet is aangezet voor 4K opnames? Want dan mogen ze dan ook nog wel even doen.
Voor video's zie ik overigens minder de noodzaak van OIS, dus echt nodig heb ik het niet. Voor foto's, vooral in slechte lichtomstandigheden, is het alleen wat minder dat het er niet op zit. Aan de andere kant is OIS in die lichtomstandigheden niet het enige dat roet in het eten kan gooien. Mijn 950XL heeft daar nog steeds problemen mee, ondanks de OIS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Laatst online: 19:48

Laguna

Connaisseur

BasRB schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 22:42:
Sommige mensen willen gewoon altijd het nieuwste toestel hebben. Ik heb dat zelf totaal niet. Ik ben zeer kritisch en ga altijd voor de beste prijs/kwaliteit verhouding. Pas als ik in mijn ogen features mis of als ik tegen beperkingen aanloop ga ik serieus op zoek naar een vervangend toestel. Maar iedereen is verschillend, whatever floats your boat.
pannekoek schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:53:
[...]

Nee marginaal. Overigens dat OIS een dingetje kon gaan worden had ik al verwacht:

Laguna in "[OnePlus 5] Ervaringen & Discussie"

OIS heeft niet alleen baat bij video's zoals sommige denken.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:17
tomcool schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 14:51:
[...]

Update aangeboden bij opstarten telefoon inderdaad

Eerste indruk zo kort:
Fijner toestel dan de op3.
Kleur grijs naar zwart/grijs bevalt me erg
Android en oxygen ook weer wat beter in elkaar stekend

Scherm lijkt de telefoon meer te vullen van links naar rechts, Voor me gevoel is hij ook erg licht kwam gewicht.
Trilfunctie wat robuuster,

Eerlijk is eerlijk, ik vind deze net weer wat meer premium voelen dan me op3
Geen keuze waar ik wakker van ga liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
En de camera, kun je wat comparison shots maken?

Pagina: 1 ... 4 ... 42 Laatste

Let op:
In het vorige topic hebben we de teugels een beetje laten vieren. In dit topic echter gaan we weer optreden zoals in alle andere topics.

Toestellen en prijzen vergelijken en alternatieven opnoemen is hier offtopic en die berichten verdwijnen dan ook zonder communicatie naar de prullenbak.

Verder is dit topic alleen bedoeld voor ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden en prijzen: [OnePlus 5] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 5] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [OnePlus 5] Het grote Accessoires Topic
- Referall en kortingscode: OnePlus referraltopic
- Garantie, RMA en retour sturen: [OnePlus] RMA & Support
- Jelly / Jello probleem: [OnePlus 5] "Jelly" problemen
- OnePlus 5T: [OnePlus 5T] Speculatie & Geruchten