Jeroenneman schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 19:46:
Mooi om te lezen hoeveel de OP5 kan losmaken.
Toch zijn er wel enkele punten die mij bezig houden.
- prijsvergelijkingen met een S8 of G6 of iPhone zijn steevast gebaseerd op een variant met veel minder opslaggeheugen. Dat is onzin. Vergelijk dan netjes de 128GB versies met elkaar. Oh, wacht, er is geen 128GB S8.

Klopt. Maar je kan wel meer dan 64GB storage kopen voor MP's foto's en films.terwijl je 64 GB voor Apps en snel OS overhoudt.
Het is een keuze. Niet dat de een beter is dan de ander. persoonlijk heb ik nu al een paar jaar een 64GB telefoon en meer heb ik nog niet nodig.
Prijs voor een S8 is idd duurder. Maar daar krijg je ook andere zaken voor terug.
Zelf afwegen of je het waard vind om voor die punten extra geld uit te geven.
Ik persoonlijk niet. Maar.....(en dat is mijn maar). De OP5 prijs zit voor mij op het punt dat voor wat ze leveren op sommige punten ook meer specs moeten geven. 8GB ram lijkt mij namelijk overkill. 6 (of 4 met goede OS optimalistie) en dan bv IP67 rating had ik liever gezien.
[quote]
- Jarenlang heeft iedereen gezeurd om een stock Android toestel met de looks van een iPhone en insane specs. En nu vallen mensen over elkaar heen om te melden dat 8GB RAM nutteloos is, dat het design gejat is, en dat er andere toestellen zijn met andere features. Is het ooit wel goed?
[quote]
Qua design hoef ik geen iphone clone. Maar ik zeur verder niet over het design. Het had van mij wat meer afwijkender gemogen. En sommige renders of beta modellen die opgedoken zijn, zijn in mijn optiek mooier.
Mijn OP3 heb ik echt genoeg aan 6GB RAM. Het is voor mij meer een "megapixel" race dan echt nuttig om er 8GB.
Dat het near stock Android is vind ik wel fijn. Zelf geen fan van Samung OS. En Oxygen draait erg fijn.
En zeker een reden voor mij om een OP te kopen.
- Vergelijkingen met een S8 zijn inhoudsloos. Ik koop een OnePlus mede voor OxygenOS, volgens bijna elke review hét beste OS op Android. (Als je dat niet gelooft, kijk maar in de sheet een paar pagina's terug.). Maar nu is een goed OS opeens niet belangrijk, en gaat het alleen om specs, en features. Dat je daar dan een brak OS voor terugkrijgt, lijkt opeens niet uit te maken. Ik zie de OnePlus als een Moto X 2013. Niet alle nieuwe features, maar wel ontzettend snel en vloeiend.
Eens. De oude nexus lijn en OP zijn voor mij telefoons die een clean OS hadden. Goede specs en prijs.
OnePlus heeft de eisen van duizenden foraposts van de afgelopen jaar ingewilligd, qua OS, qua specs die het absurde aantikken en dat nog steeds tegen een lage prijs. Maar het is gewoon nooit goed.
Ja en Nee. Er zijn genoeg mensen die om updates vragen voor hun OP2 en X.
of mensen die gebruik willen maken van VR en om een hogere resolutie vragen.
Betekend dit dan dat de OP5 een crappy toestel is?
Voor mij niet.
Maar het betekend wel dat ik wat meer ga eisen van een toestel van 500/560 euro dan voor een toestel van 400 euro.
21:9 en irisscanner kan mij niet zo veel schelen. Maar waterdichtheid en draadloos opladen worden voor mij wel belangrijker.
Als ik geen OP3 had nu had ik zeker een OP5 gehaald. En mensen die op zoek zijn naar een nieuwe telefoon moeten zeker kijken bij OP.
Maar ik ben toch een beetje bang wat staks een OP6 gaat kosten en heb het gevoel dat OP zich het op een aantal vlakken zichzelf het iets te makkelijk maakt.
(hoop dat ik een beetje duidelijk overkom

als nog steeds one plus fan)
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.