Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi2004 schreef op zondag 23 december 2018 @ 14:40:
[...]

Ik hoef de fix ook niet maar uit je reactie bergeep ik toch echt dat er geen linkje gedeeld zou mogen worden met die bug tracker waar je naar leek te verwijzen. Ergens moet de voortgang van een issue bijgehouden worden lijkt me hoe weet je anders dat ze er mee bezig zijn en dat er voortgang in zit?
Oh nee het is niet via de bug-tracker; die link van een bug-hunter is via DM naar één van de members gestuurd in de OnePlus Discord. Hij contacteerde mij erover, dus vandaar.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 14:44
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 21:26:
Er wordt momenteel gewerkt aan een work-around. Een bughunter heeft een fix uitgebracht en gestuurd naar een paar mensen die dit hebben aangegeven. Ik mag de link niet geven, maar het probleem is bekend en er wordt aan gewerkt.
Klinkt goed, ben benieuwd of ze het nog voor de Kerst gaan verhelpen, morgenmiddag maar eens checken of er een nieuwe beta klaar staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Arnout schreef op zondag 23 december 2018 @ 14:48:
[...]

Klinkt goed, ben benieuwd of ze het nog voor de Kerst gaan verhelpen, morgenmiddag maar eens checken of er een nieuwe beta klaar staat.
Even een update:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/FKZH2Ch/image.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arnout
Dat ziet er goed uit, nieuwe build van gisteren :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OnePlus heeft alweer Open Beta 24 uitgebracht: OxygenOS Open Beta 24 for the OnePlus 5 and Open Beta 22 for OnePlus 5T
Hey everyone,

Here are the latest open beta builds for OnePlus 5 and OnePlus 5T.

Changelog

System
  • Fixed random audio tuner crashes
  • General bug fixes and system stability improvements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Ze zijn alleen vergeten de software te releasen, ik zie nog geen OTA beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arnout schreef op maandag 24 december 2018 @ 14:14:
[...]

Ze zijn alleen vergeten de software te releasen, ik zie nog geen OTA beschikbaar.
Gebruik Oxygen Updater of VPN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Stable Android Pie is uit voor de OnePlus 5! OxygenOS 9.0.0 OTA for OnePlus 5 and OnePlus 5T
Afbeeldingslocatie: https://forums.oneplus.com/attachments/android-pie-forum-png.943058/
Hey everyone,

We are very excited to announce that the pie has been baked! And ready to be rolled out for OnePlus 5 and 5T this our first official Android™ 9 Pie™ OTA update for the OnePlus 5 and 5T.

System
  • Updated system to Android™ 9 Pie™
  • Brand new UI for Android Pie
  • Brand new navigation gestures (Available for OnePlus 5T only)
  • Updated Android security patch to 2018.12
  • Other new features and system improvements
New Gaming mode 3.0
  • Added text notification mode
  • Added notification for 3rd party calls
Do Not Disturb mode
  • New Do Not Disturb (DND) mode with adjustable settings
Camera
  • Integrated Google Lens mode
For those who were on previous versions for OnePlus 5 and 5T and our Beta Testers, we appreciate your active feedback and for reaching out to us. With your help, we have been able to better optimize and improve several key areas. Thank you for your patience and as always, we look forward to getting your continued feedback in the bug reporting forum here: https://forums.oneplus.com/feedback/.

As always, this OTA will be incremental. The OTA will reach a small percentage of users today, and we'll begin a broader rollout in a few days.

Your feedback is appreciated. We may not always be able to respond to every comment in the forums, but please be assured that we take your comments and feedback seriously. Hope you enjoy and let us know how you feel about the update in the comments below.

Happy Holidays and Cheers!
On behalf of the OnePlus OxygenOS Team

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Grappig dat Oxygen Updater de Pie nog niet vreet ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MAX3400 schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 20:52:
Grappig dat Oxygen Updater de Pie nog niet vreet ;)
We zijn nu bezig om de update-link te krijgen. We hebben weer een nieuwe methode gevonden, dus de 5 krijgt hem zometeen op Oxygen Updater. We zijn er mee bezig. Geef het een half uurtje max ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Anonymoussaurus schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 20:53:
[...]

...Geef het een half uurtje max ;).
I see what you did there.

We wachten af; wel een aardig kerstcadeautje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:04
Ik wacht denk ik nog een paar dagen voor zekerheid of die stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

YOLO!!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qudQIhcoU27b0hYnkW7nlvB7/medium.jpg

/edit: en we zijn er weer... Bugs / issues merk ik de komende dagen wel. Gelukkig vakantie dus heb de mobiel niet heel hard nodig de komende dagen.

[ Voor 31% gewijzigd door MAX3400 op 25-12-2018 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattong
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22-04-2020
Gisterenavond geïnstalleerd zonder problemen.. deze morgen 40% batterij drain. Bluetooth verbinding met mijn Garmin kwijt. In de instellingen staat dat de Garmin verbonden is. Maar is er dus niet.. ook geen bluetooth tekentje op hoofdscherm langs batterij. Dus ja what's up?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@pattong vreemd dat je zo'n enorme battery drain hebt; ik heb gisteren juist nog even zitten spelen met dat ding en kwam, omgerekend, op ongeveer 13 uur screen time met een volle batterij. Heb nog niet kunnen kijken naar bluetooth.

Wat ik ervaar is dat de slider-button nu niet meer "Do Not Disturb" activeert. Of ik kijk verkeerd maar hij doet nu een andere optie aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 16:22

WCA

pattong schreef op woensdag 26 december 2018 @ 08:56:
Gisterenavond geïnstalleerd zonder problemen.. deze morgen 40% batterij drain. Bluetooth verbinding met mijn Garmin kwijt. In de instellingen staat dat de Garmin verbonden is. Maar is er dus niet.. ook geen bluetooth tekentje op hoofdscherm langs batterij. Dus ja what's up?
Bij mij is nog nooit een grote versieupgrade van android echt in een keer goedgegaan zonder factory reset eigenlijk. Ik doe na zo'n upgrade eigenlijk altijd een reset

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pattong
Bluetooth opgelost.. Phone zag de garmin wel en op connect klikken hielp niet, had alles gedaan, van cache wissen bij bluetooth tot reset netwerk en bluetooth etc.. Ik moest gewoon alles weer van begin af aan in de garmin app de telefoon vinden etc.. Ook in mijn auto heb ik alles van vooraf aan moeten pairen en opnieuw instellen met wachtwoord, gek toch wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:49

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ik heb android pie erop gezet en alles werkt prima zonder factory reset.

Ik heb meteen ook digital wellbeing erop gezet op deze manier:
https://forums.oneplus.co...our-oneplus-phone.884237/

Samenvatting: app installeren via apk mirror, rechten goed zetten, widget maken die linkt naar de app en klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier64
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-08 16:01
Net de upgrade uitgevoerd zonder echte problemen. Alles lijkt te werken. Ik zie alleen het bluetooth icoontje niet meer in de statusbalk. Andere pictogrammen doen het wel (NFC ETC) Alle pictogrammen zijn ingeschakeld in pictogram onder instellingen weergave statusbalk. Met ingeschakelde NFC en Bluetooth kan ik het icoontje van NFC netjes uit en aanzetten maar Bluetooth doet dat niet. Werkt dat bij jullie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattong
Rogier64 schreef op woensdag 26 december 2018 @ 12:41:
Net de upgrade uitgevoerd zonder echte problemen. Alles lijkt te werken. Ik zie alleen het bluetooth icoontje niet meer in de statusbalk. Andere pictogrammen doen het wel (NFC ETC) Alle pictogrammen zijn ingeschakeld in pictogram onder instellingen weergave statusbalk. Met ingeschakelde NFC en Bluetooth kan ik het icoontje van NFC netjes uit en aanzetten maar Bluetooth doet dat niet. Werkt dat bij jullie wel?
Nope bij mij ook geen icoontje.. bluetooth werkt wel nu..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogier64
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-08 16:01
Ik lees net in het OnePlus forum dat het ontbreken van het Bluetooth icoontje standaard is in Android Pie. Deze is alleen zichtbaar bij een actieve verbinding met een apparaat. Klein minpuntje maar kun je OnePlus niet aanrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
Zo dat is een aangename verrassing voor de 2e kerstdag, alles ziet er net even wat gelikter uit ook!

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Nu online
Heb hem via die oxygen updater van de medetweaker binnen gehaald. Niet ontevreden opzich. Alleen mijn icoontjes bovenin ziet er niet super strak uit. En onderhand bekend dat Bluetooth niet zichtbaar is, heb er ook last van

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:49

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Is er iemand die vowifi weekend heeft via deze oplossing hier?
https://forum.xda-develop...-german-carriers-t3817542

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 19:48

Laguna

Connaisseur

Begrijp ik het goed dat OnePlus, vanwege gezeik van een aantal gebruikers, met de functionaliteit van de alert slider heeft lopen rommelen in de Android Pie update? Daar horen simpelweg deze 3 opties beschikbaar te zijn:

Ring -> voor situaties waarbij je je beltoon wilt horen (gebruik ik persoonlijk zelden)
DND -> ideaal voor tijdens je nachtrust (wel bereikbaar voor geliefden)
Vibrate -> best geschikt voor dagelijks gebruik (stand die ik zelf het meest gebruik)

Is DND nu vervangen door de inferieure silent stand? Of kan je middels de instellingen bij de silent stand hier weer een DND stand van maken?

EDIT:
En kan je met de Android Pie update nu eindelijk weer OnePlus rood instellen als accent color in OxygenOS?

[ Voor 9% gewijzigd door Laguna op 27-12-2018 15:38 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Laguna schreef op donderdag 27 december 2018 @ 15:09:
Begrijp ik het goed dat OnePlus, vanwege gezeik van een aantal gebruikers, met de functionaliteit van de alert slider heeft lopen rommelen in de Android Pie update? Daar horen simpelweg deze 3 opties beschikbaar te zijn:

Ring -> voor situaties waarbij je je beltoon wilt horen (gebruik ik persoonlijk zelden)
DND -> ideaal voor tijdens je nachtrust (wel bereikbaar voor geliefden)
Vibrate -> best geschikt voor dagelijks gebruik (stand die ik zelf het meest gebruik)

Is DND nu vervangen door de inferieure silent stand? Of kan je middels de instellingen bij de silent stand hier weer een DND stand van maken?

EDIT:
En kan je met de Android Pie update nu eindelijk weer OnePlus rood instellen als accent color in OxygenOS?
Omdat mensen eerst zaten te zeiken zeuren dat ze die modus terug willen. Nu iedereen eraan gewend is, gaat iedereen lopen zeiken zeuren dat ze de DND weer terug willen hebben.

Maar klopt, dat hebben ze veranderd.

• Arnout
Laguna schreef op donderdag 27 december 2018 @ 15:09:
s DND nu vervangen door de inferieure silent stand? Of kan je middels de instellingen bij de silent stand hier weer een DND stand van maken?
Voordeel is wel dat nu DND is 'losgemaakt' van de hardware alert slider, je weer regels kunt gebruiken om DND gepland in te schakelen. :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Arnout schreef op donderdag 27 december 2018 @ 19:25:
[...]

Voordeel is wel dat nu DND is 'losgemaakt' van de hardware alert slider, je weer regels kunt gebruiken om DND gepland in te schakelen. :>
Ja daar heb ik precies helemaal niks aan met onregelmatige diensten :>

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• MAX3400

MAX3400

Laguna schreef op donderdag 27 december 2018 @ 19:43:
[...]

Ja daar heb ik precies helemaal niks aan met onregelmatige diensten :>
In het 5T topic staat een workaround. DND kan je nu aan je quick toggle toevoegen. Nog steeds 1 handeling extra maar ja...

Heeft iemand de app "Calender Notify" werkend op Pie? Ongeacht wat ik aanvink, hij blijft bovenin 2 dezelfde icoontjes geven waarvan eentje eigenlijk zegt "required for background updates"?

[ Voor 23% gewijzigd door MAX3400 op 27-12-2018 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

MAX3400 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 19:49:
[...]

In het 5T topic staat een workaround. DND kan je nu aan je quick toggle toevoegen. Nog steeds 1 handeling extra maar ja...
De alert slider functioneert nu weer zoals op de OnePlus 2, maar toen zat er nog geen DND modus in Android. OnePlus kan ook beide opties implementeren, alleen als je dan een schedule wilt gebruiken bij DND dan zal dit alleen mogelijk zijn via de quick toggle en niet via de alert slider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Nu online
Net een reboot gedaan en nu heb ik van die notch vlekken in mijn scherm. Weet iemand hier meer van?
Edit 1 foto toegevoegd
Edit 2 heb net de lokale update nog een keer gerund maar geen succes.
Edit 3 in de developer options zit een functie om de notch te activeren. Die kan je dus ook weer uitzetten.
Bij mij is het nu weg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WwOb3W1rjQEWPeLuTSs1SPPh/thumb.jpg

[ Voor 74% gewijzigd door pannekoek op 29-12-2018 18:06 . Reden: Foto toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Geen idee of het reproduceerbaar is maar vandaag iets raars meegemaakt. Gisteravond DND aangezet (via quick toggle) maar ik denk dat ik op een gegeven moment ook mijn slider helemaal naar boven had gezet.

Vanochtend zelf DND weer uitgezet en toen zag ik een ander icoontje in beeld staan. Oh, slider; hup naar beneden en icoontje weg. En toch is er "iets" blijven hangen.

Hele dag geen notificaties binnengekregen van mail, Whatsapp en andere apps (geen pulldown melding maar ook geen stipje op de app). Beetje raar dus DND aan & uit geklikt en toen kreeg ik ineens alles binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Ik heb sinds gisteren ook last van dat de vingerafdruk controle vaak niet meer werkt. Dan moet ik via aanknop aanzetten en dan werkt het weer uurtje.
Ook adguard wordt om de zoveel tijd uit geheugen gegooid, erg irritant. Ik heb hem al op aanraden uit de batterij optimalisatie gehaald en dat helpt wel iets maar nog steeds om zoveel tijd is die ongevraagd gekilled en zie ik weer allerhande reclame.
Hoop dat er snel een patch uitkomt.

Verder is nacht verbruik batterij toch al gauw 2 a 3 procent per uur. Nog steeds teveel voor niets doen vind ik

[ Voor 12% gewijzigd door ErikRo op 30-12-2018 14:03 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:21

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

pattong schreef op woensdag 26 december 2018 @ 08:56:
Installatie inderdaad geen probleem, Garmin vermist.

Ik krijg hem ook niet opnieuw gekoppeld, horloge blijft zeggen dat ie al gekoppeld is terwijl de app blijft zoeken.

Toppertje dit, oneplus. :(

Edit: Ah, en terug naar een oude versie gaat niet, vooruit gelukkig weer wel.

En na een uurtje aanrommellen is het me nog gelukt...

[ Voor 10% gewijzigd door pjottum op 30-12-2018 20:48 ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Voordat @Anonymoussaurus komt posten op deze dag; 9.0.1 is uit en komt nu binnen .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/apAivGkLdp5ombddgtBzXxbr/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YvoK
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:00
Ik heb 2 dagen geleden de update geïnstalleerd. Alles liep heel soepel, op één erg vervelend issue na. Ik gebruik mijn telefoon als hotspot voor mijn Volkswagen met discover media systeem en na de update krijgt die geen internet verbinding meer. Verbinden met de hotspot lukt wel, mijn telefoon geeft ook aan dat er één apparaat verbonden is, maar internet (en verkeersinformatie in de Navi, daar doe ik het voor) is niet beschikbaar. Op diverse sites lees ik dat dit een Pie probleem is en wat mogelijke fixes. Via adb heb ik de tethering_dun_required optie op 0 gezet, ik heb tethering hardware acceleration aangezet en DUN toegevoegd bij de APN-type opties. Helaas, dit werkt voor mij allemaal niet. Wel interessant, mijn laptop en de telefoon van mijn vrouw krijgen wel internetverbinding via de hotspot. Het lijkt dus wel echt in de combinatie Volkswagen/Android 9 te zitten.
Zijn er meer mensen met dit probleem en een werkende oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:21

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ik draai nog de eerste 9 release, maar die heeft dus geen (stabiele) roaming. Ik heb 2 sims, gisteren werkte er eentje, gisteravond geen, en dat is nog steeds zo. Dus nu op een vrije WiFi ergens 9.0.1 ophalen?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Sabelis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-07 11:57
Ik heb de laatste release, 9.01 al zal het daar niks mee te maken hebben, maar mijn knoppenbalk onderin werkt ineens niet meer :-( komt dit iemand bekend voor ?
Wil een factory reset gaan doen maar misschien heeft iemand een beter idee?

Aanpassing, heb de gamemodus aan en uit gezet (stond dus echt al uit) en daarna werkte het weer.

[ Voor 17% gewijzigd door Jan Sabelis op 04-01-2019 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Jan Sabelis schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 09:03:
Ik heb de laatste release, 9.01 al zal het daar niks mee te maken hebben, maar mijn knoppenbalk onderin werkt ineens niet meer :-( komt dit iemand bekend voor ?
Wil een factory reset gaan doen maar misschien heeft iemand een beter idee?

Aanpassing, heb de gamemodus aan en uit gezet (stond dus echt al uit) en daarna werkte het weer.
Dit had ik afgelopen weekend met versie 9.00 ook een keer. Ik was al bijna toe om te kijken voor een nieuw toestel.

Ik denk dat het iets te maken heeft met de update naar versie 3.0 van de game mode

[ Voor 7% gewijzigd door Ortep op 04-01-2019 10:21 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattong
Vraagje.. Ik heb geen ervaring met factory reset op mijn oneplus5, op geen enkele android phone zelfs wegens voorheen een windows phone. Ik heb sinds de installatie verleden jaar geen echt soepel lopend scherm, eerder haperend en enkel als ik met de vinger op het scherm scrol. Telefoon is snel ass hell, no problem; maar soms is dit zeer hinderend, met allerlei updates etc is dit altijd smoother gegaan wel, maar niet zoals het moet.. Ik weet dit omdat ik laatst een oneplus 5 in mijn handen gehad heb en deze was aqs smooth as hell, heel wat anders dan de mijne. Alles is in backup in de cloud, hoe doe ik dat het beste om uit te vogelen wat het probleem (app mss) kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
pattong schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 17:23:
Vraagje.. Ik heb geen ervaring met factory reset op mijn oneplus5, op geen enkele android phone zelfs wegens voorheen een windows phone. Ik heb sinds de installatie verleden jaar geen echt soepel lopend scherm, eerder haperend en enkel als ik met de vinger op het scherm scrol. Telefoon is snel ass hell, no problem; maar soms is dit zeer hinderend, met allerlei updates etc is dit altijd smoother gegaan wel, maar niet zoals het moet.. Ik weet dit omdat ik laatst een oneplus 5 in mijn handen gehad heb en deze was aqs smooth as hell, heel wat anders dan de mijne. Alles is in backup in de cloud, hoe doe ik dat het beste om uit te vogelen wat het probleem (app mss) kan zijn?
Heb je dit sinds de Pie upgrade van december? Want ik heb dit ook en het lijkt een algemeen probleem te zijn; ik verwacht dat ze dit daarom wel gaan fixen in de komende releases.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattong
Arnout schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 21:30:
[...]

Heb je dit sinds de Pie upgrade van december? Want ik heb dit ook en het lijkt een algemeen probleem te zijn; ik verwacht dat ze dit daarom wel gaan fixen in de komende releases.
Neen met verleden jaar bedoelde ik 2017 toen de telefoon uitkwam. Enkel als ik scroll met de vinger op het scherm hakketakt het. Geef ik een tik omhoog of omlaag zonder vinger loopt het scherm smooth. Voorbeeld wat je zelf kan proberen is: ga in de facebook app en geef een tik naar beneden. Plaats je vinger op het scherm als het nog scrollt. Bij ieder ander telefoon stopt dan onmiddellijk dat scrollen. Bij mij loopt dat nog verder en stopt pas twee seconden later. Precies de reactietijd van het scherm wat te wensen overlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
pattong schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 17:23:
Alles is in backup in de cloud, hoe doe ik dat het beste om uit te vogelen wat het probleem (app mss) kan zijn?
De meeste grote apps hebben app-data opslag in de cloud, het zijn doorgaans de kleinere apps die het lokaal doen. Sommige bieden dan nog de optie om je data te exporteren (naar file --> cloud) maar dit zul je per app moeten uitvogelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hot fix 9.0.2 is gisteren uitgerold en is toegevoegd aan Oxygen Updater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Anonymoussaurus schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 11:53:
Zag 'm in het andere topic ook al terugkomen. Wel vreemd; zit er een verschil in "jullie" manier van releasen want uiteindelijk kreeg ik pas rond 23:00 de push-notificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvdnberg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 13:05
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 11:53:
Bij mij blijft het binnen halen van deze update via de App continue mislukken. Tot nu toe met andere updates hier nooit last van gehad .. bekend dingetje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MAX3400 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 11:56:
[...]

Zag 'm in het andere topic ook al terugkomen. Wel vreemd; zit er een verschil in "jullie" manier van releasen want uiteindelijk kreeg ik pas rond 23:00 de push-notificatie.
Dat komt omdat OnePlus over het algemeen de OnePlus 5-updates later uitrolt dan die van de OnePlus 5T. Dat is iets wat ons de laatste tijd in ieder geval opvalt. Binnen 30 minuten na release stond 'ie namelijk al in Oxygen Updater.
jeroenvdnberg schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 13:34:
[...]

Bij mij blijft het binnen halen van deze update via de App continue mislukken. Tot nu toe met andere updates hier nooit last van gehad .. bekend dingetje?
Welke melding krijg je? Toevallig lijkt het erop dat we een fix gevonden hebben en deze wordt bij de volgende versie geïmplementeerd, met 2 nieuwe talen. Sommige contributors vergeten wel eens de direct-link erbij te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvdnberg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 13:05
[b]AnonymousWP schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:08:
Welke melding krijg je? Toevallig lijkt het erop dat we een fix gevonden hebben en deze wordt bij de volgende versie geïmplementeerd, met 2 nieuwe talen. Sommige contributors vergeten wel eens de direct-link erbij te zetten.
Zodra ik in de app op "downloaden" klik (geprobeerd via WiFi en 4G), dan zegt hij "Je download begint zomenteen" en daarna gelijk de pop-up melding:
"Download failed

The download has failed and needs to be restarted. Unfortunately, this seemts to be an issue with the app, but the cause of it is currently not known." En daarna de melding dat je hem via de browser zou moeten downloaden en dan zelf moet kopieeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Sinds de update van Android 9.0.1 naar 9.0.2 werkt bij mij de GPS niet meer goed. Hij lijkt nu elke keer een cold fix uit te voeren. En die kan rustig tien minuten duren. Dan houdt hij het een tijdje vast en volgende dag begint gezeik opnieuw. Heel irritant.

Gps test heeft er last van en OSMAND die laatste is mijn vaste navigatie programma. Alleen Google maps lijkt wel te werken.
Daarvoor al jaren geen probleem. Het is echt ontstaan na de laatste update.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blekkienl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-08 09:27
Sinds de laatste beta update op Pie heb ik het gevoel dat de software ervaring minder smooth en een beetje houterig is. Meer mensen met dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
ErikRo schreef op zondag 13 januari 2019 @ 17:43:
Sinds de update van Android 9.0.1 naar 9.0.2 werkt bij mij de GPS niet meer goed. Hij lijkt nu elke keer een cold fix uit te voeren. En die kan rustig tien minuten duren. Dan houdt hij het een tijdje vast en volgende dag begint gezeik opnieuw. Heel irritant.

Gps test heeft er last van en OSMAND die laatste is mijn vaste navigatie programma. Alleen Google maps lijkt wel te werken.
Daarvoor al jaren geen probleem. Het is echt ontstaan na de laatste update.
Ik had hier ook last van. Na een reboot kreeg ik wel een fix na 4 seconden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pattong
Blekkienl schreef op maandag 14 januari 2019 @ 09:39:
Sinds de laatste beta update op Pie heb ik het gevoel dat de software ervaring minder smooth en een beetje houterig is. Meer mensen met dezelfde ervaring?
yep, vooral in het instellingen menu is er gekozen om een houterige afwikkeling tussen schermen is mijn gevoel.. Ook bij whatsapp wanneer je tikt op een bericht wordt er eerst de naam selectie van smal naar breed geselecteerd, dan pas wordt het bericht geopend, dat viel mij meteen op, of zie ik dat mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 19:34
Hier alles soepel (beta versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattong
Jordy8 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 11:06:
Hier alles soepel (beta versie)
Het is niet dat het niet soepel loopt, afwikkeling is snel naar beneden mijn gevoel, daarmee lijkt het houterig in mijn ogen althans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Ik merk wel dat sinds de update AD niet meer vooruit te branden is

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Weer een nieuwe bèta voor de OnePlus 5 (is ook al toegevoegd aan Oxygen Updater). Beetje laat met melden, maar toch:

OxygenOS Open Beta 25 for the OnePlus 5 and Open Beta 23 for OnePlus 5T
Hey everyone,

Changelog

System
  • Updated Android security patch to 2019.01
  • Improvements for screen brightness control
  • Confirm pin without tapping √ for app locker
  • Improved color adaptation for navigation bar when using third-party apps
Gallery
  • Added create collection, copy and move photos features
  • New illustrations and design on blank pages
  • General Bug fixes and overall experience improvements
Launcher
  • Added recommended tools in the toolbox
  • Improved UI for category tags in the app drawer
Phone
  • Added call history for incoming calls from unknown numbers
  • Improved UI for Call History
  • Deep integration with Google Duo
  • Added caller identification feature (For India only)
Weather
  • Added more search options to improve the accuracy of search results
  • Improved accuracy of weather descriptions
  • Added more unit options for precipitation, visibility, pressure and other data
  • Added more detailed descriptions to weather icons
OnePlus Switch
  • Now supports migrating data from iPhone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:31
Iemand al gemerkt wat de "Deep integration with Google Duo" precies inhoudt? Hebben we nu een soort facetime ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
ascent schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:56:
Iemand al gemerkt wat de "Deep integration with Google Duo" precies inhoudt? Hebben we nu een soort facetime ?
Je ziet in de dailer welke nummers Duo actief hebben. Daarnaast is in Contacten de mogelijkheid om Duo gesprekken op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maloney
  • Laatst online: 11-09 11:35
Klopt het dat Android 9 nog steeds niet officieel naar Nederland verspreid is? Ze nemen wel hun tijd voor die gefaseerde uitrol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
9.0.3 is als hotfix uitgebracht: OxygenOS 9.0.3(Hot Fix)OTA for OnePlus 5 and OnePlus 5T

Changelog is hetzelfde. Is nog niet toegevoegd aan Oxygen Updater omdat hij nog niet wordt uitgerold (wel voor de 5T though).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Maloney schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 09:48:
Klopt het dat Android 9 nog steeds niet officieel naar Nederland verspreid is? Ze nemen wel hun tijd voor die gefaseerde uitrol.
Dat klopt niet, ik heb het al van rond de kerstdagen.

@Anonymoussaurus
En ik kreeg vanmorgen de 9.03 update

[ Voor 3% gewijzigd door Ortep op 23-01-2019 16:17 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maloney
  • Laatst online: 11-09 11:35
Ortep schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 16:17:
[...]

@Anonymoussaurus
En ik kreeg vanmorgen de 9.03 update
Vaag, gaat dus blijkbaar niet per land.

Maar het goede nieuws: een half uurtje geleden kwam 9.03 in mijn systeemupdates!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ortep schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 16:17:
[...]

Ja en nee: de update was inderdaad rond de kerst uitgerold, maar is tot nu toe met elke versie teruggetrokken vanwege bugs. Vandaar dat 9.0.2 en 9.0.3 hotfixes waren.
Maloney schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 17:12:
[...]

Vaag, gaat dus blijkbaar niet per land.

Maar het goede nieuws: een half uurtje geleden kwam 9.03 in mijn systeemupdates!
Nee maar de OnePlus 5 doen ze altijd later dan de 5T. De hotfixes worden volgens mij sowieso sneller uitgerold, omdat ze belangrijke fixes bevatten.

Is ook aan Oxygen Updater toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuurdeur
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-09 16:52
Sinds vandaag word het ook in Nederland uitgerold. Zojuist de update zonder VPN of andere fratsen binnen gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blem
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-08 13:15
Sinds gister de update geïnstalleerd. Het nieuwe uiterlijk is even wennen, maar dit zal wel goed komen.

Waar ik echter niet aan kan wennen zijn de bewegingen bij opstarten en afsluiten van apps. Voordat ik over ben gegaan op een OnePlus altijd een iPhone gehad en dit was binnen iOS uit te zetten met de optie 'Verminder beweging': link.

Een soortgelijke optie op de OnePlus heb ik nog niet gevonden in de instellingen, is deze er wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-09 19:00
Hoe kan ik de klok in de statusbalk bovenin weer rechts plaatsen? Na de update staat deze links maar ik wil dat alleen vrijhouden voor nieuwe meldingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _HugoBoss_
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-09 22:04
Blem schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 09:06:
Sinds gister de update geïnstalleerd. Het nieuwe uiterlijk is even wennen, maar dit zal wel goed komen.

Waar ik echter niet aan kan wennen zijn de bewegingen bij opstarten en afsluiten van apps. Voordat ik over ben gegaan op een OnePlus altijd een iPhone gehad en dit was binnen iOS uit te zetten met de optie 'Verminder beweging': link.

Een soortgelijke optie op de OnePlus heb ik nog niet gevonden in de instellingen, is deze er wel?
Ga naar je instellingen. Bovenaan kan je zoeken. Zoek op "Animatie". Onder toegankelijkheid kun je animaties uitschakelen.

Indien je Ontwikkelaarsopties enabled hebt kan je de animaties ook nog wat tweaken desgewenst.

[ Voor 6% gewijzigd door _HugoBoss_ op 25-01-2019 10:17 ]

Whatever..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:34
Blem schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 09:06:

Je wilt de animaties uitzetten begrijp ik? Volgens mij kan dat niet, maar je kan wel via de developers settings de animaties sneller laten gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blem
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-08 13:15
_HugoBoss_ schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 10:16:
[...]

Ga naar je instellingen. Bovenaan kan je zoeken. Zoek op "Animatie". Onder toegankelijkheid kun je animaties uitschakelen.

Indien je Ontwikkelaarsopties enabled hebt kan je de animaties ook nog wat tweaken desgewenst.
rens-br schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 10:18:
[...]

Je wilt de animaties uitzetten begrijp ik? Volgens mij kan dat niet, maar je kan wel via de developers settings de animaties sneller laten gaan.
Precies wat ik zocht inderdaad, met de juiste terminologie kom je een heel eind. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuurdeur
EvertonPride schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 10:00:
Hoe kan ik de klok in de statusbalk bovenin weer rechts plaatsen? Na de update staat deze links maar ik wil dat alleen vrijhouden voor nieuwe meldingen.
Google heeft besloten om de i.v.m. de notch de klok te verplaatsen. Er is nog/ook geen mogelijkheid om dit aan te passen.

Brron voor de reden voor verplaatsing : https://www.androidauthor...k-android-p-notch-864525/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-09 19:00
Schuurdeur schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 18:03:
[...]

Google heeft besloten om de i.v.m. de notch de klok te verplaatsen. Er is nog/ook geen mogelijkheid om dit aan te passen.

Brron voor de reden voor verplaatsing : https://www.androidauthor...k-android-p-notch-864525/
Dank voor je reactie. Dit artikel is van mei 2018 en nu pas is het doorgevoerd? Ik vind het maar vrij irritant moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuurdeur
EvertonPride schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 18:22:
[...]

Dank voor je reactie. Dit artikel is van mei 2018 en nu pas is het doorgevoerd? Ik vind het maar vrij irritant moet ik zeggen.
Dit was de eerste hit die ik tegenkwam, als ik verder zoek dan was dit ook al in de developer previews het geval.

Dit allemaal om compatible te zijn met de notch telefoons, meer info kan ik er niet over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik ben een beetje huiverig voor de update op zich draait deze Android versie perfect voor mij. Als je dan toch sommige dingen leest denk ik van moet ik hem nou updaten of niet

Burp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pattong
Wii4all schreef op zondag 27 januari 2019 @ 21:52:
Ik ben een beetje huiverig voor de update op zich draait deze Android versie perfect voor mij. Als je dan toch sommige dingen leest denk ik van moet ik hem nou updaten of niet
Ja doe maar >:) Alleen al maar om het verbetert batterij verbruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• japie06
Hier heb ik nergens last van. Je leest natuurlijk alleen maar negatieve berichten. Mensen die geen problemen hebben laten meestal niks weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:24
Ik zat op Open beta 8.1 en zit nu op open beta android 9. Aantal apps werken niet meer omdat ze geen pie ondersteunen. Tevens is de alert slider aangepast, ook nog een aantal anders dingen die niet persé een verbetering zijn (recent apps is nu horizontaal ipv verticaal etc..) Al met al.. als je tevreden bent met 8.1.. gewoon nog even daar blijven. Dat werkt ook prima. Als je iets langer wacht hebben de meeste apps wel ondersteuning voor Pie ook.

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • +1 Henk 'm!
OnePlus heeft Open Beta 26 voor de OnePlus 5 aangekondigd: OxygenOS Open Beta 26 for the OnePlus 5 and Open Beta 24 for OnePlus 5T
Hey everyone,

Changelog
System
  • Optimizations for the screenshot function
  • Support for quick reply in landscape mode, now easier to reply to new messages when watching videos
  • Gaming mode enhancement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Ik heb de 03 update gedaan.

Paar dingetjes die wel even wennen zijn:
Klok kan ineens alleen maar linksboven staan, terwijl ik hem 2 jaar rechts had.

Profiel staat op stil/niet storen, toch bij elke melding een 'meldings bliep'
Daar moet ik nog even achteraan.

Verder bevalt het op zich goed.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09-09 22:21
pattong schreef op zondag 27 januari 2019 @ 23:35:
[...]

Ja doe maar >:) Alleen al maar om het verbetert batterij verbruik.
Verbeterd?
Ik heb de update een week geleden gedraaid, kwam gewoon van 8 af (denk ik). Sinds de update is m'n batterijverbruik om te huilen. Ik moet nu gedurende de dag opladen om het eind van de dag te halen (vanmorgen 8u uit de lader, drie uurtjes Spotify aan zonder scherm en om 15.00u ging de energiebesparingsmodus aan omdat <15% zat), terwijl ik voorheen relatief eenvoudig twee dagen op één lading kon.

Iemand anders daarmee bekend en mogelijk een oorzaak/fix gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Pannencouque schreef op maandag 4 februari 2019 @ 21:40:
[...]
Verbeterd?
Ik heb de update een week geleden gedraaid, kwam gewoon van 8 af (denk ik). Sinds de update is m'n batterijverbruik om te huilen. Ik moet nu gedurende de dag opladen om het eind van de dag te halen (vanmorgen 8u uit de lader, drie uurtjes Spotify aan zonder scherm en om 15.00u ging de energiebesparingsmodus aan omdat <15% zat), terwijl ik voorheen relatief eenvoudig twee dagen op één lading kon.

Iemand anders daarmee bekend en mogelijk een oorzaak/fix gevonden?
Via de recovery even de cache legen. Van 8 naar 9 gaf bij mij geen enorme verbetering qua accuduur, 8 was al heel goed wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Zegt me niet direct iets, waar kan ik dat vinden? En betekent het dat ik bepaalde inlog's e.d. kwijtraak, of echt alleen oude data die al lang niet meer gebruikt wordt?

Edit: even opgezocht en geprobeerd. Morgen maar eens kijken hoe het gaat.

[ Voor 18% gewijzigd door Pannencouque op 04-02-2019 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
ik vind dat nieuwe stil / niet storen zetten maar verwarrend..
Je zegt geen geluid afspelen. Zo staat hij overdag op m'n werk.

Whatsapp melding: bliep bliep

De instelling staat op 'geen zichtbare of hoorbare melding afspelen'

Wat anders moet je doen.

Stil is stil, zo lastig lijkt me dat toch niet.

Burp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• japie06
Helemaal is omhoog is stil. Dat werkt bij mij gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
Cache leeggooien heeft top gewerkt!

Ik vond de vorige instellingen met de schuifknop ook minder verwarrend. Nu moet ik er eigenlijk weer opnieuw in duiken. Plus ik mis notificaties die ik eerder wel kreeg. Daar baal ik van: ding werkte helemaal zoals ik wilde en nu moet ik overal weer opnieuw naar instellingen e.d. gaan kijken. Irritant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ewivis
Ik heb ook met de alertslider zitten klooien, maar weer gevonden wat ik wil:

- Geen geluid van meldingen, wel notificaties boven, niet trillen
- Wel beltoon aan, maar alleen dat hij overgaat wanneer mensen bellen met een ster(favoriet)
- Wel mediageluid
- Wel alarm

wat heb ik gedaan: Alertslider op beltoon--> is onderste
Niet storen aan:
Gedrag:
Meldingen--> Geen geluid van meldingen

Uitzonderingen:
Oproepen--> Van contacten met ster
Meldingen, afspraken en herinneringen==>Geen
Andere geluiden-->gedempt, maar wekkers en media wel toegestaan

Planning:
Duur--> totdat je uitschakelt (tenzij automatisch ingeschakeld)
Automatisch inschakelen --> Nooit

Nu heb ik weer wat ik wilde :) Moest ook even uitzoeken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Laatst online: 11-09 12:43
Ik moet sinds de pie update om de paar dagen de cache wissen, omdat apps blijven hangen en de telefoon heel laggy wordt. camera krijgt dat bijvoorbeeld geen beeld meer. is hier een permanentere oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Byte_Me schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 12:23:
Ik moet sinds de pie update om de paar dagen de cache wissen, omdat apps blijven hangen en de telefoon heel laggy wordt. camera krijgt dat bijvoorbeeld geen beeld meer. is hier een permanentere oplossing voor?
Ik heb de OB25, maar daar geen last van...

Waar blijven overigens uberhaupt de updates? Gaat traag tegenwoordig zeg... Dacht Open Beta... gaat weer wat sneller.. maar er zijn al poos geen updates van?! OB26 is niet eens meer online te krijgen via OTA.

Ik zou bijna LineageOS erop gaan zetten, puur om mijn update-drang te stillen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YvoK
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:00
YvoK schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 18:49:
Ik heb 2 dagen geleden de update geïnstalleerd. Alles liep heel soepel, op één erg vervelend issue na. Ik gebruik mijn telefoon als hotspot voor mijn Volkswagen met discover media systeem en na de update krijgt die geen internet verbinding meer. Verbinden met de hotspot lukt wel, mijn telefoon geeft ook aan dat er één apparaat verbonden is, maar internet (en verkeersinformatie in de Navi, daar doe ik het voor) is niet beschikbaar. Op diverse sites lees ik dat dit een Pie probleem is en wat mogelijke fixes. Via adb heb ik de tethering_dun_required optie op 0 gezet, ik heb tethering hardware acceleration aangezet en DUN toegevoegd bij de APN-type opties. Helaas, dit werkt voor mij allemaal niet. Wel interessant, mijn laptop en de telefoon van mijn vrouw krijgen wel internetverbinding via de hotspot. Het lijkt dus wel echt in de combinatie Volkswagen/Android 9 te zitten.
Zijn er meer mensen met dit probleem en een werkende oplossing?
Meer mensen met deze ervaring ondertussen en een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandertje1980
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18-02 14:00
Ik heb een probleem en hoop dat iemand mij kan helpen.

Sinds de Pie update werken mijn GPS tracking apps niet naar behoren (bijv. Runkeeper en Runtastic).

Na ongeveer 5:40 minuten nadat ik het scherm uit zet, worden de sessies automatisch afgebroken. Als ik dan het scherm weer aanzet, dan is de app weg. Heropstarten verloopt niet normaal: eerst secondenlang een wit scherm, daarna geen GPS fix meer. Pas na heropstaren van de app werkt alles weer naar behoren.

Ik heb al diverse dingen geprobeerd:
- Data van runkeeper wissen + app herinstalleren
- Andere tracking app proberen (runtastic) - geeft een vergelijkbaar probleem
- Agressive doze uitzetten (diepte-optimalisatie en slaap standby-optimalisatie?)
- batterij optimalisatie uitzetten
- locatie instellingen veranderd (locatie-nauwkeurigheid van google aan/uitzetten, locatie aan/uitzetten)
- cache/dalvik cache wissen

Een google search leert mij dat andere Oneplus eigenaren vergelijkbare problemen ondervinden, maar ik vraag me af hoeveel ik daarvan kan leren, aangezien het toch om andere toestellen gaat (3/3T met Nougat)

Ik denk wel dat het aan OOS ligt, aangezien het probleem zich pas na de Pie update voordeed en het probleem zich bij meerdere tracking-apps voordoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 17:05
Dit probleem had ik ook met bijvoorbeeld Flitsmeister.
Wat voor mij de oplossing was:

Druk op de knop linksonderin om je apps te switchen.
Vervolgens bij de betreffende app rechtsbovenin op de 3 stipjes drukken en daar de app locken.
Dan zou het verholpen moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandertje1980
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18-02 14:00
Yohost! schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 10:13:
Dit probleem had ik ook met bijvoorbeeld Flitsmeister.
Wat voor mij de oplossing was:

Druk op de knop linksonderin om je apps te switchen.
Vervolgens bij de betreffende app rechtsbovenin op de 3 stipjes drukken en daar de app locken.
Dan zou het verholpen moeten zijn.
Heb het binnen geprobeerd en de app draaide 40 minuten zonder onderbreking :) . Ik moet hierbij wel vermelden dat ik binnen natuurlijk geen GPS fix had - en er is dus ook geen map gemaakt. Dus ik ga het straks ook nog even buiten proberen.

Edit: helaas... Buiten, met GPS ontvangst, lijkt de app toch weer hetzelfde gedrag te vertonen.

Ik vermoed dat Doze de GPS de nek omdraait, maar ik heb naar mijn idee alle instellingen uitgeprobeerd. Wat ik ook vreemd vind: Doze zit al sinds MM in Android (OOS). Maar pas met Pie heb ik hier last van. Enige dat bij Pie nieuw is, is Adaptive Battery, en volgens mij is Agressive Doze ook nieuw, maar die heb ik allebei uit staan. Wat overigens ook anders is bij Pie: locatie kan alleen nog maar aan of uit gezet worden. Er is geen keuze meer tussen nauwkeurig, alleen apparaat of batterijbesparing.

Ik heb in mijn geschiedenis ontdekt dat ik 1 keer succesvol heb getrackt na de upgrade naar Pie, wat suggereert dat ik toch een instelling heb aangepast waarna het fout gaat.

Is er een manier om Doze settings aan te passen via een andere app, bijvoorbeeld Tasker? Of om de data te verwijderen (zonder factory reset!)? Ik heb een geroot toestel. En loont het de moeite om te spelen met de Google Locatie instellingen? (verbeteren nauwkeurigheid locatie staat nu aan)

[ Voor 47% gewijzigd door Sandertje1980 op 21-02-2019 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Open Beta roll-out is weer hervat: https://forums.oneplus.co...309/page-59#post-19970667
Hey everyone

Update: We are starting to roll out the open beta builds again

In order to ensure a successful and seamless upgrade, please do not exit the download page when OTA download has been 100% completed. Wait for the download to reach 100% and then click the "Restart Now and Install" button.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
OnePlus heeft Open Beta 27 aangekondigd: OxygenOS Open Beta 27 for the OnePlus 5 and Open Beta 25 for OnePlus 5T
Hey everyone,

Changelog
System
  • Gaming mode enhancement
OnePlus Clock
  • Added weather information in the world clock module( not the clock widget as mentioned in the device changelog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
japie06 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:18:
Helemaal is omhoog is stil. Dat werkt bij mij gewoon goed.
ik gebruik de slider nu ook. Voorheen raakte ik het ding nooit aan dit werkt voor mij het beste.

Standaard op werk staat hij op trillen en anders op de stand beltoon.

Burp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

9.0.4 OTA
Hey everyone,

We are starting to push the incremental rollout of OxygenOS 9.0.4 for the OnePlus 5 and OnePlus 5T.

Changelog
System
Updated Android security patch to 2019.1
Improved stability for OTA upgrade
General bug fixes and system improvements
Phone
Deep integration with Google Duo
Networks
Improved network stability
https://forums.oneplus.co...5-and-oneplus-5t.1000578/

@Anonymoussaurus nog niet in de updater opgenomen? ;)

Direct linkje voor OP5 (non-T): https://otafsg1.h2os.com/...1902221956_9e0803ddc2.zip

[ Voor 31% gewijzigd door MAX3400 op 01-03-2019 08:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wilde de update net posten. Vandaag zou hij in Oxygen Updater moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Anonymoussaurus schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 08:40:
[...]

Wilde de update net posten. Vandaag zou hij in Oxygen Updater moeten komen.
Thanks!

Lees wel verontrustend gedrag; dialer stopt ermee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MAX3400 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 08:43:
[...]

Thanks!

Lees wel verontrustend gedrag; dialer stopt ermee?
Je zou hier kunnen kijken: https://forums.oneplus.com/feedback/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

En @Anonymoussaurus heeft de update klaar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HxXPbRYkprYnAjiV7SqeLXBr/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bedankt voor het melden! Zat je op 9.0.3?

Pagina: 1 ... 40 ... 42 Laatste

Let op:
In het vorige topic hebben we de teugels een beetje laten vieren. In dit topic echter gaan we weer optreden zoals in alle andere topics.

Toestellen en prijzen vergelijken en alternatieven opnoemen is hier offtopic en die berichten verdwijnen dan ook zonder communicatie naar de prullenbak.

Verder is dit topic alleen bedoeld voor ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden en prijzen: [OnePlus 5] Levertijden & Prijzen
- Rooten & Custom ROM's: [OnePlus 5] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [OnePlus 5] Het grote Accessoires Topic
- Referall en kortingscode: OnePlus referraltopic
- Garantie, RMA en retour sturen: [OnePlus] RMA & Support
- Jelly / Jello probleem: [OnePlus 5] "Jelly" problemen
- OnePlus 5T: [OnePlus 5T] Speculatie & Geruchten