[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 111 Laatste
Acties:
  • 940.745 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flrs schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 10:21:
[...]

Idem hier. ICO net gemist :/

Maarrrr... klopt het wel dat het vanmiddag om 16 uur (Nederlandse tijd) is? Op Bittrex zelf staat 'market opens 9 am PST'. Dat moet volgens mij 18:00 uur Nederlandse tijd zijn (helaas een 'lastig' tijdstip overigens).
Dit vind ik dus ook zo tekenend voor de huidige crypto-markt en dan net name de ICO-gekte. Niet alleen is er hype rondom de ICO zelf maar ook rondom de release op de grotere exchanges. Zat op Tweakers ook al een week lang tegen een reclamebanner van Monaco aan te kijken waar op vermeld werd wanneer ze toegevoegd zouden worden aan Bittrex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
BAVAROIS schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 10:24:
Wat betreft het 1 aug verhaal:

Ik lees vooral dat men een erg volatiele markt verwacht de komende weken maar...

Als de meest veilige optie is om je coins in een Wallet te houden tot na 1 augustus zullen veel handelaren dat misschien doen of al gedaan hebben waardoor er juist weinig handel op de exchanges is en de koers dus redelijk stabiel blijft.
Mensen die in fiat willen gaan zullen dat al lang hebben gedaan lijkt me.

(mijn glazen bol)
Mogelijk scenario: weinig BTC beschikbaar op exchanges (iedereen in fiat/offline storage) er is een doorbraak in een oplossing en mensen proberen massaal BTC te kopen (want geen onzekerheid meer). Te weinig aanbod op exchanges, prijs schiet omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
Mirved schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:14:
[...]
Te weinig aanbod op exchanges, prijs schiet omhoog.
Daar ga ik nu wel vanuit. Ik ga mijn BTC niet in fiat omzetten. Ik leen ze alleen even niet uit.

Een maand terug wilden men BTC => ETH. Dit heeft dus niet gewerkt, omdat ETH nog harder is gezakt tov BTC. Ok, komt ook door de vele ICO's die gecashed hebben, maar toch...

GoodWe 3360Wp Zuid 35° | APS YC600 2x320W West | @fracverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-09 14:35
Mirved schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:14:
[...]

Mogelijk scenario: weinig BTC beschikbaar op exchanges (iedereen in fiat/offline storage) er is een doorbraak in een oplossing en mensen proberen massaal BTC te kopen (want geen onzekerheid meer). Te weinig aanbod op exchanges, prijs schiet omhoog.
Interessante voorspelling, ik zat zelf datzelfde te denken maar dan met nog iets ervoor;

Veel onzekerheid --> met keert terug naar fiat want zekerheid, rustig aankijken wat de koers doet.
Gevolg: weinig vraag, veel aanbod BTC --> waarde daalt.

Na 1 Augustus: meer duidelijkheid, men gaat zich weer 'inkopen' --> koers stijgt.

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik vermoed dat exchanges die beide varianten van BTC gaan aanbieden, hun voorkeurs-versie paren met alle coins waar BTC nu mee gepaard is. De andere variant zal vervolgens als een van de altcoins worden beschouwd en enkel met de "hoofd-BTC" en eventueel fiat-valuta worden gepaard.
[/quote]

@ Rannasha
Heel erg bedankt voor de antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:14
FireFox1980 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 08:55:
Vanmiddag om 16uur komt TenX op Bittrex. Ik was behoorlijk enthousiast over dit project en baalde dat ik de ICO gemist had.
Nu zie ik dat Xapo al sinds 2013 bestaat, een vergelijkbaar BTC project. Iemand die al wat langer mee loopt die daar wat meer over kan vertellen? Ik heb hier eigenlijk weinig over gelezen en gehoord, terwijl het idee erachter toch goed is. Ze staan ook op niet één exchange, of is dit omdat dat destijds nog niet op deze manier gebeurde, eerst met een Ico en daarna met een notering?
flrs schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 10:21:
[...]

Idem hier. ICO net gemist :/

Maarrrr... klopt het wel dat het vanmiddag om 16 uur (Nederlandse tijd) is? Op Bittrex zelf staat 'market opens 9 am PST'. Dat moet volgens mij 18:00 uur Nederlandse tijd zijn (helaas een 'lastig' tijdstip overigens).
Het is inderdaad 18.00 uur op Bittrex.
Verschil met Xapo: bij TenX krijg je als token houder dividend in de vorm van Ethereum (0.5% van alles wat er wereldwijd besteed wordt met de TenX cards). En je krijgt als card houder ook PAY tokens als je aankopen doet (0.1% van uitgave). En omdat TenX van de vergoeding die ze vanuit Visa krijgen PAY tokens moeten kopen is er een constante vraag naar de tokens. Dat maakt TenX interessant voor token holders én voor card holders.

Er zijn meer verschillen. Zo kun je bij TenX met vrijwel iedere coin betalen, en bij Xapo alleen met Bitcoin. Verder vraag ik me af of Xapo ook contactloos betalen met mobiel ondersteunt.

[ Voor 6% gewijzigd door marteltor op 07-07-2017 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:11

Crusader

Arc Nature

BAVAROIS schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 10:24:
Wat betreft het 1 aug verhaal:

Mensen die in fiat willen gaan zullen dat al lang hebben gedaan lijkt me.

(mijn glazen bol)
Glazen bol stuk :)
Ik ga waarschijnlijk in fiat maar doe dat later, nu nog niet.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dat word nog leuk met de koers als iedereen naar fiat gaat voor de fork. Als alle mensen later dan weer gaan inkopen zal het wel flink omhoog gaan. Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:31

Ethirty

Who...me?

PilatuS schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 15:21:
Dat word nog leuk met de koers als iedereen naar fiat gaat voor de fork. Als alle mensen later dan weer gaan inkopen zal het wel flink omhoog gaan. Ben benieuwd :)
Als iedereen naar fiat gaat stort eerst de koers compleet in. ;) 10 BTC voor de prijs van 1 :)

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12:33
Een vraag :) ! Zijn er redenen waarom een market buy / sell niet (bijna) direct zou worden uitgevoerd?

Ik heb regelmatig op Kraken dat een market sell, en af en toe een buy, minutenlang blijft staan. Ik heb hier niet echt iets over kunnen vinden, maar het lijkt mij dat, zolang er wat in het order book staat, een market sell altijd direct moet kunnen worden uitgevoerd? Worst case tegen de huidige hoogste bid. Is de Kraken trading engine gewoon broken, of zijn er andere redenen waarom een market sell minutenlang kan blijven hangen?

Ik daytrade met wat kleine bedragen, leuk om te hobbyen, maar het is al een behoorlijk aantal malen gebeurd dat het meerdere minuten duurde om een market-sell erdoor te krijgen, vaak pas na order deleten en weer opnieuw toevoegen, terwijl de koers hard valt en dat dus snel 1-2% kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ethirty schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 15:42:
[...]

Als iedereen naar fiat gaat stort eerst de koers compleet in. ;) 10 BTC voor de prijs van 1 :)
Van wat ik hier lees gaan mensen in stappen naar fiat toe. De koers gaat dan ook al weken omlaag. Maar als al die mensen allemaal weer massaal gaan kopen kan het flink omhoog schat ik zo. Ook als er mensen gaan kopen die dat nu uitstellen door de fork. Tuurlijk gaat de prijs eerst omlaag en dat zien we nu ook wel, alleen als staks iedereen weer wil gaan kopen kan het ook hard omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 09:12
Waarom daalt de hele rotzooi nu weer met 20% :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Rookert25 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 15:57:
Het is wel weer vrijdag natuurlijk. Niet dat het iedere vrijdag zo is, maar vaak ook wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:05
Evianon schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 15:43:
Een vraag :) ! Zijn er redenen waarom een market buy / sell niet (bijna) direct zou worden uitgevoerd?

Ik heb regelmatig op Kraken dat een market sell, en af en toe een buy, minutenlang blijft staan. Ik heb hier niet echt iets over kunnen vinden, maar het lijkt mij dat, zolang er wat in het order book staat, een market sell altijd direct moet kunnen worden uitgevoerd? Worst case tegen de huidige hoogste bid. Is de Kraken trading engine gewoon broken, of zijn er andere redenen waarom een market sell minutenlang kan blijven hangen?

Ik daytrade met wat kleine bedragen, leuk om te hobbyen, maar het is al een behoorlijk aantal malen gebeurd dat het meerdere minuten duurde om een market-sell erdoor te krijgen, vaak pas na order deleten en weer opnieuw toevoegen, terwijl de koers hard valt en dat dus snel 1-2% kost.
Als het druk is - zoals bij dit soort dalingen - dan heeft de trading engine van Kraken inderdaad moeite om het bij te houden. Ze zijn als het goed is met een complete rewrite van de trading engine, maar die laat nogal lang op zich wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Rookert25 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 15:57:
Het lijkt elk weekend te dalen, met zondag als diepte-punt. Verder zit de waarde van zo'n beetje de gehele crypto-currency wereld “gekoppeld” aan Bitcoin en die lijkt toch wat te dalen met 1 augustus in het vooruitzicht.

Ach, ik heb nog steeds alle vertrouwen dat alles komende maanden weer zal stijgen, ieder geval de grote jongens (BTC, ETH). Op dit moment sta ik 14% verlies, maar gewoon HODL en afwachten.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SharpEdgeOne
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 13:46
Snuffelde hier niet laatst een dev rond van PAY of TenX of Epay? Was dat niet @Martijn19 ? Hoe gaat het nu met de ontwikkeling nu die op bittrex staat? Iedereen in een lambo aan de champagne of wat zijn de plannen? :9 ;)
* kan het zijn dat ik eerder deze week Epay on blockfolio zag staan voor 15 satoshi op een rare exchange en hij nu op 45K staat? 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door SharpEdgeOne op 07-07-2017 22:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

OkkE schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 16:49:
[...]

Het lijkt elk weekend te dalen, met zondag als diepte-punt. Verder zit de waarde van zo'n beetje de gehele crypto-currency wereld “gekoppeld” aan Bitcoin en die lijkt toch wat te dalen met 1 augustus in het vooruitzicht.

Ach, ik heb nog steeds alle vertrouwen dat alles komende maanden weer zal stijgen, ieder geval de grote jongens (BTC, ETH). Op dit moment sta ik 14% verlies, maar gewoon HODL en afwachten.
Poeh, ik sta wel te kijken van de collapse van Ardor (en daarmee ook NXT). Dat er wel weggezet ging worden nadat 1 juli niet de release date bleek voor hun livechain had ik wel verwacht, maar hij gaat nu bijna naar mijn inkooppunt in mei terug. Hier dus ook maar alles vasthouden vooralsnog. Als het echt dieptes gaat raken dit weekend dan ga ik toch maar weer investeren denk ik (Stratis bijvoorbeeld).

Hopen dat in kalender Q4 dan de ICO's ook wat gaan opleveren, of in ieder geval een stijgende lijn gaan pakken. Ik zit dan denk ik toch wel in aardige coins, maar inderdaad een gok. Momenteel in Patientory, Edgeless, Wagerr, Crypviser en eerder Iota dus en wat Alts die er er voorbij kwamen Viacoin, Antshares. ETH is (tijdelijk denk ik) ZEC geworden, en BTC is of naar fiat of dus gebruikt voor een deel van de alts.

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
SharpEdgeOne schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 22:04:
Snuffelde hier niet laatst een dev rond van PAY of TenX of Epay? Was dat niet @Martijn19 ? Hoe gaat het nu met de ontwikkeling nu die op bittrex staat? Iedereen in een lambo aan de champagne of wat zijn de plannen? :9 ;)
* kan het zijn dat ik eerder deze week Epay on blockfolio zag staan voor 15 satoshi op een rare exchange en hij nu op 45K staat? 8)7
Klopt, dat was ik!
En nee hoor, alles nog gewoon hier. Heb zelf dan ook geen tokens verkocht, we zitten hier voor de lange termijn en niet om een snelle winst te maken :)
Grappig is wel dat in onze DASH video we langs de Lamborghini dealer lopen, die zat toevallig vlak bij ons oude kantoor :P

We gaan gewoon door met de plannen, zelf ben ik druk aan het werk aan onze web-app terwijl andere teamleden aan het COMIT protocol en de iOS app werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-08 22:49
:| Ik heb enkele weken geleden Stratis gekocht en dacht toen dat dat een goede zet zou zijn, maar die koers gaat met gang naar beneden. Ik kan alleen geen nieuws vinden over Stratis wat de aanleiding van de daling is. Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:48
willem1509 schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 09:06:
:| Ik heb enkele weken geleden Stratis gekocht en dacht toen dat dat een goede zet zou zijn, maar die koers gaat met gang naar beneden. Ik kan alleen geen nieuws vinden over Stratis wat de aanleiding van de daling is. Iemand ideeën?
Ik denk dat het er te maken mee kan hebben dat vrijwel alles omlaag aan het gaan is ;) aka de tijd van de gouden winsten lijkt er voorlopig even op te zitten, maar wie weet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 19:16
willem1509 schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 09:06:
Bijna de hele markt zit al een periode in de daling, niets aan de hand. Ik zou gewoon voor langere tijd holden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Zag in Blockfolio dat alle alt coins harder dalen dan de top 5... heb al vrij vroeg alle alt coins omgezet, m.u.v. Antshares. Bleek een goede move te zijn. Ga het snel weer omzetten wanneer de dip voorbij is, maar denk dat ik Ardor even laat schieten... ga in plaats daarvan Monero kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
yinx84 schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 10:17:
Zag in Blockfolio dat alle alt coins harder dalen dan de top 5... heb al vrij vroeg alle alt coins omgezet, m.u.v. Antshares. Bleek een goede move te zijn. Ga het snel weer omzetten wanneer de dip voorbij is, maar denk dat ik Ardor even laat schieten... ga in plaats daarvan Monero kopen.
Dit is natuurlijk een verstandige tactiek. Zelf loopt ik nu bijna 3 maanden mee in de cryptowereld en ik wil toch de stap wagen om eens te gaan traden, uiteraard in eerste instantie zonder margin. Gewoon verstandig proberen in- en te verkopen. Zo stond mijn portefeuille op het hoogtepunt rond 13 juni op ruim 18,5k usd en toen had ik al zo'n gevoel: "Dit kan niet goed blijven gaan, nu naar fiat." Helaas niet gedaan en ondertussen in mijn portfolio met 8,5k gedaald. Ach ja, niet erg, aangezien ik denk dat ik in goede coins zit (voor ik de vraag krijg welke dit zijn: eth, waves, strat, ans, gnt, wings, ubq, sc, nxt (want ignis), xvg, fct, cfi, steem, qrl, lsk) verwacht ik dat mijn portfolio over een aantal jaar het veelvuldige waard is. Toch niet gek, met 3k euro inleg.

Hoe dan ook, ik had met een paar verstandige short moves veel meer uit mijn huidige portfolio kunnen halen, bijna een verdubbeling :p Ik verwacht dat de koersen nog wel verder zullen dalen. Als de komende week de koersen weer in het groen komen ga ik in ieder geval mijn inleg er uit halen en proberen actiever te traden.

Hoe doe jij dit wisselen van coins? Heb jij alles op een exchange staan? Ik heb veel van mijn coins op mijn ledger s en om nou elke keer coins van mijn ledger naar een exchange te transfereren, vervolgens te wisselen naar andere coins en weer op de ledger te zetten is ten eerste onhandige veel handelingen verrichten en daarnaast flink wat fees betalen. Maar om nu voor 10k usd op een exchange te hebben staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:43
funkeey schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 10:10:
[...]

Bijna de hele markt zit al een periode in de daling, niets aan de hand. Ik zou gewoon voor langere tijd holden.
Inderdaad, gewoon holden. Ik blijft een Stratis - believer, zeker als je ziet hoe actief die developers zijn en wat ze gepresteerd hebben qua connecties/marketplaces/vooruitgang de afgelopen 2 weken.

Dit topic geeft wat overzicht over STRAT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12:33
DaCoTa schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 16:05:
[...]

Als het druk is - zoals bij dit soort dalingen - dan heeft de trading engine van Kraken inderdaad moeite om het bij te houden. Ze zijn als het goed is met een complete rewrite van de trading engine, maar die laat nogal lang op zich wachten.
Thanks voor de bevestiging, ligt dus niet aan mij. Heb daarna even gemaild, inderdaad de engine, maar geen ETA voor een fix o.i.d.
We're very sorry that your orders were not executed within your expectations. We recognize the trading engine issues during periods of high volume, and are hopeful that the new trading engine being implemented will help alleviate the problems. Though we strive to offer the best service for our clients, performance can never be fully guaranteed. This is the risk of electronic trading, especially on an online platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReynaertS
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12-08-2022
Iemand bekend met de exchange Bitsane ?
Zo ja, wat zijn de ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:19
Had al een paar weken niet meer naar mn coins gekeken maar Stratis is toch wel echt huilen atm. Gekocht op 0.0044 en nu down tot 0.0017 :'( Achja, hopelijk maken ze die roadmap waar en komt er weer een keer een stijgende lijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 18:34

l3p

www.^.nl

Zo'n beetje alles is om te janken behalve LTC :+
Denk mooi moment om wat Stratis in te slaan.

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• papaleo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:24
Janpietertje89 schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 16:16:
Had al een paar weken niet meer naar mn coins gekeken maar Stratis is toch wel echt huilen atm. Gekocht op 0.0044 en nu down tot 0.0017 :'( Achja, hopelijk maken ze die roadmap waar en komt er weer een keer een stijgende lijn.
Hier idem...
Dus ben je niet de enige,gedeelde smart is halve smart zal ik maar zeggen ;)

9kW Nefit Enviline,17x Yingli Solar 245Wp panelen.(4085Wp) / 17x Enphase 215 Micro-inverters / Envoy Enlighten Communicatie Gateway,Tonzon vloerisolatie,Schlüter®-BEKOTEC-THERM Vloerverwarming,Panasonic climatcontrole, Nefit HR107,Vera domotica,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:42
l3p schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 16:32:
Zo'n beetje alles is om te janken behalve LTC :+
Denk mooi moment om wat Stratis in te slaan.
Ik ben erg benieuwd waarom LTC het nu zo goed doet. Zou het puur zijn omdat bitcoin beetje stilligt en ETH rommelt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
ybos schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 18:29:
[...]

Ik ben erg benieuwd waarom LTC het nu zo goed doet. Zou het puur zijn omdat bitcoin beetje stilligt en ETH rommelt :?
LTC word door een hoop mensen gezien als tijdelijke veilige haven voor de BTC fork.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
[...]

PilatuS schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 18:35:
[...]

LTC word door een hoop mensen gezien als tijdelijke veilige haven voor de BTC fork.
Oprichter van Litecoin is sindskort terug en hij blijkt alweer goede dingen verricht te hebben. Daarnaast is Segwit geactiveerd op Litecoin blockchain. Dit in combinatie met het 'gezeik' rondom Bitcoin resulteren in een koersstijging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterrobo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-09 11:58
Hebben jullie al over monkey.capital ico gehoord? Het gaat hier om een hedgefund met interessante plannen (investeringen in spaceX bijvoorbeeld). De ICO begint over 6 dagen. Heb wat research gedaan naar het team en volgens mij is dit team zeer capabel. Hun whitepaper staat op hun website, zeer interessant om te lezen. Ik denk ik meld het maar even aan mijn mede Tweakers _/-\o_
Maar ik zeg wel; doe eerst even zelf research en denk vooral niet FOMO :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-09 14:37
creapYYY schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 07:25:
Wel gaaf om te zien dat gisteren Visual Studio (Microsoft) een vermelding maakte op twitter van de Stratis Full Node die vanaf 29 juni beschikbaar is op Azure :)

https://twitter.com/VisualStudio/status/883027269056425985
Een Windows 2012 of Linux vm met daarop de oude (Qt) wallet... Das een beetje valsspelen om de planning te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atiilaa
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-06 19:11
Hebben jullie van Verge (XVG) gehoord ? ik raad het iedereen aan die winst wilt maken ;)
Top Dev en veel belovend ;)

- moet die nietszeggende copy/paste nou echt? -

[ Voor 81% gewijzigd door .oisyn op 09-07-2017 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
masterrobo schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 19:28:
Hebben jullie al over monkey.capital ico gehoord? Het gaat hier om een hedgefund met interessante plannen (investeringen in spaceX bijvoorbeeld).
Ziet er uit als een gewone inversteerders club die winst uitkeert op basis van membership. Dat klinkt als iets dat geregistreerd moet worden bij de SEC of AFM in Nederland.
Atiilaa schreef op zondag 9 juli 2017 @ 00:52:
Hebben jullie van Verge (XVG) gehoord ? ik raad het iedereen aan die winst wilt maken ;)
Top Dev en veel belovend ;)
13 in een dozijn coin.

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
masterrobo schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 19:28:
Hebben jullie al over monkey.capital ico gehoord? Het gaat hier om een hedgefund met interessante plannen (investeringen in spaceX bijvoorbeeld). De ICO begint over 6 dagen. Heb wat research gedaan naar het team en volgens mij is dit team zeer capabel. Hun whitepaper staat op hun website, zeer interessant om te lezen. Ik denk ik meld het maar even aan mijn mede Tweakers _/-\o_
Maar ik zeg wel; doe eerst even zelf research en denk vooral niet FOMO :D
DDF is een betere keus. Ze investeren meer in internet en crypto. ICO begint morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Ik wilde zojuist een test withdrawal in Euro's doen van mijn Kraken account naar mijn ING rekening. Ik heb nog nooit fiat of coins op mijn Kraken account gehad. Mijn idee was om vanaf mijn Bittrex account wat BTC te sturen naar Kraken en die vervolgens te withdrawen naar mijn ING. Nu bleek dat ik geen BTC adres kon genereren op Kraken, omdat je daarvoor blijkbaar 0,0001 BTC (ongeveer 25 eurocent) voor op je account moet hebben.

Nu wil ik dus 5 euro van mijn ING overmaken naar mijn Krakenaccount via SEPA (ik ben minimaal tier 2 verified). Kraken geeft duidelijk aan dat je bepaalde informatie moet invoeren bij je transactie vanaf de bank om het goed te laten verlopen, waaronder de 'reference'. Maar waar vul ik die in bij mijn ING transactie?

Als ik het invul bij 'betalingskenmerk' maakt ING van mijn reference code zelf een andere reeks. Of kan ik de reference code gewoon invullen bij 'omschrijving'?

Daarnaast geeft Kraken hun adres, banknaam, BIC en bankadres weer. Maar deze kan ik nergens invullen bij mijn ING transactie, dus hoeft ook niet neem ik aan?

Zou iemand alsjeblieft de vraag kunnen beantwoorden, dan kan ik van de week wellicht wat winst opstrijken. _/-\o_
LED-Maniak schreef op zondag 9 juli 2017 @ 22:46:
[...]

Bij omschrijving invullen.

[...]

IBAN is voldoende.
Hartelijk dank!

[ Voor 7% gewijzigd door GrazendeKoe op 09-07-2017 22:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
GrazendeKoe schreef op zondag 9 juli 2017 @ 22:41:
Als ik het invul bij 'betalingskenmerk' maakt ING van mijn reference code zelf een andere reeks. Of kan ik de reference code gewoon invullen bij 'omschrijving'?
Bij omschrijving invullen.
Daarnaast geeft Kraken hun adres, banknaam, BIC en bankadres weer. Maar deze kan ik nergens invullen bij mijn ING transactie, dus hoeft ook niet neem ik aan?
IBAN is voldoende.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Ripple
  • Laatst online: 13-07-2024

Mr_Ripple

BTC only

Naast referal ook 'kraken.com' vermelden bij opmerkingen.

XRP = trash

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S0epkip
  • Laatst online: 13-09 18:02
Zhou schreef op zondag 9 juli 2017 @ 10:55:
[...]

DDF is een betere keus. Ze investeren meer in internet en crypto. ICO begint morgen.
Waarom zou je niet gewoon zelf in crypto investeren in plaats van deze twee mannen je ETH geven zodat zij lekker kunnen afromen?

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
S0epkip schreef op maandag 10 juli 2017 @ 09:44:
[...]

Waarom zou je niet gewoon zelf in crypto investeren in plaats van deze twee mannen je ETH geven zodat zij lekker kunnen afromen?
Ik zeg alleen dat deze een betere keus is, niet dat je het MOET meedoen.
Aventus ga ik misschien meedoen, heb nog een paar dagen bedenkttijd voordat het begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zhou schreef op maandag 10 juli 2017 @ 10:07:
[...]

Ik zeg alleen dat deze een betere keus is, niet dat je het MOET meedoen.
Aventus ga ik misschien meedoen, heb nog een paar dagen bedenkttijd voordat het begint.
Als je overweegt om in Aventus te investeren dan zou ik ook naar Blocktix kijken. Hun crowdsale vindt op dit moment plaats. Zij zijn eigenlijk de eersten geweest die met dit idee gekomen zijn. Helaas waren ze niet erg actief op bct en ik denk dat ze zichzelf daarmee in de vingers hebben gesneden. Daarentegen waren/zijn ze altijd wel erg goed bereikbaar in hun Slack.

Ik heb beide projecten bekeken en besloten om 75% Blocktix en 25% Aventus te doen. Grotendeels Blocktix omdat het een in Nederland gevestigde BV wordt en ik o.a. op basis van hun communicatie vertrouwen heb in het project en het team. 'Slechts' 25% Aventus omdat ze het idee eigenlijk gekopieerd hebben (wat ze uiteraard ontkennen) en al snel riepen het beter te gaan doen dan Blocktix. Daar houd ik niet zo van, maar ja...stel dat ze het waarmaken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* beginnersvraag. Lees nog eens door het forum heen.

[ Voor 80% gewijzigd door Krisp op 10-07-2017 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
Dit is toch wel even het vermelden waard; de grootste Ether beurs van Zuid-Korea gehackt, waarschijnlijk doordat men zich toegang heeft verschaft tot de huiscomputer van een werknemer van die beurs.

https://www.rtlz.nl/tech/...te-ethereum-beurs-gehackt

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:18
[...]

GrazendeKoe schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 19:03:
[...]

[...]

Oprichter van Litecoin is sindskort terug en hij blijkt alweer goede dingen verricht te hebben. Daarnaast is Segwit geactiveerd op Litecoin blockchain. Dit in combinatie met het 'gezeik' rondom Bitcoin resulteren in een koersstijging :)
En deze ontwikkelingen komen er aan:

Lightning Network
Unlimited instant transactions. Pretty much the holy grail of scaling. LN also enables extensions or "plugins" / "expansions". AS/MAST/RSK are examples of such "expansions"/extensions (but not all "expansions" require LN). Possibility for millions/billions of transactions per second almost for free.
.
AtomicSwaps
You have 1 BTC, want to pay 5$ to someone - automagically your 5$ worth of BTC is swapped into LTC and the payment is made using LTC - because it's faster and cheaper than doing micro-transactions using BTC. AS would be pretty much a fusion between BTC and LTC payment wise. Actually between all coins with SegWit. http://vignette4.wikia.no.../latest?cb=20120602122500
.
RSK
Smart contracts. :) More about smart contracts below under MAST.
.
MAST
Higher control over your privacy and security. More options for transactions. Pretty much a boost of every single aspect of a coin, an "universal upgrade".
Example: I will pay Sarah 100 LTC for her to paint a painting over 2 weeks. I lock 100 LTC in a 'vault' and pre-determine how, when and by who it can be accessed. Lets say in the first 2 days I set a limit of 10 LTC for painting supplies, and ONLY Sarah's account can access these funds. She can access 10 LTC max, but doesn't have to, can be 8 LTC etc. Then after 2 weeks if the painting is complete, Sarah and only Sarah can access all the remaining LTC. If the painting is not complete after 3 weeks, all the remaining funds are automatically returned to my account. Additionally, if the painting is complete before 2 weeks, Sarah will get a bonus of 10 LTC. (from a different vault)
So, in short, MAST enables more options for transactions, it is:
Who can access the funds
When they can access the funds
What % of funds can they access and when
Set a timer, after X time all the funds go to chosen account
Set more complex IF's/ELSE/WHILE conditions

[ Voor 4% gewijzigd door Mantus op 10-07-2017 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Laatst online: 14:40

Ryan1981

Je ne sais pas

SavageBrother schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:02:
Dit is toch wel even het vermelden waard; de grootste Ether beurs van Zuid-Korea gehackt, waarschijnlijk doordat men zich toegang heeft verschaft tot de huiscomputer van een werknemer van die beurs.

Dit had ik een tijdje terug ook gelezen idd. Vraag me soms wel af hoe vaak banken last hebben van fraude e.d. en hoeveel geld daar verloren gaat enzo en hoe dat in verhouding staat tot dit soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Laatst online: 13-09 18:02

Dit nieuws is oud en naar het schijnt inaccuraat gerapporteerd. Het gaat - naar eerdere informatie - om social engineering van individuele accounts, niet om de gehele beurs.

PVO

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Nog heel even en Stratis kan de naam veranderen naar Gratis.. :')
Wat gaat het hard zeg.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
Luuk schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:23:
Nog heel even en Stratis kan de naam veranderen naar Gratis.. :')
Wat gaat het hard zeg.. :/
Nog steeds 500% omhoog in the laatste paar maanden.

Imo zijn we niet ver van een enorme crypto dip vandaan. Tijd voor iedereen om de realiteit onder ogen te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat wordt de onder grens 1 euro?(statis) >:)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2017 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-12-2023
Martijn19 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:28:
[...]

Nog steeds 500% omhoog in the laatste paar maanden.

Imo zijn we niet ver van een enorme crypto dip vandaan. Tijd voor iedereen om de realiteit onder ogen te zien.
En dat is?

Over 2 maanden vliegen we gewoon weer de lucht in hoor, dus zie dit als een laatste kans dat de trein een paar haltes terug rijdt. Stap op zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:57
keest12 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:57:
[...]

En dat is?

Over 2 maanden vliegen we gewoon weer de lucht in hoor, dus zie dit als een laatste kans dat de trein een paar haltes terug rijdt. Stap op zou ik zeggen.
de lucht in als, meer waarde, of ontspoort en crashed?

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

[...]

En dat is?

De vraag is natuurlijk wanneer! En welke coin!. Zullen ween poll maken met alle coins en dan maar stemmen welke de meeste kans van groei heeft? Als we met z'n alle een beetje representatief voor de massa zijn dan zou daar best nog wel eens een leuke voorspelling uit kunnen komen want de coin met het meeste vertrouwen zal toch ook wel het hoogste gaan komen niet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Laatst online: 19:58
Ether is ook al gezakt tot onder de 200 zie ik, stapte er gisteren in met 2 stuks van 215 ongeveer. Mn eerste cryptomunt, deed t via Litebit. Net op het verkeerde moment ingestapt :p

Maar heb nu ook maar een account aangemaakt op Kraken en wat geld erop gestort net. Het verschil is best groot met Litebit etc, scheelt veel wat zij eraan toevoegen merk ik

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keest12
Ryan1981 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 15:17:
[...]

De vraag is natuurlijk wanneer! En welke coin!. Zullen ween poll maken met alle coins en dan maar stemmen welke de meeste kans van groei heeft? Als we met z'n alle een beetje representatief voor de massa zijn dan zou daar best nog wel eens een leuke voorspelling uit kunnen komen want de coin met het meeste vertrouwen zal toch ook wel het hoogste gaan komen niet? :P
Haha prima, als iemand hier weet hoe dat opgezet wordt draag ik er met alle liefde aan bij. Ik stem in ieder geval Antshares. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-11-2023
Musta schreef op maandag 10 juli 2017 @ 15:21:
Ether is ook al gezakt tot onder de 200 zie ik, stapte er gisteren in met 2 stuks van 215 ongeveer. Mn eerste cryptomunt, deed t via Litebit. Net op het verkeerde moment ingestapt :p

Maar heb nu ook maar een account aangemaakt op Kraken en wat geld erop gestort net. Het verschil is best groot met Litebit etc, scheelt veel wat zij eraan toevoegen merk ik
Hoe bedoel je dat? Als in: Kraken geeft meer waar voor je geld?

Ik heb zelf erg veel vertrouwen in Stratis net als een aantal hier, zou mij niets verbazen als ze over een jaar of 2 dezelfde groei als Ethereum doormaken. Mocht dat zo zijn, dan zorg ik dat ik erbij ben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

keest12 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 15:23:
[...]

Haha prima, als iemand hier weet hoe dat opgezet wordt draag ik er met alle liefde aan bij. Ik stem in ieder geval Antshares. :)
Gebaseerd op de munten die ik hier regelmatig voorbij heb zien komen en wat ik nu een beetje gezien heb in de media zijn de volgende munten (in willekeurige volgorde) toch wel in deze lijst aanwezig. Wat ik nog niet van alle munten weet die ik noem is hoeveel er gepremined is, deze zou ik eigenlijk uit principe niet in willen investeren

waves
ark
stratis
antshares
ltc
ethereum
bat
en die quantum resistant munt waar ik even de naam niet van weet.
voeg toe welke ik vergeten ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
the_scientist schreef op maandag 10 juli 2017 @ 15:24:
[...]

Ik heb zelf erg veel vertrouwen in Stratis net als een aantal hier, zou mij niets verbazen als ze over een jaar of 2 dezelfde groei als Ethereum doormaken. Mocht dat zo zijn, dan zorg ik dat ik erbij ben :P
Litebit is een tussenverkoper als ik het goed heb begrepen? Kraken is een exchange, dacht dat Litebit het gewoon op een echange inkoopt en daarna met een marge doorverkoopt aan mensen die simpel willen kopen/verkopen. Ether is bv 194 op Kraken en op Litebit iets van 205

Correct me if I'm wrong, hoewel ik het hele Bitcoin gedoe al jaren volg (had in 2013 2 bitcoin maar was dom om het weg te doen 8)7 ) ben ik me net pas gaan verdiepen erin.

Heb ook wat op Stratis en Litecoin ingezet. Dat zijn de munten waar ik een beetje op heb ingelzen en toen was het geld bijna op :p

edit: weet iemand hoe snel het geld dat je stort op Kraken staat? Klopt t ook dat je op Kraken geen aparte wallets hebt? het gekochte ETH of LTC bijvoorbeeld blijft gewoon in je funds staan neem ik aan als je het zelf niet transfert?

[ Voor 17% gewijzigd door Musta op 10-07-2017 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 09:12
Mijn ervaring na 3 maanden cryptovaluta is in ieder geval dat Bitcoin de safe haven blijft. Niet voor snelle winsten, wel voor limitering van tijdelijke ongerealiseerde verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
the_scientist schreef op maandag 10 juli 2017 @ 15:24:
[...]

Wat zijn jouw argumenten voor het vermoeden dat Stratis wellicht dezelfde groei als Ethereum kan doormaken? Ik heb zelf ook Stratis in bezit en ga ze sowieso vasthouden, maar de laatste tijd is er toch wel erg weinig aandacht voor Stratis. Ben wel benieuwd waarom andere mensen er nog heilig in geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Mantus schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:45:
MAST
Higher control over your privacy and security. More options for transactions. Pretty much a boost of every single aspect of a coin, an "universal upgrade".
Example: I will pay Sarah 100 LTC for her to paint a painting over 2 weeks. I lock 100 LTC in a 'vault' and pre-determine how, when and by who it can be accessed. Lets say in the first 2 days I set a limit of 10 LTC for painting supplies, and ONLY Sarah's account can access these funds. She can access 10 LTC max, but doesn't have to, can be 8 LTC etc. Then after 2 weeks if the painting is complete, Sarah and only Sarah can access all the remaining LTC. If the painting is not complete after 3 weeks, all the remaining funds are automatically returned to my account. Additionally, if the painting is complete before 2 weeks, Sarah will get a bonus of 10 LTC. (from a different vault)
So, in short, MAST enables more options for transactions, it is:
Who can access the funds
When they can access the funds
What % of funds can they access and when
Set a timer, after X time all the funds go to chosen account
Set more complex IF's/ELSE/WHILE conditions
Dit vind ik dus een heel interessant stuk, maar heb er wel een vraag over. Wellicht kun jij die beantwoorden.

Het Litecoin netwerk kan natuurlijk nooit bepalen of Sarah na 3 weken het schilderij wel of niet klaar heeft. De klant die het schilderij wil kopen moet dus alsnog na 3 weken controleren of het schilderij is. De klant heeft toch ook gewoon controle over de Litecoin? Dus die bepaalt zelf alsnog of Sarah de Litecoin kan claimen.

In het ergste geval: het schilderij is wel klaar en voldoet aan de wensen van de klant, maar klant weigert alsnog om de 100 Litecoin vrij te geven aan Sarah. Wat voegt dit dan toe tegenover fiat? In fiat kun je ook een aantal betaalopdrachten klaar zetten in je online bankomgeving.

Mis ik iets of begrijp ik iets niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:57
GrazendeKoe schreef op maandag 10 juli 2017 @ 15:39:
[...]

Dit vind ik dus een heel interessant stuk, maar heb er wel een vraag over. Wellicht kun jij die beantwoorden.

Het Litecoin netwerk kan natuurlijk nooit bepalen of Sarah na 3 weken het schilderij wel of niet klaar heeft. De klant die het schilderij wil kopen moet dus alsnog na 3 weken controleren of het schilderij is. De klant heeft toch ook gewoon controle over de Litecoin? Dus die bepaalt zelf alsnog of Sarah de Litecoin kan claimen.

In het ergste geval: het schilderij is wel klaar en voldoet aan de wensen van de klant, maar klant weigert alsnog om de 100 Litecoin vrij te geven aan Sarah. Wat voegt dit dan toe tegenover fiat? In fiat kun je ook een aantal betaalopdrachten klaar zetten in je online bankomgeving.

Mis ik iets of begrijp ik iets niet?
Dergelijke transacties doe je in combinatie met een escrow-dienst. Dit is een tussenpersoon die als scheidsrechter optreedt en het geld kan vrijgeven aan een van beide partijen als die er zelf niet uitkomen. ls de klant niet wil betalen nadat Sarah het schilderij heeft voltooid, kan Sarah in dit geval contact opnemen met de escrow en deze bewijsstukken opsturen (bijvoorbeeld een foto van het voltooide werk en een track-and-trace code voor de verzending), waarna de escrow besluit wie het geld krijgt.

Dit kan in principe met fiat-valuta ook. Sterker nog, het gebeurt ook. Denk bijvoorbeeld aan een notaris die bij de overdracht van waardevolle objecten (onroerend goed, onder andere) als tussenpersoon op treedt.

In cryptocurrency-land kan het echter makkelijker / veiliger. Merk op dat met fiat-valuta, het geld op de rekening van de tussenpersoon staat en beide partijen niet alleen moeten vertrouwen dat de tussenpersoon onpartijdig is, maar ook dat deze er zelf niet met het geld vandoor gaat. Bijkomend nadeel is dat de escrow altijd moet handelen, ook in de 99% van de gevallen dat er geen probleem is. Omdat hij het geld ontvangt, moet hij actief bezig zijn om het door te sturen naar de beoogde ontvanger.

Met cryptocurrency (in ieder geval met alle van Bitcoin afgeleide crypto's) kun je dit implementeren met een 2-of-3 multisig adres. Er wordt een 2-of-3 multisig adres aangemaakt waarvan de klant, de verkoper en de escrow elk een sleutel hebben. Gaat alles goed tussen klant en verkoper dan ondertekenen ze beiden de transactie die het geld verder stuurt en hoeft de escrow helemaal niets te doen. Dit scheelt een boel tijd (en kosten), want escow-personen kunnen veel meer klanten helpen als ze in de meeste gevallen niets hoeven te doen.

Komen de klant en verkoper er samen niet uit, dan kan de escrow zijn sleutel gebruiken om transacties te ondertekenen die het geld naar een adres gekozen door de klant sturen, of naar een adres gekozen door de verkoper. De escrow kan zelf nooit het geld toeeingenen, want hij heeft slechts 1 van de benodigde 2 sleutels.

2-of-3 multisig (en varianten daarop) is een systeem dat al lang bestaat en uitgebreid getest is. Het kan gecombineerd worden met nieuwe geavanceerde transactie-types om zo nog meer logica in transacties in te bouwen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik vind de grafieken van de meeste munten eigenlijk wel opvallend. Je ziet nu bij de meeste die flink omlaag gaan hetzelfde als bij de BTC in 2013. Van vrij laag naar een enorme piek en nu weer flink omlaag. Als je de grafiek van BTC uit 2013 pakt kan je die prima leggen op iets als XLM of Stratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-11-2023
keest12 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 15:36:
[...]

Wat zijn jouw argumenten voor het vermoeden dat Stratis wellicht dezelfde groei als Ethereum kan doormaken? Ik heb zelf ook Stratis in bezit en ga ze sowieso vasthouden, maar de laatste tijd is er toch wel erg weinig aandacht voor Stratis. Ben wel benieuwd waarom andere mensen er nog heilig in geloven.
Onderbuikgevoel.. Stratis heeft met MS een vrij zware support achter zich staan, zowel qua kennis als qua mogelijke toepassingen. Ik kan er volledig naast zitten, maar voor nu neem ik m'n gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
[...]

En dat is?

De realiteit dat iets dat omhoog gaat ook weer omlaag gaat. Hoe ver het omhoog gaat en dan weer omlaag (rinse and repeat) dat weet ik uiteraard niet.

Ik denk dat de grootste problemen komen wanneer bedrijven (ICOs) hun verwachtingen niet kunnen waarmaken. Misschien niet zozeer in het product maar wel in het aantal gebruikers.

Zelf hodl ik Bitcoin sinds de silk road bust van 2013 ($80 coins) dus mij hoor je niet klagen voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryan1981 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 15:27:
[...]

Gebaseerd op de munten die ik hier regelmatig voorbij heb zien komen en wat ik nu een beetje gezien heb in de media zijn de volgende munten (in willekeurige volgorde) toch wel in deze lijst aanwezig. Wat ik nog niet van alle munten weet die ik noem is hoeveel er gepremined is, deze zou ik eigenlijk uit principe niet in willen investeren

waves
ark
stratis
antshares
ltc
ethereum
bat
en die quantum resistant munt waar ik even de naam niet van weet.
voeg toe welke ik vergeten ben.
Ik heb:
ETH
Stratis
Digibyte
Monero
Siacoin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:50

interressant ook hoe de media werkt. die beurs doet ook gewoon bitcoin, maar is kennelijk nu een "ethereum-beurs".

http://coinmarketcap.com/exchanges/bithumb/

Een nieuwe hack is natuurlijk weer slecht nieuws voor crypto in zijn algemeenheid. Blijkt maar weer hoe zeer we nog in het wilde westen zitten met deze technologie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:11

Qon

Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2017 @ 16:22:
[...]

Ik heb:
ETH
Stratis
Digibyte
Monero
Siacoin
Exact hetzelfde hier, alleen heb ik geen Monero, maar bitcoins.
Om te huilen op dit moment lol.

Stratis zo hard omloog gegaan.... pff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Er zullen toch ook echt meer dan genoeg coins zijn die dood gaan bloeden. Als een coin uiteindelijk geen nut heeft in de echte wereld zal ie ook geen hoge waarde blijven houden.

Er zijn nu flink wat coins gekomen die een aardige waarde hebben gekregen, maar die nog nergens echt nuttig voor zijn en waar je ook echt iets mee kan. Als dat zo blijft zullen ze een keer falen.

Er komt vast weer een punt dat een hoop coins weer flink omhoog gaan, maar er moet ook een keer een punt komen dat een munt waarde blijft houden, of juist niet. De vraag is natuurlijk welke coins die zijn, maar het is zeker dat ze het niet allemaal zullen zijn. Een hoop mensen gebruiken deze coins ook alleen maar om te kopen en te verkopen om geld mee te verdienen. Zolang ze niet worden gekocht om nut te hebben of als lange termijn investering kan dat geen jaren goed blijven gaan. Zeker als de grote spelers er klaar mee zijn en er geen vertrouwen in hebben op lange termijn kunnen sommige coins zomaar 90% van hun waarde verliezen en dat nooit meer goedmaken. Ik zou heel erg goed opletten hoeveel je in een coin stopt en of je dat voor de korte termijn doet en puur voor de winst, of voor de lange termijn in de hoop dat een coin een vaste plek krijgt in de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:40

Woohooo

Smilie, James Smilie

Toch ook wel bizar als je 124,178 bitcoins bezit 8)7
Zou dit gewoon het nieuwe belasting onderduiken zijn voor alle Messi's en Guus Hiddinks in de wereld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• imani
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-05-2019
Toch vind ik het ontzettend moeilijk te begrijpen wie/wat/hoe ervoor zorgt dat STRAT zo een gigantische daling kan maken in zon korte tijd.

Ik weet dat de stijging van STRAT in begin Juni extravagant was en op dit moment alles in een algehele downtrend zit, maar stratis is toch wel de grootste daler van alle altcoins nu. Laatste dagen was STRAT alleen maar positief in het nieuws en het lijkt alleen maar een averechts effect op de prijs te hebben...

Wat is het nou specifiek dat deze enorme prijsdalingen veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Woohooo schreef op maandag 10 juli 2017 @ 16:37:
Toch ook wel bizar als je 124,178 bitcoins bezit 8)7
Zou dit gewoon het nieuwe belasting onderduiken zijn voor alle Messi's en Guus Hiddinks in de wereld?
En dat is ook maar 1 adres. De wallet van deze persoon kan prima 100 adressen hebben met een flinke balans per adres.
imani schreef op maandag 10 juli 2017 @ 16:46:
Veel mensen willen van hun coins af. Er zijn natuurlijk genoeg mensen die kopen want anders kon je ook niets verkopen. Alleen de prijs word steeds lager.

Verder zie je nu overal rood hoor, niet alleen bij Stratis: https://coinmarketcap.com/all/views/all/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
Voor diegene die de april /begin mei stijging hebben gemist is straks weer een kans. Alleen BTC, de enige echte is niet echt veel gezakt.

Ik kan iedereen aanraden om minstens 50% van je portfolio BTC op te nemen, anders vaker fiat gaan.

Voor mij even geen ICO's totdat de trend weer stijging is.

Voor degene die vanaf juni zijn begonnen:
Stratis: eind april: 0.73 USD, zoveel is er gestegen. Mensen nemen nu gewoon winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:24
Toch vind ik het ontzettend moeilijk te begrijpen wie/wat/hoe ervoor zorgt dat STRAT zo een gigantische daling kan maken in zon korte tijd.

Ik weet dat de stijging van STRAT in begin Juni extravagant was en op dit moment alles in een algehele downtrend zit, maar stratis is toch wel de grootste daler van alle altcoins nu. Laatste dagen was STRAT alleen maar positief in het nieuws en het lijkt alleen maar een averechts effect op de prijs te hebben...

Lees dit topic en je ziet heel veel mensen zeggen dat ze veel ervaring op hebben gedaan in drie maanden. Dat kan natuurlijk zo zijn, maar het zijn allemaal jonge spelers die weinig ervaring hebben. Ter vergelijking: voordat je op een functie van redelijk niveau zelfstandig functioneert, ben je ook gauw een half jaar verder. Na drie maanden kan je indicaties hebben, echter geen conclusies trekken.

Als je dit doortrekt naar de exchanges, waar enorm veel mensen bij zijn gekomen i.v.m. de hype, kan je de koersstijgingen verklaren van afgelopen +/- twee maanden. Mensen die er weinig de diepte in duiken, maar op aanraden van hun neef de ene coin X kopen.

Nu de prijs wat daalt, schieten deze mensen gelijk in de stress. Aanname hierbij is natuurlijk dat het geen beleggers zijn en vanuit emotie gaan handelen. Ze verkopen hun aandeel en voila, de prijs zakt. Uiteindelijk zijn er meerdere redenen dat de koersen dalen (vakanties, 1 augustus etc.), maar ik denk dat het voorgenoemde jonge beleggers een substantieel aandeel bevat.

Nu een vraagje van mijn kant.
Heeft iemand toevallig ervaring met Goldreserve (XGR)? Ontzettend interessant om een coin te koppelen aan goud, zeker gezien de ontwikkelingen van de developer (maar één persoon) lijkt het mij een coin die interessant is om te volgen. Om te investeren? Geen idee, hoewel het idee uniek is, loopt de coin al aardig wat jaar mee en heeft het altijd low-key op de achtergrond gedraaid.

[ Voor 6% gewijzigd door Orangelights23 op 10-07-2017 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
Orangelights23 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 16:54:
[...]

Nu een vraagje van mijn kant.
Heeft iemand toevallig ervaring met Goldreserve (XGR)? Ontzettend interessant om een coin te koppelen aan goud, zeker gezien de ontwikkelingen van de developer (maar één persoon) lijkt het mij een coin die interessant is om te volgen. Om te investeren? Geen idee, hoewel het idee uniek is, loopt de coin al aardig wat jaar mee en heeft het altijd low-key op de achtergrond gedraaid.
Wat is het verschil met de onegram? Details ken ik niet (XGR).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:40

Woohooo

Smilie, James Smilie

Waarschijnlijk zal de downtrend nog wel even aanhouden.
1 aug is nog onzeker, onzekerheid = panic = verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:56
Een laatste reminder, vanavond tussen 20:00 en 21:00 is er een Ask Me Anything georganiseerd in het Slack Channel https://coin-talk-team.slack.com waavan de invite URL te vinden is in de topic reply warning.

CEO en de Head of Operations van Litebit schuiven aan. Vragen over bijv. het runnen van een online crypto exchange en het kopen van Crypto via hun site kunnen aan hun gericht worden.

Er is een apart slack channel voor aangemaakt. Dit heet: #litebit-ama je moet dus zelf even het kanaal enteren.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Ik hou lekker vol met hodlen. Als ik nu uitstap heb ik daadwerkelijk verlies. Of het nu een paar dagen duurt of twee maanden tot het weer op niveau komt... ik heb geen haast ;) Slaatje slaan door nu te cashen en op het dieptepunt opnieuw inkopen is ook niet aan mij besteed. Zie het alweer gebeuren dat ik te vroeg/laat instap of andere fouten maak.

Maar goed... ben dan wel iemand die een bescheide bedrag er in heeft zitten, dus wellicht wat makkelijk praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
True, maar als je je crypto 2 keer zo hoog hebt zijn staan als nu begint het ergens toch te jeuken.
15 ETH op ATH vs. nu is toch wel ff pijnlijk om te zien. Maar ik vertrouw erop dat de stijgende lijn wel weer gevonden wordt. Zit nog 1500 eu af van mijn initiële investering, kan er altijd nog uitstappen.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liberteh
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:46

Liberteh

All your base belong to me

loewie1984 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 17:18:
True, maar als je je crypto 2 keer zo hoog hebt zijn staan als nu begint het ergens toch te jeuken.
15 ETH op ATH vs. nu is toch wel ff pijnlijk om te zien. Maar ik vertrouw erop dat de stijgende lijn wel weer gevonden wordt. Zit nog 1500 eu af van mijn initiële investering, kan er altijd nog uitstappen.
Het is compleet je eigen schuld als je iets op de ATH koopt. Dat is een domme beslissing geweest als je dagelijks naar de charts kijkt. Als je daarmee door wilt gaan (domme beslissingen) dan verkoop je het inderdaad met verlies. Kan geen enkele gerespecteerde munt opnoemen die onlangs zijn ATH niet gebroken heeft, al is het pas 4 jaar later (Litecoin)

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Blockfolio laat bij mij sinds de laatste update mijn holdings niet meer in Euro's zien, maar in Bitcoins, voor alles behalve de eerste entry per coin. Heeft iemand anders daar last van? Heeft iemand een oplossing gevonden?

Aan de ene kant heb ik niets raars gedaan, dus er zit duidelijk een bug ergens in de app. Aan de andere kant, als anderen hier last van zouden hebben, dan zou er toch inmiddels wel opnieuw een update zijn uitgekomen.

Wat ik zou willen proberen is alle data exporteren, app verwijderen en herinstalleren, en data weer importeren. Enige wat ontbreekt is de exporteer-optie.

[ Voor 3% gewijzigd door Sando op 10-07-2017 17:29 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loewie1984
Liberteh schreef op maandag 10 juli 2017 @ 17:24:
[...]

Het is compleet je eigen schuld als je iets op de ATH koopt. Dat is een domme beslissing geweest als je dagelijks naar de charts kijkt. Als je daarmee door wilt gaan (domme beslissingen) dan verkoop je het inderdaad met verlies. Kan geen enkele gerespecteerde munt opnoemen die onlangs zijn ATH niet gebroken heeft, al is het pas 4 jaar later (Litecoin)
Waar heb je het over, wie zegt dat ik ATH heb gekocht? 2k geïnvesteerd op top ATH was dat 6k, is nu 3.5k. Gewoon HODL en CTFO. Zeg alleen maar dat dat een maand geleden wat vrolijker erbij stond dan nu.

[ Voor 6% gewijzigd door loewie1984 op 10-07-2017 18:10 ]

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
Sando schreef op maandag 10 juli 2017 @ 17:28:
Blockfolio laat bij mij sinds de laatste update mijn holdings niet meer in Euro's zien, maar in Bitcoins, voor alles behalve de eerste entry per coin. Heeft iemand anders daar last van? Heeft iemand een oplossing gevonden?
Bij mij, als ik net onder "24hr change" druk verandert van % naar Euro (currency setting van mij staat op Euro). Ver.1.0.20.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Zhou schreef op maandag 10 juli 2017 @ 18:11:
[...]

Bij mij, als ik net onder "24hr change" druk verandert van % naar Euro (currency setting van mij staat op Euro). Ver.1.0.20.1
Ik bedoel bij een willekeurige coin, het tabje "holdings". Vroeger stond daar bij elke entry hoeveel euro het kostte, en het winst- of verliespercentage ten opzichte van de huidige koers.

Nu staat dat alleen nog bij de eerste (onderste) entry, en bij de rest staat alleen nog een totaal in Bitcoin.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/du2kio0.png

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Rannasha schreef op maandag 10 juli 2017 @ 15:51:
[...]

Dergelijke transacties doe je in combinatie met een escrow-dienst. Dit is een tussenpersoon die als scheidsrechter optreedt en het geld kan vrijgeven aan een van beide partijen als die er zelf niet uitkomen. ls de klant niet wil betalen nadat Sarah het schilderij heeft voltooid, kan Sarah in dit geval contact opnemen met de escrow en deze bewijsstukken opsturen (bijvoorbeeld een foto van het voltooide werk en een track-and-trace code voor de verzending), waarna de escrow besluit wie het geld krijgt.

Dit kan in principe met fiat-valuta ook. Sterker nog, het gebeurt ook. Denk bijvoorbeeld aan een notaris die bij de overdracht van waardevolle objecten (onroerend goed, onder andere) als tussenpersoon op treedt.

In cryptocurrency-land kan het echter makkelijker / veiliger. Merk op dat met fiat-valuta, het geld op de rekening van de tussenpersoon staat en beide partijen niet alleen moeten vertrouwen dat de tussenpersoon onpartijdig is, maar ook dat deze er zelf niet met het geld vandoor gaat. Bijkomend nadeel is dat de escrow altijd moet handelen, ook in de 99% van de gevallen dat er geen probleem is. Omdat hij het geld ontvangt, moet hij actief bezig zijn om het door te sturen naar de beoogde ontvanger.

Met cryptocurrency (in ieder geval met alle van Bitcoin afgeleide crypto's) kun je dit implementeren met een 2-of-3 multisig adres. Er wordt een 2-of-3 multisig adres aangemaakt waarvan de klant, de verkoper en de escrow elk een sleutel hebben. Gaat alles goed tussen klant en verkoper dan ondertekenen ze beiden de transactie die het geld verder stuurt en hoeft de escrow helemaal niets te doen. Dit scheelt een boel tijd (en kosten), want escow-personen kunnen veel meer klanten helpen als ze in de meeste gevallen niets hoeven te doen.

Komen de klant en verkoper er samen niet uit, dan kan de escrow zijn sleutel gebruiken om transacties te ondertekenen die het geld naar een adres gekozen door de klant sturen, of naar een adres gekozen door de verkoper. De escrow kan zelf nooit het geld toeeingenen, want hij heeft slechts 1 van de benodigde 2 sleutels.

2-of-3 multisig (en varianten daarop) is een systeem dat al lang bestaat en uitgebreid getest is. Het kan gecombineerd worden met nieuwe geavanceerde transactie-types om zo nog meer logica in transacties in te bouwen.
Zit jij al op steemit? Kun je steem verdienen met je goede posts ;)

Wederom mooi uitleg, maar toch rijzen er weer vragen bij mij op. Blockchain wordt geprofileerd als iets dat er voor zorgt dat een derde partij niet meer nodig is. Natuurlijk is dat niet bij elke 'transactie' het geval, zo ook in bovenstaande voorbeeld.

Het voordeel in dit geval is dus vooral dat de derde partij gedeeltelijk buitenspel gezet wordt. Komen koper en verkoper zonder gezeur overeen, is de derde partij niet fysiek nodig. De transactie blijft dus in theorie wel via de derde partij verlopen, maar hoeft niet altijd iets uit te voeren. Bij onheil kan er dus terug gevallen worden op de derde onafhankelijke partij om de transactie alsnog eerlijk te laten verlopen.

Dit heeft dus vooral als voordeel dat er kostenreductie optreedt bij de derde partij voor degenen die van die derde partij gebruik maken? Een notaris kan bijvoorbeeld veel efficiënter werken, wat jij ook al aangeeft, hij kan meer transacties doen ofwel efficiënter werken. Begrijp ik dit goed?

Kan leuk worden in de huizenmarkt inderdaad. Voor een consument zijn de kosten van notaris/kadaster vaak toch wel een greep uit de portemonnee, zeker aangezien de maximale hypotheekfinanciering van een woning naar 100% gaat volgend jaar. Voor de kosten koper moet de koper dus eigenlijk geld meenemen, maar wie weet gaan die kosten wel dalen dankzij de blockchain :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MartyMcFly1955
  • Laatst online: 05-08-2017
Zag deze quote vandaag voorbij komen op twitter van een bekend bankier/investeerder, Baron Rothschild
"Buy when there's blood in the streets, even if the blood is your own."

Kon het niet laten om toch eea in te slaan. Verstandig? Is de bodem in zicht, mss niet. Maar een marketcap die een maand geleden 116 miljard was en nu 88 miljard, komen vanzelf weer boven de 100 miljard uit. Dit risico durf ik wel te nemen. Overigens niet in shitcoins, maar wel in projecten met toekomst-waarde.

[ Voor 7% gewijzigd door MartyMcFly1955 op 10-07-2017 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:20

Soul__assasin

de Belbelg

ook aan het bijkopen nu, zit nu nog steeds in Antshares en siacoin... ik probeer niet te veel te kijken momenteel naar de koersen, die zijn namelijk pijnlijk voor de ogen

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
MartyMcFly1955 schreef op maandag 10 juli 2017 @ 19:47:
Zag deze quote vandaag voorbij komen op twitter van een bekend bankier/investeerder, Baron Rothschild
"Buy when there's blood in the streets, even if the blood is your own."

Kon het niet laten om toch eea in te slaan. Verstandig? Is de bodem in zicht, mss niet. Maar een marketcap die een maand geleden 116 miljard was en nu 88 miljard, komen vanzelf weer boven de 100 miljard uit. Dit risico durf ik wel te nemen. Overigens niet in shitcoins, maar wel in projecten met toekomst-waarde.
In welke projecten / coins zie je toekomst waarde dan?
Het zal hoe dan ook wel weer stijgen verwacht ik ook, vraag me alleen af hoe lang het nog zal dalen. Wanneer is de bodem in zicht..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Musta schreef op maandag 10 juli 2017 @ 19:57:
[...]
vraag me alleen af hoe lang het nog zal dalen. Wanneer is de bodem in zicht..
Tot het BTC fork verhaal over is kan je een onstabiele markt verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Redelijk feitelijk: De alts worden massaal verlaten. De Bitcoin daalt licht.
Theorie: Als de uitstroom van altverlaters voorbij is gaat bitcoin harder zakken omdat de vraag naar bitcoin (van uit alts) afneemt.

Zit hier waarheid in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 20:03
Saturnus schreef op maandag 10 juli 2017 @ 21:13:
Redelijk feitelijk: De alts worden massaal verlaten. De Bitcoin daalt licht.
Theorie: Als de uitstroom van altverlaters voorbij is gaat bitcoin harder zakken omdat de vraag naar bitcoin (van uit alts) afneemt.

Zit hier waarheid in?
Nou ik denk het niet. Als we de markt konden voorspellen was ik nu al miljonair. Het klinkt als een logische verklaring, maar of het waarheid is zien we straks. Klinkt een beetje flauw, maar zo zit het wel naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ook niet vergeten moet worden is dat crypto in zijn algemeen een belachelijk harde groei heeft doorgemaakt dit jaar. Tijdens de jaarwisseling was ETH minder dan 10 dollar waard.

Ik vind het niet gek als we de komende tijd een behoorlijke correctie omlaag kunnen verwachten. Crypto heeft zeker bestaansrecht maar zo hard als het de laatste maanden gestegen is... Ik verwacht dat het minstens zo hard weer omlaag kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
Dat denk ik ook niet.

Iemand die begint koopt liever de alts dan BTC (vanwege de "hoge" prijs). Daarom zakt o.a. de alts harder omdat een beginner met een korte termijn geld begint te verliezen. De buurjongen zei toch....

Het flippen is nu wel even over. Was even kort op 83%!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Die paniekreactie werkt twee kanten op. Je hoort de hele tijd de berichten over 1 augustus (waarbij ik een leek ben op dit gebied, maar zo het vermoeden heb dat het allemaal een storm in een glas water is), geeft angst: dus verkopen. Dat roept weer reacties op, want mensen schrikken dat de koers een klap krijgt. Al het geld gaat weer uit crypto (zie total market cap). De vraag is of al die mensen nou zo'n verliezen hebben geleden dat ze het hele crypto-gebeuren voor gezien houden. Ik denk van niet, het is ook wel een verslavend spelletje. Zeker als 1 augustus weinig impact bleek te hebben (los van koers). Straks heb je dus een dieptepunt en gaat het weer omhoog. Dan is het weer een heel ander sentiment, ook paniek, maar dan (weer) bang om de boot te missen. De mensen die nu laag inkopen doen dan goede zaken. Tussentijds zullen er best telkens kleine correcties plaatsvinden van mensen die willen cashen, maar ik denk dat de grote som met geld wel weer in crypto gestoken gaat worden en vasthouden daarom een beter idee is dan verkopen. Ik heb ook flink toe moeten geven vandaag (zit in Stratis), maar zolang ik niks verkoop is het geen verlies.

[ Voor 9% gewijzigd door Tom op 10-07-2017 22:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is toch het mooiste voor een trader dat kan gebeuren. Het liefst helemaal terug naar het nulpunt. De koersen van begin dit jaar of eind vorig jaar. Een waanzinnige crash rondom 1 augustus. Misschien tijdelijk wat verliezen hier en daar. Maar diegene (red. ook ik) die zijn ingestapt sinds 2014 - 2016 en al een deel winst (investerig terug) hebben gepakt eind mei, hebben niets te klagen.
Een flinke crash geeft tenminste duidelijkheid, je weet waar je aan toe bent, en als het vanaf daar weer langzaam omhoog gaat, weet je in ieder geval wat het eind resultaat zou kunnen zijn. Namelijk opnieuw richting de ATH. En of dit nu snel of langzaam gaat, dat maakt niet uit. Maar de winsten die je kan pakken na een flinke crash zijn waarschijnlijk vele malen groter dan investeringen in de bestaande aandelen, beleggingsfondsen, spaarrentes etc. etc.

Dit is het moment waarop ik als crypto trader die al een aantal jaren meedoet, sinds mei op zat te hopen.
Recht naar beneden, tot vlak onder het niveau van de bear trap van eind maart 2017.

Crash Science and trade emotions from bull trap after new paradigm.
Blow-off Phase = Panic sell. Fear. Capitulation. Despair.

En dan pakken wat je pakken kan. Iedereen die heeft gekocht op ATH. Neem je verlies hoog in de curve van de panic sell. Faciliteer hiermee een hardere crash. En herstel je verlies met de winst die je kan pakken na de despair fase. En dan holden en nooit meer dezelfde fout maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFox1980
  • Laatst online: 10-12-2018
Hoog in de curve van de panic sell is al wel geweest schat ik. Ik ga niets meer verkopen in ieder geval, dan had ik dat veel eerder moeten doen. Kan me er ook totaal niet druk om maken, zie hier nog steeds veel toekomst in, en heb ook al veel winst gemaakt. Nu even niet....
Ga straks nog even wat bijkopen.... Ik denk Sorj aangezien ik Sia al heb.

Ook even gekeken naar Aventus en Blocktix. Ik vind de eerste er toch wat professioneler uitzien. Niet dat dat alles zegt, maar ik wilde Aventus toch al gaan doen dus daar blijf ik bij.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Misschien OfTopic? Alhoewel _/-\o_

https://twitter.com/JimBTC/status/884472411432914944

ps, geleend via Reddit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
IOTA doet het wel heel erg slecht vergeleken met de rest. Zit nu op 1/3 van toen ik ingekocht had :'(

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Ik kan niet geloven wat ik net meegemaakt heb *O* *O* *O* *O*

Weet niet of de persoon een typ fout gemaakt heeft of wat, maar euhh:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8KuLb7HS0HgrCG63weTB0umZ/full.png

Even 7 ETH omgezet naar 55 ETH, mijn jaar kan niet meer stuk :o

WTFFF.. nu geloof ik het zelf niet meer
Gegarandeerd denkt iedereen dat ik dit nu met inspect element ofzo heb aangepast.. idc
ik denk dat ik vanacht maar moeilijk ga slapen met al die adrenaline :X
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hoJf8xAuuYM3EkjMzYxfvFTw/full.png

[ Voor 33% gewijzigd door SmokingCrop op 11-07-2017 00:14 ]

Pagina: 1 ... 29 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin (en overige cryptocurrencies) topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
  • Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
  • Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
~[font=,16]Posts die hieraan voldoen worden vanaf nu zonder pardon en zonder notificatie verwijderd, sancties volgen bij herhaling.~[/]

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).