[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 111 Laatste
Acties:
  • 940.743 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed om te lezen dat er hier ook investeerders zijn in Wagerr. Ik zelf heb ook een buidel met WGR.

Maar wat ik me de laatste tijd afvraag is hoe de prijs van wgr voor de "gokker" gelijk kan blijven?
Wagerr heeft een deflational economic system, verbranden van coins o.i.d., maar de prijs zal afhankelijk zijn van vraag en aanbod natuurlijk.
Voor een groot event (WK) zal er een grote vraag naar WGR zijn. Prijs zal dan stijgen. Maar na het event zal de vraag laag zijn. Prijs zakt.

Betekend dit voor de gokker dat zijn winst lager kan zijn als hij besluit ná het event zijn wagerr om te zetten naar BTC of Euro's?

Iemand hier een idee over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 09:12
Mirved schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 16:02:
[...]

Ik zie echt niks in ANS. Waarom speculeren op iets Chinees als je beter kunt inzetten op iets wereldwijds.
Heb gehoord dat de Chinese muur binnenkort wordt afgebroken (en verplaatst naar Mexico ;) )

Ik zie zelf nog wel gebeuren dat kapitaal over ETH en ANS wordt verdeeld, wat een mooie groei nog zou laten zien. Wellicht geen USD 300, maar hopelijk wel 50-80 USD met kanttekening dat er minder ANS in omloop is dan ETH.

Tevens fijn dat Bittrex nu ook waarde in USD laat zien bij wallets _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Rookert25 op 04-07-2017 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

ybos schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 17:00:
Zojuist een beginnersfout gemaakt...
Stoploss op litecoin gezet omdat die de laatste dagen redelijk gestegen was. Alleen geen rekening gehouden met de spread, dus order werd meteen getriggerd... Lekker slim :X
Naja, wijze les, kost in ieder geval geen geld :)
Altijd nog beter dan bewust rond 33 verkopen om het vervolgens in je slaap naar ruim 46 te zien stijgen. Toch een paar €100 misgelopen door te gehaast beslissen. Naja, hopelijk de volgende keer meer geluk.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathadon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-05 22:00
Ik heb vandaag wat BAT gekocht, ik vond het namelijk een heel interessant artikel op de telegraaf: http://www.volkskrant.nl/tech/deze-dappere-browser-gaat-het-web-redden~a4503658/

Wat is jullie mening hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
Mathadon schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 19:28:
Ik heb vandaag wat BAT gekocht, ik vond het namelijk een heel interessant artikel op de telegraaf: http://www.volkskrant.nl/tech/deze-dappere-browser-gaat-het-web-redden~a4503658/

Op een goed moment gekocht in ieder geval, want hij staat laag. Het idee/doel is natuurlijk top: zonder advertisement weer kunnen browsen. De initiatiefnemer is ook geen idioot en zeker niet onbekend in de scene van browsers, het is de oprichter van Mozilla Firefox. Daarnaast lees ik zo nu en dan geruchten dat Google ingestapt zou zijn of geïnteresseerd is daar in.

On the other side, ik vraag me af hoe ze de gevestigde orde willen gaan disrupten. Het zal over een hele lange periode moeten gebeuren denk ik. De advertentiemarkt op internet is zo groot met veel machtige clubs..

Desalniettemin zou ik zelf graag wat BAT betalen om weer chill te kunnen browsen zonder reclame. Ik denk dat ik er ook zelf wat geld in ga steken, misschien een paar honderd euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
Wie heeft hier ook meegedaan aan Priority Pass ICO Rialto.AI?

RIALTO.AI is a team of data scientists, trading economists and signal processing experts, designing proprietary algorithms for arbitrage and market making. By providing liquidity and matching orders, we are increasing market efficiency and connecting crypto markets, while earning a fraction on every transaction.

We are on a mission to become the largest market maker in the growing multi-billion landscape of cryptocurrencies, digital assets, and blockchain transactions.

Op 15 juli begint de gewone ICO (dus zonder de 10% bonus).

GoodWe 3360Wp Zuid 35° | APS YC600 2x320W West | @fracverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterrobo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-09 11:58
Zhou schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 19:48:
Wie heeft hier ook meegedaan aan Priority Pass ICO Rialto.AI?

RIALTO.AI is a team of data scientists, trading economists and signal processing experts, designing proprietary algorithms for arbitrage and market making. By providing liquidity and matching orders, we are increasing market efficiency and connecting crypto markets, while earning a fraction on every transaction.

We are on a mission to become the largest market maker in the growing multi-billion landscape of cryptocurrencies, digital assets, and blockchain transactions.

Op 15 juli begint de gewone ICO (dus zonder de 10% bonus).
Ik heb meegedaan! Dit ziet er veelbelovend uit! Deze ga ik lekker holden tot de volgende eeuw ;)
De crowdsale gaat toch niet door? Omdat ze al de benodigde 10 miljoen hebben gehaald (hard cap)???

[ Voor 5% gewijzigd door masterrobo op 04-07-2017 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFox1980
  • Laatst online: 10-12-2018
Mathadon schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 19:28:

Telegraag of Volkskrant? ;)

Ik heb ze al een tijdje. Ik vind het een interessant project, waarbij ik wel een beetje twijfel heb of het tegen de grote jongens op kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amarog
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-08 17:08
Vlug een trading vraag over Kraken. Ik heb me wat ingelezen over de "leverage functie".
Vlug even dubbel checken met jullie of ik het goed heb want de uitleg is soms niet zo voor de hand liggend.

Als ik bijvoorbeeld 0.5 Ether wil verkopen 5% boven de huidige marktprijs met een leverage van 2:1 wil dat dan zeggen dat indien ik de 0.5 Ether kan verkopen 5% boven de marktprijs ik eigenlijk 10% krijg?

Vlug even een order aangemaakt om als voorbeeld te geven:
Order sell 0.5 ETHEUR @ limit 246.79315 with 2:1 leverage.

Lijkt me iets te gemakkelijk om geld te verdienen zo? Of heb ik het mis op in mijn beredenering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenavond Allen,

Overal op het web kom ik ATB coin tegen. Het lijkt me een grote groep die er achter zit die aardig wat investeren in marketing. Iemand die hier ook in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Amarog schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 20:17:
Vlug een trading vraag over Kraken. Ik heb me wat ingelezen over de "leverage functie".
Vlug even dubbel checken met jullie of ik het goed heb want de uitleg is soms niet zo voor de hand liggend.

Als ik bijvoorbeeld 0.5 Ether wil verkopen 5% boven de huidige marktprijs met een leverage van 2:1 wil dat dan zeggen dat indien ik de 0.5 Ether kan verkopen 5% boven de marktprijs ik eigenlijk 10% krijg?

Vlug even een order aangemaakt om als voorbeeld te geven:
Order sell 0.5 ETHEUR @ limit 246.79315 with 2:1 leverage.

Lijkt me iets te gemakkelijk om geld te verdienen zo? Of heb ik het mis op in mijn beredenering?
Dat staat gewoon in de TS uitgelegd.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amarog
Ethirty schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 20:21:
[...]

Dat staat gewoon in de TS uitgelegd.
Zoals ik reeds zei, het is dubbel checken wat ik doe, ik vind die uitleg in de TS alsook de uitleg op Kraken zelf niet zo vanzelfsprekend voor een leek. En de trade die ik voorstel staat overigens niet in de TS.

Met een voorbeeld waar ik zelf wat aan heb tracht ik dit te verstaan. Een antwoord of m'n redenering klopt of niet zou ten zeerste worden gewaardeerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beepee
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-10-2022
Amarog schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 20:27:
[...]

Zoals ik reeds zei, het is dubbel checken wat ik doe, ik vind die uitleg in de TS alsook de uitleg op Kraken zelf niet zo vanzelfsprekend voor een leek. En de trade die ik voorstel staat overigens niet in de TS.

Met een voorbeeld waar ik zelf wat aan heb tracht ik dit te verstaan. Een antwoord of m'n redenering klopt of niet zou ten zeerste worden gewaardeerd.
Je bent een leek maar wilt "vlug vlug vlug" margin traden? Lees je dan gewoon eerst even rustig in. Het antwoord wat je zoekt staat op genoeg plekken beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amarog
beepee schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 20:30:
[...]

Je bent een leek maar wilt "vlug vlug vlug" margin traden? Lees je dan gewoon eerst even rustig in. Het antwoord wat je zoekt staat op genoeg plekken beschreven.
vlug vlug, niet precies. Ik loop nu toch al een maandje manueel te traden. Heb m'n stack kunnen verdubbelen in deze maand. Deze week LeonArdo wat laten pingpongen, haal ik ook een klein rendement uit.

Ik ben iemand die rap iets verstaat als ik een voorbeeld heb waar ik zelf iets mee ben. Ik heb uit hetgeen ik heb gelezen bovenstaande voorbeeld gehaald.

Het ENIGSTE wat ik vraag is mijn redenering correct ja of neen. Ik vraag GEEN uitleg over leverage persé, ik vraag GEEN uitleg over margin trading. Nogmaal, ik vraag gewoon ben ik JUIST of FOUT in mijn redenering.

Ik zie niet in waarom jullie hier liever zeggen lees de TS of lees eerst nog wat verder voor je een trade maakt. Hoe kan ik in godsnaam weten of m'n redenering dan klopt of niet? Door eerst geld te verliezen als ik het mis op heb zodat jullie dan stiekem kunnen grinniken?

Blijkbaar is deze topic alleen maar voor de Elite gebruikers. De rest wordt hier gewoon afgeschoten. En ja, ik lees deze en de vorige topics al héél lang mee.

Nuja, we hebben de boodschap begrepen! ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
masterrobo schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 20:08:
[...]

Ik heb meegedaan! Dit ziet er veelbelovend uit! Deze ga ik lekker holden tot de volgende eeuw ;)
De crowdsale gaat toch niet door? Omdat ze al de benodigde 10 miljoen hebben gehaald (hard cap)???
Je hebt gelijk, 10 miljoen is binnen voor de 100 miljoen tokens. Voor iemand die interesse heeft in arbitrage, in hun whitepaper staat het uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
Margin traden zou ik als beginner niet aan beginnen. Er is genoeg volatiliteit in de cryptomunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 13:29

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

...
Volgens mij wel, alleen moet je wel eerst de positie openen; dwz de 0.5 ETH met 2:1 leverage "kopen" (je leent er dus 0.5 ETH bij). Op deze manier loop je naast de kans je winst te verdubbelen ook het risico je verlies te verdubbelen.

Net als bovenstaande tweakers begin ik er ook niet aan; veel te risicovol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:14
Verwijderd schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 20:17:
Goedenavond Allen,

Overal op het web kom ik ATB coin tegen. Het lijkt me een grote groep die er achter zit die aardig wat investeren in marketing. Iemand die hier ook in zit?
Heb de site bekeken en zie weinig speciaals waarvan ik denk: wow.
Check ook de eerste reacties op bitcointalk: https://bitcointalk.org/index.php?topic=1959553.0
Allemaal mensen met wel 1 hele post in hun geschiedenis, en ze schrijven:
- Shocked it will be a revolution!!!!
- I was always curious about ATB coin and started gathering information on it, afterwards decided to try. ATB Coin Network appeals to me by instant payments and low costs. I do not worry about privacy and security of my transactions.
- New crypto currency is always very good news. Especially on such attractive terms. In our time, the bulk of people use crypto currency.
I think that this kind of crypto currency will soon become popular. And perhaps it will take the leading place among all the Crypto-currency.
At the moment, the most favorable conditions here. I will test.
- New cryptocurrency is potencially new bitcoin. ATB Coin has all chances to develop and grow at scale. Maybe we are witnessing born of a new giant and the most lucky will earn millions USD with ATB Coin like this was with bitcoin.
- Hmm, quite interesting information... but could this new currency provide a competition to another widespread cryptocurrencies? Listed advantages are completely not bad, so I guess yes. Especially taking into account that ATB Coin provides innovative technologies concerning stability of payments, transperent system and full users security. For me as for regular user these features are attractive.
- Interesting.....
New crypto currency is a new opportunity. The currency is constantly developing,
there is a chance that the price will "jump", and the one who bought it in time will get a good profit There are a lot of different crypto-currencies now, the main thing is to choose a reliable one with good potential. I think in the future this currency will show itself .

:X 8)7
Zhou schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 20:37:
[...]

Je hebt gelijk, 10 miljoen is binnen voor de 100 miljoen tokens. Voor iemand die interesse heeft in arbitrage, in hun whitepaper staat het uitgelegd.
Jammer, ziet er inderdaad veelbelovend uit :)

[ Voor 90% gewijzigd door marteltor op 04-07-2017 21:07 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Amarog schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 20:37:
[...]

Het ENIGSTE wat ik vraag is mijn redenering correct ja of neen. Ik vraag GEEN uitleg over leverage persé, ik vraag GEEN uitleg over margin trading. Nogmaal, ik vraag gewoon ben ik JUIST of FOUT in mijn redenering.
Nou nou, gelijk met gestrekt been erin.

Maar goed, je beredenering is fout. Met je 2:1 leverage koop en verkoop je niet 0,5 maar 1 ETH, met 0,5 als onderpand. Dus je winst (of verlies!) is een veelvoud.

Maar als je dat niet kan afleiden uit de duidelijke uitleg in de TS, dan wil ik je aanraden er nog eens goed over na te denken.

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 20:17:
Goedenavond Allen,

Er is zo te zien weinig interesse (vandaar de marketing). Het is nu de 4de week en maar een kwart gehaald van max. Ze mogen dan de nieuwste features hebben (Segwit, Lighting), maar ze hebben geen business model.

Ik zou het niet doen. Mensen kopen, kopen, kopen. 8)7 Waarschijnlijk als de trend tijdelijk omhoog gaat dat de koers meegaat.

Er komen nog zoveel ICO's aan, het is bijna een dagtaak om ze allemaal te bestuderen. Deze kan helpen om het te verzachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
OAX tokens is vandaag gesloten. Er waren meer dan 5100 kopers. Ik heb wat ETH voor ingewisseld, wie waren de andere 15 kopers? ;)

Het proces ging geheel vlekkeloos. Je stort BTC of ETH en je kreeg gelijk de tokens in je wallet. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://ip.bitcointalk.org/?u=http%3A%2F%2Fi.imgur.com%2FBAUKID6.png&t=578&c=KpXc9Ybe3uG6Lg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Zhou schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 21:55:
OAX tokens is vandaag gesloten. Er waren meer dan 5100 kopers. Ik heb wat ETH voor ingewisseld, wie waren de andere 15 kopers? ;)

Het proces ging geheel vlekkeloos. Je stort BTC of ETH en je kreeg gelijk de tokens in je wallet. _/-\o_

[afbeelding]
ok, even op tijd waarschuwen.. nee vandaag ingestapt bij Starta, met 120 tokens..

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 17:18
Tijd voor wat grafiek-astrologie!

Ik heb een half jaar aan OHLC-candles van 1 uur per stuk uit de GDAX API getrokken (BTC/EUR). Voor ieder interval van 1 uur heb ik het verschil tussen de Open en Close koers berekend. Vervolgens dit gegroepeerd en gemiddeld per uur van de dag, wat 24 waardes oplevert die de gemiddelde koersbeweging tussen uur X en uur X+1 op een dag representeren.

Omdat de koers in het afgelopen half jaar fors gestegen is, is het niet verwonderlijk dat deze waardes positief zijn. Om die reden heb ik een tweede dataset gemaakt waarin de uur-waardes worden gecorrigeerd met de gemiddelde koersbeweging per uur over de hele dataset van 6 maanden.

Zie hier de plot van de cumulatieve koersbeweging gedurende een gemiddelde dag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pzS63UMyLDaHr29tbviakOwm/full.png

De gele lijn vertegenwoordigt de ongecorrigeerde waardes, deze lijn laat een stijging zjen (prijs eind van de dag > prijs begin van de dag) vanwege de globale stijging die we de afgelopen maanden hebben gehad. Interessanter is de gecorrigeerde lijn, de groene. Hier eindigt de dag waar deze begon, op +0%.

Als er geen "dag/nacht-ritme" of andersoortig patroon met een periodiciteit van 24 uur zou zijn, dan zou de groene curve vrij dicht tegen de horizontale as aanzitten. Een random-walk-met-drift simulatie met voldoende data-punten komt hier vanzelf op uit. Dit blijk echter niet zo te zijn. Tussen het eind van de avond en het eind van de ochtend stijgt de koers ruim 0.4% (na correctie) om in de middag en het begin van de avond weer terug te zakken.

Gezien de omvang van de dataset (180 dagen), is het redelijk om te concluderen dat dit geen willekeurige fluctuaties als oorzaak heeft. De vraag is echter of dit patroon op de zeer lange termijn ook stand houdt of dat het een tijdelijk verschijnsel is dat na verloop van tijd zal vervagen.

Further research is required :)

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• san.okk
  • Niet online
Rannasha schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 22:11:
off-topic: Tijd voor een koud biertje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• telenut
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-09 22:52
Dus als je elke dag verkoopt om 11 uur, en koopt om 21 uur, dan maakte je gemiddeld 0,4 procent winst + de globale stijging. Mij lijkt het toch dat de schommelingen in de koersen meer winst mogelijk maken, en het niet echt de moeite is om hier iets mee te automatiseren :p
Zou boeiender kunnen zijn op echte beurzen wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
telenut schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 22:24:
Dus als je elke dag verkoopt om 11 uur, en koopt om 21 uur, dan maakte je gemiddeld 0,4 procent winst + de globale stijging. Mij lijkt het toch dat de schommelingen in de koersen meer winst mogelijk maken, en het niet echt de moeite is om hier iets mee te automatiseren :p
Echte beurzen zijn niet 24 uur per dag open, dat maakt de dynamiek een stuk anders.

Automatiseren lijkt mij juist wel de moeite waard, mocht het patroon daadwerkelijk stand houden. Nee, je pakt er geen snelle verdubbelingen mee, maar een dergelijke strategie kan worden toegepast ongeacht het koersverloop.

In jouw voorbeeld is je winst nog steeds gevoelig voor de globale koersontwikkeling. Het is beter om dit af te dekken. Dit kun je doen door op het dal in de grafiek (~23:00) een long-positie te openen en deze op de piek niet alleen te sluiten, maar om te zetten in een short-positie.

Zo heb je tijdens de stijging +1 BTC en tijdens de daling -1 BTC. In een verder horizontaal bewegende markt zou je tijdens de stijging 0.4% pakken (min handelskosten, maar die zijn 0 met maker-orders op GDAX) op je long en tijdens de daling pak je eenzelfde percentage op je short. Heeft de koers een netto-richting (naar boven of beneden), dan win je meer op 1 van de 2 posities en win je minder / verlies je op de andere. Deze twee effecten vallen tegen elkaar weg en je houdt enkel de opbrengst van het "dag/nacht-ritme" over.

Maar goed, hier zit de aanname in dat dit patroon zich in de toekomst voort zal zetten. Ik wil op dit moment nog geen definitieve uitspraken doen hierover, eerst nog meer data doorspitten. Tevens ben ik nog bezig om wat meer functies van de GDAX API te implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:06
telenut schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 22:24:
Alleen zo jammer dat de fees dat al snel teniet doen en je flink wat goede trades moet hebben gedaan om een klap op te vangen.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• telenut
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-09 22:52
Als je dan toch met cijfertjes bezig bent... sommige koersen zijn zeer gelijkaardig. Maar zijn die tot op de minuut gelijk... Als bitcoin plots 3% zakt in 1 minuut. Doen de andere munten dit dan in dezelfde minuut, of enkele minuten later? Als daar een zekere constante in zit, valt er wel iets mee te besparen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:46
[...]
Interessant! Twee vragen: wat is de tijdzone van deze grafiek en hoe ga je om met zomer- en wintertijd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
DaCoTa schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 00:01:
[...]

Interessant! Twee vragen: wat is de tijdzone van deze grafiek en hoe ga je om met zomer- en wintertijd?
De bron data uit de GDAX API gebruikt UTC. Voor mijn analyse heb ik het omgezet naar CET/CEST. Op de zomertijd-overgang is er dus geen entry voor 02:00-03:00, want dat uurtje is er in lokale tijd nooit geweest.

Afhankelijk van wat de precieze oorzaak is van het patroon, kan deze keuze voor tijdzone invloed hebben op de conclusies, want niet ieder land voert zomertijd op dezelfde dag in (en sommige landen gebruiken het helemaal niet). De vraag is dan ook welk land / regio het meeste invloed heeft op de koers.

Alles bij elkaar verwacht ik niet dat de keuze voor een tijdzone (en zomertijd-overgang) bijzonder veel invloed heeft op de algemene conclusie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:59

DirtyBird

Praktiserend denker

Ethirty schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 21:07:
[...]

Nou nou, gelijk met gestrekt been erin.

Maar goed, je beredenering is fout. Met je 2:1 leverage koop en verkoop je niet 0,5 maar 1 ETH, met 0,5 als onderpand. Dus je winst (of verlies!) is een veelvoud.

Maar als je dat niet kan afleiden uit de duidelijke uitleg in de TS, dan wil ik je aanraden er nog eens goed over na te denken.
Volgens mij klopt het niet wat je zegt. Leverage stelt je in staat om meer te lenen dan de waarde van je onderpand is. Als je onderpand 10 eth is en opent een leverage voor 0,5 verandert er niks. Pas als je meer dan 10 eth wilt lenen gaat leverage werken, tot die tijd is het alleen om aan te geven dat je geen spot trading wilt doen.

[ Voor 0% gewijzigd door DirtyBird op 05-07-2017 07:14 . Reden: Grammatica ]

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
Zhou schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 21:31:
[...]

Er komen nog zoveel ICO's aan, het is bijna een dagtaak om ze allemaal te bestuderen. Deze kan helpen om het te verzachten.
Het is inderdaad een dagtaak om ze stuk voor stuk te bekijken, dus ik ben benieuwd of je wat kunt vertellen over de Crypt Bytes Tech bron.

ICO's zijn het volgende waar ik in wil duiken. Punt is alleen dat ik nog geen goed overzicht heb op welke exchange(s) de coins worden uitgegeven, om zo voorafgaand te regelen dat ik toegang heb tot de beurs en in eventuele tiers kan stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Mirved schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 16:02:
[...]

Ik zie echt niks in ANS. Waarom speculeren op iets Chinees als je beter kunt inzetten op iets wereldwijds.
China gebruikt vaak liever eigen spullen/diensten/apps dan de “wereldwijd” geaccepteerde versies en er wonen nu eenmaal veel mensen in China, dus grote kans dat de waarde zal stijgen. Daarnaast denk ik dat het idee achter ANS best goed is en als/wanneer er meer Engelse documentatie komt, is er een redelijke kans dat het ook in de Westerse wereld gaat aanslaan; dus nog hogere prijs. Laatste punt; op dit moment is ANS vrij moeilijk te krijgen (de grote exchanges doen nog niet mee), als dat makkelijker wordt zal de prijs waarschijnlijk ook stijgen. Maar dit is uiteraard, zoals bij alle crypto, een gevoel/gok. :)

[ Voor 10% gewijzigd door OkkE op 05-07-2017 08:28 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
Maar dit is uiteraard, zoals bij alle crypto, een gevoel/gok. :)
Dat is het zeker. Maand mei & begin juni DGB. En nu ANS. Het is nu wachten op de volgende wonder coin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
Orangelights23 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 07:23:
[...]

Het is inderdaad een dagtaak om ze stuk voor stuk te bekijken, dus ik ben benieuwd of je wat kunt vertellen over de Crypt Bytes Tech bron.

ICO's zijn het volgende waar ik in wil duiken. Punt is alleen dat ik nog geen goed overzicht heb op welke exchange(s) de coins worden uitgegeven, om zo voorafgaand te regelen dat ik toegang heb tot de beurs en in eventuele tiers kan stijgen.
Crypt Bytes Tech is een mening van een persoon. Je hebt meerdere bronnen nodig om het te bevestigen zoals in Bitcointalk, enz.

Een nieuwe coin is vaak in gesprek met meedere exchanges dus tijdens een ICO wordt meestal geen/weinig namen genoemd omdat het proces nog gaande is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

DirtyBird schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 07:13:
[...]

Volgens mij klopt het niet wat je zegt. Leverage stelt je in staat om meer te lenen dan de waarde van je onderpand is. Als je onderpand 10 eth is en opent een leverage voor 0,5 verandert er niks. Pas als je meer dan 10 eth wilt lenen gaat leverage werken, tot die tijd is het alleen om aan te geven dat je geen spot trading wilt doen.
Dat zeg ik toch? 1 lenen met 0,5 als onderpand, dan is de leverage 2:1.

Je kan ook 5 lenen met 0,5 als onderpand, dan heb je een leverage van 10:1. Een leverage van 0,5:1 is een beetje raar.

Ik heb een half jaar aan OHLC-candles van 1 uur per stuk uit de GDAX API getrokken (BTC/EUR). Voor ieder interval van 1 uur heb ik het verschil tussen de Open en Close koers berekend. Vervolgens dit gegroepeerd en gemiddeld per uur van de dag, wat 24 waardes oplevert die de gemiddelde koersbeweging tussen uur X en uur X+1 op een dag representeren.

Omdat de koers in het afgelopen half jaar fors gestegen is, is het niet verwonderlijk dat deze waardes positief zijn. Om die reden heb ik een tweede dataset gemaakt waarin de uur-waardes worden gecorrigeerd met de gemiddelde koersbeweging per uur over de hele dataset van 6 maanden.

Zie hier de plot van de cumulatieve koersbeweging gedurende een gemiddelde dag:
[afbeelding]

De gele lijn vertegenwoordigt de ongecorrigeerde waardes, deze lijn laat een stijging zjen (prijs eind van de dag > prijs begin van de dag) vanwege de globale stijging die we de afgelopen maanden hebben gehad. Interessanter is de gecorrigeerde lijn, de groene. Hier eindigt de dag waar deze begon, op +0%.

Als er geen "dag/nacht-ritme" of andersoortig patroon met een periodiciteit van 24 uur zou zijn, dan zou de groene curve vrij dicht tegen de horizontale as aanzitten. Een random-walk-met-drift simulatie met voldoende data-punten komt hier vanzelf op uit. Dit blijk echter niet zo te zijn. Tussen het eind van de avond en het eind van de ochtend stijgt de koers ruim 0.4% (na correctie) om in de middag en het begin van de avond weer terug te zakken.

Gezien de omvang van de dataset (180 dagen), is het redelijk om te concluderen dat dit geen willekeurige fluctuaties als oorzaak heeft. De vraag is echter of dit patroon op de zeer lange termijn ook stand houdt of dat het een tijdelijk verschijnsel is dat na verloop van tijd zal vervagen.

Interessant. Je zou het kunnen afzetten tegen de activiteit op de markten van Azië, Europa en US. Wie leidt en wie volgt.

De dip op 15u matcht met 9u in NY, dus wanneer Wall Street op gang komt. Azië is de sterk stijgende lijn in de nacht/vroege ochtend (CEST+6).

Tot zover mijn snelle interpretatie. :P

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:06
DirtyBird schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 07:13:
[...]

Hoe kom je daar bij?
Als ik 0.5 ETH margin open met 10 ETH onderpand, dan betaal ik over die volledige 0.5 ETH periodieke kosten. Je hefboom(cq exposure) is zelfs groter als je long gaat want je bent nu ineens 10.5 ETH long.

Als ik 10 ETH heb en 4:1 margin volledig long ga dan ga ik dus in feite 50 ETH long 50/10 = 5:1 hefboom.
Ethirty schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 10:45:
Een leverage van 0,5:1 is een beetje raar.
Maar kan wel! Niet op je ene trade gezien, maar wel ten opzichte van je complete balans.

[ Voor 14% gewijzigd door LED-Maniak op 05-07-2017 11:05 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Het lijkt voor Kraken XBT/EUR niet zo fraait te zijn, maar misschien heb ik wat fout gedaan of is de dataset te kort (30 dagen). Thuis heb ik meer data, een paar maanden OHLC per minuut, ga ik ook wel mee goochelen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/h8UOSS8NWEMFzhj3ZM8YMISJ/full.png
y-as is absolute stijging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
DaCoTa schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:33:
[...]

Het lijkt voor Kraken XBT/EUR niet zo fraait te zijn, maar misschien heb ik wat fout gedaan of is de dataset te kort (30 dagen). Thuis heb ik meer data, een paar maanden OHLC per minuut, ga ik ook wel mee goochelen.
[afbeelding]
y-as is absolute stijging.
Dat is vreemd. Ik heb zelf ook Kraken-data gepolled (heb nu ~45 dagen aan OHLC data per uur) en het patroon lijkt best aardig op dat van Gdax.

edit: Klopt het dat je de data per uur hebt opgesomd en vervolgens van ieder uur de totale verandering hebt geplot? In dat geval kan het de vorm van de grafiek en de grootte van pieken verklaren. In mijn eerdere grafiek heb ik het gemiddelde genomen en in de plot de cumulatieve ontwikkeling gedurende een gemiddeld periode van 24 uur geplot. Dus wat bij mij op uur 8, bijvoorbeeld, staat is de som van de gemiddelde verandering van uur 0, uur 1, ..., uur 8.
edit2: En ik kijk alleen naar relatieve stijgingen. Dus (C - O) / O

[ Voor 30% gewijzigd door Rannasha op 05-07-2017 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassa21
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-12-2024
Rannasha schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 22:39:
[...]

Echte beurzen zijn niet 24 uur per dag open, dat maakt de dynamiek een stuk anders.

Automatiseren lijkt mij juist wel de moeite waard, mocht het patroon daadwerkelijk stand houden. Nee, je pakt er geen snelle verdubbelingen mee, maar een dergelijke strategie kan worden toegepast ongeacht het koersverloop.

In jouw voorbeeld is je winst nog steeds gevoelig voor de globale koersontwikkeling. Het is beter om dit af te dekken. Dit kun je doen door op het dal in de grafiek (~23:00) een long-positie te openen en deze op de piek niet alleen te sluiten, maar om te zetten in een short-positie.

Zo heb je tijdens de stijging +1 BTC en tijdens de daling -1 BTC. In een verder horizontaal bewegende markt zou je tijdens de stijging 0.4% pakken (min handelskosten, maar die zijn 0 met maker-orders op GDAX) op je long en tijdens de daling pak je eenzelfde percentage op je short. Heeft de koers een netto-richting (naar boven of beneden), dan win je meer op 1 van de 2 posities en win je minder / verlies je op de andere. Deze twee effecten vallen tegen elkaar weg en je houdt enkel de opbrengst van het "dag/nacht-ritme" over.

Maar goed, hier zit de aanname in dat dit patroon zich in de toekomst voort zal zetten. Ik wil op dit moment nog geen definitieve uitspraken doen hierover, eerst nog meer data doorspitten. Tevens ben ik nog bezig om wat meer functies van de GDAX API te implementeren.
Echter vergeet je 1 klein dingetje... En dat is dat jij werkt met traded prijzen, terwijl je IRL met Bid / ask prijzen werkt op het moment dat je wilt instappen/ uitstappen... Bij een BTC prijs van 2500 is 40 bps (0.4%) 10 USD... En een spread van 10 usd zie je vaak genoeg voorbij komen als je naar de echanges kijkt. Weg winst!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
basanca schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 12:30:
[...]

Echter vergeet je 1 klein dingetje... En dat is dat jij werkt met traded prijzen, terwijl je IRL met Bid / ask prijzen werkt op het moment dat je wilt instappen/ uitstappen... Bij een BTC prijs van 2500 is 40 bps (0.4%) 10 USD... En een spread van 10 usd zie je vaak genoeg voorbij komen als je naar de echanges kijkt. Weg winst!!
Dat is enkel als je als taker optreedt. Als je zelf de orders op de beste bid / ask prijs zet en anderen deze laat opeten, dan heb je hier geen last van (en je verdient dan ook nog eens de spread als extra winst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
beepee schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 16:47:
[...]

Heb je misschien je ogen dicht?
edit: laat maar..

[ Voor 18% gewijzigd door Mirved op 05-07-2017 13:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
OkkE schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 08:26:
[...]

China gebruikt vaak liever eigen spullen/diensten/apps dan de “wereldwijd” geaccepteerde versies en er wonen nu eenmaal veel mensen in China, dus grote kans dat de waarde zal stijgen. Daarnaast denk ik dat het idee achter ANS best goed is en als/wanneer er meer Engelse documentatie komt, is er een redelijke kans dat het ook in de Westerse wereld gaat aanslaan; dus nog hogere prijs. Laatste punt; op dit moment is ANS vrij moeilijk te krijgen (de grote exchanges doen nog niet mee), als dat makkelijker wordt zal de prijs waarschijnlijk ook stijgen. Maar dit is uiteraard, zoals bij alle crypto, een gevoel/gok. :)
Noem 1 chinese technologische dienst die in westerse landen is aangeslagen (geen goedkope productieverkoop).

Bekijk welke adoptie er op dit moment is van crpyto. Waarom zou dit in China meer zijn dan hier in het westen. Oftewel de groei die plaats vind zal enkel onder chinezen zijn en het aantal dat zich interesseert in crpyto is een klein percentage. Dan kan je beter een klein percentage pakken van de gehele wereldbevolking dan 1/7de van de wereldbevolking.

Daarnaast heb je kans zoals met alles in China dat dit door de chinese overheid sterk gecontroleerd gaat worden. Erg onwenselijk naar mijn mening.

Tevens stappen veel chinezen juist in Crypto om een manier te hebben om hun geld uit China te krijgen. Weg van de staatscontrole. Deze chinese munt is dus totaal niet waar deze chineze op zitten te wachten.

Als laatste wie kan met bronnen bewijzen hoeveel developers er nu werken aan ANS/NEO en hoeveel andere bedrijven/developers bezig zijn met ondersteuning voor ANS/NEO? Wat is de staat van dienst van de developers? Welke projecten hebben zij eerder aan gewerkt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 13:44
Klopt (zo makkelijk kan het ook ipv bitchen over "lees TS" etc.).

Ik trade op Kraken over het algemeen met leverage x5. Als je een order inschiet voor laten we zeggen 10 ETH @ 220, dan moet je € 440 op je account hebben staan. Voor het gemak hou ik dan even geen rekening met trading en margin fee's.

Je "leent" bij Kraken de volle € 2.200 met de € 440 in je account als onderpand. Zodra de koers meer dan 20% zakt wordt je positie automatisch door Kraken gesloten en ben je die € 440 kwijt. Meer dan dat kan je ook niet verliezen. Die € 2.200 is tegelijkertijd waar je rente over betaald.

Stijgt de koers naar bijv € 230 en je verkoopt, dan heb je 10x ETH x € 10 winst = € 100 verdient. Met een leverage x5 vervijfvoudig je je winsten dus, maar ook je verliezen. Of je dat risico wilt en kunt dragen moeten wij niet voor je bepalen, dan mag je lekker zelf doen :)

Ik vind trouwens zelf ook de uitleg op Kraken vaak wat summier, maar als je wat grip krijgt op handelen kom je er wel uit.

[ Voor 4% gewijzigd door eMiz0r op 05-07-2017 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassa21
Rannasha schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 12:58:
[...]

Dat is enkel als je als taker optreedt. Als je zelf de orders op de beste bid / ask prijs zet en anderen deze laat opeten, dan heb je hier geen last van (en je verdient dan ook nog eens de spread als extra winst).
Ja dat snap ik.... alleen je doet je backtest op 1 datapunt per trade (in dit geval de last price)...

Dus zeg, jij hebt een datapunt om 11.00 van 2500 en een om 23.00 van 2510. Dan zeg je...als ik om 11.00 koop en om 23.00 verkoop verdien ik 10 usd.... Nou dat klopt. Alleen misschien was om 11.00 de markt 2500 - 2510 en krijg jij je koop order op 2500 wel helemaal niet binnen en was de quotage om 23.00 nog steeds 2500 - 2510... en kun je niets verkopen... Dus in de theorie heb je 10 USD verdiend, IRL 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
basanca schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 13:50:
[...]

Ja dat snap ik.... alleen je doet je backtest op 1 datapunt per trade (in dit geval de last price)...

Dus zeg, jij hebt een datapunt om 11.00 van 2500 en een om 23.00 van 2510. Dan zeg je...als ik om 11.00 koop en om 23.00 verkoop verdien ik 10 usd.... Nou dat klopt. Alleen misschien was om 11.00 de markt 2500 - 2510 en krijg jij je koop order op 2500 wel helemaal niet binnen en was de quotage om 23.00 nog steeds 2500 - 2510... en kun je niets verkopen... Dus in de theorie heb je 10 USD verdiend, IRL 0
Als je het per datapunt bekijkt, dan klopt dit, maar ik middel over een groot aantal datapunten. Daarvan kun je verwachten dat de laatste prijs de helft van de tijd de beste bid was en de helft van de tijd de beste ask. Het gemiddelde dat je vindt is dus naar verwachting gelijk aan het gemiddelde van de mid-market prijs. Als je vervolgens met maker-orders je posities opent en sluit, dan zul je dus gemiddeld een beter resultaat krijgen dan de analyse impliceert (mits het patroon stand houdt uiteraard). Maar er zullen dagen zijn dat het inderdaad niet goed werkt.

Daarnaast moet er nagedacht worden wat je doet als je order niet gevuld kan worden. Hoe vaak herpositioneer je de order en hoe lang blijf je hiermee doorgaan? Of geef je het na een tijdje op en sla je een dag over. Dit zijn nog open vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassa21
Rannasha schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 14:05:
[...]

Als je het per datapunt bekijkt, dan klopt dit, maar ik middel over een groot aantal datapunten. Daarvan kun je verwachten dat de laatste prijs de helft van de tijd de beste bid was en de helft van de tijd de beste ask. Het gemiddelde dat je vindt is dus naar verwachting gelijk aan het gemiddelde van de mid-market prijs. Als je vervolgens met maker-orders je posities opent en sluit, dan zul je dus gemiddeld een beter resultaat krijgen dan de analyse impliceert (mits het patroon stand houdt uiteraard). Maar er zullen dagen zijn dat het inderdaad niet goed werkt.

Daarnaast moet er nagedacht worden wat je doet als je order niet gevuld kan worden. Hoe vaak herpositioneer je de order en hoe lang blijf je hiermee doorgaan? Of geef je het na een tijdje op en sla je een dag over. Dit zijn nog open vragen.
Het is aardig gevonden hoor... daar niet van... Alleen dit soort dingen is exact wat ik voor mijn beroep doe. (aandelenmarkt). Het zal je nog vies tegenvallen hoe slecht dit soort dingen uitmiddelen (50/50 bid of danwel ask). Maar goed ik wil je niet onmoedigen... Denk dat je het beste een avg bidask spread kan nemen. En er altijd van uit gaat dat je 2x moet betalen (in en uit). Als je dan iets hebt wat nog alpha genereeert, weet je dat je iets goeds in handen hebt.

Veel succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

<KNIP>

Interessant balletje dat je opgooit! Natuurlijk zijn we allemaal op zoek naar de waardevolle vaste (gedrags)patronen, ofwel de orde in de datachaos van de cryptokoers. Helemaal interessant omdat er zoveel factoren spelen op deze wereldwijde 24/7 markten.

Om het beeld betrouwbaarder te maken en incidentele invloeden te elimineren zou je data kunnen gebruiken over de zelfde periode van meerdere exchanges; er van uitgaande dat het koersverloop van de BTC paren op 1 exchange zelf wel snel genoeg nivelleren. Qua volume dan misschien BTC/USD nemen?

Verder zijn er natuurlijk ook invloeden die het dagbeeld vertekenen, zoals het weekpatroon waarover vaak wordt gesproken (o.a. de weekend dip). Ook zou je het koersverloop in het licht van de Marketcap BTC tov Altcoins kunnen zetten omdat daar ook volume flink heen en weer kan gaan zonder dat het totale Crypto marktvolume significant verandert.

Enfin, er is vast nog veel meer te bedenken. Zijn er big data analisten in de zaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
JPS schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 14:46:
[...]
Om het beeld betrouwbaarder te maken en incidentele invloeden te elimineren zou je data kunnen gebruiken over de zelfde periode van meerdere exchanges; er van uitgaande dat het koersverloop van de BTC paren op 1 exchange zelf wel snel genoeg nivelleren. Qua volume dan misschien BTC/USD nemen?
Het probleem is dat de data niet makkelijk beschikbaar. GDAX is zo lief om in hun API de gebruiker zelf een begin- en eindtijd te laten kiezen, maar ik heb dezelfde data op Kraken opgehaald en die geven enkel; de laatste 720 candles terug (dus 30 dagen met 1-uurs candles).
Verder zijn er natuurlijk ook invloeden die het dagbeeld vertekenen, zoals het weekpatroon waarover vaak wordt gesproken (o.a. de weekend dip). Ook zou je het koersverloop in het licht van de Marketcap BTC tov Altcoins kunnen zetten omdat daar ook volume flink heen en weer kan gaan zonder dat het totale Crypto marktvolume significant verandert.
Bij dergelijke dingen moet je erg oppassen dat je niet te veel componenten in je analyse mee gaat nemen. Want je kunt altijd wel een correlatie vinden als je maar hard genoeg zoekt. Maar dat wil niet zeggen dat dit daadwerkelijk iets is. P-value hunting dient te worden vermeden. Vandaar dat ik het vooral simpel heb gehouden. Geen gekke voorwaardes of aannamen.

Ik ben daarom voorlopig niet van plan om te kijken of er een patroon is waar Bitcoin stijgt op elke donderdag die op een oneven datum valt en waar de dag ervoor Ethereum minstens 1.8% is gedaald 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Rannasha schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 14:56:
[...]

Het probleem is dat de data niet makkelijk beschikbaar. GDAX is zo lief om in hun API de gebruiker zelf een begin- en eindtijd te laten kiezen, maar ik heb dezelfde data op Kraken opgehaald en die geven enkel; de laatste 720 candles terug (dus 30 dagen met 1-uurs candles).
Waar ik wel geinteresseerd in ben is of de correlatie anders is per dag van de week. Kun je de grafiek makkelijk opdelen in 7 aparte grafieken? :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

[...]

[...]
OK jammer, dat is inderdaad wel een beperking.
P-value hunting dient te worden vermeden. Vandaar dat ik het vooral simpel heb gehouden. Geen gekke voorwaardes of aannamen.
Ja terecht punt. Het zou voorlopig al leuk genoeg zijn om aan te tonen dat er een duidelijk dagpatroon is in het koersverloop en dit valt te verklaren door het slaap/waak ritme van de continenten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChoArrim
  • Laatst online: 26-03-2022
[...]

Ik ben daarom voorlopig niet van plan om te kijken of er een patroon is waar Bitcoin stijgt op elke donderdag die op een oneven datum valt en waar de dag ervoor Ethereum minstens 1.8% is gedaald 8)7
wat ik me vooral afvraag of dit ook geldig is voor een ander pair zoals bv LTC/EUR of ETH/EUR, dat zou idd wijzen op een universeel gedrag tijdens het 24/24 traden :)

?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Nu online
DaCoTa schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 15:01:
[...]

Waar ik wel geinteresseerd in ben is of de correlatie anders is per dag van de week. Kun je de grafiek makkelijk opdelen in 7 aparte grafieken? :>
Hier moet wel opgepast worden dat het analyseren van data wel een toegevoegde waarde moet hebben. Je moet niet analyseren om te analyseren, het moet een duidelijk doel dienen en op basis van de analyses moeten keuzes gemaakt worden. Natuurlijk is het leuk om te zien dat BTC op een gemiddelde dinsdag +0,7% gaat en op een donderdag -0,4%, maar te diep in de materie gaan - in deze markt, voor zover mijn kennis reikt qua crypto en data analyses - heeft mijn inziens weinig toegevoegde waarde.

Om even on-topic te blijven: wat een volatiliteit kent LTC vandaag. De juiste instapmomenten waren redelijk voorspelbaar, waardoor ik net geen 10 keer heb aan- en verkocht sinds deze ochtend. Botjes kunnen dit uiteraard ook, maar af en toe is het interessant (en leuk 8) ) om de hele dag één specifieke koers in de gaten te houden. Naar alle waarschijnlijkheid kiest met LTC als 'zomerstop': de vakanties beginnen en LTC heeft zich afgelopen periode als redelijk (lees: vergeleken met andere coins) koersvast bewezen. Dat de koers nu veel stijgt en daalt, laat zien dat er steeds meer vluchtige kopers bij komen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
DaCoTa schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 15:01:
[...]

Op zich wel. Maar ik heb alle data thuis in een spreadsheetje staan, dus daar kan ik voorlopig nog niet mee spelen.

Maar @Orangelights23 heeft gelijk dat je al snel dieper gaat graven dan verantwoord is. Als je je data maar genoeg in stukken splitst en filtert, kom je vanzelf wel een keer een sterke correlatie tegen. Maar deze is dan vaak het gevolg van toeval en niet van een onderliggend patroon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Orangelights23 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 15:09:
[...]
Om even on-topic te blijven: wat een volatiliteit kent LTC vandaag. De juiste instapmomenten waren redelijk voorspelbaar, waardoor ik net geen 10 keer heb aan- en verkocht sinds deze ochtend.
Obv welke indicatoren heb je ge- en verkocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Orangelights23 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 15:09:
[...]

Om even on-topic te blijven: wat een volatiliteit kent LTC vandaag. De juiste instapmomenten waren redelijk voorspelbaar, waardoor ik net geen 10 keer heb aan- en verkocht sinds deze ochtend.
Sinds wanneer zijn de koersen voorspelbaar? Zou graag leren hoe ik dat kan herkennen. ;)

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Nu online
Ethirty schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 15:25:
[...]

Sinds wanneer zijn de koersen voorspelbaar? Zou graag leren hoe ik dat kan herkennen. ;)
Redelijk voorspelbaar als in de technische indicaties laten zien dat er een grote kans is dat de koers binnen niet al te lange periode zal stijgen.

Ik gebruik wat simpele TA tools (bollings bands, RSI etc.) om dat in combinatie met het orderboek te gebruiken om mijn momenten van aankoop te bepalen. Rendement bepaal ik van tevoren: bijvoorbeeld 5% (niet voorgekomen vandaag, bij LTC ging het vooral tussen de 2-3%). Vervolgens plaats ik een verkooporder om gebruik te maken van de wat (bijna verwaarloosbare) lagere trading fees. Hierdoor pak ik mijn winst en komt het op een dag als vandaag voor dat ik 10 keer een gemiddelde van 2,3% rendement heb gehaald.

Let wel: ik doe dit met lage bedragen (voor nu om Poloniex te leren kennen qua handelen en interface), dus het gaat over een rendement rond de €50,- bijvoorbeeld. Uiteraard niet verkeerd, maar het is deels leergeld en deels speelgeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
http://www.bitcoinprice.com/bitcoin-independence-day/

Leuk artikeltje voor noobs zoals ik, omtrent 1 augustus. Het enige wat ik niet snap is de volgende conclusie: "Do not keep your Bitcoin in any of the online exchanges. This way you will get to decide which blockchain to choose if the split does happen."

Stel dat ik m'n BTC netjes in een wallet opsla, hoe kan ik dan na 1 augustus kiezen in welke blockchain ik m'n coins wil inbrengen? Heb daar helemaal geen beeld bij...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
Je bedoelt "leuk" als in "gruwelijk slecht"?

De auteur heeft een zeer duidelijke mening die in het artikel terug te vinden is, waardoor het geen gebalanceerd verhaal is. Daarnaast staan er feitelijke onwaarheden en kromme gedachtensprongen in. Bovendien lijkt de auteur niet bijzonder comfortabel met de Engelse taal, maar dat is niet per se iets wat het artikel minder waardevol maakt (al vermindert het wel de leesbaarheid).
Het enige wat ik niet snap is de volgende conclusie: "Do not keep your Bitcoin in any of the online exchanges. This way you will get to decide which blockchain to choose if the split does happen."

Stel dat ik m'n BTC netjes in een wallet opsla, hoe kan ik dan na 1 augustus kiezen in welke blockchain ik m'n coins wil inbrengen? Heb daar helemaal geen beeld bij...
Het idee is dat wallet-software je de keuze geeft over welke tak je wil volgen. En op welke tak je dus je transacties wil versturen. Die keuze kan zijn door verschillende versies van de software uit te brengen of door een enkele versie te bieden waar een configuratie-optie is om een tak te selecteren. Biedt de wallet-software deze mogelijkheid niet, bijvoorbeeld omdat de software niet meer onderhouden wordt of omdat de ontwikkelaar een voorkeur heeft voor een bepaalde tak en de andere tak niet wil ondersteunen, dan heb je nog steeds een probleem en zul je je private keys in een andere wallet moeten importeren als jouw software niet de tak van jouw keuze ondersteunt.

Exchanges moeten ook een keuze maken hoe ze met een splitsing omgaan. Degelijke exchanges zullen je coins op beide takken geven (mits beide takken levensvatbaar zijn, wat nog lang niet zeker is). Is jouw exchange van plan om dat te gaan doen (en vertrouw je erop dat ze technisch competent genoeg zijn om het correct uit te voeren), dan is er rondom een fork geen extra risico met het op de exchange bewaren van je coins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheapTweak
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 10:28
De angst voor wat de gevolgen zijn bij een eventuele BTC hardfork en wat er dan gebeurd met de coins heeft me doen besluiten om uit de crypto currencies te stappen. Ik snap het gewoon niet en heb er geen goed gevoel bij van wat er binnenkort kan gaan gebeuren.
Dus ik heb alle coins omgewisseld voor Euro's tot het weer wat rustiger is in cryptoland.

Ik ben vast niet de enige die alles omgewisseld heeft in fiat. Ik merk nu dat ik wel last heb van FOMO...
Zijn er nog meer die tijdelijk weer terug naar fiat geld zijn teruggegaan? En hoe bepaal je of je wanneer je weer gaat investeren? voor of na 1 aug? Andere triggers voor een goeie instapmoment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orangelights23 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 15:38:
[...]

Redelijk voorspelbaar als in de technische indicaties laten zien dat er een grote kans is dat de koers binnen niet al te lange periode zal stijgen.

Ik gebruik wat simpele TA tools (bollings bands, RSI etc.) om dat in combinatie met het orderboek te gebruiken om mijn momenten van aankoop te bepalen. Rendement bepaal ik van tevoren: bijvoorbeeld 5% (niet voorgekomen vandaag, bij LTC ging het vooral tussen de 2-3%). Vervolgens plaats ik een verkooporder om gebruik te maken van de wat (bijna verwaarloosbare) lagere trading fees. Hierdoor pak ik mijn winst en komt het op een dag als vandaag voor dat ik 10 keer een gemiddelde van 2,3% rendement heb gehaald.

Let wel: ik doe dit met lage bedragen (voor nu om Poloniex te leren kennen qua handelen en interface), dus het gaat over een rendement rond de €50,- bijvoorbeeld. Uiteraard niet verkeerd, maar het is deels leergeld en deels speelgeld.
Zoals altijd: take it or leave it, maar volgens deze gozer ligt het aan China en de Yuan.

https://www.tradingview.c...3-LTC-Moon-or-moon-later/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Kreeg vandaag een email berichtje over ICO's, ben het er wel mee eens zoals het er staat, de waanzin van de dag.
http://www.beursbox.nl/ni...te-gekte-tom-lassing.html

edit: zie dit... :
http://www.zerohedge.com/...-million-tezos-ico-4-days

Wanneer komen de vragen hier wat we er van vinden, de Tezos 8)7 man man man...

[ Voor 43% gewijzigd door RaptorXS op 05-07-2017 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
RaptorXS schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 19:42:
Kreeg vandaag een email berichtje over ICO's, ben het er wel mee eens zoals het er staat, de waanzin van de dag.
http://www.beursbox.nl/ni...te-gekte-tom-lassing.html
Het is ook echt gestoord, er zit zoveel bullshit tussen. Ik vind het jammer dat ik pas sinds een maand of 3 'alles' rondom crypto bijhoud. In 2013 heb ik voor het eerst wat lopen spelen met Bitcoin, maar mijn aandacht was al gauw weg toen de koersen van 600 naar 200 euro gingen. Gelukkig had ik toen maar voor 10 euro aan btc gekocht. Had ik het sinds die tijd maar bijgehouden, dan had ik er nu veel meer kaas van gegeten en de geschiedenis gekend van van alles en nog wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik vind cointracking.info een fantastische site, vooral de balans waarop je ziet hoeveel euro je nu in je portfolio hebt. Lekker praktisch enzo. Maar ik mag maar 200 trades importeren, en die grens gaat een keer in zicht komen. Voor de handel die ik doe, is de pro-versie kopen voor die site echt te duur. Is er een goed alternatief? Liefst gratis uiteraard.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:17

Woohooo

Smilie, James Smilie

Lukt het jullie wel om direct te traden via the cryptowatch van Kraken?
Ik snap niets van de foutmeldingen, bij elke trade krijg ik de melding;

804: API key lacking necessary privileges of 805: API key invalid

terwijl de api gewoon valid is en alle rechten heeft om trades te kunnen maken... zie ik iets over het hoofd? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:14
pven schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 20:01:
Ik vind cointracking.info een fantastische site, vooral de balans waarop je ziet hoeveel euro je nu in je portfolio hebt. Lekker praktisch enzo. Maar ik mag maar 200 trades importeren, en die grens gaat een keer in zicht komen. Voor de handel die ik doe, is de pro-versie kopen voor die site echt te duur. Is er een goed alternatief? Liefst gratis uiteraard.
mooie site :) thnx

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Eindelijk kunnen we het kenbaar maken dat Ark nu een hardware oplossing.

https://blog.ark.io/ark-t...dware-wallet-f57c4f6a792d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:09

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Pas sinds een maand langzaam kennis aan het maken met crypto currency. Daarvoor nog nooit wat mee gedaan, althans tot ik me zojuist herinnerde dat ik in 2014 me aan had aangemeld voor 50 gratis e-Guldens (EFL). Toen geen idee wat dat was, maar hé...gratis geld. ;) Zowaar de wallet kunnen terugvinden en zat te twijfelen om het als deposit naar Bittrex over te zetten. Maar op Bittrex verschijnt deze waarschuwing: "EFL blockchain experienced a double spend attack. We are working with the development team on a fix.". Klinkt zeer serieus een attack in een block chain, maar ik weet er te weinig van. Wellicht is dit ook iets wat zo af en toe kan gebeuren door een kleine hick-up in de chain of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:14

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Axente schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 22:32:

Het heeft zo te zien alvast een positieve invloed op de koers :)

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Meer mensen die RISE hebben en die via de website van RISE (https://wallet.rise.vision/dashboard) geen muntjes zien? Ik heb daar alles gehad maar dat staat nu op 0 terwijl er 3000 moeten zijn. Kan ook geen historie zien van transacties.

Never mind, kwam er achter dat er een swap gaande is waardoor de URL is veranderd. Alles is nu netjes zichtbaar.

[ Voor 20% gewijzigd door sypie op 06-07-2017 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:40

Ryan1981

Je ne sais pas

CheapTweak schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 18:26:
De angst voor wat de gevolgen zijn bij een eventuele BTC hardfork en wat er dan gebeurd met de coins heeft me doen besluiten om uit de crypto currencies te stappen. Ik snap het gewoon niet en heb er geen goed gevoel bij van wat er binnenkort kan gaan gebeuren.
Dus ik heb alle coins omgewisseld voor Euro's tot het weer wat rustiger is in cryptoland.

Ik ben vast niet de enige die alles omgewisseld heeft in fiat. Ik merk nu dat ik wel last heb van FOMO...
Zijn er nog meer die tijdelijk weer terug naar fiat geld zijn teruggegaan? En hoe bepaal je of je wanneer je weer gaat investeren? voor of na 1 aug? Andere triggers voor een goeie instapmoment?
Yep ik heb al mijn ethers verkocht toen ze op 300 euro stonden en speculeer een beetje dat alles gaat inzakken rond die 1 augustus. Doel is om met de helft van het geld dat ik verdiend heb op mijn ethers weer in te stappen en dan er voorlopig weer van af te blijven.

Ik speel toch ook weer met de gedachte om niet alles terug in ether te stoppen maar ook te kijken of ik een paar nieuwe coins met toekomst kan identificeren, dit laatste is erg lastig merk ik al wel. Wat ik mij vooral afvraag is waarom kraken zoveel minder coins heeft dan b.v. bittrex, heeft Kraken hoge eisen ofzo om een coin op te nemen in hun exchange?

[ Voor 13% gewijzigd door Ryan1981 op 06-07-2017 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Bliep, offtopic -

[ Voor 97% gewijzigd door .oisyn op 06-07-2017 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
http://www.coindesk.com/f...on-bitcoin-ethereum-fund/

Zat al te wachten totdat iemand het fortuin van de vele family offices van gefortuneerde families zou duiken. Met defensieve beleggingen en contacten in deze wereld van - al dan niet - oud geld kan je als fondsbeheerder/partner makkelijk je commissie verdienen. Omdat het een nieuwe markt is kan je wegkomen met allerlei disclaimers. Zeer interessant als je Spaanse taal machtig bent en tijd meeloopt in cryptohandel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Niet online
Rookert25 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:35:

Zat al te wachten totdat iemand het fortuin van de vele family offices van gefortuneerde families zou duiken. Met defensieve beleggingen en contacten in deze wereld van - al dan niet - oud geld kan je als fondsbeheerder/partner makkelijk je commissie verdienen. Omdat het een nieuwe markt is kan je wegkomen met allerlei disclaimers. Zeer interessant als je Spaanse taal machtig bent en tijd meeloopt in cryptohandel.
Van aandelenfonds naar cryptofonds. Er gaat de komende tijd nog veel van komen, denk ik. Goed voor de stabiliteit, spreiding van portfolio en de koers zal op korte termijn nog harder stijgen en dan min of meer als een aandelenkoers gedragen (beweging van 1 tot 3%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Rookert25 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:35:

Er waren toch ook al wat hedgefunds op gedoken? Dit was slechts een kwestie van tijd.

#team_UTC+1

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Revaes
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 16:17
Rannasha schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:40:
[...]

Dat is vreemd. Ik heb zelf ook Kraken-data gepolled (heb nu ~45 dagen aan OHLC data per uur) en het patroon lijkt best aardig op dat van Gdax.

edit: Klopt het dat je de data per uur hebt opgesomd en vervolgens van ieder uur de totale verandering hebt geplot? In dat geval kan het de vorm van de grafiek en de grootte van pieken verklaren. In mijn eerdere grafiek heb ik het gemiddelde genomen en in de plot de cumulatieve ontwikkeling gedurende een gemiddeld periode van 24 uur geplot. Dus wat bij mij op uur 8, bijvoorbeeld, staat is de som van de gemiddelde verandering van uur 0, uur 1, ..., uur 8.
edit2: En ik kijk alleen naar relatieve stijgingen. Dus (C - O) / O
Je kunt de historische data van de grote exchanges in 1x downloaden via http://api.bitcoincharts.com/v1/csv/ in CSV formaat. Dit zijn alle trades tot de laatste update (meestal max paar uur oud).

edit: Dit betreffen dus alle individuele trades met tijdcode. Ik heb zelf een script gemaakt om het om te zetten naar OHLC data.

[ Voor 6% gewijzigd door Revaes op 06-07-2017 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Modbreak:Ik heb de "cloud mining" discussie even getrashed (want offtopic hier). Mag ik mensen tevens even wijzen op Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics? :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
Axente schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 22:32:

Had je dat niet een paar uurtjes eerder kunnen posten >:) de koers heeft een leuke boost gehad

[ Voor 5% gewijzigd door Meessen op 06-07-2017 13:48 ]

Acties:
  • +39 Henk 'm!

• Rannasha
Naar aanleiding van regelmatig terugkerende vragen over UAS, SegWit2X en wat er toch allemaal gaat gebeuren op 1 Augustus:

Rannasha's Quiet Corner: Bitcoin op 1 augustus: UASF & SegWit2X - Wat, wan...

[ Voor 6% gewijzigd door Rannasha op 06-07-2017 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
Rannasha schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 14:07:
Naar aanleiding van regelmatig terugkerende vragen over UAS, SegWit2X en wat er toch allemaal gaat gebeuren op 1 Augustus:

Zal nog veel aangehaald worden, veel dank voor de moeite, staat het al in TS? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Rookert25 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 14:29:
[...]

Zal nog veel aangehaald worden, veel dank voor de moeite, staat het al in TS? _/-\o_
Hoeveel mensen lezen daadwerkelijk de TS? 8)7

Bovendien is het artikel over een maand al niet meer direct relevant, dus het heeft niet zo heel veel zin om het in de TS te zetten. Maar er kan naar verwezen worden als er mensen vragen hebben over 1 augustus (en die zullen er nog wel komen de komende weken, vermoed ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
Rannasha schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 14:32:
[...]

Hoeveel mensen lezen daadwerkelijk de TS? 8)7

Bovendien is het artikel over een maand al niet meer direct relevant, dus het heeft niet zo heel veel zin om het in de TS te zetten. Maar er kan naar verwezen worden als er mensen vragen hebben over 1 augustus (en die zullen er nog wel komen de komende weken, vermoed ik).
Te weinig ;)

Ja, daarom. Vond het zelf een fijn, neutraal stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Hulde! Een heel duidelijk verhaal.

Wat ik gek vind is dat sommige exchanges nog geen duidelijk standpunt in hebben genomen. Nu geloof ik wel dat de grote jongens mee gaan doen met de winnende blockchain, maar wat meer helderheid zou geen kwaad kunnen imo.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickr92
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11-09 19:42
Ethirty schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 20:49:
[...]

Hulde! Een heel duidelijk verhaal.

Wat ik gek vind is dat sommige exchanges nog geen duidelijk standpunt in hebben genomen. Nu geloof ik wel dat de grote jongens mee gaan doen met de winnende blockchain, maar wat meer helderheid zou geen kwaad kunnen imo.
Ook ik weet nog niet wat de grote exchanges gaan doen. Is er ergens een overzicht van de exchanges die al wel een standpunt hebben ingenomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Nickr92 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 21:41:
[...]

Ook ik weet nog niet wat de grote exchanges gaan doen. Is er ergens een overzicht van de exchanges die al wel een standpunt hebben ingenomen?
Hier een overzicht:
https://bitcoincore.org/en/segwit_adoption/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Grote ontbrekenden op die lijst zijn toch wel de bekende exchanges.

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
Ethirty schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 22:13:
Grote ontbrekenden op die lijst zijn toch wel de bekende exchanges.
Kijk eens direct onder de lijst. Daar staat dat BitGo wallet-diensten verleent voor Bitstamp en Kraken. En BitGo staat wel op de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Rannasha schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 22:14:
[...]

Kijk eens direct onder de lijst. Daar staat dat BitGo wallet-diensten verleent voor Bitstamp en Kraken. En BitGo staat wel op de lijst.
Ah, helemaal gemist. Had ook niet verwacht dat ze zoiets zouden uitbesteden. Maar nu ik erover lees eigenlijk wel logisch.

[ Voor 6% gewijzigd door Ethirty op 06-07-2017 22:24 ]

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi stuk, zeer verhelderend, props.

Heb een drietal vragen omtrent deze kwestie maar weet niet of dit een gepaste plek is om ze te stellen. Op het blog werkte reageren niet wegens: 'The security token is invalid'.

1: Wordt bij een vergroting van het blok naar 2mb het risico op 'grapjassen' weer groter zoals je omschreef bij blokken van 32mb? En in hoeverre kunnen deze grappen het vertrouwen beïnvloeden?.

2: Zie jij daadwerkelijk een tak afsterven in geval van een hard-fork. Na de Ethereum hard-fork werd 'Classic' in eerste instantie ook weggezet als dood, kansloos en gehackt en kijk eens waar-ie nu staat,blijft het wellicht speculantenspeeltje?

3: Wat denk jij dat de exchanges met alle BTC pairtjes gaan doen in geval van een hardfork. Worden al die kleinere coins (zoals ik noem maar wat BelaCoin, PeerCoin, Expanse enz.. enz.. etc... etc... ) gepaard aan de 'overleeftak' of zullen ze dan samenspannen aan beide takken. Dit laatste zou meer handel en meer fees opleveren denk ik maar komt de overzichtelijkheid niet ten goede komen.. Kan in het begin ook nog van exchange tot exchange verschillen denk ik, ben erg benieuwd wat jij hiervan denkt.

Nogmaals, als deze vragen hier niet gepast zijn, mag je ze als ongesteld beschouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 15:03
Wel gaaf om te zien dat gisteren Visual Studio (Microsoft) een vermelding maakte op twitter van de Stratis Full Node die vanaf 29 juni beschikbaar is op Azure :)

https://twitter.com/VisualStudio/status/883027269056425985

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-09 20:16
Meer mensen die de coinsbase app gebruiken die waanzinnige prijzen zien.
227k voor 1 btc en 23k voor eth
Was al bijna terug naar huis gegaan van 't werk 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
Verwijderd schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 00:14:
[...]
1: Wordt bij een vergroting van het blok naar 2mb het risico op 'grapjassen' weer groter zoals je omschreef bij blokken van 32mb? En in hoeverre kunnen deze grappen het vertrouwen beïnvloeden?.
Er zijn inmiddels andere maatregelen tegen spam toegevoegd. Zo is er een minimum-waarde die een transactie moet hebben om door standaard nodes opgepikt en doorgestuurd te worden. Bovendien worden 0-fee transacties door de meeste miners niet meer in blocks opgenomen. Een effectieve spam-aanval is nu dus erg duur, zeker als je deze langere tijd wil volhouden. Vroeger waren die beperkingen er niet en was het zeer goedkoop om lekker te spammen.

De inperking van de block-grootte was een soort noodmaatregel en destijds werd aangenomen dat de block-grootte in de toekomst probleemloos verhoogd zou kunnen worden wanneer dat nodig zou zijn.
2: Zie jij daadwerkelijk een tak afsterven in geval van een hard-fork. Na de Ethereum hard-fork werd 'Classic' in eerste instantie ook weggezet als dood, kansloos en gehackt en kijk eens waar-ie nu staat,blijft het wellicht speculantenspeeltje?
Een belangrijk verschil tussen Bitcoin en Ethereum is de frequentie waarmee de mining difficulty wordt aangepast. Bij Ethereum gaat dit zeer snel, maar bij Bitcoin is deze periode 2016 blocks. Normaalgesproken duurt dit 2 weken, maar als de hoeveelheid miners opeens sterk stijgt of daalt, dan kan dit anders zijn.

Als bij een split 90% van de miners op tak A zit en 10% op tak B, dan ziet tak A een daling van de hashrate van 11%. Het zal voor tak A iets langer duren tot de volgende difficulty wijziging, maar een groot probleem is het niet. Op tak B duurt het echter 10 keer langer dan normaal tot de volgende difficulty wijziging. Het kan dus maanden duren voordat tak B weer op een enigszins normaal tempo draait.

De enige oplossing is voor tak B gebruikers/miners om direct na de splitsing een nieuwe hardfork door te voeren die de regels omtrent de difficulty-aanpassingen verandert. Maar dit vereist zeer goede coordinatie en voorbereiding. Het is waarschijnlijker dat mensen op tak B eieren voor hun geld kiezen en zich met frisse tegenzin bij tak A aansluiten.

Een tak met een relatief klein aandeel van de miners zal dus heel veel moeite hebben om te overleven. De beste kansen zijn er als men vantevoren voorbereidingen treft om hier mee om te gaan. Dit in tegenstelling tot de Ethereum hardfork, waar de kleinere tak relatief goed door kon draaien en er pas later developers actief mee aan de slag gingen.
3: Wat denk jij dat de exchanges met alle BTC pairtjes gaan doen in geval van een hardfork. Worden al die kleinere coins (zoals ik noem maar wat BelaCoin, PeerCoin, Expanse enz.. enz.. etc... etc... ) gepaard aan de 'overleeftak' of zullen ze dan samenspannen aan beide takken. Dit laatste zou meer handel en meer fees opleveren denk ik maar komt de overzichtelijkheid niet ten goede komen.. Kan in het begin ook nog van exchange tot exchange verschillen denk ik, ben erg benieuwd wat jij hiervan denkt.
Ik vermoed dat exchanges die beide varianten van BTC gaan aanbieden, hun voorkeurs-versie paren met alle coins waar BTC nu mee gepaard is. De andere variant zal vervolgens als een van de altcoins worden beschouwd en enkel met de "hoofd-BTC" en eventueel fiat-valuta worden gepaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa001
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-08 13:59
MTBreak schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 08:10:
Meer mensen die de coinsbase app gebruiken die waanzinnige prijzen zien.
227k voor 1 btc en 23k voor eth
Was al bijna terug naar huis gegaan van 't werk 8)7
Hier ook :)
Zit een factor 100 verschil op. Was het maar waar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFox1980
  • Laatst online: 10-12-2018
Vanmiddag om 16uur komt TenX op Bittrex. Ik was behoorlijk enthousiast over dit project en baalde dat ik de ICO gemist had.
Nu zie ik dat Xapo al sinds 2013 bestaat, een vergelijkbaar BTC project. Iemand die al wat langer mee loopt die daar wat meer over kan vertellen? Ik heb hier eigenlijk weinig over gelezen en gehoord, terwijl het idee erachter toch goed is. Ze staan ook op niet één exchange, of is dit omdat dat destijds nog niet op deze manier gebeurde, eerst met een Ico en daarna met een notering?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
FireFox1980 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 08:55:
Vanmiddag om 16uur komt TenX op Bittrex. Ik was behoorlijk enthousiast over dit project en baalde dat ik de ICO gemist had.
Nu zie ik dat Xapo al sinds 2013 bestaat, een vergelijkbaar BTC project. Iemand die al wat langer mee loopt die daar wat meer over kan vertellen? Ik heb hier eigenlijk weinig over gelezen en gehoord, terwijl het idee erachter toch goed is. Ze staan ook op niet één exchange, of is dit omdat dat destijds nog niet op deze manier gebeurde, eerst met een Ico en daarna met een notering?
Xapo is gewoon een bedrijf dat op reguliere wijze wat geld heeft opgehaald bij venture capitalists en daarmee een product heeft gelanceerd. Dat hebben ze gedaan voor de hele ICO hype waar iedereen het blijkbaar normaal vindt dat startups die soms nog niet eens een product op de markt hebben $100M+ binnenhalen.

Wat de functionele verschillen tussen Xapo en TenX zijn, weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaelan2011
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-08 16:55
Nog even over de onzekerheid die die mogelijke fork zal brengen. Kan iemand iets vertellen over of het een 'veilige' keuze is om tijdig BTC om te zetten in een tether-currency zoals USDT (Tether)? Dat is op het moment voldoende stabiel en je zou er de transaction fees van crypto->fiat + fiat->crypto mee kunnen voorkomen toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
Kaelan2011 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 09:52:
Nog even over de onzekerheid die die mogelijke fork zal brengen. Kan iemand iets vertellen over of het een 'veilige' keuze is om tijdig BTC om te zetten in een tether-currency zoals USDT (Tether)? Dat is op het moment voldoende stabiel en je zou er de transaction fees van crypto->fiat + fiat->crypto mee kunnen voorkomen toch?
Zolang Tether nog steeds met bankproblemen zit en de waarde van de USDT niet kan garanderen, is USDT geen veilige plek om geld te stallen. Het is de laatste tijd relatief stabiel omdat het als arbitrage-kanaal naar Bitfinex kan worden gebruikt, maar dat biedt geen garanties voor de toekomst.

Overigens heb je ook transactiekosten als je je BTC omruilt voor USDT, dus daar hoef je het niet per se voor te doen (tenzij je geen account hebt op een exchange die fiat-handel aanbiedt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaelan2011
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-08 16:55
Ah, bedankt voor de info! Dan verzin ik toch maar iets anders.

Ik heb overigens wel een account bij Kraken, maar gebruik eigenlijk alleen Bittrex en Cryptopia, die beiden geen fiat exchange zijn. Qua transactiekosten dacht ik dan ook meer aan de marge die bijvoorbeeld litebit, coinbase en lykke rekenen. Toch even werk maken van m'n Kraken account :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flrs
  • Laatst online: 11-09 20:27
FireFox1980 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 08:55:
Idem hier. ICO net gemist :/

Maarrrr... klopt het wel dat het vanmiddag om 16 uur (Nederlandse tijd) is? Op Bittrex zelf staat 'market opens 9 am PST'. Dat moet volgens mij 18:00 uur Nederlandse tijd zijn (helaas een 'lastig' tijdstip overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAVAROIS
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 23:36
Wat betreft het 1 aug verhaal:

Ik lees vooral dat men een erg volatiele markt verwacht de komende weken maar...

Als de meest veilige optie is om je coins in een Wallet te houden tot na 1 augustus zullen veel handelaren dat misschien doen of al gedaan hebben waardoor er juist weinig handel op de exchanges is en de koers dus redelijk stabiel blijft.
Mensen die in fiat willen gaan zullen dat al lang hebben gedaan lijkt me.

(mijn glazen bol)

Een pessimist is een realistische optimist

Pagina: 1 ... 28 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin (en overige cryptocurrencies) topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
  • Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
  • Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
~[font=,16]Posts die hieraan voldoen worden vanaf nu zonder pardon en zonder notificatie verwijderd, sancties volgen bij herhaling.~[/]

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).