Moet vaak denken aan de spreuk "we're social crabs in a bucket". Het schijnt zo te zijn dat wanneer je een stel krabben in een emmer stopt, en er probeert er een uit te klimmen dat de anderen hem terugtrekken. Die mentaliteit zit verweven in zoveel aspecten van onze samenleving, veel mensen houden er niet van als iemand boven het maaiveld uitkomt, dat confronteert ze op een of andere manier. Ze zien een denkbeeldige situatie waarin jij losbreekt en zij achterblijven en dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.Ethirty schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 23:33:
[...]
Ik hoor alleen maar bekenden zeggen dat ik al mijn geld ga kwijtraken. Dat riepen ze ook bij de $1200 grens en een aantal jaar leken ze gelijk te hebben.
Misschien zeggen ze straks tegen me: zie je nou wel. Dan ben ik wat geld kwijt, maar niets dat ik niet aan kan. Als ik er straks iets leuks mee kan gaan doen zal ik waarschijnlijk degene zijn die dat zegt.
Ik heb in ieder geval besloten (en hoop dat ook vol te kunnen houden) om niet mijn verlies te pakken in een dal, maar gewoon te hodl'en tot het weer opveert.
Realiseer je dat je te maken hebt met mensen die er geen verstand van hebben, alleen facebooknieuws over crypto lezen en bovenal bang zijn. Ze durven er niet eens in te stappen ook al zouden ze willen. En dat praten ze dan goed voor zichzelf om vast te stellen: iedereen die hier instapt gaat geld verliezen en ik stap er niet in dus ik ben goed bezig. En dan adviseren ze jou ook om in hun gebakken lucht te geloven.
Toen ik na een tijdje inlezen en oefenen (bescheiden) winsten pakte met daytrading kreeg ik ineens appjes van een paar van die mensen. Ja ze waren toch wel benieuwd naar hoe en wat.