[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 111 Laatste
Acties:
  • 940.696 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• telenut
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-09 22:52
Omdat we nu allen vermoedelijk al ons geld omgezet hebben in cryptomunten, tegen een toch nog te hoog bedrag en nu aan het wachten zijn tot dit alsnog iets zal opbrengen :-) Even iets anders...

Wie heeft nu ook al echt iets gekocht met die winst (en dan bedoel ik meer dan gewoon een pizza). En hoe deden jullie dat?
Omdat geld pas leuk is als je het kan uitgeven betaal ik mezelf nu elke maand een stukje uit. Echter vrees ik hier ooit problemen mee te krijgen met de belastingen (die graag ook een deeltje willen) (Ik ben Belg, dus dit kan wel anders zitten in Nederland)

Het lijkt me gewoon niet zo evident om er een auto mee te kopen. Een reis er mee betalen zou wel mogelijk zijn... maar iemand dus hier al echt ervaring met bedragen boven de 1000 euro dan liefst :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 16:03
telenut schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 14:33:
Omdat we nu allen vermoedelijk al ons geld omgezet hebben in cryptomunten, tegen een toch nog te hoog bedrag en nu aan het wachten zijn tot dit alsnog iets zal opbrengen :-) Even iets anders...

Wie heeft nu ook al echt iets gekocht met die winst (en dan bedoel ik meer dan gewoon een pizza). En hoe deden jullie dat?
Omdat geld pas leuk is als je het kan uitgeven betaal ik mezelf nu elke maand een stukje uit. Echter vrees ik hier ooit problemen mee te krijgen met de belastingen (die graag ook een deeltje willen) (Ik ben Belg, dus dit kan wel anders zitten in Nederland)

Het lijkt me gewoon niet zo evident om er een auto mee te kopen. Een reis er mee betalen zou wel mogelijk zijn... maar iemand dus hier al echt ervaring met bedragen boven de 1000 euro dan liefst :-)
In NL dien je het gewoon zelf bij je vermogen op te tellen voor je belastingaangifte waar je vanaf ~20.000 euro belasting moet gaan betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorvusGS
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-07 22:28
GrooV schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 14:34:
[...]

In NL dien je het gewoon zelf bij je vermogen op te tellen voor je belastingaangifte waar je vanaf ~20.000 euro belasting moet gaan betalen
Idem voor België, dit is vermogensbelasting (1.2% of iets dergelijks geloof ik).

Elke maand een klein bedragje zal geen probleem vormen, vooraleer enkele tienduizenden uitbetalen zou ik mezelf toch beter informeren (bvb bij je bank).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
GrooV schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 14:34:
[...]

In NL dien je het gewoon zelf bij je vermogen op te tellen voor je belastingaangifte waar je vanaf ~20.000 euro 25000 euro belasting moet gaan betalen
fixed it for you.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
Na vandaag zullen veel nieuwe handelaren op de beurs van de afgelopen twee weken het wel even voor gezien houden, verwacht ik. Er is veel negatief nieuws in de media. Het kan daardoor wel eens een tijdje gaan duren voordat de koersen van BTC en ETH weer terug zijn op de oude notaties.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Boy schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 14:26:
[...]

welke stappen maak je om in een kwartier een voorspelling te maken? Is het een beetje gokken, of weet je al wat meer van bepaalde coins waar je dan op verder werkt?

Ik heb alleen wat shapeshift gebruikt voor BTC <-> Ether in Jaxx te doen, dat vond ik prima gaan maar heb nog moeite met waarde inschatten als ik alleen BTC en Ether waardes zie

Ben pas 2 weekjes bezig met bitcoins...winst van 380 zien gaan naar -330 vandaag ... ff beide benen op de grond...
2x een kwartier is de tijd die ik spendeer op de exchange. Gedurende de dag krijg ik uiteraard wel nieuws mee (als het er is) via een paar apps en nieuwskanalen. Zo kan ik m'n voorspelling nog een beetje bijschaven. Het zal je verbazen hoe weinig tijd je nodig hebt om een simpele analyse te maken. De valkuil is juist denken dat je steeds meer meer meer moet weten en in de gaten moet houden om een weloverwogen keuze te maken. Ik ben expres alles een beetje tegenovergesteld gaan doen ten opzichte van het gros van de daytraders en gek genoeg werkt het. De meeste traders zijn massaal hebberig en kopen bij 1 groene kaars en sellen massaal bij 1 rode, compleet verblindt door die korte termijn hebberigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-12-2023
Jumpman schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 14:44:
Na vandaag zullen veel nieuwe handelaren op de beurs van de afgelopen twee weken het wel even voor gezien houden, verwacht ik. Er is veel negatief nieuws in de media. Het kan daardoor wel eens een tijdje gaan duren voordat de koersen van BTC en ETH weer terug zijn op de oude notaties.
Denk dat we rond deze prijzen zullen balanceren tot dat er meer duidelijk is wat er op 1 augustus gaat gebeuren. Wellicht zelfs nog wat verdere dalingen. Ach ik zit ik er in voor de long run en ben verder ook niet actief met day trading.. Hou het nieuws gewoon in de gaten zodat ik de boot niet mis, maar voor mij weinig mutaties op mn wallets iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-09 23:19
telenut schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 14:33:

Hypotheek voor een stuk afgelost. Gewoon totale portfolio als vermogen opgeven bij belastingdienst als vermogensbelasting, geen probleem. Hypotheekverstrekker vroeg waar het geld vandaan kwam, een standaard vraag bij een extra aflossing. Verzilvering van een investering was een afdoende antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• telenut
CorvusGS schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 14:42:
[...]

Idem voor België, dit is vermogensbelasting (1.2% of iets dergelijks geloof ik).
voor zover ik al heb terug gevonden, bestaat dat niet in België...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TroX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:24
DaCoTa schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 14:47:
[...]

Hypotheek voor een stuk afgelost. Gewoon totale portfolio als vermogen opgeven bij belastingdienst als vermogensbelasting, geen probleem. Hypotheekverstrekker vroeg waar het geld vandaan kwam, een standaard vraag bij een extra aflossing. Verzilvering van een investering was een afdoende antwoord.
Is inderdaad een standaard check bij stortingen boven de €15.000. Vanuit de overheid voor zaken als Fraude, witwassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• telenut
DaCoTa schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 14:47:
[...]

Is dat een 'slimme' investering?
Ik heb onlangs mijn hypotheek laten herschrijven. Dacht ook eerst om ze direct een stuk in te korten. Echter kan ik die inbrengen in de belastingen, en is het dus gewoon een relatief goedkope lening. Het geld dat ik daar niet in stop brengt toch meer op als ik het in iets anders investeer :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Innerscan, wat zijn jouw ervaringen in een bearmarket? Behaal je dan ook positieve rendementen? Ik kan mij voorstellen dat je huidige strategie werkt in een bull market, omdat de gehele markt stijgt. Just curious... Ik merk wel dat paniek in ieder geval nooit meehelpt om winst te behalen. (nu zelf er meer gehoor aan geven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorvusGS
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-07 22:28
telenut schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 14:48:
[...]

voor zover ik al heb terug gevonden, bestaat dat niet in België...
Lijkt inderdaad niet te kloppen, door elkaar gehaald met hoe het in Nederland zit.
Belastingen op grote vermogens komt wel geregeld in het nieuws, maar dus nog niet concreet.

In een land zoals België zou het me toch verbazen dat dit totaal niet belast wordt :) waarschijnlijk valt het wel onder een andere noemer dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TroX
telenut schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 14:54:
[...]

Ik heb onlangs mijn hypotheek laten herschrijven. Dacht ook eerst om ze direct een stuk in te korten. Echter kan ik die inbrengen in de belastingen, en is het dus gewoon een relatief goedkope lening. Het geld dat ik daar niet in stop brengt toch meer op als ik het in iets anders investeer :-)
Dat is natuurlijk afhankelijk je "risk appetite". Het geeft je zekerheid en bestedingsruimte, want je hebt minder verplichtingen.
Let op aftrekken van hypotheek rente, betekent dat je nogsteeds rente betaalt. Het zijn dus koekjes van eigen deeg. Uiteindelijk is geen rente betalen en maandelijks meer geld te besteden hebben voordeliger.
Daarnaast valt je huis onder de vrijstelling van vermogensbelasting in nederland en je Bitcoins niet.
Ik heb begrepen dat je in belgie nog iets andere voordelen hebt ten aanzien van de hypotheek omdat je daar de aflossing ook mag aftrekken, dat kan de situatie mogelijk iets veranderen als je ook geen vermogensheffing hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:09

Tourniquet

Hiya, fellas!

[...]

Dat is nog maar de vraag, bereken eens het effect van aflossen over de resterende looptijd.

HRA vergoedt natuurlijk wel iets van de rente die je betaalt, maar niet alles.

Bij mij scheelde het verschil tussen wel en niet aflossen ruim 15K aan rentebetalingen aan het einde van de looptijd. Dat is (in mijn geval) toch vrij lastig op te hoesten dmv rente of het bedrag niet af te lossen maar te beleggen. Dan moet je al snel veel risico gaan nemen (zoals speculeren op crypto's ;) ).

edit: oh wacht, je komt uit België. Ik heb geen idee hoe het daar werkt met hypotheekrente en belastingen. Is misschien ook meer iets voor Financiële onafhankelijkheid - Deel 2

[ Voor 9% gewijzigd door Tourniquet op 15-06-2017 15:09 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:04
[...]

Het hypotheek systeem in belgie werkt heel anders dan in nederland.
Belgen kunnen hypotheek gewoon aanpassen, zonder die rare boetes zoals in nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08 01:54
keest12 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 14:29:
[...]

Ik gok dat 1 augustus toch meer invloed gaat hebben op de koersen dan ons lief is. Denk je nu voor mooie prijzen te hebben ingekocht, kan het zomaar zijn dat ze straks voor nog veel lager in te kopen zijn. Voor degene die er op de lange termijn inzitten maakt het natuurlijk niet zo heel veel uit, maar voor daytraders kan het akelig misgaan. Anyhow, aan de andere kant kan 1 augustus ook weer een boost betekenen voor Ethereum. Die glazen bol zouden we allemaal wel willen hebben. 8)7
Precies! Ik ben echter niet op zoek naar een glazen bol, maar:

Als ik vertrouwen heb in Ethereum.
De meeste altcoins gelinkt zijn aan BTC en BTC én`de altcoins nu gelijktijdig crashen (altcoin/BTC rate blijft vrijwel gelijk, maar dollar/euro koers crashed van zowel BTC als altcoins).

Dan is het toch verstandig om nu Ethereum in te kopen nu het crashed? Of zie ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:00

Wallie

Herr

kthxbye schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 15:07:
[...]

De meeste altcoins gelinkt zijn aan BTC en BTC én`de altcoins nu gelijktijdig crashen (altcoin/BTC rate blijft vrijwel gelijk, maar dollar/euro koers crashed van zowel BTC als altcoins).

Dan is het toch verstandig om nu Ethereum in te kopen nu het crashed? Of zie ik het verkeerd?
Als we dat eens wisten... hoever gaat het nog verder crashen... en komt het ooit weer boven de huidige prijs uit... dat zijn de vragen ;)

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josshem
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14:32
[...]

Als je niet van plan bent om binnen enkele weken/maanden te verkopen, dan is een dip zoals deze een goed inkoopmoment IMO. Daarbij wel de aanname dat de prijs van ether zijn maximale potentie nog niet heeft bereikt.

[ Voor 6% gewijzigd door josshem op 15-06-2017 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
[...]

Als Ethereum vanaf hier weer uit het dal klimt is dit zeker het moment om Ethereum in te kopen. Echter, een gevoel in me zegt dat dit nog niet het diepste dal is waar de koers zich op dit moment bevind.

Zoals eerder aangegeven verlaten de 'beginner' traders die de afgelopen twee weken vol goede moed zijn ingestapt langzaam met de staart tussen hun benen de markt. Tevens is de stemming van vrijwel geheel positief naar toch een tikkeltje negatief gegaan qua nieuwsgeving en ontwikkelingen.

Voor de lange termijn lijkt dit me een prima punt om in te slaan. Echter, op korte termijn weer een flinke stijging voorzie ik persoonlijk niet, maar dat is slechts mijn glazen bol..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-09 22:22

Ethirty

Who...me?

Jumpman schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 14:44:
Na het nieuwe record van het weekend had ik zelfs zoiets van ik moet op deze boot springen (tegen beter weten in).

Uiteindelijk maar goed dat het even duurt voor je fiat beschikbaar hebt, want ik heb de afgelopen dagen de koers al met €600 zien vallen. Natuurlijk zitten daar voor de actieve belegger kansen in, maar voor nu wacht ik het maar even af. Op Kraken lijken ze vandaag of morgen al weer door de €2000 te zakken: de low vandaag was €2007,68

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keest12
Ethirty schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 15:23:
[...]

Na het nieuwe record van het weekend had ik zelfs zoiets van ik moet op deze boot springen (tegen beter weten in).

Uiteindelijk maar goed dat het even duurt voor je fiat beschikbaar hebt, want ik heb de afgelopen dagen de koers al met €600 zien vallen. Natuurlijk zitten daar voor de actieve belegger kansen in, maar voor nu wacht ik het maar even af. Op Kraken lijken ze vandaag of morgen al weer door de €2000 te zakken: de low vandaag was €2007,68
Ik heb ondanks vele suggesties deze week ook nagelaten om een deel van m'n winst te garanderen. De stijging was zo enorm dat ik bang was om juist uit het stijgende vliegtuig te springen. Helaas tegen beter weten in.. Zo leer je ook van je fouten.

Mijn grootste angst is om m'n winst op te strijken, maar tijdens dat ik dat doe de boot geheel te missen. Er zal bij Bitcoin ook wel iemand geweest zijn die bij 400 euro dacht: "Mooi, ik cash een deel van m'n winst en koop hem wel weer lager in" om hem vervoglens nooit meer onder die 400 euro meer in te kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
ja de bitcoin gaat lekker afgelopen 3 dagen :| . van bijna 3k gedaald naar 2350. hopelijk wordt het niet veel lager voor de BTC houders hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-11-2023
[...]

Lucky you, na wat centen te hebben gepakt over de afgelopen weken ben ik juist gisteren flink gaan investeren in Bitcoin in Ethereum. Helaas alle winst + 1500 euro verdampt, en zo te zien zal er nog wel wat vervliegen. Risk of the game, maar was wel een zure ochtend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
nemesis2212 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 15:31:
ja de bitcoin gaat lekker afgelopen 3 dagen :| . van bijna 3k gedaald naar 2350. hopelijk wordt het niet veel lager voor de BTC houders hier
Hier BTC in en ETH omgezet een goede week geleden, maar dat helpt ook niet. :)

Ik wacht het af, heb ik besloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
keest12 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 15:30:
[...]
Er zal bij Bitcoin ook wel iemand geweest zijn die bij 400 euro dacht: "Mooi, ik cash een deel van m'n winst en koop hem wel weer lager in" om hem vervoglens nooit meer onder die 400 euro meer in te kunnen kopen.
Heb hier gekocht op 350 en verkocht op 700. Vond 100% winst wel genoeg en verwachte een flinke dip. Die kwam uiteindelijk pas bij 1250 _O-
nemesis2212 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 15:31:
hopelijk wordt het niet veel lager voor de BTC houders hier
Ik vind het niet erg hoor. Liever af en toe eens 15 of 25% er af dan keihard doorgaan naar de 4.000 om daar compleet in te storten. Ik denk dat zulk soort correcties op de lange termijn de boel juist een stuk stabieler maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:48
[...]

Ik denk dat 2000 ook weer zo'n grens is waarbij mensen denken, 'dit is het moment om in te stappen'...

Het is een lastige tijd. Aan de ene kant denk ik dat Bitcoins voorlopig echt niet weg gaan. Iedereen kent de naam inmiddels wel, het is een sterk 'merk' geworden. Ja, er zijn gigantische bubbels en de waarde keldert vervolgens natuurlijk weer enorm, maar als je de bubbels wegfiltert blijft er een stijgende lijn zichtbaar. De waarde van 1 BTC daalt nooit onder de waarde van de vorige bubbel tot zover.

Talloze partijen zijn nu bezig met VISA-kaarten en NFC-betalingen. Als de bitcoin op die manier echt in het dagelijks leven zal passen zie ik zeker weer nieuwe bubbels ontstaan.

Aan de andere kant zitten we straks met 1 augustus waarbij niemand écht weet wat er gaat gebeuren. Sowieso zitten we nu al op een waarde en een gebruik waar de blockchain moeite mee begint te krijgen. Daarbij is de Ether ook onderweg om over de Bitcoin heen te stijgen. Ik denk dat dat voor geen van beide goed is trouwens.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_scientist
Ik lees nu al meerdere keren iets over 1 augustus, maar kan niet vinden wat de onzekerheid is. Kan iemand me een samenvatting geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
the_scientist schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 15:36:
Ik lees nu al meerdere keren iets over 1 augustus, maar kan niet vinden wat de onzekerheid is. Kan iemand me een samenvatting geven?
Google -> BIP148.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
https://www.google.nl/sea...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

https://hackernoon.com/ca...bout-aug-1st-d568e07418cb

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Richh schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 15:34:
[...]
Aan de andere kant zitten we straks met 1 augustus waarbij niemand écht weet wat er gaat gebeuren.
Van mij mag de fork er komen. Denk dat dit op de lange termijn goed is voor de BTC. De spanning er voor doet mij niet zoveel, ik wacht het rustig af.
Zoek even op de posts van @Rannasha Hij heeft het meerdere keren uitgelegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Laatst online: 11:48
PilatuS schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 15:38:
Van mij mag de fork er komen. Denk dat dit op de lange termijn goed is voor de BTC. De spanning er voor doet mij niet zoveel, ik wacht het rustig af.
Ik denk dat iedereen wel begrijpt (of: eens is) dat dit op termijn goed gaat zijn :) maar het is een typisch moment waar de 'beleggers' bang voor zijn. Ik denk dat er een tijdelijke daling aan komt.

Net weer een klein beetje bijgekocht... we zitten rond de 2000 euro. Bitonic is door z'n voorraad dus er zijn inderdaad mensen die dit als 'magische grens' zagen. De vraag is of het er genoeg zijn of dat de daling alleen maar verder door gaat :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:00

Wallie

Herr

Als ik het zo'n beetje lees kan je je coins beter omzetten in cash en 1 augustus afwachten onder een dikke deken met een kop warme chocomelk...

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keest12
Richh schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 15:41:
[...]

Ik denk dat iedereen wel begrijpt (of: eens is) dat dit op termijn goed gaat zijn :) maar het is een typisch moment waar de 'beleggers' bang voor zijn. Ik denk dat er een tijdelijke daling aan komt.

Net weer een klein beetje bijgekocht... we zitten rond de 2000 euro. Bitonic is door z'n voorraad dus er zijn inderdaad mensen die dit als 'magische grens' zagen. De vraag is of het er genoeg zijn of dat de daling alleen maar verder door gaat :P
Denk dat we helaas de Dollar moeten aanhouden als we het over de magische grens van 2000 hebben, en de BTC/USD waarde zit daar voorlopig nog niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Richh schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 15:41:
[...]

Als het hele 1 augustus verhaal voorbij is zie ik de boel eigenlijk wel keihard omhoog gaan, wat de uitkomst van de fork ook is. Snap die hele onzekerheid eigenlijk ook niet zo. Heb toch het idee dat het vooral onderbuik gevoelens zijn zonder echte basis.

Gisteren had Bitonic trouwens nog meer dan 400BTC. Gaat toch weer enorm hard daar als de koers wat zakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wezzal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-12-2019
Paniek paniek! Nu zie je dat Ethereum 'beleggers' eigenlijk geen beleggers zijn en blijkt zelfs dat huismoedertjes de coins hebben gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 12:16
PilatuS schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 15:47:
[...]

Als het hele 1 augustus verhaal voorbij is zie ik de boel eigenlijk wel keihard omhoog gaan, wat de uitkomst van de fork ook is. Snap die hele onzekerheid eigenlijk ook niet zo. Heb toch het idee dat het vooral onderbuik gevoelens zijn zonder echte basis.
Er is zeker wel een risico als er twee takken ontstaan die beiden een significante aanhang hebben (zowel wat betreft miners als gewone gebruikers). Netwerk-effect is een belangrijke factor voor een cryptocurrency en als je opeens een groot deel van je gebruikers verliest omdat deze voornamelijk de andere tak steunen, dan heeft dat zeker effect op de waarde van een cryptocurrency.

Als er snel een duidelijke winnaar is, dan zullen de gevolgen waarschijnlijk erg meevallen. Zeker omdat de mensen die het meest bezorgd zijn vooraf al verkopen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

keest12 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 15:30:
[...]

Mijn grootste angst is om m'n winst op te strijken, maar tijdens dat ik dat doe de boot geheel te missen. Er zal bij Bitcoin ook wel iemand geweest zijn die bij 400 euro dacht: "Mooi, ik cash een deel van m'n winst en koop hem wel weer lager in" om hem vervoglens nooit meer onder die 400 euro meer in te kunnen kopen.
the_scientist schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 15:32:
[...]

Lucky you, na wat centen te hebben gepakt over de afgelopen weken ben ik juist gisteren flink gaan investeren in Bitcoin in Ethereum. Helaas alle winst + 1500 euro verdampt, en zo te zien zal er nog wel wat vervliegen. Risk of the game, maar was wel een zure ochtend :P
Ik heb de vorige piek van 1200 meegemaakt en overleefd. Voor 10-duizenden gehandeld (in kleine hoeveelheden), de prijs zien stijgen en dalen en na weken stress €3 verdiend 8)7

Als ik toen gewoon alleen had gekocht en had laten staan, dan had ik een flink bedrag kunnen hebben. Maar ja, als ik alles kan voorspellen, dan was ik miljardair.

Feit is dat met de bedragen waarmee ik speel, mijn winst (of verlies) ook maar marginaal is tov sommigen hier. Je kan je gek laten maken door enorme bedragen, maar zolang er spelers zijn met miljoenen (of 100 miljoen), dan zijn wij gewoon de prooi en zij de jager. :+

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tegen de tijd dat mijn Kraken account geverifieerd is ben ik of met pensioen of is het hele monetaire stelsel al omgevallen :P

Ik kijk het nog even aan. Bijkopen op een nog lagere koers kan altijd nog.

tijd om de pensioen pot te plunderen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
Viper® schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 15:51:
Tegen de tijd dat mijn Kraken account geverifieerd is ben ik of met pensioen of is het hele monetaire stelsel al omgevallen :P
Je zult zien dat zodra de huidige gekte voorbij is support en verificatie wachttijden opeens heel erg kort zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Rannasha schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 15:50:
[...]

Er is zeker wel een risico als er twee takken ontstaan die beiden een significante aanhang hebben
Dat is een goed punt inderdaad. Maar je mag toch wel verwachten dat de technisch beste munt de winnaar gaat worden. Geen idee hoe dit precies met ETC gegaan is, maar ook daar is een duidelijke winnaar gekomen en ik verwacht hier eigenlijk niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Voordeel van eerder meegedaan te hebben. Tier 3, al heb ik niet genoeg geld om aan die grenzen te komen. :P
PilatuS schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 15:53:
[...]

Dat is een goed punt inderdaad. Maar je mag toch wel verwachten dat de technisch beste munt de winnaar gaat worden. Geen idee hoe dit precies met ETC gegaan is, maar ook daar is een duidelijke winnaar gekomen en ik verwacht hier eigenlijk niet anders.
Als dat zo was, dan hadden we niet zoveel verschillende crypto's toch? En wat maakt een munt de beste? Marktaandeel, technische mogelijkheden?

--
En daar ging de €2000 grens. :/

[ Voor 73% gewijzigd door Ethirty op 15-06-2017 15:56 ]

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
Ethirty schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 15:51:
[...]

[...]

Ik heb de vorige piek van 1200 meegemaakt en overleefd. Voor 10-duizenden gehandeld (in kleine hoeveelheden), de prijs zien stijgen en dalen en na weken stress €3 verdiend 8)7

Als ik toen gewoon alleen had gekocht en had laten staan, dan had ik een flink bedrag kunnen hebben. Maar ja, als ik alles kan voorspellen, dan was ik miljardair.

Feit is dat met de bedragen waarmee ik speel, mijn winst (of verlies) ook maar marginaal is tov sommigen hier. Je kan je gek laten maken door enorme bedragen, maar zolang er spelers zijn met miljoenen (of 100 miljoen), dan zijn wij gewoon de prooi en zij de jager. :+
De meest rijken verzamelen zich bij elkaar en beinvloeden geloof ik ook regelmatig de koers. Allemaal tegelijk een dikke verkooporder en je veroorzaakt zo een panic sale. Daarna laag weer flink inkopen en zo trimmen ze telkens weer 10% van de 'sloebers' zonder kennis. 8)7

Ik heb vanochtend nog een aantal Ethereum coins gekocht voor 300 per stuk.. Hij was binnen no time naar 300 gestegen en daardoor dacht ik dat het dal van 260 wel voorbij was, maar inmiddels zit ie daar zelfs weer onder. Lekker bezig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Laatst online: 09-09 07:31

Ryan1981

Je ne sais pas

Ik had vanochtend mijn PC weer aangezet om zcash te gaan minen, maar als ik naar de koersen kijk op dit moment en een terugverdienberekening doe, dan kan ik wel weer stoppen. Jeetje wat gaat dat snel allemaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat een van jullie me kan helpen. Ik heb een vraag betreft de belasting van cryptocurrencies.

Ik heb het forum al doorgelezen hier op tweakers maar heb nog niet een bevredigend antwoord gekregen. Voor zover ik het begrijp wordt het handelen in cryptocurrency belast in box 3 mits het voor "hobby doeleinden" gebruikt wordt en dat dit open is voor interpretatie en zodra het bestempeld wordt als bedrijfsmatig handelen het verhuisd wordt naar box 1.

Dit is niet de duidelijkheid waar je naar op zoek bent vooral gezien het feit dat het het verschil kan zijn tussen 0,86% belasting of 52% belasting. Bij een paar duizend is dit al significant laat staan enkele tienduizenden of tonnen.

Hoe navigeren jullie hier doorheen? Simpelweg hopen dat het nog steeds als hobby gezien wordt op 1 januari van het nieuwe jaar? Of handelen over langere termijnen en niet daytraden of zelfs helemaal niet handelen en simpelweg holden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:07
the_scientist schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 15:32:
[...]

Waarom verdampt? Ik neem aan dat als die (lees: bitcoins) over 1 maand op 3.500 euro staan (kan, why not) hoe kan er dan spraken zijn van een verdamping?

Paniek noem je dit, niet meer niet minder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ethirty schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 15:53:

Als dat zo was, dan hadden we niet zoveel verschillende crypto's toch? En wat maakt een munt de beste? Marktaandeel, technische mogelijkheden?
Ik heb het niet over verschillende munten. Ik heb het over de hardfork van de BTC. Daar komt een technisch betere munt uit. Wat andere munten technisch doen staat hier los van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TroX
Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:02:
Ik hoop dat een van jullie me kan helpen. Ik heb een vraag betreft de belasting van cryptocurrencies.

Ik heb het forum al doorgelezen hier op tweakers maar heb nog niet een bevredigend antwoord gekregen. Voor zover ik het begrijp wordt het handelen in cryptocurrency belast in box 3 mits het voor "hobby doeleinden" gebruikt wordt en dat dit open is voor interpretatie en zodra het bestempeld wordt als bedrijfsmatig handelen het verhuisd wordt naar box 1.

Dit is niet de duidelijkheid waar je naar op zoek bent vooral gezien het feit dat het het verschil kan zijn tussen 0,86% belasting of 52% belasting. Bij een paar duizend is dit al significant laat staan enkele tienduizenden of tonnen.

Hoe navigeren jullie hier doorheen? Simpelweg hopen dat het nog steeds als hobby gezien wordt op 1 januari van het nieuwe jaar? Of handelen over langere termijnen en niet daytraden of zelfs helemaal niet handelen en simpelweg holden?
Het is of vermogen in de privesfeer belast boven 25K (of 50K bij partner) tegen 30% over 4% rendement (effectief 1,2%)

Het andere alternatief is bedrijfsmatig. Dan kan je dat beter doen met een KVK nummer dan 50% over je winst te moeten afdragen aan inkomstenbelasting, waarbij je niet de kostenaftrekposten hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:02:
Dit is niet (meer) zo. Cryptocurrency handelen valt altijd in box 3 mits je het voor jezelf doet. Doe je het voor iemand anders (en strijk je bijvoorbeeld een deel van de winst op als commissie), dan is het een ander verhaal.

Je moet dus enkel bijhouden hoeveel CC's je hebt en welke waarde deze hebben op 1 januari van ieder jaar. Dit tel je op bij je vermogen en als dat meer is dan 25K (of 50K met partner), dan moet je het doorgeven (en betalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-09 17:44
Ryan1981 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:00:
Ik had vanochtend mijn PC weer aangezet om zcash te gaan minen, maar als ik naar de koersen kijk op dit moment en een terugverdienberekening doe, dan kan ik wel weer stoppen. Jeetje wat gaat dat snel allemaal :P
Wat is er niet goed aan de koers dan? Zcash staat ontzettend hoog. Namelijk op $296.05. Kwam je niet uit op winst dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the_scientist
LopendeVogel schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:05:
[...]

Waarom verdampt? Ik neem aan dat als die over 1 maand op 3.500 euro staan (kan, why not) hoe kan er dan spraken zijn van een verdamping?

Paniek noem je dit, niet meer niet minder :)
Eens, ik doelde dan ook op de "wallet value", dus de waarde van vandaag. We gaan zien wat de komende weken brengt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-09 22:37
Als ik hackermoon artikel lees dan stelt hij drie scenario's voor:
If you don’t control your keys during a chain split three main things may happen:
Your bitcoin balance will stay the same and you will be able to use that bitcoin token as usual.
Your bitcoin balance will be zero over night since your wallet chose the wrong chain
Your wallet provider will offer you a chance to keep your token balance on both chains or to choose one of them

Als ik mijn bitcoin op Kraken heb staan, zonder wallet dan kunnen ze in principe niet verdwijnen toch?

V-Strom 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rannasha schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:06:
[...]

Dit is niet (meer) zo. Cryptocurrency handelen valt altijd in box 3 mits je het voor jezelf doet. Doe je het voor iemand anders (en strijk je bijvoorbeeld een deel van de winst op als commissie), dan is het een ander verhaal.

Je moet dus enkel bijhouden hoeveel CC's je hebt en welke waarde deze hebben op 1 januari van ieder jaar. Dit tel je op bij je vermogen en als dat meer is dan 25K (of 50K met partner), dan moet je het doorgeven (en betalen).
Bedankt voor de snelle reply :). Kan ik dit ook ergens terugvinden op de website vd belastingdienst oid? Niet dat ik je niet geloof maar je wil het natuurlijk het liefst van de bron zelf hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:11:
[...]

Bedankt voor de snelle reply :). Kan ik dit ook ergens terugvinden op de website vd belastingdienst oid? Niet dat ik je niet geloof maar je wil het natuurlijk het liefst van de bron zelf hebben.
https://www.belastingdien...ngen/overige_bezittingen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 21:21
Rannasha schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:06:
[...]

Waarschijnlijk een heel heel domme vraag, maar een vraag nonetheless: kan je dan niet keer op keer op 31 december massaal uitcashen en op 2 januari alles terugkopen? :+

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-09 23:19
[...]
Het doel is om ooit hypotheekvrij te zijn. Met maximaal 20% aflossing kan dat in 5 jaar en dat gaat lukken als alle koersen door blijven stijgen, of in ieder geval niet imploderen. Als de cryptowereld wel implodeerd, heb ik tot de rest van de looptijd van mijn hypotheek een substantieel lagere hypotheeklast.

Op dit moment zit ik op aflossings-parity: voor iedere euro die ik nu aflos, hoef ik een euro niet meer te betalen. Dus ik mijn afweging: is mijn portfolio over de hele looptijd 200% gestegen? Waarschijnlijk wel, maar ik heb geen garantie. Als ik nu aflos, heb ik die garantie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Buzz_Fuzz schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:14:
[...]

Waarschijnlijk een heel heel domme vraag, maar een vraag nonetheless: kan je dan niet keer op keer op 31 december massaal uitcashen en op 2 januari alles terugkopen? :+
En hoe gaat dit verschil maken dan? :?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:13

Boy

www.byoscoop.nl

[...]

waar doe je het dan naartoe? LOL je hebt dan toch nog steeds vermogen?

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Xoxol schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:09:
[...]

If you don’t control your keys during a chain split three main things may happen:
Your bitcoin balance will stay the same and you will be able to use that bitcoin token as usual.
Your bitcoin balance will be zero over night since your wallet chose the wrong chain
Your wallet provider will offer you a chance to keep your token balance on both chains or to choose one of them

Als ik mijn bitcoin op Kraken heb staan, zonder wallet dan kunnen ze in principe niet verdwijnen toch?
Ik dacht dat je saldo gewoon hetzelfde bleef op beide chains?
Wat de koers dan daarna doet is de vraag.
Zal wel nog gekker gaan doen dan nu dat denk ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 21:21
Wordt je in NL dan belast op het kapitaal op je spaarrekening?

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rannasha
Xoxol schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:09:
[...]

Er is een kans dat er een chain-split komt op 1 augustus. Geen garantie, een kans. Als dat gebeurt, dan zijn er twee parallel aan elkaar lopende Bitcoin blockchains. Iedere wallet van voor de splitsing bevat private keys / coins die op beide ketens geldig zijn.

Er zullen 2 versies van de software zijn. Als je het wallet-bestand in versie A laadt, dan werk je op op tak A, laadt je het wallet-bestand in versie B, dan werk je op tak B. Als je de coins in eigen beheer hebt, dan heb je volledige controle over dit proces.

Heb je de coins op een exchange staan, dan bepaalt de exchange met welke versie ze de wallet openen. Een goede exchange zal beide versies parallel gebruiken zodat je beschikking hebt tot coins beide takken. Maar een exchange kan, door incompetentie of om politieke redenen, ook slechts 1 versie draaien. Op dat moment heb je enkel toegang tot coins op die tak. Is dat de tak die aan het verliezen is, dan heb je pech. Enkel de exchange heeft de private keys en kan toegang tot de coins op de andere tak mogelijk maken.

Dus: Staan je coins op een exchange? Zorg dan dat de exchange expliciet heeft aangegeven beide takken te gaan ondersteunen en zorg dat je ze vertrouwt competent genoeg te zijn hiervoor. Is een van de twee niet het geval, neem dan de coins in eigen beheer in je eigen wallet. Zelfs als je zelf de kennis niet hebt om te switchen tussen beide takken. In dat geval moet je 1 augustus gewoon laten komen en gaan en jezelf gaan orienteren in mogelijkheden nadat de storm (die eventueel in een glas water plaatsvindt) voorbij is.
[...]

Dan heb je een euro-saldo op je exchange-account (of op je bankrekening) en dat telt nog net zo hard mee voor je totale vermogen. Dat maakt niets uit.

[ Voor 9% gewijzigd door Rannasha op 15-06-2017 16:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Buzz_Fuzz schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:15:
Ja. Boven een bepaald bedrag betaal je belasting over vermogen. Of dat nou euro's of Bitcoins zijn maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TroX
Buzz_Fuzz schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:15:
Sterker nog op al je kapitaal, dus ook contanten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Crasheeee schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:07:
[...]

Wat is er niet goed aan de koers dan? Zcash staat ontzettend hoog. Namelijk op $296.05. Kwam je niet uit op winst dan?
Hier kun je mijn miner volgen: link

Die zegt dat ik als ik een maand lang mijn PC aan laat staan ik 42 dollar verdien ~38 euro. (hier is niet megenomen eventuele toename in moeilijkheidsgraad en schommelingen in de waarde).

Mijn PC trekt 220 watt (volgens mij was het minder maar laten we het even hier op houden)

Geen idee wat ik voor 1kwh betaal maar de nuon vraag 20 cent dus laten we dat even aanhouden:

0.2/1000*220=0.044*24*30=kansloos(31.68euro dus ~6.32 winst) En dan heb je nog de afschrijving van mijn pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkers12
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-12-2023
Soms denk ik dat deze topics alleen maar gaan over 'hoe doe ik dit op Kraken?' 'Hoe doe ik dat op Kraken?'

Iemand al eens gekeken naar Wagerr coin? De sport betting Blockchain coin, Een markt van over de 400 miljard daar zouden toch wel kansen moeten liggen voor deze coin. Ze hebben momenteel een sell out van de coin die $0.085 per stuk kost, al over de 142 miljoen keer verkocht. Heb het een en ander gelezen hierover denk zeker wel dat die potentie heeft om wat te worden. Hoe is jullie mening hierover? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skynick
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-09 20:13
TroX schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:06:
[...]

Het is of vermogen in de privesfeer belast boven 25K (of 50K bij partner) tegen 30% over 4% rendement (effectief 1,2%)
Vanaf 2017 is het tarief aangepast voor box 3 van de inkomstenbelasting. Er is nu eenzelfde schijvensysteem ingevoerd als in box 1. Het heffingsvrij vermogen is 25k (of 50k bij een partner). Het forfaitair rendement is nu 2,871% t/m 75k, 4,6% voor het vermogen tussen 75k-975k en 5,39% voor het vermogen boven 975k. Over dit berekende voordeel betaal je 30% belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee deze ken ik inderdaad al maar de omschrijving blijft hier vooralsnog behoorlijk beperkt.

"bitcoins en andere virtuele betaalmiddelen
Virtuele betaalmiddelen, zoals bitcoins, staan op uw computer opgeslagen. U kunt deze alleen gebruiken als betaalmiddel op internet. U geeft van deze middelen de waarde in het economisch verkeer aan op 1 januari van het jaar van aangifte."

Dit zegt verder vrij weinig over het handelen ervan en wanneer het naar box 1 verhuist zoals in het geval dat je het voor iemand anders doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:20:
[...]

Nee deze ken ik inderdaad al maar de omschrijving blijft hier vooralsnog behoorlijk beperkt.

Virtuele betaalmiddelen, zoals bitcoins, staan op uw computer opgeslagen. U kunt deze alleen gebruiken als betaalmiddel op internet. U geeft van deze middelen de waarde in het economisch verkeer aan op 1 januari van het jaar van aangifte."

Dit zegt verder vrij weinig over het handelen ervan en wanneer het naar box 1 verhuist zoals in het geval dat je het voor iemand anders doet.
Bitcoins zijn spaargeld (vermogen) Zo simpel is het. Wat geldt voor 50.000 euro aan spaargeld geldt ook voor 50.000 euro aan Bitcoins of andere cryptocurrency.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skynick
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-09 20:13
Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:20:
[...]

In het geval dat je handelt in naam van een ander persoon, lever je een dienst. Alle opbrengsten die hieruit voortkomen vallen dan onder box 1. Naar mijn weten is er nog geen jurisprudentie over het actieve handelen in cryptocurrencies. Wanneer je voor jezelf handelt zal dit dus gewoon in box 3 vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

TroX schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:18:
[...]

Sterker nog op al je kapitaal, dus ook contanten...
Je hebt 500 euro vrijstelling op contanten en 1000 euro als koppel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
PilatuS schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:22:
[...]

Bitcoins zijn spaargeld (vermogen) Zo simpel is het. Wat geldt voor 50.000 euro aan spaargeld geldt ook voor 50.000 euro aan Bitcoins of andere cryptocurrency.
De bank geeft een jaaroverzicht van al je vermogen, sparen en beleggingen, deze kan gebruikt worden voor de belasting en volgens mij wordt dit ook automatisch doorgegeven.

Voor cryptocurrency zal dit denk ik niet automatisch gebeuren. Je zal dus moeten noteren wat je vermogen is op 1 januari.
Let op, vroeger was alles boven de drempel (25k?) vast belast, vanaf 2017 is er een schijven systeem.

Omdat de belastingdienst het graag lekker doorzichtig houdt :D

https://www.belastingdien...n_uit_vermogen_vanaf_2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
Ryan1981 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:18:
[...]

Hier kun je mijn miner volgen: link

Die zegt dat ik als ik een maand lang mijn PC aan laat staan ik 42 dollar verdien ~38 euro. (hier is niet megenomen eventuele toename in moeilijkheidsgraad en schommelingen in de waarde).

Mijn PC trekt 220 watt (volgens mij was het minder maar laten we het even hier op houden)

Geen idee wat ik voor 1kwh betaal maar de nuon vraag 20 cent dus laten we dat even aanhouden:

0.2/1000*220=0.044*24*30=kansloos(31.68euro dus ~6.32 winst) En dan heb je nog de afschrijving van mijn pc.
Als je nu 1 ZEC koopt ben je gewoon het volle bedrag van de koers kwijt + commissie. Als je 1 ZEC minet heb je het volle bedrag van 1 ZEC + paar euro winst. Dus minen is in principe nog wel meer lucratief dan gewoon op de beurs kopen, maar het blijft ook speculatief. Wie weet staat ZEC op het einde van het jaar op 500 euro, dan is het toch een leuke bijverdienste geweest!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

LED-Maniak schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:15:
[...]

En hoe gaat dit verschil maken dan? :?
Koersdaling op 31/12 tot $1 en dan op 2/1 weer op het oude niveau heeft meer nut om belasting te ontwijken. :+

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Viper® schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:29:
[...]

Voor cryptocurrency zal dit denk ik niet automatisch gebeuren. Je zal dus moeten noteren wat je vermogen is op 1 januari.
Precies. De belastingdienst kan zien dat jij zeg 30.000 aan spaargeld hebt. Ze kunnen niet zien dat jij 30.000 aan BTC hebt. Dus geef je inderdaad netjes de waarde van de coins op net zoals je het spaargeld opgeeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 14:54:
Innerscan, wat zijn jouw ervaringen in een bearmarket? Behaal je dan ook positieve rendementen? Ik kan mij voorstellen dat je huidige strategie werkt in een bull market, omdat de gehele markt stijgt. Just curious... Ik merk wel dat paniek in ieder geval nooit meehelpt om winst te behalen. (nu zelf er meer gehoor aan geven)
Het rendement valt dan vaak wat tegen, maar ik maak ook zeker geen verlies en dat is het belangrijkste want verlies is altijd klote. Bij mij heeft het ook te maken met de volgende zaken: ik speel met geld waarvan ik allang heb geaccepteerd dat ik het mogelijk nooit meer terugzie + ik geloof gewoon in cryptocurrency. Kennelijk draagt dat bij aan hogere winstkansen want het gaat prima zo. Het gros van de nerveuze daytraders staat er heel anders in, die willen snel een klapper maken. Stel ze kopen LTC voor 25 euro, dan sellen ze het massaal weer op 22 omdat bij een lichte daling de paniek toeslaat en ze elkaar helemaal gek praten. Een dag later stuitert het weer omhoog en kopen ze het weer terug voor 27 uit angst om de nieuwe boot te missen. Zo gaat dat echt te vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

GrazendeKoe schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:29:
[...]

Als je nu 1 ZEC koopt ben je gewoon het volle bedrag van de koers kwijt + commissie. Als je 1 ZEC minet heb je het volle bedrag van 1 ZEC + paar euro winst. Dus minen is in principe nog wel meer lucratief dan gewoon op de beurs kopen, maar het blijft ook speculatief. Wie weet staat ZEC op het einde van het jaar op 500 euro, dan is het toch een leuke bijverdienste geweest!
Mijn insteek was eigenlijk om mijn zcash om te zetten in ethereum. Ik heb een 7850OC met 2GB dus kan helaas niet meer direct ethereum minen. AMD doet het goed trouwens nu, alle kaarten uitverkocht en extreem hoge prijzen voor een 2e hands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoey
  • Laatst online: 20-02 21:38
Bonkers12 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:19:
Soms denk ik dat deze topics alleen maar gaan over 'hoe doe ik dit op Kraken?' 'Hoe doe ik dat op Kraken?'

Iemand al eens gekeken naar Wagerr coin? De sport betting Blockchain coin, Een markt van over de 400 miljard daar zouden toch wel kansen moeten liggen voor deze coin. Ze hebben momenteel een sell out van de coin die $0.085 per stuk kost, al over de 142 miljoen keer verkocht. Heb het een en ander gelezen hierover denk zeker wel dat die potentie heeft om wat te worden. Hoe is jullie mening hierover? :)
Heb jij a.u.b. een website waar ik deze currency kan kopen? Welke wallet gebruik jij voor Wagerr?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jurianus
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-01-2018
Stel dat ik 0,25 bitcoins heb op Blockchain (dus niet op de bank), en deze zijn bijvoorbeeld €500,- waard (dit staat niet op mijn bankrekening), moet ik dan op 1 januari €500,- aangeven bij de belastingdienst? En hoe gaat dit dan in zijn werk? Moet ik dan zelf het opsturen of krijg ik een brief?

Moet ik trouwens hierna volgend jaar weer over dezelfde 0,25 bitcoins (elk jaar) belasting betalen?

Dit snap ik namelijk niet helemaal, wel dat je onder de €25000,- geen belasting hoeft te betalen.

Bron: https://www.nibud.nl/consumenten/inkomstenbelasting/

"Box 3

In box 3 betaalt u belasting over uw vermogen. Dit is uw spaargeld bij de bank, maar ook beleggingen in de vorm van aandelen of obligaties. Over de eerste 25.000 euro betaalt u geen belasting. Voor echtparen geldt het dubbele: 50.000 euro. Boven dit bedrag gaat men er vanuit dat u een bepaald percentage aan ‘rendement’ ontvangt. Dit rendement is een percentage dat hoger is naarmate het vermogen hoger is. Dit is bijvoorbeeld rente over uw spaartegoed en wordt gezien als inkomsten uit vermogen. Over deze inkomsten betaalt u 30 procent belasting.

Voorbeeld

Richard is alleenstaand en heeft 40.000 euro op zijn bankrekening. Over de eerste 25.000 euro hoeft hij geen belasting te betalen. Over het restant, namelijk 15.000 euro moet hij wel belasting betalen. Het veronderstelde rendement over die 15.000 euro is 2,87% procent = 430,50 euro. Over deze ‘inkomsten’ betaalt Richard 30 procent belasting, in totaal dus 129 euro.

Meerdere inkomstenbronnen?

Heeft u meerdere banen en/of uitkeringen? Of ontvangt u AOW en aanvullend pensioen van een pensioenfonds? Dan bestaat de kans dat u te weinig belasting betaalt gedurende het jaar. Op uw loon of uitkering wordt al belasting ingehouden. Daarbij wordt er geen rekening mee gehouden dat u nog andere inkomsten kunt hebben.

Als u vervolgens belastingaangifte gaat doen over het hele jaar, zult u ineens keer een bedrag moeten gaan bijbetalen. Als u dat wilt voorkomen, vul dan op belastingdienst.nl het formulier ‘voorlopige aanslag’ in. U regelt daarmee dat u elke maand een extra bedrag gaat betalen. Dan hoeft u dat niet ineens te gaan doen."

[ Voor 69% gewijzigd door Jurianus op 15-06-2017 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Bonkers12 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:19:

Hmm lastige markt wel, zit de kansspelbelasting hier al in verwerkt? Ander zie ik hem snel op de zwartelijst terecht komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Crap! weer een dubbelpost :| Misschien een merge functie doen? Sorry weer :(
Jurianus schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:46:
Stel dat ik 0,25 bitcoins heb op Blockchain (dus niet op de bank), en deze zijn bijvoorbeeld €500,- waard (dit staat niet op mijn bankrekening), moet ik dan op 1 januari €500,- aangeven aan de belastingdienst?

Moet ik trouwens hierna volgend jaar weer over dezelfde 0,25 bitcoins (elk jaar) belasting betalen?

Dit snap ik namelijk niet helemaal, wel dat je onder de €25000,- geen belasting hoeft te betalen.
Volgens mij is het nog erger. Als jij op 1 januari 2017 25000 euro aan spaargeld had, en 1 euro aan bitcoins, dan moet je die 1 euro opgeven.

[ Voor 5% gewijzigd door Ryan1981 op 15-06-2017 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoicaa
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 30-01-2023
Jurianus schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:46:
Stel dat ik 0,25 bitcoins heb op Blockchain (dus niet op de bank), en deze zijn bijvoorbeeld €500,- waard (dit staat niet op mijn bankrekening), moet ik dan op 1 januari €500,- aangeven aan de belastingdienst?

Als je boven de €25000,- uit komt ongeachte welke vorm (crypto, aandelen, spaarrekening, 2e huis, etc) moet je hierover vermogensbelasting betalen.

Ja, je moet elke jaar opnieuw over je vermogen belasting betalen. Mits het boven de vrije drempel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Misschien een apart belasting topic openen voor crypto? :P

Iemand hier nog plannen met SONM? (nog minder dan 3 uur tot ico)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurianus
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-01-2018
Yoicaa schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:50:
[...]

Als je boven de €25000,- uit komt ongeachte welke vorm (crypto, aandelen, spaarrekening, 2e huis, etc) moet je hierover vermogensbelasting betalen.

Ja, je moet elke jaar opnieuw over je vermogen belasting betalen. Mits het boven de vrije drempel is.
Wat is dan de vrije drempel? En elk jaar dat klinkt zo vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Jurianus schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:51:
[...]

Google het anders even nu je weet dat het als vermogen wordt gezien, of lees een paar posts terug.
Dit is iets wat letterlijk _iedereen_(muv studenten, minderjarigen) doet begin van elk jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-09 12:06
[...]

Een klein beetje uitzoekwerk kan geen kwaad, zoals aangegeven moet je bij de aangifte in principe al je vermogen opgeven (enkele vrijstellingen tot € 500 contant per persoon bijvoorbeeld).

Als je boven het heffingsvrij vermogen komt, moet je over dat meerdere vermogensbelasting betalen. Zie hier de tabel: https://www.belastingdien...gen/heffingsvrij_vermogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
snoey schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:38:
[...]

Heb jij a.u.b. een website waar ik deze currency kan kopen? Welke wallet gebruik jij voor Wagerr?
Ga naar coinmarketcap.com, zoekt op Wagerr en klik op tweede tabje genaamd 'Markets'. Succes ermee. Het is een weekje goed gegaan maar de vragen naar de bekende weg komen weer terug. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoicaa
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 30-01-2023
[...]

De drempel is elk jaar anders en gaat meestal om hoog. Dit jaar is het €25000,- en voorgaande jaren was het
2016--24.437 euro
2015 -21.330 euro
2014 -21.139 euro
2013 -21.139 euro
2012 -21.139 euro
2011 -20.785 euro
2010 -20.661 euro
2009 -20.661 euro
2008 -20.315 euro

Als je meer vragen hebt PM me maar, want dit gaat niet meer over crypto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkers12
snoey schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:38:
[...]

Wagerr.com die blijven dan daar op staan. Zitten nu in de laatste ronden met de uitverkoop geloof ik zie onderstaande afbeelding.
https://prnt.sc/fk4mba
Ryan1981 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:46:
[...]

Hmm lastige markt wel, zit de kansspelbelasting hier al in verwerkt? Ander zie ik hem snel op de zwartelijst terecht komen.
Dat kan ik nog niet zo terug vinden eigelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkers12
GrazendeKoe schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:55:
[...]

Ga naar coinmarketcap.com, zoekt op Wagerr en klik op tweede tabje genaamd 'Markets'. Succes ermee. Het is een weekje goed gegaan maar de vragen naar de bekende weg komen weer terug. :o
Is nog niet uitgebracht dus dit is geen vraagje naar de bekende weg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:32
Shit, ik heb meer overgemaakt(deposit) dan ik mag van m'n Tier. Hebben jullie enig idee hoe ik toch bij het geld kan komen? Kraken laat het nu on hold staan. Maar ik begrijp niet waarom ik het geld t/m tier niet kan gebruiken...

Iemand van jullie hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Rhndy schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 17:54:
Shit, ik heb meer overgemaakt(deposit) dan ik mag van m'n Tier. Hebben jullie enig idee hoe ik toch bij het geld kan komen? Kraken laat het nu on hold staan. Maar ik begrijp niet waarom ik het geld t/m tier niet kan gebruiken...

Iemand van jullie hier ervaring mee?
Standaard-procedure in die situatie is om de verificatie van de volgende tier te voltooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
Rannasha schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:16:
[...]

Er is een kans dat er een chain-split komt op 1 augustus. Geen garantie, een kans. Als dat gebeurt, dan zijn er twee parallel aan elkaar lopende Bitcoin blockchains. Iedere wallet van voor de splitsing bevat private keys / coins die op beide ketens geldig zijn.

Er zullen 2 versies van de software zijn. Als je het wallet-bestand in versie A laadt, dan werk je op op tak A, laadt je het wallet-bestand in versie B, dan werk je op tak B. Als je de coins in eigen beheer hebt, dan heb je volledige controle over dit proces.
Ik ben niet heel erg thuis in de techniek maar betekent dit dat je dus een saldo krijgt op tak A en tak B en dus een verdubbeling krijgt van je hoeveelheid? Dus dat als je bijvoorbeeld 4 bitcoins had en die split gebeurd dat je dan 4 bitcoins op tak A en 4 bitcoins op tak B hebt en als je dan wat op tak A verkoopt dat je saldo op tak B nog steeds 4 bitcoins blijft? Of zie ik dat verkeerd.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Rutix schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 18:05:
[...]

Ik ben niet heel erg thuis in de techniek maar betekent dit dat je dus een saldo krijgt op tak A en tak B en dus een verdubbeling krijgt van je hoeveelheid? Dus dat als je bijvoorbeeld 4 bitcoins had en die split gebeurd dat je dan 4 bitcoins op tak A en 4 bitcoins op tak B hebt en als je dan wat op tak A verkoopt dat je saldo op tak B nog steeds 4 bitcoins blijft? Of zie ik dat verkeerd.
Je ziet het goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Rutix schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 18:05:
[...]

Nee, dat zie je goed.

Dat betekent ook meteen dat de prijs van 1 pre-split bitcoin zich zal verdelen over de 2 verschillende post-split bitcoins. De verhouding waarin deze verdeling zal gebeuren zal afhangen van de steun voor elk van de takken. Als 1 tak de duidelijke winnaar is, dan zal de prijs hiervan vrijwel gelijk zijn aan de prijs pre-split en zullen bitcoins op de andere tak vrijwel niets waard zijn. Als beide takken een significante aanhang hebben, dan zullen bitcoins op beide takken een niet-verwaarloosbare prijs hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papaleo
  • Laatst online: 23-08 07:30
Aangezien ik al ruim 3 weken op Tier 2 en 3 wacht bij Kraken,ben ik overgeleverd op Coinbase en/of LiteBit om aan mijn eth en btc te komen...maar elke keer als er een dip of 'crash' is op deze coins ligt of de server plat (Coinbase) of zoals bij LiteBit is er ineens geen voorraad meer... dus kan je niet/nooit op een mooi moment inspringen dit vind ik op zijn minst verdacht!

9kW Nefit Enviline,17x Yingli Solar 245Wp panelen.(4085Wp) / 17x Enphase 215 Micro-inverters / Envoy Enlighten Communicatie Gateway,Tonzon vloerisolatie,Schlüter®-BEKOTEC-THERM Vloerverwarming,Panasonic climatcontrole, Nefit HR107,Vera domotica,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Een mooi voorbeeld hiervan is ETH en ETC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keest12
papaleo schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 18:12:
Aangezien ik al ruim 3 weken op Tier 2 en 3 wacht bij Kraken,ben ik overgeleverd op Coinbase en/of LiteBit om aan mijn eth en btc te komen...maar elke keer als er een dip of 'crash' is op deze coins ligt of de server plat (Coinbase) of zoals bij LiteBit is er ineens geen voorraad meer... dus kan je niet/nooit op een mooi moment inspringen dit vind ik op zijn minst verdacht!
Als je LiteBit gebruikt is Bitrush ook een aanrader. Die verkoopt bitcoin, ethereum, litecoin en dash geloof ik. Heb al een aantal keer gekocht bij hun, terwijl LiteBit op die momenten werkelijk geen enkele coin kon verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
De verdubbeling kan dus wellicht ook financieel interessant zijn. Echter is natuurlijk onzeker wat er gebeurd met de market prijs na die fork. Thanks voor de bevestiging dat ik het goed had begrepen :).

Nothing to see here!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
papaleo schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 18:12:
Koop BTC dan bij Bitonic. Die hebben soms een tijdje niets maar vaak genoeg ook gewoon 400+ BTC zoals nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
Rutix schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 18:19:
De verdubbeling kan dus wellicht ook financieel interessant zijn.
De gunstigste situatie is als er vrijwel direct duidelijk is wie er wint. Als er twee concurrerende takken blijven bestaan die beiden een niet-triviale aanhang hebben, dan is dat niet goed voor Bitcoin (en dus ook niet voor de koers).

Pagina: 1 ... 11 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin (en overige cryptocurrencies) topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
  • Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
  • Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
~[font=,16]Posts die hieraan voldoen worden vanaf nu zonder pardon en zonder notificatie verwijderd, sancties volgen bij herhaling.~[/]

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).