[ZT] Cryptocurrencies - handel & koers #4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 111 Laatste
Acties:
  • 940.698 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fionzo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:23
Ik heb eens na zitten denken over de correctie van vandaag.

Wat vinden jullie van deze: een potentiële oorzaak zou de dump van ether/bitcoins door nieuwe ico's die de afgelopen weken veel cryptocurrency hebben binnengehaald. Aangezien er de afgelopen dagen succesvolle ico's zijn geweest (Bancor, IOTA) waarin miljarden zijn geïnvesteerd. Willen deze bedrijven echt iets met deze opbrengst kunnen dan zullen ze dit om mieten zetten in valuta voor kantoor- en salariskosten.

Zoals gezegd: het is maar eeen theorie, maar ik vroeg me af hoe jullie hier tegenaan​ kijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 19:31
@papaleo @PilatuS en anderen. Ik heb me een paar dagen geleden geregistreerd op Bitonic's exchange BL3P, verificatie was de volgende ochtend gedaan (wel meerdere documenten nodig). Qua prijs scheelt het steeds wel zo'n 50 euro per 1BTC met Bitonic zelf en als je vooraf €-saldo stort (gratis via iDeal) kan je lekker snel Bitcoin kopen.
Had ik moeten weten voordat ik de eerste twee keer lekker simpel via Bitonic zelf kocht :+

[ Voor 5% gewijzigd door MacorgaZ op 15-06-2017 18:25 ]

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 09:12
Fionzo schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 18:23:
Ik heb eens na zitten denken over de correctie van vandaag.

Wat vinden jullie van deze: een potentiële oorzaak zou de dump van ether/bitcoins door nieuwe ico's die de afgelopen weken veel cryptocurrency hebben binnengehaald. Aangezien er de afgelopen dagen succesvolle ico's zijn geweest (Bancor, IOTA) waarin miljarden zijn geïnvesteerd. Willen deze bedrijven echt iets met deze opbrengst kunnen dan zullen ze dit om mieten zetten in valuta voor kantoor- en salariskosten.

Zoals gezegd: het is maar eeen theorie, maar ik vroeg me af hoe jullie hier tegenaan​ kijken?
Geen slecht idee, deze clubs zullen zelf ook inzien dat het de stijging niet door kan gaan en ze beter tegen USD 300-400 zeker zijn van hun cash voor bureaustoelen, loon, begroting en Ferrari's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19:53
Fionzo schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 18:23:
Aangezien er de afgelopen dagen succesvolle ico's zijn geweest (Bancor, IOTA) waarin miljarden zijn geïnvesteerd.
Heb je een bron hiervan dat er miljarden is uitgegeven door bedrijven, of bedoel je dat de ico's nu een XX miljard waarde hebben omdat de prijs X is en het aantal ico's Y is en X * Y = miljarden?

Als we dit artikel gaan kijken:
http://www.coindesk.com/1...mpletes-largest-ever-ico/

De waarde van de ene coin is omgezet naar een andere coin. Er is 0,0 euro aan 'echt geld' in de coin gestoken.
Overall, 79,323,978 Bancor network tokens (BNTs) were created as part of the ICO, with the top token holders now possessing 83.96% of the tokens, or 66,601,702 BNT. Fifty percent of the total tokens, or 39,661,989 BNT, were sold to the public, while the remaining 50% were allocated for future use.
Die top token holders en die 50% die bewaard waren... Dat zijn de mensen die het meeste gaan cashen :D

[ Voor 44% gewijzigd door President op 15-06-2017 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
President schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 18:31:
[...]

Heb je een bron hiervan dat er miljarden is uitgegeven door bedrijven, of bedoel je dat de ico's nu een XX miljard waarde hebben omdat de prijs X is en het aantal ico's Y is en X * Y = miljarden?
Geïnvesteerd is een groot woord inderdaad, mensen hebben een product gekocht waarvan ze denken dat het in waarde stijgt door mogelijke activiteiten van de verkoper. Mocht dat niet lukken; vette pech. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
papaleo schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 18:12:
Aangezien ik al ruim 3 weken op Tier 2 en 3 wacht bij Kraken,ben ik overgeleverd op Coinbase en/of LiteBit om aan mijn eth en btc te komen...maar elke keer als er een dip of 'crash' is op deze coins ligt of de server plat (Coinbase) of zoals bij LiteBit is er ineens geen voorraad meer... dus kan je niet/nooit op een mooi moment inspringen dit vind ik op zijn minst verdacht!
Bij https://bl3p.eu was ik zo klaar en kon ik het meteen naar Poloniex sturen, daar kwam het een half uurtje later aan.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19:53
Rookert25 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 18:33:
[...]

Geïnvesteerd is een groot woord inderdaad, mensen hebben een product gekocht waarvan ze denken dat het in waarde stijgt door mogelijke activiteiten van de verkoper. Mocht dat niet lukken; vette pech. :)
Geïnvesteerd is ook een groot woord

Als ik vandaag een nieuwe coin bedenk waarvan er 100.000 bestaan en ik ga 20% van die coin morgen op de markt brengen en vertel dat die coin € 5.000,- waard is... Dan is de waarde van de munt dus ineens 100 miljoen? O nee, ik heb 80% zelf gehouden, dus de totale waarde van de munt is 500 miljoen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-09 22:22

Ethirty

Who...me?

Rannasha schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 18:07:
[...]

Nee, dat zie je goed.

Dat betekent ook meteen dat de prijs van 1 pre-split bitcoin zich zal verdelen over de 2 verschillende post-split bitcoins. De verhouding waarin deze verdeling zal gebeuren zal afhangen van de steun voor elk van de takken. Als 1 tak de duidelijke winnaar is, dan zal de prijs hiervan vrijwel gelijk zijn aan de prijs pre-split en zullen bitcoins op de andere tak vrijwel niets waard zijn. Als beide takken een significante aanhang hebben, dan zullen bitcoins op beide takken een niet-verwaarloosbare prijs hebben.
Is er dan ook een situatie te bedenken waarin je aangeschafte bitcoins alleen in tak A zitten, terwijl de markt in tak B verder gaat? Dat zou namelijk betekenen dat je in 1 klap al je geld kwijt bent. Of resulteert een splitsing altijd in eenzelfde aantal coins in beide takken?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papaleo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-08 07:30
keest12 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 18:17:
[...]

Als je LiteBit gebruikt is Bitrush ook een aanrader. Die verkoopt bitcoin, ethereum, litecoin en dash geloof ik. Heb al een aantal keer gekocht bij hun, terwijl LiteBit op die momenten werkelijk geen enkele coin kon verkopen.
Goed dat je mij daar weer even aan herinnerd...
Heb daar verleden maand al eens 20 Litcoins aangeschaft...,gaat vlot en de prijs conform de markt.

9kW Nefit Enviline,17x Yingli Solar 245Wp panelen.(4085Wp) / 17x Enphase 215 Micro-inverters / Envoy Enlighten Communicatie Gateway,Tonzon vloerisolatie,Schlüter®-BEKOTEC-THERM Vloerverwarming,Panasonic climatcontrole, Nefit HR107,Vera domotica,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papaleo
Jumpman schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 18:34:
[...]

Bij https://bl3p.eu was ik zo klaar en kon ik het meteen naar Poloniex sturen, daar kwam het een half uurtje later aan.
Ook daar heb ik een account,thx

9kW Nefit Enviline,17x Yingli Solar 245Wp panelen.(4085Wp) / 17x Enphase 215 Micro-inverters / Envoy Enlighten Communicatie Gateway,Tonzon vloerisolatie,Schlüter®-BEKOTEC-THERM Vloerverwarming,Panasonic climatcontrole, Nefit HR107,Vera domotica,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:19

watercoolertje

Untertitel

Ethirty schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 18:38:
[...]

Is er dan ook een situatie te bedenken waarin je aangeschafte bitcoins alleen in tak A zitten, terwijl de markt in tak B verder gaat? Dat zou namelijk betekenen dat je in 1 klap al je geld kwijt bent. Of resulteert een splitsing altijd in eenzelfde aantal coins in beide takken?
Een splitsing houdt in dat er gewoon een 1:1 kopie gemaakt wordt, en beide versies hanteren daarna hun eigen (nieuwe) regels. Als jij dus voor de splitsing koopt heb je inderdaad 2x zo veel bitcoins evenredig verdeeld over beide versies. Dat zegt uiteraard niks over de waarde na de splitsing!

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fionzo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:23
President schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 18:31:
[...]

Als we dit artikel gaan kijken:
http://www.coindesk.com/1...mpletes-largest-ever-ico/

De waarde van de ene coin is omgezet naar een andere coin. Er is 0,0 euro aan 'echt geld' in de coin gestoken.

[...]

Die top token holders en die 50% die bewaard waren... Dat zijn de mensen die het meeste gaan cashen :D
Ik bedoel inderdaad dat de tokens voor die ICO's met bitcoins/ether kon worden aangeschafd. Hierdoor krijgen de mensen achter de ICO's dus veel geld in handen (afhankelijk van de koers natuurlijk), maar om er daadwerkelijk iets mee te kunnen zullen ze dit moeten cashen, want in de huidige wereld kan je helaas nog niet zoveel met cryptocurrency :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:48

RMB

Nee, geen right mouse button!

Ik heb geen enkel vertrouwen in Coinbase meer. Had geld geparkeerd om op een goed moment ETH te kopen, en nu er een flinke waardeschommeling is ligt de boel de hele middag weer down.
Gelukkig wilde ik vandaag niet kopen, maar in de toekomst wil ik dat wel en dan moet het gewoon werken.

Nu heb ik naar alternatieven als Litebit en Bitrush gekeken, maar daar verlies je al zo'n 7-8% bij aankoop.
Is er een goed alternatief om met Fiat Ethereum te kopen, en die weer om te kunnen zetten naar Fiat? (Kraken laat te lang op zich wachten, daar sta ik uiteraard al geregistreerd.)

[ Voor 11% gewijzigd door RMB op 15-06-2017 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

watercoolertje schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 18:50:
[...]
Een splitsing houdt in dat er gewoon een 1:1 kopie gemaakt wordt, en beide versies hanteren daarna hun eigen (nieuwe) regels. Als jij dus voor de splitsing koopt heb je inderdaad 2x zo veel bitcoins evenredig verdeeld over beide versies. Dat zegt uiteraard niks over de waarde na de splitsing!
Helder. Het ging me uitsluitend om de aantallen. De waarde zal afhangen van de winnende tak.

En zolang er 1 duidelijke winnaar is zal de koers niet sterk worden beïnvloed. Maar als beiden een vergelijkbaar aandeel houden, dan zal dit beide koersen (kunnen) schaden.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiju
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 03-03-2021
Fionzo schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 18:53:
[...]

Ik bedoel inderdaad dat de tokens voor die ICO's met bitcoins/ether kon worden aangeschafd. Hierdoor krijgen de mensen achter de ICO's dus veel geld in handen (afhankelijk van de koers natuurlijk), maar om er daadwerkelijk iets mee te kunnen zullen ze dit moeten cashen, want in de huidige wereld kan je helaas nog niet zoveel met cryptocurrency :)
Klinkt plausibel, bitcoin naar usd naar ferrari's etc. Vond de dip wel lekker en heb een paar honderd iota's gekocht, vond ze met de introductie veel te duur, nog steeds eigenlijk maar ja tis maar een klein bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:16
[...]

Zoals @watercoolertje al aangaf, wordt er een 1:1 kopie gemaakt en heb je op beide takken dezelfde hoeveelheid coins die je daarvoor had. Toch is het mogelijk om je coins onbedoeld te verliezen op een van beide takken. De twee belangrijkste risico's zijn:

1) Een replay-aanval. Als je een transactie maakt die geldig is op tak A, dan is die (meestal) ook geldig op tak B. Er hoeft maar 1 persoon te zijn die een node draait van zowel A als B en alle transacties van de ene tak aan de andere doorgeeft. Zo kun je een transactie op tak A doen die vervolgens ook op tak B wordt uitgevoerd. Als de ontvanger van de transactie hier niet op in kan (of wil) spelen, dan ben je je tak-B coins kwijt. Er zijn technieken om je hier tegen te beschermen, bijvoorbeeld door een transactie te doen op tak A die niet geldig is op tak B. Zodra je dat doet zijn je tak A coins "gesplitst" en kan een replay-aanval niet meer uitgevoerd worden.

2) Je coins staan op een exchange die je geen toegang geeft tot beide takken. Of omdat ze om politieke redenen een van de takken niet willen steunen of omdat ze geen of onvolledige bescherming tegen replay-aanvallen hebben ingebouwd en op deze manier coins op een van beide takken zijn kwijtgeraakt.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beepee
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-10-2022
Rannasha schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 19:20:
[...]

Zoals @watercoolertje al aangaf, wordt er een 1:1 kopie gemaakt en heb je op beide takken dezelfde hoeveelheid coins die je daarvoor had. Toch is het mogelijk om je coins onbedoeld te verliezen op een van beide takken. De twee belangrijkste risico's zijn:

1) Een replay-aanval. Als je een transactie maakt die geldig is op tak A, dan is die (meestal) ook geldig op tak B. Er hoeft maar 1 persoon te zijn die een node draait van zowel A als B en alle transacties van de ene tak aan de andere doorgeeft. Zo kun je een transactie op tak A doen die vervolgens ook op tak B wordt uitgevoerd. Als de ontvanger van de transactie hier niet op in kan (of wil) spelen, dan ben je je tak-B coins kwijt. Er zijn technieken om je hier tegen te beschermen, bijvoorbeeld door een transactie te doen op tak A die niet geldig is op tak B. Zodra je dat doet zijn je tak A coins "gesplitst" en kan een replay-aanval niet meer uitgevoerd worden.

2) Je coins staan op een exchange die je geen toegang geeft tot beide takken. Of omdat ze om politieke redenen een van de takken niet willen steunen of omdat ze geen of onvolledige bescherming tegen replay-aanvallen hebben ingebouwd en op deze manier coins op een van beide takken zijn kwijtgeraakt.
Blijf het interessante stof vinden!

Ik heb zelf een ledger nano s, en lees overal dat hardware wallets in principe veilig zijn. Correct?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 15:17
beepee schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 19:27:
[...]

Blijf het interessante stof vinden!

Ik heb zelf een ledger nano s, en lees overal dat hardware wallets in principe veilig zijn. Correct?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-09 15:48
maar je kan daar geen kopie van maken of wel? wat bij andere wallets wel mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
[...]

Ik was te laat, Rannasha legt het hier eerder en beter uit.

Wat mij nu gelijk doet denken, je zou natuurlijk ook zelf een fork kunnen beginnen en daarmee transacties gaan maken. Nou is het natuurlijk voor de waarde belangrijk dat in ieder geval de wederpartij de transactie ook als waardevol erkent. Maar hoe zit dat wettelijk? Is er op het moment uberhaupt wet of regelgeving die kan afdwingen dat een Cryptocoin in een overeenkomst van de juiste Blockchain moet zijn? En dat wordt helemaal interessant als er een fork plaatsvindt voor het betalen van de overeenkomst.

Edit: Ik maakte het alleen maar onduidelijker

[ Voor 22% gewijzigd door Krankenhausen op 15-06-2017 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluepenguin
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
superpolm schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 19:44:
[...]

maar je kan daar geen kopie van maken of wel? wat bij andere wallets wel mogelijk is.
de hardware wallets voegen een extra beveiliging toe. En er zijn mogelijkheden mee tot 'cold storage'.
Zo bevestig je bijv. op een Ledger Nano S een transactie met de knoppen op de Ledger. Dus je hebt dan niet alleen toegang in de zin van 'wachtwoord / pincode', maar ook fysiek een handeling nodig.

denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Rannasha schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 19:20:
[...]

Maar mag ik aannemen dat de grote spelers (zoals de exchanges uit de TS) hierop voorbereid te zijn, of ben ik dan gewoon naief?

Ik vond het een paar jaar terug simpeler toen er maar een handjevol coins was en dit soort dingen nog nauwelijks bedacht was. :P

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-12-2023
Interessante visie van Cryptobud op YouTube zojuist. Volgens hem is deze correctie nog lang niet op z'n dieptepunt en zullen de rode cijfers nog wel even aanhouden.

YouTube: CryptoMarket Correction Analysis | Buy or Sell?

Persoonlijk dacht ik dat we het dieptepunt voor deze correctie wel hadden bereikt, aangezien Bitcoin en Ethereum behoorlijk gestabiliseerd zijn rond hun huidige waarde, maar ik ben dan ook geen expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
keest12 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 20:22:
Interessante visie van Cryptobud op YouTube zojuist. Volgens hem is deze correctie nog lang niet op z'n dieptepunt en zullen de rode cijfers nog wel even aanhouden.

Persoonlijk dacht ik dat we het dieptepunt voor deze correctie wel hadden bereikt, aangezien Bitcoin en Ethereum behoorlijk gestabiliseerd zijn rond hun huidige waarde, maar ik ben dan ook geen expert.
Kun je een recap geven ipv alleen te link-droppen? Waarom zijn we volgens deze persoon voorlopig nog niet uit het rood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
Ik heb het half doorgescrolld, het komt hier op neer: volgens de dude in de video zitten we net voorbij het topje (euphoria), komt er dus nog een lichte stijging na de 'correctie' en daarna de ondergang.

Afbeeldingslocatie: https://wallstreetjackass.typepad.com/.a/6a00d8341c7ae753ef01348518e964970c-pi

Wat uiteraard volledig bullshit is (naar mijn mening) gezien het enorme potentieel van deze markt die al bij al nog in zijn kinderschoenen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
Bluepenguin schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 19:57:
[...]

de hardware wallets voegen een extra beveiliging toe. En er zijn mogelijkheden mee tot 'cold storage'.
Zo bevestig je bijv. op een Ledger Nano S een transactie met de knoppen op de Ledger. Dus je hebt dan niet alleen toegang in de zin van 'wachtwoord / pincode', maar ook fysiek een handeling nodig.
maar als ie kapot is ben je ook je coins kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiju
Het zou me niets verbazen als inmiddels de grote banken een afdelinkje hebben met als enig doel, opkopen en dumpen. Als crytocurrencies voet aan wal bij het gewone volk krijgen zijn de huidige verdienmodellen van de banken gedoemd. Dat gaan ze echt niet zomaar opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
superpolm schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 20:51:
[...]

Nee, je krijgt een seed waarmee je wallet te herstellen is.
keest12 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 20:22:

Het geluid bij het filmpje werkt niet bij mij, wel bij andere YT videos.
Sfinx- schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 20:46:
Ik heb het half doorgescrolld, het komt hier op neer: volgens de dude in de video zitten we net voorbij het topje (euphoria), komt er dus nog een lichte stijging na de 'correctie' en daarna de ondergang.

[afbeelding]

Wat uiteraard volledig bullshit is (naar mijn mening) gezien het enorme potentieel van deze markt die al bij al nog in zijn kinderschoenen staat.
Tsja, er is gewoon geen peil op te trekken. Zo was er ook iemand die goed onderbouwde dat we juist pas in de 'hope' fase zitten en dus nog een lange weg te gaan hebben. Helaas heb ik dat artikel al ruim een week geleden gelezen, dus kan 'm niet meer terug vinden.

Iemand hier al eens accounts gelinkt op poloniex? Ik heb er twee gelinkt, ik heb namelijk een nieuw account aangemaakt omdat ik een nieuw apart emailadres voor poloniex aangemaakt heb. Nu wil ik graag het nieuwe account instellen als primary account op poloniex. Volgens poloniex zelf moet dat kunnen:

"When you link an account, it inherits the profile and verification level from your Primary Account. Your daily withdrawal limit will be an aggregate of all your accounts.

You can choose any of your accounts as your Primary Account, but you can designate an account as your Primary only once.

Account linking affects only profile information and withdrawal limits. Each account's balances, open orders, trade histories, settings, and credentials will be unaffected by linking."

Ik kan alleen nergens een knop vinden om het nieuwe account als primary in te schakelen? :?

[ Voor 20% gewijzigd door GrazendeKoe op 15-06-2017 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papaleo
[...]

Naar mijn mening niet deze zijn terug te halen via de password phrase...,tòch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

raiju schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 20:54:
Het zou me niets verbazen als inmiddels de grote banken een afdelinkje hebben met als enig doel, opkopen en dumpen. Als crytocurrencies voet aan wal bij het gewone volk krijgen zijn de huidige verdienmodellen van de banken gedoemd. Dat gaan ze echt niet zomaar opgeven.
Ik begrijp dit nog steeds niet; al zou 1 BTC 8 miljard Euro waard worden, zolang er geen algemeen geaccepteerd betaalmodel omheen zit zoals de supermarkt, de benzinepomp etc., blijft het aan "fantasy-coin" waarvan de waarde alleen kan worden uitgedrukt in tijd (blockchain mining).

De enige manier waarop banken niet hoeven te kopen/dumpen, is een eigen, super-optimale blockchain ontwerpen en die wereldwijd, middels IMF ofzo, implementeren. Zijn we in 1 klap van alle (alt)coins af en is de enige "normale" investering weer de aandelen van de ABN of BoA?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raiju
MAX3400 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 21:00:
[...]

Ik begrijp dit nog steeds niet; al zou 1 BTC 8 miljard Euro waard worden, zolang er geen algemeen geaccepteerd betaalmodel omheen zit zoals de supermarkt, de benzinepomp etc., blijft het aan "fantasy-coin" waarvan de waarde alleen kan worden uitgedrukt in tijd (blockchain mining).

De enige manier waarop banken niet hoeven te kopen/dumpen, is een eigen, super-optimale blockchain ontwerpen en die wereldwijd, middels IMF ofzo, implementeren. Zijn we in 1 klap van alle (alt)coins af en is de enige "normale" investering weer de aandelen van de ABN of BoA?
Als het IMF die blockchain controleert is het toch gewoon een andere vorm van het huidige geld? Banken/regeringen willen kunnen bijdrukken, eeuwige inflatie is wat het huidige systeem in stand houdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keest12
[...]

Dit blijft ook voor mij een onduidelijkheid voor de toekomst. Ik heb het idee dat de overheden en banken de ontwikkeling over laten aan de huidige teams achter de blockchain, tot er een punt komt dat ze zelf een 'superieure' blockchain op gaan zetten en wereldwijd/Europees gaan distribueren met behulp van de overheden.

Wat worden onze coins dan waard is de grote vraag. To the moon zit er dan niet in ben ik bang. Het geeft mij het gevoel dat het zeker geen blijvertjes zijn voor tientallen jaren. Misschien mis ik het grote plaatje hier hoor, als dat zo is hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

raiju schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 21:06:
[...]

Als het IMF die blockchain controleert is het toch gewoon een andere vorm van het huidige geld? Banken/regeringen willen kunnen bijdrukken, eeuwige inflatie is wat het huidige systeem in stand houdt.
Eens maar hiermee is de "bangmakerij" van een BTC t.o.v. goud meteen de wereld uit. De non-standaardisatie van alle blockchains op dit moment levert hypes/koersen t.o.v. de onderliggende gedachten/technieken terwijl geen van de technieken op globaal niveau wordt ingezet voor daadwerkelijke diepgewortelde economische oplossingen/controle.

Ik zie zowel voor banken als voor een "tiental" coins een goede toekomst; het is wat mij betreft een kwestie van tijd voordat 500 (alt)coins niets meer waard zijn en de rest waarschijnlijk op dubbeltjes-waarden uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiju
keest12 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 21:06:
[...]

Dit blijft ook voor mij een onduidelijkheid voor de toekomst. Ik heb het idee dat de overheden en banken de ontwikkeling over laten aan de huidige teams achter de blockchain, tot er een punt komt dat ze zelf een 'superieure' blockchain op gaan zetten en wereldwijd/Europees gaan distribueren met behulp van de overheden.

Wat worden onze coins dan waard is de grote vraag. To the moon zit er dan niet in ben ik bang. Het geeft mij het gevoel dat het zeker geen blijvertjes zijn voor tientallen jaren. Misschien mis ik het grote plaatje hier hoor, als dat zo is hoor ik het graag.
Wat de gek er voor geeft, maar dat geldt even goed voor de euro. Stel dat nu iedereen besluit zijn/haar euro's uit te geven. Dan zal de waarde van de euro rap richting 0 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Ripple
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-07-2024

Mr_Ripple

BTC only

raiju schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 21:10:
[...]

Wat de gek er voor geeft, maar dat geldt even goed voor de euro. Stel dat nu iedereen besluit zijn/haar euro's uit te geven. Dan zal de waarde van de euro rap richting 0 gaan.
Zolang het blijft rollen is dat geen probleem, als iedereen zijn geld van de bank in handen wil hebben is dat wel een probleem want dat is er niet.
Het heeft alles met vertrouwen/geloof te maken, en met hoeveel mensen dat geld in handen hebben.

XRP = trash

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
Raar, was al bijna drie weken het wachten op tier 2 van Kraken. Nu dacht ik vraag tier 3 maar eens aan en na verzenden van de documenten was tier 2 direct geverifieerd.
Dus voor anderen die nog zijn het wachten is dat misschien het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atiilaa
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-06 19:11
Sfinx- schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 20:07:
[...]

Je weet toch dat Coinbase ook een exchange heeft, zijnde GDAX? Je hoeft enkel een 2e ID te verifiëren om hierop te kunnen handelen. De fees op de exchange zijn ook veel kleiner, 0,3% indien je de koper bent (tenzij je gigantische bedragen handelt, dan is het lager). En uiteraard kan je er rechtstreeks ETH naar BTC omzetten of omgekeerd.
Waar kan ik mijn 2e ID verifiëren ? kunt u mij misschien daarbij helpen ?
Ik kan het namelijk nergens vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchphantom
  • Laatst online: 04-04 10:12
Meessen schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 21:29:
Raar, was al bijna drie weken het wachten op tier 2 van Kraken. Nu dacht ik vraag tier 3 maar eens aan en na verzenden van de documenten was tier 2 direct geverifieerd.
Ik had inderdaad precies hetzelfde. 4 weken gewacht op verificatie. Dacht eergisteren eens verificatie 3 te proberen en dezelfde minuut springt verificatie 2 op verified.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Niet online

Ik ben het op zich wel met je eens dat de banken het over zouden moeten kunnen nemen als ze dat willen. Echter is het in het verleden best vaak gebeurt dat een technologisch inferieure en door veel marktpartijen ongewenste technologie uiteindelijk toch de overhand neemt. Wat ik mij bijvoorbeeld voor kan stellen dat payment providers vrij lang huiverig zijn om een smartcontract platform te bouwen zoals Ether dat kan bieden omdat het een mate van koppeling en inzage vereist die hun machtspositie beperkt en/of omdat ze niet gezamelijk tot een standaard kunnen komen. Hierdoor zouden ze wel eens te laat kunnen komen waardoor een Crypto platform de de facto standaard wordt.

Bij bijna alle huidige grote Cryptocoins heb ik bedenkingen bij de risico's en tekortkoming ervan (BTC: energieverslindend PoW, kleine/trage blocks, moeizaam veranderbaar. ETH: Twijfelachtige decentralisatie, heel harde blockchain groei.) Echter dit geldt/gold ook voor Windows, Android, VHS en eigenlijk ook de huidige implementatie van het internet. Naar mijn mening zal het dus heel erg afhangen hoe de bankensector en eventueel de overheden er mee omgaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Als je Ledger nano kapot is dan ben je niet je coins kwijt. Met je seed recovery alles in no-time weer terug.

Er staan geen coins op de ledger nano zelf. De ledger nano is alleen een tussenkey.

24 word recovery key. als je die kwijt bent dan heb je niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-09 16:28
[...]

[...]
Bedoel je met een blockchain dat ze een nieuwe cryptomunt gaan ontwerpen? Door de bekendheid, de hype en de infrastructuur van de huidige Bitcoin zal zo'n nieuwe "crypto"-munt van banken vermoedelijk achterraken. Of bedoel je dat ze hun kapitaalkracht gaan inzetten om zelf een bestaande cryptomunt te faciliteren? Dit lijkt me vrij weinig lonend, aangezien de inkomsten vanuit mining met de tijd drastisch verminderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
Atiilaa schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 21:39:
[...]

Waar kan ik mijn 2e ID verifiëren ? kunt u mij misschien daarbij helpen ?
Ik kan het namelijk nergens vinden
Gewoon surfen naar gdax.com :) Indien je ingelogd bent op coinbase zal hij je automatisch de verificatie voorstellen. Zoniet zie je links een rood/oranje blok met een overduidelijke link.

Tip: indien je geen webcam hebt of met slechte kwaliteit: scan je stuff in (geen idee wat je nodig hebt in Nederland, een rijbewijs?) en doe het met je mobiele telefoon.

Btw het ziet er naar uit dat we 'out of the woods zijn', zonet weer de 300eur grens overschreden voor ETH.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S.McDuck
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10-09 13:36
nino_070 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 22:49:
[...]

Bedoel je met een blockchain dat ze een nieuwe cryptomunt gaan ontwerpen? Door de bekendheid, de hype en de infrastructuur van de huidige Bitcoin zal zo'n nieuwe "crypto"-munt van banken vermoedelijk achterraken. Of bedoel je dat ze hun kapitaalkracht gaan inzetten om zelf een bestaande cryptomunt te faciliteren? Dit lijkt me vrij weinig lonend, aangezien de inkomsten vanuit mining met de tijd drastisch verminderen.
<aluhoedje> Overheden, banken en andere financiële instellingen zullen best proberen de cryptomarkt om zeep te helpen. En hiernaast nog te profiteren. Alles wat niet centraal gereguleerd kan worden en gecontroleerd door de bestaande en gevestigde orde zal tegen gewerkt worden. </aluhoedje>

Echter denk ik dat er inmiddels een beweging is gekomen die probeert hier onder uit te komen en zelf hun eigen geluk (fortuin) en toekomst te bepalen. Er is een hele grote groep die onder de bestaande machten uit wil en zelf meer controle en vrijheid. Dit is door internet natuurlijk heel goed mogelijk geworden. Er zijn zelfs een aantal coins die hier specifiek gebruik van maken door de diverse 'verborgen' netwerken (Dash en stealthcoin ken ik zelf).

Het zal altijd een strijd blijven tussen gevestigde orde en vernieuwers. Het blijft een gok hoever iets kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-09 16:28
S.McDuck schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 23:25:
[...]

Echter denk ik dat er inmiddels een beweging is gekomen die probeert hier onder uit te komen en zelf hun eigen geluk (fortuin) en toekomst te bepalen. Er is een hele grote groep die onder de bestaande machten uit wil en zelf meer controle en vrijheid. Dit is door internet natuurlijk heel goed mogelijk geworden. Er zijn zelfs een aantal coins die hier specifiek gebruik van maken door de diverse 'verborgen' netwerken (Dash en stealthcoin ken ik zelf).
<grammarnazi>Er is een aantal</grammarnazi> ;)

Maar in welke zin is zo'n munteenheid als Stealthcoin dan nóg minder gecentraliseerd dan een munteenheid als Bitcoin? En dat lijkt me in feite toch juist niet wenselijk, daar een coin als Bitcoin al geen enkele privacy schendt, zal een nog discretere munt nog meer illegaliteit aantrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

[...]

Dat is mijn probleem ook een beetje, ik houd mij al ruim 5 jaar bezig met Bitcoin en heb nog nooit in een fysieke winkel/restaurant met BTC kunnen betalen. Ik heb ze altijd bij me, maar ik kom het gewoon niet tegen.

Een echte boost zou imho moeten komen van pin-dingen zoals die nu bij iedere kassa staan. Natuurlijk gaan banken het nooit toelaten, maar betalen met NFC met Bitcoin in plaats van je debet of Visa-kaart zou goed gaan werken wat mij betreft. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die inmiddels op leuke winsten zitten en denken "ha, die boodschappen kosten mij maar 1/3de van de europrijs!". Zo zou ik wel denken ten minste :P Nu heb ik zelf in die ruim 5 jaar geen enkele eurocent naar BTC omgezet, en heb mijn BTC 'vermogen' compleet 'voor niks' bij elkaar gesprokkeld dus voor mij is alles pure winst.

-----------------
Ik weet nog dat ik begin 2012 compleet voor gek werd verklaard toen ik waar dan ook het woord Bitcoin liet vallen. Ik heb al diverse personen gehad die mij de afgelopen weken om advies zijn komen vragen want het is toch allemaal zo makkelijk geld verdienen. Ik heb er sinds het begin in geloofd, en doe dat tijdens een dip als deze ook.

Mensen die met de gekste budgetten komen om een mining rig in elkaar te sleutelen... Jongens, pas in godsnaam op :P Ik kan jullie garanderen dat er nu een hele hoop mensen zijn waarvoor minen in 1 klap van monsterwinsten weer richting verlies aan het gaan is :+ Mijn rig toeft lekker door.

Dadelijk 0.04 BTC gemined met 16 dagen 24/7 draaien. 15 euro stroom verstookt. Das krap 200 euro winst voor een maand minen :+ Toch een leuke bonus op mijn normale loon vind ik.

[ Voor 21% gewijzigd door Kuusj op 15-06-2017 23:49 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S.McDuck
nino_070 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 23:32:
[...]

Sorry ABR, Algemeen Beschaafd Rotterdams, het leg niet aan mij gozert :)
Maar in welke zin is zo'n munteenheid als Stealthcoin dan nóg minder gecentraliseerd dan een munteenheid als Bitcoin? En dat lijkt me in feite toch juist niet wenselijk, daar een coin als Bitcoin al geen enkele privacy schendt, zal een nog discretere munt nog meer illegaliteit aantrekken.
Echt geld trekt net zoveel criminaliteit aan. Het is niet een nieuw verschijnsel wat is ontstaan met crypto centjes.Boeven zijn overal waar wat te halen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-08 23:08
Wat is er toch aan de hand met Kraken?

Zojuist een limit order voor BTC geplaatst, buy op 2250 euro limit. Je zou denken dat-ie uitgevoerd wordt, koers is namelijk 2155,20 euro. Echter, hij staat al een kwartier op untouched, terwijl de sell order book bij 2157 euro begint.

WTF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:36

WhySoSerious

Be the change.

Hatsieflatsie schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 23:47:

Zojuist een limit order voor BTC geplaatst, buy op 2250 euro limit. Je zou denken dat-ie uitgevoerd wordt, koers is namelijk 2155,20 euro. Echter, hij staat al een kwartier op untouched, terwijl de sell order book bij 2157 euro begint.

WTF.
Had ik ook 3x achter elkaar net... 4e pakte ie wel. Ook alleen bij BTC even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meessen schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 21:29:
Opzich wel logisch, die mensen krijgen waarschijnlijk voorrang omdat de exchange veel meer heeft aan zulke geverifieerde accounts die echt actief gaan handelen ipv alleen schuiven in crypto munten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-09 23:19

WTF.
Het gebeurd heel vaak dat de order book informatie even vast zit. Je kunt dat zien als ask >= bid is. Soms is dit kort, soms duurt dit langer. Volgens mij loopt het orderboek en de trading engine dan wel door, maar gaat er iets mis verderop in de keten. Meestal herstelt zich dat vrij snel, maar regelmatig duurt dat wat langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revaes
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:24

WTF.
Wel oppassen hiermee. Ik heb meermaals gehad dat mijn order dan wel uitgevoerd bleek te zijn, maar dat dat nergens te zien was (kon zelf order deleten zonder error). Je hebt dan ineens 2x meer munten dan je zou willen hebben. En vanwege de transactie fees is het ook niet rendabel om meteen een omgekeerde transactie te doen.

Wel grappig, ik had gister ineens een negatief BTC saldo door zo'n glitch, blijkbaar kon ik meer BTC verkopen dan ik had :s (en nee, was geen leveraged shortpositie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kuusj98 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 23:36:
[...]

Dat is mijn probleem ook een beetje, ik houd mij al ruim 5 jaar bezig met Bitcoin en heb nog nooit in een fysieke winkel/restaurant met BTC kunnen betalen. Ik heb ze altijd bij me, maar ik kom het gewoon niet tegen.

Een echte boost zou imho moeten komen van pin-dingen zoals die nu bij iedere kassa staan. Natuurlijk gaan banken het nooit toelaten, maar betalen met NFC met Bitcoin in plaats van je debet of Visa-kaart zou goed gaan werken wat mij betreft. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die inmiddels op leuke winsten zitten en denken "ha, die boodschappen kosten mij maar 1/3de van de europrijs!". Zo zou ik wel denken ten minste :P Nu heb ik zelf in die ruim 5 jaar geen enkele eurocent naar BTC omgezet, en heb mijn BTC 'vermogen' compleet 'voor niks' bij elkaar gesprokkeld dus voor mij is alles pure winst.
Ik zit momenteel in Azie, waar ze daar wel iets verder in lijken te zijn. Zo af en toe zie je hier wel plek waar je via QR direct met BTC kunt betalen. Bitcoin ATM's zouden er als het goed is ook moeten zijn, maar nog niet gevonden.
In NL staat er als het goed is nog steeds een ATM ook, op de campus in Eindhoven.

Maar echte adoptie laat inderdaad nog even op zich wachten. Al komen er wel steeds meer projecten (zoals token cards, etc) bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Gelul in de ruimte natuurlijk
Je bent helemaal zelf verantwoordelijk voor het beheer van je digitale geld en voor de betaling ermee. Stuur je je geld naar de verkeerde, dan is er niemand die het terug kan halen.
Nee, en bij een normale iDeal-betaling of handmatige overboeking, ben je ook zelf verantwoordelijk voor het (tiental keren) controleren van het IBAN-nummer. Druk je op send en het geld komt bij de verkeerde, ben je ook zelf verantwoordelijk. Maar de banken "zeggen" dat ze toch een check gaan inbouwen (binnenkort).
Ik heb zoiets van: het is niet onmogelijk dat de bitcoin honderdduizend euro waard wordt. Het is niet onmogelijk dat hij nul waard wordt. Er gaan in de geschiedenis van de mensheid maar 21 miljoen bitcoin bestaan. Dus hij wordt per definitie meer waard. Het aanbod kan niet groter worden, en de vraag wordt wel groter.
Zoals ik gisteravond al postte; op het moment dat bitcoin/altcoin niet meer uit te geven is of voor een grote hoevelheid mensen een intrinsieke waarde heeft ter consumptie, dan is een coin 0. Desondanks spreekt in de quote zich enorm tegen want "per definitie" wordt het meer waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:04

Cliffie

Trompetslet

Wat een tendentieuze titel van het artikel zeg.... Aan de andere kant, ik zie hier in het topic ook genoeg mensen die al gaan panikeren bij elke daling. Ik doe zelf heel weinig transacties, ik koop en wacht. Stuk beter voor je nachtrust :)

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKing83
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:56
Cliffie schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 08:23:
[...]

Wat een tendentieuze titel van het artikel zeg.... Aan de andere kant, ik zie hier in het topic ook genoeg mensen die al gaan panikeren bij elke daling. Ik doe zelf heel weinig transacties, ik koop en wacht. Stuk beter voor je nachtrust :)
Ik vind de titel an sich niet tendentieus? De titel lijkt eerder een algemeen en goed algemeen advies. Net zoals het advies niet al je spaargeld in steen of goud te steken. Al is het maar omdat je altijd wat spaargeld beschikbaar zou moeten hebben voor onverwachte situaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c0burn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 09:32

c0burn

Feed your head

nino_070 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 23:32:
[...]
Beide mag: https://onzetaal.nl/taaladvies/aantal
Cliffie schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 08:23:
[...]

De daadwerkelijke titel is genuanceerder: "Waarom je (niet) je spaargeld in de bitcoin moet steken"

[ Voor 49% gewijzigd door c0burn op 16-06-2017 08:48 ]

Remember what the dormouse said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orange_Dirk
  • Laatst online: 14-12-2021
weet niet wat er bij Kraken is maar kan met margin geen enkele Ether kopen.

Orders worden steeds gecanceld terwijl er voldoende saldo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:14
MAX3400 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 08:12:
[...]

Gelul in de ruimte natuurlijk

[...]

Nee, en bij een normale iDeal-betaling of handmatige overboeking, ben je ook zelf verantwoordelijk voor het (tiental keren) controleren van het IBAN-nummer. Druk je op send en het geld komt bij de verkeerde, ben je ook zelf verantwoordelijk. Maar de banken "zeggen" dat ze toch een check gaan inbouwen (binnenkort).
waarom zeggen tussen aanhalingstekens? je gelooft het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

marteltor schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 09:06:
[...]

waarom zeggen tussen aanhalingstekens? je gelooft het niet?
Ik heb mijn twijfels bij de snelheid van updaten van de centrale database en hierdoor de mogelijke verkeerde overboeking. Noch afgezien van het feit dat door de controle, banken nog makkelijker kunnen zeggen "sorry klant, maar je hebt nu toch echt zelf verkeerd gekeken; we doen absoluuuut niks meer bij een verkeerde overboeking".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boesjke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-09 15:30

Boesjke

Excellent!!

Orange_Dirk schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 08:48:

Dit komt omdat Kraken dan zelf geen funds heeft voor je margin order. Want je leent het geld van Kraken en ze zijn meestal door hun funds heen. Enige manier om dit 'op te lossen' is direct als je order wordt gecanceld een nieuwe plaatsen net zolang tot hij wel doorgaat. Soms faalt het 10x achterelkaar maar af en toe pakt hij hem (al dan niet gedeeltelijk, had gisteren op deze manier uiteindelijk een position van 0.14 euro :D )

Neen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GIIANT
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 05-09 12:03
dutchphantom schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 21:40:
[...]

Ik had inderdaad precies hetzelfde. 4 weken gewacht op verificatie. Dacht eergisteren eens verificatie 3 te proberen en dezelfde minuut springt verificatie 2 op verified.
Zojuist ook gedaan in dezelfde situatie en kan dit bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

DirtyBird

Praktiserend denker

Orange_Dirk schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 08:48:

Zij stellen een beperkt aantal coins en fiat beschikbaar voor margin. Dat is waarschijnlijk op nu omdat iedereen een margin long wil.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orange_Dirk
  • Laatst online: 14-12-2021
Boesjke schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 09:14:
[...]

Dit komt omdat Kraken dan zelf geen funds heeft voor je margin order. Want je leent het geld van Kraken en ze zijn meestal door hun funds heen. Enige manier om dit 'op te lossen' is direct als je order wordt gecanceld een nieuwe plaatsen net zolang tot hij wel doorgaat. Soms faalt het 10x achterelkaar maar af en toe pakt hij hem (al dan niet gedeeltelijk, had gisteren op deze manier uiteindelijk een position van 0.14 euro :D )
Inmiddels 20 keer geprobeerd en toch wel een positie van 0.42 Ether inmiddels :)

Inmiddels tijd om een short te openen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

dutchphantom schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 21:40:
[...]

Same! Goed nieuws gelukkig. Kan ik "eindelijk" gewoon knaken storten en daarmee handelen en/of uitbetalen naar de bank direct.

Dank voor deze tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspergk
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-02 08:12
MAX3400 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 09:41:
[...]

Same! Goed nieuws gelukkig. Kan ik "eindelijk" gewoon knaken storten en daarmee handelen en/of uitbetalen naar de bank direct.

Dank voor deze tip!
En dan te bedenken dat het geld storten bij Kraken enorm snel gaat. In de openingspost staat 24-48 uur voordat je het op je account hebt staan. Bij mij duurde het 1,5 uur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• errrrrnie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-08 17:33
MAX3400 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 09:41:
[...]

Dank voor deze tip!
Hebben jullie bij die ID scan je BSN-nummer afgeschermd? Of gewoon alles open en bloot doorgegeven??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaspergk schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 09:44:
[...]

En dan te bedenken dat het geld storten bij Kraken enorm snel gaat. In de openingspost staat 24-48 uur voordat je het op je account hebt staan. Bij mij duurde het 1,5 uur!
Dat is dus afhankelijk van het moment waarop je het overmaakt. Doe je het 's morgens dan staat het er vaak een paar uur later op. Doe je het 's avonds dan meestal ergens de volgende morgen. Doe je het vrijdag na 18:00 dan wordt het pas maandagochtend. Het kan snel, maar vaak duurt het 12-48 uur. Is afhankelijk van de openingstijden van de banken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wezzal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-12-2019
Zo de huis-tuin-en keuken beleggers zijn weer bang gemaakt door de grote drop en hun coins zijn afhandig gemaakt door grote partijen. Voor mij is het de dood of de gladiolen. Over 12 jaar stop ik met werken :*) (ben nu 28).

HODL it is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

errrrrnie schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 09:46:
[...]

Hebben jullie bij die ID scan je BSN-nummer afgeschermd? Of gewoon alles open en bloot doorgegeven??
Ik probeer het altijd eerst met een afgeschermde kopie; eenzelfde die ik bij hotels en ander "gepeupel" afgeef voor registratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
Voor de mensen die geen gebruik maken van hun coins stallen op de Exchanges:
Heb de statistieken van al mijn holdings sinds gister in de Blockfolio app gezet. Nu altijd de precieze cijfertjes van m'n winst of verlies bij de hand met behulp van de real time prijzen in de app. Je voert de aankoopdatum, prijs per stuk en hoeveelheid coins in en hebt daardoor altijd een mooi overzicht van je gehele portfolio. Een aanrader voor de mensen die veel verschillende munten hebben en altijd een automatisch updatende portfolio overzicht willen!

[ Voor 9% gewijzigd door keest12 op 16-06-2017 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 16:03
keest12 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 10:04:
Heb de statistieken van al mijn holdings sinds gister in de Blockfolio app gezet. Nu altijd de precieze cijfertjes van m'n winst of verlies bij de hand met behulp van de real time prijzen in de app. Je voert de aankoopdatum, prijs per stuk en hoeveelheid coins in en hebt daardoor altijd een mooi overzicht van je gehele portfolio. Een aanrader voor de mensen die veel verschillende munten hebben en altijd een automatisch updatende portfolio overzicht willen!
Ik gebruik Coin Ticker, die heeft ook een api koppeling met Bittrex (die gebruik ik) en Poloniex. Toch eens naar Blockfolio kijken.

[ Voor 51% gewijzigd door GrooV op 16-06-2017 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
GrooV schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 10:09:
[...]

Ik gebruik Coin Ticker, die heeft ook een api koppeling met Bittrex (die gebruik ik) en Poloniex. Toch eens naar Blockfolio kijken
Ik zal Coin Ticker ook eens bekijken. Ziet er ook erg strak uit en heeft veel positieve recensies in de AppStore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
keest12 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 10:12:
[...]

Ik zal Coin Ticker ook eens bekijken. Ziet er ook erg strak uit en heeft veel positieve recensies in de AppStore.
Wat ik handig vindt is dat je alleen de aankoopprijs invult. Laatst had ik bijvoorbeeld bijna al mijn BTC omgezet naar ETH, en dus gewoon de aankoopprijs van de BTC bij ETH gezet.

Wel jammer dat je niet 1 exchange kan kiezen voor de koersen, Bitfinex is bijv. altijd lager dan kraken of een andere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookert25
S.McDuck schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 23:25:
[...]

<aluhoedje> Overheden, banken en andere financiële instellingen zullen best proberen de cryptomarkt om zeep te helpen. En hiernaast nog te profiteren. Alles wat niet centraal gereguleerd kan worden en gecontroleerd door de bestaande en gevestigde orde zal tegen gewerkt worden. </aluhoedje>

Het zal altijd een strijd blijven tussen gevestigde orde en vernieuwers. Het blijft een gok hoever iets kan komen.
Als mijn bank met iets komt wat hetzelfde doet, in een herkenbaar jasje en zij mij vertellen dat dit "Alle voordelen heeft van Blockchain/Bitcoin/ETH (marketingblabla), maar dan in uw vertrouwde omgeving", dan denk ik dat 80% van publiek erachter staat.

Onderschat ook niet de kracht van toezichthouders. Als die gebruik van Toepassing A van Blockchain wel goedkeuren en Toepassing B (nog) niet, dan zullen bedrijven kiezen voor zekerheid en lekker Toepassing A gebruiken, los van enkele disrupters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.McDuck
Rookert25 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 10:22:
[...]

Als mijn bank met iets komt wat hetzelfde doet, in een herkenbaar jasje en zij mij vertellen dat dit "Alle voordelen heeft van Blockchain/Bitcoin/ETH (marketingblabla), maar dan in uw vertrouwde omgeving", dan denk ik dat 80% van publiek erachter staat.
Ik denk dat het percentage wel hoger zal liggen, 90 tot 95%. Hier op tweakers weet een gedeelte van crypto, maar dat is nou geen schokkend aantal mensen. Daarbuiten is de kennis ervan echt heel laag, iets wat 'nerds' zich niet vaak lijken te beseffen. Voor de 'gewone'man is er echt een verborgen wereld.
Onderschat ook niet de kracht van toezichthouders. Als die gebruik van Toepassing A van Blockchain wel goedkeuren en Toepassing B (nog) niet, dan zullen bedrijven kiezen voor zekerheid en lekker Toepassing A gebruiken, los van enkele disrupters.
Mainstream zal niet zo snel overstappen naar iets onbekends. Zeker niet als de media en neiuwsgeving gecontroleerd wordt door instanties die zichzelf willen beschermen. Door internet is dit wereldwijd en gaat het nog om grote aantallen. Maar ik denk zelf dat dit een alternatieve markt wordt )blijft) met een uitzondering hier en daar. ETH en BTC zullen mainstream worden maar veel anderen zullen alleen op het internetgedeelte blijven hangen.

*Mijn persoonlijke verwachting gebaseerd op mijn glazenbol :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
wezzal schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 09:50:
Zo de huis-tuin-en keuken beleggers zijn weer bang gemaakt door de grote drop en hun coins zijn afhandig gemaakt door grote partijen. Voor mij is het de dood of de gladiolen. Over 12 jaar stop ik met werken :*) (ben nu 28).

HODL it is.
Haha cool, ik sta er precies in zoals jij en toevallig dezelfde leeftijd :+ Mag ik vragen met welk bedrag je ingestapt bent en in welke coins je zit?
keest12 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 10:04:
Ik gebruik zelf ook blockfolio om mijn portfolio bij te houden, maar of ik doe iets verkeerd of het ligt aan de app. De app houdt geen rekening met transactiekosten of wel? Daarnaast kun je 'intern' volgens mij niet coins swappen. Stel je hebt btc in je portfolio die je swapt naar eth. Dan is de handeling is blockfolio dat je: 1. invult dat je eth hebt gekocht tegen x koers en 2. je moet invullen dat je je btc hebt verkocht tegen usd/eu. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Rookert25 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 10:22:
[...]

Transactie kosten zijn eigenlijk je eerste verlies. Stel je haalt voor 50 euro BTC bij Bitonic maar de huidige waarde is maar 45 euro, dan sta je al op -5%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 22:47:
[...]

Als je Ledger nano kapot is dan ben je niet je coins kwijt. Met je seed recovery alles in no-time weer terug.

Er staan geen coins op de ledger nano zelf. De ledger nano is alleen een tussenkey.

24 word recovery key. als je die kwijt bent dan heb je niks meer.
owja idd. Maar ik lees ook dat de broncode van de Ledger niet open is dus niemand weet hoe die 24 words bepaald worden. Ik heb de Ledger ook maar gebruik em nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-01 16:22
Fintech studie aan MIT komt er aan: https://www.getsmarter.co...te-course-future-commerce
Lijkt mij wel interessant om dit te gaan volgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siren
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 15:59
Bij RTLZ ging het net ook even over crypto.
https://www.rtlz.nl/beurs...aar-ook-potcoin-en-gulden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Zou het ook mogelijk zijn met 1 augustus en de verdeelde meningen over de aanpak van uasf. Dat er partijen zijn die aansturen op een fork? Kijkend naar etc/eth zou daar best een voordelige situatie uitgehaald kunnen worden. Aangezien etc niet weggezakt is en daadwerkelijke waarde behouden heeft en zelfs gestegen is.

Dus een manier om extra btc(btc classic) te krijgen en speculeren dat de classic of old variant niet uitsterft en door de jaren heen gaat stijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:14
MAX3400 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 09:11:
[...]

Ik heb mijn twijfels bij de snelheid van updaten van de centrale database en hierdoor de mogelijke verkeerde overboeking. Noch afgezien van het feit dat door de controle, banken nog makkelijker kunnen zeggen "sorry klant, maar je hebt nu toch echt zelf verkeerd gekeken; we doen absoluuuut niks meer bij een verkeerde overboeking".
Over die snelheid van updaten zou ik me niet zo een zorgen maken. Hoe vaak wisselt de rekeninghoudernaam van jouw rekening? Overigens is er begin 2019 een pilot instant payments: https://www.betaalverenig...betalen/instant-payments/

Als je dan wat banking aspecten vergelijkt met bitcoin, zie je dat er nog wel een weg te gaan is (die wel al goed ingericht is bij sommige altcoins). Dan bedoel ik: instant payments is transactie definitief bevestigt in een paar seconde, naam/nummer controle bestaat niet bij blockchain, en maak je verkeerd over dan is er ook geen bank die je gaat helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Defector schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 10:51:
Zou het ook mogelijk zijn met 1 augustus en de verdeelde meningen over de aanpak van uasf. Dat er partijen zijn die aansturen op een fork? Kijkend naar etc/eth zou daar best een voordelige situatie uitgehaald kunnen worden. Aangezien etc niet weggezakt is en daadwerkelijke waarde behouden heeft en zelfs gestegen is.

Dus een manier om extra btc(btc classic) te krijgen en speculeren dat de classic of old variant niet uitsterft en door de jaren heen gaat stijgen.
Ik denk dat dat het einde van BTC getekend

Bij ETH was het echt een ander verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
Iedereen is er in geinteresseerd zegt ze. Zitten er zoveel mensen in cryptos dan? Volgens mij valt t nog wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFox1980
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-12-2018
GrooV schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 10:09:
[...]

Ik gebruik Coin Ticker, die heeft ook een api koppeling met Bittrex (die gebruik ik) en Poloniex. Toch eens naar Blockfolio kijken.
Ik gebruik cryptocompare maar het lijkt wel of die altijd wat verkeerd loopt.

Dus even naar coin ticker gekeken maar ik kan maar een paar coins selecteren of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
FireFox1980 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 10:56:
[...]

Ik gebruik cryptocompare maar het lijkt wel of die altijd wat verkeerd loopt.

Dus even naar coin ticker gekeken maar ik kan maar een paar coins selecteren of zie ik iets over het hoofd?
Ik denk dat je iets niet goed doet, ik kan bijna alle beschikbare coins selecteren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

superpolm schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 10:56:
[...]

Iedereen is er in geinteresseerd zegt ze. Zitten er zoveel mensen in cryptos dan? Volgens mij valt t nog wel mee.
Ik heb al diverse mensen in m'n omgeving gesproken maar zodra ze hoorden dat ze een wallet moesten aanmaken, keys bewaren, geld overboeken, omzetten etc haakten ze af.

Het is voor de doorsnee mens nog steeds een behoorlijk hocus pocus verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keest12
GrazendeKoe schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 10:43:
[...]

Haha cool, ik sta er precies in zoals jij en toevallig dezelfde leeftijd :+ Mag ik vragen met welk bedrag je ingestapt bent en in welke coins je zit?

[...]

Ik gebruik zelf ook blockfolio om mijn portfolio bij te houden, maar of ik doe iets verkeerd of het ligt aan de app. De app houdt geen rekening met transactiekosten of wel? Daarnaast kun je 'intern' volgens mij niet coins swappen. Stel je hebt btc in je portfolio die je swapt naar eth. Dan is de handeling is blockfolio dat je: 1. invult dat je eth hebt gekocht tegen x koers en 2. je moet invullen dat je je btc hebt verkocht tegen usd/eu. Toch?
Eerlijk gezegd reken ik altijd zelf de aankoopprijs uit, waarbij ik de transactiekosten ook erbij gooi. Dus zeg je hebt 700 euro betaald voor 2 stuks Ethereum terwijl de actuele waarde per stuk 340 euro was, dan ga ik uit van aankoop bij 350 per stuk. Dat verlies neem ik dan wel.. :)

Trading met de munten onderling doe ik niet, dus daar kan ik je helaas niet meer over vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:47
ik ben bezig met tier 3 verifiication op kraken. Voorheen was 2 steeds wel genoeg. Maar de portfolio waarde is vrij hard gestegen :+ en wil ik het er ooit uithalen heb ik geen zin om elke maand maar een klein stukje te extraheren.

Punt is: Mijn utility bill staat niet op mijn naam, maar op die van een huisgenoot. Iemand ervaring ermee en of het een probleem zou zijn om bijvoorbeeld een Ziggo factuur te sturen?
Andere optie is een bank statment, maar hoe werkt dat? Kan ik die opvragen bij de ING/Rabo/ABN etc.?

Ik kan natuurlijk gewoon proberen, maar gezien de verhalen over hoe lang dat duurt de laatste tijd vraag ik het liever eerst even na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
Verwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 10:59:
[...]

Ik heb al diverse mensen in m'n omgeving gesproken maar zodra ze hoorden dat ze een wallet moesten aanmaken, keys bewaren, geld overboeken, omzetten etc haakten ze af.

Het is voor de doorsnee mens nog steeds een behoorlijk hocus pocus verhaal.
idd veel mensen die ik ken hebben van btc gehoord maar gaan het niet kopen. vind die myetherwallet trouwens nog ingewikkelder dan die oude btc wallets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-09 17:53
KingKoning schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 11:02:
[...]Punt is: Mijn utility bill staat niet op mijn naam, maar op die van een huisgenoot. Iemand ervaring ermee en of het een probleem zou zijn om bijvoorbeeld een Ziggo factuur te sturen?
Andere optie is een bank statment, maar hoe werkt dat? Kan ik die opvragen bij de ING/Rabo/ABN etc.?
[...]
Ziggo werkte prima voor mij.

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Defector
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
GrooV schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 10:55:
[...]

Ik denk dat dat het einde van BTC getekend

Bij ETH was het echt een ander verhaal
Waarom het einde? En waarom een heel ander verhaal?

Lekker kort onderbouwd...

Bij eth was het juist een veel ergere situatie, aangezien dat vanuit een hack kwam. Daar was veel meer onrust. En werd de coin in de beginfase heel erg op de proef gesteld. Het was de eerste keer dat zoiets gebeurde bij relatief gevestigde coin.

Terwijl nu er al een historie is van hoe het positief kan gaan aflopen. En er is minder onrust want het is duidelijk vooraf gecommuniceerd. Mensen verwachten of gaan er vanuit dat het deze keer ook zo afloopt. Dus ik kan mij voorstellen dat er grote partijen zijn die misschien deze situatie aanwenden om hier beter uit te komen.

[ Voor 7% gewijzigd door Defector op 16-06-2017 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• therobber
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:52
ik ben bezig met tier 3 verifiication op kraken. Voorheen was 2 steeds wel genoeg. Maar de portfolio waarde is vrij hard gestegen :+ en wil ik het er ooit uithalen heb ik geen zin om elke maand maar een klein stukje te extraheren.

Punt is: Mijn utility bill staat niet op mijn naam, maar op die van een huisgenoot. Iemand ervaring ermee en of het een probleem zou zijn om bijvoorbeeld een Ziggo factuur te sturen?

Ik kan natuurlijk gewoon proberen, maar gezien de verhalen over hoe lang dat duurt de laatste tijd vraag ik het liever eerst even na.
Ik heb het destijds (2015) gedaan met rekening van de energie maatschappij.
Volgensmij kan je ook gewoon een bank afschrift gebruiken hiervoor deze kan je als het goed is gewoon online downloaden met je adres enzo er op.
Je bedragen uiteraard even zwart maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siren
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 15:59
superpolm schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 10:56:
[...]

Als je dagelijks op de beurs rondloopt dan kom je denk ik toch wel veel mensen tegen met verstand van markten die in de volatiliteit van crypto voordelen zien. Ik denk dat veel professionele beleggers daar thuis wel een beetje bij hobbyen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Defector schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 11:04:
[...]

Waarom het einde? En waarom een heel ander verhaal?

Lekker kort onderbouwd...

Bij eth was het juist een veel ergere situatie, aangezien dat vanuit een hack kwam. Daar was veel meer onrust. En werd de coin in de beginfase heel erg op de proef gesteld. Het was de eerste keer dat zoiets gebeurde bij relatief gevestigde coin.

Terwijl nu er al een historie is van hoe het positief kan gaan aflopen. En er is minder onrust want het is duidelijk vooraf gecommuniceerd. Mensen verwachten of gaan er vanuit dat het deze keer ook zo afloopt.
Ten eerste: Bitcoin is HET betaalmiddel van crypto, het is de dollar onder de valuta. Tot nu toe heeft BTC nooit echt gekke dingen gedaan. Een fork met zoveel volume op dit moment is echt niet handig

Ten tweede: ETH was op het moment van de hack maar een fractie waard van wat het nu was en niemand werd er slechter op

En het belangrijkste punt. Net na de UASF van 1 augustus is het zeer onverstandig om BTC te gaan versturen/ontvangen omdat je niet weet in welke chain je block geverifieerd wordt. Hierdoor kan je dus gewoon geld kwijt raken.

En dan hebben we het nog niet over replay attacks en dergelijke gehad

[ Voor 3% gewijzigd door GrooV op 16-06-2017 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:47
therobber schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 11:05:
[...]

Ik heb het destijds (2015) gedaan met rekening van de energie maatschappij.
Volgensmij kan je ook gewoon een bank afschrift gebruiken hiervoor deze kan je als het goed is gewoon online downloaden met je adres enzo er op.
Je bedragen uiteraard even zwart maken
ja die energie rekening is precies het probleem. Die staat niet op mijn naam. Dat bedoelen ze dacht ik met "Utility bill". Maar bankafschrift is een goede tip idd.
hansdegit schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 11:03:
[...]

Ziggo werkte prima voor mij.
thanx! Dan ga ik ziggo proberen, of eventueel bankafschrift.
Het gaat ze vermoedelijk gewoon om een rekening waar je bankrekening en je naam op staat lijkt me.
errrrrnie schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 09:46:
[...]

Ik ga denk ik ook maar proberen BSN af te schermen. Die hebben ze nergens voor nodig vind ik.

[ Voor 7% gewijzigd door KingKoning op 16-06-2017 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe

Zelf heb ik een account aangemaakt op BL3P, is onderdeel van bitonic en op die exchange kun je enkel voor btc terecht. Zelf was ik binnen een dag door de verificatie heen. Als ik het goed gelezen heb kun je daar voor 1,2 mio per maand withdrawen.

Een ander onderwerp: Ik lees regelmatig dat de blockchain voor vele industrieën interessant kan worden om processen te versnellen en dus kosten te besparen, klinkt logisch. Maar als zulke industriën dit in private blockchain gaan doen heeft dit toch helemaal geen effect voor de cryptomarkt? Of is de verwachting (lees: hoop) dat zulke industrieën er voor kiezen op een bestand platform (ethereum, waves, stratis, ...) hun processen gaan laten verlopen en niet zelf het wiel willen uitvinden en dus een eigen blockchain gaan ontwikkelen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:10
Wat ik mij nou eigenlijk al een tijdje afvraag...wat is nou nog echt de waarde van Ethereum Classic? Na de Hardfork is het toch eigenlijk de bedoeling dat iedereen overstapt naar Ethereum en ETC laat liggen.
Worden er wel nog apps op ETC gebouwd? En wordt dit nog onderhouden (indien nodig). Anders is het toch eigelijk waardeloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09

Een bankstatement kan je zelf in je online bankieren omgeving downloaden. Dit is geen afschrift, maar een overzicht met daarop je rekeningnummer en adres. Volgens mij kan je die zelfs zonder bedragen downloaden.
Pagina: 1 ... 12 ... 111 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[font=,24]ZERO TOLERANCE! LEES DIT EERST VOOR JE POST!~[/]
Dit topic is louter voor discussie over handel en koers van cryptocurrencies en daaraan gerelateerde zaken.

Wat willen we hier niet zien?
  • Algemene vragen over cryptocurrencies (wallet software, blockchain technologie, etc.). Plaats die in Bitcoin (en overige cryptocurrencies) topic - deel 2
  • Vragen als "Welke altcoin zal ik kopen?", en "Stellar, is dat wat?". We hebben geen glazen bol, we kunnen je niet adviseren. Lees je in in de betreffende coins, Google is je vriend.
  • Crypto en belasting. Hier offtopic, kan worden besproken in het bovengenoemde topic. Suggesties om te frauderen (zoals hiet niet netjes opgeven van je vermogen) worden niet gewaardeerd.
  • Vragen die al zijn beantwoord in de topicstart of de topic zelf. Gebruik de search!
  • Linkdrops. Begeleid links naar grote lappen tekst of video met een korte samenvatting (als die niet al gegeven is). Als jij iets interessant vindt om te delen, zeg er dan bij waarom je het interessant vindt.
  • Referrals. Ten overvloede, want dit staat ook in het algemene beleid van GoT.
  • Slowchat. Dit betreft dus óók reacties als "Bitcoin nu op $2800", "ETH daling is ingezet" , "To the moon!" en meer van zulks. Er is een speciaal Slack kanaal opgezet door de community waar veel van de hier actieve posters te vinden zijn: click
~[font=,16]Posts die hieraan voldoen worden vanaf nu zonder pardon en zonder notificatie verwijderd, sancties volgen bij herhaling.~[/]

Wat willen we hier dan wel zien?
Een zinvolle inhoudelijke discussie over koersverloop van allerlei cryptocurrencies, het reilen en zeilen van exchanges, persoonlijke verhalen, etc. Het geven van prognoses en technische analyses zijn toegestaan, maar vraag er niet om :).