Bitcoin is misschien de dollar maar niet niet meer de alleenheerser. Eth doet ongeveer gelijke aantallen. En de rest is samen ook goed voor een groot aandeel.GrooV schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 11:08:
[...]
Ten eerste: Bitcoin is HET betaalmiddel van crypto, het is de dollar onder de valuta. Tot nu toe heeft BTC nooit echt gekke dingen gedaan. Een fork met zoveel volume op dit moment is echt niet handig
Ten tweede: ETH was op het moment van de hack maar een fractie waard van wat het nu was en niemand werd er slechter op
En het belangrijkste punt. Net na de UASF van 1 augustus is het zeer onverstandig om BTC te gaan versturen/ontvangen omdat je niet weet in welke chain je block geverifieerd wordt. Hierdoor kan je dus gewoon geld kwijt raken.
En dan hebben we het nog niet over replay attacks en dergelijke gehad
https://coinmarketcap.com/
De waarde van de munt is eigenlijk niet relevant. Als mensen het precedent van etc/eth nemen en geloven/handelen naar die uitkomst. Gaat het werken en wordt het in dit geval ook voor iedereen beter. Aangezien je dan coins op de oude en nieuwe chain zal hebben.
Als je dan een situatie krijgt zoals bij etc die eth blijft volgen. Waarbij btc ooit naar 10.000 gaat en btc classic volgt dat. Dan is dat natuurlijk super voordelig wanneer er een fork is geweest.
Ik heb het ook niet over de korte termijn. Maar juist voor de lange termijn wanneer beide chains weer ondersteund worden.
Wanneer deze situatie plausibel is. Dat is het juist verstandig om zoveel mogelijk btc te hebben op het moment van forken. Zodat je maximaal effect hebt.
Ik juich die situatie ook niet toe en hoop op een goed verloop van de uasf. Maar ik ben gewoon aan het speculeren wat er allemaal mogelijk is.
[ Voor 4% gewijzigd door Defector op 16-06-2017 11:28 ]