Dat is denk ik voor veel mensen zo.Wailing_Banshee schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 08:00:
Dat denk ik wel, gewoon om pieken te voorkomen Het is een beetje afwachten wat er natuurlijk in de plaats gaat komen voor het salderen, maar voor ons zou het best nog wel eens gunstig uit kunnen gaan pakken om thuis opslag aan te schaffen. Wij verbruiken nu ongeveer een kwart van onze opgewekte energie. Zelfs op een gemiddelde februari dag wekken we meer op dan dat we overdag gebruiken en leveren we dus terug naar het net. Terwijl ons totale dagverbruik hoger ligt dan wat er dan opgewekt wordt.
Pas als de nieuwe regeling voor teruglever vergoeding bekend is kun je uitrekenen of een accu loont of niet.
Ik heb een offerte voor een systeem wat op jaarbasis 7.2 MWh moet doen.
Huidig verbruik is gemiddeld 400 kWh per maand.
Nieuw huis is groter, er komt een qualityflow in. Die is in eco mode goed voor 700 kWh per jaar (2 units)
De warmtepomp wordt op goed 3000 kWh jaarverbruik gezet.
Dus stel gaan 500 kWh per maand gebruiken , dus 6000 kWh per jaar aan 'normaal verbruik' (best wel veel, maar goed, 2 kinderen, wat cameras en veel thuiswerken met laptop en soms PC aan.
Daar komt dan 700 (ventilatie + 3000 (warmtepomp) bij en zitten we zeg op 10000 kWh.
Per maand is dat dan 833 kWh. Die wek ik alleen in April, t/m Augustus zelf op volgens de prognose.
Als je dan per dag kijkt is het 27.4 kWh. (nu zal een gemiddelde dag wel niet zo vaak voorkomen)
Dat is dan continue 1140 watt
Wil ik een 1 slechte dag overbruggen, dan heb ik al een dikke accu nodig
Ik zie ook meer over je eigen opbrengst uitsmeren over de dag als je overproductie hebt.
Verkopen voor 7-11 cent + wat de regeling wordt ?
Terugkopen voor 19 cent ?
Dan moet je dus voor 6-8 cent per kWh die je bespaart als je je eigen opgewekte verbruiken wil, het op gaan slaan.
8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase