Cupid673 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 10:09:
[...]
Ik heb nog niet goed gekeken naar je linkje, maar ik snap waar je naartoe wilt... Die zou ik dan wellicht op de Qooker moeten zetten...?
Als het even kan, wil ik die verzwaring uiteraard voorkomen. Hoewel ik vrees dat als ik straks ook electrisch ga rijden, dat ik er niet aan ontkom. Opladen en wp tegelijk lijkt me haast onmogelijk op 3x25
ik gebruik ook daarom geen qooker, maar juist een boiler.
mijn oven werkt gewoon als ik hem aan zet, de boiler gaat dan uit.
dat is geen probleem, want de boiler heeft een voorraadje dus ik kan toch warm water pakken als ik dat wil.
welke manier werkt voor jouw, geen idee.
je moet dan echt alles weten, en alles doornemen in huis.
en meten = weten, gokken = brokken.
etc etc..
ik kon nu alleen in de problemen als ik de over + frietpan aan heb staan (bij elkaar een 5,5kW) dan kan de grote boiler boven 2kW nog steeds per ongeluk aan gaan, en dat gaat nog net (7,5kW), maar ik kan dan niet even de waterkoker aan zetten, maar dat probleempje los ik handmatig op door gewoon geen water te koken als ik friet sta te bakken.
maar ook het opladen van een auto, daar is ook wel wat mee te verzinnen.
hang hem pas aan de lader als je gekookt hebt.
stel je hebt vrijwel de zwaarste elektra auto, dat is een accu van 100kWh als ik me niet vergis.
stel die laat je met 16A enkele fase.
dan doe je even afgerond 4kWh per uur, dus dat zou 25 uur zijn voordat hij vol is.
maar je rijd nooit je auto accu helemaal leeg
(zelfs met mijn 40liter autootje tank ik nooit meer als 32 liter.)
en als je een beetje verstandig bent, die je iedere dag "tanken" met een elektra auto.
dus het zal zeldzaam zijn dat je langer als 12 uur aan het laden bent met je auto, dat lukt ook wel als je slaapt.
7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)