Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 91 ... 108 Laatste
Acties:
  • 219.336 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:28
Jammer dat je zelf zonder moderatie-rechten niet kunt zien hoe het cijfer uiteindelijk opgebouwd werd; lijkt me dat Tweakers daar best iets aan kan doen.

Ben namelijk best benieuwd waar dat hier fout gaat in de discussie bij de volgende 2 reacties:

https://tweakers.net/nieu...ction=13631872#r_13631872
Hoezo een -1; lijkt me niets raas binnen de discussie. Als je al van mening bent dat het niets toevoegt dan misschein een 0 , maar een -1 ?

https://tweakers.net/nieu...ction=13632028#r_13632028
Zeker daarmee in vergelijk is een +1 hier een beetje te veel denk ik dan maar. Misschien de lol die sommigen hebben over Edward, zonder goed meer te weten waar het over ging bij hem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Sp3ci3s8472 in 'nieuws: Een parachute klapt niet uit tijdens 'pad abort'-test...

Geen +2, eerder een -1 of een krappe 0.

CivLord in 'nieuws: Een parachute klapt niet uit tijdens 'pad abort'-test van...

Geen +1, een 0 is voldoende.

[ Voor 32% gewijzigd door wildhagen op 05-11-2019 15:28 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@lars_jj Ik reageer even hier op je post op de FP: lars_jj in 'plan: Carrière-homepage en nieuwe user-experiencedesigner - Devel...

Natuurlijk is mijn reactie niet "off-topic", want hij haakt gewoon in op het onderwerp. Dat gezegd hebbende, een heel toevoegende reactie is het natuurlijk niet, dus een 0 zou een prima score zijn. Maar ik denk dat ik wel kan uitleggen waarom hij op 1 staat.

Ik zag een kans om er wat humor in te gooien. Hij is natuurlijk zo tegenstrijdig als het maar zijn kan - een poging tot meningmodden op een reactie die vind dat er teveel wordt gemeningmod. Ik denk dat veel mensen de ironie ervan niet is ontgaan en sommigen misschien zelfs een beetje grappig vonden. Een +1 score voor een grappige reactie is geen mismod. Of ie dan grappig is mag iedereen voor zichzelf bepalen, maar blijkbaar kon menigeen 'm wel waarderen.

Overigens, om reacties erop voor te zijn heb ik op dat moment wel even bewijs verzameld dat ik de reactie erboven gewoon netjes op +1 heb gemod: https://imgur.com/a/W1yg1ai ;). Ik was de eerste moderator, mijn "expert" status heeft een 2x weging.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars_jj
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 12:56
.oisyn schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 16:05:
@lars_jj Ik reageer even hier op je post op de FP: lars_jj in 'plan: Carrière-homepage en nieuwe user-experiencedesigner - Devel...

Natuurlijk is mijn reactie niet "off-topic", want hij haakt gewoon in op het onderwerp. Dat gezegd hebbende, een heel toevoegende reactie is het natuurlijk niet, dus een 0 zou een prima score zijn. Maar ik denk dat ik wel kan uitleggen waarom hij op 1 staat.

Ik zag een kans om er wat humor in te gooien. *knip*
Ten eerste is mijn reactie uiteraard niet op de persoon bedoeld. Dat gezegd dat hebben is een 0 mod ook voor irrelevante reactie, waaronder deze valt imo, ondanks dat ik er de ironie van zie.
Maar goed, er zijn ook +2 en +3 mods gegeven. 8)7
Ook de oorspronkelijke reactie van wildhagen is een prima reactie, maar krijgt ook veel +2 en +3 mods terwijl het gaat over het onderwerp, maar niet een noodzakelijke toevoeging is. Ook krijgen jullie beiden totaal onterechte -1 mods.

Uiteraard wil ik er niet te dramatisch over doen, maar opvallend vind ik het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik kan er toch niks aan doen dat mensen mij een +2 of +3 geven? Of idd een -1?

[ Voor 10% gewijzigd door wildhagen op 05-11-2019 16:17 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lars_jj
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 12:56
wildhagen schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 16:17:
Ik kan er toch niks aan doen dat mensen mij een +2 of +3 geven? Of idd een -1?
Ik spreek jou ook nergens op aan. Jij hebt gewoon een on-topic post geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze is toch echt een flamerige -1, die kan nog een klein zetje gebruiken: .oisyn in 'nieuws: Plan voor Xs4all-alternatief behaalt crowdfundingdoel van ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Dit is zo volslagen offtopic dat ik een -1 niet fout vindt. Ik kan me voorstellen dat het aanzwengelen van een dergelijke discussie als ongewenst wordt ervaren.
Eens. Mijn zetje was overigens niet voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OxWax in 'nieuws: Skoda Citigo-e iV met 36,8kWh-accu kost in Nederland 23.290...

"Geen onderhoud" is gewoon een feitelijke onwaarheid en wordt beloond met 10x +1.

Ook in EV gerelateerde nieuwsberichten wordt er dus lustig op gemeningmod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 18:59:
OxWax in 'nieuws: Skoda Citigo-e iV met 36,8kWh-accu kost in Nederland 23.290...

"Geen onderhoud" is gewoon een feitelijke onwaarheid en wordt beloond met 10x +1.

Geen onderhoud klopt inderdaad niet, maar het maakt die post niet volledig onwaar. Minder onderhoud zou beter zijn geweest, maar ik wil er niet een punt voor aftrekken. Ik zie meer waarde in het op +1 houden van die discussie, aangezien de reactie daaronder al door iemand wordt gecorrigeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-08 23:46

Redneckerz

A place to be.

lars_jj schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 16:20:
[...]

Ik spreek jou ook nergens op aan. Jij hebt gewoon een on-topic post geschreven.
@wildhagen wilde deze reactie een +3 geven, maar kwam erachter dat je alleen +1 kan uitdelen op het forum. :o :+
Het hangt van het onderwerp af gezien de waarderingen die het krijgt. Helaas.
RoD schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 18:58:
[...]

Dit is zo volslagen offtopic dat ik een -1 niet fout vindt.
RoD, het had een duidelijk luchtige insteek. Het schoot mij spontaan te binnen. Iets meer zelf-spot mag best, ook al snap ik best dat er -1 wordt gegeven.
RoD schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 18:58:
Ik kan me voorstellen dat het aanzwengelen van een dergelijke discussie als ongewenst wordt ervaren.
Nou maak je het veel dramatischer dan wat het eigenlijk is, een sarcastische opmerking. Iedere gebruiker weet ook wel dat die popup geen 100% CPU genereert.

Edit: Oh, jij denkt dat ik hiermee het advertentiebeleid belachelijk maak? :o Want nee, dat is zeker niet de insteek geweest, gezien deze vraag.

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 19:03:
[...]

Geen onderhoud klopt inderdaad niet, maar het maakt die post niet volledig onwaar. Minder onderhoud zou beter zijn geweest, maar ik wil er niet een punt voor aftrekken. Ik zie meer waarde in het op +1 houden van die discussie, aangezien de reactie daaronder al door iemand wordt gecorrigeerd.
Geen onderhoud is een onwaarheid. Minder onderhoud is waarschijnlijk waar. Geen is niet hetzelfde als minder. De stelling is dus onwaar. Dat er ook enkele andere argumenten aangedragen worden die wel waar zijn doet niets af aan de onwaarheid die verkondigd wordt.

Waarom zou je geen punt aftrekken voor zo'n knoepert van een onwaarheid? En wat hebben de reacties erop verder met de individuele score van de betreffende reactie te maken? Helemaal niets.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2019 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zie er geen flame of troll in. Offtopic is de reactie wel. Het is een reactie naar aanleiding van een post wat toch ook wel erg stellig is, terwijl hij het ook niet hard kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

CH4OS schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 19:19:
[...]
Ik zie er geen flame of troll in. Offtopic is de reactie wel. Het is een reactie naar aanleiding van een post wat toch ook wel erg stellig is, terwijl hij het ook niet hard kan maken.
De reactie er boven is wellicht stellig maar er zijn vriendelijker manieren om dat te zeggen. -1 is hier wat mij betreft te verdedigen.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Zeehond schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 19:55:
[...]

De reactie er boven is wellicht stellig maar er zijn vriendelijker manieren om dat te zeggen. -1 is hier wat mij betreft te verdedigen.
Heeft er meer mee te maken WH zich nogal verwaand gedraagt aldaar, denkt het beleid van KPN te weten/voorspelen en vervolgens Freedom neersabelt wegens gebrek aan gedane zaken/praktijkervaring pp basis van geloofwaardigheid, daarbij kijkend naar de 4 miljoen mensen die bij KPN zitten.

Ik heb het al uiteengezet waarom dat raar is, en waarom het veel aannemelijker is dat die 4 miljoen mensen domweg niet van de details op de hoogte zijn maar ervanuit gaan dat KPN het beste met ze voor heeft.

Je moet wel erg naïef zijn om op KPN's blauwe ogen te geloven wanneer de geschiedenis het niet met hen eens is. Van Freedom Internet kan immer nog niets gezegd worden over hun historische impact: Zij is op dit moment niet meer dan een half-concreet idee. :)

Neemt niet weg dat oisyn daar een plaagstootje uitdeelt, maar ergens begrijp ik dat wel. Als je als gebruiker die geen aandelen KPN heeft ineens als feit gaat verkondigen hoe KPN het gaat doen en je bron is beleid van KPN waarin zij zeggen dat ze het precies gaan doen zoals XS4all het vroeger deed en daarbij niet meerdere factoren in acht neemt, ja, dan kan je een ridicule respons verwachten, of dat nu erg terecht is of niet. 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Redneckerz op 05-11-2019 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 18:59:

Geen onderhoud is inderdaad onjuist. Wat mij betreft een 0.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin1987
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-09 22:14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

@Redneckerz daarom gaf ik aan dat de reactie erboven wellicht stellig is idd. Maar dat maakt in principe geen verscheen uit voor als een reactie daarop onvriendelijk is. Dat blijft ongewenst en laat een discussie hooguit escaleren.
Daar zie ik ook geen -1 in idd.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-09 21:36

JW1

dan niet :(

[ Voor 96% gewijzigd door JW1 op 06-11-2019 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-08 11:57

DeComponeur

♫ KLNKRWG

Is er iets aan de hand met de (mijn ;) ) boostpunten
Ze zijn in het geheel verdwenen

Tweakers Boost weg

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:20

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Inmiddels is dit 41x !-1, maar dat zal ook ongetwijfeld komen door de participatie in dit topic. Al valt dat natuurlijk niet te bewijzen, opvallend is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur

DeComponeur

♫ KLNKRWG

Ah vandaar, gelukkig heb ik bij deze een bewijs(je) geleverd dat ik er niet zo heel veel gebruik van maak omdat ik er nu pas achter kom :*)
Ik vindt het wel jammer, de kans is nu groot dat er (nog) meer ter compensatie wordt up or down gemod, maar daar hebben jullie ongetwijfeld al over nagedacht, we zullen zien. Ik mod niet zo heel veel (alles is relatief) en met deze 'downgrade' is de behoefte om te modden wel minder geworden en zullen denk ik alleen extremen de prikkel groot genoeg maken om iets te ondernemen... maar dan is er altijd nog dit topic...

edit ter illustratuie DeComponeur in 'nieuws: Ziggo hoeft gegevens van klanten die illegaal zouden ...
Gister stond mijn recatie hiero op 1x een +2 daar is nu 1x een 0 bijgekomen
De reactie op mijn reactie had 1x een +3 daar is nu 2x een 0 bijgekomen

[ Voor 26% gewijzigd door DeComponeur op 06-11-2019 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

DeComponeur schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:38:
[...]

Ah vandaar, gelukkig heb ik bij deze een bewijs(je) geleverd dat ik er niet zo heel veel gebruik van maak omdat ik er nu pas achter kom :*)
Ik vindt het wel jammer, de kans is nu groot dat er (nog) meer ter compensatie wordt up or down gemod, maar daar hebben jullie ongetwijfeld al over nagedacht, we zullen zien. Ik mod niet zo heel veel (alles is relatief) en met deze 'downgrade' is de behoefte om te modden wel minder geworden en zullen denk ik alleen extremen de prikkel groot genoeg maken om iets te ondernemen... maar dan is er altijd nog dit topic...
Geen mod, maar ik wil hier wel even op ingaan gezien ik lang genoeg tegen de boosts hebt geageerd :P

Boost moderaties dienen m.i gepast in gezet te worden bij die reacties die dat verdienen. In de praktijk kwam het echter op neer dat gebruikers deze gingen toepassen op posts die op geen enkele wijze een +3 waren, maar men deze een boost naar die waarde gaf volgens het ''mee eens'' principe. Daar is moderatie in de eerste plaats niet voor bedoeld, het systeem is er namelijk om een objectieve waarde (zo goed als het kan) te geven aan elke individuele post.

Als een post voor het onderbuikgevoel een bepaalde waarheid verkondigt, betekent nog niet dat de post een +3 is. Een +3 post krijg je als dat onderbuikgevoel kan omzetten in feitelijke waarheden, met bronnen en al. Als de twijfel geredigd is, dan is een +3 zeker voorhanden. Simpelweg een oneliner posten die toevallig het gevoel van de meerderheid verwoordt (Maar zonder onderbouwing) is geen +3 waard.

En helaas ging het daar vaak de mist in met boostmoderaties. Gebruikers ''misbruikten'' hun boosts om een onderbuik gevoel op +3 te krijgen, ofschoon een dergelijke post aan geen enkele kwalificatie voor een +3 in aanmerking kwam.

Het heeft ettelijke jaren gekost voordat community en HQ beide tot een overeenstemming kwamen, met als gevolg dat we nu eindelijk, hetzij op evaluatiebasis, van de boostmods af zijn. Er wordt nu bekeken of dit systeem zin heeft of niet.

Persoonlijk denk ik namelijk van wel:
...je zal nu 6 users nodig moeten hebben om een enkele x6 weging te verkrijgen. En hoewel je dat bij zeer populaire (onderbuik) reacties alsnog via de moderators dient te fixeren, is de inloopdrempel wel een stuk hoger geworden.

Ik verwacht daarom ook dat de echt problematische reacties, de 1% die 100den mismods krijgen, dat die dat met deze maatregel ook nog steeds zullen krijgen. Maar die paar posts die +3 mismod krijgen, die zullen nu een grotere kans hebben om op de juiste waarde blijven te staan.
DeComponeur schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:38:
edit ter illustratuie DeComponeur in 'nieuws: Ziggo hoeft gegevens van klanten die illegaal zouden ...
Gister stond mijn recatie hiero op 1x een +2 daar is nu 1x een 0 bijgekomen
De reactie op mijn reactie had 1x een +3 daar is nu 2x een 0 bijgekomen
Ik krijg 41x -3 voor een grap, dus tja :P

Dat gezegd hebbende, jouw post is zeker niet offtopic maar gaat inhoudelijk op een reactie in zonder verdere links. Dus het is een +1 sowieso waard. Let wel dat de aantallen waar je over spreekt (1x een 0 en 2x een 0) te herleiden zijn naar individuen en dat men dus niet massaal je post afserveert (Dat is namelijk de mijne al :+). Helaas werkt de mediaan in dit geval tezamen met de overige moderaties in je nadeel waar je post naar 0 gaat.

TLDR: Hoort sowieso gewoon een +1 te wezen, een +2 kan ook nog te verdedigen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur

DeComponeur

♫ KLNKRWG

Redneckerz schreef op woensdag 6 november 2019 @ 13:14:
[...]

Geen mod, maar ik wil hier wel even op ingaan gezien ik lang genoeg tegen de boosts hebt geageerd :P

Boost moderaties dienen m.i gepast in gezet te worden bij die reacties die dat verdienen. In de praktijk kwam het echter op neer dat gebruikers deze gingen toepassen op posts die op geen enkele wijze een +3 waren, maar men deze een boost naar die waarde gaf volgens het ''mee eens'' principe. Daar is moderatie in de eerste plaats niet voor bedoeld, het systeem is er namelijk om een objectieve waarde (zo goed als het kan) te geven aan elke individuele post.

Als een post voor het onderbuikgevoel een bepaalde waarheid verkondigt, betekent nog niet dat de post een +3 is. Een +3 post krijg je als dat onderbuikgevoel kan omzetten in feitelijke waarheden, met bronnen en al. Als de twijfel geredigd is, dan is een +3 zeker voorhanden. Simpelweg een oneliner posten die toevallig het gevoel van de meerderheid verwoordt (Maar zonder onderbouwing) is geen +3 waard.

En helaas ging het daar vaak de mist in met boostmoderaties. Gebruikers ''misbruikten'' hun boosts om een onderbuik gevoel op +3 te krijgen, ofschoon een dergelijke post aan geen enkele kwalificatie voor een +3 in aanmerking kwam.

Het heeft ettelijke jaren gekost voordat community en HQ beide tot een overeenstemming kwamen, met als gevolg dat we nu eindelijk, hetzij op evaluatiebasis, van de boostmods af zijn. Er wordt nu bekeken of dit systeem zin heeft of niet.

Persoonlijk denk ik namelijk van wel:

[...]

[...]

Ik krijg 41x -3 voor een grap, dus tja :P

Dat gezegd hebbende, jouw post is zeker niet offtopic maar gaat inhoudelijk op een reactie in zonder verdere links. Dus het is een +1 sowieso waard. Let wel dat de aantallen waar je over spreekt (1x een 0 en 2x een 0) te herleiden zijn naar individuen en dat men dus niet massaal je post afserveert (Dat is namelijk de mijne al :+). Helaas werkt de mediaan in dit geval tezamen met de overige moderaties in je nadeel waar je post naar 0 gaat.

TLDR: Hoort sowieso gewoon een +1 te wezen, een +2 kan ook nog te verdedigen zijn.
Uiteraard kan elk modsysteem misbruikt worden, ik denk dat het lastig is in te schatten wat nu de consequenties zijn. We zullen zien hoe het uitpakt. Ik gebruikte mijn boostmods bijna alleen om een terechte score te creëren en dat was volgens mij de bedoeling. Dat sommige oneliners te goed scoren blijft nu ook en heeft ook wel iets leuks, en als dat uit de hand loopt wordt het hier wel gemeld en zetten ze m vast ;)
Maar ik denk dat Tweakers er beter aan had gedaan om boosts selectief uit te delen aan 'goeie Tweakers' (erg arbitrair natuurlijk >:) ) ipv aan alle mogelijke Tweakers. Dit selectie gezelschap (1000? 10.000? met minstens zoveel KARMA) kan uiteraard de status verliezen bij wanprestaties/te vaak rare/misbruik mods. Waarschijnlijk een te grote klus om te organiseren...
Zo kan ie wel weer, genoeg hier over, deze discussie hoort denk ik niet in dit topic....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3F
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17-09 22:48

D3F

Geen -1 waard. Wat mij betreft een 0'tje:

D3F in 'nieuws: Just Dance 2020 is volgens Ubisoft 'allerlaatste Nintendo Wii...

[ Voor 3% gewijzigd door D3F op 06-11-2019 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Eens. Het staat er wat hard maar hij heeft wel een punt. Overigens gaan de kosten waarschijnlijk niet in de ontwikkeling alleen zitten maar vooral ook in licenties mbt de muziektracks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

naarden 4ever in 'reviews: Call of Duty: Modern Warfare - Keihard, maar ouder...
Wat is hier precies must-read aan? Een +1 lijkt me een betere score, of hooguit +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimmiX in 'nieuws: Elon Musk: lanceren Starship-raket kost wellicht maar twee...

Krijgt 16x - 1 terwijl hij ontopic een valide punt aandraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Maar hij staat netto toch op de goede score?

Uit de topic warning:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
Steven030 in 'reviews: Call of Duty: Modern Warfare - Keihard, maar ouderwets...
Dit is geen flamebate of troll, maar juist relevanter dan veel reacties in deze discussie die niets met de game of gameserie te maken hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:56:
Maar hij staat netto toch op de goede score?

Uit de topic warning:

[...]
En hoe krijgt Tweakers dan de rotte appels eruit? 0 is ook niet de correcte netto score voor deze bijdrage. Dat zou +1 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nee, een +1 is veel te hoog. De term "hippies" voor mensen die om het milieu geven is een beetje op het trollerige af. Een krappe 0 is het beste wat hij verdient, zeker niet meer.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:38:
Nee, een +1 is veel te hoog. De term "hippies" voor mensen die om het milieu geven is een beetje op het trollerige af. Een krappe 0 is het beste wat hij verdient, zeker niet meer.
Hij geeft op luchtige wijze aan geen activist te zijn maar een doorsnee burger die zich ook wat zorgen maakt over het klimaat. Daar gebruikt hij de term "mileu-hippie" voor. Prima gangbaar taalgebruik. Daar trollerig gedrag inzien is gewoon nonsens en zegt meer over de extreme overgevoeligheid van degene die dat zo ervaart. Daarop negatief modden is simpelweg niet meer dan meningmodden en zou aangepakt moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Jij noemt het luchtig, maar objectief gezien is het gewoon trollerig en dus ongewenst.

Ook de flauwekulitis over "de elite" heeft een nogal trollerige ondertoon.

Nee, meer dan een krappe 0 is dit echt niet waard. Een +1 neigt imho naar meningmodding.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op donderdag 7 november 2019 @ 12:05:
Jij noemt het luchtig, maar objectief gezien is het gewoon trollerig en dus ongewenst.

Ook de flauwekulitis over "de elite" heeft een nogal trollerige ondertoon.

Nee, meer dan een krappe 0 is dit echt niet waard. Een +1 neigt imho naar meningmodding.
Wie bepaald of dat objectief gezien is?
Maar goed, uiteindelijk ben jij wel degene die bepaald gezien je vrijwilligersfunctie en ik heb duidelijk mijn visie overgebracht.

Rest nog de vraag hoe jij en Tweakers denken de rotte appels ertussenuit te trekken als je enkel mag benoemen waar de gemiddelde score verkeerd staat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:53

botoo

💀 too old to die young

wildhagen schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:38:
Oneens, het is jouw insteek om de term 'hippies' een negatieve lading te geven, dat betekent niet dat iedereen diezelfde mening hoeft te hebben, voldoende mensen zien die term juist als positief. In de gebruikte context zie ik er geen negatieve of positieve lading in en hoeft imo ook niet als troll aangemerkt te worden.

Aanvullend is wmb de term elite spot-on, het gaat immers over een 'uitstapje' met een astronomisch kostenplaatje en dat is bepaald niet voor de gewone man weggelegd maar uitsluitend voor de (absolute bovenlaag) elite.

Wmb is een +1 een prima score, we hoeven niet overgevoelig te doen over hoe iemand zich verwoord.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

botoo schreef op donderdag 7 november 2019 @ 13:11:
[...]

Oneens, het is jouw insteek om de term 'hippies' een negatieve lading te geven, dat betekent niet dat iedereen diezelfde mening hoeft te hebben, voldoende mensen zien die term juist als positief. In de gebruikte context zie ik er geen negatieve of positieve lading in en hoeft imo ook niet als troll aangemerkt te worden.
Dat mag, maar ik vind het wel degelijk trollerig bedoeld, zeker in combinatie met "de elite" komt het meer over als een rant.

Je kan elkaar ook met een wat normalere, vriendelijkere term aanspreken, ook al ben je het met iemand anders zijn standpunt oneens hoef je ze niet meteen voor 'hippioe' uit te maken.

Ik blijf bij een krappe 0.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 09:16

3raser

⚜️ Premium member

voicequake in 'nieuws: Ontwikkelaars hadden toegang tot privégegevens Faceboo...

Dit soort opmerkingen verdienen natuurlijk geen +3. Het is hooguit +1 als je het al ontopic genoeg vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Hij is nog vroeg, maar de -1 kan ik hier echt niet in ontdekken

klakkie.57th in 'nieuws: Ontwikkelaars hadden toegang tot privégegevens Faceb...
Zuiver +1

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Verwijderd schreef op donderdag 7 november 2019 @ 12:04:
[...]
Hij geeft op luchtige wijze aan geen activist te zijn maar een doorsnee burger die zich ook wat zorgen maakt over het klimaat. Daar gebruikt hij de term "mileu-hippie" voor. Prima gangbaar taalgebruik. Daar trollerig gedrag inzien is gewoon nonsens en zegt meer over de extreme overgevoeligheid van degene die dat zo ervaart. Daarop negatief modden is simpelweg niet meer dan meningmodden en zou aangepakt moeten worden.
Ik vind de retoriek die wordt geuit met milieu hippie of een plezier ritje voor de elite weliswaar correct, maar dergelijke terminologie wordt ook gebezigd door bepaalde politieke partijen die maar wat graag de stem van het volk willen zijn terwijl in de praktijk dat maar holle frasen zijn. Ik kan dus wel begrijpen dat dergelijke taal als storend wordt ervaren.

Zou het dan een 0 moeten krijgen? Imo dat niet. Wel vind ik het, in de context bekeken een beetje klaagzang: Verbaasd zijn dat een ruimteraket voor brandstof 9 ton rekent en dan ''maar het milieu!'' is nogal zeikerig. Met 1000 man op de Dam demonstreren voor een beter milieu maar met de auto of de trein naar Amsterdam zijn gekomen is millieuvervuilender. :P

Bovendien is 900k op een totaal van Musk's 2 miljoen een schijntje. Met 2 miljoen krijg je bij Roscosmos en NASA nog geen eens een astronaut de ruimte in. Het is dus erg relatief. Ergo: SpaceX's Falcon raketten zijn al stukken goedkoper te lanceren dan de oude manier zoals NASA en co dat jaren lang hebben gedaan.

Dus is het dan nog een +1? Een +1 voor inhoud is net zo goed te verdedigen als een 0 voor de klagerige context.
Verwijderd schreef op donderdag 7 november 2019 @ 12:33:
[...]

Wie bepaald of dat objectief gezien is?
Bepaal jij dat? :o Objectief gezien is de post oftewel nogal naief en onwetend als het om prijzen gaat op deze schaal, en anderzijds snap ik ook wel dat dergelijke bedragen wel erg hoog zijn als een celebrity op reis zou gaan hiermee. Uiteindelijk moet je het ook in de juiste context plaatsen: Hoe vervuilend is 1 Starship lancering tov de dagelijkse realiteit?
Verwijderd schreef op donderdag 7 november 2019 @ 12:33:
Rest nog de vraag hoe jij en Tweakers denken de rotte appels ertussenuit te trekken als je enkel mag benoemen waar de gemiddelde score verkeerd staat.
Simpel, door grote mismods aan te pakken. Nu de boosts weg zijn wordt het in ieder geval een stuk lastiger dat mee eens mods veel +3tjes pakken. :)

Overigens ook wel weer schertsend dat je Botoo's relaas met een duimpje beantwoordt omdat dit antwoord je beter past.
[...]

Ik zie de termen die gezegd worden dan ook niet als negatief, maar ik zie zijn klaagzang (Want dat kan je niet ontkennen) als negatief. Het is een post die zeurderig van toon is met een appel voor het milieu, maar is dat relatief te verwaarlozen. Dus waar sta je dan met een dergelijke reactie? Voor beide scores valt wat te zeggen.

Persoonlijk zou ik ook 0 geven, maar dan door de combinatie van de terminologie + de toon van diens post welke domweg gewoon zeurderig is. Daarbij zou de toon in dit geval de doorslag geven, de terminologie ansich verdient geen punt aftrek imo.
Wmb is een +1 een prima score, we hoeven niet overgevoelig te doen over hoe iemand zich verwoord.
We hoeven ook niet overgevoelig te zijn voor appeals aan het milieu wanneer men zoals gezegd met een demonstratie nog veel vervuilender kan zijn, m.a.w. op dit vlak een Thunbergmanoeuvre uitvoeren is eerder hypocriet te noemen. :P

Maar goed, laten we het daar maar bij laten. Ik vind het imo wat te heftig als men de handschoenen in de ring gooit om een 0 of +1 post zoals deze. Er zijn veel meer frusterende momenten te bedenken waar een dergelijke reactie meer gerechtvaardigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd in 'nieuws: Gerucht: Samsung noemt Galaxy S11-camera 'Hubble' en zoomfun...

Ik zie hier geen informatieve post in als er enkel een vraag wordt gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Bor schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 20:17:
[...]

Die staat inmiddels weer op +1
Inmiddels weer op 0.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Nee hoor. Overigens is die post nu ook te oud om te modereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:10

JT

VETAK y0

Meningmodden op mijn reply waardoor dit imho onterecht op 0 staat: JT in 'reviews: Google Pixel 4 en 4 XL - Voor de snoozers'

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackmilo
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Nog al veel spotlights voor deze gebruiker, veel meningen en discussies.

Dennism in 'nieuws: Aantal actieve spelers Blizzard-games daalt ondanks succe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

JT schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 17:33:
Meningmodden op mijn reply waardoor dit imho onterecht op 0 staat: JT in 'reviews: Google Pixel 4 en 4 XL - Voor de snoozers'
Die -1 moderatie is inderdaad niet terecht. Staat nu op een betere score :).

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Is Odious Trident in 'video: Techjuwelen - Vectrex - Gameconsole met unieke vect... nu werkelijk een +2 waard? Ik kom eigenlijk niet verder dan +1?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mwah. Ik vind het toch wel een beetje een beschuldiging zonder onderbouwing, En dan ook nog eens gezeur over moderatie...

Een 0 zou ook wel kunnen, maar ik vind een -1 ook niet onverdedigbaar.
Sorry, maar met termen als "janken" en "sekte" voor andersdenkenden kom ik hier toch echt niet verder dan een -1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
wildhagen schreef op maandag 11 november 2019 @ 12:05:
[...]

Mwah. Ik vind het toch wel een beetje een beschuldiging zonder onderbouwing, En dan ook nog eens gezeur over moderatie...

[...]

Sorry, maar met termen als "janken" en "sekte" voor andersdenkenden kom ik hier toch echt niet verder dan een -1.
Je heb gelijk, ik heb dat niet gezien. Derhalve mijn moderatie aangepast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanHetEendje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 17:08
wildhagen schreef op maandag 11 november 2019 @ 12:05:
[...]

Excuus. Ik had mijn reactie niet moeten editten om over die -1 te beginnen. Ik dacht er net nog aan om mijn reactie te editten om met de onderbouwing te komen maar de wijzig knop is verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
LanTao in 'reviews: Hoe je een provider start - Het begin van Xs4all-variant ...

Een simpele link met algemene kennis is geen +2... maar offtopic. Zeker omdat het als een school meesteractie bedoeld is.

@DaanHetEendje buiten je edit vind ik je reactie gewoon +1. En dat er fanboys er een -1 aangeven is imho onterecht.

[ Voor 11% gewijzigd door SRich op 11-11-2019 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Sinds (kort?) kent het modoverzicht nu ook een kopje afwijkende moderaties. Erg handig om posts te spotten die op een verkeerde waarde staan! :) - https://tweakers.net/reacties/afwijkingen/

Scherpenseel in 'nieuws: Diablo IV krijgt cosmetische microtransacties' - Dit is geen 45x +2 waard.

Znorkus in 'nieuws: Facebook belooft strenger op te treden tegen misleidende ... - Geen +3. Etaleert dat techgiganten geen mensen zijn en dus geen menselijke normen en waarden kennen, maar dat het grote georganiseerde scripts zijn. 8)7 Klinkt niet heel erg overtuigend.

iwaarden in 'nieuws: Diablo IV krijgt cosmetische microtransacties' - Geen 17x (!) +3, 8x +2 naar m.i ook lastig te verdedigen, wel ontopic.

Smuey in 'nieuws: Diablo IV krijgt cosmetische microtransacties' - Geen +3. Dat plaagstootje op het eind is ook niet nodig.

Galan in 'nieuws: 'Chronicle kampt met onvrede onder personeel na te zijn opg... - Geen +2, eerder 0 wegens op de man spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Zapato in 'nieuws: Privacywaakhond gaat extra aandacht geven aan datahandel, ... lijkt het punt waarop hij reageert niet helemaal te begrijpen. Een 0 lijkt mij meer gepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-09 15:07
PhilipsFan in 'nieuws: DigiD-app kan voortaan ook identiteitsbewijzen scannen...

Hoe kan iemand nu een -2 ongewenst hiervoor geven. Misschien een klein beetje offtopic, afhankelijk van hoe je er tegenaan kijkt, maar dit komt m.i. niet eens in de buurt van ongewenst.

En dit is niet het enige, ik vind er al heel lang geen donder meer aan om uberhaupt te reageren op de frontpage. Bijna alles krijgt toch zeker een paar keer -2. Worden de moderators die onterecht -2 uitdelen eigenlijk hierop aangesproken? Want ik heb het gevoel van niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:58

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

PhilipsFan schreef op maandag 11 november 2019 @ 14:57:
PhilipsFan in 'nieuws: DigiD-app kan voortaan ook identiteitsbewijzen scannen...

Hoe kan iemand nu een -2 ongewenst hiervoor geven. Misschien een klein beetje offtopic, afhankelijk van hoe je er tegenaan kijkt, maar dit komt m.i. niet eens in de buurt van ongewenst.

En dit is niet het enige, ik vind er al heel lang geen donder meer aan om uberhaupt te reageren op de frontpage. Bijna alles krijgt toch zeker een paar keer -2. Worden de moderators die onterecht -2 uitdelen eigenlijk hierop aangesproken? Want ik heb het gevoel van niet...
Er zijn nog steeds mensen die niet snappen hoe ze moeten modereren. Ik maak me daar soms ook heel druk om, omdat ik probeer om nuttige bijdragen te leveren. Even geduld hebben en zien wat er met je score gebeurt. Momenteel staat ie op +1.

Zo krijgt nu ook een reactie van mij alleen +1's. Dat was ie aanvankelijk ook, maar na mijn edit geven sommige mensen het nog steeds +1's terwijl hij inmiddels flink wat extra nuttige informatie bevat.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
@PhilipsFan belangrijk detail: je hebt niet -2 gekregen, maar er is een moderatie gedaan -1 die een weging van 2x had. Dat is belangrijk omdat -2 iets is wat alleen crew kan geven, het betekent het verwijderen van je reactie.

Verder inhoudelijk: een -1 is te laag voor je reactie, maar je vraagt wel om informatie die gewoon in het artikel staat ("Ik vraag me af wat je hier nu precies meer mee kan dan eerst."). Daar scoor je geen punten mee. De rest van je reactie is overigens wel prima, dus een +1 (of hooguit 0) zouden goede scores zijn.

Verder ja: users die veelal verkeerde scores geven worden daar inderdaad op aangesproken :) Daar kun jij als gewone gebruiker ook lastig 'gevoel' bij krijgen, want dat gebeurt achter de schermen.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Redneckerz schreef op maandag 11 november 2019 @ 14:19:
Sinds (kort?) kent het modoverzicht nu ook een kopje afwijkende moderaties. Erg handig om posts te spotten die op een verkeerde waarde staan! :) - https://tweakers.net/reacties/afwijkingen/

Scherpenseel in 'nieuws: Diablo IV krijgt cosmetische microtransacties' - Dit is geen 45x +2 waard.

Znorkus in 'nieuws: Facebook belooft strenger op te treden tegen misleidende ... - Geen +3. Etaleert dat techgiganten geen mensen zijn en dus geen menselijke normen en waarden kennen, maar dat het grote georganiseerde scripts zijn. 8)7 Klinkt niet heel erg overtuigend.

iwaarden in 'nieuws: Diablo IV krijgt cosmetische microtransacties' - Geen 17x (!) +3, 8x +2 naar m.i ook lastig te verdedigen, wel ontopic.

Smuey in 'nieuws: Diablo IV krijgt cosmetische microtransacties' - Geen +3. Dat plaagstootje op het eind is ook niet nodig.

Galan in 'nieuws: 'Chronicle kampt met onvrede onder personeel na te zijn opg... - Geen +2, eerder 0 wegens op de man spelen.
Bashen is toch gewoon standaard -1? Die laatste post die je noemt voegt in elk geval werkelijk niks van enige relevantie toe aan de discussie en zorgt enkel voor verharding. Ik heb hem met -1 beoordeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Cloud schreef op maandag 11 november 2019 @ 15:04:
@PhilipsFan belangrijk detail: je hebt niet -2 gekregen, maar er is een moderatie gedaan -1 die een weging van 2x had. Dat is belangrijk omdat -2 iets is wat alleen crew kan geven, het betekent het verwijderen van je reactie.
Ja okee, ik heb het niet helemaal goed gezien, het was inderdaad 2x -1, maar dan nog vond ik het wel wat jammer omdat hij dan netto -2 krijgt en dus rood (en onzichtbaar) wordt. Dat gebeurt trouwens echt heel vaak, dat een post eerst negatief gaat en dan soms later positief wordt.
Verder inhoudelijk: een -1 is te laag voor je reactie, maar je vraagt wel om informatie die gewoon in het artikel staat ("Ik vraag me af wat je hier nu precies meer mee kan dan eerst."). Daar scoor je geen punten mee. De rest van je reactie is overigens wel prima, dus een +1 (of hooguit 0) zouden goede scores zijn.
Blij dat je het met me eens bent, het was niet een heel hoogstaande reactie maar dat hoeft toch ook niet altijd? Anders zou je nooit kunnen discussieren.
Verder ja: users die veelal verkeerde scores geven worden daar inderdaad op aangesproken :) Daar kun jij als gewone gebruiker ook lastig 'gevoel' bij krijgen, want dat gebeurt achter de schermen.
Mooi, goed om te weten. Het moderatiesysteem zou dit ook vanzelf kunnen filteren denk ik, als dezelfde reactie heel veel -1 krijgt EN heel veel +2 of +3, dan wordt er overduidelijk op mening gemodereerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

PhilipsFan schreef op maandag 11 november 2019 @ 15:12:
[...]
Ja okee, ik heb het niet helemaal goed gezien, het was inderdaad 2x -1, maar dan nog vond ik het wel wat jammer omdat hij dan netto -2 krijgt en dus rood (en onzichtbaar) wordt. Dat gebeurt trouwens echt heel vaak, dat een post eerst negatief gaat en dan soms later positief wordt.

[...]
Blij dat je het met me eens bent, het was niet een heel hoogstaande reactie maar dat hoeft toch ook niet altijd? Anders zou je nooit kunnen discussieren.

[...]

Mooi, goed om te weten. Het moderatiesysteem zou dit ook vanzelf kunnen filteren denk ik, als dezelfde reactie heel veel -1 krijgt EN heel veel +2 of +3, dan wordt er overduidelijk op mening gemodereerd...
Er is een verschil tussen onzichtbaar (d.w.z. helemaal niet meer te zien) of ingeklapt vanwege -1, volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Jorgen schreef op maandag 11 november 2019 @ 15:13:
[...]

Er is een verschil tussen onzichtbaar (d.w.z. helemaal niet meer te zien) of ingeklapt vanwege -1, volgens mij.
Ik bedoelde ingeklapt, maar dat staat eigenlijk gelijk aan onzichtbaar, wie gaat nu weggemodereerde reacties weer openklappen?

Okee ik doe het soms uit nieuwsgierigheid als op de weggemodereerde reactie wel weer positieve reacties komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Jorgen schreef op maandag 11 november 2019 @ 15:12:
[...]

Bashen is toch gewoon standaard -1? Die laatste post die je noemt voegt in elk geval werkelijk niks van enige relevantie toe aan de discussie en zorgt enkel voor verharding. Ik heb hem met -1 beoordeeld.
Het hangt m.i ook wel een beetje af van hoe het wordt gegeven. Een +3 met een plaagstootje maakt het niet gelijk een -1 naar mijn idee, maar een +3 is het zeker niet. Ik neig dan al gauw +1 te zeggen, met een punt erbij als er een sterk argument wordt gegeven.

Die laatste is sowieso geen +2 waard, dat is inderdaad een persoonlijk, maar de opvolgende post van zijn kant: Galan in 'nieuws: 'Chronicle kampt met onvrede onder personeel na te zijn opg... is niet heel veel beter maar heeft wel een +1 (net als de post die je nu een zetje hebt gegeven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Redneckerz Plaagstootje of grapje moet zeker kunnen, maar dit riekt naar bashen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Jorgen schreef op maandag 11 november 2019 @ 16:12:
@Redneckerz Plaagstootje of grapje moet zeker kunnen, maar dit riekt naar bashen.
Ja, die post waar jij op in gaat is dat zeker, maar 1 van de gelinkte posts uit mijn reactie die een +3 had met een plaagstootje aan het eind, ik vind niet dat die dan maar gelijk naar +1 of 0 moet.

Sorry als dit niet duidelijk was!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Redneckerz Geheel duidelijk en geheel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-09 18:31
Ik mis de boost om sommige reacties in één keer recht te kunnen zetten. :P

bvdbos in 'downloads: Sailfish OS 3.2.0'
Geen +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Beide reacties staan nu op +1. Als ik dan zie wat er nog meer +1 krijgt, dan passen beide beter op +2, of moeten er een hoop andere reacties naar 0. Beide opties zijn te verdedigen.

Jorgen in 'reviews: Hoe je een provider start - Het begin van Xs4all-variant ...
Jorgen in 'reviews: Hoe je een provider start - Het begin van Xs4all-variant ...

In onderstaande reactie ben ik ingegaan op mijn eigen vraag en heb ik met bronnen e.d. geprobeerd om tot een goed antwoord te komen en daarmee het artikel van verdere duiding te voorzien. Lijkt me zeker +3. Omdat er al veel mensen +1 hebben gegeven, zie je dat de vervolgmoderaties als schaapjes over de dam ook voor +1 kiezen.

Jorgen in 'nieuws: Microsoft zet ai-tool in om baarmoederhalskanker sneller o...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:52

Herman

FP ProMod

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur

DeComponeur

♫ KLNKRWG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

computerjunky in 'nieuws: Ziggo: hogere uploadsnelheid komt pas bij docsis 3....

Ik zie geen +2 in deze post, er worden ook dingen bij gehaald die ver overdreven zijn, maar poster wil dat ondanks reacties niet inzien. Ook zitten er een aantal aannames in, die door de +2 nu beloond worden.

CH4OS in 'nieuws: Ziggo: hogere uploadsnelheid komt pas bij docsis 3.1 10Gbit/s' is geen -1, ik ben niemand aan het flamen of trollen, deze kan naar 0 svp.

[ Voor 29% gewijzigd door CH4OS op 12-11-2019 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur

DeComponeur

♫ KLNKRWG

Bor schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 16:12:
[...]

Gewoon ontopic en dus +1 wat mij betreft.
Dank je d:)b
En hier krijg ik van iemand een -1
DeComponeur in 'nieuws: Ziggo: hogere uploadsnelheid komt pas bij docsis 3.1 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kat uit de boom in 'nieuws: Facebook onderzoekt 'bug' met actieve iPhone-came...

25x +2? 17x (!!) +3? WTF?

Dit is nooit meer dan een 0 waard natuurlijk. Kan er naar de meningmodders worden gekeken die modmisbruiken door er een +2 of zelfs +3 te geven? :?

satoer in 'nieuws: Facebook kondigt betaalmethode Facebook Pay aan voor betal...

Hoe kan een linkdump, zonder enige eigen inbreng, in godsnaam 57x (!!!) +3 krijgen????

[ Voor 28% gewijzigd door wildhagen op 13-11-2019 06:35 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:31
Tjolk in 'nieuws: Apple presenteert MacBook Pro met vernieuwd toetsenbord en ...
-1 ?

edit: ik zie dat in dat draadje weer van alles wat niet pro-apple is (zelfs neutraal) gemind wordt... ;w

[ Voor 13% gewijzigd door Tjolk op 14-11-2019 13:37 ]

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• svenslootweg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-08 13:36
svenslootweg in 'nieuws: Brave-browser komt uit bèta'

-1 (voor mijn eigen reactie + de reactie daarop) lijkt me ongepast, ik zou me nog kunnen voorstellen dat iemand het als off-topic ziet, maar het is zeker geen belediging van een gebruiker of iets dergelijks.

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

HMC in 'nieuws: WhatsApp voegt 'From Facebook'-logo toe aan interface'
Hoort niet op -1. Gewoon een mening met feiten.

Hoort niet op -1.
Ok, totale mispost. Ik tikte iets in verkeerde tab. Wat kan ik dan doen? Zat op verkeerder tab in browser.
Als edit naar "-" vaak 0, als aangeven dat ik verkeerd zat -1. :?
Klopt niet.

Eat the bugs, live in a pod

• SRich
HMC schreef op donderdag 14 november 2019 @ 16:37:
Hoort niet op -1. Gewoon een mening met feiten.

Hoort niet op -1.
Ok, totale mispost. Ik tikte iets in verkeerde tab. Wat kan ik dan doen? Zat op verkeerder tab in browser.
Als edit naar "-" vaak 0, als aangeven dat ik verkeerd zat -1. :?
Klopt niet.
Die eerste heb ik 0 gezet. Daar hoort ie op. De 2e ja.. 0 of -1... en moderatie gezeur is altijd een -1.

• HMC

HMC

Pluviophile

De -1-mod is inmiddels magisch weg. Vaag en mysterieus.
SRich schreef op donderdag 14 november 2019 @ 16:41:
[...]

Die eerste heb ik 0 gezet. Daar hoort ie op. De 2e ja.. 0 of -1... en moderatie gezeur is altijd een -1.

[ Voor 67% gewijzigd door HMC op 14-11-2019 16:43 ]

• SRich
HMC schreef op donderdag 14 november 2019 @ 16:42:
De -1-mod is inmiddels magisch weg. Vaag en mysterieus.
Waarschijnlijk iemand die zijn score heeft aangepast. Gebeurt nog wel eens aan de hand van dit topic... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

SRich schreef op donderdag 14 november 2019 @ 16:43:
[...]

Waarschijnlijk iemand die zijn score heeft aangepast. Gebeurd nog wel eens aan de hand van dit topic... :X
Vooral door mensen die niet de d'tjes en de t'tjes snappen.
Ik kom hier haast nooit meer, want dunt giv a fuk, maar ik was zo blij nadat er geen boosts meer waren, maar nu zijn er weer problemen met een initiële mod die gewoon niet meer rechtgezet kan worden. _O-

Nu staat in een gaming topic de raarste reactie op +3/+2.

Ik geef het op. :w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

joo5ty in 'nieuws: WhatsApp voegt 'From Facebook'-logo toe aan interface' is zeker geen +3, maar gewoon een verkapte facebook/Google/Windows bash die niks maar dan ook niks aan het artikel toevoegt. - 1 of hooguit 0

• Blinkin
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-09 21:15
mvds in 'reviews: AMD Ryzen 9 3950X - Zestien cores voor mainstream-pc's'

Lijkt mij absoluut geen aanval op een gebruiker. Dit is gewoon iemands kijk op 2 fabrikanten met beargumenten.
Pagina: 1 ... 91 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2