Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 92 ... 108 Laatste
Acties:
  • 219.336 views

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:58

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Jorgen schreef op maandag 11 november 2019 @ 21:08:
Beide reacties staan nu op +1. Als ik dan zie wat er nog meer +1 krijgt, dan passen beide beter op +2, of moeten er een hoop andere reacties naar 0. Beide opties zijn te verdedigen.

Jorgen in 'reviews: Hoe je een provider start - Het begin van Xs4all-variant ...
Jorgen in 'reviews: Hoe je een provider start - Het begin van Xs4all-variant ...

In onderstaande reactie ben ik ingegaan op mijn eigen vraag en heb ik met bronnen e.d. geprobeerd om tot een goed antwoord te komen en daarmee het artikel van verdere duiding te voorzien. Lijkt me zeker +3. Omdat er al veel mensen +1 hebben gegeven, zie je dat de vervolgmoderaties als schaapjes over de dam ook voor +1 kiezen.

Jorgen in 'nieuws: Microsoft zet ai-tool in om baarmoederhalskanker sneller o...
Iemand die in elk geval wat aan de waardering van de onderste post (over de Microsoft-borstkankertool) kan doen?

Your Friendly Neighborhood Moderator

• RoestVrijStaal
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-09 23:52

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
De pijp aan Maarten geven is een bekende uitdrukking.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Ik vind het alles bij elkaar opgeteld wel een goede post. Wat mij betreft mag die wel op +2. Ik vind het hoe dan ook geen mismod :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:53

botoo

💀 too old to die young

Bor schreef op donderdag 14 november 2019 @ 20:52:
[...]
De pijp aan Maarten geven is een bekende uitdrukking.
Een bekende uitdrukking niet kennen is nog geen reden om er een -1 aan te hangen. Nu is die uitdrukking dermate bekend dat vragen wie Maarten is nogal trollerig overkomt waarmee een -1 wel te verdedigen is.

@RoestVrijStaal Als jij met droge ogen kan beweren dat je die uitdrukking echt niet kent dan is jouw post idd geen troll en hoeft moet niet op -1 te eindigen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Bor

Bor

Topicstarter
botoo schreef op donderdag 14 november 2019 @ 21:44:
[...]

Een bekende uitdrukking niet kennen is nog geen reden om er een -1 aan te hangen.
Dit is toch wel een beetje vragen naar de bekende weg hoor. Ik kan mij de -1 wel voorstellen. Het lijkt op een troll.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bor schreef op donderdag 14 november 2019 @ 22:35:
[...]

Dit is toch wel een beetje vragen naar de bekende weg hoor. Ik kan mij de -1 wel voorstellen. Het lijkt op een troll.
Sorry, maar ik ken de uitdrukking ook niet, dus ik snap de vraag volkomen. Dat iets een bekende uitdrukking is, betekend niet dat die uitdrukking ook bij iedereen bekend is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat vind ik dan weer over die Disney-post. Ja, het wordt allemaal onderbouwd, maar klagen dat Disney+ niet werkt op al je oude apparaten, of op een Chinese mediaspeler (waar veel fabrikanten de combi Soc + firmware + DRM niet op orde hebben), is ook een beetje overbodig toch?

[ Voor 23% gewijzigd door Jorgen op 14-11-2019 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-09 23:52
@Bor @botoo
Hoe geloofwaardig is mijn weerwoord als "het juiste antwoord" al gegeven is?

Maargoed, lang verhaal kort: Ik had geen idee.
En ik las de reactie van wildhagen als dat Cloudflare hun verkeer naar een Maarten in geval van nood oid routeerden.

[ Voor 2% gewijzigd door RoestVrijStaal op 15-11-2019 18:09 . Reden: Vergeten woord en verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
RoestVrijStaal schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 03:22:
Maargoed, lang verhaal kort: Ik had geen idee.
In dat geval lijkt mij een 0 een goed passende score. Ik vatte het eerst, blijkt nu, onterecht op als troll of misplaatste grap. Ik vind de uitdrukking wel dermate bekend en de vraag "Wie is Maarten" te offtopic om een 1 toe te kennen persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Ayporos in 'reviews: AMD Ryzen 9 3950X - Zestien cores voor mainstream-pc's'
Geen bron, maar onderbuik. -1 derhalve en niet de +2 waar die nu op staat

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-09 21:50
Volgens mij lijkt men het er niet mee eens te zijn dat er kritisch over Apple gesproken wordt.
Of het on- of offtopic is, kan over gediscussieerd worden, maar het is zeker geen flamebait of belediging:
reactie 1
reactie 2
reactie 3

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihlator
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:12
Annihlator in 'nieuws: Rockstar biedt excuses aan voor problemen pc-versie Re...
Wat maakt dit een -1? Ik zou zelf een 0 verwachten; het voegt niet echt wat toe aan het onderwerp, maar ongewenst zou ik het niet noemen/verwachten.

Mijn specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:14

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Waarom waarderen de Apple fanboys nu nooit een stukje nuchtere waarheid? Als je in hun ogen maar iets verkeerds zegd word je massaal gedown mod.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

unfold in 'nieuws: Grapperhaus: Ondanks zorgen blijft kabinetsstandpunt dat e...

Lijkt me geen +2, en zeker geen +3. Heeft met het hele onderwerp van de nieuwspost niks te maken. Niet meer dan een 0 dus imho wegens offtopic.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22-09 20:32
Framoes in 'nieuws: Twitter publiceert gedetailleerd beleid voor bannen van p...

Staat bepaalde mensen niet aan blijkbaar. Lijkt mij eerder een offtopic dan een troll of flaimbait

[ Voor 6% gewijzigd door Jantje2000 op 16-11-2019 09:16 ]

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat is zeer zeker geen -1 nee. Gewoon offtopic en dus 0, zoals het grootste deel van die thread.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
wildhagen schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 08:00:
unfold in 'nieuws: Grapperhaus: Ondanks zorgen blijft kabinetsstandpunt dat e...

Lijkt me geen +2, en zeker geen +3. Heeft met het hele onderwerp van de nieuwspost niks te maken. Niet meer dan een 0 dus imho wegens offtopic.
Jep, een 0.. maar gaat niet meer lukken gok ik

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PDZ
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-09 23:48

PDZ

📍Damwâld

neeecht in 'nieuws: Twitter publiceert gedetailleerd beleid voor bannen van p...

Hele bovenstaande thread (m.u.v. Verwijderd in 'nieuws: Twitter publiceert gedetailleerd beleid voor bannen van ...) kan wat mij betreft op - 1. Die +2 moet i.i.g. als de wiedeweerga verdwijnen.

De tiid hâldt gjin skoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Lagonas in 'nieuws: Oprichter Wikipedia zet sociaal netwerk op zonder adverte...

Geen +2 en al helemaal geen +3. Gewoon een 0, want off-topic.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Vind het wel degelijk ontopic, heeft nogal wat raakvlakken met het artikel zelf, De reactie waarop hij reageert gaat ook over het moderatiesysteem wat in het artikel staat en is ook ontopic. Dan is dit ook ontopic naar mijn mening. Vooral omdat het wat dieper ingaat in het moderatie verhaal.

geen +2 of +3 inderdaad, denk inderdaad op het randje van 0 en +1 @wildhagen

[ Voor 4% gewijzigd door Bensimpel op 16-11-2019 16:26 ]

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

@Bensimpel Ze hebben het over het moderatiesysteem op Tweakers, niet over het nieuwsartikel

Hij geeft eronder nota bene zelf in een andere reactie aan dat hij offtopic is ;)

Daarnaast, sowieso is die +2 (waar hij op stond toen ik hem melde) absoluut overdreven. En naar de +3's mag helemáál gekeken worden, want dat is echt onverdedigbaar.

Een krappe +1 kan ik overigens prima maee leven, maar niet met een +2 of zelfs +3.

[ Voor 12% gewijzigd door wildhagen op 16-11-2019 16:24 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Bensimpel schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 16:21:
Vind het wel degelijk ontopic, heeft nogal wat raakvlakken met het artikel zelf, De reactie waarop hij reageert gaat ook over het moderatiesysteem wat in het artikel staat en is ook ontopic
Het gaat heel specifiek over het moderatiesysteem op T.net en is daarmee imo wel degelijk volledig offtopic en wmb een -1 waard.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

WhatsappHack in 'nieuws: Oprichter Wikipedia zet sociaal netwerk op zonder ad...

Mensen met een andere mening dan jezelf voor "troll" of "SJW" uitmaken is gewoon een troll en dus -1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

wildhagen schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 17:16:
WhatsappHack in 'nieuws: Oprichter Wikipedia zet sociaal netwerk op zonder ad...

Mensen met een andere mening dan jezelf voor "troll" of "SJW" uitmaken is gewoon een troll en dus -1.
Ik krijg meer de indruk dat er het fenomeen troll en SJW mee bedoeld wordt en niet zozeer een bepaalde groep gebruikers waarmee meer een te verwachten effect op zal treden.
* botoo ziet de te verwachten logica er wel van in en doet +1

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-08 23:46

Redneckerz

A place to be.

botoo schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 18:24:
[...]

Ik krijg meer de indruk dat er het fenomeen troll en SJW mee bedoeld wordt en niet zozeer een bepaalde groep gebruikers waarmee meer een te verwachten effect op zal treden.
* botoo ziet de te verwachten logica er wel van in en doet +1
Al zou je dat als de insteek hanteren, dan is het alsnog een beroerde post en (vooralsnog) een hypothese. Gezien Wiki's ondergrond van Talk pagina's en andere mechanieken zou een sociaal netwerk op basis van die ondergrond sowieso anders werken dan de meeste netwerken.

Dus in hoeverre kan je aannemen dat SJW's en trolls de overhand gaan krijgen? Heel veel vergelijkbaar materiaal (Als in, een sociaal netwerk met wiki mechanieken) zijn er niet zo snel te vinden.

Op zijn best een 0, een +1 verdient iets meer inhoud dan een mening waarvan je ondertoon (en de terminologie) kan interpreteren als opruiend.

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
wildhagen schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 16:22:
@Bensimpel Ze hebben het over het moderatiesysteem op Tweakers, niet over het nieuwsartikel
Die reactie is inderdaad offtopic. Een 0 is de best passende score. Ontopic en daarmee +1 of hoger is de reactie niet maar een -1 is ook te streng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Bor schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 21:53:
[...]

Die reactie is inderdaad offtopic. Een 0 is de best passende score. Ontopic en daarmee +1 of hoger is de reactie niet maar een -1 is ook te streng.
Dan zijn de andere reacties daarboven ook offtopic, ik zie het meer als iets anders zoals het moderatie systeem op tweakers erbij halen als voorbeeld.

Gaat ook hierover:
stelt Wales tegenover The Financial Times. "Dus als je iets irritants zegt, dan kan iemand het gewoon verwijderen"
Dus een voorbeeld erbij halen is offtopic?

0 / +1 is prima, we moeten ook weer niet tè streng worden imho.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 17:16:

Oproepen om mensen met een andere mening dan jij een -1 toe te kennen is gewoon meningmodden. ;)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

WhatsappHack schreef op zondag 17 november 2019 @ 05:10:
[...]

Oproepen om mensen met een andere mening dan jij een -1 toe te kennen is gewoon meningmodden. ;)
Voor iemand die "elite" (om een groep aan te duiden die voor tonnen een plezierreisje maakt naar de ruimte) al beledigend vind is het begrijpelijk dat hij een term als SJW ook niet toelaatbaar vind.

wildhagen in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX"

Termen als "alt-right", "alt-light", "boeren enorme eikels" en "religieuze idioterie" (om maar wat voorbeelden uit 1 item te noemen) worden vervolgens niet met een vastgezette -1 eindscore beloond.

Framoes in 'nieuws: Twitter publiceert gedetailleerd beleid voor bannen van p...
kiang in 'nieuws: Twitter publiceert gedetailleerd beleid voor bannen van pol...
Sokratesz in 'nieuws: Twitter publiceert gedetailleerd beleid voor bannen van...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
WhatsappHack schreef op zondag 17 november 2019 @ 05:10:
[...]

Zo werkt het natuurlijk niet. Er wordt zo veel en objectief mogelijk naar de richtlijnen uit de moderate FAQ gekeken en dat weet je volgens mij ook wel @WhatsappHack
Verwijderd schreef op zondag 17 november 2019 @ 10:09:
[...]
Termen als "alt-right", "alt-light", "boeren enorme eikels" en "religieuze idioterie" (om maar wat voorbeelden uit 1 item te noemen) worden vervolgens niet met een vastgezette -1 eindscore beloond.
Ter informatie: een Promod als @wildhagen kan helemaal geen fixaties (vastzetten van scores) uitvoeren. Daarnaast is een fixatie een middel wat we het liefst zo weinig mogelijk inzetten.

[ Voor 39% gewijzigd door Bor op 17-11-2019 17:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bor schreef op zondag 17 november 2019 @ 17:19:
[...]

Zo werkt het natuurlijk niet. Er wordt zo veel en objectief mogelijk naar de richtlijnen uit de moderate FAQ gekeken en dat weet je volgens mij ook wel @WhatsappHack
Die indruk heb ik niet. Zie de door mij aangehaalde voorbeelden uit de reactie velden van slechts 1 artikel. Heb zeer de indruk dat er met twee maten wordt gemeten.
[...]

Ter informatie: een Promod als @wildhagen kan helemaal geen fixaties (vastzetten van scores) uitvoeren. Daarnaast is een fixatie een middel wat we het liefst zo weinig mogelijk inzetten.
En wat kan een promod wel en waarom blijven dit soort dingen wel op 0 of +1 staan en worden ze niet gezien als getroll terwijl het gebruik van het woord elite* wel als getroll wordt gezien?
* Om een groep mensen die voor plezier naar de ruimte reist te benoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 17 november 2019 @ 17:51:
[...]
En wat kan een promod wel en waarom blijven dit soort dingen wel op 0 of +1 staan en worden ze niet gezien als getroll terwijl het gebruik van het woord elite* wel als getroll wordt gezien?
* Om een groep mensen die voor plezier naar de ruimte reist te benoemen.
Een ProMod is een normale user welke bewezen heeft goed volgens de moderatie FAQ te modereren. Een ProMod is doorgaans actief in dit forum en topic en heeft een zwaardere default weging. Moderatie acties als het fixeren van posts kan een ProMod uitdrukkelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor schreef op zondag 17 november 2019 @ 19:02:
[...]

Een ProMod is een normale user welke bewezen heeft goed volgens de moderatie FAQ te modereren. Een ProMod is doorgaans actief in dit forum en topic en heeft een zwaardere default weging. Moderatie acties als het fixeren van posts kan een ProMod uitdrukkelijk niet.
Dank voor de uitleg.
Rest nog antwoord op de rest van de opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 10:39
Spacekonijn in 'reviews: Datavloedgolf LHC op komst - Nikhef bereidt zich voo...

Beetje raar dat deze reactie op +2 staat. Het heeft immers niets te maken met het artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Verwijderd schreef op zondag 17 november 2019 @ 10:09:
[...]

Voor iemand die "elite" (om een groep aan te duiden die voor tonnen een plezierreisje maakt naar de ruimte) al beledigend vind is het begrijpelijk dat hij een term als SJW ook niet toelaatbaar vind.

wildhagen in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX"

kiang in 'nieuws: Twitter publiceert gedetailleerd beleid voor bannen van pol...
Sokratesz in 'nieuws: Twitter publiceert gedetailleerd beleid voor bannen van...
Je vergelijkt de reacties als ik het goed begrijp met TimmiX in 'nieuws: Elon Musk: lanceren Starship-raket kost wellicht maar twee...? Die staat namelijk op dezelfde score 0.

Het is niet zeldzaam dat er twee scores prima te verdedigen zijn volgens de moderatie FAQ.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeehond schreef op zondag 17 november 2019 @ 21:06:
[...]

Je vergelijkt de reacties als ik het goed begrijp met TimmiX in 'nieuws: Elon Musk: lanceren Starship-raket kost wellicht maar twee...? Die staat namelijk op dezelfde score 0.

Het is niet zeldzaam dat er twee scores prima te verdedigen zijn volgens de moderatie FAQ.
Zie de door mij aangehaalde post en de discussie daaromheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
P_Tingen in 'plan: Tweakers aan het werk - ‘Baangarantie was voor mij belangr...

Geen +2, en misschien moet er ook iemand even naar kijken...

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

beany in 'nieuws: 'Ook Interpol wil achterdeur in versleutelde apps''

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uD5DsbO8BPSg4wHSSKlsS6SJ/full.png

Seriously? Dit is never nooit een +2, laat staan een +3. Misschien eens naar kijken?

Op zijn best is dit een hele krappe +1, of een 0, meer dan een dooddoener is dit niet.

SuperDre in 'nieuws: 'Ook Interpol wil achterdeur in versleutelde apps''

En dat is dan weer geen -1, maar gewoon een +1.

[ Voor 22% gewijzigd door wildhagen op 18-11-2019 14:20 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-09 14:41
wildhagen schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:10:

[Afbeelding]

Seriously? Dit is never nooit een +2, laat staan een +3. Misschien eens naar kijken?

Op zijn best is dit een hele krappe +1, of een 0, meer dan een dooddoener is dit niet.
Precies! Tussenstand is zorgwekkender, aangezien er veel meer +3'en zijn toegevoegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja, in die hele newspost wordt gi-gan-tisch gemeningmod, niet normaal.

Denk dat hier heel grondig doorheen gelopen mag worden met controles, want dit is echt niet normaal. En dan bedoel ik niet alleen de genoemde posts, maar in zijn algemeenheid.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Jorgen in 'nieuws: Microsoft zet ai-tool in om baarmoederhalskanker sneller o...

Zou iemand deze nog goed willen zetten?

Vwb het mening-modden, moeten we daar wellicht eens over een oplossing denken. Plus-1-grappig hebben we al. Als je ook eens/oneens gaat modden met - 1/+1 blijft er van de postwaardering natuurlijk weinig over als kwaliteitsinstrument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:37
Verwijderd in 'nieuws: 'Ook Interpol wil achterdeur in versleutelde apps'' wordt in nieuws: 'Ook Interpol wil achterdeur in versleutelde apps' keihard om zijn mening op -1 gezet. Los van het feit dat ik lijnrecht tegenover zijn mening sta, is zijn reactie wel on-topic. Blijkbaar mag die mening niet gehoord worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kwistnix schreef op maandag 18 november 2019 @ 16:19:
Verwijderd in 'nieuws: 'Ook Interpol wil achterdeur in versleutelde apps'' wordt in nieuws: 'Ook Interpol wil achterdeur in versleutelde apps' keihard om zijn mening op -1 gezet. Los van het feit dat ik lijnrecht tegenover zijn mening sta, is zijn reactie wel on-topic. Blijkbaar mag die mening niet gehoord worden.
Die staat terecht op -1. Een term als "onnozele millennials" voor mensen die een andere mening hebben dan hemzelf noemen we gewoon een flamebait, en dat belonen we met een -1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:37
wildhagen schreef op maandag 18 november 2019 @ 16:21:
[...]

Die staat terecht op -1. Een term als "onnozele millennials" voor mensen die een andere mening hebben dan hemzelf noemen we gewoon een flamebait, en dat belonen we met een -1.
Eerlijk gezegd had ik daar volkomen overheen gelezen. Desondanks vind ik het niet echt flamebait, maar eerder een nogal ongelukkige woordkeuze in een verhitte discussie over een onderwerp waar veel mensen nogal vanuit emotie op reageren. Ik heb niet de indruk dat hij bewust loopt te trollen of andere users loop aan te vallen. Maar soit, dan is die -1 in ieder geval wel meer gerechtvaardigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Huidige eerste thread. Zeker eerste reactie, slechts een one liner.
Allemaal niets +2 aan.
wildhagen schreef op maandag 18 november 2019 @ 16:21:
[...]

Val je slechts daarover? :?

De eerste paragraaf vind ik schokkender. Edit: Na eerste zin. :P
Een millenial onnozel noemen mag inmiddels best wel eens. :+

[ Voor 43% gewijzigd door HMC op 18-11-2019 18:07 ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Bor schreef op zondag 17 november 2019 @ 17:19:
[...]

Dat weet ik zeer zeker, maar in dit geval was het imho niet objectief en wordt er ook ‘t een en ander verdraaid - vandaar dat ik er op reageerde. :) Er wordt wel eens vaker een post van mij als ongewenst beschouwd, als ik een -1 zelf ook te verdedigen vind dan zeg ik er niets over. ;) Maar dit was niet objectief en imho niets meer dan een meningmod. Ik ben het in dit geval dan ook niet eens met een -1. Een 0 is wellicht verdedigbaar, doch is het naar mijn mening gewoon een ontopic mening. ;) Maar ‘t boeit ook niet meer, die post staat intussen toch vast op z’n -1 score :P

Even compleet los van mijn post:
Het bij dit type inhoud met twee maten meten, wat @Thorgrem aanhaalt, is mij ook niet ontgaan op meerdere momenten met meerdere posters en al een paar jaar. ;) Is het aligned met eigen ideeën/politieke motivaties dan is een opmerking zogenaamd te verdedigen en “gewoon ontopic”. Is het de andere kant op en niet in lijn met de eigen overtuigingen, dan maakt hij een draai en wordt de modFAQ opeens compleet anders geïnterpreteerd en dusdanig uitgelegd dat die post dan opeens wél ongewenst is. Zelfde type inhoud, maar de tegenovergestelde mening. Dan is het of beiden +1, of beiden -1. Maar dat gebeurt dus wel vaker niet met deze mod.

Incidenteel was dat een van de problemen en vrees voor de goede werking van het systeem die ik aanhaalde onder het plan, doch zonder namen te noemen gezien ik weinig zin had om te shitstirren en wie weet zag ik spoken; maar ik ben kennelijk niet de enige die ‘t was opgevallen. :P De objectiviteit wordt dan niet gewaarborgd en dat vind ik wel kwalijk, mede omdat dat evident op lange termijn door kan gaan. Zeker ProMod’s behoren wat mij betreft objectief te zijn en altijd dezelfde uitleg te geven aan de ModFAQ. Want als persoon A en B hetzelfde zeggen, maar tegenovergestelde meningen hebben: dan is de een wel +1’en maar de ander -1’en toch overduidelijk meningmodden? En dat mag niet. Ik zou dan ook willen aanraden om toch objectief te modereren en bij gelijkwaardige situaties niet naar de mening en je eigen gevoel kijken: maar de ModFAQ hetzelfde interpreteren. En als je dat niet kan bij (semi-)politieke onderwerpen: modereer daar dan niet en post ook niet naar het mismod topic.

Afijn. :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:18

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:31
HMC schreef op maandag 18 november 2019 @ 18:00:

Huidige eerste thread. Zeker eerste reactie, slechts een one liner.
Allemaal niets +2 aan.

[...]
Een flink aantal +2-reacties mogen hier nog wel een duwtje krijgen. Veel nagepraat met een mening en weinig onderbouwing. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:31
Znorkus in 'nieuws: 'Ook Interpol wil achterdeur in versleutelde apps''

Naar mijn mening gewoon on topic in de discussie. Zeer zeker ook een beter onderbouwd verhaal dan de +2 waar hij op reageert. Ik zie ook 30x -1, dat kan n.m.m. echt niet.

Los van of je het vanwege zijn redenering met hem eens bent of niet, snijdt hij een relevant punt aan.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Jep. Heeft geen zin om het hier te melden. Dat hele topic is verziekt door meningsmods. En niet te zuinig ook. Die van beany (beany in 'nieuws: 'Ook Interpol wil achterdeur in versleutelde apps'') heeft bijvoorbeeld 100 +3's (!) en 124 +2"s (!) terwijl het op zijn best een krappe 1 of een 0 is.

Maak je niet druk om de mismoderaties in dat topic, daar is het blijkbaar toegestaan.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kan de thread vanaf SpiceWorm in 'nieuws: 'Ook Interpol wil achterdeur in versleutelde apps'' naar -1 (dus ook mijn reacties)? Ik heb geen zin meer in de discussie met iemand die voor geen meter leest, maar wel steeds aannames doet en mij gewoon keihard aan het trollen is.

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 19-11-2019 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Laatst online: 23-07 21:54
Iemand zit heir flink te mening moderaten om al mijn posts the minnen ondanks dat ze onderbouwd zijn met insights en in sommige gevallen directe bronnen. Terwijl anderen dood leuk op de man gaan spelen en er een +1 voor krijgen

Groningerkoek in 'nieuws: PUBG-spelers krijgen geen lootboxes meer waarvoor g...

Daar komen dan ook nog eens dit soort reacties op
Shogunetto in 'nieuws: PUBG-spelers krijgen geen lootboxes meer waarvoor geld no...

Mis wel een beetje de dagen van gewoon legit modders.

[ Voor 27% gewijzigd door Sn0wblind op 19-11-2019 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Is een late post van mij, maar dit is natuurlijk geen 0 als de reactie erop +1 is:
Redneckerz in 'nieuws: Gerucht: Nvidia komt met Super-varianten van RTX- en G...

Het is maar 1 user maar kwam dit gisteren ook al tegen op een andere post, besloot toen het niet te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoneJarmer
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 28-08 22:29
Sn0wblind schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 16:28:
Iemand zit heir flink te mening moderaten om al mijn posts the minnen ondanks dat ze onderbouwd zijn met insights en in sommige gevallen directe bronnen. Terwijl anderen dood leuk op de man gaan spelen en er een +1 voor krijgen

Groningerkoek in 'nieuws: PUBG-spelers krijgen geen lootboxes meer waarvoor g...

Daar komen dan ook nog eens dit soort reacties op
Shogunetto in 'nieuws: PUBG-spelers krijgen geen lootboxes meer waarvoor geld no...

Mis wel een beetje de dagen van gewoon legit modders.
Ik ben met u eens dat die twee inderdaad aan het trollen waren. U deed de moeite om met onderbouwde beweringen te komen en hun kraakten het nogal kort door de bocht af naar mijn mening. Maar ik kan wel enigzins begrijpen dat het nogal ongeloofwaardig overkomt als u constant refereert naar uw interne bron(en) binnen het bedrijf om uw stelling kracht bij te zetten. Het is namelijk, ten opzichte van een artikel gepubliceerd op een officiele blog van bijvoorbeeld pubg zelf, moeilijk te bewijzen.

Ik zeg daarmee niet dat u liegt want ik kan immers niet het tegendeel bewijzen. Maar wellicht een meer, schriftelijke "officiele" (als u snapt wat ik bedoel) bron zou denk ik voorkomen kunnen hebben dat deze heren zich zo uitgelaten hebben. Ik denk namelijk dat iedereen wel kan zeggen dat hij of zij een persoon kent binnen de context van waarover een discussie gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

K-aroq in 'nieuws: Zweden stopt verkrachtingsonderzoek naar Julian Assange'

Wat is de nieuwswaarde is een -1, geen +1. En dan krijgt het nog bergen met +2's en +3's ook. Kan er naar die laatste 2 even grondig gekeken worden naar de modmisbruikers?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:44

TTLCrazy

Listen to Frankie

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
wildhagen schreef op woensdag 20 november 2019 @ 05:28:
K-aroq in 'nieuws: Zweden stopt verkrachtingsonderzoek naar Julian Assange'

Wat is de nieuwswaarde is een -1, geen +1. En dan krijgt het nog bergen met +2's en +3's ook. Kan er naar die laatste 2 even grondig gekeken worden naar de modmisbruikers?
Ik heb naar de +3 stemmers gekeken en waar nodig actie ondernomen. Dit is inderdaad geen +1.
Die user heeft het spel niet eens gespeeld maar trekt wel allemaal conclusies inclusief dat de game niet GOTY waardig is.

[ Voor 34% gewijzigd door Bor op 20-11-2019 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:44

TTLCrazy

Listen to Frankie

Bor schreef op woensdag 20 november 2019 @ 08:35:
Die user heeft het spel niet eens gespeeld maar trekt wel allemaal conclusies inclusief dat de game niet GOTY waardig is.
Moet je speciaal een spel spelen voor die conclusie dan ? Ik heb heel veel uurtjes een stream van het spel zitten bekijken en kan best een behoorlijk geïnformeerde mening over het spel geven.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Laatst online: 23-07 21:54
TheBoneJarmer schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 23:30:
[...]

Ik ben met u eens dat die twee inderdaad aan het trollen waren. U deed de moeite om met onderbouwde beweringen te komen en hun kraakten het nogal kort door de bocht af naar mijn mening. Maar ik kan wel enigzins begrijpen dat het nogal ongeloofwaardig overkomt als u constant refereert naar uw interne bron(en) binnen het bedrijf om uw stelling kracht bij te zetten. Het is namelijk, ten opzichte van een artikel gepubliceerd op een officiele blog van bijvoorbeeld pubg zelf, moeilijk te bewijzen.

Ik zeg daarmee niet dat u liegt want ik kan immers niet het tegendeel bewijzen. Maar wellicht een meer, schriftelijke "officiele" (als u snapt wat ik bedoel) bron zou denk ik voorkomen kunnen hebben dat deze heren zich zo uitgelaten hebben. Ik denk namelijk dat iedereen wel kan zeggen dat hij of zij een persoon kent binnen de context van waarover een discussie gaat.
Vind het jammer dat op een serieuzere site als Tweakers het meteen in twijfel wordt getrokken. Van de andere kant zou er ook bekeken kunnen worden dat deze informatie nou niet bepaald bedoeld is voor publiekelijke toegang. Ik laat express details weg die mijn 2 bronnen kunnen onthullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Laatst online: 19:51

Nemesizz

Untouchable

Redneckerz schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 22:55:
Is een late post van mij, maar dit is natuurlijk geen 0 als de reactie erop +1 is:
Redneckerz in 'nieuws: Gerucht: Nvidia komt met Super-varianten van RTX- en G...

Het is maar 1 user maar kwam dit gisteren ook al tegen op een andere post, besloot toen het niet te melden.
Ik vind het zelf wel vermoeiend worden, telkens als Intel of nVidia met een product komt het weer het standaard reactie is "zie door bomen het bos niet meer, zoveel verschillende modellen" en bij AMD producten "veel duidelijker" ... right, modelnamen die van het ene naar het andere vliegen (RX480, RX580 ok, maar dan plots Vega 56, Vega 64, Radeon 7, Vega 11, RX5700 enz nee dat is ineens glashelder en duidelijk).

Dan de APU's nog, 3000 serie wat het vermoeden wekt dat het Zen2 is, nee is gewoon de oude Zen+ maar dan is het plot heel duidelijk, en "snapt toch iedereen".

Maar oh wee, als nVidia er Super achter zet, is men plots helemaal de weg kwijt..."snapt toch niemand meer?" 8)7

Ik heb er overigens niet op gemodereerd, bekijk de reacties al vaak niet eens meer, weet toch al precies wat er weer staat (en ook vaak door wie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Nemesizz schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:49:
[...]

Ik vind het zelf wel vermoeiend worden, telkens als Intel of nVidia met een product komt het weer het standaard reactie is "zie door bomen het bos niet meer, zoveel verschillende modellen" en bij AMD producten "veel duidelijker" ... right, modelnamen die van het ene naar het andere vliegen (RX480, RX580 ok, maar dan plots Vega 56, Vega 64, Radeon 7, Vega 11, RX5700 enz nee dat is ineens glashelder en duidelijk).
Die andere post was van een ander topic, ter informatie.

Ik wist trouwens niet dat mijn reactie een mening vertegenwoordigt die vaker wordt gesteld. Wellicht zit er een kern van waarheid in, als dit vaker voor komt?

AMD is ook niet glashelder (En dat is in latere posts ook zo gezegd) maar ik stel wel dat Nvidia dit vaker en heftiger toepast. Dan kan er worden gesteld dat je dat maar moet weten (lees ik in de posts) maar moet een onduidelijke situatie voor de consument dan nog maar wat lastiger worden gemaakt?

Daar ging mijn post over.
Nemesizz schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:49:
Dan de APU's nog, 3000 serie wat het vermoeden wekt dat het Zen2 is, nee is gewoon de oude Zen+ maar dan is het plot heel duidelijk, en "snapt toch iedereen".

Maar oh wee, als nVidia er Super achter zet, is men plots helemaal de weg kwijt..."snapt toch niemand meer?" 8)7
Dit heb ik in zijn geheel niet zo gezegd of zelfs maar opgenoemd en ik denk dat dit meer een generieke frustratie is dan een specifieke reactie op mijn post toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Laatst online: 19:51

Nemesizz

Untouchable

@Redneckerz Dat van die APU stond inderdaad niet in je post, maar is wel een van die punten wat mij inderdaad behoorlijk frustreert in comments vandaag de dag.

Intel en nVidia bashen is hot, weinig informatiefs meer te vinden in comment sections alleen maar altijd hetzelfde copy/paste bashen (vaak dingen die ze weer van horen zeggen, of dingen die niet eens kloppen, of gewoon een mening die nergens opslaat maar als werkelijkheid word neergezet).
Wellicht zit er een kern van waarheid in, als dit vaker voor komt?
Het is vooral een mening van een vast groepje schreeuwers die het maar vaak genoeg posten in de hoop anderen over te halen het ook te geloven.

Die naamgeving bij de huidige kaarten vind ik niks ingewikkelds aan (RTX althans, plots een 1600 serie is misschien wel wat raar).

Vroeger had je ook verschillende achtervoegsels bij kaarten, toen zag je nooit die commentaren "oeh wat ingewikkeld", volgens mij had je er toen zelfs nog meer dan nu.
Bij Radeon (toen nog Ati) had je bijvoorbeeld een SE (trage versie), gewone (zonder achtervoegsel), PRO (iets sneller dan de gewone) en XT (de high end). Geen kip die daar naar kraaide.
Nu heb je een gewone, een Super, en een Ti en... "snapt toch niemand meer" reacties. En toevallig alleen bij nVidia.

En het is niet alleen Tweakers, maar veel techsites en Youtubers (die laatste is vooral, meer clicks = meer revenue , dus mee met de bash-hype).

Echt ingewikkelde naamgevingen zijn er ook, en zal ik ook niet ontkennen, zoals bij socket 2011 Xeons, heb je socket 2011, socket 2011-3, dan modelnaam (bijvoorbeeld) 2640, 2640v2, 2640v3 , tja, dan kan ik het wel voorstellen dat het ingewikkeld is (zijn overigens geen consumenten CPU's).

Met die videokaarten (bij nVidia althans) is het volgens een aantal figuren simpel: het is niet goed, of het deugt niet. Toevoegingen als Super zijn te ingewikkeld, maar als ze bijvoorbeeld er een nieuwe serie van maken is het ook weer ingewikkeld. Hadden ze dezelfde naam gehouden (zonder toevoegingen) had het ook niet goed geweest. Dus het maakt niet uit wat nVidia had gedaan met die serie, dezelfde personen zouden er hoe dan ook een post maken van "snapt niemand, wat doen ze weer lastig".

Mag je uiteraard nergens melden, want dan ben je plots een fanboy (maar het bashen op nVidia ben je geen AMD fanboy maar plots 'objectief'...tuurlijk).

Ik interesseer me in hardware, AMD, nVidia, Intel, hoop af en toe wat interessants te lezen op het forum of comment sectie onder nieuws items. Maar het enige wat je vandaag de dag ziet/leest is een en al fanboyism, en bepaalde mensen die hun mening proberen door te drammen door het maar zo vaak mogelijk te copy/pasten onder ieder nieuws item (en dan 'beloond' worden met +2 en +3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: Grapperhaus wil geen realtime gezichtsherkenning ...

Mensen benoemen met 'meneer engnek' lijkt me toch redelijk duidelijk een -1 te zijn...? De mensen die hier een +1 aan gaven mogen wellicht even nauwkeurig onderzocht worden op meningmodding.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19:34

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpkossen
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-11-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

theduke1989 in 'reviews: Google Stadia - Veel potentie, met flinke haken en o...

Deze lijkt mij -1, geen 0.

Een leeggehaald bericht, want threads door elkaar gehaald, lijkt het mij dat dit bericht 0 is nu en geen +1;
Raindeer in 'reviews: Google Stadia - Veel potentie, met flinke haken en ogen'

[ Voor 33% gewijzigd door CH4OS op 21-11-2019 09:44 ]

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:06
Dit is juist gewoon een +1. Het is ontopic. De enige reden dat mensen dit -1 of 0 geven is omdat ze het er niet mee eens zijn. Dat maakt zijn reactie niet meer of minder relevant.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Renzzie schreef op donderdag 21 november 2019 @ 09:56:
Dit is juist gewoon een +1. Het is ontopic. De enige reden dat mensen dit -1 of 0 geven is omdat ze het er niet mee eens zijn. Dat maakt zijn reactie niet meer of minder relevant.
Sorry, maar iets als
Echt belachelijk dat vele Tweakers hier dat geweldig vinden. 8)7 8)7 8)7 8)7 |:( gewoon loco.
Is het gewoon ongewenst en doet afbreuk aan de gehele reactie, het is duidelijk flamen en/of afbranden.

Het een +1 geven is dan een dikke beloning, dat moet je niet willen. In de basis zegt het 'Echt belachelijk dat je een andere mening hebt dan mij'. En de 'gewoon loco' is een trap na. ;) Iedereen mag best een mening hebben en die uiten (Dat is immers on-topic en dus +1), maar sta ook mensen toe met een andere mening dan die van jezelf en daarvan is met bovenstaande nu niet echt sprake.

Dat ik dat uiteindelijk nog moet uitleggen ook vind ik dan ook weer een beetje frapant.

EDIT:
Als je serieus meent dat het genoemde bericht ontopic is, dan kun je het beste denk ik even de modFAQ doornemen, die schrijft er iets heel anders over.

[ Voor 39% gewijzigd door CH4OS op 21-11-2019 11:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Ik vind van niet. Het is stevige taal en hij vind het belachelijk, maar ik zou daar geen -1 voor geven. Wel valt het aan te rekenen dat er een generaliserend verwijt wordt gemaakt (''Echt belachelijk dat vele Tweakers hier dat geweldig vinden. Gewoon loco.'') wat niet in zijn voordeel spreekt. Of dat voldoende gewicht brengt om naar -1 te zetten durf ik niet te stellen, de rest van de post is namelijk wel toelaatbaar, hetzij stevig. De 0 waar hij nu op staat is dan een goed compromis.

EDIT: Spuit 11! :P
Renzzie schreef op donderdag 21 november 2019 @ 09:56:
[...]

Maar deze begrijp ik dan weer niet. :? Je wilt een +1 geven omdat er in die taal en met dat generaliserend verwijt wordt gesteld dat zij het maar belachelijk vinden? Je kan best negatief zijn over Stadia, maar voor een +1 moet je m.i met meer komen dan ''Ik vind het belachelijk, en het is ook belachelijk dat vele Tweakers dit toejuichen. Gewoon loco.''.

Want dat wordt er in wezen gezegd en dat is onder geen beding een +1.

Dat heeft niets met het eens of oneens zijn van zijn betoog te maken, wel met de formulering en de verwijten ervan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Echt? Persoonlijk ben ik ook verbaasd over de populariteit van Stadia gezien hoe het zich vergelijkt met de alternatieven, maar die post is toch een loepzuivere flame?

[ Voor 20% gewijzigd door boe2 op 21-11-2019 12:11 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:06
CH4OS schreef op donderdag 21 november 2019 @ 11:37:
[...]
Sorry, maar iets als
[...]
Is het gewoon ongewenst en doet afbreuk aan de gehele reactie, het is duidelijk flamen en/of afbranden.

Het een +1 geven is dan een dikke beloning, dat moet je niet willen. In de basis zegt het 'Echt belachelijk dat je een andere mening hebt dan mij'. En de 'gewoon loco' is een trap na. ;) Iedereen mag best een mening hebben en die uiten (Dat is immers on-topic en dus +1), maar sta ook mensen toe met een andere mening dan die van jezelf en daarvan is met bovenstaande nu niet echt sprake.

Dat ik dat uiteindelijk nog moet uitleggen ook vind ik dan ook weer een beetje frapant.

EDIT:
Als je serieus meent dat het genoemde bericht ontopic is, dan kun je het beste denk ik even de modFAQ doornemen, die schrijft er iets heel anders over.
Doe je in je deze post niets anders dan hij doet met je 'frapant dat ik doet moet uitleggen' en 'goh neem de modFAQ door'? Lijken me toch aardige steken onder water naar iemand met een afwijkende mening.

Als onderstaande zijn post was, was zijn toon heel anders geweest en was niemand er over gevallen. Hij geeft aan waarom hij het belachelijk vindt en geeft ook nog een alternatief aan. Zijn inziens is stadia dus gewoon geldverspilling. Prima mening met een (iets wat beperkte) onderbouwing en daardoor gewoon ontopic en +1. Ik vind zijn boodschap belangrijker dan de toon van zijn bericht.
Echt belachelijk dat mensen dit nog willen.
- 10,- per maand om alleen toegang te krijgen tot hun waardeloze "Stadia"
- en dan nog eens full price €40-60,- neerleggen voor games die je moet aanschaffen.

Echt belachelijk dat vele Tweakers hier dat geweldig vinden. gewoon loco. Je kan net zo goed een console aanschaffen en dan fysiek kopen. Heb je tenminste nog wat aan.
Doorverkopen, altijd kunnen spelen ( ongeacht bullshit updates ) fysiek exemplaar. Door dit soort gedrocht maak je het voor de echte gamer niet beter op.

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Dit artikel viel mij op met 50x +2 en 5x +3.

Nu hoopte ik dat het te maken had met het verdwijnen van boost moderaties, maar een ander bericht wat EV gerelateerd is met ongeveer evenveel reacties kwam veel minder ver met 7x +2 en 0x +3. Ik zie er ook een aantal tussen zitten die ik geen +2 of +3 vind. Er lijkt mij dat er iets of iemand(en) bezig is om voor veel hoge scores te zorgen...

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

d3x in 'nieuws: Intel biedt excuses aan voor nieuwe cpu-tekorten door tegenva...

Onderbuikgevoel / annames die beloond worden met +2?

[ Voor 71% gewijzigd door CH4OS op 21-11-2019 14:51 ]

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:29
nieuws: Apple voegt cameraknop toe aan Smart Battery Case voor iPhone 11

Het is bijkans aan het sneue af: zo ongeveer elke reactie die negatief 1
2 is, of negatief geinterpreteerd kan worden staat op ongewenst of -1.

Ik realizeer me dat hier nogal wat Apple fanboys rondlopen, maar om elke ontopic reactie waar je het niet mee eens bent naar beneden te modereren lijkt me niet de bedoeling?

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Zerfox
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-06 00:53

Zerfox

^this guy

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
Ik krijg een 0 voor het stellen van een normale, nette ontopic-vraag: TheVivaldi in 'nieuws: Twitter laat gebruikers in Benelux antwoorden verbergen'

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

berhav in 'nieuws: AIVD vindt toezichthouder te streng'

Geen +3, maar +1, is een duidelijke mening. Leuk dat anderen die delen en het ermee eens zijn, maar het is niet van toegevoegde waarde.

Annihlator in 'nieuws: AIVD vindt toezichthouder te streng' idem, maar dan staat deze op +2 terwijl het +1 hoort te zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door CH4OS op 21-11-2019 20:11 ]

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Zerfox schreef op donderdag 21 november 2019 @ 17:46:
Ik ben mateloos gefrustreerd dat ik niet mismoderaties meer kan corrigeren, dus bij deze het verzoek om de volgende moderaties te corrigeren:
Als dat door het afschaffen van boostpunten komt: Die waren in de eerste plaats al niet bedoeld als correctief middel.

EDIT: zie zojuist dat je ook in het daarvoor bestemde topic heb gereageerd.

[ Voor 9% gewijzigd door Redneckerz op 21-11-2019 20:15 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Zerfox schreef op donderdag 21 november 2019 @ 17:46:
Ik ben mateloos gefrustreerd dat ik niet mismoderaties meer kan corrigeren, dus bij deze het verzoek om de volgende moderaties te corrigeren:

M.M in 'nieuws: AIVD vindt toezichthouder te streng' +3 moet gewoon +1 zijn
HenkEisDS in 'nieuws: AIVD vindt toezichthouder te streng' +2 moet +1 zijn
Loy in 'nieuws: AIVD vindt toezichthouder te streng' +2 moet +1 zijn
klakkie.57th in 'nieuws: AIVD vindt toezichthouder te streng' +2 moet +1 zijn

Tenocticatl in 'reviews: Google Stadia - Makkelijk, maar duur en niet af' +2 moet +1 zijn
hahaha2223 in 'reviews: Google Stadia - Makkelijk, maar duur en niet af' +2 moet +1 zijn
Arrahant in 'reviews: Google Stadia - Makkelijk, maar duur en niet af' +2 moet +1 zijn

Lapa in 'nieuws: Apple deactiveert ontwikkelaarsaccount van 9to5Mac-medewerker' +2 moet +1 zijn
rikoos in 'nieuws: Apple deactiveert ontwikkelaarsaccount van 9to5Mac-medewer... -1 moet 0 zijn

Vogelnest in 'nieuws: Intel biedt excuses aan voor nieuwe cpu-tekorten door t... -1 moet 0 zijn
Vogelnest in 'nieuws: Intel biedt excuses aan voor nieuwe cpu-tekorten door t... -1 moet 0 zijn
lachiu in 'nieuws: Intel biedt excuses aan voor nieuwe cpu-tekorten door tege... -1 moet 0 zijn
hackerhater in 'nieuws: Intel biedt excuses aan voor nieuwe cpu-tekorten door... -1 moet 0 zijn
govie in 'nieuws: Intel biedt excuses aan voor nieuwe cpu-tekorten door tegen... -1 moet 0 zijn
ctrl-tab in 'nieuws: Intel biedt excuses aan voor nieuwe cpu-tekorten door t... -1 moet 0 zijn
Eens met de meesten uit je lijstje :) er zijn nog wel wat mods nodig.
Dat was slechts een moderatie. Je kan beter iets langer afwachten :)
CH4OS schreef op donderdag 21 november 2019 @ 20:07:
berhav in 'nieuws: AIVD vindt toezichthouder te streng'

Geen +3, maar +1, is een duidelijke mening. Leuk dat anderen die delen en het ermee eens zijn, maar het is niet van toegevoegde waarde.
Een +2 zou ik ook niet per se verkeerd vinden, maar +3 is inderdaad te hoog.
Annihlator in 'nieuws: AIVD vindt toezichthouder te streng' idem, maar dan staat deze op +2 terwijl het +1 hoort te zijn.
Ik moet zeggen dat ik hier een +2 geen mismod vind.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Redneckerz schreef op donderdag 21 november 2019 @ 20:14:
Als dat door het afschaffen van boostpunten komt: Die waren in de eerste plaats al niet bedoeld als correctief middel.

EDIT: zie zojuist dat je ook in het daarvoor bestemde topic heb gereageerd.
Euh, waren ze wel, alleen ze werden meer misbruikt om 'mee eens' te stemmen.

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

CH4OS schreef op donderdag 21 november 2019 @ 20:20:
[...]
Euh, waren ze wel, alleen ze werden meer misbruikt om 'mee eens' te stemmen.
Wat dus correctief is. Daarvoor zijn boosts niet bedoeld. Al begrijp ik ook wel dat iemand een goede post die op -1 staat wilt aanpassen naar +1.

Hier dient imo meer duidelijkheid in worden geschept.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zerfox

Zerfox

^this guy

Redneckerz schreef op donderdag 21 november 2019 @ 20:22:
[...]

Wat dus correctief is. Daarvoor zijn boosts niet bedoeld. Al begrijp ik ook wel dat iemand een goede post die op -1 staat wilt aanpassen naar +1.

Hier dient imo meer duidelijkheid in worden geschept.
Wat is dan het nut van boosts? :? Je zegt alleen maar waar het niet voor bedoeld zou zijn volgens jou.

Je wil een post die op +3 staat gewoon meerdere malen +1's kunnen geven als deze +1 verdient ipv +3. We hebben hiet hier niet over strategisch modden of compensatiemodden hè (-1 geven op een +3 post om hem zo naar +1 te helpen).

Overigens denk ik dat dit ook niet het goede topic er voor is om de discussie te voeren.

[ Voor 4% gewijzigd door Zerfox op 21-11-2019 20:25 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zerfox schreef op donderdag 21 november 2019 @ 20:24:
Je wil een post die op +3 staat gewoon meerdere malen +1's kunnen geven als deze +1 verdient ipv +3. We hebben hiet hier niet over strategisch modden of compensatiemodden hè (-1 geven op een +3 post om hem zo naar +1 te helpen).
Zoals in het andere topic reeds gemeld, dat is ook waar de boosts voor bedoelt zijn, primair gezien. Probleem is alleen dat een grote groep het misbruikt om 'mee (on)eens' extra te benadrukken, terwijl er dus niet op inhoud werd gemodereerd. ;)

• Zerfox

Zerfox

^this guy

CH4OS schreef op donderdag 21 november 2019 @ 20:32:
[...]
Zoals in het andere topic reeds gemeld, dat is ook waar de boosts voor bedoelt zijn, primair gezien. Probleem is alleen dat een grote groep het misbruikt om 'mee (on)eens' extra te benadrukken, terwijl er dus niet op inhoud werd gemodereerd. ;)
Precies, dat is ook hoe ik al jaren de boosts gebruik. Ik snap alleen niet waarom @Redneckerz denkt dat dit niet de bedoeling is en mij hiervan probeert te overtuigen in dit topic. Het probleem met het huidige systeem was me ook wel duidelijk en kunnen we verder wel bespreken in het desbetreffende topic.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Iemand geeft stelselmatig posts van deze user een -1. Ik heb al zijn ontopic posts met +1 beoordeeld. Zie in dit artikel mindcrash in 'nieuws: Opslagbedrijf Vopak wil medewerkers binnen bedrijf volg...

Zie zijn 6 reacties onder het artikel. https://tweakers.net/sear...searchString%5D=mindcrash

Stomme reactie, wat mij betreft -1 vanwege de denigrerende toon. Kan hem alleen zelf niet modereren. Bosmonster in 'nieuws: Microsoft stelt release van Surface Earbuds uit naar l...

[ Voor 38% gewijzigd door Jorgen op 21-11-2019 21:43 ]

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Bor @wildhagen @Zeehond

Mis ik toevallig een reactie waarom deze post niet naar +2 of +3 veranderd wordt?

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Jorgen schreef op donderdag 21 november 2019 @ 21:25:
[...]

@Bor @wildhagen @Zeehond

Mis ik toevallig een reactie waarom deze post niet naar +2 of +3 veranderd wordt?
Jouw reactie heeft de meeste moderaties al gehad voor de edit wat mij oorspronkelijk +1 lijkt, daarnaast waren er toen al verschillende reacties op geweest. Nu is jouw uitgebreidere reactie wel wellicht met een paar informatieve bronnen uitgebreid, je hebt de kans dat je daardoor toch achter het net vis.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zeehond schreef op donderdag 21 november 2019 @ 23:42:
[...]

Jouw reactie heeft de meeste moderaties al gehad voor de edit wat mij oorspronkelijk +1 lijkt, daarnaast waren er toen al verschillende reacties op geweest. Nu is jouw uitgebreidere reactie wel wellicht met een paar informatieve bronnen uitgebreid, je hebt de kans dat je daardoor toch achter het net vis.
De teller stond toen dacht ik op 6 tot 10 x +1

Na mijn grote update is nog zeker de helft van de beoordelingen binnengekomen, maar die bleven allemaal +1. Daarna heb ik volgens mij enkel nog een kleine wijziging gedaan.

Is het voor jou mogelijk om hem aan te passen naar wat hij nu waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Ik wordt hier duidelijk niet gemodereerd op inhoud:

mindcrash in 'nieuws: Opslagbedrijf Vopak wil medewerkers binnen bedrijf volg...

Alles wat ik hier zeg is op te zoeken via Google, Twitter, Wikipedia en op de site van het bedrijf zelf. En ik vind dat tweakers slim genoeg zijn om die informatie zelf te valideren. Dit is in de discussie niet direct noodzakelijk, alleen maar handig (Ik kan me als Tweaker van het eerste uur, die bijvoorbeeld ook destijds de grote database crash heeft meegemaakt de LMGTFY memes (of voor de jonge Tweakers: Let Me Google That For You) op de frontpage goed herinneren in het geval dat iemand dingen vroeg die via Google zouden kunnen worden opgezocht.

Verder wordt ik terloops ervan beschuldigd opzettelijk te liegen ("Eerlijk gezegd lijkt jouw reactie zonder bronvermelding me óf een troll of een poging om Humanyze te beschadigen") . Dat is nogal wat zonder onfeilbaar bewijs, volgens het wetboek smaad of laster. En nee, ik voel me niet verplicht om alle informatie die ik heb hapklaar te linken in reacties, een beetje tweaker kan dat heel snel ook zelf vinden via Google.

Als ik dus daarop in ga, want ik vind dat hier wel degelijk karaktermoord wordt gepleegd -- ik wordt uitgemaakt voor trol danwel leugenaar terwij alles feitelijk correct is en vindbaar is op Internet, dan word mijn reactie op zijn laster op -1 gezet. Ik krijg dus ook nog eens geen kans om mezelf te verdedigen tegen zijn laster. En ja, mijn reactie kan nogal als hard worden ervaren maar ik ben hier degene die ernstige beschuldigingen naar me toe krijg geslingerd en verdomme als trol wordt weggezet!

Ik vind daarom dat ik het recht heb om erop te wijzen dat hij zich hier schuldig maakt aan het plegen van smaad c.q. laster, iets wat volgens het Wetboek inderdaad een wettelijk strafbaar feit is, en heb bovendien dus ook het recht om te eisen dat hij de valse beschuldiging rectificeert en excuses aanbiedt (en ja, degene op wie karaktermoord wordt gepleegd heeft eventueel inderdaad recht op een schadevergoeding en rectificatie als degene uit eigen beweging niets doet)

Ook een andere reactie die feitelijk correct is, want er zit een accelerometer in de badges om te meten op welke hoogte de drager zich bevindt, ook eenvoudig te vinden op Internet, wordt vervolgens op -1 gezet mindcrash in 'nieuws: Opslagbedrijf Vopak wil medewerkers binnen bedrijf volg...

Vervolgens zie ik dat mijn initiele reactie die feitelijk correct is van +1 naar 0 is gegaan. Zijn laster blift echter op +1 staan.

Blijkbaar heeft de persoon die hier karaktermoord pleegt op ondergetekende omdat hij het niet eens is met feiten (en daar terstond ook blijkbaar nog voor wordt beloond ook, terwijl zijn reactie totaal niets toevoegd aan de discussie) nogal wat vrienden op tweakers.net

Dit vind ik absoluut niet kunnen en het niveau van de discussies op de frontpage onwaardig. Ik hoop dus dat jullie als admins wat aan deze schandalige situatie gaan doen.

PS: Zie overigens ook deze reactie die aangeeft dat wat ik heb geschreven wel degelijk klopt, via informatie die zelfs terug te vinden is op de website zelf - Somoghi in 'nieuws: Opslagbedrijf Vopak wil medewerkers binnen bedrijf volgen... (en alhoewel de marketingpraat van het bedrijf zelf aangeeft dat men niet kijkt hoelang iemand op de WC zit, is dat wel degelijk met de gebruikte technologie mogelijk. Zie bijvoorbeeld The Economist)

[ Voor 9% gewijzigd door mindcrash op 22-11-2019 10:04 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:19
Naafkap in 'nieuws: ABN Amro stopt met Android Wallet wegens te weinig gebru...

Geen -1. Ik doe gewoon een suggestie als alternatief. Een aanvulling op de genoemde alternatieven.

Naafkap in 'nieuws: ABN Amro stopt met Android Wallet wegens te weinig gebru...

Geen -1. Gewoon on-topic.
Pagina: 1 ... 92 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2