@
Redneckerz Dat van die APU stond inderdaad niet in je post, maar is wel een van die punten wat mij inderdaad behoorlijk frustreert in comments vandaag de dag.
Intel en nVidia bashen is hot, weinig informatiefs meer te vinden in comment sections alleen maar altijd hetzelfde copy/paste bashen (vaak dingen die ze weer van horen zeggen, of dingen die niet eens kloppen, of gewoon een mening die nergens opslaat maar als werkelijkheid word neergezet).
Wellicht zit er een kern van waarheid in, als dit vaker voor komt?
Het is vooral een mening van een vast groepje schreeuwers die het maar vaak genoeg posten in de hoop anderen over te halen het ook te geloven.
Die naamgeving bij de huidige kaarten vind ik niks ingewikkelds aan (RTX althans, plots een 1600 serie is misschien wel wat raar).
Vroeger had je ook verschillende achtervoegsels bij kaarten, toen zag je nooit die commentaren "oeh wat ingewikkeld", volgens mij had je er toen zelfs nog meer dan nu.
Bij Radeon (toen nog Ati) had je bijvoorbeeld een SE (trage versie), gewone (zonder achtervoegsel), PRO (iets sneller dan de gewone) en XT (de high end). Geen kip die daar naar kraaide.
Nu heb je een gewone, een Super, en een Ti en... "snapt toch niemand meer" reacties. En toevallig alleen bij nVidia.
En het is niet alleen Tweakers, maar veel techsites en Youtubers (die laatste is vooral, meer clicks = meer revenue , dus mee met de bash-hype).
Echt ingewikkelde naamgevingen zijn er ook, en zal ik ook niet ontkennen, zoals bij socket 2011 Xeons, heb je socket 2011, socket 2011-3, dan modelnaam (bijvoorbeeld) 2640, 2640v2, 2640v3 , tja, dan kan ik het wel voorstellen dat het ingewikkeld is (zijn overigens geen consumenten CPU's).
Met die videokaarten (bij nVidia althans) is het volgens een aantal figuren simpel: het is niet goed, of het deugt niet. Toevoegingen als Super zijn te ingewikkeld, maar als ze bijvoorbeeld er een nieuwe serie van maken is het ook weer ingewikkeld. Hadden ze dezelfde naam gehouden (zonder toevoegingen) had het ook niet goed geweest. Dus het maakt niet uit wat nVidia had gedaan met die serie, dezelfde personen zouden er hoe dan ook een post maken van "snapt niemand, wat doen ze weer lastig".
Mag je uiteraard nergens melden, want dan ben je plots een fanboy (maar het bashen op nVidia ben je geen AMD fanboy maar plots 'objectief'...tuurlijk).
Ik interesseer me in hardware, AMD, nVidia, Intel, hoop af en toe wat interessants te lezen op het forum of comment sectie onder nieuws items. Maar het enige wat je vandaag de dag ziet/leest is een en al fanboyism, en bepaalde mensen die hun mening proberen door te drammen door het maar zo vaak mogelijk te copy/pasten onder ieder nieuws item (en dan 'beloond' worden met +2 en +3).