Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 93 ... 100 Laatste
Acties:

• Redneckerz
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 18:10

Redneckerz

A place to be.

Nog even een spuit 11 over de Stadia post:
boe2 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 12:10:
Echt? Persoonlijk ben ik ook verbaasd over de populariteit van Stadia gezien hoe het zich vergelijkt met de alternatieven, maar die post is toch een loepzuivere flame?
Het is interpretabel. Renzzie vind de strekking belangrijker dan de toon en denkt aan een +1. Ik zie het juist andersom. Het is de toon die de muziek maakt, dus met de verkeerde toon komt je strekking niet of minder over, dus 0.

Het ad populum verwijt is inderdaad niet goed, vandaar dat ik hem niet op een +1 zou zetten, mede om bovengenoemde reden.
Renzzie schreef op donderdag 21 november 2019 @ 12:45:
Doe je in je deze post niets anders dan hij doet met je 'frapant dat ik doet moet uitleggen' en 'goh neem de modFAQ door'? Lijken me toch aardige steken onder water naar iemand met een afwijkende mening.
Een afwijkende mening wordt beoordeeld op de toon die de poster maakt. Zoals hierboven gesteld, het is de toon die de muziek maakt, niet zijn strekking. Jij ziet dat precies andersom: De strekking is belangrijker dan de toonzetting, dus is het een +1 waard.

Zo kan je de post interpreteren, maar ik ben bang dat je met die redenatie weinig mensen mee krijgt. In de praktijk worden mensen vooral beoordeeld op toonzetting en niet op strekking, ook al is het argument nog zo goed, als je deze negatief of aggressief naar voren brengt ga je niet de waarde krijgen die een post eigenlijk zou moeten hebben.

Is dat het probleem van de gebruikers die modden of is dat het probleem van de poster zelf die ook best zonder een dergelijke toonzetting zijn argument had kunnen maken?
Renzzie schreef op donderdag 21 november 2019 @ 12:45:
Als onderstaande zijn post was, was zijn toon heel anders geweest en was niemand er over gevallen. Hij geeft aan waarom hij het belachelijk vindt en geeft ook nog een alternatief aan. Zijn inziens is stadia dus gewoon geldverspilling. Prima mening met een (iets wat beperkte) onderbouwing en daardoor gewoon ontopic en +1. Ik vind zijn boodschap belangrijker dan de toon van zijn bericht.

[...]
Even vetgedrukt. Inderdaad, zijn toon zou heel anders zijn geweest, als je voorbeeld zijn post zou zijn geweest. Maar dat is een hypothese, want de post is in de praktijk anders. En daar wordt hij op beoordeeld. Hoe goed zijn mening mag wezen, door zijn toonzetting gooit hij (deels) zijn eigen glazen in en zal iemand die daarop wilt reageren daar zeker door beinvloed worden.

Oftewel, een 0, en geen +1.

Ik maak wel eens matige foto's. Die plaats ik hier: Instagram

• arnoudwokke
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 25-01 08:56

arnoudwokke

Redacteur
Rainb0w in 'nieuws: Google trekt eind 2020 stekker uit Cloud Print'
Dit lijkt me qua taalgebruik iets dat we niet op de fp willen? Zou hij op -2 moeten?

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Exhonor in 'nieuws: Pokémon Sword en Shield zijn snelst verkopende Switch-gam...

''Ga maar BOTW spelen''

Lijkt mij geen +2.

De 6 mensen die dat hebben gedaan hebben vooral naar de context gekeken ipv naar de post zelf.

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'reviews: Red Dead Redemption 2 - Ontzettend mooi, maar niet problee...

Ja, ik vergroot de vergelijking gigantisch, dat is bewust. Maar of dat ongewenst is?

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• Gymnasiast
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 22-01 13:24
Leeghoofd21 in 'nieuws: ACM legt twee doorschakelbeldiensten dwangsom op wege...

Beetje kort door de bocht, maar wel on-topic en ook geen troll/flamebait. Zou m.i. +1 moeten zijn.

• botoo
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 21:53

botoo

💀 too old to die young

Tomino in 'plan: Stel nu je prijsalerts in en bespaar jezelf veel uitzoekwerk...
Complimenten voor de banner bovenaan dit bericht O+
Ik snap niet helemaal waarom dat +3 en +2 moderaties krijgt, een 0 lijkt me passender.

Shrek op een ezel . . .

• Yzord
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 17-01 14:56
Yzord in 'nieuws: Renders tonen Samsung Galaxy S11 met vijf camera's'

Ik vind het toch wel heel bijzonder dat wanneer je aangeeft wat er eventueel gekopieerd wordt van Apple, dat men je meteen de mond wilt snoeren met een -1.

1. de antenne strepen op de bezel is gewoon een Apple 'uitvinding'. Zij zijn begonnen met de streepjes op een bezel voor betere antenne bereik
2. het camera eiland aan de achterkant is visueel gezien ook hetzelfde als de Pro modellen van apple. En dan gaat het me voornamelijk om het eiland zelf
3. de bezel ziet er ook redelijk Pro uit, toch?

Uw mening?

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Tsja, 2/3e van je reactie gaat over moderatie. Dat is an sich ook ongewenst. Zonder dat moderatiegezeur had het hoger gekund wat mij betreft.

Virussen? Scan ze hier!

• Yzord
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 17-01 14:56
wildhagen schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 14:47:
Tsja, 2/3e van je reactie gaat over moderatie. Dat is an sich ook ongewenst. Zonder dat moderatiegezeur had het hoger gekund wat mij betreft.
Dat heb ik er later bij geedit. Kon het niet laten...af en toe word ik er best mies van. En 2/3 gaat over moderatie? Dat is ook wel weer overdreven.

Yzord wijzigde deze reactie 22-11-2019 14:53 (8%)

• Zeehond
  • Registratie: juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP PowerMod / Moderator Witgoed

Plons!

Jorgen schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 01:17:
[...]

De teller stond toen dacht ik op 6 tot 10 x +1

Na mijn grote update is nog zeker de helft van de beoordelingen binnengekomen, maar die bleven allemaal +1. Daarna heb ik volgens mij enkel nog een kleine wijziging gedaan.

Is het voor jou mogelijk om hem aan te passen naar wat hij nu waard is?
Dan zou ik moeten fixeren, maar dat doen we niet vaak en ook niet voor 1 punt verschil. De reactie zou nog op +2 kunnen komen als een andere Pro of Power mod de reactie daarop beoordeeld.
mindcrash schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 07:52:
Ik wordt hier duidelijk niet gemodereerd op inhoud:

mindcrash in 'nieuws: Opslagbedrijf Vopak wil medewerkers binnen bedrijf volg...

Alles wat ik hier zeg is op te zoeken via Google, Twitter, Wikipedia en op de site van het bedrijf zelf. En ik vind dat tweakers slim genoeg zijn om die informatie zelf te valideren. Dit is in de discussie niet direct noodzakelijk, alleen maar handig (Ik kan me als Tweaker van het eerste uur, die bijvoorbeeld ook destijds de grote database crash heeft meegemaakt de LMGTFY memes (of voor de jonge Tweakers: Let Me Google That For You) op de frontpage goed herinneren in het geval dat iemand dingen vroeg die via Google zouden kunnen worden opgezocht.

Verder wordt ik terloops ervan beschuldigd opzettelijk te liegen ("Eerlijk gezegd lijkt jouw reactie zonder bronvermelding me óf een troll of een poging om Humanyze te beschadigen") . Dat is nogal wat zonder onfeilbaar bewijs, volgens het wetboek smaad of laster. En nee, ik voel me niet verplicht om alle informatie die ik heb hapklaar te linken in reacties, een beetje tweaker kan dat heel snel ook zelf vinden via Google.

Als ik dus daarop in ga, want ik vind dat hier wel degelijk karaktermoord wordt gepleegd -- ik wordt uitgemaakt voor trol danwel leugenaar terwij alles feitelijk correct is en vindbaar is op Internet, dan word mijn reactie op zijn laster op -1 gezet. Ik krijg dus ook nog eens geen kans om mezelf te verdedigen tegen zijn laster. En ja, mijn reactie kan nogal als hard worden ervaren maar ik ben hier degene die ernstige beschuldigingen naar me toe krijg geslingerd en verdomme als trol wordt weggezet!

Ik vind daarom dat ik het recht heb om erop te wijzen dat hij zich hier schuldig maakt aan het plegen van smaad c.q. laster, iets wat volgens het Wetboek inderdaad een wettelijk strafbaar feit is, en heb bovendien dus ook het recht om te eisen dat hij de valse beschuldiging rectificeert en excuses aanbiedt (en ja, degene op wie karaktermoord wordt gepleegd heeft eventueel inderdaad recht op een schadevergoeding en rectificatie als degene uit eigen beweging niets doet)

Ook een andere reactie die feitelijk correct is, want er zit een accelerometer in de badges om te meten op welke hoogte de drager zich bevindt, ook eenvoudig te vinden op Internet, wordt vervolgens op -1 gezet mindcrash in 'nieuws: Opslagbedrijf Vopak wil medewerkers binnen bedrijf volg...

Vervolgens zie ik dat mijn initiele reactie die feitelijk correct is van +1 naar 0 is gegaan. Zijn laster blift echter op +1 staan.

Blijkbaar heeft de persoon die hier karaktermoord pleegt op ondergetekende omdat hij het niet eens is met feiten (en daar terstond ook blijkbaar nog voor wordt beloond ook, terwijl zijn reactie totaal niets toevoegd aan de discussie) nogal wat vrienden op tweakers.net

Dit vind ik absoluut niet kunnen en het niveau van de discussies op de frontpage onwaardig. Ik hoop dus dat jullie als admins wat aan deze schandalige situatie gaan doen.

PS: Zie overigens ook deze reactie die aangeeft dat wat ik heb geschreven wel degelijk klopt, via informatie die zelfs terug te vinden is op de website zelf - Somoghi in 'nieuws: Opslagbedrijf Vopak wil medewerkers binnen bedrijf volgen... (en alhoewel de marketingpraat van het bedrijf zelf aangeeft dat men niet kijkt hoelang iemand op de WC zit, is dat wel degelijk met de gebruikte technologie mogelijk. Zie bijvoorbeeld The Economist)
Jouw eerste reactie staat op -1. De reactie daarop is idd geen +1 wegens de laatste opmerking. Jouw eigen reactie daarop mindcrash in 'nieuws: Opslagbedrijf Vopak wil medewerkers binnen bedrijf volg... Staat gewoon terecht op -1 aangezien deze zwaar op de man is.
arnoudwokke schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 10:59:
Rainb0w in 'nieuws: Google trekt eind 2020 stekker uit Cloud Print'
Dit lijkt me qua taalgebruik iets dat we niet op de fp willen? Zou hij op -2 moeten?
Fraai is het niet echt al is -1 hier wel voldoende.

select * from Fish;

• Bor
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 21:36

Bor

Frontpage Admin / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter

Frontpagemoderatie Forum

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'reviews: Red Dead Redemption 2 - Ontzettend mooi, maar niet problee...

Prima dat mensen het niet me eens zijn, maar dan is de reactie, net als de vorige die ik linkte, niet automatisch -1 en die van een ander +1.

• Phntm
  • Laatst online: 21:41

Phntm

Tlingelingeling

CH4OS schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 16:34:

Prima dat mensen het niet me eens zijn, maar dan is de reactie, net als de vorige die ik linkte, niet automatisch -1 en die van een ander +1.
Ah joh, ik ook. Phntm in 'reviews: Red Dead Redemption 2 - Ontzettend mooi, maar niet problee...

Ik was het ook niet met je eens, kreeg ik -1 voor. Misschien moest ik overdrijven, meer peper en zout bij mijn reactie.

Mening modden is al heel lang een probleem.

:)

• mindcrash
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Zeehond schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 15:09:
Staat gewoon terecht op -1 aangezien deze zwaar op de man is.
Prima, dan ga ik voortaan ook iedereen waar ik het niet mee eens ben uitmaken voor trol en leugenaar.

Degene heeft blijkbaar geen enkel recht om zichzelf tegen dit soort aantoonbare laster te verweren.

Dit is voor mij de spreekwoordelijke druppel.

Ik ben klaar met tweakers.net

Tot ziens.

mindcrash wijzigde deze reactie 22-11-2019 21:07 (19%)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Plons!

mindcrash schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 21:02:
[...]

Prima, dan ga ik voortaan ook iedereen waar ik het niet mee eens ben uitmaken voor trol en leugenaar.

Degene heeft blijkbaar geen enkel recht om zichzelf daartegen te verweren.

Dit is voor mij de spreekwoordelijke druppel.

Ik ben klaar met tweakers.net

Tot ziens.
Lees de rest van mijn reactie ook even, want daar staat duidelijk in dat de reactie op jouw reactie (met de troll en leugenaar opmerking) ook geen +1 is. Wanneer iemand zo reageert praat dit het echter niet goed om dan maar met een schepje erbovenop terug te reageren.

select * from Fish;

• mindcrash
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Zeehond schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 21:09:
[...]

Lees de rest van mijn reactie ook even, want daar staat duidelijk in dat de reactie op jouw reactie (met de troll en leugenaar opmerking) ook geen +1 is. Wanneer iemand zo reageert praat dit het echter niet goed om dan maar met een schepje erbovenop terug te reageren.
Ik stel voor dat jij artikel 261 van het wetboek van strafrecht even doorleest als je dit "een schepje erbovenop noemt". Hij is hier in overtreding, niet ik. En jullie steunen deze persoon notabene ook nog door de reactie te laten staan.

Zoals gezegd. Ik ben er klaar mee.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Overdrijven is ook een vak natuurlijk. Jouw reactie staat imho terecht op -1, het is gewoon trollerig.

Virussen? Scan ze hier!

• Jolke
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 25-01 10:15
Deze kan nog een paar duwtjes gebruiken, want een +2 reactie is het natuurlijk ook niet - zeker niet met de onderliggende toon.

En deze is imo geen -1 waard, maar nog minder:
Slurpie Blauw in 'nieuws: Starship-raket van SpaceX ontploft tijdens druktest'

Dit vind ik dan wel weer informatief, wat mij betreft een +2:
CivLord in 'nieuws: Starship-raket van SpaceX ontploft tijdens druktest'

Dit dan weer niet, geen +2:
TommyboyNL in 'nieuws: Starship-raket van SpaceX ontploft tijdens druktest'

+2 is hier wel genoeg, geen +3:
borgdrone in 'nieuws: Starship-raket van SpaceX ontploft tijdens druktest'

• Bor

Bor

Topicstarter

Frontpagemoderatie Forum

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Fledder2000 in 'nieuws: FCC oordeelt dat Huawei en ZTE bedreiging zijn voor d...

Mensen met een andere mening voor dorpsgek uitmaken lijkt me een troll en dus -1.

Sowieso is die hele laatste alinea al trollerig.

Virussen? Scan ze hier!

• beyazz06
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 24-01 22:39

• Emielvanputten
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 01:32
Omdat het offtopic is. En omdat -2 niet kon?

• DeComponeur
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 22:21

DeComponeur

♫ KLNKRWG

Uitstekende opmerking maar geen +3, zelfs een tikkie offtopic...
quantumleapje in 'nieuws: EU-landen spreken streng selectiebeleid voor 5g-app...

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

• Evanescent
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Evanescent

Helemaal klaar voor de zomer!

Emielvanputten schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 21:59:
Omdat het offtopic is. En omdat -2 niet kon?
Off-topic is 0, niet -1. En -2 is 'deleted' c.q. verborgen door admins/mods.

I'm thankful for the Foo Fighters because I've never felt threatened by a foo
so that means they're doing a hell of a job on the frontlines!

• Jolke
Leeghoofd21 in 'nieuws: ACM legt twee doorschakelbeldiensten dwangsom op wege...

Deze mag nog wel wat duwtjes richting -1 krijgen. Dit soort verwensingen zijn ongewenst.

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

ehtweak in 'video: Techjuwelen - Canon D2000 - De eerste moderne dslr'

Heb ik iets miszegd?
Stoot ik iemand tegen het hoofd?
Is het niet relevant, gezien het artikel?

Volgens mij allemaal niet van toepassing. En toch wordt het gezien als off-topic c.q. niet relevant.
Dan vraag ik me af; wat in vredesnaam is dan wel relevant? :?

En nog gekker, als je dan een inhoudelijk antwoord geeft, dan wordt dat wederom negatief beoordeeld.
Terwijl andere reacties gelijk geplust worden? Is er iemand beledigd of zo? (ik zou niet weten waarom)

[toevoeging]
Je probeert wat inhoudelijks bij te dragen aan een artikel op de FP.
Maar eigenlijk steek je je in een wespennest en wordt je aan alle kanten het liefst zo hard mogelijk afgefikt.
Jammer dat op zo'n manier constructieve bijdragen worden ontmoedigd. :|

ehtweak wijzigde deze reactie 24-11-2019 12:21 (34%)

Mooie Plaatjes   

• kodak
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21:50
@OxWax krijgt hier onterecht veel 0 offtopic/irrelevant moderaties en zelfs -1 voor een zeer terechte opmerking over hoe 1 review statistisch invloed heeft op bestaande reviews.

• SRich
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 00:05
JRvP in 'nieuws: Rusland verbiedt verkoop smartphones zonder Russische software'

Staat terecht op -1, maar geeft in zijn reactie aan een modmisbruiker te zijn door een reactie daarboven van onterechte +2 te voorzien.

Ramon in 'nieuws: Renders van Samsung Galaxy S11e met drie camera's komen uit'
geen +2

Het grote adblocking topic

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

SRich schreef op zondag 24 november 2019 @ 12:53:
JRvP in 'nieuws: Rusland verbiedt verkoop smartphones zonder Russische software'

Staat terecht op -1, maar geeft in zijn reactie aan een modmisbruiker te zijn door een reactie daarboven van onterechte +2 te voorzien.
Inderdaad, die viel me net ook al op, mag denk ik even naar gekeken worden.

Virussen? Scan ze hier!

• RSpanjaard
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 22:01
Onjuiste informatie is toch geen constructieve bijdrage?

Zelf vind ik de grenzen tussen -1 en 1 overigens altijd een beetje vaag, en de koppen lijken niet helemaal met de beschrijving te kloppen. Je zou onjuiste informatie zelfs als ongewenst kunnen beschouwen (zoals de kop bij -1), of als je wat milder bent als "voegt niets toe aan de discussie of het artikel" (beschrijving bij 0). Maar de onjuiste informatie is wel on-topic, en dat zou weer een +1 zijn. Ik kan me die 0-beoordeling als gemiddelde dus goed voorstellen.

Canon EOS 40D | Olympus E-P5 | RawTherapee | GIMP

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

RSpanjaard schreef op zondag 24 november 2019 @ 13:13:
[...]

Onjuiste informatie is toch geen constructieve bijdrage?
Als dat idd zo is, dan heb je volkomen gelijk. :Y
Maar waar heb ik dan feitelijk onjuiste informatie geplaatst?

Ik heb slechts informatie aangereikt en daarbij de vraag geplaatst, in hoeverre dat de lading dekt c.q. bepaalde beweringen compleet zijn. Niks meer, niks minder.

Mooie Plaatjes   

• RSpanjaard
ehtweak schreef op zondag 24 november 2019 @ 13:17:
[...]

Als dat idd zo is, dan heb je volkomen gelijk. :Y
Maar waar heb ik dan feitelijk onjuiste informatie geplaatst?
"Nou de allereerste DSLR?"

Je suggereert dat de Canon D2000 volgens Tweakers de eerste DSLR was, terwijl Tweakers dat nergens beweert.

"In 1988 bracht Nikon de QV-1000C uit. En die zag er toch echt wel uit als een DSLR en was het ook."

Dat was het niet.

• SRich
RSpanjaard schreef op zondag 24 november 2019 @ 13:23:
[...]

"Nou de allereerste DSLR?"

Je suggereert dat de Canon D2000 volgens Tweakers de eerste DSLR was, terwijl Tweakers dat nergens beweert.

"In 1988 bracht Nikon de QV-1000C uit. En die zag er toch echt wel uit als een DSLR en was het ook."

Dat was het niet.
De reactie is gewoon een 0, meer niet. +1 is te hoog, -1 is te zwaar

Blokker_1999 in 'nieuws: Tesla noteert 146.000 reserveringen voor Cybertruck ...
Geen +2

theduke1989 in 'nieuws: Tesla noteert 146.000 reserveringen voor Cybertruck n...
Gewoon +1, want het is zo.

extremezz in 'nieuws: Tesla noteert 146.000 reserveringen voor Cybertruck na ...
Niet ongewenst maar offtopic 0

SRich wijzigde deze reactie 24-11-2019 13:30 (56%)

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Dat is toch niet feitelijk onjuist? Het gaat toch helemaal niet om goed/fout?
Het is een vraag, n.a.v. van de titel ("De eerste moderne dslr")
zie hierboven. maar idd, het woordje 'moderne' heb ik weggelaten. ;)

Dat was het niet.
Hij zag er wel uit als een (D)SLR. Maar nogmaals, dat is interpretatie, of vormgeving, zoals je wilt.
later heb ik nog de nuancering 'bijna' toegevoegd.

Wel jammer dat het meteen zo'n welles/nietes wordt. Alsof ik iemand van iets ernstig beschuldig. :+ Stel gewoon imho terechte vragen bij het artikel? Mag dat ook al niet meer? Of is dat tegen het beleid; vragen stellen?

En dan nog zijn mijn reacties keurig "+1 on-topic" en niet irrelevant. Want het gaat wel degelijk over wat besproken wordt.

Er staan veel meer reacties die wel een +1 krijgen, maar slechts als inhoud teksten als "leuk, goed, fraai" hebben. Alsof dat wel relevant is. :X

Mooie Plaatjes   

• RSpanjaard
ehtweak schreef op zondag 24 november 2019 @ 13:35:
[...]

Dat is toch niet feitelijk onjuist? Het gaat toch helemaal niet om goed/fout?
Het is een vraag, n.a.v. van de titel ("De eerste moderne dslr")
[...]
zie hierboven. maar idd, het woordje 'moderne' heb ik weggelaten. ;)
Precies, en daardoor wordt de suggestie onjuist.
Hij zag er wel uit als een (D)SLR.
Hij zag eruit als een SLR. De D staat voor Digital, en dat was de QV-1000C NIET.
Maar nogmaals, dat is interpretatie, of vormgeving, zoals je wilt.
Nee, dat is gewoon een feit. Die D in DSLR staat er niet voor niks. Niet iedere SLR is een DSLR.
Wel jammer dat het meteen zo'n heksenjacht wordt. Alsof ik iemand van iets ernstig beschuldig. :+
Nee, dan had je een -1 gehad en waarschijnlijk zelfs een mod-ingreep. Doe niet zo dramatisch als je een keer een 0 krijgt.
Er staan veel meer reacties die wel een +1 krijgen, maar slechts als inhoud teksten als "leuk, goed, fraai" hebben.
Welgeteld één, niet "veel meer". En die heeft van mij overigens een 0 gekregen.

• Bor

Bor

Topicstarter

Frontpagemoderatie Forum

• HMC
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 20:16

HMC

Pluviophile

Zie het in de tijd. Gewoon mooie reactie, en die "slur" is ook nog eens uit die tijd.
Een punt aftrek zou ik raar vinden.
Laat iedereen lekker op MacroSchoft zeuren. :+

Betaalde Kremlin-troll

• Bor

Bor

Topicstarter
HMC schreef op zondag 24 november 2019 @ 17:34:
[...]

Zie het in de tijd. Gewoon mooie reactie, en die "slur" is ook nog eens uit die tijd.
Een punt aftrek zou ik raar vinden.
Laat iedereen lekker op MacroSchoft zeuren. :+
M$ is gewoon een onnodige troll. Een punt aftrek is op zijn plaats.

mazzoop80 in 'downloads: Total Commander 9.50 bèta 6' is max een 0.

Geen +2: dasiro in 'nieuws: 'Chinezen voerden ict-aanval uit op Belgische handelsdeleg...

Bor wijzigde deze reactie 24-11-2019 18:36 (43%)

Frontpagemoderatie Forum

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Fijinees in 'nieuws: EU-landen spreken streng selectiebeleid voor 5g-apparatu...

Stond +3, na mijn moderatie al mooi gezakt naar +2, maar volgens mij is dit niet meer dan +1. :)

• Bor

Bor

Topicstarter
CH4OS schreef op zondag 24 november 2019 @ 19:26:
Fijinees in 'nieuws: EU-landen spreken streng selectiebeleid voor 5g-apparatu...

Stond +3, na mijn moderatie al mooi gezakt naar +2, maar volgens mij is dit niet meer dan +1. :)
Daar was slechts 1 moderatie gedaan. Bij inspectie bleek er meer aan de hand. De betreffende user kan niet meer modereren vanaf heden.

Frontpagemoderatie Forum

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Euh... Oke? :+

• kendo
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23:01
CH4OS schreef op zondag 24 november 2019 @ 19:26:

Het is gewoon een rant, zoals zoveel van deze persoon, -1 verder kom ik niet.

• Bor

Bor

Topicstarter
Link naar het topic staat al in het artikel waardoor deze geen +2 is in mijn ogen: dimdam in 'reviews: Wat zijn de beste Black Friday-deals? - Wij zoeken het vo...

Frontpagemoderatie Forum

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

wildhagen in 'nieuws: Huawei diende in Frankrijk smaadklachten in over spiona...

Niks offtopics of zelfs ongewenst (!) aan, gewoon ontopic en dus +1. Dat iemand het er niet mee eens is, maakt het niet ongewenst.

Virussen? Scan ze hier!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

evilution in 'plan: Tweakers aan het werk – ‘Ik had het idee dat ik hier veel... - 30x +3 wegens mee eens. Sowieso wordt deze bijzonder grillig gemodereerd getuige 2x +2, 6x +1, 6x 0 en 2x -1 op moment van schrijven. Typische oneliner reactie die veel goedkeuren vind en waar men maar wat graag tot mismodden over gaat.

MMaster23 in 'plan: Tweakers aan het werk – ‘Ik had het idee dat ik hier veel... - Inhoudelijk betoog, maar geen +2. Dan verwacht ik een link die zijn verhaal onderbouwt, dus gewoon +1.

Transportman in 'plan: Tweakers aan het werk – ‘Ik had het idee dat ik hier v... - Een aanname is +2 waard? Lijkt mij niet. Zo verliest de +2 aan prestige, als dit de posts zijn waar voor je +2 geeft.

MMaster23 in 'plan: Tweakers aan het werk – ‘Ik had het idee dat ik hier veel... - Scherp opgemerkt, maar wat is hier precies +2 aan? Toch niet vanwege de observatie, toch? Het zijn maar slechts 2 leden, maar toch...

• Jolke
Is dit nou zo +3-waardig:
evilution in 'plan: Tweakers aan het werk – ‘Ik had het idee dat ik hier veel...

Ik vind een 0/+1 meer dan genoeg, maar dan heeft het nog wel wat duwtjes nodig.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Jolke schreef op maandag 25 november 2019 @ 10:52:
evilution in 'plan: Tweakers aan het werk – ‘Ik had het idee dat ik hier veel...

WTF? Maar liefst 33x +3????? What happened there?

Meer dan een 0 kan ik hier niet van maken.

Virussen? Scan ze hier!

• Jolke
Waarschijnlijk moederatie-schaapjes, die de scoren volgen die al gegeven is. :/

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Jolke schreef op maandag 25 november 2019 @ 10:52:

We hadden dezelfde gedachtegang: Ik had hem 5 minuten eerder ook al gemeld.

Typische onderbuikpost waar andere modders hun objectiviteit laten varen en vrolijk met de wind meewaaien.
wildhagen schreef op maandag 25 november 2019 @ 10:59:
[...]

WTF? Maar liefst 33x +3????? What happened there?

Meer dan een 0 kan ik hier niet van maken.
Ah, er zijn er dus nog eens 3x +3 bij gekomen sinds de eerste melding? 8)7

Er kunnen weer een hoop mensen aangeschreven worden, helaas.

Redneckerz wijzigde deze reactie 25-11-2019 11:37 (0%)
Reden: Bij gekomen, niet bijgehouden.

• Bitzer
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 26-11-2019
Bitzer in 'reviews: Wat zijn de beste Black Friday-deals? - Wij zoeken het vo...
Echt ik snap niet wat hier ongewenst aan is. Het artikel gaat erom nep Black Friday aanbiedingen aan de kaak te stellen.
Grundig is gewoon een B-merk, net als zoveel grote merken van weleer.
Telefunken zie je ook weer regelmatig bij de Duitse Discounters. Het is tegenwoordig gewoon een merk van Vestel, net als Finlux dat de Vomar vrijdag voor €299,- in de aanbieding heeft.
Elke week zijn dit soort televisies wel ergens voor 300 euro te krjgen.

• Jolke
Redneckerz schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:32:
[...]

We hadden dezelfde gedachtegang: Ik had hem 5 minuten eerder ook al gemeld.

Typische onderbuikpost waar andere modders hun objectiviteit laten varen en vrolijk met de wind meewaaien.

[...]
Ah, die had ik nog niet eens gezien. :)

Reactie staat inmiddels op +1.

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Bitzer schreef op maandag 25 november 2019 @ 13:00:
Bitzer in 'reviews: Wat zijn de beste Black Friday-deals? - Wij zoeken het vo...
Echt ik snap niet wat hier ongewenst aan is. Het artikel gaat erom nep Black Friday aanbiedingen aan de kaak te stellen.
Grundig is gewoon een B-merk, net als zoveel grote merken van weleer.
Telefunken zie je ook weer regelmatig bij de Duitse Discounters. Het is tegenwoordig gewoon een merk van Vestel, net als Finlux dat de Vomar vrijdag voor €299,- in de aanbieding heeft.
Elke week zijn dit soort televisies wel ergens voor 300 euro te krjgen.
Gelukkig maar 2x-1 maar dat werkt wel door natuurlijk. Ik vind het zelf ook geen -1 waard. Als ik mogelijke (onzinnige) redenen mag aanvoeren:
  • De nadruk op is door deze vet te drukken. Dat trekt de aandacht, maar het is niet gelijk duidelijk hoe dit staat in relatie tot de post waar je op reageert.
  • Je noemt Grundig een B en C merk Instap UHD model en dat herhaal je hier. Ik weet niet of dat zo is, maar er wordt niet opgenoemd waar dat uit moet blijken.
Ik zou het zelf geen -1 geven, maar veel verder dan een 0 zou ik ook niet komen.
Jolke schreef op maandag 25 november 2019 @ 13:45:
[...]

Ah, die had ik nog niet eens gezien. :)

Reactie staat inmiddels op +1.
Kan nog wel een aantal zetjes gebruiken om op de 0 te raken, getuige de stand:
+3 Spotlight 37
+2 Informatief 2
+1 On-topic 18
0 Off-topic / Irrelevant 24
-1 Ongewenst 2

Opvallend dat er sinds de vermelding hier veel meer 0 is gegeven, maar dat ook de +1 flink omhoog is gegaan, terwijl het domweg een oneliner is die wel erg emotioneel overkomt. De +1 snap ik dan ook net zo min als de 37!x +3 die is gegeven omdat het een reactie op de 0tjes lijkt.

• Jolke
Die +1 is al meer op zijn plaats dan een +3. De verdeling van de score is ook duidelijk voor een gevalletjes mening-mod: veel +3, veel +1/0 maar weinig ertussenin.

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Jolke schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:15:
Die +1 is al meer op zijn plaats dan een +3. De verdeling van de score is ook duidelijk voor een gevalletjes mening-mod: veel +3, veel +1/0 maar weinig ertussenin.
Oftewel, minder fout :P

Die post is wel een goede test-case voor het devteam als men naar het modsysteem kijkt waar nu de valkuilen zitten.
Ik wou in eerste instantie zeggen van niet, maar nu ik beide posts gelezen heb, begrijp ik zijn conclusie niet. Dat zal aan mij liggen, maar nee, geen +1.

Wel 9 mensen die +3 en +2 geven, je zou toch zeggen dat je op een gegeven moment alle mismodders wel hebt gehad :P

• daellat
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 22-01 11:48
falconhunter in 'reviews: Twee nieuwe hedt-platforms - AMD tegen Intel'

Lijkt mij geen (23x) +3

idem lordawesome in 'reviews: Twee nieuwe hedt-platforms - AMD tegen Intel'

Gaat er lekker aan toe daar :D

daellat wijzigde deze reactie 25-11-2019 17:16 (34%)

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tokkes in 'nieuws: EU-landen spreken streng selectiebeleid voor 5g-apparatuur...

Reactie gaat niet echt in op de discussie en komt meer over als troll, maar wordt toch met +1 beloond?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:05
CH4OS schreef op maandag 25 november 2019 @ 18:05:
[...]
Die thread gaat inderdaad lekker; junkchaser in 'reviews: Twee nieuwe hedt-platforms - AMD tegen Intel' is zeker geen +2, maar een +1, maximaal.
Hier is niet meer tegen te modden... Man man man.

"Intel is kut!" Zou je nog +2 opleveren onder die review

AMD Ryzen 2700x - Asus Strix 2080 - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - 27" 1440p

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

MazeWing in 'reviews: Twee nieuwe hedt-platforms - AMD tegen Intel'

Lijkt mij ook niet meer dan +1, maar omdat AMD de hemel in geprezen wordt is het informatief.

falconhunter in 'reviews: Twee nieuwe hedt-platforms - AMD tegen Intel'
Ik weet niet welke score hier aan hoort, maar ik vind hem nogal als flame overkomen. Een +2 is het in elk geval niet.

CH4OS wijzigde deze reactie 25-11-2019 18:19 (35%)

• VECTOR ®
  • Registratie: augustus 2010
  • Niet online

VECTOR ®

RYZEN 9 3900X + 64GB

Ryzen 9 3900X | ASUS Rog Strix X570-E GAMING | ASUS Radeon RX580 8GB OC | Corsair Crystal 570X RGB | AOC Q3279VWF | Logitech Z623 | Corsair CMK64GX4M43000C15 | Corsair RM 750i | Corsair Force MP600 1 TB | Corsair Strafe RGB | W10 Pro |

• Bitzer
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 26-11-2019
Redneckerz schreef op maandag 25 november 2019 @ 13:54:
[...]

Gelukkig maar 2x-1 maar dat werkt wel door natuurlijk. Ik vind het zelf ook geen -1 waard. Als ik mogelijke (onzinnige) redenen mag aanvoeren:
  • De nadruk op is door deze vet te drukken. Dat trekt de aandacht, maar het is niet gelijk duidelijk hoe dit staat in relatie tot de post waar je op reageert.
  • Je noemt Grundig een B en C merk Instap UHD model en dat herhaal je hier. Ik weet niet of dat zo is, maar er wordt niet opgenoemd waar dat uit moet blijken.
Ik zou het zelf geen -1 geven, maar veel verder dan een 0 zou ik ook niet komen.

[...]
Bedankt dat je de moeite hebt genomen te reageren.

Mijn conclusie is dat ik mij hier niet vrij kan uiten. Ik zal voortaan dan ook afzien van reacties.

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Bitzer schreef op maandag 25 november 2019 @ 19:53:
[...]

Bedankt dat je de moeite hebt genomen te reageren.

Mijn conclusie is dat ik mij hier niet vrij kan uiten.
Dus omdat 1 post van je -1 krijgt (En dat zijn dan maar 8x -1) heb jij het idee dat je niet vrij kan uiten? :? Je post staat er immers gewoon nog.

Nu heb je de post echter gewijzigd naar -1? en dat zal gelezen worden als een klucht tegen de moderatie.

Een enkele -1 post is echt geen ramp en het is jammer dat je het zo zwaar aantrekt.

Welke waarde had je zelf aan je post gegeven, als ik vragen mag?

• Bor

Bor

Topicstarter
Ik vermoed dat die 0 mede komt door "Het is vooral bedoeld als eerste aanzet voor een parallel universum. "
Wat bedoel je daar precies?

Frontpagemoderatie Forum

• Cloud
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 24-01 15:51

Cloud

Moderator FM / T.net PowerMod

Moderatie Mobster

Topicstarter
Bor schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 12:51:
[...]

Ik vermoed dat die 0 mede komt door "Het is vooral bedoeld als eerste aanzet voor een parallel universum. "
Dat maar ook het vervolg daarna is volgens mij niet zo goed te volgen als verwacht :) Ik denk dat ik wel weet wat geprobeerd wordt over te brengen, maar het staat er niet echt duidelijk zo. Er zit namelijk nogal wat ontwikkeling tussen de 25-pins printerkabel (vergeet niet dat veel lezers niet zullen weten waaraan je hier refereert) en 5G.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity.

• daredevil__2000
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 17-01 13:47
Hoe is dit een +2:
dycell in 'nieuws: Grote storing bij Tele2 is voorbij'

En hoe isdit een +1:
dycell in 'nieuws: Grote storing bij Tele2 is voorbij'

Hij trekt woorden uit mijn reactie totaal uit zijn verband en maakt er totaal iets anders van en wordt beloond met een +2?

daredevil__2000 wijzigde deze reactie 26-11-2019 14:35 (21%)

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

Run

It takes two fools to argue.

• JelleDJs
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 24-01 14:49

• DeComponeur
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 22:21

DeComponeur

♫ KLNKRWG

Bor schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 12:51:
[...]

Ik vond het zelf wel een leuke omschrijving van de vooruitgang van de draadloze digitalisering
Straks communiceren diverse apparaten met elkaar zonder dat we daar nog iets aan (hoeven te) doen.
Uiteraard is dat nu al gaande op kleine schaal en met 5G wordt dat een veelvoud. Toch is dit nog maar een eerste aanzet naar een situatie waarin we zelf niet meer kunnen bijhouden wat met wat communiceert.
Dan is er sprake van een Parallel universum
Een parallel universum of alternatieve werkelijkheid is een van de eigen werkelijkheid onafhankelijk bestaande werkelijkheid die er tegelijk mee voorkomt.
That's all ;)

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

• Bor

Bor

Topicstarter

Frontpagemoderatie Forum

• Jantje2000
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 22:26

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

• RoestVrijStaal
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 24-01 07:57
En waarom dan wel als ik het vragen mag?

Het is geen flamebait, troll, doelloze first post, zware off-topic bericht, misplaatste grap, onnodig kwetsende reactie of een reactie die een onvriendelijk karakter heeft of op andere wijze is bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.

RoestVrijStaal wijzigde deze reactie 27-11-2019 05:17 (23%)

• Jantje2000
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 22:26
RoestVrijStaal schreef op woensdag 27 november 2019 @ 05:13:
[...]
En waarom dan wel als ik het vragen mag?

Het is geen flamebait, troll, doelloze first post, zware off-topic bericht, misplaatste grap, onnodig kwetsende reactie of een reactie die een onvriendelijk karakter heeft of op andere wijze is bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.
Persoonlijk kwam het bij mij wel over als een flaimbait, maar dat hoeft uiteraard niet jouw intentie geweest te zijn.

Ik vond het nogal aanvallend overkomen richting Tweakers, maar dat kan uiteraard ook aan mij liggen :)

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• JelleDJs

• Tjolk
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 24-01 09:12

Tjolk

FP ProMod
GeoBeo in 'nieuws: Artsen vrezen dat Assange in gevangenis sterft als ziekenh...
Deze hele thread is puur op mening gemodereerd. Pro Assange levert +2 of +3 op, kritische noten of terechtwijzigingen worden met minnetjes beloond. Kan een powermod daar eens doorheen fietsen?

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• Bor

Bor

Topicstarter

Frontpagemoderatie Forum

• Phntm
  • Laatst online: 21:41

Phntm

Tlingelingeling

Ik vind de score kaart wel grappig. Phntm in 'nieuws: Valve verkoopt laatste Steam Controllers voor 5,50 euro' Het is toch waar wat ik zeg? Je koopt het voor een klein bedrag, en richting de winterweken zullen de meesten al hebben besloten of het iets is voor hun of niet. En de meesten zullen er echt wel winst op willen maken. Is het daardoor off-topic (of ongewenst volgens sommigen)?

Beetje gekkigheid weer.

Phntm wijzigde deze reactie 27-11-2019 08:57 (5%)

• fluffy1
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 24-01 16:03
Krijg hier -1 op mijn reacties terwijl ik totaal niet aan het trollen oid. ben.
Misschien wel offtopic, maar lager dan 0 zou het niet mogen zijn.
fluffy1 in 'nieuws: SyRI en minister Dekker genomineerd voor Big Brother Awards'
fluffy1 in 'nieuws: SyRI en minister Dekker genomineerd voor Big Brother Awards'

Aan de andere kant, indien mijn reacties offtopic zijn, zijn deze +2 reacties ook off-topic:
Sharkoon in 'nieuws: SyRI en minister Dekker genomineerd voor Big Brother Awa...
Sharkoon in 'nieuws: SyRI en minister Dekker genomineerd voor Big Brother Awa...

• Bor

Bor

Topicstarter

Frontpagemoderatie Forum

• RoestVrijStaal
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 24-01 07:57
Jantje2000 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 06:48:
[...]

Persoonlijk kwam het bij mij wel over als een flaimbait, maar dat hoeft uiteraard niet jouw intentie geweest te zijn.

Ik vond het nogal aanvallend overkomen richting Tweakers, maar dat kan uiteraard ook aan mij liggen :)
Een kritische noot richting Tweakers of paraplu-bedrijven erboven zou nooit een -1 moeten krijgen puur omdat het een kritische noot is.

Wat jij nu doet is meningmodden omdat je kritiek richting Tweakers niet leuk vindt en anderen oproepen om hetzelfde te doen.

RoestVrijStaal wijzigde deze reactie 27-11-2019 13:21 (6%)

• Jerie
  • Registratie: april 2007
  • Niet online
Ook geen +2. Het is feitelijk onjuist. Op z'n best is het een slecht beargumenteerde mening. Je zou er zelfs -1 voor kunnen geven als je uit gaat van het slechte van de mens (waar ik geen voorstander van ben).

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds

• Bor

Bor

Topicstarter

Frontpagemoderatie Forum

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• !mark
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 01:31
Je mag het er gerust mee oneens zijn maar dat lijkt me geen rede om het dan maar als troll of flamebait te modereren.
!mark in 'nieuws: Politie pakt jongens op dankzij beelden slimme deurbel'

• Bor

Bor

Topicstarter

Frontpagemoderatie Forum

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Plons!

Precision.Inc. in 'nieuws: Valve verkoopt laatste Steam Controllers voor 5,50...
Geen +3 aangezien incorrect gezien de reacties die erop komen die melding maken van een succesvolle bestelling.

select * from Fish;

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile / Nieuwsposter
Topicstarter
Nu niet meer :)
Zeehond schreef op woensdag 27 november 2019 @ 20:36:
Precision.Inc. in 'nieuws: Valve verkoopt laatste Steam Controllers voor 5,50...
Geen +3 aangezien incorrect gezien de reacties die erop komen die melding maken van een succesvolle bestelling.
Eens, ik heb een 0 gegeven, want dit klopt dus niet. Hier is nog wel wat werk aan de winkel, misschien is zelfs een fixatie nodig.

• Anoniem: 181786
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
nieuws: Apple Maps toont in Rusland de Krim als onderdeel van Rusland

Dit hele nieuwsbericht; zoals goed gebruik bij Tweakers en politiek beladen onderwerpen hangt het weer vol met meningmodden. Reacties die van +3 tot -1 scoren en alles er tussenin. Dat kan natuurlijk niet. Iets heeft objectief een waarde en daar kan men 1 van afwijken. Heel veel succes met dat netjes op de rails krijgen.

Anoniem: 181786 wijzigde deze reactie 27-11-2019 21:23 (9%)

• ChojinZ
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 20:47
RoestVrijStaal schreef op woensdag 27 november 2019 @ 13:09:
[...]
Een kritische noot richting Tweakers of paraplu-bedrijven erboven zou nooit een -1 moeten krijgen puur omdat het een kritische noot is.
Dat ben ik helemaal met je eens. Maar de manier waarop je het brengt komt ook bij mij over als trollerig/ een steek onder water.

Hoe het vogeltje zingt is eigenlijk net zo belangrijk als wat het vogeltje zingt. :+

"Papa is gek en eet een broodje poep" -Milan

• Niet online
Morress in 'nieuws: Apple Maps toont in Rusland de Krim als onderdeel van Rus...

Staat op +1 en heeft 28x +2 en zelfs 5x +3. De reactie begint met "gelul". Dat is dus een -1 en de rest voegt maar matig wat toe wat de reactie hooguit een 0 score maakt. Ben benieuwd hoeveel hun modrecht hierom verliezen. Ik hoor graag van degene die daarover gaat.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Elefant in 'nieuws: Apple Maps toont in Rusland de Krim als onderdeel van Rus...

Is dit echt 64x (!!!!!) +3 en 13x +2 waard?

Dit is één ellenlange rant over van alles en nog wat, behalve over het onderwerp van de nieuwspost. Meer dan een -1 kan ik hier toch met de beste wil van de wereld niet in zien?

Elefant in 'nieuws: Apple Maps toont in Rusland de Krim als onderdeel van Rus...

En ook die is, om dezelfde reden, geen +2 of zelfs +3 waard.

wildhagen wijzigde deze reactie 28-11-2019 08:26 (25%)

Virussen? Scan ze hier!

• Niet online
Het is een stukje achtergrond informatie van hoe het in de grote mensenwereld eraan toe gaat als ik er zo vluchtig overheen lees. Lijkt mij nuttig aangezien blijkbaar veel Tweakers er nogal moeite mee hebben dat de Krim bij Rusland hoort. Ik zou het zelf een +1 gegeven hebben.
Maar aangezien het hele onderwerp al een grote zooi van meningmodden is (waar ogenschijnlijk niet op ingegrepen is) zal men wel de behoefte hebben gehad om dit extra omhoog te gooien.

• Jb!
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online

Jb!

Lord of the Idiots

Thorgrem schreef op donderdag 28 november 2019 @ 08:29:
Het is een stukje achtergrond informatie van hoe het in de grote mensenwereld eraan toe gaat als ik er zo vluchtig overheen lees. Lijkt mij nuttig aangezien blijkbaar veel Tweakers er nogal moeite mee hebben dat de Krim bij Rusland hoort. Ik zou het zelf een +1 gegeven hebben.
Volgens mij is het niet veel meer dan een ellenlange opsomming van whataboutisme. Natuurlijk, als je lang genoeg teruggaat in de geschiedenis kun je vaak wel een oorlog vinden. Dan opmerken dat het landjepik was en na genoeg opgesomd te hebben melden dat het goed is.

Het punt, wat ik ook maakte maar al snel op nul staat, is dat het een belangrijk punt overslaat, namelijk dat van zelfbeschikking. Zo vergelijkt die reactie de Krim met Texas, alsof een meerderheid van de Texanen tegen hun wil in de VS gehouden wordt.
Thorgrem schreef op donderdag 28 november 2019 @ 08:29:
Maar aangezien het hele onderwerp al een grote zooi van meningmodden is
Eens. Zoals al langer de trend hier is het vooral Amerika bashen en Rusland verheerlijken wat hier op plusjes kan rekenen. Idealiter zou het ergens in het midden liggen, waarbij onderbouwde reacties hoger gescoord worden dan het opnoemen van wat talking points.

Jb! wijzigde deze reactie 28-11-2019 08:59 (3%)

“you're being a little wise guy, OK, which is, you know, typical for you”

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

einreb73 in 'nieuws: Apple Maps toont in Rusland de Krim als onderdeel van Ru...

Deze mag imho ook wel op -1 gezien het nogal op de man spelen, het moderatiegezeur (over andermans reactie, nota bene), de laatste zin, en geen ontopic inhoud....

Virussen? Scan ze hier!

• SRich
wildhagen schreef op donderdag 28 november 2019 @ 08:25:

Is dit echt 64x (!!!!!) +3 en 13x +2 waard?

Dit is één ellenlange rant over van alles en nog wat, behalve over het onderwerp van de nieuwspost. Meer dan een -1 kan ik hier toch met de beste wil van de wereld niet in zien?

En ook die is, om dezelfde reden, geen +2 of zelfs +3 waard.
Die eerste wilde ik ook melden. @powermods kan die geforceerd naar -1 gezet worden. Hoog complottheorie gebeuren...

• Niet online
Wat mij betreft kunnen alle reacties gewoon compleet verwijderd worden en de reactie mogelijkheid op dit soort nieuwsberichten gewoon uitgeschakeld.
Het modsysteem werkt compleet niet, actie wordt er niet ondernomen en het systeem aanpassen staat niet ter discussie. Dan maar potentieel gevoelige artikelen zonder reactiemogelijkheid.

• JelleDJs
stijn014 in 'nieuws: NBA-game op Google Stadia laat door bug updatescherm zien'

Geen +2 waard. Hooguit een +1. Misschien zelfs een 0.

Flagg in 'nieuws: NBA-game op Google Stadia laat door bug updatescherm zien'

Geen +2 waard. Een +1.

JelleDJs wijzigde deze reactie 28-11-2019 09:50 (30%)

• 0timsmit0
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 04-12-2019
SRich schreef op donderdag 28 november 2019 @ 09:09:
[...]

Die eerste wilde ik ook melden. @powermods kan die geforceerd naar -1 gezet worden. Hoog complottheorie gebeuren...
Hier ben ik het niet mee eens. Inderdaad leidt het tot een hoop politieke discussie, echter m.i. voegt het wel iets toe aan het artikel. Dit gaat over het selectief en per land gekleurd brengen van informatie zoals landsgrenzen.
Tenslotte: iets wegzetten als complottheorie is makkelijk, en kortzichtig.
Pagina: 1 ... 93 ... 100 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True