Nog even een spuit 11 over de Stadia post:
Het ad populum verwijt is inderdaad niet goed, vandaar dat ik hem niet op een +1 zou zetten, mede om bovengenoemde reden.
Zo kan je de post interpreteren, maar ik ben bang dat je met die redenatie weinig mensen mee krijgt. In de praktijk worden mensen vooral beoordeeld op toonzetting en niet op strekking, ook al is het argument nog zo goed, als je deze negatief of aggressief naar voren brengt ga je niet de waarde krijgen die een post eigenlijk zou moeten hebben.
Is dat het probleem van de gebruikers die modden of is dat het probleem van de poster zelf die ook best zonder een dergelijke toonzetting zijn argument had kunnen maken?
Oftewel, een 0, en geen +1.
Het is interpretabel. Renzzie vind de strekking belangrijker dan de toon en denkt aan een +1. Ik zie het juist andersom. Het is de toon die de muziek maakt, dus met de verkeerde toon komt je strekking niet of minder over, dus 0.boe2 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 12:10:
Echt? Persoonlijk ben ik ook verbaasd over de populariteit van Stadia gezien hoe het zich vergelijkt met de alternatieven, maar die post is toch een loepzuivere flame?
Het ad populum verwijt is inderdaad niet goed, vandaar dat ik hem niet op een +1 zou zetten, mede om bovengenoemde reden.
Een afwijkende mening wordt beoordeeld op de toon die de poster maakt. Zoals hierboven gesteld, het is de toon die de muziek maakt, niet zijn strekking. Jij ziet dat precies andersom: De strekking is belangrijker dan de toonzetting, dus is het een +1 waard.Renzzie schreef op donderdag 21 november 2019 @ 12:45:
Doe je in je deze post niets anders dan hij doet met je 'frapant dat ik doet moet uitleggen' en 'goh neem de modFAQ door'? Lijken me toch aardige steken onder water naar iemand met een afwijkende mening.
Zo kan je de post interpreteren, maar ik ben bang dat je met die redenatie weinig mensen mee krijgt. In de praktijk worden mensen vooral beoordeeld op toonzetting en niet op strekking, ook al is het argument nog zo goed, als je deze negatief of aggressief naar voren brengt ga je niet de waarde krijgen die een post eigenlijk zou moeten hebben.
Is dat het probleem van de gebruikers die modden of is dat het probleem van de poster zelf die ook best zonder een dergelijke toonzetting zijn argument had kunnen maken?
Even vetgedrukt. Inderdaad, zijn toon zou heel anders zijn geweest, als je voorbeeld zijn post zou zijn geweest. Maar dat is een hypothese, want de post is in de praktijk anders. En daar wordt hij op beoordeeld. Hoe goed zijn mening mag wezen, door zijn toonzetting gooit hij (deels) zijn eigen glazen in en zal iemand die daarop wilt reageren daar zeker door beinvloed worden.Renzzie schreef op donderdag 21 november 2019 @ 12:45:
Als onderstaande zijn post was, was zijn toon heel anders geweest en was niemand er over gevallen. Hij geeft aan waarom hij het belachelijk vindt en geeft ook nog een alternatief aan. Zijn inziens is stadia dus gewoon geldverspilling. Prima mening met een (iets wat beperkte) onderbouwing en daardoor gewoon ontopic en +1. Ik vind zijn boodschap belangrijker dan de toon van zijn bericht.
[...]
Oftewel, een 0, en geen +1.
Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.