Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 94 95 96 Laatste
Acties:

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

0timsmit0 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:40:
[...]

Hier ben ik het niet mee eens. Inderdaad leidt het tot een hoop politieke discussie, echter m.i. voegt het wel iets toe aan het artikel. Dit gaat over het selectief en per land gekleurd brengen van informatie zoals landsgrenzen.
Tenslotte: iets wegzetten als complottheorie is makkelijk, en kortzichtig.
Lees de reactie nog eens goed door. Het is één grote rant met inderdaad meer dan een hint van complotologie-kunde, en heeft met het onderwerp niks te maken. Iets toevoegen doet het ook niet, behalve wellicht voor mensen die iets met complotten hebben ofzo.

En inhoudelijk klopt het ook nog eens voor een flink deel niet, zoals in een reactie daarop wordt uiteengezet. Met bronvermelding en al, wat deze specifieke reactie óók al niet heeft.

Realistisch gezien is een -1 hier toch echt de juiste score hoor.

Edit: ah, hij is nu gefixed op 0. Dat is ook nog net verdedigbaar idd. Bedankt!

Edit2: ah, nu op -1 gefixeerd, dat is idd net iets beter nog :)

wildhagen wijzigde deze reactie 28-11-2019 12:09 (7%)

Virussen? Scan ze hier!

• Thorgrem
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
Thorgrem schreef op woensdag 27 november 2019 @ 23:27:
Morress in 'nieuws: Apple Maps toont in Rusland de Krim als onderdeel van Rus...
Staat op +1 en heeft 28x +2 en zelfs 5x +3. De reactie begint met "gelul". Dat is dus een -1 en de rest voegt maar matig wat toe wat de reactie hooguit een 0 score maakt. Ben benieuwd hoeveel hun modrecht hierom verliezen. Ik hoor graag van degene die daarover gaat.
Nu er dan toch iemand bezig is. Deze, en talloze niet genoemde, staan ook nog open.

• ShaiNe
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 12-12 12:53
Blijkbaar misbruiken een aantal (power)mods hun macht om censuur toe te passen? Simpelweg iets wegzetten als complottheorieën is maar al te gemakkelijk en bewijst dat jullie weinig inzicht hebben in geopolitieke geschiedenis (net wat elefant aanklaagt). Ik, als leraar geschiedenis, vind dit een schande en zorgt ervoor dat ik Tweakers vanaf nu niet meer als een neutraal medium kan beschouwen waar vrije meningsuiting geldt.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Typerend dat je dit censuur noemt. Als leraar zou je toch echt moeten weten dat het niks met censuur te maken heeft. Maar dan ook LETTERLIJK niks. De tekst is immers gewoon nog leesbaar, niet verwijderd, niet eens aangepast.

Waarom zou inhoudelijk onjuiste informatie, die ook nog eens niet of nauwelijks over het onderwerp in kwestie gaat, op +3 moeten blijven staan?

Imho staat hij nu prima op -1.

Virussen? Scan ze hier!

• 0timsmit0
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 04-12 18:01
wildhagen schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:43:
[...]

Lees de reactie nog eens goed door. Het is één grote rant met inderdaad meer dan een hint van complotologie-kunde, en heeft met het onderwerp niks te maken. Iets toevoegen doet het ook niet, behalve wellicht voor mensen die iets met complotten hebben ofzo.

En inhoudelijk klopt het ook nog eens voor een flink deel niet, zoals in een reactie daarop wordt uiteengezet. Met bronvermelding en al, wat deze specifieke reactie óók al niet heeft.

Realistisch gezien is een -1 hier toch echt de juiste score hoor.

Edit: ah, hij is nu gefixed op 0. Dat is ook nog net verdedigbaar idd. Bedankt!
Ik ben het ermee eens dat het wat moeilijk verdedigbaar is dat het on-topic is. Echter, hij heeft een hoop goede punten die wat meer waard zijn dan als 'complottheorie' weggezet te worden. Dat woord lijkt tegenwoordig het buzzword om alles wat vergezocht klinkt te ontkrachten, terwijl ontzettend veel complottheorieen van vroeger na verloop van tijd juist waar bleken te zijn. Er is een hoop meer gaande in de wereld dan we willen zien en dat is zeker de discussie waard, maar niet op Tweakers.net...
wildhagen schreef op donderdag 28 november 2019 @ 12:19:
Typerend dat je dit censuur noemt. Als leraar zou je toch echt moeten weten dat het niks met censuur te maken heeft. Maar dan ook LETTERLIJK niks. De tekst is immers gewoon nog leesbaar, niet verwijderd, niet eens aangepast.

Waarom zou inhoudelijk onjuiste informatie, die ook nog eens niet of nauwelijks over het onderwerp in kwestie gaat, op +3 moeten blijven staan?

Imho staat hij nu prima op -1.
Inhoudelijk onjuiste informatie, waar baseer je dat op? Het feit dat iemand een versie verkondigt die haaks staat op onze perceptie van de wereld betekent niet dat het onjuist is...

0timsmit0 wijzigde deze reactie 28-11-2019 12:21 (22%)

• Zeehond
  • Registratie: juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP PowerMod / Moderator Witgoed

Plons!

Thorgrem schreef op donderdag 28 november 2019 @ 12:08:
[...]

Nu er dan toch iemand bezig is. Deze, en talloze niet genoemde, staan ook nog open.
Die reactie kan via een normale manier nog op een goede score komen. Met dat eerste woord is het idd geen +1 maar een fixatie zie ik hier niet zitten.
ShaiNe schreef op donderdag 28 november 2019 @ 12:14:
Blijkbaar misbruiken een aantal (power)mods hun macht om censuur toe te passen? Simpelweg iets wegzetten als complottheorieën is maar al te gemakkelijk en bewijst dat jullie weinig inzicht hebben in geopolitieke geschiedenis (net wat elefant aanklaagt). Ik, als leraar geschiedenis, vind dit een schande en zorgt ervoor dat ik Tweakers vanaf nu niet meer als een neutraal medium kan beschouwen waar vrije meningsuiting geldt.
Er staan daar nogal wat forse uitspraken en beschuldigingen in zonder enige vorm van bewijs.

Dark theme custom css select * from Fish;

• Thorgrem
  • Niet online
Zeehond schreef op donderdag 28 november 2019 @ 12:19:
[...]

Die reactie kan via een normale manier nog op een goede score komen. Met dat eerste woord is het idd geen +1 maar een fixatie zie ik hier niet zitten.
Waar kan ik vinden wat de voorwaarden zijn om een reactie voor fixatie in aanmerking te laten komen?

• Phntm
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 16:20

Phntm

Tlingelingeling

Phntm in 'nieuws: Twee kopstukken gpu-marketingafdeling gaan weg bij Intel' Beetje komisch dat mijn andere berichten ontopic zijn en deze niet. Wat is het nou? Wordt wel een beetje moe hiervan.

• ShaiNe
Er staan daar nogal wat forse uitspraken en beschuldigingen in zonder enige vorm van bewijs.
Hebben jullie dan enig bewijs dat het om complottheorieën/onjuiste informatie gaat en dus een -1 rechtvaardigt?

ShaiNe wijzigde deze reactie 28-11-2019 12:24 (4%)

• ShaiNe
Toch wel, want zijn reactie valt nu met een -1 minder op. Ik en ook velen zijn geneigd om -1 reacties gewoon over te slaan wegens irrelevant, terwijl dat bij +3 net een must read is. Als ik weinig tijd heb, selecteer ik vaak de +2 en +3 er uit en lees ik enkel deze reacties op een nieuwsbericht.
Jullie beïnvloeden door een powermod dus rechtstreeks in hoeverre zijn reactie gelezen zal worden. Iets bewust minder aantrekkelijk maken om te lezen is ook een vorm van censuur.

• Thorgrem
  • Niet online
ShaiNe schreef op donderdag 28 november 2019 @ 12:33:
[...]

Toch wel, want zijn reactie valt nu met een -1 minder op. Ik en ook velen zijn geneigd om -1 reacties gewoon over te slaan wegens irrelevant, terwijl dat bij +3 net een must read is. Als ik weinig tijd heb, selecteer ik vaak de +2 en +3 er uit en lees ik enkel deze reacties op een nieuwsbericht.
Jullie beïnvloeden door een powermod dus rechtstreeks in hoeverre zijn reactie gelezen zal worden. Iets bewust minder aantrekkelijk maken om te lezen is ook een vorm van censuur.
Met -1 is je reactie standaard niet te zien voor meelezers die niet ingelogd zijn.
De frontpage begin helaas steeds meer op het forumonderdeel "Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij" te lijken. Afwijkende meningen worden niet geaccepteerd. En uiteindelijk zal je wel met een push notificatie de nodige intimidatie over je heen krijgen door een mod.

• stuiterveer
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 12-12 22:29
Asitis in 'nieuws: Adobe maakt melding van datalek bij Magento Marketplace-ac...

Heeft een +2 voor het letterlijk kopiëren van de tekst die in de afbeelding van het artikel staat. Lijkt me dat het iets lager moet zijn. Mijn reactie daarop is overigens ook geen +2 denk ik (al lijkt iemand een +3 te hebben gegeven, maar vreemd genoeg komt het nog steeds als +2 naar voren).

• botoo
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 15:53

botoo

💀 too old to die young

Elefant in 'nieuws: Apple Maps toont in Rusland de Krim als onderdeel van Rus... (fixatie naar) -1 is imho onjuist en onnodig. Nogal vergezocht om volledig ontopic te noemen maar trollen of flamen lijkt het me niet.

Shrek op een ezel . . .

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Ja, laten we dezelfde discussie nóg een keer herhalen....

Virussen? Scan ze hier!

• Thorgrem
  • Niet online
botoo schreef op donderdag 28 november 2019 @ 12:49:
Elefant in 'nieuws: Apple Maps toont in Rusland de Krim als onderdeel van Rus... (fixatie naar) -1 is imho onjuist en onnodig. Nogal vergezocht om volledig ontopic te noemen maar trollen of flamen lijkt het me niet.
Eens. Maar aangezien men hier zo heeft besloten ben ik benieuwd op welke hoger niveau de klacht neergelegd kan worden.

En het lijkt me dan wel zo netjes om @Elefant zelf ook even op de hoogte te stellen van de discussie hier. Bij deze dus.

Thorgrem wijzigde deze reactie 28-11-2019 13:00 (8%)

• ShaiNe
wildhagen schreef op donderdag 28 november 2019 @ 12:51:
Dat toont alleen maar aan dat er nog mensen zijn die niet akkoord gaan met de -1 powermod. Het zou een signaal moeten zijn dat jullie misschien wel over één nacht ijs bent gegaan met een eenzijdige beslissing. Als powermod is de -1 dus meer waard dan de 136 Tweakers die +3 en +2 hebben gemod?

edit: Ik heb verkeerdelijk Wildhagen als de powermod in kwestie beschuldigd. Mijn excuses.

ShaiNe wijzigde deze reactie 28-11-2019 13:11 (14%)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Ik ben geen powermod, dus |e beschuldigingen mag je lekker voor je houden. Ik heb ook geen fixatie gedaan, want dat KAN ik niet eens.

Virussen? Scan ze hier!

• botoo
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 15:53

botoo

💀 too old to die young

wildhagen schreef op donderdag 28 november 2019 @ 12:51:
Nee laten we ons er maar gewoon bij neerleggen dat er geen discussies meer mogelijk zijn en dat moderaties en fixaties door crew altijd foutloos zijn. :X

Shrek op een ezel . . .

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Heerlijk als de wereld alleen uit zwart en wit zou bestaan. Er bestaan ook nog 50 tinten grijs.

Virussen? Scan ze hier!

• TRAXION
  • Registratie: februari 2002
  • Nu online
Dacht zal hier eens kijken maar kan me beter niet mengen in deze discussie kreeg zojuist een -1 ongewenst terwijl 70% van mijn post over het artikel gaat mensen zijn zeker zuur tegenwoordig 😂

• Zeehond
  • Registratie: juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP PowerMod / Moderator Witgoed

Plons!

Thorgrem schreef op donderdag 28 november 2019 @ 12:22:
[...]

Waar kan ik vinden wat de voorwaarden zijn om een reactie voor fixatie in aanmerking te laten komen?
Er zijn geen harde voorwaarden, het wordt steeds per reactie bekeken.
ShaiNe schreef op donderdag 28 november 2019 @ 12:23:
[...]

Hebben jullie dan enig bewijs dat het om complottheorieën/onjuiste informatie gaat en dus een -1 rechtvaardigt?
De schrijver van de reactie is verantwoordelijk voor het aanleveren van onderbouwing. Er staan forse beschuldigingen maar geen enkele vorm van bewijs.

Dark theme custom css select * from Fish;

• Thorgrem
  • Niet online
wildhagen schreef op donderdag 28 november 2019 @ 13:04:
Heerlijk als de wereld alleen uit zwart en wit zou bestaan. Er bestaan ook nog 50 tinten grijs.
Dat is nou net het discussiepunt. Jij en Zeehond vinden die reactie -1 inktzwart, anderen vinden hem zeker niet inktzwart en zien er wel in meer of mindere mate kleur in.
Dit is gewoon meningmodden alleen schijnbaar toegestaan omdat er 1 fixatie rechten heeft.

• Shakesbeer_NL
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 10-12 14:52
"De reactie" staat inderdaad vol met claims die uit te lucht gegrepen lijken te zijn, maar ik heb nog nooit eerder een 'gefixeerde score' gezien. Hoewel ik het nut daarvan inzie ter optreden tegen persoonlijke bedreigingen, 'doxxing', oid is dat hier niet van toepassing. Wat is er mis met het laten beoordelen van deze reactie door het moderatiesysteem?

Dat een schrijver van een reactie zelf bewijs moet aanleveren voor onderbouwing (zou netjes zijn, maar) is m.i. een drogreden - want dan kunnen het gros van de reacties wel weggemod worden. Op basis van de post vind ik eigenlijk de eerste 3 alinea's nog erg on-topic dus +1, waarna het snel afdwaalt naar off-topic oftewel +0. Het is hoe dan ook niet als troll- of flamebait geschreven lijkt mij.

• 0timsmit0
Zeehond schreef op donderdag 28 november 2019 @ 13:08:
[...]

Er zijn geen harde voorwaarden, het wordt steeds per reactie bekeken.
[...]

De schrijver van de reactie is verantwoordelijk voor het aanleveren van onderbouwing. Er staan forse beschuldigingen maar geen enkele vorm van bewijs.
De meeste zaken die Elefant aankaart zijn gewoon feiten, maar die worden na verloop van tijd zonder herhaling in het nieuws vergeten. Er staan een aantal beschuldigingen in, maar die zijn niet kwetsend of vergezocht in het licht van de eerdere feiten. Ik zelf was blij eindelijk eens een goed opgezette post te zien die problemen in de regio goed aankaart.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Shakesbeer_NL schreef op donderdag 28 november 2019 @ 13:22:
"De reactie" staat inderdaad vol met claims die uit te lucht gegrepen lijken te zijn, maar ik heb nog nooit eerder een 'gefixeerde score' gezien. Hoewel ik het nut daarvan inzie ter optreden tegen persoonlijke bedreigingen, 'doxxing', oid is dat hier niet van toepassing. Wat is er mis met het laten beoordelen van deze reactie door het moderatiesysteem?
Normaliter niks. Maar nu werd het moderatiesysteem grof misbruikt door meningsmodders, hij stond dik op +3, terwijl het een -1 verdiende.

En ja, bij zo'n gigantische afwijking wordt er gewoon ingegrepen. En terecht. Er klopte inhoudelijk zoveel niet, er was geen enkele onderbouwing of bewijsmateriaal, en met het onderwerp van de nieuwspost had het helemaal niks meer te maken.

Virussen? Scan ze hier!

• 0timsmit0
wildhagen schreef op donderdag 28 november 2019 @ 13:24:
[...]

Normaliter niks. Maar nu werd het moderatiesysteem grof misbruikt door meningsmodders, hij stond dik op +3, terwijl het een -1 verdiende.

En ja, bij zo'n gigantische afwijking wordt er gewoon ingegrepen. En terecht. Er klopte inhoudelijk zoveel niet, er was geen enkele onderbouwing of bewijsmateriaal, en met het onderwerp van de nieuwspost had het helemaal niks meer te maken.
Ik krijg sterk het vermoeden dat de -1 fixatie ook voortkomt uit de persoonlijke mening van de mod. Off-topic kun je de post deels noemen, maar irrelevant absoluut niet.

• Thorgrem
  • Niet online
Jij vindt het een -1. Maar dat vond je ook al toen iemand het waagde het woord elite te gebruiken voor mensen die een plezier vlucht naar de ruimte boeken. Vervolgens heb je met een woord als "Gelul" en een weinig toevoegende reactie op +1 geen enkele moeite.

Dit is gewoon meningmodden. Niet meer en niet minder. Puur vanuit eigen ideologie een negatieve score opleggen.

• ShaiNe
Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat ze niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.

Reacties zonder enige toegevoegde waarde, bijvoorbeeld een kreet van een paar woorden waar niemand op zit te wachten, kunnen tevens een -1 waard zijn afhankelijk van de context waarin zij geplaatst zijn. In reacties op .plans (aankondigingen en mededelingen van de Tweakers-crew) mag soepeler gemodereerd worden dan in nieuwsartikelen en reviews. In artikelen met een zakelijke inhoud, gericht op een professionele doelgroep, of artikelen waarin reeds zeer veel reacties zijn geplaatst, mogen strengere richtlijnen gehanteerd worden.

Het is niet de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die in strijd is met jouw persoonlijke mening, worden bestraft met een -1, enkel vanwege het meningsverschil. Een kritische noot is niet automatisch een troll of flamebait. De kwaliteit van de argumentatie is bepalend voor de waardering van een reactie.

bron: https://tweakers.net/info/faq/karma/
Ik lees nergens in de FAQ in welke mate zijn reactie voldoet aan de beschrijving van een -1 mod. Het is GEEN flamebait, troll, doelloze first post, zwaar off-topic bericht zonder enige toegevoegde waarde (integendeel), misplaatste grap, onnodig kwetsende reactie of een reacties met een onvriendelijk karakter of op andere wijze is bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.

Daarenboven bezondigen jullie zelf aan wat ik in het vet heb gequote uit de FAQ en dan vooral de volgende zin: "Een kritische noot is niet automatisch een troll of flamebait"

• ShaiNe
wildhagen schreef op donderdag 28 november 2019 @ 13:24:
Er klopte inhoudelijk zoveel niet [...]
Dan had heel graag van jou willen weten wat er zoal inhoudelijk niet klopt?
Het is niet omdat er geen bronnen/bewijzen aan toegevoegd zijn dat het dan per definitie onwaar is. Daarenboven moet je dit niet zien als een feitenverslag maar als een opiniestuk.

ShaiNe wijzigde deze reactie 28-11-2019 14:26 (15%)

• Yzord
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 15:33
joco in 'nieuws: Samsung begint met verspreiden Android 10-upgrade voor Galax...

Ik heb mijn twijfels over de moderatie van joco in dit topic. Zodra hij een reactie plaatst krijgt deze meteen 2 moderaties, terwijl alle andere reacties in dat replyvlak ongemoeid blijven. En dan hebben we het hier direct na het plaatsen van zijn bericht.

Persoonlijk vermoed ik dat hij zijn eigen reacties modereert.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Dat kan niet, je kunt je eigen reacties niet modereren. Ook niet de reactie die direct op jou komt.

Hij staat op +1, wat mij gewoon een prima score lijkt.

Virussen? Scan ze hier!

• SRich
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 15:24
Yzord in 'nieuws: Samsung begint met verspreiden Android 10-upgrade voor Gala...
Deze hoort echt niet op -1. +1. De reden dat ik deze meld is dat er gewoon iemand (mogelijk de user die er op reageert) zuiver misbruik pleegt door er een -1 aan te geven.
Thorgrem schreef op donderdag 28 november 2019 @ 13:29:
Jij vindt het een -1. Maar dat vond je ook al toen iemand het waagde het woord elite te gebruiken voor mensen die een plezier vlucht naar de ruimte boeken. Vervolgens heb je met een woord als "Gelul" en een weinig toevoegende reactie op +1 geen enkele moeite.

Dit is gewoon meningmodden. Niet meer en niet minder. Puur vanuit eigen ideologie een negatieve score opleggen.
Ten eerst val je de verkeerde aan. Hij gaf het als mismod aan. Ik heb gevraagd om een fixatie. Ik heb een lange tijd niet zoveel shit, ranten, aluhoedjes en feiten in 1 reactie gezien. Het is waar er staan zaken in die 100% waar zijn. Maar het verdraaien en alternatieve zaken vermelden om zogenaamd je gelijk te krijgen is ongewenst. Daarom is de enige juiste score -1. Waar die terecht op hoort. Niks meer dan een afvalreactie die zo de prullenbak in moet

En laten we aub met respect met elkaar omgaan. Als je reactie een FP reactie had geweest had je ook een -1 gehad vanwege het persoonlijk op de man spelen.

Just my 2 cents :w

SRich wijzigde deze reactie 28-11-2019 15:16 (53%)

Het grote adblocking topic

• Thorgrem
  • Niet online
Mijn laatste alinea was algemeen. Ik weet dat hij niets kan fixeren.

• SRich
ymmv in 'nieuws: Apple Maps toont in Rusland de Krim als onderdeel van Rusland'

Ik twijfel bij deze. Heeft inhoudelijke goede argumenten. Maar +3 of +2 :?

• Elefant
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 08-12 19:16
Thorgrem schreef op donderdag 28 november 2019 @ 12:59:
[...]

Eens. Maar aangezien men hier zo heeft besloten ben ik benieuwd op welke hoger niveau de klacht neergelegd kan worden.

En het lijkt me dan wel zo netjes om @Elefant zelf ook even op de hoogte te stellen van de discussie hier. Bij deze dus.
Bedankt, maar ik bemoei me niet met de moderaties. Moderators hebben hun eigen criteria om posts op te beoordelen, dat respecteer ik. Sommige woorden zullen ze te flamerig vinden en daarom afkeuren om de discussie niet te hoog te laten opwaaien. Dat is een technische zaak.

Waarom dan toch die woorden gebruiken? Dat heeft natuurlijk met emotie te maken. Een van de dingen waar ik me aan erger is dat in ons landje niet alleen een sterk politiek correct denken hebben maar ook politiek correcte emoties. Als het om racisme gaat, wat echt een non-issue is mag je, nee moet je grote verontwaardiging aan de dag leggen (Dat is lang niet zo objectief redelijk als mensen wel denken en zit vol verholen tegenstrijdigheden). Op andere terreinen is dit weer ongepast.

Ook moderators kunnen zich niet geheel aan dieze culturele realiteit onttrekken om de rust te bewaren. Naar mijn gevoel worden we zo door "social justice warriors" gemanipuleerd om mee te zingen in hun koor. Dat roept dan ook weer onvrede op.

In Nederland is de traditie van oudsher meer als de Engelse en wordt uiten van sterke emotie eerder negatief beoordeeld. Maar ik vindt dat dit in het politieke debat anders ligt. Neem het Engelse parlement, er is geen plaats waar de gereserveerde Engelsen zo los gaan als in het politieke debat. Ik vind dat eerder verfrissend dan storend. De Engelsen kunnen dat overigens doen zonder enige persoonlijke haatdragendheid. In Nederland ontaardt het helaas in eindeloos laaghartig op de man spelen.

Dat vindt ik persoonlijk een belangrijkere reden voor diskwalificatie dan emotie. Jij-bakken is een uitnodiging om er een persoonlijke strijd van te maken. Tot mijn eigen verdediging wil opmerken dat ik daar van weg probeer te blijven.

Aan de moderaties van mensen til ik evenmin zwaar. Iedereen heeft recht op zijn mening en moderaties van mensen zijn in meer of mindere mate ook meningen. Mensen vragen om louter technische beoordeling te geven, is toch wel heel moeilijk. Ik vind dat Tweakers hier wel een goede balans in handhaaft en dat daardoor de discussies hier toch echt netjes blijven in vergelijking met andere forums

Ik ben wel beducht voor goed georganiseerde minderheden die de mening in de media actief lopen beinvloeden. Ik kan niet aan de indruk onttrekken dat ze ook op grote forums actief zijn. Maar zulke forums trekken ook allerlei naargeestige figuren aan die lopen zieken. (Eerst uitdagen en als mensen happen, op de man spelen). Daar hoor ik niet bij. Maar ik wil best controversiele standpunten verdedigen en mijn emotie laten doorklinken. Ik laat het aan de moderators over om dat te beoordelen binnen hun eigen kader. Dat roept bij mij geen negatieve emoties op. Ik denk dat ze daar zelf ook onderling over afstemmen.

Wat ik wel gevaarlijk vindt als moderators gaan praten over gebrek aan objectiviteit in wat per definitie een subtjectieve kijk op de werkelijkheid is. Dan zit je al snel je eigen subjectieve mening te objectiveren. Ik heb nog nooit iemand ontmoet die vond dat zijn eigen mening objectief onwaar was. Dat reserveren we altijd voor anderen. Ook is het niet juist om een heel betoog af te willen breken op een invalide argument of een overdrijving. Een goed betoog is als een tafel met vele poten, die valt niet om dat je er een onderuit meent te kunnen zagen. En het scherp stellen van een mening leidt onvermijdelijk tot verlies aan nuance maar verhoogt wel de duidelijkheid waar iemand staat. Juist in het westerse debat is wordt de anti-these als noodzakelijk middel gezien voor de synthese. (these -> anti-these -Synthese). Je komt niet tot synthese zonder eerst grondig aan te vallen en kijken hoeveel er overeind blijft.

Elefant wijzigde deze reactie 28-11-2019 16:59 (66%)

• HMC
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 04:39

HMC

Pluviophile

Mooie, korte samenvatting van hoe het allemaal zit. Van mij +2.

Betaalde Kremlin-troll

• SRich
Elefant schreef op donderdag 28 november 2019 @ 16:35:
[...]

Bedankt, maar ik bemoei me niet met de moderaties. Moderators hebben hun eigen criteria om posts op te beoordelen, dat respecteer ik. Sommige woorden zullen ze te flamerig vinden en daarom afkeuren om de discussie niet te hoog te laten opwaaien. Dat is een technische zaak.

Waarom dan toch die woorden gebruiken? Dat heeft natuurlijk met emotie te maken. Een van de dingen waar ik me aan erger is dat in ons landje niet alleen een sterk politiek correct denken hebben maar ook politiek correcte emoties. Als het om racisme gaat, wat echt een non-issue is mag je, nee moet je grote verontwaardiging aan de dag leggen (Dat is lang niet zo objectief redelijk als mensen wel denken en zit vol verholen tegenstrijdigheden). Op andere terreinen is dit weer ongepast.

Ook moderators kunnen zich niet geheel aan dieze culturele realiteit onttrekken om de rust te bewaren. Naar mijn gevoel worden we zo door "social justice warriors" gemanipuleerd om mee te zingen in hun koor. Dat roept dan ook weer onvrede op.

In Nederland is de traditie van oudsher meer als de Engelse en wordt uiten van sterke emotie eerder negatief beoordeeld. Maar ik vindt dat dit in het politieke debat anders ligt. Neem het Engelse parlement, er is geen plaats waar de gereserveerde Engelsen zo los gaan als in het politieke debat. Ik vind dat eerder verfrissend dan storend. De Engelsen kunnen dat overigens doen zonder enige persoonlijke haatdragendheid. In Nederland ontaardt het helaas in eindeloos laaghartig op de man spelen.

Dat vindt ik persoonlijk een belangrijkere reden voor diskwalificatie dan emotie. Jij-bakken is een uitnodiging om er een persoonlijke strijd van te maken. Tot mijn eigen verdediging wil opmerken dat ik daar van weg probeer te blijven.

Aan de moderaties van mensen til ik evenmin zwaar. Iedereen heeft recht op zijn mening en moderaties van mensen zijn in meer of mindere mate ook meningen. Mensen vragen om louter technische beoordeling te geven, is toch wel heel moeilijk. Ik vind dat Tweakers hier wel een goede balans in handhaaft en dat daardoor de discussies hier toch echt netjes blijven in vergelijking met andere forums

Ik ben wel beducht voor goed georganiseerde minderheden die de mening in de media actief lopen beinvloeden. Ik kan niet aan de indruk onttrekken dat ze ook op grote forums actief zijn. Maar zulke forums trekken ook allerlei naargeestige figuren aan die lopen zieken. (Eerst uitdagen en als mensen happen, op de man spelen). Daar hoor ik niet bij. Maar ik wil best controversiele standpunten verdedigen en mijn emotie laten doorklinken. Ik laat het aan de moderators over om dat te beoordelen binnen hun eigen kader. Dat roept bij mij geen negatieve emoties op. Ik denk dat ze daar zelf ook onderling over afstemmen.
Thums up voor je duidelijke schrijfstijl. Enig discussie is oke. Maar reactie venster van FP hoeft geen politieke debat/area te worden. Zeker niet met ranten en gedachten die over het randje zijn.

Netzo als hier. Probeer niet op basis van gevoel te klagen. Het is geen topic voor meningsverschillen maar voor reacties die niet volgens de regels gemodereerd word maar op basis van mee eens of niet mee eens.

• HMC
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 04:39

HMC

Pluviophile

Elefant in 'nieuws: Apple Maps toont in Rusland de Krim als onderdeel van Rus...

WTF? :? Waarom is dit gefixeerd op -1?
Is +1, of zelfs +2
Edit: Als iemand een politieke discussie uitdaagt en er dan een rant komt met feiten, hoort dat gewoon op waarde beoordeeld te worden.

HMC wijzigde deze reactie 28-11-2019 17:11 (15%)

Betaalde Kremlin-troll

• 0timsmit0
SRich schreef op donderdag 28 november 2019 @ 15:10:
Yzord in 'nieuws: Samsung begint met verspreiden Android 10-upgrade voor Gala...
Deze hoort echt niet op -1. +1. De reden dat ik deze meld is dat er gewoon iemand (mogelijk de user die er op reageert) zuiver misbruik pleegt door er een -1 aan te geven.

[...]

Ten eerst val je de verkeerde aan. Hij gaf het als mismod aan. Ik heb gevraagd om een fixatie. Ik heb een lange tijd niet zoveel shit, ranten, aluhoedjes en feiten in 1 reactie gezien. Het is waar er staan zaken in die 100% waar zijn. Maar het verdraaien en alternatieve zaken vermelden om zogenaamd je gelijk te krijgen is ongewenst. Daarom is de enige juiste score -1. Waar die terecht op hoort. Niks meer dan een afvalreactie die zo de prullenbak in moet

En laten we aub met respect met elkaar omgaan. Als je reactie een FP reactie had geweest had je ook een -1 gehad vanwege het persoonlijk op de man spelen.

Just my 2 cents :w
Dit is jouw mening, en om het shit, ranten, aluhoedje, een afvalreactie te noemen vind ik echt te ver gaan en absoluut niet "laten we aub met respect met elkaar omgaan". Omdat jij iets niet wilt geloven of het vergezocht vindt, betekent niet dat het irrelevant is voor de discussie.

• Redneckerz
  • Laatst online: 13:21

Redneckerz

A place to be.

Elefant schreef op donderdag 28 november 2019 @ 16:35:
[...]

Wat ik wel gevaarlijk vindt als moderators gaan praten over gebrek aan objectiviteit in wat per definitie een subtjectieve kijk op de werkelijkheid is. Dan zit je al snel je eigen subjectieve mening te objectiveren. Ik heb nog nooit iemand ontmoet die vond dat zijn eigen mening objectief onwaar was. Dat reserveren we altijd voor anderen. Ook is het niet juist om een heel betoog af te willen breken op een invalide argument of een overdrijving. Een goed betoog is als een tafel met vele poten, die valt niet om dat je er een onderuit meent te kunnen zagen. En het scherp stellen van een mening leidt onvermijdelijk tot verlies aan nuance maar verhoogt wel de duidelijkheid waar iemand staat. Juist in het westerse debat is wordt de anti-these als noodzakelijk middel gezien voor de synthese. (these -> anti-these -Synthese). Je komt niet tot synthese zonder eerst grondig aan te vallen en kijken hoeveel er overeind blijft.
Offtopic, maar heb je bij toeval Over Vrijheid van John Stuart Mill gelezen? Deze propageert eenzelfde idee. In ieder geval, dit was een mooi onderlegd opiniestuk met filosofische kwinkslag. Daar hou ik wel van, dank. :)

Ontopic:
Ik kom zojuist van de moderatiemarkt af, en er waren weer een paar aanbiedingen in het schap. Lees vooral even mee welke korting jij kan krijgen!

doobieters in 'nieuws: Bethesda stelt Switch-versie van The Elder Scrolls: Bl... - 11x! +3, 25x!!! +2, 17x +1 en 3x0. Wederom weer een onderbuikpost die veel plusjes krijgt voor mee eens stemmen. Is natuurlijk nooit een +2.

Andyk125 in 'nieuws: Bethesda stelt Switch-versie van The Elder Scrolls: Blad... - En dit is geen +3, maar +1. (3x +3)

Asitis in 'nieuws: Bethesda stelt Switch-versie van The Elder Scrolls: Blades... - Geen +2, een enkeling geeft dit een +3. Aluhoedje: waarschijnlijk geven beide posters elkaar een hoge waardering wegens mee eens. ;) >:)

Ryth in 'nieuws: Bethesda stelt Switch-versie van The Elder Scrolls: Blades u... - Nog ongemodereerd, maar wel een +2 waard.

Mastermind in 'nieuws: Bethesda stelt Switch-versie van The Elder Scrolls: Bl... - Geen +2, maar krijgt dit wel 10x, en voor de lol ook nog 2x +3.

Ivysaur in 'nieuws: Bethesda stelt Switch-versie van The Elder Scrolls: Blade... - Nog ongemod, mag naar -1 wegens onnodige flame. Sowieso compleet onnodige post.

Finraziel in 'nieuws: Bethesda stelt Switch-versie van The Elder Scrolls: Bla... - Ongemod, +1.

GMavak in 'nieuws: Bethesda stelt Switch-versie van The Elder Scrolls: Blades... - Iets een bagger spel noemen is +1?

Deem in 'nieuws: Bethesda stelt Switch-versie van The Elder Scrolls: Blades u... - Nietszeggend, maar +1?

Finraziel in 'nieuws: Bethesda stelt Switch-versie van The Elder Scrolls: Bla... - Mag naar -1, want bijdehand naar Urban Dictionary verwijzen als argument.

Galvatron in 'nieuws: Bethesda stelt Switch-versie van The Elder Scrolls: Bla... - Ongemod en mag naar +1

Dit is allemaal bijna een dag oud maar er zit bijzonder veel fouts bij, dus iemand mag gaan vegen in het moderatorschap (Bezem staat naast de Karmastore :+) Naast dat er weer veel mismods zijn lijkt dit telkens terug te komen, naast dat velen anderen ongemod blijven. Ik zie een verschuiving van mismodden op grotere posts die inhoudelijk fout zijn naar lullige oneliners die steeds hoger gewaardeerd worden wegens ''mee eens'' of omdat het ''lekker kort, bekt goed'' is.

Na een tijdje moet het aantal mismodders toch slinken, als hun rechten worden ontnomen. Toch?

Ik maak wel eens matige foto's. Die plaats ik hier: Instagram

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Knippr in 'nieuws: HEMA stopt met vingerafdruksysteem voor personeel'

Dit is geen +2, maar een 0, maximaal.

Knippr in 'nieuws: HEMA stopt met vingerafdruksysteem voor personeel'

Idem.

CH4OS in 'nieuws: HEMA stopt met vingerafdruksysteem voor personeel'
Ik leg uit wanneer dingen wel of niet onder persoonsgegevens vallen, wanneer het wel gebruikt mag worden, wanneer niet. Dat kan in een topic als deze toch niet offtopic zijn?

CH4OS wijzigde deze reactie 28-11-2019 23:32 (59%)

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

wildhagen in 'reviews: Football Manager 2020 - Toch weer beter dan de vorige'

Niks offtopics of zelfs ongewenst (???) aan, gewoon ontopic en dus +1.

[Roland] in 'reviews: Football Manager 2020 - Toch weer beter dan de vorige'

Absoluut geen +3, daar mag even naar gekeken worden. Gewoon een +1.

Virussen? Scan ze hier!

• Bor
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 13-12 16:03

Bor

Frontpage Admin / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Geen +3: Sjekster in 'plan: Bekijk de grootste Black Friday-prijsdalers per shop en ma...
Klopt, die heeft nog wat moderaties nodig. Wie helpt?
+1 it is.

Bor wijzigde deze reactie 29-11-2019 08:29 (58%)

Frontpagemoderatie Forum

• Coromoto
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 29-11 12:45
Frappuccino in 'nieuws: 'Nederlandse YouTubers maken zich zorgen over aankome...
is misschien een beetje off-topic als je alleen naar het nieuwsitem kijkt, maar lijkt mij een legitieme vraag naar aanleiding van wat beweerd is in
Jerie in 'nieuws: 'Nederlandse YouTubers maken zich zorgen over aankomende st...
die daar zelfs een +2 voor heeft gekregen.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Darkstriker in 'nieuws: HEMA stopt met vingerafdruksysteem voor personeel'

Ik mis even wat hier +3 aan is, volgens mij is het +1 at best.

• Bor

Bor

Topicstarter
Dat is inderdaad geen +3. Een +1 lijkt mij in dit geval de best verdedigbare score.

Frontpagemoderatie Forum

• liberque
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 13:23

liberque

Vrijzinnig!

Gaat goed met de moderaties in Zo wordt je huis security proof én maak je kans op een Philips Hue-starterskit.

Desutoroiya krijgt een +2 omdat hij net een nieuw huis gekocht heeft en het goed zou kunnen gebruiken en mensen die kritisch zijn over beveiliging met smarthome [greatdictator , kiswum incl. ondergetekende] worden in 1 klap met 6 votes naar beneden gemod naar offtopic/irrelevant. Ja, ik ben natuurlijk stiekem gepikeerd, maar buiten dat klopt de moderatie niet echt en is het voor alle 3 op zijn minst ontopic.

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

• Cloud
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 12-12 15:24

Cloud

Moderator FM / T.net PowerMod

Moderatie Mobster

Topicstarter
liberque schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:00:
Gaat goed met de moderaties in Zo wordt je huis security proof én maak je kans op een Philips Hue-starterskit.

Desutoroiya krijgt een +2 omdat hij net een nieuw huis gekocht heeft en het goed zou kunnen gebruiken en mensen die kritisch zijn over beveiliging met smarthome [greatdictator , kiswum incl. ondergetekende] worden in 1 klap met 6 votes naar beneden gemod naar offtopic/irrelevant. Ja, ik ben natuurlijk stiekem gepikeerd, maar buiten dat klopt de moderatie niet echt en is het voor alle 3 op zijn minst ontopic.
Gecorrigeerd :) Dat klopte inderdaad niet.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity.

• Nas T
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 13-12 16:50
Ik denk dat deze een -1 dient te krijgen, de reactie is beledigend:
... ik zal je helpen want je hebt niet veel (na)denk capaciteit ...

vrede in rust

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Nas T schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:17:

[...]
Dat is inderdaad op de man spelen ja.

wildhagen wijzigde deze reactie 29-11-2019 11:24 (82%)

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter
Nas T schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:17:

[...]
Zo gaan we inderdaad niet met elkaar om op Tweakers. Ik heb er even naar gekeken.

Frontpagemoderatie Forum

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'nieuws: Codemasters neemt Project CARS-ontwikkelaar Slightly Mad St...

Wist niet dat een andere mening hebben opeens een 0 betekend...

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Een afwijkende mening hebben levert vaak een -1 of 0 op, schijnt bij sommigen heel normaal te zijn.

Dit is gewoon een +1 uiteraard.

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter

Frontpagemoderatie Forum

• SRich
bbob1970 in 'nieuws: Criminelen kunnen Netflix-account heractiveren door gebr...

Geen +3, hooguit een +2, maar zeker omdat het al in meer reacties staat is het in mijn ogen een +1 waard

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• Zerfox
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 10-12 18:48

Zerfox

^this guy

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

• Bor

Bor

Topicstarter

Frontpagemoderatie Forum

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Nu is de reactie redelijk nieuw, echter gezien het tijdstip zie ik deze niet echt gauw nog meer moderaties krijgen, dus meld hem maar alvast. Ik wist namelijk niet dat onzin uitkramen beloont hoort te worden met +2?

quantumleapje in 'nieuws: 'Huawei begint rechtszaak tegen Amerikaanse FCC van...

• TechandMusic
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 15:58

TechandMusic

Ryzen Powerrrrr

(jarig!)
Flauw grapje en een nogal nutteloze reactie daarop, maar -1 vind ik wat extreem. Zouden beiden gewoon op 0 moeten staan.

Sparks.nl in 'nieuws: Kali Linux bevat undercover-modus om zich als Windows 1...
starthemel.nl in 'nieuws: Kali Linux bevat undercover-modus om zich als Windo...

Ryzen 5 2600 / RX 480 8GB Nitro+ OC / 16GB DDR4 3000MHz Vengeance RGB / ASRock B450M Pro4 / Antec Performance One P280

• Bor

Bor

Topicstarter
Davey400 in 'nieuws: Kali Linux bevat undercover-modus om zich als Windows 10... lijkt mij niet ontopic en daarmee geen +2. Die hele thread gaat over Windows ongeveer terwijl het nieuwsitem over Kali gaat. Sommige posts gaan over het al dan niet opleveren van een cv als pdf of docx.. Offtopic dus! Wie helpt? Het grootste deel van de reacties staan verkeerd!
Een grap of een troll is hier niet helemaal duidelijk. Ik vind de -1 goed te verdedigen.

YStec in 'nieuws: Kali Linux bevat undercover-modus om zich als Windows 10 vo... is geen +2. Een voorbeeld staat nota bene in het nieuwsitem.

Bor wijzigde deze reactie 30-11-2019 09:05 (64%)

Frontpagemoderatie Forum

• pandit
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 00:53
Ik wil een klacht indienen over de mismoderatie van mijn post hier om 13:13

geek: App voegt iPod Classic-draaischijf toe aan iPhone-schermen

Het valt me op dat iets minder positiefs schrijven over Apple meteen wordt afgestraft met een -1, Over het algemeen blijken veel leden van tweakers het moderatiesysteem niet te snappen. Het gaat niet of je eens bent met de schrijver, Ik hoop op een correct naar +1 omdat mijn post wel degelijk on-topic is.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

• terradrone
  • Laatst online: 11-12 18:39
Hier een reactie van iemand wat niet eens meer gaat over modereren, maar in zijn geheel discriminerend is. Ronduit schandalig en getuigd van hoogmoed vanuit de auteur zelf:

Malarky in 'plan: Bekijk de grootste Black Friday-prijsdalers per shop en maa...

"Dat het sbs6 publiek elk jaar weer alles uit de niet korting rekken van de Mediamarkt trekt omdat ze sochtends op de radio iets hoorden over “deals” tjah...."

Volgens mij is een sanctie hier gepast, dit gaat te ver!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Nounou, overdrijven is ook een vak. Ja, het is ongewenst, en hoort dus op -1, maar dat is ook wel voldoende verder. Zo extreem is het nu ook allemaal weer niet dat er "sancties" moeten komen.

Aan wat voor "sancties' dacht je overigens? Stokslagen, zweepslagen? :? 8)7

Virussen? Scan ze hier!

• Bor

Bor

Topicstarter

Frontpagemoderatie Forum

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

DEXSTAR in 'nieuws: China verbiedt nepnieuws dat gemaakt is met virtual reali...

Nice troll, dat NOS nepnieuws verspreid. Zonder bewijs is dit echter een troll, en dus -1?

AmigaWolf in 'nieuws: China verbiedt nepnieuws dat gemaakt is met virtual rea...

Hoop ranten, terwijl het niet eens over het onderwerp van de newspost gaat. Meer dan een -1 kan ik er niet in zien?

Virussen? Scan ze hier!

• Prx
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 16:07
wildhagen schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 16:17:
AmigaWolf in 'nieuws: China verbiedt nepnieuws dat gemaakt is met virtual rea...

Hoop ranten, terwijl het niet eens over het onderwerp van de newspost gaat. Meer dan een -1 kan ik er niet in zien?
Ik had er nog wel een 0 (of zelfs een 1) in kunnen zien als ik niet werd gedwongen om weet-ik-hoeveel YouTube video's te gaan kijken om zijn punt te begrijpen. Heb hem dus inderdaad ook even beloond met een -1. Ben benieuwd hoelang degene die de +3 gaf zijn modrechten nog heeft overigens. :p

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

pandit schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 11:04:
Ik wil een klacht indienen over de mismoderatie van mijn post hier om 13:13

geek: App voegt iPod Classic-draaischijf toe aan iPhone-schermen

Het valt me op dat iets minder positiefs schrijven over Apple meteen wordt afgestraft met een -1, Over het algemeen blijken veel leden van tweakers het moderatiesysteem niet te snappen. Het gaat niet of je eens bent met de schrijver, Ik hoop op een correct naar +1 omdat mijn post wel degelijk on-topic is.
Bovenaan iedere post staat de datum en de tijd. Deze is klikbaar en dien je te kopieren om zo de specifieke URL mee te sturen.

In jouw geval is dat: pandit in 'geek: App voegt iPod Classic-draaischijf toe aan iPhone-schermen'

Betreft je reactie zelf:
Het is geen beste post, je draait immers een verhaal af over de Ipod Classic en hoe dat je voorkeur heeft. Dat is niet relevant.

Gelukkig hebben we daar de 0 voor die precies dat zegt: Irrelevant. Dus daar zou je post op moeten staan:

Echter...
Een klein uur later voeg je aan de post toe: -1 ??. Dat valt onder moderatiegezeur en wordt afgestraft met een punt aftrek. Vervolgens is de post dan op -1 beland en stuur je hier een reactie in.

Oftewel:
Post was een 0, maar door moderatie gezeur een klein uur later is daar een punt aftrek voor gegeven. Dat is nogal lullig te noemen, maar dat is meteen een wijze les: Niet klagen over de moderatie in een comment, maar gelijk naar dit topic gaan in het vervolg. :)

Afsluitende:
Ook nogal problematisch is dat je post 2x +2 krijgt en 4x +1 naas de 8x -1. Je post wordt dus sowieso nogal gemismod, hetzij in negatieve zin als in positieve zin qua waardering.

Hopelijk legt dit alles goed uit!
Ook geen +2 als je het mij vraagt. Een +2 moet meer weging kennen dan een post als deze.
terradrone schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 13:40:
Hier een reactie van iemand wat niet eens meer gaat over modereren, maar in zijn geheel discriminerend is. Ronduit schandalig en getuigd van hoogmoed vanuit de auteur zelf:

Volgens mij is een sanctie hier gepast, dit gaat te ver!
Weinig discriminerend, wel generaliserend met ''SBS6 publiek''. Dat wordt nu toch afgestraft met een -1? Overigens is jouw reactie erop ook niet de juiste, want wat voegt deze toe, behalve het ventileren van emoties. Wel goed dat je de post hier hebt aangekaart trouwens.
6x +3 grappenmakers die oneliners omhoog willen krijgen.

Andersom vind ik de 16x! 0 ook wat te ver gaan. Ja, de vraag die gesteld wordt valt onder de noemer common sense, maar ik kan mij zo voorstellen dat veel werkzoekers hun CV gewoon in doc sturen zonder over de mogelijke gevolgen na te denken. Dus in die zin is een +1 te verdedigen.

• terradrone
wildhagen schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 13:42:
Nounou, overdrijven is ook een vak. Ja, het is ongewenst, en hoort dus op -1, maar dat is ook wel voldoende verder. Zo extreem is het nu ook allemaal weer niet dat er "sancties" moeten komen.

Aan wat voor "sancties' dacht je overigens? Stokslagen, zweepslagen? :? 8)7
Als je me niet serieus neemt dan heb ik liever dat je niet reageert. Ik ben niet van reacties als de jouwe gediend. Overigens hoéf je ook niet te reageren als je verder niets toe te voegen hebt. Dit is een plek waar oa. klanten van tweakers.net hun onvrede kunnen uiten over moderaties en misstanden en het is dan ook onprofessioneel om je op deze manier te uiten; ik ben bij een ander bedrijf in ieder geval nog nooit zo benaderd zoals jij nu doet. Bedenk wel dat je tweakers.net representeert en je dus professioneel dient te uiten.

Dit gezegd hebbende: dat mijn reactie nu een -1 gekregen heeft is naar mijns inziens geheel onterecht. Ik kaart een misstand / misdraging aan dit dient niet beloont te worden met een -1:

terradrone in 'plan: Bekijk de grootste Black Friday-prijsdalers per shop en ...

Nogmaals: enkel fatsoenlijke reacties aub. Een reactie als die van @wildhagen (stokslagen) zou moederbedrijf dpgmedia als reactie bij een ander merk van hen als bijv. de gelderlander niet eens accepteren.

• Bor

Bor

Topicstarter
terradrone schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 19:23:
[...]
Dit gezegd hebbende: dat mijn reactie nu een -1 gekregen heeft is naar mijns inziens geheel onterecht. Ik kaart een misstand / misdraging aan dit dient niet beloont te worden met een -1:

terradrone in 'plan: Bekijk de grootste Black Friday-prijsdalers per shop en ...
Welke score verwacht je in dit geval? Je reactie voegt vrijwel niets toe maar is wel deels op de man.

Bor wijzigde deze reactie 30-11-2019 19:37 (4%)

Frontpagemoderatie Forum

• terradrone
Bor schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 19:36:
[...]

Welke score verwacht je in dit geval? Je reactie voegt vrijwel niets toe maar is wel deels op de man.
Uiteraard is mijne reactie op de man, dat is wat je doet wanneer je benoemd wanneer iemand een grote groep mensen wegzet als minderwaardig. Hoe had ik dit anders moeten benoemen? "het zou mogelijkerwijs zo kunnen zijn dat in een volgende constatering, zeker niet om persoonlijk te worden, een sujet met mogelijk gelijkende identiteit als de uwe, een conclusie schurend tegen die van onwenselijk, stelt op een zo meteen vast te stellen digitale locatie, alsmede de mogelijkheid hier uw persoonlijkheid aan te koppelen, zodat we uiteindelijk tot een slotconclusie mogen komen, alsmede een afsluitend relaas. Hiertoe treden...." Zoiets??

• Bor

Bor

Topicstarter
terradrone schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 20:00:
[...]

Uiteraard is mijne reactie op de man, dat is wat je doet wanneer je benoemd wanneer iemand een grote groep mensen wegzet als minderwaardig. Hoe had ik dit anders moeten benoemen? "het zou mogelijkerwijs zo kunnen zijn dat in een volgende constatering, zeker niet om persoonlijk te worden, een sujet met mogelijk gelijkende identiteit als de uwe, een conclusie schurend tegen die van onwenselijk, stelt op een zo meteen vast te stellen digitale locatie, alsmede de mogelijkheid hier uw persoonlijkheid aan te koppelen, zodat we uiteindelijk tot een slotconclusie mogen komen, alsmede een afsluitend relaas. Hiertoe treden...." Zoiets??
Je had er beter helemaal niet op kunnen reageren dan hoe je het nu hebt gedaan. Welke score vind je zelf dat jouw reactie moet krijgen?

Frontpagemoderatie Forum

• terradrone
Bor schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 20:02:
[...]

Je had er beter helemaal niet op kunnen reageren dan hoe je het nu hebt gedaan. Welke score vind je zelf dat jouw reactie moet krijgen?
Daar heb je gelijk in en dat had achteraf ook beter gekunnen. Om zelf het boetekleed aan te trekken: de melding hier had ik moeten maken maar niet op het bericht reageren, dat was de juiste manier geweest. Een score van 0 zou me tevreden stellen, verdere afhandeling laat ik aan u heren moderatoren over.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Langsgelopen en grotendeels mee eens en gecorrigeerd.

Die van mutley69 vind ik echter geen 0, maar eerder een -1.

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

DeaviL in 'nieuws: China verbiedt nepnieuws dat gemaakt is met virtual realit...

+3 lijkt me wat overdreven voor deze aannames zonder bewijs. Maximaal een +1 lijkt me wel voldoende?

Virussen? Scan ze hier!

• .oisyn
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 12:46

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

rjmno1 in 'nieuws: Foto van devkit PlayStation 5 verschijnt op Twitter'
Gewoon +1 met een juiste redenatie. Beta impliceert niet dat het geen devkit is.

.oisyn in 'nieuws: Foto van devkit PlayStation 5 verschijnt op Twitter'
Ook gewoon ontopic.

We were doomed from the start. I guess all that remains now is for the captain to go down with the ship.
- That's surprisingly noble of you, sir.
No, it's noble of you, Kif! As of now, you're in command. Congratulations, Captain!

• RSpanjaard
  • Registratie: juni 2014
  • Nu online
wildhagen schreef op zondag 1 december 2019 @ 12:30:
DeaviL in 'nieuws: China verbiedt nepnieuws dat gemaakt is met virtual realit...

+3 lijkt me wat overdreven voor deze aannames zonder bewijs. Maximaal een +1 lijkt me wel voldoende?
Er staan helemaal geen aannames. Hij waarschuwt voor iets wat mis KAN gaan. Hij beweert niet dat dat werkelijk gebeurt; bewijs is dus helemaal niet aan de orde. Het is zeker een nuttige aanvulling op het artikel, dus +2, tenzij dit aspect al in eerdere reacties aangekaart is. Ik zie zo snel geen eerdere reacties die die van @DeaviL overbodig maken.

RSpanjaard wijzigde deze reactie 01-12-2019 15:54 (11%)

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

• koelpasta
  • Registratie: juni 2005
  • Niet online
Ik heb de indruk dat ik hier structureel weg wordt gemod. :(

https://tweakers.net/nieu...ction=13735394#r_13735394
https://tweakers.net/nieu...ction=13735468#r_13735468
https://tweakers.net/nieu...ction=13735636#r_13735636
https://tweakers.net/nieu...ction=13735626#r_13735626

Ik heb bij dat artiekel ook erg veel andere -1en moeten corrigeren. Er wordt volgens mij erg veel met de onderbuik gemod.
Wat heb je nog aan een moderatiesysteem als enkele zuurpruimen op zo'n manier de toon kunnen zetten? :'(

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

terradrone schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 20:06:
[...]

Daar heb je gelijk in en dat had achteraf ook beter gekunnen. Om zelf het boetekleed aan te trekken: de melding hier had ik moeten maken maar niet op het bericht reageren, dat was de juiste manier geweest. Een score van 0 zou me tevreden stellen, verdere afhandeling laat ik aan u heren moderatoren over.
Het is een offtopic op de man reactie op iets wat al -1 is. Dus logischerwijs krijgt dat ook -1. Zelfs als losse reactie zou ik het geen 0 geven, want de tekst is vlammed van aard en niet constructief. De reactie had niet gemaakt hoeven worden zoals je dat zelf ook erkent.

• terradrone
Redneckerz schreef op zondag 1 december 2019 @ 18:54:
[...]

Het is een offtopic op de man reactie op iets wat al -1 is. Dus logischerwijs krijgt dat ook -1. Zelfs als losse reactie zou ik het geen 0 geven, want de tekst is vlammed van aard en niet constructief. De reactie had niet gemaakt hoeven worden zoals je dat zelf ook erkent.
Volgens mij ben ik hier over met @Bor over in gesprek; onduidelijk waarom je je hier in deze zaak mengt of wat je denkt toe toe te voegen? Natuurlijk is dit een reactie "op de man". Iemand die een hele bevolkingsgroep neerzet als minderwaardig, dat is pas op de man spelen. Ik die dit benoemt, dat meen jij weer te moeten benadrukken, ipv het originele bericht waartegen ik ageer? Waar bemoei je je eigenlijk mee ? Vreemd dat niemand zich uitspreekt tegen de persoon die een sbs6 publiek in zijn geheel als minderwaardig neerzet. Nee we gaan degene die het benoemt aan de schandpaal nagelen 8)7 .

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

terradrone schreef op zondag 1 december 2019 @ 20:26:
[...]

Volgens mij ben ik hier over met @Bor over in gesprek; onduidelijk waarom je je hier in deze zaak mengt of wat je denkt toe toe te voegen?
Dit is een publiekelijk en openbaar topic, iedereen mag daar advies of een mening geven over hoe een post gezet tracht te worden tot op zekere hoogte Hoor en wederhoor. Dat was dan ook de strekking van dat bericht.
Natuurlijk is dit een reactie "op de man". Iemand die een hele bevolkingsgroep neerzet als minderwaardig, dat is pas op de man spelen. Ik die dit benoemt, dat meen jij weer te moeten benadrukken, ipv het originele bericht waartegen ik ageer?
Wat ik ermee tracht aan te geven is dat een reactie op een post die op -1 komt (Die post waar jij naar refereert) vaak mee wordt gezogen in de waardering en dus ook -1 krijgt. Dat tracht ik duidelijk te maken, omdat je graag ziet dat jouw post een 0 krijgt.
Waar bemoei je je eigenlijk mee ? Vreemd dat niemand zich uitspreekt tegen de persoon die een sbs6 publiek in zijn geheel als minderwaardig neerzet. Nee we gaan degene die het benoemt aan de schandpaal nagelen 8)7 .
Ik spreek je aan. Ik nagel je niet aan de schandpaal. Het is jammer dat je dat zo ervaart, dat is geenzins de bedoeling en hoop dat dit nu duidelijk is.

• terradrone
Redneckerz schreef op zondag 1 december 2019 @ 20:32:
[...]

Dit is een publiekelijk en openbaar topic, iedereen mag daar advies of een mening geven over hoe een post gezet tracht te worden tot op zekere hoogte Hoor en wederhoor. Dat was dan ook de strekking van dat bericht.

[...]

Wat ik ermee tracht aan te geven is dat een reactie op een post die op -1 komt (Die post waar jij naar refereert) vaak mee wordt gezogen in de waardering en dus ook -1 krijgt. Dat tracht ik duidelijk te maken, omdat je graag ziet dat jouw post een 0 krijgt.

[...]

Ik spreek je aan. Ik nagel je niet aan de schandpaal. Het is jammer dat je dat zo ervaart, dat is geenzins de bedoeling en hoop dat dit nu duidelijk is.
Je mag mij altijd aanspreken. We doen er alleen niets mee. Onbelangrijk, niet interessant en voegt niets toe. Jammer joh ;)

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

terradrone schreef op zondag 1 december 2019 @ 20:46:
[...]

Je mag mij altijd aanspreken. We doen er alleen niets mee. Onbelangrijk, niet interessant en voegt niets toe. Jammer joh ;)
Gezien je emoji moet ik aannemen dat je sarcastisch bent, echter begrijp ik je grap niet en dus kan ik derhalve ook niet beledigd zijn. Ignorance is bliss, enzo.

Publiekelijk wou ik het hier bij laten, het was met goede intentie. Mocht je het alsnog willen bespreken, dan via DM, als je dat niet erg vind. :)

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik weet het, de reactie is te oud om nog te modereren, maar wilde deze toch even melden, want het mist totaal meerwaarde om +3 te zijn; TWyk in 'nieuws: HEMA stopt met vingerafdruksysteem voor personeel'
Volgens mij ben ik hier over met @Bor over in gesprek; onduidelijk waarom je je hier in deze zaak mengt of wat je denkt toe toe te voegen?
Het is naar mijn weten een open discussie platform. Wil je dat niet, kun je beter een DM of e-mail sturen oid.
Vreemd dat niemand zich uitspreekt tegen de persoon die een sbs6 publiek in zijn geheel als minderwaardig neerzet. Nee we gaan degene die het benoemt aan de schandpaal nagelen 8)7.
Omdat de rest het totaal niet serieus neemt. Er komt een moderatie op (-1) en that's it.
Velen zullen de reactie door de score overigens ook niet zien, aangezien je op reactie niveaus kan filteren, dus veel schade kan het toch al niet (meer). Ik snap werkelijk waar niet waarom je je er zo over opwindt.

CH4OS wijzigde deze reactie 02-12-2019 00:00 (56%)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

[...]

Ehm, je doet dat anders op een publiek forum, waar iedereen het volste recht heeft om te reageren en zijn of haar mening te geven.

Virussen? Scan ze hier!

• terradrone
wildhagen schreef op maandag 2 december 2019 @ 00:49:
[...]

Ehm, je doet dat anders op een publiek forum, waar iedereen het volste recht heeft om te reageren en zijn of haar mening te geven.
Ook voor jou geld, en ik citeer mijzelf:
Je mag mij altijd aanspreken. We doen er alleen niets mee. Onbelangrijk, niet interessant en voegt niets toe. Jammer joh :)

Als je even terugleest zie je dat deze opmerking al is gemaakt hier op geantwoord is. Zonde van je tijd dus.

• Bor

Bor

Topicstarter
Heren, deze discussie wordt totaal onnodig dermate onvriendelijk dat ik hem hier stop.

De betreffende reactie staat op -1 wat ik een verdedigbare score vind om genoemde redenen. Daar ga ik dus niets aanpassen.

Frontpagemoderatie Forum

• Slavy
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Niet echt mismoderatie of spammer, maar wilde deze haatpost toch ergens melden:

BlazingKahn35 in 'nieuws: China voert verplichte gezichtsherkenning voor abon...

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• JelleDJs
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 13-12 14:56
latka in 'nieuws: Facebook is verplicht post Singaporees nieuwsmedium aan te ...

Mooi verhaal en alles, maar heeft helemaal niks te maken met het nieuwsbericht.

• Bor

Bor

Topicstarter
Een slechte reactie op een nog veel slechtere post is wat mij betreft gewoon -1: _Pussycat_ in 'nieuws: China voert verplichte gezichtsherkenning voor abonnem...

Frontpagemoderatie Forum

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

RVervuurt in 'nieuws: Nintendo verwijdert opnieuw Mario Maker 2-level van bek...
Volgens mij hoort deze post op +1, informatief is hij zeker niet.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Hij herhaalt dezelfde racistische slur nog een keertje: BlazingKahn35 in 'nieuws: China voert verplichte gezichtsherkenning voor abon...

@Zeehond @Bor @RoD wellicht nog een modbreak nodig, net als bij die andere?

wildhagen wijzigde deze reactie 02-12-2019 13:23 (3%)

Virussen? Scan ze hier!

• temp00
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam :P

Gaan we dit soort reacties echt op +1 zetten?
F0nz0 in 'nieuws: Europol haalt 30.000 websites met illegale films en series ...
Kan er naast zitten hoor maar is wat mij betreft niet meer dan een 0 waard.

temp00 wijzigde deze reactie 02-12-2019 13:12 (3%)

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 3700X, 16GB @ 3600cl16, A2000 1TB, GTX 1080, S2417DG @ 165HZ ♠ Big black cock and tiny white pussy ♠

Pagina: 1 ... 94 95 96 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True