Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 95 ... 108 Laatste
Acties:
  • 219.334 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:01

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

temp00 schreef op maandag 2 december 2019 @ 13:12:
Gaan we dit soort reacties echt op +1 zetten?
Verwijderd in 'nieuws: Europol haalt 30.000 websites met illegale films en series ...
Kan er naast zitten hoor maar is wat mij betreft niet meer dan een 0 waard.
Ik heb geen moeite met iemands mening niet delen, daarentegen lijkt F0nz0 niet bepaald een aanwinst voor een normale discussie in dit topic..

Verwijderd in 'nieuws: Europol haalt 30.000 websites met illegale films en series ...

[ Voor 31% gewijzigd door Tukk op 02-12-2019 13:39 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:54

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
wildhagen schreef op maandag 2 december 2019 @ 13:05:
[...]

Hij herhaalt dezelfde racistische slur nog een keertje: BlazingKahn35 in 'nieuws: China voert verplichte gezichtsherkenning voor abon...

@Zeehond @Bor @RoD wellicht nog een modbreak nodig, net als bij die andere?
Die heb ik opgepakt. Dank voor de melding. d:)b
Tukk schreef op maandag 2 december 2019 @ 13:38:
[...]

Ik heb geen moeite met iemands mening niet delen, daarentegen lijkt F0nz0 niet bepaald een aanwinst voor een normale discussie in dit topic..

F0nz0 in 'nieuws: Europol haalt 30.000 websites met illegale films en series ...

F0nz0 in 'nieuws: Europol haalt 30.000 websites met illegale films en series ...
Die heb ik ook opgepakt. Zo gaan we niet met elkaar om op Tweakers. Dank voor de melding geldt ook hier

[ Voor 43% gewijzigd door Bor op 02-12-2019 13:49 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:09

Creesch

bla bla!

nieuws: Star Citizen heeft meer dan 250 miljoen dollar opgehaald

Ik zie in dit topic een hoop mening modding voorbij komen. Divers -1 en +2 moderaties op reacties en diverse reacties op een 0 score waar het overgrote gedeelte volgens mij simpelweg +1 is.

edit:
Zie nu na submitten en een refresh dat het er iets gezonder uitziet, maar er gezien het soort onderwerp verwacht ik nog wat fluctuaties.

[ Voor 20% gewijzigd door Creesch op 02-12-2019 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Maurits van Baerle in 'nieuws: Intel rondt verkoop smartphonemodemdivisie aan...

sinds wanneer is een gedachte van iemand zonder bewijs een +2.... Gewoon +1

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arumes
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Er staat nergens dat een reactie feitelijk juist moet zijn om voor een +2 in aanmerking te komen. Een gedachte kan ook een nuttige aanvulling op het artikel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blinkin
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-09 21:15
Normaliter ben ik niet zo van eigen reacties aankaarten voor mismoderatie maar ik ben hier toch wel de mening toegedaan dat mijn reactie on-topic is, hetzij na uitzoeken feitelijk onjuist dus dan een 0. Maar ik zie even niet waarom mijn reactie als een troll / aanval gezien wordt. Ik hoor t graag als dat wel zo overkomt, das niet de insteek.

Blinkin in 'nieuws: Een derde van de Nederlandse online shoppers klaagt over ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Blinkin schreef op maandag 2 december 2019 @ 22:44:
Normaliter ben ik niet zo van eigen reacties aankaarten voor mismoderatie maar ik ben hier toch wel de mening toegedaan dat mijn reactie on-topic is, hetzij na uitzoeken feitelijk onjuist dus dan een 0. Maar ik zie even niet waarom mijn reactie als een troll / aanval gezien wordt. Ik hoor t graag als dat wel zo overkomt, das niet de insteek.

Blinkin in 'nieuws: Een derde van de Nederlandse online shoppers klaagt over ...
Hij is van een user. Staat nu hoger dan -1

@Arumes daar heb je gelijk in. Maar een gedachte gebaseerd op mogelijkheden (of te wel filosoferen) over wat zou kunnen zijn is zeker geen +2 en helemaal geen +3. Dus hebben we nu ook een misbruiker er tussen zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door SRich op 02-12-2019 22:58 ]

Het grote adblocking topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Arumes schreef op maandag 2 december 2019 @ 22:34:
[...]

Er staat nergens dat een reactie feitelijk juist moet zijn om voor een +2 in aanmerking te komen. Een gedachte kan ook een nuttige aanvulling op het artikel zijn.
Een interessant maar niet onderbouwd idee kan prima hoger dan een 0 scoren. In dit geval zie ik er echter geen +2 in. De helft van het idee wordt als feit gebracht lijkt het. Een +1 lijkt mij de max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blinkin
  • Laatst online: 02-09 21:15
SRich schreef op maandag 2 december 2019 @ 22:57:
[...]

Hij is van een user. Staat nu hoger dan -1
Ah daar heb je een goed punt. Ik zag even over het hoofd dat de moderatie van gebruikers die langer actief zijn onder het huidige moderatiesysteem ook met als 2 punten kunnen tellen. Om een of andere reden dacht nu de boost weg is dat dat ook niet meer zo is haha.
Had het als 2 gebruikers geïnterpreteerd. Scherp van je!

[ Voor 4% gewijzigd door Blinkin op 02-12-2019 23:15 . Reden: Grammatica ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

jhnddy in 'nieuws: 'Kabinet stelt eisen voor weren Huawei bij aanleg kritieke...

Denkt lollig te zijn, maar mist compleet de clou. Ik heb het -1 gegeven, al is een 0 ook verdedigbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:00

Santford

FP PowerMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-09 14:41
Secsytime in 'nieuws: Amazon komt met tool om gesprek tussen dokter en patiën...

Geen +2. Maximaal +1.

Zelfde als hierboven... Zag ik te laat.

[ Voor 5% gewijzigd door JelleDJs op 03-12-2019 07:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: Twitter introduceert 'privacycentrum' en verandert p...

Andersdenkenden voor 'zeikert' en 'crybabie' (sic....) uitmaken, en dan ook nog eens zeuren over moderatie, lijkt me toch echt een -1 waard, en geen +1. Laat staan die +2's.....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
wildhagen schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 08:23:
Verwijderd in 'nieuws: Twitter introduceert 'privacycentrum' en verandert p...

Andersdenkenden voor 'zeikert' en 'crybabie' (sic....) uitmaken, en dan ook nog eens zeuren over moderatie, lijkt me toch echt een -1 waard, en geen +1. Laat staan die +2's.....
Er staat inmiddels ook een edit met een moderatieklacht. Dit is gewoon -1 in de huidige vorm.
Deze heeft nog hulp nodig om goed uit te komen.

Fijinees in 'nieuws: Marktaandeel van Windows 7 ligt nog steeds boven de 25 p... lijkt mij een 0

[ Voor 38% gewijzigd door Bor op 03-12-2019 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:29
Volgens mij zijn hier wat fanboy's op hol geslagen, 23x -1 (bij schrijven deze post) terwijl wat Vayra aangeeft, hoewel wat zwaar aangezet, grotendeels gewoon klopt.

Vayra in 'nieuws: 'AMD werkt aan RX 5600XT- en RX 5500XT-videokaarten voor co...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Laatst online: 11:30

Sorcerer8472

Mens sana?

Dit is zeker geen -1:

chollersin in 'nieuws: EA verwijdert Marco van Basten uit FIFA 20 vanwege 'si...

Met de wijzigingen in het moderatiesysteem bij tweakers, namelijk het gebrek aan mogelijkheid om deze reactie naar +1 te boosten, en het feit dat grote hoeveelheden moderaties gewoon meningmods zijn (logisch ook bij sommige onderwerpen die bijna 100% subjectief zijn), vraag ik me niet af of het beter is om een rapporteer-functie te hebben en daarnaast alleen een +2 en +3.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Brummetje in 'nieuws: EA verwijdert Marco van Basten uit FIFA 20 vanwege 'sie...

Dat kleuter-geleuter over links en rechts is imho ook zo jaren 80 inmiddels. Imho is dit meer een -1 dan de 1's en +2's die het krijgt?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:29
seabee in 'nieuws: EA verwijdert Marco van Basten uit FIFA 20 vanwege 'sieg h...

Dit is een grap, geen aanval. Het is een verwijzing naar (recente) South Park aflevering(en). Lijkt mij de -1 niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

For the record - ik ga geen discussie aan over de inhoud van de posts, en het zal me worst wezen of ik 1000 keer naar beneden wordt gemod, maar ik heb net echt op de grond liggen lachen van de moderatie rondom unglaublich in 'nieuws: EA verwijdert Marco van Basten uit FIFA 20 vanwege 's...

Het is "nogal ironisch" dat in een discussie over gekleurde media een kritische doch netjes en onderbouwd aangeleverde noot daarover letterlijk binnen 2 minuten 12 keer "-1 ongewenst" over zich heen krijgt. Enige wat ik doe is de stelling van de voorganger (die wel op +1 staat en stond) in twijfel trekken met argumenten.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayra
  • Laatst online: 16-06 11:15
Vayra in 'nieuws: 'AMD werkt aan RX 5600XT- en RX 5500XT-videokaarten voor co...

Ik weet niet welk legertje hier is ingezet, maar posts met inhoud worden structureel gemind.

Ik laat het volledig aan jullie over wat je hiermee wil. Maar handig zou ik het niet willen noemen. De ruimte voor discussie is nihil. Erg jammer.

[ Voor 4% gewijzigd door Vayra op 03-12-2019 11:31 ]

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:29
Inmiddels lijkt het inderdaad volledig te ontsporen bij dit nieuws bericht:

nieuws: 'AMD werkt aan RX 5600XT- en RX 5500XT-videokaarten voor consumenten'

Heb het idee dat daar een aantal mensen zeer selectief aan het modden is op alles wat maar enigszins negatief aan het adres van AMD lijkt te zijn. Vooral @Vayra lijkt getarget te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik vind het wel relevant eigenlijk dat ziekenhuizen in NL nu al arts-patientgesprekken registreren met STT. Dat heb ik nog nooit eerder gehoord. +2 is gewoon prima hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:50:
[...]

Ik vind het wel relevant eigenlijk dat ziekenhuizen in NL nu al arts-patientgesprekken registreren met STT. Dat heb ik nog nooit eerder gehoord. +2 is gewoon prima hier.
Dat zie ik meer als algemeen bekend. Denk aan Dragon Medical etc. Dit is niet nieuw maar wordt (op beperkte schaal) al jaren gedaan. Ik vind het een prima +1.

Zie bv Nuance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 20:02

liberque

Vrijzinnig!

Wat is dat toch met die powermods tegenwoordig?

liberque in 'nieuws: EA verwijdert Marco van Basten uit FIFA 20 vanwege 'sieg...

Krijgt eerst een 6x offtopic en daarna een 6x informatief en dat is nu deze week al de 2e keer dat dit gebeurt terwijl het moderaten nog in volle gang is en er (nog) geen powermods nodig zijn. Waar is dit voor nodig? Ik heb liever dat mijn posts eerlijk op de natuurlijke manier beoordeeld worden.

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
liberque schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:52:

liberque in 'nieuws: EA verwijdert Marco van Basten uit FIFA 20 vanwege 'sieg...

Krijgt eerst een 6x offtopic en daarna een 6x informatief en dat is nu deze week al de 2e keer dat dit gebeurt terwijl het moderaten nog in volle gang is en er (nog) geen powermods nodig zijn. Waar is dit voor nodig? Ik heb liever dat mijn posts eerlijk op de natuurlijke manier beoordeeld worden.
Er is slechts 1 Powermod die hier een score heeft uitgedeeld. De andere is een user met een weging van 6x. Daarbij zijn Powermods ook normale users van het moderatiesysteem die veel modereren. Diverse users hebben diverse wegingen.

Wat is er in jouw ogen niet eerlijk op de natuurlijke manier in jouw ogen?

[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 03-12-2019 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
liberque schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:52:

PowerMods (en ProMods) mogen ook gewoon modereren. Ja, ze hebben een hogere weging, maar dat maakt in de meeste gevallen vrij weinig uit voor de uiteindelijke score.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

En die van 6x 0 was ik, en dat was een onbedoelde misklil. Heb hem aangepast :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Bor schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:52:
[...]

Dat zie ik meer als algemeen bekend. Denk aan Dragon Medical etc. Dit is niet nieuw maar wordt (op beperkte schaal) al jaren gedaan. Ik vind het een prima +1.

Zie bv Nuance.
Voor mij was het niet algemeen bekend, en ik gok dat het bij vrij weinig mensen bekend was die in de medische wereld werken.

Er informatie over toevoegen in het artikel was nuttig geweest voor mensen die dit niet wisten om meer context te krijgen. Nu lijkt het alsof Amazon iets volledig nieuws doet. Alle achtergrondinformatie gaat over Amazon, niet over de rest van de markt, hoe het zich verhoudt tot concurrenten etc.

Voor mij in ieder geval nog steeds +2 omdat het voor mij iets wezenlijks toevoegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:57:
[...]

Voor mij was het niet algemeen bekend, en ik gok dat het bij vrij weinig mensen bekend was die in de medische wereld werken.

Er informatie over toevoegen in het artikel was nuttig geweest voor mensen die dit niet wisten om meer context te krijgen. Nu lijkt het alsof Amazon iets volledig nieuws doet. Alle achtergrondinformatie gaat over Amazon, niet over de rest van de markt, hoe het zich verhoudt tot concurrenten etc.

Voor mij in ieder geval nog steeds +2 omdat het voor mij iets wezenlijks toevoegt.
Wat Amazon doet is wel redelijk nieuw gezien de cloud koppeling. Veelal gebeurt het transcriben lokaal of batchgewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

StGermain in 'nieuws: EA verwijdert Marco van Basten uit FIFA 20 vanwege 'sie...

Deze mag imho wel op -2. Hoop gedoe over nazi's, fascisme, 'links', islam (wat dat ermee te maken heeft.... shoot me!)

@Bor @RoD @Zeehond deze krijgt nu alles van -1 tot +3 (!)...

[ Voor 7% gewijzigd door wildhagen op 03-12-2019 13:31 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-09 12:29

Nemesizz

Untouchable

Dennism schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:47:
Inmiddels lijkt het inderdaad volledig te ontsporen bij dit nieuws bericht:

nieuws: 'AMD werkt aan RX 5600XT- en RX 5500XT-videokaarten voor consumenten'

Heb het idee dat daar een aantal mensen zeer selectief aan het modden is op alles wat maar enigszins negatief aan het adres van AMD lijkt te zijn. Vooral @Vayra lijkt getarget te worden.
Heb ik al vaker aangegeven bij AMD/Intel/nVidia nieuws items.

Positief over AMD: +2 +3
Kritisch of negatief (wel onderbouwd) over AMD: -1 (in veelvoud)
Stomme 1-liner maar negatief over Intel of nVidia: +2 +3
Positief over Intel of nVidia : -1

Zo gaat het hier, maar ook andere techsites. Overigens ook bij Apple discussies, nu hou ik me daar niet zo bezig maar daar valt het ook heel erg op.

Vraag me af of er het ook te zien is of er ook veel duplicate accounts zijn die gebruikt worden voor mening modden. Want de -1's komen vaak per 2 valt me op (als een post vaak net nieuw is), waarna vaak een veelvoud van -1's volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:56:
En die van 6x 0 was ik, en dat was een onbedoelde misklil. Heb hem aangepast :)
Dan ben jij ook degene die mijn 2 reacties 6x -1 gegeven heeft in zo'n beetje dezelfde minuut als ik het plaatse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Tijdstip weet ik niet, maar dat klopt. Beiden zijn ze immers irrelevant dan wel whataboutism, en dus 0 conform de mod-FAQ.

Hoe kan jij overigens zien dat ik die gaf? Heb jij inzage in wie welke moderatie doet?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 13:29:
Tijdstip weet ik niet, maar dat klopt. Beiden zijn ze immers irrelevant dan wel whataboutism, en dus 0 conform de mod-FAQ.

Hoe kan jij overigens zien dat ik die gaf? Heb jij inzage in wie welke moderatie doet?
Waar kan ik een officiële klacht indienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 13:31:
[...]

In dit topic. Hier gaat het over mismoderaties (hoewel dat hier niet van toepassing is).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:15

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter

Hij kan natuurlijk gewoon gokken omdat jij nogal actief bent... ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 13:31:
[...]

Als je een klacht hebt over een specifieke Pro- of PowerMod, moet je bij mij zijn.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dirk schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 13:36:
[...]

Hij kan natuurlijk gewoon gokken omdat jij nogal actief bent... ;)
True, zat nogal bovenop dat EA-topic omdat het nogal uit de hand aan het lopen was met jij-bakken, whataboutisms etc etc :)

Gelukkig is het inmiddels wat gekalmeerd, dit was écht niet normaal meer.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 13:37:
[...]

True, zat nogal bovenop dat EA-topic omdat het nogal uit de hand aan het lopen was met jij-bakken, whataboutisms etc etc :)

Gelukkig is het inmiddels wat gekalmeerd, dit was écht niet normaal meer.
Dat hele topic is toch een grote mismoderatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 13:42:
[...]

Dat hele topic is toch een grote mismoderatie...
Mwah, er staan nog een aantal dingen fout, maar over het algemeen vind ik het nu wel redelijk ok staan, zeker als je bedenkt hoe hard het liep?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Als zo'n reactie een 0 is dan zou ik reacties op het nieuwsbericht gewoon helemaal uitzetten als de discussie slechts een heel smalle mag zijn met een moderatiebeleid dat is gericht op feiten terwijl het hier bijna alleen maar om meningen gaat.

Ik vind dit soort reacties gewoon +1 bij dit soort hypersubjectieve onderwerpen. Dat de moderators inclusief pro-mods mensen die emotioneler reageren (ipv hun mening als een feit proberen te verhullen zoals velen doen) een lagere score geven is jammer en niet erg verlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 13:43:
[...]

Mwah, er staan nog een aantal dingen fout, maar over het algemeen vind ik het nu wel redelijk ok staan, zeker als je bedenkt hoe hard het liep?
Ik zal me onthouden van het benoemen van specifieke reacties omdat ik zelf ook gereageerd heb. Maar het is duidelijk te zien dat een reactie die een mening deelt die men heeft opeens "een nuttige +2 reactie" of essentiele toevoeging +3" is voor velen. Terwijl de meningen echt niet zo informatief zijn.

Zijn +2 reacties die helemaal niet nuttig of informatie zijn.

Natuurlijk het probleem van moderatie.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2019 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 13:46:
[...]

Als zo'n reactie een 0 is dan zou ik reacties op het nieuwsbericht gewoon helemaal uitzetten als de discussie slechts een heel smalle mag zijn met een moderatiebeleid dat is gericht op feiten terwijl het hier bijna alleen maar om meningen gaat.
Een heleboel dingen ZIJN dan ook een 0 waard...

De newspost gaat over Van Basten en zijn uitspraak, en dat EA hem uit het spel gehaald heeft.

Als je dan begint over het WK in Qatar, slavernij, Ruud Gullit of Ronaldo (andere reactie) of weet ik veel wat, dan is dat een whataboutisme. Dat er in andere kwesties anders gehandeld werd is niet relevant. Daar gaat de newspost namelijk niet over.

Op een gegeven kwamen er zelfs reacties over het journaal, de nazi's, links-fascisten, de islam, moslims etc voorbij. Wat heeft dat in de naam van alles wat heilig is nog met het onderwerp te maken?

Vandaar dus 0.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

wildhagen schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 13:48:
[...]

De definitie van whataboutism is anders dan die die jij hanteert. Als men het ethische beleid van FIFA/EA wil bediscussiëren dan is het logisch ook over andere zaken rondom FIFA/EA te praten. Dit is geen whataboutism als daarmee het hele beleid als één geheel wordt bekeken.

Als dit niet okee of gewenst is, dan nogmaals, zet reacties uit bij dit soort nieuwsberichten. Het is namelijk bijna onmogelijk om iets zinnigs inhoudelijks bij te dragen, en bijna alleen mogelijk om meningen over het beleid te bediscussiëren, wat onmogelijk is zonder er andere/externe zaken bij te halen om zaken in een context te zetten, wat nogmaals dus geen whataboutism is.

Het wikipediavoorbeeld over de Sovjetunie met "ja, bij ons is dit slecht, maar kijk, in het westen is dát (ongerelateerde feit/ding) slecht" is een voorbeeld van whataboutism. Thorgrem vergelijkt in één post het ethische beleid met dat van FIFA bij de bouw van het stadion in Qatar (+1 zou ik zeggen) en in de andere heeft Thorgrem het over een persoonlijke ervaring met katholiek zijn en beledigd worden met de belediging van Van Basten (ook +1 zou ik zeggen, hoewel ik de vergelijking zelf enigszins scheef vind is het een valide mening).

Ik begrijp werkelijk niet wat er whataboutism is hieraan. Het is een gewone discussie en als dit niet kan, nogmaals, zet reacties helemaal uit bij dit soort onderwerpen of modereer gewoon +1 tenzij er echt sprake is van excessen. Zo voorkom je ook dat je je eigen onbewuste biassen (die er al dan niet zijn) oplegt aan gebruikers.

En als andere Tweakers-gebruikers niet goed genoeg modereren, pas dan het moderatiesysteem aan op zo'n manier dat je alleen kunt spotlighten en rapporteren aan moderators die een reactie kunnen verwijderen of een waarschuwing geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

wildhagen schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:03:
StGermain in 'nieuws: EA verwijdert Marco van Basten uit FIFA 20 vanwege 'sie...

Deze mag imho wel op -2. Hoop gedoe over nazi's, fascisme, 'links', islam (wat dat ermee te maken heeft.... shoot me!)

Shoot me maar ik vind het een van de meest inzichtvolle posts in die hele thread? De nazi's en fascisme heeft Van Basten er zelf al bij gehaald, de verwijzing naar Islam had subtieler gemogen maar is binnen de context van het punt dat ie maakt over het huidige sociaal-maatschappelijk fenomeen van "de PC-politie" geen vreemde. Al met al komt het wat kut z'n strot uit maar is het ook niet te labellen als flamebait of trolling - gewoon een discussie met aardig gestrekt been.

Dus leg me eens uit - welk argument voor -1 of zelfs -2 heb je nu eigenlijk anders dan dat de inhoud je persoonlijk niet aanstaat?

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sowieso lijkt het mij niet de bedoeling dat een promod al gelijk zijn invloed doet laten gelden zonder dat normale users de kans hebben gekregen er een correcte score aan te hangen.

Als ik tijd heb zal ik vanavond een en ander formuleren. Dit voorval en anderen van andere users die in dit topic al zijn langskomen en waar een reactie op uitgebleven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 14:27:
Sowieso lijkt het mij niet de bedoeling dat een promod al gelijk zijn invloed doet laten gelden zonder dat normale users de kans hebben gekregen er een correcte score aan te hangen.
Iedereen, ongeacht weging, functie etc, heeft het recht een moderatie te doen zolang die conform de FAQ is. Van "invloed doen gelden" is dan ook geen sprake, anders dan de invloed die élke moderator heeft.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

wildhagen schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 14:31:
[...]

Iedereen, ongeacht weging, functie etc, heeft het recht een moderatie te doen zolang die conform de FAQ is. Van "invloed doen gelden" is dan ook geen sprake, anders dan de invloed die élke moderator heeft.
Door gelijk iets omlaag te modden komt het lager in de reacties te staan. Dat heeft wel degelijk invloed. Verder lijkt het me toch echt niet de bedoeling om direct een 6x moderatie te geven? Tenminste, hangt een beetje af van of een promod wordt gezien als iemand die de boel een beetje in het gareel houdt, of iemand die gelijk staat aan 6 "gewone" moderatoren.

Verder sta ik nog steeds achter mijn reactie en die van @curry684 waar helaas niet op gereageerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 14:33:
[...]

Door gelijk iets omlaag te modden komt het lager in de reacties te staan. Dat heeft wel degelijk invloed.
Klopt, maar dat geldt voor élke moderator, niet specifiek Power/ProMods.
Verder lijkt het me toch echt niet de bedoeling om direct een 6x moderatie te geven? Tenminste, hangt een beetje af van of een promod wordt gezien als iemand die de boel een beetje in het gareel houdt, of iemand die gelijk staat aan 6 "gewone" moderatoren.
Ehm... een ProMod/PowerMod die een moderatie geeft, heeft automatisch een weging van 6x. Het is niet alsof ik een andere waarde kan kiezen ofzo...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Nee, maar als jij modereert dan komt iets direct al een stuk lager te staan, alsof 6 mensen hetzelfde modereren als jij. Dus nogmaals: is het de bedoeling dat jij gewoon een zwaardere moderatie hebt en daarmee kunt doen wat je wilt, of is het de bedoeling dat je die "krachten" vooral gebruikt om ontspoorde moderaties in goede banen te leiden? Ik weet niet wat het beleid is dus het is een oprechte vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 14:39:
Nee, maar als jij modereert dan komt iets direct al een stuk lager te staan, alsof 6 mensen hetzelfde modereren als jij. Dus nogmaals: is het de bedoeling dat jij gewoon een zwaardere moderatie hebt en daarmee kunt doen wat je wilt, of is het de bedoeling dat je die "krachten" vooral gebruikt om ontspoorde moderaties in goede banen te leiden? Ik weet niet wat het beleid is dus het is een oprechte vraag.
Natuurlijk kan ik niet "doen wat ik wil", zou een puinhoop worden als dat voor ProMods/PowerMods zou gelden :P

Ook ik moet me, net als ieder ander, aan de mod-FAQ houden. En dat doe ik uiteraard ook gewoon netjes, al een jaar of 15 of langer inmiddels. En ja, soms heb je van die twijfelgevallen, dat zal je altijd hebben.

Er is geen beleid dat een ProMod/PowerMod minder rechten zou hebben en dat hij niet als eerste zou mogen modereren. Zolang dat modereren conform de FAQ gebeurt mag dat gewoon.

Het is ook niet zo dat een ProMod/PowerMod niet gecorrigeerd kan worden. Een andere Pro/Powermod kan gewoon een andere moderatie geven, en voldoende (3) experts (met een gezamelijke weging van 6x dus, 3 maal 2x) kunnen dat evengoed. Plus natuurlijk een fix (die alleen Powermods kunnen doen, een ProMod kan dat niet), maar die gebeuren alleen bij excessen en zijn niet de norm.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Het is de bedoeling dat een Promod een zwaardere weging heeft. De Promods bestaan uit een handmatig uitgezochte groep gebruikers welke over een langere tijd hebben bewezen de moderatierichtlijnen goed toe te passen. Het is niet zo dat een Promod "kan doen wat hij wil". Mocht er bijvoorbeeld misbruik worden gemaakt van moderatierechten dan ziet ook een Promod uiteindelijk de mogelijkheid tot modereren gedeactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Daar zie ik idd geen -1 in, een 0 lijkt me voldoende.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

wildhagen schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:03:

We hebben er naar gekeken, maar -1 is hier wel voldoende :).
De bedoeling met een x6 weging is dat je gewoon volgens de moderatie faq reacties modereert. Van een pro en powermod wordt wel verwacht dat deze ook reacties modereert. Anders zouden we ons zelf flink in de voet schieten wanneer we een actieve mod ProMod maken en deze dan nog nauwelijks mag modereren :P

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dirk schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 13:36:
[...]

Als je een klacht hebt over een specifieke Pro- of PowerMod, moet je bij mij zijn.
Bij deze dus.

Ik ben van mening dat Wildhagen aan meningmodden doet en dat Zeehond een reactie onterecht vast heeft gezet op -1.

Mijn reacties vandaag worden door Wildhagen onterecht binnen zeer korte tijd als 0 beoordeeld:
Verwijderd in 'nieuws: EA verwijdert Marco van Basten uit FIFA 20 vanwege 'sieg...
Verwijderd in 'nieuws: EA verwijdert Marco van Basten uit FIFA 20 vanwege 'sieg...

Beide worden onterecht als whataboutisme weggezet door Wildhagen;
wildhagen in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX"

Zoals Sorcerer8472 hier aangeeft;
Sorcerer8472 in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX"

Mijn reacties zijn van toegevoegde waarde. De eerste geeft een vergelijk met mensonterende toestanden waar EA zich niets van aan zal trekken en de tweede is persoonlijke ervaring die ik deel met K-aroq als 'getroffene'.

Voor wat betreft de onterecht vastgezette reactie op -1 betreft het;

Elefant in 'nieuws: Apple Maps toont in Rusland de Krim als onderdeel van Rus...

Zeehond geeft hier aan dat er geen voorwaarden zijn om iets op -1 vast te zetten. Het is dus natte vingerwerk blijkbaar en in dit geval mijn inziens op basis van eigen politieke opvattingen gedaan.
Zeehond in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX"

Zoals ik hier dus al aangeef;
Verwijderd in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX"

En waar ShaiNe het verwoord;
ShaiNe in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX"

In die bijdrage refereer ik overigens op een eerdere reactie waar men niets mee doet;
Morress in 'nieuws: Apple Maps toont in Rusland de Krim als onderdeel van Rus...

Samenvatting van mijn klacht gegeven door ShaiNe;
ShaiNe in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX"

"Gelul" kan schijnbaar wel maar "elite" is een rant;

Andere vreemde termen die schijnbaar niet allemaal op een 6x 0 of -1 van een Promod uitdraaien of op een gefixeerde -1 van een Powermod;

Verwijderd in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX"

Bij deze enkele klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 18:58:
[...]

Bij deze dus.

Ik ben van mening dat Wildhagen aan meningmodden doet en dat Zeehond een reactie onterecht vast heeft gezet op -1.

Mijn reacties vandaag worden door Wildhagen onterecht binnen zeer korte tijd als 0 beoordeeld:

Beide worden onterecht als whataboutisme weggezet door Wildhagen;
En dat is dus geen meningmodden, ik heb al aangegeven waarom ik het een 0 vond.

Weet je wat pas meningmodden zou zijn? Als ik hem (of beiden) een -1 had gegeven. Wat ik dus niet gedaan heb.

Voor beide reacties vind ik zowel 0 als +1 kunnen, het is typisch zo'n randgeval waar meer dan één score is.

De wereld bestaat niet uit alleen zwart en wit, er zijn ook nog 50 tinten grijs.

My € 0.02, anyway.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 19:05:
[...]

De wereld bestaat niet uit alleen zwart en wit, er zijn ook nog 50 tinten grijs.
Ook dat is al besproken in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
@Thorgrem Ik denk dat @Dirk bedoelt dat je een klacht via DM bij hem kunt indienen. Dit topic is daar in ieder geval niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:50

Sméagol

Master of Mayhem

Iemand is 't niet eens met mijn mening.
Sméagol in 'nieuws: Super Mario Maker 2 krijgt gratis update met Zelda-conten...
Als Nintendo fanboy mag ik blijkbaar niet kritisch zijn (dat was wel eens anders op Tweakers).

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Sméagol schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 19:28:
Iemand is 't niet eens met mijn mening.
Sméagol in 'nieuws: Super Mario Maker 2 krijgt gratis update met Zelda-conten...
Als Nintendo fanboy mag ik blijkbaar niet kritisch zijn (dat was wel eens anders op Tweakers).
Het is een niet heel relevante reactie voor andere lezers maar geen -1. 0 is nu de netto score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Bor schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 19:59:
[...]

Het is een niet heel relevante reactie voor andere lezers maar geen -1. 0 is nu de netto score.
Het is een on-topic mening mét argument, die bovendien duidelijk is gemeningmod, en daar heb ik een teringhekel aan. Mijn comment is duidelijk eruit gepikt, want de comments er omheen zijn genegeerd. Dit is gewoon on-topic een 1. Of wil je die hele waslijst zien soms? Want die heb ik elders gepost, en is nogal een lap tekst die groter is dan het artikel, en dat vind ik persoonlijk een beetkje misplaatst in de comment sectie.

Jullie moeten echt is wat doen aan dat mening modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Sméagol schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 20:05:
[...]

Het is een on-topic mening mét argument, die bovendien duidelijk is gemeningmod, en daar heb ik een teringhekel aan. Mijn comment is duidelijk eruit gepikt, want de comments er omheen zijn genegeerd. Dit is gewoon on-topic een 1. Of wil je die hele waslijst zien soms? Want die heb ik elders gepost, en is nogal een lap tekst die groter is dan het artikel, en dat vind ik persoonlijk een beetkje misplaatst in de comment sectie.

Jullie moeten echt is wat doen aan dat mening modden.
Zowel een 0 (irrelevant voor andere lezers) en een +1 (ontopic) zijn beide verdedigbaar en geen meningmoderatie. Een -1 of hoger dan +1 is dat wel.

Op welke waslijst doel je? Jouw game backlog? Die is toch niet relevant bij dit item?

[ Voor 7% gewijzigd door Bor op 03-12-2019 20:09 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
wildhagen schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 13:48:
[...]

De newspost gaat over Van Basten en zijn uitspraak, en dat EA hem uit het spel gehaald heeft.

Als je dan begint over het WK in Qatar, slavernij, Ruud Gullit of Ronaldo (andere reactie) of weet ik veel wat, dan is dat een whataboutisme. Dat er in andere kwesties anders gehandeld werd is niet relevant. Daar gaat de newspost namelijk niet over.

Op een gegeven kwamen er zelfs reacties over het journaal, de nazi's, links-fascisten, de islam, moslims etc voorbij. Wat heeft dat in de naam van alles wat heilig is nog met het onderwerp te maken?

Vandaar dus 0.
Ik heb hier eens rustig naar kunnen kijken, en je bent wel erg streng. Wanneer iemand vanwege zijn uitspraken uit een spel gehaald, is het ontopic om die uitspraken te wegen en te vergelijken. Daarbij is alles rond de persoon (van Basten) relevant, daarbij is alles rondom de organisatie (EA en FIFA) relevant en ook vergelijkingen met andere (slechte) uitspraken. Dat is geen whataboutthisme, afleiden van het oorspronkelijke onderwerp, maar het op waarde schatten van het onderwerp. Deze beslissing heeft gevolgen voor andere beslissingen, die discussie hoort er dus bij.

Aan de basis van de beslissing waarover bericht wordt in dit nieuws ligt een veel diepere discussie en die kun je niet volledig offtopic verklaren, die discussie heeft geleid tot deze beslissing en het is dus logisch dat die terugkomt in de reacties bij het nieuwsbericht.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Bor schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 20:06:
[...]

Zowel een 0 (irrelevant voor andere lezers) en een +1 (ontopic) zijn beide verdedigbaar en geen meningmoderatie. Een -1 of hoger dan +1 is dat wel.

Op welke waslijst doel je? Jouw game backlog? Die is toch niet relevant bij dit item?
Je hebt echt een bord voor je kop.

Ik heb al letterlijk gezegd: het is een mening MET argument, dit is niks anders dan on-topic.
Geen mening modden? Er staan een hele zooi comments om me heen die niet zijn gemoddereerd, maar oh nee, die éne kritische comment van mij moet een nul krijgen. Je weet echt wel dat dat gewoon mening modden is. Hoe lang zit ik al op dit forum? Meer dan 10 jaar. En ook toen was mening modden een probleem, en dat is dat in 2019 dus nog steeds. Dit is echt een reden waarvan ik soms denk "la maar" als ik een comment wil plaatsen. Kritische comments kunnen gewoon niet.

Mijn mening: teleurstellende update
Argument: veel te weinig content voor update.

De waslijst zijn alle dingen die ik zelf zou willen zien in Mario Maker, ik weet niet hoe jij op backlog komt. Dit had meer "onderbouwing" geweest, maar zoals ik al zei, dat is een enorm lap tekst dat ik misplaatst vind in een comment sectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Cocoia in 'nieuws: Camera-app van Nederlander wint Apple-prijs voor beste app'

20x (!) +3 lijkt me *ietwat* overdreven. Gewoon een +1....

engessa in 'nieuws: Camera-app van Nederlander wint Apple-prijs voor beste app'

75x +2 en 17x (!) +3 lijkt me ook hier wat overdreven. Ook dit lijkt me gewoon een +1.

GeoBeo in 'video: De noodzaak van cyberaanvaltrainingen - Op cursus in de X-F...

Dit lijkt me een -1, geen 0 of zelfs +1. Om de volgende redenen

- Eerste alinea is onjuist. Tweakers valt onder DPG Media
- Tweede alinea: ongefundeerde beschuldiging van doorverkopen gegevens, zonder enige onderbouwing en bewijsmateriaal
- Laatste regel: Moderatiegezeur, nog voor er uberhaupt was gemodereerd. Plus gezeur over bans.

Meer dan een -1 zie ik er niet in.

[ Voor 36% gewijzigd door wildhagen op 04-12-2019 07:59 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Een (zo te zien) copy-paste van een mail lijkt me idd niet +3 waardig. Maargoed, die gaan we er op de normale manier niet meer af krijgen vrees ik.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Sméagol schreef op woensdag 4 december 2019 @ 03:11:
[...]

Je hebt echt een bord voor je kop.
Je begrijpt dat je in dit topic komt omdat je hulp vraagt bij een moderatie die in jouw ogen verkeerd staat? Met dit soort reacties zorg je er niet voor dat ik je graag help. Ik begrijp je frustratie maar deze opmerking is echt ongepast.
Geen mening modden? Er staan een hele zooi comments om me heen die niet zijn gemoddereerd, maar oh nee, die éne kritische comment van mij moet een nul krijgen
Of andere reacties gemodereerd zijn doet feitelijk niet ter zake. Een meningmoderatie in dit geval zou bijvoorbeeld een -1 of +3 zijn. Je had op deze post ten tijde van jouw post hier van één uren een -1 ontvangen. De netto score 0 ten tijde van jouw melding vind ik echter een verdedigbare, maar zuinige, score. Je staat inmiddels gewoon op +1 wat ook prima is.
Hoe lang zit ik al op dit forum? Meer dan 10 jaar. En ook toen was mening modden een probleem, en dat is dat in 2019 dus nog steeds. Dit is echt een reden waarvan ik soms denk "la maar" als ik een comment wil plaatsen. Kritische comments kunnen gewoon niet.
Hoe lang je hier actief bent is niet relevant. Kritische comments kunnen prima worden geplaatst. Ik vind jouw reactie eigenlijk helemaal niet zo kritisch to be honest. Wel ben ik van mening dat de reactie weinig toevoegd voor andere lezers.
De waslijst zijn alle dingen die ik zelf zou willen zien in Mario Maker, ik weet niet hoe jij op backlog komt. Dit had meer "onderbouwing" geweest, maar zoals ik al zei, dat is een enorm lap tekst dat ik misplaatst vind in een comment sectie.
Hier heb ik jouw reactie verkeerd begrepen waarvoor mij excusses. Je doelt inderdaad niet op een backlog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 19:17:
[...]

Ook dat is al besproken in dit topic.
Maar punten waar argumenten tegen bijv. whataboutism worden besproken en waarom ik aangeef dat het zeker als relevant kan worden gezien én geen whataboutism is, worden gewoon genegeerd door wildhagen waardoor elke inhoudelijke discussie onmogelijk wordt.

Intussen wordt hier bij meerdere reacties weer gesproken over meningmodden en hoe de score niet onder de +3 te krijgen is "op een normale manier vrees ik". Maar uiteindelijk gaat het natuurlijk allemaal om mening.

Bijvoorbeeld die "recruiter-mail" die hier wordt geplaatst, die overduidelijk geen copypaste is trouwens (heb je hem wel gelezen?). Er is een reden waarom die een +3 krijgt, en ja, dat is 100% meningmod van users. Zelf heb je wellicht nog nooit een mail van een recruiter ontvangen waardoor je niet weet hoe irritant het is en hoe het uiteindelijk niet minder belachelijk is dan wat Knippr ervan maakt in dat topic.

Hopelijk gaat het een keer duidelijk worden dat veel onderwerpen die tegenwoordig op Tweakers worden besproken rondom ethiek vrijwel niet of totaal niet los te koppelen zijn van mening, waardoor een moderatie al gauw een "meningmod" wordt, al is het maar door biassen die in je systeem zitten. Als je dat als moderator kan inzien dan zou dat erg waardevol zijn. Persoonlijk modereer ik een reactie *niet* als ik het niet zeker weet. Vroeger was dit minder het geval omdat het meer puur om tech ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:01:
[...]

Hopelijk gaat het een keer duidelijk worden dat veel onderwerpen die tegenwoordig op Tweakers worden besproken rondom ethiek vrijwel niet of totaal niet los te koppelen zijn van mening, waardoor een moderatie al gauw een "meningmod" wordt, al is het maar door biassen die in je systeem zitten. Als je dat als moderator kan inzien dan zou dat erg waardevol zijn. Persoonlijk modereer ik een reactie *niet* als ik het niet zeker weet. Vroeger was dit minder het geval omdat het meer puur om tech ging.
En hier snij je een essentieel punt aan. Misschien kunnen we hier beter een nieuw feedback topic over openen? Duidelijk voor mij is in ieder geval dat het huidige systeem niet meer werkt. Het heeft natuurlijk al nooit gewerkt maar doordat er steeds minder puur tech nieuws verschijnt op de frontpage valt het meer en meer op.

Het moet op de schop en ik ben benieuwd wat de visie van Tweakers hierin is en wat er op stapel staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Voor veranderingen/verbeteringen van het moderatiesysteem loopt reeds een topic: Verbeteringen moderatiesysteem

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dennahz in 'nieuws: Nintendo Switch is vanaf 10 december beschikbaar in China'

Naar mijn idee is dit gewoon een flame en dus -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-09 14:41
Theo in 'nieuws: Genius wil schadevergoeding van Google wegens kopiëren songt...

Heeft niks met het artikel te maken, dus een 0 en geen +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0vestel0
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-03 09:53
https://tweakers.net/nieu...ction=13747152#r_13747152

Vind het erg vreemd dat dit ongewenst gemodereerd wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
De schaal van jouw voorbeelden klopt niet, vergelijk bijvoorbeeld een speelgoedballon die direct uit elkaar klapt als je er met een naald in prikt, terwijl een heteluchtballon met een scheur van 10 cm gewoon door kan vliegen, maar dat maakt je reactie irrelevant, niet ongewenst. Hij staat nu dus op 0.

Verder is een linkdump zoals in z1rconium in 'nieuws: Hyperloop-testbaan van 3km komt in Groningen of Zeeland... sowieso geen +2 of +3 waard, en zoals xrf in 'nieuws: Hyperloop-testbaan van 3km komt in Groningen of Zeeland te st... laat zien is het linkje ook nog eens gespeend van enig technisch inzicht, waarmee het echt niet meer dan een 0 waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-08 23:46

Redneckerz

A place to be.

Blubkens in 'nieuws: 'Microsoft brengt volgend jaar twee next-gen consoles uit''

Nu al 3x +3 voor een truuk werkt als een lap op een rode stier en klinkt in mijn oren eerder dubieus. Geen +3.

5 December edit:
Redneckerz in 'nieuws: 'Microsoft brengt volgend jaar twee next-gen consoles ...

Mijn eigen brouwsel kan geen 0 wezen lijkt mij. Krijgt wel 2x 0 en zelfs 2x-1. Zou dat komen door verdere reacties eronder? Ik heb geen idee, maar -1 lijkt mij misplaatst.

[ Voor 42% gewijzigd door Redneckerz op 05-12-2019 10:28 . Reden: Nieuwe entry van eigen post. ]

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Houd deze twee in de gaten.
HADES2001 in 'nieuws: Tron: Evolution is niet langer speelbaar op Steam door ...
HADES2001 in 'nieuws: Tron: Evolution is niet langer speelbaar op Steam door ...

De eerste is een post met links met dateringen. On, +1
De tweede is een dubbelpost, maar staat hoger in de threads. (4 minuten later) 0

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Merkin Muffley in 'nieuws: Minister Grapperhaus pleit bij Europese Unie voor...

Dit is geen 24x +2 of 16x (!) +3 waard. Meer dan een 0 zie ik er persoonlijk niet in.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Creesch in 'nieuws: Disney+ werkt vanaf nu op Linux-systemen'

Mag allemaal naar -1 of -2, trots bespreken over stream en download mogelijkheden op een illegale manier..

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Geen +3: Bacarditrooper in 'nieuws: 'Microsoft brengt volgend jaar twee next-gen conso...

Blubkens's post is gedaald van +3 naar +2, nog steeds teveel en werkt volgens NC83 in 'nieuws: 'Microsoft brengt volgend jaar twee next-gen consoles uit'' ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

m3gA in 'nieuws: Minister Grapperhaus pleit bij Europese Unie voor achterdeur...

66x +2 en 52x +3? Kan hier eens goed naar gekeken worden? Dit is geen +2, gewoon een +1.

White Feather in 'nieuws: Minister Grapperhaus pleit bij Europese Unie voor a...

Dat is geen +3.

Er wordt weer fors gemeningmod in die newspost....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

wildhagen schreef op donderdag 5 december 2019 @ 15:03:
m3gA in 'nieuws: Minister Grapperhaus pleit bij Europese Unie voor achterdeur...

66x +2 en 52x +3? Kan hier eens goed naar gekeken worden? Dit is geen +2, gewoon een +1.

White Feather in 'nieuws: Minister Grapperhaus pleit bij Europese Unie voor a...

Dat is geen +3.

Er wordt weer fors gemeningmod in die newspost....
Combinatie vroege reactie + snel lezen + mee eens wezen = +3. Als Tweakers in code werd weergegeven zou je dit al gauw krijgen. :P

Voortbouwend:
Yalopa in 'nieuws: Minister Grapperhaus pleit bij Europese Unie voor achterde... - Geen +3, maar is maar een enkele moderatie voor nu.

Jeroenneman in 'nieuws: Minister Grapperhaus pleit bij Europese Unie voor ach... - Geen +2. (Wordt ook 6x +3 voor gegeven)

borbit in 'nieuws: Minister Grapperhaus pleit bij Europese Unie voor achterde... - Geen +1.

mkools24 in 'nieuws: Minister Grapperhaus pleit bij Europese Unie voor achter... - Andere user, zelfde emoji reactie.

daan! in 'nieuws: Minister Grapperhaus pleit bij Europese Unie voor achterdeu... - Geen +3.

MadEgg in 'nieuws: Minister Grapperhaus pleit bij Europese Unie voor achterde... - Geen -1.

Merkin Muffley in 'nieuws: Minister Grapperhaus pleit bij Europese Unie voor... - Geen +2.

Hele nieuwtje kan wel even met een loep onderzocht worden, wordt ook erg scheutig met +2 gestrooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja, ik kap maar met die newspost modereren. Meningmodden is daar blijkbaar OK ofzo.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Verwijderd in 'nieuws: Voormalig voorzitter Nederlandse mediatoezichthouder... is geen +2
Redneckerz schreef op donderdag 5 december 2019 @ 15:42:
[...]

Combinatie vroege reactie + snel lezen + mee eens wezen = +3. Als Tweakers in code werd weergegeven zou je dit al gauw krijgen. :P

Voortbouwend:
Yalopa in 'nieuws: Minister Grapperhaus pleit bij Europese Unie voor achterde... - Geen +3, maar is maar een enkele moderatie voor nu.
Is nu netto +1
Is nu netto +1
Netto -1
Netto -1
Netto +1
Netto +1
Netto +1

Dit lijken mij betere scores toch?

[ Voor 81% gewijzigd door Bor op 06-12-2019 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:16

3raser

⚜️ Premium member

jurjen_g in 'nieuws: Facebook gaat in beroep tegen vonnis over bitcoinadverte...

+3 voor iemand die de vraag niet heeft gesnapt. Er wordt behoorlijk met het gevoel gemod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

3raser schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 14:15:
jurjen_g in 'nieuws: Facebook gaat in beroep tegen vonnis over bitcoinadverte...

+3 voor iemand die de vraag niet heeft gesnapt. Er wordt behoorlijk met het gevoel gemod.
Die reactie en een aantal reacties eronder zijn idd geen +3/ +2. Daar is nog wat hulp nodig.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

50x +3 inmiddels. Bizar. Meer dan een 0 of op zijn best een +1 zie ik er écht niet in.

Croga in 'nieuws: Facebook gaat in beroep tegen vonnis over bitcoinadvertenti...

Ook dat lijkt me geen 76x (!!) +3....

[ Voor 24% gewijzigd door wildhagen op 06-12-2019 14:59 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Weet niet welke eerder was. Time stamp is hetzelfde.
Maar één ervan is een dubbelpost en dus 0 of -1.
De ander is +1.

brainbuddy in 'nieuws: Twitter verwijst voortaan naar preventie bij zoekactie...
brainbuddy in 'nieuws: Twitter verwijst voortaan naar preventie bij zoekactie...

Edit: Stond op +2
Is 0
AmigaWolf in 'nieuws: Duitse krant: TikTok stuurt data naar Facebook en ander...

[ Voor 18% gewijzigd door HMC op 06-12-2019 17:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

temp00 schreef op maandag 2 december 2019 @ 13:12:
Gaan we dit soort reacties echt op +1 zetten?
Kan er naast zitten hoor maar is wat mij betreft niet meer dan een 0 waard.
Mijn post is een ontopic mening, dus een +1. Dat je het er niet mee eens bent, is jouw probleem. En dan vervolgens hier op reageren door te beginnen met "Want een ontzettende kortzichtige en domme reactie. "’ Tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Ik zie geen +2 in die hele thread, maar velen staan erop.
Fonzo gewoon +1. Anderen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd in 'nieuws: KPN gaat 320.000 huishoudens in Amsterdam aansluiten op gl...

Staat al uitgebreider in de tekst, dan lijkt dit mij geen +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HMC schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 17:24:
Ik zie geen +2 in die hele thread, maar velen staan erop.
Fonzo gewoon +1. Anderen ook.
Uiteraard, maar vanwege het aloude meningmodden stond mijn reactie op +2 en dat trekt ongenuanceerde trollen zoals @temp00 en aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 17:46:
[...]

Uiteraard, maar vanwege het aloude meningmodden stond mijn reactie op +2 en dat trekt ongenuanceerde trollen zoals @temp00 en aan. :)
Dit soort moddergooien mag je achterwege laten. Als er iets is met een bepaalde user kun je dat bij de crew melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

wildhagen schreef op donderdag 5 december 2019 @ 15:44:
Ja, ik kap maar met die newspost modereren. Meningmodden is daar blijkbaar OK ofzo.
Erg hardnekkig inderdaad. Je zou bijna opzet denken.
Staat nu op +2 maar als nog:

+3 Spotlight 96
+2 Informatief 55
+1 On-topic 71
0 Off-topic / Irrelevant 53
-1 Ongewenst 22

Die post gaat alle kanten op, terwijl het een oneliner als grapje is. Een goed voorbeeld om mee te nemen in de consensus: Dit is nu waarom boostmods niet meer bestaan. Stel je voor, het had ook 150x +3 kunnen wezen...

Inmiddels zijn er zoveel mods gemaakt dat deze alleen met een fixatie gedicht kan worden naar maximaal +1 gezien dat de algemene strekking is bij succesvolle grappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Die reactie staat op +1 inmiddels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Pagina: 1 ... 95 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2