@
terradrone Inderdaad, ik interesseer me in techniek, de hardware, ongeacht merk. Tuurlijk heb ik ook wel voorkeuren, maar dat is persoonlijk en ga ik ook niet met allerlei onzin redenen maar op alle tech forums posten (wat nu bij veel personen wel het geval is).
Gevolg is nu dat je telkens posts ziet van mensen met een sterke voorkeur voor een merk, en dat anderen dat ook maar moeten gaan vinden met allerlei onzin redenen. Veel van die fanboy reacties slaan ook nergens op, die personen hebben een heel gekleurd beeld van hoe dingen (volgens hun) inelkaar zouden steken, terwijl ze geen flauw idee waar zo het over hebben of hoe complex bepaalde dingen zijn.
Telkens ook weer het Meltdown verhaaltje, veel van die vulnerbilities komen uit de tijd dat die dingen niet eens ge-exploit konden worden, toen die technieken gemaakt zijn was het internet niet zoals nu (always online met vrijwel alles), websites vol scripts en dergelijke. Maar nee, paar betweters blijven maar roepen dat het allemaal met opzet gedaan is.... tuurlijk.
Maar word er een exploit gevonden voor AMD, nee, dan is het plots de schuld van Intel/nVidia, die hebben die onderzoekers omgekocht...
Wel of geen echte cores met FX, nee, mensen begrijpen het verkeerd, is toch overduidelijk wat AMD bedoelde.
Niet de geadverteerde boost halen, nee, fout ligt bij de software (leest niet goed uit), fout ligt bij moederbord fabrikanten die geen juiste BIOS hebben... enz.
Maar haalt een i9 z'n boost niet (in die Apple laptops, gebrekkige koeling / foute instelling firmware), dan ligt het weer aan Intel die aan misleiding doet.
Of het ligt aan de thermalpaste tussen de IHS...die laptop chips niet eens hebben (geeft wel aan dat ze er geen bal vanaf weten).
En zo gaat vrijwel ieder nieuws item betreffende Intel/nVidia en AMD, en telkens door dezelfde personen (viel me nog mee dat een paar van de 'harde kern' nog geen reactie geplaatst hadden).
Zoals ik al zei, ik hou van hardware, techniek, en in comments hoop je interessante informatie te vinden die niet in het artikel meteen terug komt. Maar enige wat je ziet is schreeuwers die koste wat het kost Intel/nVidia moeten afkraken, of full damage control bij AMD omdat 'hun' merk 'onrecht' word aangedaan.
Zelfs onzinnige one-liners als 14nm++++++++++++++++++ krijgen gewoon +2
Tuurlijk fanboys van andere kant keur ik ook zeker niet goed (die zijn er ook wel), maar niet zo nadrukkelijk aanwezig.
En nVidia/ Intel afkraken is ook big bussiness, clickbait titels/video's op Youtube bijvoorbeeld, om veel clicks te krijgen en dus revenue (reclame inkomsten). Jammer dat het zo moet tegenwoordig.