Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 90 ... 108 Laatste
Acties:
  • 219.336 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:41

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

CAPSLOCK2000 in 'nieuws: Adobe had database met gegevens 7,5 miljoen klanten ...
CAPSLOCK2000 in 'nieuws: Adobe had database met gegevens 7,5 miljoen klanten ...
en eigenlijk ook

Er wordt weer stevig gemeningmod. Je kan best vinden dat mijn inzichten nergens op slaan, maar niet dat ze offtopic zijn, beledigend zijn, of niet goed verwoord. Dat negatieve gemod neemt mijn motivatie om te reageren en verder toe te lichten helemaal weg. Ik weet dat wat ik zeg voor de meeste mensen geen open deur is, dat zou pas nutteloos zijn.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:20

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Er zijn wat gaten te schieten in jouw argumentatie, zoals vooral indigo79 in 'nieuws: Adobe had database met gegevens 7,5 miljoen klanten onbe... duidelijk doet. En met slechte argumenten is er een goede reden om een reactie als irrelevant te bestempelen.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Laatst online: 01:41

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik vind dat hij er helemaal geen gaten in schiet. Ik wil het best uitleggen maar dit is niet de plek. Maar als de discussie zo wordt doodgeslagen gaat de lol er wel van af. Aangezien ik ook een flink aantal positieve reacties heb gekregen zijn er blijkbaar mensen die mijn redenatie wel snappen.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 21:21
Iemand die kan verduidelijken waarom deze reactie 2x een "-1 Ongewenst" krijgt? Ik zie geen flamebait, troll of belediging of die was zeker niet bedoeld...

Buzz_Fuzz in 'reviews: Philips Hue Play hdmi Sync Box - 'Ambilight' voor iede...

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
CAPSLOCK2000 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 15:29:
Ik vind dat hij er helemaal geen gaten in schiet. Ik wil het best uitleggen maar dit is niet de plek. Maar als de discussie zo wordt doodgeslagen gaat de lol er wel van af. Aangezien ik ook een flink aantal positieve reacties heb gekregen zijn er blijkbaar mensen die mijn redenatie wel snappen.
CAPSLOCK2000 in 'nieuws: Adobe had database met gegevens 7,5 miljoen klanten ... is een prima plek voor je argumenten, alhoewel het mij nog altijd niet overtuigd. Ik zie geen enkel bewijs voor je stellingen dat de beveiliging een sluitpost is en dat er te weinig geld voor overblijft.
Buzz_Fuzz schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 16:24:
Iemand die kan verduidelijken waarom deze reactie 2x een "-1 Ongewenst" krijgt? Ik zie geen flamebait, troll of belediging of die was zeker niet bedoeld...

Buzz_Fuzz in 'reviews: Philips Hue Play hdmi Sync Box - 'Ambilight' voor iede...
Dat is iemand die nog moet leren dat er ook scores tussen de -1 en +3 bestaan...

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpkossen
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-11-2022
mpkossen in 'nieuws: Apple brengt AirPods Pro met noisecancelling uit voor 27...

Ik zou heel graag begrijpen wat hier -1 aan in (volgens mij is het zels +1, maar dat ter zijde).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
mpkossen schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:05:
mpkossen in 'nieuws: Apple brengt AirPods Pro met noisecancelling uit voor 27...

Ik zou heel graag begrijpen wat hier -1 aan in (volgens mij is het zels +1, maar dat ter zijde).
Dat is gewoon ontopic en daarmee +1. Naar de -1 moderatie is gekeken inmiddels.

[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 29-10-2019 13:22 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:54
ajolla in 'plan: Het beveiligen van e-mail met standaarden als dane en dmarc ...
Geen +2.

[ Voor 59% gewijzigd door Jolke op 29-10-2019 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-09 19:51

Nemesizz

Untouchable

Is toch een beetje 'hot' tegenwoordig op techsites; alles van nVidia en Intel in de grond bashen (+2 en +3), je ziet ook telkens dezelfde (fanboys) de standaard anti-nVidia/Intel reacties geven en die worden dan veelal 'beloond' met +2 en +3 (terwijl het vaak, niet zozeer de gelinkte reactie, eerder richting -1 zou moeten gezien het gewoon trollen/flamewars uitlokken is).

Zo ook bij zo'n beetje alle AMD nieuwsberichten, alles wat positief gericht is aan AMD krijgt +2 en +3 (ook weer vaak dezelfde personen), alles wat kritisch of negatief is word meteen op -1 getrakteerd (en vaak dezelfde personen gaan 'full damagecontrol' wat uiteraard meteen weer +2 en +3 opleverd).

Toen ik de nieuws items en review zag, wist ik al, voordat ik op de link klikte wát er in de reacties zou staan, en wie, en hun score. Geen glazen bol meer nodig tegenwoordig.

Voor mij verpest dat behoorlijk m'n liefde voor hardware, want tech-forums (inclusief Tweakers) is vaak al niet anders meer. Je hoopt in reacties of forum posts informatie te vinden, enige wat je tegenwoordig vind is gal spuwen van vaak dezelfde personen (en op andere sites maken ze vaak ook meerdere accounts aan om hun eigen 'gelijk' te bekrachtigen.... :F ).

Zelfs sommige nieuws sites gaan mee in die anti-nVidia/Intel hate-train na aanleiding van een anonieme post van een fanboy op Reddit.... (Techpowerup). Dat omdat het schijnbaar 'hot' is en meer clicks oplevert.

(ok, rant loopt uit de hand, maar is iets wat al geruime tijd aan de gang is, ook hier op Tweakers, en behoorlijk hinderlijk word, dus even buiten de moderatie reactie om).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terradrone
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Iemand zit behoorlijk te zieken met moderaties op deze en onderliggende posts. Stond er vanmiddag nog een +2, nu ineens een 0. Valt me ook op dat bijna alle reacties van gebruiker slijkie een +2 krijgen; redelijk verdacht.

terradrone in 'nieuws: T-Mobile biedt combipakket van 1Gbit/s-internet en onb...

Mijn reactie is er één op slijkie die beweert dat hij voor zelf geschoten 4k filmpjes meer dan 100mbit bandbreedte nodig heeft, wat natuurlijk van de zotte is. Profi 4k uhd bluray raakt die bitrate "net" aan. Een paar reacties later komt hij ook nog eens met een opmerking over "bijstand" en "studenten". Erg ziekmakend . Mijn reactie is tenminste een +1, is spot-on wbt inhoud. En al die +2 's op slijkies reacties mogen van mij ook wel wat minder, want da's wel erg enthousiast voor berichten die nauwelijks inhoudelijke waarde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010

mrc4nl

Procrastinatie expert

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
  • Laatst online: 31-08 11:57

DeComponeur

♫ KLNKRWG

Een nul :?
DeComponeur in 'nieuws: Zeeuwse provider Delta verhoogt maximale uploadsnelhe...
Volgens mij link ik hier naar het meest essentiële leesvoer over coax dat te vinden is...

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

SinergyX in 'nieuws: Nederlandse dienst kraakt in drie dagen meer dan helft H...
Het was een stuk interessanter geweest als ze meer inzicht gaven op hoe zij die salt hebben kunnen vinden, dat is nog steeds de uitdaging (en pure rekenkracht), dat daar uiteindelijk X-resultaat uit komt is gewoon een complex rekensommetje.
Ik twijfel tussen 0 en 1, want verwacht dat die salt gewoon plain text in de database zal staan. Verder is het al lang bekend niets nieuws gezeur ook weinig informatief.

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
JDVB schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 14:51:
SinergyX in 'nieuws: Nederlandse dienst kraakt in drie dagen meer dan helft H...

[...]

Ik twijfel tussen 0 en 1, want verwacht dat die salt gewoon plain text in de database zal staan. Verder is het al lang bekend niets nieuws gezeur ook weinig informatief.
Ik vind het een terechte vraag en daarmee in ieder geval een +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Sankara in 'nieuws: Warner Bros. kondigt mobiele Harry Potter-game aan in China'

Hier worden meerdere +3's gegeven aan een post die absoluut op -1 hoort.
De post staat ook -1, maar kan er gekeken worden naar de +3's?

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
  • Laatst online: 31-08 11:57

DeComponeur

♫ KLNKRWG

Opnieuw Een nul :? Ditmaal met een boost geplaatst denk ik...
Terwijl ik verwijs naar het beste leesvoer wat over dit onderwerp te vinden is
DeComponeur in 'nieuws: Ziggo-app meet wifisnelheid op gekozen plekken in hui...

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasiro
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 19:08
klakkie.57th in 'nieuws: Kortrijk koopt klantgegevens van Proximus voor stads...

ik verduidelijk nog eens dat de overheid haar goedkeuring heeft gegeven en wordt naar -1 gemod ? sommige mensen willen blijkbaar geen informatie lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 09:06

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MikeyMan in 'reviews: Moet SyRI worden stopgezet? - Fraude bestrijden met een...

Goed, je kunt het ermee eens zijn of niet, maar ik kan me niet voorstellen dat hier een 'ongewenst' tag aan hoort te hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een enigszins relevantie reactie op een enigszins relevante reactie volgens mij. Ergens tussen de 0 en +1 lijkt mij van toepassing. Dat de inhoud wat scherp is aangezet valt vast niet goed onder een groot deel van de Tweakers aanhang, maar meningmodden is nou juist niet toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Het is een troll, en trolls horen op -1. Tevens inhoudelijk ook nog eens onjuist.

Een +1 is een pure meningmod. Alleen al vanwege bovengenoemd punt 2 kan het nooit meer dan een 0 (want inhoudelijk onjuist) zijn.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Little_Ad in 'nieuws: Spotify brengt bèta uit van app voor kinderen' is geen +2. Dit kan nu ook al, daarmee 0 of +1 wat mij betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 07:51:
Het is een troll, en trolls horen op -1. Tevens inhoudelijk ook nog eens onjuist.

Een +1 is een pure meningmod. Alleen al vanwege bovengenoemd punt 2 kan het nooit meer dan een 0 (want inhoudelijk onjuist) zijn.
Het is te makkelijk om een andere politieke mening dan de jouwe af en doen als trol en dus -1. Inhoudelijk wat scherp aangezet qua toon maar wel correct als we kijken naar de handel en wandel van de besproken persoon.

Een -1 is een pure meningmod en ik wens dan ook dat die mensen eens een mail ontvangen met daarin nog eens uitgelegd hoe het systeem zou moeten werken en dat het niet bedoeld is om andere meningen de mond te snoeren.

Zelf heb ik overigens een 0 gegeven aangezien het maar minimaal relevant is.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2019 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 08:06:
[...]

Het is te makkelijk om een andere politieke mening dan de jouwe af en doen als trol en dus -1. Inhoudelijk wat scherp aangezet qua toon maar wel correct als we kijken naar de handel en wandel van de besproken persoon.

Een -1 is een pure meningmod en ik wens dan ook dat die mensen eens een mail ontvangen met daarin nog eens uitgelegd hoe het systeem zou moeten werken en dat het niet bedoeld is om andere meningen de mond te snoeren.
Ik zou je willen adviseren de Moderatie-FAQ nog even door te nemen. Dan zie je dat dit toch echt wel een troll is, en dat dat dus een terechte -1 is.

Het gaat hier helemaal niet om een politieke mening, maar om het glashard en op de persoon aanvallen van een politicus, waarbij ook nog eens inhoudelijk onjuiste informatie wordt verstrekt.

Een 0 zou op het randje kunnen (hoewel het al dubieus is), maar alles daarboven is meningmodden. Een -1 is hier imho het gepaste niveau ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Verwijderd in 'nieuws: Twitter weert vanaf volgende maand alle politieke adv... lijkt mij een nette reactie maar geen +3

Geen +2 of +3: ManiacsHouse in 'nieuws: Spotify brengt bèta uit van app voor kinderen'

[ Voor 23% gewijzigd door Bor op 31-10-2019 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd in 'nieuws: Twitter weigert vanaf volgende maand alle politieke a...

Lijkt mij veel mee-eens stemmers te hebben en dan "dus" maar +3 geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
'ik ben te lui om het te onderzoeken' en niet met een bron komen lijkt mij max 0: Verwijderd in 'reviews: Moet SyRI worden stopgezet? - Fraude bestrijden met ...

Ik ben het helemaal eens met onderstaande maar dat maakt het geen +3: !GN!T!ON in 'geek: Teardown laat zien dat AirPods Pro knoopcelaccu heeft'

myskylinedrive in 'geek: Teardown laat zien dat AirPods Pro knoopcelaccu heeft' lijkt mij +1

[ Voor 39% gewijzigd door Bor op 31-10-2019 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cas
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-09 13:34

Cas

Sergelwd in 'geek: Speedrunner voltooit The Outer Worlds in 21 minuten door p...

Lijkt mij absoluut geen +3 waard te zijn

[ Voor 10% gewijzigd door Cas op 31-10-2019 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

T0mBa in 'nieuws: Chinese internetters zijn kwaad op maker Notepad++ voor ste...

Als dit echt 8x +3 waard is, ben ik de Paashaas. Een +1 lijkt me wel voldoende.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:53

botoo

💀 too old to die young

Totdat het tegendeel bewezen is sluit het één het ander nog niet uit :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/34kSdViUb6U7dk5GNU2IsJXy/full.png

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 08:09:
[...]

Ik zou je willen adviseren de Moderatie-FAQ nog even door te nemen. Dan zie je dat dit toch echt wel een troll is, en dat dat dus een terechte -1 is.
Er staat geen definitie van troll in. Of iemand als troll wordt ervaren is ook afhankelijk van degene die het interpreteert. Ik ervaar dit duidelijk asl een kritische noot op Timmermans. Gebaseerd op de handel en wandel van Timmermans zelf.
Als ik kijk naar de statistieken van @Pyrone89 dan is het overduidelijk dat het geen troll is. Zo'n gewaardeerd lid van Tweakers wegzetten als een simpele troll enkel omdat hij een uitgesproken negatieve mening heeft over een politiek figuur lijkt mij onwenselijk.
Het gaat hier helemaal niet om een politieke mening, maar om het glashard en op de persoon aanvallen van een politicus, waarbij ook nog eens inhoudelijk onjuiste informatie wordt verstrekt.
Het gaat om het bekritiseren van een politiek figuur. Ondanks dat het wat scherp is aangezet is de metafoor treffend passend op Timmermans.
Een 0 zou op het randje kunnen (hoewel het al dubieus is), maar alles daarboven is meningmodden. Een -1 is hier imho het gepaste niveau ;)
Een -1 is dubieus meningmodden en zou gewoon aangepakt moeten worden.

Iets anders; De reactie op de bijdrage van @Pyrone89 is verwijderd. Ook dat is vrij ongebruikelijk en mijn inziens onwenselijk. Dat ondergraaft het doel en de invulling van het modsysteem. Het was weliswaar een -1 reactie, en meer iets voor een feedback topic maar hoefde niet verwijderd te worden. En juist door het te verwijderen geeft Tweakers de verkeerde indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 17:07:
[...]

Er staat geen definitie van troll in. Of iemand als troll wordt ervaren is ook afhankelijk van degene die het interpreteert. Ik ervaar dit duidelijk asl een kritische noot op Timmermans. Gebaseerd op de handel en wandel van Timmermans zelf.
Als ik kijk naar de statistieken van @Pyrone89 dan is het overduidelijk dat het geen troll is. Zo'n gewaardeerd lid van Tweakers wegzetten als een simpele troll enkel omdat hij een uitgesproken negatieve mening heeft over een politiek figuur lijkt mij onwenselijk.

[...]

Het gaat om het bekritiseren van een politiek figuur. Ondanks dat het wat scherp is aangezet is de metafoor treffend passend op Timmermans.

[...]

Een -1 is dubieus meningmodden en zou gewoon aangepakt moeten worden.

Iets anders; De reactie op de bijdrage van @Pyrone89 is verwijderd. Ook dat is vrij ongebruikelijk en mijn inziens onwenselijk. Dat ondergraaft het doel en de invulling van het modsysteem. Het was weliswaar een -1 reactie, en meer iets voor een feedback topic maar hoefde niet verwijderd te worden. En juist door het te verwijderen geeft Tweakers de verkeerde indruk.
Ik weet niet hoe je dit anders dan een troll reactie kan zien.

De eerste zin is een aanval op de persoon inclusief waardeoordeel. De tweede zin linkt hem aan een zeer negatief regime uit het verleden en vergelijkt hem met dat regime. De derde zin is gewoon een feitelijke onwaarheid, ookwel leugen genoemd.

Welk deel van dit bericht is dan serieus te noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philip Ross schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 17:12:
[...]

Ik weet niet hoe je dit anders dan een troll reactie kan zien.
Reeds uitgelegd. ga ik niet nogmaals doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Wolfos schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 19:31:
[...]

Ook foutieve informatie hoort op 0.
Dat klopt maar mijn post bevat geen foutieve informatie volgens mij. Er is geen officieel statement vanuit Whatsapp en de rest is een hypothetische algemene stelling. Dat lijkt mij niet onjuist en zeker niet offtopic.

Een niet met een bron onderbouwde reactie als de parent krijgt een +2 en zelfs mijn reactie krijgt een +3 :? Er wordt slecht gemod daar.

[ Voor 15% gewijzigd door Bor op 31-10-2019 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Ik begrijp niet waarom een nette, genuanceerde post als deze -1 krijgt.

redniels in 'nieuws: Warcraft III: Reforged-multiplayerbèta is van start gegaan'

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Die staat inmiddels weer op +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• his.dudeness
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-09 09:06

his.dudeness

The Dude Abides.

Deze hele pagina (dus niet alleen mijn post) staat vol -1 terwijl de posts gewoon ontopic zijn
his.dudeness in 'nieuws: Chinese internetters zijn kwaad op maker Notepad++ vo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ruw ER in 'nieuws: L2Fiber gaat gemeente Ridderkerk van glasvezel voorzien'

Krijgt +2, maar in de context van het artikel lijkt het mij eerder een flame en dus -1, in elk geval is het geen informatieve post en dus geen +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m3gA in 'nieuws: Wet voor invoering soeverein internet treedt in werking in R...

Krijgt tot op heden 5x +3 35x +2. Terwijl het niet meer dan onderbuik is zolang verdere onderbouwing uitblijft. 0 zou mijn inziens de score moeten zijn.

En aangezien het een politiek getint onderwerp is zou Tweakers er goed aan doen om het streng in de gaten te houden.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2019 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wat mij betreft mag dat soort verwerpelijke troep wel naar -30 ja...

Sowieso valt die specifieke user me de laatste dagen wel vaker op, en niet in positieve zin. Lijkt een beetje een troll-account.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

5pë©ïàál_Tèkén in 'nieuws: Wet voor invoering soeverein internet treedt in werking in...

Mooie post, jammer van het moderatie gezeur op het laatst, waardoor het bericht imo geen +2 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
TRS-3 in 'downloads: Synology Router Management 1.2.3 build 8017-4' staat ook in de releasenotes in het artikel. +2 lijkt mij daarom te hoog

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

icegodd in 'nieuws: 'VS wil overname Musical.ly door Chinese ByteDance uit 20...

Behoort puur vanwege de offtopic reactie al in de min te staan, en al helemaal vanwege het linken als 'bewijs' naar een foto die zo overduidelijk gemanipuleerd is dat icegodd het wel moet geweten hebben.

En dan michielRB in 'nieuws: 'VS wil overname Musical.ly door Chinese ByteDance uit ...

Ook zo offtopic als de pest. WTF is met mensen aan de hand vandaag.....

En dit.... bbob in 'nieuws: 'VS wil overname Musical.ly door Chinese ByteDance uit 2...

*Zucht*

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2019 17:07 . Reden: Nog eentje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Ik heb de link naar de afbeelding weggehaald uit de reactie.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Doorgaans onjuist dus 0? shoombak in 'nieuws: Honeypots 'nieuwe WannaCry' hebben voor het eerst beet, ...

GR materiaal maar door de manier hoe dit wordt gebracht wat mij betreft -1; henkpeters in 'nieuws: Honeypots 'nieuwe WannaCry' hebben voor het eerst beet...

[ Voor 36% gewijzigd door Bor op 03-11-2019 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft onthult nieuw logo voor Edge-browser'
Zeker geen +2
-DEVON- in 'nieuws: Microsoft onthult nieuw logo voor Edge-browser'
Naar mijn bescheiden inzicht ook geen +2, maar wel een deels twijfelgeval...

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die 1e is idd zeker geen +2. Voor die 2e vind ik een +2 wel kunnen, is toch best nuttige info imho.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

WoutervOorschot in 'nieuws: 'VS wil overname Musical.ly door Chinese ByteDanc...

Zonder verdere argumentatie lijkt een +2 me wat veel. Gewoon +1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-09 16:15

Eagle Creek

Breathing security

Hoe goed ik deze kerel ook vind, deze reactie in deze context is m.i. geen +3 waard.

Blokker_1999 in 'nieuws: Windows 10X bevat 'moderne verkenner''

Edit
Is zojuist gecorrigeerd zie ik :).

[ Voor 8% gewijzigd door Eagle Creek op 03-11-2019 17:19 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:58

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Deze post is zeker geen +2, hooguit +1, waar 0 net zo goed mogelijk is: Ge0force in 'nieuws: Phoenix Point komt op 3 december uit voor pc en krijgt o...

[ Voor 66% gewijzigd door Jorgen op 03-11-2019 22:22 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

akaash00 in 'nieuws: Minister Grapperhaus van Justitie wil achterdeur in vers...

Ik weet even niet hoe dit soort posts te beoordelen, maar mijn voorgevoel zegt me dat een 0 nog teveel is.
Zodra ik weet welke moderatie dit hoort te zijn, zal ik uiteraard de score toepassen.

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 04-11-2019 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-W
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-09 16:52
CH4OS schreef op maandag 4 november 2019 @ 00:39:
akaash00 in 'nieuws: Minister Grapperhaus van Justitie wil achterdeur in vers...

Ik weet even niet hoe dit soort posts te beoordelen, maar mijn voorgevoel zegt me dat een 0 nog teveel is.
Zodra ik weet welke moderatie dit hoort te zijn, zal ik uiteraard de score toepassen.
Misschien heeft de auteur wat overdreven in zijn encryptie voorbeeld met deze post, maar deze is een beetje gelijkaardig aan de base64 vermeldingen in de andere posts. Het nadeel van steganografie is dat't wat meer ruimte vraagt en wel heel spam-achtig overkomt (wat ongeveer het punt ervan is natuurlijk). Als je er even de sleutel "onzin" over gooit krijg je volgende:
quote: akaash00
Encryptie verbieden zal nooit mogelijk zijn. Het is er nu eenmaal in verschillende vormen. Nu alles digitaal is moeten we alle data(bijv. Persoonlijke gegevens) wel veiligstellen voor de burgers. Zonder encryptie in deze digitale wereld leven we in chaos.
Ik was benieuwd wat dit voor moderatie zou opleveren en kwam even hier kijken en aanvullen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
TijsZonderH in 'nieuws: Minister Grapperhaus van Justitie wil achterdeur in ...

Leuk om te weten, maar is het melden dat er een korte vertraging was bij publicatie van het artikel nou echt zo boeiend dat het een +3 waard is? :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tom-W schreef op maandag 4 november 2019 @ 01:04:
[...]

Misschien heeft de auteur wat overdreven in zijn encryptie voorbeeld met deze post, maar deze is een beetje gelijkaardig aan de base64 vermeldingen in de andere posts. Het nadeel van steganografie is dat't wat meer ruimte vraagt en wel heel spam-achtig overkomt (wat ongeveer het punt ervan is natuurlijk). Als je er even de sleutel "onzin" over gooit krijg je volgende:

[...]

Ik was benieuwd wat dit voor moderatie zou opleveren en kwam even hier kijken en aanvullen :)
Een dergelijke post frustreert de discussie in de reacties, het is raar lezen (zeker als het Nederlands en Engels door elkaar is) en met een cryptische omschrijven voor het ontsleutelen, wordt het er niet veel beter op. Nu snap ik ook wel dat hij dat niet voor de hand liggend wilde doen, maar toch.

Ik ging er al wel vanuit dat het ontsleutelde bericht vast iets zou vermelden, maar de manier waarop de poster dat brengt, verdient imo verre van een schoonheidsprijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

el frikandel in 'nieuws: Huawei trekt zich terug als voornaamste klant datace...

Geen +2. Heeft niks met het onderwerp te maken, totaal offtopic. Op zijn best een 0 dus.

wildhagen in 'nieuws: Verzekeraar a.s.r. biedt korting en cadeaubonnen aan kl...

En wat is daat offtopic of zelfs ongewenst aan? Het is gewoon on topic en dus +1. Dat je het er niet mee eens bent mag, maar dat maakt het nog niet offtopic. Reageer er dan gewoon op.

[ Voor 39% gewijzigd door wildhagen op 04-11-2019 11:05 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• terradrone
  • Niet online
Nemesizz schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:27:
[...]

Is toch een beetje 'hot' tegenwoordig op techsites; alles van nVidia en Intel in de grond bashen (+2 en +3), je ziet ook telkens dezelfde (fanboys) de standaard anti-nVidia/Intel reacties geven en die worden dan veelal 'beloond' met +2 en +3 (terwijl het vaak, niet zozeer de gelinkte reactie, eerder richting -1 zou moeten gezien het gewoon trollen/flamewars uitlokken is).

Zo ook bij zo'n beetje alle AMD nieuwsberichten, alles wat positief gericht is aan AMD krijgt +2 en +3 (ook weer vaak dezelfde personen), alles wat kritisch of negatief is word meteen op -1 getrakteerd (en vaak dezelfde personen gaan 'full damagecontrol' wat uiteraard meteen weer +2 en +3 opleverd).

Toen ik de nieuws items en review zag, wist ik al, voordat ik op de link klikte wát er in de reacties zou staan, en wie, en hun score. Geen glazen bol meer nodig tegenwoordig.

Voor mij verpest dat behoorlijk m'n liefde voor hardware, want tech-forums (inclusief Tweakers) is vaak al niet anders meer. Je hoopt in reacties of forum posts informatie te vinden, enige wat je tegenwoordig vind is gal spuwen van vaak dezelfde personen (en op andere sites maken ze vaak ook meerdere accounts aan om hun eigen 'gelijk' te bekrachtigen.... :F ).

Zelfs sommige nieuws sites gaan mee in die anti-nVidia/Intel hate-train na aanleiding van een anonieme post van een fanboy op Reddit.... (Techpowerup). Dat omdat het schijnbaar 'hot' is en meer clicks oplevert.

(ok, rant loopt uit de hand, maar is iets wat al geruime tijd aan de gang is, ook hier op Tweakers, en behoorlijk hinderlijk word, dus even buiten de moderatie reactie om).
Ik moest net aan je reactie denken toen ik zag dat precies wat je noemt ook nu weer aan de gang is onder dit bericht:

nieuws: Slides tonen dat nieuwe Intel-cpu's voor desktop allemaal hyperthread...

Weer telkens dezelfde lieden die intel aan het afkraken zijn, elkaar een +2 (of meer) geven. Behoorlijk misselijkmakend. Zeg heren moderatielieden, wilt u hier iets aan doen? Want dit gaat helemaal nergens over en verziekt de website.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

terradrone schreef op maandag 4 november 2019 @ 13:10:
[...]

Ik moest net aan je reactie denken toen ik zag dat precies wat je noemt ook nu weer aan de gang is onder dit bericht:

nieuws: Slides tonen dat nieuwe Intel-cpu's voor desktop allemaal hyperthread...

Weer telkens dezelfde lieden die intel aan het afkraken zijn, elkaar een +2 (of meer) geven. Behoorlijk misselijkmakend. Zeg heren moderatielieden, wilt u hier iets aan doen? Want dit gaat helemaal nergens over en verziekt de website.
Ik zag het nieuws item staan, en moest er ook meteen weer aan denken. Eerst niet gekeken, is toch een en al gal spuwen, net toch even gedaan en... jawel, weer geen glazen bol nodig want zijn weer dezelfde personen met hun copy/paste afkraak posts die ook weer massaal +2 krijgen.

Kun je hier de posts wel linken, maar kun je net zo goed de hele pagina neer gooien want 't is gewoon een hele fanboy zooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
WhatsappHack schreef op maandag 4 november 2019 @ 02:13:
TijsZonderH in 'nieuws: Minister Grapperhaus van Justitie wil achterdeur in ...

Leuk om te weten, maar is het melden dat er een korte vertraging was bij publicatie van het artikel nou echt zo boeiend dat het een +3 waard is? :P
Nee en die 125x +3 mogen. Wel ff nagekeken worden. Willen we die naar +1 krijgen mag er nog stevig gemodereerd worden...

Over het intel artikel ga ik zo beginnen...

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die +3 gaan we idd zonder hulp niet meer ervanaf krijgen. Meer dan een +1 is het idd niet.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• terradrone
  • Niet online
Nemesizz schreef op maandag 4 november 2019 @ 13:34:
[...]

Ik zag het nieuws item staan, en moest er ook meteen weer aan denken. Eerst niet gekeken, is toch een en al gal spuwen, net toch even gedaan en... jawel, weer geen glazen bol nodig want zijn weer dezelfde personen met hun copy/paste afkraak posts die ook weer massaal +2 krijgen.

Kun je hier de posts wel linken, maar kun je net zo goed de hele pagina neer gooien want 't is gewoon een hele fanboy zooi.
Bijzondere is, dat mensen snel polariseren in een amd vs intel debat. Zo werkt het in de praktijk niet. Niet qua processoren en verder met heel weinig in het leven... Maar hier op tweakers zie je, bijvoorbeeld wanneer er een bericht verschijnt over amd's schikking mbt "neppe" core's in de fx serie:

nieuws: AMD schikt zaak over 'misleiding' met aantal cores FX Bulldozer-proce...

...men zich in bochten wringt om het allemaal goed te praten, terwijl wanneer er bij intel iets mis gaat de wereld te klein is.

In mijn beleving gaat er bij beide kampen weleens iets mis en maken beide producenten mooie producten, en heeft dat eindeloze gezeur over wie "beter" is weinig constructiefs toe te voegen aan de discussie. De copy/paste fanboys mochten weleens wat harder aangepakt worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

@terradrone Inderdaad, ik interesseer me in techniek, de hardware, ongeacht merk. Tuurlijk heb ik ook wel voorkeuren, maar dat is persoonlijk en ga ik ook niet met allerlei onzin redenen maar op alle tech forums posten (wat nu bij veel personen wel het geval is).

Gevolg is nu dat je telkens posts ziet van mensen met een sterke voorkeur voor een merk, en dat anderen dat ook maar moeten gaan vinden met allerlei onzin redenen. Veel van die fanboy reacties slaan ook nergens op, die personen hebben een heel gekleurd beeld van hoe dingen (volgens hun) inelkaar zouden steken, terwijl ze geen flauw idee waar zo het over hebben of hoe complex bepaalde dingen zijn.

Telkens ook weer het Meltdown verhaaltje, veel van die vulnerbilities komen uit de tijd dat die dingen niet eens ge-exploit konden worden, toen die technieken gemaakt zijn was het internet niet zoals nu (always online met vrijwel alles), websites vol scripts en dergelijke. Maar nee, paar betweters blijven maar roepen dat het allemaal met opzet gedaan is.... tuurlijk.

Maar word er een exploit gevonden voor AMD, nee, dan is het plots de schuld van Intel/nVidia, die hebben die onderzoekers omgekocht... 8)7
Wel of geen echte cores met FX, nee, mensen begrijpen het verkeerd, is toch overduidelijk wat AMD bedoelde.
Niet de geadverteerde boost halen, nee, fout ligt bij de software (leest niet goed uit), fout ligt bij moederbord fabrikanten die geen juiste BIOS hebben... enz.

Maar haalt een i9 z'n boost niet (in die Apple laptops, gebrekkige koeling / foute instelling firmware), dan ligt het weer aan Intel die aan misleiding doet.
Of het ligt aan de thermalpaste tussen de IHS...die laptop chips niet eens hebben (geeft wel aan dat ze er geen bal vanaf weten).

En zo gaat vrijwel ieder nieuws item betreffende Intel/nVidia en AMD, en telkens door dezelfde personen (viel me nog mee dat een paar van de 'harde kern' nog geen reactie geplaatst hadden).

Zoals ik al zei, ik hou van hardware, techniek, en in comments hoop je interessante informatie te vinden die niet in het artikel meteen terug komt. Maar enige wat je ziet is schreeuwers die koste wat het kost Intel/nVidia moeten afkraken, of full damage control bij AMD omdat 'hun' merk 'onrecht' word aangedaan.
Zelfs onzinnige one-liners als 14nm++++++++++++++++++ krijgen gewoon +2 8)7

Tuurlijk fanboys van andere kant keur ik ook zeker niet goed (die zijn er ook wel), maar niet zo nadrukkelijk aanwezig.

En nVidia/ Intel afkraken is ook big bussiness, clickbait titels/video's op Youtube bijvoorbeeld, om veel clicks te krijgen en dus revenue (reclame inkomsten). Jammer dat het zo moet tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

fletnix2.0 in 'nieuws: Een parachute klapt niet uit tijdens 'pad abort'-test ...

Beetje jong, maar het loopt daar aardig uit de hand.

Gezien het taalgebruik lijkt me dit eerder een -1 dan de +1 (of zelffs +3!) die het krijgt....

Verwijderd in 'nieuws: Een parachute klapt niet uit tijdens 'pad abort'-test van S...

6x +3? Really? Kan daar eens naar gekeken worden?

acst in 'nieuws: Een parachute klapt niet uit tijdens 'pad abort'-test van St...

6x +3? WTF?

boe2 in 'nieuws: Een parachute klapt niet uit tijdens 'pad abort'-test van St...

7x +3? WTF???

Illegal_Alien in 'nieuws: Een parachute klapt niet uit tijdens 'pad abort'-te...

8x +3? WTF??

Ik denk dat hier wat mensen van hun modrechten af willen....

[ Voor 67% gewijzigd door wildhagen op 04-11-2019 16:40 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Kan je natuurlijk verwachten als een tweakers "journalist" zonder blikken of blozen gaat verklaren dat woorden waar toevallig de letters 'MAN' in de juiste volgorde in voorkomen moeten vervangen worden met 'MENS'.
Als je eigen redactie begint te trollen kan je toch geen redelijke commentaar verwachten?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dan meldt je dat in GR, je gaat niet kinderachtig doen op de FP.

3dmaster in 'nieuws: Een parachute klapt niet uit tijdens 'pad abort'-test va...

7x +3 ?? 13x +2? Kan ook wel een onderzoekje gebruiken.

JRvP in 'nieuws: Een parachute klapt niet uit tijdens 'pad abort'-test van St...

Mensen voor 'freak' uitschelden is een -1, geen +1....

[ Voor 29% gewijzigd door wildhagen op 04-11-2019 16:49 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in 'nieuws: 'Duitsland verhoogt aanschafsubsidie elektrische auto's ...

9x -1 en 6x 0. Reactie is minimaal een +1.

Zen1581 in 'nieuws: 'Duitsland verhoogt aanschafsubsidie elektrische aut...

14x +2 en 2x +3. Reactie is maximaal een +1.

Graag verneem ik van de crew welke actie ondernomen wordt om dit mening modden de kop in te drukken. En ook hier kan er beter gewoon streng opgelet worden aangezien het schijnbaar een gevoelig onderwerp is voor de Tweakers userbase.

Evenals dat politieke getinte nieuwsbericht van onlangs;
nieuws: Wet voor invoering soeverein internet treedt in werking in Rusland

Graag verneem ik van de crew wat daar aan maatregelen uit voortgekomen zijn en/of hoeveel waarschuwingen het heeft uitgedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Verwijderd schreef op maandag 4 november 2019 @ 18:52:
Kan iemand me uitleggen waarom de volgende reacties -1 zouden zijn? Voelt voor mij namelijk heel erg als 'meningmodden' aan.
Nieuwere reacties. Enkele mods?

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

AmigaWolf in 'nieuws: OnePlus begint met uitbrengen van Android 10-upgrade vo...

Sorry, maar ik kan hier geen +1 in zien, op de manier waarop het geschreven is, is dit gewoon een keiharde flame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HMC schreef op maandag 4 november 2019 @ 18:56:
[...]

Nieuwere reacties. Enkele mods?
Kan wel zijn, maar er is dus een groep in dat topic, en andere topics die stelselmatig meningmodden. Daar moet wat aan gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op maandag 4 november 2019 @ 19:01:
Kan wel zijn, maar er is dus een groep in dat topic, en andere topics die stelselmatig meningmodden. Daar moet wat aan gedaan worden.
Genoeg discussies over geweest in het verleden, maar ik vrees met grote vrezen dat dat vechten tegen de bierkaai blijft. Boosts zouden verwijderd gaan worden (weliswaar vanuit een ander probleem), maar is tot op heden allemaal nog niet gebeurd en voor de meningmod problematiek komt er nooit een oplossing, wel heel veel discussie, dus ik waag me er maar niet meer aan.

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 04-11-2019 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 4 november 2019 @ 18:38:

Graag verneem ik van de crew wat daar aan maatregelen uit voortgekomen zijn en/of hoeveel waarschuwingen het heeft uitgedeeld.
Ik heb meerdere waarschuwingen uitgedeeld, alvorens jouw reactie hier en niet alleen bij de moderaties die je hier aandraagt. Over aantallen etc doen we geen uitspraken.

Geen -1: sjaakio79 in 'nieuws: 'Duitsland verhoogt aanschafsubsidie elektrische auto's...

Geen +1: m_snel in 'nieuws: 'Duitsland verhoogt aanschafsubsidie elektrische auto's me...

[ Voor 48% gewijzigd door Bor op 04-11-2019 19:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• terradrone
  • Niet online
Nemesizz schreef op maandag 4 november 2019 @ 15:03:
@terradrone Inderdaad, ik interesseer me in techniek, de hardware, ongeacht merk. Tuurlijk heb ik ook wel voorkeuren, maar dat is persoonlijk en ga ik ook niet met allerlei onzin redenen maar op alle tech forums posten (wat nu bij veel personen wel het geval is).

Gevolg is nu dat je telkens posts ziet van mensen met een sterke voorkeur voor een merk, en dat anderen dat ook maar moeten gaan vinden met allerlei onzin redenen. Veel van die fanboy reacties slaan ook nergens op, die personen hebben een heel gekleurd beeld van hoe dingen (volgens hun) inelkaar zouden steken, terwijl ze geen flauw idee waar zo het over hebben of hoe complex bepaalde dingen zijn.

Telkens ook weer het Meltdown verhaaltje, veel van die vulnerbilities komen uit de tijd dat die dingen niet eens ge-exploit konden worden, toen die technieken gemaakt zijn was het internet niet zoals nu (always online met vrijwel alles), websites vol scripts en dergelijke. Maar nee, paar betweters blijven maar roepen dat het allemaal met opzet gedaan is.... tuurlijk.

Maar word er een exploit gevonden voor AMD, nee, dan is het plots de schuld van Intel/nVidia, die hebben die onderzoekers omgekocht... 8)7
Wel of geen echte cores met FX, nee, mensen begrijpen het verkeerd, is toch overduidelijk wat AMD bedoelde.
Niet de geadverteerde boost halen, nee, fout ligt bij de software (leest niet goed uit), fout ligt bij moederbord fabrikanten die geen juiste BIOS hebben... enz.

Maar haalt een i9 z'n boost niet (in die Apple laptops, gebrekkige koeling / foute instelling firmware), dan ligt het weer aan Intel die aan misleiding doet.
Of het ligt aan de thermalpaste tussen de IHS...die laptop chips niet eens hebben (geeft wel aan dat ze er geen bal vanaf weten).

En zo gaat vrijwel ieder nieuws item betreffende Intel/nVidia en AMD, en telkens door dezelfde personen (viel me nog mee dat een paar van de 'harde kern' nog geen reactie geplaatst hadden).

Zoals ik al zei, ik hou van hardware, techniek, en in comments hoop je interessante informatie te vinden die niet in het artikel meteen terug komt. Maar enige wat je ziet is schreeuwers die koste wat het kost Intel/nVidia moeten afkraken, of full damage control bij AMD omdat 'hun' merk 'onrecht' word aangedaan.
Zelfs onzinnige one-liners als 14nm++++++++++++++++++ krijgen gewoon +2 8)7

Tuurlijk fanboys van andere kant keur ik ook zeker niet goed (die zijn er ook wel), maar niet zo nadrukkelijk aanwezig.

En nVidia/ Intel afkraken is ook big bussiness, clickbait titels/video's op Youtube bijvoorbeeld, om veel clicks te krijgen en dus revenue (reclame inkomsten). Jammer dat het zo moet tegenwoordig.
Ik keek net nog even naar het bericht, reacties die over "misleiding" gaan krijgen nog steeds gewoon een +2. Kennelijk is de moderatie bezem nog niet hard genoeg door dat topic gegaan.

Ik zat me net te bedenken, waar ook hier weer wordt gesproken over intel met z'n verderfelijke ( ;-) ) pentium 4 architectuur die zo slecht presteerde en veel energie verstookte, had de professional te maken met amd athlon xp cpu's die nogal eens uitbrandden; had te maken dat men was vergeten een deugdelijk thermal shutdown systeem te maken. Waar intel cpu's bij een kapotte fan of veel stofopbouw simpelweg langzamer ging lopen totdat het hele systeem uiteindelijk "bevroor" (maar niet kapot ging) brandde de athlon xp's er vrolijk uit (eventueel samen met moederbordjes). Nee, echt veel beter dan die walgelijke prescott ;-)

Het probleem wat je nu ziet is dat er veel snotneuzen rondlopen die van "hear say" en wikipedia vanalles menen te weten maar er zelf niet bij waren. Er was een periode waar intel en amd er bij mij niet in kwam, die Cyrix MediaGX liep prachtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Ik heb er zelf een -1 aan gegeven, ik vind die hele discussie namelijk ongewenst. Daarom heb ik net een hele rits reacties daar op -1 gezet. Hoe dan ook staat de genoemde reactie nu niet meer op +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De volgende reacties mogen nog wel even naar 0:

batjes in 'nieuws: Een parachute klapt niet uit tijdens 'pad abort'-test van ...
-8- in 'nieuws: Een parachute klapt niet uit tijdens 'pad abort'-test van Sta...
myskylinedrive in 'nieuws: Een parachute klapt niet uit tijdens 'pad abort'-t...
TheVivaldi in 'nieuws: Een parachute klapt niet uit tijdens 'pad abort'-test ...
Pucky kip in 'nieuws: Een parachute klapt niet uit tijdens 'pad abort'-test v...
Verwijderd in 'nieuws: Een parachute klapt niet uit tijdens 'pad abort'-test van ...
Flagg in 'nieuws: Een parachute klapt niet uit tijdens 'pad abort'-test van S...
Znorkus in 'nieuws: Een parachute klapt niet uit tijdens 'pad abort'-test van...
Illegal_Alien in 'nieuws: Een parachute klapt niet uit tijdens 'pad abort'-te...
dehardstyler in 'nieuws: Een parachute klapt niet uit tijdens 'pad abort'-tes...
dehardstyler in 'nieuws: Een parachute klapt niet uit tijdens 'pad abort'-tes...
GenomDalar1983 in 'nieuws: Een parachute klapt niet uit tijdens 'pad abort'-t...
MrMonkE in 'nieuws: Een parachute klapt niet uit tijdens 'pad abort'-test van...
gekkeh3nk in 'nieuws: Een parachute klapt niet uit tijdens 'pad abort'-test v...
Bosmonster in 'nieuws: Een parachute klapt niet uit tijdens 'pad abort'-test ...
3dmaster in 'nieuws: Een parachute klapt niet uit tijdens 'pad abort'-test va...
BramVroy in 'nieuws: Een parachute klapt niet uit tijdens 'pad abort'-test va...
Verwijderd in 'nieuws: Een parachute klapt niet uit tijdens 'pad abort'-test van ...
Alexji in 'nieuws: Een parachute klapt niet uit tijdens 'pad abort'-test van ...
Clavius in 'nieuws: Een parachute klapt niet uit tijdens 'pad abort'-test van...
computerjunky in 'nieuws: Een parachute klapt niet uit tijdens 'pad abort'-te...
myskylinedrive in 'nieuws: Een parachute klapt niet uit tijdens 'pad abort'-t...
Clavius in 'nieuws: Een parachute klapt niet uit tijdens 'pad abort'-test van...

Bij alle reacties mogen imho de +2 en +3 meningmodders worden nagekekeken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
wildhagen schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 06:39:
De volgende reacties mogen nog wel even naar 0:
Wat een enorme ongewenste verschraling van de reacties onder dat nieuwsitem. Vrijwel geen enkele reactie is het lezen nog waard en wat een totale nondiscussie. Dit is wat mij betreft een voorbeeld waarvoor het reactiesysteem niet is bedoeld.

Ik heb een groot aantal waarschuwingen gestuurd. Dit had wat mij betreft echt anders gemoeten.

[ Voor 10% gewijzigd door Bor op 05-11-2019 08:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mee eens. Het leek godallemachtig wel een kleuterklasje gisteren qua niveau. Triest dat mensen zich zo extreem kinderachtig menen te moeten misdragen onder een nieuwsbericht.

Als je dan wil zeuren over niks, doe dat dan op zijn minst in GR ofzo, vervuil er het nieuwsbericht niet mee.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-09 21:36

JW1

-

[ Voor 107% gewijzigd door JW1 op 06-11-2019 23:05 . Reden: wtf ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
wildhagen schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 08:45:
Mee eens. Het leek godallemachtig wel een kleuterklasje gisteren qua niveau. Triest dat mensen zich zo extreem kinderachtig menen te moeten misdragen onder een nieuwsbericht.

Als je dan wil zeuren over niks, doe dat dan op zijn minst in GR ofzo, vervuil er het nieuwsbericht niet mee.
Hoewel we hier offtopic gaan vind ik dat er aan beide kanten wel wat op te merken is. Deze discussie had inderdaad naar GR getrokken moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

sypie in 'nieuws: Edward Snowden: AVG is papieren tijger met weinig impact'

13x +3 lijkt me wat overdreven. Meer dan een krappe +1 is het niet.

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1 ... 90 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2