Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 89 ... 108 Laatste
Acties:
  • 219.336 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyImAllan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-07 09:36
HeyImAllan in 'nieuws: Pretpark dreigt met aangifte tegen ontdekker van datale...

Ik probeer inhoudelijk te reageren maar krijg nu heel veel -1. Ik snap dat iemand een andere mening heeft of dat ik er wellicht naast kan zitten maar dit klopt gewoon niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:24

kodak

FP ProMod
Joppiesaus2 in 'nieuws: Pretpark dreigt met aangifte tegen ontdekker van data... met een ruime +3 voor een post met een herhaling van informatie uit het artikel en een gewone mening lijkt me nogal overtrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-09 07:33
HenkEisDS in 'nieuws: 'Overheid dreigde naar de rechter te gaan wegens mi...

Blijkbaar wat incapabele sysadmins boosgemaakt. 4x irrelevant/offtopic drukt de score onterecht omlaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Nee, schoolmeesters als dit zijn -1.

Evianon in 'nieuws: Britse Archer 2-supercomputer krijgt 11.696 AMD Epyc-cpu's' lijkt mij geen +3

[ Voor 24% gewijzigd door Bor op 16-10-2019 08:56 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

mongkut in 'nieuws: Flitsmeister introduceert One-apparaat voor meldingen en ...

IMHO is dat niet de +3 die het krijgt, maar een -1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 25-09 18:55
De omschrijving van een +3 is letterlijk dat het een 'essentiële toevoeging' is. Heel het artikel zegt niks over dat de PC-versie ook 4k doet, dus ik vind het eigenlijk best wel objectief een +3.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hahn schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 00:42:
De omschrijving van een +3 is letterlijk dat het een 'essentiële toevoeging' is. Heel het artikel zegt niks over dat de PC-versie ook 4k doet, dus ik vind het eigenlijk best wel objectief een +3.
Tja, bekijk het als console nieuws. Doet een PC variant dan toe? In mijn ogen niet en is het dus ook geen essentiële toevoeging; het is geen info die de redactie gemist heeft. Alsof je auto's met busjes gaat vergelijken.

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 17-10-2019 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 25-09 18:55
CH4OS schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 00:43:
[...]
Tja, bekijk het als console nieuws. Doet een PC variant dan toe? In mijn ogen niet en is het dus ook geen essentiële toevoeging; het is geen info die de redactie gemist heeft.
Mensen bekijken het niet als console-nieuws, ze bekijken het als nieuws over een game die ook voor de pc uitkomt.

Aan de tientallen +3's die die reactie krijgt, is het blijkbaar wel iets wat mensen missen, ook al zie jij dat anders.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hahn schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 00:45:
Mensen bekijken het niet als console-nieuws, ze bekijken het als nieuws over een game die ook voor de pc uitkomt.
Tja, zo kan je met veel meer dingen natuurlijk verwante zaken (gaan zeggen dat de bus variant ook licht metalen velgen gemonteerd kan krijgen bijvoorbeeld) erbij gaan halen in een reactie en is het (volgens jouw redenatie) altijd +3.

Let's agree to disagree denk ik dan maar.
Aan de tientallen +3's die die reactie krijgt, is het blijkbaar wel iets wat mensen missen, ook al zie jij dat anders.
Wat niet gelijk betekend dat die moderatie daarmee direct ook goed is? Als dat zo was, had dit topic ook overbodig geweest, imo.

De essentie van het bericht is toch dat de PS4-versie geen 4K resolutie kan? In dat licht is het dus niet essentieel dat de PC-versie ook 4K ondersteund.

Overigens werkt dat (technisch gezien) op de PC ook iets anders dan op de console, daar komt het vanuit de combinatie van DirectX en de monitor die aangesloten is op de PC. Waar dat op de console hardware (je hebt een aparte variant nodig van de fysieke console), de grafische API en de TV die aangesloten is op de console.

[ Voor 84% gewijzigd door CH4OS op 17-10-2019 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:58

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dit is absoluut geen -1. Jorgen in 'reviews: Smartphone Best Buy Guide - Oktober 2019'

En deze mini-reactie voegt dan weliswaar niks toe, maar ik beledig net zo min iemand: Jorgen in 'reviews: Smartphone Best Buy Guide - Oktober 2019'

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Jorgen schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 09:41:
En deze mini-reactie voegt dan weliswaar niks toe, maar ik beledig net zo min iemand: Jorgen in 'reviews: Smartphone Best Buy Guide - Oktober 2019'
Die voegt inderdaad helemaal niets toe behalve vervuiling van de reacties. Een -1 lijkt mij te verdedigen evenals een 0. Hoger is het zeker niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 17-10-2019 10:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-08 23:46

Redneckerz

A place to be.

Hahn schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 00:42:
[...]

''Ik vind'' is bij voorbaat al niet objectief. :+

Een essentiële toevoeging dient wel wat meer vlees in de kuip te hebben voor een +3.

Dat gezegd hebbende is dit typisch een verhaal van alles bevestigd willen zien hebben. Nochtans iedere moderne game heeft op PC 4K support out of the box, dat is echt wel veranderd tov de jaren 90. TOW is ook een redelijk bekende titel, het zou dus nergens op slaan als Obsidian zonder reden geen 4K support out of the box zou leveren (UE4 ondersteunt dit gewoon).

Dit zou domweg een bevestiging zijn van common sense. Je mag er toch vanuit gaan dat men bij een PC versie zelf wel kan bedenken dat deze wel 4K is. Helaas zeggen flink wat gebruikers dat die bevestiging wel nodig is, wat te kennen geeft. :N
Hahn schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 00:45:
[...]

Mensen geven 21x +3 omdat het mismodders zijn die redeneren volgens het ''mee eens'' principe. Daarvoor is een +3 niet bedoeld.

Nu is de reactie op +1 gefixeerd, wat ook zeker een logische waarde is. :)

[ Voor 0% gewijzigd door Redneckerz op 17-10-2019 13:28 . Reden: Foutje in het formateren. ]

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Bor schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 10:20:
[...]

Die voegt inderdaad helemaal niets toe behalve vervuiling van de reacties. Een -1 lijkt mij te verdedigen evenals een 0. Hoger is het zeker niet.
Eens met wat je zegt, muv de -1. De omschrijving van -1 past totaal niet bij de post. Toch echt een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Jorgen schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 13:37:
[...]

Eens met wat je zegt, muv de -1. De omschrijving van -1 past totaal niet bij de post. Toch echt een 0.
Past dit niet onder "zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:13

Creesch

bla bla!

verkeerde topic

[ Voor 96% gewijzigd door Creesch op 17-10-2019 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Bor schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 13:56:
[...]

Past dit niet onder "zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen"?
Uit de FAQ (citaat, enkel de +1, 0 en -1 aan de subkopjes toegevoegd, ipv het plaatje)
+1 On-topic On-topic

Het niveau +1 is bedoeld voor alle overgebleven reacties die een relevante on-topic bijdrage leveren aan de discussie en niet voldoen aan de strengere criteria voor een +2 of +3. +1-reacties bevatten kennis die bij het grote publiek aanwezig is. Ook interessante vragen en geslaagde grappen kunnen op dit niveau ingedeeld worden. Bij een +1-reactie verwachten we enige onderbouwing van een mening. Ook vragen moeten goed geformuleerd zijn en de schrijver moet bijvoorbeeld zelf al mogelijke oplossingen of oorzaken aanreiken om een +1-waardering te ontvangen.

0 Off-topic / irrelevant Off-topic / irrelevant

Het 0-niveau is de score waar reacties op binnenkomen nadat zij zijn geplaatst. De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die geen relevante bijdrage leveren aan de discussie, maar ook geen kwaad in de zin hebben. Reacties met eenvoudige vragen, vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerkingen, open deuren, opmerkingen die reeds vele malen in een thread zijn gemaakt, onschuldige off-topic posts en reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.

-1 Ongewenst Ongewenst

Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat ze niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.

Reacties zonder enige toegevoegde waarde, bijvoorbeeld een kreet van een paar woorden waar niemand op zit te wachten, kunnen tevens een -1 waard zijn afhankelijk van de context waarin zij geplaatst zijn. In reacties op .plans (aankondigingen en mededelingen van de Tweakers-crew) mag soepeler gemodereerd worden dan in nieuwsartikelen en reviews. In artikelen met een zakelijke inhoud, gericht op een professionele doelgroep, of artikelen waarin reeds zeer veel reacties zijn geplaatst, mogen strengere richtlijnen gehanteerd worden.

Het is niet de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die in strijd is met jouw persoonlijke mening, worden bestraft met een -1, enkel vanwege het meningsverschil. Een kritische noot is niet automatisch een troll of flamebait. De kwaliteit van de argumentatie is bepalend voor de waardering van een reactie.
Ook de samenvatting in het beoordeelvenster is duidelijk:
(Tekst viel niet te selecteren, dus overgeschreven.)
-1 → De reactie is een flamebait, troll of belediging van een andere gebruiker.
0 → De reactie is irrelevant en voegt niets toe aan de discussie of het artikel.
+1 → Deze reactie heeft enige relevantie.
Als ik dan mijn grappig bedoelde repliek - op een eveneens grappig bedoelde reactie op mijn aanvankelijke post - moet beoordelen, dan heeft hij inderdaad weinig tot geen toegevoegde waarde, máár ben ik persoonlijk van mening dat, na alle bovenstaande zaken gelezen te hebben, een nul-beoordeling het beste van toepassing is. De context van -1 doelt op behoorlijke overlast. Lijkt me dat mijn grapje dan even onschuldig is als dat van de persoon waarop ik reageer. Enkel hij doet het met meer woorden, waardoor het ontopic is/lijkt en ik reageer met 1 woord. Ik vind -1 daarom te zwaar.

Waarom ik hier waarde aan hecht? Ik doe mijn uiterste best om een nuttige toevoeging aan Tweakers / GoT als geheel te zijn (denk dat mijn karma daarvan wel getuigt). Een onschuldig grapje hoort te kunnen volgens de 0- en +1-omschrijvingen. Ik krijg bijna nooit een -1-beoordeling en dat houd ik graag zo ;)

Edit: Ik heb omwille van het schrijven van een nuttiger reactie, mijn post op de FP daarom aangepast door deze aan te vullen met een serieuzere vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wimbou in 'nieuws: Belgisch team wint World Solar Challenge na brand zonneaut...

Kan er eens naar die 13 (!) +3's en de +2's gekeken worden? Dit is GR-materiaal, dus op zijn allerbest een 0, en met het negatieve toontje is een -1 ook wel te verdedigen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Zoals ik al aangaf zijn zowel een -1 als een 0 verdedigbaar en daarmee geen mismoderatie. Ik ga hier niet ingrijpen.

Inmiddels heb je de reactie aangepast zie ik. Dat heeft doorgaans geen invloed op al uitgedeelde moderaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Bor schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 14:48:
Zoals ik al aangaf zijn zowel een -1 als een 0 verdedigbaar en daarmee geen mismoderatie. Ik ga hier niet ingrijpen.

Inmiddels heb je de reactie aangepast zie ik. Dat heeft doorgaans geen invloed op al uitgedeelde moderaties.
Jammer, maar ok. Ik snap jouw standpunt ook. Let's agree en zo ;)
Dank voor je uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scriptkid
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-09 14:41
Scriptkid in 'nieuws: Rockstar publiceert trailer van pc-versie Red Dead Rede...

Waarom worden reactie als dit met 4x -1 en 4x 0 gemod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Die 0 moderaties komen waarschijnlijk omdat de reactie veel typo's bevat wat nogal invloed heeft op de leesbaarheid.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:17
Verwijderd in 'nieuws: Belgisch rijksregister ruilt mainframe in voor Linux' 73 onterechte -1 moderaties
GeoBeo in 'nieuws: Belgisch rijksregister ruilt mainframe in voor Linux' 32 onterechte +3 moderaties

[ Voor 37% gewijzigd door sdk1985 op 18-10-2019 13:30 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Staartvin in 'nieuws: Stella Era uit Eindhoven komt met hoogste score over de...

Maakt zeggen dat je onderdeel bent van het team opeens de reactie +3? Zolang wij het niet kunnen verifieren vind ik niet dat zoiets beloond moet worden. Meer dan +2 zie ik echt niet in de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Ivysaur in 'nieuws: Nintendo Switch-modders kunnen The Witcher 3 op 60fps dra...

Mijn berichtje met wel een 'resetje'. Bedoelde 30 fps en niet 60fps. Daardoor de hele boodschap anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

lilmonkey in 'geek: Eerste ruimtewandeling met enkel vrouwen vindt plaats'

Is geen +2, laat staan 12x (!) +3... eerder een 0 of max een krappe +1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Vind deze -1 wat krampachtig. Hij geeft alleen een (beladen) voorbeeld dat er grenzen aan vrijheden zijn. SirBlade in 'nieuws: Twitch-gebruikers Hearthstone-kanaal krijgen ban als zij...

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
WhatsappHack schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 13:05:
Vind deze -1 wat krampachtig. Hij geeft alleen een (beladen) voorbeeld dat er grenzen aan vrijheden zijn. SirBlade in 'nieuws: Twitch-gebruikers Hearthstone-kanaal krijgen ban als zij...
Ik snap wat je bedoelt. Meer dan een 0 vind ik het echter ook niet, want niet echt ontopic en veel te kort door de bocht cq. kortzichtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Kortzichtige generalisatie is wat mij betreft geen +1 of +2: KoffieAnanas in 'reviews: Elektrische motoren - Is zo'n zacht zoemend snelhei...

Deze op de man heeft ook nog een zetje nodig: Verwijderd in 'reviews: Elektrische motoren - Is zo'n zacht zoemend snelhei...

[ Voor 32% gewijzigd door Bor op 19-10-2019 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Met 92x +2 en 21x +3 gaat die laatste nooit meer van de +2 af komen, hoewel het max een 0 is, of evt een -1 ja.

Wokschotel in 'geek: Eerste ruimtewandeling met enkel vrouwen vindt plaats'

Nogal seksistische opmerking, imho gewoon een -1. En dat krijgt dan 31 (!!!) +3's??? :?

[ Voor 58% gewijzigd door wildhagen op 19-10-2019 16:00 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:46

botoo

💀 too old to die young

wildhagen schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 15:48:

Wokschotel in 'geek: Eerste ruimtewandeling met enkel vrouwen vindt plaats'

Nogal seksistische opmerking, imho gewoon een -1. En dat krijgt dan 31 (!!!) +3's??? :?
Je mag (niet ‘moet’) het natuurlijk ook als grap zien en een +1 toekennen, hoger is wel wat fout ja.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Seksisme is niet grappig. Een +1 is veel te hoog, zelfs een 0 is al te hoog voro dit soort flauwekul.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
wildhagen schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 16:15:
Seksisme is niet grappig. Een +1 is veel te hoog, zelfs een 0 is al te hoog voro dit soort flauwekul.
Ik zie een behoorlijke hoeveelheid +3 waar ik even naar ga kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:46

botoo

💀 too old to die young

@wildhagen Jij trekt het door naar sexisme en jij vindt dat niet grappig, ik ben niet overgevoelig voor sexisme en/of sarcasme en zie de flauwe humor er wel van in. Wmb valt het onder grappen en is een +1 niet veel te hoog.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:43
Zou een powermod mij willen vertellen wat ik precies gedaan heb dat in strijd is met de wet of de policies van Tweakers.net, of dat anderszins deze volgens de moderatie faq uitzonderlijke maatregel nodig maakte?
Finraziel in 'reviews: Elektrische motoren - Is zo'n zacht zoemend snelheidsm...

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Finraziel schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 16:54:
Zou een powermod mij willen vertellen wat ik precies gedaan heb dat in strijd is met de wet of de policies van Tweakers.net, of dat anderszins deze volgens de moderatie faq uitzonderlijke maatregel nodig maakte?
Finraziel in 'reviews: Elektrische motoren - Is zo'n zacht zoemend snelheidsm...
Je hebt hierover e-mail gehad als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ford Prefect
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-01 12:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Zonder objectieve onderbouwing in de vorm van een link naar meer informatie is dit geen +3: Stalensnuitje in 'reviews: Elektrische motoren - Is zo'n zacht zoemend snelhe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 16:15:
Je eigen seksistische reacties in dat topic al gezien? En de ononderbouwde betichting jegens de NASA?

Maar wederom toont dit aan dat de moderatie aan een grondige herziening toe is. Dit systeem werkt niet. Simpelweg een +1 of -1 om de populariteit aan te geven lijkt mij een beter alternatief en weerspiegeling van de werkelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 22:10:
[...]

Je eigen seksistische reacties in dat topic al gezien? En de ononderbouwde betichting jegens de NASA?
Ehm, nee?

Ik heb in dat hele topic niet eens een reactie geplaatst, dus welke bedoel je precies?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 22:10:
[...]

Maar wederom toont dit aan dat de moderatie aan een grondige herziening toe is. Dit systeem werkt niet. Simpelweg een +1 of -1 om de populariteit aan te geven lijkt mij een beter alternatief en weerspiegeling van de werkelijkheid.
Dat is exact tegen het idee van modereren zoals wij dat zien in en daarmee verergert het probleem dat je schetst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 05:01:
[...]

Ehm, nee?

Ik heb in dat hele topic niet eens een reactie geplaatst, dus welke bedoel je precies?
Sorry, dan was het een andere mod en haal ik personen door elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 08:18:
[...]

Dat is exact tegen het idee van modereren zoals wij dat zien in en daarmee verergert het probleem dat je schetst.
Het modereer idee zoals jullie dat zien werkt aantoonbaar al jaren niet. Hoeveel manuren ga je er nog inpompen? En als gewoon duidelijk is dat het niet meer of minder dan een populariteits status van betreffende reactie is is er ook geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:17

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Die staat inmiddels netto gezien weer op +2. De -1's kloppen inderdaad niet. Daar was meer aan de hand dus is er actie ondernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

FreshMaker in 'nieuws: Kik Messenger gaat verder met nieuwe eigenaar'
Krijgt massaal +2 en +3. Hoop mee eens moderaties zo te zien. Ik dacht meer aan een 0, hooguit +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:13
Lothiriel in 'nieuws: De Lijn wil in 2021 starten met zelfrijdende bussen in ...

Krijgt veel +2 omdat mensen het er vast mee eens zijn, maar lijkt me gewoon een 0.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Geen -1 of 0 maar gewoon ontopic: wica in 'nieuws: Google wil in Duitsland Street View weer net als in andere l...

GeoBeo in 'nieuws: Google wil in Duitsland Street View weer net als in andere... is geen +2

Je eigen quote niet begrijpen en verkeerd uitleggen met gevaarlijke consequenties is geen +1: MuddyMagical in 'nieuws: Hackers hadden toegang tot Finse server van NordVPN'

Feitelijk kan deze conclusie niet getrokken worden; 0 lijkt mij beter
Zen1581 in 'nieuws: Hackers hadden toegang tot Finse server van NordVPN'

Vraag om bron op een flamerige manier is geen +2: Rex in 'nieuws: Hackers hadden toegang tot Finse server van NordVPN'

Er wordt slecht gemod bij dat topic.

Inhoudelijk staat hier niets wat meer dan +1 zou moeten zijn: Rex in 'nieuws: Hackers hadden toegang tot Finse server van NordVPN'

Geen +3: Jorgen in 'reviews: De toekomst van het wachtwoord - Er moet iets veranderen ...

[ Voor 86% gewijzigd door Bor op 21-10-2019 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-08 11:57

DeComponeur

♫ KLNKRWG

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Geen +3 / +2: majic in 'nieuws: Google wil in Duitsland Street View weer net als in andere ...
Ik weet niet wat er voor de edit stond maar de netto score is weer +1 op dit moment.

[ Voor 38% gewijzigd door Bor op 22-10-2019 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arumes
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Sequitas in "Arduino werkt aan pro-versie van ide-programmeersoftware" krijgt wel heel veel +2's en zelfs een paar +3's, terwijl hij het artikel gewoon niet goed gelezen heeft. Arduino heeft helemaal geen nieuwe IDE ontwikkeld, maar Eclipse Theia gebruikt zoals ook gewoon in het artikel staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-08 11:57

DeComponeur

♫ KLNKRWG

Ik weet niet wat er voor de edit stond maar de netto score is weer +1 op dit moment.
Dank voor het checken, het lijkt er op dat iemand met een boost 6x-1 aan mij heeft 'gegund'...

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-09 19:35
mission in 'nieuws: SK Hynix ontwikkelt ddr4-geheugen van 16Gbit op een '1Znm...

Hoewel ik mij (inderdaad) vergist had, hoezo is het stellen van een vraag meteen een -1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:42

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Een onjuiste opmerking is inderdaad in principe niet ongewenst maar irrelevant.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
Dirk schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 12:43:
Een onjuiste opmerking is inderdaad in principe niet ongewenst maar irrelevant.
Bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
mission schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 12:40:
mission in 'nieuws: SK Hynix ontwikkelt ddr4-geheugen van 16Gbit op een '1Znm...

Hoewel ik mij (inderdaad) vergist had, hoezo is het stellen van een vraag meteen een -1?
Let op dat veel mensen een punt aftrek geven voor de moderatieklacht die je nu in jouw post hebt geedit waarmee je alweer snel op -1 uitkomt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mission
Bor schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 13:34:
[...]

Let op dat veel mensen een punt aftrek geven voor de moderatieklacht die je nu in jouw post hebt geedit waarmee je alweer snel op -1 uitkomt.
Die had ik geplaatst voordat aan dit topic dacht. Het voegt natuurlijk niks toe en ik heb het dan ook verwijderd.

Bedankt dat je mij hierop attent maakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:54
S0epkip in 'reviews: Bouw je eigen mobiele fileserver - Opslag voor onderweg'

Dit staat letterlijk in de tekst, waarom dan een +2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 10:42

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
qless in 'nieuws: Netflix investeert 2 miljard dollar extra in onder andere e... is geen +3 waard, de reactie eronder is daarnaast geen +2 waard.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'nieuws: Disney+ laat abonnees gedownloade films en series behouden ...

Waarom zou dit offtopic zijn? En als dit echt offtopic is, waarom zijn reacties die eigenlijk hetzelfde zeggen als waar ik op reageer dan wel opeens ontopic? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-09 11:38

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Pyrone89 in 'nieuws: ACM onderzoekt invloed grote techbedrijven op betalingsv...
Meningmodbingo. +3 is echt zwaar overdreven. Hooguit +1.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

CH4OS schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 10:40:
CH4OS in 'nieuws: Disney+ laat abonnees gedownloade films en series behouden ...

Waarom zou dit offtopic zijn? En als dit echt offtopic is, waarom zijn reacties die eigenlijk hetzelfde zeggen als waar ik op reageer dan wel opeens ontopic? :?
Waarschijnlijk omdat het voor een chromcast incorrect is dat een smartphone de content zelf naar de Chromecast streamt.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zeehond schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 11:55:
Waarschijnlijk omdat het voor een chromcast incorrect is dat een smartphone de content zelf naar de Chromecast streamt.
Ik zie niet waarom dat niet zou kunnen, in de Play Store bijvoorbeeld staan daar genoeg apps voor die dat wel mogelijk maken. Dus het kan wel degelijk, waarom zou Disney+ dat dan niet gaan gebruiken?
Dus dat een mobiel apparaat niet kan casten naar een Chromecast is gewoon niet waar.

[ Voor 37% gewijzigd door CH4OS op 23-10-2019 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

CH4OS schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 11:59:
[...]
Ik zie niet waarom dat niet zou kunnen, in de Play Store bijvoorbeeld staan daar genoeg apps voor die dat wel mogelijk maken. Dus het kan wel degelijk, waarom zou Disney+ dat dan niet gaan gebruiken?
Dus dat een mobiel apparaat niet kan casten naar een Chromecast is gewoon niet waar.
Ah ik zie het hier ja lenwar in 'nieuws: Disney+ laat abonnees gedownloade films en series behouden....

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Er was daar iemand die wat lustig met -1 strooide, en dat deed hij niet alleen daar. Deze heer is aangeschreven.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Laatst online: 08:24

kodak

FP ProMod
LOTG in 'nieuws: Bethesda kondigt 15 euro per maand kostend abonnement aan vo... heeft opvallend vaak +2 maar lijkt me niet echt informatief, eerder een populaire mening.

miknic in 'nieuws: Bethesda kondigt 15 euro per maand kostend abonnement aan ... heeft opvallend vaak +2 maar gaat is off topic zonder enige opgegeven relatie met het artikel.

[ Voor 33% gewijzigd door kodak op 23-10-2019 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

lbuijk in 'downloads: Google Chrome 78.0.3904.70'

Ik mis denk ik hier de context, voor mijn gevoel komt deze reactie nu out of the blue, maar ik kan er daardoor geen +2 in zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:54
Taro in 'downloads: Google Chrome 78.0.3904.70'
Een paar +3 en +2 voor een paar vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
CH4OS schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 10:42:
lbuijk in 'downloads: Google Chrome 78.0.3904.70'

Ik mis denk ik hier de context, voor mijn gevoel komt deze reactie nu out of the blue, maar ik kan er daardoor geen +2 in zien.
Ik ook niet, maar ik snap het dan ook gewoon niet helemaal. Als het wel iets bijdraagt (dat mag iemand met kennis van zaken aangeven), mag het wmb op +2, maar anders snap ik een lagere score ook. Ik modereer deze maar gewoon niet.
Lijkt me inderdaad wat teveel van het goede. Ik heb een 0 gegeven want het voegt niets toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

FrankoNL in 'nieuws: Sony stelt The Last of Us Part II uit tot eind mei 2020'

Veel users hebben +3 gegeven maar ik vraag me af of dit hoger is dan +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Verwijderd in 'nieuws: Fujifilm X-Pro3-camera met 'verborgen' lcd en hybride zoeker ...

Lijkt mij niet meer dan een 0. De info aldaar is nogal dubbelop en voegt niet iets toe aan de info van de link die een reactie hoger staat. Verder is het ook een onzinnige discussie.

Het is ook weer goed te merken aan de beoordelingen dat het artikel om iets "controversieels" gaat, er zitten echt overduidelijk onterechte mods.

[ Voor 12% gewijzigd door ppl op 24-10-2019 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02:02

Zorian

What the fox?

Krijg sterk het vermoeden dat de Linux fanboys onnodig aan het minnen zijn vanuit een meningsperspectief hier.
Zorian in 'poll: Welke Linux-distro gebruik jij?'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
the_stickie in 'downloads: TeamViewer 14.7.1965' zonder bron, score met alleen een vermoeden is dit geen +3 maar +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn opmerking over quantum entanglement werd op 0 gezet (geel ipv grijs). Wellicht werd gedacht dat de opmerking irrelevant was:
Palo Alto in 'nieuws: Google verricht quantumberekening waar klassieke comput...

Op die comment werd gereageerd door @Croga. Daarop heb ik weer met een link naar een recent Nature paper duidelijk gemaakt dat mijn opmerking wel degelijk een grondslag heeft. Twee andere comments maakten ook duidelijk dat entanglement een relevantie heeft.

Ik neem aan dat iemand anders dan @Croga mijn comment op 0 heeft gezet, want je eigen reacties modereren kan niet volgens mij. Helaas wordt die 0 niet meer gecorrigeerd naar de oorspronkelijke +1. Kan dat alsnog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Een bron uit 2012 welke zijn originele punt ook nog eens niet staaft is niet meer relevant en mag wat mij betreft naar 0: Harm_H in 'poll: Welke Linux-distro gebruik jij?'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik heb dez11de in 'geek: BBC News start Tor-mirror op het darknet om internetcensuur... (-1) met een +1 geboost. Het zette mij aan het denken, want:
@dez11de doelt waarschijnlijk op de hypocrisie van de BBC om het overtreden van de wet in andere landen te faciliteren door toegang tot verboden nieuws te verschaffen terwijl de Britten het niet op prijs zouden stellen als die andere landen op een zelfde wijze het overtreden van Britse wetten zouden faciliteren door toegang tot verboden middelen te verschaffen.
Ik zet mijn redenatie hier even neer omdat het +1 boosten van een -1 reactie soms niet op prijs wordt gesteld.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Geen +3 maar +1 of 0: renzo4000 in 'downloads: Snagit 2020.0'

Te offtopic voor de 0 wat mij betreft: Yzord in 'nieuws: Onderzoekers vinden 17 apps met klikfraudemalware in App St...

[ Voor 52% gewijzigd door Bor op 26-10-2019 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Iemand die begrijpt wat hier staat en er een +1 van maken kan?

famgourley in 'nieuws: Ubisoft klaagt Nederlandse Rainbow Six Siege-cheatmake...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

silent785 in 'nieuws: Netflix verbergt content die niet beschikbaar is in zel...

Dit is een mening, die door 'mee eens' stemmers op +2 staat.

Edit: shit, moet echt beter lezen of ik de laatste poster ben. Mea culpa.

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 27-10-2019 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-09 11:36

player-x

Disruptive by design

Weer een gevalletje van mening moderatie, er zijn blijkbaar net zulke fanatieke Steam fanboys als die van Apple.

player-x in 'nieuws: EA lijkt te werken aan terugkomst naar Steam'

Heb mijn post gelinkt maar het hele draadje zit vol mis moderaties.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerfox
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-06 00:53

Zerfox

^this guy

sHELL in 'nieuws: Webdienst Australische grenspolitie is onbruikbaar na updat...

+1 maar zeker geen +3 zoals deze nu massaal gestemd is
Pagina: 1 ... 89 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2