Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 88 ... 108 Laatste
Acties:
  • 219.336 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

RobinJ1995 in 'nieuws: 'VS, VK en Australië willen dat Facebook e2e-encryptie...

12x +3 lijkt me zwaar oversdreven, net als de +2's. Dit is gewoon een nette +1.

lepel in 'nieuws: 'VS, VK en Australië willen dat Facebook e2e-encryptie ni...

Ook dit lijkt em geen +2, maar gewoon een +1.

andreetje in 'nieuws: 'VS, VK en Australië willen dat Facebook e2e-encryptie ...

Zonder onderbouwing en bewijs lijken dit soort beschuldigingen me geen =2 of zelfs +3 (!!!) waard, maar op zijn best een 0.

0xygen500 in 'nieuws: 'VS, VK en Australië willen dat Facebook e2e-encryptie ...

Imho geen +1.

[ Voor 34% gewijzigd door wildhagen op 04-10-2019 06:53 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:49

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Verwijderd in 'nieuws: Apple brengt GM uit van macOS Catalina'

Max een +1 geen +3 waar die nu op staat... en die 20x +3 mogen van mij wel een onderzoekje krijgen..

Verwijderd in 'nieuws: 'VS, VK en Australië willen dat Facebook e2e-encryp...
Niks anders dan gezeur, 0 of -1 is het beste voor deze

janbaarda in 'nieuws: 'VS, VK en Australië willen dat Facebook e2e-encryptie ...
-1 is te zwaar voor deze reactie, 0 is beter

@Bor die 2e heb ik van zijn +3 afgekregen
@wildhagen diverse reacties een schop omlaag gegeven...

[ Voor 67% gewijzigd door SRich op 04-10-2019 08:49 ]

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Veel te veel op de man wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Je eerste alinea is prima in orde; dat was eigenlijk een +1 geweest. Maar neem de tweede erbij en de redenatie wordt wel erg warrig hoor. Een -1 is wellicht wat te stevig maar meer dan een 0 is het op deze manier ook niet. Dankzij de tweede alinea is je reactie in één keer een nogal anti-overheid reactie geworden, zonder duidelijk verhaal noch argumentatie.

De -1 zou ik daarnaast niet zonder meer als meningmoderatie bestempelen. Er zitten genoeg mensen op Tweakers die sceptisch zijn richting overheid; je bent daar zeker niet de enige in, het is zeker geen impopulaire mening die nu weggemodereerd wordt. Ik denk dat de -1 vooral ontstond door je redenatie.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Cloud schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:01:
[...]

Je eerste alinea is prima in orde; dat was eigenlijk een +1 geweest. Maar neem de tweede erbij en de redenatie wordt wel erg warrig hoor. Een -1 is wellicht wat te stevig maar meer dan een 0 is het op deze manier ook niet. Dankzij de tweede alinea is je reactie in één keer een nogal anti-overheid reactie geworden, zonder duidelijk verhaal noch argumentatie.

De -1 zou ik daarnaast niet zonder meer als meningmoderatie bestempelen. Er zitten genoeg mensen op Tweakers die sceptisch zijn richting overheid; je bent daar zeker niet de enige in, het is zeker geen impopulaire mening die nu weggemodereerd wordt. Ik denk dat de -1 vooral ontstond door je redenatie.
Klopt het is niet een mening die door veel mensen wordt gewaardeerd blijkbaar maar het was wat later op de avond. Ik had ook eronder vermeld waar ik de vergelijking mee maakte (dit geval China).

Gaat het mij meer beetje om dat we op Tweakers tegenwoordig amper meer een discussie aangaan maar gelijk iets op - 1 gooien als het niet in ons straatje past. Bedoel, ik maak hier niet gebruik van scheldwoorden, benadeeld niemand, ik verwoord alleen dat we tegenwoordig bepaalde kant op geduwd worden en dat bepaalde mensen daar goed geld aan verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Nou ja de discussie werd wel aangegaan toch? :) Maar de stijl van een reactie beïnvloed toch soms ook wel wat de score en dat is denk ik wat hier tegen je werkte. Samen met het feit dat je nogal wat aan de kaak stelde zonder daar iets tegenover te stellen (bewijs/argumenten).

Kritisch zijn houden we allemaal van hier maar wel op basis van feiten :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
Wat mij betreft hoor je op een -1, ik vind je 1e alinea perfect, had je het daarbij gelaten had ik getwijfeld tussen een +1 of +2 maar je 2e is zo vaag en begrijp niet je reactie in overeenstemming met je eerste reactie waardoor je van mij een terechte -1 heb gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:50
zonder.h in 'geek: Bigben introduceert PlayStation 1-wekker en verlichte PS-k...

Verdient absoluut geen +3. Overduidelijk resultaat van mening-modders.

Hoort wat mij betreft hooguit op een +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:38
Ik vraag me af of pharmacist in 'nieuws: HP werkt aan technieken om huismerkcartridges te blokk... wel +3 is.

het voelt meer als een rant aan dan inhoudelijke toevoeging op het discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
SRich schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 12:18:
[...]

Wat mij betreft hoor je op een -1, ik vind je 1e alinea perfect, had je het daarbij gelaten had ik getwijfeld tussen een +1 of +2 maar je 2e is zo vaag en begrijp niet je reactie in overeenstemming met je eerste reactie waardoor je van mij een terechte -1 heb gehad...
zo vaag dus dan wordt het maar een - 1? Dit is precies waar ik op doel en mijns inziens valt dit ook onder mening modden.

Ik had hier prima verder op in kunnen gaan maar de persoon onder mij reageert al zeer bijzonder en laat verderop al merken tegen Trump te zijn. Het is ondertussen vrij snel te merken welke kant een discussie bij sommige mensen op gaan. Als andere mensen - 1 geven maar niet erop reageren, waarom zou je als tweaker hier nog moeilijke onderwerpen (en daar vallen censuur en climate change echt onder ) gaan bespreken?

En verder, uitspraken zoals "Hoe verwarder kan iemands denken nog zijn?" is niet op de man spelen? Volgens mij staat daar een - 1..

[ Voor 35% gewijzigd door vali op 04-10-2019 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
vali schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:06:
[...]
zo vaag dus dan wordt het maar een - 1? Dit is precies waar ik op doel en mijns inziens valt dit ook onder mening modden.

Ik had hier prima verder op in kunnen gaan maar de persoon onder mij reageert al zeer bijzonder en laat verderop al merken tegen Trump te zijn. Het is ondertussen vrij snel te merken welke kant een discussie bij sommige mensen op gaan. Als andere mensen - 1 geven maar niet erop reageren, waarom zou je als tweaker hier nog moeilijke onderwerpen (en daar vallen censuur en climate change echt onder ) gaan bespreken?

En verder, uitspraken zoals "Hoe verwarder kan iemands denken nog zijn?" is niet op de man spelen? Volgens mij staat daar een - 1..
Als je reactie aanpast met steekhoudende argumenten eventueel met bewijs krijg je zo een hoge score nu is reactie gewoon ongewenst.... ik ben het trouwens helemaal met je zienswijze eens... ik vind alleen de overgang van 1 onderwerp naar iets anders heel byzonder.... en naar mijn ziens eigenlijk trollerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:23
Ik zal wel weer iets gemist hebben maar

Dit is geen -1
sdk1985 in 'nieuws: HP werkt aan technieken om huismerkcartridges te blokkere...

Dit is geen +2 (dat is eerder een -1 ivm de vele stijlfouten)
pharmacist in 'nieuws: HP werkt aan technieken om huismerkcartridges te blokk...

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mic2000
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 20:45
Bij het artikel over het Bredaas ziekenhuis wordt ik wel heel hard -1 gemod... ik dacht denk even mee met oplossingen.. maar om nou direct op -1 te zetten snap ik echt niet.

Mic2000 in 'nieuws: Bredaas ziekenhuis schrapt afspraken en operaties na netw...

Mic2000 in 'nieuws: Bredaas ziekenhuis schrapt afspraken en operaties na netw...

Ik bedoel hier sta ik op zijn minst nog op een nul, al vind ik dit nog steeds relevant:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:52
https://tweakers.net/nieu...ction=13509244#r_13509244

+3 ??? Echt waar? Wat waren de regels ook alweer om op een +3 te komen.

Eigenlijk draagt het weinig bij, misschien wel niets. Een 0 of + 1 had ik gesnapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

robbvdb schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 22:45:
https://tweakers.net/nieu...ction=13509244#r_13509244

+3 ??? Echt waar? Wat waren de regels ook alweer om op een +3 te komen.

Eigenlijk draagt het weinig bij, misschien wel niets. Een 0 of + 1 had ik gesnapt.
Bedankt dat is idd geen +3. Ik heb daar een aantal gebruikers aangeschreven.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Geen -1:
SnowmanXL in 'nieuws: FBI: ransomwarelosgeld betalen is soms goede optie voor...

Zoals in de reactie erop ook wordt bevestigd.

[ Voor 6% gewijzigd door PcDealer op 05-10-2019 15:47 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Waarom is dat geen -1? Je verwacht dat de FBI ransomware gaat uitbuiten?

[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 05-10-2019 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

anandus in 'nieuws: 'Google in gesprek met TikTok-concurrent Firework over mo...
Wat dit op +2 doet weet ik niet.
Sorry @anandus .
Zie het zelf als 0, maar toch maar +1 want goede reactie op troll.

Edit: Er staan er daar wel meer op enkele +2's. Volgens mij lopen er mensen met +2 te strooien op zaterdag en zondag topics, omdat er minder gemod wordt, zodat ze boosts kunnen harvesten.

[ Voor 16% gewijzigd door HMC op 05-10-2019 20:21 ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
HMC schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 20:13:
anandus in 'nieuws: 'Google in gesprek met TikTok-concurrent Firework over mo...
Wat dit op +2 doet weet ik niet.
Sorry @anandus .
Zie het zelf als 0, maar toch maar +1 want goede reactie op troll.

Edit: Er staan er daar wel meer op enkele +2's. Volgens mij lopen er mensen met +2 te strooien op zaterdag en zondag topics, omdat er minder gemod wordt, zodat ze boosts kunnen harvesten.
De parent reactie is echt geen troll hoor. De reactie van Anandus laat zelfs zien dat Google het keer op keer probeert (wat niet altijd lukt) en onderschrijft daarmee indirect dels de stelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

terracide in 'reviews: 5700 (XT)-videokaarten - Welke Navi is de beste?'

Ik zie hier geen +3 in, zou het op +2 houden en dat is dan ook wat ik gegeven heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin1987
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-09 22:14
Beide reacties echt geen +3. Prima en duidelijke meningen die op zich iets toevoegen, maar overduidelijk meningmodden.

MenN in 'nieuws: Alle items in Ghost Recon Breakpoint zijn mede te koop voor ...

IStealYourGun in 'nieuws: Alle items in Ghost Recon Breakpoint zijn mede te k...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cbr
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16:27

Cbr

Moet deze reactie niet door iemand met die rechten op -1 gezet worden?

trabant in 'nieuws: Burgerservicenummer op paspoort en id-kaart wordt vervang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:35
Deze lijkt me geen +3, gezien de poster het hele punt van het artikel lijkt te missen. Het gaat niet om stemcomputers of papieren biljetten.

AtlasDev in 'nieuws: Kiesraad wordt Verkiezingsautoriteit om nieuwe stemsoftw...

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasz
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 15:16
unreal0 in 'geek: Tesla-rijders kunnen wellicht eigen geluidseffecten upload...

Absoluut geen +2
Eerder +0 heeft niets met het artikel te maken

Met 60x +3 denk ik niet dat dit nog recht getrokken wordt

[ Voor 7% gewijzigd door Tasz op 08-10-2019 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
citruspers in 'nieuws: Adobe deactiveert clouddiensten voor Venezolaanse acco... staat gewoon in het nieuwsbericht zelf en is dus echt geen +2 waard.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Kinghassan in 'nieuws: 'XFX komt met RX 5700 XT Thicc III-videokaart met drie...
Linkdump naar video waar iedere tweaker zich in kan vinden.
Alle tweakers al gezien paar dagen geleden.
Derhalve een mee-eens-mod.
+1, geen +3.

Darm in 'nieuws: 'XFX komt met RX 5700 XT Thicc III-videokaart met drie fans''
Pff. Auteur heeft 3 ipv 2 ingetikt. Geen +2. Hoort in GR.
0

Edit:
Durandal in 'nieuws: Blizzard verbant professionele Hearthstone-speler om uit...
+1

Tommy_K in 'nieuws: Blizzard verbant professionele Hearthstone-speler om uits...
Informatief stukje info. Geen +3

[ Voor 57% gewijzigd door HMC op 08-10-2019 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind sowieso veel van de +2 posts hier niet meer dan een simpel zinnetje waarin mensen tegen China zijn, zonder enige toevoeging van informatie of onderbouwing.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2019 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Verwijderd schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 18:15:
[...]

Ik vind sowieso veel van de +2 posts hier niet meer dan simpele haat op China waar een +2 voor is gegeven.
Lezend erdoor zie ik inderdaad veel mismods.
Maar haat op China is inmiddels wel geoorloofd. :+
Maar inderdaad, harde hand, max +1 voor velen.

Edit (@18.18, just so u know. :P ): Ah, De Chinese regering heeft u gevraagd te editten. :+

Edit:
rickboy333 in 'nieuws: Blizzard verbant professionele Hearthstone-speler om u...
Jaja, klopt. :O
+1, niet +3

[ Voor 38% gewijzigd door HMC op 08-10-2019 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HMC schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 18:17:
[...]

Lezend erdoor zie ik inderdaad veel mismods.
Maar haat op China is inmiddels wel geoorloofd. :+
Maar inderdaad, harde hand, max +1 voor velen.
Ik heb even mijn post aangepast ook om wat meer weer te geven waarom ik het geen +2 vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:08
nieuws: Blizzard verbant professionele Hearthstone-speler om uitspreken steun...

Onder dit artikel +3 en +2 posts die imho eigenlijk niet veel meer zijn dan +1, mis veelal de onderbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15:18
ik vind de reactie van Vegetto geen -1,

https://tweakers.net/nieu...ction=13522166#r_13522166

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Mag ik vragen waarom je vindt dat deze reactie een hogere score behoort te krijgen? :)

Want hoewel de reactie in de kern een goed punt probeert aan te stippen, hebben best wat andere reacties dat punt ook al gemaakt. Het is een dubbele reactie in dat opzicht en dat maakt het al een waarschijnlijke 0. Maar daar komt dan de toonzetting van de reactie bij. Termen als kiddies en zeker pipo's, janken geven een storend karakter aan de reactie waarmee de eindscore een toch wel gepaste -1 is. Dit is simpelweg niet hoe we reacties graag zien op Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickkname
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 13:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Wellicht voor exact dezelfde reden die je aangaf in je reactie, waarvoor mensen deze actie van Blizzard afkeuren. Anyhow, je reactie staat nu op +1, want er is niets mis mee. Het is eerder een welkom stukje tegengas denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Nog 1tje die op -1 is blijven hangen: sdk1985 in 'nieuws: HP werkt aan technieken om huismerkcartridges te blokkere...

(Verder jammer dat pharmacist alsnog niet ingaat op het punt rondom gif want mensen gaan adviseren met inkt te gaan knoeien is alles behalve verstandig).

[ Voor 5% gewijzigd door sdk1985 op 08-10-2019 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

sdk1985 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 22:31:
[...]

Nog 1tje die op -1 is blijven hangen: sdk1985 in 'nieuws: HP werkt aan technieken om huismerkcartridges te blokkere...

(Verder jammer dat pharmacist alsnog niet ingaat op het punt rondom gif want mensen gaan adviseren met inkt te gaan knoeien is alles behalve verstandig).
Inhoudelijk voegt die reactie niet echt iets extra's toe wat het hoger dan een 0 laat uitkomen. Met vervolgens "Mag wel wat vriendelijker. Ook krijg je het voor elkaar om in één alinea drie 'overtredingen' te maken (op de man spelen, autoriteit kaart spelen, niet op het originele punt reageren)." zakt het al snel naar -1 aangezien zo reageren ook gewoon ongewenst is.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Zeehond schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 23:15:
[...]

Inhoudelijk voegt die reactie niet echt iets extra's toe wat het hoger dan een 0 laat uitkomen. Met vervolgens "Mag wel wat vriendelijker. Ook krijg je het voor elkaar om in één alinea drie 'overtredingen' te maken (op de man spelen, autoriteit kaart spelen, niet op het originele punt reageren)." zakt het al snel naar -1 aangezien zo reageren ook gewoon ongewenst is.
Dat stuk dat tussen haakjes stond? De stijl en argumenten om die boodschap over te brengen vond ik niet echt in orde 'Ik weet niet wat je uitkraamt'. Daar kan ik op gaan flamen of op de man gaan spelen, hetgeen inderdaad ongewenst is. Maar dat is niet gebeurd, wat mij betreft geef ik netjes aan dat dit voor mij niet gewenst is.

Ik had er ook niets over kunnen zeggen, dat klopt. Maar in mijn ervaring is er 50% kans dat het op die manier aangeven wel iets positiefs oplevert. Het is wat mij betreft een beetje kinderachtig als je elke keer dat zoiets gebeurd dan een moderator erbij moet gaan slepen. Maar dat maakt een post niet 'ongewenst'.

Wat mij echt verbaast is dat een directe aanval als "ik weet niet wat je uitkraamt" op +0 uitkomt terwijl iemand daarop aanspreken daar blijkbaar nog onder staat. Hetgeen nu door een fp power mod wordt bevestigd. Blijkbaar is voor jezelf opkomen 'erger' dan bot reageren. Volgens mij hebben mods het druk genoeg dus ik zou zelfregulatie eerder promoten dan gaan tegenwerken.

Maar goed als dit het huidige officiële beleid is dan bevestig dat aub even bij deze. Ik heb eerder dit jaar al een aanvaring gehad over een vergelijkbaar iets en dat zat hem eigenlijk in hetzelfde, dat begon met dat ik iemand aansprak. Dus van het officiële beleid wil ik nog wel graag bevestigd zien worden. Dan scheelt dat een hoop verwarring en teleurstelling in de toekomst ;).

Overigens was de post zelf een aanzet om alsnog een inhoudelijke discussie te voeren. In de basis is het allemaal niet zo'n complexe discussie. Mijn stelling is dat inktjekt inkt giftig is en het dus zeer onverstandig is om daar mee te rommelen. Daar is iemand het mee oneens en dat mag. Hoe werd er wel gereageerd op een sub-argument (de banen ), maar niet op het hoofdargument; dat de concentratie bepalend is. Nu weet ik ook wel dat indien de poster inderdaad echt chemicus is dat die niet anders kan dan dat bevestigen. Echter wat 'wij' niet weten is bij welke concentratie dat nu precies een probleem wordt. Iemand met kennis zou daar op in kunnen springen door met als tegenargument de concentratie te berekenen waarbij het wel schadelijk wordt en dan wordt het een +2.

Maar goed, dat is allemaal niet gebeurd en dat is niet het einde van de wereld. Ik heb mijn best gedaan en als mensen graag het risico willen lopen op zenuwschade dan moeten ze dat maar zelf weten.

[ Voor 11% gewijzigd door sdk1985 op 09-10-2019 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
Freeaqingme in 'reviews: Gemeenten moeizaam naar Windows 10 - Helft werkt nog...

Eerste deel van de reactie zorgt ervoor dat die absoluut geen +2 verdient, hooguit een +1, misschien zelfs een 0. Je kunt zelfs twisten over een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Ik ben het met alle gemelde moderaties eens, behalve die bovenstaande van Arnoud. De gestelde vraag is - hoewel lollig - wel valide en prima binnen de context van dit artikel. Een antwoord dat even verteld hoe/wat hij getest heeft, is dan niet zo raar in mijn ogen; het biedt meerwaarde binnen de reacties van het artikel. Persoonlijke ervaring telt ook :)
JelleDJs schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 08:37:
Freeaqingme in 'reviews: Gemeenten moeizaam naar Windows 10 - Helft werkt nog...

Eerste deel van de reactie zorgt ervoor dat die absoluut geen +2 verdient, hooguit een +1, misschien zelfs een 0. Je kunt zelfs twisten over een -1.
Ik weet niet of we dezelfde reactie lezen :? Het eerste deel van de reactie die je linkt, is een pluim voor het onderzoekswerk van Tijs toch? En het tweede deel gaat gewoon goed on-topic verder, best inzichtvol zelfs. De reactie zou minimaal een +1 moeten krijgen; maar ook de +2 vind ik niet misstaan hier (vanwege het tweede deel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Sando in 'nieuws: Netflix maakt geen macOS-app met Catalyst'

Ik snap ergens dat men dit als informatief ervaart en dus +2 geeft, maar feitelijk gaat het dieper in op een puntje dat (imo) vooral muggenzifterij is, lijkt mij vrij onwenselijk om een reactie erop dan als informatief te beschouwen en als dusdanig te bestempelen.
Cloud schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 09:22:
Ik ben het met alle gemelde moderaties eens, behalve die bovenstaande van Arnoud. De gestelde vraag is - hoewel lollig - wel valide en prima binnen de context van dit artikel. Een antwoord dat even verteld hoe/wat hij getest heeft, is dan niet zo raar in mijn ogen; het biedt meerwaarde binnen de reacties van het artikel. Persoonlijke ervaring telt ook :)
Maar hoeft imo niet van dergelijke meerwaarde te zijn dat de reactie een +2 waard is. Ik heb de reactie daarom een +1 gegeven. Ik zie nergens aan de screenshot dat Arnoud het daadwerkelijk zelf getest heeft en zeggen dat iets getest is, kan iedereen in een reactie. Ik vind het dus wat plausibel en wil dat zeker niet met +2 belonen.

[ Voor 47% gewijzigd door CH4OS op 09-10-2019 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
[...]

Ik vind het een prima reactie maar testen hoort volgens mij, waar dat mogelijk is, gewoon bij het bedrijven van journalistiek. Vanuit dat oogpunt vind ik een +1 voldoende. De reactie krijgt echter ook +3's voor de kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:50
Zingo in 'nieuws: Surface Laptop 3 is in Benelux alleen te koop met Ryzen 5-p...

Ik geef even mijn eigen reactie aan hier, dit is toch geen +3 waard? Teveel mening modding in dat deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Bor schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 09:46:
[...]

Ik vind het een prima reactie maar testen hoort volgens mij, waar dat mogelijk is, gewoon bij het bedrijven van journalistiek. Vanuit dat oogpunt vind ik een +1 voldoende. De reactie krijgt echter ook +3's voor de kiezen.
We hoeven heus niet alle reacties door auteurs van artikelen de hoogte in te modereren vanwege de schrijver. Maar het moet ook niet zo zijn dat we dat soort reacties hooguit +1 gaan modereren omdat de auteur gewoon zijn journalistieke taak uitvoert. We modereren voor de lezer en in dat licht bekeek ik deze reactie en scoorde ik deze als licht informatief. Zeker gezien het maaiveld van reacties op dit artikel.

Anyhow, ik kan met beide scores leven. De +3's zijn uiteraard wel te hoog, dat lijkt me vrij logisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
[...]

Ik weet niet of we dezelfde reactie lezen :? Het eerste deel van de reactie die je linkt, is een pluim voor het onderzoekswerk van Tijs toch? En het tweede deel gaat gewoon goed on-topic verder, best inzichtvol zelfs. De reactie zou minimaal een +1 moeten krijgen; maar ook de +2 vind ik niet misstaan hier (vanwege het tweede deel).
Het is inderdaad een pluim voor het artikel (als je de '' om "echte" negeert), maar wordt ook een sneer gegeven naar andere artikelen op Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
JelleDJs schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 10:32:
[...]

Het is inderdaad een pluim voor het artikel (als je de '' om "echte" negeert), maar wordt ook een sneer gegeven naar andere artikelen op Tweakers.
Fair enough, ik snap wat je bedoelt. Ik denk alleen die kom soep niet zo heet gegeten hoeft te worden. Het lijkt me heel sterk dat dat letterlijk zo bedoeld wordt, zoals het er nu staat (zonder gemeen te worden) is het meer om zijn compliment kracht bij te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

sdk1985 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 00:10:
[...]

Dat stuk dat tussen haakjes stond? De stijl en argumenten om die boodschap over te brengen vond ik niet echt in orde 'Ik weet niet wat je uitkraamt'. Daar kan ik op gaan flamen of op de man gaan spelen, hetgeen inderdaad ongewenst is. Maar dat is niet gebeurd, wat mij betreft geef ik netjes aan dat dit voor mij niet gewenst is.

Ik had er ook niets over kunnen zeggen, dat klopt. Maar in mijn ervaring is er 50% kans dat het op die manier aangeven wel iets positiefs oplevert. Het is wat mij betreft een beetje kinderachtig als je elke keer dat zoiets gebeurd dan een moderator erbij moet gaan slepen. Maar dat maakt een post niet 'ongewenst'.

Wat mij echt verbaast is dat een directe aanval als "ik weet niet wat je uitkraamt" op +0 uitkomt terwijl iemand daarop aanspreken daar blijkbaar nog onder staat. Hetgeen nu door een fp power mod wordt bevestigd. Blijkbaar is voor jezelf opkomen 'erger' dan bot reageren. Volgens mij hebben mods het druk genoeg dus ik zou zelfregulatie eerder promoten dan gaan tegenwerken.

Maar goed als dit het huidige officiële beleid is dan bevestig dat aub even bij deze. Ik heb eerder dit jaar al een aanvaring gehad over een vergelijkbaar iets en dat zat hem eigenlijk in hetzelfde, dat begon met dat ik iemand aansprak. Dus van het officiële beleid wil ik nog wel graag bevestigd zien worden. Dan scheelt dat een hoop verwarring en teleurstelling in de toekomst ;).

Overigens was de post zelf een aanzet om alsnog een inhoudelijke discussie te voeren. In de basis is het allemaal niet zo'n complexe discussie. Mijn stelling is dat inktjekt inkt giftig is en het dus zeer onverstandig is om daar mee te rommelen. Daar is iemand het mee oneens en dat mag. Hoe werd er wel gereageerd op een sub-argument (de banen ), maar niet op het hoofdargument; dat de concentratie bepalend is. Nu weet ik ook wel dat indien de poster inderdaad echt chemicus is dat die niet anders kan dan dat bevestigen. Echter wat 'wij' niet weten is bij welke concentratie dat nu precies een probleem wordt. Iemand met kennis zou daar op in kunnen springen door met als tegenargument de concentratie te berekenen waarbij het wel schadelijk wordt en dan wordt het een +2.

Maar goed, dat is allemaal niet gebeurd en dat is niet het einde van de wereld. Ik heb mijn best gedaan en als mensen graag het risico willen lopen op zenuwschade dan moeten ze dat maar zelf weten.
Het gaat mij om het gehele stukje wat ik tussen "" heb gezet in mijn vorige reactie.Op een dergelijke manier reageren werkt eigenlijk zelden positief. Je reageert nu op een onvriendelijke opmerking met een nog uitgebreidere onvriendelijke opmerking. Als je bijv. enkel gewoon "Mag wel wat vriendelijker" had geschreven was je zelf netjes gebleven en had je evenzogoed je punt gemaakt. Daarmee zou je reactie op 0 uitkomen.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Cloud schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 10:32:
We hoeven heus niet alle reacties door auteurs van artikelen de hoogte in te modereren vanwege de schrijver.
Volgens mij is het moderatiesysteem bedoelt om te modereren/waarderen op inhoud, ongeacht auteur van de reactie. Lijkt me niet gezond als dat wel zo zou zijn, wat ik nu wel een beetje proef hier uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-08 23:46

Redneckerz

A place to be.

Dit is inderdaad geen +2. Helaas staat hij daar nog steeds op. Het is leuk dat Wokke het zelf heeft getest (Dat is immers het ludieke eraan) maar in de basis hoort dat geen +2 te zijn.

Bij +2 denk ik toch aan iets meer onderbouwing, wat is er getest, welke variabelen zijn er gebruikt. Nu geeft de natuur van dit nieuwtje al genoeg aanleiding tot ludieke inzendingen, maar nee, zie er geen +2 in.
[...]

Arnoud stond in ieder geval strak klaar om op die vraag uit te rukken. :+

Maar even zonder grollen, een dergelijke reactie doet natuurlijk afbreuk aan een +2. Iets zelf testen en dat melden zonder verdere onderbouwing op een screenshot na (Zonder dat daarbij duidelijk wordt dat dit van hem afkomstig is), dan zou ik zeggen, gooi er een vergelijking tegenaan, noem de variabelen. Waar test je op?

Niet lullig bedoeld, natuurlijk. ;)

Edit: Spuit 11 8)7

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Zeehond schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 11:19:
[...]

Het gaat mij om het gehele stukje wat ik tussen "" heb gezet in mijn vorige reactie.Op een dergelijke manier reageren werkt eigenlijk zelden positief. Je reageert nu op een onvriendelijke opmerking met een nog uitgebreidere onvriendelijke opmerking. Als je bijv. enkel gewoon "Mag wel wat vriendelijker" had geschreven was je zelf netjes gebleven en had je evenzogoed je punt gemaakt.
Dat is prima feedback die ik zeker zal meenemen. Less is more.
Zeehond schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 11:19:
Daarmee zou je reactie op 0 uitkomen.
edit: wacht even volgens mij ben ik gewoon te lang actief hier en zijn de regels aangepast

Oude regels:
* Onterechte -1 scores

Omdat in principe iedere Tweakers.net bezoeker kan modereren, wil het nog wel eens voorkomen dat postings onterecht op een tussenscore van -1 terecht komen. Moderators moeten hiervoor op de hoede zijn en moeten dergelijke onterechte moderaties ongedaan maken door een +1 beoordeling te geven. Het tegenovergestelde geldt voor overgewaardeerde postings.

Nogmaals voor de duidelijkheid: op -1 horen alleen echte flamebaits en trolls thuis. Een flamebait is geen reactie waarin een mening wordt geventileerd waarmee jij het niet eens bent! Iedereen dient de mogelijkheid te hebben om zijn of haar mening te uiten en zolang deze goed beargumenteerd worden en er enigzins sprake is van realiteitszin, kunnen dergelijke postings indien interessant voor de discussie met pluspunten beoordeeld worden.
Huidige regels
Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat ze niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.

Reacties zonder enige toegevoegde waarde, bijvoorbeeld een kreet van een paar woorden waar niemand op zit te wachten, kunnen tevens een -1 waard zijn afhankelijk van de context waarin zij geplaatst zijn. In reacties op .plans (aankondigingen en mededelingen van de Tweakers.net-crew) mag soepeler gemodereerd worden dan in nieuwsartikelen en reviews. In artikelen met een zakelijke inhoud, gericht op een professionele doelgroep, of artikelen waarin reeds zeer veel reacties zijn geplaatst, mogen strengere richtlijnen gehanteerd worden.

Het is niet de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die in strijd is met jouw persoonlijke mening, worden bestraft met een -1, enkel vanwege het meningsverschil. Een kritische noot is niet automatisch een troll of flamebait. De kwaliteit van de argumentatie is bepalend voor de waardering van een reactie.
De oude regels waren lekker echt toe recht aan :X .

edit2: Zo ver ik mij herriner heb ik ooit die regels na activatie van het moderatie systeem nog eens nagelezen en als ik dit zo naast elkaar houd dan zit er dik in dat ik het oude artikel uit 2000 toen heb gelezen in plaats van het artikel uit 2007 :X . Dan ben ik al jaren te soepel met -1.

[ Voor 133% gewijzigd door sdk1985 op 09-10-2019 23:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
CH4OS schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 11:46:
[...]
Volgens mij is het moderatiesysteem bedoelt om te modereren/waarderen op inhoud, ongeacht auteur van de reactie. Lijkt me niet gezond als dat wel zo zou zijn, wat ik nu wel een beetje proef hier uit.
Dat is exact wat ik zeg dat we niet moeten doen. Dus dat proef je verkeerd :) We waken daar tegenwoordig met zijn allen heel goed voor merk ik wel, dus dat gaat prima. Het moet echter ook niet zo worden dat we posts van auteurs op hooguit +1 gaan modereren, omdat ze simpelweg hun werk doen. Laten we juist op die inhoud en de mate van interessantheid voor de lezer blijven modereren. Maar wellicht zag ik hier meer informatieve waarde dan andere moderators. Dat kan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Dat lijkt mij geen -1 inderdaad. Je staat nu netto op 0 wat ik ook te laag vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmjjb
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-03 19:18
mmjjb in 'nieuws: Apple verwijdert app die politie in Hongkong lokaliseerde'

Ik ontvang een -1 omdat ik om een betrouwbare bron vraag. Het vragen om bronnen en feiten zal nooit ongewenst / -1 moeten zijn.

De persoon waar ik op reageer geeft dat het vragen van bronnen eerder een +1 zou moeten zijn.

Teleurstellend hoeveel mensen niet objectief en neutraal mijn bericht kunnen beoordelen, dat het vragen om betrouwbare feiten als ongewenst wordt gezien :|

[ Voor 57% gewijzigd door mmjjb op 10-10-2019 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

De insinuatie dat "de console op sterven ligt" slaat hierbij als een tang op een varken natuurlijk

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:10
Devian in 'geek: Tweakers Podcast #81 - Surface-verrassingen, AMD-laptops en ...

Ik troll hier niet, beledig geen users en het is geen flamebait..

Volgens mij is dit gewoon een +1, ik post gewoon een observatie over de podcast?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

sdk1985 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 23:46:
[...]

Dat is prima feedback die ik zeker zal meenemen. Less is more.

[...]

edit: wacht even volgens mij ben ik gewoon te lang actief hier en zijn de regels aangepast

Oude regels:

[...]

Huidige regels

[...]

De oude regels waren lekker echt toe recht aan :X .

edit2: Zo ver ik mij herriner heb ik ooit die regels na activatie van het moderatie systeem nog eens nagelezen en als ik dit zo naast elkaar houd dan zit er dik in dat ik het oude artikel uit 2000 toen heb gelezen in plaats van het artikel uit 2007 :X . Dan ben ik al jaren te soepel met -1.
https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2 Zijn de actuele moderatie regels :)

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmjjb
mmjjb schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 12:45:
mmjjb in 'nieuws: Apple verwijdert app die politie in Hongkong lokaliseerde'

Ik ontvang een -1 omdat ik om een betrouwbare bron vraag. Het vragen om bronnen en feiten zal nooit ongewenst / -1 moeten zijn.

De persoon waar ik op reageer geeft dat het vragen van bronnen eerder een +1 zou moeten zijn.

Teleurstellend hoeveel mensen niet objectief en neutraal mijn bericht kunnen beoordelen, dat het vragen om betrouwbare feiten als ongewenst wordt gezien :|
Nog niet opgelost, sta inmiddels weer -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
mmjjb schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:07:
[...]

Nog niet opgelost, sta inmiddels weer -1.
Ik zie dat een groot deel van de reactie bestaat uit klachten over de verkregen score. Dat is niet heel slim om te doen. Dergelijk commentaar hoort niet op de FP. Bovendien geven de meeste users minimaal een punt aftrek voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmjjb
Bor schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:14:
[...]

Ik zie dat een groot deel van de reactie bestaat uit klachten over de verkregen score. Dat is niet heel slim om te doen. Dergelijk commentaar hoort niet op de FP. Bovendien geven de meeste users minimaal een punt aftrek voor.
Nadat ik reeds een -1 had verkregen voor het vragen om een betrouwbare bron; mijn ongenoegen geuit in een sub-note. Het is teleurstellend dat het veelvuldig voorkomt dat veel Tweakers het moderatie systeem misbruiken om haar eigen mening te uiten in plaats van de regels te volgen.

U heeft gelijk dat het wellicht niet handig was om deze incompetentie te bekritiseren in de footer van mijn bericht, ik heb hierom mijn bericht aangepast. Bedankt voor de terugkoppeling / feedback.

Zou u mijn bericht kunnen vastzetten op 0 of +1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
mmjjb schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:37:
[...]
Zou u mijn bericht kunnen vastzetten op 0 of +1?
Deze reactie gaan we niet fixeren. Fixatie is een middel wat wij alleen inzetten wanneer er geen andere manier is om een reactie op een goede score te krijgen en waarbij de moderatie erg scheef loopt. In dit geval zie ik geen aanleiding om dit vrij zware middel in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmjjb
Bor schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:02:
[...]

Deze reactie gaan we niet fixeren. Fixatie is een middel wat wij alleen inzetten wanneer er geen andere manier is om een reactie op een goede score te krijgen en waarbij de moderatie erg scheef loopt. In dit geval zie ik geen aanleiding om dit vrij zware middel in te zetten.
Bedankt voor de toelichting en begrijpelijk. In dat geval wacht ik het nog even af tot de reactie wellicht stabiliseert naar naar een 0. Mocht dat komende week niet gebeuren dan dan zal ik volgende week een nieuw bericht plaatsen in dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
mmjjb schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:11:
[...]
Mocht dat komende week niet gebeuren dan dan zal ik volgende week een nieuw bericht plaatsen in dit forum.
Dat hoeft niet hoor. Ook na een week fixeren we deze reactie niet. De afwijking is niet dermate groot (ook gezien de edit die er een langere tijd heeft gestaan) dat fixatie nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

RavonsDaro in 'nieuws: Microsoft brengt toetsenborden uit met speciale Office...

Iets herhalen wat ook al in de tekst er boven staat, lijkt me geen +2 waardig.

Verwijderd in 'nieuws: Microsoft brengt toetsenborden uit met speciale Office-... - lijkt mij nou niet bepaald een reactie wat uberhaupt plaats heeft op de FP, wat een rare stemming makerij is dit.

[ Voor 36% gewijzigd door CH4OS op 11-10-2019 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Dat staat inderdaad letterlijk in het artikel. Een 0 lijkt mij op zijn plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bor schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 10:06:
Dat staat inderdaad letterlijk in het artikel. Een 0 lijkt mij op zijn plaats.
Het heeft wel de nodige tikjes nog nodig, met ruim 70x +2 en bijna 25x +3 zelfs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

dylan111111 in 'nieuws: Riot waarschuwt League of Legends-spelers te letten o...

34x (!!!) +3? 51x +2? Meer dan een +1 zie ik hier toch echt niet in....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:08
De post staat er pas net, maar ik post dit nieuw bericht hier even in de algemeenheid daar er direct vol gemeningmod wordt, in plaats van inhoudelijk bij zeer veel reacties:

nieuws: Blizzard kort schorsing pro-Hong Kong-speler Hearthstone in na kritiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

SadisticPanda in 'nieuws: Nederlands team pakt 'pole position' in World Solar...

Gezien het toontje, geen +1, laat staan +2. Een 0 lijkt me voldoende.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Iemand is al mijn reacties hier op -1 aan het zetten terwijl die ten laagste off topic zijn.

De eerste is on topic.

Kain_niaK in 'nieuws: Amerikaanse waakhond legt cryptomunt van Telegram aan b...

De rest is off topic

Kain_niaK in 'nieuws: Amerikaanse waakhond legt cryptomunt van Telegram aan b...

Ik word gevolgd door een stelletje trolls die vaak trollen op mijn blogs maar dus ook alles wat ik op de frontpage schrijf dat over cryptocurrency gaat een -1 geven.

@Bor zou je daar eens naar kunnen kijken?

Ik ben mijn modrechten kwijt geraakt door @.oisyn de hele tijd een -1 te geven. (en terecht) en dit is precies hetzelfde. (daarmee bedoel ik dus niet dat @.oisyn me naar beneden mod, dat zou hij nooit doen)

Ik ga ervanuit dat al je al mijn reactie die over crypto gaan bekijkt er snel een patroon zal ontstaan van dezelfde accounts die me altijd -1 geven.

[ Voor 6% gewijzigd door Kain_niaK op 12-10-2019 15:19 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:43
Kain_niaK schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 14:55:
Iemand is al mijn reacties hier op -1 aan het zetten terwijl die ten laagste off topic zijn.
Die vielen inderdaad wel op, als enige posts gemod in het subdraadje en allemaal door meerdere (2 tweakers?) gemodereerd. Kan me de vraag om hiernaar te kijken voorstellen.
Kain_niaK schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 15:18:
Zeker als ik serieus mensen hun vragen beantwoord. Zit hier whitepapers te lezen en wat research te doen omdat iemand te antwoorden. Dan verdient zeker geen -1.
Dat doet niet echt ter zake tenzij dat echt uit de posts blijkt. Zo staat Kain_niaK in 'nieuws: Amerikaanse waakhond legt cryptomunt van Telegram aan b... wat mij betreft niet onterecht op -1 (eerst aanbieden a.d.h.v. input om zaken uit te leggen en vervolgens met een wedervraag komen).

[ Voor 51% gewijzigd door JohnnieWbl op 12-10-2019 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

JohnnieWbl schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 15:06:
[...]

Die vielen inderdaad wel op, als enige posts gemod in het subdraadje en allemaal door meerdere (2 tweakers?) gemodereerd. Kan me de vraag om hiernaar te kijken voorstellen.
Zeker als ik serieus mensen hun vragen beantwoord. Zit hier whitepapers te lezen en wat research te doen omdat iemand te antwoorden. Dan verdient zeker geen -1.
Dat doet niet echt ter zake tenzij dat echt uit de posts blijkt. Zo staat Kain_niaK in 'nieuws: Amerikaanse waakhond legt cryptomunt van Telegram aan b... wat mij betreft niet onterecht op -1 (eerst aanbieden a.d.h.v. input om zaken uit te leggen en vervolgens met een wedervraag komen).
Tezos is een Ethereum kloon, dus heeft weinig zin om uit te leggen wat Tezos kan dat Ethereum niet kan.

[ Voor 30% gewijzigd door Kain_niaK op 12-10-2019 15:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:03

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Deze gebruiker wordt weliswaar goed gemodereerd, maar geeft continue aan dat hij naar believen aan het modden is, zonder dit naar de regels te doen.

Stinky9 in 'reviews: Switch Lite, Link's Awakening en Ring Fit - Nieuw. nieuw...

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

@Kain_niaK Het viel mij ook op eerder vandaag. Heb mijn best gedaan, zonder boosts.

@ViTO_xp loopt trouwens aardig te trollen daar.

Kain_Niak wordt uitgedaagd middels antwoorden op zijn stelling.
Vervolgens worden hier -1-boosts op losgelaten.
Alsof dat lollig is of zo.

[ Voor 57% gewijzigd door HMC op 12-10-2019 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Tja sommige mensen vinden het blijkbaar leuk om expres verkeerd te modereren... Wel vervelend zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK

Kain_niaK

HMC schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 18:22:
@Kain_niaK Het viel mij ook op eerder vandaag. Heb mijn best gedaan, zonder boosts.

@ViTO_xp loopt trouwens aardig te trollen daar.

Kain_Niak wordt uitgedaagd middels antwoorden op zijn stelling.
Vervolgens worden hier -1-boosts op losgelaten.
Alsof dat lollig is of zo.
Veel van mijn reacties daar hebben tijdelijk op 0 gestaan en staan nu weer op -1

Kan een admin er niet even naar kijken? @Bor

Ik heb net weer een lange reactie ingetypt, kost toch wel wat tijd en moeite en die zijn hoogstens offtopic.

De trolls komen allemaal uit het grote cryptocurrency topic, die zijn mij en mijn reaguursels als een bedreiging voor de crypto bags die ze hebben. Ook zijn er maar weinig tweakers die de moeite nemen zich echt in de materie te verdiepen, die vinden het ook niet leuk als ze met hun neus op dat feit gedrukt worden. En de meeste tweakers verdienen geen geld met crypto maar verliezen het, en dat maakt ze nogal zuur.

En daarom krijg ik een zooi onterechte -1 elke keer wanneer het onderwerp crypto is. Terwijl ik aan hun kant sta, en graag Bitcoin en crypto op tweakers.net promoot. Dus ik vind het een beetje tegenstrijdig. Je zou denken dat het delen van kennis in hun voordeel en niet in hun nadeel werkt.

Iemand zou eens moeten uitzoeken waarom het beter uitleggen van Bitcoin in het nadeel werkt van de mensen die mij -1 geven. Dat zou ik wel interessant vinden.

[ Voor 48% gewijzigd door Kain_niaK op 13-10-2019 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

poNgz0r in 'nieuws: Fortnite is down nadat alles in zwart gat verdween'

Veel van de 'updates' staan ook in de tekst en is er vervolgens bovenop zitten echt een +3 waardig? Ik twijfel iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:54
Nieuwevolger in 'nieuws: Fortnite is down nadat alles in zwart gat verdween'

Ongewenst, of misplaatst? Wat mij betreft mag deze op -2, maar dat mogen de mods verder beslissen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Jolke schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 10:18:
Nieuwevolger in 'nieuws: Fortnite is down nadat alles in zwart gat verdween'

Ongewenst, of misplaatst? Wat mij betreft mag deze op -2, maar dat mogen de mods verder beslissen. :)
Vrij gare reactie, dat wel; ongewenst maar ik zie er geen -2 in. Wat mij betreft houden we het bij -1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'nieuws: Payday 3 komt in 2022 of 2023 uit'

Ik vraag mij af waarom dit offtopic is, ik reageer op iemand die zich afvraagt hoe het verhaal verder gaat, daar opper ik iets voor, lijkt me niet dat dat dan opeens offtopic is, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars_jj
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 12:56
SinergyX in 'nieuws: Infinity Ward ontkent te werken aan lootboxes voor nieuw...

In mijn ogen een -1, wellicht een 0, maar zeker geen +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Al een wat oudere reactie, maar deze is natuurlijk geen +1 waard. Sommige mensen geven het zelfs een +3.

aval0ne in 'nieuws: Nieuwe versie van Nvidia Shield TV met Android 9 lijkt op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:27

TTLCrazy

Listen to Frankie

Deze wordt naar +0 gemod terwijl hij wel gewoon een goed verhaal heeft. +0 is offtopic/irrelevant en mensen modden deze gewoon omlaag omdat ze het niet eens zijn. In mijn ogen gewoon een +1.

Halfscherp in 'nieuws: Gears 5-spelers die te vaak wedstrijden verlaten kunnen ...

Dit is ook geen -1 waard in mijn ogen, wellicht een 0.

Jorgen in 'nieuws: Gears 5-spelers die te vaak wedstrijden verlaten kunnen ba...

[ Voor 29% gewijzigd door TTLCrazy op 15-10-2019 07:47 ]

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaco69
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:53
Waarom werd deze reactie:
Je kon wel een langer wachtwoord intikken maar als alleen de eerste 8 gebruikt worden heeft dat niet veel zin.
Daar kon je vroeger (met unix) zelfs grapjes mee maken. Bij iemand die denkt een heel veilig langer wachtwoord te hebben wachten tot die eerste 8 tekens heeft ingevuld en dan even wat random letters op z'n toetsenbord rammen en enter en dan kijken hoe verbaast hij is dat er is ingelogd.
geek: Forumgebruikers kraken oude wachtwoorden van Unix-grondleggers
Op topic "Forumgebruikers kraken oude wachtwoorden van Unix-grondleggers" unaniem door 4 personen op Off-topic / irrelevant werd gezet?
Lijkt me wel heel toevallig dat 4 verschillende personen deze reactie op 0 modereren. Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:42

Creesch

bla bla!

Verwijderd in 'nieuws: ABN Amro biedt Apple Pay aan'

Letterlijk op de man modden, lijkt mij totaal niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Jaco69 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:20:
Waarom werd deze reactie:

[...]

geek: Forumgebruikers kraken oude wachtwoorden van Unix-grondleggers
Op topic "Forumgebruikers kraken oude wachtwoorden van Unix-grondleggers" unaniem door 4 personen op Off-topic / irrelevant werd gezet?
Lijkt me wel heel toevallig dat 4 verschillende personen deze reactie op 0 modereren. Wat vinden jullie?
Dat 4 gebruikers dezelfde (foute) score geven is niets bijzonders (in dit geval zijn het er overigens 2 met een dubbele weging), maar deze reactie had in zijn oorspronkelijke vorm gewoon een +1 mogen krijgen. Echter bestaat de reactie nu voor de helft uit commentaar op de moderatie en dat is volslagen offtopic, dus nu ga ik geen hogere score meer geven.
Dat mag inderdaad niet, daar heb ik wat aan gedaan.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaco69
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:53
Dirk schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:05:
[...]

Dat 4 gebruikers dezelfde (foute) score geven is niets bijzonders (in dit geval zijn het er overigens 2 met een dubbele weging) maar deze reactie had in zijn oorspronkelijke vorm gewoon een +1 mogen krijgen.
Bedankt voor het uitzoeken. De vier (of twee met sterke menig) enige moderaties als 0 over deze post vond/vind ik vreemd.
Echter bestaat de reactie nu voor de helft uit commentaar op de moderatie en dat is volslagen offtopic, dus nu ga ik geen hogere score meer geven.
Het extra stukje naar aanleiding van de 0 moderatie is zeker niet volslagen offtopic maar het niet modereren is geen probleem.

Ter documentatie er stond dit:
Hoezo is dit niet relevant? /etc/passwd gebruikt echt maar de eerste 8 letters van het paswoord en alles na de eerste 8 letters heeft geen effect op de hash. Dat is waarom paswoorden beter niet meer in /etc/passwd worden opgeslagen. Dit is echt niet alleen tot BSD beperkt. Ik verbaas me dat dit niet algemeen bekend is en zelfs offtopic wordt gemodereerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-06 23:00
Ik heb eens een vraag: Mag iemand een ander negatief formuleren zoals dit en mij als zeikert bestempelen? Mede ook hierdoor anderen hun gedachten beïnvloeden?

Ralph58 in 'nieuws: Harley staakt tijdelijk productie elektrische LiveWire-mo...

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

aliberto schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:39:
Ik heb eens een vraag: Mag iemand een ander negatief formuleren zoals dit en mij als zeikert bestempelen? Mede ook hierdoor anderen hun gedachten beïnvloeden?

Ralph58 in 'nieuws: Harley staakt tijdelijk productie elektrische LiveWire-mo...
Een dergelijke reactie is gewoon -1 omdat het niet netjes is, en daar staat de reactie ook op.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-06 23:00
Bedankt voor de snelle respons. Ten tijden dat ik dit schreef was het ongemodereerd. Misschien was ik ongeduldig. Tweakers.net community heeft het zelf opgelost.

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:50
i-chat in 'nieuws: Pretpark dreigt met aangifte tegen ontdekker van datalek d...

Ik wilde het nog even aankijken, maar deze post staat vol persoonlijke aanvallen en op niets gebaseerde aannames. Lijkt me een duidelijke -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Pagina: 1 ... 88 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2