Zeehond schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 11:19:
[...]
Het gaat mij om het gehele stukje wat ik tussen "" heb gezet in mijn vorige reactie.Op een dergelijke manier reageren werkt eigenlijk zelden positief. Je reageert nu op een onvriendelijke opmerking met een nog uitgebreidere onvriendelijke opmerking. Als je bijv. enkel gewoon "Mag wel wat vriendelijker" had geschreven was je zelf netjes gebleven en had je evenzogoed je punt gemaakt.
Dat is prima feedback die ik zeker zal meenemen. Less is more.
edit: wacht even volgens mij ben ik gewoon te lang actief hier en zijn de regels aangepast
Oude regels:
* Onterechte -1 scores
Omdat in principe iedere Tweakers.net bezoeker kan modereren, wil het nog wel eens voorkomen dat postings onterecht op een tussenscore van -1 terecht komen. Moderators moeten hiervoor op de hoede zijn en moeten dergelijke onterechte moderaties ongedaan maken door een +1 beoordeling te geven. Het tegenovergestelde geldt voor overgewaardeerde postings.
Nogmaals voor de duidelijkheid: op -1 horen alleen echte flamebaits en trolls thuis. Een flamebait is geen reactie waarin een mening wordt geventileerd waarmee jij het niet eens bent! Iedereen dient de mogelijkheid te hebben om zijn of haar mening te uiten en zolang deze goed beargumenteerd worden en er enigzins sprake is van realiteitszin, kunnen dergelijke postings indien interessant voor de discussie met pluspunten beoordeeld worden.
Huidige regels
Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat ze niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.
Reacties zonder enige toegevoegde waarde, bijvoorbeeld een kreet van een paar woorden waar niemand op zit te wachten, kunnen tevens een -1 waard zijn afhankelijk van de context waarin zij geplaatst zijn. In reacties op .plans (aankondigingen en mededelingen van de Tweakers.net-crew) mag soepeler gemodereerd worden dan in nieuwsartikelen en reviews. In artikelen met een zakelijke inhoud, gericht op een professionele doelgroep, of artikelen waarin reeds zeer veel reacties zijn geplaatst, mogen strengere richtlijnen gehanteerd worden.
Het is niet de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die in strijd is met jouw persoonlijke mening, worden bestraft met een -1, enkel vanwege het meningsverschil. Een kritische noot is niet automatisch een troll of flamebait. De kwaliteit van de argumentatie is bepalend voor de waardering van een reactie.
De oude regels waren lekker echt toe recht aan

.
edit2: Zo ver ik mij herriner heb ik ooit die regels na activatie van het moderatie systeem nog eens nagelezen en als ik dit zo naast elkaar houd dan zit er dik in dat ik het oude artikel uit 2000 toen heb gelezen in plaats van het artikel uit 2007

. Dan ben ik al jaren te soepel met -1.
[
Voor 133% gewijzigd door
sdk1985 op 09-10-2019 23:57
]