Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 87 ... 108 Laatste
Acties:
  • 219.336 views

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:57
botoo schreef op woensdag 25 september 2019 @ 15:38:
[...]

De stelling dat win 7 niet of nauwelijks werkt op nieuwe hardware is volgens mij onjuist en haalt daarmee je post onderuit. -1 niet maar meer dan een 0 zie ik er niet in.
Daar kan ik op zich ook wel weer in komen, die eerste zin had er niet zo moeten staan zoals hij er nu staat.
Maar er is wel degelijk nieuwe hardware waarbij er gewoon geen Windows 7 support is en het gewoon echt niet werkt, dat gaat dan niet perse om de processor of chipset, maar de apparatuur eromheen ( bijvoorbeeld hotkeys van een laptop toetsenbord, ingebouwde LAN adapter etc. )
Ook de nieuwste chipsets/processoren i.c.m. Windows 7 ontvangen geen Windows updates meer behalve als je een unofficial patch gebruikt.
Het ligt er dus ook een beetje aan hoe je ertegen aan kijkt.

In vino veritas, in aqua sanitas

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Oke dom foutje van mij/ te snel een reactie geschreven. Maar 6x een -1 is wel wat overdreven of niet? :X
n9iels in 'nieuws: Remote code execution-zeroday in forumsoftware vBulletin i...

[ Voor 5% gewijzigd door n9iels op 25-09-2019 20:37 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:12

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
n9iels schreef op woensdag 25 september 2019 @ 20:36:
Oke dom foutje van mij/ te snel een reactie geschreven. Maar 6x een -1 is wel wat overdreven of niet? :X
n9iels in 'nieuws: Remote code execution-zeroday in forumsoftware vBulletin i...
De hele reactie is doorgehaald. Dat lijkt mij inderdaad een -1. Een foutje kan gebeuren maar in deze vorm is de reactie voor niemand interessant of nog enigszins ontopic.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Bor schreef op woensdag 25 september 2019 @ 21:05:
De hele reactie is doorgehaald. Dat lijkt mij inderdaad een -1. Een foutje kan gebeuren maar in deze vorm is de reactie voor niemand interessant of nog enigszins ontopic.
Hij is doorgehaald ter correctie omdat de reactie simpelweg niet klopt. En aangezien je als gebruiker (gelukkig) geen reacties kunt verwijderen: wat had ik dan moeten doen?

In jullie FAQ staat deze omschrijving voor -1, ik vind het geen van alle van toepassing.
Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat ze niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.

Je mag hem ook volledig weg halen van mij, vind ik ook geen probleem.

[ Voor 39% gewijzigd door n9iels op 25-09-2019 21:09 ]

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

@n9iels volledig weghalen kan enkel via -2 wat nog meer karma punten kost. Jouw reactie kun je momenteel scharen onder het stukje "berichten zonder enige toegevoegde waarde" bij de -1 omschrijving.

In dergelijke gevallen zou je hooguit iets kunnen proberen toe te voegen wat de reactie wel ontopic maakt.

200 fish found!

• Bor

Bor

Topicstarter

• JohanNL
n9iels schreef op woensdag 25 september 2019 @ 21:07:
[...]

Hij is doorgehaald ter correctie omdat de reactie simpelweg niet klopt. En aangezien je als gebruiker (gelukkig) geen reacties kunt verwijderen: wat had ik dan moeten doen?

In jullie FAQ staat deze omschrijving voor -1, ik vind het geen van alle van toepassing.
Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat ze niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.

Je mag hem ook volledig weg halen van mij, vind ik ook geen probleem.
Het is gewoon een 0, hij voldoet volledig aan:

De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die geen relevante bijdrage leveren aan de discussie, maar ook geen kwaad in de zin hebben. Reacties met eenvoudige vragen, vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerkingen, open deuren, opmerkingen die reeds vele malen in een thread zijn gemaakt, onschuldige off-topic posts en reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.

Een -1 gebruik je echt alleen in uitzonderlijke gevallen en daarvoor moet je echt moeite doen om iets verkeerds te doen.
Als je serieus wilt reageren bij een artikel, dan kan het eigenlijk gewoon nooit een -1 waard zijn, ik begrijp de moderators hierin dan ook niet.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Yzord in 'downloads: CentOS 8 (1905)'

Een (imo) offtopic reactie, met moderatie gezeur, blijft dat dan 0, of gaat dat dan ook naar -1?

• Bor

Bor

Topicstarter
JohanNL schreef op donderdag 26 september 2019 @ 00:40:
[...]

Het is gewoon een 0, hij voldoet volledig aan:

De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die geen relevante bijdrage leveren aan de discussie, maar ook geen kwaad in de zin hebben. Reacties met eenvoudige vragen, vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerkingen, open deuren, opmerkingen die reeds vele malen in een thread zijn gemaakt, onschuldige off-topic posts en reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.
In dit geval is er eigenlijk geen opmerking of reactie meer. Alles is doorgehaald. Dat maakt de reactie wat mij betreft niet offtopic maar ongewenst. De post voldoet in de huidige vorm immers niet aan de omschrijving voor de 0. Het is wel een reactie die ik liever niet geplaatst had zien worden en welke echt voor niemand interessant is: -1.

[ Voor 11% gewijzigd door Bor op 26-09-2019 07:44 ]

• Bor

Bor

Topicstarter

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Gman in 'nieuws: Actiecomité Xs4all begint in november met crowdfunding voor ...

Geen idee waar de informatie op gebaseerd is, maar de laatste jaren zijn er nauwelijks berichten geweest over providers die overgenomen zijn door KPN, of een bericht dat de ACM onderzoek doet naar de machtspositie van KPN... En het stukje over eigen apparatuur is gewoon onzin tegenwoordig. Waarom dit +2 krijgt, geen idee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
geek: Politie start proef met chatbot Wout

Hier is nog wel wat hulp nodig. Veel reacties zijn offtopic op zijn best, sommige ongewenst. De moderatie is in dit geval erg slecht. Wie helpt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Bor schreef op woensdag 25 september 2019 @ 21:05:
[...]

Ik zie liever zo'n edit, dan dat de hele reactie door slechts een streepje wordt vervangen.
Door-een-streepje-vervanging is -1. Doorgestreept maar wel laten staan is nobel en dan 0.

Eat the bugs, live in a pod

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19:25

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

HMC schreef op donderdag 26 september 2019 @ 18:35:
[...]

Ik zie liever zo'n edit, dan dat de hele reactie door slechts een streepje wordt vervangen.
Door-een-streepje-vervanging is -1. Doorgestreept maar wel laten staan is nobel en dan 0.
Daar kan ik mij eigenlijk wel redelijk in vinden. Opzicht is de reactie nu niet veel anders dan een post waar onbedoeld foute info in staat (wat ook op 0 uitkomt) maar dan gecorrigeerd. Ik zie dat de reactie van @n9iels inmiddels op 0 staat.

200 fish found!

• Bor

Bor

Topicstarter
Zeehond schreef op donderdag 26 september 2019 @ 19:51:
[...]

Daar kan ik mij eigenlijk wel redelijk in vinden. Opzicht is de reactie nu niet veel anders dan een post waar onbedoeld foute info in staat (wat ook op 0 uitkomt) maar dan gecorrigeerd. Ik zie dat de reactie van @n9iels inmiddels op 0 staat.
Ik zie een verschil in gecorrigeerd (dus vervangen door iets beters) en het compleet doorhalen van een reactie (vervangen door eigenlijk niets van waarde).

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:02

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Het is een foutieve reactie die toevallig al doorgehaald is. Ik ga hem daarvoor niet lager waarderen. De reactie is niet leeg of op een andere manier ongewenst.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
jandem in 'nieuws: Cloudflare, Firefox en Chrome starten ondersteuning voor h...

Lijkt me duidelijk +3

Uitleg en link naar Rust code die CloudFlare (bedrijf genoemd in Titel van het Artikel) in productie gebruikt, zodat je zelf ook een HTTP/3 server kunt draaien. Lijkt me essentiële toevoeging.

[ Voor 6% gewijzigd door djwice op 26-09-2019 21:24 ]

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• terradrone
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
En weer wordt ik geheel onterecht op een -1 getrakteerd. Mijn reactie is correct, ontopic en informatief, dus +1.

Belachelijk weer dat er mensen het moderatiesysteem zo misbruiken. Het is op deze manier niet meer leuk om nog op tweakers te reageren, gezien er zoveel lieden zijn die enkel voor eigen kerk preken en eenieder die anders denkt negatief modereert , hoewel dit absoluut niet is toegestaan!

terradrone in 'nieuws: Intel voorziet 665p-ssd van 96-laags-qlc-nandgeheugen'

• mmjjb
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-03 19:18
Meerdere weken later heeft iemand mij nog even omlaag gevote en op -1 gezet; gelieve te herstellen naar 0 of +1
mmjjb in 'nieuws: China hackte telecomnetwerken in Aziatische landen om Oeigo...

NicoJuicy in 'nieuws: China hackte telecomnetwerken in Aziatische landen om O...
+2?

Osiummaster in 'nieuws: China hackte telecomnetwerken in Aziatische landen om...
+2 = Informatief; deze post is geen +2

[ Voor 3% gewijzigd door mmjjb op 26-09-2019 23:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Jouw reactie gaat voor een groot deel over de moderatie wat daar niet thuis hoort. Die andere 2 reacties zie ik idd ook geen +2 in.

Na 48 uur kan een reactie niet meer gemodereerd worden buiten power of pro mods (die ik er daar niet tussen zie staan). Jouw reactie stond dus al langer op -1.

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Bor in 'downloads: Synology Router Management 1.2.3 build 8017-3' is een reactie van mijzelf. Dit lijkt mij geen -1 of 0 maar gewoon ontopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Bor schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 09:04:
Bor in 'downloads: Synology Router Management 1.2.3 build 8017-3' is een reactie van mijzelf. Dit lijkt mij geen -1 of 0 maar gewoon ontopic
Gewoon +1 inderdaad. Staat nu op de juiste score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'geek: Politie start proef met chatbot Wout'

Wat is er ongewenst aan het hebben van een eigen / andere mening?

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 27-09-2019 12:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Heb hem op 0 gekregen.
Maar je gaat eerst wel erg off-topic, dat zou beter passen in een .geek feedbacktopic als dat of zoiets bestaat.
Sowieso is degene waar je zelf op reageert ook off-topic op z'n best omdat diegene ook iets aanhaalt wat niet bij de reacties hoort.
Door daar op in te gaan ben je zelf meestal ook niet meer dan off-topic bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

JohanNL schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 13:01:
[...]

Heb hem op 0 gekregen.
Maar je gaat eerst wel erg off-topic, dat zou beter passen in een .geek feedbacktopic als dat of zoiets bestaat.
Sowieso is degene waar je zelf op reageert ook off-topic op z'n best omdat diegene ook iets aanhaalt wat niet bij de reacties hoort.
Door daar op in te gaan ben je zelf meestal ook niet meer dan off-topic bezig.
Bedankt voor het modereren! Ging mij er meer om dat het bericht sowieso geen -1 is. 0 en +1 is discutabel; er zijn meerderen die erover vallen. Maar een 0 vind ik prima en begrijp ik ook wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Wat ik bij dat artikel zie is vooral discussie over de vorm en de synoniemen. Dat is niet ontopic en derhalve geen +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-09 23:52
Deze reactie: RoestVrijStaal in 'nieuws: Cloudflare, Firefox en Chrome starten ondersteunin... , ongewenst en/of offtopic, omdat....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:49
Waarschijnlijk omdat het
a. Geen Google feestje is (onjuist/irrelevant)
b. Je kwalificatie 'schapen' (flame)
c. Nog een ongefundeerde oneliner over EEE eruit gooit zonder meerwaarde (flame)

Je voegt in ieder geval niets nuttigs toe met de comment.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-09 23:52
Tjolk schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 14:54:
Waarschijnlijk omdat het
a. Geen Google feestje is (onjuist/irrelevant)
b. Je kwalificatie 'schapen' (flame)
c. Nog een ongefundeerde oneliner over EEE eruit gooit zonder meerwaarde (flame)

Je voegt in ieder geval niets nuttigs toe met de comment.
ik zie het anders:

1. quic als transportprotocol, is bedacht door Google
2. CloudFlare & Mozilla, waar genoeg know-how in zit (of zat) om zelf iets op poten te zetten, volgen enkel.
3. Het is wat het is. Google "maakt" een standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techprice
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 24-05 15:46
Techprice in 'nieuws: België start eind dit jaar testfase voor vingerafdrukke...
Techprice in 'nieuws: België start eind dit jaar testfase voor vingerafdrukke...

Deze twee reacties van mij zijn volledig "ge-mening-mod" geworden. Heel wat -1 mods gekregen op basis van mijn mening. Naar mijn inziens waren beide reactie nochtans on-topic en bijgevolg een +1.

Measuring programming progress by lines of code is like measuring aircraft building progress by weight.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Geen +2 / +3: Shawty in 'geek: Half-Life 2-personages kunnen na vijf jaar eindelijk weer me...
Techprice schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 20:53:

Deze twee reacties van mij zijn volledig "ge-mening-mod" geworden. Heel wat -1 mods gekregen op basis van mijn mening. Naar mijn inziens waren beide reactie nochtans on-topic en bijgevolg een +1.
Je staat momenteel 2x op 0 wat mij echt hoog genoeg lijkt.

Opmerkingen als
Biometrische gegevens als vingerafdrukken, zijn geen echt privacygevoelige data
zijn natuurlijk gewoon onzin. Je kent de AVG duidelijk niet. Voor de rest hebben de posts een hoog "ik heb niets te verbergen" gehalte. Lees o.a.: https://www.pmpartners.nl/avg-biometrische-gegevens/

[ Voor 65% gewijzigd door Bor op 27-09-2019 22:55 ]

• Techprice
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 24-05 15:46
Bor schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 22:49:
Geen +2 / +3: Shawty in 'geek: Half-Life 2-personages kunnen na vijf jaar eindelijk weer me...

[...]

Je staat momenteel 2x op 0 wat mij echt hoog genoeg lijkt.

Opmerkingen als
[...]
zijn natuurlijk gewoon onzin. Je kent de AVG duidelijk niet. Voor de rest hebben de posts een hoog "ik heb niets te verbergen" gehalte. Lees o.a.: https://www.pmpartners.nl/avg-biometrische-gegevens/
Ben het niet volledig eens met wat je daar schrijft over mijn kennis van de AVG, maar soit, valt te begrijpen als ik het zo lees.

Toch ook nog even deze melden tot slot, aangezien weer een hele boel mensen het zo te zien nu op mij gemunt hebben en mijn reactie volledig "ge-mening-mod" hebben. Dit keer landde het op een -1, wat volgens mij toch wel onterecht is, toch op z'n minst dan een 0 voor een gewoon onderbouwde mening over het topic.

Measuring programming progress by lines of code is like measuring aircraft building progress by weight.

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09 18:25
nieuws: Apple brengt iOS 13.1.1 uit met fix voor accu- en Siri-problemen

Gaan we hier even de 3.5mm jack fans aanpakken? Los van het feit dat ze daarvoor zijn worden bepaalde reacties masaal -1 bestempeld die op zijn aller minst een ‘0’ zijn, en zinloze inhoudloze reacties worden met +2 en soms zelfs +3 beoordeeld. Nogal belachelijk als je het mij vraagt.

• Bor

Bor

Topicstarter
slijkie schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 10:07:
nieuws: Apple brengt iOS 13.1.1 uit met fix voor accu- en Siri-problemen

Gaan we hier even de 3.5mm jack fans aanpakken? Los van het feit dat ze daarvoor zijn worden bepaalde reacties masaal -1 bestempeld die op zijn aller minst een ‘0’ zijn, en zinloze inhoudloze reacties worden met +2 en soms zelfs +3 beoordeeld. Nogal belachelijk als je het mij vraagt.
Er zijn maar erg weinig reacties gemod daar en welke ik bekijk staan redelijk goed. Bedoel je wel dit nieuwsitem?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Het is in ieder geval zeker geen +3 die deze reactie ook meerdere keren krijgt. Daar ga ik even naar kijken.

edit:

Update; meerdere users moeten het voortaan zonder moderatierechten doen omdat ze flink hebben lopen mismodden bij (o.a.) dat topic.

[ Voor 14% gewijzigd door Bor op 28-09-2019 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Absoluut niet, dat is gewoon meningmodden.

Heb hem net naar +1 kunnen krijgen, dat is wel genoeg.

Virussen? Scan ze hier!

• slijkie
Bor schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 10:38:
[...]

Er zijn maar erg weinig reacties gemod daar en welke ik bekijk staan redelijk goed. Bedoel je wel dit nieuwsitem?
Oops, ik bedoelde deze;

reviews: Apple iPhone 11-serie Review - Erop en erover

• HMC

HMC

Pluviophile

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Annihilism in 'reviews: Apple iPhone 11-serie Review - Erop en erover'

Gezien de laatste alinea lijkt me dit eerder een 0 of een krappe +1 dan de +2's en zelfs 12 +3's (!) die hij krijgt.... naar die laatste (+2's én +3's) mag sowieos wel even gekeken worden denk ik, lijkt op meningmodden!

Virussen? Scan ze hier!

• Annihlator
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:12
RobinJ1995 in 'nieuws: Apple-patent toont gebruik logo op achterkant iPhone a...

Ik zou stellen dat het een 0 is, géén -1; mogelijk geen populaire noch positieve mening en on-onderbouwd, maar feitelijk hartstikke correct om te zeggen; ik vind de reactie om dat laatste niet het niveau van een flame bereiken, waarop pas een -1 daadwerkelijk gerechtvaardigd is.

Dus: het is feitelijk correct om commentaar te leveren op of iets als dit patent wel "innoveren" te noemen is; het is immers prior-art. ondanks dat dat niet-onderbouwd is.

Mijn specs

• JohanNL
Annihlator schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 17:06:
RobinJ1995 in 'nieuws: Apple-patent toont gebruik logo op achterkant iPhone a...

Ik zou stellen dat het een 0 is, géén -1; mogelijk geen populaire noch positieve mening en on-onderbouwd, maar feitelijk hartstikke correct om te zeggen; ik vind de reactie om dat laatste niet het niveau van een flame bereiken, waarop pas een -1 daadwerkelijk gerechtvaardigd is.

Dus: het is feitelijk correct om commentaar te leveren op of iets als dit patent wel "innoveren" te noemen is; het is immers prior-art. ondanks dat dat niet-onderbouwd is.
Staat alweer op 0

• Annihlator
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:12
Oh wow, dat ging ineens snel! top!

Mijn specs

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• JohanNL
Inderdaad, Apple nieuwsbericht hé, altijd hetzelfde.

• slijkie
JohanNL schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 17:36:
[...]

Inderdaad, Apple nieuwsbericht hé, altijd hetzelfde.
Ik zie het gewoon meer als het over die 3.5mm jack of xs4all gaat. Krijg je heel veel mening mods. Prima een 0 of ‘misschien’ een +1 als het ontopic verder is. Maargoed. Het is wat het is, benieuwd wat de moderatie-team hieraan gaat doen. :)

• JohanNL
DFKT in 'nieuws: 'Netwerken KLM en Shell waren kwetsbaar door ongepatcht vpn-...

Hoe is dit +2 waard ( en volgens sommigen +3 ), een +1 is meer op z'n plaats.

Heel veel reacties bij dat nieuwsbericht kunnen wel wat extra moderatie gebruiken :)

[ Voor 10% gewijzigd door JohanNL op 28-09-2019 20:55 ]

• Bor

Bor

Topicstarter
JohanNL schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 20:52:
DFKT in 'nieuws: 'Netwerken KLM en Shell waren kwetsbaar door ongepatcht vpn-...

Hoe is dit +2 waard ( en volgens sommigen +3 ), een +1 is meer op z'n plaats.

Heel veel reacties bij dat nieuwsbericht kunnen wel wat extra moderatie gebruiken :)
Dat is inderdaad niet meer dan een normale +1.

Ook geen +3: Wim-Bart in 'nieuws: 'Netwerken KLM en Shell waren kwetsbaar door ongepatcht ...

[ Voor 20% gewijzigd door Bor op 28-09-2019 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'nieuws: Teardown bevestigt 3GB ram en 8827mAh-accu in nieuwe 10,2"-...

De thread vanaf deze plek wordt fout gemodereerd. Ik zou het in het geheel offtopic zetten, niet +2 en -1 zoals nu.

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 29-09-2019 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik vraag mij even af of
SidewalkSuper in 'nieuws: Niet-patchbare bootrom-jailbreak komt uit voor iPho...
en
SidewalkSuper in 'nieuws: Niet-patchbare bootrom-jailbreak komt uit voor iPho...
daadwerkelijk +3 waard zijn. Zijn alleen wel te oud om door reguliere modders te laten modereren.

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 30-09-2019 13:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Ik vermoed dat je 1e linkje de reactie van dezelfde user daarboven bedoelde? Want je linkt nu tweemaal dezelfde reactie.

Als ik daar even vanuit ga dan; ja de 1e reactie was te hoog gemodereerd. Wel belangrijke toevoeging maar +3 gaat wel erg hard. De tweede veel uitgebreidere reactie kan wat mij betreft wel een +3 krijgen, want het is een goed en erg informatief antwoord binnen die thread.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@Cloud Ik doelde inderdaad op twee reacties van dezelfde user die op +3 stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:19

WCA

Parrotmaster in 'nieuws: Ontwikkelaar zet hack voor Nintendo Wii Mini online'

Gewoon een +1

Verassend veel mensen die dit een +3 geven overigens, slaat helemaal nergens op

[ Voor 15% gewijzigd door WCA op 30-09-2019 14:53 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
GreNade schreef op maandag 30 september 2019 @ 14:49:
Parrotmaster in 'nieuws: Ontwikkelaar zet hack voor Nintendo Wii Mini online'

Gewoon een +1

Verassend veel mensen die dit een +3 geven overigens, slaat helemaal nergens op
Een +1 of zelfs een 0 wat mij betreft. Een +3 is het zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

jmxd in 'reviews: Tweakers 21 jaar: in gesprek met de oprichters'
Stond +3, na mijn moderatie +2, maar dat is ook verre van de juiste moderatie.
Dat laatste stuk maakt de reactie eigenlijk een 0, maar omdat ik de eerste zin op zich nog wel begrijp, heb ik de punt aftrek niet gedaan en dus +1 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:04
Hier mag denk ik wel even naar gekeken worden, lijken flink wat mening modders bezig te zijn.

skozaa in 'nieuws: AMD introduceert derde generatie Ryzen Pro-cpu's met extra...

En hier ook:

rajackar in 'nieuws: AMD introduceert derde generatie Ryzen Pro-cpu's met ext...

De eerste post lijkt me geen -1, wordt echter wel "massaal" op -1 gezet.

De 2de post lijkt me geen +2, +1 lijkt me daar voldoende.

[ Voor 36% gewijzigd door Dennism op 30-09-2019 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Dennism schreef op maandag 30 september 2019 @ 18:31:
Hier mag denk ik wel even naar gekeken worden, lijken flink wat mening modders bezig te zijn.

skozaa in 'nieuws: AMD introduceert derde generatie Ryzen Pro-cpu's met extra...

En hier ook:

rajackar in 'nieuws: AMD introduceert derde generatie Ryzen Pro-cpu's met ext...

De eerste post lijkt me geen -1, wordt echter wel "massaal" op -1 gezet.

De 2de post lijkt me geen +2, +1 lijkt me daar voldoende.
Zonder onderbouwing zie ik in die eerste niet veel meer dan een troll. De tweede is idd geen +2 en staat inmiddels op +1 zie ik.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:04
Zeehond schreef op maandag 30 september 2019 @ 18:39:
[...]

Zonder onderbouwing zie ik in die eerste niet veel meer dan een troll. De tweede is idd geen +2 en staat inmiddels op +1 zie ik.
Ik zie er geen troll in, hij snijd imho gewoon een valide punt aan (het enige pijnpuntje van de AMD Ryzen 3000 launch en een bekend issue). De door AMD uitgebrachte fix lost het inderdaad voor veel gebruikers op, maar voor zover mij bekend niet voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Dennism schreef op maandag 30 september 2019 @ 18:42:
[...]

Ik zie er geen troll in, hij snijd imho gewoon een valide punt aan (het enige pijnpuntje van de AMD Ryzen 3000 launch en een bekend issue). De door AMD uitgebrachte fix lost het inderdaad voor veel gebruikers op, maar voor zover mij bekend niet voor iedereen.
Opzicht kan het best een probleem zijn bij de 3000 series (ik zie verhalen dat het is opgelost en verhalen die het tegenovergestelde beweren), de gebruiker onderbouw niet zijn stelling hoe hij er bij komt dat dit de reden is dat de aangekondigde processor in het artikel een lagere kloksnelheid heeft.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin1987
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-09 22:14
Dit lijkt me toch echt geen +3, en zelfs een +2 is discutabel.

xFeverr in 'nieuws: Politie zet ai-camera's in om automobilisten met telefoon...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Dat lijkt mij een normale +1. Ik ga eens naar de +3 stemmers kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Bor schreef op maandag 30 september 2019 @ 15:43:
[...]

Intussen heeft ie 98x +2 en 23x +3. Die gaat door gewoonweg een paar mensen op 1+ te klikken niet meer op de goede score terecht komen

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Geen +2 maar gewoon een verkapte flame:

Verwijderd in 'nieuws: Apple brengt iOS 13.1.2 uit met fix voor camera en iCloud ...
Des te groter moet de teleurstelling zijn dat uw animositeit jegens iOS volledig uitgezaaid is en nu ook uw vermogen tot begrijpend lezen heeft aangetast.
Dus, samenvatting voor de mensen die traag van begrip zijn:

[ Voor 24% gewijzigd door Bor op 01-10-2019 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
-1 is onterecht. i-chat in 'nieuws: PUBG Lite met lagere systeemeisen komt nog niet uit in Ned....

Ik leg in die post vrij duidelijk uit wat er fout is aan de reactie die erboven staat

Maar de reactie jij weet ook niet alles zonder enige onderbouwing krijgt geen mod?

Dit lijkt verdraaid veel op meningmodden iets dat ik met mijn reactie juist wilde voorkomen

Of horen feitelijke onjuistheden toch een - 1? En had ik dat moeten doen ipv eeen corrigerende reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

@i-chat ik denk dat je verkeerd hebt gekeken? De reactie waar je op reageert staat op -1 en jouw reactie is niet gemodereerd.

i-chat in 'nieuws: PUBG Lite met lagere systeemeisen komt nog niet uit in Ned... zou overigens hoger uitkomen zonder de tweede alinea.

[ Voor 60% gewijzigd door Zeehond op 01-10-2019 14:10 ]

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:10

Standeman

Prutser 1e klasse

Iemand aan het mening modden (denk ik)

Standeman in 'nieuws: Burgerservicenummer op paspoort en id-kaart wordt verva...
Standeman in 'nieuws: Burgerservicenummer op paspoort en id-kaart wordt verva...

Ok, ze hadden wat uitgebreider gekund, maar korte reacties zijn niet direct ongewenst.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-09 13:18

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Ik kwam hier net om een melding over deze opmerking te maken.

Dit is imo echt geen 0 hoor.
Een +3? Mwua, waarschijnlijk niet, nee.
Maar op het minst een +1 ..

Het is een zeer terechte opmerking, die zeker betrekking heeft op het onderwerp.

Tweakers.net is simpelweg in overtreding met de AVG:
Cookiewalls
Op grond van de AVG zijn cookiewalls niet toegestaan. Dat komt omdat de AVG strengere eisen stelt aan de benodigde toestemming voor het plaatsen van tracking cookies.

Met een cookiewall (cookiemuur) kunnen websites, apps of andere diensten géén geldige toestemming krijgen van hun bezoekers of gebruikers.
Dus deze opmerking/vraag is meer dan terecht en hoort imo echt niet naar een 0 weggemod te worden!

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:35

botoo

💀 too old to die young

Een 0 is te schraal, of je het leuk vind of niet, het is een aan het nieuwsitem gerelateerde opmerking en een fixatie naar 0 is imho net zo goed misbruik als +3.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:10

Standeman

Prutser 1e klasse

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeComponeur
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-08 11:57

DeComponeur

♫ KLNKRWG

:S :? Ik krijg echt nooit een min 1 -O- ;(
Er is ook niks flamebait of trollerigs aan volgens mij...
DeComponeur in 'nieuws: Politie zet ai-camera's in om automobilisten met tele...

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:53
Ik heb er hier ook een voorbeeld van

bskibinski in 'nieuws: Capgemini: minder dan derde van bedrijven voldoet aan ...

Leuke reactie op mijn post. De beste meneer haalt er van alles bij en maakt vergelijkingen die nergens op slaat.

Zeker iemand met vriendjes hier. Wat mij betreft mogen zulke uitvreters van de maatschappij gelijk weg. Deze voegen echt niets toe.

Ja dit trek ik me aan. Meneer krijgt +2 terwijl het niet realistisch kijken is naar de situatie.

Wil er graag mee in verhaal gaan met iemand hier. Dit soort mensen verpetsen het voor mensen die wel dagelijks komen.

[ Voor 25% gewijzigd door Henkje.doc op 01-10-2019 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
@Henkje.doc je doelt hier op: Henkje.doc in 'nieuws: Capgemini: minder dan derde van bedrijven voldoet aan ... en de reactie eronder.

Je initiële reactie (zonder de edit) was gewoon vrij kort en dan kom je in zo'n situatie op een 0 uit. De reactie op jouw reactie is wat te hoog gemodereerd inderdaad. De reactie gebruikt een specifieke zinsnede van jouw reactie om een heel betoog te houden en is daarmee wat overgewaardeerd. De reactie die reageert op jouw reactie zou eigenlijk met een +1 beoordeeld gemodereerd moeten worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Cloud op 01-10-2019 16:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-08 23:46

Redneckerz

A place to be.

Vreemd dat dit nog niet is opgepakt, maar we hebben weer een bekende Ik geef +3 want mee eens! post te pakken:

Smuey in 'nieuws: Ziggo beperkt aanbod Mediabox Next, updatet XL-box voor 've...

Op moment van schrijven:
  • 222!!!x +3
  • 86x +2
  • 21x +1
  • 4x +0
Die ga je niet meer op de juiste plaats krijgen.

De post daaronder: cmegens in 'nieuws: Ziggo beperkt aanbod Mediabox Next, updatet XL-box voor '...
  • 39x +3
  • 3x +2
  • 14x +1
  • 2x +0
Ook deze post is zwaar mishandeld door +3 gevers die geen raad weten met hun moderatierechten.

En als laatste: WhatsappHack in 'nieuws: Ziggo beperkt aanbod Mediabox Next, updatet XL-box v...
  • 9x +3
  • 4x +2
  • 10x +1
Nog minder tekst, en toch +3? :? Klinkt als +3 fallout door de andere posts die ook +3 krijgen.

Hier is werk aan de winkel vereist!

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

com2,1ghz in 'nieuws: Ziggo beperkt aanbod Mediabox Next, updatet XL-box voor...

31x (!!) +3? WTF? Meer dan een krappe +1 of een 0 is het niet.

Meningmodders aan de gang daar?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
Cloud schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 16:46:
@Henkje.doc je doelt hier op: Henkje.doc in 'nieuws: Capgemini: minder dan derde van bedrijven voldoet aan ... en de reactie eronder.

Je initiële reactie (zonder de edit) was gewoon vrij kort en dan kom je in zo'n situatie op een 0 uit. De reactie op jouw reactie is wat te hoog gemodereerd inderdaad. De reactie gebruikt een specifieke zinsnede van jouw reactie om een heel betoog te houden en is daarmee wat overgewaardeerd. De reactie die reageert op jouw reactie zou eigenlijk met een +1 beoordeeld gemodereerd moeten worden.
Dank voor je reactie. Betoog houden ben ik normaal gesproken goed in, maar wel over het betreffende onderwerp. De persoon in kwestie werkt zelf blijkbaar niet met data want moet er allerlei andere zaken bijhalen. Staat er los van.

Iemand kan het niet met iemand eens zijn, heel normaal en zijn we mensen voor. Maar hou je wel bij je expertise. Ik kan over veel onderwerpen inhoudelijk niet meepraten dus doe ik dat niet.

Ik wilde bewust niet reageren op de persoon zelf omdat de discussie zeker zou escalleren, waarschijnlijk aangesterkt door medestanders van zijn kant.

Oftewel niet positief om binnen het betreffende nieuwsitem erop verder gaan.

Nogmaals dank voor je reactie en ik hoop dat mijn stevige reactie ook duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-08 23:46

Redneckerz

A place to be.

wildhagen schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 17:34:
com2,1ghz in 'nieuws: Ziggo beperkt aanbod Mediabox Next, updatet XL-box voor...

31x (!!) +3? WTF? Meer dan een krappe +1 of een 0 is het niet.

Meningmodders aan de gang daar?
Zelfde topic als mijn post vlak erboven : ) Ik bekeek alleen de eerste 3 posts die +3 hadden (Stonden netjes onder elkaar) maar gezien jouw post lijkt het in het hele draadje daar aardig loos te zijn gegaan.

Zeker die 222x +3 post... Puur en alleen ''mee eens'' +3tjes, want ja, die Mediabox is mij toch een gedrocht... Inmiddels staat die op +1, en de tweede post ook. Daar heeft een snelle mod zijn fixeerstift ingezet. :P

Bovenstaande post van jou staat nu op +2, nog steeds te zwaar eigenlijk. Hier zijn (helaas) vele modders flink hun boekje buiten gegaan. :N

[ Voor 3% gewijzigd door Redneckerz op 01-10-2019 18:17 ]

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Totaal waar hoogstwaarschijnlijk/misschien, maar totaal offtopic.
MeMoRy in 'nieuws: Facebook blokkeert de url van torrentsite The Pirate Bay'
0

Met 0-boost naar +1 gekregen, maar off dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Bor schreef op maandag 30 september 2019 @ 15:43:
[...]

Deze staat nog steeds op +2

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnold_m
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:56

flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:59

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

De 7 oktober besteld is best belangrijke informatie voor mensen die het artikel lezen in intresse krijgen in de auto.
Wetende dat de auto nog gegarandeerd dit jaar geleverd kan worden is voor veel mensen erg intresant en toegevoegde informatie bovenop het artikel. geen +3, maar vind een +1 van nu ook weer wel weinig. vergeleken met de rest van de +1's die onder het artikel staan.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Geen +2: deze link staat letterlijk in het artikel: FREAKJAM in 'nieuws: Microsoft maakt Windows Virtual Desktop beschikbaar voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Deze mag van mij wel naar +2: SinergyX in 'geek: Gamer draait Doom op oude kassa van fastfoodrestaurant'

Hele valide post wat mij betreft.

Deze vind ik dan weer geen +2: Verwijderd in 'geek: Gamer draait Doom op oude kassa van fastfoodrestaurant'

[ Voor 30% gewijzigd door Bor op 02-10-2019 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:03

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Deze reactie en de hele discussie erboven is niet -1, maar 0

Jorgen in 'nieuws: Super Mario Maker 2 heeft multiplayeroptie voor vrienden'

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
Cloud schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 16:46:

Inmidels zijn we een paar dagen verder en ik zie dat er geen verdere actie is geweest. Ook op een DM is niet gereageerd.

Heb zelf maa gereageerd. Zal wel escalleren, maar dat boeit blijkbaar niemand. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
@Henkje.doc Je hebt reactie op jouw DM ontvangen. Iets meer geduld svp.

+1 wat mij betreft: Henkje.doc in 'reviews: Alles over framerates en waarom film altijd 24fps zal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

mar-10 in 'nieuws: Tesla leverde in afgelopen kwartaal recordaantal van 97.00...

Dat is geen +1, maar een -1. Wordt extreem afgezaagd dit gezeur.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Henkje.doc schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 06:39:
[...]
Inmidels zijn we een paar dagen verder en ik zie dat er geen verdere actie is geweest. Ook op een DM is niet gereageerd.

Heb zelf maa gereageerd. Zal wel escalleren, maar dat boeit blijkbaar niemand. Jammer.
Ik begrijp niet welke actie je hier zocht? De reactie op jouw reactie is nu gemodereerd met een +1, wat volgens mij de juiste score is. Hij stond oorspronkelijk op +2 en dat was te hoog, zoals ik al zei. Dus er is wel degelijk actie geweest. Of had je verwacht dat je eigen reactie hoger dan 0 gemodereerd zou worden? Want dat is de reactie denk ik niet waard.

Jouw 'tegen reactie' is echter minder handig, als je een goede reactiescore wilt hebben. De manier waarop je reageert kan uitsluitend met -1 beoordeeld worden op deze manier. Het escaleert gelukkig niet, want diegene waarop jij reageerde heeft heel netjes nóg een reactie teruggegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkje.doc
Cloud schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 12:21:
[...]

Ik begrijp niet welke actie je hier zocht? De reactie op jouw reactie is nu gemodereerd met een +1, wat volgens mij de juiste score is. Hij stond oorspronkelijk op +2 en dat was te hoog, zoals ik al zei. Dus er is wel degelijk actie geweest. Of had je verwacht dat je eigen reactie hoger dan 0 gemodereerd zou worden? Want dat is de reactie denk ik niet waard.

Jouw 'tegen reactie' is echter minder handig, als je een goede reactiescore wilt hebben. De manier waarop je reageert kan uitsluitend met -1 beoordeeld worden op deze manier. Het escaleert gelukkig niet, want diegene waarop jij reageerde heeft heel netjes nóg een reactie teruggegeven.
Hoi Cloud.

Vanochtend was dit nog niet gebeurt vandaar mijn kritische acties.

Mee eens. Niet helemaal slim.
Ik zal mijn reactie aanpassen (maar sportief als ik ben laat ik hem wel leesbaar).

Heb inmiddels ook een reactie teruggegeven met inhoudelijke feedback.

Dank voor de acties in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars_jj
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 12:56
lars_jj in 'nieuws: T-Mobile had storing op mobiel netwerk door hardwarefout ...

Hier worden alle statusmeldingen op 0 gemod. Er is zelfs iemand die ze -1 aan het modden is.
Persoonlijk vind ik deze minimaal +1

[ Voor 9% gewijzigd door lars_jj op 03-10-2019 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Een 0 lijkt mij een prima score eigenlijk. Je moet je afvragen hoe interessant opmerkingen als "ik heb er geen last van" of "hier werkt het weer" zijn voor andere mensen; in de meeste gevallen is dat nauwelijks. Een +2 is het zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars_jj
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 12:56
Bor schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 12:47:
[...]

Een 0 lijkt mij een prima score eigenlijk. Je moet je afvragen hoe interessant opmerkingen als "ik heb er geen last van" of "hier werkt het weer" zijn voor andere mensen; in de meeste gevallen is dat nauwelijks. Een +2 is het zeker niet.
Ik had me met +2 vertikt, dat moest +1 zijn.
Maar mijn inziens is het iig on-topic, 0 is off-topic.
Pagina: 1 ... 87 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2