Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Mensen voor dom uitmaken omdat ze een andere mening hebben lijkt me een - 1?
Virussen? Scan ze hier!
SpiceWorm in 'nieuws: Google past zoekalgoritme-input aan om oorspronkelijk n...
Ontopic, geen troll of flame. Toch -1. Graag correctie. Vind sowieso dat de laatste tijd er weer veel wordt gemodereerd op "ik ben het er wel/niet mee eens"
De reacties van Jorgen eronder zijn dan wel weer offtopic, eentje ervan kan je als flame beschouwen en die krijgen dan weer +1.
[ Voor 11% gewijzigd door SpiceWorm op 13-09-2019 19:37 ]
Je hebt pas 3 quoteringen. Geef het even de tijd...SpiceWorm schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 19:35:
Ik vind deze reactie
SpiceWorm in 'nieuws: Google past zoekalgoritme-input aan om oorspronkelijk n...
Ontopic, geen troll of flame. Toch -1. Graag correctie. Vind sowieso dat de laatste tijd er weer veel wordt gemodereerd op "ik ben het er wel/niet mee eens"
De reacties van Jorgen eronder zijn dan wel weer offtopic, eentje ervan kan je als flame beschouwen en die krijgen dan weer +1.
Idem zonder verdere onderbouwing: Juice. in 'nieuws: Vertaaldienst DeepL brengt apps uit voor Windows en macOS'
[ Voor 26% gewijzigd door Bor op 14-09-2019 00:08 ]
Ik mis even wat hier informatief aan is.
Verwijderd in 'nieuws: Google Lens gaat info en recepten bij supermarktartikelen ... idem.
[ Voor 42% gewijzigd door Bor op 14-09-2019 18:02 ]
Moet een 0 zijn en geen - 1, net als veel andere reacties in deze discussie.
De tiid hâldt gjin skoft.
Deze reactie is een mening / constatering, niet echt een +3 waard lijkt mij.
PearlChoco in 'nieuws: Fallout 76-spelers klagen over te betalen koelkast als...
Deze reactie lijkt mij ook een +1 waard.
xats6nl in 'nieuws: Fallout 76-spelers klagen over te betalen koelkast als ni...
Deze ook.
svennd in 'nieuws: Fallout 76-spelers klagen over te betalen koelkast als nie...
Deze ook.
xats6nl in 'nieuws: Fallout 76-spelers klagen over te betalen koelkast als ni...
Deze ook.
StarZ in 'nieuws: Fallout 76-spelers klagen over te betalen koelkast als niet...
Deze ook.
The Chosen One in 'nieuws: Fallout 76-spelers klagen over te betalen koelkast...
Deze ook.
Flagg in 'nieuws: Fallout 76-spelers klagen over te betalen koelkast als niet...
Flink wat mismoderatie in één nieuwsbericht i.i.g.
Edit:
Hier nog een:
Gamebuster in 'nieuws: Fallout 76-spelers klagen over te betalen koelkast als...
[ Voor 5% gewijzigd door jetspiking op 15-09-2019 13:35 ]
https://www.linkedin.com/in/dustinhendriks/
De reacties die @jetspiking hiervoor aanhaalt kunnen nog wel wat hulp gebruiken.
[ Voor 10% gewijzigd door Bor op 15-09-2019 10:19 ]
Neerbuigende reactie scoort alsnog +1?
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Ik wordt hier gedownmod en dat gebeurt in de zelfde thread ook hier en hier. Het is duidelijk dat iemand niet akkoord is met mijn mening en daarvoor het modsysteem misbruikt. Als mijn reacties echt ongewenst zijn, dan zijn alle reacties in dezelfde thread dat ook.
Hij heeft de onderbouwing inderdaad niet zelf geplaatst. Maar daaronder verschijnt die wel degelijk. Dat hij zelf wellicht een +1 of een 0 krijgt zou ik begrijpen. Maar dat er nu een felrode -1 bij staat doet lijken dat het echt puur en alleen flame is.Bor schreef op maandag 16 september 2019 @ 18:36:
Zonder onderbouwing lijkt mij dit een ongefundeerde flame en zeker geen +3 / +2; StefanJanssen in 'plan: Programma voor Meet-up Tech in de zorg is compleet!'
De reacties die daarna geplaatst worden geven wel degelijk meer inzicht.
De onderbouwing in de links gaat over o.a. het vermogen (een link zit zelfs achter een pay wall lijkt het) of gaat op voor vrijwel elk EPD (grote afhankelijkheid, moeilijk ontvlechten etc).marapuru schreef op maandag 16 september 2019 @ 19:38:
[...]
Hij heeft de onderbouwing inderdaad niet zelf geplaatst. Maar daaronder verschijnt die wel degelijk. Dat hij zelf wellicht een +1 of een 0 krijgt zou ik begrijpen. Maar dat er nu een felrode -1 bij staat doet lijken dat het echt puur en alleen flame is.
De reacties die daarna geplaatst worden geven wel degelijk meer inzicht.
[ Voor 4% gewijzigd door Bor op 16-09-2019 20:04 ]
Pikoe in 'nieuws: Europese League of Legends-coaches klagen over internetkwal...
https://www.linkedin.com/in/dustinhendriks/
Een bekende grap die wat mij betreft max +1 zou moeten zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 17-09-2019 08:07 ]
Ik ga hier uiteraard niet modereren, maar er word hier enorm veel gemodereerd met het hart ipv het brein. Er staan +2's tussen die totaal niets 'informatiefs'.
Al met al een puinhoop.
ehtweak in 'downloads: digiKam 6.3'
Het is juist wel on-topic en relevant...
[toevoeging]
Ik weet niet wie/wat e.e.a. aangepast heeft. Maar 'ineens' is de score van 6 x -1 naar 14 x +1 gegaan.
[ Voor 19% gewijzigd door ehtweak op 17-09-2019 15:22 ]
Verwijderd
Verwijderd in 'nieuws: Apple maakt zijn Arcade-dienst vroegtijdig beschikbaar met...
RoestVrijStaal in 'nieuws: MIT maakt zwartste materiaal ooit geproduceerd'
Aan deze reactie is helemaal niets ongewenst of ongepast aan. Het is een valide toepassing van het materiaal omdat het licht omzet in warmte (en hoe warmer, hoe beter).
En hier vanaf deze "reactie-tak" gaat het helemaal mis: MSalters in 'nieuws: Richard Stallman stopt per direct bij de Free Software F...
Disclaimer: Mijn modstatus is uitgezet, dus ik kan niet zien hoeveel tweakers geplust en gemind hebben. Waarom tweakers wiens Modstatus is uitgezet niet de statistiekenpopup van hun eigen reacties mogen zien, is mij een raadsel. Maar dat is een onderwerp dat niet hier hoeft worden te besproken.
Dan had je de mismoderatie òf te vroeg gerapporteerd, òf andere tweakers hebben het al via dit topic voor je rechtgezetehtweak schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 14:54:
[toevoeging]
Ik weet niet wie/wat e.e.a. aangepast heeft. Maar 'ineens' is de score van 6 x -1 naar 14 x +1 gegaan.
[ Voor 27% gewijzigd door RoestVrijStaal op 17-09-2019 22:24 . Reden: Twee reacties achter elkaar in dezelfde topic plaatsen is niet gewenst. ]
Eerst genoemde reactie verschijnt dan ook nog eens bovenaan, terwijl de oudere reactie om een of andere reden lager staat...
[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 18-09-2019 11:56 ]
Ja, het is nog vroeg, maar de mods gaan enorm hard. Die krijgt echt sloten met +3's en +2's. Een linkdrop/erzameling links zonder eigen inbreng is imho toch nooit meer waard dan een 0?
Virussen? Scan ze hier!
nieuws: Dragon Ball Z: Kakarot komt uit op 17 januari
Dat lijkt inderdaad een enkele user te zijn. Ik heb hier verder naar gekeken en actie ondernomen.D3F schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:54:
Volgens mij hebben we hier iemand die nooit Dragon Ball Z van zijn/haar ouder(s) heeft mogen kijken. Vrijwel iedere post krijgt wel een -1.
nieuws: Dragon Ball Z: Kakarot komt uit op 17 januari
Aangaande Xm0ur3r in 'nieuws: Gerucht: Facebook wil ar-bril als vervanger voor smartpho...Deze reactie is door een moderator gefixeerd. Modereren is niet mogelijk.
Wat is daar de reden van? Ik krijg een beetje het gevoel dat een moderator het niet prettig vindt dat al deze nieuwsberichten gebundeld gepubliceerd raken. Temeer omdat deze reactie gewoon een +3 behoort te krijgen door middel van de democratische moderatie die T.net aanbiedt aan zijn (niet betaalde) moderators (wij dus). Nu krijgt het een +1 welke totaal niet strookt met de democratische moderatie die er al aan was gegeven.
Yzord schreef op woensdag 18 september 2019 @ 12:49:
[...]
Aangaande Xm0ur3r in 'nieuws: Gerucht: Facebook wil ar-bril als vervanger voor smartpho...
Wat is daar de reden van? Ik krijg een beetje het gevoel dat een moderator het niet prettig vindt dat al deze nieuwsberichten gebundeld gepubliceerd raken. Temeer omdat deze reactie gewoon een +3 behoort te krijgen door middel van de democratische moderatie die T.net aanbiedt aan zijn (niet betaalde) moderators (wij dus). Nu krijgt het een +1 welke totaal niet strookt met de democratische moderatie die er al aan was gegeven.
wildhagen schreef op woensdag 18 september 2019 @ 10:42:
Xm0ur3r in 'nieuws: Gerucht: Facebook wil ar-bril als vervanger voor smartpho...
Ja, het is nog vroeg, maar de mods gaan enorm hard. Die krijgt echt sloten met +3's en +2's. Een linkdrop/erzameling links zonder eigen inbreng is imho toch nooit meer waard dan een 0?
Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux
Daar ben ik het persoonlijk dus niet mee eens. Het is juist goed om gegroepeerd aan te tonen wat de schandalen rondom FB zijn ipv gesplinterde nieuwsberichten. De ernst van al deze schandalen is dusdanig hoog dat juist een sommering van al die nieuwsberichten iets toevoegt. En prima dat dan de moderatie ervan stopt, maar dan hoort hij gewoon de democratische cijfer te krijgen en niet afgewaardeerd naar een +1. Hiermee schoffeer je ook de vele moderators die de moeite nemen om reacties te modereren.
Even voor de goede orde, ik heb hem niet eens gemodereerd. Maar de democratische vleug die aan modereren hangt schiet mij voorbij bij deze actie van 1 moderator.
[ Voor 32% gewijzigd door Yzord op 18-09-2019 13:03 ]
Ik denk dat hier het ''probleem'' is dat de poster zegt: Zie hier waarom dit verkeerd is zonder in tekst een beknopte samenvatting te geven van waarom datgene verkeerd is.Yzord schreef op woensdag 18 september 2019 @ 13:01:
[...]
Daar ben ik het persoonlijk dus niet mee eens. Het is juist goed om gegroepeerd aan te tonen wat de schandalen rondom FB zijn ipv gesplinterde nieuwsberichten. De ernst van al deze schandalen is dusdanig hoog dat juist een sommering van al die nieuwsberichten iets toevoegt. En prima dat dan de moderatie ervan stopt, maar dan hoort hij gewoon de democratische cijfer te krijgen en niet afgewaardeerd naar een +1. Hiermee schoffeer je ook de vele moderators die de moeite nemen om reacties te modereren.
Even voor de goede orde, ik heb hem niet eens gemodereerd. Maar de democratische vleug die aan modereren hangt schiet mij voorbij bij deze actie van 1 moderator.
+3 krijg je immers gauw als je naast veel links een groot deel van die links voorziet van uitleg. De links zijn dan een aanvulling op wat je stelt en uitlegt.
Deze poster doet alleen het eerste: Iets stellen, maar niets vanuit zijn eigen woorden aanvullen. De hoeveelheid links is indrukwekkend en doet het doen lijken alsof de poster geloofwaardig is. Maar alleen een linkdump geeft geen aanvulling, daar voor is ook echt tekstuele uitleg nodig.
Of dat een post naar +1 moet doen zakken hou ik mij verre van. Ik geef slechts uitleg.
Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.
Om Yzord aan te vullen;
Een verzameling links kan in mijn ogen informatief zijn naar medetweakers. De velen links zijn vooral bedoeld om de mensen in te laten zien hoeveel er mis gaat bij Facebook. Ik zou er een hoop over kunnen uitschrijven maar het leek mij minder krachtig dan daadwerkelijke nieuwsartikelen, want dat zijn immers feiten. En het lijkt te werken aan de vele +3's te zien. Ik vind het dan ook jammer dat met de +1 mijn reactie nu minder prominent aan het licht gebracht wordt, want ik vind dit wel een kwalijke zaak die best gezien mag worden door mensen. Een +3 hoeft voor mij dan ook niet al zijn velen het er dus wel over eens dat dit best in de spotlight gezet mag worden, een +2 zou ik al erg blij mee zijn omdat een compleet overzicht naar mijn mening best informatief kan zijn naar medetweakers.
Ik hoop dat dit herzien kan worden,
Met vriendelijke groeten,
Auke
@Redneckerz Ik snap je, echter doe ik alleen het eerste met het doel de lezers het 2e gedeelte zelf in te laten vullen. Maar ik heb mijn reactie een klein beetje aangepast.
@Bor @_Peter2_ @Yzord @wildhagen
[ Voor 10% gewijzigd door Xm0ur3r op 18-09-2019 13:48 ]
Dat gaat niet echt helpen als je edit dit bevat:Xm0ur3r schreef op woensdag 18 september 2019 @ 13:35:
Ik hoop dat dit herzien kan worden,
Met vriendelijke groeten,
Auke
''De pro-mods waren niet zo blij met mijn linkdump zonder verdere onderbouwing dus speciaal voor hun:''
En precies daarom krijgt de post geen +3. Laat lezers zelf maar hun conclusies trekken. Hoewel dat in vele andere gevallen juist te prijzen is, wil je met jouw post lezers wakker maken. Dan zal je dus zelf moeten uitleggen waarom iets verkeerd is, en die stelling laat je dan ondersteunen door 1 van je (vele) links.Xm0ur3r schreef op woensdag 18 september 2019 @ 13:35:
@Redneckerz Ik snap je, echter doe ik alleen het eerste met het doel de lezers het 2e gedeelte zelf in te laten vullen. Maar ik heb mijn reactie een klein beetje aangepast.
Dan scoor je een +3. Het toverwoord is zelf uitleggen. Daarmee zal je opinie ook veel meer hout snijden en zullen mensen meer geneigd zijn je links te willen bekijken om te verifiëren of deze links je stelling ondersteunen.
Dus, zelf uitleggen is een win-win situatie.
Ik ben geen pro-mod
Ik gaf alleen aan waarom ik dacht dat de moderatie gefixeerd was.
Overigens is enkel een (hoewel erg indrukwekkende) lijst met links in mijn opinie geen +3 moderatie waard.
Het met links onderbouwen van een mening is dat wel. Dan voeg je "waarde" toe aan de discussie.
Okok dat was kinderachtig, verwijderd. Excuses hiervoor.Dat gaat niet echt helpen als je edit dit bevat:
''De pro-mods waren niet zo blij met mijn linkdump zonder verdere onderbouwing dus speciaal voor hun:''
Ik ben gewoon een beetje gefrustreerd dat 1 iemand voor honderden bepaalt wat de score is.
Terwijl daar juist een democratisch systeem voor aangesteld was?
Maar dat was juist de magie van mijn reactie, mijn stelling was overduidelijk en dat was juist aan de +3's te merken iedereen begrijpt precies wat ik bedoel. Ik gaf mijn mening en vulde die aan met links die duidelijk maken waarom. Uitleg was niet nodig, uitleg is nodig als mensen je niet begrijpen.En precies daarom krijgt de post geen +3. Laat lezers zelf maar hun conclusies trekken. Hoewel dat in vele andere gevallen juist te prijzen is, wil je met jouw post lezers wakker maken. Dan zal je dus zelf moeten uitleggen waarom iets verkeerd is, en die stelling laat je dan ondersteunen door 1 van je (vele) links.
Dan scoor je een +3. Het toverwoord is zelf uitleggen. Daarmee zal je opinie ook veel meer hout snijden en zullen mensen meer geneigd zijn je links te willen bekijken om te verifiëren of deze links je stelling ondersteunen.
Om ook maar even verder te gaan op het moderatie systeem. in de faq staat duidelijk:
Het was duidelijk dat het voor iedereen waardevol was, ondanks dat het aan inhoud ontbreekt?Het beoordelen van een reactie is niet altijd eenvoudig. Vaak zijn meerdere uitkomsten mogelijk afhankelijk van bijvoorbeeld het kennisniveau van de moderator. Wat voor de ene persoon een waardevolle reactie is, heeft voor de andere persoon geen toegevoegde waarde. Om toch te komen tot een beoordeling die overeenkomst met de gemiddelde verwachting van de Tweakers-bezoeker wordt er gewerkt met een semi-democratisch moderatiesysteem waarin alle bezoekers, dus niet alleen crewleden, kunnen deelnemen. De uiteindelijke score van een reactie is de mediaan van alle beoordelingen.
Waarom dan naar beneden moderen? Omdat het geen uitleg bevat, geen inhoud?
Nergens staat uitgeschreven dat dit een verplichting is. Nergens zijn er regels over, het wordt immers democratisch besloten...
@_Peter2_
Ja naar jouw mening, maar dat is volgens mij het hele probleem wat er nu aan de hand isOverigens is enkel een (hoewel erg indrukwekkende) lijst met links in mijn opinie geen +3 moderatie waard.
Het met links onderbouwen van een mening is dat wel. Dan voeg je "waarde" toe aan de discussie.
We zijn gewend dat een groot lang verhaal met bronvermelding een +3 waard is, en aan de hand daarvan heeft 1 iemand nu besloten dat het geen +3 waard is. Maar democratisch hebben bijna 100 mensen besloten dat het wel een +3 waard is, en dat is hoe het systeem werkt.
Nu kan ik begrijpen dat als een reactie daadwerkelijk ontopic is en mensen hem mening modden naar beneden toe hier een pro-mod moet inspringen, maar ik ben van mening dat bij mij er iets te snel en overbodig ingegrepen werdt. Maar goed dat is verder aan de pro-mod... @Bor toevallig?
[ Voor 16% gewijzigd door Xm0ur3r op 18-09-2019 14:13 ]
Punt is alleen dat sommige onderwerpen sneller een hoog gehalte van "mis-moderatie"hebben.Xm0ur3r schreef op woensdag 18 september 2019 @ 14:06:
Ja naar jouw mening, maar dat is volgens mij het hele probleem wat er nu aan de hand is
We zijn gewend dat een groot lang verhaal met bronvermelding een +3 waard is, en aan de hand daarvan heeft 1 iemand nu besloten dat het geen +3 waard is. Maar democratisch hebben bijna 100 mensen besloten dat het wel een +3 waard is, en dat is hoe het systeem werkt.
Nu kan ik begrijpen dat als een reactie daadwerkelijk ontopic is en mensen hem mening modden naar beneden toe hier een pro-mod moet inspringen, maar ik ben van mening dat bij mij er iets te snel en overbodig ingegrepen werdt. Maar goed dat is verder aan de pro-mod... @Bor toevallig?
Dit zorgt ervoor dat bijvoorbeeld mensen die het met je eens zijn dat Facebook slecht omgaat met privacy een +3 geven. Wat niet zozeer iets zegt over de inhoud van je reactie zelf.
[ Voor 32% gewijzigd door _Peter2_ op 18-09-2019 14:21 ]
Oke daar kan ik mij in vinden, echter terugzetten naar +1 is in mijn ogen ook licht overdreven. Overigens zie ik er ook geen kwaad in om deze op +3 te laten staan, het doet verder niemand kwaad._Peter2_ schreef op woensdag 18 september 2019 @ 14:20:
[...]
Punt is alleen dat sommige onderwerpen sneller een hoog gehalte van "mis-moderatie"hebben.
Dit zorgt ervoor dat bijvoorbeeld mensen die het met je eens zijn dat Facebook slecht omgaat met privacy een +3 geven. Wat niet zozeer iets zegt over de inhoud van je reactie zelf.
Dit systeem lijkt mij verder bedoeld voor reacties die onterecht naar -1 gemod worden, dat heeft negatief effect op iemand zijn karma.
Maar goed, dat is helaas niet mijn afdeling
[ Voor 34% gewijzigd door Xm0ur3r op 18-09-2019 14:27 ]
Je hoeft voor mij geen excuses te maken hoor.Xm0ur3r schreef op woensdag 18 september 2019 @ 14:06:
[...]
Okok dat was kinderachtig, verwijderd. Excuses hiervoor.
Ik ben gewoon een beetje gefrustreerd dat 1 iemand voor honderden bepaalt wat de score is.
Terwijl daar juist een democratisch systeem voor aangesteld was?
Het is niet zo dat @wildhagen in zijn eentje bepaalt wat de score is. Wel was hij de eerste die niet er een +3 in zag. Dat honderden anderen dat mogelijk er wel inzagen, kan zijn vanwege:
- +3 geven wegens ''informatief''. Dat is het niet waard, omdat je het stuk uitleg mist en is het inderdaad meer een linkdump boven alles. Links moeten niet voor je spreken, maar aanvullen op jouw eigen uitleg.
- +3 geven wegens ''mee eens''. Moderaties zijn niet bedoeld om op meningen te waarderen, maar wat de post objectief voorstelt. En objectief gezien is het een post met zeer veel links en weinig eigen input.
Ja, maar je leverde geen eigen uitleg. Je liet de links voor je spreken, als in: ''Kijk deze links eens, en dan weet je wat ik bedoel. En ik heb ook vele links, dus dan is het duidelijk. Toch? ;)''. Dat terwijl links juist jouw uitleg moeten aanvullen. Dat is het cruciale verschil.Xm0ur3r schreef op woensdag 18 september 2019 @ 14:06:
[...]
Maar dat was juist de magie van mijn reactie, mijn stelling was overduidelijk
Weet je zeker dat dat de reden is, en niet dat ze je +3 geven omdat ze het met je eens zijn?Xm0ur3r schreef op woensdag 18 september 2019 @ 14:06:
[...]
en dat was juist aan de +3's te merken iedereen begrijpt precies wat ik bedoel.
Nee, dat vind ik niet. Ik vind persoonlijk een waslijst aan links zonder onderbouwing geen motivatie om die links dan te lezen: Ik moet het antwoord dus vinden in 1 van je vele links.Xm0ur3r schreef op woensdag 18 september 2019 @ 14:06:
[...]
Ik gaf mijn mening en vulde die aan met links die duidelijk maken waarom.
Als je een compromis wilt waarmee je ook +3 had kunnen scoren: Citeer wat je punt is uit een deel van die links en plaats ze in je reactie, met de link eronder. Zo komen mensen het antwoord ook te weten, en kunnen ze de link bekijken om meer te weten.
Zoals in het compromis hierboven gesteld had je door middel van uitleg en deelcitaten je punt veel sterker over kunnen laten komen.Xm0ur3r schreef op woensdag 18 september 2019 @ 14:06:
[...]
Uitleg was niet nodig, uitleg is nodig als mensen je niet begrijpen.
Ja wel, want het +3 laten staan schept een precedent: Zolang je maar genoeg links post en zolang je maar een (zeer) korte uitleg geeft, moet het +3 wezen. Als het zo makkelijk was, dan deed iedereen het.Xm0ur3r schreef op woensdag 18 september 2019 @ 14:26:
[...]
Oke daar kan ik mij in vinden, echter terugzetten naar +1 is in mijn ogen ook licht overdreven. Overigens zie ik er ook geen kwaad in om deze op +3 te laten staan, het doet verder niemand kwaad.
Een valide +3 post maken is ook niet zo moeilijk als het lijkt. Om even te pluggen, hier is zon soort post. En dan weet je gelijk waarom zelf uitleg geven + links gebruiken als aanvulling zo handig zijn. Vergelijk daarom jouw post met de mijne, ook al is het hij wat ouder:
Redneckerz in 'geek: Eerste Commodore Amiga kwam 30 jaar geleden uit'
[ Voor 0% gewijzigd door Redneckerz op 18-09-2019 17:22 . Reden: Typo's ]
Less = more
Ik werd juist Elite member, omdat ik nou juist dit systeem zo mooi vond en dat daarom Tweakers onder andere de titel beste website verdiend.
Maar wat ik vandaag heb mogen aanschouwen schrik ik gewoon van. Een precedent scheppen als je de +3 laat staan??? Is dat serieus de reden om een actie van een moderator goed te praten? Ik voel me serieus ineens in de tweede kamer. Krom praten om het recht te krijgen.
Begrijp me niet verkeerd, ik hou nog steeds van jullie, maar ik vind deze aktie totaal niet kunnen.
Nu is de tendens voor powermods/admins (promods hebben die rechten niet) om niet in te grijpen voor 1 punt verschil, dus van +3 naar +2 zal niet gebeuren, maar om daarom de +3 daarom naar +1 te schuiven is wmb onjuist.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Yzord schreef op woensdag 18 september 2019 @ 17:04:
Ik blijf erbij dat wanneer je een democratische moderatiesysteem invoert welke men ook nog stimuleert te gebruiken (je krijgt er karma voor), maar deze ondermijnt (omdat 1 persoon, van de bijna 100 die wel een +3 zagen, een geheel andere mening heeft) je toch flink door de grond zakt als democratisch platform.

- Deze persoon deed dit omdat de post objectief geen +3 is. Tevens gaf hij slechts aan: Hij heeft niet direct gesteld dat hij ook degene was die de post op +1 zette
- Sowieso zou het niet kies zijn om de post aan te passen op basis van mening, en dat is dan ook niet gebeurd.
Is het redelijk dat een goede grap +3 krijgt? Is het redelijk dat een informatieve post -1 krijgt voorgeschoteld? Je kan niet voor elke case een punt in de FAQ maken, daarom wordt er grotendeels over generieke situaties gesproken. De FAQ is in de eerste plaats (zoals ik het interpreteer) een leidraad, niet leidend. Er zullen dus postings zijn die dus afwijkend worden beoordeeld (Zoals de eerdergenoemde grap +3). In dergelijke edge cases (welke ook niet door de FAQ worden vermeld wegens bovenstaande) draait het dan vooral om consistentie en daar verschillende meningen nog wel eens over.
Ik heb denk ik redelijk goed uitgelegd waarom de post geen +3 dient te krijgen. Heb je dit gelezen? En wat vind je daarvan?Yzord schreef op woensdag 18 september 2019 @ 17:04:
Een precedent scheppen als je de +3 laat staan??? Is dat serieus de reden om een actie van een moderator goed te praten?
Mocht je het wel hebben gelezen, dan lees ik de bevestiging hiervan graag terug.
Ja, een precedent wordt geschept als een dergelijke post +3 krijgt. Want, je zegt dan eigenlijk dat je geen onderbouwing of uitleg meer hoeft te leveren aan je opinie, maar dat een berg links volstaat, zonder deelcitaten te leveren uit deze links (Zodat men een betere impressie kan vormen van waar het over gaat).
Wat is er -1 aan mijn post?
Het is een democratisch systeem, op inhoud, waarvoor gewoon een FAQ bestaat dat uitlegt wanneer welke score gegeven dient te worden. Binnen die moderatie kan er best meningsverschil zijn en dat is prima, maar dat betekend niet dat je in het moderatiesysteem vrij bent om zelf een score te geven omdat je het volledig met een post eens bent of niet.Yzord schreef op woensdag 18 september 2019 @ 17:04:
Ik blijf erbij dat wanneer je een democratische moderatiesysteem invoert welke men ook nog stimuleert te gebruiken (je krijgt er karma voor), maar deze ondermijnt (omdat 1 persoon, van de bijna 100 die wel een +3 zagen, een geheel andere mening heeft) je toch flink door de grond zakt als democratisch platform.
[ Voor 50% gewijzigd door CH4OS op 18-09-2019 17:49 ]
Dank voor je moeite!
Ik vind het ook geen -1, maar tevens begrijp ik ook niet echt wat je nu wilt zeggen. Overigens is de hernieuwde Stint onlangs ook afgekeurd en is bij Pauw destijds de distributeur van de Stint langs geweest om uit te leggen hoeveel tussenstappen men moet doen om iets gekeurd te krijgen. En dat zijn er nogal wat.
M.a.w ik snap je post niet zo, maar ik denk dat men erover valt dat je ''maar de minister zag een paradepaardje en heeft uiteindelijk alsnog toestemming verleent,'' wat nogal een aanname is. (Dat van dat paradepaardje)
Mocht je het nog verder willen uiteenzetten (Ik ben namelijk wel benieuwd naar je volledige standpunt hierover) benader mij dan gerust via PMXm0ur3r schreef op woensdag 18 september 2019 @ 19:45:
@Redneckerz Dankjewel voor je uitleg, ik snap de gedachte die hier achter zit. Net zoals @Yzord en @IWriteCode ben ik het er niet volledig mee eens maar ik neem het maar voor lief anders blijven we voor eeuwig discussieren hier
Dank voor je moeite!
Vervolgens probeer ik het uit te leggen en dan krijg ik weer 2x -1:
grote_oever in 'nieuws: Facebook onthult Portal TV-apparaat voor videobellen ...
Ik geef een goed punt aan waarom ik denk dat de Portal TV straks in de aanbieding gaat. En geef een ander product dit als voorbeeld.
Zelfs de reactie eronder heeft evenveel +1 dan mijn reacties:
FlavorTime in 'nieuws: Facebook onthult Portal TV-apparaat voor videobellen of ar-...
Reacties kun je echt niet met elkaar vergelijken.
[ Voor 59% gewijzigd door grote_oever op 18-09-2019 22:21 ]
Zie de thread, ik heb het intussen daar toegelicht.Redneckerz schreef op woensdag 18 september 2019 @ 20:48:
Ik vind het ook geen -1, maar tevens begrijp ik ook niet echt wat je nu wilt zeggen. Overigens is de hernieuwde Stint onlangs ook afgekeurd en is bij Pauw destijds de distributeur van de Stint langs geweest om uit te leggen hoeveel tussenstappen men moet doen om iets gekeurd te krijgen. En dat zijn er nogal wat.
M.a.w ik snap je post niet zo, maar ik denk dat men erover valt dat je ''maar de minister zag een paradepaardje en heeft uiteindelijk alsnog toestemming verleent,'' wat nogal een aanname is. (Dat van dat paradepaardje)
EDIT:
TheGreatAtuin in 'geek: Gamer voltooit Resident Evil 4 met nul procent nauwke... op +2 lijkt me voor een offtopic discussie (uitleg terminologie) wat overdreven.
[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 19-09-2019 08:41 ]
Ik word daar niet veel wijzer van.CH4OS schreef op woensdag 18 september 2019 @ 23:09:
[...]
Zie de thread, ik heb het intussen daar toegelicht.
[ Voor 102% gewijzigd door CH4OS op 19-09-2019 16:25 ]
Een +3 lijkt me ietwat overdreven.
Virussen? Scan ze hier!
Ik vind het bericht redelijk offtopic, heb het dus een 0 gegeven, intussen staat het bericht op +1.wildhagen schreef op donderdag 19 september 2019 @ 16:39:
Sorcerer8472 in 'nieuws: KPN gaat door met opheffen Xs4all ondanks negatief a...
Een +3 lijkt me ietwat overdreven.
MoiZie in 'nieuws: Apple maakt iOS 13 beschikbaar'
Indien offtopic, ok, maar toch zeker geen flame / -1 ?
Het is eigenlijk meer een vraag voor het GR forum en niet voor op de FP. Vandaar de lagere score.MoiZie schreef op donderdag 19 september 2019 @ 21:01:
Ik zal wel in een ios flamewar gekomen zijn, maar ik dacht dat mijn comment toch op zn minst enigszins relevant was:
Wie dat artikel overigens niet gezien heeft, heeft sowieso geen idee waar je het over hebt. Toevallig had ik het nog in mijn Google nieuws lijst staan dus ik weet dat het er geweest is, maar niet wat de inhoud was.
200 fish found!
Dan begrijp ik echter nog steeds niet wat er ongewenst is aan de reactie? Dat "jullie" een artikel hebben weggehaald kan ik niets aan doen, maar dat er bij de release van ios 13 en het bericht daarover ook geen enkele waarschuwing wordt gegeven in het kader van "pas op, je accuduur neemt met 10 tot 15 procent af", zorgt dat ik deze opmerking plaats. Zodat er in ieder geval een waarschuwing staat.Zeehond schreef op donderdag 19 september 2019 @ 22:00:
[...]
Het is eigenlijk meer een vraag voor het GR forum en niet voor op de FP. Vandaar de lagere score.
Wie dat artikel overigens niet gezien heeft, heeft sowieso geen idee waar je het over hebt. Toevallig had ik het nog in mijn Google nieuws lijst staan dus ik weet dat het er geweest is, maar niet wat de inhoud was.
Overigens stond dit oa in de conclusie van betreffend artikel :
Het is wel jammer dat iOS 13 op veel apparaten een negatief effect lijkt te hebben op de accuduur van drie van de vier geteste iOS-apparaten. Het verschil is het grootst bij de iPhone XR. Vooral op dat apparaat kunnen gebruikers het verschil gaan merken. We hopen dat een eventueel negatief effect met iOS 13.1 weer ongedaan kan worden gemaakt, want een teruggang van 10 tot 15 procent zal voor veel gebruikers een forse tegenvaller zijn.
Zonder enige verwijzing naar waar beschreven is dat er een vermindering van accuduur op kan treden is het niet meer dan een loze flame.MoiZie schreef op donderdag 19 september 2019 @ 21:01:
Ik zal wel in een ios flamewar gekomen zijn, maar ik dacht dat mijn comment toch op zn minst enigszins relevant was:
Een simpele bronverwijzing die je argument staaft zou wel een fors verschil maken.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Het artikel was natuurlijk wel al weg toen jij in dat andere nieuwsbericht reageerde. Ik denk dat je opzicht wel de inschatting kan maken dat wanneer een artikel wordt weggehaald dit niet zomaar is. Ik zou mij dan niet meer op dat artikel als bron baseren om het nodig te achten een waarschuwing te geven in de reacties.MoiZie schreef op donderdag 19 september 2019 @ 22:18:
[...]
Dan begrijp ik echter nog steeds niet wat er ongewenst is aan de reactie? Dat "jullie" een artikel hebben weggehaald kan ik niets aan doen, maar dat er bij de release van ios 13 en het bericht daarover ook geen enkele waarschuwing wordt gegeven in het kader van "pas op, je accuduur neemt met 10 tot 15 procent af", zorgt dat ik deze opmerking plaats. Zodat er in ieder geval een waarschuwing staat.
Overigens stond dit oa in de conclusie van betreffend artikel :
[...]
200 fish found!
https://tweakers.net/nieu...ction=13451188#r_13451188
https://tweakers.net/nieu...ction=13451238#r_13451238
https://tweakers.net/nieu...ction=13451342#r_13451342
Aanname zonder bron, ik twijfel of het een 0 of -1 is op de manier waarop het nu staat, de +2 die het nu heeft is het zeker niet.
[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 20-09-2019 09:17 ]
De eerste kan een +1 zijn hoewel ik het niet met je eens ben maar de herhaling is wat mij betreft niet meer dan herhaling -> 0aljooge schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 05:56:
Zou hier naar gekeken kunnen worden? mijn stelling dat steam hun spellen niet meer verkoopt maar eventueel kan omzeilen door ze 100 jaar in bruikleen kan geven wordt tot 3x toe op -1 gemodereerd. Beetje flauwe manier discussieren.
https://tweakers.net/nieu...ction=13451188#r_13451188
https://tweakers.net/nieu...ction=13451238#r_13451238
https://tweakers.net/nieu...ction=13451342#r_13451342
Ik vind het nog wel een +1 waard, het is gewoon een on-topic reactie ook al ontbreken de argumenten dan wellicht. De +2 was echter wel te hoogCH4OS schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 09:17:
VNA9216 in 'reviews: Huawei Mate 30 Pro - Ontgoogeld, maar niet ontgoocheld'
Aanname zonder bron, ik twijfel of het een 0 of -1 is op de manier waarop het nu staat, de +2 die het nu heeft is het zeker niet.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Een post beginnen met: Waarom kost dat hok dan alsnog 25k? komt bij mij nogal flamerig over, en zeker niet +3 waardig ondanks de verdere uitleg.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
R4gnax in 'nieuws: Epic lijkt 9,49 miljoen euro betaald te hebben voor exclus...
De flame-stelling die geponeerd wordt (Epic wil enkel monopolie) wordt op geen enkele wijze ondersteunt door de argumentatie (de communicatie tussen een ontwikkelaar en Epic).
En vervolgens wordt Sweeney nog rat genoemd op basis van dit ongefundeerd geflame.
In mijn ogen kan het alleen maar -1 zijn
Waarom is inhoudelijk antwoorden een 0?
EDIT:
Xiomata in 'nieuws: Epic lijkt 9,49 miljoen euro betaald te hebben voor exclu... ik m is even wat hier +2 aan is. Zonder bronnen zie ik niet meer dan een mening wat als feit gebracht wordt en daardoor niet meer dan +1 en misschien door dat het als feit wordt geschreven eerder een 0 is wellicht? Ik weet niet hoe dergelijke reacties (waarin feiten als mening worden gebracht) gemodereerd moeten worden?
[ Voor 244% gewijzigd door CH4OS op 21-09-2019 14:13 ]
Gezien het taalgebruik en moderatie-klagen lijkt me dit eerder een -1 dan een 0. De +1 en zéker de +2 gevers mogen denk ik wel even nagekeken worden.
HoeZoWie in 'nieuws: Google haalt dubieuze adblockers met 1,6 miljoen gebruik...
Lijkt me geen +2 (!!) maar een -1. Is alleen zeuren over moderatie, nota bene over andermans reactie. Geen eigen inhoud, los van het moderatie-klagen.
[ Voor 34% gewijzigd door wildhagen op 21-09-2019 16:17 ]
Virussen? Scan ze hier!
[ Voor 5% gewijzigd door _Dune_ op 21-09-2019 18:17 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Die staat op +1 inmiddels._Dune_ schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 18:17:
kan iemand deze corrigeren een -1 slaat natuurlijk nergens op, het gaat hier nu juist om het feit dat er een verschil is een licentie ergens op te hebben of het eigendomsrecht: _Dune_ in 'nieuws: Valve gaat in hoger beroep tegen uitspraak Franse rechter ... en of deze licentie uiteindelijk doorverkocht mag worden.
Yep, ik heb het gezien.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Is dit een -1 waard? Waarom? Ik snap het niet.
Nee, en daar staat hij ook niet op?sxbrentxs schreef op zondag 22 september 2019 @ 16:12:
Is dit een -1 waard? Waarom? Ik snap het niet.
Inmiddels niet meer nee. Je reageert op een reactie die er al even staat en welke inderdaad een mismoderatie aanwees.
Hmm, ik mis even iets denk ik. De reactie is (en was tijdens de OP) te oud om nog te modereren en stond/staat op 0 ( 2x -1 en 6x 0 ) zonder fixatie.Bor schreef op zondag 22 september 2019 @ 17:21:
Inmiddels niet meer. Je reageert op een reactie die er al even staat en welke inderdaad een mismoderatie aanwees.
Kunnen jullie naast fixeren ook na 48 uur nog een moderatie toevoegen? Nu ik de vraag stel begrijp ik dat het dom is, natuurlijk kunnen jullie dat
Die reactie is niet gefixeerd. Hij is gemod door iemand die niet aan de tijdslimiet is gebondenJohnnieWbl schreef op zondag 22 september 2019 @ 17:41:
[...]
Hmm, ik mis even iets denk ik. De reactie is (en was tijdens de OP) te oud om nog te modereren en stond/staat op 0 ( 2x -1 en 6x 0 ) zonder fixatie.
Kunnen jullie naast fixeren ook na 48 uur nog een moderatie toevoegen? Nu ik de vraag stel begrijp ik dat het dom is, natuurlijk kunnen jullie datHad het alleen nog niet eerder gezien dat zonder melding hier gedaan werd, zal er rekening mee houden.
downloads: Apache OpenOffice 4.1.7
Dit is offtopic en absoluut geen +3:
sebati in 'downloads: Apache OpenOffice 4.1.7'
Dit is ontopic dus geen -1:
RoestVrijStaal in 'downloads: Apache OpenOffice 4.1.7'
Dit krijgt dan weer onterecht een +2:
Ik wordt met een 0 weggezet:
terradrone in 'downloads: Apache OpenOffice 4.1.7'
Dit krijgt dan weer onterecht een +2 zelfs (subjectief en offtopic):
enzovoorts. kortom, als je libreoffice liefhebber bent, ga reageren onder een libreelec bericht of in het forum in een betreffende groep. Dit is puur misbruik van het moderatiesysteem. Hier mogen wat mij betreft een hoop moderatierechten ingetrokken worden.
En dit is géén -1, hoogstens een 0:
terradrone in 'downloads: Apache OpenOffice 4.1.7'
Your Friendly Neighborhood Moderator
Een -1 is het inderdaad niet. Of het een +1 is betwijfel ik, ik ben zelf op een 0 blijven steken. Hoe dan ook, hij is in ieder geval van de -1 af.Jorgen schreef op maandag 23 september 2019 @ 13:54:
Geen -1, ook niet voordat ik hem editte. Jorgen in 'nieuws: Telenet verhoogt internetsnelheden en introduceert nieuwe ...
Draadje is inderdaad een trollfest aan het worden, nadeel is dat je er zelf ook middenin zit... Paar extra ogen is wel nuttig (maar dit zijn releases, die krijgen minder aandacht)terradrone schreef op maandag 23 september 2019 @ 00:28:
In de hele discussie onder het nieuwsbericht over een nieuwe openoffice release wordt het moderatiesysteem compleet verkracht. Alle reacties ten faveure van openoffice, waar dit bericht juist over gaat, krijgen hoogtens een 0 , reacties compleet offtopic over libreoffice krijgen veelal een +1 en zelfs +2 scores. Hier gaat heel veel heel erg mis! Dit gaat niet meer over openoffice, hier zijn enkel libreoffice liefhebbers alle reacties mbt openoffice aan het downmodden.
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
Hoefde ook niet perse een plus 1, ondanks dat de verlijking tussen NL en BE gewoon ontopic is.RoD schreef op maandag 23 september 2019 @ 13:58:
[...]
Een -1 is het inderdaad niet. Of het een +1 is betwijfel ik, ik ben zelf op een 0 blijven steken. Hoe dan ook, hij is in ieder geval van de -1 af.
Maar -1 inderdaad niet.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Het gaat daar inderdaad wel een beetje krom. Een heel stuk van die discussie is offtopic. Ik denk dat het er nu iets beter voor staat qua scores, maar er mag nog wel even naar gekeken worden om nog een paar extra moderaties uit te delen.FreezeXJ schreef op maandag 23 september 2019 @ 17:25:
[...]
Draadje is inderdaad een trollfest aan het worden, nadeel is dat je er zelf ook middenin zit... Paar extra ogen is wel nuttig (maar dit zijn releases, die krijgen minder aandacht)
Bepaalde themas op tweakers.net worden heel slecht gemodereerd, op mening en niet volgens moderatieregels. Onderwerpen die me tot op heden zijn opgevallen zijn: glasvezel (aanleg van, ziggo afkraken, niets is beter dan glasvezel), elon musk (de vleesgeworden messias volgens sommigen, iedere andersdenkende krijgt genadeloos een -1 ), amd cpu's ( afgeven op intel, niet inhoudelijk reageren maar fanboys intel vs amd troll discussies), alles apple , en de lijst blijft groeien...FreezeXJ schreef op maandag 23 september 2019 @ 17:25:
[...]
Draadje is inderdaad een trollfest aan het worden, nadeel is dat je er zelf ook middenin zit... Paar extra ogen is wel nuttig (maar dit zijn releases, die krijgen minder aandacht)
Een grapje die actuele nieuwsitems combineert. Valt niet in de smaak? Oké, maar een -1 vind ik persoonlijk wat zwaar.
Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.
Eens, is gewoon een grap; niet echt ongewenst materiaal.EMP schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 11:50:
EMP in 'nieuws: Nederland investeert miljoen euro in wereldwijd programma voo...
Een grapje die actuele nieuwsitems combineert. Valt niet in de smaak? Oké, maar een -1 vind ik persoonlijk wat zwaar.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Geen +3. vroeger waren hier aparte pagina's voor op de FP, maar die zijn er ook niet meer, dan vind ik niet dat dit opeens een +3 waard is, als het schijnbaar ook de aparte statusupdates pagina's niet waard is.
[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 24-09-2019 14:42 ]
Een +2 zou misschien beter passen maar een +3 lig ik ook niet echt wakker van gezien de aard van het artikel. Want wat zou dan wel genoeg zijn om een +3 te halen daar, denk ik dan
Het is in elk geval géén flauwe grap die toevallig afkomstig is van een crewlid en daarom +3 scoort
Ik zie de +2 meerwaarde niet in deze reactie.
Ienni1983 in 'nieuws: Samsung Galaxy Fold-kopers in VS krijgen verplicht inst... en Ienni1983 in 'nieuws: Samsung Galaxy Fold-kopers in VS krijgen verplicht inst..., hoe goed bedoelt ook, geeft meermaals dezelfde URL in een minuut achter elkaar. Nu weet ik even niet hoe daarop gemodereerd dient te worden... Zelf zou ik het als offttopic modereren omdat het wat spam-erig overkomt.
[ Voor 53% gewijzigd door CH4OS op 24-09-2019 19:16 ]
In dit geval kun je de oudste op reactie op +1 modereren en de andere op 0CH4OS schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 19:13:
Ienni1983 in 'nieuws: Samsung Galaxy Fold-kopers in VS krijgen verplicht inst... en Ienni1983 in 'nieuws: Samsung Galaxy Fold-kopers in VS krijgen verplicht inst..., hoe goed bedoelt ook, geeft meermaals dezelfde URL in een minuut achter elkaar. Nu weet ik even niet hoe daarop gemodereerd dient te worden... Zelf zou ik het als offttopic modereren omdat het wat spam-erig overkomt.
200 fish found!
Dank! Gelijk maar even gedaan.Zeehond schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 20:15:
In dit geval kun je de oudste op reactie op +1 modereren en de andere op 0.
Benjamin- in 'nieuws: Samsung Galaxy Fold-kopers in VS krijgen verplicht inst...
Is overigens ook geen +2 wat mij betreft, daar mag het wel wat informatiever van zijn dan dit alleen.
Ik heb hier duidelijk geen enkele vorm van ongewenst gedrag getoont...
+3? Niet ontopic en best extreme uitlatingen...
Het gebruik van niet standaard onderdelen is gewoon een nadeel. Hoe lang iemand afwijkende schroeven gebruikt doet dan nauwelijks ter zake.
Mensen blijven maar de -1 misbruiken... gewoon +1 wat mij betreft.
In vino veritas, in aqua sanitas
De stelling dat win 7 niet of nauwelijks werkt op nieuwe hardware is volgens mij onjuist en haalt daarmee je post onderuit. -1 niet maar meer dan een 0 zie ik er niet in.JohanNL schreef op woensdag 25 september 2019 @ 13:24:
JohanNL in 'nieuws: Windows 10 draait volgens Microsoft op meer dan 900 miljo...
Mensen blijven maar de -1 misbruiken... gewoon +1 wat mij betreft.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Dit topic is gesloten.
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2