All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Inderdaad niet. Ik wilde hem hier net aandragen.Dirk schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 12:26:
Znorkus in 'nieuws: Ubisoft: Steam heeft onrealistisch verdienmodel' is natuurlijk gen +3 waard.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Verwijderd
Vind 'm niet eens +1 waard, het is een rant over de game industrie in z'n geheel en niet Ubisoft of Steam, dus aardig off-topic.Dirk schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 12:26:
Znorkus in 'nieuws: Ubisoft: Steam heeft onrealistisch verdienmodel' is natuurlijk gen +3 waard.
EDIT: 99x +3, dus die gaat niet meer vanzelf naar beneden.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2019 13:48 ]
Absoluut niet nee. Maar met 173x (!) +3 gaat die daar iig niet meer vanaf komen op de normale manier.Dirk schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 12:26:
Virussen? Scan ze hier!
Allemaal een waarschuwing geven vanwege mismodden.wildhagen schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 17:25:
[...]
Absoluut niet nee. Maar met 173x (!) +3 gaat die daar iig niet meer vanaf komen op de normale manier.

Verwijderd
wildhagen schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 17:25:
[...]
Absoluut niet nee. Maar met 173x (!) +3 gaat die daar iig niet meer vanaf komen op de normale manier.
Staat inmiddels goedaljooge schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 19:40:
[...]
Allemaal een waarschuwing geven vanwege mismodden.
arnoudwokke in 'nieuws: Deurbelmaker Ring werkt samen met 400 politiekorpsen ... is ook geen +2.
xoniq in 'nieuws: Deurbelmaker Ring werkt samen met 400 politiekorpsen in VS ... geen +2.
[ Voor 19% gewijzigd door Zeehond op 28-08-2019 20:32 ]
200 fish found!
Lijkt mij een uitgebreide +1, eventueel +2, maar zeker geen +3 post.
terradrone in 'nieuws: Apple maakt laten luisteren naar geluidsopnames Siri o...
Hoe dit een +2 kan zijn... - eerder een flamebait
Met 121x +3 word het moeilijk om die naar een +1 te krijgen
kozue in 'nieuws: Microsoft wil exFat-bestandssysteem beschikbaar maken in Li...
Die daar onder is gewoon ongewenst.
Ik vind het knap dat de reactie op een +1 staat. tis niks meer dan -1....B64 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 17:00:
markwiering in 'nieuws: Facebook voert strengere regels in voor politieke adv...
[ Voor 24% gewijzigd door SRich op 29-08-2019 17:29 ]
Mensen met een andere mening voor "achterlijk" uit maken kan idd nooit meer dan een -1 zijn.B64 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 17:00:
markwiering in 'nieuws: Facebook voert strengere regels in voor politieke adv...
En dat krijgt dan bergen +1's en zelfs +2's...

Virussen? Scan ze hier!
8x +3 lijkt me wat overdreven, een +1 is wel voldoende...
Septimamus in 'geek: 'Router' viert vijftigste verjaardag'
9x +2 en zelfs 9x +3? Gewoon een +1 lijkt me.
Virussen? Scan ze hier!
Zie [Verwijderde gebruiker] -> https://tweakers.net/sear...BsearchString%5D=Silvaila
[ Voor 14% gewijzigd door Caelorum op 30-08-2019 20:53 ]
Die is al opgeruimd door een collega zo te zien.Caelorum schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 20:52:
Ik kan het zo snel niet vinden, maar waar rapporteer je eigenlijk een gebruiker die spamt op de frontpage?
Zie [Verwijderde gebruiker] -> https://tweakers.net/sear...BsearchString%5D=Silvaila
[ Voor 59% gewijzigd door Bor op 30-08-2019 22:11 ]
Meer dan een +1 haal ik hier niet uit hoor...
Edit:
@Caelorum spammer meld topic: Spammer gespot? Meldtopic *Frontpage only*
Deze heeft nog wat duwtjes nodig. Heeft een paar +3 en +2 erbij gekregen...wildhagen schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 15:55:
Septimamus in 'geek: 'Router' viert vijftigste verjaardag'
9x +2 en zelfs 9x +3? Gewoon een +1 lijkt me.
[ Voor 41% gewijzigd door CH4OS op 31-08-2019 12:03 ]
Dat is inderdaad niet meer dan een nette +1 wat op dit moment ook de netto score is.CH4OS schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 11:56:
Verwijderd in 'nieuws: Gearbox kondigt ruimte-rts Homeworld 3 aan met een relea...
Meer dan een +1 haal ik hier niet uit hoor...
"Het is alleen nog wel een 'shady' merk tot het zich bewezen heeft, zoals zelfs Samsung nog maar net een beetje ontstegen is." lijkt mij gewoon een ongefuneerde flame eigenlijk?mae-t.net schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 13:16:
Mogelijk vind men mijn gebruik van het woord shady in mae-t.net in 'nieuws: Xiaomi kondigt 70"-smart-tv in Redmi-serie aan' een beetje shady, en ik geef er op dat moment ook geen uitgebreide uitleg bij, maar het is een reactie op het gebruik van het woord shady in de parent en daarom in mijn ogen meer dan een -1 waard. Ik leg het in een latere reactie wat meer uit.
[ Voor 51% gewijzigd door Bor op 31-08-2019 16:27 ]
Mij onduidelijk waarom dit een +2 mag zijn, zal wel weer een stapeltje mee-eens stemmers zijn. Meer dan een 0 zie ik er niet in. De gemiddelde facebookgebruiker indirect voor dom uitmaken helpt ook niet echt.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Het gebruik van 'shady' (tussen aanhalingstekens) is een direct contrast met het eveneens niet gefundeerde 'niet shady' waar ik op reageerde. Normaal zou ik het mogelijk anders formuleren maar in de context lijkt me dit geen flame. Eveneens de vergelijking met Samsung waarvan (redelijk algemeen) bekend is dat het 30 jaar geleden nog vooral als stickerplakmerk bekend was, 10 jaar geleden structureel elcoproblemen had en moet je zien waar die nu zijn! De kwaliteit is beter en ze hebben onder eigen naam een stevige marktpositie.[b]Bor schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 16:14:
"Het is alleen nog wel een 'shady' merk tot het zich bewezen heeft, zoals zelfs Samsung nog maar net een beetje ontstegen is." lijkt mij gewoon een ongefuneerde flame eigenlijk?
Verder ga ik er nog uitgebreid op in in het bericht eronder. Dat zou de context toch volkomen duidelijk moeten maken. Mijn discussiepartner snapt ook niet waarom daar een -1 aan komt te hangen; het lijkt toch op dat er mensen zijn gaan meningmodden in mijn ogen, want zelfs als je het eerste bericht als flame ziet is het tweede dat duidelijk niet. Bovendien heeft het er de schijn van dat dat tweede bericht doelbewust gemodereerd is omdat het nou eenmaal de aandacht had getrokken van iemand met een duidelijke mening over de vorm of de inhoud; het zijn de enige twee posts van mij in die thread die ueberhaupt gemodereerd zijn terwijl er ook van anderen nog veel ongemodereerde posts staan.
[ Voor 18% gewijzigd door mae-t.net op 01-09-2019 13:27 ]
Totaal mee eens, maar geen +2
denPes in 'nieuws: 'Facebook-app uploadt systeembibliotheekbestanden zonder t...
Klopt gewoon en ontopic. Geen -1
[ Voor 34% gewijzigd door HMC op 31-08-2019 20:01 ]
Eat the bugs, live in a pod
@Bor, deze mag geblocked worden, 19x dezelfde reactie die wel heel duidelijk spam is.
Opgeruimd. Thanks.Jolke schreef op zondag 1 september 2019 @ 07:31:
[Verwijderde gebruiker]
@Bor, deze mag geblocked worden, 19x dezelfde reactie die wel heel duidelijk spam is.
Zie: Spammer gespot? Meldtopic *Frontpage only*
[ Voor 12% gewijzigd door Bor op 01-09-2019 07:34 ]
Alsnog mijn reactie: Ik kwam nu eens een mogelijke mismoderatie tegen op andermans berichten. Het gaat om twee berichten van Renegade666 in Renegade666 in 'reviews: Het einde van isdn - Doek valt voor netwerktechniek ...
Zijn eerste bericht is wel kort maar mijnsinziens geen flame. Het tweede bericht zeker niet. Ik ben het er niet mee eens dus reageer erop, maar heb een beetje de indruk dat anderen de moderatiescores hier gebruikt hebben als duimpjes omlaag op facebook.
[ Voor 3% gewijzigd door mae-t.net op 01-09-2019 23:41 ]
WORPspeed in 'nieuws: 'Site met iPhone-hacks viel ook telefoons met Android e...
Waarom word dit weggemod? Het is gewoon correct en algemeen bekend en onderzocht...
En waarom krijgt de persoon onder mij een +1 terwijl zijn post irrelevant is omdat hij volledig het punt mist.
Er is hier iets vreemds aan de hand. In een tijdsbestek 30-60 minuten had ik geen moderaties. Plots binnen een tijdsbestek van 10-15 minuten ofzo heb ik ineens 6 minnetjes te pakken.
Mijn reactie ADR3 @Zwarte_os • 2 september 2019 22:46
ook plots 6x 0 bij reactie ADR3 @Zwarte_os • 2 september 2019 23:09
Het is ook totaal geen flamebait ofzo en een vrij normale reactie.
Verder is de 6 punten in 1 keer eenvoudig te verklaren: Pro- en Powermods hebben deze weging standaard en gewone gebruikers kunnen zichzelf deze weging geven met behulp van een boost.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Die reactie heeft voor mijn moderatie (geen -1) slechts een enkele moderatie met een weging van 2x ontvangen.Dirk schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 08:30:
Als je op de datum en tijd van een reactie klikt krijg je er een directe reactie naartoe, dat werkt wat makkelijker.
Verder is de 6 punten in 1 keer eenvoudig te verklaren: Pro- en Powermods hebben deze weging standaard en gewone gebruikers kunnen zichzelf deze weging geven met behulp van een boost.
Ah bedankt, ik was niet goed op de hoogte.Dirk schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 08:30:
Als je op de datum en tijd van een reactie klikt krijg je er een directe reactie naartoe, dat werkt wat makkelijker.
Lijkt mij een 0, maar een +2 (waar het nu op staat) is het in elk geval niet.
Croga in 'nieuws: AP hoeft niet op te treden tegen verplichte persoonlijke ov... was +3, na mijn moderatie al gezakt naar +2, maar meer dan ontopic is dit ook niet, imo.
Een mening lijkt mij +1, zeker niet informatief; WhatsappHack in 'nieuws: ABN Amro, Rabobank en bunq kondigen Apple Pay-onders...
[ Voor 50% gewijzigd door CH4OS op 03-09-2019 23:09 ]
liberque in 'nieuws: Uitspraak in zaak Dutch FilmWorks en Ziggo is uitgesteld...
Lijken mij beide te hoog gemodereerd voor een mening die hij probeert al feitelijk weg te zeggen terwijl geldende jurisprudentie wat anders aangeeft.
Hoewel de reactie offtopic is zijn dit wel dingen die genoemd mogen worden. Ze zijn van plan een nieuw type product te reviewen zonder dat ze andere producten op een fatsoenlijk niveau aan het reviewen zijn.
Wat mij betreft geen -1 maar een 0.
[ Voor 4% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 04-09-2019 14:15 ]
O.a. in deze post: Dennism in 'nieuws: Uitspraak in zaak Dutch FilmWorks en Ziggo is uitgesteld ...Dirk schreef op woensdag 4 september 2019 @ 12:55:
Waar heb je die geldende jurisprudentie uitgelegd?
Daarnaast geeft hij zelf in zijn reacties al aan dat deze op niets anders gestoeld zijn dan zijn mening:
Zie bijv: liberque in 'nieuws: Uitspraak in zaak Dutch FilmWorks en Ziggo is uitgesteld...
In deze post geeft hij bijv, ook al aan dat er geen jurisprudentie is die zijn standpunt zou ondersteunen.Na het feit dat ik al aangaf dat er (nog) geen jurispredentie is
liberque in 'nieuws: Uitspraak in zaak Dutch FilmWorks en Ziggo is uitgesteld...
Op zich kunnen zijn posts best interessant zijn, maar zonder feitelijke onderbouwing zie ik er geen +2 in, laat staan de +3 beoordelingen die ze ook gekregen hebben.
Ik weet niet of we die discussie weer moeten starten, en als dat al zou moeten, niet op de FP verwacht ik.Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 14:14:
PcDealer in 'plan: Help Tweakers een testmethode voor muizen te ontwikkelen'
Hoewel de reactie offtopic is zijn dit wel dingen die genoemd mogen worden. Ze zijn van plan een nieuw type product te reviewen zonder dat ze andere producten op een fatsoenlijk niveau aan het reviewen zijn.
Wat mij betreft geen -1 maar een 0.
The Mask heeft in het verleden zeker waardevolle input gegeven echter verzand die discussie tussen The Mask en redactie leden steeds in een cirkel van dezelfde argumenten in stelling brengen wat altijd na verloop van tijd verzand in een niet constructieve dialoog tussen deze partijen.
Deze reactie van PcDealer voelt mij een beetje als trekken aan een dood paard.
[ Voor 23% gewijzigd door Dennism op 04-09-2019 17:08 ]
Een ander geluid over Apple, wat gelijk naar -1 gemodereerd wordt. +1 maximaal, waarschijnlijk gewoon een 0, maar een -1 is het zeker niet.
Al ben ik het volledig eens met de gesteld mening lijkt een +3 hier niet op zijn plaats.
Dit lijkt mij meningmodden.
Een +1 lijkt me beter op zijn plaats, want ook 'informatief' lijkt niet van toepassing.
en
Brummetje in 'nieuws: Samsung brengt Galaxy Fold niet uit in Nederland'
Met weet overduidelijk wat ik bedoel, maar wil men mij om een detail alsnog corrigeren. Hoe is dat ontopic bij een offtopic reactie?
Alle reacties van mashell worden onterecht op -1 gezet, misschien een onderzoekje waardig welke selecte paar users het verknallen.
Tja, hij brengt wel regelmatig zijn mening als feit, ik kan mij inbeelden dat niet iedereen dat waarderen kan en het als trollen ziet.SRich schreef op donderdag 5 september 2019 @ 15:45:
nieuws: Coolblue verkoopt en installeert zonnepanelen in vier steden in Neder...
Alle reacties van mashell worden onterecht op -1 gezet, misschien een onderzoekje waardig welke selecte paar users het verknallen.
Ik snap je reactie, maar zelfs inhoudelijk goede reacties worden op -1 gezet. En dat is het probleem.CH4OS schreef op donderdag 5 september 2019 @ 15:53:
[...]
Tja, hij brengt wel regelmatig zijn mening als feit, ik kan mij inbeelden dat niet iedereen dat waarderen kan en het als trollen ziet.
V.b:
mashell in 'nieuws: Coolblue verkoopt en installeert zonnepanelen in vier ste... 11x -1 is zwaar onterecht. 0 zou zelfs onterecht zijn. + 1
Dus minimaal 3 users hier mogen wel ff een onderzoekje krijgen of ze niet op de man modereren ipv inhoud.
[ Voor 41% gewijzigd door SRich op 05-09-2019 16:05 ]
SRich schreef op donderdag 5 september 2019 @ 16:02:
[...]
Ik snap je reactie, maar zelfs inhoudelijk goede reacties worden op -1 gezet. En dat is het probleem.
V.b:
mashell in 'nieuws: Coolblue verkoopt en installeert zonnepanelen in vier ste... 11x -1 is zwaar onterecht. 0 zou zelfs onterecht zijn. + 1
Dus minimaal 3 users hier mogen wel ff een onderzoekje krijgen of ze niet op de man modereren ipv inhoud.
Ik neem aan dat je hier voornamelijk de reacties van marshell bedoelt?SRich schreef op donderdag 5 september 2019 @ 16:02:
[...]
0 zou zelfs onterecht zijn. + 1
Voor je gelinkte reactie:
Want de vraag of een webshop verantwoordelijk gehouden moet worden voor niet goed functionerende producten van derden, moet als on topic beschouwd worden voor een topic over het plaatsen van zonnepanelen? Ze komen het installeren, lijkt me sterk dat je dan te maken krijgt met DOA producten. Het lijkt me dat ze dan pas weg gaan als alles werkt. Dat er dan een onderzoekje moet volgen als je een dergelijke reactie over DOA producten op 0 zet, lijkt mij wat overdreven toch? En volgens mij staat die reactie op dit moment op 0.
Daarbij is die gebruiker in dat draadje naar mijn idee vrij ongefundeerd CB aan het bashen, zie eerder in die thread:
Dergelijke argumentatie zou je aan vrijwel ieder logo en de meeste reclame uitingen kunnen hangen. Kun je best -1 voor rechtvaardigen wat mij betreft, zeker als je de daadwerkelijk rondrijdende busjes naast die uitspraak houdt en dan smilies gaat zoeken. Persoonlijk geef ik die een 0 overigens.Met die kinderachtige teksten op de dozen en de smilies ipv merklogo's op de busjes krijg ik er de kriebels van, alsof je wat bij een kleuterschool bestelt.
Logisch zijn deze uitingen nou ook niet helemaal:
Zal een goede eenmanszaak erg winstgevend van worden. Is dat een van de inhoudelijk goede en on-topic reacties die je bedoelt?Misschien ben ik ouderwets maar bij mij heeft een goed bedrijf [....] 1 persoon, die zich heel de dag te pletter verveelt
Op dit moment zie ik maar 3 reacties op -1, en die 3 op -1 kan ik niet onjuist noemen.
mashell in 'nieuws: Coolblue verkoopt en installeert zonnepanelen in vier ste...
Die heb ik zelf op 0 gezet, maar kan de -1 waar deze nu op staat niet fout noemen.
[ Voor 11% gewijzigd door JDVB op 05-09-2019 18:47 ]
Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!
Nee hoor ik heb continue allemaal nuttige informatie gegeven waar Tweakers elke keer wat mee kan. Ze doen er alleen telkens niks mee. Zoals je nu ook prima zelf kunt zien. Tweakers zegt er mee bezig te gaan, maar na een maand vragen om een status update en het blijft weer helemaal stil.Dennism schreef op woensdag 4 september 2019 @ 17:04:
[...]
Ik weet niet of we die discussie weer moeten starten, en als dat al zou moeten, niet op de FP verwacht ik.
The Mask heeft in het verleden zeker waardevolle input gegeven echter verzand die discussie tussen The Mask en redactie leden steeds in een cirkel van dezelfde argumenten in stelling brengen wat altijd na verloop van tijd verzand in een niet constructieve dialoog tussen deze partijen.
Het is eigenlijk een perfect voorbeeld waarom niemand er eigenlijk tijd in moet steken want het is onwaarschijnlijk dat Tweakers er werkelijk wat mee gaat doen als je echt goed advies geeft. Hoe meer moeite je erin steekt en hoe beter advies je geeft, hoe onwaarschijnlijker het is dat Tweakers er iets mee gaat doen. Als je iets heel simpels zegt waar je weinig moeite voor hoeft te doen, dan bestaat er wel een kans dat er iets mee gedaan wordt.Deze reactie van PcDealer voelt mij een beetje als trekken aan een dood paard.
[ Voor 10% gewijzigd door -The_Mask- op 05-09-2019 18:26 ]
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Ik snap dat je het zo ziet, maar omdat iemand coolblue er kinderachtig uitziet is nog steeds geen troll.JDVB schreef op donderdag 5 september 2019 @ 18:06:
[...]
[...]
Ik neem aan dat je hier voornamelijk de reacties van marshell bedoelt?
Voor je gelinkte reactie:
Want de vraag of een webshop verantwoordelijk gehouden moet worden voor niet goed functionerende producten van derden, moet als on topic beschouwd worden voor een topic over het plaatsen van zonnepanelen? Ze komen het installeren, lijkt me sterk dat je dan te maken krijgt met DOA producten. Het lijkt me dat ze dan pas weg gaan als alles werkt. Dat er dan een onderzoekje moet volgen als je een dergelijke reactie over DOA producten op 0 zet, lijkt mij wat overdreven toch? En volgens mij staat die reactie op dit moment op 0.
Daarbij is die gebruiker in dat draadje naar mijn idee vrij ongefundeerd CB aan het bashen, zie eerder in die thread:
[...]
Dergelijke argumentatie zou je aan vrijwel ieder logo en de meeste reclame uitingen kunnen hangen. Kun je best -1 voor rechtvaardigen wat mij betreft. Persoonlijk geef ik die een 0 overigens.
Logisch zijn deze uitingen nou ook niet helemaal:
[...]
Zal een goede eenmanszaak erg winstgevend van worden. Is dat een van de inhoudelijk goede en on-topic reacties die je bedoelt?
Op dit moment zie ik maar 3 reacties op -1, en die 3 op -1 kan ik niet onjuist noemen.
mashell in 'nieuws: Coolblue verkoopt en installeert zonnepanelen in vier ste...
Die heb ik zelf op 0 gezet, maar kan de -1 waar deze nu op staat niet fout noemen.
Dat het een 0 ben ik met je eens... voor de meeste.
Als je de CB busjes naast die uitspraak legt... Waar zijn de smilies?SRich schreef op donderdag 5 september 2019 @ 18:48:
[...]
Ik snap dat je het zo ziet, maar omdat iemand coolblue er kinderachtig uitziet is nog steeds geen troll.
Dat het een 0 ben ik met je eens... voor de meeste.
En Amazon naast CB? Als je een DOA hebt bij CB heb je het vervangende product al binnen voordat die van Amazon Nederland in is schat ik zo in.
Ik kan me best voorstellen dat mensen dit als trollen zien. Je schrijft dat een onderzoekje nodig is, dat lijkt me wat overdreven hier, daarom reageer ik.
Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!
Ik had het niet alleen over het huidige topic, ook onder reviews is er regelmatig discussie geweest tussen jou en redactie leden c.q. leden van het HWI Benchteam (rsnubje oid uit mijn hoofd?) wat eigenlijk altijd verzand in dezelfde discussie.-The_Mask- schreef op donderdag 5 september 2019 @ 18:23:
[...]
Nee hoor ik heb continue allemaal nuttige informatie gegeven waar Tweakers elke keer wat mee kan. Ze doen er alleen telkens niks mee. Zoals je nu ook prima zelf kunt zien. Tweakers zegt er mee bezig te gaan, maar na een maand vragen om een status update en het blijft weer helemaal stil.
[...]
Het is eigenlijk een perfect voorbeeld waarom niemand er eigenlijk tijd in moet steken want het is onwaarschijnlijk dat Tweakers er werkelijk wat mee gaat doen als je echt goed advies geeft. Hoe meer moeite je erin steekt en hoe beter advies je geeft, hoe onwaarschijnlijker het is dat Tweakers er iets mee gaat doen. Als je iets heel simpels zegt waar je weinig moeite voor hoeft te doen, dan bestaat er wel een kans dat er iets mee gedaan wordt.
Het is jammer dat dit zo is, want ik ben het regelmatig eens met feedback die je post, echter lijkt het me gewoon niet nuttig die discussie keer op keer te voeren op de FP.
Verwijderd
Maar wat is er “ongewenst” of “irrelevant” aan de opmerking dat “merit” alleen een onwaarschijnlijke verklaring is voor die scheve man/vrouw verdeling in raden van bestuur? Moderatie van deze specifieke reactie naar 0 vind ik prima, hoewel ik ermee opende was het was zeker niet het hoofdpunt in mijn oorspronkelijke reactie.
edit: woordje “niet” ontbreekt in de laatste zin - ondertussen lijkt de score naar 0 gegaan
https://tweakers.net/nieu...ction=13395634#r_13395634
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2019 07:36 ]
Veel mee eens moderaties in dit draadje. Deze reactie lijkt me gewoon een +1 ipv een +2.
Kun je buiten die reactie nog meer reacties noemen die onterecht op meer dan +1 staan?tweaker2010 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 08:25:
Xalephsis in 'nieuws: Coolblue verkoopt en installeert zonnepanelen in vier s...
Veel mee eens moderaties in dit draadje. Deze reactie lijkt me gewoon een +1 ipv een +2.
Ik zie in die thread nu 2 reacties op +2, niets op +3. Dat lijkt me zelfs onder gemiddeld weinig +2 of hoger.
Naar mijn idee valt het allemaal best mee.
Als alle pro-Coolblue reacties op +1 terecht komen en kritische reacties op 0, dan valt dat inderdaad best mee Postieve ervaringen zijn net zo goed on-topic als negatieve lijkt me.JDVB schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 09:29:
[...]
Kun je buiten die reactie nog meer reacties noemen die onterecht op meer dan +1 staan?
Ik zie in die thread nu 2 reacties op +2, niets op +3. Dat lijkt me zelfs onder gemiddeld weinig +2 of hoger.
Naar mijn idee valt het allemaal best mee.
dit hele draadje gaat nergens heen zo
Share and Enjoy!
Deze post is feitelijk gezien onjuist en inaccuraat, maar ik vind -1 overdreven. Het is dan beter om te reageren en de stelling te weerleggen.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
PcDealer deed de post. Maar als ik het was dan is de frontpage natuurlijk met afstand de beste plaats. Daar is de kans dat andere gebruikers het lezen verreweg het grootst. In GR leest niemand het en weet je ook zeker dat Tweakers er zelf niks mee doet. Zelfs al zeggen ze van wel je weet dat het allemaal onzin is, blijkt nu ook wel weer.Dennism schreef op donderdag 5 september 2019 @ 19:37:
[...]
Ik had het niet alleen over het huidige topic, ook onder reviews is er regelmatig discussie geweest tussen jou en redactie leden c.q. leden van het HWI Benchteam (rsnubje oid uit mijn hoofd?) wat eigenlijk altijd verzand in dezelfde discussie.
Het is jammer dat dit zo is, want ik ben het regelmatig eens met feedback die je post, echter lijkt het me gewoon niet nuttig die discussie keer op keer te voeren op de FP.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Ik zei "kunnen".
Niet dat ze het echt ook gingen doen

Maar misschien kijk ik er te streng tegenaan of snap ik verkeerd wat ie eigenlijk wilde zeggen.
[ Voor 4% gewijzigd door WhatsappHack op 07-09-2019 03:56 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
En dan mae-t.net in 'nieuws: Gegevens patiënten Haga Ziekenhuis werden gebruikt als ... lijkt me toch nog wat meer on-topic, namelijk uitleg wat de link tussen het nieuws en technologie is. Had wat uitgebreider gekund, maar lager dan een 0 lijkt me van niet.
Ik heb nu geen tijd meer, maar ik gok dat er in de reacties van dat artikel nog wel meer kleine mismoderaties zitten.
[ Voor 41% gewijzigd door mae-t.net op 08-09-2019 15:10 ]
200 fish found!
Ik zei "kunnen".
Niet dat ze het echt ook gingen doen

Beetje raar dat ik hier een -1 voor krijg.
Ik heb een 0 en een +1 gegeven. Ik zie niet waarom een ontopic reactie op een offtopic of flame gedownmod moet worden.
0 is op zijn plaats.
Daar is de score voor degene die de thread start voor. Je kunt niet mensen gaan straffen die wel een poging doen een behoorlijke reactie te geven. Als het gaat om niet te laten tonen van bepaalde reactie door de gebruiker: daar is het filter voor.Bor schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:16:
Die hele thread mag van mij op -1. Die hele discussie is echt voor niemand interessant en in zijn totaliteit ongewenst.
Je bent natuurlijk niet verplicht te reageren op zo'n zwaar off-topic reactie. Inhoudelijk heeft die thread gewoon geen meerwaarde.PcDealer schreef op zondag 8 september 2019 @ 17:46:
Daar is de score voor degene die de thread start voor. Je kunt niet mensen gaan straffen die wel een poging doen een behoorlijke reactie te geven. Als het gaat om niet te laten tonen van bepaalde reactie door de gebruiker: daar is het filter voor.
200 fish found!
Dit is alleen maar "ik vind Google niet te vertrouwen en daarom speculeer ik". Puur speculeren zonder onderbouwing is n.m.m. 0, geen +3.
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Lijkt me door het moderatiegezeur een 0, staat nu op +1, echter zitten hier ook een aantal compensatie moderaties tussen denk ik?
Absoluut geen +3. Hooguit een +1.
Ik kom niet verder dan een 0 en wmb is ook een -1 verdedigbaar maar er is weer een kudde ' mee eens' modders bezig die er +3 tegenaan gooien.JelleDJs schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 09:49:
iAR in 'nieuws: Google Docs toont voortaan woordenaantal tijdens schrijven'
Absoluut geen +3. Hooguit een +1.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Klacht over of het wel een waardig nieuwsartikel is. Hoogstens 0 in mijn ogen, maar in de verste verte geen +3.
(Mijn inziens zelfs -1). Hetzelfde geldt voor de discussie eronder. Mensen die het met hem eens zij n krijgen doorgaans ook +2 mods.
Er zijn weer flink wat meningmodders actief geweest...
[ Voor 14% gewijzigd door lars_jj op 10-09-2019 10:17 ]
Uberhaupt zeggen dat je +3 uitdeelt, maar de meeste reacties zijn het echt niet.
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Geen +2: TijsZonderH in 'nieuws: ProtonMail ontkent in gesprek te zijn met Huawei ove...
[ Voor 33% gewijzigd door Bor op 10-09-2019 12:35 ]
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
terradrone in 'nieuws: Intel reviseert bepaalde Apollo Lake-cpu's vanwege kwa...
Je had maar 1 moderatie, ik heb een schop omhoog gegeven. En beetje vertrouwen hebben in de modjes dat ze zulke onterechte scores corrigeren.terradrone schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 23:21:
En weer wordt het moderatiesysteem misbruikt; dit is zeker geen -1. Ik reageer ontopic, inhoudelijk correct en voeg belangrijke informatie toe aan de discussie:
terradrone in 'nieuws: Intel reviseert bepaalde Apollo Lake-cpu's vanwege kwa...
Waarvoor mijn dank. Wat ik me afvraag, zonder specifiek op deze moderatie inhoudelijk in te gaan. Lieden die dermate verkeerde scores geven, worden deze dan ook op de vingers getikt?SRich schreef op woensdag 11 september 2019 @ 01:27:
[...]
Je had maar 1 moderatie, ik heb een schop omhoog gegeven. En beetje vertrouwen hebben in de modjes dat ze zulke onterechte scores corrigeren.
Hoewel ik geen PowerMod ben kan ik je vertellen als zulke users vaker de mist in gaan komen ze een keer in het vizier en dan zijn ze hun moderatie rechten kwijt. Zie ook het modstatus topicterradrone schreef op woensdag 11 september 2019 @ 12:58:
[...]
Waarvoor mijn dank. Wat ik me afvraag, zonder specifiek op deze moderatie inhoudelijk in te gaan. Lieden die dermate verkeerde scores geven, worden deze dan ook op de vingers getikt?
Deze mensen zien na een waarschuwing uiteindelijk de moderatierechten ingetrokken. Er lopen hier inmiddels al een behoorlijk aantal mensen zonder moderatiemogelijkheid rond. Er wordt dus actief op toegezien.terradrone schreef op woensdag 11 september 2019 @ 12:58:
[...]
Waarvoor mijn dank. Wat ik me afvraag, zonder specifiek op deze moderatie inhoudelijk in te gaan. Lieden die dermate verkeerde scores geven, worden deze dan ook op de vingers getikt?
Ik vind het toch wel weer bijzonder dat deze reactie 6x als off-topic/irrelevant wordt gemod.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Een achteruitkijkspiegel is toch wel degelijk wat anders dan zijspiegels.Dirk schreef op donderdag 12 september 2019 @ 00:03:
Ik niet, het is niet meer dan een minimale en redelijk overbodige correctie op de parent.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Jouw reactie is van 09:53, alfredjodocus vertelde hetzelfde om 08:18 (en edit om 08:19) waardoor jouw opmerking effectief een dubbelpost is.Laguna schreef op woensdag 11 september 2019 @ 23:51:
Laguna in 'nieuws: Honda's elektrische auto met 35,5kWh-accu kost minstens 29...
Ik vind het toch wel weer bijzonder dat deze reactie 6x als off-topic/irrelevant wordt gemod.
[edit]
Nu kan je natuurlijk vallen over het verschil dat achteruitkijkspiegels niet onmiddellijk zijspiegels zijn maar dan ben je wel spijkers op laag water aan het zoeken en de uitleg van alfredjodocus laat m.i. niets aan de verbeelding over.
[ Voor 11% gewijzigd door botoo op 12-09-2019 10:34 ]
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
memphis in 'nieuws: Disney+ start met gratis proefperiode van twee maanden in...
Dit is waar gratis proefperiodes gewoon om gaat, mensen verslaafd laten raken om betalend door te gaan.
Wat voegt die reactie toe? Een proefperiode is natuurlijk bedoelt om je kennis te laten maken met een product en om je over te halen een abonnement te nemen. Wat dat betreft een open deur. "Verslaafd laten raken" vind ik van heel andere orde.memphis schreef op donderdag 12 september 2019 @ 10:33:
Zijn mensen echt zo goedgelovig om mijn reactie de grond in te stampen?
memphis in 'nieuws: Disney+ start met gratis proefperiode van twee maanden in...
Dit is waar gratis proefperiodes gewoon om gaat, mensen verslaafd laten raken om betalend door te gaan.
Verslaafd raken is idd overdreven maar dat staat er ook niet in de betreffende post. Dat het een open deur is ben ik wel met je eens maar dat hoeft beslist niet met een -1 afgestraft te worden, het is een weinig toevoegende, maar wel degelijk ontopic, opmerking.Bor schreef op donderdag 12 september 2019 @ 10:50:
Wat voegt die reactie toe? Een proefperiode is natuurlijk bedoelt om je kennis te laten maken met een product en om je over te halen een abonnement te nemen. Wat dat betreft een open deur. "Verslaafd laten raken" vind ik van heel andere orde.
* botoo houd het op +1
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Dit topic is gesloten.
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2