Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 84 ... 108 Laatste
Acties:
  • 219.336 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 18:12

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Arnoud Engelfriet in 'nieuws: Gebruikers van datingsites met nepprofielen kri... is een quote van de website welke in het artikel genoemd is. Prima reactie maar geen +3 lijkt mij.

[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 20-08-2019 11:28 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20-09 13:50
Annihlator in 'nieuws: Gebruikers van datingsites met nepprofielen krijgen co...

Iemand die net als ikzelf vroeger niet begrijpt waar -1 voor is bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-09 16:08

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:02
Verwijderd in 'nieuws: 'Apple TV+ komt in november uit voor 10 dollar''
Kan hem zelf niet moderaten ivm reactie op mij, maar IMO geen +2.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

jimzz in 'nieuws: Ziggo blokkeert aangepaste Slowaakse Android TV-app voor Ne...

Geen +3. Gezien zijn andere reacties in de thread vraag ik mij af of hij niet gewoon aan het trollen is.

EDIT:
Overigens heeft dit moment 114x +3 gekregen. Lijken mij vooral 'mee eens' stemmers en vraag ik mij af of deze nog wel normaal op +1 kan komen, want de reactie heeft ook de nodige +2.

[ Voor 28% gewijzigd door CH4OS op 21-08-2019 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

• DeComponeur
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-08 11:57

DeComponeur

♫ KLNKRWG

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Skit3000 in 'nieuws: Ziggo blokkeert aangepaste Slowaakse Android TV-app voor...

Ik twijfel of deze +3 is. Veel toegevoegde waarde heeft het imo niet.

Verwijderd

Is gewoon een +1 imo.

• Bor

Bor

Topicstarter
Dat lijkt mij geen +3. Veel toegevoegde waarde heeft de reactie inderdaad niet als je naar de inhoud kijkt. Een +1 of max +2 lijkt mij beter passen.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:19
arnoudwokke in 'nieuws: Google stopt met geven van namen aan Android-releases'

Hoewel een gevatte en grappige opmerking, zou het eigenlijk geen +3 moeten zijn.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Die krijgen we natuurlijk nooit meer rechtgezet :) Wat mij betreft een geslaagde grap, die mogen op +1. Ik vind het wat te ver gaan om te fixeren, maar als een collega van mij dit alsnog doet, heb ik daar ook geen moeite mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Nah ja...zoals onze huisfilosoof @wildhagen hier op de katerige vroege zaterdagochtend vaak zegt:
"De +3-gevers mogen wel eens bekeken worden."

Te zot voor woorden. :?

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:10

botoo

💀 too old to die young

Gelijke monniken enzo Rod, niet fixeren is gewoon fout en daarmee geef je te kennen dat de moderatie richtlijnen niet van toepassing zijn op redactie, dan hoef je ook niet te hopen dat de users zich er aan houden.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik dacht dat grapjes altijd +1 waren en geen +3?

Edit: voortaan éérst lezen :X
RoD schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 16:03:
Die krijgen we natuurlijk nooit meer rechtgezet :) Wat mij betreft een geslaagde grap, die mogen op +1. Ik vind het wat te ver gaan om te fixeren, maar als een collega van mij dit alsnog doet, heb ik daar ook geen moeite mee.
Dit is wel heel gevaarlijk. Er is al eens eerder discussie geweest over een grapje, toevallig ook van Arnoud. Volgens mij werd er toen gezegd dat er géén onderscheid is in wíe de grap / reactie maakt. Spijtig om te zien dat het onderscheid er dus nog wél is.

[ Voor 56% gewijzigd door CH4OS op 22-08-2019 16:46 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
botoo schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 16:21:
Gelijke monniken enzo Rod, niet fixeren is gewoon fout en daarmee geef je te kennen dat de moderatie richtlijnen niet van toepassing zijn op redactie, dan hoef je ook niet te hopen dat de users zich er aan houden.
CH4OS schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 16:42:

Ik dacht dat grapjes altijd +1 waren en geen +3?

Edit: voortaan éérst lezen :X

[...]
Dit is wel heel gevaarlijk. Er is al eens eerder discussie geweest over een grapje, toevallig ook van Arnoud. Volgens mij werd er toen gezegd dat er géén onderscheid is in wíe de grap / reactie maakt. Spijtig om te zien dat het onderscheid er dus nog wél is.
Dat Arnoud van de redactie is, is inderdaad niet relevant. Daarom neem ik dat ook niet mee in mijn overwegingen :) De enige overweging is dat ik het een goed geslaagde grap vindt en dat ik fixeren een zwaar middel vind dat we sowieso terughoudend inzetten. Ik vind het wel een twijfelgeval, vandaar ook dat ik aangaf dat wanneer een collega toch besluit te fixeren, ik daar zeker geen moeite mee zou hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Het is een duidelijke mismod @RoD en dan past een fixering zoals in gelijke gevallen ook zou gebeuren.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik vind ook dat dit max een +1 zou moeten zijn, en imho moet hier ook gefixeerd worden. Tuurlijk, het is crew, dus alleen al daarom zal dat niet gebeuren, maar een beetje meten met 2 maten is het natuurlijk wel.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ook ik vind een +1 de juiste score in dit geval. Dat is inmiddels ook de netto score.

• HMC

HMC

Pluviophile

nieuws: 'Europese Commissie wil gezichtsherkenning reguleren'
Het artikel is nog heel erg jong, ik weet het, maar er loopt/zit hier iemand al zijn boosts te verspillen aan meningmodden.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Heb je concrete voorbeelden?

Virussen? Scan ze hier!

• HMC

HMC

Pluviophile

De +6/+12 na een paar minuten op of +1 of -1 spreken wel voor zich toch?
(Twee iemanden dus. :P )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik ben er ff doorheen gefietst, alles staat best OK nu volgens mij.

Virussen? Scan ze hier!

• HMC

HMC

Pluviophile

Ja, het is nog te jong. Ik bekijk het morgen wel weer. We will speak again. :+
Viel me gewoon op.

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01:31

Dutchredgaming

ICT Beheerder

nieuws: Samsung kondigt Galaxy A50s en A30s aan

Samsung a50 heeft 4000mAh, geen 3900mAh

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-08 23:46

Redneckerz

A place to be.

RoD schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 16:03:
[...]

Spuit 11, maar de woordgrap loopt natuurlijk niet gezien het woord wat het parodieert.
Ik stel dan ook voor dat we verquicheingen gaan houden of Arnoud wel Woordkunstenaar des Tweakerslands mag wezen. :)

Met meerdere partijen, uiteraard (De Persgroep, Tweakers, De Community en Tweakblogs) die dan allemaal hun zegje gaan doen.

Aangezien de standpunten uiteenlopend zullen zijn, lijkt mij een Quichewijzer dan ook op zijn plaats. Aan elkaar gepraat door voormalig top voetballer en hedendaags humorist bij de Telegraaf, Robin van Persiflage. :+

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:52

arnoudwokke

Redacteur
Redneckerz schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 19:58:
[...]

Spuit 11, maar de woordgrap loopt natuurlijk niet gezien het woord wat het parodieert.
Ik stel dan ook voor dat we verquicheingen gaan houden of Arnoud wel Woordkunstenaar des Tweakerslands mag wezen. :)

Met meerdere partijen, uiteraard (De Persgroep, Tweakers, De Community en Tweakblogs) die dan allemaal hun zegje gaan doen.

Aangezien de standpunten uiteenlopend zullen zijn, lijkt mij een Quichewijzer dan ook op zijn plaats. Aan elkaar gepraat door voormalig top voetballer en hedendaags humorist bij de Telegraaf, Robin van Persiflage. :+
Hahaha, leuk als mensen door kunnen gaan op zo'n woordgrapje.

Maar serieus, dit was natuurlijk geen +3. Zat er ook met verbazing naar te kijken. Het was natuurlijk de bedoeling dat mensen met de ogen zouden rollen, een glimlachje niet zouden kunnen onderdrukken en vervolgens op +1 zouden drukken ;)

• terradrone
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Dan doe je zo je best om inhoudelijk iets toe te voegen aan het verhaal, om er dan achter te komen dat je op een -1 getrakteerd wordt??? Wat is er hier toch aan de hand; er wordt maar heel vreemd gemodereerd. Negatieve reacties op ziggo doen het erg goed. Mijn reactie is naar mijn idee een +1 (alsjeblieft niet kinderachtig doen over de paar taalfouten).

terradrone in 'nieuws: Ziggo blokkeert aangepaste Slowaakse Android TV-app vo...

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

terradrone schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 20:42:
Dan doe je zo je best om inhoudelijk iets toe te voegen aan het verhaal, om er dan achter te komen dat je op een -1 getrakteerd wordt??? Wat is er hier toch aan de hand; er wordt maar heel vreemd gemodereerd. Negatieve reacties op ziggo doen het erg goed. Mijn reactie is naar mijn idee een +1 (alsjeblieft niet kinderachtig doen over de paar taalfouten).

terradrone in 'nieuws: Ziggo blokkeert aangepaste Slowaakse Android TV-app vo...
Ik snap het wel met je overdreven negatieve insteek als "een half jaar nodig om op te starten"...

Maar verder vind ik het afgezien daarvan een +1.

• terradrone
  • Niet online
PcDealer schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 21:31:
[...]

Ik snap het wel met je overdreven negatieve insteek als "een half jaar nodig om op te starten"...

Maar verder vind ik het afgezien daarvan een +1.
Dat is uiteraard een "figure of speech". Zonder gekheid, ik weet niet hoe bekend je met de materie bent: de kpn motorola ontvangers doen er echt een eeuwigheid over om op te starten, wellicht geen half jaar, maar ik heb me daar vaak over verbaast. Simpelweg niet leuk meer. En dan heb ik het bijvoorbeeld over de vip1853. Ik heb veel praktijkervaring met verschillende ontvangers van diverse aanbieders en de kpn ontvangers steken er wat mij betreft echt uit wat betreft sloomheid, vandaar ook mijn reactie. Die is niet zomaar uit de lucht gegrepen maar op praktijkervaring gebaseerd. Evenwel, dit is hier niet de plek om daar over verder te praten.

Dank voor het begrip.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Als het publiek ziet dat het onzin is wat je schrijft, dan kunnen ze op basis daarvan modereren.

• terradrone
  • Niet online
PcDealer schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 22:47:
[...]

Als het publiek ziet dat het onzin is wat je schrijft, dan kunnen ze op basis daarvan modereren.
Pardon? Wat is de "onzin" die ik schrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-09 18:04
Ik zie dat deze al eerder gemeld is Skit3000 in 'nieuws: Ziggo blokkeert aangepaste Slowaakse Android TV-app voor... en mogelijk lastig nog wat aan te doen, staat nog steeds op +3 met echt veel te veel +3 moderaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:31
https://tweakers.net/nieu...ction=13337278#r_13337278

Super grappig, helemaal mee eens, maar natuurlijk op geen enkele manier +1 volgens de regels.

Alle plussers hier maar stemrechten ontnemen? :9 , Oh nee, daar mogen we het hier niet over hebben :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Dennism schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 11:03:
Ik zie dat deze al eerder gemeld is Skit3000 in 'nieuws: Ziggo blokkeert aangepaste Slowaakse Android TV-app voor... en mogelijk lastig nog wat aan te doen, staat nog steeds op +3 met echt veel te veel +3 moderaties.
Een +3 is idd wat hoog ja, hoewel ik de +2 wel begrijp aangezien de blokkade blijkbaar niet volledig effectief werkt. In dat opzicht een interessante aanvulling. Fixeren zou ik hier daarom niet willen voor een punt verschil :).

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Zeehond schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 11:46:
[...]

Een +3 is idd wat hoog ja, hoewel ik de +2 wel begrijp aangezien de blokkade blijkbaar niet volledig effectief werkt. In dat opzicht een interessante aanvulling. Fixeren zou ik hier daarom niet willen voor een punt verschil :).
Ben ik eigenlijk niet volledig met je eens, zonder verdieping is die aanvullig naar mijn mening totaal niet interessant. Het is niet eens te verifiëren of de bewering wel klopt. Ik zie er zo als de post er nu staat niet meer in dan een +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Dennism schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 11:51:
[...]

Ben ik eigenlijk niet volledig met je eens, zonder verdieping is die aanvullig naar mijn mening totaal niet interessant. Het is niet eens te verifiëren of de bewering wel klopt. Ik zie er zo als de post er nu staat niet meer in dan een +1
Het punt voor bewijs hier is dat we linken naar .apk's niet toestaan. Hierdoor wordt het voor de poster ook wel lastig om bewijs te leveren in dit geval :P.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-09 13:18

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Het is een oud bericht, maar kwam het per toeval tegen in mijn eigen lijst.

Waarom is dit een -1?
Darkfreak in 'nieuws: VK stelt verplichte leeftijdsverificatie voor online po...

Er wordt gevraagd of het filmpje dat ik link SFW is, en ik reageer (terecht) dat het dit is.
Lijkt mij eerder een 0 (gezien het niet direct over het nieuwsartikel gaat I guess)

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Darkfreak schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 12:06:
Het is een oud bericht, maar kwam het per toeval tegen in mijn eigen lijst.

Waarom is dit een -1?
Darkfreak in 'nieuws: VK stelt verplichte leeftijdsverificatie voor online po...

Er wordt gevraagd of het filmpje dat ik link SFW is, en ik reageer (terecht) dat het dit is.
Lijkt mij eerder een 0 (gezien het niet direct over het nieuwsartikel gaat I guess)
Daar zie ik ook geen -1 in. De reactie in inmiddels te oud om te modereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

arnoudwokke schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 20:13:
[...]
Hahaha, leuk als mensen door kunnen gaan op zo'n woordgrapje.
He, liken die handel, want het is een goede grap! :)
arnoudwokke schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 20:13:
Maar serieus, dit was natuurlijk geen +3. Zat er ook met verbazing naar te kijken. Het was natuurlijk de bedoeling dat mensen met de ogen zouden rollen, een glimlachje niet zouden kunnen onderdrukken en vervolgens op +1 zouden drukken ;)
Dus je geeft toe dat je moedwillig likes wilt vergaren. :+
Zeehond schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 11:55:
[...]

Het punt voor bewijs hier is dat we linken naar .apk's niet toestaan. Hierdoor wordt het voor de poster ook wel lastig om bewijs te leveren in dit geval :P.
Geldt did ook voor APK's die gewoon legaal zijn maar die niet een fee aan Google willen afdragen, zoals Epic en open source programma's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Redneckerz schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 12:44:
[...]

Geldt did ook voor APK's die gewoon legaal zijn maar die niet een fee aan Google willen afdragen, zoals Epic en open source programma's?
Direct linken naar apk's mag gewoon helemaal niet, indien je een gebruiker op software wilt wijzen kan er gelinkt worden naar de officiële website van de maker (mits het wel legaal is uiteraard).

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Zeehond schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 13:11:
[...]

Direct linken naar apk's mag gewoon helemaal niet, indien je een gebruiker op software wilt wijzen kan er gelinkt worden naar de officiële website van de maker (mits het wel legaal is uiteraard).
Dus als ik het goed begrijp :
  • Naar Fortnite.apk van Epicgames.com/fortnite linken mag niet.
  • Naar Fortnite pagina van Epicgames.com/fortnite linken mag wel.
Zoiets?

En dat geld ook voor opensource progs neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Zeehond schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 11:55:
[...]

Bewijs kan natuurlijk ook zonder direct te linken naar een apk. Al hoeft het linken naar een APK an sich ook niet verboden te zijn.

Blijft wel dat je over die reactie kan discussieren of het +1 is of +2, ik hou daar toch de lijn van +1, imho is de reactie erg mager en wordt deze puur hoger gewaardeerd omdat het degene zou betreffende die deze methode bedacht heeft.

Ik zou ook niet direct willen zeggen dat een fixatie op +1 nodig is, maar even kritisch kijken naar de 100+ +3 stemmen lijkt me niet overbodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman
  • Laatst online: 13-08 14:04

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

In het topic over Google en de privacy sandbox heb ik een posting geplaatst die aangeeft dat het vreemd is dat mensen denken dat alles maar gratis gebruikt kan worden, terwijl een bedrijf als Google ook winst maakt.
Ach, ik mag daar best een 0 "nul" voor krijgen, maar -1? Het is absoluut geen flamebait of zo.

linkje

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supertanno
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 22:26
Iemand heeft bij deze reactie een booster gebruikt om hem keihard naar beneden te halen en -1 de grootste moderatie te maken. Ik heb hem met een booster gecountered, maar een mismoderatie is een mismoderatie.

darknessblade in 'nieuws: Smach Z-handheld komt ook in uitvoering met Vega 11...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
musiman schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 15:52:
In het topic over Google en de privacy sandbox heb ik een posting geplaatst die aangeeft dat het vreemd is dat mensen denken dat alles maar gratis gebruikt kan worden, terwijl een bedrijf als Google ook winst maakt.
Ach, ik mag daar best een 0 "nul" voor krijgen, maar -1? Het is absoluut geen flamebait of zo.

linkje
Dat is inderdaad geen -1. Je staat momenteel in de +.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

RRV in 'nieuws: Miljardenfonds moet EU-concurrenten Google, Apple en Facebook...

Een +2 lijkt me wat te hoog, om het over de +3's maar niet te hebben. Een +1 lijkt me meer dan voldoende.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Redneckerz schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 14:24:
[...]

Dus als ik het goed begrijp :
  • Naar Fortnite.apk van Epicgames.com/fortnite linken mag niet.
  • Naar Fortnite pagina van Epicgames.com/fortnite linken mag wel.
Zoiets?

En dat geld ook voor opensource progs neem ik aan.
Dat zou ik gewoon aanhouden ja wanneer je iemand op een apk wilt wijzen :).
Dennism schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 15:14:
[...]

Bewijs kan natuurlijk ook zonder direct te linken naar een apk. Al hoeft het linken naar een APK an sich ook niet verboden te zijn.

Blijft wel dat je over die reactie kan discussieren of het +1 is of +2, ik hou daar toch de lijn van +1, imho is de reactie erg mager en wordt deze puur hoger gewaardeerd omdat het degene zou betreffende die deze methode bedacht heeft.

Ik zou ook niet direct willen zeggen dat een fixatie op +1 nodig is, maar even kritisch kijken naar de 100+ +3 stemmen lijkt me niet overbodig :)
Een +3 is het volgens de richtlijnen idd sowieso niet.

+1 is overigens wel gewoon prima wie dat als beoordeling heeft gegeven :).

Mijn reactie is voornamelijk als uitleg bedoeld waarom ik in dit geval niet voor fixeren wil gaan.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

supertanno schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 16:52:
Iemand heeft bij deze reactie een booster gebruikt om hem keihard naar beneden te halen en -1 de grootste moderatie te maken. Ik heb hem met een booster gecountered, maar een mismoderatie is een mismoderatie.

darknessblade in 'nieuws: Smach Z-handheld komt ook in uitvoering met Vega 11...
Die en de reactie erop staan nu zelfs op +3. :? 8)7
Heb je zelf +3-compensatiemods gebruikt?

Edit:
supertanno in 'nieuws: Smach Z-handheld komt ook in uitvoering met Vega 11-gpu'
Geen +3.

[ Voor 16% gewijzigd door HMC op 23-08-2019 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelpasta
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik vind deze reactie nogal heftig gedownmod. Zou mijns inziens geen -1 horen te krijgen.
Madshark in 'nieuws: Miljardenfonds moet EU-concurrenten Google, Apple en Fac...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Ik herhaal:
Geen +3. En ook met modgezeur.
Ik twijfel nu zelfs over mijn +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supertanno
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 22:26
HMC schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 17:47:
[...]

Die en de reactie erop staan nu zelfs op +3. :? 8)7
Heb je zelf +3-compensatiemods gebruikt?

Edit:
Geen +3.
Ik heb na een bericht van een Powermod inmiddels mijn mod naar een +2 veranderd. Ik koos in dit geval ook voor een +3 omdat de comment naar mijn mening het artikel duidelijk aanvulde. In het midden latend of Smach Z daadwerkelijk een scam is, is het feit wel dat er potentieel bewijs van is aangeleverd. Ik vond het jammer dat deze beschuldigingen niet in de laatste alinea van het artikel stonden en vond dat de commentschrijver door dit punt op te brengen in elk geval goed bijdroeg aan de discussie en dat dit een spotlight verdiende. Ik had dan ook al voor +3 gekozen voordat de (in mijn ogen) mismoderatie zich voltrok en na de mismoderatie heb ik daarom het vinkje bij de boost gezet.

Dat gezegd hebbende realiseer ik mij nu ook dat ik dit met een +2 had kunnen doen, dus daarvoor excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Flagg in 'nieuws: Microsoft: In de toekomst brengen we geen exclusives meer n...
Nou dan gebruik jij een pc, worden jullie nou niet doodmoe van het evangelisch verdedigen van het platform van je eigen voorkeur?
Nu al 4x +3, 5x +2, 6x +1 voor een overduidelijke troll.
TheCapK schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 12:00:
Troll? Hij stelt een terechte vraag aan de mensen die flame-wars veroorzaken. Hij haalt niemand naar beneden. Als meer mensen er zo over dachten zou het een stuk gezelliger zijn in de comments bij bepaalde artikelen.
Ik vind de toonzetting alles behalve "gezellig" maar ieder zijn mening natuurlijk.
het is in ieder geval niet on-topic, niet informatief, en zeker niet spotlight.

Ik ben het wél helemaal met je eens dat flame-wars vermeden zouden moeten worden, maar mijn inziens start je er zo eerder een dan dat je hem stopt, maar nogmaals, ieder zijn eigen mening.

en even ontleedt:
"Nou dan gebruik jij een pc....." Denigrerend
"Worden jullie nou niet doodmoe....." Generaliserend en terechtwijzend
"van het evangelisch verdedigen......" Aanvallend en theologisch

Maar ik stop wel weer met hier posten als zelfs in een mismoderatie topic met gevoel gereageerd wordt, en niet gekeken wordt naar de scores zoals die uitgedeeld dienen te worden volgens de moderatie scores https://tweakers.net/info/faq/karma/, die u als PowerMod ongetwijfeld uit uw hoofd kent.

[ Voor 55% gewijzigd door zion op 24-08-2019 12:24 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Troll? Hij stelt een terechte vraag aan de mensen die flame-wars veroorzaken. Hij haalt niemand naar beneden. Als meer mensen er zo over dachten zou het een stuk gezelliger zijn in de comments bij bepaalde artikelen.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-09 20:00
TheCapK schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 12:00:
Had deze hier ook willen melden en kijk toch op van deze reactie. Hoewel de posts erboven niet veel toevoegen is er imo in de verre verste geen sprake van een flamewar, deze sneer naar de posters erboven is dan ook totaal overbodig en mag van mij lekker op 0 blijven. Gezelligheid promoot de post ook zeker niet, ook al is hij goed bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:50

deadinspace

The what goes where now?

deadinspace in 'nieuws: NCSC waarschuwt voor einde ondersteuning Python 2' (mijn eigen reactie dus) is gemodereerd naar -1.

De reactie gaat over de geschiktheid van regular expressions om Python 2 programma's om te zetten naar Python 3, en is daarmee misschien een lichtelijk off-topic detail. Ik verwacht dus geen torenhoge score, maar -1 (bedoeld voor flamebait en trolls) vind ik nogal misplaatst.

Ik heb de reactie overigens een beetje aangepast sinds de moderatie, maar dat waren maar kleine tweaks; de reactie is in grote lijnen hetzelfde gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 26-09 17:02

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het viel mij op dat deze reactie naar +3 is gemodereerd. Ik begreep ook niet meteen waarom de reactie daar stond, zonder dat ik eerst de bovenliggende reacties had gelezen.
https://tweakers.net/nieu...ction=13344054#r_13344054

Het onderwerp “tracking” is op zich interessant, maar heeft in mijn optiek niets of misschien heel in de verte (lagere prijzen door tracking?) iets te maken met de inhoud van het artikel (“Onderzoek: mensen stellen aankoop smartphone uit wegens gebrek aan innovatie”).

Is het bekend waardoor een off-topic reactie zo’n hoge score krijgt? Kan het zijn dat lezers een off-topic reactie hoog scoren, omdat ze het onderwerp op zich belangrijk vinden en onder de aandacht willen brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
@Verwijderd Ik zou zeggen, probeer eens door te modereren de score aan te passen, deze is niet onomkeerbaar met een beetje hulp.

De reden van de +3 is dat er meningmods uitgedeeld zijn, door users die het blijkbaar met de strekking van de post eens zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

JohnnieWbl schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 17:29:
De reden van de +3 is dat er meningmods uitgedeeld zijn, door users die het blijkbaar met de strekking van de post eens zijn.
Dat punt komt vaker terug in dit topic. Mee eens dat het in dit geval een meningmod lijkt te zijn, maar echt weten doe je het niet. En de onderliggende oorzaak weet je ook niet, je kunt alleen iets aannemen.

Zijn er door de coördinator @Dirk of anderen weleens (steekproefsgewijs) DMs gestuurd naar de +3 modders met de vraag waarom ze dit zo doen? Niet om met de vinger te wijzen, maar om te begrijpen wat er gebeurt? Uiteraard alleen zinnig bij een duidelijke “meningmod” situatie.

De volgende vraag is dan: is de moderatie FAQ wel zo’n geschikte methode om het meningmodden tegen te gaan? Ik vermoed zelf namelijk dat veel “meningmods” ter goeder trouw, maar vooral zonder kennisname van de FAQ worden gedaan. En dat betekent uiteraard niet dat de mod FAQ weg moet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 26-09 17:02

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
We proberen de FAQ zo zichtbaar mogelijk te maken, hij staat dus ook prominent in de moderatiepopup.
Verder sturen we met enige regelmaat mails met uitleg naar mismodders.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dirk schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 19:48:
We proberen de FAQ zo zichtbaar mogelijk te maken, hij staat dus ook prominent in de moderatiepopup.
Verder sturen we met enige regelmaat mails met uitleg naar mismodders.
Als je de oorzaak daarmee boven water krijgt is dat heel fijn, vooral als je daarmee info krijgt om het moderatiesysteem te verbeteren. Anders blijft het volgens mij dweilen met de kraan open.

Voor mezelf gesproken: ik ontdekte de mod-FAQ pas na een aantal keer modereren, en toen heb ik het nog een paar keer fout gedaan. Maar ik ben dan ook heel onhandig 8)7 :P

Mijn vraag is ook niet of er een mod-FAQ nodig is, maar of je het doel er mee bereikt. Dat zal deels het geval zijn, maar volgens mij heb je nog iets anders nodig om het aantal reacties significant te verminderen. En dat is nog een onderschatting, want lang niet iedereen doet z’n beklag hier vermoed ik.

Dit topic (deel 12) bevat 8000 reacties in circa 2 jaar. Dat zijn er dus 10 per dag. Ik heb zojuist gezocht naar de woorden “oorzaak” en “waardoor” in dit topic (deel XII) en kan geen reactie vinden waarin een feitelijke oorzaak van het mismodden wordt beschreven. Wel veel meningen en aannames.
Corrigeer me graag, en als de feitelijke oorzaken bekend zijn hoeft het uiteraard niet opnieuw. Zoeken naar het woord “waarom” levert overigens teveel hits op om in kort tijdsbestek doorheen te lopen.

Ik weet niet hoe lang de FAQ al bestaat, maar als je 12 topics met (gemiddeld 8000?) reacties over met mismods hebt, zou ik zeggen dat het huidige systeem (nog) maar deels werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Één aanwijsbare oorzaak voor mis moderaties is er niet. Soms modereert iemand op mening, een andere heeft de faq niet gelezen, en weer een andere voert mismoderaties uit omdat de gebruiker wilt compensatie modden. Het linken naar de moderatie faq in de moderatie pop-up is nog niet zolang geleden geïmplementeerd omdat we merkte dat sommige gebruikers de FAQ idd over het hoofd zagen. Nu hebben we nog andere ideeën voor het verbeteren van het systeem, maar daar moet wel ook de devv tijd voor zijn er liggen ook nog genoeg andere tickets open waarschijnlijk.

Naast het aanspreken van gebruikers worden ook wanneer nodig moderatie rechten ingetrokken wanneer een gebruiker zijn moderaties niet verbeterd.

Wat betreft dit topic lijken 10 reacties veel, maar niet in elke reactie worden mis moderaties gemeld (deze en de vorige vier bijvoorbeeld al :P ). Daarnaast moet je het afzetten tegen de totale hoeveelheid reacties die gemodereerd worden op de FP, het merendeels wordt daarvan toch goed gemodereerd.

Afscheidt kunnen nemen van dit topic zal echter nooit kunnen aangezien het uiteindelijk toch mensenwerk blijft. Gemelde reacties die op een verkeerde score staan kunnen wel gecorigeerd worden door Pro mods en PowerMods die een zwaardere wegging hebben, en ook dat is een onderdeel van het systeem wat meot helpen dat het zo netjes mogelijk verloopt.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeehond schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 22:07:
Één aanwijsbare oorzaak voor mis moderaties is er niet.
Uiteraard, ik had beter meervoud kunnen gebruiken.
Soms modereert iemand op mening, een andere heeft de faq niet gelezen, en weer een andere voert mismoderaties uit omdat de gebruiker wilt compensatie modden.
Maar hoe weet je dit nu? Kan best zijn dat je dat objectief weet, maar wat ik in dit topic teruglees gaat over aannames. (“Dit was een meningmod, ze vinden gewoon dat...” etc.)
Het linken naar de moderatie faq in de moderatie pop-up is nog niet zolang geleden geïmplementeerd omdat we merkte dat sommige gebruikers de FAQ idd over het hoofd zagen.
Goeie reden om dat eerst te evalueren. Hebben jullie een criterium voor succes? En een datum waarop je dat meet?
Nu hebben we nog andere ideeën voor het verbeteren van het systeem,
Maar zijn die gebaseerd op feitelijke oorzaken? Ik snap overigens heel goed dat het niet eenvoudig is om die in een community als Tweakers boven water te krijgen. Maar niet geschoten is altijd mis (of een aanname)
maar daar moet wel ook de devv tijd voor zijn er liggen ook nog genoeg andere tickets openwaarschijnlijk.
Als een goede oorzaakanalyse ontbreekt belast je m.i. een dev team met het bedenken of realiseren van oplossingen die je niet of beperkt bij je doel brengen. Dat geldt uiteraard ook voor die andere openstaande tickets
Naast het aanspreken van gebruikers worden ook wanneer nodig moderatie rechten ingetrokken wanneer een gebruiker zijn moderaties niet verbeterd.
Dit zijn dus maatregelen. Goed te begrijpen bij een recidivist, dus vooral doen zou ik zeggen. Maar vormen de recidivisten de belangrijkste oorzaak/oorzaken van mismoderatie?
Wat betreft dit topic lijken 10 reacties veel, maar niet in elke reactie worden mis moderaties gemeld (deze en de vorige vier bijvoorbeeld al :P ). Daarnaast moet je het afzetten tegen de totale hoeveelheid reacties die gemodereerd worden op de FP, het merendeels wordt daarvan toch goed gemodereerd.
Dat is natuurlijk waar het uiteindelijk om gaat. Mee eens dat we mijn statistieken nu ernstig bevuilen. Het gaat dus om 7994 reacties ofzo :)
Afscheidt kunnen nemen van dit topic zal echter nooit kunnen aangezien het uiteindelijk toch mensenwerk blijft.
Dat is een dooddoener. Op die manier was de Eiffeltoren ook nooit gebouwd. En dat was ook mensenwerk.

Maar dat is ook niet het doel van mijn vraag. Ik zie nauwelijks feitelijke oorzaakanalyse, veel meningen en de nodige acties.

Nogmaals hulde voor (naar mijn menig) een van de beste moderatiesystemen in NL. Maar hou er ook rekening mee dat een groep mensen met serieuze reacties afhaakt door oneigelijke moderatie. Of dat nu ter kwader of ter goeder trouw is.
Gemelde reacties die op een verkeerde score staan kunnen wel gecorigeerd worden door Pro mods en PowerMods die een zwaardere wegging hebben, en ook dat is een onderdeel van het systeem wat meot helpen dat het zo netjes mogelijk verloopt.
Dit eindigt bij de minister-president? :)

Ik denk dat het goed is om een overzicht te hebben wat je feitelijk weet van het mismoderatie. Als je dat hier kan delen (geaggregeerd en niet herleidbaar naar users) helpt dat de community denk ik. Met data kun je verder, anders zijn het allemaal losse meningen. We kunnen dan als community ook meedenken over mogelijke maatregelen om de oorzaken te minimaliseren.

Als de feitelijke oorzaken onbekend zijn, dan zijn je maatregelen zelden echt effectief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnieWbl
@Verwijderd Als je een goed idee hebt om deze “feitelijke” data te achterhalen zou je een topic kunnen openen in het feedback-gedeelte van het forum, dan houden we het hier bij het melden van mismoderaties. Zou nog wel even goed nadenken over de vraag of dit wel te realiseren is (wil je een survey houden onder mismodders, een chip implanteren om de motivatie van mismodders objectief vast te stellen, iets anders?). Hoeveel tijd zou dit kosten en weegt dat op tegen de baten van een dergelijk “onderzoek”?

De post dit je in eerste instantie inbracht laat goed zien dat dit systeem al redelijk goed werkt: was gemismod, werd gemeld en werd goed gezet. Worst case is er de mogelijkheid tot fixatie. Ik kan mij geen uitkomst van een onderzoek wat jij voorstelt bedenken die dit systeem perfect zou maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Zo'n onderzoek zie ik ook niet zitten vanwege de redenen die @JohnnieWbl aangeeft.

De drie voorbeelden die ik opnoemde zijn overigens niet enkel gebaseerd op veronderstellingen aangezien gebruikers die mismoderaties uitvoeren soms zelf hun beweegredenen al geven in hun antwoordt terug :).

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-09 11:38

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

-Niels- in 'nieuws: Onderzoek: mensen stellen aankoop smartphone uit wegens g...
Zoals in reacties eronder wordt besproken vind ik aannemelijk dat de aanname in deze reactie niet per se waar is, waardoor hij dus geen +3 waard is. Anders in mijn ogen ook niet, trouwens.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
Stinky9 in 'nieuws: Disney+ start met 500 films en kan vier streams per accou...

Ik vind bericht eerder een flamebait dan iets echt toevoegen. Maar het is +3 gemodereerd?!
Sowieso eens goed ook de andere berichten bij dat nieuwsitem door te lezen, want hey lijkt alsof vooral op basis van extreme mening wordt gemodereerd

U vraagt, wij antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocoDenishr92
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 22:43
MeMoRy schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 10:51:
Stinky9 in 'nieuws: Disney+ start met 500 films en kan vier streams per accou...

Ik vind bericht eerder een flamebait dan iets echt toevoegen. Maar het is +3 gemodereerd?!
Sowieso eens goed ook de andere berichten bij dat nieuwsitem door te lezen, want hey lijkt alsof vooral op basis van extreme mening wordt gemodereerd
Jij vind het misschien een flamebait omdat het niet in jouw straatje past, ik vind het ontopic. Blijkbaar maken zulke onderwerpen nogal wat emoties bij mensen los. Hij heeft naar mijn mening deels gelijk. Maar nee, naar mijn idee zeker geen -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

boe2 in 'nieuws: Bigben brengt WRC 8 en Bee Simulator exclusief uit via Epic ...
Mijn post die onwaarheden corrigeert krijgt 6 keer -1, terwijl de leugenpost 6 keer +2 krijgt :?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
LocoDenishr92 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 12:46:
Jij vind het misschien een flamebait omdat het niet in jouw straatje past, ik vind het ontopic. Blijkbaar maken zulke onderwerpen nogal wat emoties bij mensen los. Hij heeft naar mijn mening deels gelijk. Maar nee, naar mijn idee zeker geen -1.
Ik zie een aantal niet-onderbouwde claims wat mijns inziens foutieve generalisaties zijn. Het is zoals ik het lees vooral gezien de dikgedrukte woorden een wat agressieve reactie op een ander bericht, die weer een verdedigende reactie uitlokt. Dat is een vorm van flamen.

U vraagt, wij antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WORPspeed
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-05 10:05
CivLord in 'nieuws: Baidu verdringt Google van de tweede plaats op markt voor...

Voor zo ver ik begrijp ben ik niet aan t flamen, trollen of iemand aan t beledigen.
-1's lijken me mismoderatie, maar neem zelf maar een kijkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
]D)izzy][\/][an in 'nieuws: Facebook mag in Duitsland doorgaan met verzamelen van data'"]D)izzy][\/][an in 'nieuws: Facebook mag in Duitsland doorgaan met verzamelen...

Ik zie niet in waarom dit een +2/+3 zou moeten zijn. +1 meer dan genoeg

@WORPspeed ik snap dat men er -1 voor geeft. Je manier van schrijven is het probleem. En je edit helemaal. Dat alleen al is genoeg voor een -1. Haal die weg zou ik zeggen. Probeer je tekst een beetje aan te passen en hij komt van de -1 af.

WORPspeed in 'nieuws: Baidu verdringt Google van de tweede plaats op markt vo...
deze van jou is al een 0, maar vanwege het moderatie gezeur heb ik er niks anders dan een -1 van kunnen maken.

Volgende keer als je klachten heb, kom dan gelijk naar dit topic en doe niet je reactie bewerken en moderatie gezeur neerzetten. Scheelt je een zooitje -1'en

[ Voor 32% gewijzigd door SRich op 26-08-2019 17:25 ]

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WORPspeed
SRich schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 17:22:
]D)izzy][\/][an in 'nieuws: Facebook mag in Duitsland doorgaan met verzamelen van data'"]D)izzy][\/][an in 'nieuws: Facebook mag in Duitsland doorgaan met verzamelen...

Ik zie niet in waarom dit een +2/+3 zou moeten zijn. +1 meer dan genoeg

@WORPspeed ik snap dat men er -1 voor geeft. Je manier van schrijven is het probleem. En je edit helemaal. Dat alleen al is genoeg voor een -1. Haal die weg zou ik zeggen. Probeer je tekst een beetje aan te passen en hij komt van de -1 af.

WORPspeed in 'nieuws: Baidu verdringt Google van de tweede plaats op markt vo...
deze van jou is al een 0, maar vanwege het moderatie gezeur heb ik er niks anders dan een -1 van kunnen maken.

Volgende keer als je klachten heb, kom dan gelijk naar dit topic en doe niet je reactie bewerken en moderatie gezeur neerzetten. Scheelt je een zooitje -1'en
Goed om te weten dat -1 is voor "Flamebait, trollen, belediging en mensen herinneren waar de -1 knop voor is" Want dat laatste is blijkbaar gezeur...misschien dat erbij toevoegen onder de beschrijving van de -1, dan hoef ik volgende keer ook niet in dit topic te posten. Scheelt ons allemaal wat tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
WORPspeed schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 17:28:
[...]

Goed om te weten dat -1 is voor "Flamebait, trollen, belediging en mensen herinneren waar de -1 knop voor is" Want dat laatste is blijkbaar gezeur...misschien dat erbij toevoegen onder de beschrijving van de -1, dan hoef ik volgende keer ook niet in dit topic te posten. Scheelt ons allemaal wat tijd.
Misschien gewoon ff rustig blijven en accepteren wat er gezegd word. Ik wil je met alle plezier iets hogers geven dan -1. Maar dan moet je in je post geen moderatie gezeur neergezetten. Want dat is een zuiver -1. Zwaar ongewenste reacties zijn dat.

ik wil je graag helpen en daarom reageer ik er ook op... ik kan je ook gewoon -1 geven en dan zoek je het maar uit. :X

Leesvoer: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2
Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat ze niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.

Reacties zonder enige toegevoegde waarde, bijvoorbeeld een kreet van een paar woorden waar niemand op zit te wachten, kunnen tevens een -1 waard zijn afhankelijk van de context waarin zij geplaatst zijn. In reacties op .plans (aankondigingen en mededelingen van de Tweakers-crew) mag soepeler gemodereerd worden dan in nieuwsartikelen en reviews. In artikelen met een zakelijke inhoud, gericht op een professionele doelgroep, of artikelen waarin reeds zeer veel reacties zijn geplaatst, mogen strengere richtlijnen gehanteerd worden.

Het is niet de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die in strijd is met jouw persoonlijke mening, worden bestraft met een -1, enkel vanwege het meningsverschil. Een kritische noot is niet automatisch een troll of flamebait. De kwaliteit van de argumentatie is bepalend voor de waardering van een reactie.

[ Voor 46% gewijzigd door SRich op 26-08-2019 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WORPspeed
"een onvriendelijk karakter hebben"

Ok, die is nieuw voor me. Ik zal voortaan vriendelijker mijn non-flaming non-trolling non-insulting relevante comments posten. Laat die -1's op mijn post het maar zelf uitzoeken, laat ze gewoon staan zou ik zeggen, want mijn gezeur was inderdaad van een onvriendelijke aard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
WORPspeed schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 17:38:
"een onvriendelijk karakter hebben"

Ok, die is nieuw voor me. Ik zal voortaan vriendelijker mijn non-flaming non-trolling non-insulting relevante comments posten. Laat die -1's op mijn post het maar zelf uitzoeken, laat ze gewoon staan zou ik zeggen, want mijn gezeur was inderdaad van een onvriendelijke aard
Pfffff |:(

Volgens mij moet je lekker ff ijsje eten en afkoelen... :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WORPspeed
SRich schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 17:40:
[...]

Pfffff |:(

Volgens mij moet je lekker ff ijsje eten en afkoelen... :+
Kijk, ik probeer van mijn fouten te leren. Ik ben het met je eens dat die comments van mij een -1 verdienen, weet niet wat ik nu nog fout heb gedaan dat je zo op me moet reageren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
WORPspeed schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 17:44:
[...]

Kijk, ik probeer van mijn fouten te leren. Ik ben het met je eens dat die comments van mij een -1 verdienen, weet niet wat ik nu nog fout heb gedaan dat je zo op me moet reageren
Oh, dan heb ik je verkeerd begrepen. :/
Als je je reacties aanpast. Dan zetten we je score hoger (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WORPspeed
SRich schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 17:46:
[...]

Oh, dan heb ik je verkeerd begrepen. :/
Als je je reacties aanpast. Dan zetten we je score hoger (y)
Bedankt, maar ik ben liever onvriendelijk dan zichtbaar met die berichten.
Wil geen 1984 social score die altijd mijn gedrag beinvloed omdat mijn manier van schrijven verkeerd begrepen wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
OxWax in 'nieuws: Dell brengt Chromebook Enterprise-laptops uit in samenwerki...

Klopt niet; geen lock-in, want TPM-chip kan jouw eigen firmware & signatures validation keys bevatten.
Info YouTube: Chrome University 2018: Chrome OS Firmware and Verified Boot 201 (5:44)

Dus geen 2 maar 0 .

[ Voor 12% gewijzigd door djwice op 26-08-2019 21:14 ]

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bliep in 'downloads: Plex Media Server 1.16.5.1554'

Een post met 'Ik gebruikt alternatief X, hou het in de gaten', lijkt mij niet meer dan offtopic, in elk geval niet informatief in de context met waar het artikel over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanDingenout
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
StefanDingenout in 'nieuws: 'Apple zet walkietalkie-functie voor iPhones in i...

Ik vind het niet bepaald ongewenst om iemand er op te wijzen dat ik niet zei wat hij blijft volhouden wat ik zei ondanks dat ik al uitgelegd heb dat ik het niet zei...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:10

botoo

💀 too old to die young

Q in 'nieuws: Apple repareert lek in iOS 12.4 waarmee jailbreak mogelijk was'
Om een paar euro te besparen voor apps die je kunt stelen?
Dat maakt het wmb een troll en een verdiende -1 ipv +2

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
Daar staat ie nu ook op.

@Verwijderd in mijn ogen een terechte score.

@StefanDingenout je score staat terecht op -1, je speelt op de man.

[ Voor 7% gewijzigd door SRich op 27-08-2019 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramoncito
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-08 16:22
Ik krijg de laatste paar reacties opeens -1, ik schrijf weinig, maar blijf doorgaans on-topic tenzij ik iets toevoeg aan een andere post. Ik kan ook wel tegen kritiek hoor, np.

Hier krijg ik een -1 nadat ik het beoordelingsscoressysteem quote??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Ramoncito schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 12:22:
Ik krijg de laatste paar reacties opeens -1, ik schrijf weinig, maar blijf doorgaans on-topic tenzij ik iets toevoeg aan een andere post. Ik kan ook wel tegen kritiek hoor, np.

Voor feedback op de moderatie zijn reacties op de frontpage niet bedoeld. Het heeft inhoudelijk niets met de discussie over het onderwerp van het artikel te maken. Beter kun je gewoon direct hier een melding maken, we corrigeren graag verkeerde scores. Ik heb zojuist twee reacties van jouw die idd geen -1 waren goed gezet :).

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Ramoncito schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 12:22:

Een discussie over verkregen of uitgedeelde moderatie hoort niet op de FP thuis maar hier op het forum. In jouw geval bestaat jouw post uit niets anders dan klachten / opmerkingen over de moderatie. Een -1 lijkt mij in dat geval een verdedigbare score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
Swart_Arthur in 'nieuws: Huawei: omzetverlies door handelsverbod VS valt verm...

Staan aardig wat reacties van deze user, en ook al komen sommige zienswijze van hem niet over een met die van ons is het onrechtvaardig er een -1 aan te geven. 0 of +1

Pagina: 1 ... 84 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2