Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Geen -1, maar gewoon 0. Niet erg relevant nee, maar dat maakt het nog geen -1?
Virussen? Scan ze hier!
Eens. Een 0 lijkt mij prima en is nu ook de netto score momenteel.wildhagen schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 11:41:
DarkSim1986 in 'nieuws: Google schenkt 2 miljoen dollar en edittools aan Wiki...
Geen -1, maar gewoon 0. Niet erg relevant nee, maar dat maakt het nog geen -1?
WhatsappHack in 'nieuws: 'Door Google voorgestelde Chrome-wijzigingen schakel... Meer dan een +1 zie ik er niet in, maar gezien hij enkel +2's en +3's krijgt zie ik deze reactie mogelijk een te hoge waardering krijgen.
Meestal vind ik moderatie op Tweakers opvallend goed, maar bij dit bericht zijn opmerkingen over de privacybezwaren tegen het permanent alle kant op video opnemen door auto's veelvuldig als off-topic gemodereerd, en ik vind dat onterrecht. Je kunt het ermee oneens zijn, maar het gaat toch over het onderwerp?
Webgnome in 'nieuws: Brein gaat opsporingssoftware inzetten om 'frequente see...
Door een reactie console4life ontspoort imo de hele discussie; het gaat om een spelletje en een gelijkenis met een gevonden haaietand, niet om geloof vs. wetenschap.
Ik heb al een hele zwik reacties op 0 gezet - een enkele van console4life ook overigens. Omdat hij een andere mening heeft wordt automatisch alles op -1 gemod, maar dat vind ik niet overal terecht.
Geen idee wat hier +2 aan is?
Of Tim2010 in 'geek: Paleontologen vernoemen uitgestorven haai naar Galaga' daadwerkelijk een +3 is betwijfel ik eigenlijk ook.
Verwijderd in 'nieuws: Brein gaat opsporingssoftware inzetten om 'frequent... is overduidelijk geen +2.
Net als dat SomerenV in 'nieuws: Brein gaat opsporingssoftware inzetten om 'frequente see... ook geen +2 is.
Misschien wat te snel, maar gezien het onderwerp wellicht niet verkeerd om wat sneller te melden;
SomerenV in 'nieuws: Brein gaat opsporingssoftware inzetten om 'frequente see... en lappro in 'nieuws: Brein gaat opsporingssoftware inzetten om 'frequente seede... krijgen ook +2, maar volgens mij zijn ze ook niet echt +2?
Ook weer wat te snel wellicht, maar dit soort onderwerpen blijven nu eenmaal gevoelig voor foutieve moderaties; lappro in 'nieuws: Brein gaat opsporingssoftware inzetten om 'frequente seede... is ook absoluut geen +2 en CH4OS in 'nieuws: Brein gaat opsporingssoftware inzetten om 'frequente seeder... is ook absoluut geen -1, een 0 lijkt mij dan logischer. Ik wil met de laatste reactie namelijk niemand aanvallen of wat dan ook. Maar als men dan toch gaat vergelijken, vind ik wel dat het evenredig moet zijn.
[ Voor 123% gewijzigd door CH4OS op 23-01-2019 22:48 ]
BigLeBluffski in 'nieuws: Amazon bezorgt pakketjes in Amerikaanse buurt met z...
SomerenV in 'nieuws: Brein gaat opsporingssoftware inzetten om 'frequente see...
Deze reactie is echt geen +2, het heeft zelfs 14x +3 gekregen en echt 'informatieve' post is het gewoon niet.
Maar goed, het nieuwsbericht is sowieso natuurlijk erg gevoelig voor mismodding, omdat het een Brein-artikel betreft en mensen bij voorbaat al gekleurd zijn en gaan modereren op basis van mening, niet op inhoud. Met 42x +2 heeft deze reactie in elk geval wel de nodige tikjes nodig denk ik om goed te komen te staan.
Ook blijf ik betwijfelen of lappro in 'nieuws: Brein gaat opsporingssoftware inzetten om 'frequente seede... daadwerkelijk +2 is, zoveel inzicht geeft het niet naar mijn mening.
Heb je wat meer onderbouwing? Want zoals ik de reactie lees is het wel een flame (richting Amazon) en een flinke aanname (over hoeveelheid personen op straat in Belgie), die ook best erg zwart/wit is en bovendien bepaalde mensen direct maar over 1 kam scheert.Bilbo.Balings schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 05:53:
Kan iemand hier een blik op werpen, een min één vindt ik nog veel voor dit soort posts:
BigLeBluffski in 'nieuws: Amazon bezorgt pakketjes in Amerikaanse buurt met z...
[ Voor 47% gewijzigd door CH4OS op 24-01-2019 13:02 ]
Heb je wat meer onderbouwing? Want zoals ik de reactie lees is het wel een flame (richting Amazon) en een flinke aanname (over hoeveelheid personen op straat in Belgie), die ook best erg zwart/wit is en bovendien bepaalde mensen direct maar over 1 kam scheert.
[/quote]
Exact en daarom is mijn mening dat een min één (-1) dus nog veel te hoog is, min twee is volgens mij meer op z’n plek. Dergelijke uitspraken over bepaalde bevolkingsgroepen moet je volgens mij niet willen op een website...
Dat deze persoon vrij offtopic gaat, lijkt me wel duidelijk... maar een -1 lijkt me dan weer overdreven. En zo lijkt het bij veel meer dan alleen deze reactie te zijn.
Alsof het noemen van God op een standaard -1 komt te staan?
DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS
Maar ik zie dat die hele thread (beginnend hier) wat dat betreft gemodereerd is als God/Bijbel -> -1
Zitten ook wel wat flames tussen, maar het gros is op zich gewoon off topic geleuter.
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Echter het bericht van Consoles4life! kan ik geen touw aan vast knopen, dus -1 lijkt mij goed.
Dat is eerder een 0 dan +2
Weg
Een bericht als dit:
Mutatie in 'geek: Paleontologen vernoemen uitgestorven haai naar Galaga'
Is wat mij betreft net zo off-topic als bijvoorbeeld wetenschappelijk onderzoek ter voorkoming van een of andere ziekte. -1 vanwege extreem off-topic.
En zo zijn er nog veel meer.
[ Voor 45% gewijzigd door JDVB op 24-01-2019 15:26 ]
Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!
Slaat op de Telfort reclames van de afgelopen 10-ish jaar. +2 is overdreven, maar een +1 vind ik het wel waard.
Hartstikke leuk en waar, maar voegt helemaal niets toe en is off.
0
[ Voor 3% gewijzigd door HMC op 24-01-2019 16:51 ]
Eat the bugs, live in a pod
Die reactie zou ik zelf gewoon op een 1 zetten.CH4OS schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 19:12:
Of Tim2010 in 'geek: Paleontologen vernoemen uitgestorven haai naar Galaga' daadwerkelijk een +3 is betwijfel ik eigenlijk ook.
[ Voor 3% gewijzigd door JDVB op 24-01-2019 17:09 ]
Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!
retroguy in 'nieuws: MyCom sluit ook laatste zeven winkels'
Master of questionable victories and sheer glorious defeats
Waarom Elwin dan bekeken zou moeten worden door een moderator is dan ook wat overdreven, wat mij betreft.
EDIT:
Ah, het gaat om de reactie op de gallery; Elwin in 'gallery: retroguy'
[ Voor 60% gewijzigd door CH4OS op 24-01-2019 17:26 ]
Ja klopt. Ik wilde er niet direct de aandacht op vestigen mede omdat het geen FP is, maar het lijkt me toch wel belangrijk dat er op dit soort gedrag actie ondernomen wordt.CH4OS schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 17:18:
Ah, het gaat om de reactie op de gallery;
Master of questionable victories and sheer glorious defeats
De reacties op de FP lijken mij verder goed te staan.
Edit: Nog maar een keertje dan?
Condor70 in 'nieuws: Onderzoeker reconstrueert schermafbeelding van Toad door...
Off.
[ Voor 66% gewijzigd door HMC op 24-01-2019 17:40 ]
Daar is actie op ondernomen inderdaad.Tribits schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 17:09:
Is er een moderator die hier actie op kan ondernemen? Het gedrag van Elwin lijkt me hoogst ongewenst.
retroguy in 'nieuws: MyCom sluit ook laatste zeven winkels'
Dat bericht is toch ook offtopic?HMC schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 17:39:
Edit: Nog maar een keertje dan?
Condor70 in 'nieuws: Onderzoeker reconstrueert schermafbeelding van Toad door...
Off.
Verwijderd
Hij stond op +2, met 52x +3 en evenveel +2 stemmers, en is inmiddels handmatig op 0 gezet.
killerbie in 'nieuws: Gerucht: Sonos wil draadloze koptelefoon uitbrengen'
Meer dan +1 kan ik er niet van maken.
Duidelijk iemand die erg wat frustraties heeft met KPNCH4OS schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 11:55:
cyclone in 'nieuws: KPN tegen actiegroep: besluit om merknaam Xs4all te schra...
Meer dan +1 kan ik er niet van maken.
Een grapjurk zoekt zeker moderatieboosts? Deze reactie is in elk geval geen +2.
Link : henk717 in 'nieuws: YouTube: gebruikers krijgen minder samenzweringsvideo's t...
In een topic waar veel reacties nog geen moderatie hebben gekregen krijg ik binnen notime een -1 voor een reactie die over het onderwerp gaat en over een duidelijke mening en onderbouwing beschikt.
Wellicht is het vroeg om dit hier te plaatsen gezien ik verwacht dat mijn mede tweakers dit gaan corrigeren zodra ze mijn post tegen komen maar ik vind het toch belangrijk om te melden gezien de aard van de moderatie. De twee posts die momenteel een -1 hebben hebben allebij exact 8 min 1's. Het kan dus zijn dat iemand meerdere accounts gebruikt om te modereren.
toro in 'nieuws: KPN tegen actiegroep: besluit om merknaam Xs4all te schrappe...
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Viel op omdat (intussen sommige wel hoor) alle posts geen beoordeling hadden, maar toevallig die van mij allemaal 6x 0 kregen vlak achter elkaar.
Vrijwel alle reacties aldaar zijn prima +1. Of misschien zelfs hoger, maar dat is niet aan mij.
Ben er aan gewend dat het soms gebeurt, maar het lijkt me vooralsnog niet de bedoeling.
Voorbeelden:
WhatsappHack in 'nieuws: 'Facebook wil universele infrastructuur voor WhatsAp... (thread)
WhatsappHack in 'nieuws: 'Facebook wil universele infrastructuur voor WhatsAp...
WhatsappHack in 'nieuws: 'Facebook wil universele infrastructuur voor WhatsAp...
Zelfs directe inhoudelijke beantwoording van vragen met een +1 zien 6x 0 toegekend, dat kan natuurlijk niet... Als de vraag ontopic is, dan kan een inhoudelijke en accurate beantwoording van de vraag natuurlijk niet offtopic zijn. (Eg: voorbeeldthread)
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Het leek mij wijsheid om niet op zijn reacties in te gaan en hier een bericht te plaatsen....
om het toepasselijk te houden: misschien dat ie dan een -2 toontjes lager zingt
xmenno in 'nieuws: Petitie tegen EU-artikel over 'uploadfilter' is 4,5 miljoe...
xmenno in 'nieuws: Petitie tegen EU-artikel over 'uploadfilter' is 4,5 miljoe...
BE AT THE BEAT ♫ DeComponeur.nl
VonBraunschweig in 'reviews: Ace Combat 7: Skies Unknown - Mooie gevechten in...
Hij had zich deze reactie kunnen besparen als hij had gelezen dat de Xbox One versie van het spel geen VR ondersteuning heeft.
edit; n/m ik heb blijkbaar de eerste keer deze zin gemist:XWB schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 14:04:
Dit is natuurlijk helemaal geen +3 waard:
VonBraunschweig in 'reviews: Ace Combat 7: Skies Unknown - Mooie gevechten in...
Hij had zich deze reactie kunnen besparen als hij had gelezen dat de Xbox One versie van het spel geen VR ondersteuning heeft.
"We hebben voor deze review de Xbox One-versie van Ace Combat 7 gespeeld. Om die reden is het VR-gedeelte van de game, dat alleen beschikbaar is voor PlayStation VR, niet meegenomen in de review."
[ Voor 17% gewijzigd door Cogency op 26-01-2019 14:12 ]
Velen zullen zich er misschien in herkennen, en geven het daardoor een te hoge score.
+1 is echter de juiste score.
Geen +2.
Met termen als "instacrap" lijkt me dit eerder een troll en dus -1, ipv een +1.
Verwijderd in 'nieuws: 'Facebook wil universele infrastructuur voor WhatsApp, In...
LOTG in 'nieuws: 'Facebook wil universele infrastructuur voor WhatsApp, Insta...
Imho geen +2.
[ Voor 46% gewijzigd door wildhagen op 27-01-2019 07:53 ]
Virussen? Scan ze hier!
Trommelrem in 'nieuws: 'Videobelapplicatie Duo krijgt webversie in de komende... is een 0 want het nieuwsitem gaat over een totaal andere DUO.
[ Voor 44% gewijzigd door Bor op 27-01-2019 17:11 ]
Sinds wanneer is retoniek ongewenst?
Je kan beter niet reageren op ongwenste reacties. Hierdoor lijkt het een beetje op Feed the trolls...CH4OS schreef op zondag 27 januari 2019 @ 17:34:
CH4OS in 'nieuws: 'Videobelapplicatie Duo krijgt webversie in de komende weken''
Sinds wanneer is retoniek ongewenst?
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Ik zie trouwens dat meer reacties van mij op -1 staan, terwijl ze van mij uit toch echt goed bedoeld en zeker niet om iemand te treiteren of whatsoever. Dan vind ik het raar dat ook mijn reacties ongewenst zijn ipv offtopic.
[ Voor 44% gewijzigd door CH4OS op 27-01-2019 21:03 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 27-01-2019 22:49 ]
Ook geen +3: Helium-3 in 'nieuws: Bijna 70 procent van de Nederlanders heeft geen tot wein...
[ Voor 33% gewijzigd door Bor op 28-01-2019 11:58 ]
Niet echt over de moderatie, maar deze reactie linkt naar een website dat ROMs aanbiedt. Volgens mij is dat niet geheel in lijn met de policy, toch?
GR-materiaal. +1 max. Voorts staat er "boedel" niet "inboedel".
Keypunchie in 'nieuws: ASML neemt boedel en personeel van failliete Mapper over'
"Ik werkte bij..." Verder niet informatief. Geen +2
Kostte me een boost, maar zal binnen no-time weer op +2/+3 staan.
[ Voor 3% gewijzigd door HMC op 28-01-2019 18:46 ]
Daar ga ik in mee. Een +1 of 0 lijkt mij beter op zijn plaats.HMC schreef op maandag 28 januari 2019 @ 18:44:
erazer33 in 'nieuws: ASML neemt boedel en personeel van failliete Mapper over'
GR-materiaal. +1 max. Voorts staat er "boedel" niet "inboedel".
nieuws: Bijna 70 procent van de Nederlanders heeft geen tot weinig privacyzorgen staat nog scheef.
[ Voor 19% gewijzigd door Bor op 28-01-2019 18:57 ]
-1 x8 Waar slaat dat nou weer op?
User Blokker_1999 https://tweakers.net/gallery/78725/ zat mij met het XS4ALL topic ook al dwars.
Bor in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX"

[ Voor 84% gewijzigd door HMC op 28-01-2019 19:14 ]
Nu al 14x -1

Ik snap dat het niet +2 is, maar -1?
Ik heb daar gewoon +1 aan gegeven, lang gelee.toro schreef op maandag 28 januari 2019 @ 19:43:
[...]
![]()
Nu al 14x -1
Ik snap dat het niet +2 is, maar -1?
Zal de toon wel zijn.
Feiten kloppen, wat mij betreft.
Maar wanneer dit ooit op +2 heeft gestaan?
Bor zei dat:HMC schreef op maandag 28 januari 2019 @ 19:45:
[...]
Ik heb daar gewoon +1 aan gegeven, lang gelee.
Zal de toon wel zijn.
Feiten kloppen, wat mij betreft.
Maar wanneer dit ooit op +2 heeft gestaan?
Paar posts omhoog.
Ja, duh.toro schreef op maandag 28 januari 2019 @ 19:46:
[...]
Bor zei dat:
Paar posts omhoog.
Vandaar mijn post.

Ach, van mij +1. Maar ik heb daar nooit +2's gezien.
Vond dat wel lollig.
Is dat zo? Het argument komt met enige regelmaat voorbij maar onderbouwing zie ik niet tot nauwelijks. Daarbij worden issues uit het verleden in de rest van de reactie weergegeven alsof deze problemen schering en inslag zijn. Daarbij lijken niet alle stellingen helemaal te kloppen zoals in deze reactie al wordt aangegeven: Blokker_1999 in 'nieuws: Microsoft stopt metadata-ondersteuning voor Windows ...HMC schreef op maandag 28 januari 2019 @ 19:52:
Well, Bor, de onderbouwing over de bespionering door W10 is inmiddels wel een beetje redundant, niet?
Die reactie van blokker gaat daar in mijn opinie niet echt op in. Maar dat is iets wat we daar zouden moeten bespreken.
Die van toro staat al weer iets beter.
Ik ken de tools maar dergelijke zaken ontstaan ook uit een hype of maken het mogelijk om instellingen centraal te regelen die je anders via policies of reg keys moet uitvoeren. Maar goed, inhoudelijk hoeven we de discussie hier niet te voeren. Ik kies voor de 0 vanwege hetgeen ik hier heb aangegeven en de onjuiste informatie.HMC schreef op maandag 28 januari 2019 @ 20:05:
Ooit een ShutupW98 of Shutup WinME gezien?
Die reactie van blokker gaat daar in mijn opinie niet echt op in. Maar dat is iets wat we daar zouden moeten bespreken.
Die van toro staat al weer iets beter.
Er staat geen onjuiste info in die post.
HMC schreef op maandag 28 januari 2019 @ 20:09:
Nog een keer dan. Met je eens dat 0 ook perfect is te verantwoorden, maar..
Er staat geen onjuiste info in die post.
De quote waar dit op slaat zegt dat zelfs niet eens direct. Het is een negatieve interpretatie van een uitspraak op een blog enTevens bij Windows 10 zijn de eindgebruikers testers geworden voor de Enterprises
is ook totaal onzin.je bij alles bespioneerd wat je aan het doen bent.
[ Voor 24% gewijzigd door Bor op 28-01-2019 20:17 ]
Leuk betoog, rijken uitkeringstrekkers van de overheid, geld geven aan de mensen, eerlijk verdelen enzovoort. Prachtige mening sta er helemaal achter...
maar: meningmodden is niet de bedoeling dus geen +3
Geen +2, dit is wat zo'n beetje iedereen zegt of denkt in het hele kpn/xs4all gebeuren de laatste tijd.
Van mij wel +2, in hoeverre die link de waarheid volledig correct verwoord durf ik niet te zeggen maar het is wmb wel degelijk een stelling die boven het maaiveld uit mag komen.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Op basis waarvan steekt deze boven het maaiveld uit?botoo schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:02:
[...]
Van mij wel +2, in hoeverre die link de waarheid volledig correct verwoord durf ik niet te zeggen maar het is wmb wel degelijk een stelling die boven het maaiveld uit mag komen.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Een kwestie van interpretatie denk ik. Ik zie bij een bericht weinig aanvullende informatie in generalisaties of het aandikken van eerdere issues en onjuiste info. Een +2 vind ik echt te hoog. Het artikel gaat over het stoppen van functionaliteit voor een legacy media player bovendien.botoo schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:04:
Omdat het wmb aanvullende informatie is.
[ Voor 16% gewijzigd door Bor op 29-01-2019 11:17 ]
Moeten dit soort berichten elke keer (bij videostreamdienst gerelateerd nieuws) met +3 beloond worden?
[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 29-01-2019 11:48 ]
Tja zolang elke keer diezelfde opmerking gemaakt wordt waar dit een reactie op is, denk ik dat er voldoende waarde in zit. Het is blijkbaar nog steeds geen open deur of duidelijk voor iedereen en dus blijft er meerwaarde in zittenCH4OS schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:47:
johnbetonschaar in 'nieuws: 'Apple komt in april met videostreamingdienst met...
Moeten dit soort berichten elke keer (bij videostreamdienst gerelateerd nieuws) met +3 beloond worden?
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Het artikel zelf meld tevens 'Op 14 januari 2020 stopt Microsoft compleet met het ondersteunen van Windows 7 <> zevenhonderd miljoen actieve gebruikers.' waarmee de post niet meer volledig offtopic is.Bor schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:14:
Het artikel gaat over het stoppen van functionaliteit voor een legacy media player bovendien.
Het zal idd een kwestie van interpretatie zijn en dat maakt zowel een 0 als een +2 verdedigbaar.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Dit lijkt me één grote generaliserende troll en dus -1. De +2 en +3 gevers mogen denk ik wel even nagekeken worden....
Virussen? Scan ze hier!
- Cogency in 'nieuws: 3DMark-resultaten van Radeon VII-videokaart verschijnen o...
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Eens. De reactie staat nu netto op +1.Herman schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 18:43:
Deze reactie is m.i. ontopic en dus +1:
- Cogency in 'nieuws: 3DMark-resultaten van Radeon VII-videokaart verschijnen o...
Edit: 1080 Ti is niet meer te krijgen, dus de prijs ervan is irrelevant.
Edit:
Heb je alle andere politiek getinte posts in die thread ook -1 gegeven?wildhagen schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 16:22:
Captain Pervert in 'nieuws: Intel investeert 9,5 miljard euro in Israëlische ...
Dit lijkt me één grote generaliserende troll en dus -1. De +2 en +3 gevers mogen denk ik wel even nagekeken worden....
[ Voor 90% gewijzigd door HMC op 29-01-2019 19:51 ]
Het is een prima opmerking die inhoudelijk op het artikel aansluit. Dat de reactie maar één regel bevat is geen rede opzicht voor een lagere beoordeling. Indien er non-reacties komen dienen de non-reacties daarna beoordeeld te worden en niet de parent, tenzij deze overduidelijk enkel het doel heeft deze uit te lokken. Dat zie ik hier niet terug. Mijn inziens is de reactie daarom gewoon een +1.HMC schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 19:45:
Ik had die eerder vandaag 0 gegeven. Zo'n one-liner-"vraag" lokt geheid non-reacties uit.
Edit: 1080 Ti is niet meer te krijgen, dus de prijs ervan is irrelevant.
200 fish found!
Ik laat mijn 0 staan.
Lijkt mij geen -1. (Behalve die edit dan.)
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
Sorry, maar dit soort reacties vind ik echt niet kunnen, ook niet op +1. Geef dan minstens wat meer uitleg wáárom het niet zo is, in plaats van welgeteld 4 tekens in te typen en op Versturen te klikken.
Ik zie er in ieder geval niet meer dan een +1 in
Deze 2 zie ik ook niet meer dan een +1 in, maar zijn denk ik makkelijker bij te sturen nog.
i2Paq in 'nieuws: Facebook betaalt gebruikers vpn-app die toegang heeft tot v...
Caayn in 'nieuws: Facebook betaalt gebruikers vpn-app die toegang heeft tot v...
Geen +3: cracking cloud in 'nieuws: Facebook betaalt gebruikers voor toegang tot smart...
WoutervOorschot in 'reviews: Huawei Mate 20 - Veelzijdige telefoon met lange ...
In deze reactie heb ik het over het nut van unlocken bootloader, ik had het spionagedeel evt weg kunnen laten, maar in mijn ogen is dit toch niet zo’n hele gekke reactie? 0 evt, maar -1 is toch wel overdreven lijkt me?
Hallo
Inderdaad, de reactie van Ipaq die ik al linkte is nu ook al volledig ontspoort.Bor schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:28:
Er wordt erg slecht gemod bij dat topic zo te zien.
Geen +3: cracking cloud in 'nieuws: Facebook betaalt gebruikers voor toegang tot smart...
Maar ook Vrijdag in 'nieuws: Facebook betaalt gebruikers voor toegang tot smartphoneda... vind ik niet meer dan een +1 waard, eigenlijk zelfs minder vanwege het schreeuwerige karakter van de post.
Jerie in 'nieuws: Facebook betaalt gebruikers voor toegang tot smartphonedata...
Stond bijv. net ook even op +3, lijkt me ook niet meer dan een +1
ATS in 'nieuws: Facebook betaalt gebruikers voor toegang tot smartphonedata v...
ook geen +3
Ook staan er een hele sloot +2 reacties in het topic die mijn inziens weinig brengen.
Er mager voor +3. Ik vind het eigenlijk gewoon een +1 (zeker ook gezien de onjuistheid waar ik aldaar ook op wijs).
Dat lijkt me geen +2.
Verwijderd
Verwijderd in 'nieuws: Samsung begint met productie van 1TB-geheugenmodule voo...
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Dit is absoluut geen +1. En de +2 en zelfs +3 gevers mogen imho nagekeken worden.
Met 220+ keer +3 (!!) staat deze stevig op +3, en die gaat daar niet vanaf komen. Hoort daar idd absoluut niet thuis.Dennism schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 08:56:
Deze 2 zie ik ook niet meer dan een +1 in, maar zijn denk ik makkelijker bij te sturen nog.
i2Paq in 'nieuws: Facebook betaalt gebruikers vpn-app die toegang heeft tot v...
@Bor: kan jij ook naar met name die onderste kijken als je gelegenheid hebt?
[ Voor 55% gewijzigd door wildhagen op 30-01-2019 15:04 ]
Virussen? Scan ze hier!
... is weggemod als 'ongewenst', maar dat lijkt me niet helemaal juist. Het kan natuurlijk dat mensen het er niet mee eens zijn of dat ik misschien zelfs ongelijk heb, maar het is gewoon een feitelijke reactie; geen persoonlijke aanval of wat dan ook.
Gezien de reactie al geminimaliseerd is vanwege de -1, lijkt het me onwaarschijnlijk dat de score vanzelf weer rechtgetrokken wordt.
- PH_ONE in 'nieuws: Aantal KPN-abonnees met zowel mobiel als vast abonnement b...
De kritiek op de titel lijkt me vergezocht en is bovendien off topic. Het laatste deel van de reactie is nog net voldoende om +1 te geven maar hoger dan dat kan ik niet begrijpen.
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
BigLeBluffski in 'nieuws: Apple negeerde melding van vrouw die Facetime-bug a...
Gaat helemaal nergens over.
Daar heb ik naar gekeken. Dank voor de melding.Uthog schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 20:11:
Deze staat al op -1 maar mag er nog wel 1tje lager.
BigLeBluffski in 'nieuws: Apple negeerde melding van vrouw die Facetime-bug a...
Gaat helemaal nergens over.
Aanname zonder onderbouwing / bronvermelding, wordt beloond met +2?
Dit topic is gesloten.
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2