Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 108 Laatste
Acties:
  • 219.336 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenGenaaid
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-01-2023
BenGenaaid in 'geek: Fotograaf klaagt dat lidar op CES-beurs zijn systeemcame...

deze is geen -1

of wordt humor vergezeld van emoticons tegenwoordig afgestraft met een -1 op dit forum :'(
Ik weet niet hoever de sfeer hier verslechterd is in het afgelopen jaar, ben al een tijdje niet geweest, belangrijke dingen te doen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpkossen
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-11-2022

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-09 20:18
Aimussage in 'nieuws: 'EA schrapte Star Wars-openwereldgame ten faveure van g...
+3? Ik bedoel het is ontopic maar daar houdt het ook wel een beetje op.
Het lijkt vooral meningmodden, veel mensen vinden dat EA een stelletje moneygrabbers zijn. :)

Deze +2 lijkt ook niet echt terecht:
StarZ in 'nieuws: 'EA schrapte Star Wars-openwereldgame ten faveure van game ...

[ Voor 25% gewijzigd door daan! op 16-01-2019 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Die reactie zou idd zelf op 0 mogen ja aangezien het GR materiaal is.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CH4OS in 'nieuws: Westworld-game stopt na klacht van Bethesda over gebruik Fa...
Volgens mij is bovenstaand bericht echt geen -1, maar gewoon naar -1 'gemeningmod'. Is ook, gek genoeg, de enige in de thread die wél gemodereerd is? :?

Seroth in 'nieuws: Westworld-game stopt na klacht van Bethesda over gebruik F...

Deze reactie is ook geen +2, het is duidelijk met meningmods daarop gekomen.

CH4OS in 'nieuws: Westworld-game stopt na klacht van Bethesda over gebruik Fa... - Dit is ook geen -1, zal wellicht iets zijn waarmee men het niet eens is, prima, maar dat betekend niet automatisch dat het -1 is.

De thread vanaf EnigmaNL in 'nieuws: Westworld-game stopt na klacht van Bethesda over gebruik... is ook een leuke, ik krijg telkens 0, de ander +1, wat mij betreft is de gehele discussie offtopic, maar de ander wordt ervoor (ten onrechte, imo) beloond, maar vertelt vast de populairdere mening.

EDIT @ 17-01-2019 13:18
De reactie van Seroth staat nog steeds op +2, met 1x +3 (imo alleen helemaal vaag, wellicht iemand die op boosts aast of zo?) en 11x +2, terwijl het bericht gewoon niet informatief is en enkel de mening bevat van 1 persoon en dus op +1 hoort.

Ook CH4OS in 'nieuws: Westworld-game stopt na klacht van Bethesda over gebruik Fa... blijft op -1 staan (14x -1, waarom geen idee, waarschijnlijk omdat ik uitleg geef over hoe eea wettelijk gezien in elkaar steekt, waar men het niet mee eens is), terwijl hij een 0 is, maar zeker geen -1. Wellicht staat de toon in het bericht niet aan (iemand in de reacties begint daarover naar mij) lijkt mij dat ook niet per se direct een -1, het gaat om de inhoud immers, dat die niet populair is bij de rest van de community moet daarbij niets uitmaken, lijkt me. Zo wordt discussie voeren ook totaal niet interessant meer op de FP, als impopulaire meningen/reacties afgestraft worden door de community.

[ Voor 118% gewijzigd door CH4OS op 17-01-2019 13:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:04
Theo in 'nieuws: Verzameling met 773 miljoen e-mailadressen stond openbaar on...

Copy-paste uit een directe link uit het artikel is toch geen +3 waard lijkt me?

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Fabbie in 'nieuws: Gerucht: komende LG-smartphone krijgt hoesje met scherm erin'
0, neigend naar -1. Dit soort bash kennen we nu wel.
Reactie van Arnoud max +1, voor de moeite van uitleggen
arnoudwokke in 'nieuws: Gerucht: komende LG-smartphone krijgt hoesje met sche...

Edit: Die hele thread is off. Er staan zelfs nog een paar +2 in, zelfs one-liners. :F

Edit2: Volgende thread start met deze:
cadsite in 'nieuws: Gerucht: komende LG-smartphone krijgt hoesje met scherm e...
Ook allemaal off.

[ Voor 26% gewijzigd door HMC op 17-01-2019 17:46 ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:28

MazeWing

The plot thickens...

Ik word zo ontzettend moe van het misbruik van -1.

Het is echt een like/dislike knop geworden waarbij ik het idee heb dat, zolang het binnen de perken blijft, er door Tweakers weinig aan gedaan wordt.

Neem nu mijn laatste post:
MazeWing in 'nieuws: Linux-distro voor smartphones postmarketOS draait op 112...

Hoe dit een -1 kan worden is mij een raadsel. Ook reacties op artikelen met Apple als onderwerp hebben verhoogde kans op een -1.

Als er op -1 niet beter gecontroleerd wordt is het misschien beter dit in z'n geheel af te schaffen of dit over te laten aan powermods...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

nieuws: Android-bestandsbeheerder ES File Explorer liet data van telefoon uit...

Alternatieven spammen is niet informatief.
Max +1.

Er zijn er nog al wat die op +2 staan voor slechts een alternatief aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:48
In de verdediging van cadsite, zijn of haar post is even informatief als het artikel waarop gereageerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09 19:33
Tjolk schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 16:46:
Copy-paste uit een directe link uit het artikel is toch geen +3 waard lijkt me?
2+ is toch wel verdedigbaar? Een link met ca 3000 adressen tot een relevant aantal met .nl en .be adressen reduceren in een mooi overzichtje is voor mij toch wel informatief. Helaas niet meer op +2 te krijgen zo te zien..

@MazeWing zelfs met boost kreeg ik hem niet van de -1 af, deze minners mogen wel even bericht indd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

JohnnieWbl schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 18:02:
[...]

2+ is toch wel verdedigbaar? Een link met ca 3000 adressen tot een relevant aantal met .nl en .be adressen reduceren in een mooi overzichtje is voor mij toch wel informatief. Helaas niet meer op +2 te krijgen zo te zien..
Helemaal niet. Het artikel haalt dat artikel aan. Om daar dan even de boel uit te dumpen in de reacties is eerder ongewenst dan infomatief.

Gewoon op het linkje in het artikel klikken als je meer wilt weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Laatst online: 19-09 10:50

Deem

Ontcijfer mij!

Kan iemand eens naar reviews: De nieuwe oled-tv's van LG - Groter, meer pixels en hdmi 2.1 kijken? De een deel van de reacties kan echt niet door de beugel.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
HMC schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 18:06:
Helemaal niet. Het artikel haalt dat artikel aan. Om daar dan even de boel uit te dumpen in de reacties is eerder ongewenst dan infomatief.

Gewoon op het linkje in het artikel klikken als je meer wilt weten.
Gedaan en kreeg een lap met bijna 3000 adressen. Ik weet niet of de normale pagina makkelijke filters oid laat zien maar op mijn mobiel is het lastig om dat te vinden. Kudos voor iemand die (ook al is het weinig moeite) het overzichtelijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Deem schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 18:07:
Kan iemand eens naar reviews: De nieuwe oled-tv's van LG - Groter, meer pixels en hdmi 2.1 kijken? De een deel van de reacties kan echt niet door de beugel.
Doel je op de reacties van @dvgemerden80?
Die staan voor het overgrote deel goed, toch?
JohnnieWbl schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 18:11:
[...]

Gedaan en kreeg een lap met bijna 3000 adressen. Ik weet niet of de normale pagina makkelijke filters oid laat zien maar op mijn mobiel is het lastig om dat te vinden. Kudos voor iemand die (ook al is het weinig moeite) het overzichtelijk maakt.
Dus een +2 omdat het op het medium waar jij het artikel op bekijkt moeilijk te behappen is, en de gecondenseerde vorm van de reactie wel? ;(

[ Voor 35% gewijzigd door HMC op 17-01-2019 18:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnieWbl
HMC schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 18:11:
Dus een +2 omdat het op het medium waar jij het artikel op bekijkt moeilijk te behappen is, en de gecondenseerde vorm van de reactie wel? ;(
Duidelijke en overzichtelijke tekst maakt mij blij ja. ;) Als het op een ander medium wel overzichtelijk is prima, dan snap ik de opmerkingen. Wellicht zijn de +2’ers en +3’ers (en de poster) ook mobiele lezers?

dvgemerden80 in 'reviews: De nieuwe oled-tv's van LG - Groter, meer pixels en...
Deze mag imo wel eruit indd @Deem
Hmm, zie nu dat jezelf ook lekker bezig bent, en deze staat op +3? 8)7
Deem in 'reviews: De nieuwe oled-tv's van LG - Groter, meer pixels en hdmi 2.1'

[ Voor 15% gewijzigd door JohnnieWbl op 17-01-2019 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Laatst online: 19-09 10:50

Deem

Ontcijfer mij!

JohnnieWbl schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 18:22:
[...]

Duidelijke en overzichtelijke tekst maakt mij blij ja. ;) Als het op een ander medium wel overzichtelijk is prima, dan snap ik de opmerkingen. Wellicht zijn de +2’ers en +3’ers (en de poster) ook mobiele lezers?

dvgemerden80 in 'reviews: De nieuwe oled-tv's van LG - Groter, meer pixels en...
Deze mag imo wel eruit indd @Deem
Hmm, zie nu dat jezelf ook lekker bezig bent, en deze staat op +3? 8)7
Deem in 'reviews: De nieuwe oled-tv's van LG - Groter, meer pixels en hdmi 2.1'
Ik kan er niks aan doen dat iedereen dat up-vote. Volgens mij heeft dat meer te maken met het feit dat de manier van discussiëren niet bevalt en mensen dan massaal een kant kiezen.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Verwijderd in 'nieuws: Linux-distro voor smartphones postmarketOS draait op 112... lijkt voornamelijk een populair standpunt maar is niet informatief.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Meh, hij heeft wel gelijk en nuanceert hier wel enorm de titel mee.

+1 is voor mij prima, +3 is zwaar overrated voor iedereen die het artikel leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
vosManz in 'nieuws: Brein: Nederlands bezoek The Pirate Bay daalde met 75 pro... geen +3 en de parent hiervan is geen +2 maar een +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ford Prefect
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-01 12:37
Met 75 +3 votes zal die vrees ik nog wel even op +3 blijven staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ford Prefect
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-01 12:37
eerdere post heeft kennelijk een -2 gekregen, zelfde post is weer terug gezet, inclusief link:
toxicunderGroov in 'nieuws: Brein: Nederlands bezoek The Pirate Bay daalde me...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Ford Prefect schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 13:59:
eerdere post heeft kennelijk een -2 gekregen, zelfde post is weer terug gezet, inclusief link:
toxicunderGroov in 'nieuws: Brein: Nederlands bezoek The Pirate Bay daalde me...
Bedankt voor het melden, ik heb de reactie verwijderd.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022
Nou wil ik best toegeven dat mijn geuitte mening in onderstaande reacties geen populariteitswedstrijd gaat winnen, ik ben dat "vind ik (niet) leuk-gemodereer" echt stilaan flink zat hier.

Tokkes in 'nieuws: Politie onderzoekt met promovendi hoe ai politiewerk het b...
Tokkes in 'nieuws: Politie onderzoekt met promovendi hoe ai politiewerk het b...

Is mijn reactie off-topic? Waarschijnlijk meer dan dat het on-topic is, geef ik toe. Zijn de moderaties gebaseerd op de relevantie met het artikel? Nee.

Beledig ik mensen? In de tweede reactie, eerste paragraaf kunnen mensen zich misschien een beetje aangevallen voelen omdat het niet perfect in hun wereldbeeld past. De eerste reactie, however, valt absoluut niet onder de beschrijving "Flamebait, belediging of aanval op iemand's persoon"

daarom: Kan ik leven met een "0"? Ja hoor, top.
Kan ik leven met mensen die modereren alsof het een Facebook-like-knop/reddit-up/down-vote knop is? Nee.
Schaf het systeem dan gewoon af, eigenlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Tokkes op 18-01-2019 16:39 ]

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

litebyte in 'nieuws: Brein: Nederlands bezoek The Pirate Bay daalde met 75 pr...

Geen +2, hooguit een 0, en een -1 is ook niet onverdedigbaar. Denk dat er naar de +2 en zelfs +3 (!) gevers wel even gekeken mag worden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

WhatsappHack in 'nieuws: Forcepoint legt veiligheidslek bloot in bots op Tele...
Ten hoogste +1.
Info is uit de lucht gegrepen en een uur later ge-edit.
Ik snap dat men hem als een "authoriteit" ziet, maar hier ging het mis.
Een 0 is zelfs te verdedigen.
Tokkes schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 16:25:
Nou wil ik best toegeven dat mijn geuitte mening in onderstaande reacties geen populariteitswedstrijd gaat winnen, ik ben dat "vind ik (niet) leuk-gemodereer" echt stilaan flink zat hier.

Is mijn reactie off-topic? Waarschijnlijk meer dan dat het on-topic is, geef ik toe. Zijn de moderaties gebaseerd op de relevantie met het artikel? Nee.

Beledig ik mensen? In de tweede reactie, eerste paragraaf kunnen mensen zich misschien een beetje aangevallen voelen omdat het niet perfect in hun wereldbeeld past. De eerste reactie, however, valt absoluut niet onder de beschrijving "Flamebait, belediging of aanval op iemand's persoon"

daarom: Kan ik leven met een "0"? Ja hoor, top.
Kan ik leven met mensen die modereren alsof het een Facebook-like-knop/reddit-up/down-vote knop is? Nee.
Schaf het systeem dan gewoon af, eigenlijk.
Eerste off, maar modgezeur, dus puntje aftrek. -1
Tweede 0. :)

[ Voor 64% gewijzigd door HMC op 18-01-2019 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:53
Volgens mij wordt ik hier "gemeningmod", vragen naar de relevante artikelen lijkt me niet offtopic, al is het ook uiteraard geen +2 waar ook een moderatie opgegeven is.

Dennism in 'nieuws: Brein: Nederlands bezoek The Pirate Bay daalde met 75 pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022
HMC schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 17:03:

[...]

Eerste off, maar modgezeur, dus puntje aftrek. -1
Tweede 0. :)
Dat modgezeur is enkel toegevoegd nadat er al een aantal -1's waren gegeven.

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

@Dennism Zo'n "bron?"-post kan ik eigenlijk nooit meer dan op 0 zetten. (In dit geval niet gedaan.)
Als je bronnen wilt, dan zul je onderzoek moeten doen.
Te makkelijke post, te makkelijke vraag.

Als iedere "Bron?"-post +1 zou krijgen zoals iedere "tof man! d:)b " -post een +1 krijgt dan zijn we het pad kwijt.
Tokkes schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 17:11:
[...]

Ja, duh. :+ :P

[ Voor 27% gewijzigd door HMC op 18-01-2019 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
HMC schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 17:11:
@Dennism Zo'n "bron?"-post kan ik eigenlijk nooit meer dan op 0 zetten. (In dit geval niet gedaan.)
Als je bronnen wilt, dan zul je onderzoek moeten doen.
Te makkelijke post, te makkelijke vraag.

Als iedere "Bron?"-post +1 zou krijgen zoals iedere "tof man! d:)b " -post een +1 krijgt dan zijn we het pad kwijt.

[...]

Ja, duh. :+ :P
Ben ik toch niet met je eens, ik kan namelijk de betreffende artikelen niet vinden na onderzoek (ik heb er uiteraard even naar gezocht), dus vraag ik aan hem ze te linken aangezien hij aangeeft dat iets "wettelijk" zo is. Dat lijkt me volledig on topic, ik had er natuurlijk bij kunnen zetten dat ik zelf de artikelen niet kon vinden, maar juist dat lijkt me vrij overbodig en enkel "post vulling".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Dennism schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 17:19:
[...]

Ben ik toch niet met je eens, ik kan namelijk de betreffende artikelen niet vinden na onderzoek (ik heb er uiteraard even naar gezocht), dus vraag ik aan hem ze te linken aangezien hij aangeeft dat iets "wettelijk" zo is. Dat lijkt me volledig on topic, ik had er natuurlijk bij kunnen zetten dat ik zelf de artikelen niet kon vinden, maar juist dat lijkt me vrij overbodig en enkel "post vulling".
Stellen dat je daar zelf niets over hebt kunnen vinden en dan vervolgens vragen naar waar die persoon het heeft gevonden, lijkt mij persoonlijk dan wel weer ontopic. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
HMC schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 17:21:
[...]

Stellen dat je daar zelf niets over hebt kunnen vinden en dan vervolgens vragen naar waar die persoon het heeft gevonden, lijkt mij persoonlijk dan wel weer ontopic. :D
Ik heb het er maar even bijgezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Tokkes schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 17:11:
[...]

Feedback op de moderatie kun je beter direct hier melden. In dit forum zijn mensen actief die scores kunnen corrigeren en wanneer nodig andere gebruikers kunnen aanschrijven op hun moderaties of moderatie rechten intrekken. Op de frontpage is feedback op de moderatie off-topic. Beter kun je direct naar dit forum komen dus :). Dat bespaart je ook een punt aftrek.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:54
Ford Prefect schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 13:08:
[...]

Met 75 +3 votes zal die vrees ik nog wel even op +3 blijven staan
Idd, die krijg je niet meer naar een doodgewone ontopic-reactie. :/

Verder veel reacties op 0 gezet, tjonge, wat hebben veel weinig inhoud.

edit:

dit soort reacties staan op -1, maar kunnen imo ook naar -2:

bussie66 in 'nieuws: Brein: Nederlands bezoek The Pirate Bay daalde met 75 pr...
mugenmarco in 'nieuws: Brein: Nederlands bezoek The Pirate Bay daalde met 75...

[ Voor 52% gewijzigd door Jolke op 19-01-2019 07:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Rolfski in 'nieuws: Microsoft staakt in december ondersteuning van Windows 10...
Geen +3.

+1 voor de post. Het "ik werkte bij..." doet daar niets aan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Toon18 in 'reviews: Android One-telefoons rond 200 euro'

Alle reacties onder bovenstaande worden toch best wel onderworpen aan een Google fanboy. Alles wat onvoldoende Google prijst word als flamebait weggezet. En hij zelf krijgt +2 om een mening.

[ Voor 5% gewijzigd door nst6ldr op 19-01-2019 09:06 ]

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom wordt hier een -1 gemod terwijl het gewoon een terechte ontopic zorg over het genoemde product is..

nieuws: Wifispeakers van Ikea en Sonos liggen vanaf augustus in de schappen

Dat iemand het niet mee eens is ok, maar modden als omgewenst gaat met te ver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Jammer dat je er niet even eerlijk bij vermeld dat je eerst een volkomen lege reactie plaatste.....

En in je andere reactie zit je te zeuren over moderatie, wat ongewenst is (en dus -1).

[ Voor 37% gewijzigd door wildhagen op 19-01-2019 13:36 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:22

MsG

Forumzwerver

Lijkt me een beetje een onzinnige +3: MrMonkE in 'nieuws: Microsoft haalt zoekfunctie Windows los van Cortana'

Kwam vanochtend nog wat meer nutteloze +3's tegen op oudere posts, maar kon ze niet meer vinden. Noch zelf veranderen, omdat het al wat langer was geleden.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 13:34:
Waarom wordt hier een -1 gemod terwijl het gewoon een terechte ontopic zorg over het genoemde product is..

nieuws: Wifispeakers van Ikea en Sonos liggen vanaf augustus in de schappen

Dat iemand het niet mee eens is ok, maar modden als omgewenst gaat met te ver!
Waarschijnlijk omdat je het dubbelpost (niet de bedoeling dat daar -1 voor wordt gebruikt, maar goed, sommigen zullen dat niet helemaal snappen), maar om nu te gaan klagen over downmodders in je comment helpt je niet, dat hoort hier.

Volgende pagina niet gezien, laat maar.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2019 14:55 . Reden: Volgende pagina niet gezien ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:39

Laguna

Connaisseur

Waarom worden nieuwe reacties niet standaard op +1 gezet? Er wordt met regelmaat laks gemodereerd, waardoor dagelijks vele reacties op 0 blijven staan. Mensen lijken eerder geneigd om echte 0 reacties te downvoten dan dat ze niet gemodereerde reacties upvoten.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Dat is inderdaad geen +3 maar een -1. Ik heb inmiddels naar de mismoderaties op die post gekeken en een aantal waarschuwingen de deur uit gedaan. Een ander deel doet het nu zonder moderatierechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolonel klapzak
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-10-2020
Waarom worden reakties die -1 hebben standaard gecensureerd? Dit geeft een groot voordeel aan saboteurs, die op deze manier een impopulaire mening kunnen laten verdwijnen. Niet-saboteurs moeten nu extra handelingen verrichten (inloggen, of de -1 knop aanklikken) om de impopulaire mening uberhaupt te lezen, waardoor er een extra drempel wordt opgeworpen om de onterechte -1 ongedaan te maken. Sommigen zullen hierdoor afhaken, en je creëert op deze wijze een nogal dubieuze bubbel...

Vervang dit voor misbruik geoptimaliseerde systeem toch voor een opt-in systeem: Toon alle berichten, ongeacht populariteitsscore, tenzij een gebruiker ingelogd is en aangegeven heeft dat hij/zij iets anders wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
kolonel klapzak schreef op zondag 20 januari 2019 @ 14:25:
Waarom worden reakties die -1 hebben standaard gecensureerd? Dit geeft een groot voordeel aan saboteurs, die op deze manier een impopulaire mening kunnen laten verdwijnen. Niet-saboteurs moeten nu extra handelingen verrichten (inloggen, of de -1 knop aanklikken) om de impopulaire mening uberhaupt te lezen, waardoor er een extra drempel wordt opgeworpen om de onterechte -1 ongedaan te maken. Sommigen zullen hierdoor afhaken, en je creëert op deze wijze een nogal dubieuze bubbel...

Vervang dit voor misbruik geoptimaliseerde systeem toch voor een opt-in systeem: Toon alle berichten, ongeacht populariteitsscore, tenzij een gebruiker ingelogd is en aangegeven heeft dat hij/zij iets anders wil.
Er wordt niets gecensureerd. Standaard is de instelling zodanig dat de gemiddelde bezoeker alles vanaf niveau 0 en hoger wel ziet en de -1 reacties niet. Maar dit kan je zelf wijzigen en het instellen dat je alles ziet.

Vwb saboteurs: Dit topic is er dus ook om zulke mismods aan te dragen opdat we die met zijn allen op de juiste score kunnen (proberen te) krijgen. Ook kunnen wij, de PowerMods, dan een nadere blik werpen op de moderators van die reactie en daar sancties op ondernemen.

Natuurlijk is het systeem niet foutloos maar dat komt omdat je werkt met mensen...

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:17
Van de 10 moderaties krijg ik hier 8x een -1 voor een onderbouwde mening:

sdk1985 in 'geek: Modder implementeert path tracing voor alle lichten in Quak...

Mening modden is 2019 blijkbaar nog altijd de boventoon

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
sdk1985 schreef op zondag 20 januari 2019 @ 19:03:
Van de 10 moderaties krijg ik hier 8x een -1 voor een onderbouwde mening:

sdk1985 in 'geek: Modder implementeert path tracing voor alle lichten in Quak...

Mening modden is 2019 blijkbaar nog altijd de boventoon
Dat lijkt mij inderdaad in de huidige vorm geen -1. Je staat inmiddels netto op 0 en misschien willen andere mensen ook nog even kijken.

Dat gezegd te hebben: opmerkingen als "Mening modden is 2019 blijkbaar nog altijd de boventoon" zie ik liever niet. Ik snap de frustratie maar dergelijke reacties nodigen niet uit tot helpen en dragen alleen maar bij aan een slechte sfeer in dit topic (waar veel mensen komen die juist wel goed willen modereren). Misschien is dat iets waar en ieder de volgende keer bij een mismoderatie eens aan kan denken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sdk1985
Bor schreef op zondag 20 januari 2019 @ 19:06:
[...]

Dat lijkt mij inderdaad in de huidige vorm geen -1. Je staat inmiddels netto op 0 en misschien willen andere mensen ook nog even kijken.
Het was inderdaad volgens de richtlijnen minstens een +1, daar zijn we het over eens.
Dat gezegd te hebben: opmerkingen als "Mening modden is 2019 blijkbaar nog altijd de boventoon" zie ik liever niet. Ik snap de frustratie maar dergelijke reacties nodigen niet uit tot helpen en dragen alleen maar bij aan een slechte sfeer in dit topic (waar veel mensen komen die juist wel goed willen modereren). Misschien is dat iets waar en ieder de volgende keer bij een mismoderatie eens aan kan denken.
Je hebt goed opgemerkt dat er een negatieve ondertoon bij mijn post zat. Die ontstaat niet doordat toevallig deze keer mijn post op -1 staat maar doordat het beleid dat rond de moderaties wordt gevoerd blijkbaar nog steeds niet werkt. Ik heb de afgelopen jaren al meerdere keren daar op een constructieve manier een bijdrage aan geprobeerd te leveren. Denk aan het voorbeeld van een variant op de moderatie queue waarin juist extremen opduiken (kwestie van simpele statistische formule) zodat het opschonen van het probleem efficient kan worden aangepakt.

Zo ver ik mij herinner was de laatste reactie hierop dat het ondertussen onder controle was en dat de meningmodders achter de schermen hierop aangesproken zouden worden. Als je dan in het nieuwe jaar binnen 1 uur op 8 van de 10 moderaties -1 ziet geven omdat jij een blijkbaar afwijkende mening post over een neutraal onderwerp als VR dan krijg ik niet het idee dat er de afgelopen tijd iets is verbeterd. Blijkbaar wordt het niet gewaardeerd dat ik mijn twijfels uit over de toekomst van VR. Dat is prima, maar zet er dan gewoon een reactie onder waarom jij denkt dat VR wel een succes vindt. Dan kun je nog eens tot een interessante discussie komen. Nu wordt de hele post gewoon ingeklapt en moeten de tweakers die normaal modereren actief die reactie gaan uitklappen om hem te herbeoordelen.

Los van die eerdere suggesties sluit de topic warning in dit topic, (Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.), de beste oplossing direct al uit. Want ik snap werkelijk waar niet waarom in dit soort gevallen niet simpelweg 8x de moderatie rechten worden ingetrokken. Vermoedelijk ben je dan binnen een kwartaal van 90% van de problematiek af. Er zijn genoeg tweakers die het wel hebben begrepen. Bij sommige posts vallen de personen die het niet hebben begrepen duidelijk door de mand. Deze reactie is daar een voorbeeld van. Bij topics over AMD, Nvidia, Apple, enz is het ook altijd raak.

Van de negatieve sfeer hier heb ik eigenlijk niets meegekregen. Hoe dan ook lijkt het mij niet dat dit een belemmering zou moeten vormen om een probleem te benoemen. Als je moderatie rechten inschakeld dan staat er duidelijk wat de bedoeling is en wat niet de bedoeling is. Ondertussen zijn er in dit topic onwijs veel mensen actief met het rechttreken van situatie waar het fout gaat. In dit jaar blijkbaar al 10 pagina's aan reacties. Ik snap dat al zouden alle mening modders morgen vertrekken er nog altijd discussies zal ontstaan over bepaalde moderaties. Echter wat ik niet snap is dat er in situaties waarin het zo duidelijk is dat mening modden wordt toegepast er ogenschijnlijk niets gebeurd. Gebeurd er wel wat dan zou ik dat gewoon vermelden. "Joh bedankt voor het melden we hebben van 5 users de modrechten in getrokken". Op de huidige manier weet ik niet of het nut heeft om dit aan te kaarten en eigenlijk ook niet of het uberhaupt nog wel nut heeft om in 2019 te gaan reageren op nieuwsberichten. Juist het don't ask don't tell beleid zelf lijkt mij een hele goede bron voor onrust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07:52
Gaat natuurlijk weer nergens over maar ik snap niet waarom mijn reactie -1 zou zijn.
Teijgetje in 'nieuws: Tesla maakt Superchargers 40 procent duurder in Nederla...

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit topic ( nieuws: Oostenrijkse privacygroep stelt dat grote techbedrijven de avg schenden ) waarin ik blijkbaar een ongewenste mening geef wordt in zijn geheel op gemismoderate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2019 @ 21:53:
Dit topic ( nieuws: Oostenrijkse privacygroep stelt dat grote techbedrijven de avg schenden ) waarin ik blijkbaar een ongewenste mening geef wordt in zijn geheel op gemismoderate.
Een paar van je posts kunnen indd naar 0 imo, een aantal staat ook goed en zijn niet weggemod vanwege een andere mening. Zo is je eerste post uit te leggen als trollen doordat je stelt dat een privacy-ngo “net zo erg” is als de grote data-collectors die blijkbaar de GDPR overtreden. Dat er gehandhaaft ging worden bij vooral de grote tech bedrijven was al wel duidelijk de laatste tijd, nu schande spreken van een ngo die deze misstanden aankaart is op zijn zachts gezegd vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt waar.... dat noem je trollen? Een andere mening is tegenwoordig trollen ? Kom op zeg, iik heb het verdomme helemaal moeten uitzoeken hoe het zit met de avg/gdpr en weet er veel meer van dan die nietszeggende reacties met +2. Zet dan gewoon de reacties uit op tweakers ipv zo’n nep bende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 22:38

Racing_Reporter

Contentmaker

Racing_Reporter in 'nieuws: Tesla maakt Superchargers 40 procent duurder in N...

Dit slaat als een lul op een drumstel. Mijn reactie is gericht op PWM omdat ik me afvraag waar hij (nog) zit, krijgt een -1? Is gewoon een 0, offtopic maar niet ongewenst.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnieWbl
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2019 @ 22:34:
Echt waar.... dat noem je trollen? Een andere mening is tegenwoordig trollen ? Kom op zeg, iik heb het verdomme helemaal moeten uitzoeken hoe het zit met de avg/gdpr en weet er veel meer van dan die nietszeggende reacties met +2.
Dat blijkt niet uit die eerste post.
Je mening dat de GDPR wellicht problemen kan geven voor kleine bedrijven omdat handhaving van de wet relatief nieuw is, is volgens mij ook niet waarop je gemod wordt (maar lichtelijk offtopic omdat hier artikel specifiek over grote techbedrijven gaat).
Wel een gevalletje van het “stalken” van een user die na één -1 post al zijn posts op dezelfde score ziet belanden, waarbij een 0 of +1 waarschijnlijk beter zou zijn. Verder staat alleen deze onterecht op +2:
rene_fb in 'nieuws: Oostenrijkse privacygroep stelt dat grote techbedrijven d...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op tweakers wordt het moderatiesysteem misbruikt om meningen te sturen. En jij doet daar nu aan mee, je laat heel erg je eigen gekleurde mening meewegen. Een moderatiesysteem zou er moeten zijn voor misstanden, als je echt in de topics zou gaan modden op wat off-topic is dan mag daar wel beter op gelet worden. Nog even afgezien dat off-topic op 0 i.p.v. -1 moet staan. Succes met dit baggersysteem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
@MarkAppsolem
Ik ben even je reacties bij langsgegaan en ik zie dat een aantal reacties inderdaad wel erg negatief gemodereerd zijn. Van een aantal reacties is de uiteindelijke score inmiddels omhoog gegaan.

De eerste/top reactie van je:
Verwijderd in 'nieuws: Oostenrijkse privacygroep stelt dat grote techbedrij...

zou inderdaad niet op -1 moeten staan. Echter door hoe de reactie geschreven is, en dan met name je allereerste zin, denk ik dat veel gebruikers het anders interpreteren dan je zou willen. Je reactie komt namelijk over als een trol maar alleen als je goed leest/denkt is dat het zeker niet. Je stelt namelijk een valide punt n.a.v. het lezen van de documenten. Ik denk dat als je daarmee begonnen was, mensen iets eenvoudiger tot dezelfde conclusie zouden zijn gekomen; je hebt nu helaas de schijn tegen.
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2019 @ 08:00:
Op tweakers wordt het moderatiesysteem misbruikt om meningen te sturen. En jij doet daar nu aan mee, je laat heel erg je eigen gekleurde mening meewegen. Een moderatiesysteem zou er moeten zijn voor misstanden, als je echt in de topics zou gaan modden op wat off-topic is dan mag daar wel beter op gelet worden. Nog even afgezien dat off-topic op 0 i.p.v. -1 moet staan. Succes met dit baggersysteem.
Hier kan ik nu wel weer minder mee. Het moderatiesysteem wordt hoofdzakelijk gewoon gebruikt om nuttige informatie boven te laten komen drijven. Ja sommige gebruikers, misbruikers, gebruiken het systeem om meningen die ze niet aan staan, weg te modereren. Maar die worden daarop doorgaans aangesproken en als het niet verbetert, worden hun rechten voor het modereren afgenomen.

[ Voor 29% gewijzigd door Cloud op 21-01-2019 11:07 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn laatste opmerking was dan ook niet constructief bedoeld. Ik ben blij dat jij je anders opstelt maar ik zie dat misbruik dus veel te veel. En het feit dat JohnnieWbl zich ook nog eens zo opstelt maakt het alleen maar erger.

Jullie zijn de IT technische topsite in NL op een monopolie achtig niveau, neem die verantwoording ipv het nog steeds als een hobby te zien met de reacties als enorme speeltuin. Mod alleen misdragingen en laat het compleet vrij qua reacties. Of mod echt strict maar dan wel objectief en heel streng.

Nu zit het er ergens tussenin en is veel te veel afhankelijk van willekeur en of je de moeite neemt naar dit topic te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
@MarkAppsolem
Privacy is een beetje een 'heet' (in negatieve zin) onderwerp bij ons. De overgrote meerderheid (compleet natte vinger) van onze gebruikers is behoorlijk privacy minded. Dat betekent dat reacties bij dit soort artikelen die tegengas bieden, of erger nog advocaat van de duivel spelen, helaas vaker het slachtoffer zijn van moderaties op basis van mening. Men wil de andere kant gewoon niet horen.

Privacy is nu een beetje wat Linux/Microsoft of AMD/Intel vroeger was maar dan met één partij waar nagenoeg iedereen voor is. Uiteraard proberen we dat wel tegen te gaan maar het is vrij lastig te voorkomen. We kunnen slechts achteraf ingrijpen bij de gebruikers die het verkeerd doen. Dit soort artikelen zijn in dat opzicht wel weer prima aas voor ons om wat moderaties bij na te gaan :)

Dit alles maakt het uiteraard niet goed maar is alles wat ik je voor nu kan geven.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolonel klapzak
TheCapK schreef op zondag 20 januari 2019 @ 14:33:
[...]

Er wordt niets gecensureerd. Standaard is de instelling zodanig dat de gemiddelde bezoeker alles vanaf niveau 0 en hoger wel ziet en de -1 reacties niet. Maar dit kan je zelf wijzigen en het instellen dat je alles ziet.
Dat is wat ik bedoelde met censuur. Noem het hoe je wilt: er worden berichten verborgen, die alleen met extra stappen (inloggen / terugscrollen / uitklappen) zichtbaar gemaakt kunnen worden. Veel mensen nemen die stappen niet en krijgen de verborgen berichten dus nooit te zien. Een recept voor misbruik dus.
Vwb saboteurs: Dit topic is er dus ook om zulke mismods aan te dragen opdat we die met zijn allen op de juiste score kunnen (proberen te) krijgen. Ook kunnen wij, de PowerMods, dan een nadere blik werpen op de moderators van die reactie en daar sancties op ondernemen.

Natuurlijk is het systeem niet foutloos maar dat komt omdat je werkt met mensen...
Gezien de gigantische grootte van dit topic is wel duidelijk dat dit populariteitsgebaseerde filtersysteem niet geschikt is om ingezet te worden. Vandaar nogmaals het dringende verzoek om de default setting te herstellen naar 'alle >= -1 berichten tonen', en zodoende de saboteurs een machtig wapen uit handen nemen.
Mensen die wel willen experimenteren met dit filtersysteem zouden dat via een opt-in kunnen blijven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
kolonel klapzak schreef op maandag 21 januari 2019 @ 13:55:
[...]

Dat is wat ik bedoelde met censuur. Noem het hoe je wilt: er worden berichten verborgen, die alleen met extra stappen (inloggen / terugscrollen / uitklappen) zichtbaar gemaakt kunnen worden. Veel mensen nemen die stappen niet en krijgen de verborgen berichten dus nooit te zien. Een recept voor misbruik dus.
Het niet standaard tonen van alle berichten en censuur zijn twee compleet verschillende zaken.
Gezien de gigantische grootte van dit topic is wel duidelijk dat dit populariteitsgebaseerde filtersysteem niet geschikt is om ingezet te worden. Vandaar nogmaals het dringende verzoek om de default setting te herstellen naar 'alle >= -1 berichten tonen', en zodoende de saboteurs een machtig wapen uit handen nemen.
Op basis van de lengte van dit topic kun je geen conclusies trekken over het al dan niet werken van het moderatiesysteem omdat juist dit topic er bij helpt om verkeerde moderaties recht te trekken.

We zijn niet voornemens het default filter op -1 te zetten. Wil je dat wel dan kan je daar zelf voor kiezen. Het filter is juist bedoelt om de slechte reacties uit te filteren. Het geheel staat en valt natuurlijk bij juiste moderaties waar je onlangs nog een e-mail met uitleg over hebt ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolonel klapzak
Bor schreef op maandag 21 januari 2019 @ 14:01:
[...]

Het niet standaard tonen van alle berichten en censuur zijn twee compleet verschillende zaken.

[...]

Op basis van de lengte van dit topic kun je geen conclusies trekken over het al dan niet werken van het moderatiesysteem omdat juist dit topic er bij helpt om verkeerde moderaties recht te trekken.

We zijn niet voornemens het default filter op -1 te zetten. Wil je dat wel dan kan je daar zelf voor kiezen. Het filter is juist bedoelt om de slechte reacties uit te filteren. Het geheel staat en valt natuurlijk bij juiste moderaties waar je onlangs nog een e-mail met uitleg over hebt ontvangen.
Ok. Hoe zet en houd ik de default op -1 zonder ingelogd te zijn? Dat stond niet in de mail.

Ik geloof best dat het filter uitsluitend bedoeld is als kwaliteitskeurmerk, maar je ziet zelf toch zo langzamerhand ook wel in dat dat niet is hoe het gebruikt wordt, en dat het ook nooit zo gebruikt zal gaan worden? Biedt mensen die hier niet van gediend zijn gewoon de optie er geen last van te hebben, zonder allerlei onnodige drempels op te werpen.

Ja, ik heb een aantal keren mijn steentje proberen bij te dragen om ten onrechte verborgen berichten weer zichtbaar te plussen, heb inmiddels begrepen dat dat pertinent niet de bedoeling is, en zal dat dus voortaan laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
kolonel klapzak schreef op maandag 21 januari 2019 @ 14:32:
[...]

Ok. Hoe zet en houd ik de default op -1 zonder ingelogd te zijn? Dat stond niet in de mail.
Niet, daarvoor dien je in te loggen.
Biedt mensen die hier niet van gediend zijn gewoon de optie er geen last van te hebben, zonder allerlei onnodige drempels op te werpen.
Die mogelijkheid is er, namelijk door het filter op een lager niveau te zetten. Over het algemeen komen er maar weinig opmerkingen over onterechte filtering moet ik zeggen. Natuurlijk komt het voor dat reacties soms onbedoeld te laag uitkomen maar over het algemeen zitten er wanneer ik persoonlijk kijk weinig interessante reacties tussen de 0 en -1 en helpt o.a. dit topic goed om reacties op een goed passende score te krijgen. Deze discussie is verder niet iets voor dit topic.
Ja, ik heb een aantal keren mijn steentje proberen bij te dragen om ten onrechte verborgen berichten weer zichtbaar te plussen.
No offence maar zo is het niet gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolonel klapzak
Bor schreef op maandag 21 januari 2019 @ 14:38:

Die mogelijkheid is er, namelijk door het filter op een lager niveau te zetten. Over het algemeen komen er maar weinig opmerkingen over onterechte filtering moet ik zeggen. Natuurlijk komt het voor dat reacties soms onbedoeld te laag uitkomen maar over het algemeen zitten er wanneer ik persoonlijk kijk weinig interessante reacties tussen de 0 en -1 en helpt o.a. dit topic goed om reacties op een goed passende score te krijgen. Deze discussie is verder niet iets voor dit topic.
Dat er relatief weinig opmerkingen komen over berichten die ten onrechte weggefilterd worden is niet zo raar, als vrijwel niemand die berichten krijgt te lezen...

Bekijk anders eens een willekeurig draadje. Ik schat dat driekwart van de berichten met een -1 rating niet voldoet aan de vereiste criteria die een -1 rechtvaardigen. Maar uit bovenstaande begrijp ik dat dat niet uitmaakt, want jij persoonlijk vindt die reakties toch weinig interessant...

Succes ermee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:22

MsG

Forumzwerver

Hoewel ik het bericht wel grappig vind lijkt alles hoger dan 0 me wat te hoog. In elk geval die +2's en +3's lijken me wat misplaatst:

mcDavid in 'nieuws: WhatsApp beperkt doorsturen berichten tot vijf chats om g...

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2019 @ 22:34:
Echt waar.... dat noem je trollen? Een andere mening is tegenwoordig trollen ? Kom op zeg, iik heb het verdomme helemaal moeten uitzoeken hoe het zit met de avg/gdpr en weet er veel meer van dan die nietszeggende reacties met +2. Zet dan gewoon de reacties uit op tweakers ipv zo’n nep bende.
Los van de meningmod -1 problematiek blijkt uit de reacties die ik heb gelezen niet dat je die tijd erin hebt gestopt. Ik heb de eerste 3-4 bekeken en dat waren relatief korte stukjes zonder bronvermelding. Dus dan eindig je snel op +0 en is+1 het maximaal haalbare.

Om de eerste er maar bij te pakken:
Dit soort bedrijven zijn net zo erg als diegene die ze beschuldigen. Als ik de documenten doorneem dan zie ik vooral een negatieve insteek. Beloon ook bedrijven die het goed proberen te doen ipv te muggenziften. Dit soort verandering bewerkstellig je niet alleen met de stok maar ook met belonen.
Welke documenten? Omvat dat meervoud meer dan die 1.5 a4 pdf die bij het bericht stond gelinkt? Zo ja waar kan ik dat bekijken? Waar precies kwam je die negatieve insteek tegen (quote)?

Ik verwacht niet dat je dat nu gaat beantwoorden maar het advies is dat in de toekomst in je bericht te verwerken. Dan heeft het bericht meer waarde dan dat wij er vanuit moeten gaan dat je inderdaad gedegen onderzoek hebt gedaan. Let wel zelfs al heb ik toevallig karma keizer staan op wat onderwerpen als Nvidia, AMD, enz als ik beweringen ga doen zonder degelijke onderbouwing dan krijg ik ook (terecht) gewoon +0.

[ Voor 11% gewijzigd door sdk1985 op 21-01-2019 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09:18

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

pimpampetje -1
nieuws: HP breidt terugroepactie notebookaccu's uit met ProBook G4-modellen s onjuist het voegt wel wat toe en liever 0 dan -1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Beide reacties heb ik +1 gegeven, +2 is inderdaad teveel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
MsG schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:57:
Hoewel ik het bericht wel grappig vind lijkt alles hoger dan 0 me wat te hoog. In elk geval die +2's en +3's lijken me wat misplaatst:

mcDavid in 'nieuws: WhatsApp beperkt doorsturen berichten tot vijf chats om g...
Die +3 mag nagekeken worden.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdk1985 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 16:29:
[...]
Los van de meningmod -1 problematiek blijkt uit de reacties die ik heb gelezen niet dat je die tijd erin hebt gestopt. Ik heb de eerste 3-4 bekeken en dat waren relatief korte stukjes zonder bronvermelding. Dus dan eindig je snel op +0 en is+1 het maximaal haalbare.
Om de eerste er maar bij te pakken:

[...]

Welke documenten? Omvat dat meervoud meer dan die 1.5 a4 pdf die bij het bericht stond gelinkt? Zo ja waar kan ik dat bekijken? Waar precies kwam je die negatieve insteek tegen (quote)?

Ik verwacht niet dat je dat nu gaat beantwoorden maar het advies is dat in de toekomst in je bericht te verwerken. Dan heeft het bericht meer waarde dan dat wij er vanuit moeten gaan dat je inderdaad gedegen onderzoek hebt gedaan. Let wel zelfs al heb ik toevallig karma keizer staan op wat onderwerpen als Nvidia, AMD, enz als ik beweringen ga doen zonder degelijke onderbouwing dan krijg ik ook (terecht) gewoon +0.
Ik vind het prima hoor dat je mij de maat neemt, maar dan snap je het nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2019 @ 17:34:
[...]

Ik vind het prima hoor dat je mij de maat neemt, maar dan snap je het nog steeds niet.
Ik neem je niet de maat, ik geef aan hoe je je +0 post kunt omzetten naar een +2 post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdk1985 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 18:24:
[...]

Ik neem je niet de maat, ik geef aan hoe je je +0 post kunt omzetten naar een +2 post.
Je bedoelt zo'n geweldige reactie als dit uit hetzelfde topic;
rene_fb in 'nieuws: Oostenrijkse privacygroep stelt dat grote techbedrijven d...

Die voldoet inderdaad aan al je kenmerken.... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2019 @ 19:07:
[...]

Je bedoelt zo'n geweldige reactie als dit uit hetzelfde topic;

Die voldoet inderdaad aan al je kenmerken.... :F
Je bent echt met de verkeerde aan het discusieren. Kijk nu eens een post hoger sdk1985 in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX". Ik schuif niet onder stoelen of banken dat meningmodden in 2019 nog altijd een probleem is en wat ik vind dat daar iets aan gedaan zou moeten worden en wat daar aan gedaan kan worden. De post die jij nu aanhaalt valt daar overduidelijk ook onder, 7x +3 voor die reactie is volstrekt onzinnig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 19:32

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Die is fixed op -1 gezet door de mods/admins, kan ook niet anders met zo'n overweldigende +3 score. Het is een volledige terecht opmerking op een artikel wat gewoon reclame is, wat ook klopt aangezien dit gepost is door een "Tweakers Partner".

[ Voor 4% gewijzigd door ShadowBumble op 21-01-2019 22:05 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
ShadowBumble schreef op maandag 21 januari 2019 @ 22:03:
[...]

Die is fixed op -1 gezet door de mods/admins, kan ook niet anders met zo'n overweldigende +3 score. Het is een volledige terecht opmerking op een artikel wat gewoon reclame is.
Het is een .Plan en een aankondiging van een spreker op het Developers Summit. Dat artikel staat daar prima op zijn plaats. De +3 score echter niet. Zelfs als je vindt dat dit puur reclame is, is er geen manier om de +3 te verantwoorden in relatie tot de richtlijnen die hiervoor zijn opgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 19:32

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Bor schreef op maandag 21 januari 2019 @ 22:05:
[...]

Het is een .Plan en een aankondiging van een spreker op het Developers Summit. Dat artikel staat daar prima op zijn plaats. De +3 score echter niet. Zelfs als je vindt dat dit puur reclame is, is er geen manier om de +3 te verantwoorden in relatie tot de richtlijnen die hiervoor zijn opgesteld.
Je zou daar volledig gelijk in hebben als dat consequent wordt gedaan maar in het verleden zien we dat sprekers/webinars vaak met een .adv aangekondigd worden. Bij de vorige Developers Summit (2018) werden ze wel als .plan overigens aangekondigd maar dan met een "Developer summit update - spreker / programma bekend". Deze ligt er gewoon net even te dik boven op, je moet het plan überhaupt lezen om erachter te komen dat het om een spreker gaat bij de DevSummit.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdk1985 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 22:01:
[...]

Je bent echt met de verkeerde aan het discusieren. Kijk nu eens een post hoger sdk1985 in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX". Ik schuif niet onder stoelen of banken dat meningmodden in 2019 nog altijd een probleem is en wat ik vind dat daar iets aan gedaan zou moeten worden en wat daar aan gedaan kan worden. De post die jij nu aanhaalt valt daar overduidelijk ook onder, 7x +3 voor die reactie is volstrekt onzinnig.
Precies. Maar met dit niveau heb ik er in ieder geval weinig behoefte aan om er meer tijd in te steken, dus vandaar dat ik niet zo gretig reageer op je +2 suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
+1 lijkt mij voldoende: Captain Pervert in 'nieuws: Volkswagen-topman: compacte elektrische auto's zu...

McBrown in 'nieuws: Spotify test manier voor gebruikers om muziek van artiest... is geen +3 maar gewoon -1 tot max 0 waarbij ik voor de -1 ga gezien user duidelijk weet waar dit soort commentaar achtergelaten kan worden. In dit geval zie je ook duidelijk een van de redenen waarom we dit commentaar liever niet op de FP zien; er staat inmiddels een hele thread welke niet alleen geen plaats heeft op de FP maar waarbij mensen veelvuldig -1 aan het scoren zijn.

[ Voor 51% gewijzigd door Bor op 22-01-2019 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-09 11:38

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Seth_Chaos in 'nieuws: Volkswagen-topman: compacte elektrische auto's zullen ...:
Met dank aan de roverheid
Ik word een beetje moe van dit soort termen... :O
Standaard levert dat bij mij een puntje aftrek, dus ook al wordt er verder een goed punt gemaakt (ook al is de +2 ook dan discutabel), vind ik dat deze reactie hooguit +1 verdient.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Imho krijg ik hier onterecht -1’s:
WhatsappHack in 'nieuws: Franse minister: EU is het eind maart eens over bela...
WhatsappHack in 'nieuws: Franse minister: EU is het eind maart eens over bela... (Reactie daarop krijgt zelfs +2 terwijl het hetzelfde onderwerp en discussie is :P)
WhatsappHack in 'nieuws: Franse minister: EU is het eind maart eens over bela...

Het is gewoon een ontopic discussie. Misschien dat het voorbeeld dat ik poneer niet zou werken in de praktijk bij deze wet (geen idee, de landen zijn er immers zelf nog niet eens uit hoe het gaat werken...), maar dat zou het ook nog altijd geen -1 maken; je zou dan wellicht een 0 kunnen rechtvaardigen ipv een +1, maar ik zie hoe dan ook niet wat er ongewenst aan zou zijn.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Pagina: 1 ... 67 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2