Dirk weet waar ik het over heb.
Ik heb een aantal naar +1 weten te zetten maar ik zie ook veel herhaling van zetten en een whopping 39 reacties bij dat onderwerp. Een aantal staan terecht op -1.
Je wil mij niet wijsmaken dat dit een +2 waard is, er is geen onderbouwing en er zijn geen bronnen. Hoe zit het dan met die mensen die dat een +3 geven, die worden niet op de vingers getikt?:
3_s in 'nieuws: BMW en Porsche demonstreren 450kW-station dat auto in kwartie...
Ik krijg het verwijt dat ik geen elektrische auto's zou hebben, maar een snelle zoektocht door mijn profiel laat zien dat ik 4 stuks thuis heb staan en bedrijfsmatig een hoop Kangoo Z.E.'s heb aangeschaft. Dat sluit ik dan af met een hele simpele vraag, als dit niet nodig zou zijn, waarom investeren bedrijf er dan in? Daarmee haal ik zijn hele post onderuit, maar krijg een 0.
Verwijderd in 'nieuws: BMW en Porsche demonstreren 450kW-station dat auto in kw...
Dit zou een 0 zijn, vind ik niet, maar goed zie het even door de vingers:
Verwijderd in 'nieuws: BMW en Porsche demonstreren 450kW-station dat auto in kw...
Of je nou snel laad of traag laad, maakt uiteindelijk niks uit voor het saldo, of het nou instantané of totale hoeveelheid energie gaat. Dat heb ik meerdere malen uitgelegd, dat klopt natuurkundig en wiskundig. Toch krijg ik er een 0 voor omdat mensen simpelweg niet bekend zijn met de materie en niet na kunnen denken verder dan hun neus lang is.
Een absurde reactie daarop, wordt steeds weer herhaald inderdaad met "wat als dit" reacties welke absoluut niet relevant zijn. De totale saldo aan energie zei het instantané of bulk is en blijft hetzelfde. Dat is door mij meerder keren herhaald en ook door andere mensen nog eens herhaald. Het werkt niet zo dat als je langzaam laad dat je ineens magisch minder energie opneemt. Dus de mensen die dat soort dingen blijven herhalen en een +2 krijgen daarvoor en ik die het keer op keer op keer weer uitleg die een 0 krijgt kloppen niet.
Dit is geen +2 waard, zijn persoonlijke ervaring is absoluut niet relevant. Het gaat hierom de grote cijfers niet om de individu:
Robbaman in 'nieuws: BMW en Porsche demonstreren 450kW-station dat auto in kw...
Hier benader ik het nogmaals vanuit de hoek van totale energie per maand, is geen 0 waard.
Hoe is dit een -1 waard:
Hier leg ik het nogmaals uit met eenheden, ik zeg nog eens erbij dat de totale hoeveelheid energie (dus niet de joule/s) hetzelfde zal zijn. Is geen 0.
Uiteindelijk wordt er semi toegegeven dat ik misschien wel gelijk zou kunnen hebben en dan leg ik het nogmaals breder uit, krijg weer een 0:
Ik zeg dat 3 a 4 auto's aan huis heel normaal is hier in Brabant. Hij zegt kan niet want gemiddelde is 1,5 zonder te begrijpen wat daar nou precies aan de hand is. Als het gemiddelde 1,5 is en een 1/4 heeft geen auto dan zal toch echt een hoop boven de 2 moeten zijn. Kan je benanderen als off-topic ik zie het als relevante informatie voor deze discussie. Als je het ziet als off-topic waarom krijg ik een -1 en hij niet?
Hier leg ik het nogmaals uit maar dan met directere woorden, omdat hij blijkbaar niet snapt dat als 1/4 0 is dat je echt goed je best moet doen om dat gemiddelde op 1,5 te krijgen. Krijg een -1.
Hier leg ik nogmaals uit dat het voor het totale saldo niks uitmaakt, krijg een -1.
Hier meot ik me nogmaals herhalen, het klopt nog steeds maar het resultaat is -1
Hier leg ik het nogmaals uit, met stats van het CBS en dan niet vanuit de hoek van instantané maar totale energie. Daarmee onderbouw ik nogmaals de originele aanname dat de infra 2x zo groot moet zijn. Als het niet klopt hoor ik het graag, maar het klopt gewoon, maar krijg een -1.
Daarbuiten staan er in die threads een hoop reacties van mensen die absoluut geen besef hebben van hoe het net werkt en hoe de natuurkunde erachter in elkaar zit. Het zijn eco freaks die denken dat als je maar zoveel mogelijk op elektrisch zet dat het van zelf groen wordt want de elektriciteit wordt gemaakt door magische feetjes die in het stopcontact zitten. D'r zitten een hoop +1 en +2tjes in die thread die absoluut nergens op slaan, ook niet volgens Tweakers zijn eigen regels. Geen onderbouwing, geen links, geen toegevoegde waarde, helemaal niks, maar toch een +2.
Nou ga ik weer Dirk aanspreken. Dirk, jou mod zegt zojuist dat hij/zij zijn werk heeft gedaan, maar jah hij/zij had er geen zin in want jah "een whopping 39 replies", dus tja hij/zij had eigenlijk geen zin om zijn werk te doen. Ik heb zijn werk voor hem afgemaakt, het is echt niet zoveel moeite om over die threads te lezen. en de inhoud te beoordelen aan de hand van de tweakers richtlijnen. Nou heb ik zijn werk voor hem gedaan, maar hij/zij is wel mod. Wat moet ik nou met deze hele situatie? Dit onderlijnd toch weer het gene wat ik heb geprobeerd om in onze mailwisseling jou te vertellen?
Ik kan op twee manieren de aandacht krijgen, of ik krijg hem gewoon, zeg wat ik wil zeggen en er gebeurt ook wat mee. Of ik ga door zoals eerste en dan krijg ik vanzelf de aandacht.
Zo kan je toch geen eerlijke en fatsoenlijke discussie voeren? Dit is bij onderwerpen als deze of bij onderwerpen van Apple scheer en inslag, er wordt over geklaagd (niet alleen door mij hoor) en er wordt helemaal niks mee gedaan. Het minste wat je kan doen als mod is actiever zijn in je werk.