Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 108 Laatste
Acties:
  • 219.335 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

wesselus in 'nieuws: BioWare toont teaser van nieuw Dragon Age-spel tijdens T...

justmike in 'nieuws: BioWare toont teaser van nieuw Dragon Age-spel tijdens T...

Zijn imo gewoon flames / ongewenste reacties. Natuurlijk, je hoeft iets niet tof en goed te vinden, maar om het dan op deze manier zo af te branden, hoort imo ook niet op 0. Ook dingen als 'overgrote deel massa schapen' roepen zijn imo gewoon triest.

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 07-12-2018 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wica in 'nieuws: EU-richtlijn voor grensoverschrijdend elektronisch bewijs kr...

Geen +2, hij zegt nota bene hetzelfde als ik, alleen in andere bewoordingen....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wica
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 09:21

wica

De duivel jacht op me

Ik zeg niet het zelfde als jij.
Dat ging om een landelijke wet van alleen NL. Hier gaat het om een Europese wet/regelgeving, die staat nog altijd boven de nationale wet- en regelgeving.
Ik wijs je er op, dat het een richtlijn is, wat geen wet is. Welke vervolgens door de landen omgezet moet worden in een wet.

Maar je score is wel heel belangrijk voor je, hé

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik heb ook nergens gezegd dat het wet was....

Je zegt toch echt hetzelfde als ik, als je tenminste goed leest. Alleen in wat andere bewoordingen...
Maar je score is wel heel belangrijk voor je, hé
Beetje kinderachtige reactie. Als je niet volwassen kunt reageren, kun je wellicht beter helemaal niet reageren, ipv tot dit soort kinderachtige dingen te gaan zakken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wica

wica

De duivel jacht op me

wildhagen schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 18:29:
Ik heb ook nergens gezegd dat het wet was....

Je zegt toch echt hetzelfde als ik, als je tenminste goed leest. Alleen in wat andere bewoordingen...

[...]

Beetje kinderachtige reactie. Als je niet volwassen kunt reageren, kun je wellicht beter helemaal niet reageren, ipv tot dit soort kinderachtige dingen te gaan zakken.
Ik quote letterlijk, wat je zegt.
Hier gaat het om een Europese wet
Dus dan zeg je het wel.
Er is een verschil tussen richtlijn en wetgeving. In sommige gevallen kan het jaren duren voordat een richtlijn omgezet wordt naar wetgeving.

En over de score, je klaagt dat ik een +2 kreeg (wat ik ook een 1 vind) en daarmee de suggestie weekt, dat je het niet eerlijk vind. Maar dat kan natuurlijk een persoonlijke mening van mij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wica schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 18:48:
[...]

Ik quote letterlijk, wat je zegt.
Ja,zo is het lekker selectief quoten. Het deel waar het om gaat (regelgeving) laat je lekker ff weg. Uhuh.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wica

wica

De duivel jacht op me

wildhagen schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 18:51:
[...]

Ja,zo is het lekker selectief quoten. Het deel waar het om gaat (regelgeving) laat je lekker ff weg. Uhuh.
Dat stuk heb ik netjes aangehaald in mijn eerste reactie hier.
En nee, het is nog steeds geen regelgeving, het is een richtlijn.
Welke elk lid van de EU, op zijn eigen manier in nationale wetgeving moet omzetten.

Soms gebeurd het dat de EC met sancties moet dreigen of zelfs oplegt, omdat een EU lid, het nog niet in zijn wetgeving heeft verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:48

Herman

FP ProMod
Troll-account?

- [Verwijderde gebruiker]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

lordfragger in 'plan: December Prijzen Parade - Dag 2: Win een LG OLED55B8-tv...

Geen +2, en al helemaal geen +3, hooguit een +1. Is gewoon een letterlijke quote uit het artikel zelf zonder enige eigen inbreng.

Yordi- in 'nieuws: Afbeelding toont accuhoesje van Apple met minder opvallend...

Moderatiegezeur, imho meer een -1 dan 0.

[ Voor 28% gewijzigd door wildhagen op 08-12-2018 10:15 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Herman schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 08:55:
Troll-account?

- [Verwijderde gebruiker]
Daar is naar gekeken. Dank voor de melding.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

HMC in 'nieuws: Mozilla-ceo toont zich kritisch over switch naar Chromium doo...

Dit is de parent in deze thread. (sorry die is van mij, doe ermee wat je wilt, volgens mij ontopic. Mooie spreiding overigens :p )

Maar sommigen lijken het niet helemaal te snappen en krijgen +1 terwijl ze onzin praten.
Heb dat maar niet in reacties gezegd, maar 0 of -1 in die thread is echt op z'n plaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yordi-
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Graag alle topcis nalopen sinds de invoering van het moderatiesysteem. In 99% van de gevallen conflicteert de -1 met de regel:

Meningsverschillen
Het is onder geen beding de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die conflicteert met jouw persoonlijke mening, worden bestraft met een lage waardering, enkel vanwege het meningsverschil.

Of pas de regel aan, of stop het systeem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:41
Of we draaien het om, en post je de verkeerd gemodde post hier ter beoordeling aan de rest van de tweakers en de staf? Dat het modereren soms niet goed gaat mag duidelijk zijn door het bestaan van dit topic. Over het algemeen werkt het toch aardig en krijg ik toch een leukere en nuttigere ervaring door alleen de +1, +2 en +3 reacties te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Geen +3:
smiba in 'nieuws: Grote BitTorrent-tracker Leechers Paradise legt het werk na...

+1 lijkt mij voldoende voor: Dacuuu in 'downloads: Pi-hole 4.1'

[ Voor 19% gewijzigd door Bor op 10-12-2018 18:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:48

Herman

FP ProMod
Deze reactie heeft flink wat mismods ontvangen:

- Verwijderd in 'reviews: Apple iPad Pro - Uitstekende tablet, maar matige lap...

Naar mijn mening staat de reactie nog steeds te hoog.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Herman schreef op maandag 10 december 2018 @ 19:35:

- Verwijderd in 'reviews: Apple iPad Pro - Uitstekende tablet, maar matige lap...

De reacties erop, van zowel de reviewer als anderen, staan ook te hoog.
+1.

Die je zelf aanhaalt had ik zelfs even overwogen als 0, vanwege de toon.
Maar toch maar +1.

Maar zie die spreiding eens. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:49

jdh009

FP ProMod

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:07

botoo

💀 too old to die young

Herman schreef op maandag 10 december 2018 @ 19:35:

Wat denk je van de opvolgende posts? Imho volledig vergelijkbaar, maar omdat de redacteur zelf reageert is het wel punten waard? imho niet, maar de overload van +3's spreken anders.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:53
jaenster in 'nieuws: '42 procent van de Belgen gebruikt geen machinelearningf...
Geen +2, ik kan er niet meer dan een magere +0 van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
Het is 'n soort commentaar op de inhoud & titel van het artikel. Op zich snap ik 't wel maar inderdaad, een +2 is overdreven hoog.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Ik maak er een -1 of 0 van. Het zou wat mij betreft een 0 zijn want irrelevant en niet interessant voor andere mensen zonder de laatste opmerking. Klachten over vermoedelijke clickbait titels ben ik inmiddels wel een keer zat en horen in GR. Een 0 vind ik in dit geval de max score.

De +3 stemmers worden allemaal bekeken op dit moment. Dat is echt overduidelijk een mismoderatie.

Geen +2: Verwijderd in 'nieuws: Tesla's Autopilot krijgt update voor stoplichten, ro...

[ Voor 21% gewijzigd door Bor op 11-12-2018 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Frozen in 'reviews: Gebruikersreview van de Maand - November 2018'
Goeie grap van topreviewers onder elkaar, zeker.
Maar geen +2.
Edit van een half uur later maakt het nog een +1.

Edit:
Arrrgghh!
Znorkus in 'nieuws: '42 procent van de Belgen gebruikt geen machinelearningfu...
Geen +3. Ik zat zelf ook te fronsen tijdens het lezen, maar meer over de manieren waarop door hen "machine learning" als toepasselijk gedefinieerd wordt.
Deze reactie heeft echter niets dat het meer dan een +1 maakt, IMO.

Edit2:
Er wordt echt als een malle met +2's en +3's gestrooid in dat item. :o
Ik heb er gelukkig een paar wat (IMO) beter kunnen zetten.

[ Voor 57% gewijzigd door HMC op 11-12-2018 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:31

Standeman

Prutser 1e klasse

Er worden aardig wat reacties in nieuws: Supermicro: onderzoek haalt geen spionagechips boven water op +3 gezet die misschien een +1 of 0 waard zijn. Vooral reacties die bloomberg aanvallen worden te hoog gewaardeerd imo.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Daar gaat inderdaad het één en ander mis.
Al is het nog wat vroeg.

Edit: Is boostfarmen een nieuwe term? Na karmafarmen? als iets meteen +2/+3 krijgt, dan kan men dezelfde moderatie geven, zodat men boosts incasseert.
De eerste reactie op dat Brussel topic krijgt ook direct +2.
Slaat helemaal nergens op. :S

Edit2:
HMC in 'nieuws: Brussel opent onderzoekscentrum voor ict-beveiliging'
_O-
I rest my case. +1, niet +2. Oneliner, waar vast veel mensen het mee eens zijn, maar maakt het niet informatief.
:P

[ Voor 98% gewijzigd door HMC op 11-12-2018 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Pastapipo in 'nieuws: Hyundai wil vanaf 2030 jaarlijks 500.000 waterstof-elek...

Verwijzen naar een artikel dat ook al bij gerelateerde artikelen staat, lijkt mij geen +2 waard. Als dit beloond blijft worden, wordt de lat voor +2/+3 steeds lager en worden mensen steeds luier om te lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:06
mening modden:

als mijn reactie: BadRespawn in 'nieuws: 'BKR schendt privacywet door opwerpen van drempels bij... (gaat over politiek, krijgt 0)

hierop: Stoney3K in 'nieuws: 'BKR schendt privacywet door opwerpen van drempels bij o... (gaat over politiek, krijgt +2)

off-topic wordt gevonden,

hoezo zou de de reactie daarop die nog dieper ingaat op dat zgn off-topic onderwerp dan wel super on-topic zijn (+2 krijgt) Stoney3K in 'nieuws: 'BKR schendt privacywet door opwerpen van drempels bij o...

Ik zou denken dat het of allemaal (incl mijn reacties) on-topic, of allemaal - incl de initiële parent van mijn reactie - off-topic is.

Trump II - Project 2025 tracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caviatjuh
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 22:01
Ik heb de reactie nog eens nagelezen en ik vind het wel een flamebait, naast dat ik het niet met je eens ben. Dat veel mensen het kennelijk wel met je eens zijn doet daar m.i. niets aan af. Je loopt in meer reacties onder dat nieuwsbericht te trollen, en een van de flamebaiterigste heb ik daarvan een welverdiende -1 gemod. Beetje flauw om daar gelijk een waarschuwing wbt modstatus achteraan te knallen trouwens.

Ondanks dat het wellicht waar is dat er momenten zijn dat ik me niet in kan houden en wat 'corrigerend' mod. Ik zal er beter op letten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Caviatjuh schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:04:
[...]

Ik heb de reactie nog eens nagelezen en ik vind het wel een flamebait, naast dat ik het niet met je eens ben. Dat veel mensen het kennelijk wel met je eens zijn doet daar m.i. niets aan af. Je loopt in meer reacties onder dat nieuwsbericht te trollen, en een van de flamebaiterigste heb ik daarvan een welverdiende -1 gemod. Beetje flauw om daar gelijk een waarschuwing wbt modstatus achteraan te knallen trouwens.

Ondanks dat het wellicht waar is dat er momenten zijn dat ik me niet in kan houden en wat 'corrigerend' mod. Ik zal er beter op letten.
Flamebait en trollen zelfs? Dan mag je mij uitleggen waar ik dat precies doe. Op welke reactie doel je? Degene die je hebt gequote? In mijn ogen is dat namelijk onzin. Ik reageer ontopic en netjes. Je kunt het inhoudelijk oneens zijn maar dat is geen reden voor een -1. Waar zit hier de troll of flamebait?

Ter informatie: ik heb jou geen waarschuwing mbt modstatus gestuurd hoor.

[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 12-12-2018 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daredevil__2000
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 21:42
daredevil__2000 in 'nieuws: ANWB: prijs elektrische auto is nog altijd obstak...

Ik zie niet in waarom deze van +1 gedownmod is met een powerboost van 6x 0 en 6x -1

daredevil__2000 in 'nieuws: ANWB: prijs elektrische auto is nog altijd obstak...
de reactie is gewoon on topic, de -1 moderatie die het netto op 0 uit laat komen lijkt me dan ook gewoon onterecht

Coolstart in 'nieuws: ANWB: prijs elektrische auto is nog altijd obstakel voo...
Deze is zeker geen +2 waard net zo min als dat daredevil__2000 in 'nieuws: ANWB: prijs elektrische auto is nog altijd obstak... deze geen 0 is. Iemand heeft deze met -1 gemod en het is zeker niet offtopic

[ Voor 64% gewijzigd door daredevil__2000 op 12-12-2018 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Blokker_1999 in 'nieuws: Hyundai wil vanaf 2030 jaarlijks 500.000 waterstof-e...

Reactie krijgt +3, maar is +1. Er staat een andere reactie onder het artikel, wat eea met een berekening verduidelijkt en zelfs tegenspreekt, met veel bronnen en de berekening(en). Deze reactie is in elk geval gebaseerd op aannames en toont geen echte bewijzen om zijn punt te staven.

[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 12-12-2018 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

jeroentje710 in 'nieuws: Intel geeft vooruitblik op nieuwe architecturen voor...
Inkoppertje, gruwelijk taalgebruik, etc.
Door mijn +1 naar +2, maar stond op +3. :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Daar gaat inderdaad het eea mis. Ik heb een aantal mismodders gespot en actie ondernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

DamirB in 'poll: Thermostatistiek'
Niets +2 aan.
Vaak krijgt lollig tegenwoordig zelfs -1. Want verkeerde beentje en zo. En bovendien een poll, dus losser modden.

+1 max.

[ Voor 8% gewijzigd door HMC op 12-12-2018 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daredevil__2000

Deze is gewoon on topic en gaat in op de reactie er voor. Een 0 is dan ook niet terecht

ik zie niet hoe dit een -1 zou moeten zijn

[ Voor 31% gewijzigd door daredevil__2000 op 12-12-2018 23:48 ]

• WhatsappHack
  • Niet online
Niet echt en ergens toch wel een modvraag... maar wat is er onder nieuws: Gerucht: Apple wil zelf modems maken voor smartphones gebeurd?
Er staat een hele zooi aan single reacties die zo te zien eerder reacties waren op een intussen verwijderd bericht? Dat leest echt super irritant weg en het is erg verwarrend tot er mensen zijn die quotes in hun post hebben gezet. :P Is dat een -2 effect? Dat maakt het echt een zooitje. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• daredevil__2000
sygys in 'nieuws: ANWB: prijs elektrische auto is nog altijd obstakel voor Ne...

Deze reactie zou geen -1 moeten zijn. Het is geen flaimbait, geen troll en ook geen belediging van een andere gebruiker. De reactie is on topic en legt de vinger op de zere plek

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
2Dutch in 'nieuws: ANWB: prijs elektrische auto is nog altijd obstakel voor N... geen +3 / +2

Er wordt erg slecht gemod bij dat topic :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

WhatsappHack schreef op donderdag 13 december 2018 @ 00:04:
Niet echt en ergens toch wel een modvraag... maar wat is er onder nieuws: Gerucht: Apple wil zelf modems maken voor smartphones gebeurd?
Er staat een hele zooi aan single reacties die zo te zien eerder reacties waren op een intussen verwijderd bericht? Dat leest echt super irritant weg en het is erg verwarrend tot er mensen zijn die quotes in hun post hebben gezet. :P Is dat een -2 effect? Dat maakt het echt een zooitje. :P
Dat komt idd omdat er daar een aantal reacties zijn verwijderd, helaas met dit als gevolg voor de child reacties.

200 fish found!

Verwijderd

Caviatjuh schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:04:
[...]

Tjah, je bent niet de eerste die ik dit zie/hoor zeggen hoor.

• daredevil__2000
Er word inderdaad heel slecht gemod in dat topic. Het lijkt er op dat zodra iemand het er niet mee eens is dat er dan direct maar naar -1 of 0 wordt gemod. Ik heb de nodige reacties die met -1 of 0 waren gemod en die geen belediging/flamebait waren en ook on topic waren omhoog gemod. Daar naast heb ik een aantal reacties die wel on topic ware maar ook op de persoon werden gespeeld van +2 terug naar +1 gemod.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

downcom in 'nieuws: Nederlands kabinet komt in februari met online bewustword...

Dit is natuurlijk absoluut geen 71x (!!) +3 waard. Op zijn best een +1, en een 0 is ook verdedigbaar gezien de laatste zin.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

wildhagen schreef op donderdag 13 december 2018 @ 16:45:
downcom in 'nieuws: Nederlands kabinet komt in februari met online bewustword...

Dit is natuurlijk absoluut geen 71x (!!) +3 waard. Op zijn best een +1, en een 0 is ook verdedigbaar gezien de laatste zin.
Dan dit ook geen +2. ;)
Helixes in 'nieuws: Nederlands kabinet komt in februari met online bewustword...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Klopt, een prima +1, meer niet.

Verwijderd in 'nieuws: Nederlands kabinet komt in februari met online bewustwor...

Is imho geeoon trollen en dus -1. Geen +2's of zelfs +3's die hij wel krijgt.

Virussen? Scan ze hier!

• HMC

HMC

Pluviophile

Mja, valt wel een kasus voor te maken, maar in huidige vorm inderdaad een troll.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Geen +3 of +2: Joydashy in 'reviews: Red Dead Online - Nog veel werk aan de bètawinkel'

Geen +2 want geen relatie tot de game in kwestie: Beakzz in 'reviews: Red Dead Online - Nog veel werk aan de bètawinkel'

[ Voor 36% gewijzigd door Bor op 13-12-2018 21:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Zeehond schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:55:
[...]

Dat komt idd omdat er daar een aantal reacties zijn verwijderd, helaas met dit als gevolg voor de child reacties.
Dank! :) Misschien ruimte voor verbetering in ‘t design. Als het geen spam is en er reacties zijn, maar om andere redenen wel -2 is, dat dan de naam van de poster en ‘t bericht verdwijnen, maar er wel een entry blijft zodat alles gegroepeerd blijft. Dit ziet er niet uit haha :P Snapte al niet wat iedereen tegen zichzelf aan ‘t praten was. :+

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

WhatsappHack schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 00:19:
[...]

Dank! :) Misschien ruimte voor verbetering in ‘t design. Als het geen spam is en er reacties zijn, maar om andere redenen wel -2 is, dat dan de naam van de poster en ‘t bericht verdwijnen, maar er wel een entry blijft zodat alles gegroepeerd blijft. Dit ziet er niet uit haha :P Snapte al niet wat iedereen tegen zichzelf aan ‘t praten was. :+
Toevallig is er vandaag binnen de crew ook gepraat over een mogelijke oplossing hiervoor. Bovenstaande gaat devv tijd kosten waarvoor we dus afhankelijk zijn van of die tijd beschikbaar is. De huidige situatie is idd niet mooi.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Wederom een vorm van meningmodden gevonden in 'Vlaanderen moet invoering slimme meters uitstellen'. De reachtie van mrb85 om 13 december 2018 21:07 is totaal onjuist, maar krijgt wel +2.

Kennelijk zijn veel Belgen het eens met MRB85, want zelfs een boost kreeg de reactie niet op de +1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HawVer
  • Laatst online: 13-09 16:51
Peatsmoke schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 07:13:
Wederom een vorm van meningmodden gevonden in 'Vlaanderen moet invoering slimme meters uitstellen'. De reachtie van mrb85 om 13 december 2018 21:07 is totaal onjuist, maar krijgt wel +2.

Kennelijk zijn veel Belgen het eens met MRB85, want zelfs een boost kreeg de reactie niet op de +1.
Nu staat ie wel op 1.. :)

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een beetje gek dat ik een -1 krijg, waar de reactie op mijn comment precies hetzelfde zegt en een +1 krijgt.

Verwijderd in 'nieuws: Google wijzigt Europese privacyvoorwaarden om te voldoen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:26

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Het verschil is de onderbouwing. Maar goed, daarmee is jouw reactie alsnog niet ongewenst.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het valt me sowieso op dat er de laatste tijd een golf van -1'en wordt uitgedeeld aan posts met persoonlijke ervaringen met raakvlakken met het artikel en oneliners. Het zijn wellicht lang niet allemaal +1 posts, maar dan toch zeker wel 0 en geen -1.

.edit: lastig om voorbeelden te zoeken. Ik rapporteer ze meestal niet omdat ze nog amper gemod zijn en ze over het algemeen op de goede score terechtkomen. Maar neem een post als deze: Frituurman in 'nieuws: Politie VS gebruikt onechte Amazon-pakketjes met gps-t...

Kein beetje offtopic, maar duidelijke raakvlakken met het artikel (het lokfietsarrest wordt ook in het artikel aangehaald). Toch heeft de post van 1 of 2 mensen een -1 gekregen. Het is nu lastig te zien of dat een patroon is, maar ik heb de afgelopen week toch wel een paar keer gezien dat onder een redelijk vers artikel een hele rits van dit soort posts onderaan onterecht op -1 stonden.

PS. ik zie het vaak op mijn telefoon en dan heb ik niet zo'n zin om zelf alles recht te trekken, dus aan mijn lijst met gemodereerde posts valt het niet terug te vinden ;)

[ Voor 68% gewijzigd door .oisyn op 14-12-2018 13:09 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand de -1 en de +3's in deze thread een nakijken? En aub een keer wel werk van maken?
Verwijderd in 'nieuws: BMW en Porsche demonstreren 450kW-station dat auto in kw...

Dirk maatje, we zijn nu aangekomen op het punt waar ik het over had in de mailwisseling. Jij mag je werk doen, of ik doe het voor je.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2018 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ossebol in 'nieuws: 'Facebook-bug lekte privéfoto's van miljoenen gebruikers ...

Dit is natuurlijk geen +2, eerder een 0. Naar die 14x +3 mag denk ik wel even gekeken worden, dat is op geen enkele wijze verdedigbaar.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:05
Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 22:52:
Kan iemand de -1 en de +3's in deze thread een nakijken? En aub een keer wel werk van maken?
Verwijderd in 'nieuws: BMW en Porsche demonstreren 450kW-station dat auto in kw...

Dirk maatje, we zijn nu aangekomen op het punt waar ik het over had in de mailwisseling. Jij mag je werk doen, of ik doe het voor je.
Ik wil dit artikel ook al aanhalen er zijn hier enorm veel mismoderaties en dan voornamelijk de reacties van @Verwijderd die veelal onterecht nu op -1 staan. Offtopic past beter bij een aantal reacties en voor veel gewoon een 1 omdat het relevant is voor het onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 22:52:
Ik weet niet wat hier aan de hand is maar zo gaan we hier niet met elkaar om.
walletje-w schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 11:04:
[...]

Ik wil dit artikel ook al aanhalen er zijn hier enorm veel mismoderaties en dan voornamelijk de reacties van @Verwijderd die veelal onterecht nu op -1 staan. Offtopic past beter bij een aantal reacties en voor veel gewoon een 1 omdat het relevant is voor het onderwerp.
Ik heb een aantal naar +1 weten te zetten maar ik zie ook veel herhaling van zetten en een whopping 39 reacties bij dat onderwerp. Een aantal staan terecht op -1.

[ Voor 46% gewijzigd door Bor op 15-12-2018 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 11:11:
Ik weet niet wat hier aan de hand is maar zo gaan we hier niet met elkaar om.
Dirk weet waar ik het over heb.
Ik heb een aantal naar +1 weten te zetten maar ik zie ook veel herhaling van zetten en een whopping 39 reacties bij dat onderwerp. Een aantal staan terecht op -1.
Je wil mij niet wijsmaken dat dit een +2 waard is, er is geen onderbouwing en er zijn geen bronnen. Hoe zit het dan met die mensen die dat een +3 geven, die worden niet op de vingers getikt?:
3_s in 'nieuws: BMW en Porsche demonstreren 450kW-station dat auto in kwartie...

Ik krijg het verwijt dat ik geen elektrische auto's zou hebben, maar een snelle zoektocht door mijn profiel laat zien dat ik 4 stuks thuis heb staan en bedrijfsmatig een hoop Kangoo Z.E.'s heb aangeschaft. Dat sluit ik dan af met een hele simpele vraag, als dit niet nodig zou zijn, waarom investeren bedrijf er dan in? Daarmee haal ik zijn hele post onderuit, maar krijg een 0.

Dit zou een 0 zijn, vind ik niet, maar goed zie het even door de vingers:

Of je nou snel laad of traag laad, maakt uiteindelijk niks uit voor het saldo, of het nou instantané of totale hoeveelheid energie gaat. Dat heb ik meerdere malen uitgelegd, dat klopt natuurkundig en wiskundig. Toch krijg ik er een 0 voor omdat mensen simpelweg niet bekend zijn met de materie en niet na kunnen denken verder dan hun neus lang is.

Een absurde reactie daarop, wordt steeds weer herhaald inderdaad met "wat als dit" reacties welke absoluut niet relevant zijn. De totale saldo aan energie zei het instantané of bulk is en blijft hetzelfde. Dat is door mij meerder keren herhaald en ook door andere mensen nog eens herhaald. Het werkt niet zo dat als je langzaam laad dat je ineens magisch minder energie opneemt. Dus de mensen die dat soort dingen blijven herhalen en een +2 krijgen daarvoor en ik die het keer op keer op keer weer uitleg die een 0 krijgt kloppen niet.

Dit is geen +2 waard, zijn persoonlijke ervaring is absoluut niet relevant. Het gaat hierom de grote cijfers niet om de individu:
Robbaman in 'nieuws: BMW en Porsche demonstreren 450kW-station dat auto in kw...

Hier benader ik het nogmaals vanuit de hoek van totale energie per maand, is geen 0 waard.

Hoe is dit een -1 waard:

Hier leg ik het nogmaals uit met eenheden, ik zeg nog eens erbij dat de totale hoeveelheid energie (dus niet de joule/s) hetzelfde zal zijn. Is geen 0.

Uiteindelijk wordt er semi toegegeven dat ik misschien wel gelijk zou kunnen hebben en dan leg ik het nogmaals breder uit, krijg weer een 0:

Ik zeg dat 3 a 4 auto's aan huis heel normaal is hier in Brabant. Hij zegt kan niet want gemiddelde is 1,5 zonder te begrijpen wat daar nou precies aan de hand is. Als het gemiddelde 1,5 is en een 1/4 heeft geen auto dan zal toch echt een hoop boven de 2 moeten zijn. Kan je benanderen als off-topic ik zie het als relevante informatie voor deze discussie. Als je het ziet als off-topic waarom krijg ik een -1 en hij niet?

Hier leg ik het nogmaals uit maar dan met directere woorden, omdat hij blijkbaar niet snapt dat als 1/4 0 is dat je echt goed je best moet doen om dat gemiddelde op 1,5 te krijgen. Krijg een -1.

Hier leg ik nogmaals uit dat het voor het totale saldo niks uitmaakt, krijg een -1.

Hier meot ik me nogmaals herhalen, het klopt nog steeds maar het resultaat is -1

Hier leg ik het nogmaals uit, met stats van het CBS en dan niet vanuit de hoek van instantané maar totale energie. Daarmee onderbouw ik nogmaals de originele aanname dat de infra 2x zo groot moet zijn. Als het niet klopt hoor ik het graag, maar het klopt gewoon, maar krijg een -1.

Daarbuiten staan er in die threads een hoop reacties van mensen die absoluut geen besef hebben van hoe het net werkt en hoe de natuurkunde erachter in elkaar zit. Het zijn eco freaks die denken dat als je maar zoveel mogelijk op elektrisch zet dat het van zelf groen wordt want de elektriciteit wordt gemaakt door magische feetjes die in het stopcontact zitten. D'r zitten een hoop +1 en +2tjes in die thread die absoluut nergens op slaan, ook niet volgens Tweakers zijn eigen regels. Geen onderbouwing, geen links, geen toegevoegde waarde, helemaal niks, maar toch een +2.

Nou ga ik weer Dirk aanspreken. Dirk, jou mod zegt zojuist dat hij/zij zijn werk heeft gedaan, maar jah hij/zij had er geen zin in want jah "een whopping 39 replies", dus tja hij/zij had eigenlijk geen zin om zijn werk te doen. Ik heb zijn werk voor hem afgemaakt, het is echt niet zoveel moeite om over die threads te lezen. en de inhoud te beoordelen aan de hand van de tweakers richtlijnen. Nou heb ik zijn werk voor hem gedaan, maar hij/zij is wel mod. Wat moet ik nou met deze hele situatie? Dit onderlijnd toch weer het gene wat ik heb geprobeerd om in onze mailwisseling jou te vertellen?

Ik kan op twee manieren de aandacht krijgen, of ik krijg hem gewoon, zeg wat ik wil zeggen en er gebeurt ook wat mee. Of ik ga door zoals eerste en dan krijg ik vanzelf de aandacht.

Zo kan je toch geen eerlijke en fatsoenlijke discussie voeren? Dit is bij onderwerpen als deze of bij onderwerpen van Apple scheer en inslag, er wordt over geklaagd (niet alleen door mij hoor) en er wordt helemaal niks mee gedaan. Het minste wat je kan doen als mod is actiever zijn in je werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 12:23:

Nou ga ik weer Dirk aanspreken. Dirk, jou mod zegt zojuist dat hij/zij zijn werk heeft gedaan, maar jah hij/zij had er geen zin in want jah "een whopping 39 replies", dus tja hij/zij had eigenlijk geen zin om zijn werk te doen. Ik heb zijn werk voor hem afgemaakt, het is echt niet zoveel moeite om over die threads te lezen. en de inhoud te beoordelen aan de hand van de tweakers richtlijnen. Nou heb ik zijn werk voor hem gedaan, maar hij/zij is wel mod.
Je trekt conclusies die je helemaal niet kunt trekken. Waar zeg ik dat ik geen zin heb om de reacties te lezen of ze niet gelezen heb? Je speelt onterecht de underdog en komt belerend over in je reacties hier. Dat pleit niet voor je zaak maar zorgt dat je alleen maar irritatie opwekt bij mensen. En nee, je hebt niet mjjn werk voor mij gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
@Verwijderd
Sommige reacties gaan zodanig ver off-topic dat ze daardoor al bijna ongewenst zijn.
Andere reacties begin je met een goed punt en dan ga je aan het eind een betoog houden over fanboys etc. Dat doet de score ook geen goed. Probeer dat soort dingen er buiten te laten dat scheelt al weer wat irritatie van 2 kanten.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheCapK schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 13:38:
@Verwijderd
Sommige reacties gaan zodanig ver off-topic dat ze daardoor al bijna ongewenst zijn.
Andere reacties begin je met een goed punt en dan ga je aan het eind een betoog houden over fanboys etc. Dat doet de score ook geen goed. Probeer dat soort dingen er buiten te laten dat scheelt al weer wat irritatie van 2 kanten.
Leg eens uit? Het gaat toch over elektriciteit en laden? Kom eens met voorbeelden.
Bor schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 13:21:
[...]

Je trekt conclusies die je helemaal niet kunt trekken. Waar zeg ik dat ik geen zin heb om de reacties te lezen of ze niet gelezen heb? Je speelt onterecht de underdog en komt belerend over in je reacties hier. Dat pleit niet voor je zaak maar zorgt dat je alleen maar irritatie opwekt bij mensen. En nee, je hebt niet mjjn werk voor mij gedaan.
Oh leg eens uit? Hoe is dit een +2? Pak even het reglement erbij en leg het uit.
3_s in 'nieuws: BMW en Porsche demonstreren 450kW-station dat auto in kwartie...

Hoe kan het dat deze van +2 naar -1 gaat? Is dat een troll post?

Je zeg zelf dat het gaat om een "whopping 39" posts, dus je zegt zelf al dat je er niet eens naar hebt gekeken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2018 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 14:16:

Je zeg zelf dat het gaat om een "whopping 39" posts, dus je zegt zelf al dat je er niet eens naar hebt gekeken.
Nee dat zeg ik niet. Dat is iets wat jij invult voor een ander. Met deze houding ga ik je niet helpen overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 15:02:
[...]
Met deze houding ga ik je niet helpen overigens.
Het was me allang duidelijk dat dat niet ging gebeuren overigens, jammer dat er geen antwoorden komen op mijn vragen (simpel, pak de regels erbij). Maar goed, ik heb mijn punt alweer gemaakt.

En denk eraan dat ik niet de enige ben dit dit zegt, dit kost Tweakers abbonees dus ik hoop dat er uiteindelijk toch echt een keer iemand die echt voor Tweakers werkt wakker wordt en er iets aan gaat doen.
iew in 'nieuws: BMW en Porsche demonstreren 450kW-station dat auto in kwartie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat is idd een terechte -1 ja. Jij zet mensen met een andere mening dan de jouwe weg als 'fanboy' en zeurt ook nog eens over moderatie. Imho kom ik dan echt niet verder meer dan een -1.

Tip: probeer eens een keer normaal te reageren en de persoonlijke aanvallen, beledigingen en ad hominems uit je posts weg te laten. Idem voor moderatiegezeur. Dan scoor je vanzelf beter.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 15:16:
[...]

Dat is idd een terechte -1 ja. Jij zet mensen met een andere mening dan de jouwe weg als 'fanboy' en zeurt ook nog eens over moderatie. Imho kom ik dan echt niet verder meer dan een 0.

Tip: probeer eens een keer normaal te reageren en de persoonlijke aanvallen, beledigingen en ad hominems uit je posts weg te laten. Idem voor moderatiegezeur. Dan scoor je vanzelf beter.
Oh? Dat was als antwoord op dit.

Mensen mogen wel allerlei aannames doen over mij en mij wegzetten als FUD, maar als ik hun een fanboy noem dan heb ik het gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Als je hier alleen maar de slachtofferrol op komt zoeken denk ik niet dat discussieren zin heeft....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 15:18:
Als je hier alleen maar de slachtofferrol op komt zoeken denk ik niet dat discussieren zin heeft....
En weer eentje die een makkelijke uitweg kiest. Overigens vind ik het zeer offensief dat jij mij uitmaakt voor een slachtoffer. Zoals je kan zien aan mijn manier van discusseren ben ik alles behalve. Ik kom me feiten, ik wordt daar uitgemaakt voor iemand die FUD verspreid, dat is een +2 waard en wordt niks aan gedaan. En ik noem hem een fanboy en dat is ineens wel een -1, leg eens uit.

Ik wil best begrijpen dat ik heilige huisjes om aan het trappen ben en dat ik dat ook niet op de meest soepele manier doe, maar na jaren van klagen is het nu wel een keertje genoeg geweest. Zoals je hierboven ook al kan zien, de vraag is leg het aan de hand van de regels eens uit, er zijn toch duidelijk regels opgesteld mbt het modereren. Krijg je gewoon geen antwoord op en eerste de beste uitweg wordt aangegrepen om een antwoord ook te vermeiden.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2018 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 15:19:
[...]

En weer eentje die een makkelijke uitweg kiest.
Het gaat er niet om dat iemand de makkelijkste uitweg kiest maar dat mensen door jou manier van reageren niet echt gemotiveerd worden om je te helpen. Je manier van communicatie hier in dit topic is op zijn minst vervelend te noemen. Je wijst vooral naar anderen maar bent zelf degene die hier mensen zonder reden tegen de schenen komt trappen. Het een is het gevolg van het andere. Op deze manier stoppen we de discussie hier.

[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 15-12-2018 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan wel even in het archief duiken en post tevoorschijn halen uit 2010-11 dat het netjes werd gezegd. Ik kan weer in het archief duiken en posts uit 2013 tevoorschijn halen waarin het werd geroepen. Ik kan posts uit 2015 tot vandaag tevoorschijn halen waarin het wordt geschreeuwd. Blijkbaar moet ik het zo doen, want anders krijg ik de aandacht niet.

Maar goed ik heb mijn punt gemaakt, doe ermee wat je wil. Zoals ik over de mails al had gezegd, ik ben zwaar teleurgesteld en ik ben ook klaar met Tweakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Laatst online: 14:41
Hmm.. wilde deze ook net melden, +2 lijkt me namelijk moeilijk verdedigbaar met het oog op de eerste en laatste zin:

Grappig, ik kom op 0 uit (+1 met een punt aftrek voor op de persoon en populaire wegzetting van andermans mening), de minst gegeven score, ben ik aan het mismodden? :)
+3 28
+2 49
+1 50
0 12
-1 13

Maar ik begrijp dat deze onder onderstaande "discussie"/relaas valt. Jammer dat @Verwijderd hier binnenkomt met gestrekt been, dat doet natuurlijk elke vorm van goodwill en behulpzaamheid verdwijnen bij de vrijwillige FP mods en/of crew. Jammer, want meer reacties staan inderdaad niet op een imo juiste positie.

[ Voor 12% gewijzigd door JohnnieWbl op 15-12-2018 18:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

JohnnieWbl schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 17:02:
Jammer dat @Verwijderd hier binnenkomt met gestrekt been, dat doet natuurlijk elke vorm van goodwill en behulpzaamheid verdwijnen bij de vrijwillige FP mods en/of crew.
Goodwill en behulpzaamheid moeten eigenlijk niet van invloed zijn, menselijk, dat wel maar toch. Als een user meerdere malen met dezelfde klachten komt en bewezen nuttige bijdragen levert dan zou je dat toch eens serieus op moeten nemen en kijken of er een oplossing te vinden is ipv af te wimpelen vanwege dat gestrekte been. We hoeven niet allemaal vriendjes van elkaar te zijn maar dat betekent niet dat we daarom niet naar een oplossing willen zoeken, ook een hakken in het zand discussie is om te zetten naar iets constructiefs, maar dat moet toch echt van twee kanten komen.

(als je als crew emotioneel verwikkeld raakt in een discussie dan moet je die overdragen aan een collega, het vuurtje verder opstoken helpt dan niet echt)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik zie niet waarom mijn reactie mae-t.net in 'nieuws: Nederlandse ict-bedrijven spreken af kinderporno binnen... op -1 zou moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Blijkbaar 6 mensen/accounts die dit plots als -1 bestempelen. Lijkt mij niet juist, of wel?
Freakster86 in 'nieuws: Microsoft: handmatig Windows updaten kan je tot testg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Dat zie ik ook niet. Er heeft 1 iemand een -1 gegeven waarvan ik vermoed dat het een misklik is. Je staat nu op een beter passende score :)
Freakster86 schreef op zondag 16 december 2018 @ 09:43:
Blijkbaar 6 mensen/accounts die dit plots als -1 bestempelen. Lijkt mij niet juist, of wel?
Freakster86 in 'nieuws: Microsoft: handmatig Windows updaten kan je tot testg...
Dat is een enkel persoon geweest met een 6x weging. Je staat nu op een betere score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Bor schreef op zondag 16 december 2018 @ 12:30:
[...]

Dat is een enkel persoon geweest met een 6x weging. Je staat nu op een betere score.
Bedankt. Wel apart dat iemand met zo'n zware weging zo slecht modereert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Freakster86 schreef op zondag 16 december 2018 @ 13:42:
[...]

Bedankt. Wel apart dat iemand met zo'n zware weging zo slecht modereert.
Soms is het een kwestie van een mis klik. In dit soort gevallen wordt er vaak wel even gekeken wat er aan de hand is en wordt er waar nodig ingegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Geen +3 of +2: Verwijderd in 'nieuws: Amazon start verkoop van Echo-wandklok'

In feite is de relatie tot het artikel flinterdun zoals bij veel reacties onder dit artikel. Ik ga uiteindelijk voor de +1 in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Bor schreef op zondag 16 december 2018 @ 16:33:
Geen +3 of +2: Verwijderd in 'nieuws: Amazon start verkoop van Echo-wandklok'

In feite is de relatie tot het artikel flinterdun zoals bij veel reacties onder dit artikel. Ik ga uiteindelijk voor de +1 in dit geval.
Een +1 voor de moeite, meer vind ik het inderdaad ook niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

JackAvery in 'nieuws: Kingdom Hearts 3 lekt uit en details verschijnen online'

Lijkt me dat dit pas +3 is met een bronvermelding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

sHELL in 'nieuws: 'Arrestatie Huawei-topvrouw was vanwege spionage in de Vere...

Dat is geen +2. Zelfs niet zonder het moderatiegezeur, maar mét al helemaal niet. Max een 0, want heeft niks met het onderwerp van de newspost te maken.

Kain_niaK in 'nieuws: 'Arrestatie Huawei-topvrouw was vanwege spionage in de ...

Ook dat is geen +2, maar max een 0, want ook dit heeft niks met het onderwerp te maken.

Imho mag naar de +2 en zelfs +3 gevers op beide reacties wel even gekeken worden, dat riekt wel heel erg naar meningmodden namelijk :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Laatst online: 13-09 16:51
wildhagen schreef op maandag 17 december 2018 @ 04:52:
sHELL in 'nieuws: 'Arrestatie Huawei-topvrouw was vanwege spionage in de Vere...

Dat is geen +2. Zelfs niet zonder het moderatiegezeur, maar mét al helemaal niet. Max een 0, want heeft niks met het onderwerp van de newspost te maken.

Kain_niaK in 'nieuws: 'Arrestatie Huawei-topvrouw was vanwege spionage in de ...

Ook dat is geen +2, maar max een 0, want ook dit heeft niks met het onderwerp te maken.

Imho mag naar de +2 en zelfs +3 gevers op beide reacties wel even gekeken worden, dat riekt wel heel erg naar meningmodden namelijk :X
Max +1 inderdaad. Maar offtopic? Valt toch wel mee?

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-11-2024
Daisai in 'nieuws: Epic stopt met 'Infinity Blade' in Fortnite na klachten va...

een 0 reactie word als -1 gemod.
Het lijkt wel Reddit hier met het mod gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

De reactie voegt inhoudelijk eigenlijk niet toe aan de discussie. Feedback op door de redactie gepubliceerde content kan in Geachte Redactie. Feedback op nieuws keuzes van nu.nl heeft daar eigenlijk nog minder toegevoegde waarde.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

JackAvery in 'nieuws: Kingdom Hearts 3 lekt uit en details verschijnen online'

Staat nog steeds +3, terwijl het eigenlijk een feedback reactie is. Heeft 42x +3 gekregen en er is geen bronvermelding....

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 18-12-2018 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

CH4OS schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 11:11:
Staat nog steeds +3, terwijl het eigenlijk een feedback reactie is.
Ik zie dit meer als een nuttige aanvulling en niet zozeer als GR materiaal, ook al zou het daar wel kunnen natuurlijk.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 16:26

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Pagina: 1 ... 63 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2