Dit wordt wel heel erg offtopic, maar je zegt hier dingen die wel heel persoonlijk worden.
Om heel eerlijk te zijn, ja en nee.
Ja, want beschouw me zelf als een
kritisch denker en kan daar door imho beter beslissingen nemen dan gemiddeld, want echte kritisch denkers zijn er veel te weinig.
En nee, want nagenoeg iedereen kan kritisch denken leren, en de meeste zouden dan ook op een beter manier beslissingen kunnen nemen, of meningen vormen, en velen zullen dat zelfs dan nog beter kun dan ik zelf, maar je moet het wel leren.
Velen klagen bv over onze politieke leiders, maar nagenoeg niemand steekt de tijd er in om de juiste leiders te kiezen, Wilders/Trump legen heel goed de vinger op de zere plek, maar komen daarna nooit met oplossingen die fundamenteel de problemen zouden oplossen.
Want iemand die bv schreeuwt dat ''Minder Marokkanen'' een oplossing is, is alleen maar een volksmenner, die het probleem alleen maar groter maakt, en een hele bevolkingsgroep vervreemd die uiteindelijk toch niet verdwijnt, als je zegt, hey als jullie hier willen blijven wonen, prima jullie zijn welkom, maar er wordt wel verwacht dat jullie je aanpassen aan NL, net zo als er wordt verwacht dat wij ons aan passen als we in jullie thuisland zouden aan passen aan jullie samenleving.
En zelfs de meeste mensen die op bv Rutte stemmen doen het omdat hij zo lekker praat, en dat terwijl hij een echte pragmatist is die met alle winden mee waait zonder principieel te zijn, en maar een echte principe heeft, zijn geloof in
Neoliberalisme, en dat is toch echt meestal iets dat tegen hun eigen belangen is.
Beetje eng gedrag vertoon je hier. Maar het klopt inderdaad vele weten niet beter.
Eerlijk zijn is eng?, maar je bent het wel met me eens, alleen mag ik het niet hardop zeggen?
Alleen zijn er zoveel redenen waarom mensen zich zo gedragen of op wilders/trump stemmen.
Ja, en onwetendheid is de grootste daar van, en leren kritisch denken zou vanaf de lagere school een verplicht vak moeten zijn, en kinderen op voortgezet onderwijs bloot gesteld zouden moeten worden aan denkers als bv
Adam Curtis, alleen is dat wel een probleem voor de huidige leiders van onze samenleving, een bevolking die voor zich zelf denkt.
[
Voor 10% gewijzigd door
player-x op 24-12-2018 09:10
]