Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 57 ... 108 Laatste
Acties:
  • 219.325 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Ik vind hem toch op zijn minst wel informatief.

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Razwer in 'nieuws: 'Nederlanders betaalden zeven bitcoin aan criminelen achte... is eerder 0 dan +2. Reactie is niet meer dan een random scam mailtje geplakt als tekst.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:42

botoo

💀 too old to die young

M.i. niet meer dan een flauwekul post, een 0 is genoeg.
Behulpzame reactie, +3 is wat al te veel maar +2 mag wmb wel.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

FlyEragon in 'nieuws: EA werkt aan remaster van Command & Conquer'
Is geen +3, lijkt dus veel "mee eens" stemmers te hebben.

[ Voor 48% gewijzigd door CH4OS op 12-10-2018 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Als daar al onze pro en powermods een +1 aan geven dan staat ie zo weer goed... de expewrts kunnen hier misschien een boost op aftikken...

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

TheCapK schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:46:
[...]

Als daar al onze pro en powermods een +1 aan geven dan staat ie zo weer goed... de expewrts kunnen hier misschien een boost op aftikken...
Ook nu nog, nu de reactie 103x +3 gekregen heeft?

EDIT @ 12:14 en intussen zelfs 114x +3... Ik zou graag boosts uitdelen, maar moet ze wel hebben... ;)

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 12-10-2018 12:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Er staan teveel +2's en +3's in dat C&C-topic. Die aangehaald door CH4OS is zeker geen +3. Het verwoordt het sentiment goed, maar dat maakt het niet iets dat in de spotlights hoort te staan.

Verder, "herinner je je dit deuntje nog?"-posts, met "die kun je hier vinden!!!" en reacties met "Maar ook hier!!!" zijn ook geen +2.

Ik heb ook goeie herinneringen aan dat spel, en vind dit een tof nieuwsartikel, maar zo hoort er niet gemod te worden.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ter ondersteuning bij de post hierboven;

jaapstobbe in 'nieuws: EA werkt aan remaster van Command & Conquer'
en
rkeet in 'nieuws: EA werkt aan remaster van Command & Conquer'

Zijn ook geen informatieve posts te noemen, wat mij betreft.

Ook Verwijderd in 'nieuws: EA werkt aan remaster van Command & Conquer' lijkt mij niet informatief...

BliXem in 'nieuws: EA werkt aan remaster van Command & Conquer' idem...

AlphaWierie in 'nieuws: EA werkt aan remaster van Command & Conquer' ook geen +2...

TweakTom92 in 'nieuws: EA werkt aan remaster van Command & Conquer' zeker geen +2

Kan nog wel even doorgaan;
Knijpoog in 'nieuws: EA werkt aan remaster van Command & Conquer'

quintox in 'nieuws: EA werkt aan remaster van Command & Conquer'

Bekers in 'nieuws: EA werkt aan remaster van Command & Conquer' - is gewoon offtopic zelfs.

Sokratesz in 'nieuws: EA werkt aan remaster van Command & Conquer' - Ook offtopic...

Edit @ 12:25 FlyEragon in 'nieuws: EA werkt aan remaster van Command & Conquer' staat trouwens intussen op 121x +3, ik denk niet dat we dit met man en macht nog goed gaan krijgen, @TheCapK. ;) De snelheid waarmee deze moderaties krijgt, kunnen wij nooit tegenop boksen.

Edit @ 12:33 Intussen heeft de reactie van FlyEragon zelfs 136x +3 gekregen, lunchtijd is aangebroken natuurlijk, dus de 140x +3 zal de reactie wel aantikken, misschien wel 150x in de loop van de dag...

EDIT:
Bedankt voor het snelle fixeren! :Y

[ Voor 85% gewijzigd door CH4OS op 12-10-2018 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Deem in 'nieuws: Synology introduceert MR2200ac-meshrouter'

Ik zie hier +3 meerwaarde niet van in. Ik kan mij voorstellen dat eea op elkaar gebaseerd is, maar het direct af doen als rotzooi is tekort door de bocht

[ Voor 22% gewijzigd door CH4OS op 12-10-2018 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Annihlator schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 23:00:
En ik vind botweg de snelheid van deze -1 moderaties verdacht;
Annihlator in 'nieuws: Analisten: Apple verliest terrein op markt desktops en...
(Edit; ja, de post is redlijk nieuw, maar de -1's waren er wél als de kippen bij)
Je gaat mee in het flamen. Aangezien de ander een -1 heeft gekregen is het niet meer dan fair om jouw reactie ook met -1 te beoordelen.

Een reactie als deze is ook geen +2 (het heeft niet eens wat met de inhoud van het artikel te maken): Annihlator in 'nieuws: Analisten: Apple verliest terrein op markt desktops en...
Iemand geeft daar een oplossing cq. workaround voor het probleem. Dat is een behoorlijke toevoeging op het artikel (+2), misschien zelfs wel essentieel (+3).

Dat EA-artikel...brrr, ik begin er niet eens meer aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

ppl schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 14:52:
[...]

Je gaat mee in het flamen. Aangezien de ander een -1 heeft gekregen is het niet meer dan fair om jouw reactie ook met -1 te beoordelen.
BikkelZ in 'nieuws: Analisten: Apple verliest terrein op markt desktops en la... flames: -1 Prima

Annihlator in 'nieuws: Analisten: Apple verliest terrein op markt desktops en... vind ik niet een flame, maar onderbouwt geen enkele stelling: 0

Annihlator in 'nieuws: Analisten: Apple verliest terrein op markt desktops en... : 0 om dezelfde reden evenals de andere reacties van @BikkelZ en @Annihlator.

Als @Annihlator inderdaad in elke Apple topic begint te zeuren om de prestaties van Apple zonder onderbouwing, dan zou ik ook -1 inzetten. Ik heb echter geen zin dat te controleren.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 10:39
karpersmurf in 'nieuws: Epic Games maakt downloaden Fortnite voor Android zon...
(Let op, is een betaalde app. Maar valt te downloaden...ff googlen)
Piraterij aanmoedigen lijkt me niet de bedoeling.

[ Voor 9% gewijzigd door Wolfos op 13-10-2018 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Naar gekeken. Gezien er redelijk wat reacties op de reactie gegeven zijn heb ik de reactie waarna je linkt aangepast.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
svenM in 'nieuws: Apple uit kritiek over Australische 'anti-encryptiewet''
Het is een legitieme vraag. Misschien met weinig kennis van de materie/context, maar is dat meteen ongewenst...? Ik herken er iig geen flame in oid, vind t een tikje overdreven zwaar gemodereerd. :) +1 zou zelfs nog kunnen, maar strikt gezien is het een irrelevante vraag. Heeft niet veel meer nodig om eraf te komen.

[ Voor 9% gewijzigd door WhatsappHack op 14-10-2018 05:48 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Ja, ik weet. Deze is vrij nieuw. (Edit: Inmiddels niet meer)
Maar na het boosten naar +1 door mij (want hij stond op +2) stond deze na een halve minuut alweer op +2.
-JeeDee- in 'nieuws: Privébericht met onbekend teken kan PlayStation 4 in boo...

Er staat gewoon in het artikel dat je dat kan doen, en iedere PS-bezitter zal wel weten hoe dat moet.

Edit:
LopendeVogel in 'nieuws: Privébericht met onbekend teken kan PlayStation 4 in...

Scherp en grappig. d:)b
Geen +2

[ Voor 27% gewijzigd door HMC op 14-10-2018 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05:52
Hey wat is hier aan de hand 8)7

Alle reacties die een +1 of +2 horen te krijgen worden massaal gedown voted:
nieuws: Minister van Defensie: Nederland is in een cyberoorlog verwikkeld met...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

toro schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 15:22:

nieuws: Minister van Defensie: Nederland is in een cyberoorlog verwikkeld met...
Het is een behoorlijk jij-bakken festival daar, maar het meeste staat nu wel goed denk ik. Ik zit iig redelijk bovenop de newspost, gezien het onderwerp kan je een hoop ellende verwachten immers.

Of heb je concrete voorbeelden waarvan jij vind dat ze fout staan?

Eentje die nog wel fout staat is Vlizzjeffrey in 'nieuws: Minister van Defensie: Nederland is in een cyberoorl...

Krijgt 6x +1, maar is natuurlijk een straight -1. Het is alleen maar moderatiegezeur, nota bene nog over andermans reactie ook :X

Edit: Verwijderd in 'nieuws: Minister van Defensie: Nederland is in een cyberoorlog ver...

Lijkt me ook een -1. Met termen als 'links bolwerk', 'putin vriend', MSM etc lijkt me dit meer een troll dan iets anders?

[ Voor 15% gewijzigd door wildhagen op 14-10-2018 16:03 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

toro schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 15:22:

Voorbeelden? Wat @wildhagen laat zien zijn gewoon -1's.
HMC schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 10:48:
Ja, ik weet. Deze is vrij nieuw. (Edit: Inmiddels niet meer)
Maar na het boosten naar +1 door mij (want hij stond op +2) stond deze na een halve minuut alweer op +2.
-JeeDee- in 'nieuws: Privébericht met onbekend teken kan PlayStation 4 in boo...

Er staat gewoon in het artikel dat je dat kan doen, en iedere PS-bezitter zal wel weten hoe dat moet.
Ik houd hem lekker op +2. In het tweakers artikel staat het niet, op Reddit na lang zoeken.

[ Voor 60% gewijzigd door PcDealer op 14-10-2018 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

PcDealer schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 16:32:

[...]

Ik houd hem lekker op +2. In het tweakers artikel staat het niet op Reddit na lang zoeken.
Agreed. :)
We zien wel wat er gebeurt als ik eens een super simpele how-to intik onder een bericht. :+

Ik kan me namelijk haast niet voorstellen dat niet iedere PS-eigenaar gewoon weet hoe dit moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik hoor graag wat hier -1 waardig aan is: TimMer in 'nieuws: Minister van Defensie: Nederland is in een cyberoorlog ver...

Ik stel een feit vast, ik stel een vraag en ik heb een standpunt inzake oorlog in zijn algemeenheid. Waarschijnlijk weer een gevalletje "onpopulaire mening" voor de kudde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
HMC schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 10:48:

Agree, +1 wat mij betreft. Dit is een dermate bekent en rechtlijnige handeling dat een stappenplan echt niet nodig is.

[ Voor 7% gewijzigd door Bor op 14-10-2018 20:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-09 09:06

kodak

FP ProMod
Mocht er iemand zich geroepen voelen, diverse tweakers lijken bij het artikel nieuws: Minister van Defensie: Nederland is in een cyberoorlog verwikkeld met... mismoderaties gekregen te hebben. Worden er nog scores bijgehouden van notoire mismoderators, want daar lijken er weer een paar van bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

IJzerlijm in 'nieuws: Minister van Defensie: Nederland is in een cyberoorlog ...

Domme vergelijking met Hitler die nog eens niet klopt ook. Imho eerder een -1 dan 0. Dat krijgt dan 7x +2 :X

Glashelder in 'nieuws: Minister van Defensie: Nederland is in een cyberoorlog...

Imho geen +1, speelt teveel op de man door iedereen met een andere mening dan die van hem als "russische troll" weg te zetten. Max een 0.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

dtech in 'nieuws: Privébericht met onbekend teken kan PlayStation 4 in bootlo...

Absoluut geen +2. Is een rant over huidskleur in emojis, en simpelweg fout. Er zijn niet speciaal "huidskleur modifiers" toegevoegd aan unicode, er wordt gewoon de bestaande modifiers gebruikt, die perfect achterwaards compatibel zijn.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Notlupus in 'nieuws: Cooler Master haalt genoeg op voor maken mechanische key...

Een informatieve vraag? Lijkt mij +1, maximaal? Reactie heeft ook een aantal votes voor +3 gehad, dat zijn denk ik 'mee eens' stemmers ipv inhoudelijke stemmers.

[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 15-10-2018 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

De reacties gaan op het "Rusland deed alles"-topic maar door, waardoor er een hele zooi nieuwe 0 en +2's zijn bijgekomen vandaag zie ik. In de hoogste regionen nog wel.
Ik was blij te zien dat de spelling is aangepast adhv mijn post in spelling- en tikfoutjes.
"Oud nieuws" dus zal niet zo snel meer veel modders trekken, maar het is het waard om er nog eens overheen te gaan, want IMO is veel van wat nu bovenaan staat allemaal 0.

Het is al vaak gezegd, wat er gezegd wordt, zelfs in dit topic en het is het gebruikelijke welles-nietes, en weinigen die het nog maar lezen, maar wel enkele 0 of +2 achterlaten, met een boost dan wel of niet.

Edit:
Cooler Master in 'nieuws: Cooler Master haalt genoeg op voor maken mechanisch...

Weer zo eentje. Gebruik "we" in plaats van "ze" en het lijkt een insider te zijn. Kan best waar zijn, maar maakt de post toch echt geen +3.

Komt op mij zelfs over als een reclamepraatje.
+1 voor de good will. :)

[ Voor 31% gewijzigd door HMC op 15-10-2018 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

HMC schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 13:51:

Cooler Master in 'nieuws: Cooler Master haalt genoeg op voor maken mechanisch...

Weer zo eentje. Gebruik "we" in plaats van "ze" en het lijkt een insider te zijn. Kan best waar zijn, maar maakt de post toch echt geen +3.

Komt op mij zelfs over als een reclamepraatje.
+1 voor de good will. :)
+3 is inderdaad teveel van het goede maar wmb steekt het wel boven het maaiveld uit en dan kom ik, ondanks het reclamepraatje, toch op +2 uit. Het is een bedrijfsaccount van Coolermaster dus dat maakt de post inhoudelijk wel wat meer waard. (Ook al komt het op mij wel over als een marketing uitspraak)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09 16:36
Annihilism in 'nieuws: Activision: digitale verkoop CoD: Black Ops 4 breekt r...

Misschien dat mijn reactie wat bot overkomt maar -1?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

CheetahNL in 'nieuws: Tele2 introduceert op kinderen gericht abonnement met d...
Gewoon +1 voor een simpele vraag, krijgt nu voornamelijk +3 8)7.

Heel veel reacties erop krijgen ook een +2, terwijl ze ook niet meer dan een +1 waard zijn. De enige uitzondering is wat mij betreft kodak in 'nieuws: Tele2 introduceert op kinderen gericht abonnement met datab..., wat gewoon een nette +2 is (en maar weer aangeeft dat de post waar hij op reageert absoluut geen +3 verdient).

.edit: deze hebben imho nog een zetje nodig naar +1:
d22wth in 'nieuws: Tele2 introduceert op kinderen gericht abonnement met d...
Jaro Post in 'nieuws: Tele2 introduceert op kinderen gericht abonnement met d...
!mark in 'nieuws: Tele2 introduceert op kinderen gericht abonnement met datab...
N8w8 in 'nieuws: Tele2 introduceert op kinderen gericht abonnement met databu...

[ Voor 41% gewijzigd door .oisyn op 15-10-2018 17:15 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Mijn bericht mae-t.net in 'nieuws: Privébericht met onbekend teken kan PlayStation 4 in bo... krijgt een -1. Misschien omdat ik een opmerking over taal en leesbaarheid maak, maar inhoudelijk lijkt het me verder wel okay. Misschien een 0 waard? Anders kan ik met een -1 wel leven want tsja, taalopmerking. De reactie eronder staat nu op +2, dat lijkt me erg hoog. Mijn reactie daar weer onder is nog niet gemodereerd. Misschien allebei +1 waard ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

mae-t.net schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 17:57:
Mijn bericht mae-t.net in 'nieuws: Privébericht met onbekend teken kan PlayStation 4 in bo... krijgt een -1. Misschien omdat ik een opmerking over taal en leesbaarheid maak, maar inhoudelijk lijkt het me verder wel okay. Misschien een 0 waard? Anders kan ik met een -1 wel leven want tsja, taalopmerking. De reactie eronder staat nu op +2, dat lijkt me erg hoog. Mijn reactie daar weer onder is nog niet gemodereerd. Misschien allebei +1 waard ofzo?
Andere gebruikers corrigeren op taalfouten wordt vaak als vervelend ervaren en is daarom niet gewenst. Dergelijke reacties komen daarom vaak op -1 uit. De andere 2 eronder kunnen wel op +1 ja.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XYRIS in 'nieuws: Nieuwe test toont kleinere prestatieverschillen tussen i9-9...

Nogal kort verwoord, maar uiteindelijk heeft hij het over de prijs metriek. Niks mis mee denk ik, +1

SuperDre in 'nieuws: Nieuwe test toont kleinere prestatieverschillen tussen i...

SuperDre heeft hier ook een punt. De gemiddelde consument heeft geen boodschap aan de Master Utility. Jammer dat hij niet naar andere aspecten kijkt, maar goed er is verder niks mis met zijn punt of zijn post. Ook een +1tje in mijn boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

ikt in 'nieuws: 'Google-ceo beschrijft interne test met Chinese zoekmachine a...

Allemaal tot je dienst hoor, maar is het aankaarten van misstanden in China een +3 waard? Het artikel gaat over een zoekmachine van Google, Google er vervolgens van beschuldigen dat het meewerkt aan het onderdrukken van de Chinese bevolking gaat mij wat ver om het een must read te noemen.
* botoo doet +1

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Rataplan_ in 'nieuws: Medeoprichter Microsoft Paul Allen is overleden'

Heeft denk ik wat +3 mee eens moderaties.

Edit:
Whups, was al gemeld zie ik. Reactie heeft momenteel 82x +3 gehad en een zooi +2, het wordt lastig denk ik om hem op +1 te krijgen.

Edit2:
Ik zie dat bovengenoemde reactie is gefixeerd, top!

Muggenziften over een gebruikte driver versie wordt beloond met +2, lijkt mij niet de bedoeling;
-The_Mask- in 'reviews: Nvidia GeForce RTX 2070 - Turing op budget?'

EDIT3:
CH4OS in 'reviews: Nvidia GeForce RTX 2070 - Turing op budget?' en
CH4OS in 'reviews: Nvidia GeForce RTX 2070 - Turing op budget?'
zijn gewoon ontopic reacties, die ook nog eens onderstreept worden door Willem; willemdemoor in 'reviews: Nvidia GeForce RTX 2070 - Turing op budget?' geen idee dus waarom mijn reacties dan op 0 uitkomen.

EDIT4:
De reactie van The_Mask heeft zelfs een 12 keer +3 gekregen op het moment van schrijven... :X
Hoezo, meningmodden.... :X :N

[ Voor 89% gewijzigd door CH4OS op 16-10-2018 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Kenzi in 'nieuws: Nederlands bedrijf bouwt fabriek voor lithium-ion-accu's in...
Geen +2.
Leuke informatie, maar niets nieuws en bovendien niet relevant.
Mijn +1 verandert er niets aan.

VOODOO_WILLIE in 'nieuws: Nederlands bedrijf bouwt fabriek voor lithium-ion-a...
Geen 0 (komt voornamelijk door -1 spammers)
Gewoon +1.

En verder. :X
Alles wat HMC daar post krijgt weer typisch een -1 van een iemand. :(
Daardoor zijn mijn normale ontopic posts ineens 0. -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04:55

Santford

FP PowerMod
tweaker2010 in 'Gemeente Assen gaat slechte beveiliging bewonerspas bespre...

Is niet ongewenst (17x op het moment van schrijven) en naar mijn mening ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWyk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18-09 14:00
Deze reactie getuigd in mijn ogen van veel inzicht en mag van mij een hoge waarde.
KoffieAnanas in 'nieuws: Aantal Netflix-gebruikers stijgt met 31 procent'

Een hoge score kan ik niet afdwingen maar een aantal lage scores zijn in strijd met de moderatorregels.
Ik maak daarom bezwaar tegen de mismoderadies op 0 en zelfs -1 die er zijn uitgedeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
TWyk schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 08:53:
Deze reactie getuigd in mijn ogen van veel inzicht en mag van mij een hoge waarde.

Een hoge score kan ik niet afdwingen maar een aantal lage scores zijn in strijd met de moderatorregels.
Ik maak daarom bezwaar tegen de mismoderadies op 0 en zelfs -1 die er zijn uitgedeeld.
Hoger dan een +1 kom ik niet in dit geval en vind de reactie nogal overtrokken eigenlijk. Er wordt zelfs gesproken over het creëren van een bubble waarin de werkelijkheid niet meer bestaat? Netalsof de 'normale tv' over het algemeen geen series / films / programma's maakt gericht op zoveel mogelijk kijkers. Dat geldt hooguit (in beperkte mate) voor de publieke omroep en ook daar kun je er twijfels over hebben. Voor de commerciële zenders gaat dit al niet op. Ik zie +3's staan wat ik echt een mismoderatie vind in dit geval. Ik maak er persoonlijk een 0 van. Niet correcte stelling welke niet voorzien is van objecieve onderbouwing. In de reacties worden de stellingen al weerlegd.

De reactie op de genoemde post mag naar +1 wat mij betreft (staat nu te hoog):
HKLM_ in 'nieuws: Aantal Netflix-gebruikers stijgt met 31 procent'

[ Voor 15% gewijzigd door Bor op 17-10-2018 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWyk
Bor schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 09:12:
[...]
Hoger dan een +1 kom ik niet in dit geval en vind de reactie nogal overtrokken eigenlijk. Er wordt zelfs gesproken over het creëren van een bubble waarin de werkelijkheid niet meer bestaat? Netalsof de 'normale tv' over het algemeen geen series / films / programma's maakt gericht op zoveel mogelijk kijkers.[/URL]
Op Netflix zie je vrijwel geen lokale informatie (nieuws, achtergronden, verhalen documentaries,muziek, sport enz enz).die een rol spelen in het normale leven van mensen. De content van Netflix is daarintegen juist vooral extreem ver verwijderd van ons dagelijks leven. Een bubble is een prima metafoor daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
TWyk schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 09:32:
[...]

Op Netflix zie je vrijwel geen lokale informatie (nieuws, achtergronden, verhalen documentaries,muziek, sport enz enz).die een rol spelen in het normale leven van mensen. De content van Netflix is daarintegen juist vooral extreem ver verwijderd van ons dagelijks leven. Een bubble is een prima metafoor daarvoor.
Maar die content kijk je mogelijk ook niet via andere kanalen. Dat een bubble en prima metafoor is ben ik met je eens maar dat geldt ook in bepaalde mate voor de 'normale' tv kanalen. Maar goed, inhoudelijk hoeven we dat hier niet te bespreken. De vraag is dan: wat maakt deze reactie in jouw ogen een must read? Ik zie het nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

TWyk schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 08:53:

Imho een prima stelling, geen 'must read' maar wel degelijk een stelling die boven het maaiveld uit mag komen.

Een 0 is tocht echt te weinig @Bor, ik ga voor een +2.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
botoo schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 10:40:
[...]

Imho een prima stelling, geen 'must read' maar wel degelijk een stelling die boven het maaiveld uit mag komen.

Een 0 is tocht echt te weinig @Bor, ik ga voor een +2.
Ik laat mij graag overtuigen :) Waarom is een 0 te weinig? Ik vind het een behoorlijk overtrokken reactie. Waarom komt deze reactie boven het maaiveld uit? Gelden de geleverde argumenten ook niet voor traditionele televisie? Daarbij leeft men niet "in" Netflix en krijgt men nieuws etc ook op andere manieren mee.

[ Voor 20% gewijzigd door Bor op 17-10-2018 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWyk
Bor schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 09:44:
[...]
Maar die content kijk je mogelijk ook niet via andere kanalen. Dat een bubble en prima metafoor is ben ik met je eens maar dat geldt ook in bepaalde mate voor de 'normale' tv kanalen. Maar goed, inhoudelijk hoeven we dat hier niet te bespreken. De vraag is dan: wat maakt deze reactie in jouw ogen een must read? Ik zie het nog niet.
Ik zie niet dat jij er een nul voor kan geven. Dat is gewoon mismoderatie.
De post is on-topic en zeker niet irrelevant.

Typisch voor iemand die tegen het quotum van de EU is.
Maar het moderatiesysteem is niet bedoeld om tegen te stemmen

Waarom ik zelf het een must read vind is dat het door de komst van steeds meer specifieke kanalen voor nieuws en content steeds meer mensen gaan leven in een eigen realiteit en alles buiten die realiteti negatief benaderen en elkaar gaan wantrouwen als het de content niet aansluit bij hun eigen realiteits beleving.

In dezelfde thread vind je vanzelf mensen die bijvoorbeeld de content van het nos journaal niet vertrouwen omdat het van de overheid komt en omgekeerd mensen die het niet vertrouwen omdat het van de (linkse) media komt. Dat is het effect van de manier hoe zij de wereld buiten hun realiteit waarnemen. Daarom is het juist belangrijk dat mensen content voorgeschoteld krijgen uit meerdere bronnen. En ja natuurlijk zal niet iedereen die content consumeren maar ook mensen die hun TV zender vaarwel zeggen en alleen streaming media consumeren zouden toegang moeten hebben tot meer diverse content dan wat bijvoorbeeld Netflix nu aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
TWyk schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:12:
[...]

Ik zie niet dat jij er een nul voor kan geven. Dat is gewoon mismoderatie.
De post is on-topic en zeker niet irrelevant.

Typisch voor iemand die tegen het quotum van de EU is.
Maar het moderatiesysteem is niet bedoeld om tegen te stemmen
Je trekt hier conclusies die je niet kunt trekken. Dat sterkt je punt niet. Je kunt uit een moderatie, die ik bovendien heb onderbouwd, geen conclusies trekken of iemand voor of tegen een quotum is.

Ik gebruik het systeem niet om tegen te stemmen maar vind de reactie nogal overtrokken, dermate dat ik hem minder te zake vind doen. De reactie geeft in mijn ogen een beperkte en overtrokken visie. Zelf twijfel ik tussen 0 (zie redenen hiervoor) of een +1 want toch wel ontopic. Een must read vind ik het persoonlijk echt niet. Dat kan ik in dit geval niet met de moderatierichtlijnen rijmen.
Waarom ik zelf het een must read vind is dat het door de komst van steeds meer specifieke kanalen voor nieuws en content steeds meer mensen gaan leven in een eigen realiteit en alles buiten die realiteit negatief benaderen en elkaar gaan wantrouwen als het de content niet aansluit bij hun eigen realiteitsbeleving.
Is dat zo? Waarom is dat met specifieke kanalen anders dan bij specifieke programma's en waarom zou iemand bv nieuws niet via andere kanalen betrekken? Voor veel mensen is bv het NOS journaal (ook niet altijd objectief) al lang niet meer de enige bron rond nieuws. Netflix kijk je doorgaans ter vermaak en ook televisie wordt doorgaans zeer selectief bekeken. De dingen die in de reactie specifiek bij Netflix worden genoemd spelen in bepaalde mate ook bij andere media en traditionele televisie.

Update:
Als ik meega in de denkwijze is een 0 inderdaad te laag (/me past aan naar +1) maar +3 blijf ik echt te hoog vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 17-10-2018 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-09 16:43
TWyk schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 09:32:
[...]

En in hoeverre geldt datzelfde niet voor zenders als Net5, RTL8, etc? Of al die themakanalen als Cartoon Network, E! entertainment, MTV, etc?

Netflix doet wat dat betreft qua inhoud weinig anders lijkt me.

Het is een prima mening, enigszins (wel mager) onderbouwd, en daarom een +1 IMO. Hoger zeker niet, en persoonlijk vind ik 0 ook wel weer wat zwaar.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w.w.p.
  • Laatst online: 20-09 21:51
Besten,

Dit bericht heb ik vanochtend geschreven. Ik heb mijn best gedaan om enerzijds te reageren op de post boven mij en anderzijds nog een eigen mening over het quotum (uit het nieuwsbericht) uiteen te zetten. Wellicht iets te lang, maar ik post nauwelijks dus ik moet er nog ingroeien. :)

Ik geloof niet dat mijn post meer off-topic dan on-topic is, maar ik geloof zeker niet dat het een troll of belediging is. Toch komt mijn reactie nu op 0 uit doordat er 2 votes (door één of meer personen) -1 zijn gegeven. Volgens mij is dat niet fair. Ik heb e.e.a. aan het nieuwsbericht gerelateerd onderbouwd en ik kan mij niet voorstellen dat het woordgebruik waarmee ik de discussie ben aangegaan ongepast was.

Hopelijk kan iemand dit toelichten, of er iets aan doen. Bij voorbaat dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
w.w.p. schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 13:32:
Besten,

Dit bericht heb ik vanochtend geschreven. Ik heb mijn best gedaan om enerzijds te reageren op de post boven mij en anderzijds nog een eigen mening over het quotum (uit het nieuwsbericht) uiteen te zetten. Wellicht iets te lang, maar ik post nauwelijks dus ik moet er nog ingroeien. :)

Ik geloof niet dat mijn post meer off-topic dan on-topic is, maar ik geloof zeker niet dat het een troll of belediging is. Toch komt mijn reactie nu op 0 uit doordat er 2 votes (door één of meer personen) -1 zijn gegeven. Volgens mij is dat niet fair. Ik heb e.e.a. aan het nieuwsbericht gerelateerd onderbouwd en ik kan mij niet voorstellen dat het woordgebruik waarmee ik de discussie ben aangegaan ongepast was.

Hopelijk kan iemand dit toelichten, of er iets aan doen. Bij voorbaat dank!
op zich zeker niet ongewenst. Je edit met modcommentaar zorgt echter wel voor aftrek dus laat dat voortaan achterwege. Misschien kan je dat weer weghalen?

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• w.w.p.
  • Laatst online: 20-09 21:51
TheCapK schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 13:56:
[...]

op zich zeker niet ongewenst. Je edit met modcommentaar zorgt echter wel voor aftrek dus laat dat voortaan achterwege. Misschien kan je dat weer weghalen?
Dank je wel voor de snelle respons, ik heb het weggehaald (ik dacht dat het voor de transparantie netjes was erin te houden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Staat ook nog steeds op +2, terwijl dit een +1 maximaal is.

Als CH4OS in 'nieuws: Amerikaanse tv-zender maakt virtuele Nascar-studio met Unre... al offtopic is, hoe kan Christoxz in 'nieuws: Amerikaanse tv-zender maakt virtuele Nascar-studio met... dan wel 'gewoon' ontopic zijn, terwijl dat onnodig nog verder in gaat op details? :?

[ Voor 60% gewijzigd door CH4OS op 17-10-2018 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

HMC in 'nieuws: 'Tot nu toe verborgen gebleven hackergroep richt zich op ener...

Geen -1! :(
Als die hele thread off is, dan is dit ook gewoon off, of zelfs zwaar informatief, en spotlight. :D
:+

Wie doet dat toch telkens op mijn reacties? Erg irritant.
Reacties om mij heen staan allemaal niet gemod.

[ Voor 4% gewijzigd door HMC op 17-10-2018 17:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

thepillow86 in 'nieuws: Oprichter Fairphone stopt als ceo'
Deze post krijgt maar liefst 42x +3, lijken me allemaal mee-eens moderaties want is verder geen bijzonder onderbouwde reactie. Ik zat meer te denken aan +1.

Aanvulling: ook de reactie van Arnoud eronder is geen Must-Read, en vind ik max +2 waard, geen +3.

[ Voor 13% gewijzigd door tweaker2010 op 17-10-2018 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

tweaker2010 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 19:41:
thepillow86 in 'nieuws: Oprichter Fairphone stopt als ceo'
Deze post krijgt maar liefst 42x +3, lijken me allemaal mee-eens moderaties want is verder geen bijzonder onderbouwde reactie. Ik zat meer te denken aan +1.

Aanvulling: ook de reactie van Arnoud eronder is geen Must-Read, en vind ik max +2 waard, geen +3.
De reactie van Arnoud, is inderdaad +1 maximaal; ja, het raakt smartphones, maar is toch echt een reactie op iets wat in de basis feedback is (en dus eigenlijk op het forum hoort); arnoudwokke in 'nieuws: Oprichter Fairphone stopt als ceo'

In het verlengde daarvan, is Verwijderd in 'nieuws: Oprichter Fairphone stopt als ceo' dan ook geen +3. Deze is denk ik echter wel lastig op +1 te krijgen, gezien de hoeveelheid +3 (82x) en +2 (12) deze reactie heeft gehad.

Diamondo25 in 'nieuws: Oprichter Fairphone stopt als ceo' is dan eerder ook offtopic, maar staat +2.
Caelestis in 'nieuws: Oprichter Fairphone stopt als ceo' is overduidelijk geen -1. Er wordt geen persoon of iets aangevallen, alleen iets in twijfel getrokken. Lijkt me in de context 0, maar +1 kan ik ook begrijpen. Het is dus een tegengeluid dat niet gewaardeerd wordt en daarom wordt afgerekend.

Christoxz in 'nieuws: Amerikaanse tv-zender maakt virtuele Nascar-studio met... lijkt mij in een offtopic discussie, ook gewoon offtopic.

[ Voor 30% gewijzigd door CH4OS op 18-10-2018 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
CH4OS schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:09:

Muggenziften over een gebruikte driver versie wordt beloond met +2, lijkt mij niet de bedoeling;
Het is wel duidelijk een +2 omdat er een hele duidelijk fout in de review naar voren gehaald wordt. Een review waar allemaal verschillende en dan ook nog meestal zeer oude drivers worden gebruikt bij zowel nVidia als AMD geeft een heel vertekend beeld als je dit vergelijkt met nieuwe kaarten met nieuwe drivers natuurlijk.

Als lezer zou ik zulke fouten wel willen weten. Hoe moet je anders weten dat je de metingen niet met elkaar kunt vergelijken? Het is net alsof je verschillende videokaarten in verschillende systemen gaat testen en dan hier een conclusie aan gaat verbinden, maar dat werkt natuurlijk niet.

[ Voor 16% gewijzigd door -The_Mask- op 18-10-2018 09:57 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

-The_Mask- schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 09:55:
Het is wel duidelijk een +2 omdat er een hele duidelijk fout in de review naar voren gehaald wordt. Een review waar allemaal verschillende en dan ook nog meestal zeer oude drivers worden gebruikt bij zowel nVidia als AMD geeft een heel vertekend beeld als je dit vergelijkt met nieuwe kaarten met nieuwe drivers natuurlijk.

Als lezer zou ik zulke fouten wel willen weten. Hoe moet je anders weten dat je de metingen niet met elkaar kunt vergelijken? Het is net alsof je verschillende videokaarten in verschillende systemen gaat testen en dan hier een conclusie aan gaat verbinden, maar dat werkt natuurlijk niet.
Zolang de driver-versie dezelfde is, is er geen probleem toch? Een eerlijker vergelijk is er niet. Al is dat eerder een punt voor een andere discussie.

Je schuift het af als (grote) fout, omdat je vindt dat altijd de nieuwste driver-versie getest moet worden. Dat hoort dan eerder in feedback dan in een reactie op de frontpage, alwaar het ook besproken en onderbouwd is waarom niet de nieuwste versie is gebruikt. Voor de review zelf maakt dat verder niets uit. Ten opzichte van de gebruikte en de nieuwste versie, 6 updates in totaal, is er welgeteld 1 punt dat noemenswaardig van invloed kan zijn op de resultaten, zie ook de reacties van Willem op mij.

De impact is echt niet dusdanig zoals jij wil doen lijken dat het zou zijn. Daarnaast heeft het testlab van Tweakers/HWI de tijd niet om elke driver met alle videokaarten en veel games te testen op verschillende resoluties met verschillende settings, het lab is daar gewoonweg te klein voor, waar zowel Tweakers/HWI uit putten, overigens.

For the record, ik vind ook dat de drivers vaker een update mogen krijgen, maar een al te grote impact op de resultaten heeft dat dus niet. Het bestempelen als fout is dan ook zeer overdreven in mijn ogen.

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 18-10-2018 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
CH4OS schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 10:12:
[...]
Je schuift het af als (grote) fout, omdat je vindt dat altijd de nieuwste driver-versie getest moet worden. Dat hoort dan eerder in feedback dan in een reactie op de frontpage, alwaar het ook besproken en onderbouwd is waarom niet de nieuwste versie is gebruikt. Voor de review zelf maakt dat verder niets uit. Ten opzichte van de gebruikte en de nieuwste versie, 6 updates in totaal, is er welgeteld 1 punt dat noemenswaardig van invloed kan zijn op de resultaten, zie ook de reacties van Willem op mij.
Dat is dus een aanname die je niet kan doen zonder meting, aangezien niet alle veranderingen in de release notes staan. Aannames als dat zijn nooit slim om te doen. Al helemaal niet pas achteraf op het moment dat er vragen over gesteld worden. Dat is gewoon niet hoe je producten moet testen.
De impact is echt niet dusdanig zoals jij wil doen lijken dat het zou zijn. Daarnaast heeft het testlab van Tweakers/HWI de tijd niet om elke driver met alle videokaarten en veel games te testen op verschillende resoluties met verschillende settings, het lab is daar gewoonweg te klein voor, waar zowel Tweakers/HWI uit putten, overigens.
Nee het is puur een gebrek aan concurrentie en motivatie. De reviews kunnen allemaal gemakkelijk zoveel beter zonder dat het extra tijd of geld kost, maar daar is geen interesse in. Zovaak dingen voor gesteld, maar er wordt niks mee gedaan.

[ Voor 24% gewijzigd door -The_Mask- op 18-10-2018 10:40 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

-The_Mask- schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 10:36:
Dat is dus een aanname die je niet kan doen zonder meting, aangezien niet alle veranderingen in de release notes staan. Aannames als dat zijn nooit slim om te doen. Al helemaal niet pas achteraf op het moment dat er vragen over gesteld worden. Dat is gewoon niet hoe je producten moet testen.
Als je er niet vanuit kan gaan, waarom dan de moeite nemen de changelogs door te nemen of uberhaupt mee te geven? :?

Maar goed, dit lijkt mij meer een punt voor een discussie elders in Tweakers Feedback als je het echt zo'n groot probleem vindt. Zelf denk ik dat zo'n 5% van de lezers het interesseert, de rest kijkt vooral naar de FPS-cijfers. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 18-10-2018 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
CH4OS schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 10:40:
[...]
Zelf denk ik dat zo'n 5% van de lezers het interesseert, de rest kijkt vooral naar de FPS-cijfers. ;)
Tja en dat terwijl Techreport in 2011 al schreef dat fps niet interessant is maar dat je naar frametimes moet kijken. Maar doordat Tweakers al die tijd er eigenlijk niks over schrijft, gelooft men hier vooral nog in fps.
Maar goed, dit lijkt mij meer een punt voor een discussie elders in Tweakers Feedback als je het echt zo'n groot probleem vindt.
Staat er wel.

[ Voor 14% gewijzigd door -The_Mask- op 18-10-2018 10:50 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Het staat je vrij om de redactie erop te wijzen, maar dan zou ik dat eerder doen in Geachte Redactie.

EDIT:
Dit bericht typte ik voordat ik jouw edit zag.

[ Voor 19% gewijzigd door CH4OS op 18-10-2018 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithe
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:20
Mijn commentaar op dit nieuws bericht
nieuws: Game Freak wil overzetten oudere Pokémon naar komende Switch-rpg moge...

wordt als 0 gemoddereerd terwijl er comments op zijn met +2. Volgens mij is mijn commentaar zeker ook on-topic. En niet 0 of -1 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

mindcrash in 'nieuws: Twitter laat zien als tweet in strijd is met regels en ...

Een -1 krijgen op een inhoudelijke reactie over censuur en sociale stigmatisering in een topic over censuur en sociale stigmatisering in de hoop dat deze reactie door een hoop mensen niet gelezen wordt of afgedaan wordt als onzin is eigenlijk nog wel het mooiste voorbeeld van wat in deze reactie wordt beschreven.

[ Voor 7% gewijzigd door mindcrash op 18-10-2018 13:26 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
osmosis in 'nieuws: EU-Hof: wijzen naar huisgenoot pleit vermeende illegale d...
Lijkt me geen -1, denk dat door de verwoording wat verwarring ontstaat; zoals ik het lees bedoelt hij/zij dat je zo kan demonstreren dat dat voldoende is om de rechtbank opeens verantwoordelijk te maken voor auteursrechtenschendingen. (Er even van uitgaande dat je aan de rechter uitlegt dat ze het nu kunnen zien omdat je t demonstreert, maar ze normaal niet hadden geweten dat jij t bent geweest.)
mindcrash schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 13:18:
mindcrash in 'nieuws: Twitter laat zien als tweet in strijd is met regels en ...

Een -1 krijgen op een inhoudelijke reactie over censuur in een topic over censuur in de hoop dat deze reactie voor een hoop mensen niet te lezen is, is eigenlijk nog wel het mooiste voorbeeld van wat in deze reactie wordt beschreven.
Je post stond er net een uurtje en had maar één moderatie, misschien ff wachten in t vervolg :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

WhatsappHack schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 13:26:
Je post stond er net een uurtje en had maar één moderatie, misschien ff wachten in t vervolg :)
Inmiddels waren het al twee. En ik weet verdomd goed hoe "het onderwerp" naar deze reactie kijkt en daarop reageert want ik heb er al meer ervaring mee. Ik grijp daarom liever vroegtijdig in dan dat ik het maar erbij laat zitten.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

mindcrash schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 13:29:
[...]
Inmiddels waren het al twee.
Of 1 met dubbele weging.

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boxman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-09 00:05
Heb er eentje te pakken; wellicht een vriendje van fifty_seven die selectief mijn posts op -1 zet en alles eromheen ongemoeid laat :'D In deze thread, de volgende posts:

Boxman in 'nieuws: Gerucht: Radeon RX 590-videokaarten op komst, Asus komt me...
Boxman in 'nieuws: Gerucht: Radeon RX 590-videokaarten op komst, Asus komt me...

Komt vanzelf wel op de goede plek (0 of met een beetje fantasie +1), maar het gaat me meer om de abuse die in dit geval redelijk duidelijk is.

Edit// en daar komen er nog een paar bij.

[ Voor 58% gewijzigd door Boxman op 19-10-2018 13:54 ]

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Vanaf Verwijderd in 'nieuws: Apple houdt 30 oktober evenement 'voor nieuwe iPad Pro e... pagina's lang offtopic geneuzel over hun telefoons.
Ik heb een vrachtlading nullen uitgedeeld maar er mag nog wel een lading of twee bij.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Boxman schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 12:52:
Heb er eentje te pakken; wellicht een vriendje van fifty_seven die selectief mijn posts op -1 zet en alles eromheen ongemoeid laat :'D I
Hoe kan jij zien dat het die user is die je posts modereert? Heb je daar bewijs voor? Zonder bewijs zou ik dit soort uitspraken namelijk niet zomaar doen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Als je zijn ongelijk wilt aantonen dan kun je beter met het juiste artikel vergelijken.
Maar:
https://nl.hardware.info/nieuws/59661/nvidia-komt-pas-begin-2019-met-goedkopere-rtx-2060
Het duurt nog even voordat je dat kunt gaan doen denk ik.
Hoe MazeWing dan wel een prijs zou weten ontgaat mij overigens ook.

[ Voor 4% gewijzigd door JDVB op 19-10-2018 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boxman
wildhagen schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:17:
[...]

Hoe kan jij zien dat het die user is die je posts modereert? Heb je daar bewijs voor? Zonder bewijs zou ik dit soort uitspraken namelijk niet zomaar doen.
Welke user? Ik doe toch geen concrete beschuldigingen?

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Boxman schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:21:
[...]

Welke user? Ik doe toch geen concrete beschuldigingen?
Dus je roept maar wat. Je maakt het niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boxman
PcDealer schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:37:
[...]

Dus je roept maar wat. Je maakt het niet beter.
Och, ik speculeer omdat het er wat typisch uit ziet, zo selectief. Als ik het zelf beter had kunnen maken had ik het gedaan :)

[ Voor 11% gewijzigd door Boxman op 19-10-2018 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

@Boxman Het welles nietes spelletje dat je daar aan het spelen bent kan wat mij betreft grotendeels op 0. Wanneer je daarnaast ook met geslachtsdelen gaat spellen wordt het al gauw -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boxman
JDVB schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:44:
@Boxman Het welles nietes spelletje dat je daar aan het spelen bent kan wat mij betreft grotendeels op 0. Wanneer je daarnaast ook met geslachtsdelen gaat spellen wordt het al gauw -1.
Dat het 0 verdient geef ik zelf ook al aan. Echter heeft 'lullen' niks met geslachtsdelen te maken - en dat is ook niet de oorsprong van het woord. Dat is echt je eigen (mis)interpretatie geweest dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

@Boxman Jij mag het dan misschien niet eens zijn met Hamming, ik geef hem groot gelijk en bij mij gaat er dan een punt vanaf. Wat de oorsprong van dat woord is maakt overigens ook totaal niet uit, het blijft spellen met geslachtsdelen binnen het spelletje dat je aan het spelen bent. Daarover ga ik geen welles nietes spelletje spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik weet het, deze reactie is echt super nieuw, maar krijgt al wel volop +2 en zelfs +3, wat gewoon niet terecht is voor een offtopic/feedback bericht:

Smultie in 'reviews: Intel i9-9900K en i7-9700K - Zijn dit de beste gameproce...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

CH4OS schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 15:09:
Ik weet het, deze reactie is echt super nieuw, maar krijgt al wel volop +2 en zelfs +3, wat gewoon niet terecht is voor een offtopic/feedback bericht:

Smultie in 'reviews: Intel i9-9900K en i7-9700K - Zijn dit de beste gameproce...
Kan nog heel wat gebruiken naar de 0.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boxman
JDVB schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 15:08:
@Boxman Jij mag het dan misschien niet eens zijn met Hamming, ik geef hem groot gelijk en bij mij gaat er dan een punt vanaf. Wat de oorsprong van dat woord is maakt overigens ook totaal niet uit, het blijft spellen met geslachtsdelen binnen het spelletje dat je aan het spelen bent. Daarover ga ik geen welles nietes spelletje spelen.
Het is geen mening waar je het eens mee kan zijn, het woord 'lullen' heeft feitelijk niks met het geslachtsdeel te maken. Zo zegt de definitie van de Nederlandse taal in ieder geval. "Spellen met geslachtsdelen" is naar mijn mening spijkers op laag water zoeken, zo kan je tig woorden noemen waar een geslachtsdeel in zit.. Maargoed at the end of the day mag jij ook je mening hebben, dus prima dat je -1 geeft. De insinuatie dat ik met geslachtsdelen gegooid zou hebben zonder daarbij de context te noemen wilde ik echter even rechtzetten.

geleuter, cellullose, stieten, skutsjesilen, hospik :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebben
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 17:05

Sebben

https://pixelpet.io

PixelPet: genereer GRATIS met direct toegang tot de meeste Civitai modellen. Snel aan de slag op Telegram of Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Boxman schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 15:24:
De insinuatie dat ik met geslachtsdelen gegooid zou hebben
Dat zal iedereen die je bericht leest ook snappen en dat heb ik nergens beweerd, wel dat je het gespeld hebt.
Misschien niet zo verstandig om een woordgrapje te maken, want meer dan dat is het niet. Ik had eigenlijk verwacht dat het wel als zodanig gezien zou worden.

Dat het desondanks een -1 wordt omdat in de ModFAQ bij -1 staat:
en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben
Dat leek mij ook vanzelfsprekend.

Dat de hele discussie nogal onvriendelijk is geef je zelf overigens al aan met 'een vriendje van' die je de minnetjes zou geven. Ofwel, zoals ik dat interpreteer, ook in de discussie, een strijd (zij tegen jou) in plaats van samen. De -1 is met jouw eigen woorden dus al verdedigbaar. (voor mij nog een 0, maar daar wat extra schuttingtaal bij en het is ook voor mij een -1)

Daarbij is het inderdaad vreemd dat alleen jouw reacties moderaties hadden en de overige niet, al maakt dat de moderaties zelf nog niet per se mis-moderaties.

[ Voor 9% gewijzigd door JDVB op 19-10-2018 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boxman
JDVB schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 16:20:
[...]

wel dat je het gespeld hebt.
Dit is het deel dat ik spijkers op laag water zoeken noem. Overigens is het ook geen woordgrapje, maar gewoon een uitdrukking die in mijn dagelijks taalgebruik zit. Bovendien insinueer je nu alsnog dat ik schuttingtaal gebruikt heb;
maar daar wat extra schuttingtaal bij en het is ook voor mij een -1
En dat is feitelijk onjuist.

Voor de rest hoef je je beslissing tot -1 zeker niet te verdedigen, dat is nou eenmaal jouw beoordeling, which is fine. De reden dat ik melding maak is - zoals ik zelf al zei en zoals jij ook al opgemerkt hebt - dat er een user al mijn bijdragen in die thread integraal op -1 heeft gezet en daarbij al het omliggende ongemoeid heeft gelaten, wat m.i. misbruik is van het moderatiesysteem.

Ik herken me overigens niet in jouw visie dat discussieren zonder het eens te worden betekent dat een discussie onvriendelijk en dus ongewenst is - hem daarom gelijkstellen aan de categorie bedoeld voor flamebaits en trolls vind ik evenzo vergezocht. Een discussie is vaak 'tegen' elkaar en niet 'samen met', juist omdat dit vrijwel altijd om een meningsverschil gaat. Daarin is dit geen uitzondering. Dus nee, volgens mijn eigen bewoordingen vind ik een -1 voor alle posts in die discussie zeker niet verdedigbaar. Bovendien beoordeel ik de individuele posts, en niet de algehele discussie. Dat zou mij te dicht in de buurt van meningmodden komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:32
Mij inderdaad ook niet, volgens mij klopt er namelijk ook nog eens geen snars van zijn "beschuldigen".
Daar lijken me flink wat "fanboi's" aan het werk te zijn helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Hoe hard ik ook troll, ik krijg nooit een +2 of +3 :(
(calimerocomplex)

HanBurger in 'reviews: Intel i9-9900K en i7-9700K - Zijn dit de beste gamepro...

Dikke -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Inderdaad. Maar met 123x (!!!) +3 gaat die daar never nooit meer vanaf komen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Weet niet of deze al gemeld is maar...

HanBurger in 'reviews: Intel i9-9900K en i7-9700K - Zijn dit de beste gamepro...

Wellicht even naar de +3’s kijken,is wmb een -1 voegt totaal niets toe,niet onderbouwd en persoonlijk op de man.. en nog op de verkeerde plaats ,die discussie hoort op het forum.

Edit: Is al gepost zag ik,my bad.

[ Voor 11% gewijzigd door pino85 op 19-10-2018 23:51 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Het is zeker geen +3, maar nog veel minder een -1.
Las een andere (die erboven) reactie.

[ Voor 3% gewijzigd door -The_Mask- op 19-10-2018 22:51 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boxman
Boxman in 'reviews: Intel i9-9900K en i7-9700K - Zijn dit de beste gameproces...

"Deze reactie is door een moderator gefixeerd. Modereren is niet mogelijk."

+3 Spotlight 63
+2 Informatief 3
+1 On-topic 38
Mediaan 3
Effectief +1

Het mocht niet gezien worden, of? Stond de hele dag bovenaan op +3. Pure aanvullende informatie, direct relevant aan het artikel, inclusief bronvermeldingen - op zijn minst +2, volgens 'het volk' dusdanig relevant dat het op +3 is gezet. Essentiele informatie, gezien het in een eerder artikel ook een (merkwaardige) omissie was, waar ik - gezien de bijval aldaar - echt niet als enige zo over dacht. Zo te zien naast het originele topcomment ook de enige reactie die verder door een moderator gefixeerd is? Kan hem al wel raden.. Leg hem eens uit dan?

Dit werkt de schijn jegens Tweakers.net enkel meer tegen.

[ Voor 16% gewijzigd door Boxman op 20-10-2018 03:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hoezo, "mocht niet gezien worden"? Hij is toch gewoon echt volledig en openbaar zichtbaar hoor.

Feit is dat die reactie absoluut geen +3 is. Prima reactie verder, maar geen +3 waard, een +1 is een prima score.

Dat hij de hele dag op +3 stond door mensen die het modsysteem misbruiken en een +3 geven omdat ze het er toevallig mee eens waren is niet echt een sterke reden om hem daar ook op te laten staan, als hij op geen enkele wijze een +3 te noemen is...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boxman
Aankaarten van een belangrijke omissie, die het geschetste beeld dat AMD bedroevend presteert in 7-zip / Winzip rectificeert, met daarbij bronvermelding en direct relevant op het artikel, doch kritisch ernaar - dat is tegenwoordig slechts +1? Dan staan er een heeeeeeele hoop foutief op +2 daar, waarom zijn die dan niet door een mod gefixeerd? :)

Van bovenaan de comments naar begraven tot ergens halverwege - en dat daar dan een moderator aan te pas moet komen om specifiek mijn comment als enige naast dat topcomment te fixeren.. Terwijl het, blijkens eerdere processor reviews, een chronisch probleem is dat simpelweg aangekaart dient te worden. Dat hij op +3 staat met ruime meerderheid betekent dat mijn kritiek zodanig resoneert bij de lezer, niet dat er voor de waarde van 63 punten misbruik is gemaakt van het systeem. Of zijn alle +3 stemmers daadwerkelijk berispt om hun 'misbruik'? Denk het ook niet nee.

Het is gewoon zo jammer. Principled Technologies zou een traantje van trotsheid wegpinken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Een fix naar +1 is imho te straf, of het inhoudelijk een +3 waard is durf ik niet te zeggen omdat ik daarvoor de inhoudelijke kennis mis maar wmb is het zeker een reactie die boven het maaiveld uit moet komen.

Fixeren voor één punt gebeurd niet maar om vanwege die gewoonte een reactie dan maar van +3 naar +1 te zetten is imo onjuist.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennism schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 17:53:
[...]

Mij inderdaad ook niet, volgens mij klopt er namelijk ook nog eens geen snars van zijn "beschuldigen".
Daar lijken me flink wat "fanboi's" aan het werk te zijn helaas.
Door medetweakers geattendeerd op dat ik gedownmod werd naar +1. Wist niet dat de reactie met 123x +3 zo populair was :)

Inhoudelijk gezien sta ik nu wat genuanceerder dan in eerste instantie het geval was, dank Dennism daarvoor. Maar goed, blijkbaar raak ik een gevoelige snaar bij medetweakers hoe het stroomverbruik van Intel wordt weggezet in de conclusie.

Zou op zijn minst gekeken kunnen worden en met name het stroomverbruik van Coffee Lake en SkyLake? Want mij ontgaat het feit dat dit wel met AMD's Zen en Zen+ gebeurt en niet in deze review.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2018 12:39 . Reden: tikfoutjes ]

Pagina: 1 ... 57 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2