Liefhebber van Tweakers
Die heb ik even opgepakt.pino85 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 13:41:
Deze kan nog een zetje hebben:
KraKa in 'reviews: Intel i9-9900K en i7-9700K - Zijn dit de beste gameprocess...
Geen +2 of +3: aex351 in 'reviews: Intel i9-9900K en i7-9700K - Zijn dit de beste gameproces...
[ Voor 25% gewijzigd door Bor op 20-10-2018 14:12 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Boxman schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 03:27:
Boxman in 'reviews: Intel i9-9900K en i7-9700K - Zijn dit de beste gameproces...
"Deze reactie is door een moderator gefixeerd. Modereren is niet mogelijk."
+3 Spotlight 63
+2 Informatief 3
+1 On-topic 38
Mediaan 3
Effectief +1
Het mocht niet gezien worden, of? Stond de hele dag bovenaan op +3. Pure aanvullende informatie, direct relevant aan het artikel, inclusief bronvermeldingen - op zijn minst +2, volgens 'het volk' dusdanig relevant dat het op +3 is gezet. Essentiele informatie, gezien het in een eerder artikel ook een (merkwaardige) omissie was, waar ik - gezien de bijval aldaar - echt niet als enige zo over dacht. Zo te zien naast het originele topcomment ook de enige reactie die verder door een moderator gefixeerd is? Kan hem al wel raden.. Leg hem eens uit dan?
Dit werkt de schijn jegens Tweakers.net enkel meer tegen.
Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm
200 fish found!
Gezien het bij dit artikel wederom een omissie was, voegt het evenveel toe als bij het Threadripper artikel. Het is dan ook vooral een opmerking die aanvult op het artikel om te zorgen dat de juiste informatie bij de lezer terecht komt - het bericht zelf is geen vraag richting de auteur. Die vraag heb ik wel, en is dan ook netjes naar de auteur gestuurd.
Snap je dat het een rare schijn wekt, als die toevoeging - die door de geinteresseerde lezer blijkbaar dusdanig gewaardeerd werd dat hij op 63x +3 kwam te staan - door een mod naar beneden wordt gewerkt zonder verdere uitleg? Of is hier jullie insziens daadwerkelijk 'misbruik' gemaakt van het modsysteem, en hebben de bewuste moderators een berisping gehad?
Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm
Zoals gezegd in GR heeft geen nut daar wordt eigenlijk nooit gereageerd op problemen of opmerkingen aan de reviews. Dus beter is het om het in de reacties te doen zodat medetweakers ook weten of iets niet klopt of hoe ze naar een test moeten kijken. Is simpelweg vaak waardevolle informatie waar je niet zonder kan.Zeehond schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 16:07:
@Boxman je zou je vraag waarom decompressie niet is getest eens in Geachte Redactie kunnen stellen aan de redacteur. Over het algemeen leest de redactie niet alle reacties onder artikel dus daar valt jouw vraag niet op bij de juiste persoon. Feedback hoort daarom in het gelinkte forum thuis i.p.v. op de frontpage. Het voegt eigenlijk dan ook niet zoveel toe om dezelfde vraag die je bij een ander artikel hebt gesteld daar opnieuw te stellen.
[ Voor 3% gewijzigd door -The_Mask- op 20-10-2018 16:24 ]
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Die reactie is door een Powermod gefixeerd omdat de score niet overeenkwam met de moderatierichtlijnen. Zoals Zeehond al aangeeft is een groot deel "geachte redactie" materiaal. Geachte redactie is de plek om de redactie op eventuele onjuistheden te wijzen. Wanneer je twijfelt of je reactie wordt gelezen of niet kun je de betreffende redacteur het beste even taggen. Het herhalen van een eerder geposte reactie levert geen extra punten op.Boxman schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 14:31:
@Bor, zou je nog even kunnen toelichten waarom deze post op +1 is vastgeplakt? Ben wel benieuwd eerlijkgezegd.
[...]
Zo werkt het niet. Wanneer je in de reacties op de vorm van een nieuwsitem gaat reageren komt je commentaar meestal niet bij degene terecht die er iets mee kunnen, namelijk de redactieleden. Wanneer je vind dat je in Geachte Redactie te weinig feedback krijgt is een topic of het forum de beste aanpak. Reacties over de vorm van een nieuwsitem of bv de nieuwswaarde (wat we ook wel eens zien) zien we liever niet op de frontpage daar ze op die plek afleiden van de discussie over het nieuws zelf maar ook dikwijls uitmonden in modder gegooi etc. Feedback is meer dan welkom op de juiste plek mits voorzien van onderbouwing-The_Mask- schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 16:20:
[...]
Zoals gezegd in GR heeft geen nut daar wordt eigenlijk nooit gereageerd op problemen of opmerkingen aan de reviews. Dus beter is het om het in de reacties te doen zodat medetweakers ook weten of iets niet klopt of hoe ze naar een test moeten kijken.
[ Voor 58% gewijzigd door Bor op 20-10-2018 17:04 ]
Dank voor de uitleg, de volgende keer zal ik dan de vinger op de zere plek leggen zonder de schijn te wekken dat ik het artikel de volgende keer graag beter zie. In dat geval kan het niet als "Geachte Redactie"-post worden opgevat en onder die noemer naar beneden worden geschoven (tot een m.i. onterechte +1). Mij ook prima.
[ Voor 7% gewijzigd door Boxman op 20-10-2018 17:22 ]
Toch echt wel. Hoe jij het schets is niet de praktijk. Dat is misschien hoe het zou moeten, maar als er in GR niks mee gedaan wordt dan kan het veel beter gewoon ook op de frontpage zodat de lezers er ook wat aan hebben. Wil jij immers niet weten of er iets mis is met een review? Kan ik mij moeilijk voorstellen eigenlijk. En dan is eigenlijk de enige manier een reactie. Je kunt moeilijk van de lezers verwachten dat ze eerst in GR gaan kijken welke delen van de review niet kloppen en ze dus beter kunnen overslaan.
AMD Nieuwsdiscussie
Ik ga de discussie niet met je aan gezien jij echt wel op de hoogte bent van de regels. Het doel van een reactie in GR is dat het artikel kan worden aangepast en dat men van fouten kan leren. In dit geval ging het niet direct om iets wat "fout" was in het artikel zover ik kan zien.-The_Mask- schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 17:15:
[...]
Toch echt wel. Hoe jij het schets is niet de praktijk. Dat is misschien hoe het zou moeten, maar als er in GR niks mee gedaan wordt dan kan het veel beter gewoon ook op de frontpage zodat de lezers er ook wat aan hebben. Wil jij immers niet weten of er iets mis is met een review? Kan ik mij moeilijk voorstellen eigenlijk. En dan is eigenlijk de enige manier een reactie. Je kunt moeilijk van de lezers verwachten dat ze eerst in GR gaan kijken welke delen van de review niet kloppen en ze dus beter kunnen overslaan.
Ik zie hele serieuze problemen, die zijn trouwens ook bij de redactie bekent, dus als je ze niet ziet kun je altijd daar vragen. Als iemand ze dus in de reactie plaatst is dat voor mensen die de problemen niet kennen (zoals jij dus) nuttige of zeer nuttige informatie.Bor schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 17:17:
[...]
In dit geval ging het niet direct om iets wat "fout" was in het artikel zover ik kan zien.
AMD Nieuwsdiscussie
Zoals ik al zei; we gaan hier niet in discussie. Je weet de juiste plek te vinden om feedback achter te laten en je weet inmiddels ook waarom we dergelijke feedback graag op het forum in Geachte Redactie zien. Daar laten we het bij.-The_Mask- schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 17:19:
[...]
Ik zie hele serieuze problemen, die zijn trouwens ook bij de redactie bekend, dus als je ze niet ziet kun je altijd daar vragen. Als iemand ze dus in de reactie plaatst is dat voor mensen die de problemen niet kennen (zoals jij dus) nuttige of zeer nuttige informatie.
Ja en jij weet nu dat er in GR vaak genoeg niks mee gedaan wordt en dat het dus zeer nuttige informatie kan zijn voor veel mensen, waar jij dus ook onder valt zoals jezelf al aangeeft. Dus dan kun je wel heel krampachtig vasthouden aan zogenaamde regeltjes.Bor schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 17:21:
[...]
Zoals ik al zei; we gaan hier niet in discussie. Je weet de juiste plek te vinden om feedback achter te laten en je weet inmiddels ook waarom we dergelijke feedback graag op het forum in Geachte Redactie zien. Daar laten we het bij.
Maar wie wordt er nu überhaupt slechter van als zo'n regel wordt overtreden? Gewoon simpelweg niemand, het is geen belediging, geen onzin of wat dan ook. Het is voor veel mensen gewoon simpelweg nuttige informatie.
AMD Nieuwsdiscussie
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Precies dit.botoo schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 17:24:
GR werkt prima, maar m.i. voornamelijk voor spelfoutjes e.d. beslist niet voor een diepe inhoudelijke discussie.
AMD Nieuwsdiscussie
De discussie is klaar. Je kunt door blijven drammen maar dat draagt niet bij aan een goede oplossing. De betreffende reactie staat op een prima score. De originele reactie waar naar werd verwezen zelfs nog hoger.-The_Mask- schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 17:24:
[...]
Ja en jij weet nu dat er in GR vaak genoeg niks mee gedaan wordt en dat het dus zeer nuttige informatie kan zijn voor veel mensen, waar jij dus ook onder valt zoals jezelf al aangeeft. Dus dan kun je wel heel krampachtig vasthouden aan zogenaamde regeltjes.
De reactie is ook als ontopic beoordeeld.botoo schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 17:24:
... en daarmee volledig ontopic.
+1: "Deze reactie heeft enige relevantie"Bor schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 17:53:
De reactie is ook als ontopic beoordeeld.
+2: "Deze reactie is een nuttige aanvulling op de discussie of het artikel."
Hij werd door een mod als dusdanig "niet nuttig" gezien dat hij het nodig vond zijn modpowers van stal te halen om hem helemaal naar +1 te zetten? Terwijl het meerendeel overduidelijk de aanvulling als van essentieel belang oordeelde?
Ik volg hem nog steeds niet, maar zoals gezegd het is jullie mening en daarmee in principe klaar. Als je hem wil uitleggen stel ik het op prijs want de logica gaat mij oprecht voorbij, maar als je daar geen zin in hebt even goede vrienden.
Als het je niet om de score gaat, dan kan ik er dit nog aan toevoegen:Boxman schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 18:02:
[...]
+1: "Deze reactie heeft enige relevantie"
+2: "Deze reactie is een nuttige aanvulling op de discussie of het artikel."
Hij werd door een mod als dusdanig "niet nuttig" gezien dat hij het nodig vond zijn modpowers van stal te halen om hem helemaal naar +1 te zetten? Terwijl het meerendeel overduidelijk de aanvulling als van essentieel belang oordeelde?
Ik volg hem nog steeds niet, maar zoals gezegd het is jullie mening en daarmee in principe klaar. Als je hem wil uitleggen stel ik het op prijs want de logica gaat mij oprecht voorbij, maar als je daar geen zin in hebt even goede vrienden.
Ik denk zo dat onderhand iedere tweaker die reactie van je gezien/gelezen heeft.
Mission accomplished.
Eat the bugs, live in a pod
Het _is_ een dicussierbaar, mogelijk ondergeschoven of over het hoofd gezien, zwak punt in de benchmarkmethodiek. Als je die discussie naar GR zou verhuizen dan gaat er zeer waarschijnlijk heel wat tijd overheen voordat er een aanpassing in het artikel plaats zou vinden waarmee het voor het merendeel van de lezers alweer naar 'oud nieuws' verhuisd zal zijn.
Laten we niet vergeten dat ook de redactie niet onbetwist alle kennis in huis kan hebben en dat er users zijn die absoluut nuttige punten bij kunnen dragen.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Virussen? Scan ze hier!
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Het gaat hier niet zozeer over 'een reguliere per abuis verkeerd gemodde reactie', maar om een geval waar de consensus van de FPmoderators volgens de Powermod in kwestie dusdanig afweek van zijn/haar mening, dat deze het noodzakelijk vond de aan hen toegekende modpower in te zetten om hem omlaag te modden naar +1; uit het directe zicht, verborgen in 200+ reacties. Dan ben ik (en naast mij anderen blijkbaar) vooral benieuwd naar de argumentatie daarvoor, als die persoon bereid is die te geven.wildhagen schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 18:18:
Hoelang gaan we nog door over één reactie, die beter in GR had gepast?
Zoals gezegd, het wekt een bepaalde schijn. Die wil ik best uitspreken maar dan ontaardt er weer een hele andere discussie, dus dat laat ik maar even.
De redenen zijn hier inmiddels al gegeven volgens mij. De reactie is netjes en ontopic en staat op een overeenkomstige score. Dat lijkt mij prima toch? Dat er meerdere reacties op +1 staan doet daar niets aan af. De link naar een oude reactie verhoogt de score niet en er is een deel wat beter in Geachte Redactie aangegeven kan worden. Je begint de reactie met "wederom"; de reactie is een samenvatting van je eerdere reactie als ik hem zo lees. Dat maakt hem wat mij betreft op deze plek in ieder geval geen must read maar een punt wat je het beste bij de redactie kan aangeven. Dat er is gefixeerd heeft niet direct te maken met een persoonlijke mening van een Powermod maar met het idee dat de ontvangen score niet in lijn is met de richtlijnen voor moderatie.Boxman schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 18:53:
[...]
Het gaat hier niet zozeer over 'een reguliere per abuis verkeerd gemodde reactie', maar om een geval waar de consensus van de FPmoderators volgens de Powermod in kwestie dusdanig afweek van zijn/haar mening, dat deze het noodzakelijk vond de aan hen toegekende modpower in te zetten om hem omlaag te modden naar +1; uit het directe zicht, verborgen in 200+ reacties. Dan ben ik (en naast mij anderen blijkbaar) vooral benieuwd naar de argumentatie daarvoor, als die persoon bereid is die te geven.
Zoals gezegd, het wekt een bepaalde schijn. Die wil ik best uitspreken maar dan ontaardt er weer een hele andere discussie, dus dat laat ik maar even.
Bij oeverloze discussies heeft niemand belang; dat doen we al tijden niet meer zoals je waarschijnlijk zelf ook weet. Wat betreft consensus; het is mooi wanneer dat bereikt kan worden maar wanneer dit niet het geval is, is de mening van de crew leidend. Het is uiteindelijk geen "meeste stemmen gelden".botoo schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 18:24:
@wildhagen Er was ooit een tijd dat er hier in /16, bijkans oeverloos, gediscussierd kon worden over minimale verschillen in mening, niet zozeer om wel/geen gelijk te halen maar om een consensus te bereiken.
Wat je hier beschrijft is de essentie van een fixatie. Dat middel wordt alleen gebruikt wanneer een 'goede' score niet bereikt kan worden middels de normale weg; het laten modereren door de users. Dat veel mensen een bepaalde score toewijzen wil niet automatisch zeggen dat dit een goede score is.Boxman schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 18:02:
[...]
[ Voor 13% gewijzigd door Bor op 20-10-2018 19:19 ]
De eerstgenoemde link naar eerdere benchmarkresultaten van een ander platform is anders een zinnige (imo nog steeds essentiele) aanvulling die precies het punt wat ik bloot wil leggen redelijk ondubbelzinnig onderschrijft.Bor schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 19:15:
[...]
De link naar een oude reactie verhoogt de score niet en er is een deel wat beter in Geachte Redactie aangegeven kan worden. Je begint de reactie met "wederom"; de reactie is een samenvatting van je eerdere reactie als ik hem zo lees. Dat maakt hem wat mij betreft op deze plek in ieder geval geen must read maar een punt wat je het beste bij de redactie kan aangeven.
Daarnaast is er inderdaad een link naar een eerdere post, echter zie ik niet in hoe een eventueel gedeeltelijke herhaling en verwijzing naar problematiek in de benchmarksuite op een eerder tijdstip ervoor zorgt dat de reactie niet wederom boven het maaiveld uit mag steken. Een review over TR of Ryzen heeft immers een behoorlijk verschillende doelgroep en dus publiek, die beide de aanvullende informatie kunnen gebruiken. Bij beide artikelen is het een even waardevolle aanvulling, niet?
Nogmaals, het is jullie site en het zijn jullie regels, echter wekt het bij jullie users mogelijk een verkeerde schijn, en ik weet niet of dat jullie bedoeling is. Daarom kaart ik het graag aan en ga ik er graag over in discussie. Als dit als oeverloos geinterpreteerd wordt en die ruimte er niet is, dan is het natuurlijk jullie volste recht me gewoon vertellen dat ik mijn mond moet houden en dan zal ik dat netjes doen
[ Voor 15% gewijzigd door Boxman op 20-10-2018 19:37 ]
Je beroepen op 'mening van de crew is leidend' is powerplay, onnuttig en in dit geval ongewenst inho.
Zoals je weet heb ik de modkar 8(?) jaar leidend getrokken/geduwd, ik weet waar ik over praat. In dit geval is de beslissing onjuist genomen, hier had je gewoon een fixatie naar +2 toe kunnen passen.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Je hebt een andere mening, dat is prima maar dit soort reacties is onnodig. Je stelt je eigen mening als feit doet hetzelfde waar je mij van beticht.botoo schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 20:04:
@Bor Bor je zit teveel vast in je kijk op je eigen gelijk als in een ivoren toren. Een fixatie vanaf de +3 is volledig correct, een fixatie naar +1 is net zo onjuist, je argument dat de reactie toch op ontopic staat geeft in feite al aan dat je het wel ontopic vind maar dat je negeert dat er inhoudelijk iets toegevoegd wordt.
Je beroepen op 'mening van de crew is leidend' is powerplay, onnuttig en in dit geval ongewenst inho.
Zoals je weet heb ik de modkar 8(?) jaar leidend getrokken/geduwd, ik weet waar ik over praat. In dit geval is de beslissing onjuist genomen, hier had je gewoon een fixatie naar +2 toe kunnen passen.
Inmiddels is het onderwerp ook nog eens intern aangesneden met de andere Powermods. Wanneer daar een ander beeld ontstaat wordt de fixatie aangepast of opgeheven. Tot die tijd laat ik hem staan. Een +1 gezien de genoemde argumenten is wat mij betreft een goede score. +3 is in ieder geval te hoog.
Bor schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 20:19:
Inmiddels is het onderwerp ook nog eens intern aangesneden met de andere Powermods.
En sorry voor de wat harde stellingname, in dit geval weliswaar aan jouw adres gericht maar meer om aan te geven dat er in feite geen wij/zij situatie moet zijn maar een wij/wij waarbij de crew weliswaar de touwtjes in handen heeft maar uiteindelijk ook gewoon op vrijwillige basis deze site/forum to een plek van pretting en zinvol vertoeven wilt maken.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Verder is het zoals @Bor aangeeft idd ook nog eens intern aangesneden en bekijken we de score daar nog eens. Over de score lijkt het mij beter de discussie dan ook even te stoppen todat er intern nog eens naar gekeken is.
200 fish found!
Goed om te horen dat je n ieder geval met de auteur in gesprek bentBoxman schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 20:48:
@Zeehond Inmiddels heeft de auteur gereageerd op mijn bericht, inderdaad via DM, en zijn keuze toegelicht. Hierover ben ik met hem momenteel in discussie, al moeten verdere berichten zijner kant nog op zich laten wachten. Voor zover ik weet mogen DM's niet integraal op het forum - mocht ik in dit geval wel delen ervan mogen citeren, wil ik daar best een topic mee openen in GR, maar dan zal ik eerst zijn toestemming moeten hebben.
200 fish found!
GeroldM in 'nieuws: Eigenaren Pixel-smartphones klagen over verdwijnende foto's'
Deze twee zijn (zeker vanuit het oogpunt van een programmeur) perfect ontopic, maar komen door bergen -1's uit op 0.
Dat vind ik niet terecht.
Ze zijn beiden ontopic, ook gewoon gezien de inhoud van het artikel.
Ja, er komen veel goeie reacties op met waarom dat (helaas) niety de werkelijkheid is, maar dat maakt de posts niet offtopic, en al helemaal niet ongewenst.
[ Voor 10% gewijzigd door HMC op 21-10-2018 08:14 ]
Eens, beide zijn zeker geen -1 maar prima ontopic en daar staan ze nu dan ook opHMC schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 08:11:
GeroldM in 'nieuws: Eigenaren Pixel-smartphones klagen over verdwijnende foto's'
Deze twee zijn (zeker vanuit het oogpunt van een programmeur) perfect ontopic, maar komen door bergen -1's uit op 0.
Dat vind ik niet terecht.
Ze zijn beiden ontopic, ook gewoon gezien de inhoud van het artikel.
Ja, er komen veel goeie reacties op met waarom dat (helaas) niety de werkelijkheid is, maar dat maakt de posts niet offtopic, en al helemaal niet ongewenst.
200 fish found!
Het is mooi om aan te geven dat hier wat mee gedaan zou moeten worden maar dat is dan niet iets voor op de FP. Het is dus geen nieuw inzichtelijk iets maar eigenlijk niet meer dan oude koek in nieuwe verpakking.
Derhalve is de reactie van @Boxman dus uiteindelijk niet meer dan +1 waard waar hij nou ook op staat.
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Mijn reactie gaat niet over TDP, though. Volgens mij heb je de verkeerde bekeken.TheCapK schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 12:19:
Wat betreft het TDP punt: De manier van berekenen door Intel en AMD is al jaren een punt van discussie. Hier weer een discussie aan wijden in het zoveelste artikel over nieuwe CPU's is wederom een herhaling van zetten.
Het is mooi om aan te geven dat hier wat mee gedaan zou moeten worden maar dat is dan niet iets voor op de FP. Het is dus geen nieuw inzichtelijk iets maar eigenlijk niet meer dan oude koek in nieuwe verpakking.
Derhalve is de reactie van @Boxman dus uiteindelijk niet meer dan +1 waard waar hij nou ook op staat.
My bad dan.Boxman schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 14:23:
[...]
Mijn reactie gaat niet over TDP, though. Volgens mij heb je de verkeerde bekeken.
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Geen +2, want GR-materiaal.
200 fish found!
AMD Nieuwsdiscussie
Goeie keuze. Er was een paar jaar geleden ook een tweaker die op artikel-na-artikel dezelfde post erin gooide en er altijd +2 of +3 voor kreeg. nul07 of zo, geloof ik.Zeehond schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 19:26:
Besloten is om Boxman in 'reviews: Intel i9-9900K en i7-9700K - Zijn dit de beste gameproces... op +1 te laten staan. De onderbouwing hiervoor is dat het een grotendeels herhalende reactie is van reviews: De tweede generatie Threadripper - 2990WX en 2950X met 16 en 32 cores welke al met een hogere score beloond is. We willen niet steeds ongeveer dezelfde informatie belonen met een hogere score. Verandering in de manier van testen in de zin van het toevoegen van decompressie benchmarks zal bij de redactie moeten worden gezocht.
OM je haren van uit je hoofd te trekken.
De conclusie dat de Redactie er niks mee gaat doen hang jij er nu voorbarig aan vast. FrontPage moderatie en de redactie staan los van elkaar dus ik heb geen idee of de redactie ook een decompressie benchmark wilt toevoegen of dat er een reden is om het niet te doen. Dat zal discussie met de redactie moeten uitwijzen..-The_Mask- schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 19:30:
Maar? Aangezien de discussie ook ging over algemene informatie die volgens sommigen in GR hoort, maar waarvan je weet dat er in GR niks mee gaat gebeuren en het voor veel mensen wel meer dan nuttige informatie kan zijn.
200 fish found!
Nee helaas niet. Er zijn zoveel problemen met veel reviews, die allemaal wel aangegeven zijn, maar de redactie doet er niks mee.Zeehond schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 19:37:
[...]
De conclusie dat de Redactie er niks mee gaat doen hang jij er nu voorbarig aan vast.
[ Voor 20% gewijzigd door -The_Mask- op 21-10-2018 19:39 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Het is jammer dat je het niet eens bent met de keuze van de redactie, maar dat is hier niet relevant. De discussie houdt bij deze dan ook op.-The_Mask- schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 19:38:
[...]
Nee helaas niet. Er zijn zoveel problemen met veel reviews, die allemaal wel aangegeven zijn, maar de redactie doet er niks mee.
Ik vraag me soms wel af waar zulke emotie vandaan komt. Wat is er zo frustrerend aan een stukje informatie wat meermaals de kop opsteekt (in dit geval overigens slechts voor de 2e keer)? Gaat het je dan echt om de punten ofzo? Een soort afgunst oid? Mij gaat het in ieder geval om de zichtbaarheid, mijn totale reactiescore doet mij werkelijkwaar niets.HMC schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 19:36:
[...]
Goeie keuze. Er was een paar jaar geleden ook een tweaker die op artikel-na-artikel dezelfde post erin gooide en er altijd +2 of +3 voor kreeg. nul07 of zo, geloof ik.
OM je haren van uit je hoofd te trekken.
Uiteraard vind ik de beslissing enigszins jammer, maar dit is hun keus en hun site en er is blijkbaar uitgebreid over gesproken, en daarmee heb ik hem te respecteren
Zoals gezegd is de zaak zo afgedaan, de inhoudelijke discussie met de auteur van het artikel gaat via DM gewoon verder.
Goed dat je contact hebt gezocht met de auteur van het artikel.Boxman schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 22:38:
[...]
Zoals gezegd is de zaak zo afgedaan, de inhoudelijke discussie met de auteur van het artikel gaat via DM gewoon verder.
Ten eerste is het helemaal niet duidelijk of het om een anti virus product gaat en ten tweede is de gestelde verkoop niet gestoeld met objectieve bronnen:
kodak in 'nieuws: Gerucht: Facebook wil 'groot' beveiligingsbedrijf overnemen'
Gezien bovenstaande redenen lijkt een +1 mij het max haalbare in dit geval.
Die +3 lijkt mij hooguit een +1 te zijn. Het is vooral een rant over de tekst op de website en draagt verder ook niet zo gek veel bij aan de discussie, met name omdat er geen enkele moeite is gedaan om enigzins in de materie in te lezen.
Gezien het getroll in de laatste zin ( "linkse prutsers") lijkt me dit eerder een -1 dan een 0? De +2 gevers mogen sowieso nagekeken worden.
Virussen? Scan ze hier!
Auredium in 'nieuws: EA schakelt zoekfunctie en toevoeging van vrienden tijde...
Sorry, maar verder dan -1 kom ik ook niet. De URL gezien die hij geeft? En de houding / context van het bericht is duidelijk bedoeld om te trollen / flamen, ook zijn eerdere reacties in de thread.Bor schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 08:30:
Misschien geen briljante persoon maar dat maakt het nog niet direct -1: Da_Teach in 'geek: Ontwikkelaar laadt Slack-chats in SNES-spel'
[ Voor 41% gewijzigd door CH4OS op 23-10-2018 08:52 ]
Immers herhaalt hij voornamelijk zijn eigen posts die al eens hoog zijn beoordeeld, en geeft hij dit zelf ook toe.
David Mulder in 'nieuws: Mede-oprichter Oculus verlaat Facebook 'wegens schra...
Die reactie staat op +1 momenteel. Verder ben ik benieuwd waar je dezelfde informatie meer tegen bent gekomen. David noemt vaker "trough of disillusionment" maar komt zoals ik kort zie wel elke keer met andere onderbouwingen / verwijzingen etc.Boxman schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:37:
Als ik het goed begrijp moet deze naar +1 en mocht dat niet lukken zal hij een fixatie naar +1 behoeven.
Immers herhaalt hij voornamelijk zijn eigen posts die al eens hoog zijn beoordeeld, en geeft hij dit zelf ook toe.
David Mulder in 'nieuws: Mede-oprichter Oculus verlaat Facebook 'wegens schra...
Of een maatregel als een fixatie moet worden ingezet valt trouwens onder de "let op":
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Ik heb inderdaad zijn posthistorie bekeken en hem meermaals het topic "Trough of disillusionment" en "hype cycle" zien aansnijden, met hoge scores tot gevolg. Naar jullie zeggen dus prima voor de 1e keer dat hij het zegt, maar daarna enkel nog +1 waard.David noemt vaker "trough of disillusionment" maar komt zoals ik kort zie wel elke keer met andere onderbouwingen / verwijzingen etc
Een 'licht veranderde onderbouwing of verwijzing' zou mij een vreemd extra criterium lijken; dus dat je met hetzelfde punt dan ineens wel 'meermaals mag scoren' (wat jullie juist concreet een reden voor fixatie hebben genoemd) als je er een andere link of ietwat verschillende context bij zet. Dat was in mijn geval namelijk ook gewoon zo.
Inmiddels staat hij inderdaad correct gemodereerd
@Bor, hij staat helaas toch weer op +2 met aardig wat +3'tjes. Ik zou het wel netjes vinden dat als er een precedent wordt geschept, deze ook nageleefd wordt.
[ Voor 11% gewijzigd door Boxman op 23-10-2018 19:14 ]
Deze scheldkannonnade lijkt mij geen +1 waard (laat staan de +2tjes en +3tjes) die hij gekregen heeft.
Deze heeft veel -1
Maar het lijkt er op dat iemand een candidaat voor de functie aandraagt die in Nederland, Amsterdam woont:
https://twitter.com/bastiaan007
Welk zo te zien past bij de tweakers doelgroep mét ervaring in het security vak.
De video link is een voorbeeld van zijn recente werk, welke een voice over heeft gekregen van een Amerikaan (man in beeld).
[ Voor 13% gewijzigd door djwice op 23-10-2018 17:19 ]
Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/
Ik kan helemaal niets met zo'n reactie.djwice schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 17:17:
Deze heeft veel -1
Maar het lijkt er op dat iemand een candidaat voor de functie aandraagt die in Nederland, Amsterdam woont:
https://twitter.com/bastiaan007
Welk zo te zien past bij de tweakers doelgroep mét ervaring in het security vak.
De video link is een voorbeeld van zijn recente werk, welke een voice over heeft gekregen van een Amerikaan (man in beeld).
Ik weet niet wat het betekent en ik ga zeker niet zomaar op een link dump klikken.
Dat jij wel weet wat het is maakt het niet relevant.
-1 van mij. Sorry.
Edit:
kazz1980 in 'poll: Geheugensteuntje'
0!!!!! Of zelfs -1.
Tweaker-onwaardig.
Kan me niet schelen dat hier met een licht hart gemodereerd moet worden, maar dit doet pijn.
En het krijgt nog +3's en +2's ook.
[ Voor 18% gewijzigd door HMC op 23-10-2018 18:38 ]
Lijkt me gewoon on topic.
Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!
Ik wilde net dezelfde reactie posten.TommyboyNL schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:46:
kiang in 'nieuws: Samsung introduceert zakelijke Galaxy-versies met vier jaar...
Deze scheldkannonnade lijkt mij geen +1 waard (laat staan de +2tjes en +3tjes) die hij gekregen heeft.
Hij heeft ergens wel een punt en zou wat dat betreft dus een +1 verdienen, maar brengt dat op een dusdanige Apple-fanboy-manier met teveel scheldwoorden voor zelfs Geenstijl dat ik er bijna -1 voor zou willen geven.
Wat is wijsheid?
[ Voor 3% gewijzigd door Ghost Dog op 24-10-2018 10:00 ]
Ik stem voor -1, inderdaad vanwege het hoge fanboy gehalte en het gescheld. Je kan best een punt hebben, maar als je dat niet op een normale manier kan brengen, is het over.Ghost Dog schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 09:59:
[...]
Ik wilde net dezelfde reactie posten.
Hij heeft ergens wel een punt en zou wat dat betreft dus een +1 verdienen, maar brengt dat op een dusdanige Apple-fanboy-manier met teveel scheldwoorden voor zelfs Geenstijl dat ik er bijna -1 voor zou willen geven.
Wat is wijsheid?
Van mij heeft hij een +1 gekregen. Gewoon ontopic (én eerlijk)HMC schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 17:44:
0!!!!! Of zelfs -1.
Tweaker-onwaardig.
Kan me niet schelen dat hier met een licht hart gemodereerd moet worden, maar dit doet pijn.
Mocht een pro-mod dat anders zien verneem ik dat graag zodat ik in de toekomst mijn moderatie-gedrag kan aanpassen.
(die +2 & +3 zijn een overkill, maar zullen vast bedoeld zijn om de vele 0 te verbloemen)
Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen
Geen +3 of +2. Link naar lijst staat gewoon in het artikel.
0.HMC schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 17:44:
[...]
Edit:
0!!!!! Of zelfs -1.
Tweaker-onwaardig.
Met qualificaties als "luie incompetente hebberige klojo's", "verkrachten" en "fucking shit" is het gauw een -1.TommyboyNL schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:46:
kiang in 'nieuws: Samsung introduceert zakelijke Galaxy-versies met vier jaar...
Koekiemonsterr in 'nieuws: Frauduleuze Android-apps hebben gedrag van miljoen...HMC schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 11:54:
m0ridin in 'nieuws: Frauduleuze Android-apps hebben gedrag van miljoenen gebr...
Geen +3 of +2. Link naar lijst staat gewoon in het artikel.
Linkje naar de lijst is achteraf toegevoegd maar we kijken nu wel tegen een lastige moderatie aan: Inhoudelijk voegt m0ridin nu niet veel meer toe maar initieel wel degelijk een post met toegevoegde waarde. GR materiaal was het ook niet, als een artikel informatie mist of simpelweg heel beknopt is dan zijn inhoudelijke toevoegingen door users zeer welkom. Als zo'n user toevoeging naderhand door de auteur opgenomen word in het artikel dan mag die user imho niet afgestraft worden met een lage score.Alsnog toegevoegd, goeie. Dat was ook al meteen de bedoeling,
* botoo houd vast aan +2
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Het is scherp geschreven, dat is waar. Apple-fanboy snap ik even niet. Bij een -1 geef je eigenlijk aan dat de mening van 49 +3 en 48 +2 gevers er niet toe doen. Moderatie +1 lijkt me de goede middenweg om ook de mening van 90 -1 gevers op de juiste manier te wegen.Ghost Dog schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 09:59:
[...]
Ik wilde net dezelfde reactie posten.
Wat is wijsheid?
Oeps.botoo schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 12:35:
[...]
Koekiemonsterr in 'nieuws: Frauduleuze Android-apps hebben gedrag van miljoen...
[...]
Linkje naar de lijst is achteraf toegevoegd maar we kijken nu wel tegen een lastige moderatie aan: Inhoudelijk voegt m0ridin nu niet veel meer toe maar initieel wel degelijk een post met toegevoegde waarde. GR materiaal was het ook niet, als een artikel informatie mist of simpelweg heel beknopt is dan zijn inhoudelijke toevoegingen door users zeer welkom. Als zo'n user toevoeging naderhand door de auteur opgenomen word in het artikel dan mag die user imho niet afgestraft worden met een lage score.
* botoo houd vast aan +2
Agreed. +2.

Zo werkt het niet. Je behoort de score te geven waarvan je zelf vindt, met inachtneming van de moderatierichtlijnen, dat de reactie deze verdiend. De scores die anderen hebben gegeven doen er daarbij niet toe. Ook een eigen mening dient zo veel mogelijk achterwege te worden gelaten. Een reactie beoordeel je zo veel mogelijk op kwaliteit en toegevoegde waarde voor de discussie.Uhuruburu schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 12:49:
[...]
Bij een -1 geef je eigenlijk aan dat de mening van 49 +3 en 48 +2 gevers er niet toe doen. Moderatie +1 lijkt me de goede middenweg om ook de mening van 90 -1 gevers op de juiste manier te wegen.
Dat gezegd te hebben; de +3 moderaties op de betreffende post zijn gewoon mismoderaties.
[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 24-10-2018 13:19 ]
Is uiteindelijk met behoorlijk veel +3'tjes toch op +2 terecht gekomen. Lijkt me, met inachtneming van het geschepte precedent afgelopen week, niet de correcte score, toch? Als ik de spelregels alsnog verkeerd begrijp - betreffende het niet mogen scoren met gelijkaardige reacties onder verschillende artikels - hoor ik het graag.
Kun jij aanwijzen van welke reactie van David Mulder dit een repost zou moeten zijn? Het is niet zo dat als een term ooit een keer genoemd is alle andere reacties waarin de term wordt gebruikt per definitie niet meer hoger dan +1 kunnen zijn.Boxman schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:27:
David Mulder in 'nieuws: Medeoprichter Oculus verlaat Facebook 'wegens schrap...
Is uiteindelijk met behoorlijk veel +3'tjes toch op +2 terecht gekomen. Lijkt me, met inachtneming van het geschepte precedent afgelopen week, niet de correcte score, toch? Als ik de spelregels alsnog verkeerd begrijp - betreffende het niet mogen scoren met gelijkaardige reacties onder verschillende artikels - hoor ik het graag.
200 fish found!
Zeker, buiten dat hij zelf al aangeeft dat hij het naar eigen zeggen zeer vaak heeft herhaald, kon ik er met een paar minuten al twee vinden:Zeehond schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:03:
[...]
Kun jij aanwijzen van welke reactie van David Mulder dit een repost zou moeten zijn? Het is niet zo dat als een term ooit een keer genoemd is alle andere reacties waarin de term wordt gebruikt per definitie niet meer hoger dan +1 kunnen zijn.
David Mulder in 'reviews: Virtual reality in de wetenschap'
David Mulder in 'nieuws: Oculus haalt tijdelijk 35 procent van prijs Rift af'
Elke post gaat over de Trough of Disilluisionment, 'Hype Cycle' en de uitleg ervan en hoe het toepasbaar is op VR, ook elke keer bij VR gerelateerde topics. Waar ik het inderdaad een interessante en waardevolle toevoeging vind, zou hij vanwege de manier waarop hij grotendeels eerdere reacties herhaalt - al dan niet met per reactie iets verschillende context en/of bronvermelding - niet op +2 meer mogen staan, right?
[ Voor 3% gewijzigd door Boxman op 24-10-2018 14:19 ]
Niet relevant is nog altijd een 0 en niet -1?HMC schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 17:44:
[...]
Ik kan helemaal niets met zo'n reactie.
Ik weet niet wat het betekent en ik ga zeker niet zomaar op een link dump klikken.
Dat jij wel weet wat het is maakt het niet relevant.
-1 van mij. Sorry.
Maar eh, een link naar youtube is toch niet zo raar?
Alle tweakers filmpjes staan tegenwoordig op YouTube.
In de beschrijving van het filmpje én in de intro wordt direct ook de jongen genoemd waar in de post naar wordt verwezen.
Ik zie de post juist als zeer duidelijk en bondig: neem contact op met .. X (via twitter ID) zie referentie .. Link op Youtube.
Hoe zou je zo'n post ander schrijven om van een -1 naar +2 of zelfs +3 te gaan?
Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/
Het is een schreeuw, plus een link.
Kan net zo makkelijk een spammert zijn.
Ik zie er geen 0 in.
Hoewel hij dezelfde term gebruikt zijn de reacties inhoudelijk toch wel verschillend. David Mulder in 'nieuws: Oculus haalt tijdelijk 35 procent van prijs Rift af' is een uitgebreide uitleg van het concept. David Mulder in 'reviews: Virtual reality in de wetenschap' gaat ook over VR net als de reactie van gisteren. Echter biedt de reactie van gisteren bijvoorbeeld inmiddels wel nieuwe inzichten van 2 jaar later over de huidige status en situatie van VR.Boxman schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:14:
[...]
Zeker, buiten dat hij zelf al aangeeft dat hij het naar eigen zeggen zeer vaak heeft herhaald, kon ik er met een paar minuten al twee vinden:
David Mulder in 'reviews: Virtual reality in de wetenschap'
David Mulder in 'nieuws: Oculus haalt tijdelijk 35 procent van prijs Rift af'
Elke post gaat over de Trough of Disilluisionment, 'Hype Cycle' en de uitleg ervan en hoe het toepasbaar is op VR, ook elke keer bij VR gerelateerde topics. Waar ik het inderdaad een interessante en waardevolle toevoeging vind, zou hij vanwege de manier waarop hij grotendeels eerdere reacties herhaalt - al dan niet met per reactie iets verschillende context en/of bronvermelding - niet op +2 meer mogen staan, right?
Het stuk over dat de hoogte en diepte van de hype niks over de potentie van een product zeggen is ook niet eerder door de gebruiker beschreven in de 2 gelinkte reacties.
200 fish found!
Het verschil is mij niet duidelijk. David Mulder herhaalt in nagenoeg dezelfde mate als ik zijn eerdere posts met een lichte doch aanwezige wijziging in context en perspectief. Precies hetzelfde kan gezegd worden over mijn posts. Beide vind ik persoonlijk informatief, echter het gezette precedent verlangt dat de post van David Mulder door ons reactiemoderators als +1 beoordeeld moet worden, right? Dit is namelijk wat jullie ons duidelijk hebben gemaakt afgelopen week.
Het stuk over de historische zwakte van Zen in compressie en de afspiegeling met de 8c/16t Skylake-X is ook niet eerder door mij beschreven in de eerste reactie, dus uitgaande van het gestelde zou dat geen reden moeten zijn voor deze post om wel als +2 beoordeeld te moeten worden.
[ Voor 14% gewijzigd door Boxman op 24-10-2018 15:08 ]
Dit is gewoon een linkdump zonder toelichting, en zonder dat uit de link duidelijk wordt waar het over gaat. Er is niet 1 volzin te herkennen in die post. Oftewel: -1.djwice schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:14:
[...]
Niet relevant is nog altijd een 0 en niet -1?
Maar eh, een link naar youtube is toch niet zo raar?
Alle tweakers filmpjes staan tegenwoordig op YouTube.
In de beschrijving van het filmpje én in de intro wordt direct ook de jongen genoemd waar in de post naar wordt verwezen.
Ik zie de post juist als zeer duidelijk en bondig: neem contact op met .. X (via twitter ID) zie referentie .. Link op Youtube.
Hoe zou je zo'n post ander schrijven om van een -1 naar +2 of zelfs +3 te gaan?
200 fish found!
Ik probeer enkel duidelijkheid te krijgen over de toepassing van de genoemde regel gezien de vrijwel perfecte gelijkenissen, waardoor het me alsnog niet duidelijk is waarom een post als die van David dan wel op +2 moet worden beoordeeld.
Uit je toon maak ik op dat ik mijn mond moet houden over David's post. Als dat zo is, zal ik dat doen.
[ Voor 21% gewijzigd door Zeehond op 24-10-2018 19:50 ]
200 fish found!
Bedankt voor de uitleg, tenzij je het nog verder wil toelichten zal dit ook mijn laatste bijdrage over deze kwesties zijn.
Daar stond samenvattend wat uitgebreid in de andere reacties stond. Die samenvatting kan hooguit weer voor verwarring zorgen omdat die enkel minder compleet is, beter is om gewoon de originele reacties te lezen. Verdere toelichting ga ik niet geven vanwege het geen wat ik in mijn vorige post schrijf.Boxman schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 20:09:
Dat je dat argument over hoe David's post wel nieuwe inzichten brengt en mijne dat niet zou hebben gedaan op de valreep hebt wegge-edit, zegt mij eigenlijk genoeg. Zeker nadat er uitgebreid gehamerd is op het feit dat het herhalende aspect de boosdoener zou zijn. Fixatie maakt me eigenlijk niet zoveel uit, ik wilde gewoon weten of we dit nu als +1 of +2 moeten beoordelen en wat dan het concrete verschil is, zodat dat voor iedereen duidelijk is. Voor de consistentie van ons reactiemoderators.
Bedankt voor de uitleg, tenzij je het nog verder wil toelichten zal dit ook mijn laatste bijdrage over deze kwesties zijn.
200 fish found!
Odie in 'nieuws: LIFX brengt producten voor slimme verlichting in de Benel...
Ik snap niet zo waarom je dan niet even naar de video kijkt of profiel waar naar verwezen wordt.HMC schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:41:
Wel, @djwice, ik ken de poster van het bericht niet, en degene die aangehaald wordt in de post ook niet.
Het is een schreeuw, plus een link.
Kan net zo makkelijk een spammert zijn.
Ik zie er geen 0 in.
Dan kun je e.a. inschatten met inhoud, er per definitie van uit gaan dat iets spam is en dus -1 is m.i. ook wel bijzonder.
Voor de duidelijkheid ik ken alle 3 de personen niet; de twitter man, de poster en de youtube man niet.
Hier wordt een link-dump nog anders geclassificeerd:
TheCapK in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX"
Waarbij in bovenstaand geval het echt zelfs alleen om een link gaat zonder enige tekst er bij, dus nog minder effort.
[ Voor 23% gewijzigd door djwice op 25-10-2018 14:44 ]
Mja, dan geef jij er toch een 0 of +1 aan?djwice schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 14:39:
[...]
Ik snap niet zo waarom je dan niet even naar de video kijkt of profiel waar naar verwezen wordt.
Dan kun je e.a. inschatten met inhoud, er per definitie van uit gaan dat iets spam is en dus -1 is m.i. ook wel bijzonder.
Voor de duidelijkheid ik ken alle 3 de personen niet; de twitter man, de poster en de youtube man niet.
Hier wordt een link-dump nog anders geclassificeerd:
TheCapK in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX"
Waarbij in bovenstaand geval het echt zelfs alleen om een link gaat zonder enige tekst er bij, dus nog minder effort.
Ik niet.
Ik vind -1 best verdedigbaar voor die reactie.
Edit:
Verwijderd in 'reviews: Red Dead Redemption 2 - Rockstar levert opnieuw klassi...
24x -1 waardoor dit op 0 uitkomt. Wat een rare moderaties. Gewoon +1
Edit 2:
Clavius in 'reviews: Red Dead Redemption 2 - Rockstar levert opnieuw klassiek...
-1
Die hele discussie met Tweakjur is off, maar sommigen gaan helemaal -1.
Edit3:
nieuws: 'Russische en Chinese inlichtingendiensten luisteren telefoontjes Tru...
Ik heb m'n best gedaan hier.
Trump Derangement Syndrome. Alles wat hem verafschuwt en hem als clown wegzet krijgt automatisch +1/+2, maar heeft vaak helemaal niets met het artikel te maken.
Alles wat ook maar enigszins in de verdediging gaat, -1.
Het meeste van dat spul is 0, maar soms ook gewoon ontopic, maar oh, oh, Trump. dus hoppa, -1.
Ik hoop dat hier een paar powers overheen gaan, zonder politieke vooringenomenheid.
[ Voor 51% gewijzigd door HMC op 25-10-2018 17:23 ]
Commentaar op de redactie naar +3?
De rest van de reactie mag imho hooguit als ontopic gewaardeerd wordenWaarom neemt Tweakers dit klakkeloos over? Er is geen bewijs in het artikel, dit is dus niet beter dan een artikel uit een roddelblaadje...
+1 is wmb een prima score.En zeker zo net voor de termijnverkiezingen zijn er veel partijen die er baat bij hebben om slecht nieuws over een zittende president te verspreiden..
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Overduidelijk een sarcastische reactie op de post van Erdinger erboven. Heeft denk ik niet iedereen denk opgepikt. -1 dus wat overdreven?
En de andere reactie erop van de auteur is net zo hard offtopic/0. max +1.
arnoudwokke in 'nieuws: Spelers hoeven Pokémon Go-app niet open te hebben om ...
Die mag van mij naar -1
Hoe kan je in hemelsnaam verdedigen dat users geen commentaar op de redactie mogen hebben op de FP en de redactie zelf doet dat wel?
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Verwijderd
Opzich grappig en klopt vaak ook nog eens maar lijkt mij geen +3 waard.
Waar staat dat users geen commentaar mogen hebben?botoo schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:05:
[...]
Die mag van mij naar -1
Hoe kan je in hemelsnaam verdedigen dat users geen commentaar op de redactie mogen hebben op de FP en de redactie zelf doet dat wel?
Redactioneel commentaar op de FP zelf wordt steevast naar GR verwezen en met 'strafpunten' beoordeeld.herofruit schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:33:
[...]
Waar staat dat users geen commentaar mogen hebben?
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Deze heeft ook nog een zetje nodig: Sk313t0r in 'nieuws: TeamViewer ondersteunt augmented-realityweergave'
[ Voor 37% gewijzigd door Bor op 26-10-2018 12:59 ]
Misschien dat mijn toon richting AMD een beetje aan de harde kant is, maar het is zeker geen -1 voor sociaal ongewenst. Er werd door een user geklaagd over het dikdrukken, maar het dikgedrukte gedeelte staat ook extra klein. Het gebruik van bold en small leidt tot contrast binnen de post, en vergroot de leesbaarheid. De post is bijna vijftig keer op -1 gemod, naar mijn mening een duidelijk geval van meningmodden.
Dit is de reactie erop: Trygve in 'nieuws: AMD stopt ondersteuning voor 32bit-Radeon-drivers'
Deze reactie staat nu op +2. Hij is 26 keer in totaal gemod op +2, ook weer duidelijk meningmodden. Het is een post met maar één zin erin. En laat datgene wat r100 beweert in die zin ook nog eens niet waar zijn. Nvidia is namelijk in april 2018 gestopt met de 32-bit driver-ondersteuning, en is dus niet in 2017 al ermee gestopt. "Nvidia gaf in 2017 ook al aan te zijn gestopt met 32-bit drivers", is dus incorrect.
Ik zou het op +1 of +0 houden (feitelijk klopt het wat hij zegt, Intel staat bekend om de betere prestaties, maar of het echt wat toevoegt...).
Als je het even netjes in quote tags zet met de bron in de vorm van [quote=… ] dan krijg je van mij +2 want het is voor mij nieuwe informatie.dusty-2011 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 16:28:
Deze post van mij is geen -1: dusty-2011 in 'nieuws: AMD stopt ondersteuning voor 32bit-Radeon-drivers'
Misschien dat mijn toon richting AMD een beetje aan de harde kant is, maar het is zeker geen -1 voor sociaal ongewenst. Er werd door een user geklaagd over het dikdrukken, maar het dikgedrukte gedeelte staat ook extra klein. Het gebruik van bold en small leidt tot contrast binnen de post, en vergroot de leesbaarheid. De post is bijna vijftig keer op -1 gemod, naar mijn mening een duidelijk geval van meningmodden.
Dit is de reactie erop: Trygve in 'nieuws: AMD stopt ondersteuning voor 32bit-Radeon-drivers'
Deze reactie staat nu op +2. Hij is 26 keer in totaal gemod op +2, ook weer duidelijk meningmodden. Het is een post met maar één zin erin. En laat datgene wat r100 beweert in die zin ook nog eens niet waar zijn. Nvidia is namelijk in april 2018 gestopt met de 32-bit driver-ondersteuning, en is dus niet in 2017 al ermee gestopt. "Nvidia gaf in 2017 ook al aan te zijn gestopt met 32-bit drivers", is dus incorrect.
[ Voor 84% gewijzigd door sdk1985 op 26-10-2018 20:14 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Mee eens stemmers zorgen dat deze reactie op een onjuiste +2 staat.
dusty-2011 in 'nieuws: AMD stopt ondersteuning voor 32bit-Radeon-drivers' staat op 0, maar lijkt mij +2. De opbouw is misschien niet 'standaard', maar dat mag geen impact hebben op de inhoudelijke score. Qua inhoud is het bericht goed en geeft het meer context, met een bronvermelding erbij.
We modereren op inhoud, niet op opbouw en juiste gebruik van tags. Bron staat onder het vetgedrukte.sdk1985 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 20:11:
Als je het even netjes in quote tags zet met de bron in de vorm van [quote=… ] dan krijg je van mij +2 want het is voor mij nieuwe informatie.
[ Voor 53% gewijzigd door CH4OS op 27-10-2018 11:04 ]
Dark_man in 'nieuws: 'In 2020 zijn elektrische VW-modellen net zo goed als Te... mist onderbouwing en opent met een flame richting een andere gebruiker ; geen +2.
Er wordt erg slecht gemod bij dat laatste topic. Tesla is het nieuwe xbox vs playstation of amd vs intel aan het worden lijkt het

[ Voor 34% gewijzigd door Bor op 27-10-2018 11:36 ]
Zelfde geld voor Verwijderd in 'nieuws: 'In 2020 zijn elektrische VW-modellen net zo goed als ..., die opent ook met een vergelijkbare frontale aanval op de man. Imho mag die dus ook nog wel naar beneden...Bor schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 11:22:
Dark_man in 'nieuws: 'In 2020 zijn elektrische VW-modellen net zo goed als Te... mist onderbouwing en opent met een flame richting een andere gebruiker ; geen +2.
Ja idd, er is idd altijd een hoop ongefundeerde gebash op Tesla in dat soort topics. Beetje kinderachtig gedrag idd.Er wordt erg slecht gemod bij dat laatste topic. Tesla is het nieuwe xbox vs playstation of amd vs intel aan het worden lijkt het
Virussen? Scan ze hier!
Andersom ook hoor. Er lopen behoorlijk wat fanboys rond in dat topic die pro Tesla ten onrechte naar +3 modereren.wildhagen schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 11:47:
[...]
Ja idd, er is idd altijd een hoop ongefundeerde gebash op Tesla in dat soort topics. Beetje kinderachtig gedrag idd.
Misschien is het maar beter om geen newsposts over dit soort gevoelige onderwerpen (AMD, Intel, Tesla, Apple, Xbox etc) meer te posten in het vervolg. De doelgroep kan er blijkbaar simpelweg niet mee overweg, misschien dan newsposts maar aanpassen op de doelgroep ofzo.
Virussen? Scan ze hier!
Dit topic is gesloten.
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2