Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 108 Laatste
Acties:
  • 219.281 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Dirk schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 12:31:
Hij had totaal geen reden om te gaan zoeken, want jij was heel onduidelijk. Pas in je vorige reactie geef je aan wat precies je probleem is.
Schijnbaar niet het geval, want daar heeft die niks over gezegd.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:47

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
Ik blijf niet voor een ander spreken, maar jij had gewoon met je eerste reactie duidelijker moeten zijn.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Als er iets niet duidelijk is dan vraag je normaal gesproken om het beter uit te leggen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Dat het de lord himself is betekent niet dat we hem als dank maar met +3's mogen bekogelen: JesseL in 'nieuws: Coinbase-bug levert Nederlandse student tienduizend dollar...

Respect voor z'n werk kan ook op andere manieren. Heb ik ook zeker, maar gaat mij om de modders zelf.

[ Voor 11% gewijzigd door Anonymoussaurus op 21-03-2018 18:44 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Anonymoussaurus schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 18:44:
Dat het de lord himself is betekent niet dat we hem als dank maar met +3's mogen bekogelen: JesseL in 'nieuws: Coinbase-bug levert Nederlandse student tienduizend dollar...

Respect voor z'n werk kan ook op andere manieren. Heb ik ook zeker, maar gaat mij om de modders zelf.
Sorry.... had/heb hem nog op +2 staan alleen maar omdat ik het prettig vond om interactie aan te kunnen gaan met de hoofdpersoon uit het artikel! Denk dat het inderdaad niet de bedoeling is, maar zie ook genoeg +2's worden uitgedeeld aan auteurs als die eens een comment maken ( en dat vind ik dan weer vaak wel echt onzin ). +3 vind ik weer overdreven, heb nog aan een 0 zitten denken want eigenlijk voegt zijn eerste reactie echt niks toe maar uiteindelijk besloten tot de +2 omdat ik dus idd de mogelijkheid tot interactie waardeer ( niet eens zijn 'bestaan' als 'our lord and savior' ).

Als een promod / mod mij zegt dat dit niet kan dan pas ik mijn moderatie daarop aan :) Want 100% op inhoud is het gewoon een 0 denk ik?
sdk1985 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 19:55:
De AMD meningmod politie is weer hard aan het werk:

2x+0 en 4x-1
sdk1985 in 'nieuws: Hardwarefabrikanten lijken gamemerknamen weg te halen bij...

Ik snap werkelijk waar niet dat dit al jaren wordt getolereerd op tweakers. Het probleem is heel simpel op te lossen door moderatierechten voor 6 maanden in te trekken bij overduidelijk meningmodden (zowel -1 als +3). Het staat/stond ook in de spelregels op het moment dat je dit wil actieveren. In de praktijk gebeurd het blijkbaar niet.
Waarom protesteer je dan niet tegen de +3's en +2's of denk je echt dat je bericht zo 'informatief' is dat het meer als een on topic moderatie verdient?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:13
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 19:29:
[...]

Sorry.... had/heb hem nog op +2 staan alleen maar omdat ik het prettig vond om interactie aan te kunnen gaan met de hoofdpersoon uit het artikel! Denk dat het inderdaad niet de bedoeling is, maar zie ook genoeg +2's worden uitgedeeld aan auteurs als die eens een comment maken ( en dat vind ik dan weer vaak wel echt onzin ). +3 vind ik weer overdreven, heb nog aan een 0 zitten denken want eigenlijk voegt zijn eerste reactie echt niks toe maar uiteindelijk besloten tot de +2 omdat ik dus idd de mogelijkheid tot interactie waardeer ( niet eens zijn 'bestaan' als 'our lord and savior' ).

Als een promod / mod mij zegt dat dit niet kan dan pas ik mijn moderatie daarop aan :) Want 100% op inhoud is het gewoon een 0 denk ik?

[...]

Waarom protesteer je dan niet tegen de +3's en +2's of denk je echt dat je bericht zo 'informatief' is dat het meer als een on topic moderatie verdient?
Toen ik dit aanmeldde heb ik de volledige beoordeling gerapporteerd. Er waren dus geen +2 en +3, er waren totaal 6 beoordelingen.

Verder ja, mijn verhaal is informatief genoeg voor in ieder geval een +2. Ik haal regelmatig highlights en ik heb hierdoor nog 34 boosts in voorraad.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdk1985 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 21:45:
[...]

Toen ik dit aanmeldde heb ik de volledige beoordeling gerapporteerd. Er waren dus geen +2 en +3.

Verder ja, mijn verhaal is informatief genoeg voor in ieder geval een +2. Ik haal regelmatig highlights en ik heb nog 34 boosts in voorraad.
Ik zat op 200 boosts, wist niet dat dit zoveel betekende? In ieder geval niet voor mij.

Ik beoordeel jouw post op wat er in staat, niet op iets waarvan jij blijkbaar denkt dat het van belang moet zijn. En nee, persoonlijk vind ik het echt geen +2 dan had je wat je claimt ook moeten onderbouwen en daarin faal je jammerlijk wat jammer is want je post zou anders inderdaad op +2 uitkomen.

edit: dit klinkt misschien wat harsh zo is het niet bedoeld, ik vind dat wat ik lees van je echt wel redelijk goed uitgeschreven maar ik mis enige onderbouwing ( door bronvermelding ). Veel van wat je zegt kan onder 'common knowlegde' geschaard worden en heeft niet zoveel onderbouwing nodig maar delen missen enige onderbouwing, en die kan ik ook niet in 'common knowledge' vinden. En juist die delen die niet onder 'common knowledge' zouden vallen kunnen een reactie naar een +2 tillen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2018 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
-The_Mask- schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 09:54:
[...]

Tja, wat moet je hier nou op zeggen... Ik ben niet degene met al die aannames, slechte bronnen en die spam in zijn post verstopt. Kun je wel zo'n post maken, maar dat veranderd niks aan jouw post, die blijft een 0 of -1.
Jij ageert al jaren tegen hetgeen ik te melden heb. Daar ben je ook vast en zeker regelmatig op aangesproken. Voor mij is al jaren duidelijk dat elke opmerking die enigsinds negatief over AMD zou kunnen uitpakken voor jou werkt als een rode lap op een stier en dat elke tegenreactie desnoods weer eindeloos gequote gaat worden. Sterker nog ik heb letterlijk DM's gehad van willekeurige tweakers die ik nog nooit hadden gesproken met de tip vooral niet met jou over AMD in discussie te gaan.

Het stukje over slechte bronvermelding is wat dat betreft wel heel erg ironisch. Want in de tijd dat ik nog wel de moeite nam met je in discussie te gaan is dat hetgeen wat mijn grootste klacht was. Jij komt zelf nooit met een bron. Zie bijvoorbeeld je laatste reactie waarbij je heel stellig van alles beweerd, daar +2 voor krijgt, maar geen enkele bron vermeld:
Niet, dit zijn software problemen die relatief eenvoudig opgelost kunnen worden en daarnaast relatief weinig voorstellen. Omdat je al volledige toegang moet hebben tot het systeem.

Problemen van Intel waren onder andere hardwarematig en zijn veel ernstiger. De perfecte oplossing hiervoor is een nieuwe CPU die de problemen niet heeft. En die zou op zijn vroegst eind dit jaar komen.
Nu is 1 observatie niet voldoende om mijn punt te maken. Dus ik heb de laatste 40 (!) reacties van jou nagelezen en geen enkele van deze reactie bevat een bron vermelding. Dus dan kan ik alleen maar concluderen dat je of onwijs hypocriet bent door mij een -1/0 toe te bedelen op basis van het argument bronvermelding. Nou ja, er is nog een andere verklaring maar die zal ik maar voor me houden.

Om toch nog even op je reactie in te gaan. Ik snap werkelijk waar niet waar jij een spam link hebt gevonden. Er staan twee links in mijn reactie, de eerste naar de steam hardware survey en de tweede naar een informatief interview van Raja Koduri bij PcPer. Beiden geen spam en beiden niet mee geaffilieerd.

Dus dan resteren aan jou twee vragen:
1) Waar is nu die spam link?
2) Ontken je dat je een AMD fanboy bent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Jouw link naar PCper leidt naar YouTube: Handel De Markten. Dat lijkt toch iets anders te zijn. ;)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:33

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Dirk schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 22:16:
[...]

Jouw link naar PCper leidt naar YouTube: Handel De Markten. Dat lijkt toch iets anders te zijn. ;)
Dan is dat een vergissing geweest.... Dit is het pcper filmpje: YouTube: The Future of Radeon: An Interview with Raja Koduri Een filmpje waar The mask ongetwijfeld mee bekend is overigens.

Andere filmpje was overduidelijk een vergissing want dat was niet van pcper en het was ook geen interview. (Het was het reclame filmpje dat youtube je verplicht laat kijken). Ik heb de originele post gerectificeerd.

Mysterie 1 opgelost. Resteert nog de kwestie van de fanboy.
Bor schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 08:42:
[...]

Er is handhaving echter wordt daar niet (veel) over gecommuniceerd. Mensen die veelvuldig mismodereren worden aangeschreven en zien bij herhaling de moderatierechten ingetrokken worden. Dit gebeurt meer dan je denkt; er loopt een aardige club mensen rond zonder moderatierechten inmiddels. In veel gevallen heeft men het moderatiesysteem niet goed begrepen en volgt er verbetering na extra uitleg of het wijzen op de moderatie FAQ. Dat is ook waar we het eerst op aansturen.

Mensen die het moderatiesysteem opzettelijk misbruiken of gebruiken om de eigen mening mee te ventileren (mee eens / niet mee eens stemmers) vallen meestal snel door de mand simpelweg omdat de individuele afwijkende moderaties opvallen (hier hebben de PowerMods inzicht in) of omdat de veel te hoog of te laag uitgekomen netto score opvalt.

Op persoonlijke note kan ik hierbij melden dat het mij opvalt dat een groot deel van de mismodders zijn aanpak verbetert na communicatie. Dat is directe winst. Deze mensen zie je na contact prima modereren en enkelen worden zelfs actief hier in het FM forum waar ze meehelpen met het aanpakken van foutief gemodereerde scores.
Zeer positief verhaal. Met name dat er een verbetering plaats vindt.

Ik denk wel dat er meer gedaan kan en moet worden. In de eerste plaats weet ik uit ervaring dat het systeem niet foutloos werkt. Zo had ik twee jaar geleden een stalker stalker die al mijn posts met terugwerkende kracht met -1 ging beoordelen. Dit heb ik dit zelf moeten aanmelden. In deze 'mismoderatie'
het begon met 4x -1 en 2x +0 waarmee het gemiddelde gewoon negatief was dus voor een computer lijkt dat me lastig herkennen.

In de basis gaat het er mij om dat ik nu mijn visie deel. Moet kunnen zou je denken. Vervolgens krijg ik reacties waarbij integraal elke zin die ik heb geplaatst wordt gequote en afgeschoten. Dat gecombineerd met -1 moderaties maakt het allemaal wel vermoeiend. Het kan dus prima zijn dat ik het de volgende keer achterwege laat. Daar krijg je een heel ongebalanceerde en ongenuanceerde community van. Die is er eigenlijk al, het Radeon topic zit op 143 delen en Nvidia moet het met 56 delen doen. Als iedereen het bijltje er bij neer gooit, wat hou je dan nog over?

Ik zou serieus eens overwegen om het 'tribalism' zo veel mogelijk actief tegen te gaan. Bijvoorbeeld door de polariserende onderwerpen een keer extra na te lopen. Verder is het wellicht een, gewaagd, idee om te beginnen met het forum door te stoppen met die aparte Nvidia, AMD, Intel topics.Dus gewoon een topic over videokaarten en een topic over processoren, enz. We zijn allemaal hardware liefhebbers en het is te gek voor woorden dat we dan niet door 1 deur zouden moeten kunnen.

Maar goed ik realiseer me dat ik nu hier offtopic ga :+ .

[ Voor 94% gewijzigd door sdk1985 op 21-03-2018 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdk1985 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 22:17:
[...]

Dan is dat een vergissing geweest.... Dit is het pcper filmpje: YouTube: The Future of Radeon: An Interview with Raja Koduri Een filmpje waar The mask ongetwijfeld mee bekend is overigens.

Andere filmpje was overduidelijk een vergissing want dat was niet van pcper en het was ook geen interview. (Het was het reclame filmpje dat youtube je verplicht laat kijken). Ik heb de originele post gerectificeerd.

Mysterie 1 opgelost. Resteert nog de kwestie van de fanboy.

[...]

Ik denk wel dat er meer gedaan kan en moet worden. In de eerste plaats weet ik uit ervaring dat het systeem niet foutloos werkt. Zo had ik twee jaar geleden een stalker stalker die al mijn posts met terugwerkende kracht met -1 ging beoordelen. Dit heb ik dit zelf moeten aanmelden. In deze 'mismoderatie'
het begon met 4x -1 en 2x +0 waarmee het gemiddelde gewoon negatief was dus voor een computer lijkt dat me lastig herkennen.
Je staat bij mij vanaf het begin op +1 en dat is ook je prevalente beoordeling. En als ik even heel eerlijk mag zijn: ik ben WEL een AMD fanboy. In de zin dat ik vind dat zonder een competatief AMD iedereen verliest. En ik ben wel een beetje voor juichen voor de underdog. En dat mag ook, zolang ik je maar op een +1 zet want dat alles heeft niks met jouw reactie te maken.

Maar de +3's voor jouw post zijn net zo in strijd met de moderatie regels zoals ik ze begrijp als de -1's ( 0 en +2 is acceptabel als +1 de gemiddelde en correcte beoordeling is ) en daar hoor ik je nog steeds niet over?

Post waarderen kan tot 48h erna, dus erg ver was die 'stalker' vast niet teruggegaan. Niet dat ik het goed praat hoor O-) Maar ik denk dat er waarschijnlijk net zoveel Nvidia fanboy moderaties worden gedaan, er zijn ook reacties op -1 gezet alleen maar omdat ze Nvidia vergelijken met Intel's praktijken met AMD eerder ( niet gelinkt omdat gemiddelde wel correct is ). En dat is net zo goed meningmodden als jou op +3 of -1 zetten, of ben je het daar niet mee eens?

edit:

ow en een reactie ontleden zodat je gericht vragen kan stellen / reageren op bepaalde delen zonder dat er iets verloren kan gaan in het geheel is geen reden om moe van te worden tenzij je de vragen niet wilt of kunt beantwoorden ( of als je ze al beantwoord hebt, maar in dat geval kan je ook daarnaar linken ).

Forum gebruik ik niet dus kan ik niet op direct op reageren, maar als jij zegt dat een onderwerp meer ( actieve? ) topics heeft zegt dat niks meer dan dat er meer (actieve) topics zijn. Het impliceert niet dat een gebruikersgroep structureel een andere groep belemmert in het maken van hun eigen topics of zie ik dat verkeerd?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2018 01:55 . Reden: 1e x toevoeging 2e x spelling :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
@Verwijderd
Mijn vraag mbt de fanboy was aan The Mask gericht, die maakte daar een opmerking over. Maar mooi te weten dat jij jezelf fanboy vindt :P .

Verder probleem jij een discussie te voeren waar ik hier niet voor kwam. Nogmaals, ik kwam hier omdat de enige moderatie 4x -1 en 2x 0 waren. Niet omdat ik perse +3 wil voor die post...Stalker, ook een zijdiscussie. Mag je via de DM doen mocht je interesse hebben.

Feitelijk heb ik hier wel weldegelijk aangegeven dat ook onterechte +3 niet gewenst zijn. Verder heb ik wel het idee dat ik iets op het spoor ben (deductie dat polaris en vega met verlies worden verkocht) dus wat dat betreft is een spotlight zo gek nog niet. Wie weet gaat er een journalist mee aan de slag die de vragen durft te stellen aan de juiste mensen. Hoe dan ook is dat een discussie die helemaal niet gevoerd hoeft te worden. Ik kom hier met de melding dat er onterecht -1 wordt gemod. Of het dan +1, +2 of +3 moet worden is mij geen discussie waard.

Even een indexatie:
17x onterechte -1: sdk1985 in 'nieuws: Hardwarefabrikanten lijken gamemerknamen weg te halen bij...
6x onterechte -1: sdk1985 in 'nieuws: Hardwarefabrikanten lijken gamemerknamen weg te halen bij...
2x onterechte -1: sdk1985 in 'nieuws: Hardwarefabrikanten lijken gamemerknamen weg te halen bij...

Totaal 25 meningmoderaties, en dan tel ik alleen de -1. Dus het corrigerende beleid lijkt zijn werk toch nog niet feilloos te doen :> .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Je manier van communicatie vind ik vrij laakbaar, zonder je reacties af te gaan begin ik steeds meer te begrijpen waarom sommige mensen jouw reacties op -1 zouden zetten ( zonder dat dat direct een mis moderatie zou zijn ).

Eigenlijk.. wacht laat me ze even openen. Yup elke reactie is gewijzigd. Wijzigen reactie en dan klagen over moderaties is beetje een no no aangezien niemand de vorige inhoud kan zien. Misschien verdiende je wel punten aftrek voor je edits, en mensen worden niet verwacht hun moderaties aan te passen als mensen later hun reactie wijzigen ( mag wel natuurlijk, maar je bent er zeker niet toe verplicht ).

Maar genoeg gemuggenzift, ik vind je reactie namelijk inderdaad wel interessant en als er daar ooit een vervolg op zou komen zou ik dat gaarne lezen. En het is echt niet zo dat mijn 'fanboy' zijn dat beïnvloed, juist omdat ik graag een concurrerend AMD zie ( of op zijn minst een stabiel AMD ) vind ik het interessant om te lezen wat hun strategie is. Ook al zou dat met verkopen onder kostprijs niet lekker vallen bij analisten zou ik denken, want als dat waar zou zijn en het zou lekken zou het AMD wel eens behoorlijk kunnen destabiliseren.

Vandaar ook dat ik je 'maar' een plus een geef. Je inhoudelijke reactie is zeker on topic, en heeft verstrekkende implicaties, maar dat is het dan ook. Zonder aanvullende ondersteuning is het conjunctie, en ik neem aan dat dat ook een van de redenen is dat je lager gemodereerd kan worden door sommigen ( losstaand van of de modfaq dat toe zou staan ).
Nogmaals, ik kwam hier omdat de enige moderatie 4x -1 en 2x 0 waren.
Ow en de modfaq zegt wel dat klagen hier alleen nuttig is als een reactie genoeg gemodereerd is, klagen over verdwaalde moderaties is niet de intentie. Als je reacties staan op +1, wat dus betekent dat als je vraagt om de -1's aan te gaan pakken je dus ook vraagt om alle mensen die je +3 geven hun modrechten af te pakken. Het is namelijk acceptabel dat een reactie een afwijking van 1 heeft, daar wordt niet op ingegrepen.

Ik zal verder niet meer op je reageren omdat ik merk dat je dat liever niet hebt, ook al is dat niet in lijn met het doel van dit forum...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die staan allebei op +1 nu. Vind het trouwens geen nul, bedoel als je de een +1 zou geven is de ander dat ook omdat de inhoud eigenlijk wel dezelfde strekking heeft en afgezien van de sterkte van uitspraak: 'ik haat reclame' kan ik niet iets vinden voor punten aftrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthSjaak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-08 19:27
Ik krijg een hoop -1 mods op een persoonlijke mening en vind dit niet terecht:

DarthSjaak in 'nieuws: Nederlandse bevolking lijkt bij referendum tegen sleep...

Pac Man Battle Royale Replica, Fix It Felix Jr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:52

Saffie_time

Why use this? 42!

nieuws: Nederlandse bevolking lijkt bij referendum tegen sleepwet te hebben g...
Echt te veel om ze hier 1 voor 1 te gaan linken maar daar staan een boel reacties op +2 of +3 die maximaal op +1 zouden horen te komen.
Natuurlijk te verwachten bij een onderwerp als deze maar gaat hier gierend de bocht uit.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Meningmodden bij privacy topics is altijd gigantisch, maar in jouw geval vind ik die +1 waar je op zit overdreven hoog (door het meningmodden). +0 lijkt mij op zijn plaats, alle +3 en +2 mods gaan ook echt nergens over.
Maar je post voegt weinig toe imo, en ik durf te wedden dat als iemand exact dezelfde post had gemaakt, maar dan omgekeerd, dat hij heel hard op -1 had gestaan.

[ Voor 64% gewijzigd door Sissors op 22-03-2018 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wica in 'nieuws: Reddit sluit subreddits over 'darknet markets' als gevolg va... geen -1

Ja, als je alleen het artikel zou lezen wel, echter wordt er op reddit nu minder toegelaten dan hier legaal is ( alcohol / tabak iig ) of moreel wel acceptabel.

edit: laat maar, verder in de reacties gedoken en het blijkt dat je nog overal over mag praten als je maar geen handel erin faciliteert, en met dat in het achterhoofd is deze eerste reactie naar mijn mening een 0 ( nog steeds geen -1 ).

edit2:

flabber in 'nieuws: Reddit sluit subreddits over 'darknet markets' als gevolg... uitleg waarom het geclaimde onjuist is.
wica in 'nieuws: Reddit sluit subreddits over 'darknet markets' als gevolg va... zelfde inhoud, staat wel correct op 0

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2018 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18-09 13:56
Dirk schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 09:48:
youridv1 in 'nieuws: Hardwarefabrikanten lijken gamemerknamen weg te halen bi... is gewoon een simpele mening die erg weinig toevoegt. Over een 0 of +1 valt nog te discussiëren, maar informatief is het zeker niet, dus de +2 waard hij op stond was hij niet waard.
+2 is inderdaad te veel, maar het gaat over het onderwerp en dus on topic. Dus een 0 gaat wel ver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Topicstarter
Het gaat erom dat de uiteindelijke score ongeveer klopt en niet dat er mensen zijn die te hoog of te laag modden.
Die mismodders komen vanzelf wel bovendrijven hier dus vergeet verder de Topic Warning niet.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-09 10:57
toro in 'nieuws: Mozilla adverteert pas weer op Facebook als dat gebruikersda...
toro in 'nieuws: Mozilla adverteert pas weer op Facebook als dat gebruikersda...
Wat is dit nu weer :?

Ik krijg allemaal -1's volgens mij van dezelfde persoon die op mij reageerde.

Is dit het nieuwe model om ergens op te reageren?

Diegene waar je op reageert -1 geven :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

1e staat nu op 0, heb je een boost gegeven. ( had ook nog maar weinig reacties ).
2e is te oud om nog op te reageren
3e ook, en je klaagt in je reactie over moderaties dus zou je eigenlijk gewoon op -1 kunnen eindigen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

wow7 in 'nieuws: Zuckerberg: Cambridge-schandaal ondermijnt fundament Faceboo...

Met termen als 'facetroep' lijkt me dit toch echt een troll, en dus -1 ipv de +1 en zelfs +2's die hij nu krijgt?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
youridv1 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 15:06:
[...]

+2 is inderdaad te veel, maar het gaat over het onderwerp en dus on topic. Dus een 0 gaat wel ver...
De 0 is ook voor irrelevante ontopic reacties. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 16:41:
wow7 in 'nieuws: Zuckerberg: Cambridge-schandaal ondermijnt fundament Faceboo...

Met termen als 'facetroep' lijkt me dit toch echt een troll, en dus -1 ipv de +1 en zelfs +2's die hij nu krijgt?
Ben ik nu heel erg out of line als ik dit op 0 zet omdat de reactie verder correct on topic is en ik met moeite een punt aftrek toepas voor die term die je noemde? Vind het zelfs eigenlijk echt maar NET misschien een puntje aftrek, en dan ook maar net aan. Een +1 zou ik er ook nog wel in zien.

+2 gaat wel erg ver, dat is gewoon mening ventileren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Degene die op jou reageert heeft jouw reacties niet gemodereerd dus daar zit het hem niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-09 10:57
TheCapK schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 22:21:
[...]

Degene die op jou reageert heeft jouw reacties niet gemodereerd dus daar zit het hem niet in.
En ik zeg ook echt geen onzin dingen, ik begrijp het niet echt :X

Ik ga maar niet meer reageren aldaar dat lijkt mij het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

lezzmeister in 'nieuws: Remasters van oude Tomb Raider-games geschrapt wegens...

Is geen +2. Inhoud klopt niet helemaal, zoals de reactie eronder laat zien.
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 16:07:
1e staat nu op 0, heb je een boost gegeven. ( had ook nog maar weinig reacties ).
2e is te oud om nog op te reageren
3e ook, en je klaagt in je reactie over moderaties dus zou je eigenlijk gewoon op -1 kunnen eindigen,
Moderatie-klachten in reacties zijn een punt aftrek, niet automatisch -1.

[ Voor 33% gewijzigd door CH4OS op 23-03-2018 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CH4OS schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 07:35:

[...]
Moderatie-klachten in reacties zijn een punt aftrek, niet automatisch -1.
En het was een 0 dus punt aftrek is -1 :)

edit:

Sterker nog ->
Blijkbaar geloof jij heilig dat Google die data echt anonimiseerd.

Dat is wel verschrikkelijk naïef zeg.

Van alles wat er door de jaren heen bekend is in de media qua Google's praktijken vind ik dat erg naïef van je.

En bedank voor de -1's :/
Zelfs zonder de laatste zin is dit ook aardig op de man spelen toch? Als het nou anders was verwoord, in de trend van: 'ik vind het naïef als 'iemand' aan neemt dat...' is dat al veel acceptabeler omdat het niet meteen een discussie op slot zet?

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2018 08:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:16

WCA

Hier gaat iets goed mis, een user met 60 -1 reacties. Kan er niet ingegrepen worden? Het loopt compleet uit de hand

gallery: WGACA

op het artikel
reviews: Samsung Galaxy S9 en S9+ - Hetzelfde, maar dan beter

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GreNade schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 10:22:
Hier gaat iets goed mis, een user met 60 -1 reacties. Kan er niet ingegrepen worden? Het loopt compleet uit de hand

op het artikel
idd..

Verwijderd in 'reviews: Samsung Galaxy S9 en S9+ - Hetzelfde, maar dan beter' geen -1
Verwijderd in 'reviews: Samsung Galaxy S9 en S9+ - Hetzelfde, maar dan beter' geen -1

~~

Verwijderd in 'reviews: Samsung Galaxy S9 en S9+ - Hetzelfde, maar dan beter' duidelijk WEL een -1

~~~

Manyuken in 'reviews: Samsung Galaxy S9 en S9+ - Hetzelfde, maar dan beter'

Die reactie laat ook zien dat er een 'gevecht' plaats vind in de achtergrond tussen bepaalde mensen die elkaars mening blijkbaar automatisch op -1 zetten omdat er een persoonlijke vete is ( over meerdere websites ).

Ook zijn veel van de reacties van WGACA geedit, en kan ik niet de oorspronkelijke inhoud zien dus helemaal zeker of het geen -1 WAS kan ik niet zijn. En hij maakt ook opmerkingen, zoals hierboven ook gelinkt, waar zijn -1 wel degelijk zeer terecht is.

edit: en vanaf hier gaat het compleet mis -> Verwijderd in 'reviews: Samsung Galaxy S9 en S9+ - Hetzelfde, maar dan beter'

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2018 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Het bericht van Hacker Democratische partij VS gaf per ongeluk ip-adres in Rusland vrij, dat wordt zoals het nu uitziet nog een flinke klus van schoonmaken ...

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Virtuozzo schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 11:27:
Het bericht van Hacker Democratische partij VS gaf per ongeluk ip-adres in Rusland vrij, dat wordt zoals het nu uitziet nog een flinke klus van schoonmaken ...
In het verlengde hiervan; Ynst2003 in 'nieuws: Gerucht: Hacker Democratische partij VS gaf per ongeluk ... is zeker geen +3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
De methodiek is ronduit twijfelachtig, dat maakt de insteek weinig productief. Maar goed, dat komt voor, helaas werkt dat wel als punt van beïnvloeding. De overige reeks van berichten in combinatie met de wisselwerking met de gekenden op gerelateerde onderwerpen helpt dan ook niet echt om een constructieve uitwisseling te hebben op dit onderwerp.

Het is pijnlijk om te zien, zeker aangezien in het forum er een veel bredere (alsmede toetsende) uitwisseling is op deze ontwikkelingen, sinds ettelijke jaren al. Maar goed, mensen zijn beïnvloedbaar.

In ieder geval wel interessant, er is inmiddels een reactie van een van de makers van de aangehaalde uitzending in de reacties aanwezig, al dan niet geverifieerd 8)

À propos, deze is -1? Ouch .... constructieve verwijzing naar doodnormale methodologie ...

[ Voor 9% gewijzigd door Virtuozzo op 23-03-2018 11:55 ]

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 11:13:
[...]

idd..

~~

Verwijderd in 'reviews: Samsung Galaxy S9 en S9+ - Hetzelfde, maar dan beter' duidelijk WEL een -1

~~~

Manyuken in 'reviews: Samsung Galaxy S9 en S9+ - Hetzelfde, maar dan beter'

Die reactie laat ook zien dat er een 'gevecht' plaats vind in de achtergrond tussen bepaalde mensen die elkaars mening blijkbaar automatisch op -1 zetten omdat er een persoonlijke vete is ( over meerdere websites ).

Ook zijn veel van de reacties van WGACA geedit, en kan ik niet de oorspronkelijke inhoud zien dus helemaal zeker of het geen -1 WAS kan ik niet zijn. En hij maakt ook opmerkingen, zoals hierboven ook gelinkt, waar zijn -1 wel degelijk zeer terecht is.

edit: en vanaf hier gaat het compleet mis -> Verwijderd in 'reviews: Samsung Galaxy S9 en S9+ - Hetzelfde, maar dan beter'
GreNade schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 10:22:

op het artikel
Dit loopt nog steeds door en blijkt te gaan om 4 users ->

[Verwijderde gebruiker]
[Verwijderde gebruiker]
Manyuken
[Verwijderde gebruiker]

Word er nog op gereageerd of mogen ze hun gang blijven gaan ( schuldvraag in het midden gelaten ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Is opgepakt en aangeschreven...
Met dank aan @Dirk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Ja, als het goed is, is de hele zaak nu opgeruimd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Staan nog steeds een paar berichten tussen die mijns inziens niet geheel correct zijn gemodereerd maar de heen en weer beschuldigingen ( en echte gewoon troll opmerkingen / beledigingen ) zijn grotendeels verdwenen _/-\o_

bijvoorbeeld:

Verwijderd in 'reviews: Samsung Galaxy S9 en S9+ - Hetzelfde, maar dan beter' lijkt mij een 1
Verwijderd in 'reviews: Samsung Galaxy S9 en S9+ - Hetzelfde, maar dan beter' 0
Verwijderd in 'reviews: Samsung Galaxy S9 en S9+ - Hetzelfde, maar dan beter' 1
Verwijderd in 'reviews: Samsung Galaxy S9 en S9+ - Hetzelfde, maar dan beter' weet niet wat het moet zijn maar geen -1

Wordt nog steeds ( of waren oude reacties heb niet echt naar de timestamps gekeken ) gemod op de persoon ipv op de inhoud lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

olivierh in [i]'Drupal waarschuwt voor ernstig beveiligingslek in Drupal 7 en 8'[/i]
Volgens mij een onterechte -1?
(mede door hoe ik er vervolgens een goeie discussie over ontketen met meerdere mensen daaronder?)
En de vermelding dat drupal nu mogelijk ads zou kunnen krijgen is niet uit de lucht gegrepen, dit is al een keer eerder gebeurd (niet bij drupal of wp, maar toch, het is zeker geen nieuw iets om zo een niet-gewilde feature er doorheen te drukken) en het is nou ook niet alsof dat de hele reactie was, dat was een toevoeging van een gedachte die in m'n hoofd rondging, bewust met kleinere text geplaatst omdat het natuurlijk niet super relevant is, maar het is dus wat mij betreft ook zeker geen -1

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2018 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 15:18:
olivierh in [i]'Drupal waarschuwt voor ernstig beveiligingslek in Drupal 7 en 8'[/i]
Volgens mij een onterechte -1?
(mede door hoe ik er vervolgens een goeie discussie over ontketen met meerdere mensen daaronder?)
En de vermelding dat drupal nu mogelijk ads zou kunnen krijgen is niet uit de lucht gegrepen, dit is al een keer eerder gebeurd (niet bij drupal of wp, maar toch, het is zeker geen nieuw iets om zo een niet-gewilde feature er doorheen te drukken) en het is nou ook niet alsof dat de hele reactie was, dat was een toevoeging van een gedachte die in m'n hoofd rondging, bewust met kleinere text geplaatst omdat het natuurlijk niet super relevant is, maar het is dus wat mij betreft ook zeker geen -1
_1 vind i het niet nee maar ik kan me voorstellen dat sommigen jouw opmerking in kleine letters niet zo kunnen waarderen... dat is dan wel hun eigen probleem maar toch... Heeft nog wel wat meer nodig dan alleen mijn moderatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snap ik helemaal (zoals bij ieder artikel ondertussen zijn er fanboy en mening modders) vandaar dat ik het 'nu pas' aankaart, maar in mijn ogen is het gewoon +1 of anders 0 (hoewel het me geen nul lijkt gezien de ontstaande discussie rondom de rest van m'n reactie) en geen -1.

Ik post dit eigenlijk vooral om weer eens testen of en hoe de Tweakers medewerkers hierop reageren, kijken of er iets veranderd is of dat ze nog steeds in dezelfde 'stijl' werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Moet nu goed staan denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt me iets raars op in dit artikel:
'TU/e-promovendus ontwikkelt compacte zuinige optische switch met 4 x 128 poorten'

Er zijn 2 studenten van TU/e die (terecht) trots zijn op deze jongen, als ze dit benoemen krijgen ze een 0 score, discutabel maar nog niet echt vreemd, echt vreemd word het bij de 3e persoon die reageert dat faceboek bezig is met eigen hardware (wat mij betreft -1 of 0) en die vangt daar +2 voor?!?

MorbidKetchup98 in '...' (volgens mij 0 of +1)
AJediIAm in '...' (volgens mij 0 of +1)
goarilla in '...' (volgens mij 0 of -1, absoluut niet +2 als de 2 bovenstaande op 0 blijven staan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Die laatste is gewoon +1 omdat het on topic is ( vergelijken hw in artikel met wat FB eerder zelf voorgesteld had ). Andere twee staan volgens mij gewoon correct op 0 ( en laatste nu op 1 wat volgens mij correct is ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in 'nieuws: Systeem TU Delft kan auto's direct laden met stroo... geen +3 ( is alleen maar twee delen uit het abstract welke ik een beetje miste in het artikel, en het deel over de winst ten opzichte van een conventioneel / huidig oplaadstation blijft onduidelijk ).

Wel grappig, het abstract op de site van TU Delft heeft dus ook een fout in de opsomming van modi die het ondersteunt.

Een +2 is het hoogste wat ik zou moeten krijgen, geen +3 ( dan had ik ten eerste zelf meteen die fout hebben moeten opmerken, en zou ik ook met meer zekerheid de genoemde winst beter moeten kunnen specificeren ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:21

jdh009

FP ProMod
Is dit echt zo offtopic dat vier mensen het als offtopic zien?
jdh009 in 'nieuws: VS klaagt Iraanse staatshackers aan om diefstal van 31TB a...

[ Voor 5% gewijzigd door jdh009 op 23-03-2018 21:27 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties.
edit: heb je nog een extra +1 gegeven maar als ik eerlijk ben weet ik natuurlijk niet wat de inhoud van je reactie was voor je wijziging ( en dus kan ik niet beoordelen of die 0 moderaties terecht of niet zouden kunnen zijn ).

edit2: zit zelfs beetje te twijvelen of ik je geen +2 moet geven, vind je bijdrage toch wel informatief in de zin dat je aankaart dat opleidingsniveau niet echt uitmaakt. Vind die uitslagen eigenlijk best wel schokkend.

edit3: ben gezwicht en heb je een +2 gegeven :)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2018 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fermion in 'nieuws: Britse privacywaakhond doet inval bij Cambridge Analytica' hoe zeer ik het er wel mee eens ben ( gedeeltelijk.. want nog geen daad bij woord gevoegd ), denk niet dat 'Delete facebook' een +3 zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nope, een 0 is idd meer dan voldoende ja.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in 'nieuws: Britse privacywaakhond doet inval bij Cambridge Analyt... hoezeer ik het ook oneens ben met deze tweaker dit is een 0 geen -1 want geen flame, geen troll geen belediging alleen een 'aparte' mening?

Verwijderd in 'nieuws: Britse privacywaakhond doet inval bij Cambridge Analyt... Laten we eerlijk wezen, natuurlijk verspreiden politieke partijen propaganda... een -1 is naar mijn mening dan ook niet terecht alweer.

edit:

Verwijderd in 'nieuws: VS klaagt Iraanse staatshackers aan om diefstal va... is dit een -1? Ik vraag om bewijs voor Hannibal's opmerkingen over dat de 'Zionistische staat' zoals hij het zelf later omschrijft 300 kernbommen op het midden oosten en europa heeft gericht, en vergelijk die opmerking met het plot uit een Dan Brown boek. Dat is geen -1 toch, eerder een 0 of +1 ( 0 ligt voor de hand omdat de hele discussie ervoor ook al off topic is ).

Ow en natuurlijk 'als je de politiek kent' dan zou je toch moeten weten dat Israel en Iran heimelijk samenwerken 8)7

Sorry hoor met dat soort opmerkingen MAG ik toch echt wel om bewijs vragen lijkt mij :+

edit2:

Verwijderd in 'nieuws: VS klaagt Iraanse staatshackers aan om diefstal va... zelfde gezeik, belachelijke opmerkingen maken en dan is het een -1 als er om bewijs wordt gevraagd, of dat er naar gewezen wordt dat er een vraag was gesteld en dat het men dan siert om niet met 'nieuwe feiten' te komen ( ook weer zonder enige onderbouwing ) zonder de oorspronkelijke vraag te beantwoorden 8)7

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2018 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Bij nader inzien hier toch maar niet.

[ Voor 106% gewijzigd door DaniëlWW2 op 24-03-2018 15:43 . Reden: Klachten over moderatiemisbruik kan ik beter via DM doen ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Maar netto staan die reacties toch ruimschoots op het juiste niveau? :)

Zie de Topic Warning:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

wildhagen schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 15:37:
Maar netto staan die reacties toch ruimschoots op het juiste niveau? :)

Zie de Topic Warning:

[...]
Het gaat me meer om dit deel van de topicwaarschuwing aangezien het misbruik is. O-)
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden
Ik zag het gewoon en wou er even op attenderen omdat het bewust misbruik maken is. Maar bij nader inzien misschien beter als ik in het vervolg een DM stuur naar @Dirk ofzo. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

badsemtex in 'nieuws: Britse privacywaakhond doet inval bij Cambridge Analytica'

+3 lijkt me nogal overdreven, meer dan een +1 is dit niet.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 13:40:
Verwijderd in 'nieuws: VS klaagt Iraanse staatshackers aan om diefstal va... is dit een -1? Ik vraag om bewijs voor Hannibal's opmerkingen over dat de 'Zionistische staat' zoals hij het zelf later omschrijft 300 kernbommen op het midden oosten en europa heeft gericht, en vergelijk die opmerking met het plot uit een Dan Brown boek. Dat is geen -1 toch, eerder een 0 of +1 ( 0 ligt voor de hand omdat de hele discussie ervoor ook al off topic is ).

Ow en natuurlijk 'als je de politiek kent' dan zou je toch moeten weten dat Israel en Iran heimelijk samenwerken 8)7

Sorry hoor met dat soort opmerkingen MAG ik toch echt wel om bewijs vragen lijkt mij :+
Waneeer je om bewijs zou vragen zou de reactie een 0 zijn echt vanwege dat tweede stuk "of hou je gewoon van Dan Brown boeken?" komt je reactie al snel vervelend over.
edit2:

Verwijderd in 'nieuws: VS klaagt Iraanse staatshackers aan om diefstal va... zelfde gezeik, belachelijke opmerkingen maken en dan is het een -1 als er om bewijs wordt gevraagd, of dat er naar gewezen wordt dat er een vraag was gesteld en dat het men dan siert om niet met 'nieuwe feiten' te komen ( ook weer zonder enige onderbouwing ) zonder de oorspronkelijke vraag te beantwoorden 8)7
Eigenlijk hier hetzelfde met enkel de eerste alinea zou de reactie een 0 zijn geweest, maar juist door wat erna komt wordt het een -1.

@DaniëlWW2 ik heb naar jouw reactie gekeken en daar had 1 persoon een boost gebruikt voor -1. Naar de andere reactie zijn moderaties heb ik ook gekeken.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duidelijk :) Heb ze allebei aangepast nu. Jammer dat de reactie waar ik op reageerde ook eerst op 0 stond en niet -1 anders had ik hem genegeerd ( was 6x0, later ineens 6x -1, een user met boost die zijn mening veranderde neem ik aan ).

edit: en die reacties van Morgan4321 welke op -1 staan ( naar mijn mening onterecht )?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2018 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 16:28:
Duidelijk :) Heb ze allebei aangepast nu. Jammer dat de reactie waar ik op reageerde ook eerst op 0 stond en niet -1 anders had ik hem genegeerd ( was 6x0, later ineens 6x -1, een user met boost die zijn mening veranderde neem ik aan ).
(y) heb beide reacties een 0 gegeven hoewel dat niet genoeg is voor de eindscore.
edit: en die reacties van Morgan4321 welke op -1 staan ( naar mijn mening onterecht )?
Wat betreft de reacties van Morgan4321 kan ik zowel argumenten voor een -1 als 0 bedenken.

[ Voor 14% gewijzigd door Zeehond op 24-03-2018 18:13 ]

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeehond schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 18:13:
[...]

(y) heb beide reacties een 0 gegeven hoewel dat niet genoeg is voor de eindscore.

Wat betreft de reacties van Morgan4321 kan ik zowel argumenten voor een -1 als 0 bedenken.
Als het een -1 was dan vind ik het niet zo erg als ik erop blijf staan, het is niet alsof ik probeer een vlekkeloze reputatie op te bouwen ( die druk zou ik niet aankunnen :P ).

Vind vooral die laatste van Morgan4321 dus echt geen -1, de enige manier waarop ik daarop uit zou kunnen komen is als ik ervan uit ga dat 'propaganda' altijd slecht is en dat is het niet. Alle partijen overal gebruiken propaganda, soms noemen ze het een partijprogramma en soms is het een uitspraak van een partijleider en ga zo maar door. Propaganda is gewoon PR, negatieve belading is er alleen omdat de 'winnaar' vaak de PR van de verliezer als propaganda bestempelt ( en zijn eigen PR als feitelijk ).

Zit ik er naast en is propaganda inherent een negatief iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 18:25:
[...]
Vind vooral die laatste van Morgan4321 dus echt geen -1, de enige manier waarop ik daarop uit zou kunnen komen is als ik ervan uit ga dat 'propaganda' altijd slecht is en dat is het niet. Alle partijen overal gebruiken propaganda, soms noemen ze het een partijprogramma en soms is het een uitspraak van een partijleider en ga zo maar door. Propaganda is gewoon PR, negatieve belading is er alleen omdat de 'winnaar' vaak de PR van de verliezer als propaganda bestempelt ( en zijn eigen PR als feitelijk ).

Zit ik er naast en is propaganda inherent een negatief iets?
Opzicht zie ik dat wel als een onderbouwing voor een 0, had de reactie zelf nog niet gemodereerd dus heb deze op 0 gezet.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Nu online

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20:22
HellFury in 'nieuws: Facebook hield jarenlang bel- en sms-geschiedenis bij op...

Lijkt me geen essentiele toevoeging en geen +3 waard. Hooguit een +2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Dit is aangepast en dus niet (meer) relevant: RobZw in 'nieuws: Europese Commissie: opsplitsen Google blijft optie'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:30
Annihlator in 'nieuws: Zuckerberg verontschuldigt zich in paginagrote adverte...

Stond op +3, inmiddels +2 maar mag nog wel een zetje naar 0 of +1 van mij.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:05

Herman

FP ProMod
Op de FrontPage kun je maar beter geen controversiële mening geven:

- Bullet NL in 'nieuws: Consumentenbond verwacht op 23 mei uitspraak in zaak om...

M.i. niet ongewenst maar ontopic!

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarkS90 in 'nieuws: Microsoft brengt Edge uit voor iPads en Android-tablets' Dit is volgens mij toch geen -1? Misschien een niet populaire mening maar geen flame, geen troll en tja kan er echt niks anders als een 1 van maken zelf?

edit:

Verwijderd in 'nieuws: Microsoft brengt Edge uit voor iPads en Android-tablets' idem, geen populaire mening maar ook zeker geen -1 ( addendum: staat nu op 0, moet volgens mij gewoon +1 zijn )

En dan de reactie daarop ->
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft brengt Edge uit voor iPads en Android-tablets' geen +2, gewoon +1 ( meningmodden galore )

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2018 21:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

Hoe deze reactie een +1 heeft, waar er zelfs een aantal +3 hebben gegeven is mij een raadsel.
on99 in 'geek: Platteaarde-gelovige bereikt hoogte van 572 meter in zelfbouwr...

Dit is gewoon een -1, heeft totaal niets met het onderwerp te maken, en kan zelfs als belediging worden gezien.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Franko P. schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:10:
Hoe deze reactie een +1 heeft, waar er zelfs een aantal +3 hebben gegeven is mij een raadsel.
on99 in 'geek: Platteaarde-gelovige bereikt hoogte van 572 meter in zelfbouwr...

Dit is gewoon een -1, heeft totaal niets met het onderwerp te maken, en kan zelfs als belediging worden gezien.
Dat is inderdaad geen must read. Ik ga naar de +3 stemmers kijken en waar nodig actie ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
CAPSLOCK2000 in 'nieuws: Minister beperkt bewaarplicht tot identificerende ge...
Met 117x +3 ben ik bang dat het niet goed gaat komen zonder modfix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Ehh, in hoeverre is dit een +3? Een +2 is wellicht verdedigbaar omdat het overzichtelijk is, maar het staat allemaal in de tekst: Balance in 'nieuws: Xiaomi brengt zijn eerste gamelaptop uit'

Heb het zelf een +1 gegeven.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 12:40:
Ehh, in hoeverre is dit een +3? Een +2 is wellicht verdedigbaar omdat het overzichtelijk is, maar het staat allemaal in de tekst: Balance in 'nieuws: Xiaomi brengt zijn eerste gamelaptop uit'

Heb het zelf een +1 gegeven.
Dat lijkt mij maximaal een +1 gezien de prijzen gewoon in het nieuwsitem genoemd staan.

Anonymoussaurus in 'plan: Laatst gebruikte filters - Development-iteratie #128' is ook geen +3.

[ Voor 16% gewijzigd door Bor op 27-03-2018 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elefant
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-01-2022
Elefant in 'nieuws: Gouverneur van Arizona verbiedt verdere Uber-tests met ze...

Lijkt er op dat de privacy liga nu al mijn posts maar als ongewenst gaat aanmerken, omdat ze het niet kunnen verdragen dat iemand ze tegenspreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

TheCapK schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 12:30:
[...]

Hopen dat we die nog wel normaal op de juiste score krijgen...
Heeft meer tikken nodig. 52x +3...

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Balance in 'nieuws: Tesla: aanleiding dodelijk ongeluk met Model X onduidelij... Geen +2 is allemaal informatie die ook in het artikel stond. Op zijn hoogst een +1, en aangezien er totaal geen informatie in staat die niet in het artikel zelf staat, nog enige eigen inbreng ( copy paste van blog ) kan het ook best een 0 zijn naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Mag ook nog wel naar 0 van mij. Voegt echt werkelijk niets toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NPO wordt wel gefinancieerd vanuit overheid, dus de stelling dat wij allemaal dmv. belasting meebetalen aan het programma aanbod van de NPO is toch wel terecht. Je hebt wel gelijk dat raakvlak met het hoofdpunt van het artikel nogal beperkt is. Maar als reactie op hierop ->
Dit nieuwe EU aanbod geldt trouwens niet voor diensten waar je niets voor betaald.
Je kunt dus straks niet naar Uitzending Gemist kijken vanuit de Spaanse costas, omdat de programmas van NPO gratis zijn. NPO MAG het in Europa aanbieden, maar het is niet verplicht.
lijkt het mij wel on topic, zeker gezien de reactie erop ->

Rex in 'nieuws: Aanbod van onlinediensten is vanaf 1 april in hele EU toegank...
De Verordening is hier heel specifiek in:
This Regulation should apply to online content services that providers, (...), provide to their subscribers on the basis of a contract (...),
en
The provider of an online content service provided without payment of money may decide to enable its subscribers who are temporarily present in a Member State to access and use the online content service (...)
Je moet dus echt een abonnement hebben en ervoor betalen.
Ik heb trouwens weken geleden al aan NPO gevraagd wat ze per 1 april zullen gaan doen. Daar heb ik geen reactie op gekregen dus ik ben bang dat ze daar niets mee zullen doen.
Als het echt off topic zou zijn was er ook geen mogelijkheid om een on topic antwoord te geven toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd in 'nieuws: Google Home komt voorlopig niet naar Nederland'

Niet echt uitgebreide mening wordt met +2 beloond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snippiestgem
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 02-09 21:45
snippiestgem in 'nieuws: OnePlus 6 krijgt inkeping in scherm'

Is geen -1 waard lijkt me maar eerder 0, de moderaties komen waarschijnlijk van voorstanders van de 'notch'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Eens, staat nu op +1, maar kan nog wel wat moderaties gebruiken, aangezien er nog steeds behoorlijk wat +2's worden uitgedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

200 fish found!

Pagina: 1 ... 36 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Door op de datum en tijd van een reactie te klikken krijg je een directe link er naar toe. Plak deze gewoon in je bericht en de forumsoftware zet deze om in een makkelijk leesbaar linkje.

Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/karma/#tab:1-2